Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Otthoni időjárás-állomás
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
"Azért egy Mirai az 1850 kg, egy SR model3 meg 1650, LR pedig 1850.
Szóval ott is van mit cipelni."a 64kWh kona vezetővel 1850kg nagyjából
és megy 450km-t
Én még nem látom a hidrogánben a jövőt.Majd ha a nagyokosok rájönnek, hogy amikor túltermelés van megújulóból, akkor nem leszabályozzák az erőműveket, hanem a túltermeléssel olcsó H2-t állítanak elő, akkor kezdem érezni a megváltást.
-
válasz
wassermann #1195 üzenetére
A villamosmérnöki diploma a témában pont nullát ér. Az év autója, elsősorban épp az idióta zsűritagok miatt, egy nagy vicc.
-
Füleske
addikt
válasz
wassermann #1195 üzenetére
Ettől még nem fog érteni a témához. Tudom ki ő. Múltkor "tesztelt" egy e-C4 - et, bár ne tette volna.
-
wassermann
addikt
-
Füleske
addikt
válasz
wassermann #1192 üzenetére
Csikós Zsolt aztán nagyon ért az akkukhoz meg a villanyautókhoz - kb. mint én a veterán autókhoz. Ennyi hülyeséget összehordani !
Akku újra használat és újra hasznosítás : [link]
A cikk végén vannak linkek más gyártók hasonló módszereihez is. Az újra használat utáni újra hasznosítás is 90-95 % - os. -
WiZARD
addikt
válasz
wassermann #1192 üzenetére
Azért egy Mirai az 1850 kg, egy SR model3 meg 1650, LR pedig 1850.
Szóval ott is van mit cipelni.
-
Füleske
addikt
Ha meglenne az olcsó üzemanyagcellás technológia akkor a hidrogén termelés már nem is lenne akkora probléma. [link] Persze ehhez is kell még min. 1-2 évtized. Ha ezek a feltételek megvannak a hidrogén kutak telepítését már nem olyan nehéz begyorsítani.
Miben lenne jobb ? A feltaláló cég ezzel nem a sokadik villanyautó gyártó lehetne. Jelenleg úgy néz ki hogy rövid távon a Toyotának is be kell állni a villanyautó gyártók népes sorába.
Egyelőre viszont a szilárdtest akku sincs jobb helyzetben mint az üzemanyag cella, hosszú távon ez nem egy lefutott meccs. -
WiZARD
addikt
válasz
Füleske #1188 üzenetére
Ok, de mégis mire várunk?
-Óriási nyomáson kell tárolni, ezáltal adott a mérete, max amit magunkkal vihetünk. Itt nagy áttörésre kár várni, igazából baj sincs ezzel.
-Nagy nyomás miatt körülményes/veszélyes. Ez se fog változni.
-Drága - Lehet olcsóbb, de most se ez a fő gond.
-Kevés a kút - eddig se nőtt a számuk túl nagy iramban, ezek után mitől indulna be a piac?
-Hidrogén előállítása - itt lehet várni a csodát, amire vagy holnap találnak ki valamit, vagy 150 év múlva, de az előbbi gondokat továbbra se igazán oldja meg.Egyáltalán miben jobb mint az akku?
Egyedül töltési sebességben, amit a várt szilárd test akku hamarabb megoldhat, mint mire az összes hidrogénhez kapcsolódó hátrány elhárul. Bár szerintem már most se valós gond a töltési sebesség középkategóriától felfelé. -
válasz
wassermann #1182 üzenetére
137 db egy 130milliós országban. Millió lakosonként egy.
-
válasz
wassermann #1179 üzenetére
Dehogy. A töltő infrastruktúra költsége. Borzasztó, irgalmatlanul drága egy töltőállomás felépíteni. Egy folyékony "benzinkút" sokszorosa.
-
Füleske
addikt
válasz
wassermann #1182 üzenetére
"egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre"
Lokálisan valóban ugyanolyan környezetkímélő, ha viszont összességében nézem a környezetkímélést (hatásfok, miből állítják elő a hidrogént, szállítás, tárolás) akkor ez egy sokkal rosszabb alternatíva.Japánban ezek szerint a piaci szereplők összefogásával sem sikerült elérni a pár éve kitűzött 160 töltőállomást. [link]
-
wassermann
addikt
válasz
Füleske #1181 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy Mo-on egy kúttal jelenleg ennek nem sok értelme van. Inkább csak azért érdemes foglalkozni vele, mert egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre.
Rákerestem angol oldalakon, tavalyi adat: Japánban 137 hidrogénes töltőállomás van. Rajtuk kívül Dél-Korea és Kína fejleszti még a hidrogén-kúthálózatát a távol-keleten.
-
Füleske
addikt
válasz
wassermann #1179 üzenetére
"tankolásnál 5perc alatt belemegy 5-600 km-nyi üzemanyag."
Már ha Te vagy akkor az első tankoló. Ha nem akkor vársz fél órát.
"rövidtávra otthon tölthető akkus villanyautó, hosszútávra hidrogéncellás"
Már most vehetsz olyan elektromos autókat annyiért mint a Mirai amelyik elmegy ugyanannyit. -
Füleske
addikt
100 éve sem látták hogy mi kellene az elektromos autók térnyeréséhez, így a kérdésed szerintem költői. Lehet hogy teljesen más technológia kellene. A korlátokról : [link]
Egyet értek. Várkonyi mindenről (is) tud, a dolgokat viszont a lehető legegyoldalúbban közli. Mindenki által megvásárolható a Mirai ? Igen, akinek van 26-30 millióért kedve olyan autóhoz ami egy kúton tölthető az országban. Pár gyűjtő milliárdos biztos lesz aki megveszi itthon is, ha már máshol nem tudják eladni. [link]
-
wassermann
addikt
A H2-s villanyautó hátránya jelenleg az akkus villanyautókkal szemben, az otthon tölthetőség hiánya. Előnye viszont, hogy tankolásnál 5perc alatt belemegy 5-600 km-nyi üzemanyag.
A két fajta kocsi viszont tökéletesen kiegészítheti egymást, így megvalósítható a károsanyag kibocsájtás mentes közlekedés: rövidtávra otthon tölthető akkus villanyautó, hosszútávra hidrogéncellás
-
WiZARD
addikt
válasz
Füleske #1175 üzenetére
Kérdés, hogy miben tud fejlődni a hidrogén téma (mi is a korlát most?).
Mert az akkuknál talán látszik az irány. (legalábbis akár akkucsere akár szilárdtest akku esetén sejteni lehet hogy mire számíthatunk, de ezek nélkül is volt fejlődés az elmúlt években)várkonyigábornál elvakultabb (vagy csak füstöslobbi által jobban megfizetett) "szakértőt" nehezen találni itthon, én elolvasni se vagyok hajlandó amit ír
-
Füleske
addikt
válasz
wassermann #1176 üzenetére
"nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából"
Szerintem én sem írtam mást. A jelenlegi technológiával ott is csak tech demo a dolog. Egy olyan típusú technológiai fejlődés kellene a hidrogén technológiának mint pl. a villanyautóknál a li-ion akku.(elérhető áron, tömegtermelten). A kérdés hogy ez be fog-e következni, mikor, és addigra az elektromos technológia hol fog tartani. Szerintem újabb 50-100 évekről beszélgetünk. (100 éve is volt villanyautó) -
wassermann
addikt
válasz
Füleske #1175 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy amit a beszélgetésben (cikk végén lévő link) mondanak, az érdekes: Japánban, Dél-Koreában nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából.
A nagy nyomású technológiától meg nem kell félni, mert megoldják hogy még Teri-nénémnek is biztonságos legyen (100 éve ki gondolta volna, hogy 380V-os villanyvezeték lesz a házakba vezetve és nem hal mege miatt senki naponta :-)
-
Füleske
addikt
válasz
wassermann #1173 üzenetére
Teherautóban, kamionban stb. lehet alternatíva, ha kiépül a töltőhálózat és versenyképes áron lesz hozzá megvehető gép és üzemanyag. Kérdés hogy melyik fog előbb fejlődni, a hidrogén hajtás vagy az akku technológia. De ez még nagyon a távlati jövő. A hidrogén hajtás jelen állapotában egy tech demo, nem életképes alternatíva.
-
válasz
wassermann #1173 üzenetére
Amilyen faktorokat nem szoktak figyelembe venni:
- A teherautók hajtáslánca most is több tonna, szükség is van a vontatón a tömegre, hogy tudjon vontatni. Az aksikkal annyival jobb a helyzet, hogy stratégiailag jobban el lehet helyezni a tömeget az autóban stabilabb, biztonságosabb közlekedést eredményezve.
- A kötelező pihenőidőben pedig időveszteség nélkül tölthető a kamion.
- Valójában az akkufeszültség helyes megválasztásával (csak szándék kérdése) fél-egy óra alatt simán feltölthető egy kamion akkumulátora. (1-2C nem nagy ügy)
- Ehhez képest 700baron tankolni őrült veszélyes.
- Ha pedig eljönnek a vezető nélküli kamionok, azok hidrogént nem lesznek képesek automatikusan tankolni, míg a villamos energia automatikus vételezése nagyon egyszerű feladat, évszázados, kipróbált, jól működő megoldásokkal.
-
wassermann
addikt
Cikk és beszélgetés a hidrogén hajtású (nem akkucellás) elektromos kocsikról: [link]
A technológia már itthon is létezik, akár kocsit is lehet venni. A lényeg amit kivettem belőle: a teherautókat teletömni több tonnányi akkucellával. zsákutca. Itt lesz nagy előnye egy H2 cellás villamos hajtásnak
-
Lomha 8V
addikt
Sziasztok!
Egyelőre csak gondolat szintjén felmerült bennem egy elektromos autó vásárlásának lehetősége. Ingázós - családi (maradna mellé egy robbanómotoros is, de ezt használnám inkább) autónak kéne, viszont a táv kicsit nagyobb az átlagosnál, napi 72 km. + mondjuk 10 ha el kell ugrani vásárolni hazafelé stb. Az útvonal nyugis, vidéki út, pár falun keresztül, forgalom alig. A sebességhatárokat betartom, semmi szükségem 130-nál nagyobb végsebességre. Inkább a használt piac felé nézelődök, 5-6 millió forint környékén. Mit gondoltok, melyik típus lenne jó ilyen felhasználásra?
-
wassermann
addikt
Új kocsiban - a támogatástól függetlenül - az értékvesztés miatt én sem gondolkozom. Valószínűleg egy 2014-esnél nem öregebb Miev (újabb fajta, 88cellás akkuval) lesz a vége vagy esetleg egy régebbi FIAT 500e.
De én is kivárok még, mert a Dacia le fogja törni a használt elektromosok árát is.
-
axioma
veterán
válasz
wassermann #1158 üzenetére
Csak ket dolog volt: egyreszt az enyem 80km (+/- az idojarastol fuggoen), ami Pomazrol Bp. egyes reszere se eleg oda-vissza (pont a 18.kerben van idonkent celpontunk), masreszt meg atszallni jobb ar/ertek ara'nyba.
Amugy semmi gond vele a mindennapokban, de most mar 10 eves, zuhan majd az a'ra, most ket lehetoseg van: vagy hasznalni amig gazdasagi totalkart el nem eri, vagy most cserelni invesztalassal. En alapbol sose gondolkodtam uj autoban, csak a Dacia ujkent tamogatva annyi mint amennyiert at tudnek szallni valami ar/ertekben ertelmesbe. De nem gyozott meg maga a Dacia, igy az uj biztos nem lesz, mert tobbert meg nem vennek. Igy nem surgos, majd egyszer ranezek a piacra az ev masodik feleben, hogy hasonlo lepes valami hasznaltra erdemes-e. De valoszinubbnek tartom hogy marad. -
5766
csendes tag
Sziasztok!
Én is beugrottam egy elektromos rendelésbe pályázattal.
Kérdezem, tud-e valaki valami infót arról, hogy a feltölteni kívánt doksiknak milyen formai követelményei vannak, pdf, jpg, mérethatár.... stb.
Szeretném összerakni 14.-ére!
Köszi. -
wassermann
addikt
Axioma! Egyébként milyen az Ion? Van valami gond vele, hogy váltanál? Azért kérdezem mert ahogy nézem a használt-autó piacon az Ion / iMiev / C-zero trió a "használható villanyautók" legolcsóbbika és 100km-es távokra jónak tűnik. Pesten nem szeretnék többé a parkolási díjjal törődni...
-
Semin
őstag
Én nem állami támogatással vettem az autómat, és mégis kötöttem rá casco-t.
Egy benzinesre hasonló értékben tuti kötnék. (7-10 millás autóra ki nem köt?)
Az állam biztosítani akarja amibe befektet, mert neki az a reklám ha sok fut az utakon.
(ha nem fut, mert pl törötten áll az udvaron az nem biznisz)
-
WiZARD
addikt
válasz
LilProphet90 #1144 üzenetére
Az már 40kWh-s?
Azoknál van talán 3 havonta hogy nagyobbat esik. Valós adatot mutat, legalábbis amit a BMS mond neki.Aztán, hogy a BMS mit és hogy számol, az jó kérdés. Nekem most a cellacsere kapcsán volt BMS reset, és ismét 99.65%-ról indult az akku állapota, nem is esik gyorsabban mint amikor valóban új volt és mintha tapasztalható is lenne az a ~9% kapacitás amit visszakaptam. Szóval elég érdekes, én továbbra is várom, hogy utoléri-e magát (és mikor), "rájön-e" hogy ez már egy elvileg rosszabb állapotú akku.
-
válasz
stickermajom #1148 üzenetére
170-ért nagyon sokallom a cascót egy olcsó, városi futrinkáért. A Teslára ennek a dupláját fizetem csak.
-
stickermajom
addikt
Azt, hogy ez jó sehol nem mondtam, szóval innentől felesleges kötekedésnek tűnik csak. Azért leírom lassan is: mondjuk inkább úgy, hogy ami elmegy a réven, visszajön a vámon. Ergo csak azért, mert a pályázat megköveteli a Cascot, nekünk kvázi ez nem hoz többletköltséget egy bármilyen másik benzines fenntartásához képest. Így érthető?
-
válasz
LilProphet90 #1144 üzenetére
.
-
válasz
stickermajom #1132 üzenetére
Tehát ha arról van szó, hogy a swift olajcseréjének megtakarítását a biztosító kapja, nem te, mint villanyautó felhasználó, az jó?
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok!
Édesapám egy 2018-as Nissan Leaf-et használ, OBD olvasóval nyeri ki az adatokat. Pénteken feltűnt neki, hogy az eddigi napi 0,01%-os kapacitásvesztés helyett jóval jelentősebb, 0,3%-os vesztést jelzett ki az eszköz. Ez mennyire lehet reális, vagy az OBD-s cucc mennyire mutathat valós adatokat? Köszönöm.
-
joghurt
addikt
válasz
stickermajom #1141 üzenetére
Nekem azzal van a bajom, hogy az IFKA más farkával veri a csalánt. A támogatás kapcsán én az állammal állok viszonyban, miért köteleznek rá, hogy egy magán biztosítót hizlaljak, akinek kb. semmit sem kell ezért nyújtania? Az állami támogatás fedezetének mást is elfogadhatnának, beleértve ingatlan jelzálogot.
A rezsit bezzeg tudják a piaci/önköltségi ár alá maximalizálni, a biztosításnál miért nem lehet ezt megtenni? -
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1141 üzenetére
Kozvetlen azzal, hogy nincs specifikus termek csak "casco" ami mindent fizet (azt is ami pl. csak esztetika vagy kivalthato funkcio), de igy kozvetve az arazassal. Azzal nyilvan egyetertek, hogy a biztositas kell a lefoglalhato vagyontargy ertekvesztese ellen.
A napenergia akkor is a kozelben fogy el ha en maskor veszem vissza a halozatbol, tehat ossz co2 csokken. Nem duzzogasnak csak arra fel mondtam, hogy igy Balcsira benzin (is) lesz az Amperaval, jobb hatotavnal villanybol mennenk. Megjegyzem, pont win-win lenne a nagyobb hatotavu autonal az, hogy a heti ingazast a hetvegi napsutesbol eleg feltolteni, ha olyan a tervezett kozlekedes (win a szaldo utan az en zsebemnek is, meg win a teherelosztonak mert lapositom a gorbet). -
stickermajom
addikt
De most akkor a pályázat casco kötelezettségével van bajod, vagy a biztosítók árazásával? Mert most már egyáltalán nem tiszta.
Előbbi egy érthető elvárás az IFKA-tól, ami jól láthatóan összesen 2-300 ezer forintot "von le" a 2,5 milliós támogatásból egy bármilyen más új autóhoz hasonlítva, aminél az ember úgyis kötne Cascot. Ha nem kötne (ami mondjuk egy ráfutásos balesetnél milliós tétel is lehet), akkor is 500k HUF, tehát még mindig marad a támogatásból bőven.
Utóbbi pedig nyilván nem fair, de az ilyen pályázatoknak (is) köszönhetően csökken a bizonytalanság, ezáltal csökkentve az árakat.Hogy ki állított be ingyenélőnek azt nem tudom, de nem szép dolog tőle.
A CO2 mentes villanyos km-futás gyarapításának elmaradása már-már duzzogásnak hangzik, és nyilván túlzás is, mert gondolom nem csak a tűző napsütésben töltődik az ion. Majd gyarapítja más az állományt, nincs itt gond.
-
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1136 üzenetére
Szerintem attol hogy tamogatassal vagy sem, tok mind1, irrealis az e-autok casco ajanlata, mert tul nagy a bearazott bizonytalansagi tenyezo. Ezt miert ne mondhatnam ki ugy, hogy ne legyek ingyenelonek beallitva? Amugy szerintem a kgfb se veletlenul szor annyira, egyszeruen a biztositok egy resze magas arakkal rettenti el a tulajokat, mert nem akar statisztika nelkuli autokkal bajlodni (es nem latja hogy igy kesobbre se lesz neki, amikor mar fontos tenyezok lesznek szamossaguk miatt, akkor sem).
Amugy igen, ez a tamogatas onmagaban nem eri el azt nalam, hogy gyarapitsam Mo. e-auto allomanyat (mert nyilvan az ion is orszagon belul maradna) es e'ves villanyos km-futasat (raadasul napelem miatt co2-mentesen). Ha az auto onmagaban tetszene, akkor atbillenhetne a merleg. -
joghurt
addikt
válasz
stickermajom #1134 üzenetére
Az Allianz saját oldalán nézted? A biztositas.hu szerint nekik nincs ajánlatuk. Csak Uniqua, Groupama, Generali, Aegon.
-
stickermajom
addikt
válasz
joghurt #1133 üzenetére
Nem 0km-rel fogod átvenni úgysem, valahol 1-30km között lesz benne. A kárelőzmény pedig szerintem rád mint szerződőre vonatkozik, nem az autóra. Bár van az autó sérüléseire vonatkozó kérdés is, de akár lehet szállítási sérült is az autó.
Én a pályázati feltételek között nem láttam az önrészre vonatkozó kitételt, csak annyit írnak, hogy teljeskörű legyen és a záradék szövegét.
-
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1132 üzenetére
Hat en nem szamolok benzines autohoz semmit, mert nem azt cserelnem le. Plane nem vennek benzinesbol ujat. Ezt is csak kizarolag azert, mert a tamogatassal egyutt mar jobb az ar/ertek ara'ny, nem is annyira hasznalatban, hanem mint vagyontargy.
Igenis, havi 13e Ft nekem penzkidobas, csak a nekem szimpatikus (es egyebkent lobbizas nelkul az alltamhoz is elegendo lehetne) biztositastipust azt - valoszinuleg lobbi miatt is - nem termekesitettek. Eleg lenne az hogy akkor fizessenek csak, ha 100e-bol nem tud jarokepesse valni az auto. Es kotelezhetnek x napon belul leadni szervizbe a 100e-rel egyutt ha nem jarokepes (az mas kerdes hogy mennyi ido alatt javitjak tenylegesen de nem rajtam mulna). Ez korrekt, mert legalabb a kozlekedesben reszt tudna venni es co2-t csokkenteni (bar kivancsi vagyok hany minimalis km-t futott peldany lesz 3 ev +1 nap meghirdetve...). -
stickermajom
addikt
Szerintem nem árazták még be rendesen, gyakorlatilag fogalmuk sincs az autóról, most csöpög csak az információ. Most csináltam egy újat, Allianznál van már 150-ért, ha a KGFB-t is náluk kötöd. Két hete náluk ugyanez 166 volt. 10%, de min 100k, éves díj utalva. 10%, de min 200k-nál már 130k éves díjnál járunk.
-
joghurt
addikt
A biztositas.hu/netrisk.hu menjen a fenébe! Ha felül kiválasztom, hogy "Új 0 km-es gépjármű", akkor 1. lent miért kell megadnom a km-t, 2. ez miért nem lehet 0? Ha tök új autó tök új szerződéséről van szó, miért kell kitölteni az összes biztosítási előzményt?
Azt tudja valaki, az állami támogatáshoz a Casco puszta meglétén (és a Zállam jogosultként bejegyzésén) kívül vannak előírások/korlátozások? Vagy elég, ha a legnagyobb önrészes (legolcsóbb) lehetőséget megkötöm?
Nekem alapvetően ettől függ, hogy a legolcsóbb 116ezer vagy 170ezer. Attól viszont nem, engedek-e fiatalt vezetni.@WiZARD: Az AEGON egy 490ezres ajánlatot is komolyan gondol egy (támogatás nélkül) 8,2milliós autóra. Elektromos autóra eleve kb. 4 biztosító hajlandó egyáltalán kötni.
-
stickermajom
addikt
Nem csúsztatás az, számolj egy éves olajcserét a Swifthez és máris szinte ugyanott vagyunk árban. Nekünk ez így "csak" 70 (bár pont nem írtam, hogy "csak"). Arra reflektáltam, hogy "nyilván az egekben lesz". Hát nincs ott.
Hozzádvágnak egy köteg pénz puszira, nyilván bebiztosítja magát az IFKA. Ahogy például egy finanszírozó cég is ezt tenné."Szerintem itt igencsak bele van szamitva hogy ok csak nyerhetnek jelentoset az arfolyamon is."
Pontosan. Új autó vásárlásnál ez benne van, cserébe az autóval nem futsz kockázatot. Viszont tartom, hogy a 390-es árfolyam korrekt, azért jó eséllyel védve leszel. -
WiZARD
addikt
válasz
stickermajom #1129 üzenetére
casco 160k
2x ennyibe kerülő Leaf-re fizetek 170-180 körül. (szintén budapesti cím, cég, c2 vagy c3 talán)
-
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1129 üzenetére
En azt gondolom, hogy euroarfolyamnal vagy jatsszunk euroban, de akkor felfele es lefele is az en bizniszem, vagy jatsszunk forintban, de akkor ha nem tudja annyiert adni akkor o alljon el es nekem jarjon a foglalo duplaja vissza. Igen, a 390-450 kozti kotelezettseg zavar, bar az korrektul bele van irva, hogy az arf.valtozas mertekevel nohet (nem csak az hogy nohet, lattam olyan szovegezest is nem autonal...) Akkor szerzodjunk euroban. Szerintem itt igencsak bele van szamitva hogy ok csak nyerhetnek jelentoset az arfolyamon is.
Casco tudom hogy a palyazat miatt kell, csak igy nekem ugye ez igen sok plusz az ion megtartasahoz kepest. En nem kotnek amugy casco-t, nagyon sokkal tobbe kerul mint amennyi a szamolt varhato koltseg (szemben a kgfb-vel). A 90 vs. 160-at ugy interpretalni hogy "csak" 70e, nem kicsit tartom csusztatasnak egy "majdnem duplaja"-val szemben... -
stickermajom
addikt
Casco a pályázat miatt kötelező 3 évig, netrisken egy gyors kalkuláció olyan 70 ezer többletet mutat például egy új Swifttel szemben körülbelül. 90 vs 160 az Aegonnál. Pest megye, nő, C2.
"390-es euroarfolyamig garantaljak a vetelarat, es csak legalabb 15% emelkedes eseten allhatsz el"
Ezt nem teljesen értem. 390-es árfolyamig garantált és onnan még 15%? Tehát 450-es Euro fölött állhatsz el bánatpénz nélkül? A 390-es garancia amúgy szerintem korrekt. -
joghurt
addikt
Az összegek valóban így vannak. A szombati értékesítő is félmillióról beszélt (ami kiváltja a 100ezres "sorbanállási díjat"), és foglaló jelleggel. Azaz ha te állnál el (mert pl. nem kapod meg a pályázatot), akkor bukod.
Igazából az a szomorú, hogy egy tetves autókereskedés is erőfölényben van veled szemben, és kb. bármit rád tudnak kényszeríteni. Mert a másik kereskedés is kb. ugyanazokat a szemétségeket fogja belerakni. Hiszen megteheti.
Cascora én akartam egy becslést csinálni (elsősorban az érdekelt, mennyivel dobja meg, ha a kölköket is engedném vezetni), de a netrisk.hu és a biztositas.hu kalkulátora is elakadt.
-
axioma
veterán
Megkaptam a bianko szerzodest, elolvastam, vevoi szempontbol katasztrofa. Raadasul az emailben 200e-rol beszel hogy visszakaphatom, a szerzodes 10%-rol, es ez egyben a banatpenz is. Kotelezo casco ami megint gondolom a biztositok nem ismerik az e-autot miatt az egekben lesz, de az a legdurvabb, hogy 390-es euroarfolyamig garantaljak a vetelarat, es csak legalabb 15% emelkedes eseten allhatsz el, ami ugye a 6.5M-s auto eseten azt jelenti, hogy a tamogatott 4M helyett akar 5M koruli arral is koteles vagy megvenni az autot. Nonszensz
Raadasul ha eppen 350 alatt lesz akkor nyilvan nem adjak oda a kulonbozetet. (Akinek most megvan a penze erdemes euroban tarolni addig is...)
Ami me'g gyanus, hogy a garanciara olyan bekezdes van, ami szerintem jogszerutlen (legalabbis ugy olvashato, hogy ha barmit nem csinalsz meg az auton ami elhasznalodas, akkor akar fuggetlen hibanal is visszautasitanak, ad abszurdum elfogyott az ablaktorlo-folyadek akkor nem fizetnek a tolto meghibasodasara). De ez csak felueletes atolvasasra, majd megnezem me'g 1x most meloidoben vagyok. -
stickermajom
addikt
Az akksigari annyira nem is nagy aggodalmam, nagyrészt úgyis lassan, melegkábeles töltővel lenne töltve. (Örülök, hogy a mi értékesítőnk pikk-pakk letudta a megrendelést ilyen hülyeségek nélkül.
) Nem félek különösebben a kapacitásvesztéstől. Lehet amúgy az 5 év teljeskörű is felesleges, szinte semmi nincs az autóban ami elromolhatna.
Kíváncsi vagyok mi lesz abban a szerződésben amit kapsz, a jogszabályi változást minimum bele szokták írni, de szerintem az árfolyam is bekerül majd.
-
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1124 üzenetére
Bocs, igazad van, tempomat nincs csak egyik iranyban (de azert az megis az hogy nem kell allandoan az orara nezni, nyomom aztan nem gyorshajtok). Igazad van.
Szineknel nem tudom, ami ott volt az kek es bor es szines display volt, es plus-nak is mondtak, potkereke is volt. De oszitne leszek ez mar tokmind1
Az biztos hogy itt mar eloleget es ez esetben fix arat mondtak. Ki tudja, melyik jobb... nekem nem fajna a kulonbozet kamata, csak tenyleg jo lenne latni mit kene ehhez alairni. Mivel szombat keson kuldtem el a kerest a szerzodesszovegrol, gondolom 1-2 nap mulva kapom.
Garirol nem votl kulonosebben szo me'g, de en ismerve tobb regi akkus autot me'g mindig azt mondom, hogy kicsit el van tulozva a felelem az akku nullazasarol, igy annak az arazasa az biztos tulzo. Azota csak fejlodtek. Azt hiszem 120e km vagy 8 ev volt 75% teljesitmenyre, ez kevesebb mint az Ampera (igaz az 160e de csak 6 ev). -
stickermajom
addikt
Szerintem nincs tempomat.
Tesztekben sem említik, a tesztautókban nem volt, és az árlista sem tartalmazza, csak a sebességkorlátozót. Távirányítós központizár viszont van, de retro toll kulccsal.
Illetve az egyes és kettes opciónál valami megkavarodott, Comfort Plus a narancs betétes, sima Comfort a kék.Csütörtökön megrendeltük amúgy 100e előleggel, ami pályázati bukó esetén visszajár, sikeres pályázat esetén kell kipótolni 10%-ra. Nem Duna, másik budapesti kereskedés, szépen le is van írva a szerződésben. Ár viszont árfolyamtól, vagy jogszabályi környezettől függően változhat még, amíg leadják a megrendelést a gyár felé is. Ha a júniusi pályázat sikeres, akkor október-december között várható, ha nem, akkor nem tudják garantálni az idei szállítást.
Ja és ami a garanciával kapcsolatban elhangzott: 3 év teljeskörű garancia + assistance, Renault finanszírozással 5 év, vagy 99 ezerért kibővítheted az alap 3 évet is. Náluk nincs sajnos VAG féle 300 ezret lízingelek móka, olyan 800k-1millió közé mondta a hölgy a minimumot.
-
axioma
veterán
válasz
joghurt #1118 üzenetére
Szombaton en is ultem egyben, de csak allo helyzeteben, mert tesztvezetesek kozott lehetett nezni. Mazli, mert itt volt az obudai dunaautonal - de egy SPY magyar rendszamos, comfort plus, szoval inkabb ketto van
Ja es holnap me'g ott lesz, ha valaki meg tudja oldani hogy akkor megnezze, de azert elobb telefonaljatok hogy biztos jol ertettem hogy kedden viszik csak tovabb, es most is tomeg volt (igaz szombaton jobban raernek az emberek).
Az eladok sajnos me'g egymas kozott se mondtak mindenbol ugyanazt. Igazabol 3 lehetoseg van tipusbol, de mindegyik lehet tamogatott:
1. mostani megrendeles, mielobb gyartjak, sima comfort, ehhez kb. semmi nem rendelheto extrakent, szovet huzatok, narancs betetek
2. mostani megrendeles, mielobb gyartjak, comfort plus, ehhez kerheto villamtoltes (180e) es alaparon a navin kivul van benne tolatoradar + tolatokamera, bor uleses (brrr), es kek szinu betetei vannak a narancs helyett
3. mostani megrendeles de 2022-tol gyartasra, azaz kesobb lesz auto, de akkor sima comfort, kerheto hozza villamtoltes (ua. 180e), kerheto tolatoradar (60e), de tolatokamera nem - szerintem ez az optimalis, ha valaki nem siet vele.
A 100e-es foglalas mar nem jatszik, ellenben a 10% foglalo helyett (ami ugye a teljes arra vonatkozik szoval 650-700e lenne) megelegszenek 3-500e-rel is, es a megrendeles mindharom lepesben sikertelen palyazat eseten visszavonhato, teljesen visszafizetik (azaz x honapra nem nalad kamatozik a penz, ennyi a veszteseg). Nem kaptam me'g meg a kert bianko szerzodest, hogy benne van-e hogy kell-e es mennyire erosen eselyesen palyaznod ahhoz, hogy onhibadon kivuli sikertelen legyen, vagy milyen modon mondhato vissza me'g.
Amennyiben a megrendeles megtortenik, akkor az a'r mar veglegesitodik, tegnap ott tortentek ilyen megrendelesek. Vezetni nem tudtam, muszerfalat bekapcsolhattam. Mondtak par olyat amin felhuztam a szemoldokomet (pl. utolag - marmint leszallitott autoba - nem kerheto villamtoltes mert nem tudjak berakni az _invertert_... es ezt a "hozzaerto" mondta... valamint az otthoni 230-rol toltes az szerintuk a "vesztoltes", mert "annyira melegszik" a kabel, hogy magas a veszteseg... hat ezt nem tudom honnan vettek, de az egesz konszernre ezt mondjak a toltesre. A fogyasztasra se mertek semmit mondani, mondjuk nem jol emlekeztem, annyival nem nagyon konnyebb az ion-nal, csak aranyaiban az akkut is nezve. Ja azt mondtak hogy a Spring "csak" varosi autonak van kitalalva (eredetileg car sharing-re alkottak), igy napi "max egy" villamtoltesre van meretezve. Ezek utan nem annyira ertem a 230-as egyenlo vesztoltest, vagy fali type-II-re gondolt mint alaptoltes?Igazabol nekem az a kerdes, hogy mi a jobb, most ebbe beszallni +2M-val (sot inkabb 2.5 a toltovel meg a tolatoval meg addigra mennyit er az ion), es amikor abbol kiszallnek akkor visszajon-e ez a kulonbseg, vagy nem. Persze kozben ez azt jelenti, hogy Mo-on belul majdnem barhova elmegyek vele (nalunk inkabb 120km-es kor ami kell neha es ionnal nem menne toltesi pihi nelkul igy ampera), es kevesebbet esik az ara. 3 evig kene megtartani ahhoz hogy ne kelljen visszafizetni (meg van me'g valami spec eset azt hagyjuk). Cserebe uj az auto es vegig garis az akku. Van tempomat. Van magyar szerviz. Normalis meretu (es egyforma!) a 4 kerek (mondta is az elado hogy sokan elore megegyeznek egy gumissal, hogy az uzletbol atgurul par km es atveszi 60-70%-on a nyari gumit mert azzal es csak azzal szallitjak barmikor, es rarakatjak a 4 evszakost). Meg persze a 230km hatotav.
Ami miatt ez nem tunik bomba uzletnek: szubjektive nem tetszik a formaja, az ulesei szerintem gyengebbek mint az ion-e (inkabb szek, nem fotel), uj autora nem biztos hogy nem lesz dragabb par dolog (pl. kotelezo szerviz), nincs tolatokamera (az en ion-omban mar van egy a radio lecserelesekor olyat szereltettem be), az usb a teljes infotainment tetejen(!) van onnan kell levezetni a telefonig ami csak a valto elotti dobozban kaphat helyet (ott nem latni tehat android autoval ki kell rakni ahhoz kell a kabel) - sehol mashol racs vagy hely ahol rogziteni lehetne egy tartot waze-hoz. A csomagtarto beleejtosebb, szerintem kicsit kisebb mint az ione, de azert nagyjabol egy kategoria. Nincs tukorbehajtas (utcai szuk parkolasnal jo). Hatso ablak nem iranyithato a vezeto altal - neha jobb onnan kevesbe csap a fulre. Azt meg se neztem hogy taviranyitos-e a kozponti zarja, de kulcsos inditas van csak (ez mondjuk nem lep meg es nem is hatrany, az ion is, csak az ampera nem). Nekem hianyozna a kartamasz is kozepen, az iont azzal vettem, bar ott se szeria.
Me'g alszom ra parat, de szerintem ez inkabb kivaras lesz. Vagy robbantok bankot (nyerek a lotton) es akkor azert nem ezt, vagy hasznalom az iont amig megy, es utana megnezem, mi lesz akkor, akar hasznaltan akar ujonnan. Hiaba nez ki magas tamogatasi ara'nynak a 2.5/6.5, annyi elonye nincs nekunk, masodik autokent, mint amennyibe igy is kerulne a lecsereles. Es akkor me'g ott van hogy ki tudja mikor hoznak egy nekem sokkal jobban tetszo es illeszkedo autot ki me'g. Vagy veszek Zoet hasznaltan mert bar nagyobb, de akkor mar 5 szemelyes (ja azt is kerdeztem, hat szerintem goze nem volt az eladonak, szerinte a magyar forumokban mindent irnak a 3f toltesrol, de a nemeteknel mindenki 1 fazison tolti azt is es nincs bajuk...). Valamint a mi fali toltonk type-II kabelre cserelve nyilvan jo, azt mar nem is utaltam ra hogy miert irnak a marketinganyagban mast...
Ami me'g baromira idegesitettt hogy minden hianyossagra az volt a valasz hogy "sporoltak", masreszt az hogy "de a 12M-s xy autoban is ez van". Hat bocs, ez engem nem hat meg...
Az ka'r, hogy nem tudtam kiprobalni, hogy mennyire gurul mennyire fekez, a gyarban allitjak a ketto koze valahova, de nem allithato at (ami igy mar eleve ellentmondas, felteszem szervizprogrammal igen ha mar "beallitani" kellett, vagy nem igaz amit mondott). A szervizeseket most kepzik, fognak erteni hozza. Allitolag. Ami feltunt, hogy szerintem mintha kozelebb lennenek a pedalok, pedig hely az lenne, de nem tudtam kiprobalni hogy mennyire szamit. A valto csak 3 allasu tekero (D-N-R), ez szerintem kedvezo lehet annak, aki hol valtosba hol elektromosba ul hogy ennyivel mas az erzet, en is volt hogy rontottam parszor ide-oda atuleskor, a kez reflexe miatt (a lab is lyukra fut igy feltunik nyilvan mielott valtanal). -
Chereiose
addikt
válasz
joghurt #1121 üzenetére
Ja, az kemény
De most nem túlzok, szerintem 15 kattintás és az előzetesen scannelt dokumentumok és ennyi kell
Amúgy én vacilálok az E-up (de a full fapadoson, amiben se radar nincs se bőrkormány csak klíma) vagy a comfort plus dacia között, szépséghiba, hogy a dacia meg lett rendelve már 200k foglalóval, amit gondolom bukok ha visszamondom, mert csak akkor jár vissza, ha nem sikerül a pályázat, no meg az Up drágább így mindent figyelembe véve kb 400-500 ezerrel, és így fapadosan meg azt sokallom. Utazás közben meg nem a műanyagokat nézegetem, engem inkább a dinamika aggaszt
-
Chereiose
addikt
válasz
joghurt #1118 üzenetére
"Annyi extra van még, hogy a pályázati papírok összerakását ígérik mellé."
Ezt sosem értem, hogy mitől "extra" néhány szalonnál? Gyakorlatilag pár scannelés meg kattintgatás ez a pályázat, ha a tavalyiból indulok ki, s ezért kérnek felárat néhol vagy micsoda? Ennél már csak az a szebb, amikor ők akarnak belépni az ügyfélkapudba és intézni ezt. -
joghurt
addikt
válasz
stickermajom #1116 üzenetére
Szombaton bele tudtam ülni egybe. Úgy látom, tényleg csak az az egyetlen elérhető példány van még, ami a HVG-s cikkben is szerepelt. (Francia rendszámos bérautó, az itthoni felszereltségek között félúton.)
Két pedál van benne. A felfüggesztése és a hasmagassága viszonylag magas. Tolató radar asszem a kisebb konfighoz is jár, de kell is, annyira nem látni ki belőle hátra. A beltér nagyon kopogós. Mondom nagyon. A régi Suzuki Swiftet képzelje el valaki. Belső méretre érzésre 5 centivel kisebb, mint az e-up. (Ha magam mögé beülök, itt már a háttámlához érek.) A tetőlécek csak dizájn elemek; csomagtartót nem rájuk, hanem a mellettük levő árokba kell rögzíteni.
Annyi extra van még, hogy a pályázati papírok összerakását ígérik mellé. -
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1116 üzenetére
A heten meloban support volt ugyhogy eselyem se volt eljutni kereskedesbe, foleg igy hogy raadasul agglobol indulnek. Holnap talan (most nincs zarvatartasrol hir a honlapon) eljutunk legalabb a dunaautoig, aztan probaljuk ledumalni, osszejohet-e egy szemelyes megtekintes, me'g ha nem is tesztvezetes. [Oszinte leszek, nekem most a finanszirozas/tamogatas oldal pontositasa erdekesebb, mert ha az nem jon ossze, akkor felesleges nezegetni, me'g ha nem is szo szerinti nyalcsorgatas - legfeljebb a hatotav szempontjabol meg ar/ertek ara'nyban lenne jobb az ion-hoz kepest, a formaja nekem nem szimpi csak nem vagyok finnyas; nyalcsorgatni Teslat mennek nezni
.]
-
Semin
őstag
válasz
wassermann #1114 üzenetére
A gyári gumi méretem 205/55 r16, az azért elég széles. Elsősorban a típusa lenne kérdéses. Lehet hogy 4 évszakos lesz, elnézve a teleinket itt már nem sok létjogosultséga van a téli guminak városban (kevés autópálya).
Első körben Michelin CrossClimate+ a jelölt.
Van ezzel a típussal valakinek tapasztalata? -
wassermann
addikt
Nem tudom, hogy alapból milyen gumi van rajta, de ha újat veszel annak a cimkéjén már van a zajosságra utaló dB érték.
Sokan nem szeretik a villanyautókra jellemző keskeny "virsli gumikat" mert kanyarban jobban billeg a kocsi, a "berogyó" külső kerekektől. A szabály, hogy szélességben 10-el nagyobbat hajlandóak szó nélkül felrakni a gumisok pl 145/XX helyett 155/XX, ami azt jelenti mindkét oldalon 0,5cm-el kijjebb lesz a gumi széle. Ez stabilitásban jelent előnyt! Átmérőben a +-2% szokott lenni a megengedett eltérés, de ilyenkor már lehet, hogy "béget" a kocsi vezérlőelektronikája -
Semin
őstag
Nos a tegnapi nappal egy Hyundai Ioniq EV(2017) tulajdonosa lettem. Remélem sokáig szolgál majd.
Az eddigi tapasztalataim nagyon pozitívak, de ezek nagy része még magának a villanyautónak szól, nem a konkrét típusnak.
Ami most foglalkoztat a gumi választás. Van tapasztalat konkrét márka/típus előnyéről?
Gondolom ami fontos a gördülési ellenállás, és a hang. -
axioma
veterán
válasz
wassermann #1111 üzenetére
Mert ionunk van, annak a kabele 'lophato'. De az type-I. Meg az Ampera is, igy type-II autooldali tapasztalatom nem tud lenni - dacia meg az. Ezert erdekel h ott mennyire kell me'g ezzel foglalkozni.
-
Füleske
addikt
válasz
wassermann #1108 üzenetére
Az ION Type 1, nem ? Ő a Type 2 - t kérdezte.
-
-
axioma
veterán
válasz
stickermajom #1100 üzenetére
Az ion elozo tulajtol elloptak, ezert sodronyozta be, igaz az ugye type-I. Ezert kerdeztem II-re, h mi van. Veszleallito tudtommal szokott lenni az oszlopon.
-
wassermann
addikt
Igen, a kocsiban lévő töltő-elektronika is lehet, hogy ekkora áramra még olcsóbb, de ahogy előbb írtam szerintem a fő ok, hogy ne rohangáljon senki a szervízbe, hogy rossz a töltő, mert leveri a 32 A-es biztosítékot (persze nem nézi, hogy a felesége korábban beindította a mosógépet
vagy épp megy a konyhában a sütő)
-
WiZARD
addikt
válasz
wassermann #1102 üzenetére
Nissanokban is csak 6.6kW-os töltő van.
Én értelmet nem látok amögött, hogy miért csak 30A legyen 32A helyett. Max az hogy a gyártó spórolhat.
Ahol van kiépített Type2 ott feltételezhető szerintem hogy vagy 16A vagy 32A elérhető.
Ahol nincs, ott meg úgyis a sima 230V konnektor van, amiről meg töltő függően max 10-13A körül töltenek. -
válasz
wassermann #1099 üzenetére
27kWh-nak a 7,2kW töltés is még csak 0,27C volna, az akku élettartamát nem befolyásolná. 0,5C-ig minden aksi (szinte) korlátlan ideig használható.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Nintendo Switch 2
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Gigabyte 750W
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak