Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Google Chromecast topic
- ZIDOO médialejátszók
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa134
addikt
válasz
wassermann #1597 üzenetére
én Shadowbull #1594-es hsz-ére reagáltam amiben arra utal, hogy az autóval (műszaki) jellegű gondok vannak. Erre lennék kíváncsi, hogy ez mit takar.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Tiédetis #1595 üzenetére
Öööö? Micsodat is?
A Tesla csapnivalo minosege kozismert. Nyilvan kifoghatsz egy problemamentes autot, csak ennek sokkal kisebb a valoszinusege, mint mas markaknal, ugyanennyi penzert. A szerviz garancialis javitas eseten meg ott probal lehuzni, ahol csak tud.
Hogy maga az auto milyen, azt nyilvan tudod, remelhetoleg kiprobaltad, megfontoltad, nem pedig a telsafan szekta legendai alapjan dontottel.
-
stickermajom
addikt
válasz
wassermann #1597 üzenetére
Bármi elképzelhető, csak nem értem miért nem lehet ezt rendesen kommunikálni akkor. Nem mintha lenne mozgástere a vevőnek az igazságot hallva, mindenképp marad náluk.
-
sasa134
addikt
válasz
#48584626 #1594 üzenetére
Engem is érdekelne... Mert sokan utalnak ilyesmikre de leírva részleteket sosem olvastam. Ha meg igen, azt se első kézből...( Egyik legjobb barátom március óta hajt egy FL SR+ M3-at, eddig nulla probléma - persze ez nem tekinthető mérvadónak, lehet ettől még sokaknak bajos az autó)
-
WiZARD
addikt
De itt nem a gyártóval van a gond, mert a körülöttünk lévő országokba szállítanak. A helyi kirendeltséggel van a gond és kifejezetten miattuk nem szállítanak ide többet.
joghurt: Papíron nem vállaltak semmit. Weblap kiírt egy várható szállítási időt, de ez már a megrendelő lapon se szerepel. Telefonban meg hazudoznak össze-vissza, eddig szeptember, most novembert, aztán majd gondolom jön február-március.
-
PSAnál nekem tavaly minden pöcre ment... 4 hónapra ígérték az autót... 4 hónapra megvolt az alvázszám 1-2 nappal később itthon volt az autó... ezt követően volt pár nap átírási kör biztosítási nyavaja (támogatás miatt) és november 21-én ültem bele a július 15-én rendelt autóba...
Az utánam párral rendelőknél már 2 hónap gap volt, mert nem volt elég 3 fázisú inverter, mert a PSA nem számolt arra, hogy mindenki kérni fogja a három fázisú töltést az autóhoz. -
WiZARD
addikt
válasz
stickermajom #1583 üzenetére
Nem fogják semmire, csak hogy sajnos nem jött autó. Mintha nem ők tehetnének róla, hogy nem allokálnak ide autókat
-
stickermajom
addikt
Az itthoniak mire fogják a csúszást?
Spring rendelésem amúgy ugyanez pepitában, csak ők nem ünneplik magukat Linkedinen.
Október-novembert ígértek, december 30. a határidő a szerződésben, alvázszám viszont nincs. Miután felmondással fenyegetőztem találtak egy "listát" ahol novemberi gyártás szerepel, talán január-februárra itt is van.
-
WiZARD
addikt
#tesla_hungary
~6 hónapja működik a cég, linkedin profil alapján többnyire magyar, releváns tapasztalattal rendelkező csapattal.
A 6 hónap alatt végig ígérgették mindenkinek aki rendelt autót (állítólag 200+ user), hogy szeptemberben átadják.
Szeptember utolsó napjaiban végül kb 5-10 autót átadtak. Majd kitették linkedinre, hogy mekkora királyak, teljesítették a Q3 célokat. (tehát 1 percig se tervezték hogy a rendelések pár százalékánál többet valóban átadjanak)
A maradék párszáz usernek megígérték, hogy november körül várható az átadás, sajnos csúszás volt. Holland logisztikai központból az szivárgott ki, hogy Q4-re se terveznek 10-20 autónál többet küldeni Magyarországra, a helyi problémák miatt, ezt azért nyilván tudják az itt dolgozók is...(autó lenne bőven, a környező országokban azért belátható idő alatt megkapják a userek amit rendelnek)
A linkedines önünneplő postok alatt próbáltam rákérdezni, hogy most akkor mi van. Az egyik, amerikai alkalmazott már láthatóan profin elsajátította a balkáni magyar ügyfélkezelés alapjait - törölte a kommentem, és letiltott.
-
biker
nagyúr
válasz
tolts.hu #1573 üzenetére
"Egyáltalán mennyi villámtöltés a normális, ami még nem nyírja: havi 1? Vagy heti 1?"
Rengeteg, mivel a villám messze nem villám, és nem az akku csúcsa.
Fékezéskor pl 90kW elvileg a csúcs visszatermelése a kocsinak, a töltés meg 45kw lesz az 50-es töltőn.
Fejlett európai országokban ez csak gyorstöltés
napi 1-nél ne legyen többDe az ilyen 10-15-20perces villámozások nem sokat számítanak az akku életében.
-
válasz
tolts.hu #1573 üzenetére
lehet számolni vele de DC-re csak ahogy írja cousin333 szinte üressel érdemes állni mert 10-80 30 perc alatt simán megvan egy Leaf2-vel is
... De megnyugtatlak pár hónap és vagy egy taxis fog állandóan lógni azon az ingyenes töltőn vagy egy nagyakkus szarrágó
... szóval a tapasztaltom az, hogy nem érdemes ingyenes töltővel számolni.
Nálunk Dunakeszin csak 4 22 kW-os AC töltő van de már itt is láttam Taxist 1-1,5 órán át tölteni
... nem tudom, hogy hogy éri meg neki (max 11 kW-ot tud felvenni a Skodája
), de a 25-50es DC töltőkön rendszerint 1-1,5 órát töltenek nagy akkus autók ingyen.. (tipikusan pesten taxisok...)
-
NoMagix
addikt
válasz
tolts.hu #1573 üzenetére
Köszi erről már olvastam! Zoe teszt olvasása után már nem olyan szép minden!
2 hónapja cseréltünk egy 18 éves kis benzinest (asszonynak) egy 5 éves szintén benzinesre, a másik 14 éves kocsit is gondoltam egy fiatalabb benzinesre cserélni, majd kb. 3 - 5 éven belül mindkettőt cserélnénk villanyra, de elnézve a jelenlegi tendenciákat lehet, hogy hamarabb lesz a villanyra az átállás! (Jövőre tervezzük a napelemeket is)
Most azon agyalok, hogy az asszonyom kocsiját használnám én tovább és neki vennék egy elektromosat mivel pesten a kerületben mozog sokszor rövid távon napi szinten 10 - 20 km-t! -
cousin333
addikt
válasz
tolts.hu #1573 üzenetére
Alapvetően a villámtöltés maga nem gáz. Az ebből fakadó melegedés lehet a probléma. A Leaf 2 már ezért korlátoz, ha egy nap 2-3 alkalommal "villámtöltöd". A másik tényező az akku töltöttsége. Magas százalékoknál pont az akku kímélése miatt lassul a DC töltés sebessége. Azt nagyon nem szereti, ha huzamosabb ideig 100% környékén van a töltöttség.
Ebből következik, hogy használhatod nyugodtan a Lidl töltőjét, amikor csak akarod, de vedd figyelembe, hogy a töltöttség a 30 perc végén ne haladja meg a 80-90%-ot. Akkumérettől függően 50kW-on azt jelentheti, hogy vagy elég üresnek kell lennie, vagy nem kell megvárni a 30 percet.
Az én autóm akksija szűk 30 kWh. Egy múltkori hasonló Lidl villámtöltéssel 17%-ról 91%-ig ment pontosan 30 perc alatt.
-
tolts.hu
őstag
válasz
NoMagix #1572 üzenetére
A zoéról én csak jókat hallottam. Viszont ez fontos: [link]
A jelenlegi üzemanyagárak mellett azonnal lecserélném a vitarát őrá.
Viszont az asszony nem akar kisebb autót, így várunk még vele, és leaf 2 lesz.Más kérdésem azokhoz akik már elektromossal járnak: a lidl-be szoktam napi szinten vásárolni, és itt felém van is Chademo, 50kw, 30perc ingyen.
Érdemes elcsábulni az ingyenes lehetőség miatt, és rátennem minden alkalommal, vagy jobban nyírja az akkut annál, hogy ez megérje?
Egyáltalán mennyi villámtöltés a normális, ami még nem nyírja: havi 1? Vagy heti 1? -
NoMagix
addikt
válasz
wassermann #1571 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Eddig a háttérben olvasgattam néha néha!
Tervezem már valami villanyos autó vásárlását, de ez elég sovány csapat 3 millióért!
Leaf és a Zoe közül választanék! -
wassermann
addikt
Villanyautók három millióig: [link]
-
Tiédetis
senior tag
köszi
-
-
Tiédetis
senior tag
Sziasztok
Ti mit használtok útvonaltervezőnek, ami hozza az út mentén lévő EV töltős helyeket? Plugshare-t néztem, többé-kevésbé jó is. A többinek amit találtam mindnek volt valami nyűgje (pl. nem tudtam a fizetős szakaszokat kivenni)
-
-
joghurt
addikt
Én hetente egyszer szoktam tölteni, lehetőleg a hétvégi nappali napfényből. Tipikusan addigra fogy le 15-20%-ra (50 km hatótáv marad).
Majd ha télen nagy hidegek lesznek, előfordulhat, hogy hét közben is fog kapni egy kis pótlást az irodai fölös napáramból.De annyira nem hülyeség az ijesztegetés, csak nem életszerű. Az iD4-nek bizony 82 kWh akku jutott, ami 30 óra 230 V-ról, a szokványos 12 A-es konnektoros töltővel. De ahogy írod is, nagyon nem tipikus napi szinten üresről teli tölteni ilyennel.
-
WiZARD
addikt
válasz
tolts.hu #1556 üzenetére
Ez a 230V-s 20-30-40 órás töltéssel ijjesztgetés is csak azt mutatja mennyire fogalmatlan aki ír róla.
Igen, 0-ról 100%-ra tényleg ennyi idő. De ha otthon lehet tölteni, mindennap, akkor elég ritka helyzet, hogy erre legyen szükség. Napi 50-100km-nyi hatótáv meg simán minden éjjel belemegy 3-6 óra alatt. -
válasz
dabgergo #1552 üzenetére
mindenképpen de a házban is legyen alapból 3 fázis... (még nem mindenhol alap)
- én a vezetéket is behúznám (5x6-os réz vezetékkel)
- páran írták az utp is férjen bele... arra nem tudom mi szükség van ... persze ha wifi hatótávon belül van...
Nekünk alapból nincs utp csatlakozó az autó töltőn.
-
joghurt
addikt
válasz
dabgergo #1557 üzenetére
Ja, és inkább több párhuzamos cső legyen, mint egy nagy. Egyrészt a külön áramköröket külön illik vinni, másrészt a gyengeáramot (LAN, érzékelők, okosotthon, riasztó stb.) külön a hálózattól (230/400 V).
A villanyosok is jobban szokták szeretni, mert nem kell olyan mély árkot vésni, legfeljebb kétszer végigtolni a horonymarót. -
dabgergo
őstag
Nagyon köszi a válaszokat, meggyőztetek! :)
-
válasz
dabgergo #1552 üzenetére
Nincs elektromos autóm, úgyhogy itt általában csak olvasó vagyok, de...
Hány évre építed azt a házat? Ha max 5, utána úgyis eldózerolod a picsába, akkor ne.
Ha viszont 20, 30, 50 évre, akkor szerintem itt nincs kérdés. Ha 20 év múlva veszel 10 éves használt kocsit, már az is 90%, hogy elektromos lesz, ahogy a mai trendek haladnak. És 5-10-20 év múlva szétverni a már faszán belakott telket/beállót/járdát... Na AZ szopás.Most, amíg még úgyis mindegy, nem kerül kb semmibe kihúzni egy üres műanyag csövet. Aztán mikor odáig jutsz, mehet bele az a kábel meg delej, ami akkor éppen aktuális.
Ui.: tudom, hogy építkezés közepén nem éppen arra szeret gondolni az ember, hogy eladja (még kész sincs a rohadék
), de abba se hülyeség belegondolni, hogy ennek rövid időn belül, de talán már ma is konkrétan értéknövelő hatása van. Lassan tölteni meg lehet az erős töltőn is. Amit nem lehet, az az, hogy gyorsan tölteni a lassún.
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Még nincs elektromos autónk de mondjuk 5 éven belül valószínűleg lesz és most építkezünk és nem tudom eldönteni h érdemes-e elektromos autó kiállás előkészítést (csövezést, vezetékezést) kérni még most, amikor könnyen kivitelezhető mert még olyan fázisban van az építkezés, vagy elég lenne valami kültéri komolyabb konnektor 220V-al, mert éjszaka úgyis tud elég időt tölteni a kocsi.
Tudtok ebben tanácsot adni?
-
cousin333
addikt
válasz
joghurt #1547 üzenetére
Szerintem a válasz: is-is. A nyilvánvaló hatótávnövelésen és biztonsági tartalékon túl a REx csak nyűg. És én nagyon nem hasonlítanám a hibridekhez (bár technikailag ez is egy soros hibrid), a Porsche hibridekhez meg pláne nem. A zöld rendszám kérdése azért is érdekes, mert a REx nem az autó integráns része, mint egy hibridnél, hanem - nem kevés - pénzért vásárolható kiegészítő extra, mint a nagy navi vagy a bőrülés.
Az axioma által említett videót itt linkelték: #724. Erre írtam akkor én is néhány választ, ami talán jobban megvilágítja a REx mibenlétét (#728, #733, #737, #745, nem linkelem, mert nem akarom őket kiragadni a kontextusból). Egy szlogen is segít: "EV with a backup plan".
Rolly: a kicsi tank oka, hogy többet kell menjen tisztán villannyal, mint benzinnel hajtva. Azt hiszem ez volt a hatótávnövelt-elektromos kategória feltétele Kaliforniában.
axioma: Őszintén szólva már akkor sem értettem, hogy miért vagy úgy kibukva a videón...
-
axioma
veterán
válasz
joghurt #1547 üzenetére
En azt hallottam e-autokkal foglalkozotol, hogy Europaban pont azzal astak ala, hogy ezzel mar nem full elektromos, nem jar neki minden tamogatas, nyilvan nem Mo szamitott hanem inkabb a nemet piac. Par honapja itt is buszken mutatta valaki a youtube videot, hogy Hollandiabol csak benzint tankolva hazahoztak 2 nap alatt egyet. Es csodalkoztak hogy nem tetszik hogy ezt a hasznalatot nepszerusitik, me'g ha kozben az autot is
Az nem eletszeru, hogy hosszabb utra "majd lesz tolto" nekiindulsz. De az igen, hogy most me'g raksz bele benzint, hogy sehol ne maradj ott, de par ev mulva mar csak aramot toltesz bele. [Igaz, nem artana ha ehhez nem lenne dragabb az utcai toltes km-e, mint a benzinbol...]
Az nem jo osztonzes, hogy vegyel meg dupla akkut, akkor elobb elfarad a feneked mint kifogy az auto... plane a mostani gyartasi kapacitas-hianyos idoben, de sztem amugy sem. -
joghurt
addikt
Igen, tisztában vagyok. Elnézést az összemosásért.
Az i3 REx kihalásáért a jogszabályok helyett inkább az akkuk fejlődését okolnám. Az első széria kb. 22 kWh-t tudott, a tavalyelőtti modell ennek a dupláját. Nincs már akkora szükség az extenderre, illetve az igazán hosszú utakhoz meg az sem elég.
-
#48584626
törölt tag
válasz
joghurt #1543 üzenetére
De, van. Csak a megfelelo meretu autot mar honapokkal elotte le kellene foglalni, normalis kolcsonzo normalis autoval normalis feltetelekkel pedig ket hetre tobb ezer euro. Hja es hozd el a repterrol indulas elott, mert ott van, hogy oda hogyan jutsz ki es mikor az a te bajod.
Mondom, megvalosithatatlan es baromi draga. Es akkor arrol nem is beszeltunk hogy mi van ha valaki mondjuk nem egy millios varosban el mint en, hanem mondjuk videken.
-
érdekes azért a priusok nem sokat szoktak meghibásodni....
majd azért kíváncsi leszek, hogy te (ha jól tudom Teslad van) 2+6 (teljes / hajtáslány) éves garanciáddal vagy én (e208) a 8 éves teljeskörű gari után mennyit fogunk a szervízben hagyni... egy esetleges inverter csere, motor vezérlő hiba miatt... akku cserére szerintem nem lesz szükség, de a köztes elektronikákkal lesz majd gond idővel
-
válasz
joghurt #1541 üzenetére
tisztában vagy az i3 rex működésével? Aki városban járkál de 2hetente havonta elmegy 200 kmre lévő rokonokhoz annak tökéletes jármű... És a tapasztalat amúgy az, hogy a 94Ah-s rexesek annyira keveset használják a benzin motort, hogy ugye (2-3 havonta automatikusan beindul, hogy kitolja magából a berohadó üzemanyagot...)
Nem kéne az i3 rex szerű autókat összetéveszteni a látszat pluginekkel... Ha lenne valami 30 kWh akkus i3 rex szerű autó akkor én biztos azt venném... feleslegesen minek cipeljek + 200-300 kg akkut amikor évi 6x kell ...
-
joghurt
addikt
válasz
#48584626 #1542 üzenetére
Mármér? A környéketeken nincs autókölcsönző?
Mi tavaly a két (akkor még belsőégésű + hibrid) személyautó helyett mentünk egy kisbusszal. [Egy személybe nem fér be mindenki.] A két hátsó sorban variálhattak a kölkök, épp ki kivel áll szóba, és még befért egy bringa plusz két roller a csomagok mellé.
-
joghurt
addikt
Szerinted egy zöldrendszámos Carrera/Panamera S-be mennyit töltenek konnektorról, és az idő mekkora részében mennek a belsőégésűről? De akár egy i3 REX-be.
(A plug-in Priusról voltak eléggé elkeserítő statisztikák, pedig azokat az elvileg jóval környezettudatosabb emberek vették, mint az izomautókat.)Az "időnként el kéne menni nyaralni" problémára a legtöbben úgyis repülővel mennek, a többiek meg arra a pár napra kölcsönözhetnek akár egy kisbuszt is. Ennyiért nem éri meg egész évben magaddal hurcolni a belsőégésű motort, és fenntartani a dupla hajtást. Ld. schawo.
Ha már jogszabály, én csak a teljesen elektromosoknak adnék zöld rendszámot. A plug-in hibrideknél legfeljebb valami utólagos adókedvezményt, a kiolvasott tényleges elektromos töltés arányában.
-
axioma
veterán
-
Pluginek: két hajtáslánc, dupla meghibásodás, dupla szívás. Ha villanyt akarnék, nem vennék bele egy benzinmotort is nyűgnek. Két Amperát/Voltot ismertem személyesen. Egyiket én adtam el tavaly egy év használat után, arra idén nyáron az új tulaja ráköltött, egy millát, a másikat egy ismerős szerelőm használta, és az is megadta magát.
-
Semin
őstag
válasz
rbalint88 #1536 üzenetére
Nem tudom másképp leírni….mielőtt megveszed az autót amit kinéztél -bármelyiket- fel kell hívni azt a márkaszervízt ahova járni fogsz a kocsival. Ha ők azt mondják garanciális és minden ok, akkor nincs kérdés.
Értem én mit mond a kerskedő, de ott kérdezd meg akihez viszed az autót, ha garanciában javítattni kell. Ha a Hyundai magyarország azt mondja oké, akkor nincs kockàzat.Ez csak egy telefon, és máris tudod mit veszel
-
joghurt
addikt
válasz
rbalint88 #1532 üzenetére
Ez egy aberrált magyar fixáció. A nemsoká eladandó régi autómhoz kaptam szervizkönyvet. Biankót. De végig volt pecsételve, ugyanazzal a pecséttel.
Nekem megvan az összes kisjavítós és alkatrész számla is, de a szervizkönyvbe még a márkaszerviz sem írt egy sort sem.Az külön fizetős tétel lenne?
-
rbalint88
addikt
válasz
tuzpenge #1520 üzenetére
Ami jellemzo, az a toltoretesz es az ablakemelokapcsolo, egyik se tragedia (100-100k max), a baj akkor van, ha epp nalad szarik be az amugy nem jellemzoen tonkremeno hajtoegyseg (2M), vagy inverter vagy akarmi. Akkor pont nem fog boldogga tenni a statisztika, ha neked kell kicsengetni azt az 1000-bol 1 elromlo javitast 🤷♂️
Füleske: csak keszletes
Semin: a kereskedok, akikkel beszeltem nem
epp ezt mondtak. Csak akkor garis, ha az elektronikus szervizbejegyzesek mellett a szervizkonyv is toltve van es nem a nemet rendszer szerint, amibe ket honap vagy 2000km csuszas fer bele, hanem a magyar elvaras szerint, ami 1 honap vagy 1000km. Ellenkezo esetben kis szerencsevel egyedi elbiralasra megkapod a garanciat, ha pedig nincs szervizkonyvet, csak elektronikus szervizbejegyzesek, akkor gyakorlatilag nem garis az auto.wassermann: gyerekkel (es foleg kutyaval) carsharingra alapozni a szemelyes mobilitast inkabb hulye, mint bator otlet…
probaltuk parszor, jellemzoen akkor nem volt auto, amikor idore kellett volna menni
-
válasz
Füleske #1530 üzenetére
a ráköltés ismerős ... Skoda Fabia... eladjuk bontóba műszaki nélkül vagy hozzuk rendbe kérdést párom tesója döntötte el kellett neki fél évre költsön autó... cirka 500e-nél tartunk és még nem működik minden rajta... Most anyósomék használják... Szóval mennyire reális egy 15 éves autóra (ami 400e-t ér) 500e-t rákölteni
...
-
Füleske
addikt
"szerintem ma aki elektromos autót vesz és nem tudja otthon tölteni az nem hoz sajnos racionális döntést... "
Szerintem felhasználási körülményektől függ ez is. Nem minden a matek. De mondjuk a 13 éves szívó benzinesemre tavaly, mielőtt eladtam, 365 ezret kellett költeni a műszakihoz, pedig látszólag jó volt. Ez mennyire racionális? -
válasz
Füleske #1526 üzenetére
Opel ampera / hasonló méretű ioniq összehasonlításra írtam... és itt nem új-új az összehasonlítás hanem régi használt régi használttal...
Egyébként szerintem ma aki elektromos autót vesz és nem tudja otthon tölteni az nem hoz sajnos racionális döntést... Nekem havi körülbelül 250 kWh áram fogy el az autóban ... nem lenne ehhez Teslaval sem időm sem kedvem töltésre várni még úgy sem, hogy közben be tudok vásárolni, mert a legközelebbi Tesla töltő tőlünk 20 km-re van nem fogok 2x 20 km-t heti 2x megtenni (1,5x) hogy tőtikézzek ... (főleg nem 80-100-270 Ftos árammal ... tudom a Teslak most elvileg itthon még ingyen töltenek ezt követően valahol 100-110 Ft körül várható a töltés áruk ami még mindig olcsóbb mint a diesel benzin, de 2x20 km itt Pest körül alsó hangon 30 perc vezetés pluszban / hét)
Amúgy a fenti miatt nem értem az ingyenes töltőkre akaszkodó autósokat sem
-
Füleske
addikt
"Azért ha már a Tesla szóba jött amiért egy M3 SR+-t kapni azért full extrás plugint ami gyári adat szerint 50 km-t tud megtenni ... "
Mit szeretnél ezzel mondani? Én pl. előbb vennék bármilyen Tesla-t (pedig nincs rá szükségem), mint bármilyen plugin - t. Nekem kis távokra kell az autó, viszont lakásban lakok, tehát ne kelljen naponta elvinni tölteni. Plugin értelmetlen lett volna számomra, de a Tesla hatótávja, teljesítménye is felesleges.
"Ott van az említett Opel Ampera 3-4 millió között kapható..."
Új autót új autóval hasonlítunk össze. De ha csak 50km kell, akkor a hasonló korú Leaf is ugyanennyibe kerül, és olcsóbban fenntartható.Mint írtam már, szerintem felesleges matekozni, a felhasználási körülmények fontosabbak.
-
válasz
Füleske #1524 üzenetére
Azért ha már a Tesla szóba jött amiért egy M3 SR+-t kapni azért full extrás plugint ami gyári adat szerint 50 km-t tud megtenni ...
Továbbra is tartom ha valaki keveset megy nem fogja kihozni a plusz pénzt... Ott van az említett Opel Ampera 3-4 millió között kapható... fórumtárs leírta hogy 50+ km-t tud
Egy Ioniq 28-as 6 felett kezdődik ha szerinted a 2-3 milliós felárat visszahozza napi 70 km-rel (amiből jó esetben az Amperra akkuból letól) akkor én rossz matekórára jártam...
Amúgy van elektromos autónk nálunk évi 15-20e között ki is jön a matek, de maradt mellé a diesel is (tartalék autónak, de csak szívok vele, hogy néha be kell indítani)
Tisztában vagyok a környezeti lábnyomával egy autónak, de napelemről 40e km-t normál áramról 60-70e kmt kell megtenni ahhoz, hogy "zöldebb" legyen... CO2t nézve és teljes áram / üzemanyag gyártást egybevéve... itt Magyarországon ezért ha valaki 5000 km-t megy évente és nincs napelem akkor értelmetlen - szerintem, de mindenki azt vesz amit akar
értsd 12-14 év ... 14-15 éves autó meg valjuk be ha akkus ha nem megérett a bontóra (15 éves diesel autónk - anyósék használják - már szó szerint bontószökevény 280e kmrel)
-
Füleske
addikt
"egy elektromos autó cirka attól függ milyen 2-4 millióval drágább mint egy hasonló benzines... "
A plugin - okkal viszont egy árban van az elektromos. Választani úgy érdemes szerintem a kettő között, hogy ha inkább hosszabb távra mennek vele (200+ km, télen is) akkor plugin, ha inkább ez alatt akkor elektromos a célszerű. (Ebben az árkategóriában. Ha van pénz Teslára, akkor nagyon meg kellene indokolni a plugin - t...) Nem az éves futás szerint kellene választani.
Nincs felára, ezt felesleges is számolgatni, ahogy az akku gyártási CO2 - je is csak egy adat a sok közül. Kőolaj kitermelés, szállítás, finomítás CO2 - je? Szervizigény, alkatrészek, olajcsere CO2 - je? Mi a helyzet a kipufogó gázokkal, ugye nem csak CO2 van a világon?"plugin prius csak úgy lehet zöld rendszámos ha 25 km-t tud menni csak árammal"
Nem, annyi a katalógus adat. A valóságban, télen ezt oszd el kettővel.
-
axioma
veterán
válasz
rbalint88 #1518 üzenetére
nem olvastam vegig, semmi
@Rolly:
Most irjam vissza?
Ampera (2012-13, boven olcsobb) 35-50 km telen peldanytol fuggoen, az mar varosban tenyleg elektromos hasznalat.
Pakolasa: ami mind3 iranyban kiterjedt azt az ionba elobb berakom (hatso ulesek lehajtasaval persze), mint abba, mert a lapos hatso ablak miatt elegge limitalt, es a hatso ulesek kozott meg olyan elvalasztas van, hogy oda kutya nem fer, max. hatulra, ha nem tul magas.
Android/IOS kapcsolat nincs, keyless van (talan felszereltsegfuggo), ulesfutes van, kormanyfutest nem remlik hogy lattam volna, (es a koveto tempomat _sem_ igaz amit sokszor irnak, csak rafutasjelzes van). Nyilvan nem a garis kategoria, nem is azert akartam irni, hanem a 15 km vs. 25 minimum vs. elerheto valosag (nem tudok phev-t ami ezt erdemben tulszarnyalna). Kategoriaja a Mitsubishi Outlander, az oriasi (nalunk azert esett ki), de jellemzoen 30-35km egy toltesre a max., ha az is jellemzoen eleg, az esetleg jobb alternativa lehet nemgaris phev-bol, csak annak nem tudom a felszereltsegi lehetoseget. -
válasz
wassermann #1516 üzenetére
egy elektromos autó cirka attól függ milyen 2-4 millióval drágább mint egy hasonló benzines... Amúgy ilyen kis futásra egy CZero lenne jó de az nem 4 embernek + kutyának való
így napi 20 km-rel a soha nem jön vissza a felára, ráadásul nem is lesz környezet kímélőbb az akku gyártási CO2-je miatt... 15e km felett érdemes elektromos autót venni...
#1518rbalint88 plugin prius csak úgy lehet zöld rendszámos ha 25 km-t tud menni csak árammal ez nálatok évi 5000 km alapján kb elég ... -
rbalint88
addikt
Hasznalt ioniq28-tol indultunk, de a legtobb nem garis valojaban. 9-et csak ujra szannek szivem szerint, hasznaltbol csak garis teslara
Ertekvesztest konnyen felul tudja irni egy dragabb javitas, ami zsebre megy, ezert lenne jo a niro, tervezheto a koltsege.wassermann: zoe kis krumpli, id.3 nagy krumpli
Kicsi lenne nekunk a zoe.
Rolly: plugin Priusnak semmi ertelme. 15km hatotavert pont nincs ertelme megvenni. Nem feltetlen mindennap megy vele, de akkor altalaban iranyonkent 30-35km-t. Ha legalabb az egyik ut meglenne villannyal vagy a bp-i szenvedos reszek, akkor azzal ki lennek bekulve
Füleske: raer tavasszal, sot nyaron is akar. Csak idejeben elkezdem gyujteni a tapasztalatokat
Egesz eddig meg voltunk gyozodve rola, hogy 28-as ioniq lesz, de a kulfoldi autoknal a garancia ervenyesitese nem annyira gordulekeny, igy emiatt elgondolkodtunk a keret kitolasan es egy uj auton.
-
Füleske
addikt
válasz
rbalint88 #1512 üzenetére
Mikorra tervezed? Pályázat valószínűleg csak jövőre lesz, egy évben egy napig. Ha lesz. Ha most kell az autó, akkor csak használt jöhet szóba. A régebbi Ioniq olcsóbban is megvan, csak nem tudom mennyire elég neked... felette nem nagyon árulnak olyan használt autót, ami ténylegesen jobb is, 9 millióig. Zoe, Kona, Golf egy mérettel kisebb autók.
-
Semin
őstag
válasz
rbalint88 #1512 üzenetére
Nézzetek meg esetleg egy jól felszerelt használt ioniq-ot, minden kritériumnak megfelel amit felsoroltál. (Pontos hatótávról talász vidókat). 7m környékén elhozható egy fullos használt 28-as( 3-4 éves), vagy 9 körül egy fullos 38-as (~2 éves.) Garanciális 5 évig, és nem te fizeted az autó első értékvesztését. (Már ha a használt játszik.)
-
rbalint88
addikt
Sziasztok!
Erosen gondolkodunk felesegem Prius2-jenek cserejen elektromosra. Nem megy sokat, evi durvan 5e km jelenleg, max a duplaja lesz, ha visszamegy dolgozni. Erre keresunk megoldast 5+ evre, a szempontok: 2 gyerekules, 2 felnott es 1 kozepes kutya, babakocsi normalis transzportlehetosege. Keyless, Carplay legyen, ulesfutes, kormanyfutes lehetoleg legyen. Autopalyan nem sokat hasznalna, ha orszaguton klimazva/futve tud 200km-t, az kenyemesen eleg. Ujban a niro city star tunik optimalis valasztasnak vagy esetleg az id3 pure valtozata johet szoba, ezek csak akkor, ha lesz palyazat. Arban kb ez a 9M a teteje, amire ezek megerkeznek a palyazattal, de nyilvan nem baj, ha kevesebbol megvan
jo lenne egy meg sokaig garis darabot kifogni. Koszonom a tippeket, tanacsokat!
-
-
válasz
wassermann #1508 üzenetére
Elvileg 16Ahez elég a 2,5es vezeték természetesen ha hosszú akkor kellhet a 4es.
Nálunk készülve a 3*32Ara 5*6os vezeték megy a töltőig :)
-
HunChris
senior tag
válasz
wassermann #1505 üzenetére
2800-3000W ig bírja simán tartósan (48 óra) is, felette még nem teszteltem. (medencefűtés, 1,5mm2)
24 óráig egy 1mm2 vezetékkel kültéren is bírta... melegedett, de kültéren volt. (sokkal hűvösebb volt, mint ha tűzné a nap a kábelt. kb kézmeleg.)
De az is igaz, hogy a csatlakozóknál kissé melegebb. -
biker
nagyúr
válasz
wassermann #1505 üzenetére
sajnos nem, a legtöbben 16/10 jelzés van, vagyis tartósan 10A, rövid ideig 16A
Nem csak autótöltés a baj, olajradiátor is le tudja olvasztani.
Tervezésileg egy háztartási eszköz sem 1-es egyidejűségi és tartós tényezővel készül. -
-
axioma
veterán
válasz
tolts.hu #1502 üzenetére
Sima konnektorrol toltunk lassan 3 eve, csak egy Blizwolf wifi konnektor adta meg magat ami me'rt is [egyik reggel arra mentem le hogy felbeszakadt a toltes, persze pont aznap mentem tobbet....].
Nyilvan a jobb az jobb, meg az atszervezeskor ujak lettek felteve. Van fali 1f 16A toltonk is, most type-I vegu mert mind2 auto az, de azt ha autocsere, mar upgrade-elgetni kell. Az kivul van mert nalunk elofordul 2x elindulas, akkor gyorsabb. Mondjuk igy azt is elo kell venni [zart femszekrenybe kerult], csak nem a kocsibol. Ejjel tok mind1, mieinkbe [kisebb akkuk] nem megy annyi uresen se amire ne lenne eleg a 8 ora. -
biker
nagyúr
válasz
tolts.hu #1502 üzenetére
A greenup féle gyári autótöltő dugalj kb 24-25eFt, ami hivatalosan is bír 16A 24H terhelést
A kocsihoz kapott mobil töltő 12A ha gyári, csak akkor 16A ha kínai.A jobb oldali kiselosztós alkotás kb 50eFt és egy home eco falitöltő nálunk 1x16A-re 90eFt
Sokkal kényelmesebb csak leakasztani a kábelt a falról, de te tudod, mennyit ér a kényelem.Tegnapelőtt is raktunk fel elosztós dugaljat valakinek, van rá kereslet, de magamnak nem tenném. A mobiltöltőben a forrasztott elemken átvezetett 16A nem a legjobb megoldás. Jobb a fali töltő és a mágneskapcsoló
-
tolts.hu
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W