Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
A képlet egyszerű: mennyibe kerül a komplett autókázás amortizációval, esetleges hitelktg-ekkel egy hónapban. Effektíve ezt fizeted, és ha nem az olcsóbb alternatívát választod, akkor a család lemarad egy jobb/második nyaralásról, kevesebb kerül a nyugdíjalapba, v hasonlók, az embernek uis legtöbbx nem véges forrásai vannak. Ez persze nem csak az elektro vs fosszilis témára igaz, emberek képesek nettó hobbiból teslánál drágább fosszilis szörnyekre költeni.
#697:Ilyet találtam generátor vs villanyautó témakörben
. Persze ezeket nem is erre vesszük, de azért azt elvárom egy melóbajáróstól is, hogy a 100km-es melós kör mondjuk +20km bevásárlással nyújtva 4év múlva télen se legyen túl izgulós, akkor se, ha nem lejt mind2 irányba az út
.
-
Ck.
addikt
No kollégák, elhoztam este a Leaf-et. Végig autópályán mentem, mivel nem volt tapasztalatom a hatótávval, ezért egy gyors negyed órás töltést be akartam iktatni, aztán végül úgy döntöttem nem állok meg, mert túl jól alakultak a számok...és akkor hirtelen a semmiből ott termett a nem várt emelkedő hosszú kilométereken át.
Tempomat 90 km/h-val jöttem, szélárnyék nem volt, mert itt a kamionok sebességkorlátja 100 km/h, úgyhogy egyedül hasítottam a szélsőben.Amikor kiírta, hogy keressen-e töltőt, mert fogytán a hatótáv akkor még nem aggódtam, de amikor már kiírta h merülőben van, majd később megint, hogy mostmár tényleg nagyon merülőben, majd végül a megtehető hatótáv helyén csak - - - volt, akkor kicsit levert a víz, mert még mindig nem értem haza, 2 kijárattal voltam visszább. De végül csak meglett bármiféle további bűvészkedés és teknősbéka nélkül.
Külső hőmérséklet 11 fok, víz, fűtés, hideg élelem és szélárnyék nélkül, ECO módban, 128.64 km-t sikerült megtenni a 24 kWh-s Leaf-fel. Lett volna több is ez még szerintem, de nem akartam kísérteni a sorsot és a jövőben igyekszem a 20-80% szabályra odafigyelni.
Első benyomás nagyon pozitív, baromira tetszik, megkockáztatom, hogy jobban, mint a C350e. -
-
biker
nagyúr
válasz
t72killer #694 üzenetére
a legtöbb user addig tud gondolkozni, hogy használt 8-10 éves valami aztán 4-5 évig hajtjuk, és talán nem megy rá ingünk gatyánk.
Nekik soha nem lesz alternatíva az elektromos.
Mellesleg az asszony most is az idén 22 éves WR+-unkat hajtja a havi 200km futásraÉn céges fejjel máshogy gondolkozok.
Egy elektromos autó TCO-ja mindig kevesebb lesz mint egy hagyományos autóé, és így elektromosra váltunk szép lassan -
t72killer
titán
Az autósok többsége úgy is 1személyes melóba ingázó, lehetne akár smart kategória is óccón.
Ha terjeszteni akarják a technológiát, akkor ahhoz olyan min 200km hatótávú kocsik kellenek, amik nem 2-3x annyiba kerülnek, mint az r=1 polgár való életbeni alternatívája (2-5éves benzines v dízel).
-
t72killer
titán
Jön a villanyDacia, ha hinni lehet a pletykáknak, 10eEUR alatt megúszható majd. Asszonynak elgondolkodok rajta melóbajárós kocsinak, a 200km hatótáv okés erre, bár családlátogatni Mo.-ra vagy nyaralni a horvátokhoz tuti nem ilyennel mennénk.
-
biker
nagyúr
Mi most rendeltük le a második Konát
39kWh lesz Comfort, alap alap -
axioma
veterán
A biztositonak mind1, hogy ki adja a szamlat, az auto egyelore nalunk van es bar dolgozott a keresessel valamennyit a szerviz, azt szerintem ledumaljuk veluk.
Elvi szinten nem forgalomkepes a bal tukor hianya miatt, de amugy rovidebb tavon duck tape rogzites utan mernenk vele menni, annyira osszeilleszthetonek tunik (bar amugy a biztosito ha benne lenne az osszeghatarban akkor a szallitas szamlajat is elfogadja). Bp eszaki aggloban van, varoshatar 10 km-re.
Legjobb az lenne ha sikerulne hasznalt alkatreszeket talalni, es azt atvenne a szerviz. Ezt probaljuk most kitalalni hogy meddig var a biztosito. [Vagy sajat rizikora elfogadni a roncserteket, felvenni a kulonbozetet es hatha bontodik majd egy ampera -- azert riziko mert ha GTK es tul magasra veszik a roncserteket akkor csak x napon belul mondhatom hogy ok adjak el inkabb es azt a penzt adjak amit ok szamoltak mert nem realis... bar utoljara 10+ eve volt ilyen es akkor sikerult pont annyiert eladni.]
Leginkabb a nagyon jo akkuallapotot sajnalnam.
Amugy most mondja a parom hogy vezetekkoteg megy azon elem mogott, amiatt nehez ugy. -
Ck.
addikt
Valószínű az elem mögött levő alkatrészek miatt nem
lehet megfelelően hozzáférni, de én is csak találgatok, sajna nem én vagyok a megfelelő ember. Karosszériás topikban kérdezősködtél esetleg? Helyileg merre vagytok? Az autó saját lábon tud közlekedni? Ha sikerülne találni egy szakszerű karosszéria javítót, el tudnátok vinni az autót akár messzebbre is? Valamint a biztosító fizet bármilyen általatok választott hivatalos javító szakműhely esetén?
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
Basszus ugy nez ki nem tudnak az Ampera javitasahoz alkatreszt szerezni
Lehet hogy GTK lesz egy ilyen ugy miatt, pedig olyan jol ment mar! Ha valakinek van alternativ otlete hogy a tulkepp csak karosszeria-nyomott autot hol probalhatjak meg eletre kelteni ha a solymari e-service mar probalta (opel szakszerviz ennyit se igert volna), akkor szoljon legyen szives!
-
Ck.
addikt
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
szerintetek egy 40 kwh-s új Leaf-fel be lehetne vállalni egy háztól-házig 1881 km-es Anglia-Magyarország túrát? Félúton megállnák egy éjszakára Németországban egyébként is, ahol lassú töltővel rajta hagynánk reggelig, tehát inkább 2x900 km lenne durván. A kérdés inkább az, hogy hogyan bírná a többszöri Chademozást? Valóban túlmelegedne 2-3 alkalom után és csak nagyon lassan töltene?
-
axioma
veterán
válasz
t72killer #674 üzenetére
Aprilisban volt egy 86.24kWh-s max, de ebben a pandemic miatti tiszta levego is benne volt.
Ketto auto ingazna normal uzemben, ezert lett az e'ves igy tervezve. Persze ingazasban nem (feltetlen) merulnek nullara... Ampera tavalyig telen 50km-t birt (es pont annyi kell), en meg csak 40-et megyek a mondjuk 80-bol ha csak ingazas van, nincs kulon ut arra a napra.
Szoval kb. 90km-nyi elektromos nafta kell normal munkanapokon. [A tobbi a haz amit hasznal, ill. par dolog at van allitva gazrol elektromosra pl. hmv-t most ugy allitottuk be a tultermeles miatt.] -
t72killer
titán
Rakjunk, egy szóval se mondtam, hogy ne
. Csakhogy kevés lesz. Otthoni környezetben sokkal jobb a tetőfelület/fogyasztó arány.
#672: 17kWp-ed van, ami ideális tájolás esetén árnyék nélkül egy full tiszta napon délben hoz ugye 17kW-ot, egész nap meg a ~haranggörbés output alapján ~80kWh-t elméletben. Ha éjszakás műszakban dolgozik valaki, annak akár a Model S-ét is fel lehet vele tölteni, vagy az új villanyskodát
.
-
axioma
veterán
válasz
t72killer #669 üzenetére
52db 325W-osat mukodtetunk tavaly november kozepe ota. Ket auto ingazasara volt kitalalva + haztartas is sokat eszik (ferjem NAS-parkja
). Igaz, nem idealis tajolas + arnyekot is kap lapos napsutesu reggeleken, szoval a 17kWp talan kozelit 17MWh-hoz majd, de biztos nem lesz meg az 1.1-es szorzo. Mondjuk a mi pandemia elotti aramszamlank inkabb 50eFt volt havonta, es a teto is jol meg van rakva meg nem kicsi (kb. 1.7m2 per elem).
Az egyenleg eves elszamolasu, ha tobbet hasznaltal akkor kb. 38Ft, ha tobbet termeltel akkor 13Ft-javal kikerheto. Nemeteknel nem tudom hogyan van, azt tudom hogy a kisebbekhez nem kell radios vezerlo csak a nagyobbakhoz (korlatozni, lekapcoslni tudjak tavolrol). Olyan kutyuk gyartasanak kozeleben voltam. -
t72killer
titán
Igen, kb ez megy. Nem túl hatékony oda-vissza küldözgetni az áramot, de sajnos ez van, amikor süt a nap, pont melózni kell - a parkolóházak napelemborítása meg a többezer kocsinak nagy semmi. A mai 1%-os nagyságrendű villanyautó részesedésnél még működne, de ha tömegek állnak át villanyra, kb semmire se jó.
-
válasz
t72killer #669 üzenetére
Nem vagyok járatos a napelem témában, majd kijavítanak a hozzáértők.
DE: Szvsz ez úgy működik, hogy nappal termeled az áramot, az ebből el nem használt rész az áramszolgáltató hálózatát táplálja meg. Te éjjel paksi árammal töltöd az autót.
Év végén fizeted az egyenleget. (Ha többet töltöttél fel, akkor nem jár vissza pénz). -
axioma
veterán
válasz
t72killer #664 üzenetére
Napelemmezo meretenek kerdese
20kWh atlag 200nap/ev munkanappal 4MWh, azt a 4kWp-s rendszertobblet kitermeli, itthon akar 3.5-s is, persze viszonylag idealis korulmenyek kozott.
Egy jobb iMiev szerintem hozza fixen a 100km-t, de azert azt en se vallalnam be ha a 100 kell. Ele'g egy tereles mondjuk baleset miatt, es a 110 mar nem jon ki, na az bukta. (Bar attol fugg, itthon en merek az ionnal ugy kozlekedni, hogy hazafele tudom hogy hol vannak toltok, ilyen varatlanabb hosszu ut utan ott el kell donteni hogy tolt vagy hazaer. Akinek ez nincs utkozben lehetosegkent, az egy teljesen mas szitu.)
Amugy meg vagy rex-es bmw i3, akkor nincs km-para (bar az jo sokat tud amugy is akkubol), vagy plug-in hibrid, ha az ut tobb mint felet tudja arambol akkor megerheti. -
Ck.
addikt
Továbbá a villanymotor is módosult valamikor 2013 vége felé. Egyre jobban hajlunk az Acenta felé, az autó biztos háttere fontosabb. Nyilván jól jönne a Tekna extrái, de a garancia és a megbízhatóság fontosabb. Ami lenne 12 pálcás Tekna, ott a kereskedés nem szimpatikus, a másik pedig 11 pálcás.
Ez kicsit egyfajta önigazolás is, de hátha befut addig másik versenyző is, mindenestre hétvégére lefoglaltuk a tesztvezetést a hétvégére az említett autó esetében. -
Ck.
addikt
Igen, így érthető. Asszem 2013 második felében volt a modell frissítés, amikor egyrészt átdolgoztak valamit az akkupakkon és annak üzemeltetésén, valamint módosítottak a fékrendszeren és egyéb dolgokon, állítólag az azt követő gyártások már jobban bírták. Tudom, hogy a pálcák on is lehet variálni, ezért szeretnénk Nissan márkakereskedésben venni és előtte kiolvastatni az akkut.
Egyébként 10 éves koráig garanciát adnak az akkupakkra (asszem 70% alatt, de ezt még megérdeklődöm), valamint 30 nap kipróbálási garancia is van, ha minden kötél szakad. -
t72killer
titán
. Napelemről nem semmi összehozni 20kWh-t egy átlagos napon. Nekem még a 70km is erősen bukta (100km a napi ingám, nyugatnémet munkáltató meg csak szép klímavédelmi lózungokat tud eregetni, konnektort nem). A 30km meg kb elektromos bicaj/roller kategória...
2-3éves, 50ekm-es zoe-k vajon mennyit visznek a való életben?
-
válasz
t72killer #662 üzenetére
Az biztos, hogy fullról indulva, de nem hinném, hogy nullára kijár egy csak akkuról működő autót. Feltételezem, ennyit ír ki neki a vas. Nem szeretném ismét megkérdezni, még a végén rám tukmálja, ha ennyit kérdezgetem.
Otthon napelemről tölti, melóhelyen is ingyenes a töltés a dolgozóknak, de télen nem indul neki a 30 km-es útnak, mert fél, hogy fűtéssel (gyerekek!) lemerül útközben.
-
-
Ck.
addikt
Szerintem ez a degradáció egy kicsit túlzásba van víve, néztem több használt tesztet is mostanában, hivatalos szerviz látogatást, stb és megfelelő használat és nem trópusi éghajlati viszonyok mellett egyáltalán nem tűnik problémásnak a helyzet egy 4-5 éves példány esetén. Természetesen egyértelmű, hogy nem ok nélkül alakult ki ez a félelem és egész biztosan van valós alapja, de más típusnál sincs garancia rá, hogy az akkumulátor feltétlen jobb állapotban kell legyen, hőmérséklet management ide vagy oda
Nyilván a pálcák azért nekem is piszkálják az agyamat és törekszem teli pálcásat venni, valamint márkaszervizben meggyőződni az akku tényleges kapacitásáról.
Ha nem lennének ezek a pálcák, szerintem a félelem is sokkal kisebb lenne az emberekben.Egyébként ebben az árkategóriában sok választási lehetőség nincs. Van kb. a Leaf és a Zoe. De a Zoéban sajnos a nem állítható ülésmagasság miatt a kormány az ölünkben van, ami nem túl biztonságos. Ráadásul ugyanennyi pénzért csak akksi bérletest tudnánk venni, ami még plusz havi £50-100, az éves tervezett futástól függően. Ha pedig megvesszük az akksit, abból kijön másfél-két Leaf is a Zoe teljes ára mellett.
Nem tudom otthon mi a helyzet, ezek angol árak, mi csak ezekből tudunk kiindulni. -
Ck.
addikt
No gyerekek, úgynézki a Zoe projekt elkaszálva, mégiscsak az 1-es Leaf tűnik befutónak. Csakis faceliftes modelleket nézünk, a büdzsébe a 30 kWh-s nem fér be, de elég lesz bôven a 24 is.
Viszont sajnos az anyagi keretek miatt kompromisszumra vagyunk kénytelenek, a dönteni való pedig a következő: mind a 12 pálca, de csak Acenta felszereltség és viszonylag alacsony futás, vagy pedig csakaTeknátszabad, de akkor csak 11 pálca és magasabb futás.(Legfontosabb eltérések:
- Acenta: szövet ülés, tolató kamera, viszont nincs sem kormányfűtés, sem ülésfűtés, sem Bose hifi
- Tekna: bőr ülés, körbe kamera, kormányfűtés, ülésfűtés, Bose hifi)Nyilván utóbbi jobb lenne, de megéri a pálcákat beáldozni?
-
joghurt
addikt
Nem Teslám lesz. Szerintem.
A tippeket köszönöm, különösen a csúcsidő-állítós trükköt. Akkor majd ilyesmit (is) próbálok keresni a nyílt napokon és neppereknél.
@axioma: Biztos, hogy 3 fázisú lesz, mert jelenleg 3*16 A van a garázsban, és 1*16-ról tölteni karcsúnak érezném (a meglevő többi fogyasztó mellett). Ráadásul én elsősorban épp fordítva szeretném használni: a napelemek nappal többet termelnek, mint éjjel.
-
biker
nagyúr
-
axioma
veterán
Amperank tud, Ion nem, egyfazisu megoldas van ra (wifi konnektor, Blitzwolf, me'g meri is hogy mennyit evett, es ket okbol ejfel utan 5 perccel kapcsol be: akkor mar se a lakas se a halozat nincs terhelve, masreszt igy egy napra osszegzi a teljes elozo napi hasznalatot
), de nem talaltam most hirtelen belole 3 fazisut. Ha lesz Construma es kimereszkedek, megkerdezem az okosotthonosokat errol, mert kesobb erinthet.
A fali toltonk eleve 1f (azt nem a napi toltesre hasznaljuk), annak van valami allithatosaga, de semmi ilyesmi nem, vagy csak nagyon macerasan. De az tuti hogy toltobol lehet olyat venni, ami tud. De akkor az kulon csak arra vonatkozik, nincs mas azonos termek - en inkabb egyben vezerlek amit vezerelni akarok elv fele' megyek, inkabb tennem a keszulek/dugasz ele, de ez egyeni. -
Strezi
őstag
Az én autóm ezt, úgy tudja ahogy írtam. Nem indul el a töltés amíg nem kell, nem áll "tele" akkuval. Nem állítottam semiféle csúcsidőt, hiszen magyarországon nincs is időszakosan változó tarifa töltésre.Másrészt, évente ha kétszer töltöm tele az akksit, ez nekem alap, ill. adottság. Közte 50-70% a max, ahogy sikerül.
-
biker
nagyúr
igen is meg nem is.
Azt beállítod, mikor indulnál, és hány fokra fűtsön, de nem addigra tölti tele, hanem ha csúcsidőn kívül van akkor elindul a töltés (fedcomp beállítás kérdése, lehet 0-24 csúcsidőn kívül)
Vagyis ha 90%-on feldugod du 17 órakor, akkor nem reggel 6-kor kezd tölteni hogy 8-ra 100%-on legyen, hanem egyből tölt, és 100%-on éjszakázik, majd reggel a hőfokot belövi.
Én úgy oldottam meg, ne legyen minden nap agyig töltve, hogy reggel 6-9 közt van csúcsidőn kívül, és így 6 előtt nem indul mert csúcsban nem tölt -
Strezi
őstag
Nekem autó tudja ezeket.
Be tudom állítani mikor indulnék melóba(hétköznep, hétvége), és addigra a megadott szintre van töltve az akku, utastér ill. akkucsomag meg fűtve/hűtve ha kell. De lehet órára időzíteni is a töltés kezdetét. Amperszámot is lehet variálni, esetemben 5-16A @ 3f között az otthoni töltőn. De, geolokáció alapján ezt is jegyzi, szóval máshol mehet 32A@3f továbbra is. -
joghurt
addikt
Egy laikus kérdésem lenne: Az autók vagy a töltők tudhatnak olyat, hogy mikorra szeretném időzíteni a töltést? Mondjuk majd csak éjjel, vagy épp hétvégén napközben szeretném, ha tölteni kezdene, amikor épp nem vagyok ott bedugni. Tehát csatlakoztatnám korábban, a töltés pedig csak később indul el.
Csak ezért nem szeretnék majd felrakni egy időzítős háromfázisú kapcsolót a töltő elé.
-
t72killer
titán
Jó, de ha a fentebb említett 8év erre is a gari, akkor még a legkisebb "bérleti díj" mellett is 5év alatt kifizetted egy komplett akksi árát.
Akkor borul a matek, ha 8év után a fizetős akksicsere sokkal többe fájna, mint 3k£. Ez persze márkaszervizben elképzelhető, ott ugye a gyári logós csavaranyát is képesek 500x-os áron kiszámlázni. De 8év nagy idő, azalatt lehet eladod a kocsit, az új akksi mégse lesz olyan drága, pár cella cseréjével hozzádobnak még 4-5évet olcsón, stb-stb.
#638: köszi, ez hasznos infó
-
Ck.
addikt
Nincs az annyi. Éves futáshoz van kötve; havi £50-tól indul, £110-nál pedig már korlátlan a kilométer. Épp most készülünk venni és itt ebben az évjáratban csak a bérletes konstrukció él.
2015 július utániaknál meg lehet venni az akksit is, úgy az egész autó kb £3000-al drágább. -
biker
nagyúr
válasz
t72killer #637 üzenetére
A renault nyugaton a zoét clio áron adja, havi 150-250€ az akku bérlése. Nem fizetes ki a 3-4m ft-os akkupakkot. Behozzak, megveszed, örülsz, egyszer felmegy a netre az alvazszáma pl ccs töltőn vagy otthon wifit adsz neki, és letiltja az akkut mert a lízingcég körözteti. Szeretnél ilyet?
-
Strezi
őstag
válasz
t72killer #637 üzenetére
Nem úgy öregszik mint az egycellás telefon akkuk
Eddig minden sokautós statisztika arra mutat, hogy egyenletes a degradáció, sőt első évek után kicsit mérséklődik is az üteme.
Nekem pl. hét évesen is üzembiztosan és egyenletesen fogyaszt 20% alatt is. Nincs semmi hirtelen csökkenés a töltésben.
Pár hete volt a győri tali, ott csináltam vagy 10 fordulót gyorstöltőre, végig 5 - 20% között pingpongozva az akkuval. Gyorstöltés (+124kW) és padlógáz között (-270kW) kapott folyamatosan. Nem volt semmi meglepetés.
Persze ez az én tapasztalatom, de szerintem más márkák sokcellás, temperált csomagjai is ezt hozni fogják. -
t72killer
titán
-
Strezi
őstag
válasz
t72killer #634 üzenetére
Tudom, a te árkategóriádon kívül van, ezért csak példának hozom fel, de pl. lassan hét, nyolc éves Tesla akkuk köszönik szépen, 90% fölött vannak még.
Szerintem ezt a modernebb, hűtött pakkal, más gyártók is hasonló számokat fognak hozni. Teslát tekerni sem lehet, mert központi szervereken tárolja a megtett kilométereket, és a legközlebbi adatkapcsolatkor(ami nélkül nem piacképes az autó) ezt visszatölti. -
t72killer
titán
Leafből csak kb 6éves fér bele ebbe a büdzsébe, az i3 meg akármilyen kort nézel, kb 13eEUR-tól indul. (szintén 6éves). Az akksik előbb-utóbb akkoris meg fognak nyekkenni nyócévgari ide vagy oda, azaz szvsz nem mind1, hogy az ember adott összegből egy 6éves, jó eséllyel 200ekm-t futott (ugyebár tudni kéne, honnan tekerték vissza az órát...) vagy egy 3éves, <200ekm-es kocsit vesz.
-
t72killer
titán
Ajvé, akkor asszonynak meg főleg ne, a fejemen verné szét az elakadásjelzőt. Kúti/parkolókban fellelhető töltőoszlopoknál is szivat?
Akkor buktának tűnik, mert második kocsinak igencsak 9kEUR alá szabtuk a büdzsét, egy jó állapotú benzines mini ennek a feléből kijön - a zoe tűnik az egyetlen "normális" kocsinak, ami ebbe belefér.
-
axioma
veterán
Parszor mar leirtam: a sokkal regebbi prius-I (2001) akkujat 2017-ben kellett felujittatni (elotte 1-1 cellat mar csereltek, de addigra gatyasodott le az egesz pakk). Eladtuk 2018-ban, szerintem azota is fut az utakon.
-
biker
nagyúr
válasz
t72killer #627 üzenetére
Nem, az csak egy felirat
Ha 80% alá csökken, jogosult vagy javítást kérni, amivel minimum 80% fölé emelik a hibás cellacsomagok és/vagy modulok cseréjével. A tesla meg akkut is cserél.
De általában nem fog ez bekövetkezni. Kivéve ha valaki vesz egy 28kW-os akkus autót amit napi 300km-es hajtásra használ és 2x tölti naponta tele. -
axioma
veterán
Ezt tuti nem tolem kene kerdezni. Zoe-soknak nincs pl. face csoportja?
En ennyi infobol nem dontenek, vagy megrendelnek ket akku-felmerest, vagy ha az eladok tudnak valami hiheto adatot mondani es az alapjan hasonlo, mas szempontokat vennek figyelembe. Ha nagyon muszaj a 40e km per 4 ev szerintem realis, atlagosabb varhato utoelet, akkor abban az iranyban mennek, lehet hogy nem fogok ki vele bomba vetelt de kevesebb a kesobbi negativ kockazat is, az azonos koru gepekhez kepest. -
Ck.
addikt
Közben utánanéztem, elviekben papíron 20 mérföld (32 km) pluszról beszélünk a 2015 július utaniak esetében, azonos akku kapacitás esetében.
Mit gondolsz egyébként konkrétan egy ilyen 2013-as, tehát még a régebbi, de mindössze 800 km-t futott példányról? Ugyanannyi pénzért ezt vennétek vagy inkább egy 2016-os példányt de 40 ezer km-rel? -
axioma
veterán
Kosz, bar en (se a ferjem) nem vagyok ennyire para's az autoval hogy hogyan nez ki az illesztes... tegye jol a dolgat A-bol B-be.
Zoerol passz, de Amperanal az van, hogy a szoftvertol is fugg, hogy mennyire hamar tilt le ugyanakkora akku-nal. Itt is van ilyen, hogy a rancfelvarrott mar tobbet tud ugyanakkora akkuval. De peldaul ha a mienket elvinnenk sw-cserere az Opelhez, azon kivul hogy legombolnak ugy 20-30e Ft-ot, ugy 20% hatotav-eses lenne varhato. Mert ezzel probaljak vedeni az akkut a mienkkel korabban tortent hibak ellen... tehat kevesbe engedik kimerulni. Persze mivel PHEV, ezert ez nem akkora gond, mint egy tiszta elektromosnal.
Szoval azonos akkupakkot is siman kezelhet mashogy az auto, az biztos. Akar peldanyonkent is. Ezert probaltuk az adott peldany korabbi adatait megtudni (ill. az Amperat aki behozta full benzinnel hasznalta, de fel oraval odaerkezesunk elott bedugta a konnektorba, es 10+ ora toltesi idot mondott, ebbol remeltuk hogy sokat bir me'g ha lassan tud maxra tolteni). -
Ck.
addikt
Nagyon sajnálom, teljesen átérzem a helyzetet. Remélem mielőbb megoldódik. Én a mai napig nem tudtam ennyi hét távlatából sem túl tenni magam a történteken, valamint márkaszerviz ide vagy oda, nem vagyok 100%-ig elégedett a javítással sem, ami az illesztési hézagok szimmetriáját illeti. Átvételkor is megjegyeztem, majd megnézték és mondták, hogy minden érintett elem körbe lett mérve és a gyártó által előírt tolerancia határon belül van. Valószínű lesz még egy köröm vissza.
Tegnap voltunk tesztvezetni Nissan Leafet és Zoet is, a Leaf kiesett elég gyorsan, hosszában nem állítható a kormány, páromnak nem volt túl kényelmes és a belsejét is túl komornak találta. Viszont a Zoe nagyon tetszett neki, egyelőre ő a befutó, de még gondolkodunk picit rajta.
Az igaz, hogy a 22 kWh-s Zoek közül a megegyező kapacitás ellenére e a 2015 július utániak nagyobb hatótávval rendelkeznek?
Tegnap egy 2013 év végi modellt tesztvezettünk, Renault márkakereskedésben, nagyon ajánlgatták, tulajdonképp egy volt bemutatótermi autó, mindössze 800!!!! (Nyolcszáz) km van benne, árban is nagyon jó, csak kérdés hogy ez hogy nem volt használva inkább előny-e vagy hátrány, valamint ha tényleg volt változás 2015-ben, akkor mennyivel lennénk hátrányban a 2013-assal. A kilométer nagyon csábító, tényleg szinte új az autó kívül-belül, valószínű nem találnánk még egy ilyen alacsony futással rendelkezőt, 1 év Renault garancia ami bővíthető, valamint 2 év ingyenes szerviz.
Van még hasonló árban egy 2016-os, de abban 60 ezer km van. -
Vasy09
őstag
Én úgy tudom, hogy a 2018-tól gyártott (újabb) Leaf-eknél nem tudnak trükközni a pálcákkal (még)!
Amúgy mi is most vettünk egy 2018-as Tekna felszereltségűt 44ezer km-el! Nissan márkakereskedés valamelyik vezetőjének volt a céges kocsija, de lecserélték, mert megkapták az új 62-eseket!
Ami meg az akku hűtést-fűtést illeti, szerintem nem akkora para ez, mint ahogy mondják. A 2011-es Leafek is bőven szaladgálnak még, és azoknak az akkuja is 60% körüli a legrosszabb esetben!
Minket meg nagyon nem is befolyásol a dolog, mivel nem földkörüli túrákra vettük, hanem ingázni a lakóhelyünk, meg a melóhelyünk (napi 50km) között! A környéken utazgatni is bőven jó szerintem, voltunk már vele Pesten, meg Kecskeméten is, és semmi hisztije nem volt! Amúgy meg úton van a második csemete, így mi alapból sem tudnák több száz km-t megtenni egy seggel a gyerekkel!
-
axioma
veterán
Kezdo C jogsis srac (me'g A4 papiron volt neki a kategoria-emeles) egy kis uthengert szallito (mar lerakta, visszafele jott) platossal az utcankra meroleges utcabol (15 even belul lett aszfaltozva, szoval epphogy 6m), elsobbsegadas tablanal akart jobbra kis ivben kikanyarodni. Ferjem jott neki jobbrol, elsobbsegben bekanyarodott melle balra, az meg nem varta meg hogy teljesen elhalad mellette hanem egybol kanyarodott. Csak ez nem szemelykocsi, a platos kocsi hatulja a fordulokör miatt vegigment az auton kezdve a bal tukorrel, a bal hatso ajto, mellette levo karosszeria-elem, es a teljes bal hatso vilagitas. Pedig a ferjem mar felig a padkara is felment elole. Rendorseg, es csak akkor ismerte el mikor a fedelzeti kamera kepet (hazaugrottam laptopert) megmutattuk, o azt hitte a ferjem kanyarodott bele...
Ma jon a biztosito (masik kotelezojere), a szerviz foto alapjan aka'r 1.5M kart mondott (mozgaskepes de nem forgalomkepes bal tukor nelkul a rendor szerint), de ami ga'z lenne ha nem home office lenne, hogy leghamarabb oktober vegen lesz idopontja, de az alkatreszek beszerzese is lassu, akar kesobb is lehet, plane ha kesobb jon meg a biztosito valasza. Megkerdezte az opel szervizt is, az a vicc hogy ugyan "mindent inteznek", de a kar merteket "majd meglatjak", es az is lehet hogy a vegen ra is kell fizetni... [ez kerem Magyarorszag]. Hat akkor mar inkabb a kozelebbi szerviz ahol kimondottan elektromos es hibridre vannak specializalodva, es az akkublokk-cseret is ok csinaltak, ismerik az autot. [Egyebkent majdnem 80km-t tud jelenleg optimalis korulmenyek kozott.]
Na kozben itt volt a biztositos, szamot nem mondott de nem csodalkozott a szerviz szaman... nagyon rendesen minden karcocskat felvett ami a baleset eredmenye pl. a toltonyilasfedelre is, amit a letort de kabelen himbalozo tukor okozott. -
Ck.
addikt
Jaj, nektek is megcsukták az óttót?
nagy a kár?
Igen, utánaolvastam a Leafeknél az akksi hűtés hiányának, ezért csakis kizárólag teli 12 pálcásat nézünk, alacsony kilométerrel. Tudom, hogy a pálcával is tudnak okoskodni, ezért próbálunk biztonságos helyről, jó hírű kereskedésből vagy márkakepviselettől vásárolni. Szerencsére itt azért annyira nem jellemzőek a szélsőséges időjárási körülmények és a nagy meleg sem tart hosszú ideig, ezért remélhetőleg az akkumulátor is jobban szereti az itteni klímát. -
axioma
veterán
En is neztem a Zoe-t magamnak mint kovetkezo kocsi
De amugy olyan szempont alapjan ami nalad szerintem nincs: garazsba ferjen be (Zoe "csak" 4.05m, Leaf joval hosszabb). Es a kisebbek kozul a Zoe az elso (mondjuk: legolcsobb) ami 5 szemelyes. [Csak aztan jott a covid, es most annak ellenere hogy letarolta egy hulye platos az Amperat, most sincs gond, mert nincs ingazas, eleg az ion boven.]
A Leaf-eknek egy nagy bajat szoktak emlegetni, de az tudtommal me'g a legujabb tipusoknal is megvan, hogy nincs benne akku homerseklet-szabalyzas. Ez egyreszt nem idealis esetben kisebb hatotavot jelent, masreszt azt mondjak, hogy art is az akku elettartamanak. Olvass utana, en csak azt tudom hogy ez szempont szokott lenni, nem tudom mennyire kell szamitson. -
Ck.
addikt
Köszi a részletes választ, igazából azért kérdeztem, hogy a már meglévő Type2-Type2 kábellel lehet-e valamit kezdeni a Nissan töltését illetően egy átalakító beiktatásával. De ezek szerint ha jár hozzá Type2-Type1 kábel, akkor semmi probléma.
Páromnak keresünk amúgy lektromos óttót és igazából ami jelenleg elérhető és tetszik is, az a Leaf és a Zoé. 2014/utáni évjárat, 24/22 kWh-s verziók játszanak. Szerinted is a Leaf összeségében jobb autó?A Zoé saját akksival drágábbra jönne ki, bérelve pedig havi 50-100 font lenne az akksi. Összeségében inkább a Leaf felé hajlunk, felszereltségben is jobbnak tűnik és az egész autó kinézete és összerakása valahogy jobban bejön és ahogy olvasgatom a Zoé tud meglepetést okozni különböző töltéselektronikai hibákkal.
-
axioma
veterán
Na varj, toltooszlop nincs type-I, de van ketfele type-II. [Pontosabban en me'g csak magan fali toltot lattam kabel vegen type-I apaval, itthonra ilyen van, de szerintem ez sose volt alapterv koztoltesre.]
Az elso, hogy type-II aljzat van benne. Akkor hurra, a kozteri tolteshez kapott kabeled egyik vege ezert type-II, a masik type-I, problem solved.
A masik, hogy gyorstoltoltos, gondolom arrol beszelsz, amibol log a type-II apa vegzodesu kabel. Na ehhez a sima type-I -> type II kabeled, ugymond hosszabbitva, nem lesz alkalmas! Szivtunk vele tavaly Berlinben tobb helyen, mire kiderult. De van olyan partiz cm-es kabel, amelyik a ugy alakitja at type-I-re, hogy kepes tolteni. Muszaki tartalmat passz, valahol van linkem ra (itthoni gondolom nem erdekel, de aliexpress-es is, ha kell megnezem).
[Azt hiszem fizikailag is megkulonboztetheto azzal, hogy mekkora a bedughato resz melysege: a kozteri toltokabeled kisebb melysegig megy bele, mint az atalakito, es ez direkt, nem csak a fizikai akadaly van - ertsd, nem tudja reteszelni -, hanem a kommunikacio is ugy tudom kulonbozik, ezert kell a roviden is viszonylag draga kozdarab.]
Ja termeszetesen megfelelo kozdarabbal teljesen normalisan toltheted.Leaf? Na de hova tunt a Mercedes?
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
mennyire egészséges vagy főbenjáró bűn Type 1-es autót (Leaf), Type2 oszlopról tölteni átalakítóval? A környéken sehol nincs Type 1 oszlop. -
Strezi
őstag
Villanyautós találkozó, Szeptember 26.-án, keszthelyen.
Kezdés a kastélynál 10, majd 14h-tól folytatás a kikötőben. -
t72killer
titán
Így van, az octaviával a gyakorlatban is megvan nekem az ~50liter/1100km télen-nyáron. Csak elgondolkoztam, mennyibe is kerülne a váltás, de úgy néz ki, még túl sokba.
Mondhatnánk , h új autó vs használt, de
1. találj használt modellt az idén kiadott első fecske normálisabb hatótávú/nem tesla-árú kocsiból
2. találj egy becsületes kereskedőt, aki nem tagadja le, hogy az az akksi bizony már járt balesetben... -
t72killer
titán
Kicsit gondolkodóba ejtett az új Enyaq iV villanyskoda, a legnagyobb, 510km-es hatótávú modell távolra utazgató családdal már majdnem viselhető lenne (500km-enként szoktunk pihenni). Viszont még mindíg soknak tűnik a felár egy 2-3éves dízeles Octavia-hoz képest. Ingyenáram és hosszú távon 0 adó mellett se tudná ledolgozni a kb 30eEUR különbséget - mivel nem Pesten vagyok, ezért a zöldrendszámos parkolóbuli nekem nem játszik.
-
Füleske
addikt
"Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem."
Nem, szó sem volt az egyéni igényeidről. Általánosságban beszélünk. Azt írtad hogy autópályára nem jó a sima hibrid. De az autópálya az csak neked meg még pár embernek 220-230. Ha neked, személy szerint kell a 220-230, akkor nyilván nem Corollát/Ioniq - t ajánlanék. Azt hittem ez egyértelmű.
Björn : [link] -
Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem. Nekem nem kell 28-as Ioniq, kb. Siófoknál állhatnék ki tölteni. El szeretnék jutni Zalaegerszegig. 2 óra alatt (persze nem a nyári dugóban). (Nem ismerem Björnt, gondolom, nem a Borg.) Az M7-en Székesfehérvár után rá tudsz állni 180-200-ra, Balatonvilágos után akár Vmax-ra. Nem szoktam Vmax-szal menni.
Az utolsó 5 autóm közül a leggyengébb 180 lóerős volt, szeretem ha van tartalék, és szükség / igény esetén még gyorsul 200-ról. Írtam, oldschool vagyok.
Ha Te Aurist / Ioniqot hajtasz, biztos a saját felhasználásodnak megfelelően választottad. Nincs velük semmi baj, tetszenek nekem is, DE nem nekem valók, sem annak aki sokat jár autópályán és nem szeret a külső sávban a kamionok és kisautók közé szorulni.
-
axioma
veterán
válasz
aujjobba #600 üzenetére
Bar az nem konnektoros, de a 2001-es priusunkat 1 eve me'g eladtuk... valaki hasznalja. Nem szamit a bonyolultsag, meghajtast erinto hibarol nem tudunk a multjabol sem, akkupakk az mondjuk lett frissitve.
Persze a jo az lenne ha nem kaszaltak volna el a bmw i3-ban levo REX megoldast... az ugy "hibrid" hogy nem bonyolult, mert fuggetlen, es a motor se kell annyi mindent tudjon mint a meghajto motorok, igy szogegyszeru es kicsi. (Az amperara is ezt mondtak mikor kijott, de kiderult hogy azert valahogy rahajt kozvetlen is a kerekre autopalyan.) -
Füleske
addikt
Ok, csak akkor megint az almát a körtével hasonlítunk össze. Az a "foscsi" 28 - as Ioniq egyébként jóval gyorsabban tölthető mint az új 38 - as, tehát hosszú utakra még jobb is. Másrészt az akku degradáció egészen minimális ennél a típusnál. [link] 6,5 - ért nem sok ilyen alternatívád van teljesen elektromos autóknál. Leaf - fel pl. tele a piac (többet is adtak el belőle anno az alacsonyabb ár miatt), de az akku miatt nem annyira kelendő, többet veszít az értékéből.
" Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető." Erre mondom én azt hogy egy sima hibrid jelenleg szerintem egész jó kompromisszum. Sima benzint/dízelt vagy lágy hibridet én nem vennék már semmire sem. Hol akarsz 220 - 230 - al menni ? Miért nem elég a 180 ? Björn - nek volt egy model3 - as videója ahol német autópályán tolja 200 -230 - al végig. Kb. ott sem ment senki 160-180 felett, nem életszerű ez a sebesség.
Én sem Prius - t írtam hanem Corolla kombit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR