Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
A másik oldal fixen az oszlopon volt, nem tudtam kihúzni. Ennyire viszik amúgy ezeket a kábeleket?
Elöl ott volt a vonószem takaró, illetve mikor kerestem a házi töltőt megtaláltam a vonószemet a csomagtartóban, szóval szerintem vontatható, de a kezelésit nem láttam.
Az árlistában szerepel a 7,4kW töltésre a várható idő, nem tudom a 6,6-ot mire írták. -
wassermann
addikt
Két oka lehet miért van visszafogva a töltés 6,6kW-ra.
Az első, hogy más fogyasztók is működhessenek még otthon a házban mialatt a kocsit töltik. A másik, az akkucellák töltés alatti melegedése. Ha a kocsiban lévő töltőelektronika visszafogja a töltöáramot, a cellák kevésbé melegednek, nincs cella öregedés -
Kovács86
tag
Sziasztok!
Kerék-agy-motorokat hol találok (...gondolom Kínában
) ?
...esetleg itthon?...és: a megadott teljesítmény a maximális, vagy a tartós lesz?
Ha a tartós teljesítmény, akkor a maximális mennyivel szokott több lenni (mert hálózati elektromos motoroknál induláskor a többszörösét adja le)....előre is:
U.i: 30-100LE/25-75kW között kb.
-
axioma
veterán
válasz
wassermann #1094 üzenetére
Nyilvan, csak nem ertem minek, ha egy egyszerubbe belefer. Bar fura az a 6.6kW (30A), 7.2 szokott lenni 1x32A eseten a reklam.
-
wassermann
addikt
válasz
wassermann #1094 üzenetére
Illetve a fali doboz vagy töltő simán kapcsolhatja mind a 3 fázist, legfeljebb a kocsihoz csak 1 jut el, mert 1fázis van bekötve a kocsi oldalán csak.
-
wassermann
addikt
"Amugy 1f32A fura kicsit h miert type-II aljzat"
Tudja az 1 fázist is! A fenti áramkör akkor úgy módosul, hogy csak a legfölső vízszintes L1 és a két alsó, a lenti kék N, és a legalsó védőföld megy át a relén a csatlakozóra. A rajzon látszik, hogy az elektronika táplálása is az L1 és az N, tehát egyetlen fázisról is megy
-
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1089 üzenetére
Koszonom az infokat! Type-II ha a falbol kihuzod es toltoaram elmegy, akkor is reteszben marad? Meddig, ajtonyitasig? Inkabb kislakat a fejre amiben megbizom, ha olyan, v ami nalunk van [ezt a lyukat nem tudtuk me'g] hogy vekony mua. bevonatos acelsodronnyal a kocsi belsejehez rogzitve. Amugy 1f32A fura kicsit h miert type-II aljzat, azt a type-I tudja, nem? Mind1 persze.
Nem egypedalos az ion sem, de fekez [visszatermel] elengedesre. Fura, mert abban nincs tempomat, ott varnam h szabadonfut, amperaban van, ott kevesbe fontosnak latszik, de nalunk pont jol jott ki h mindketten azt vezetjuk amelyik jobban tetsz;-) Egyiknel se erezni az atmenetet, jo tudni h ez se trivialis, ez meg nekem uj info.Ertekesito viszont tudja mar mit talal meg az adatlapok melyiken. Amugy ja, lehet hogy megnezzuk, ha ossze tudok szervezni idopontot.
Vontatast elore ertettem, engem tudnak-e huzni vagy csak trailer mert eddig markakepviselo [ampera, leaf, meg talan zoe is] csak trailerrel ha mindossze lemerult akkor is allaspontot kepviselt. A valosagban az amperanak van vonoszeme, csomagtartoban es betekerendo, kerult sajna elo. -
axioma
veterán
válasz
joghurt #1088 üzenetére
Nem is szobeli valaszt kerek, hanem irasbeli nyomat barminek ;-) Nem vagyok konnyen kezelheto ugyfel egy rabeszelogepnek, ellenben egy ertelmes es informaciokkal biro embertol szivesen veszek termeket. Jo, a wallbox epp nem kritikus, mert nyilvan mukodnie kell, de azert ha nem reklamban hanem szerzodesben csillagozza oda az ma'r ga'z [epp ezert ketlem h bevallalja].
Cikket koszi, mindjart nezem. -
stickermajom
addikt
Na ezek nagy részére az értékesítő sem fog tudni válaszolni.
Ők sem igazán látták még az autót, jobban jársz, ha személyesen megnyomkodod. Nálam például a sima háztartási töltőre is azt mondta az feláras, szóval inkább magam néztem meg mindent.
Vonószem amúgy van, töltés várható befejezését írja a kijelzőn, a type2-t reteszeli zárásra. Akku nem temperált, az inverter és a motor viszont igen. A dugó kialakítása alapján nincs más, csak 1f töltés 32A-ig, illetve felárért a DC.
A menüt jobban nem nyomkodtam, majd jövő héten remélhetőleg.
Ha jól tudom 10kW-s visszatermelést tud csak, szóval nem ment a dodzsem mód, mint az i3-ban és állítani sem lehetett. Viszont szépen épült fel, nem olyan mint édesanyám Swiftje, ami ránt egy jó nagyot mikor rekuperál és akkor is mikor elengedi teli akksinál.Szerk.: Bocs, nincs vonószem előkészítés hátul.
-
joghurt
addikt
A HVG-n jelent meg egy teszt a Daciaról. Ha nekem kicsit mások is a szempontjaim, vannak benne elgondolkodtató dolgok.
A kérdésedre szerintem nem fog tudni érdemben válaszolni az értékesítő. Vagy mert eladni akar (és akkor természetesen mindennel kompatibilis), vagy mert hülye (és "ha ezt írják, akkor úgy van").
-
wassermann
addikt
Egyébként az alap Wallbox (fali töltődoboz) sem egy nagy varázslat. Leegyszerüsítve: egy ellenállás "megmondja" ennyi a max. áram. A Walbox-ban található pici elektronika pedig behúz egy relét ha ez a max. áram mindkét oldalnak elfogadható:
-
Füleske
addikt
válasz
joghurt #1084 üzenetére
A gyári Type 2 kábelek az autóhoz általában kicsit vagy nagyon túlárazottak. A 100 még csak kicsit, van ahol 160-180 is lehet. Ha nem az autóhoz adják (20 milliós autó alatt ez ritka) akkor érdemesebb máshol megvenni.
"A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... "
A mostaniakban van hill control vagy hasonló néven erre okosság, szóval nem gurul el. -
axioma
veterán
válasz
joghurt #1084 üzenetére
Ja igen, ezt is neztem hogy Daciahoz odairtak hogy _toluk_ (partnertol) "kell" venni a wallbox-ot. wtf??? Most vagy szabvanyos es tudok a kereskedelmi helyeken tolteni, vagy nem. Miert ne lenne jo egy (akar mar meglevo) sima wallbox? Ez is kerdesem lett volna, ha nyitva vannak... eh de bosszant ez a felesleges ut, kicsit elment tole a kedvem, meloidoben meg ritkan erek ra.
-
joghurt
addikt
Na, ezek is tök érdekes dolgok.
A csomagtartónál pl. ért az a meglepetés, hogy a katalógus fotókon az e-up!-nak annyira kicsi volt, hogy szemre még az edzéscuccom sem fér be egy napi bevásárlás mellé. Aztán élőben megnézve egészen elfogadható méretű lett. Mert kiderült, hogy az összes fotón az opcionális polccal szerepelt.
A "hány személy?" kérdésen mi is elgondolkodtunk. Első megszokásból valami rendes méretű 5 személyesen ment az agyalás: a két nagyobb fiam is 185+ cm. Aztán végiggondoltuk, hogy az esetek 90%-ában egyedül fogok benne ülni, legyen még +8% a feleségemmel vagy egy kisebb kölökkel együtt. A maradék évi 1-2 alkalomra meg kibírják hátul, amekkora távolságot az akku enged. Az összes nyaralós-szállítós (sok cucc, bringa, kisbútor, építőanyag stb.) útra meg ott a másik autó, vagy kölcsönzünk egy kisbuszt.
A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... egy X5-ös felé. Beugrottam, és hiába húztam a kézit, az ugye egy óra, mire betekeri magát. Végül a helyére ért a lábam is, és a rendes fékkel meg tudtam állni. Vagy legutóbb nem indult el a járgány, mert hogy kézifék hiba. (Az indítóakkut kellett cserélni. Utána meg a motorvezérlő elektronikát.)
Szóval felüdülés, hogy akkor fog és akkor old, amikor húzom/nyomom. Éljenek a fapados autók!Kiolvashato-e halando szamara az akkuallapot odb-n vagy mennyire reszletes a konzolon elerheto info. Van-e toltes mikor lesz kesz info, van-e toltes mod allitas [amper korlatozas], idozites.
Na ezek azok, amiket általában nem írnak le a tesztekben.A méret lehet csalóka, sokat számít a konkrét típusnál a konkrét sofőr magassága. Mert ami másnak tök jó, ott nálam az A oszlop teljesen kitakarta a szokásos ívű bal kanyarokat. Meg van, amiből egyszerűen jól ki lehet látni a parkoláshoz, és van, amiből meg nem.
Nemtom, nekem a jelenlegi hibriden van vonóhorog. Az igaz viszont, hogy elég kis vontatható tömegre van minősítés. (Ekkora össztömeghez egy sima benzines SUV-ot négyszer ekkorával hirdetnek.) Mondjuk bringa szállításhoz épp tök mindegy.
#1076: Én is hívtam ma a Schillert. Az egyik weblapjuk szerint nyitva vannak szombaton, a másik szerint nincsenek. A vezetékesen nem is értem el az értékesítőt, csak a mobilján - a háttérzajok alapján nem a szalonban volt, hanem otthon.
-
berbatov2
senior tag
Sziasztok!
Otthoni töltőt szeretnék venni.
3/16 fázis/amper ki van építve, most lenne kábelezés is. Mit lehetne ilyen parameterekbol kihozni.
Van e valami bestbuy töltő szett vagy barkács megoldás amit tudnátok ajánlani? -
-
axioma
veterán
Ja es a Duna Auto ma konkretan minden kkereskedese es szervize zarva, ugyhogy volt egy felesleges korunk [csak a linkelt Dacia oldalt meg guglit neztem, sajat weblapjukat csak mikor kiderult, h miert nincs kint, hat ott latszott... csak fene se gondolta volna, boltot se ellenorzom pl. Auchan h nem zar-e be veletlenul random...].
-
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1074 üzenetére
Hat annyival ter el, hogy nem erdekel ami a benzin-elektromos alapkulonbsege, inkabb ami hasznalatban elojon. Pl. toltokabel helye, lopasvedelem kerdese. Az ugyan hasznalatban erzodik, de merteket tudnak mondani menetpedal nelkul sebessegben mi tortenik [Ampera majdnem szabadon fut, szinte mindig kell fekre lepni, Ion meg eleve visszatermel, az allando sebesseghez kell menetpedal - engem az amperas idegesit, ferjemet az ionos, legjobb ha allithato - nem keverendo az Ampera B-jevel ami a motor mechanikai fekezeset adja hozza de az elvesztegetett energia, igaz ez csak phev eseten van].
A 'mennyire 4 szemely' se mindegy, Ampera hiaba szelesebb, a kozepkonzol miatt cucc se fer a gyerekek koze, ion hasznalatban nagyobbnak tunik. Akku temperalasrol volt szo. Az elso kerdesem az lett volna h type-ii-n inverter van-e vagy csak a motor mint zoe [es nem szereti az 1f toltest]. Kiolvashato-e halando szamara az akkuallapot odb-n vagy mennyire reszletes a konzolon elerheto info. Van-e toltes mikor lesz kesz info, van-e toltes mod allitas [amper korlatozas], idozites. A kezifek lattam a cikkben h mechanikus.
Van-e vonoszem. Altalaban kimondjak, h tilos vontatni [mert ha valaki nem sebessegben teli akkuval vontatja akkor akku-robbanast okozhat... ezert elvben tiltjak... eleg extrem megoldas]. Vonohorgot sztem nemigen van amrelyikre engednek, egy merci phev-t latott volna ismeros. Nyilvan a fizikai me'ret ott van katalogusban, meg nem e-autos kerdes, de azt neznem pl. lekerekites parkolasnal szamit.
Csomagtartot is nyilvan benzinesben is nezed, de a kialakitas nem mind1, Ampera rosszabb(!) nagy darabokra mint az ion, mashogy
Sajna a legjobb extra amiert me'g masik kategoria is megerne, az a rex lenne, de nem tudok rola i3 ota. -
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1071 üzenetére
Persze, ma me'g nemigen van aki egybol e-auton kezdett volna (*), en is voltam hasonlo cipoben... de ma mar mast nezek rajta.
(*) nem is erdemes, gyerek is benzinesre [igazabol kezi valtosra] IS jo jogsit szeretne, aztan lehet mire sajatja lesz mar jobban elerheto lesz -
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1067 üzenetére
Koszi. Ha jol ertem te nem vagy aktiv e-autos, nekem a vezetese vszinu nem annyira mondana ujat. Ion utan kicsi se lenne ;-) Igen, Duna auto megcelozva, terkepbol is az jott ki. Meglatjuk.
Spoilerezze mar le valaki, hogy type-I vagy type-II. Gondolom nincs olyan szerencsem h pont ezen is sporoltak volna... -
stickermajom
addikt
-
joghurt
addikt
-
Sziasztok,
Twingot akartunk az asszonynak venni és kéne itthon is tölteni.
A bejövő a lakásnak 3x16 ampert. A parkoló a sajátunk de nyitott. Ki lenne kábelezve csak azt nem tudom, hogy mit. A Twingoban 22-es akksi van és az asszony is kevest menne. Kb napi 8-10 km. Szerintetek milyen töltő lenne a legideálisabb?
Elvileg a 3,7-es töltés is bőven elég lenne aminek 1x 16 ampert kell, csak azt nem tudom akkor hogy lehetne idegenek elöl blokkolni a csatlakozót illetve a töltő is csak ott fityegne. Vagy wallbox nfc-s azonositással de ez esetben mi van, ha megy a töltés és benyomjuk a mikrót ? Ha jól nézem ezek 3x16ampettől indulnak.
Tegnap felfedeztem egy üres isli kábelt a lakásba, ami gondolom a pincébe végződik. Ezt lehetne kapcsolásra használni, de ha elfelejtjük akkor kint marad a 230 a parkolóban. -
axioma
veterán
Feljott a fejem vize, hogy me'giscsak nezzuk meg azt a daciat legalabb erdeklodes szintjen (marmint nem az autot mert ha jol ertem az nincs fizikailag, hanem a felteteleket), ha sokara jon legalabb nem utkozik a mostani penzugyi tervekkel. De soha eletemben nem vettem uj autot. Szamit az, hogy hova megy be az ember a lehetseges kereskedesek kozul? Eszak-Buda kornyeken valaki tud olyat mondani, ami ajanlott es lehetoleg ahol van szombaton nyitvatartas?
-
Füleske
addikt
Milyen villanyautót vehetünk (és mennyiért) az állami támogatásból ? [link]
Zoe jó vételnek tűnik szerintem.
-
joghurt
addikt
válasz
stickermajom #1058 üzenetére
Mert (legalábbis ezen értékesítő szerint) nem rendelhetem még meg. Befizethetem a 100.000-et, hogy beálljak a sorba. Aztán majd hónapok múlva - ha lesz leköthető kontingens -, akkor rendelhetem meg ténylegesen (szerződés, miegyéb), a szokványos 10%-os előleg befizetésével.
@axioma: Az indoklás lényegtelen. Elég, ha csak a hivatalos inflációval korrigálnak (a valós helyett). Az sem kevés.
-
joghurt
addikt
válasz
stickermajom #1055 üzenetére
Nekem az értékesítő mondta a március-áprilist. Ma. Ha neked januárt mondtak, akkor lehetsz vidám.
Az áremelést szintén az értékesítő mondta. A 6,5 milliós ár tavaly óta annyi, a forint meg ugye hasít, a Renault nem tudja jövőre is garantálni a 6,5-et. -
stickermajom
addikt
-
joghurt
addikt
válasz
prAet0r_ #1050 üzenetére
Ma reggel beugrottam a Porsche Pesthez is. Az ottani értékesítő szerint is bőven van kapacitás. A támogatott darabszám lesz a szűkebb keresztmetszet.
(Az összehasonlítás kedvéért: Dacia már csak jövő március-áprilisra rendelhető, az emiatt előre beígért pár százezres áremeléssel. VW-ből ha nincs raktáron az általad összeállított konfiguráció, akkor is legkésőbb októberig beleülhetsz.)Az e-up! akkuján nincs aktív hűtés/fűtés. Ugyanazok a negatív tapasztalatok megállnak rá, mint a Leafre?
-
axioma
veterán
Na mar megint valtjak megfele a vilagot akkuilag... ha minden 100. bejonne mar nem itt tartanank.
[link] -
prAet0r_
csendes tag
-
joghurt
addikt
válasz
prAet0r_ #1048 üzenetére
https://azonnalelviheto.volkswagen.hu/result-list?mg=008&svn=true
Illetve ma beszéltem egy kereskedővel. (Náluk októberi előjegyzésre lehet rendelni; készleten már csak egy sárga volt.)
-
prAet0r_
csendes tag
válasz
joghurt #1043 üzenetére
"VW e-Up!-ra azt mondták, idén 1000 darab az importőr magyarországi limitje. Sok helyen készleten is van, jönni is fog még belőle."
Ez az infó honnan van? E-Upot szeretnénk venni, várunk a pályázat kezdetére. Kérdezgettem a márkakereskedéseket hogy hogy állnak az idei kvótával, de sajnos nem mondtak semmi használhatót.
-
stickermajom
addikt
válasz
joghurt #1045 üzenetére
Én most tényleg nem értem a problémát. 100000 Ft előlegért le tudtad adni a megrendelésed egy Springre, októberi érkezéssel. Most májusban turnézik pár autó az országban, oda az előrendelők is meg lettek hívva. Ha beleülés, megnézés, kipróbálás után nem tetszik, akkor kötelezettségek nélkül elállhatnak a vásárlástól, visszakapják a pénzt. Vagy szerinted hogyan kéne az éles előrendeléseket kezelni?
-
joghurt
addikt
válasz
stickermajom #1044 üzenetére
Előleg van.
De azt nem azért, hogy majd esetleg megvegyem, ha legalább a szalonba érkezik belőle egy darab, amibe bele tudok ülni, megnézni, neadjisten kipróbálni. És ha nem tetszik, a megrendelési jogomat próbáljam meg valakinek elpasszolni. -
stickermajom
addikt
-
joghurt
addikt
válasz
stickermajom #1042 üzenetére
Már most jövő évi szállításra veszik fel a rendeléseket. 100 darab (volt) az idei kvóta, és kész. Becsületükre legyen mondva, már a prospektusban is benne van, hogy ezmegaz majd csak jövő márciustól érhető el.
(Azért a 100.000 forintos "sorbaállási díj" még mindig eléggé vicces egy Daciáért. Mi ez, '80-as évek, csepeli Merkur telep?)VW e-Up!-ra azt mondták, idén 1000 darab az importőr magyarországi limitje. Sok helyen készleten is van, jönni is fog még belőle.
-
biker
nagyúr
válasz
Chereiose #1038 üzenetére
32A-ig lazán bővíthetsz, alanyi jogon, ha nem valami öreg szar rendszered van, R=1 szerelővel kivitelezve, mert akkor nem engedik ezt sem.
Szóval ez nem egetverő költség, nem kell vissza tartsonJó hír, hogy most ismét rendelhető, ez volt az utolsó infóm, hogy ami volt, elvitték mint a cukrot.
-
axioma
veterán
Pedig pont most olvastam hogy a Spring milyen jo kicsire sikerult, bar az hogy suv-nak akar latszani az nem tetszik de epp kezdtem en is gondolkodni hogy megerne a csere, messzebb birnank villanybol mint az ion-nal. Hat akkor majd talan valamikor...
Szerk latom megis van... de lehet megvarom mire ezeket eladjakmost ugyis a lakasra kene inkabb kolteni.
-
Chereiose
addikt
-
biker
nagyúr
-
Chereiose
addikt
Sziasztok,
most az újrainduló támogatással elgondolkodtunk egy Dacia Springen. Legfontosabb kérdésem, hogy az itthoni töltéshez milyen feltételek szükségesek? Gondolok itt arra, hogy sima konnektoros töltéssel vajon az itthoni hálózat bírná a terhelést? Nem hiszem, hogy a legmodernebb vezetékrendszer van itt kiépítve, mert megesett már párszor pl., hogy ha nagyon sok minden ment egyszerre akkor már nem bírta és lecsapta a biztosítékot, ezért érdekelne, hogy a kocsi töltése mit igényel. Valamint, hogy csak hosszabbítóval érne el a kocsiig a kábel, ehhez érdemes valami jó minőségűt venni ami nem tud kárt tenni?
A másik, hogy ugye opcionális feláras a DC csatlakozós verzió, amivel kb 50 perc alatt felpumpálja, ezt szerintetek mindenképp érdemes kérni? Ugye a type2 is feláras, azzal lehet elvileg utcán tölteni, azzal kb mennyi idő lehet?
-
axioma
veterán
válasz
joghurt #1034 üzenetére
Egyreszt autofuggo, hogy tudja-e a 3 fazist (mienk auto oldalon type-I mindketto, nem tudjak). De elvielg tudhatna 1 fazis 32A-t is... Nem hinnem hogy attol hogy van 3f-d, muszaj lenne 3f tolto is, a villanybojlerben se cserelnel csak ezert futoszalat 3f-ra gondolom. Azt nem tudom, most hogy vannak az arak, anno ugy remlik magas volt a kulonbseg arban.
A fali toltonk 1x16A, az mar masfelszeres sebesseg a 230V-os toltohoz kepest. Igaz, nalunk 3x25 van es az a fazis elvileg mast nem visz. -
joghurt
addikt
Igen, épp ezt kérdem. Ha 3 fázisún minimum 3*6 A-t kér, azzal nem vagyok boldog, mert erősen romlik a helyben felhasznált áram aránya. Függetlenül attól, hogy szaldós vagyok, akkor is jobban szeretnék minél többet saját napból tölteni a Mátrai Erőmű lignitje helyett.
@axioma: Egy átlagos út legyen 40 km oda-vissza! Ez 5,5-6,5 kWh között kijön. Ha 10 A-re korlátozok, akkor is megvan 3 óra alatt egy fázisról, szóval nem ezért. Hanem ha 3 fázisú a ház és a napelem, a garázsban szintén 3 fázis van, akkor adta volna magát egy 3 fázisú töltő - legfeljebb "ha sürgősen kell, akkor hadd cuppantson" alapon.
-
axioma
veterán
válasz
joghurt #1030 üzenetére
A kozvetlen napelembol toltesnek csak szaldo utan lesz igazan jelentosege. [Spec. nalunk 17-es rendszer van fent, jo idoben van orakig 10 felett a rossz tajolas ellenere is.]
Masreszt Zoe-n kivul jelenleg nem tudok olyat amelyiknek ne lenne ugyanolyan jo az 1f toltes (az ion-om 10A-t azert ker - egyszer probabol paromek szerettek volna elinditani generatorrol, na az nem ment -, az Ampera csak 6-t default-ban, de az auto fedelzetin atallithato 10-re).
Amugy kerdes, hogy mennyit me'sz vele egy nap. Mert az "orakon at" az attol fugg, mennyi a hianyzo energia. Tulkepp 13-15km hatotav-noveles/ora kozotti toltes a sima 230V-s rofibol 10A-rel, ha 16kWh/100km konnektorbol mert fogyasztassal nezed (igaz, ennel ma mar vannak jobb autok, meg az is hogy palyazva 20 felett lesz). -
joghurt
addikt
Igaz, hogy a háromfázisú Type2 töltők minimum 3*6 A-t kérnek, hogy beinduljanak? Mert akkor a legtöbb embernél kiesik a napelemes töltés, hiszen ahhoz 4 kW feletti termelés kellene órákon át. Egy 16 A-os fázisról tölteni meg neccesnek érzem a többi fogyasztó mellett. Vagy most csak ezért újabb elműs kör, és bővítés pl. 25+16+16 A-re?
-
Füleske
addikt
Megjött az idei villanyautós támogatás : [link]
Fontos változás hogy először szerződést kell kötni a kinézett autóra és csak utána lehet pályázni. Cégek, vállalkozók nem pályázhatnak. -
Semin
őstag
Átnyergelnék elektromosra, és a kiszemelt egy 2017/9-es Hyundai Ioniq EV.
Van valami amire a vásárláskor figyelnem kéne?
Az a terv hogy megbízom őket [link] , hogy nézzék át a kocsit. Ha mindent rendben talál a szaki akkor megveszem a kiszemeltem.
Esetleg valakinek a típussal évjárattal van rossz tapasztalata?Előre is Köszi
-
WiZARD
addikt
Ma arra jutottak, hogy még mindig nem jó és biztos rossz a cella amit csereként beraktak. Rendelnek újat, addig is visszakaptam az autót.
Most már csak 52mV az eltérés és ezt még meg is tudnak magyarázni, hogy jó így. Hisz úgy gondolnám, hogy azonos töltés mellett a régi, degradálódott cellák már elérik a max feszültséget, amíg az újak még nem. De most már ők mondják, hogy nem jó ez így...
Szerintetek?SOH "nullázódott", kíváncsi leszek hogy alakul.
-
Semin
őstag
Valóban minden elromolhat, és vannak komplex hibák. (mondjuk a 6+ hét az nonszensz)
De az, hogy képtelenek egy csere autót adni, na az bicskanyitogató.Nagy kár hogy az idei fogyasztóvédelmi törvény változás nem vonatkozik autókra.
60 nap vagy 5. javítási kísérlet után csere, vagy lóvé vissza.
Rájuk férne -
WiZARD
addikt
Én megfogadtam hogy soha többé Nissan.
Minden lehet hibás, nem ez a baj, hanem a töketlenkedés, hogy egyetlen szerviz van aki "ért hozzá" (de a jelek szerint ők se) és javíthatja, mint vevő totál le vagyok szarva és meg se próbálnak bármi gesztust tenni maguktól azért mert 6+ hete nincs autóm, csereautóról szó sincs (hiába ígérték vásárláskor). -
WiZARD
addikt
A szakértő Gablini kicserélte a BMS-t, persze a balansz továbbra se jó.
Megkérdezték központot hogy ilyenkor mi a teendő, jó-e így. Azt a választ kapták, hogy merítsék le, töltsék fel újra és akkor diagnosztika újra. Ha még mindig szar akkor ismét cellacsere, mert akkor hibás amit beraktak.Mondtam, hogy ha már 6+ hete ezzel küzdenek csereautó nélkül és továbbra is vakon szerencsétlenkednek, akkor legalább az aktuálisan esedékes 2 éves kötelező szervizt csinálják meg ingyen. Ok, megkérdezi a szerviz vezetőt.
(nekik ez kb annyi költség ami egy pollenszűrő + 1 liter fékolaj beszerzési ára, szóval kiváncsi leszek mit mondanak) -
Füleske
addikt
Akit érdekel az idei villanyautó támogatási rendszer : [link]
-
Füleske
addikt
válasz
skitzoo #1006 üzenetére
"Ha anyosékhoz mennénk akkor durván 70km. Ennyi vállalható vele?"
Leaf gen 1 - ből volt 24 és 30 kWh - ás akkus, az akku nagyon nem mindegy hány % - os. A Leaf - ek akku degradációja a temperálatlanság miatt sokkal nagyobb egy temperált akkus autóhoz képest. (ha a vásárlás után gyorsan csökkennek a jobb oldali pálcikák akkor ezzel átvertek).
[link] [link]Másik dolog ami az elektromos autóknál nagyon nem mindegy az a használati körülmények. Pl. télen 20-25 % - kal többet fogyaszt.
-
skitzoo
senior tag
Sziasztok. Gondolkodunk második autó vásárlásban és mindenféle képpen elektromos. Leaf Gen 1. Csak munkába járásra használnánk, meg max boltba járni vele. Napi szinten 45km. Ha anyosékhoz mennénk akkor durván 70km. Ennyi vállalható vele? Itthoni töltéssel nincs gond. Van 3x20A és fali töltőt is tudok jó pénzért
-
Vasy09
őstag
Így van sajnos! Itt mifelénk sem nagyon divat az ittenieknek használni a progit!
De sajnos azt sem, hogy legalább kirakja a telefonszámát, hogy fel tudjam hívni, hogy mikor végez, vagy ha már feltöltött a kocsija, hogy álljon arrébb, hogy más is odaférjen!
Arról meg már nem is beszélek, hogy a nem tölthető autókkal simán beállnak az egyik tölthető helyre! -
Gabesz87
veterán
Viszonylag még új vagyok az elektromos/hibrid autózásban a Passat GTE-vel, de aki PlugShare-t használ, mondja már meg nekem, ez valami bug, hogy be van állítva, hogy a foglalt töltőket ne mutassa, így egy töltőhely, ami nekem hazafelé útbaesett (prá száz m-re van tőlünk), nem is látszódott, viszont ahogy odaértem, láttam, hogy az egyik hely szabad, úgyhogy be is álltam tölteni. De akkor a térképen miért nem látszódott? Ezért gondoltam, hogy csak valami hiba lehet. Elmü-s töltő amúgy.
-
WiZARD
addikt
Az a legbosszantóbb az egészben, hogy volt az eredeti hiba (ami már vagy a BMS miatt lett, vagy nem). Amikor megtörtént a cella/modul csere, akkor visszaadták az autót 30%-ra töltve.
Már ekkor fura volt, hogy miért így adják vissza, mennyire tesztelték le, ha annyit se próbálnak ki, hogy feltöltsék.
Hát látszik, hogy semennyire nem tesztelték, hisz az első töltés után is látszott hogy valami nem stimmel.
Pedig ha akkor kiderül, akkor talán gyorsabban haladhatott volna a téma, nem kellett volna ismét oda-vissza trailer, stb.Nissan meg minden oldalról szarik az egészre/ügyfélre.
-
Teslával volt BMS ("hajtóakku vezérlő") hibám múlt héten. Hétfőn délután letiltotta a töltést BMS_A035 hibakóddal. Az autó az alkalmazással automatikusan előjegyeztette magát a bécsi szervizbe, és megrendelte a szükséges alkatrészt. Szerdán tréler vitte ki az autót, csütörtök reggeltől hétfő délutánig javították, kedden visszakaptam itthon.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- Intel Core i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Magic Trackpad legújabb fajta, lightning csatlakozóval