Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Honnan tudod, hogy mennyi energia volt bennük érkezéskor?
Azt tudni, hogy töltő mennyi energiát vett fel a hálózatból, ha jól tudom ezt számlázzák, de szóljatok ha tévedek. Hogy onnan a töltési veszteség melyiknél hogy alakul (és akár az oszlopon belül van-e különbség 400v 800v között), azt csak tippelni lehet.
Azt is tudjuk hogy a Tesla felfűti 55 fokra az akkut, a Hyundai nem. Márpedig felfűteni fél tonna akkut nem 2 Wh.Télen a felfűtött akku csomag jól jön, lehet azzal fűteni az utasteret. Máskor ebből a szempontból felesleges és még plusz energiával vissza is kell hűteni.
Hogy akku degradáció szempontjából pár év múlva mit mutat majd a fűtés nélküli 200 kW-tal töltött akku (aminél ráadásul állítólag elég jelentős hőmérséklet különbségek vannak az akku különböző pontja közt), a programozottan temperált, kisebb teljesítménnyel töltött akkuhoz képest az majd kiderül. Én a Teslára nagyobb tétet raknék. -
gabross
tag
válasz
#48584626 #1796 üzenetére
Persze, ez igaz. Nem lehet, egy az egyben hasonlítani, mert itt pl. a fapad verziókat nem is forgalmazzák. A VW is csak a 60-as és a 80-as akku package-et áraulja itt, 50-es nincs. Pont ezért érdekes a Tesla ilyen szempontból, mert ugyanazt árulják. Amit látok, h a magyar árban nincs semmi álami támogatás, itt meg van 2.400 euró, de az sem indokolja a majd 5M különbséget.
-
tuzpenge
őstag
Az új autó árak is kilőnek mint a puskagolyó. Én nem tehetem meg hogy újat vegyek így a használt ioniq között nézelődök, de míg 2 hónapja a 2018-as modellek 6-6,5 milla körül mozogtak (premium), adigg most már inkább 7,5-de nem ritka a 8 millás sem (már ha egyáltalán van). Szóval tavasszal elég jó befektetés lett volna mondjuk 3-4 elektromos ioniq....
Na mind1 ez csak úgy kijött most mert elkeseredett vagyok hogy szerintem vagy 1,5-2 évig nem tudok elektromosra váltani, pedig nagyon szeretnék. -
gabross
tag
Nem megkérdőjeleztem, amit mondtok, hanem csodálkoztam rajta, h hogy jön ki a matek a 25M-ra, amikor Ausztriában, tapasztalat alapján, jelentősen drágább az új autó, mint Magyarországon.
A kedvezményekről meg annyit, hogy errefelé gyártásból rendelt autók esetén nem szokás. Tehát, ha én összerakok egy ID.4 GTX-et vagy egy Q4 eTront a konfigurátorban és azt gyártásból kell megrendelni, nem fognak kedvezményt adni. Legfeljebb adnak hozzá apróságokat. Készleten lévő, esetleg szalonautó esetén igen, lehet akár 20-25%-ot is kapni a VW-nál, az igaz.
-
válasz
gabross #1794 üzenetére
magyar árakról beszélek ... mert én itt élek... A másik, hogy VWnél a lista ár és a tényleges ár között azért lehet 10% kedvezményt összehozni
...
Illetve most néztem, hogy id4-et nagy akkus közepes felszereltségen el tudok hozni 50e EUR-ért az osztrákoknál tehát ott is van még 2-2,5m felára a ModelY-nak persze ez már akár meg is érheti ... de 20-25 millió között én már inkább valami ix3-i4 esetleg Audi eTron Q4 vagy Jaguar iPace-t néznék
mint VW-t
-
gabross
tag
válasz
#48584626 #1793 üzenetére
Érdekes, hogy túlárazott Model Y-ról beszéltek. Épp azt néztem, hogy itt Ausztriában 57.490 euró a Long Range Y, az ID.4 GTX meg 54.140-ről indul és VW-hez még 10k körül szokás extrákra költeni, az Y meg kvázi fullos alapáron is. Inkább best buynak tűnik az Y, mintsem hogy túlárazott lenne.
-
#48584626
törölt tag
Igen, én is így látom, a Teslának sokkal nehezebb dolga van a Model Y-nal mint addig bármivel. Azok gyakorlatilag konkurenciamentes, légüres piaci térbe érkeztek, a Model Y meg nem. Szerintem az eladasain is látszani fog.
VWnék nem szabad elfelejteni a MEBre épülő konszernautókat sem, Enyaq, Cupra, Q4 Etron...
-
válasz
#48584626 #1791 üzenetére
szerintem is túl van árazva a reális ára a Model Y-nak a Model 3-hoz (ott LR) viszonyítva kb +1 m... ugye a középkategóriás gyártóknál is kb ennyi ugyanazon alapon épített nem suv - suv közötti felár ... De biztos vagyok benne, hogy nem sokára 22-23 m körül lesz majd a Model Y csak addig amíg még ennyiért is veszik ennyiért fogják adni
.
Azért az látszik, hogy a nagy Tesla dominanciában elég jól a nyakára jöttek a Teslanak a gyártók... A VW elég sokat bénázott az id sorozattal. De egy alap SR+-hoz képest jó konstrukció az is árban, ahogy a id4 is jó árban van a nála amúgy mindenben jobb Model Y-nal...
De jönnek a Koreaiak és rárugják az ajtót a többi gyártóra... Mert az Ioniq 5 és EV6 a 800 V-os rendszerrel nagyon jó konstrukció lett. Csak hát ők meg gyártani nem tudnak eleget.
a BMWnek beérett a hibrid platformja IX3 és i4 amikben minimális kompromisszum van szerintem (kardán alagút) a teljesen elektromos autókhoz képest...
s szerintem 2022-2023-ben lesz majd még egy meglepetés a PSA háza tájáról is. Mert jön a 308 és 3008 electric ha hasonló árban mint a többi autó id3, id4, ioniq5, ev6 tudják majd gyártani és 75-80as akkut kap akkor megvan a következő autónkés ha ezek legördülnek akkor ott az alap jópár másik márkának (Opel, Citröen....)
-
-
akkor újra:
- az egyik autónak 40 kWh energia kellett, hogy 27-ről 80%-ra töltse az akkut
- másiknak 35 kWh energia kellett, hogy 34%-ról 80%-ra töltse az akkuta megtett táv azonos.
induláskor:
- Ioniq 5-ben 58 kWh energia volt
- Model Y-ban 60 kWh energia voltérkezéskor:
- Ioniq 5-ben 19,6 kWh
- Model Y-ban 25,5 kWh energiaTehát ez újfent azt bizonyítja, hogy
- az Ioniq 5 38,4 kWh-t fogyasztott
- a Model Y pedig 34,5 kWht fogyasztotNincs akkufűtés nincs semmi trükk csak töltési veszteség ami így nézve az ioniqban kicsit magasabb is
, és ez alapján erős a gyanú, hogy a Tesla fogyasztásban hazudik, de hogy ez biztos legyen meg kellene nézni több M3-ast is hasonló feltételek mellett töltőről mérve a fogyasztást
#1783 schawo: felteszem egy akku temperálás nélküli Ioniq5-ről van szó amin ez nem meglepő.. Amúgy a hőszivattú felárí 395e Ft míg az akku fűtésé 100e Ft tehát nem vészes ez a két extra így egy nagy akkus Ioniq5 16,5 m Ft szemben a a ModelY 25m árához képest.
-
válasz
#48584626 #1788 üzenetére
Valóban kissé optimista, van néhány % eltérés. Tegnapi tesztünk alapján a Model 3 szigetszentmiklósi pihenőtől szekszárdi töltőnkig tartó úton 199-et mutatott fogyasztásnak, a Teslafi pontos adatai szerint viszont 209 volt a valós fogyasztás. Ez 5% eltérés. A kijelzés az összes autóban tájékoztató adatnak tekintendő. Szinte az összes típusnak elérhető pontos mérés valamilyen úton-módon.
Ha nem kell fűteni az utasteret, akkor általában az aksi eleve meleg (ha légkondi megy, a hőszivattyú az akkuba "tömi" be az utastér hőjét), és eleve alig kell fűteni azt.
-
Azért ez elég idegesítőnek hangzik. Érdekes, hogy ezek az infók kimaradnak a cikkekből, tengernyi cikket olvastam, videót néztem már az ioniq 5 / ev6 kombóról és egyik se említette ezt. Pedig ha valami van, ami hosszú távon baromi idegesítő tud lenni egy tulajnak, akkor ezek a dolgok azok.
-
Igen, a fogyasztásba nincs értelme ezt beleszámolni, mert valójában a hatótáv szempontjából ténylegesen 190 Wh/km volt a fogyi. Annyit megy az autó, amennyi km 190 Wh/km fogyasztással kijön az aksiból, nem pedig annyit, amennyit 216-tal tudna.
Az út után visszatöltéskor generált némi hőenergiát, az nem rontja a hatótávot (csak javítja). A következő útszakaszon (ha nem forgatnak megint órákat egy helyben állva, hogy kihűljön az akku) még kevesebbet fog fogyasztani, annyival, amennyi hőt ki tud vonni az akkuból az utastér fűtésére a hőszivattyú (ami szintúgy hiányzik az Ioniq 5-ből). -
A Tesla célhőmérséklete mindig 55 fok. Addig fűti az akkut, amíg el nem éri ezt a hőmérsékletet.
Tegnap az Ioniq 5 elég furcsán viselkedett a töltőn. Nagyon nagy a hőmérséklet kiegyensúlyozatlanság az aksijában. Amikor elkezdte nálunk a töltést, akkor a leghidegebb cellája 13 fok volt, a legmelegebb 22. De teljes teljesítményt csak akkor tud felvenni, ha a leghidegebb cella 20 fok felett, és a legmelegebb cella pedig 45 fok alatt van. Emiatt és az aksifűtés teljes hiánya miatt elég sokáig nem vitte a töltést 110kW fölé. A végén meg már túlemelegedés miatt visszavette a teljesítményt kicsit. Pedig a végén a leghidegebb cella még mindig 36 fokos volt csak. -
Azért ha kb 160 kmt az egyik autó 40 a másik 35 kWh árammal tesz meg... Akkor nem tökmindegy, hogy az egyik akkubol árammal fut a másik hővel? Egyik sem jobb vagy rosszabb mint a másik...
55 fok amúgy biztos? Mert Ki akkuk nem nagyon szeretik a melegen töltést... Valamelyik Li kémia 20 fokon közel 2* annyi ciklust bír ki mint 40 fokon... Persze a Tesla biztos ért hozzá, csak az 55 fok nekem nagyon soknak tűnik...
e208 pl 26-27 fokos akkura törekedik, S a gyors töltésnél 40ig megy fel körülbelül (nyáron 35-38 fokban).
-
válasz
#48584626 #1778 üzenetére
Most megnéztem, nincs semmi érdekesség. Annyi az ok, hogy a Teslában van akkufűtés, és arra használ 6kW-ot, ami 40 perc alatt 4kWh. De ez nem veszteség, hiszen az út folytatásán majd a hőszivattyú az akkuban tárolt hőmennyiséggel fűti az utasteret, nem kell arra más hőenergiát pazarolnia. A Tesla az összes villámtöltést 5-600kg-nyi 55 fokra fűtött akkuval fejezi be. Ez olyan eltárolt energia, amit nem kémiai úton tárol, de hosszú sokszáz km-es utakon nagyon hasznos. Ezért semmi értelme a betöltött energia alapján számolni.
Ezért nem érnek semmit az olyan videók, ahol nem értenek az autók működéséhez a média szakmunkások. -
válasz
#48584626 #1778 üzenetére
Nem láttam még HA mostani videóját, de saját tapasztalat az Ioniq 5-ről (mindenki látott már egy csomó videót, meg mindent, ezért most igyekszek azokra a pontokra koncentrálni, amivel én még nem igazán találkoztam, mint infó):
Pozitívumok (minden reviewból ismertek):
- viszonylag olcsó
- nagyon jó a design
- elég jól tölthető, ha gyors a töltő (nálunk 125kw-tal tudott tölteni)
- a szoftver kezelőfelülete sokat javult a korábbi sorozatokhoz képest (Ioniq, Kona, Niro)
- van frunkNegatívumok:
- A frunk igen béna: motorháznyitó karral nyitható, és benyúlós motorház zár zárja, egy behányt doboz, elég gány megoldás. Az egész pont olyan, mint az én Nirom aftermarket megoldása, amit én magam szereltem be. Nem értem, hogy jöhetett így ki gyárból.
- Mindenfelé kopogós műanyagok, mintha csak a Konát fújták volna fel. A Niro jobb anyaghasználatú még most is.
- A szoftvere tartalmilag pont ugyanazt tudja, ugyanazokat a hülyeségeket örökölte, mint a korábbi Hyundai és KIA modellek. Ugyanúgy nem jegyzi meg a beállításokat, ugyanolyan korlátozottak a beállítási lehetőségei. Ugyanazok a menük máshogy (sokkal jobban) elrendezve. A változás a kinézetét és a kezelhetőségét javította, nem a tartalmát.
- Nem olyan nagy belülről az autó, mint amire számítottam. Állítható a hátsó üléssor helyzete, de hátra tolva kicsi a csomagtere. Van benne egy vízszintes elválasztó, de nem sikerült értelmeznem, hogy az mire jó. Alig fér el be alá valami, de a használható magasságot fölöslegesen korlátozza.
- Kissé billegős, de azért jobb a felfüggesztése, mint a Niroé, ami ugrálós, pattogós, és billegős. Nem vezethetetlenül, csak kissé zavaróan. -
#48584626
törölt tag
Érdekes.
-
_ocsisajt
őstag
Sziasztok!
Egy kollegámnak szeretnék segíteni. Használt elektromos autót venne (3 éves Leafekbe gondolkodik) és szeretné ha egy profi szaki vagy műhely nézné át, mielőtt megvenné. Arra gondolt, hogy ha külön "házhoz" jövő szakit választana, akkor természetesen egy nap úgy egyeztetné le, hogy 2-3 autót néznének át.
Mindkét esetre van MEGBÍZHATÓ precíz és ilyen irányban szakértő tippetek?
Fejér megyeiek vagyunk, de nincs kizárva Bp. (Sőt, szerintünk inkább Bp-en van nagyobb esély a vásárlásra és olyan embert és/vagy spéci szervizt találni aki megfelelő lenne a feladatra)Nagyon szépen köszönöm!
-
biker
nagyúr
válasz
stickermajom #1768 üzenetére
A 32A mindig 6mm2, nézz szét nálunk is
-
stickermajom
addikt
Melyik ajánlott márka töltőkábel szempontjából? Amit néztem eddig: AGT, Besen, Duosida. Vagy tök mindegy, 1f32A-n mindegyik 3x6mm2 lesz?
Tényleg amúgy mi ilyen rohadt drága ezekben, a Mennekes licensz?
-
WiZARD
addikt
válasz
stickermajom #1764 üzenetére
nem
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
van bármi info, hogy mikor lesz megint támogatás kiírás?
ioniq 5 tulaj van esetleg már itt?
koszi! -
gorbep
senior tag
válasz
#48584626 #1757 üzenetére
2-3 dB különbség intenzitásban tényleg 40%, de a hallás logaritmikus!... 2-3 dB intenzitás különbséget senki sem tud fülre megállapítani, ha a két hallgatózás nem közvetlenül egymás után történik... hanem pl. másnap...
A spektrális eltérést igen, de az intenzitás különbséget tuti nem...
Szóval ez az adat így magában IRRELEVÁNS!!!, függetlenül attól melyik autó javára mutat, aki erre hivatkozva jelentős eltérést állít, az nem ért a műszaki akusztikához... mivel csupán a gumik között képes 6-8 dB különbség lenni, és akkor az útról nem is beszéltünk...
-
WiZARD
addikt
Ma este hívtak Teslától, november 2. hetére tervezik az átadást
-
válasz
#48584626 #1757 üzenetére
Pont ehhez (320d ) tudom hasonlítani. Ezek szerint 2,5 dB, olyan 20%. Nem hallom ki a különbséget. De lehet, hogy az SR+ az egy motorjával halkabb, amúgy meg. Performance-nál egyértelműen halkabbak az SR+-ok. LR-et még nem próbáltam soha.
Múltkor két olyan embert is vittem, akik új Volvókat használnak, szerintük a Tesla sokkal halkabb volt, mint a V40 (véletlenül mindkettően pont az volt).
Egyébként meg a zaj frekvenciamenete sokkal fontosabb, mint a zaj egy értékkel kifejezett mértéke. A középfrekvenciák (500-3000) sokkal jobban zavarnak, mint a mély és magas frekvenciák.
Mindegy nekem ennyi a témáról, ki kell próbálni, és úgyis a szubjektív érzés számít. Ha valakit zavar, nem veszi meg.
-
2020-as BMW 3-nál nem érezem hangosabbnak. A dupla üveg egyébként szerintem nulla hatású. Tegnap megint mentem a 2020-as TM3-ommal, és semmivel nem rosszabb, mint a 2021-es. Össze lett benne pakolva, és már nem is zörög, nyöszörög benne semmi. Mint kiderült eddig sem az autó csinálta, hanem a rengeteg holmi benne.
-
Szerintem elfogultság nélkül egyértelmű látatlanban, hogy a szélzaj / gumi zaj több a Model3-ban ezt már sokan elmondták, hogy hangos az autó... A dupla üveggel sokat javult de konkurenciánál hangosabb... a Lexusnak a motor hang kérdéses lehet, hogy mennyire szűrődik be, de szerintem azt is meg tudta már 2006-ban oldani a lexus...
ettől még én szívesebben ülnék egy rezegéstől mentes elektromosba... Ha minden jól alakul lesz egy nap még idén amikor egy Tesla Performance-szal száguldozhatok 500 km-t ... és akkor lesz viszonyítási alapom, hogy a PSA e208 vagy a Model3 hangosabb... Természetesen le fogom írni a tapasztalatomat
-
válasz
#48584626 #1750 üzenetére
a különbségek a mérési körülmények között vannak. Biztosan nem ugyanazon útvonalon, nem ugyanolyan aszfalton és nem ugyanolyan gumival mértek. A mérőeszköz csak bónusz.
(Azt csak zárójelben említem meg, hogy 2006-ban az adac tesztek dokumentáltsága is alacsonyabb volt. Egyáltalán nem biztos, hogy a 130 gps szerinti érték, nem autó által jelzett, és a valós csak 125 alatti. GPS-ek már léteztek akkor is de nem volt magától értetődő a használatuk)
-
Tegnap megnéztem a Sámán videóját a Kia EV6-ról, baromira bejön az az autó. A forma mintha 10 évvel megelőzné a korát
-
#48584626
törölt tag
Persze, ezek alapvetően mind igazak is lehetnek akár, bár attól hogy a mérőeszközök különbözőek, még nem feltétlenül összehasonlíthatatlanok az eredmények, ez csak kalibráció és hitelesítés kérdése.
Ezek a mérések pusztán azért érdekesek mert alátámasztják azt a sok éves tapasztalatot, miszerint a Model 3ak baromi hangosak utazótempónál. Nyilván aki egy 20 éves Swiftből ült át, annak fel sem tűnik, de aki már vezetett néhány hasonló árkategóriájú autót az észre fogja venni. Nem véletlenül alakult ki külön iparág a Teslák utólagos hangszigetelésére.Hogy most abszolút értékben 40% vagy 25% különbség van pl. egy 20 éves Lexus-szal szemben az már tényleg részletkérdés.
És nyilván az oka is megvan: a Tesla ott spórol ahol tud, a hangszigetelés meg drága, és a hozzátartozó fejlesztés sem olcsó, ráadásul elég macerás és érteni is kéne hozzá.
-
válasz
#48584626 #1725 üzenetére
2 ennyire generálisan különböző teszt adatai összehasonlíthatatlanok. 14 év telt el a két teszt között. Így se az aszfalt, se a gumi se a mérő eszköz nem azonos. Két tök sima aszfalt között van 10dB is. .
A decibelben kifejezett hangerő nem egzakt. Különböző mérők között nem összehasonlítható. A mérő frekvenciaérzékenysége befolyásolja. És még egyforma mérők esetén sem mond semmit a zaj valódi jellegéről. Teljesen más egy mélyebb tónusú zaj, mint egy magasabb, teljesen más egy vibráló zaj, mint egy egyenletes.
-
insight
aktív tag
Köszönöm, értem!
Na ezek alapján még biztosabb, hogy béna volt aki tervezte, hiszen a telefonról ugyanúgy elindíthatom más töltését, ha csak rádugta alibiből. Sőt, most, hogy mondod, lehet, hogy ez is történt, mert egy ideig ment a töltés, de az autó nem kapott ebből semmit (a töltésjelző sárgán világított, ami azt jelzi, hogy nincs töltés, csak be van dugva a kábel).
Ha jól sejtem, ezt csak úgy tudom kivédeni, ha odamegyek, és már másik autó be van dugva, akkor megpróbálom kihúzni az ő kábelét: ha sikerül, akkor kamuzott, ha viszont lockolva van a kábel, akkor tényleg tölt. Helyes a logikám?
A szerencsétlen töltőfejen még az sem látszik nappali fényben, hogy világít-e bármi.Amíg ez nem egyértelmű, addig maradok a mobilos indításnál, ott tuti, hogy A vagy B indul.
-
biker
nagyúr
válasz
insight #1744 üzenetére
DC-n egyértelmű, egy hely van
AC-n meg prioritás az A csati, ezt így kell érteni:
- egy kábel sincs bedugva, bedugsz egy kábelt, és odaérinted a jelhez, akkor megnézi A csatin van-e, ha igen, elindítja, ha nem, B csatin van-e, ha igen, azt indítja
- ha A foglalt, és már elindult a töltés, akkor ha a B-be dugod, akkor B indul
- csak azt tudod leállítani amit indítottál.A fentieket azért kell figyelni, mert vannak kamuzók, akik bedugják de nem töltenek. Ha A csatin egy ilyen gyökér van, és te bedugod a B-t, majd odanyomod, akkor elindítod az A csatit
-
insight
aktív tag
Használ valaki Mobiliti fizikai kulcsot?
Ha nincs nálam a telóm, fogalmam sincs, mikor indítom és állítom le, a kulcs kényelmes megoldás lenne, de sajnos totál idióta volt aki tervezte az oszlopok UI-ját. Ráadásul sehol nem írják le a használat módját.
Hova érintsem a fizikai kulcsot, középre, vagy a két oldali töltő közül a megfelelőre?
Ha középre érintem, akkor utána hogyan válasszam ki, hogy melyik oldalit indítsa? (az én esetemben egy másik autó használta a másik oldalit)
A legszebb az egészben, hogy néha nem érzékeli a töltő a kulcsot, néha meg kétszer is, és ki-be kapcsolja a töltést. -
harry
veterán
Pontosabban 0.92 de mindegy is: link
Elvileg ez csak a kabel, avagy van itt kulon tetel az elvezetesre ('Verlegesystem', gondolom ez lehet, de ezt is ki lehetne hozni kb 1eur/m-bol, az ajanlat 4et ir), a kiszallas, oradij, csatlakozok, egyebek meg kulon van... no mindegy, utanajarok meg lehet-e csinaltatni masik ceggel, vagy csak veluk, bar nem latom miert lenne korlatozva. -
biker
nagyúr
Kérdés, mit tartalmaz.
Nálunk 3.800Ft/fm, csak ebben benne van a kábel, a csatorna vagy MüII cső, tiplik, bilincsek, és a munkadíj is, tehát nem a kábel kerül ennyibe. amúgy itthon 100m tekercsben is kb 400Ft, kisebb adagban inkább közelíti az 500-at, a 0.8€ az marha jó ár lenne. -
-
WiZARD
addikt
válasz
stickermajom #1734 üzenetére
grat
-
WiZARD
addikt
Mit tudom én. Egyáltalán 13 év után ugyanaz az út, az tényleg ugyanolyan felületű?
Derült már ki manipulált adac teszt, és a hitelességet olyan mint a szüzesség 1x lehet elveszteni...A vezetéstámogató rendszerekre sikerült kitalálniuk olyan pontozást amivel jól le tudják húzni a Teslát és mindenki mást jobbra értékelni.
-
harry
veterán
Megane4 -et neztem, sajna csak 3.7-et tud (illetve a gyarilag adott tolto valoban csak 10A / 2.3kW).
Marmint a schuko azert lenne rosszabb, mert tudnak hasznalni, nem? Mindenesetre az ajanlat zarhato csatit emlit, igy talan az a resze nem gondDe amugy sem.
Ar: random barkacsboltban a 3*2.5 vezetek brutto 0.8eur/m, az ajanlatban (ami amugy nemet cegtol jott) meg netto 5.3-al szamolnak... (es nem irjak milyen kabel, csak hogy Leitungsnetz 230V fur e-auto 16A).
-
#48584626
törölt tag
Nem tudom mennyire beszelsz nemetul, de ez a teszt igazan erdekes volt ebben a kontextusban. Csinal logikatlan dolgokat a Tesla is. Ettol a folyamatos bimbammolastol meg agyfaszt kapnek...
-
válasz
#48584626 #1728 üzenetére
Supercharger onmagaban nem eleg, kell hozza a rendszerintegracio is. Sokan azt hiszik, azert ennyivel jobb a Tesla ilyen szempontbol, mert soha nem romlik el a Supercharger. Nem a faszt nem, meg En is lattam joparat lerohadva, pedig abszolut nem keresem, benzines autoval minek, ugye. Azert tunik megis igy, mert egyszeruen ha le van rohadva, nem visz oda az auto.
Ez az, amit el kene erni a tobbi gyartonak, a tobbi toltovel is. Illetve, hogy pontositsak, eloszor a kedves toltouzemelteto cegeknek kene eljutni odaig, hogy epkezlab, real-time API-t kinalnak szerencsetlen gyartoknak, mert szegenyeknek igy eselyuk sincs az egyik legfontosabb dologban a Tesla ellen. De biztos vagyok benne, hogy ez relative hamar meg fog oldodni. Aztan az, hogy utana mennyi ido, es milyen minosegben sikerul a gyartoknak ezt a rendszerbe integralni, az megint jo kerdes. En kb 5 evre tippelek, mire minden oldalrol kiforrja magat a dolog, ezert is irtam fentebb az 5 evet, mint pihenoidot, amikoris ujra fogom vizsgalni a dolgot valoszinuleg. De azert elotte meg kiprobalom a Teslat, mostmar nagyon kivancsi vagyok ra eloben milyen. A jo, hogy annyi jot es annyi rosszat hallottam mar rola, hogy abszolut tiszta lappal indul, nincs se pozotiv, se negativ prekoncepciom, illetve elvarasom.
-
#48584626
törölt tag
A SuC az tenyleg valodi elony, de ez el fog tunni egy-ket even belul, egyszeruen annyi (allami) penzt fognak betolni toltoepitesbe, hogy minden tele lesz veluk. A szoftveres hatteret pedig meg fogjak oldani.
Plane ha megnyitjak a SUC halozatot a tobbi gyarto szamara is, akkor meg plane uj helyzet lesz.
-
válasz
#48584626 #1725 üzenetére
Koszi, megvizslatom a kerdest, atragom magam a pdf-eken. Persze az igazi proba ugyis az lesz, mikor egymas utan kiprobalom a kettot ugyanazon az uton, ugyanolyan sebesseggel.
Erosen agyalok azon is, hogy felveszem majd, van itt par autopalya, ami olyan, hogy a 4-es fout is megnyalna mind a tiz ujjat. Ha ott nem elviselhetetlen, akkor sehol, ott kiderul minden IS, ezt garantalom.
Kb kepzelj el egy olyan utat, amin mikozben szaradt az aszfalt, keresztbe elhuztak egy baszottnagy fesut, ami ilyen 2cm mely valyatokat hagyott maga utan. Na, es ezt ~110km/h mellett, kilometereken at. Amelyik auto ott halk tud maradni, az barhol is. -
#48584626
törölt tag
Elvileg azota javitottak valamit, dupla elso uvegek pl. de sokkal jobb nem lett.
-
biker
nagyúr
"Mivel ez csak PHEV, ezert max 3.7kW-al tudna tolteni"
Ez nem evidens, sok phev tud 7,2kW tölteni. Nem tudom milyen autód lesz.
A schuko azért is jobb, mert minden hülye nem fog porszívózni róla, mert nem megy bele"Koszi a tippet, en orulnek neki a legjobban, de Luxemburgban vagyok, egy gyanitom nem aktualis"
Kiszállási árunk 125Ft/km, nyilván kicsit messze van, de miért ne
Amúgy biztos azért drága a kábel mert a réz világpiaci ára,...... ja nem, csak luxemburg az luxemburg -
CEE 16A vagy feletti töltésnél ajánlott, bár egy jó schuko elvileg bírhatja a 16A-t de 13nál többet tartósan nem mernék ráengedni ... nálunk sima legrand fali 10A folyamatossal is szépen melegedett (13-15 fokos garázsban 25-30 között volt a legmelegebb pontja ...
Bár a 1,5-es vezeték (kb 2 méter) a falban csőben bevakolva is mérhetően melegebb volt mint a fal többi része (infrás hőmérővel) ...
Ekkor döntöttem úgy, hogy akkor 3 Fázisú töltő otthonra (volt 3 fázis és az autót is úgy rendeltük, hogy tudja) 5x6-os vezeték a kismegszakítóból végig külön Fi relé, van még egy túlfesz levezető 1+2-es amit be kellene rakni de arra még nem vettem rá magam, mert ha vihar van nem töltünk... Mivel home officeban dolgozok így mikor csak lehet akkor napközben töltök amikor süt a nap és dolgozik a napelem -
Angliaban elunk, itt azert vannak nagyobb tavolsagok, illetve jovore pl Magyarorszagra is kocsival fogunk menni, meg amugy is az a terv, hogy nem ropkodunk, nem szeretjuk, inkabb autoval megyunk Europan belul is mindenhova. Kovetkezo evekben eleg sok ilyen terv van, ezert fontos, hogy 300km-enkent 30p eleg legyen, es eleg legyen 300km-enkent megallni.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
Mivel ez csak PHEV, ezert max 3.7kW-al tudna tolteni, igy a 16A eleg/optimalis lenne, de ahogy nezegettem itt a toltokabeleket, erre teljesen ho a schuko is (illetve albirol van szo, nem tudom meddig leszunk itt, igy a bovithetoseg sem annyira szempont).
Csak az ajanlatot nem ertem, mert ha jol gondolom a CEE akkor lenne hasznos, ha 32A-rel szamolnank (es/vagy tobb fazissal), de az ajanlatban mindenhol 16A szerepel (megszakito, kabel - bar arra valami eleg durva arat irtak...).
Koszi a tippet, en orulnek neki a legjobban, de Luxemburgban vagyok, egy gyanitom nem aktualis
-
igen csak ha CEEt épít ki akkor a gyári töltőt cseszheti és kell neki venni + 1 töltőt és hibridnél én erre nem költenék...
ha van három fázis kihúznám a töltőhelyre és egyelőre felraknék egy minőségi 16A-es schuko aljzatot és tölteném a kocsit 10A-rel biztonságosan (éjszaka mindegy, hogy 3 vagy 5 óra alatt lesz tele...) -
ui.: Amugy kivancsisagbol kiprobaltam az ES hybridet is (azert azt, mert az az utolso auto alaku hybrid, amit lehet europaban ujonnan kapni es Lexus - igen, elfogult vagyok, leszarom).
Kezdjuk a negativumokkal:
- Infotainment rendszere egy kalap fos, meg az uj, erintos is. Laggos, csunya, logikatlan, bozraszto. Abszolut nem erzem ugy, hogy gyorsabb lenne, mint a 2005-os IS-emben, ami hatalmas szegyen. Viszont szinte mindent meg lehet oldani nelkule, amit napi szinten kell, a tobbin meg ugyis csak egyszer kell atragnod magad, szoval szodaval elmegy (megy a faszt, ilyen aron, de vegulis nem dealbreaker).
- Elsokerekhajtas.Annyira nem fajna, de erosebb gaznal nagyon erzodik, hogy kuzd, mint diszno a jegen, hogy at is adja az utnak a "nyomatekot", de egyenesen is menjen, es a kormanyt se cibalja ki a kezedbol. Plusz ugye a fordulokore a hulye elsokerekhajtas miatt akkora, mint egy kontenerhajonak.
- Design. En ertem, hogy az azsiai nepnek is tetszene kene, de na, ne mar. Szembol valami ocsmany szegeny, foghatjak egymast kezet az uj BMW-kkel, a disznoorru picsa, meg a fogatlan liba, mehetnek egyutt bulizni, no comment. Es amugy tenyleg mehetnek kezen fogva a BMW-vel, mert pont ugyanugy, mint azok, barmi mas szogbol nezve gyonyoru.
- Ar. Normalisan felszerelve annyiba kerul, hogy £45k. Annyibol meg azert mar boven lehet elektromos autot is venni, ami bar meglepne, ha kenyelemben es nyugalomban hozna az ES szintjet, fenntartasi koltsegekben ossze se hasonlithato, igy hosszu tavon valoszinuleg nagyon megeri.Pozitivumok:
- Minden mas.
- Azok az ulesek, meg az a kormany, Te jo eg! Eletemben ennyire kenyelmes ulesekben meg nem ultem, pedig ultem En mar sok mindenben. Ok, F-Sport csomagost probaltam, amiben az LS kormanya es ulesei vannak, ennek lehet egy minimalis, icike picike koze a dologhoz. Throttle House fele ES teszben mikor azon poenkodtak, hogy annyira kenyelmes, hogy inkabb kiment abban aludni az agya helyett csak rohogtem, de miota kiprobaltam, azt kell mondjam, ertem, honnan jott a vicc. Ha valaki teheti, komolyan ajanlom, hogy uljon bele, probalja ki, egy elmeny lesz.
- Csend. Illetve, nagy betukkel: CSEND.
- HiFi brutalisan gyonyoruen, reszletgazdagon szol, nem dubog, nem doboz. Es mivel amugy kozel tokeltes csend van, nem kell hangosan uvoltetni, hogy kijojjon a zene szepsege, lehessen elvezni. Persze az opcio adott, ha uvoltetni akarod, lehet azt is. Ami itt meg bonusz, hogy a szigeteles oda-vissza mukodik, siman lehet, hogy benne uvolt a zene, kivulrol meg kb semmit nem hallasz, csak nezed, hogy mit csapol az a barom. Ez megadja azt az extrat is, hogy a hulyegyerekeknek nagyon nem fog tetszeni, mert ez pont az ellentete annak, amit Ok akarnak.
- Meg meg nagyon nagyon sok minden mas. -
ha valaki ma messzire jár és sokat akkor Teslat ajánlanék ... ha Magyarországon belül csak akkor 30%-kal olcsóbb autók is megfelelőek... 2 okból... egy BP-BCs esetén cseszhetem például én a supercharger hálózatot mert vagy kerülök Szeged felé vagy töltök Szolnokon... Persze ha dunántúl akkor jobb a helyzet de ott van Ionity is.
Ha ritkán akkor én azért nem vetném el az Vw és a Hyundai cégcsoportot, mert ionityre elő lehet fizetni és azért az évi 100e Ft-os legnagyobb Ionity csomag 10-15 évig simán belefér a keretbe vagy az ember ezt elengedi és amennyit tölt akkor borsosan fizet a töltésért ionityn kiadja az ár különbség a két autó között...
Mivel mi nem járunk elektromossal most messzire simán megyvagyok az e208-cal (sajnálom, hogy közel minden extrával 2020-ban ez fért bele a támogatásba, mert méretben az e2008 lenne nekünk az ideális, de az is 45-ös akku tehát kicsi lenne arra amire mi használjuk).Jelenleg 1 év alatt kb 16e km-t teszünk bele az e208-asba... a régi 308-asba pedig 3000 kmt. Ebben hetente - kéthetente van egy bemelegítő út 30 km csak hogy ne álljon a kocsi( bevásárlás esetleg rohangálás) és pár 600 km-es etap... Őszintén nekünk a 308-ast fenntartani nem éri meg, mert több az amortizáció, a biztosítás és egyéb üzemeltetési díj mintha erre a 3000 km-re béreltünk bolna kocsit vagy mol limoval tennénk meg... érik is bennem, hogy lehet el kellene adni a kocsit minél hamarabb...
-
biker
nagyúr
A kocsihoz kapott töltő általában 10A, régebben 12A volt
16A csak a "kínai" töltők tudnak, schuko aljzattal is, bár meg kell nézni milyen aljzatba dugod, és milyen kábele van
A CEE jó megoldás, van ilyen 32A mobil töltő is.Ha gondolod, keress meg, mi is szerelünk társasházakba is töltőket, meg mindenhova máshova is
-
Amit En lattam, bevallottan tesztek/videok alapjan, az az, hogy szep, iszonyatosan reszponziv es gyors, logikus, viszont a legfontosabb dolog, amit ki szokas emelni, amiben mindenkit elvernek, az szinten a supercharger. Konkretan az, hogy mivel egy ceg a ketto, ezert nagyon jol van integralva a naviba a supercharger, latod mennyi oszlop mukodik, mennyivel tolt, mennyi foglalt, mennyi van elromolva, stb. Es azert ez egy rohadt nagy fegyverteny.
Es nyilvan itt mas cegnek eselye nincs, mert mas cegnek nincs teljesen sajat toltohalozata, ezer rendszert osszedrotozni meg... Maradjunk annyiban, hogy nem egyszeru. Nem is szokott sikerulni, nem veletlenul.
Az elso ceg, aki ezt rendesen megoldja, hogy osszekoti az osszes toltoceget, nem kell mindhez app meg regisztracio meg kutyafule, es az osszes rendesen be lesz integralva a terkepbe (ehhez termeszetesen az is kell, hogy a masik oldalon is fasza legyen a rendszer, es sokszor ugyan az autogyartokra mutogatunk, de valojaban inkabb ezen az oldalon hasalnak el a dolgok), es annyi lesz a toltes, mint a Tesla-nal, hogy bedugod, max csippantasz egyet es kesz... Szoval ha ezt valaki vegre megcsinalja rendesen, mindenkit osszefogva, az a mennybe megy, es ilyen szinten mindenki mas ele ugrik, nem is kicsit. -
-
harry
veterán
Hali, korabban emlitettem gondolkodok plugin-hibriden, es kertem egy cegtol arajanlatot konnektor kiepitesere (tarsashazban melygarazs). En mondjuk egy mezei fali aljzatra gondoltam, de megemlitettem nekik hogy mire kell, ezert egy ilyen 1fazisu ipari fali CEE csatival szamoltak meg 16A-el: link
Nezegettem milyen lehetosegek vannak a kocsinal (megane 4), a katalogus (link, 6.oldal) ezeket irja:
Háztartási vésztöltő 10A - 5-6 óra teljes töltési idő
Háztartási vésztöltő 16A - 3 óra teljes töltési idő
Type2 töltőkábel publikus töltőkhöz - 16AAz elso gondolom a 'mezei' fali aljzat, ez jar gyarliag is. A harmadik meg a mindket oldalt Type2 tolto, ez is rendben.
No de mi a 'Háztartási vésztöltő 16A'? Ehhez kell mar az ipari csatlakozas, csak csak az elektronika mas? Amennyire tudom 16A-t egy 'sima' fali aljzat is le kene adjon, nem?
-
engem tényleg érdkelene akár tőled akár itt 1-2 Tesla tulajtól / fantól, hogy mivel tud többet egy Tesla egy hasonló akkuméretű autónál mert nem tudom összerakni...
ahogy az is érdekelne, hogy mivel jobb egy i4-nél egy M3 LR (árban kb egál)
Meg mi az a nagy infotainment hipe? Itt az előbb írta valaki, hogy van rajta spotify (van andorid autón is) van rajta netflix... Éljen vezetni szoktam nem tvt nézni a kocsiban... Meg játék is van rajta... dettó...
Szóval mit nem tud egy nem tesla AA vagy ACP-es autó amit a Tesla igen...
Teslának nagy előnye a töltőhálózat ebben igazat adok neked, de te hol élsz? Merre jársz? Én 16e km megtétele alatt sosem vártam töltésre, mindig volt szabad töltő... egyszer találkoztam rossz töltővel akkor 500-600m-re volt a másik működő töltő. De tény, hogy 96-98%-ban nincs szükség útközbeni töltésre... Bár ha jól hallottam és igazak a pletykák pár és és mindenki tölthet Tesla töltőn is ...
Mindezt meg tudtam oldani:
- 2x20-30e Ft-ból hogy ahova járunk rokonok legyen ipari csatlakozó
- meg az autó 180-280km hatótávjával (45 nettó akku és 15%-kal nagyobb fogyasztás Mint a M3 SR) az útjaink 90%-ban megfordulunk töltés nélkül. Vagy kell 10 perc töltés 50es töltőn...Pont ezért nézek következő autónak egy 80 körüli akkus autót majd (ID4, ID3, eTron Q4, i4), bár remélem kijön a 308-3008-asból addigra az full electric verzió 75+-os akkuval ... Mert akkor menne a mostani 308 és e208 a háztól és egy masszázsfoteles gtline-ra beneveznék újra
-
martonz
csendes tag
válasz
#48584626 #1690 üzenetére
"Nincs szuksegem arra hogy vezessem is oket"
- Tehát jól értem, hogy még sose vezetted? De markáns véleményed, na az aztán van.
"nezz meg par tesztet olyanoktol akiknek az a dolga hogy teszteljenek."
- sok tesztet megnéztem és meg is fogok még nézni, de úgy érzem az elmúlt fél éves, 15.000 km-es saját tapasztalat alapján tárgyilagosabban tudok véleményt formálni.
Részemről befejeztem, minden jót a "társadalmi munkádhoz". -
válasz
sagesz93 #1704 üzenetére
Egy évvel ezelőtt megnéztem, mik az opciók. És az lett a vége, hogy ha új autó, akkor ugyanúgy elköltöm azt a £40k körüli összeget, és annyival fog többet adni a mostaninál, hogy kevesebbet fogyaszt. Ha használt, akkor meg azt csinálom, hogy elköltök egy valag pénzt arra, hogy valószínűleg kevesebbet fogyaszt, cserébe lecserélem a mostanit, amiről tudom, hogy tökéletes állapotban van, egy olyanra, amiben lehet bármi csapda. Egyszerűen végiggondoltam a dolgot, és az lett a vége, hogy itt két értelmes út van:
1) marad ez
2) új elektromosUi: Amúgy havernak is300h van, próbáltam azt is, zseniális kocsi, viszont az enyém (a haver bevallása szerint is) konkrétan kényelmesebb. Egy normális is300h használtan is majdnem £20k, egyszerűen nincs értelme annyit költeni, ha egy jó és új elektromos kijön £40k-ból.
-
sasa134
addikt
....amúgy, jól látom, hogy az SR+ Model 3 ára 40k Euróról felment 42-re Németországban? Akkor most mi a helyzet ott a támogatással, mert a 9k Euró 40k-ig van (ezért vitte le a Tesla 39,9-re, és abbó jött le a 6k)
-
#48584626
törölt tag
"Megbizhatosagban, hosszu tavu hasznalatban, strapabirosagban a Toyotanak, Lexusnak nincs parja."
Nem veletlenul vettem RAV4-et, es teljesen elegedett is vagyok vele. A Lexus felara nekem mar nem eri meg, annyi penzert inkabb BMW.
Megjegyzem: az elozo generacios RAV4em, amiben kabe egy 10 evvel ezelotti muszaki szinvonali fedelzeti rendszer van, problema nelkul ismeri fel es jelzi ki a sebesseghatar-tablakat, es nem produkal fantomfekezeseket, valamint akkor is aktivalva marad a savtartoja ha savot valtok...
-
válasz
#48584626 #1699 üzenetére
Olvasd vissza, nem vagom ossze. Az volt a lenyeg, hogy leirtak, hogy azert ilyen fos a VW, mert tolja maga elott a szart, erre leirtad, hogy nem, azert komolyabb, mert bonyolultabb. Amirol beszelsz, az a tech debt, es minden valamire valo ceg/manager tuzzel-vassal irtja, mert cegek mentek mar csodbe tole. Szoftver teren a VW egy foshalom, ezt sajnos el kell ismerni. Es nem csak az elektromos autokban, nagyon le vannak maradva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54