Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiliti
csendes tag
Alap esetben elegendő lesz egy esti töltés is (akár több napos is, nappal napáramról töltve), de a kivételek miatt gondolkodom. Illetve jó lenne, ha legalább a következő 15 évre is kiszolgálna a hálózat.
Itt a "faluban" van egy 22kW DC töltő, és 4,5 km-re van egy 50kW DC töltő. Ha minden igaz, és jól nézem. Ezek végülis a kivételes helyzeteket le is fedhetik (ha épp szabad és működik).
Ha jól számolok, akkor 500 km, 20kWh/100 km fogyasztással, 1x32 Amperrel 14,3 óra alatt betölthető. Tehát ha később lenne egy kellően nagy akkus autó, lemerülten érkezve este 6kor, másnap reggel 8kor hosszú útra menve az itthoni olcsó áramról azért feltölthető. De ekkor azon a fázison semmi más nem mehet este. Max teszek azon a fázison futó eszközökre egy átkapcsolót másik fázisra.... -
axioma
veterán
Kerdes, hogy milyen celbol akarsz otthon tolteni? Csak ejjel, es napkozben nem me'sz 100+ km-t, akkor 1x10A is feltolt (230V-os tolto), ahhoz tok felesleges mas. Vagy rendszeres lenne hogy napkozben hazamesz es nemsokara ujra el, kozben kell valami gyorstoltes? Vagy olyan hogy 500km-t kell visszatolteni? A hosszu tavokat szamold 20kWh-val, szamolj toltesi idovel, es kiderul hogy mennyi ampert kell beleszuszakolnod hogy ne legyen ez a szuk keresztmetszet.
Ne felejtsd el, hogy tok mas a helyzet, mint amikor autopalya mellett tolt valaki, amikor azonnal akar tovabb indulni. Ha van min. 8 orad es csak 230-rol toltod akkor is 100km siman benne van brutal (teli palyas) hasznalattal is (es nem minden nap kell fullrol indulni egy 400km-t tudo autoval se, ha nem mesz annyit).
Szoval varhato hasznalattol fugg, ill. hogy veszhelyzetben mennyire van mas megoldas (vagy egy fustos auto, vagy egy kelloen gyors utcai tolto a kozelben). De a legtobb felhasznalonal nem kell semmi korlatozas, nalunk 2 auto toltese mellett ment a haz (igaz, ampera csak 6-tal megy ha nem allitod at, az ion 10-zel, es eleinte 1x32A-n csinaltuk mindezt, eleg brutal szamtech park mellett - ossz szamla 50-60e volt). -
kiliti
csendes tag
Sziasztok!
Jövőre szeretnék elektromos autót. Még nem 100, hogy melyiket. A kiszemeltben kicsi a csomagtartó (-35 liter a mostanihoz képest), meg nincs gyári lehetőség tetőcsomira, vonóhorogra, amiket időnként használok...Na de a kérdésem témája:
Most ugye október 15-ig lehet kérni szekrény csere (+200e?) nélkül extra Ampert a házhoz.
Jelenleg 3x16 Amper van, plusz fullos napsütés esetén még plusz 3x10. Plusz 3x16A vezérelt, amit most nem használok.
Erre kértem egy olyat (amire megjött már az MGT is), hogy 20-20-32 24 órás + 20-32-20 vezérelt. Ez vajon eléggé FutureProof-e, amennyiben még az elektromos autó is rá fog menni a házra?
Vannak 3x16 Amperrel töltő autók, és vannak 1x32 Amperrel töltők (csak AC-t említek). A leendő töltőm az egy OpenEVSE alapú lesz.Vajon kell-e nekem több amper? Vagy elegendő a 20-20-32?
(Ha pl. beindul a mosógép, akkor le tudom szabályozni a töltést, amíg melegíti a vizet. Vagy ha nagyon kell a gyors töltés, akkor nem mosok...)
Legyen inkább 25-25-32? Ez plusz 49.530 HUFMi a véleményetek?
-
Semin
őstag
válasz
wassermann #1494 üzenetére
Ezek cèl eszközök. Ha mindenki az igényeinek megfelelő elektromos autót választja egy gyorstöltő hiánya sem feltétlen akadàly. Elektromos autónál sokkal kissebb az átfedés îgy jobban meg kell gondolni, de ennyi.
-
axioma
veterán
válasz
wassermann #1494 üzenetére
Ne nekem mondd, nekem ion-om van
Raadasul me'g ki se neznek belole mivel no vagyok... nem mintha amugy zavarna, plusz egy elektromos smartbol kiszallo ingatlanos magas pasi se negativ, igaz jol is nez ki az autoja de nem azt mondjak ra hogy ize, hanem hogy cool.
-
wassermann
addikt
Nincs a piciken semmi szégyelni való! A Mitsubishi i-MiEV / Citroen C-Zero / Peugeot Ion trió képezi szerintem jelenleg a belépő szintet a használt villanyautók világába:
Van otthoni és gyors-töltő csatlakozásuk is, rövidebb szakaszra felmerészkedhetnek autópályára. Öt ajtósak, így akár egy kisebb családnak is elővárosi és városi közlekedésre megfelelenek.
Igaz, nincsenek még bennük komplikált vezetés-segítő rendszerek, de pl. tempomatot lehet utólag beléjük szereltetni. -
Semin
őstag
válasz
stickermajom #1491 üzenetére
Ahol egy 30-40 perces vizsgálatot+próbautat nem vár végig az eladó úgy, hogy a vételárat bemutatod, azt el kell engedni. 7-10 milliókkal már nem akar zátonyra futni senki.
Arról nem is beszélve, hogy te is fél év szavatossággal tartozol az autóért, mindkét fél csak nyer a dolgon.
-
Semin
őstag
válasz
Chereiose #1485 üzenetére
Ha egy szakival (pl autovizsgálat.hu és társai) átnézeted az autót, nagyjából ott ki is lehet zárni ha komolyabban volt sérülve. Én is megtettem, ajánlom őket! Nagyon megéri a ráfordítást. (Persze a szakszervíz is ugyanolyan jó, lényeg hogy átnézzék)
Sajnos a két vizsga közötti tekergetés még mindig működik, 40.000 km-ert megy az autó két év alatt, mire vizsgázik csak 20-at. Így a nyilvántartásban lesz egy remek keveset futott autó, első női tulajtól
-
válasz
kardkovacsi #1488 üzenetére
Ioniqkal is csak akkor ha az ember tojason lépked fűtés nélkül télen :) , de tény hogy az ioniq a legjobban fogyasztó autó...
Én mindig annyival megyek amennyivel még nem trafiznak le... Azaz 50 helyett 64... Plusz Pest és Pest környékén járok ahol sok 60-70es tábla is van...
Szóval nekem így 13 van 18 az átlag fogyasztásom e208cal...
-
kardkovacsi
senior tag
-
joghurt
addikt
A Napelem topicban feltett kérdésre:
Milyen autó az és hol mész, hogy 10 az átlag?... Tudunk mi is 8-9 között menni de az átlag inkább 13 nyáron télen a csillag garázs miatt 18... És ehhez jön a 10% töltési veszteség...VW e-up! Eco(+) mód, mert nem érzem tőle korlátozva magam. Így is legyorsulom az autók nagy részét, ha akarom. Alapból B módban vezetek (max. rekuperáció), az üzemi féket elég ritkán kell használnom. Nyugis vagyok, figyelem a forgalmat, meg betartom a sebességhatárokat. Nem vagyok sem pizzafutár, sem fehér furgonos, sem részerboj.
A kocsi éjszakánként garázsban áll, így kisebb a kondi-igény. Az értékesítőnek meg elhiszem, hogy a párás szélvédőt olcsóbb a fűtőszálakkal megoldani, mint a légkondival.Ha felfelé megyek (20-23 km, nettó 250 m szint, összesen három felmászás), akkor mondjuk 12-es fogyasztás jön ki, 5 körüli rekuperációval. Lefelé ugyanez az út 6 körüli, 7-8 rekuperációval.
-
Semin
őstag
válasz
tolts.hu #1481 üzenetére
Nem sok érelme lenne.
Az elekrtomos autónak vannak előnyei a hagyományossal szemben:1.: Mutatja mennyi energiát használt el az autó új kora óta ténylegesen... KW-ban.
(ez elosztva az átlagfogyasztással egész jó támpont)2.: Mutatja az üzemórákat.
(nyilván ha 99.000 óra az nem éppen egy 20.000 Km-ert futott példány)3.: Resetelni lehet a statisztikát, de akkor a legfontosabb is resetelődik mégpedig hány üzemóra telt el a reset óta.
És mindez egyszerűen kiolvasható egy ODB-vel
-
tolts.hu
őstag
válasz
Chereiose #1427 üzenetére
Dunát lehet rekeszteni a külföldről behozott, S-es renszámú használt LEAF 40 kWh-osokkal a ha-hu-n, plussz megy a renszámtakargatás, szintén emiatt én úgy gondolom.
(Nekem ha autót hirdetek eszembe sem jutna hogy takargassam a rendszámot, azaz rejtegessek bármit is.)
Most akkor ezeket az elektromos masinákat is megtekerik -
jozsi252
veterán
-
-
axioma
veterán
válasz
wassermann #1478 üzenetére
Csatlakozom. Bar geek is vagyok igy bevallalok ilyen early adopter szitukat (mar amennyire egy 10 eves technologia me'g early, de a tobbseghez kepest igen), de a legnagyobb indok nekem is az volt hogy az Alto a varosban nem a /km fogyasztassal volt sok, hanem a dugoban pofekelessel, konkretan idegesitett. Az egy megfizethetetlen erzes, hogy nem kell feleslegesen egetni a benzint (bar volt aki azt mondta hogy ehhez egy uj, start/stop-os auto is jo, de azert nem ugyanaz, foleg amikor lepesben de haladsz, ahhoz minimum - nem feltetlen zold rendszamos - hibrid kell, mar a prius I. is sokat lekezelt abbol).
-
wassermann
addikt
-
Fredo78
aktív tag
Azt nem tudom, hogy a Yarist, hogy illesszem be a matekba.
Két éve van nálam 2008-as, de sajnálnám eladni (magyar, vonóhorgos, 100ekm van benne).
Viszont 3 autónak szinte felesleges és az árak megszaladása miatt szinte annyiért tudnám eladni amennyiért vettem, és a matekon is javítania ha az ára (1,5M Ft) bele lenne forgatva. -
Fredo78
aktív tag
stickermajom: Lehet hogy lesz párszáz kw-t / év amit át tudok oda csoportosítani (napelem által termelt, ami eddig fűtésre volt használva, de az autós felhasználás jóval hatékonyabbnak tűnik)
Emelkedni fog az áram ára? én pár éve olvastam utána, de akkor az volt a vélekedés hogy stagnálni fog hosszútávon.
WIZARD: köszi. Ha kivonom az inflációt nem sok marad -
Fredo78
aktív tag
Köszi mindhármótoknak a választ. Mivel nem kevés pénzről van szó eléggé át kell matekoznom a dolgot.
5 év alatt megteszek 40e km-t. Fogyasztást 15kwh-val számolva az 6000kwh ami 38ft-os áramárral számolva 228e ft. Ugyanaz a jelenlegi Yarissal számolva 6,5-es benzinfogyasztás mellett 2600 liter ami 440 Ft-os benzinár mellett 1,144 Mft. Érdekesség: pont az ötöde az elektromos fogyasztása. A megtakarítás 912e Ft.
2.5 M forint 5 éves kamata állampapírban 550e Ft
Amortizációt nem tudom. 5 évre kb 500e Ft az reális?
Ez így akkor kb pariban van. Jól számolok?
-
axioma
veterán
válasz
Fredo78 #1467 üzenetére
En 2011-es IONt vettem majdnem pont 3 eve, a pandemia miatt a vartnal kevesebb, kozel 20e km ment bele. Azt tudtam viszonylag gyorsan, hogy nem tokeletes az akku, legutobb egy eve neztek, akkor mondtak 70%-nak, de egyenletesnek. Igaz, nekem nagyon telen, plane ha valamennyit fu"to:k is, akkor inkabb 70km-re kalibralom a megtehetot (mutatni mindig tobbet mutat, pedig hazafele felfele van ugyhogy rosszabbat josol indulaskor), de az ugye me'g ha kerulot teszek is akkor sem volt gond. Mostansag 85-95 km-t mutat indulaskor. Mondjuk 99%-ban itthon konnektorrol (10A) van toltve. Bar azt mondjak, hogy a rendszeres maxra toltes nem jo neki, de nalam mindig fel van toltve teljesen, amit neztem videot hogy ettol fel ev alatt 80% akku az nekem nem stimmel (sztem keverik a kijelzett 100%-ot meg az akku technikai 100%-ot).
-
wassermann
addikt
válasz
Fredo78 #1467 üzenetére
Korábban én is beleástam magam ezeknek a tanulmányozásába:
a lényeg a C-Zero és az Ion a Mitsubishi I-Miev klónjai. 2014-től mindhárom korszerűbb akku-t kapott, a C-Zero és az ION cellaszámát ekkor csökkentették, de a i-Miev-ét nem. Így a 2014 utáni Mitsuk-ban 10%-al több akku van a másik kettőhöz képest, plusz ebben vannak további extrák (pl. 3 fokozatban állítható a visszatermelés / fékerő). A cellákat lehet cserélni, igazi hibaforrás nincs! [link]
Nagy előny, hogy mindhármon van otthoni és gyors töltő is, ami pl. a hasonló árfekvésű, használt SMART ED-k többségén hiányzik. -
Fredo78
aktív tag
sziasztok!
Elektromos autó témakörben nézegetek. Évi 7-8000 városi km-t kéne kiváltania (napi max 30-40km) második autóként. Úgy láttam, hogy 3M alatt a C-Zero /Ion jöhetnek szóba, azokból is a 2011-2015 közötti példányok. Gondolom, hogy ezeknek az akksija már nem 100-as ami esetemben nem baj mert gondolom 80-100 km-t még simán elmennek.
A kérdéseim:
1., Mennyi van még bennük akksi szempontjából? 3 év vagy több?
2., Akksicsere mekkora tétel?
3., Van-e más nagyobb költségtényező/hibaforrás?
4., Amortizáció. Mondjuk 5 év múlva mennyit fog érni? -
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1465 üzenetére
Itthon vette webaruhazbol, 15A-es, a Hungaria kornyeken valami elektronikai boltban. Igen, pow R2. A 100A-os volt csak ami itthon nemigen volt, az a kinai.
-
stickermajom
addikt
Ez a fogyasztásmérő honnan jött? Aliexpress?
Én is konnektorból szeretném mérni a fogyasztást, ha megjön az autó. Mindössze 10A-s lesz a lassú töltő. Két Shuko van a garázsban két kismegszakítóval, de pont nincs már hely egy sínre pattinthatónak. A Sonoff amiről max 10A-t mértek nem egy Pow R2 véletlenül? Utóbbi tetszene, mert van rá Tasmota és gond nélkül integrálható Home Assistantba.
-
Semin
őstag
..."eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória."
Pontosan ugyanaz a kategória, de Golfok nagyrésze kevésbé extrázott. Hyundai barátunk alapáron többet ad....."Jönnek mindig a "nem degradálódó akkuval", ami engem különösen felbosszant, a tudatlanság és hozzánemértés csúcsa. "
Engem csak az érdekel, hogy ne csökkenjen a hatótáv, az nem hogy miért nem csökken.
Nincs a csoportban akinek csökkent volna bármennyit is... Azért ez bíztató, nem?!
Az eGolf esetén a nem temperált akku borítékolható degradáció, akárcsak a Leafek esetében. Ott 3-4% évente (80%-ig, ott már csökken), gondolom a lépték hasonló..."Tény, hogy DC-n gyorsan tölthető és keveset fogyaszt."
Így van, ez egy elekromos autó két legfőbb tulajdonsága.Ami nem volt:
Nagyobb. (igen a csomagtartó is) Néha jól jön az a +2 cm[link]
Mivel kevesebbet fogyaszt - hiába a kissebb akku - meszebre jut.
(és mint említettük gyorsan tölt) -
stickrs
senior tag
Köszi a véleményeket, majd megnézem élöbe mindkettöt.. akkut azért hoztam fel mert második autoként megmaradna ameddig szét nem esik, és nem ártana ha az aksi sokáig tenné :) mennyivel kell általában számolni, évi 1-2% kapacitásvesztés? Ti mit tapasztaltatok a sajátotoknál? Valamint a 8 év akkugarancia mekkora romlásnál érvényesíthetö?
-
Füleske
addikt
"eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória."
Szerintem meg ugyanaz.
"Persze trükközni lehet tartalékkal, nettó-bruttó kapacitással,"
Az Ioniq netto 28, az e-Golf netto 31.
"De aki ezt elhiszi..." Linkeltem már erről tesztet, szerintem meggyőző. Nem azt mondom hogy 20 év múlva is 100 % - os lesz...
"Nekem nem jön be kinézetre" Ennyi, nem kell ezt túlragozni. Nekem is jobban tetszett az e-Niro, ezért nem lett Ioniq. Akinek meg pl. a Leaf tetszik, a 360 - as kamera meg az e-pedál, az meg azt vesz az akku temperálás hiányának ellenére is. Majd úgyis megmagyarázza magának. -
WiZARD
addikt
válasz
stickrs #1455 üzenetére
eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória.
Ioniq-ba páran nagyon szerelmesek és facebook csoportokban ennek hangot is adnak.
Jönnek mindig a "nem degradálódó akkuval", ami engem különösen felbosszant, a tudatlanság és hozzánemértés csúcsa. Ha létezne olyan akku, ami nem degradálódik, azért sorban állna minden gyártó a Hyundai-nál. Nincs ilyen. Persze trükközni lehet tartalékkal, nettó-bruttó kapacitással, és szoftveresen 100%-osnak mutatni. De aki ezt elhiszi...
Tény, hogy DC-n gyorsan tölthető és keveset fogyaszt.
Nekem nem jön be kinézetre, így hiába jó (és van olyan extrája amire nagyon vágynék - ülés szellőztetés), nálam elég hamar kiesett, amikor választani kellett. -
harry
veterán
Sziasztok! Renault E-Tech hibrid kocsikkal mik a tapasztalatotok / velemenyetek?
Nagyon szemezek a Megane4 PHEV kombival.
Amiket eddig hallottam / lattam egesz meggyozo, a kocsi meg a hajtas is. A jo oreg 1.6 szivo benzin, ket villanymotor, nincs kuplung csak kormos kapcsolok (szimpatikusabb mint a duplakuplungos Kia Ceed PHEV + GDI motor), elvileg eleg egyszeru technika, es nekem igen fontos lenne a megbizhatosag / karbantarthatosag.Kb van 50-60km tiszta villanyos tav, ami a naponta 2-4 alkalommal megtett 5km utakhoz jo lenne, nem szivesen jaratnam a benzinmotort ekkora tavokon (neha viszont akar szaz kilometereket is kene menni, ezert kene a belsoegesu motor is).
Az uj 37-40k eur ara azert meg sok, de tobb demo vagy pre-registered kocsit lattam 23-27k korul, ami mar beleferhet (december-februar a tervezett vasarlas, persze addig meg alakulhatnak a dolgok).
Az emlitett Ceed-en kivul mas phev ilyen meretben / arban nincs is igazan. Ott vonzo azert a 7ev gyari gari (vagy amennyi meg hatra lesz), de attol meg a technika komplexebb, es gyanitom nem mindent fedez a gari (pl. ha a kuplungra ramondjak hogy kopo alkatresz, nem garis, akkor a fene megette, es phev kocsiknal az aksikapacitasra sincs garancia).
-
stickrs
senior tag
Hello, szerintetek eGolf 36kw aksival lenne jobb választás, vagy a kissebb aksis Ioniq? Kb napi 140km-t mennék vele..kinézetre jobban tetszik a golf, de sok jót olvastam az Ioniqrol, föleg az akku idötállóságát illetöen..
-
BullZeye
veterán
Van bármi pletyka, hogy mikor indul az új elektromos autó támogatás?
-
joghurt
addikt
Akik nem csak otthon/cégnél töltenek: Regisztráltatok kismillió helyre (e-mobi, Parkl, Drem stb.), vagy csak 1-2-re, aztán megy a vadászat, hogy olyan töltő merre van?
-
WiZARD
addikt
a legújabb hírek szerint még várhatok rá...
Augusztus végére ígértek alvázszámokat, de még nem kapott senki.
Előbb felhívtam őket, erre közölték hogy a céges támogatásos autókat ők eleve novemberre tervezték. Mert még mindenféle szerződést kell kötni. Az szép, de még augusztus van, nem hogy szeptember vége...
Mondom, hogy júniusban még hívogattak hogy sürgősen legyen meg a finanszírozás. Erre: Hát de a banknak nem mind1, hogy mikor van meg az autó?
Végül kibökte hogy a többieké (akiket tényleg szeptemberre terveztek) se biztos még, és igazából fogalmuk sincs.Szerencsétlen lúzer banda
-
stickermajom
addikt
válasz
joghurt #1444 üzenetére
"A kettővel ezelőtti autómnál ezeket megvehettem volna külön a márkakereskedésben csilliókért."
Ez annyira tróger dolog amúgy a márkakereskedésektől. 5-6-7-8 millió forint egy alap autó is és ezen megy a szarakodás. Én is így vettem át három éve az autót, mondták, hogy eü csomag, háromszög és mellény nem jár. Hivatalosan ugye úgy kéne átadniuk az autót, hogy közúti közlekedésben részt vehessen, ezek pedig kötelező tartozékok.
-
joghurt
addikt
Az értékesítő számolgatta, hogy a gyári rendelés ellenére (tehát nem készletről vettem) 3 hónap alatt megvolt minden. Újat már csak majdnem egy év múlvára lehetne rendelni.
* * *
Eddigi vicces élmény a 30 km/h alatt aktiválódó mélyebb "motor"hang. Kicsit rálépek a gázra, és elcsendesül.
A katalógusból nem jött le, de 4 fokozatban állítható a fékezési visszatermelés erőssége. Nekem a hibrid után a legerősebb sem zavaró, a feleségemnek valószínűleg túl erős lesz a sima motorfékhez képest. A legnagyobb fiam nagyon nem tudja hova tenni a kuplung hiányát, "Akkor ezzel hogyan lehet elindulni?".
Igazából még a nézegetéskor észrevehettem volna, de nem tűnt fel, csak most: a hátsó ablakok nem nyithatók elektromosan, de még csak kurblival sem. Merthogy csak kibillenthetők, mint a kisbuszoknál. (Mivel alapvetően egyedül, legfeljebb a feleségemmel fogom használni, kölkökkel csak a legritkább esetben, ez nekem nem különösebb gond.)
A töltő csatlakozót rendesen zárolja magától, és amíg fel van dugva, elindulni sem lehet (a benzinkutat magával húzók mintájára). Szépen megvan a konnektoros és a Type2 kábel is a csomagtartóban, mint ahogyan a Kresz felszerelés is (háromszög, elsősegély, izzókészlet, láthatósági mellény). - A kettővel ezelőtti autómnál ezeket megvehettem volna külön a márkakereskedésben csilliókért.
Kollégáim rácsodálkoztak a ledes menetfény feletti sima H4-es izzókra.
A műszerfalas digitális kijelző nekem kicsit kicsi a mostani autóhoz képest, lényegében egyetlen információ lehet kint rajta a becsült hátralevő távolságon kívül. Vagy a sebesség, vagy a pillanatnyi fogyasztás, vagy valamelyik átlag stb. Ezek között persze lehet bajuszkapcsolóról léptetni. Amiknek kicsit más a logikája, mint a franciáknak.
Ja. Gyári (fekvő) mobiltartó a műszerfal közepén. Én jobban szeretem a bal szélen, biztos bolsevik vagyok. Viszont: mögötte USB-A aljzat, tehát egy 10 centis kanócról tölthető, nem kell a "sebváltóboxon" levő szivargyújtóból lifegnie egy hosszú kábelnek.
-
joghurt
addikt
Ma elhoztam (VW e-up!). Teli "tankkal" adták.
-
Füleske
addikt
válasz
sasa134 #1433 üzenetére
64 - es e-Niro - ban nem gondolkodsz? Nem tudom ott milyenek az árak, itthon olcsóbb, méretben nem sokkal kisebb a Skodánál, az akkuja nagyobb, a fogyasztása jobb. Mondjuk itthon a Model 3 SR+ is jó áron van, ha az extrákat is figyelembe veszem, mert a Skodából 15 millióért a 60 - as fapados verzió sem jön ki.
-
sasa134
addikt
válasz
Füleske #1432 üzenetére
Árban hasonlóak (Németország), igazából a Skoda nagy mérete évente 1-2x jönne jól de elég lehet a Model3 is, amikor kb 500km-re mennénk a tengerpartra. 2 kisgyerekem van, babakocsi már nem kell, sztem a Teslaban is elférnénk. Amúgy csak városi használat, hétvégén rövidebb kirándulások, a város körül.
Picit most a méret/kényelem versenyzik a töltőhálózat/szoftveres szolgáltatások párossal. -
sasa134
addikt
sziasztok, jól sejtem, hogy a 60as Enyaq és az SR+ M3 kb azonos range-et tudnak vegyes város/hosszútáv üzemben?
Dilemmázok... -
#31733248
törölt tag
-
tolts.hu
őstag
-
Vasy09
őstag
Én pont ezért gondolkodom a 8-as rendszer mellé még egy 5-öst is felrakatni majd, mivel ugyan a jelenlegi is fedezi a mostani fogyasztást, de nem tudom, hogy az év végére meg lesz-e a plusz annyi, hogy a Leaf-et is nyugodt szívvel merjem otthon tölteni, és ne kelljen majd ráfizetnem! Sajnos, mikor tavaly év végén eldöntöttük, nem számoltam vele, hogy ennyire hamar meglesz az elektromos kocsi!
Arról meg már nem is szólok, hogy még 3 klíma sem ártana pluszba! -
-
gorbep
senior tag
nem lesz elég...
én évi 3000 kWh-ra tettem fel 4.5 kWp-t 7 éve... most májusban 2500 kWh mínusszal számoltam el... ha most csinálnám, 8 kWp-t tennék fel, főleg ha támogatott... a fogyasztás alattomos dolog... ha már kifizetted előre, hajlamos vagy többet és többet fogyasztani... a zöld tudat hajlamosít a kényelemre...
Pont mint a BEV... megveszed, és 2-3x annyit mész vele mint az ICE-vel... így még az is kétséges, zöldebb e... de lehet én vagyok csak ilyen gyarló...
Érdekelne más is így járt e....
-
biker
nagyúr
El kellene olvasni az előzményt, ha nem értesz valamit
"Megérdemelnék, hogy direkt kánikula 18-órakor töltsünk mind egyszerre, amikor a 7 GW-os csúcsfogyasztás van.... lehet hamar változna a szabályozás pozitív irányba... Szervezzünk már egy ilyen "nyomásgyakorlást" ( stress test)...."
-
gorbep
senior tag
Támogatással semmiképp, buknám a mostani HMKE-m szaldóját is. ( meg nem is vagyok a kedvezményezett körben). A megtérülés is kétséges amúgy, még a meglévő HMKE bővítése esetén is, sajnos a 7 éves 1 MMPT-s Fronius, meg a már nem elérhető LG mono 300W panel kvázi értelmetlenné teszi. Új erőmű meg 1.5 kW esetén elég rossz ár/kWp mutatójú...a szaldó lehetséges kivezetése miatt meg soha meg nem térülővé válhat
Szerintem kivárom az új bruttó árszabályozást, ha értelmesen alakítják ki, jó lesz az völgyidőszaki autó töltésre, és értelmetlenné teszi emiatt HMKE létesítését/bővítését. Kérek még egy mérési pontot Bruttó elszámolással, nem lesz más rajta csak a BEV, meg esetleg a fagyasztóláda... meg esetleg egy H, és ha elfogy a termelésem, a klímákat átkötöm oda.
Nagy kérdőjel hogy az energia szociális alapon marad tartósan, vagy igazi piaci alapúvá válik. Egy ilyen beruházás előtt jó lenne tudni.
Mindenesetre ami a benzinnel megy és várható ( ma történelmi csúcsra ment az ár, és az elemzők csúfokat vizionálnak...) , jó döntésnek mutatja a BEV beszerzést. El fog indítani egy spirált a vásárlóknál, és akkor már csak a töltés miatt lépéskényszerbe kerül a MAVIR-MVM
-ITM trió. -
gorbep
senior tag
válasz
aerosmith #1411 üzenetére
Csókoltatom az egyetemes szolgáltatót meg a jogalkotót... A háztartás legnagyobb villamos fogyasztóját nem engedi az irányításra alkalmazott B tarifára kötni... értem én a szándékot, de a bojlert is simán lekapcsolom, letekerem a hőfokot...
Pedig ha engednék, akkor ösztönözve lennék, hogy csakis akkor töltsük az autót, amikor az a MAVIR-nak, és ezzel együtt a teljes GRID-nek jó. Még anyagilag is jobban járnának, akkor töltenénk, amikor nagyon alacsony ( Pl. Paks 11 Ft/kWh éjjel) a tőzsdei ár, talán rá se fizetnének...
Ez az ország lassan olyan mint a katonaság, ami kerek azt viszik, ami szögletes, azt gurítják... Megérdemelnék, hogy direkt kánikula 18-órakor töltsünk mind egyszerre, amikor a 7 GW-os csúcsfogyasztás van.... lehet hamar változna a szabályozás pozitív irányba... Szervezzünk már egy ilyen "nyomásgyakorlást" ( stress test)....
-
WiZARD
addikt
Még így 2 év / 55k km elektromos autózás után is meglep néha, hogy mennyire sokat számít a külső hőmérséklet.
40kWh Leaffel ma Bp-Győr távon közel végig tartható tempomat 140 (gps 137) mellett 11%-al (Leafspy 21%) értem haza (95%-ról indulva), légkondizva.
Télen (hidegben, esőben) ugyanezen a távon 100%ról indulva örülök ha tempomat 110-el úgy érek haza hogy nem 0%-ot mutat a műszerfal (Leafspy 10%) -
axioma
veterán
Update! en emlekeztem rosszul, sonoff csak 16A, az nem birta a fali tolto mellett [kiment a biztositekja, nem veszelyeztetett], az most a konnektornal van ott 10A max. terhelest kap.
A falihoz 100A wifis, din-es sinre pattinthato van, 30 dollar koruli ara volt, holnap fotozom. Az app a smartlife ami kezeli. -
axioma
veterán
A Blitzwolf ment egy jo ideig (de csak a konnektoros toltest 10A kellett merje, tudom hogy hitvita de en lassu toltest hasznalok inkabb), aztan ja, egyszer csak elerheto volt de mar nem toltott. Szivtam masnap mert pont szokasosnal hosszabb ut volt, evvan.
Ferjem a Sonoff-os, vezetekbe kothetot hasznalja, abbol van olyan ami birja a fali toltot is, egyelore nem csak papiron, a tolto typeI 16A a mero meg 25 vagy 32. Marmint ez mindketto wifis megoldas. Tulspilazni nem erdemes a merest, nem kell pontos legyen, de ionban semmi visszajelzes nincs csak a 8 palcika hogy mennyit erzekel toltottsegnek, annal azert jobb volt igy merve is. Illetve akkor me'g megtettem azt hogy ejfel utan 5 perccel indult a toltes. -
gorbep
senior tag
ez a konnektorból mérés érdekelne... van Blitzwolf mérős okos konnektorom, de azt már szedtem szét... kizárt hogy abba be merjem dugni a töltőt, az nem bírja ki tartósan a 16A-t, leég a ház...
egy rendes külső fogyasztásmérő meg 100e-s tétel... de használt forgó-morgók vannak már 10e körül...
-
axioma
veterán
Ja neked van regi rendszer, az szivas. Na igen, ez is szempont volt az SE-nel.
11.6 az gondolom az auto altal me'rt, en a konnektorbol fogyasztottat mondom, az mondjuk persze csak tiz v. tizenpar szazalek elteres. Ja es telen-nyaron atlagolva. Ha uj az auto akkor nezd majd meg egy ev mulva... ilyenkor az Ampera is 70 km korul (felett) megy, telen szigoruan 50, futes nelkul (napi ingaja ha nincs pandemia pont 48, parszor tesztelve), persze teletolteni ugyanugy 10kWh kell kb., kicsit talan tobb.
Ha a szaldo-ado valtozasokat beleszamolod, akkor azt is szamold hogy majdnem masfelszeres lenne az aram ara, csak rezsiharc van. -
gorbep
senior tag
nem arra való... biztos szántás közben is sokat fogyasztana... de ez nem traktor...
városi kisautó, annak is kell használni... én nagyon elégedett vagyok vele.
mindennek ára van.... ha sietsz legyen pénzed meg időd a töltésre...
Más: sajnos nem kaptam hozzá Type2 kábelt. Honnan érdemes venni? A webáruházak árai elég viccesek, annál még készíteni is olcsóbb... használtakat meg új áron találtam...
-
gorbep
senior tag
Napelemes fórumon már kérdeztem... akinek nem SE rendszere van, nem olyan egyszerű a bővítés, főleg nem 7 évvel a telepítés után.... én halmozottan hátrányos vagyok...
Amúgy eddig 11,6 kWh/100 km... pedig annyival megyek amennyit a KRESZ enged... nincs autópálya, és a klíma alapból megy 23 fokra állítva és nem ECO módban használom... mondjuk az i3 elég hatékony... elszörnyülködve nézem a mostani tesztekben a 20 kWh-s fogyasztásokat... miközben az enyém azért nem egy Spring, simán felszaggatja az aszfaltot...
Az én mostani HMKE-m 18 év alatt térülne meg, HA kitart a szaldó 2032-ig...(kizárt!) és akkor még az esetleges adó változásokról ne is beszéljünk...
-
axioma
veterán
Nyilvan "attol fugg". De amugy ez igy onmagaban nekem gyanus szamolas, a 17kWh (ezt tekintem atlagnak) azert mai(!) aron 6.5Ft-ot ad inkabb es csak noni fog (rezsicsokkentes miatt a vallalkozoktol szedik be de mar nem realis), masreszt meg ha 800e-bol bovitenek akkor nem most kell (es ha inverter csereje nelkul nem megy akkor nem kell). Mondjuk egy 10e km eves futas eseten 1700kWh eves termeleshez 1.5kWp emeles kell, az nagyokbol 4 napelemtabla de nagyon max. is 5, csak az fontos (stringinverternel azon kivul hogy kaphato legyen az eredetivel egyezo), hogy az inverter hatarai koze beferjen... (remelem nem szamoltam el). Nem beszelve arrol, hogy ha elhasznalod az a'ramot es megterul (a 38-hoz kepest) 10 even belul, akkor tovabbi 10 evig termel vigan. Plusz az megfizethetetlen mikor a fustos-partiak jonnek az aram szeneromu-tartalma miatti CO2-vel es visszadobom a labdat hogy napelem
Amugy nalunk a napelemrendszer dragabb volt mint az autok barmelyike, de nem az autokat valtotta ki nagyobb reszben. Kulon-kulon vizsgalom a beruhazasokat: az autot a 38 Ft-tal, a napelemet a 38-hoz kepest. Mindketto kulon megerte, igaz azert, mert sok volt az alapfogyasztas arambol amugy is.
Új hozzászólás Aktív témák
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron