Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
Azzal minden rendben van, teljesen legitim a Tesla mellett megalapozott dontest hozni. Meg szeretni is lehet a Teslat, sot akar rajongani is lehet erte, az is teljesen rendben van.
Az nincs rendben amikor elkezdenek hazudozni mas markakrol (illetve hat mindenki masrol), es persze betamadnak mindenkit aki nem az egyhaz resze. Sot neha meg azt is aki amugy az egyhaz resze, csak nem az a dzsihadista fajta:
https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/
-
válasz
#48584626 #1695 üzenetére
Mindenkeppen, fentebb is irtam, az utazas kozbeni csend nalam alapelvaras. Ha azt valami nem tudja, akkor barmi mast leszarok, nem szamit. Elvileg a 2021-es gyartasu sokat javult, meglatjuk.
Amugy En sem vagyok teljesen partatlan, nagyon szeretem a japan autokat, ha a Lexus osszeszedne magat es kijonne egy ertekelheto elektromos autoval, nagyon konnyen lehet, hogy arra ugranek (bar a toltohalozat nyilvan oket is sulytana ugyanugy, mint mindenki mast). Egyszeruen annyira jo a minosege, meg 15-6 evesen is, hogy arra szo nincs. Lehet, hogy uj koraban egy merci/bmw/audi szebb belulrol, de az alapjan, amit latok, ez mar 5 evesen se igaz altalaban. Megbizhatosagban, hosszu tavu hasznalatban, strapabirosagban a Toyotanak, Lexusnak nincs parja.
-
válasz
#48584626 #1692 üzenetére
"Tenyleg? Idezz be harmat."
Parancsolj, olvasd vegig ezt az amokfutasodat: [link]
Annyi baromsag van benne, hogy felsorolni is nehez.
Par idezet azert, hogy meglegyen az alap szajiz:
"Minden Tesla egy ipari hulladek."
"Egy szar Tesla kabe egy kozepes Dacia szintjen van muszakilag, nemhogy egy premiumauto szintjen."
"a Tesla egy hotegyszeru, primitiv architekturat uzemeltet, azt sem hiba nelkul, a tobbiek meg egy nagysagrendekkel bonyolultabbat joval magasabb szinvonalon, es akkor a Tesla jobban ert a szoftverhez."
"Kia EV6 meg nem kaphato, azt mondjak 45e euro lesz itt az alapara. Az Ioniq 5 42e eurorol indul.
Az ID4 meg 37e euro, es persze van ket oriasi elonye: Sokkal szebben nez ki mint a fenti ket auto (az Ioniq 5 szerintem ritka ocsmany egy valami kivul-belul) es nem koreai szar."Meg jo, hogy ilyen elfogulatlan es objektiv vagy. Mi lenne, ha nem igy lenne?
-
válasz
sagesz93 #1689 üzenetére
"Mert az általad leírt elvárások a "füstös" autóknál sem igazán tudnak teljesülni 2021-ben, elsősorban a nagyfokú automatizáltság végett(tűnnek el kapcsolók, mert az emberek alig nyúlnak hozzájuk), másodsorban a "trendek" miatt."
Igen, tobbek kozott ez az egyik oka annak, hogy nem valtottam, kitartok a jelenlegi mellett."Szvsz neked egy tesla megfelelne egyébként, szerintem hamar átszoktatna a bizgentyűkről"
Ki fogom probalni mindenkeppen.
Mar csak ki kell talalni, hogy mikor/mi legyen a megfelelo uticel, aztan osszetervezem, hogy par napot hasznaljuk varosban, jo es fos utakon is, aztan elmenjunk vele messzire kirandulni valahova."illetve a töltőpara ügyben is a tesla elég jól áll, valahogy az emberek kevésbé félnek ettől ennél a márkánál, ha ez szóba kerül."
Igen, egyedul a Tesla az, amelyik jol all, a supercharger halozat valami hihetetlen zsenialis huzas volt Musk-tol. Az En szememben a Tesla amugy nagyon nem nyerne, de a supercharger miatt gyakorlatilag az van, hogy nincs erdemben alternativaja.Amit most hasznalok, azt imadom. Nem egy draga auto, viszont mindent megad. Masik benzinesre cserelni a vilagon semmi ertelme, most vittem el egy rohadt alapos atvizsgalasra, ahol a szervizes azt mondta, siman benne van meg akar 10 ev is a kocsiban ha ugy alakul, annyira jo az allapota. Konkretan egyetlen dolog szerepelt a listan, amit nemsokara cserelni kell, a fekek kezdenek elkopni.
2005-os, ennek ellenere van benne:
- Vajszinu bor belso
- Elektromos, derektamaszos, futhetu, hutheto elso ulesek
- Tolatokamera
- Ketzonas klima, hatso befuvokkal
- 120W-os szivagyujto
- Bt kihangosito, illetve hangvezerles (bar ezt gyulolom, de kiprobaltam, jol mukodik, azota hozza se ertem)
- Automata vilagitas, tempomat, ilyesmi dolgok
- Erintokijelzos infotainment rendszer, viszont a fontosabb dolgokhoz van fizikai kapcsoloMeg meg ezer dolog, ami nem jut eszembe. Az auto egy Lexus IS250 (v6, szivobenzin, manualis valto) Mark Levinson. Kenyelmes, csendes, nagyon jol ossze van rakva, szepen szol a hifi, szoval jo. Navijaban a terkep mar nyilvan osregi, de ugyis a telefonnal navigalok, leszarom. Vesz esetere meg jo az is, teljesen jol mukodik ha kell, TMC van benne, szoval forgalomfuggoen tervez, igaz meg csak ketszer probaltam, mert ott a telefon.
Szoval annyi van, hogy ha van ertelme elektromos autora cserelni, akkor cserelem. Ha talalok olyat, amire van ertelme, tetszik annyira, hogy csereljem. Ha nem, akkor nem, meg max 10 evig birja a mostani is, csak kezdem rosszul erezni magam, hogy megtehetnem, hogy ne pofekljem tele a levegot szarral, megsem teszem. Marpedig ez aztan pofekeli a szart magabol, rengeteget fogyaszt szegeny, plane varosban. Az akkuval szemben is azert ilyen sulyosak a kovetelmenyek, mert a degradaciot is beleszamolom. Amit vennek, azt 10-15 evig megtartanam, ennek a periodusnak a vegen is tudnia kell a kozel kompromisszummentes hatotavot.
-
#48584626
törölt tag
"Masik topikban irtad, hogy konkretan azert jobb a VW fedelzeti elektronikaja, mert 20 evnyi terhet cipel magaval. "
Beidezned hogy pontosan mit irtam es milyen kontextusban?
" Ezert van ott a qrvanagy kardanalagut a kocsi kozepen"
Es akkor mi van? Ez nem cafolja meg azt hogy a CLAR plattform ugy van megtervezve hogy tudjon fogadni BEV hajtaslancot is, es marhara nem kendacsoltak at semmit. Mellesleg a vasarlok 99%-at kurvara nem erdekli hogy van-e ott kardanalagut vagy nincs.
"ezert nincs elso csomagtarto"
Szimplan dontes kerdese, akar lehetne is. A MEB alapu VWkben sincs sehol, az EQSben sincs, lehet sorolni.
"Nem, ne nyaljuk be a marketinget"
Ez nem marketing, ez muszaki teny. A marketing az hogy a Tesla fedelzeti rendszere a vilag legjobbja, es mindenki mas evtizedekre van lemaradva tole. Kozben nincs benne egy szaros tablafelismero sem, ami mar tobb mint 10 eve autoipari standard.
"En agressziv, merges, orjongo modon eloadott feligazsagokat ITT meg csak toled lattam Tesla-val kapcsolatban. "
Tenyleg? Idezz be harmat.
A teslafan tarsasag talan az ostoba futballszurkolokhoz merheto, de meg azokon is tultesznek. Annyira gazok, hogy lassan gaz lesz Teslaban ulni miattuk.
-
sagesz93
addikt
Engem azért érdekelne, hogy jelenleg milyen autót használsz? Mert az általad leírt elvárások a "füstös" autóknál sem igazán tudnak teljesülni 2021-ben, elsősorban a nagyfokú automatizáltság végett(tűnnek el kapcsolók, mert az emberek alig nyúlnak hozzájuk), másodsorban a "trendek" miatt.
Szvsz neked egy tesla megfelelne egyébként, szerintem hamar átszoktatna a bizgentyűkről(de ez más füstös vagy elektromos kocsi is megtenné 2021-ben(vagy 2023-ban amikor megkapod ha most rendelsz)), illetve a töltőpara ügyben is a tesla elég jól áll, valahogy az emberek kevésbé félnek ettől ennél a márkánál, ha ez szóba kerül. Sokat számít a saját branddel ellátott töltők látványa talán.
-
válasz
#48584626 #1684 üzenetére
"Öööö. Fogalmam sincs mirol beszelsz. Szamomra a fejlettseg merceje az hogy milyen funkciok vannak, es azok milyen szinvonalon mukodnek."
Masik topikban irtad, hogy konkretan azert jobb a VW fedelzeti elektronikaja, mert 20 evnyi terhet cipel magaval. Ami akkora baromsag, hogy az mar nem igaz, kb mondani se lehet ra semmit. Olyan, mintha azt mondanad, hogy azert jobb, ha egy lapat muanyagbol van, mert hamar eltorik, tehat kevesebbet kell dolgozni."Nem veletlenul nem kell semmifele kompromisszumot kotni sem akkumeretben, sem hajtaslanc kialakitasban, sem utasterben, sem csomagtartoban."
Ahhha... Ezert van ott a qrvanagy kardanalagut a kocsi kozepen, meg ezert nincs elso csomagtarto. Nem, ne nyaljuk be a marketinget. Ugy terveztek, hogy amugy, mellesleg bele lehet rakni elektromos hajtaslancot is. Mint olyan, amugy egy mernoki bravur, hogy osszvissz ennyi a kompromisszum, viszont egy direktben kizarolag elektromos hajtaslanchoz tervezett autohoz kepest akkor is kompromisszumokkal jar."Egyszeruen utalom az agresziv, buta fanjaikat, akik gyakorlatilag loszart sem tudnak sem az autokrol, sem az autoiparrol, de ez nem akadalyozza meg oket abban hogy nagy mellennyel osszak rola az eszt."
En agressziv, merges, orjongo modon eloadott feligazsagokat ITT meg csak toled lattam Tesla-val kapcsolatban. Tulajtol egyiktol sem. Valo igaz, az internet melyebb bugyraiban vannak olyan Tesla fanok, akikhez talan csak az Apple hivok merhetok fanatizmusban, de ITT egyet se lattam. Az meg akar tetszik, akar nem, teny, hogy elektromos autoban a Tesla a merce. Aztan van akinek sikerul megugrani, van, akinek nem. Szerintem pl Hyundai, Kia, Audi most nemhogy megugrotta, de rendesen le is hagyta oket azokban a szempontokban, ami nekem szamit, a VW viszont tovabbra is minimum 10 evvel le van maradva az ID.3/4 alapjan. Nem csak a Tesla-tol, hanem mindenki mastol is. -
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
"szerinted a fejlettseg merceje az, hogy hany evnyi legacy meg tech debt van egy kodban"
Öööö. Fogalmam sincs mirol beszelsz. Szamomra a fejlettseg merceje az hogy milyen funkciok vannak, es azok milyen szinvonalon mukodnek.
"Szerinted barmi, ami auto es nemetorszagbol jon, az a nirvana maga es minden mas szar"
Aha, es pont ezert jarok japan autoval. Ize...
"a BMW szerint is igy van, hogy az i4 egy sima benzines alapokra atepitett elektromos"
Nem, a BMW szerint sincs igy. Az i4, gyari kod szerint G26 a CLAR plattformra epul, amit a kezdetektol fogva ugy terveztek hogy kepes legyen fogadni barmilyen hajtaslancot, legyen az sima ICE, hibrid vagy BEV. Szo sincs "atepitesrol" plane nem "atkendacsolasrol". Nem veletlenul nem kell semmifele kompromisszumot kotni sem akkumeretben, sem hajtaslanc kialakitasban, sem utasterben, sem csomagtartoban.
-
válasz
#48584626 #1680 üzenetére
Igen, tudom, ismerem a velemenyed. De alapveto kulonbseg van akozott, hogy mi hogy latjuk a vilagot. Pl szerinted a fejlettseg merceje az, hogy hany evnyi legacy meg tech debt van egy kodban, szerintem meg az, hogy mennyire gyors, porgos, hasznalhato, stabil.
Szerinted barmi, ami auto es nemetorszagbol jon, az a nirvana maga es minden mas szar, En pedig pont forditva latom a dolgot, plane a ketezres evek kozepe ota.Amugy olyannyira nem baromsag, hogy a BMW szerint is igy van, hogy az i4 egy sima benzines alapokra atepitett elektromos. De biztos vagyok benne, hogy Te jobban tudod, mint a BMW.
-
#48584626
törölt tag
"És sokszor jobb utat tervez városban, mint a Waze. "
Hja, csakhogy nem a waze az osszehasonlitasi alap, hanem azok az autok, amiket annyi penzert kapsz amennyiert a Teslat adjak.
"Mi van az LG akkukal?-"
Hogy lassan toltenek. valami 60-80KWh a csucs, amit tudnak. Ezzel kabe el is dobtad az SuC elonyet. Mondjuk ezt a Telsa nem veri nagy dobra, es az Y-ban is igy van...
"Az autó zajszintje egyáltalán nem rossz más autókhoz képest"
Dehogynem. Plane azokhoz kepest, amiket annyiert adnak mint egy Teslat.
-
Amugy nem ertem par ember meglepodeset, hogy oszinte legyek.
Ennyire durva dolog az, hogy azt mondom, hogy amit egy 2001-2005 koruli also-kozepkategorias, illetve sokszor sima kompakt auto tudott, azt 2021-ben, 20-40 milla kozotti aron szerintem teljesen jogos dolog elvarni?Mar itt is az a divat, mint az okostelefonoknal a csucskategoriaban, hogy minden evben egyre kevesebbet kapunk funkcionalitas szempontjabol, egyre dragabban, es el van varva, hogy ennek oruljunk?
-
WiZARD
addikt
Ülésszellőztetést szerintem nem pótolja az, hogy előre le lehet hűteni az autót.
Leafet is le tudom hűteni előre (már amikor működik, de ettől tekintsünk el), ha eszembe jut előre nyomkodni, ha nem hirtelen kell indulni. Ha le is hűtöttem akkor is bőrbe beleizzadok hosszabb úton, főleg ha ott van asszony+gyerek és vinnyognak hogy ne hűtsek ennyire.De elfogadtam hogy ami autó tetszik/elérhető, abban nincs ülésszellőztetés. Vágyok rá, de eddig is megvoltam nélküle.
-
Hutheto kesztyutarto: Neked hulyeseg, nekem hatalmas bonusz. Hosszu utakra nyaron megy az ember a dogmelegben, es olyankor nagyon jol tud am jonni, ha hideg marad az ital. Leirtam direkt elore, hogy szubjektiv szempontjaim vannak, es hogy ha valakit ez triggerel, inkabb ne olvassa vegig.
#1663:
Konkretan a Tesla-val kapcsolatban irtam. Azota le lett irva, hogy annyi van, hogy egyet tudjak torolni/ablakmosot nyomni, annyi az automatika melle eleg is, hulye volt a reviewer, akitol jott az info, ennyi.#1664:
"Az írásod inkább önigazolás keresése: milyen indokokat találok, ami miatt nem kell vennem elektromos autót."
Hatalmas tevedes. Viszont sehol nem irtam, hogy ha nem sikerul elkoltenem 20-40 millio forintot azonnal, akkor ki fog verni a viz. Azt irtam, hogy van egy amugy szamomra tokeletes benzines autom, ami viszont zabal (varosban rovid utakon akar 13-15l/100km, palyan inkabb 7,5-8), szennyez, es elgondolkodtam rajta, hogy jo lenne levaltani. Azt is leirtam, hogy hybridet en mar nem vennek. Arra voltam kivancsi, hogy letezik-e most kozel kompromisszummentes alternativa. Az van, hogy nem letezik, a TOLTOHALOZAT miatt. Ha mar ennyi penzt koltok, szerintem hadd varjam mar el, hogy ne kelljen ezer meg egy kompromisszumot kotni. 300km/30p palyan az szamomra nem kompromisszum, es ezt le is irtam.Zongoralakk: Semmilyen autot nem vagyok hajlando megvenni se ujonnan, se hasznaltan, ami tele van zongoralakkal, tiszta szivembol gyulolom. Az, hogy ezt nem tudod elfogadni, az nem az en bajom. Ez alol kivetel az, ha van ra valami olcso, elerheto es jo minosegu megoldas, hogy eltunjon/eltakarjam. VW idiota konkretan kormanyra rakott zongoralakkjarol mar inkabb ne is beszeljunk. Mondjuk a VW sok mas miatt is azonnal kiesett a szorasbol, majd ha sikerul ledolgozniuk a 20 ev hatranyukat szoftverben meg fedelzeti elektronikaban, es sikerul megbizhato autokat gyartaniuk legalabb 5-6 evig folyamatosan, visszaterhetunk ra. Addig passzolom. Az e-tron is csak azert van a listaban, mert ugyan VW, de valahogy megis teljesen mas szint.
BMW i40: Megneztem azota arrol is par tesztet. Koszonjuk hogy jott, majd ertesitjuk. Avagy: Uljon szepen vissza a sarokba, majd ha BMW-eknel sikerul komolyan venni ezt az egeszet, beszelhetunk, addig szerintem hagyjuk egymast beken. Artol fuggetlenul. Pluszba tudom, hogy azt irtam, hogy a design utolso, de ez az uj fajta BMW disznoorr design annyira rohadt undorito, hogy arra szavak nincsenek. Konyorgom, meg a VW id.akarhany is szebb, pedig azokat ugy formaterveztek, hogy a designer vegignezte, ahogy a pek leejti a zsomlet mielott berakna a sutobe, es pont ugy deformalodott el, hogy akkora ihletet kapott a formatervezo, hogy azota az osszes kocsijuk ugy nez ki. Ami orbitalisan hatalmas bonusz a BMW-nel, hogy van rajta rendes kilincs. De kb ennyi az elonye, ennyit meg nem er az ezer mas kompromisszum, amit hoz magaval azert, mert egy benzinesbol kendacsolt foshalom, nem egy eleve elektromosnak tervezett auto.
De amugy utoljara, meg egyszer leirom:
Amiert megdoglott a dolog, az a TOLTOHALOZAT. Mert ez jelenleg hosszu tavu tervezesnel UK/EU, de meg US szinten is ugy nez ki, hogy van a Tesla meg a hasznalhatatlan. Mert szamomra az, hogy a toltonel derul ki (amikor mar mindegy), hogy amugy szar/nem mukodik, es ez eleg gyakran megesik, addig ez nem kompromisszum, hanem konkretan hasznalhatatlan. Az ezer app meg egyeb kenyelmetlenseg mar csak hab a tortan. Igy viszont maradt a tesla. Amit amugy a kozeljovoben ki fogok probalni.De szerintem a dolog vege akkor is az lesz, hogy visszaterunk ra 5 ev mulva, hatha addigra normalizalodik a helyzet toltes szempontjabol.
-
Azért te nagyon elfogult vagy a Teslaval az nagyon jól látszik...
Az elmúlt 20 évben volt vagy 10 autómNekem volt jópár automata törlős autóm, mind úgy működött, hogy volt egy külön állás az automata funkciónak. Már a 2002-es autóm is automata törlős volt, de azóta szinte mind.
A világítás is automata minden autóban manapság, ezt már a 2012-es autóm is tudta. Nem is állítottam soha, hogy nem. Pont ezért említettem, hogy azon kár rágódni, hogy a világítás a Teslában csak menüből kapcsolható. Hiszen az tulajdonképpen csak egy szerviz funkció.
energiát lehet spórolni vele
A légkondi fogyasztása igazán alacsony, nem mérhető a fűtéséhez. Legfeljebb 20 fok deltát kell kihűteni (45->25), míg télen simán akár 30-40 fokot is (-15->25). És a deltával négyzetesen nő az energiaigény. És ráadásul idővel úgyis beszáll az ember, és le kell hűteni az utasteret, akkor úgyis elmegy ugyanaz az energia.Surround View szerintem a felülnézeti képet jelenti (birds eye view)
-
Azért te nagyon elfogult vagy a Teslaval az nagyon jól látszik...
Sportos (nem sport) Peugeot 308 GT-m futóműve peres gumival szerintem lágy a Teslahoz képest de a magyar szar utakon utálok vele járni. Meglepő de a e208 nem sportos futóműve bár kemény mégis jobb feltételezem a nagyobb súly miatt...Ablaktörlő: más utót nem ismerek amiben automata volt de itt ha akarok törölni automatába akkor kétszer lefele meghúzom az ablaktörlő kart töröl és így marad automatán... Nem kell sehova se nézni se kapcsolni. Ugyanígy a világítás is automata.
PSA az első között volt a kijelzős klíma konzollal mindenki ekézte miatta, hogy mekkora hülyeség, de én szeretem induláskor max állítok hőfokot... nagyon ritkán kell bármit nyomogatni. De van gyors gomb klima off, kima max, és belső levegő.
A hűtött kesztyűtartó nyáron jó tud lenni hogy a kocsiban legyen hűvösebb víz vagy néha bevásárlásnál használjuk ha olyat veszünk ami jobb ha kicsit hűtve van...
Ülésszellőztetés szerintem nagyon hasznos, mert nem kell nyáron annyira hűteni a kocsit mintha nem lenne így energiát lehet spórolni vele, de nem volt még ilyen autóm.Ha jól értem a sorrund view a közeli csipogás onnan jön ahol érzékeli az autó - ez is van a e208ban.
Automata ablaktörlő feljött... a 308 (2017)ban túl érzékeny volt az e208ban tökéletesen működik. Hátrány a Peugeotba, hogy egyes funkciókat megjegyez másokat nem hogy hogy hagyta a sofőr
és nincs default állítás.
Autó zajszintje te írod, hogy 2021-est vegyen mert neked 2020-as van és az már nyöszög
majd jössz hogy nem hangosabb az autó mint más autók... Legalább 1-2 hozzászóláson belül ne cáfold magad... 208-ban mivel szűk szélességében az autó például elcseszték a biztonsági övet így ha nem figyel valaki és csak visszaengedi akkor kopog az autó oldalán... Mondjuk mivel átérem az autót vezetés közben meg tudom igazítani. (Választhatok megigazítom vagy asszonyt nem engedem beszállni
)
és azért a 8 év Teljeskörű garancia se rossz bár ez tény, hogy feláras volt.
#1664biker: i4 M50 tudtommal inkább 25m... nem? de a sima 40-es is elég jó konstrukció bár ha belerakom azt amit szeretnék 22-23 közé kerül...
-
válasz
#48584626 #1671 üzenetére
Ha a menüben kikapcsolta az idióta az automata törlést, és nem ismeri az autót, hogy van a bajuszkapcsolón gomb, akkor nyilván menüből lehet csak kapcsolni. De ez nem az autó, a menü, vagy a törlő hibája, hanem pont 300% user error (két működtetési hiba és még le is esett az útról a hülye). Ha csak 200% user error lett volna, akkor nem esett volna le.
Nem lehet megadni köztes célt, de az autó magától betervez köztes célnak töltést, ha úgy számolja, hogy nem fér bele. Egyáltalán nem kevés az infó, pont annyi, mint mondjuk a wazenek. Lekanyarodáskor mutat sávot, táblákat. És sokszor jobb utat tervez városban, mint a Waze. Csak nagyon nagy dugóban használom a wazet, hogy egyszerre lássak két ötletet, és a kettőből és saját rutinból együtt hozok döntést.
Nincs AA/ACP. Másik autóm wireless AA/ACP kompatibilis, és könnyen állítom, hogy a Tesla minden egyes szoftvereleme sokkal jobb, mint a vonatkozó AA/ACP. Az AA/ACP navi nem kezelhető, csak álló helyzetben, lassú, nehézkes a gombok. A spotify sokkal jobb, gyorsabb, könnyebben kezelhető. Vannak videó lejátszók (YouTube, Netflix), játékok (menet közben utas által játszható is).
Surround view nincs, azt szerettem a Leafben, de itt sokkal jobb a kamera képminősége, és jobban ki lehet belőlük látni.
Mi van az LG akkukal? Ez egy oltári marhaság. Az első hónapban, amikor elkezdte használni a Tesla, akkor rövid ideig csökkentett töltéssel mentek.
Van mátrix LED, csak nem aktív az adaptív funkció. De múlt héten tesztelte a Tesla a az új adaptív szoftvert, hamarosan érkezik az autókra. (Tesla Update funkció mindent tud)
Az autó zajszintje egyáltalán nem rossz más autókhoz képest, főleg alacsonyabb (60 alatt) és magasabb sebességnél (130 felett).
De a fentiekkel szemben sokáig sorolhatnám azokat a Tesla funkciókat, amik a legtöbb autóban nem léteznek, vagy sokkal rosszabbul működnek.
-
#48584626
törölt tag
Ha mar navi: Teslanal nem lehet koztes celt megadni, a navigacio maga eleg egyszeru, komplexebb szituaciokban egyszeruen keves az info, nincs Android Auto/Apple Carplay, nincs tablafelismeres, nincs Surround View, nincs matrix LED fenyszoro, LG akkuk toltesi sebessege nagyon alacsony, az auto zajszintje is eleg magas.
A szuper ablaktorloallitasrol annyit hogy Nemetorszagban volt olyan eset, hogy egy Model 3 tulaj leesett az utrol mert hirtelen eleredt az eso es elkezdett a menuben turkalni hogy allitson valamit rajta.
-
biker
nagyúr
válasz
stickermajom #1667 üzenetére
Nincs problémám a hatótávval, símán elmentünk bécsbe oda vissza töltési időveszteség nélkül, mert nem várjuk meg lemerüljön, és sokat kelljen várni
Mindezt egy Konával ami 130-al alig 310-320km-t megy el és oda vissza 640km Bécs
Egyszer töltöttünk kb 15 percet bábolnán, míg sikerült osztrák matricát venni, bécs előtt egy smatricson kb 15 percet míg pisi/kávé szünet volt, és hazafelé bábolnán kellett volna kb 60%-ig tölteni (25perc) de mire megkaptuk a mekiben a menüt és megettük, 84% lett a kocsiban.Ha a kolléga 300km-t akar menni egy töltéssel, azt még a kona is tudja, télen már nem, de akkor elég egy 10perces töltés, és nem kell több
-
Vasy09
őstag
-
stickermajom
addikt
Idézd kérlek hol állítottam, hogy menet közben kell enni.
Önigazolással vádoltad a kollégát, én pedig felhoztam a két legnagyobb eautós önigazoló lózungot, amit minden - nézőpont szerint vélt, vagy valós - hátrányára fel lehet hozni: "addig eszünk egy szendvicset", "ennyi kompromisszum belefér".Nyilván érzed te is a különbséget egy hatótávval kötött kompromisszum és egy esetlegesen csak nagyobb motornál elérhető automata között, szóval ezt nem is kell magyaráznom.
-
biker
nagyúr
válasz
stickermajom #1665 üzenetére
miért kell menet közben enni? Már bocs, lenyomtam 10+ évet évi 60-110ekm futással, ettem eleget menet közben, elég volt.
Ha belsőégésűt veszel, akkor MINDEN kívánságod teljesül, vagy ott is van kompromisszum? pl automata csak 2l dízellel van, vagy automata klíma csak XY további opcióval együtt van, és sorolhatnám. -
stickermajom
addikt
-
biker
nagyúr
Az írásod inkább önigazolás keresése: milyen indokokat találok, ami miatt nem kell vennem elektromos autót.
Nem fogok pontonként írni, mert kb 10-ből 9-et legalább 6-8 autó tudja ma a piacon, csak annyit kellene tenned, a 10-ből az 1-1 amit valamelyik nem tudja, melyik a legfontosabb ezek közül?
Pl milyen sűrűn mész 300km-t pályán amikor kell a 10p töltés? nem mindegy, heti 3x vagy évente 3x, és ha valóban VENNI AKARNÁL akkor ennyi minimális kompromisszumot kellene kötni (pl a zongoralakk nem az elektromos autó sajátja, hanem mindegyiké. Jó tippem hogy nem nagyon találsz belsőégésűt sem nélküle, nem sok értelme volt ezt felvetni.Egyébként meg BMW i4 M50 kell neked, jönnek a tesztek, nézd meg, mindent tud amit leírtál. ja hogy 30misi... ez van.
-
biker
nagyúr
A legtöbb követelmény pontod talán értem, de ezen fennakadtam
"Ablaktörlő meg... Sok fajta automatát láttam már, de olyat, ami tényleg jó és soha nem kell belenyúlni még nem. Olyat pláne, amelyik magától nyomja a tisztítót, ha valamiért hirtelen menet közben kell. Ha emiatt nem elég egy kart meghúzni, hanem a harmadik almenüben kell turkálni, az pláne életveszélyes."A teslán kívül (de lehet azon is van kar) melyik autóban nincs ablaktörlő kar? Csak tapi? Kérlek típust adj meg, mert én balga ilyet még nem láttam.
-
biker
nagyúr
"A hűthető rekeszt amúgy esküszöm nem értem, miért divat újabban kihagyni, kb semmiben sincs, pedig annyira egyszerű és zseniális dolog"
Mert hülyeség??? A legtöbb esetben befúvó van, aztán valahol kimegy a levegő, nem keringető, másik, hogy télen FŰT, mivel nem hűtődoboz hanem az utastérbe fújt levegőt fújja be.
akinek hideg ital kell, vesz egy mini valódi hűtőboxot -
Köszönöm az infókat, ennek még úgy döntöttem utána megyek jobban, illetve mindenképpen ki fogom próbálni.
-
Csak olyan dolgok vannak menüből állíthatók, amiket nem nyomkod az ember, vagy máshogy nem oldható meg úgysem. Navi (ilyen gyorsan, könnyen beállítható navi még telefonon sincs), zene (hangerőre gomb van kormányon), és infó.
Fizikai kapcsolók vannak: irányváltó, tempomat be-ki, tempomat sebesség, tempomat távolságtartás, autopilot, egy törlés, ablakmosás, index, fénykürt, távolsági fényszóró, hangerő, zeneszámváltó, mindkét oldali ülésen elektromosan állítható gombokkal: előre, hátra, fel, le, háttámla, deréktámasz erősség, deréktámasz magasság
egy gombbal (tehát nem menüből) elérhető kijelzőn: hőmérséklet, ülésfűtés
Távolsági van full automatában is, ha kell, bár nem igazán oké. A 21-s modelleken lévő led mátrix fényszóró hamarosan kanyarkövető és full automata (pásztázós) lesz.
-
Oh, azt hittem a tesla-ban az ülés is csak kijelzőről állítható!
Ablakmosó/törlő: ezt valamelyik tesztelő mondta, hogy csak kijelzőről lehet, ezek szerint hülyeséget beszélt?Ha ez a kettő kiesik, plusz ugye üléshűtésben igazad van, akkor már csak a csendesség a kérdés, meg az, hogy bármi nyekergés, zörej, stb van-e benne.
Lehet csak az lesz a dolog vége, hogy bérelek egyet egy hétre, aztán meglátjuk. -
egyiket vakon is meg tudom nyomni, a másikat nem, oda kell nézni
Pontosan ugyanúgy nyomod vakon/nézve mindkettőt. Ugyanúgy a tér egy fix pontja mindkettő. Hőmérsékletet én is szoktam kapcsolgatni. Pont ugyanannyira kell ránézni mindkettőre, csak a kijelző jobb helyen van. Vakon semmit se találsz el. Én még soha nem tudtam egyetlen gombot sem megnyomni pillantás nélkül semmilyen autóban. Próbáld ki egyszer mereven előre nézve. Borzasztó, értelmetlen matatás lesz belőle. Teljesen vakon gépelni sem tudok, pedig a 80-as évek óta gyakorlom.A deréktámaszt nem állítja magától, annak rendes négyirányú gombja van az ülésen, mint minden autón.
Ablaktörlő meg...
Attól, hogy menüből állítható, van rá gomb a bajuszkapcsolón, ahogy a mosóra is. De ezt írtam is. Az a jó a Tesla menü + fizikai gomb megoldásában, hogy úgy tudod kézzel kapcsolni, hogy nem esik ki automata állásból, és nem kell keresgélni, hogy sikerült-e visszarakni egy kézi törlés után.Lámpát kapcsolni se árt, ha tudok magamnak, nem kell matatni mikor felhajtok mondjuk az autópályára.
Miért kéne lámpát kapcsolni autópályán?Automata nappali menetfény évtizedes találmány. Már a kettővel ezelőtti autómban is volt.
Mindegyik kemény. A Performance pedig egyenesen eszetlenül kemény. Na az leveri rólad a vesekövet még kátyúk nélkül is. Az egy nagyon durva sportkocsi, miden szempontból. Képes elszállítani a családot, de nem feltétlen fognak neki annyira örülni. Ismerek olyat, aki lecserélte a P-t SR+-ra
-
A hűthető rekeszt amúgy esküszöm nem értem, miért divat újabban kihagyni, kb semmiben sincs, pedig annyira egyszerű és zseniális dolog.
Hűthető ülés: úgy érted, hogy benyomom, hogy 20p múlva indulok és addig lehűti magát? Végülis jogos, így annyira nem fontos.
Hajó érzetű felfüggesztést nem írtam sehol.
Kifejezetten szeretem, ha harapja az utat a kocsi, volt nekem is200 is, ne tudd meg hogy imádtam, kicsit mai napig bánom, hogy eladtam, nem véletlenül legenda, tényleg zseniális, az a kormány, az a váltó, az a műszerfal... Azóta se vezettem semmit, ami élményben ahhoz közel volt, és belefért a család csomagostól. Gyorsnak nem volt gyors, de jónak nagyon jó volt.
Viszont azért az se jó, ha kirázza a fogamból a tömést. Az sr+ meg a long range is olyan kemény? -
A Model 3-ból a listádról 3 dolog hiányzik:
A hűthető rekesz. Mérete sem nagy, de azon kívül is sok, hatalmas elzárt tártolója van jobban elhelyezve, mint a csak utas által használható kesztyűtartó.
Ülésszellőztetés, de az minek egy villanyba, hiszen amikor beszállsz, nem meleg az utastér, mint egy benzinesben. Sokkal jobb megoldás az egész utasteret előre behűteni, mint a béna ülésszellőztetés.
Hajó érzetű felfüggesztés. Pont szöges ellentéte, hiszen az rendkívül sportos. Ez ilyen, még a rutinos BMW-sek is megjegyezték, hogy nagyon kemény. Tényleg minden apró rezdülés átjön. Ezt családi sportkocsinak szánták, nem közúti hajónak, amit a Lexus szokott. Ez vezetési stílustól is függ, hogy ki mit szeret. Nekem volt már több, hasonlóan kemény autóm (Subaru, Honda, Chevy Volt), de ez mindnél kicsit keményebb. Cserébe olyan stabil, mint a svájci frank. Nem csinál semmi váratlant, meglepőt, bármennyivel is mész. Márpedig lehet vele menni.
-
Én nem az a típus vagyok, aki egyszer beállítja a klímát és többé nem nyúl hozzá, elég sokat basztatom, állítgatom fel-le a hőmérsékletet kb kedvtől függően.
Lámpát kapcsolni se árt, ha tudok magamnak, nem kell matatni mikor felhajtok mondjuk az autópályára.
Ablaktörlő meg... Sok fajta automatát láttam már, de olyat, ami tényleg jó és soha nem kell belenyúlni még nem. Olyat pláne, amelyik magától nyomja a tisztítót, ha valamiért hirtelen menet közben kell. Ha emiatt nem elég egy kart meghúzni, hanem a harmadik almenüben kell turkálni, az pláne életveszélyes.
Ülést is sokszor basztatom, pláne a deréktámaszt, pláne hosszú úton, ezt se hiszem, hogy bármelyik autó tudja magától automatikusan csinálni.
Ülés fűtés hűtés is olyan, hogy álló helyzetben kapcsolom be, de menet közben kapcsolom ki.Ezeket mind megoldja a tesla teljesen magától, nulla emberi beavatkozással, és/vagy van rá fizikai gomb?
Edit: most láttam az editet, már olvasom is.
Válasz az editre: A különbség az érintő és a fizikai gomb között pontosan annyi, hogy az egyiket vakon is meg tudom nyomni, a másikat nem, oda kell nézni. Nekem ez számít. -
WiZARD
addikt
válasz
stickermajom #1647 üzenetére
Jó kérdés...
-
Tudom, gyakorlatilag elavult vagyok.
Viszont az van, hogy ha alapfunkció kezelése nem abszolválható a nélkül, hogy levegyem a szemem az útról, akkor az szerintem balesetveszélyes. És a biztonság konkrétan a legfontosabb szempont, bármi másnál mérföldekkel többet nyom a latba nálam, pláne mióta család van. -
A kovetkezoket tudni kell kezelni barmikor, vakon, fizikai kapcsoloval. Erinto nem jatszik
Az idő nem neked dolgozik.
Megszoksz, vagy megszöksz. Fél év Teslás múlttal hányingerrel nézek a gombokra a másik autómban, annyival kényelmesebb az érintő.
Például mennyivel jobb, és észszerűbb megoldás az ablaktörlőre az, hogy automata (kijelzőn állítható, ha valamiért nagyon muszáj), de gombnyomásra töröl egyet, és nem megy ki automata állásból. Szemben az évtizedes marhasággal, hogy csak úgy tudsz törölni egyet, ha kiszeded automatából, majd visszafelé keresgélheted, hogy újra megtaláld az automata állást. Ha forgalomban elvéted, és offon marad, nézel bambán, hogy "most már megint miért nem töröl".
A fényszóró menüből kijelzőn állítható ugyan, de minek, inkább csak szerviz funkció. Teljesen automata a 100%-ban használt állás. Fél év használat alatt egyszer sem nyúltam hozzá, mindig jól működik.
A keringtetés állítása szintén automata, nem is emlékszem mikor kapcsoltam utoljára kézzel. Mindig eltalálja. Ebben a hónapban még tuti nem nyúltam hozzá. A gomberdős autómon állandóan nyomkodni kell, mert vagy büdös van, vagy párás. De a nyomkodás egy oltári szívás az automatáshoz képest, mert mindig csak akkor jut eszembe kapcsolni, amikor már érzem, hogy késő volt.
Klíma hőmérséklet egy ugyanolyan érintés a kijelzőn, mintha egy gombot nyomnál. Mi a különbség a kijelző egy területe, és a középkonzol gomberdejének egy területe között? Meg kell nyomni, és kész. A kijelző annyiból jobb, hogy sokkal jobban elérhető, közelebb van, sokkal rövidebb, kényelmesebb mozdulat, mint gombokat matatni.
-
Udv!
Vegul a vegere ertem a gondolkodasnak, leirom, mi lett a dontes es miert, hatha valakit erdekel. Elore szolok, hogy rengeteg abszolut szubjektiv es/vagy szemelyes jellegu preferencia lesz benne, de nem fogom minden esetben irogatni, hogy szamomra, szerintem, stb, szoval legyszives ilyen szemmel olvassatok. Aki erre nem kepes, az inkabb csak lapozzon, ugyis csak fel fogja huzni magat.Paran tudjak itt, hogy En is agyaltam elektromos auton, akar ujon, akar hasznaltan.
Meg paran tudjak, hogy mennyire nem trivialis modon veszek barmit (laptopvasarlasom 4 eve huzodik, mert nincs szerintem normalis a piacon).
Szoval, nalam a folyamat ugy nez ki, hogy eldontok szamomra fontos szempontokat, aztan megnezem, milyen termekek tudjak azt teljesiteni. Fontos, hogy arat itt meg nem nezunk, mert ha a vegen az jon ki, hogy tul draga amit akarok, akkor semmi gond, varakozo allaspontra helyezem magam, par ev mulva visszaterunk ra, hatha addigra megfizetheto lesz.
Elsore a design-al se foglalkozunk, se kivul, se belul. Amelyik autok ezeken atmennek, azok jutnak a kovetkezo korbe, amikor is megnezem az arakat. Ha van olyan, ami belefer a budzsebe, akkor elmegyek jol letaperolni, elviszem tesztvezetni. Azok, amik ezeken is atmennek, azokbol berelunk egy-egy peldanyt egy-egy kirandulashoz 1-1 hetre, megnezzuk, elni milyen benne. En nem 2, de meg nem is 5 evre veszek autot, ha uj autot veszek, az 10 evig kell birja.Szamomra amik fontosak voltak:
- Valos autopalya tempo (gps szerinti 130) mellett minimum 300km egy toltessel, lehetoleg ugy, hogy 10-90% kozott marad az akku.
- Maximum 10p/100km toltes, tehat 300km-enkent eleg legyen fel orara megallni.
- Csend. Paran itt ismernek, tudjatok, hogy a lexust is elsosorban azert szeretem, mert csendes. Autopalya tempo mellett is lehet szepen halkan is beszelgetni.
- Akusztika: Ez alatt azt ertem, hogy elso-hatso sor kommunikacio. Ne kelljen uvolteni, hogy hatul halljon a gyerek, de azert nem art, ha tudunk halkan beszelgetni elol, O meg tud aludni hosszu utak alatt, ha ugy van.
- Jo hifi: Nem dubogos nagymelynyomos ghettoblaster borzalom, hanem JO. Fontos, hogy lehessen olyat csinalni, hogy csak az elol uloknek szoljon es akkor is szoljon elfogadhatoan.
- Elektromosan mozgathato, allithato derektamaszos, memorias ulesek
- Futheto ES hutheto ulesek
- Hutheto es normalis meretu kesztyutarto (Ezen ki vagyok akadva mennyire ritka. Bakker, 2001-es pug 307 mar siman tudta...)
- Tolatokamera, bonusz, ha 360 fokos, hatalmas bonusz, ha tud olyat, hogy ha rukvercbe rakom, akkor lebillenti a tukroket is, hogy lassam a padkat (hihetetlen, hogy 2021-ben ez mennyire nem trivialis, meg sokszor full extras autokban sem)
- Barmilyen mennyisegu zorej/nyoszorges/nyekerges/rezges egy uj autotol abszolut elfogadhatatlan. Mindegy, milyen fos az ut. Lexusnak ment 20 eve is, akkor mehet masnak is ma is.Es akkor amin elhasalt a kb mindenki
:
A kovetkezoket tudni kell kezelni barmikor, vakon, fizikai kapcsoloval. Erinto nem jatszik, gombon baszkuralos menuben turkalas nem jatszik, autoval "beszelgetes" nem jatszik. Ez utobbi amugy annyira nem, hogy nem elvaras, de hatalmas bonusz, ha ki lehet kapcsolni a gecibe.
- Ablaktorlo
- Vilagitas
- Klima homerseklet
- Kulso/belso levegokeringetesDesign:
- Belul jo minosegu bornek kell lennie, ilyen hulye felbor megoldasok meg stb nem erdekelnek
- Zongoralakk kizaro tenyezo, barmilyen mennyisegben. Kiveve, ha van valamiNos, sajnos az lett a dolog vege, hogy meg marad a benzinzabalo, minimum 5 evig.
A probakorig el sem jutottam.Nagyon tetszenek az elektromos autok, de hogy miert kell mindegyikben eroltetni azt, hogy ahhoz, hogy egy teljesen alap dolgot meg tudjak csinalni le kell nyomni egy fel kor tetrist egy tableten, azt nem ertem. Milyen dolog mar, hogy ahhoz, hogy gyorsan be tudjam kapcsolni az ablaktorlot, mert NEM LATOK, beszelgetni kell az autoval. Az automata rendszerek persze, so-so mukodnek, de nem bizom bennuk annyira, hogy az egesz csalad eletet rabizzam.
Vegul volt egy-ket tipus, ami annak ellenere is nagyon tetszett, hogy par dolgon erosen elhasalt, ugyhogy neztem tovabb a teszteket folyamatosan, magyar, angol, nemet, spanyol nyelven, es a kovetkezo derult ki:
- Ami nem tesla, az jelenleg a TOLTOHALOZAT siralmas allapota miatt hasznalhatatlan hoszabb utra gyerekkel. 10 hosszutavu tesztbol legalabb 8-ban megszivjak nem mukodo toltokkel, fos applikaciokkal, stb-vel, illetve olyan teszt is volt, ahol kb az egi gondoskodas mentette meg a csavot attol, hogy trailert kelljen hivni, pedig direkt ugy tervezett, hogy 2 toltopont is legyen az utban, amikrol mindrol azt mondtak az appok is, meg az auto (Taycan) is, hogy fasza. Egyik se mukodott, csavo meg ott allt "kilogo fasszal" a meregdraga autoval.
- A tesla meg kiesik ezer egyeb dolog miatt, pedig nagyon tetszene, de mar olyan dolgokat is kijelzore raktak, amik miatt En forgalomba se engednem oket. Az uj model S kormanya plane no comment, ha beledoglok se ertem, azt hogy engedhettek ki az utakra, konkretan eletveszelyesnek gondolom. Jo, hogy nem kurzormozgato nyilakra csereltek a kormanyt, az meg kevesebbet takar ki az n-edik hatalmas tabletbol.Vegul amugy az Audi e-tron, a Kia EV6/Hyundai Ioniq 5 maradt a szorasban.Ezek annyira tetszenek, hogy lehet igy is el fogok csabulni es elviszem oket egy korre, de felek, hogy vegul megvennem, annyira tetszenenek, de ahogy a toltohalozat jelenleg all, ez hatalmas hiba lenne.
BMW mar pont kiesett, kesobb jott, mint vegeztem a borzevel, de a toltohalozat ramaty allpota ot is sujtja, ugyhogy mindegy is. Ettol fuggetlenul a tesztet meg fogom nezni, mert erdekel.
Gondolkodtam azon is, hogy legyen hybrid a dologbol, az tokeletes kompromisszum, de 10-15 evre nem akarok meg benzinzabalot, es ha oszintek akarunk lenni, tokeletesen mukodik a mostani is, masik benzinesre cserelni baromsag, ertelmetlen penzegetes lenne. Ugyhogy sajnalom nagyon, de az lett a konkluzio, hogy 5 ev mulva ujravizsgaljuk a helyzetet, akkor mar azzal fogom kezdeni, hogy az EU/UK toltohalozat allapotat nezem elsosorban. Addig maradok bunko benzinpofekelo, ez van.
-
#48584626
törölt tag
Volt szerencsém vezetni pár hete, tényleg nem rossz. Mondjuk nekem EVben olyan nagy összehasonlítási alapom nincs.
Nekem akkor lenne érdekes ha ennek a kisebbik hajtáslánca (4O) bekerülne egy kombi 3as kaszniba. Azon lehet el is gondolkodnék. Az iX3 se rossz az tulajdonképpen ez a konfig, csak X3 ruhában. Csak hát buzi drága. -
#48584626
törölt tag
Ma jart le az elso i4 tesztek embargoja, ki is kerultek az elso videok.
-
#48584626
törölt tag
Daniaban extra magas adok vannak, plusz nincs semmifele tamogatas az EVkre. Ennek az az eredmenye, hogy Nemetorszagban tomegesen jatszak el az emberek, hogy megvesznek egy Model 3at, megigenylik ra a nemet 6e euros allami tamogatast, aztan 6 honap mulva eladjak hasznaltan egy neppernek ugyanannyiert amennyiert vettek es mar veszik is a kovetkezot. Ez a o szempontjukbol nullas jatek. A nepperek meg tomegesen hordjak Daniaba (meg tan Svedorszagba is) a 6 honapos Teslakat.
Daniaban egy SR+ 400e korona, ami 54e euro. Nemetorszagban meg allami tamogatassal el tudod hozni ugyanazt az autot 36e euroert....
-
martonz
csendes tag
Még egy saját gondolat a hazánkba érkező (vagy éppen nem érkező) Tesla szállítmányokhoz.
(Ez mind feltételezés, semmi belsős, vagy bizalmas infóm nincs.)
Ahogy közeledett a hivatalos magyar nyitás ideje több csatornán is kiszivárgott a híresztelés, hogy újra lesz állami pályázat. A Tesla harapófogóba került, mert nem tudta senki pontosan, hogy milyen összeghatárig lesz a támogatás, így az árazást úgy határozták meg, hogy az SR+ biztosan beleférjen a pletykált 15 milliós keretbe. Ezzel az árral Európában az egyik legolcsóbb ország lettünk. Aki közelebbről követi a céget nem igazán gondolta, hogy 17 alá sikerül árazni, figyelembe véve a világrekorder 27%-os áfát. Meg is lett az eredménye az árazásnak és a pár óra alatt kimerülő pályázati keretnek: több száz megrendelés futott be. Áldásos állapot, gondolhatnánk. Azonban a cég továbbra sem karitatív szervezet, profitmaximalizálásra törekszik. Legyártja az autót Kínában, majd utaztatja 2 héten át Európába (hacsak kézifékes fordulót nem csinál egy konténerszállító a szuezi-csatornában), aztán átadja a megrendelőnek és mindenki boldog. De sokkal több a megrendelés, mint amennyit át tudnak hajózni. Akkor hol is adják át az autót? Te hol adnád el ugyanazt? Nem törekednél arra, hogy ott add át, ahol többet is kérhetsz érte? Csak egy példa: Dániában az SR+ 19.5 millió forintnyi korona (25% áfás bruttó ár). Ráadásul az utolsó hajót leszámítva mind Belgiumban, Angliában, Németországban, vagy Norvégiában kötött ki. Onnan még trélerezni kellene ide, ami szintén nem kevés pénz (és idő). Szóval úgy vélem, hogy ezzel a "olcsó" magyar árral túl alacsonyra tették a mércét az európai viszonylatban, mert nem akartak lemaradni a magyar állami támogatási játékról. Azóta meg nem emelték, mert be lett lengetve, hogy jön újabb kör, ami persze nem jött és valószínűleg nem is lesz már idén. Nem véletlenül kezdték a szlovén Koperbe érkeztetni pár hajót. Onnan egyszerűbb lesz kelet és dél Európát ellátni, plusz az olaszokat. Szóval még jó ideig lesz, aki később kapja meg az autóját, mint szeretné.
Ez persze nem mentegetés, sok esetben a cég kommunikációja valóban csapnivaló. Viszont kötve hiszem, hogy ez a hazai csapat miatt lenne. Egyszerűen annyi autó jön ide, amit a központban egy excel táblában megálmodik valaki abba a cellába, ami hazánkhoz tartozik. -
martonz
csendes tag
Péntek reggel fut be Koper kikötőjébe az Arabian Sea, rajta ~3.500 db M3 és MY.
Bizakodhatsz, hogy a Tied is köztük lesz. -
-
WiZARD
addikt
válasz
tuzpenge #1628 üzenetére
Tesláknál szinte nincs extra, alapból benne van minden.
Külső-belső szín és felni választható.
M3 esetén a nagyobb akkus verzióban van 1-2 plusz (ködlámpa, prémium hifi, hátsó ülésfűtés).Alap SR+-nál ami pluszban elérhető, azt online lehet aktiválni/megvenni (hátsó ülésfűtés, EAP, FSD), így utólag bármikor elérhető, nem növeli az alap árat így nem esik ki a támogatásból emiatt
-
WiZARD
addikt
válasz
tuzpenge #1617 üzenetére
Ioniq5-ön néha elgondolkodtam. Utoljára ma, a mostani helyzet miatt. Ifka támogatásom megvan, még át tudnám másik kereskedőhöz/autóra cserélni. De nincs mire.
Ami Ioniq5-öt kapnék azonos áron (M3 SR+) az nekem kevés.
-akku kb ugyanakkora, fogyasztása viszont jóval nagyobb
-teljesítményben fele annyi
-vezetéstámogató rendszerekben elmarad (és nem lehet pluszban megvenni mint Teslánál), nem hogy FSD, egy holttér figyelő sincs a fapadosban.
-nincs üvegtető, első parkoló radar, bőrkárpit, elektromos ülésállítás, vezetéknélküli telefontöltő, hőszivattyú, akku fűtés, elektromos csomagtér ajtó, ülés fűtés, kormány fűtés
-nincs SUC hálózat
-gyengébb fedélzeti softwarePersze ezekből nem mind létkérdés és van amit el lehet engedni, de "annyi pénzért"...
Felextrázva meg annyiba kerül mint M3 LR, ahol az így megint előnybe kerül.
-
#48584626
törölt tag
válasz
tuzpenge #1617 üzenetére
"A tesla az elektromos autózásban és a hozzá tartozó szoftverben úttörő. Ez tény, ezen kár is vitatkozni. "
Hat, ezen is lehet vitatkozni, bar ez tenyleg messzire vezet.
"nem is szabad egy audihoz, mercihez, VW-hez hasonlítani, de még egy hyundai-hoz sem"
Mar miert ne lenne szabad? Nemhogy szabad, de egyenesen kotelezo. Nekem mint fogyasztonak alapveto erdekem megnezni hogy mit kapok a (nem keves) penzemert.
" Az autopilot meg egy játék "
Nem kellene keverni az FSD-vel. A Tesla Autopilotnak hivja a sima savtarto automatikajat, en arra gondoltam.
-
#48584626
törölt tag
A szemelyes tapasztalat nyilvan segit, de szerintem akkor sem az altalanos jellegu kijelentesekben, hanem abban hogy a te szamodra megfelel-e az az adott auto vagy nem. Azert nem sok olyan maganember szaladgal a vilagban, aki mondjuk rendszeresen vezet kulonfele gyartok kulonfele termekeit, es hitelesen es megbizhatoan meg tudja mondani hogy pl. egy Model 3 valoban hozza-e a hasonlo aron kinalt konkurencia szinvonalat vagy nem.
1. Igaz, ezert a szamomra relevansak azok akik hosszabb idore kapjak meg az autokat. Ilyen pl. Handras, akinek ugyan van egy enyhe ferdulese a Tesla iranyaba, de ettol fuggetlenul viszonylag objektiv, es van alkalma autokat hosszabb ideig tesztelni. De vannak ilyenek kulfoldon is.
2. Reszben jogos, en szemely szerint errol azt gondolom hogy ha egy rendszer vagy funkcio nem mukodik intuitivan, akkor ott mar nehany kerdes felmerul.
3. Ez is igaz." Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. "
Valoban, sajat hasznalatra, sajat donteshez ez elengedhetetlen.
-
sasa134
addikt
válasz
#48584626 #1615 üzenetére
Lehet, de a JD Power vevői elégedettséget mér, persze erre definiált kritériumrendszerben, de ezért önállóan nem, csak összehasonlítási alapnak szolgálhat. Ha megnézed, kihozták, hogy az USA-ban 33 autótípus közül 30. a Tesla Model 3 (2020), 122 "hibát" vagy "hiányosságot" jeleztek átlagosan 100 autóraa tulajdonosok de a No1. Lexus esetén is 81-et, a második helyezett Porschénál meg 100at.Ez rengeteg.
Ez azért fontos, mert nyilván ez nem azt jelenti, hogy 100 Lexusból 81 tönkrement volna (a garanciális időn belül). De ugyanezen JD Power megmérte ugyanolyan kritériumok alapján a Model 3-at a kínai piacon, ahol meg az egyik legjobb eredményt érte el.
Tehát ebből is látszik, a vevői értékelések pl. kultúránként is jelentősen eltérnek, van akit zavar egy nyöszörgő kesztyűtartó, valaki meg észre sem veszi - de nekem egy autó megbízhatóságát nem ez jelenti, hanem az, hogy hányszor áll meg velem, illetve meg akar-e ölni a 2 gyerekemmel a hátsó ülésen. Erre a JD Power-féle felmérések nem igazán adnak választ.Az OEM-eknek abszolút naprakész adataik vannak a warrantyról, modellekre lebontva, országonként, régióként, pontosan tudják, hogy melyik autó mennyi km-rel milyen hibakóddal ment/vitték szervízbe, volt-e javítva, hányszor indították el, mekkora távokat ment, stb stb.
-
axioma
veterán
válasz
#48584626 #1614 üzenetére
Ez az egyik oldal. Mi a masik? Marmint ha alternativat akar valaki. Ismerosom bmw-ket vett, ujonnan [azok fustosek voltak], nem az also szegmensbol pl. 3 eve 21M-ert. Arra ne tudd meg mennyit panaszkodott [konyekig gazolva az infoban, szervizszintu szoftverrel, stb.], meg hogy kezeltek a szervizben [elment akire azt mondtak varjon...] Es me'g mindig azt mondta jobbat nem tudna valasztani.
-
tuzpenge
őstag
Direkt új hsz-ben írom.
A tesla az elektromos autózásban és a hozzá tartozó szoftverben úttörő.
Ez tény, ezen kár is vitatkozni. Maga mint autógyár még korai stádiumban van, és nem is szabad egy audihoz, mercihez, VW-hez hasonlítani, de még egy hyundai-hoz sem. Az ár ami egy teslához köthető megint megkérdőjelezhető, de elég sokmindent nyújt azért a konkurenciához képest is (nem a minőségről beszélek). Szerintem itt senki nincs Musk hátsójában derékig (legalábbis nem olvastam itt ilyet), de ezt a szálat folytatva, aki szidja őt nekem mindig a keserű a szőlő érzés jut eszembe. Musk-ra sokmindent lehet mondani, de hogy hülye lenne azt még véletlen se (sőt szerintem egy zseni, mondom ezt úgy hogy se Tesla, se Musk fanatikus nem vagyok). Az autopilot meg egy játék még csak erre külön fel is hívják a figyelmet, hogy nem szabad csak arra alapozva közlekedni. Én remélem, hogy soha nem is jön el az önvezető autók ideje....Az akkukkal meg minden más gyártó is szív ha a beszállító elront valamit, szóval ez se Tesla specifikus.
Maga a Tesla kommunikációja, vagyis nem kommunikációja az viszont tényleg bicskanyitogató.
Ui: én se vennék annyi pénzért teslát amennyiért árulják, sokkal inkább egy ioniq 5-öt... -
Semin
őstag
válasz
#48584626 #1614 üzenetére
Csukott szemmel nem érdemes a világban járni, ebben igazad van, ám én mégis a személyes tapasztalat elé teszem a netről okosodást három egyszerű ok miatt.
(márka nélkül)1. A tesztelők sokszor csak nagyon rövid időre kapják meg az autókat, torzított felszereltséggel, így amit mondanak max első benyomásnak felfogható.
2. Nagyon kevesen értenek funkciókhoz, a legtöbb hiba szimplán user error. Mégis szar a kocsi mert …3. Aki elégedett -és nem hívő- ritkán irogat, ellenben aki csalódott/flusztrált/elégedetlen többször is. Ez is torzít nem kicsit.
Ha valamiben nem vagy biztos próbáld ki saját magad. Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. Ha erre nincs lehetőség akkor olyan embereknek érdemes kérdéseket feltenni akik napi szinten használják az autót. A fanatizmus is egyfajta visszajelzés
(Tomato alaplapot, vagy Codegen tápot se halottam isteni még senkit)
-
#48584626
törölt tag
Nyilvan a tesla egyhazzal nem lehet vitatkozni, ok csapatostul rohannak le mindenkit, aki nincs derekig Musk hatsojaban.
A tobbieknek viszont nagyon is erdemes informaciokat gyujteni a valo vilagbol, mert kulonben konnyen csalodas lehet a vege, sot, egy meglehetosen draga csalodas.
Tipikus pelda az Autopilot, es annak az egekig magasztalasa. A teslafan egyhazban alapvetes, hogy az a vilag legjobbja, mindenben is sokkal jobb mint barmelyik mas auto hasonlo rendszere, aztan aki latott mar mast is az tudja hogy ez sajnos nem igaz (fantomfekezesek, egyszeru tablafelismeres hianya, navigacio koztes cel megadas nelkul, a folyamatos bimbammolas, varatlan es veszelyes manoverek stb). De lehet mondani a kenyelmet, a zajszintet, az LG akkukkal valo szivast, es persze ott az altalanos gyartasi minoseg, a rengeteg meghibasodas, es az ezekre valo reakcio (Model S/X feltengely problema, MCU chip, es a tobbi).
Ehhez jon az hogy lesz Magyarorszagon egy darab szerviz, viszonylag konnyen lathato mi lesz ott es milyen gyorsan fognak torodni a problemakkal.
Nyilvan az egy teljesen legitim velemeny, hogy a fentiek ellenere valaki Teslat valaszt, mert o azt tartja a szamara legjobbnak. Csak a tenyeket nem erdemes tagadni.
-
sasa134
addikt
Nagy szerencse, hogy vannak objektív mérőszámok, amik leírják egy termék megbízhatóságát. Gond az, hogy az OEM-ek ezeket érzékenyen kezelik, nagyon ritkán kerülnek publikálásra. Azért különböző forrásokból, survey-ekből lehet következtetni arra, hogy milyen a reliability index-e egy autónak, tehát a garanciális időn belül, mire lehet nagyjából számítani. Nem fogunk 3-6-12 MIS (montss in service) R/1000 számokat látni, de vannak indikátorok ami alapján lehet tájékozódni. Ezen felül, az USA törvényben írja elő a safety jellegű problámák dokumentálását és lekövethetőségét. Az USA Department of Transporation odalán megtalálhatók ezek az infók, köztük pl a Model3-ra vonatkozók is.
[National Highway Traffic Safety Administration]
itt látható, hogy 5 pontból 5 a safety ratingje, eddig a 2020-as modellre 2 visszahvás volt (első biztonsági öv csatlakozás a B-oszlophoz, illetve féknyereg csavar kilazulás) és 59 hivatalos complaint. Mindegyik complaint report egyenként elolvasható, hol, mikor, mi volt a gond az autóval. Ezt az USA-ban törvény írja elő.
2018-ban 167 complaint, 2019-ben 99, tehát a trend egyértelműen javul.
Jelenleg a friss complaintek:
első szélvédő berepedés, váratlan gyorsítás, elektromos probléma, légzsák,belső világítás, kilincs,kormánymű gondok, fék problémaUgyanezen oldalon kereshetünk más típusokra, modellekre, érdekes olvasgatni (pl a Model X-et mennyi probléma sújtja),
-
biker
nagyúr
válasz
#48584626 #1609 üzenetére
Ezek az önjelölt fotelszakértők jellemzői. A neten a helyzet a következő:
- 1000 tulaj aki problémát észlelt, közül kb 800 kiírja a fórumba hogy szarateszla
- 100.000 tulaj aki nem találkozott problémával, közül 20 veszi a fáradságot és leírja, mindenszupiszuperEbből Te fotelszakértő megállapítod, szarateszla, gratulálok, lapozzunk...
-
#48584626
törölt tag
válasz
martonz #1608 üzenetére
"Nem tartok mérvadónak olyan véleményeket egy termékről, olyanoktól, akik nem használják azt"
Hat, ez eleg nagy korlatoltsag. A vilag tele van informacioval, cikkekkel, videokkal, tesztekkel, forumokkal, ahonnan eleg sok, megbizhato informaciot ossze lehet szedni. Valojaban az a valaki, aki hasznal egy darab autot a sajat kis mikrokozmoszaban es hasznalati profiljaban, de amugy nem gyujt informaciot mashonnan, SOKKAL kevesebbet tud a temarol, mint aki folyamatosan informalodik.
Ezert meglehetosen hulyeseg a "van ilyen autod? Nincs? Akkor amit mondasz csakis hazugsag/hulyeseg/ragalom stb." lehet.
-
martonz
csendes tag
^^^^ a stílus maga az ember...
Nem tartok mérvadónak olyan véleményeket egy termékről, olyanoktól, akik nem használják azt. Az "olvastam", "közismert", "apám volt szobatársának unokaöccse" szintén nulla értékű.
Ha valakinek nem tetszik egy cég, egy terméke, az image-e ÉS zéró saját tapasztalata van, akkor miért kell egy fórumon olyanokat írni, aminek semmi alapja nincs? Nem kell válaszolni, költői a kérdés.Március óta vezetek egy fremonti gyártású M3 SR+-t, pár problémám van vele, ahogy le is írtam az autómról készült villanyautosok.hu cikke alatti kommentekben. Nincs mindenkinek tökéletes termék, nincs hibátlan autó. A kérdés csak az, hogy tudsz-e együtt élni ezekkel. Nekem nem volt kérdés, hogy az autó pozitívumai messze feledtetik a negatívumokat. Ennek ellenére nem írom ide a fórumra azt, hogy ez a legjobb villanyautó, mert másnak más szempontok fontosak.
A magyar "kirendeltség" és szerviz még gyerekcipőben jár, ezen túl kell lépni. Majd felnőnek a feladathoz. Én úgy rendeltem az autót, hogy a legközelebbi szerviz még jó ideig nem lesz nálunk, vállalva az esetleges macerát, ami ezzel jár.
Igen, engem is idegesítene, hogy megrendeltem egy autót és nem kapom meg azonnal, sőt, pár hónapon belül se. Bízom benne, hogy idővel megkapja mindenki és boldog lesz vele.
Ez egy értelmes fórum, ne hagyjuk, hogy különféle fotelszakértők mocsárrá változtassák.
-
WiZARD
addikt
válasz
stickermajom #1598 üzenetére
Én is főleg ezt hiányolom.
Van autóm, "ráér", csak ne nézzenek hülyének.Persze örülnék ha meglenne mihamarabb, meg azért volt olyan is aki elhitte nekik és eladta a másik autót, lejárt a lízing a másikon, stb.
Szerviz pár hete megnyílt (még ha csak a dunaautón belül is), na meg így közel 2 év után még mindig covidra fogni dolgokat elég nevetséges, mintha valami váratlan akadály lenne, amire nem számítottak
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Gamer PC - Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 256SSD+500GB HDD
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE