Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
"Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel,"
Röviden: mert szar
Hosszan: mert nagyon szarSzóval ha otthon egy fázisról töltöd, SOHA, és ezen kívül SOHA semmilyen körülmények közt NE!
3 fázisra van kitalálva, nem fedélzeti töltője van, hanem a hajtó motort használja trafónak a Renault, innen tolja a DC-t vissza mint mikor visszatermel az autó. Ez csak 3 fázisról nagy árammal jó, legalább 3x16A akkor már 10% alatti a veszteséged. 3x10A már 15% veszteség, 3x6A kb 20% és 1x10A esetén 30% feletti a vasveszteség. Ekkor egy sánta üzemben járatott trafó szenved.
Idióták, kitalálták okosabbak mint mindenki más. Igen, mert olcsón 22/43kW fedélzeti töltőt kapnak, de cserébe nem jó
-
axioma
veterán
Csucs az volt hogy a Fiat 126-hoz (a nem lengyel, de tkp. "kispolszki") atiraskor olyan forgalmit adtak (maguktol, nem tudom miert, itthonrol vettuk masik maganembertol) hogy 5 szemelyes, berakattuk a plusz ovet, es ennyi. Mivel akkor 10 ev alatti gyerekekkel neha plusz baratno kellett beferni, legalabb nem volt gond.
Amugy mint uj termek nyilvan leginkabb marketingkerdes, hogy 4 ules de mind tagas, vagy 5 uleses, melyik adja el jobban az adott tipust... esetleg valamennyi biztonsagi kerdes van benne az ovon kivul is utasvedelemnel. -
axioma
veterán
Papiron az, nekem eleg (ritkan kis tavra, csak rendor ne szorakozzon hogy szabalytalan).
Legalabbis hahu is azt mondja meg a multkor meg is neztunk egyet mikor ugyanott vartunk a szerviz nyitasra, pont azert hogy nem latok hatso kilincset, hogyan nyilik. Hatul 3 szemely, 3 ov. -
axioma
veterán
Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel, volt olyan terv hogy lecserelem arra az iont hogy legyen 5 szemelyes auto (na meg a biztosabb hatotav miatt).
Viszont az meg tapasztalat, hogy a 230V 10A hagyomanyos konnektorbol is valami 13-15km/ora toltesi sebesseg kijon, 2x40km eseten is fel ejszaka alatt megvan, me'g fali tolto se kell (a fali tolto nalunk csak 16A mert type-I autok de az onmagaban masfelszeres sebesseg, me'g mindig 1 fazison).
i3-bol rex-es az buli annak, ahol max. kisgyerek kerul hatra, de amugy katasztrofa a forditva nyilo hatso ajto... -
Strezi
őstag
Hétvégén villanyautós találkozó Abdán, Győr mellett. Minden érdeklődőt szeretettel várnak a szervezők!
Én ott leszek és autóztatok, akit érdekel egy Supercharger túra oda-vissza
-
Füleske
addikt
A Leaf - eknek az akkuja problémás, hűtés-fűtés nélküli. Ezt mindenki tudja, de azt már kevesebben hogy lehet ezt ideiglenesen "javítani", azaz elhitetni az autóval (1-2 hónapig) hogy jobb az akku, tehát több pálcikát fog kijelezni mint a valós állapot. Szóval ezzel lehet csalni.
A Zoe - nál az otthoni töltés problémás ha nincs kiépítve a 3 fázis. Ha van rendesen kiépített 3 fázis vagy nem akarsz otthon tölteni akkor jó lehet. Ha külföldi az autó akkor az akkuja lehet bérelt, amit a Renault márkakereskedésekben lehet ellenőriztetni.
Nem írtál keretet de ha belefér nézz rá az e-Golf - okra is. (a BMW I3 gondolom kicsi lenne) -
Vasy09
őstag
Sziasztok!
Nálunk most lesz esedékes majd az elektromos autó! Első körben mindenképp használtban gondolkodunk, aztán majd meglátjuk...
Kérdezném tőletek, hogy melyik használt típus lenne a legjobb választás? Napi szinten ingázunk az otthonunk és a melóhelyünk között 30-40 km-et (oda-vissza). Nem lenne rossz, ha a 2 gyerek is beférne hátra!Igaziból a Nissan Leaf-eket és a Renault Zoe-kat nézegettük. Tudtok esetleg hasznos tanácsokat adni, hogy mire kellene különösen figyelni a vétel előtt?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
-
Ck.
addikt
Sok infót még nem tudok mondani mert még nem vettem át, de ha minden jól alakul akkor még a hét hátralevő napjaiban meg fog történni, remélhetőleg már ma.
Elsősorban munkába (A-ból B-be kb. 8km), bevásárlásra, kisebb kirándulásokra és évente 1x egy Anglia-Magyarország-Anglia útvonalra van használva a szekér. Egy 2016-os BMW 520d-t kellett váltani, az utóbbi időben beütöttem picit a fejem (hozzáteszem, hogy többek között troli mániás is vagyok
) és mindenképp hybrid, plugin-hybrid vagy tisztán elektromos témában gondolkodtam.
Felmerült többek között a Zoé, i3 rex, új Leaf, Lexus IS 300h, NX300h, BMW 330e, 530e, stb. Végül a BMW-ket elvetettem, mert szerettem volna valami mást is kipróbálni, az i3 még esélyes volt ugyan, de a Magyarország-Anglia táv még a rex ellenére is túl sok kompromisszumot jelentett volna.
A többi versenyzőnél szintén vagy a kompromisszum, vagy a menetteljesítmény vagy az ár volt a nem megfelelő. Pedig nagyon szerettem volna a Lexust is, de az NX300h nem volt eléggé dinamikus és mellette elég drága is volt, az IS300h-ban pedig konkrétan nem is fértem el.Végül a befutó egy olyan jelölt lett, ami rajta sem volt eredetileg a listán, de utólag nagyon örülök, hogy rátaláltam, mert szinte minden elvárásnak maximálisan megfelel, valamint erőben és nyomatékban is lesz vigyor bőven.
A győztes egy 2017-es Mercedes-Benz S205 C350e (T-modell) lett. Ahogy számolgattam kiadja a matekot, kb tisztán elektromosan fogok tudni járni dolgozni, de konkrét számadatokkal még várni kell egy picit sajnos. -
Ck.
addikt
Tiszteletem az Egybegyűlteknek,
Érdeklődni szeretnék, hogy plug-in hybrid óttókat befogadtok-e ide, amennyiben megígérem, hogy valóban akként’ is lesz használva?
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
radi8tor #479 üzenetére
Megfelelo szabvany eseten, akar autoknal is elkepzelheto lenne a toltoallomason cserelheto akku. Persze valoszinuleg gep cserelne, nem ember, a jelenlegi kapacitas/tomeg arany miatt. Motornal vallalhatobb a dolog.
Az akkupackok szabvanyositasa, a cserlehto akkupackok es az hogy az akkut nem birtoklod, csak hasznalod, lehet a kulcsa a fenntarthato, elerheto aru e-mobility-nek. Szerintem ez lassan nem csak idealis lesz, hanem kenyszer is. Kicsit olyan a helyzet mint a telefonok, laptopok eseten, ahol a par gram es mm kedveert felaldoztak a szerelhetoseget, es nagy mertekben megnehezitettek az ujrahasznositast.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Tigerclaw #478 üzenetére
Bevallom számomra teljesen vállalható egy robogó esetén a kivehető akku megoldása.
Elmész vele munkába, leparkolsz, kiveszed az akkut és felteszed töltőre. Na meg ugye ezáltal vihetsz magaddal egy másik pakkot vagy felváltva lehet tölteni a kettőt. Akkuk szabványosítása egy vágyálom. Elég csak a mobilok töltőcsatlakozóit nézni. Totál szembe mennek a gyártók a fenntarthatósággal - van jelenleg 4-5 vagy ki tudja mennyi használt töltőcsati a mobiloknál. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
radi8tor #477 üzenetére
Egy gororo szeru dolog eletkepes lenne nalunk a nagyobb varosokban. Nagyon idoszeru lenne szabvanyositani is ezeket a motoros akkukat...mielott mindenki elojon ezerfele sajat megoldassal. Kozos akkuk, kozos toltoallomasok kellenenek, hogy a koltsegek ne lehetetlenitsek el az egeszet. Meg persze az hogy ne akarja minden koztes ceg, allam lehuzni az egesz e-mobility-t.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Ezekiell #417 üzenetére
En azt nem ertem, hogy miert nem maganszemelyeknek. Ez pont az a kategoria, ami maganszemelyeknek idealis, aki venni fogja cegen keresztul az is maganfelhasznalasra fogja venni. Meg ha venne is mondjuk egy futarceg egy nagy rakas extra akkut, specialis toltoallomast, sok modell nem igazan alakithato at futaroknak, vagy etelkiszallitasra.
Inkabb lenne alacsonyabb a tamogatas es maganszemelyeknek is elerheto lenne. Mondjuk a szukseges volumenhez igy is oriasi kozpenzt kellene belenyomni. Jelenleg tovabbra is csak ott tartunk, hogy az e-mobility a gazdagok tamogatasarol szol, nem magarol az e-mobility hatasarol. Az autok utan jaro tamogatas plafonjat is mar lentebb kellett volna vinni, mondjuk 8 milliora, vagyis csak az kaphatna ra tamogatast, amelyik modell tamogatas nelkuli ara ez alatt marad. Ez olyan mint amikor a magankezben levo focicsapatokba kozpenzt nyomnak.
-
Bozso68
őstag
Ma mutatják be a Nissan tisztán elektromos, új autóját, az Ariyát.
Itt az élő bemutató. -
Strezi
őstag
Nekem nagyon jól jött ki minden, így tízezer alatt megvolt a 3x16A, 11kW falitöltő otthonra. Gyakorlatilag egy méter kábel, 3x20A kismegszakító és egy 3f fali stekker kellett (+eps dűbel).
Töltő felett egy kúpcserép van normál esetben, most levettem a fotóhoz.
Tartalék egy Type2 kábel plusz egy CCS adapter a kocsiban. Mivel a kocsi geolokáció alapján jegyzi a max engedélyezett töltőáramot, az itt beállított 3x7A eddig nem volt gind, marad. Akkunak is jobb. -
biker
nagyúr
persze, csak azt mondtad jó haver és 32A-re épített ki kábelt. Hát ez messze nem az
35m felett 16A-re sem alkalmas, nem tudom milyen messze kellet vinni."A (jó eszű) villanyszerelő kollégámat kértem meg, hogy levigye a saját áramomat a teremgarázsba. Közvetlenül a lakásban lévő elosztó tábláról húzott le valami izom 4 eres vezetéket, azt kértem, hogy 32 A-t bírjon, egyelőre 16 A megy rajta."
-
Bozso68
őstag
Én a biztonság kedvéért 5x10-es kábelt vezettettem ki a garázsba, a szekrénytől 35m. A szerelő nem értette, hova ez a vastagság, de én inkább felkészítettem a helyet 3x32A-re, holott csak 3x16A kell az e-Niro-mhoz.
Egyébként mobil 3x32A-es töltőm van, mindig a kocsiban hordom, mert otthon, illetve két telephelyemen is tudok 3 fázisról tölteni (100km-re egymástól, általában napi ingajárat). Később lehet, hogy otthonra beszerzek egy fix falit is. Mindamellett magammal viszem a type2-es töltőkábelt, és a vésztöltőt is. Kocsiban elférnek, ha szükség van rájuk, akkor ott a helyük.
Június 3.-án vettük át a kocsit, 7000km van benne, de eddig sikerült elkerülnöm a nyilvános töltőket. -
biker
nagyúr
Radi8tor: Kona 64kWh
Focvis: 13A-re jó az a dugalj, de semmi esetre sem 16A-re. 16A-t tud rövid ideig, ami egy háztartási fogyasztó terhelése, de 10-20 órán át fél évet nem adok neki, szétgyengül, aztán elolvad
Azon a kábelen SOHA nem megy 32A, látni kellene azt ami lejön, és ahol bele van toldva a dugaljba kötött kábel, ami maximum 3x2,5mm2 lehet, az még nyögve belemegy a traconba, de inkább 3x1,5A szokott.
32A-re 3x6mm2 kell 15m-ig, a felett 3x10mm2 -
válasz
radi8tor #459 üzenetére
Bírja a 16 A-t akár 24 órán keresztül?
Miért nem fix?
- Volvo, VW elől hordja a csatlakozójat, Tesla hátul - ne kelljen hosszabbító*. Még nem tudom mit veszek X idő múlva (sűrűn cserélek autót);
- az is lehet hogy sima benzinest / dízelt veszek holnapután, nem akartam még beruházni fali type 2-be.Ráhagytunk 10 métert, majd fixálom ha szükséges. Akkor egyben felfejlesztem 32 A-re.
* Szűk a hely az autó és a fal között, nem lenne jó hosszabbítóval bohóckodni.
-
Szia!
A (jó eszű) villanyszerelő kollégámat kértem meg, hogy levigye a saját áramomat a teremgarázsba. Közvetlenül a lakásban lévő elosztó tábláról húzott le valami izom 4 eres vezetéket, azt kértem, hogy 32 A-t bírjon, egyelőre 16 A megy rajta.
Ilyen aljzatot tett rá: [kép] [kép]Mi a véleményed?
Időnként töltök 13 A-s EVSE-vel (Volvo PHEV), alapból a céges naperőműről járok.
-
biker
nagyúr
Nekem 64kWh-s akkum van, és DC-n is jól tölt, így kb évente 2x kell (mármint kötelezően kell mint végső megoldás) az AC kábel, de pont azért, hogy ha annyira nagy a baj, hogy kifutottam a töltésből, és nincs DC oszlop sehol, és azonnal valamilyen áram kell, akkor hogy ne szívjak, van egy 10m-es Type2 kábel és a gyári töltő mellé egy 15m-es hosszabbító még.
De eddig csak "miért ne töltsünk" miatt volt használva a type2 kábel. Végszükségig még nem jutottam, de jó érzés hogy akár 2-3 autó is a töltő előtt lehet, megoldom a töltést -
axioma
veterán
En is a kocsiban hordom a halozati toltot. Az a ve'sz-ve'sz megoldas, 230-as konnektor barhol van. Megjegyzem, punkosd vasarnap [igaz mint kiderult nem volt a toltes megoldas de ezt nem lehetett akkor tudni] ez volt az egyetlen lehetoseg amit aka'r automentovel meg tudtunk oldani, mert benne volt a kocsiban. Az akkor nemregiben fizetosse valt e-mobis nkm-et felhivni se tudtam (most azt hagyjuk, hogy a toltooszlopon kivul kiderithetetlen az elvileg 24 oras szamuk, me'g az appban sincs benne), es amikor joval kesobb sikerult beszelni veluk, akkor is csak szettartak a kezuket, hogy bocs, most epp nem tudok kartyat beallitani, tehat majd kedden probalkozzak, addig ne akarjak tolteni. Minden mas tolto a kornyeken sorompo mogott, pirosbetuson lezarva.
Nekunk mondjuk mindket kocsi type-I, de lett a falon 16A-es tolto, es van kulonbseg a toltesi idoben, a 230-as tolto mindket kocsinal max. 10A (2011,2013). Mondjuk ez a tolto 100e plusz sima villanyszerelo 1-2 oras bere volt csak (mast is csinalt aznap de kb. ennyi volt a tolto miatt). Es az is igaz, hogy eleg ritkan szamit, meg a hibriddel attol me'g lehet tovabbmenni, szoval nem is annyira kritikus, es ejszakara mindig eloszedjuk a 230-as toltoket az belul van a garazsban, a tolto a gyorsmegoldas a kulso falon ha napkozben kell. Mondjuk toltokabelt letekergetni nem kell ha csak ingazas, nem tekerjuk fel, ugyis a leheto legkozelebb van nekik dedikalt konnektor (meressel stb.) -
Füleske
addikt
1. Miért venne 16A töltőt, szó nem volt ilyesmiről.
2. A 32A meg +220 % (és ez sem gyors), innen nézve a 60 % az nagyon kevés, ráadásul 32A -t tud az autó és szvsz ahhoz kellene a töltő.
3. Közel sem ennyi a plusz ráköltés ha ugyanazt számolod.
4. Minek van a hálózati töltő a kocsiban ? -
biker
nagyúr
a jelek szerint akkor nem vagy érintett az elektromos autózásban. De lehet a villamosságban sem, de az is fix, hézagosan olvasol.
1: a gyári töltő 10/12A azzal nem fog 16A-el tölteni, valóban, de tud venni 16A töltőt normál dugvillával. azzal tud majd
2: 10A vs 16A az felénk +60%, 12A vs 16A meg +35% (vagyis töltési időben minusz ennyi)
3: "ha már ákölt ennyit" nos ha már van 115ezre akkor miért ne lehetne 3-4-500e Ft-ja? mondjuk mert nincs.mert nem a terülj-terülj azstalkám vagy az aranytojást tojó tyúk lapul a pincében
4: A kábeltekergetés szempont. igen. Tudom, van akinek nem, pl a szomszédunk 10 éve minden reggel kimegy az ajtón, kinyitja a kis kertkaput, majd elsétál a 40méterre lévő nagy kerkapuhoz, kinyitja, kiáll a kocsival, majd kiszáll, besétál 40méterre, becsukja a kiskaput, majd visszasétál becsukja a nagykaput, és nem zavarja, én egy héten belül raktam volna fel a kapunyitót. Engem igenis zavarna minden este hazatéréskor a kábelt kiszedni a kocsi csomagtartóból, letekerni, bedugni a falba, bedugni a kocsiba, majd reggel kihúzni a kocsiból, kihúzni a falból, feltekerni, betenni a csomagtartóba. Ezzel szemben hazaérek, kiszállok, és a falon lógó csatlakozót benyomom az autóba. Gyarló az ember, szereti a kényelmet. -
Füleske
addikt
Zavaros ez nekem, önmagadnak is ellent mondasz szerintem. 10-12A töltővel hogyan terhelne 16A - ral ? 10-12A vs. 16A miért olyan lényeges különbség hogy megérjen százezreket ? Ha már ennyit rákölt miért ne 32A - t vegyen amennyit az autó tud ? A kábeltekergetés mint szempont az valami vicc ?
-
biker
nagyúr
azért, mert
- az autóhoz ha 2019 előtti, akkor 12A, ha ez utáni már csak 10A "vésztöltőt" kap, amivel 2,3kW a töltés
- a fali aljzatok 90%-a nem alkalmas 16A 24órás terhelésre, mert tervezetten elbír 16A-t de max 30percig, ami háztartásban előfordul, az ipari 16A aljzat nem fordul elő lakásban
- nem akarja állandóan a konnektoros kábelt tekergetni
- meg egy mobil töltő is üti a 100ezret, ami 16a-es -
biker
nagyúr
1x32A bővítés és egy 1x32A fali töltő összesen 300e alatt van, legalábbis ha jó helyen keresgél.
De mint jeleztem neki is, 1x16A otthonra bőven elég, egy alap fali töltővel ami nettó 115.000Ft is induló áron.
konnektoros 16A töltőnk is van, de azt fali aljzatba csak olyan helyre ajánljuk, akinél kifejezetten erre van kialakítva aljzat, pl elosztói sorolható aljzat vagy minősített EV töltő aljzat 16A 24h kivitelben. Normál aljzat csúfos véget fog érni.3,7kW esetén 10 óra alatt majdnem csurig tölti a legtöbb akkut.
-
biker
nagyúr
szia
otthonra teljesen felesleges a 32A (7,2kW) amivel 5,5 óra alatt 0-100% tölthető a kocsi.
Ha minden nap este 8-kor érsz csak haza 1-2%-on és reggel 5-kor indulsz és kell a 100% akkor is van 9 órád tölteni, amihez elég 16A de 20A bőven.
Persze ehhez egy fázist le kell üríteni hogy 20A-ed rendelkezésre álljon.
100% töltés:
16A (3,7kW) 11 óra
20A (4,6kW) 9 óraA gyári konnektoros az csak 10A az már tényleg nem ok.
HA mégis 32A kell, akkor igen, bővíteni kell, 12A*4800Ft minimum díj ha nem kér még szerelést a szolgáltató.
Töltőt direkt linken nem ajánlhatok, mivel reklám lenne.
[ Módosította: radi8tor ]
-
Hapi18
tag
Sziasztok! Kia e niro 39 kw autó vásárlására adtam a fejem. Segítséget kérek otthoni töltő kiépítésébe. Sok felmerülő kérdésem van, kevés válasszal az interneten.
- 7,2 kw-al szeretném otthon tölteni de csak 3x20A van jelenleg a házban. kell bővítenem?
- milyen töltőt érdemes venni? -
-
radi8tor
MODERÁTOR
Elektromos robogóknak van saját topikja vagy itt lehet érdeklődni?
(LVNENG S5)
-
axioma
veterán
válasz
Ezekiell #438 üzenetére
Ebben nincs a zold rendszamra vonatkozoan semmi 50-es hatar, az csak az elvileg jobb, de jelenleg semmi elonyt nem jelento besorolasert kell. Tehat jelenleg amelyik auto uj koraban papiron tudja a 25km-t az minden mas korlatozas nelkul megkapja
[5P-vel].
A szigoritast minimum 2 eve mondjak, akkor kezdtem el nezegetni az elektromos autokat es mar akkor mondtak, hogy elveszik a kamubol zoldrendszamosoktol... sajnos nem lett belole semmi es attol tartok sajnos nem is lesz. -
Ezekiell
veterán
Őőőő, ez már elég régóta így van. Zöld alapszínű rendszámra a zéró emissziós, a tisztán elektromos hajtású, illetve a belsőégésű motorral is rendelkező, de tisztán elektromos üzemben 25 vagy 50 km megtételére képes autók jogosultak. [link]
Ezt rebesgetik, h szigorítják, erről én is hallottam, de arról konkrétat nem tudok.
Edit: Most nézem, hogy hülyén fogalmaztam #433-ban, mea culpa, szigorítani FOGNAK és jelenleg 50km.
-
-
axioma
veterán
válasz
Ezekiell #433 üzenetére
Ez hogyan erinti a mar kiadottakat? Es mikortol ervenyes modositas? Az osszes Prius elveszti? A Mitsu outlander?
Eleg erdekes mert pl. az Amperabol az a 2012-14 korosztaly nem tud (legalabbis ma mar) 50 km-t de pl. a mienk telen is, nem kijelzesben, hanem hazaerkezesig mert km-ben. Akkor ennel az autonal mi alapjan dontenek?
Megjegyzem azzal egyetertek, hogy amelyiknel csak disznek van a plugin lehetosege a zold elonyeiert, arrol a zoldet vegyek le. De regebben arrol volt szo hogy a benzinmotor meretet korlatozzak, az sokkal logikusabban hangozna, jobban jelzi a vegyes hasznalatnak a valoszinuseget mar maganal az autovalasztasnal ez az adat. -
axioma
veterán
Bocs, nem lenezesnek szantam. Nem meglepo modon az elmult kb. 30 ev (huhh, olyan regi a jogsim?) eleg nagy reszeben fustolgott amit vezettem, mikor mar megjelent akkor is, mert az en hasznalati modomhoz akkor nem erte meg (es a zsebem se engedte meg), csak a nyalam csorgott utana.
Amiket Feketelaszlo mond, azok lehet hogy helyesek, de el nem tudom kepzelni valos tarsalgasban a hasznalatukat. Akkor mar jobb a kipufogos, az is serto? Bar az egy valos zoldre is illik, ad absurdum az i3 mini motorjahoz is van gondolom kipufogo?
Nem vagyok en sotetzold, adott helyzetben jo az elektromos auto, en eleve csak a megfizetheto (tamogatasnyinal nem nagyon dragabb) hasznaltakhoz e'rek fel, nyaralni kell valami ami ennel tobbet tud. -
hhenry
őstag
Azért ebben a füstösökben,van egy elég erős lenézés,mondjuk az egész villanyautós közösség tele van emberekkel akiknek beakadt,hogy csak a villany,(ők használják ezt füstös kifejezész)persze van pár tisztán látó.
Egyébként a korábbi hozzászólásodra válaszolva jogosan "nyafognak" egy Porsche,Audi Plug-inra ne kerüljön már zöld rendszám,ahogy az M-es BMW-re sem -
axioma
veterán
válasz
Ezekiell #427 üzenetére
Szkeptikus vagyok. Nem tudom hogy hova szamoltak ezt fel, a napkollektor-tamogatas es a napelemes ingyenhitel is CO2-kvota elkoltes.
Amugy meg a fustosok igy is nyafognak hogy tul sok a zoldrendszamos ingyenelo, tehat akar ellenerv is lehet a kozvelemeny velemenye (valljuk be, irrealis is, hogy 40M-s lakas/haz kap 2.5M-t gyereknevelesi feltetellel egyutt, itt meg egy 11M-s auto semmi egyeb kotelezettseg...)
Esetleg az lehet me'g mogotte hogy az irrealis dragara novelt mobiliti-nek igy lesz majd fizeto vendege. Bar a kerdoivjuk alapjan nagyon el vannak tevedve... -
Ezekiell
veterán
Megváltozott az e-robogókra szóló pályázat, mostmar befernek a Super Socok is. 450ert egy TC bitang jó deal, nagyon elgondolkoztam rajta [link] csak cegeknek/EVknek van, arra azert figyelni kell
-
Füleske
addikt
"2.5 millió támogatással is majd 6 milla az e-Up becsült ára..."
Mármint annyi lenne, ha kapható lenne. Sokkal több villanyautót el tudnának adni a gyártók ha nem csak az éves co2-t szándékoznák levinni. A nagy darabszám miatt pedig valóban olcsóbbak lehetnének az autók.
Daciától se várj sokat, az is csak kvótaautó lesz erősen limitált darabszámban, másrészt az már tényleg csak városi ide-oda mászkálásra való (pl. a 105 km/h végsebesség miatt is) -
Füleske
addikt
válasz
cousin333 #405 üzenetére
Igen, ez az aktuális választék : [link]
Feketelaszlo : mivel idén minden elektromos duplán számít biztos vagyok benne hogy a VW benne lesz a kvótában. Jövőre meg már rengeteg ID autót fognak eladni. Még a Suzuki is benne lesz pedig csak lágy hibridet árulnak. Én inkább az olyan gyártók helyébe aggódnék mint a Dacia vagy a SsangYong.
-
Füleske
addikt
válasz
Ezekiell #400 üzenetére
Az idei norma megvan, jövőre szerintem meg már az Enyaq - ra alapoznak. (VW - nél meg az ID sorozatra, jövőre már biztos megvehető és venni is fogják) A citigo az emberek körében sikeres, a gyártó szempontjából meg egy "veszteséggel is muszáj gyártani a co2 kvóta miatt mert jelenleg még nincs elektromos platformra épülő autónk".
-
Ezekiell
veterán
válasz
Feketelaszlo #406 üzenetére
Hát ha tovább balfaszkodnak az ID3-al, akkor garantáltan.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Ezekiell #400 üzenetére
A VW kizárt, hogy beférjen a CO2 kvótahatár alá, még ha a sváb égboltból hibátlan VW elektromos autók potyognak alá, akkor se jönne össze. Jelenlegi állás szerint ők fizetnek a legtöbbet a Daimlerrel karöltve - pont ezért volt akkora áremelkedés év elején a listaárakban, s nem az infláció vagy forint árfolyam miatt - de olvastam már olyat is, hogy a dolgozói sztrájkok miatt drágultak az autók, ami szimplán nevetséges. A Toyota jelenleg az egyedüli gyártó, aki nem fizet, a PSA-nak, az FCA-nak és talán a Renault-Nissannak van esélye, hogy bekerüljön a saját céljük alá 2020-ban, de valószínű, hogy inkább ők is büntetést fizetnek, csak kevesebbet.
-
cousin333
addikt
Lecsökkentették a listaárat, hogy beférjen a pályázati limit alá. Nyilván ez volt a kiírás egyik célja. Ugyanakkor a kedvezőbb ár csak a "fapad" kiadásra vonatkozik, ha veszel bele egy pót hamutartót, már átlépted a limitet.
Hozzáteszem: az alap kivitel is egész jól felszerelt, ami hiányozhat belőle az a LED-es világítás, a hőszivattyú, az adaptív tempomat és mondjuk a navigációs csomag.
-
Ezekiell
veterán
válasz
cousin333 #403 üzenetére
Hát olyan nagyon nem lehet veszteséges. Még ha nem is adják annyiért, amennyibe a gyártás kerül (nagy különbözet akkor se lehet, mert akkor inkább vennének kvótát mondjuk a Teslától), akkor is a veszteség bőőőőven bejön marketingben/érdeklődésben.
Egyszerűen nem akarnak gyártani annyit, amennyire vevő lenne, mert kannibalizálnák a saját kínálatukat. Amit én megértek, csak leszarom, akkor se veszek Octaviát meg SuperB-t
-
cousin333
addikt
válasz
Ezekiell #400 üzenetére
Valószínűleg kiszámolták, hogy mennyit kell idén legyártaniuk, hogy beleférjenek a kvótába (a vírushelyzet miatt talán még kevesebb is elég lett volna, de ezt akkor még nem tudhatták). Többet meg azért nem gyártanak, amiért "vadul sikeres": nem elég drága, vélhetően veszteséges a gyártása. A Ferrari is vadul sikeres lenne, ha 15 millióért adná valamelyik típusát...
-
válasz
Ezekiell #400 üzenetére
Erről nem esett szó.
De gondolom ennek tudatában a kvótákat képesek teljesíteni ezen modellek nélkül is. Az ID. 3 már ott áll hegyekben.
Az a gond, hogy a többi olcsó elektromos autó valóban városi cucc, a CITIGOe-vel azért szóba jöhettek volna belföldi kirándulások is, hiába pici, 1-2 főnek tökéletes. Mást nem tudsz vásárolni, ami ennyire sokoldalú használhatóságot kínálna ebben az ársávban.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU! 17,3Col! I7 9750H / GTX 1660Ti / 16GB DDR4
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!