- CES 2025: 3D V-Cache és AI az új Ryzeneken
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- RAM topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Apple notebookok
- Milyen TV-t vegyek?
- Mini-ITX
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- CES 2025: Feltekeri kijelzőjét a Lenovo ThinkBookja
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joe fiú
senior tag
Sziasztok! Van köztetek olyan aki Octavia 2 FL-be húzott már be hifinek kábelt? Esetleg neki húztak már be? Építeném a hifit, végigkövettem az összes tűzfal áttörést, de gyakorlatilag egy gombostűnek sincs hely, nemhogy egy 35mm2-es kábelnek.
Köszi a tanácsot.
(Egyébként dízel, gondolom ez még zsúfoltabb)
-
Joe fiú
senior tag
Köszi. A belepasszoló normális, valóban használható fej, az 300e lenne kb. de utána se néztem, mert nincs rá igényem. Letettem már arról, hogy mp3 minőségnél jobbat akarjak hallani autóban.
Gyumadár: Pl. Mosconi átalakító még mindig jó alternatÍva? Első körben megpróbálnék szub kiegészítést egy Steg K2.01 és Hertz EBX200-zal. Lehet már ez is elég lenne.
Ha meg kell a móka, térkép, gps, tolatókamera, etc. 100e körül vannak RCD330 fejek.
Czimby: Nem a legolcsóbb kínai androidos fej. Nem is ebayes, pontos típust nem tudok, egyik hifis ismerősöm ajánlotta, 130e körül lenne, több helyre is építette már be megelégedéssel.
Először szerintem kipróbálok egy átalakítós megoldást a gyári rendszerrel, lehet már így is elérem azt a plussz amit szeretnék. Aztán ha mégsem akkor lehet továbblépni fejegység terén. -
Joe fiú
senior tag
Sziasztok!
Ezer éve, hogy utoljára itt jártam, el is akadtam. Adott egy Octavia 2 FL, amiben szeretném a gyári hangzást kicsit feltuningolni. Tetszik a nagyobb gyari multimedia is, viszont nincs rajta RCA. Mennyire működőképes ha nagy jel szintről hajtom meg az erositot? Eddig sosem próbáltam ilyet. Mindig volt rendes “fejem” normalis kimenettel. Első körben a cél erositovel kiegészíteni, valamint kis szubbal. Következő lépés majd a szett csere lenne.
alternativakent ajánlottak meg Android multemadia fejet, viszont állítólag annak is gyatra a vonalkimenet, ergo ugyanúgy nagyjelrol menne az erősítő. Ötletek? Vélemények?
koszi
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz Speeedfire #65985 üzenetére
Akkor gyakorlatilag meg is válaszoltad a kérdést magadnak. Én nem lennék nyugodt, hogy van egy jó szetttem egy jól megépített ajtóban ami néha-néha beázik. Sokáig nem hiszem, hogy tolerálni fogja.
Alpachino: Általában még a legbénább kábel szettek dobozára is ráírják, hogy legalább akkora legyen a testkábel mint a táp, szóval nem kísérleteznek a helyedben. Párszáz forinton ne múljon a nyugodtság.
-
Joe fiú
senior tag
-
Joe fiú
senior tag
válasz troll81 #62718 üzenetére
hx12sq van, nalam meghallgathatod. Előtte volt xion12-800, Steg K2.02-vel, az ugy ütős felállás, viszont ennek 60l lada kell. A 46 l refi a kisebbeknek van pl. Mx12, rs12, hx12.
A K2.04 szinte mindehhez elég, en xion 12-800at vennék a helyedben, nekem nagyon bejött. Hangos, melyre megy. -
Joe fiú
senior tag
Kár, pedig biztos jó lenne. Ahogy néztem a méreteket a K2.01 beférne, vagy egy 45.4 mindenképp, de a Mosconi sem lehet rossz.
A melegedéssel kapcsolatban: Nekem a K 2.01 a hátsó ülés támlán van, a szub teljesen rátolva, eddig nem volt baj vele, igaz ebben van aktív venti is, de szerintem ha van minimális helye kap szellőzést, akkor nem lehet nagy baja vele, kivéve ha nyáron több órán át hajtod, akkor lehet határeset.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Motyesz00 #61801 üzenetére
Akkor ez jó kis keresés lesz. Papíron nem sok nyomó van ami 80l ládát igényelne, nekem a 60l portolt ládába is kilágyult a pilléje a Gladen RS-nek ahogy illik, szóval hosszú távon nem biztos, hogy sok nyomó fogja tolerálni, főleg zenére.
Chris82: Nem fog csalódást okozni.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz kacsa7 #61758 üzenetére
HX10 nálad milyen ládában van, milyen erősítővel? Te vágod az alját? Én azt vettem észre, ha nincs levágva az alja akkor teljesen mosott a szub tartomány. Igaz nekem a nagytesó van, HX12SQ, gyári szerint készült zárt ládában Steg K2,01 hajtja. Alja 30hz 12db-vel vágva, teteje 60hz 12db-vel.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Wiz Khalifa #61724 üzenetére
Ezt most nem igazán értem. Általánosságban egy 30cm-es szubnak való zárt láda 32l, ehelyett te berakod gyakorlatilag a pótkerékbe, mert kell a hely, viszont a pótkerék fölé nem pakolsz semmit. A pótkerék fölötti hely kihagyásával jóval több helyet veszítesz mint egy zárt láda, cserében még szar is lesz.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Wiz Khalifa #61722 üzenetére
Ha nagy ritkán pakolsz felé, akkor nem logikusabb egy normális láda? Főleg ha pincemély mélyeket akarsz, soha az életbe nem lesz normális szub tartományod, főleg ha jól olvasom, hogy a pótkerékbe akarod rakni
-
Joe fiú
senior tag
válasz tboy93 #61594 üzenetére
Mihez? A 15A-hez ??
Norbert1998: Kábelt így nem toldunk, főleg nem ilyen kábellel. Ha mar mindenkepp told ami akarod, habár olcsobb lenne egy normalis, méretezett kábelt berakni, akkor iktass közbe egy biztosítékot es ahhoz vegyél 1m-nyi, lehetőleg hasonló kábelt.
Janek2: ésszel. Lehetőleg nem fejrol hajtva, agyon eq-zva, Bass boosttal. EgYebkent normálisan hallgatod semmi baja nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz CHIPman #61417 üzenetére
Azért nem ajánlottak mert először is szubot nehéz jót ajánlani. Rendszere, autója válogatja. Ezenkívül, hogy Boston és 7.1nem mond semmit nekem, szerintem többeknek sem. Autóhifinél nem épp ez a leggyakoribb felállás.
Egyébként ha mindenképp ajánlás kell akkor Gladen RS08, habár azt se tudni mekkora ládád van jelenleg.
-
Joe fiú
senior tag
-
Joe fiú
senior tag
válasz vedini #61283 üzenetére
1. Kar volt eladni a szubot, az egy nagyon jo szub.
2. Fejegység az alapvető probléma.
3. A fejegység csere/es vagy processzor beiktatás után az erősítő lesz a korlát, a kábelek ismeretlen kívül.Az M-line három kategóriával a szett es a szub alatt volt. Nagyon kar azért a szubért, csak jól be kellett volna állítani.
-
Joe fiú
senior tag
válasz punish3r #60921 üzenetére
Kettőször is, eszebe ne jusson és eszedbe ne jusson. Test kábelt mindig legalább akkorára méretezünk mint pozitívat. Hátul biztonsági övnél is testelheted, vagy ahol a legvastagabb fémfelület van a karosszérián.
Attól, hogy nincs benne belső biztosíték nem jelenti azt, hogy nem is kell. 60-80A biztit kell az erősítő elé tenni ami az erősítőt védi.
A szűrő modul kikapcsolható, opcionális, ha aktívan hajtod akkor felesleges.
-
Joe fiú
senior tag
válasz troll81 #60898 üzenetére
Volt 105.4-m, szerettem, fórumtársnál van jelenleg. Szerintem szinte bármelyik szetthez elég passzívban, kisebb szubokhoz is jó. Nekem Impact 3712-vel volt anno, meg talán Xion10-zel. Előbbinél egyáltalán nem volt hiányérzet, szerintem jó kompromisszum, ha négycsatisról akarsz szettet+szubot.
Bazsee71: Ugyan a Fiestát nem ismerem, de pl. egy Octavia ajtóban az AS szett jól szól. Német a némettel valamilyen földöntúli harmóniában van.
Egyébként nem bántom a 75.4-et, 7 éven át az összes autómba magammal vittem, egyébként pont G.Zs-től vettem anno. Steg vonal párti vagyok, jelenleg is K2.01 illetve 45.4-em van. Viszont az tény, hogy zárt ládánál, komolyabb szubnál hiába nem érzed, azért korlátos, főleg, ha a szett is jól lezabálja.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz Bazsee71 #60896 üzenetére
Akkor most átszólt, vagy nem? Ha szétesett, akkor bizony erősítő korlát van. Azért írtam amit írtam, mert 7 évig éltem együtt Steg 75.4-gyel, ezenkívül a család összes tagja megvolt/ megvan, illetve az Audio System szubokból is legalább 10 félém volt, köztük Xion10 4db is.
38-39l sok lesz pl. az M12-nek pontatlan lesz, de kipróbálhatod.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Bazsee71 #60894 üzenetére
Szerintem nem feltétlen a szettben keresendő a hiba, minden beállítás helyes? Ha a jelenlegi egyáltalán nem jön be, sokkal komolyabb mély szekciót nem tudna más szett sem produkálni. Kicx-et érdemes esetleg próbálni, de a magasa annak is kérdéses lehet.
A szub esetében, főleg zárt ládánál már erősítő korlátos leszel. Az Xion 10-zel is valószínűleg az volt a problémád,hogy elfogyott az erősítő, a Fiestát azért meg kellene töltenie élettel.
RS12-t semmiképp ne rakj ehhez az erősítőhöz, főleg zártban, általában egyébként 30-35 l kell ezeknek a szuboknak zártban.
-
-
Joe fiú
senior tag
válasz rhonin #60306 üzenetére
Én azt mondom nem elég, szólni fog vele, de bőven marad tartalék a szubban. Nekem ez EBX202R ládához volt a Steg K2.01 ami 1kw RMS körül tud 2ohmon, na az úgy kihajtotta belőle amit ki kellett Próbáltam kisebb erősítőteljesítménnyel is. K2.02-vel, ami kisebb teljesítmény, úgy már nem volt az igazi.
Az Xiont meg végképp felejtsd el zártban, érzékeny lélek, de zárt ládában zabálja a wattokat. Az Xion 12-800-at 1kw-tal nem tudtam rendesen kihajtani zártban.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Ezt vitatnám. A legtőbb felsőbb kategóriás, komolyabb hangfal biampolható, ott meg már számításba kell venni az impedanciát is, ami ugyanaz a fizika, de nem akarok kötözködni. Ugyanúgy nézel impedanciát a csöves rendszereknél is, ott általában 16ohmra mérik a teljesítményt
-
Joe fiú
senior tag
Ne haragudj meg, de misztifikáljátok itt a kábelek közötti különbségeket, és akkor ilyen alapvető fizikai bakikat elkövettek?
Nem, nem egészséges így bekötni, alapvetőn négycsatornás erősítőre sem egészséges a szub, mert nem arra van kitalálva felépítésileg.
Ha már van egy normális szubod, akkor dukálna mellé a normális 2 ohm stabil kétcsatornás erősítő/ monoblokk.Felesleges a drága hiperszuper kábel, ha a fejétől büdös a hal.
Egy tekercs bekötése kb. az lehet, mintha az autódban csak az egyik oldalt lenne meghajtás, nem tűnik túl életszerűnek.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Picit visszaolvasol, állandóan téma.
1. Gyakorlatilag mindegy melyik 10cm-es hangszórót veszed, főleg ennyi pénzért, amelyik szimpatikus. Egy dologra kell odafigyelned, lehetőleg minél nagyobb legyen az érzékenysége.2. Fejegységnél ugyanez a téma.Mindegy mit veszel Alpine, Jvc, Kenwood, Pioneer közül bármi. Ebben a kategóriában ugyanaz mindegyik, a feauture ami más.
-
Joe fiú
senior tag
válasz mortalwombaR #59431 üzenetére
Én ezt aláírom, nem gondolom,hogy az AS HX12SQ nyomóm kisebb kategóriát képviselne. Hiszek is benne, hogy lehet játszani a láda hangolással, én vatelinnel béleltem az enyém. Nekem az artikuláltság, részletezőképesség, neadjisten felbontás ami furán hangzik egy szubbaszus hangszórónál.
Megfordult idestove 35 szubláda nálam a 1xezres kategóriától a 100ezer x-ig bezárólag, de azt nem állítanám, hogy egyszerű szivacsozás ilyen mértékű változással jár. Én azt gondolom, hogy az emberi fül nagyon becsapható, nem lehet egyértelműen összehasonlítani különböző termékeket utcai használat esetén.
Befolyásol a hőmérséklet, láda pozició, erősítő teljesítmény...illetve azt vettem észre, hogy ugyanaz az erősítő is tud mást kihozni ugyanazon szubból más-más körülmények között.
Amióta rendberaktam a gyári kábelezést, mintha erősítőt cseréltem volna, teljesen más lett a szub tartomány.
Bbéci: Hiszek neked is, viszont én továbbra is azt állítom, hogy nem lehet kétszer ugyanazt a tesztkörnyezetet produkálni, főleg nem autóban.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Nem kotekedésképp, de ezt, hogy hallod. Elméletileg a szub ládában egy nagyon szűk tartományban kellene dolgozni amit nem hallasz, persze vannak felharmonikusok, de , hogy hajlitasok, részletek legyenek észrevehetőek, ez kicsit fura. Mindenki woodoval jatszik, van olyan aki szereti élvezni azt amit hallgat ?
-
Joe fiú
senior tag
válasz m0rd0k #58897 üzenetére
Az a 10,5v az nagyon kevés, főleg egy multi fejnek. Kerdesedben egyébként benne volt a válasz. Kondi a fej elé. Ennyi. Semmi ördögi dolog amit egy hozza értő ne tudott volna elmondani.
Hunkryo: csak annyi, hogy cérna vékony kábelen akarsz áramot atpumpalni, jo, hogy eddig nem gyulladtal ki.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Szerintem nem, és a gyakorlatban sem. Halkabb lesz mindenképp.
mordok: Ha olyan ügyes lenne a haverod akkor a megoldást is tudná.Azért egy villamosságisnak illő érteni ehhez. Simán ki kell mérnie a feszültségeket. Az természetes, hogy indításkor beesik. Itt a lényeg,hogy járó motornál mekkora a fesz.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
így ahogy mondod. Például az új autóban nincs semmi extra. Bekábeleztem, új fejegység, erősítő, szub gyári hangszórókkal és ugyanolyan élvezettel hallgatom mint a másik autóban a sokszor annyiba kerülő rendszert. Igaz nem egy kategória, nem is összehasonlítható, de alapvetően a zene élvezetéért épít az ember hifit magának, innen kezdve minden finomítás súlyos tízezrek árán valósítható meg, aminek vagy van megtérülési vonzata vagy nincs.
Ezt nem kimondottan neked, csak úgy kijött belőlem
-
Joe fiú
senior tag
Pl. a sokat emlegetett autohifioutletnél nem kell, hogy márkaszervízben legyen beszerelve, anélkül is elfogadják/ fogadták.
Azon kívül, hogy a honlapon feltüntetett idő nem pontos, nekem nem volt még negatív élményem velük kapcsolatban, szemben a pl. híresebb(ismertebb) Autohificityvel. -
Joe fiú
senior tag
válasz balazska92 #58763 üzenetére
Próbáld ki. Nem vesztesz vele semmit.Hangosabb lesz, dögösebb lesz, viszont az eleje nagyon kevés lesz a dupla szubhoz.
-
Joe fiú
senior tag
válasz lautnermark #58708 üzenetére
Akkor nálad volt baj. Egyik autóban Ute 92 van, másik autóban Keni kmm123y. Nem veszek észre különbséget. Keni kevésbé harsány magas tartományban, míg az Alpine-nak van magasa, de hogy konzerv hangja lenne, na az semmiképp.
-
Joe fiú
senior tag
válasz becsitibi #58481 üzenetére
És ha megcseréled az első-hátsót? Általában nem szoktunk dupla szettet ajánlani, mert azon kÍvül, hogy bekúszál a hangzásba, nincs létjogosultsága. Ahogy Írtad is, a megfelelő beépítés már félsiker egy nem túl komoly szettel is, szóval az tutira sokat lendít rajta.
Ahogy írták, loudness lehetőleg ki legyen kapcsolva. 80% hangerő skála felett ezeknek a fejegységeknek 99%-a torzít már loudness nélkül is, loudness, bass-boost és társaival méghamarabb. Hangosabb és jobb nem lesz ha feljebb tekered, de cserébe a hangszóró rövid távon belehal.
Ha kevesled a hangerőt akkor erősítőben lenne érdemes gondolkni.
-
Joe fiú
senior tag
válasz bnagylajos1 #58444 üzenetére
Fejre/ erősítőre nem lett kapcsolva rca áram alatt? A fej rca testelés is sérülhetett, az a legérzékenyebb ilyen téren.
Nálam egy oldalt fut rca, táp, külön testponton minden mégsincs zaj. Szóval sajnos ez elég komplikált, nem egyértelmű mi okozza. -
Joe fiú
senior tag
És ha beiktatsz egy ettől független jelforrást, mondjuk a kesztyűtartóban egy flac/wav képes egyéb 1dines lejátszó és ez mögé építeni a rendszert? Mondjuk egy Pio MVH580 vagy Alpine UTE92? Tápot kell plusszba húzni neki , aztán erre mehet rca-val az erősítő, távvezérelhető és jónapot, megmarad a gyári funkció plussz lehetőség lesz minőségi szórakozásra is.
-
Joe fiú
senior tag
Sürgősen nézesd meg valakivel aki ért hozzá. Lehet zárlat, testhiba, akármi.
bnagylajos1: Ez az úgymond generátorzaj, sajnos nicns rá semmilyen ökölszabály, millió egy dolog miatt lehet, akár a hibás erősítő miatt is, nem megfelelő kábel elrendezés, test hiba miatt, fejegység hiba miatt, sajnos egyesével kell kiiktatni a hibaforrásokat.
Ha az erősítőd eleve hibás, akkor jó esélyed van rá, hogy az lehet a hibaforrás.Újonnan szerintem ne vegyél, használtan is találsz negyed ennyi pénzért. Keress hirdetési oldalakon, belinkeled és segítünk.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz civicfan #58235 üzenetére
Egy 8"-os szub zárt ládában max. 10l, az elég takarékos és simán hozza azt amit a két ovál tudna. Az oválos megoldás nem egy hosszú életű, még akkor sem ha megvágod az alját meg a tetejét, a nagy csomagtérben egyszerűen semmi természetes csillapítása nincs, kicsit túllövöd a hangerőt elküldi a membránt a francba.
kacsa: Hacsak nem 20-as mély van az ajtókban nem hozza azért azt mint egy relatív kis csomagtérben a kalaptartós megoldás. Végigjártam mindenféle utat ilyen téren. Két 20-as mély+2 nagyovál a kalaptartóban erősítőről meghajtva, megvágva, kiszigetelve azért egész hátmozgatós élmény volt.Discó parkolóban lehetett hangosítani
-
Joe fiú
senior tag
Mai napoon a kisautóba vettem egy Kenwood KMM123Y fejet, teljesen korrekt. Hangja is rendben van, funkciók is, akinek nincsenek eszement elvárásai szerintem minden igényt kielégít, egyedül a BT hiányzik, minden más benne van.
Egyébként a hely is nagyon korrekt volt, KMM 122-t rendeltem, felhívtak, hogy nem baj-e ha az utód jön. Egy nap alatt itt is volt gond nélkül.
-
Joe fiú
senior tag
Teljesen feleslegesen agyalsz itt nagyon sok mindenen, ne vedd sértésnek, de.. Hogy megnyugtassalak, kösd 8 ohmra nyugodtan és hallgasd, zeneibb lesz, kontroláltabb, felfele hidalva általában mindig zeneibb, míg fordított esetben hangosabb, kontrolálatlanabb, veretősebb.
Az, hogy elég lesz-e kiderül, ha nem kötöd másikra valószínűleg úgysem tudod meg, az viszont nem ilyen egyértelmű, hogy akkor a 8ohm az 700/2=350 watt lesz 4 ohmon.. Tekercsek sem halálpontosan azonos impedenciájuk, ott van ugye a ládaszorzó is még, a különböző frekvencián való eredő, lehet, hogy némely frekin akár 50ohm is lesz az erősítő felé.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Ciccuka #57945 üzenetére
Engem nem kell meggyőznöd, én ismerem, tudom, használom is. Magadat győzködheted, de ha nem hallgatsz arra akinek van tapasztalata akkor mi értelme? De még mindig nem írtad le pontosan milyen autó, mert pl. Golf3/4, Skoda Octavia 1/2-be nem kell semmilyen keret. Azt se írtad mi az elvárásod? Ha simán annyi, hogy a gyáritól jobb legyen akkor csalódni fogsz mert nem lesz jobb, ha a gyári tönkrement és nincs költségvetés jobbra akkor jó lesz, de akkor sem lesz jobb, ezek a tények.
Egyébként kíváncsi, vagyok, hogy a kép alapján hogy döntötted el, hogy jobb-e? Miben nyílvánul meg?
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz Ciccuka #57943 üzenetére
Tudom milyet kell elképzeléni VW van nekem is, de a pontos típussal megspóroltunk volna pár hszt. Nem kell keret, mert szabvány a méret, simán bemegy egyéb 16,5-es szett. Ha a keret 10k mindegy mit veszel, de ha azért veszel, mert jobb lesz a gyárinál akkor csalódni fogsz. Egyébként a Blaupunk OEM beszállító a VW-nek hangszórók terén, szóval ha rosszabb nem is lesz, de ugyanazt kapod, kivéve hogy talán halkabb lesz.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Ciccuka #57941 üzenetére
Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy még a gyárihoz képest is visszalépés lesz, hangélményben mindenképp mert ugyan nem írtad milyen VW, de igencsak komponens szokott bennük lenni( külön mélyközép+ magassugárzó) ahhoz képest egy ilyen triax-coax megoldás visszalépés, de ha csak ennyit szánsz rá akkor gyakorlatilag mindegy mit veszel, egyik sem lesz jobb. A következő lépcsőfok olyan 18-20ezer körül van Gladen Alpha 165,Audio System M165 és társai körében.
-
Joe fiú
senior tag
válasz opeter70 #57929 üzenetére
Megint olyan irányba kanyarodott el a téma, hogy bejön egy újonc aztán fogalma sincs róla, hogy most mi-micsoda, lásd fentebb Alpine fejet ne vegyél mert karakterisztikája van eset.
Pl. a Kenwood 6051 fejnél,illetve a nagytesóknál megvolt az a lehetőség, hogy kikapcsolható volt a DSP-je, és klasszisokkal jobb hangja lett, persze így már full passzív lett a rendszer, időkor és minden egyéb ficsőr nélkül. Mostani fejeknél már azt veszem észre,hogy nem a pártatlan hangvisszaadás a lényeg( beszéljünk itt egészen a felső középkategóriáig) hanem minden egyéb. Szerintem ma már alapból nincs olyan fejegység aminek "semleges' vagy semlegessé tehető hangja lenne. Mivel mindenki számára elérhető piac lett így mindegyik az emberi igénytelenségre lett optimalizálva, ami mi is? Sok magas- sok basszus tartomány, ami a zenei résznek effektíve kis hányadát teszi ki, mégis mindenki ezzel akar vagánykodni. Ezért szeretem a másik autóban a 9812RR fejet hallgatni, talán az egyik legjobb passzív fej a Pio77MP mellett. Nem ad hozzá felesleges plusszt, azt kapod amit adsz bele.
Bocs, hogy neked címeztem, kicsit elméláztam.
-
Joe fiú
senior tag
Valaki adjon mar kölcsönbe egy Pio fejet mert jelenleg olyan mértékben le van szapulva az Alpine hogy muszáj kipróbálnom egy 80PRS-t. Egyébként az alja egyáltalán nem húz az Alpine fejeknek, digitálisnak egyáltalán nem nevezném, azt aláírom, hogy az újak eqs hanguak, de ez igaz az összes többi új fejegysegre. Egyébként a komponenseken sokkal több múlik mit mutat a forrás, mit nem, leginkabb az Erősitő karakterisztikaja számít, utana lehet játszani a kábellel, de szerintem az is mérnöki túlzás kijelenteni hogy adott kábel adott stílusra jo csak, ez azért mar nagy merészség.
-
Joe fiú
senior tag
válasz simi811118 #57768 üzenetére
Én is ezt hittem,aztán összeraktam asszonynak a Peugeotben a hifit az Alpine 9812RR-rel és rájöttem, hogy nagyon sok tartalék kell, hogy legyen a jelenlegi rendszeremben, mert a kis Pug a gyári hangszórókkal nem rosszabb, sőőt..nem hiába mondják, hogy a legrosszabb komponensből is ki lehet hozni valami nagyon jót, szerintem a tervezők se gondolhatták, hogy a gyári stock hangszóró tud így szólni.
Szóval innen kezdve én mindenkinek azt ajánlom, hogy fejegység, erősítő legyen az első, utána a hangszóró.
-
Joe fiú
senior tag
válasz bnagylajos1 #57752 üzenetére
Hallgasd meg aztán döntsd el. Az erősítő sem mindegy ami előtte van. Egyébként nekem HX12 van zárt ládában, ez a nagyon sokadik szubom, de ezt el nem adnám, alja kicsit hiányos egyébként nagyon jó.
-
Joe fiú
senior tag
válasz DDaniel #57622 üzenetére
Össszefoglalóban van jó pár ajánlott fejegység. Én személy szerint USB-n pendriveról játszok mindent. HDD rizikós a mozgó alkatrészek miatt( szerintem), egyébként a kisebb HDD/SSDt valószínűleg viszik, de szerintem felesleges. Már egy 32GB pendrive is átláthatatlanul sok zenét tartalmaz.
Ha nincs szükséged cd-re akkor nyílván ne válassz cd mechanikásat.
-
Joe fiú
senior tag
Elkészült a kis Peugeotban is a zene, igaz szembementem a topiklakókkal, maradta gyári hangszóró, bekerült az Alpine 9812RR, hátulra sub+ AS Twister F4 260, nem mondom hogy a legjobb rendszer valaha,de a minimál szinthez képest több mint szuper. Ez az Alpine fej továbbra is nagyon jó, megtáltosodtak tőle a gyári hangszórók. És igy már ez a 3-ik autóm amit építettem
-
Joe fiú
senior tag
Az, hogy kell e szub, azt csak a zenei ízlésed dönti el. Szerintem nincs olyan szett ami teljes egészében tudna pótolni egy szubot, illetve szerintem igen is ott a helye a szubnak egy rendszerben, kivéve ha csakis operát hallgatsz amiben igen kevés a szubbaszus tartomány.
Egyébként ez könnyű eldönteni. Megízleled az aktív hajtást, ha hiányzik a szub még mindig tudsz bővíteni.
-
Joe fiú
senior tag
-
Joe fiú
senior tag
válasz PiciPeti #57358 üzenetére
Jaaa..hát pedig egyenlőre a gyári hsz szett marad, csak kicsit jobban meg lesz támogatva. Mondjuk RCA-nak jobb híjján Connection Sonust kap, az van elfekvőben. Egyedül szett nincs plussz, szóval az marad amíg bírja.
mortalwombaR: Lehet, hogy csak este van, de ezt most nem igazán tudom feldolgozni
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz PiciPeti #57356 üzenetére
Mire gondolsz?
Ha a gyári hifire, akkor nekem okozott. Teljesen élvezhető a produkciója alacsony hangerőn, nyílván nincs meg az a térleképzés és részletesség, de a rádióhallgatásra, pl. jobb mint ami nekem van az autóban, plussz nagyon könnyű hozzászokni a gyári rendszer praktikusságához, ezért is akarom minél hamarabb cserélni, hogy ne legyen nagy szívfájdalom.
-
Joe fiú
senior tag
válasz PiciPeti #57345 üzenetére
Elvileg van neki gyári hely, de bonyolult, belülről van dugózva, és ahhoz hogy a dugót kihúzd a műszerfal alatti gyári vezeték elosztást ki kell bontani,így egyszerűbb ha megfúrom a motortér felől és áttuszakolom. Nem kell alapozni, műanyag átvezetés van, csak azon fúrom át a vakdugót, de majd töltök fel képet róla.
Igen, csajos verda lesz, aztán rákapott, hogy kell neki is valami zene. Elsőkörben kap egy Alpine9812 fejet,AS Twister F4 260 vagy a Roki PL1 110 lesz vagy egy kis 20cm-es szub, mert nagyon kevés a hely. Gyári szett egyenlőre marad, meglátjuk mit szól a plussz kiszolgáláshoz, elég tré a gyári hely, még azt se tudom mekkora mélységű szett fér bele. Habár nagyon praktikus a gyári fej a kormányvezérlővel meg a műszerfalas kijelzővel, de hát valamit valamiért.Végig googleztam egyébként mik a lehetőségek, sokan a kesztyűtartó felől vezetik be, mert ott is van vakdugó, viszont szerintem még nagyobb szívás lenne, úgy elvezetni a motor mögött, hogy ne legyen gubanc, szóval marad ez, de majd töltök fel képet róla.
Viszont annyira kevés hely van a gyári kábelcsatornában,vagy ennyire sok már az elektronika benne, hogy szinte mindennel a jobb oldalon leszek kénytelen támadni.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Látom egy csodálatos barátság kezdődött. Mai nap pozitívuma, rájöttem, hogy franciáknál hol tudok végre tápot áthuzni a tűz falon. Kicsit fúrni kell hozza a gyari helyet, de legalább van rá lehetőség, ha nem is a legjobb. Még egy kis bíbelődés lesz a gyari fej kiszerelesevel aztán meglátjuk mit lehet kihozni belőle.
-
Joe fiú
senior tag
Valaki építetett már Peugeot 206-ba zenét? Milyen a gyári fészek neki? Illetve a gyári rádió ISO csatis vajon, vagy átalakító mindenképp kell?
-
Joe fiú
senior tag
válasz opeter70 #57224 üzenetére
Én rájöttem, hogy nem kell nagy szub. Beraktam a kis 25cm-es Roki P1-et a maga 150W RMS-ével, ráraktam a Steg K2.02-re és rá kellett jönnöm, hogy tud mindent ami kell. És nevetséges áron vettem, viszont amilyen kis low-end kategória, brutálisan jó a gyári láda hangolása.
-
Joe fiú
senior tag
válasz bancsi87 #57218 üzenetére
Pedig a legjobb az ajtós megoldás lenne. Hiába áldozol sokkal többet azon a helyen semmi nem fog normálisan szólni, de hátha ír valaki akinek van ilyen megoldása.
Az a baj ezekkel a láda általánosításokkal, hogy ez csak általánosítás, egy reflex avagy zárt tud teljesen máshogy szólni más-más környezetben. Vagyis lehet, hogy a zenei irányzathoz elméletben jobban basszol a reflex( ezt egyébként cáfolom) lehet az autódban nem fog tetszeni. Mindesetre ha ládát nézel én vagy 25-ös Reflex ládát ajánlok, vagy 30-as zárt ládát. Gladen/AS/Hertz márkákkal nem nagyon lehet mellényúlni.
-
Joe fiú
senior tag
válasz bancsi87 #57216 üzenetére
Miből gondolod,hogy reflex láda kell? Hallgattad már mindkét típust az autódban?
Hátra kalapot tegyél, azért kalaptartó. Viccet félretéve, ha lesz szub is hátul akkor az folyamatosan, akár eltérő hanghullámokkal lökdösi szerncsétlen hangszórókat, így egy idő után garantált a haláluk és egyébként sincs semmi értelme hacsak nem akarod kínozni a hátul ülőket.Suziba gond nélkül beapplikálható a 16-os szett előre, neten kismillió ilyen kép van. Ha mégsem szeretnéd ezt a megoldást akkor valami 10-es, de igazából egyik se fog jobban szólni azon a helyen.
Illetve ha maradsz a 10-esnél nincs értelme nagy ládának mert ormótlanul hangosabban fog szólni mint bármelyik 10cm-es hangszóró.
-
Joe fiú
senior tag
válasz opeter70 #57199 üzenetére
Nem tudom mennyire van jelentősége, de én mindig kicserélem nagyobb(jobb) hsz kábelre ami a ládában van. Az eddigiek alapján 99%-ban mindig a legolcsóbb alu-réz ötvözet kábel volt a gyári ládákban. Én 2.5-es rézre ki szoktam cserélni,habár soha nem vettem észre különbséget szubok esetében.
Ellenben a láda hangolás sokkal fontosabb szerintem, most vatelinnel játszok, nagyon sokat lehet a szub hangján finomítani ha nem az üres ládában kong.
-
Joe fiú
senior tag
Nem agyalok, csak hangosan gondolkodom. Azon viszont agyalok, hogy beszerezni egy régebbi Audio Systemet vagy Steg Qm-et.
Az viszont kiderült hogy egy nem megfelelő láda nagyon elpicsázza a szubot. Át raktam refiből zárta, egyrészt rohadtul érzékeny lett, fejen 10db-t kellett utána húzni hogy hangerőben hozza, illetve az Erősitő teljesítmény igénye is hatvanyozottan nőtt. És még nem is tetszik a hangja, pedig elvileg gyári ládája...
-
Joe fiú
senior tag
válasz kacsa7 #57110 üzenetére
A villamosságis nem épp így vélekedik mint te. Lemértünk mindent, fogyasztókat egyesével felkapcsolva, végén a zenét is, teljesen kitekerve és igencsak felugrott 100A környékére az áramfelvétel, a generátor 70A körül ad le, elméleti maximum szinten, és a hiányzó többletet az akksi nem tudja kiszolgálni, szűk a kapacitása. (Egyébként 150A-ral vannak biztosítva) szóval a 100A teljes rendszerfogyasztás nem ördögtől való.
Egyébként akiket kérdeztem, pont ellenkezőképp vélekednek, és igazából a fizikai is ezt igazolná. Az energiatároló legyen nagyobb mint az energiatermelő.
Ettől függetlenül még mindig kíváncsi vagyok, hogy akinek nagyobb rendszere van, milyen akksit használ. Elöző autómban kicsivel kisebb rendszert a 74Ah Exide kiszolgált gond nélkül, most az 55Ah kevés, igaz nem mai az akksi se, kicsit valószínűleg már zsibbadt is.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz Reneolus #57107 üzenetére
Az akku határeset, de a generátor az elég. Nekem most az a bajom, hogy amit a generátor tölt, az elmegy kapásból a fogyasztókra, és mikor kellene egy kis plussz, azt az akksi nem tudja biztosítani.
Amíg egy erősítőm volt, nem volt ilyen problémám, és arányaiban nem is volt rosszabb így belegondolva, lehet vissza kell lépnem. -
Joe fiú
senior tag
Urak, leginkább Peti, mert tudom, hogy neki nagy erősítő, nagy zene van az autóban. Ki milyen akksit használ? Amióta "nagyobbra" váltottam, megnőtt az Amper igény, és sem a generátor, sem az akksi nem szolgálja már ki, de leginkább az akksi fogy ki. Villamosságissal megnéztük, töltés jó, generátor jó, egyszerűen csak nagy az áramigény.
Szóval milyen akksi most a best-buy ami 100A-t ki tud szolgálni tartósan?
-
Joe fiú
senior tag
válasz zsolt19900 #57067 üzenetére
Szerintem, ha valóban passzív vonalon maradsz jobb felállás lehet.Nekem is két 2 csatis erősítő van, hasonló szisztéma mint amit te képzelsz el.
Az a Steg meg elég lesz a szubra.Egyébként régebben felvetődött. Eddigi tapasztalataim alapján a régebbi Stegek jobbak. Mind dinamikában, mind hangspektrumában jobban tetszett nekem az AQ mint a mostani K. Persze közel sincs teljesen beállítva, de előrelépésnék semmiképp sem az.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Milyen mosógépet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ukrajnai háború
- CES 2025: 3D V-Cache és AI az új Ryzeneken
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CES 2025: Ötletes és bivalyerős külső akkut hozott az Anker
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- RAM topik
- További aktív témák...
- Pioneer DDJ-FLX10 (35 hónap garancia, makulátlan állapot)
- GAMER/UTÓMUNKA PC/GTX1080/i7.7820X/64GB.RAM/1TB.HDD/512GB.SSD+256GB.SSD
- Xiaomi 12T 8/128GB // Újszerű // ÁFÁS Számla+Garancia//
- Samsung Galaxy S23+ 8/256GB // ÚJ // ÁFÁS Számla+Garancia//
- Samsung Galaxy S23 128GB és 256GB // ÚJ // ÁFÁS Számla+Garancia //
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest