-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jimmy87
tag
válasz
jimmy87 #40197 üzenetére
vagy MAgnat Power Engine 4 ezek árban ott vannak, amennyit most szánni tudnék rá.
-
LógaGéza
veterán
válasz
MunezXBK #40188 üzenetére
Nekem egy SAL AHP-16S szett van benn - szerintem én jártam rosszabbul
Ha valaki tud olyan szettet, ami nekem jó lenne olcsóér', az ne tartsa vissza az infót -
jimmy87
tag
Sziasztok!
A következő erősítőt találtam Magnat Xcite560
Az erősítőről nem sok infot találtam...
Ha valaki tudna egy manualt hozzá, azért is hálás lennékKérdésem az lenne, hogy a képes lenne-e megfelelően kihajtani a következő rendszeremet:
Első szett : Audio System MX 165 Plus
Mély : Phoneix Gold Octane R12
Korábban már ajánlottak az itteni kollégák erősítőket, de helyileg ez nekem pont megfelelne, nem kellne postázni,stb...Segítségeteket előre is köszi.
-
Lusu
aktív tag
válasz
LógaGéza #40187 üzenetére
Ez teljesen csak akkor derülne ki, ha betennéd és kipróbálnád. A váltón van 6db vágás a magasakra, nekem úgy tetszett. A középtartomány felső részén volt sok, de jobb lett amikor szembe fordítottam a magasakat. Viszont lehet, hogy valami más összetevő szólt bele. Kár, hogy messze laksz, különben azt mondanám vidd el próbáld ki, hátha, de így tényleg zsákbamacska
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
Valaki mondja meg nekem miért lehet az audiosystem FWX hangváltojára akár két mélyközepet tenni? Ez mikor indokolt, mire jó?
Köszi.
-
LógaGéza
veterán
Ezen én is töprengtem, csak nem tudom, hogy az én ízlésemnek megfelelő lenne-e
-
kalozhun100
őstag
Hello, hamarosan itt a karácsony és szeretném magamat meglepni végre egy új fejegységgel. A keretem legfelső foka 35.000Ft. Ami a lényeg Bluetooth kihangosító legyen benne, meg usb és a világítás az opcionális vagy zöld legyen. Ilyen árkategóriában mit ajánlanátok? Köszönöm.
-
metaksza
tag
Sziasztok! Szerintetek érdemes venni egy ilyet (http://www.edigital.hu//Fejegyseg/Overmax-OV-CR-422-SD/USB-autohifi-fejegyseg-taviranyitoval-p358067.html) , vagy inkább még szánjak rá pár ezer forintot? Igazából nekem a legfontosabb az AUX lejátszás lenne, sajnos a mostaniban nincs.
-
LógaGéza
veterán
válasz
tboy93 #40178 üzenetére
Ez a másik amin töprengek, bár úgy hallottam, hogy a Kickerek inkább a dübögést szeretik reflexládában, és a Rockfordok jobbak zártban.
-
zolika199
csendes tag
Sziasztok!
Most tervezek építeni az autómba hifit, ezeket válogattam össze, szerintetek ez így jó lesz vagy változtassak valamit rajta? Igazából az a gondom hogy nem tudom milyen erősítőt vegyek ehhez a szetthez, ezért két félét állítottam össze:
1.
elsö szett: Kicx ICQ 6.2
sub: DLD 500+
erösitö: Kicx QS 4.1602.
Itt ugyanaz az első szett és a sub, csak két darab két csatornás erősítővel, az egyik hajtja az első szettet, a másik pedig hídba kötve a ládát. Itt a két erősítő egy Kicx RTS 2.60 és egy Kicx RTS 2.100 hídba kötve.Szerintetek melyikkel járnék jobban, esetleg máshogy állítsam össze?
Jah, és még annyit hogy a kocsiban egy 75Ah-s akksi van, az elég ehhez a hifihez?
-
LógaGéza
veterán
Üdv!
Ez a mélyláda, ennyiért megéri? Anno leírtam mire kell, de a rend kedvéért: kis méretű zárt ládát keresek, ami mellé még lehet pakolni is - inkább a szebb hangra mennék mint a hangerőre, mostanában főleg rock (AC/DC, Iron Maiden, SOAD stb), és egyéb magyar alternatív zene amit hallgatok (ergo nem a dübögni akarok, arra jó lenne a mostani SAL dupla is)
-
-
Akos1994
aktív tag
válasz
runner 125 #40173 üzenetére
runner 125: Ez a Dacias link már sokkal jobb, én mondjuk speciel nem adnék ki 25k-t egy hőmérőre.. 4-5k már barátságosabb.
Más: Megvettem végül a Hifonics Jupiter VIII-t, (utólag is köszönöm a segítséget PiciPetinek
) bár csak azt tudtam meg, hogy szól mind a 4 csatija ugyanis az előző tulajnak (szerintem inkább khhmm "kereskedő" volt) az első ajtajában, ajtónként 2 db talán 16 centis koax volt berakva természetesen lábhoz, hátul 2db irdatlan nagy mélyláda és ment róla a tüci-tüci.(nehogy valaki magára vegye,nincs semmi bajom az elektronikus zenével, csak abból is van igényesebb..) Hát mit ne mondjak.. volt mély dögivel, de azt leszámítva maradhatott volna valami gyári 10-13centis cucc..
de általában még azok is jobbak...
Se baj, majd ha találok16cm-es komponens szettet használtan.. Csak nem találok.. Vagy 35-40 ezres kategória vagy SAL koaxal van tele az összes apró. Hardverapró,OLX, jófogást, carstyling (itt szinte nincs semmi), FB autóhifi mánia csoportot, Index Autóhifi adok veszek(itt sincs élet) nézem kb. 2-3 hete de semmi.. 15-20k-s kategória érdekelne.. Tudtok még lelőhelyet amit érdemes naponta nézegetni? -
-
olahpal82
csendes tag
Sziasztok.
Szeretnék meghallgatni olyannak a hifijét, akinek kicsit komolyabb van. Szeretnék tapasztalatot gyűjteni. Ha van olyan aki Kecskemét közelében lakik, és szívesen megmutatná a hangteknikáját szóljon!
Köszönöm, üdv.
-
Osynho
addikt
válasz
CsIrKeRaToR #40170 üzenetére
Felső határ nincs.
Audio System MX165 Plus 21-22e pl, ami könnyen hajtható és sokan ajánlják. MM-ban láttam egy Focal szettet 18-ért, hogy milyen, nem tudom, de legalább Focal.
Befér a 16cm-es hangszóró az ajtóba?
Érdemes az ajtót szigetelni, az nyilván nem 2 Ft, de sokat tesz hozzá a hanghoz.
-
CsIrKeRaToR
tag
válasz
Osynho #40169 üzenetére
Értem,így már egy kicsit más a kép. Ebben az esetben mi az felső határa (árban) egy alsó kategóriás szettnek. Mik szükségesek ahhoz hogy,kompromisszumokkal teli,de egy viszonylag normális hangzása legyen a szettnek? Sz@ré' nem szívesen adnék pénzt.
*elolvastam az első hszt.
-
Osynho
addikt
válasz
CsIrKeRaToR #40167 üzenetére
Nem tud 4x50W-ot egy fejegység sem, ez marketing rizsa. A hangszóró terhelhetőségének nem muszáj megegyeznie ezekkel a kamu W-okkal, inkább arra figyelj, hogy minél érzékenyebb legyen.
Subot semmiképp se köss fejre, csakis külön erősítőre. 2 hangszóróról eleve jobb, ha lemondasz. Ajánlom figyelmedbe az első hozzászólást.
-
válasz
CsIrKeRaToR #40167 üzenetére
A 4x50 watt a max teljesítmény amit "leadhat". átlagosan kb 4*17-20w-ot ad le, ami nem sok mindenre elég, egy sub hajtására meg abszolút felejtős. Erősítő javallott
Ebben az árkategóriában kb teljesen mindegy mit veszel, hangban nem lesz különbség.
A színpadkép kialakítása érdekében egy jó 16-os komponens szett és egy subláda hátul elég a jó hangzáshoz, ha hátulra is raksz hangszórót az nagy valószínűséggel csak összekuszálja a dolgokat. Bár azt is tegyük hozzá, hogy egy 20k-s fej nem fog neked színpadot teremteni
-
CsIrKeRaToR
tag
válasz
Osynho #40166 üzenetére
Köszönöm a választ! Ne haragudj,de elképesztő módon nem értek az autós hifihez. 4x50W= max 4 db 50Wattos hangszóró. Tehát,ha mélynyomóval bővítek akkor emiatt "Direct Sub Drive(nagy érzékenységű, 2 Ohmos mélysugárzó esetén a rádióról közvetlenül is meghajtható, nem kell erősítő. 2x50 W + 1x70W)," 2 hangszóróról le kell mondjak,és az megy a mélynyomóba igaz? Az autómban a zöld-szürke színek dominálnak úgyhogy inkább egy ilyet vennék,rosszabb ez a másik Kenwood-tól? Milyen hangszórókat érdemes használni és hányat?
Előre is köszi!
-
Osynho
addikt
válasz
CsIrKeRaToR #40165 üzenetére
Pioneer MVH-170U
Kenwood KMM-100AB-enji: Köszi. Igen olajozni gondoltam én is.
footy: Ez valahol logikus és egyben dühítő is.
-
CsIrKeRaToR
tag
Erre valaki valamit? #40144
-
footy
addikt
Szigeteles szerintem mikor elszigetelsz(izolalasz) egy teret, viszont a rezgescsillapitasnal elhangolod mas tarmonyaba.
Egyebkent ezt tamasztja ala az is hogy az STP-nel is kulonveszik a ket dolgot. -
s4tch
veterán
válasz
opeter70 #40157 üzenetére
Amennyire én tudom, autóban az a helyzet, hogy a legtöbb zaj a lemezeken keresztül érkezik, ezért a zajcsillapítás szempontjából a legjobb dolog, amit tehetsz, hogy tompítod a lemezek rezgését. Ha megnézel egy gyárilag csendes autót, ott alapvetően két részből áll a "zajdizájn": egyrészt megpróbálnak áramvonalas kasztnit, (nyilván kategóriánként differenciált költségvetéssel) vastag üvegeket, kevésbé hangos kipufogót, csillapítottan rezgő erőátvitelt, halálra szilentezett futóművet (stb) tervezni és felhasználni, másrészt kitapétázzák a lemezeket bitumenlappal vagy valami hasonlóval. Rövidebben: a lehetőségekhez képest csendes autót terveznek, amit tovább tompítanak a lemezek rezgésének elfojtásával. Persze vannak az autókban szivacsos csillapító elemek is, de miután a lemezek a legnagyobb zajforrások (lásd tető), ezért a gyártók sem restek bitumenlaphoz hasonló anyagokat ragasztani akár a tetőre, akár a padlólemezre, tűzfalra, ajtók belső falára, kerékjárati ívekre, akárhová, ahol a zaj éppen keletkezik.
Egyébként láttál már autót kőzetgyapottal, üveglappal szigetelni, akár a külső zajok ellen, akár hangdoboz készítése végett? Én nem nagyon. Az autó egy kompromisszumos környezet, ezért a praktikum a legkisebb kiterjedésű anyagok használatát veszi elő. Az meg a bitumenlap, ill. a hasonló cuccok. Különböző porózus cuccokat a beltéri elemek zörgésének csillapításához szoktak használni, de az teljesen más tészta.
Röviden: szerintem teljesen fölösleges rezgéscsillapításról és zajcsillapításról külön beszélni autóhifi esetében. A kettő kéz a kézben jár, praktikusan hasonló anyaggal látsz neki, bármi is a cél.
(#40158) opeter70: autóról beszélünk, ott meg a lemezeken keresztül terjed mindenféle zaj. Ha azokat letompítod, jó helyen jársz.
-
opeter70
senior tag
Bár már régen tanultam fizikát, de megpróbálom. "Szigetelés" nélkül egy autóajtóban lévő hangszóró rezgésbe hozza az ajtó külső és belső lemezeit, amelyek a saját frekvenciájukon elkezdenek rezegni, és nagyon csúnyán beleszólnak a hangszóró hangjába. Nem tudom máshogy megfogalmazni, de "kopogós", "zizegős", rezonálós hang lesz a végeredmény.
A bitumenlap a magas csillapítási tényezőjénél fogva ezeket a rezgéseket letompítja, így ezek nem tudnak beleszólni a hangképbe.A klasszikus értelemben vatt hangszigetelés lényege pedig, hogy két szomszédos térbe minél kevésbé juthasson át a hang. Ezt általában olyan porózus anyagokkal valósítják meg, amelyek nagyon sok apró légbuborékot tartalmaznak és ezáltal gátolják meg (vagy csökkentik) a hangrezgések átjutását egyik térből a másikba.
Ilyen anyagok pl a különböző üveg-, vagy kőzetgyapotok, a polisztirol lapok (köznyelven hungarocell) különböző fajtái, vagy az egyéb szivacsos szerkezetű, habosított anyagok, mint pl a polifoam.
Ezeknek nagyon jó a szigetelő képességük, a csillapítási tényezőjük viszont nem igazán.Nézzél bele pl. egy gipszkarton válaszfal belsejébe, ott még véletlenül sem 2-3 mm-es bitumen lapokat raknak közé, hanem 5-10, esetenként 15-20 cm vastag kőzetgyapot, vagy esetleg polisztirol lapokat.
Mégegyszer mondom, az autóban nem az az elsődleges cél, hogy a kívülről jövő hangokat csökkentsük (persze ez sem hátrány), hanem a lemezek saját rezgését próbáljuk csökkenteni.
-
opeter70
senior tag
Igaz, csak éppen nagyon nem ugyanarról beszélünk.
Az autóhifiben autóhifiben elsősorban a lemezek rezgését (vagy rezonanciáját ha így jobban tetszik) csillapítjuk, valamint zárt "hangdobozt" igyekszünk létrehozni a bitumen lapok segítségével.
Ennek viszont semmi köze a klasszikus értelemben vett hangszigeteléshez, még ha (megtévesztő módon) szigetelésnek is hívjuk.
LaciCRM-nek a kívülről jövő hangok szigetelése a célja, pl. hogy a motor hangja kevésbé jusson be az utastérbe. Erre viszont a bitumenlap önmagában alkalmatlan, vagy legalábbis közel sem éri el a kívánt hatást. -
SetCHOO.
aktív tag
Kenwood KMM-361SD
Tegnap be is szereltem a gépezetbe. Húúú. Eddig nekem nem is voltak hangszóróim!
Egyből ráeresztettem egy FLAC-ot és innentől kezdve már MP3-at nem is akarok hallani. Miután beállítottam a fejegység hangszintjeit a golf4 gyári hangszóróihoz, jött a döbbenet. Nagyon szépen és tisztán szólnak. Mi lenne, ha még egy komolyabb rendszert hallgatnék?
Nagyon szépen belehet állítani a hangsávokat. Egyszerű, gyorsan áttekinthető menüje van.
32 gb SD kártyát raktam bele. Az előlapi USB maradhat a külső eszközöknek. Bár azért Bluetooth praktikusabb lenne.
Ami viszont így elsőre csalódás, hogy a gombsor és a háttérvilágítás színe külön-külön NEM variálható.Nagyon sok helyen félreérthetően fogalmaznak a leírásban. (Gomsor szín: variálható; Hátérvil.: variálható) De külön-külön nem!
Na ha ezt tudom akkor már ezt fícsört dobom és helyette jöhetett volna extrának a Bluetooth.
Összességében viszont nagyon elégedett vagyok, zeneileg életre kelt az autóm!Ja és délután kezdhetem hangszigetelni a 2 első visszapillantó tükrömet. picikét tücsköl
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Mikrotik routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Szólánc.
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fujifilm X
- Május 27-én Párizsban tart bemutatót a Realme
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Yettel topik
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- További aktív témák...
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- (új, bontatlan) Kingston 8GB DDR4 3200Mhz CL22 (Foxpost:+1400Ft)
- Új állapotú ASUS TUF Gaming A15 FA507NU - Ryzen 5 7535HS, 15.6FULL HD 144Hz, 1TB SSD, 32GB
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- AlzaPower CAT6 UTP 40m, szürke kábel
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest