Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
->Raizen<- #26424 üzenetére
Meglepett az eredmény, komolyan! Mondjuk egy frame time-os videónak jobban örültem volna, egy kép azért elég kevés önmagában.
Abu85: Köszi a magyarázatot! Ezek szerint az is sokat számíthat, mikori feltöltést néz az ember youtube-on.
-
tom_tol
addikt
válasz
->Raizen<- #26417 üzenetére
Kíváncsiságom nem hagyott. Bf1 fhd 4/8 vs 6/12 van különbség. Néztem low és ultra, mindkét esetben 10-20 fps-el több volt 6/12. Igazán engem nem érint, mert WQHD a monitorom, ott már mindegy, a 980Ti-vel. 4,7GHz 4790k-t cseréltem vissza a 3930k-ra, igaz némi CAD is szerepet játszott ebben.
-
válasz
->Raizen<- #26417 üzenetére
Egy kép nem lenne elég hiteles, de egy 2-3 perces videó már igen! Kicsivel arrébb állsz, kicsit másfelé nézel, vagy egyszerűen vársz az ingadozó fps-ek közepette, és simán többed lesz screenshot-on egy kicsivel. (Valszeg így is kevesebb, mint egy 6/12-es rendszernél.) Sok videó alapján szerintem nagy bizonyossággal állítható, hogy 4/8 vagy 6/12 esetén a minimum fps-ek sokkal jobbak, mint sima 4 maggal, ilyen videókat Te is kereshetsz, van pár tucat!
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #26417 üzenetére
Nyugodtan mérd meg, a második pálya elején van a tornyos jelenet után, egyből ahol betölti a checkpointot, onnan nézelődök a vonat előtt lévő fa ágaira, képen látszik. Elég hamar el lehet jutni odáig.
Látni fogod ott elfogyni a 6600K-t ne aggódj!
Majd várom a screenshotot.
A low level API valóban levesz terhet a prociról, de csodát nem fog tenni, csomó mindent ugyanúgy ki kell majd számolni, a parancsokat ugyanúgy ki kell adni, az AI-kat számolni, a fizikát számolni, sorolhatnám. Amiben csoda lehet a low level API, hogy a skálázódást nem fogja akadályozni az egymagos grafikai parancskiadás, akárhány magon adogathatod ki a parancsokat, és ezzel sokkal jobb skálázódás lehetne elérhető. Ilyen API alatt simán verhetné a Crysis-es jelenetben a hatmagosom bármelyik ma kapható négymagos i5-öt, húzhatnád akárhova.
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #26415 üzenetére
4,5Ghz-es mérésem van i5 4690K-val, amin jól felhúztam mindent, és 2133Mhz CL11 ramokkal ment, VGA szintén egy R9 290, húzva: [link]
43,7FPS helyett 52,5. Ez kb. 20%-al jobb teljesítmény, miközben IPC-ben 44%-al volt így erősebb az i5 (Cinebench R15-el nézve).
Nem véletlen írtam, hogy saját szememmel láttam, hogy fogy el. Érdemes észrevenni, hogy a Haswell-nél szinte tökéletes volt a skálázódás is, a 4 magot 94%-ra ki tudta terhelni a játék, míg 12 szálnál már ennyire nem volt jó a helyzet.Ráadásul ez még régi, DX11-es játék, modernebb Vulcan/DX12-es játékmotorok már sokkal több szálra skálázhatóra megírhatók, mivel nincs a grafikus parancskiadás egy szálra limitálva, ezáltal nem függ közelsem annyira a sebesség az IPC-től. Az IPC fontos, de egyre csökken a jelentősége, ahogy többszálúsodnak egyre jobban a programok.
"Te mindig és mindenkit szeretsz megcáfolni , de sokszor magadat is."
No mi a manó, érvekből kifogytál, jön a személyeskedés? -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #26413 üzenetére
Nem tudom, feltűnik-e, hogy egy régebbi HEDT hatmagosom van.
Ráadásul elsőgenerációs, és az is vígan szalad 24/7-re 4Ghz-en, légen, és paksot sem kér hozzá.Ami pedig az érvelésed illeti, én nem állítottam sehol, hogy indokolt lenne játékokhoz 8 mag. Én csupán ezt az állításod kívántam megcáfolni: "Arról már nem is beszéltem mi van akkor ha 5 ghz-re felrántanak egy 7700k-t állva hagy mindent játékban? Ja sorry for that little fact."
Amúgy mérésem is van a dologról, cáfolni ezt a hozzászólásod is: [link]
És ez csak egy játék, ahol saját szememmel láttam, hogy fogy el akár egy húzott Haswell i5 is.Tehát az sem igaz, hogy a játékok ne tudnák hasznosítani a 4 magnál/8szálnál többet. Ez a 4 éves játék is szépen profitál a 8-nál több szálból is.
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #26410 üzenetére
Ez a fact-tól azért elég messze van.
Pláne, hogy a 6-8 magos procik is vidáman felránthatóak 4,5Ghz magasságába, aztán akkor megnézem, hol lesz hozzájuk képest a csóró négymagos.Arról végképp ne beszéljünk, hogy a 7700K-nál az 5Ghz tuning hoz 15-20%-ot, míg a nyolcmagosnál a 4,5Ghz-es 30-40%-ot...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
->Raizen<- #26410 üzenetére
Van ahol 15% koruli a kulonbseg siman.
Igy is magasabb az orajele mint a tobbmagosoknak.Amugy meg nem is kell tobbet fizetni...csak Ryzent venni helyettuk
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
->Raizen<- #26398 üzenetére
Itt egy tesz kicsit patinasabb helyrol, a 6-8 magosok elverik a 7700k-t is szinte minden jatekban. [link]
Szerintem pont most mar nem art a 4/8 es haladnak a jatekok a meg tobb szal fele.
-
FLATRONW
őstag
válasz
->Raizen<- #26396 üzenetére
Nem szokom állítgatni, mert engem nem zavar a fakó színvilág, így a full RGB-n kívül mindent alapon hagyok.
Természetesen érzem, hogy ez lehetne jobb is, de nincs kedvem állítgatni. -
#85552128
törölt tag
válasz
->Raizen<- #26401 üzenetére
"open beta"
Akkor még tényleg nem volt annyira CPU zabáló mint most.
Ettől függetlenül a fent linkelt teszt még bs, mert az alapján egy i3 is lazán elég lenne hozzá -
oAcido
aktív tag
válasz
->Raizen<- #26398 üzenetére
Ja, felmész egy 64 fős BF1 szerverre aztán összeszarja magát az i5 a 1080 mellett. De még az i7 is profitál a tuningból...
-
#85552128
törölt tag
válasz
->Raizen<- #26398 üzenetére
Persze
Tudod mikor/hol lesz BF1-ben 130 FPS-ed egy i3-al. Mellékesen CPU tesztnél meg úgy igazából sehol sem csak átlagFPS-sel kéne hasonlítani, de mindegy is...Még a Battlefront is CPU limites néha egy i5 4460 mellett pedig ott csak 40-es multi van.
-
válasz
->Raizen<- #26169 üzenetére
Akkor azok a videók hogy készültek amiknél 60+ fps van rx 480-on?
Komolyan kérdem, sosem játszottam még a játékkal. Ennyire szarul menne AMD-n?Szerkesztettem.
-
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #26169 üzenetére
Ez magas labda volt, mindjárt jön az inverze...
Assetto Corsa jobb szim... P.C. már majd mindennap akcióban van valahol, csak vigye valaki az NV techdemot.
Gainka: amiért ő vette, jelenleg rx480 8gb-t kapni. Nem vette jó áron.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #26159 üzenetére
több mint 2 éve állja a sarat a 970
Mit értesz azalatt, hogy állja a sarat? Elindulnak rajta a játékok, vagy mit? Jó kártya a 970, de sok helyen már ott van a nyakán a 380X, az új API-król ne is beszéljünk.
-
válasz
->Raizen<- #26159 üzenetére
Az 2 éve volt, ahogyan te is mondtad, ő a jövőről beszél, amit majd meglátunk.
-
#00137984
törölt tag
válasz
->Raizen<- #26045 üzenetére
GTX 970 köszöni szépen, de még ilyen játékokban és feltételekkel is hozza egy RX 470 4GB szintjét. Időtálló befektetés volt és a régebbi DX11 játékokban még jobb teljesitményre is képes. Még egy ideig jól meglehetsz, amig nem kap el a frász egy friss játék miatt.
-
Petykemano
veterán
válasz
->Raizen<- #25815 üzenetére
Szerintem igen.
1.) A variable length SIMD egységekkel elintézték, hogy ne égjenek üresen, alacsony kihasználtsággal. Ezzel biztosan energiát tudnak spórolni. Legalábbis ha a lapkában rejlő potenciális compute kapacitás nincs kihasználva. Márpedig generációk óta ez a helyzet, hogy az amdnek 15-20%-kal nagyobb elméleti compute kapacitás van az azonos teljesítményű kártyáiban. Ez a többlet pl a Doomban ki is jön és a kártyák teljesítménye a névleges compute kapacitásaiknak jobban megfelelően állnak sorba.
Ez így tehát minimum 20% energiaspórolást jelent. De akár többet is. Legalábbis compute részen.2.) A kicsit a compute részhez tartozik a fiji miatt a geometria, amit elméletileg 2.75x (a polaris példa alapján konzervatívan 2x) erőteljesebbre fejlesztették. Ez a fijinek mindenképpen hátráltató tényezője, szűk keresztmetszete volt. Szintén a Doomban látható, mire képes, ha kijön belőle a compute.
A továbbfejlesztett geometria lehetővé fogja tenni, hogy a lapkában rejlő compute képesség megmutatkozhasson.3.) Az amd is tett egy lépést a tile based rendering irányába. A kisebb képi egységek renderelése (jobban) belefér a cache-be. Emiatt egyfelől csökken a késleltetés (frametime) és a memória sávszélesség igény, mert kevesebbszer kell kinyúlni. Nyilván ennek az önmagában pozitív alacsonyabb sávszélesség igény mellett a memória alrendszer terheltséget és fogyasztását is jótékonyan befolyásolja.
4.) A HBC elgondolás, amit ha jól értettem, a fejlesztőknek alkalmazásba kell venni az előnyök kiaknázásához további előnyökkel kecsegtet a memória alrendszer terheltségére, sávszélesség igényére és fogyasztására nézve. Eddig ugyanis a fedélzeti memóriába szükséges volt betölteni olyan dolgokat is, amiket a program nem is feltétlen használt. A HBC esetén tényleg csak a használt dolgok kerülnek be. Ezzel - hosszútávon - spórolni lehet a kapacitáson és a sávszélességen
-
sixpak
nagyúr
válasz
->Raizen<- #25680 üzenetére
"...Deakkorisaznv a legjobb...."...ehhh, fanokkal nem vitázok.
(#25682) schawo: nyár végén már tízhetvennel toltam egy ideje, így nekem az kimaradt.
-
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #25675 üzenetére
Ne sértődj meg. Csak egy délibáb a tökéletes driver.
-
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #25656 üzenetére
A bugos driver résztől 10 perce nevetek. Kollégák már furcsán néznek rám.
Konzolt kéne akkor venni mindenkinek.
-
Puma K
nagyúr
válasz
->Raizen<- #25656 üzenetére
"Nem tudom miért okoz egyeseknek örömet a napokig tartó kínlódás és próbálkozás az alulfeszeléssel, venti profil állítgatásokkal, 60 rendszerventi beszerelése, vagy kompakt játékvíz"
Van egy ilyen része is a PC-s létnek.
Vannak akik tesztelgetnek és próbálgatnak még akkor is ha mások azt mondják, hogy haver azt felejtsd el.Ezek miatt amit írsz érzem, hogy enyém a gép és én használom őt és nem ő engem (húha
):
adatlapom: Intel i7-4790K@4.4Ghz 1.115v (alul kellett feszelnem, hogy nyáron is tudjam használni) + Corsair H75 rajta 2db venti (kompakt játékvíz) + 5db ház szellőztető venti
-
Raggie
őstag
válasz
->Raizen<- #25589 üzenetére
Nem igazán szeretem az autós játékokat, nem kötnek le 5-10 percnél tovább, pedig vezetni nagyon szeretek.
Egyébként még ha ezzel a project cars-szal is szeretnék játszani, akkor sem akarnék nvidia kártáyt: az én Vapor-X R9 290-esem 40-55 FPS közötti értékei tökéletesen megfelelnének nekem. -
Petykemano
veterán
válasz
->Raizen<- #25491 üzenetére
Egyetértek, hogy drága jelen formájában.
Azon kívül az se biztos, hogy ha úgy döntesz, hogy franc se fog két kilót beletolni egy gépbe, ami fullhd ultrán viszi a játékokat, hogy aztán nagyrészt csak álljon, akkor bérelve tényleg megkapsz egy olyan gépet, ami fullhd ultrán viszi a játékot, amit épp játszani szeretnél.Merthogy a geforce now sem nagy kaland. Kapsz egy virtuális gépet előtelepített steam, origin, stb alkalmazásokkal és hajrá.
De a potenciál nagy. A nagy felhőszolgáltatók dömthetmek.úgy, hogy gpu számítási kapacitást is bérbe adnak felhőben. Mennyiből tartana a 64 magos ryzen proceszzorral és 2-4 Vega gpuval szerelt vasra egy olyan virtuális gépet osztani, amin történetesen egy Windows fut és játszani lehet rajta?
A Google most is kínál gpu számítási kapacitást.
Biztos vagyok benne, hogy a lényegében bebukott steam machines után a steam is fog valamikor ilyen felhőt csinálni. Nem nagy kaland. Elindítod az alkalmazást, amiben elindul egy távoli virtuális gép képet. Stream. Ugyanez működik már most is a másik irányba: hogy saját gépen fut a program és százak nézik a streamet.
Persze a latency és lag probléma, ez igaz, nyilván nem fogsz tudni hardcore fpst tolni. De valószínűleg azon kívül nagyon sok olyan játékot lehet játszani, aminek van komoly grafikai/CPU/ram igénye, de nem fontos a 150fps és a 0 latency.
Biztos drága lesz, és aki sokat játszik, biztos jóideig meg fogja érni inkább megvenni a hardvert. De attól szerintem az irány még adott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #25465 üzenetére
A shader model 6.0, ezen belül is az intrinsics függvények eleve nem a lassulásról szól. Attól, hogy most nincsenek szabványban ilyen lehetőségek PC-n átmentik a konzolos kódokat, csak a nyilván PC-n nem egy utasítás lesz mondjuk egy préselés, hanem írni kell rá egy algoritmust. Az intrinsics függvények azt akarják, hogy legyen PC-n is egy-két utasítás. Nyilván amelyik hardverben nincs rá hardveres támogatás, az továbbra is megoldja csak emulációval, ami nagyjából megfelel a mostani formának.
[link] - ebben a tesztben látható már, hogy mit ér az intrinsics, ha jól használják. A Radeonokon rajta van, míg a GeForce-okon nincs, kvázi emulálnak. Ergo semmi nem fog belassulni, egyszerűen csak azok a hardverek húznak el, amelyeknek nem kell "emulálni". -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #25459 üzenetére
Mindig ezt mondtam. A shader model 6.0 minimum igénye a feature_level_12_0. Ez nem változott. Tehát AMD GCN2/3/4, NVIDIA Maxwellv2/Pascal, Intel Gen9/en9.5.
Az intrinsics függvények esetében igazából mindegyik függvény megoldható ezeket a hardvereken, csak az egyes függvények az egyes hardverekre nem mapelhetők rá hatékonyan. Ez azért van, mert a Microsoft az egész rendszert a GCN-re alakította ki. Annyit tudni jelenleg, hogy a mostani felhozatalból a GCN3/4 támogat minden függvényt hardveresen.
Igazából a shader model 6.0 intrinsics függvényei az AMD-t eleve kevésbé érintik, mert ők már kínálnak AGS4/5-öt, amelyekben a függvények többsége megtalálható. Ezt már ki is használja pár játék (Doom, új Deus Ex, új Hitman, Battlefield 1). A Microsoft azért hozza a szabványos rendszert, hogy a fejlesztők ne a csak az AMD-nek segítő AGS-en keresztül műtsék be ezeket a játékaikba, hanem szabványból, így ha majd az Intel és az NV is előáll a függvények hardveres támogatásával, akkor ők is nyerhetnek belőle. -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #25459 üzenetére
Hát ez szuper.
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #25457 üzenetére
Aham... [link]
Az emulált képességekről nekem nem a gyorsaság és hatékonyság jut eszembe... -
imi123
őstag
válasz
->Raizen<- #25270 üzenetére
Hát valami újdonság kellene mert az 1080Ti bejelentés elmaradt. Aki ez miatt kelt hajnalban az biztos bulldog.
-
keIdor
titán
válasz
->Raizen<- #25187 üzenetére
Akkor én is mondom a tippem, én a 1080 és a Titan XP közé várom a Vega-t DX11-ben (a legerősebbet), DX12 és Vulkanban TXP szint, vagy talán még erősebb is.
Ha 1080 alatt lesz, akkor fail, de nem hiszem. Nem szeretem azt a céget, de szurkolok nekik, hogy az nV és az Intel kicsit visszavegyen a horror áraiból.
-
válasz
->Raizen<- #25212 üzenetére
Pascal már így működik.
-
#85552128
törölt tag
válasz
->Raizen<- #25216 üzenetére
Már csak egy custom AMD-s arckép hiányzik és teljes lesz a profilod
-
gyiku
nagyúr
válasz
->Raizen<- #25191 üzenetére
akos a baratod? meg a principium is?
-
cyberkind
félisten
válasz
->Raizen<- #25187 üzenetére
Nekem ez a legnagyobb bajom, hogy csak lépdel és eltolták a Volta-t (és a többit is elfogják) ami igazi újulást hozott volna, de sajnos monopol helyzetben amíg a másik csak szórakozgat a világmegváltó dolgokkal ez is bőven elég, és én is így látom, hogy már lekésték a vásárlókat, én se vártam volna kb +1 évet azért, hogy csak Amd-t vegyek ami pont hozza az 1070-et vagy netán a 80-at.
-
cyberkind
félisten
válasz
->Raizen<- #25183 üzenetére
Ha csak akkora durranás lesz, hogy hozza majdnem 1 év után az 1080/70 szintjét akkor eláshatja magát az Amd megint vga téren mert ez kevés, de hála nekik még a másik oldalon se fognak változni a dolgok csak kiadják a Pascal 2.0-át ami egy 5 vagy 4. Maxwell lesz (tök tudja, annyira sikeres ez a név, hogy senki se akar szabadulni az alapoktól
), olyan szép is ez az évről évre tartó innováció akármelyik oldalról is.
-
imi123
őstag
válasz
->Raizen<- #25179 üzenetére
Jó kis kártya lesz az.
A ZEN-el együtt egész jó kis éve lehet az AMD-nek. Rá is férne. -
imi123
őstag
válasz
->Raizen<- #25134 üzenetére
Ugyan már.
Ha Lisa fele akkora lendülettel kampányolna az AMD mellett mint ABU akkor már Jen-Hsun-nak nem futná bőrkabátra ,mert már a Marson is Polaris kártya lenne a zöld emberkék gépében. -
imi123
őstag
válasz
->Raizen<- #25098 üzenetére
Akkor Te sem sokat játszol.
-
válasz
->Raizen<- #25082 üzenetére
Majd egyszer előveszed a Dishonored 2-őt és megtudod, hogy mégse...
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24986 üzenetére
Sajnos ilyen világban élünk, hogy egy adott játék csak az egyik gyártó termékén fut megfelelően.Lassan az lesz hogy a konkurenciáén el sem fog indulni
A Forza Horizon 3 mondjuk kifejezetten szereti az AMD GPU-kat.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24982 üzenetére
-
Asbee
veterán
válasz
->Raizen<- #24953 üzenetére
Nem úgy volt, hogy mostanra már alázni fogja a 970-et mert az eldobható kategória?
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24953 üzenetére
Ugyan csak egy jól beállított nem éppen csúcs hűtéses Asus 290X DC2, de nem úgy tűnik, mintha olvadozna mellette a gépház oldala... Így tolom vele a BF4-et.
[link]
Ja, és a hangját se nagyon hallani. Hangszigetelő habos oldallapos, szupercsendes gépházban.
Nagyon unalmas már ez a gépház olvadós "poén"... -
SpongyaBob
veterán
válasz
->Raizen<- #24953 üzenetére
Nem sok különbség? Fordított estben is ilyen elnéző lennél?
-
Balazs_
senior tag
válasz
->Raizen<- #24889 üzenetére
Még szép, hogy jó lett volna!
Őszintén szólva arra számítottam, hogy ugyanannyi marad az FPS, de ehhez képest aránylag nagyot esett. -
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #24717 üzenetére
Én a min fps-t is nézem. És verhetem a seggem a földhöz, ha pascal csak mokolva fogható munkára Sony Vegasban. (Gpu acceleration) Nem akarok másik programot megtanulni mert az egyébként jó vga nem támogatja. Vagy program. Mindegy. Másik oldalon ez out of the box müködik. 60+ fps is mindegy már nekem. A minimum ne legyen kevés, vagy sok kompromisszum ne kelljen a büvös 60-hoz. Most remélem értesz 1db usert aki majdnem nv-t vett ebben a körben, de az a helyzet, jó lett az rx470-480 is ár/teljesítmény szolgáltatásban.
Az rx460 érthetetlen/értelmezhetetlen a jelenlegi árán. 1050/1050TI jobban átgondolt, de jelenlegtúlárazott az is.
-
Locutus
veterán
válasz
->Raizen<- #24792 üzenetére
Hát, tetrishez low-on biztos is.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24722 üzenetére
Tegnapelőtt túróscsuszát ettem tejföllel
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24717 üzenetére
Quantum Break teljesen jól futott AMD kártyákon.
Most tényleg egy NV optimalizált játékból vonsz le következtetést hogy melyik kártya az erősebb?Mindenki tudja hogy az RX 480 erősebb mint a 970.No de el kell ismerni nagy eredmény hogy végre az amd beérte a 2 + éve a piacon lévő kártyát
Ebből a mondatodból nekem az jön le hogy neked a fogyasztás fontosabb mint a teljesítmény,hiszen a GTX 970 ellen ott volt egy erősebb,több mint dupla annyi VRAM-al rendelkező R9 390.Szóval csak gratulálni tudok hogy ide is sikerült eljutnunk -
Balazs_
senior tag
válasz
->Raizen<- #24695 üzenetére
Nagyon megy megint a fogyasztáskülönbséges mantra, majd számolj már utána, hogy mennyi plusz költséget jelent az AMD kártyák plusz fogyasztása.
A featurefelsorolásod meg Abu leírásain alapszik, aki igyekszik megosztani olyan dolgokat amiket hall (és nincs rájuk NDA), itt meg mindenki azt gondolja, hogy ezekből 6-12 hónap alatt mind megvalósul, úgy, hogy AMD hirtelen megugorja az 1080-at a 480-nal. Ez sajnos/nem sajnos nem így működik.Egon: nem kell minden AAA fejlesztőt lefizetni, elég ha van pár olyan cím évente, ami ritka szarul megy AMD-n aztán lehet indítani a sárdobálást. (Erre a topiklakók egy része vevő is.)
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24695 üzenetére
Ez igaz,de egyszer a jövő is jelen lesz
És vagyunk egy páran olyanok akik inkább választják 120W helyett a 150W-ot,cserébe a jelenben is teljesen helyén van a kártyánk,a jövőben meg csak jobb lesz a konkurenciánál.
(#24696) Egon
Ha VRAM-ról van szó mindig az megy hogy minek a több,úgy sem használja ki.
1.Vannak és lesznek is olyan optimalizálatlan játékok ahol úgy is kihasználja,és nagyobb felbontásnál is jól jön
2.Szintén vannak és lesznek is olyan játékok ahol 6GB VRAM-al mondjuk nem tudod a textúrákat Ultrára állítani,mert nem fogja engedni.(RotTR-ben nem tudtam maximálisra állítani a textúrákat mert a 3GB VRAM limitált,de érdekesképpen ezt egy GTX 750Ti 4GB-tal megcsinálhattam volna,mert hiába sokkal gyengébb a GPU,ha több VRAM-al gazdálkodik)
Ha több VRAM van a kártyán az soha sem baj,nem fog lassítani a kártyán vagy valami,de valamikor gyorsíthat vagy feljebb állíthatsz egy beállítást.kérdezd meg a GCN1-2 tulajokat
Minek?Én a saját tapasztalataim alapján beszélek a TahitiXT-s (2011 vége) féltéglámról.
RotTB (2016 eleje)-minden maxon,kivéve a textúrákat és pár NV-s beállítás kikapcsolva
Witcher 3 (2015 vége)-minden maxon,kivéve HairWorks
Dying Light The Following (2016 eleje)-minden maxon
.
.
.
Sorolhatnám.
A mai vagy a közelmúlt játékait is maximális beállításokon maximális élménnyel tudom játsznai.Most te kérdezz meg egy 680/770 tulajt ugyanerről. (szerintem mérgében elküldene melegebb égtájakra)
-
#65755648
törölt tag
válasz
->Raizen<- #24695 üzenetére
Az a gond, hogy az NV-nél a "jó marketing" abból áll hogy odamennek a fejlesztőhöz x millió dollárral és azt mondják: "Építsd bele ezt a szükségtelenül bonyolult és erőforrás-zabáló, alig látható (vagy láthatatlan), zárt rendszerű (hogy az AMD vagy bárki más nehogy támogatni/ optimalizálni tudjon rá) effektet a játékodba (mint a Hairworks, Physx, tesszelált földalatti víz stb), így ha kijönnek a tesztek az fog látszani, hogy a mi kártyáink gyorsabbak. Ja hogy ezek szükségtelen (mivel van náluk jobb, hatékonyabb nyíltan használható megoldás) effektek a mi kártyáinkat is feleslegesen lassítják? Nem baj! Csak az AMD-t jobban lassítsa!"
-
#02119936
törölt tag
válasz
->Raizen<- #24690 üzenetére
Korábban az NV kártyák is hullottak mint a legyek, egy kutya másik eb voltak.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24690 üzenetére
Nem azt mondtam hogy nem ír jó drivereket.Az NV azért tart ott ahol,mert a marketing.Manapság már minden a marketingen és a reklámon alapszik.Ugyanúgy a szar terméket is eladhatod ha jó színben tünteted fel.De a jó terméket nem tudod eladni jó reklám nélkül.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24687 üzenetére
Nem tud írni jobb drivereket az eszközeihez.Az AMD írt szarokat (én ezt nem tudom igazolni,mert soha nem volt komoly problémám AMD driverrel ami miatt szétvágott volna az ideg,csak sokak véleményét vettem alapul).De ez már nincs hogy az NV több vagy jobb drivereket ír.Ezen a téren is már kiegyenlítődött a verseny.Ugyanúgy vannak mindkét oldalon becsusszanó hibák.AMD oldalon is megszűntek a microstutterek és az alacsony minimum FPS-sek (szintény ugyanaz,soha nem tapasztaltam,de naponta böngészem a fórumokat és nem említik egy Polaris kártyánál sem)
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24685 üzenetére
De nem értem,ha valaki vesz egy 1060/1070/1080-at az miért ezer éves játékokkal játszik?Nem azért vesz újabb/erősebb VGA-t hogy tudjon játszani a jelen játékaival?
És nem,nem okkal tolódott el a piaci részesedés az NV irányába.Az 50-50 arány is akkor volt meg amikor az AMD mérföldekkel jobb VGA-t kínált.Ha nagyjából "ugyanolyat" kinál a két gyártó,vagy netán az AMD-é talán egy picit jobb választás,akkor is elhúz piaci részesedésben az NV.
Vegyük csak az RX 480 és a GTX 1060 esetét.Én jobb választásnak tartom az RX 480-at a 8GB VRAM,a jobb DX12/Vulkan alatti szereplése a GCN architektúra időtállósága és a FreeSync miatt.GTX 1060 számlájára csak azt tudom írni hogy alacsonyabb a fogyasztása,meg esetleg azt hogy nagyobb a választék,de semmi több.És még is,melyiket veszik többen? -
#65755648
törölt tag
válasz
->Raizen<- #24685 üzenetére
"Volt valamikor 50-50 a piaci részesedése amdnek és nvidiának, ez a szám okkal tolódott el az nv irányába."
Így van, két ok volt: az egyik a marketing, a másik fejlesztők lefizetése, hogy olyan játékmotorokat írjanak, ami jobban fekszik az NV-nek/ visszafogják a fejlődést.
Fogyasztás/teljesítményben (is) az AMD jobb volt akkor amikor az arány eltolódott az NV irányába.
A "jobb támogatottság" a fejlesztők lefizetéséből következik, a "fluidabb játékélmény" pedig marketing b***shit. -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24681 üzenetére
Az sem az AMD hibája, ha neked egy hibás darabot adtak el... No mindegy...
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24679 üzenetére
Nem tudom hogy az AMD beszélt-e valaha arról hogy melyik GCN fogja támogatni a DX12-t,de mind támogatja csak valamelyikre (GCN1) több időt kell fektetni hogy lassulás nélkül fusson a DX11-hez képset.Ezért ahol van még DX11-es mód ott inkább nem is foglalkoznak a DX12-vel,mert felesleges.GCN1 már eléggé kilóg a sorból.Hiába,nem élhet örökké.Ettől függetlenül még mindig egy erős GPU a Tahiti,ahogy följebb is említettem.
Pascal nem azért sikeres mert "fú de milyen jó".Jó azt nem cáfolom.Egyszerűen azért sikeres mert Nvidia.Erről beszélt AdoredTV is a videóban és mi is erről beszéltünk.Ha AMD-nek lenne Pascal-ja,Nvidiának lenne Polaris-a akkor is az NV-t venné a nép.
(#24682) odorgg
Egy hatalmas nagy +1 az utolsó bekezdésednek!Én is pont ugyanezt gondolom
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24670 üzenetére
Természetesen igen. Csupán arra akartam célozni, hogy hibás feltételezés a VGA-ra mondani a hibát, amikor a hibás alaplap is okozhatta. Akkor mondhatjuk, hogy a VGA okozta, ha hibátlan hardverkörnyezetben is produkálta volna a hibát.
(#24671) FLATRONW: Arra gondolok pl., hogy míg ha az AMD topikban valaki megold egy driverhibát azzal, hogy visszarak egy régebbi jól működőt, akkor 3 Nv-s kezd el fújolni, hogy igen, az ilyen meg olyan AMD driverek, amikor ugyanez történik Nv oldalon, akkor az a világ legtermészetesebb dolga. [link]
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24676 üzenetére
Emlékeim szerint ennél a trágyadomb játéknál nem csak AMD hardverrel volt probléma.Még megjelenéskor belenéztem a TheVR-ék videójába és össze-vissza szaggatott nekik egy 1080-al.Szóval ezek a crashelések meg a szaggatások sokkal inkább a fejlesztő sara volt,mintsem az IHV-ké
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24673 üzenetére
Nézni kell a fórumokat, és a lelkes próbálkozók véleményét az adott driverről, és ha gebasz van nem azt használni, problem solved.
De ugye ez is NV onlyAMD userek ezt nem tudják
Ezekre a nem induló játékokra AMD kártyával kérhetnék egy linket a jelentésükről?
-
guftabi96
addikt
válasz
->Raizen<- #24673 üzenetére
De ha meg AMD-nél jön egy bugos driver, akkor rögtön máglyára kell dobni Lisa Su-t.
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24662 üzenetére
Ha értesz az elektronikához, akkor gondolom nem kell különösebben elmagyarázni, hogy ha a kártya a memóriáknak a lapról adja a tápfeszt és a lap hibás, akkor az okozhat a VGA-n memóriahiba jellegű dolgokat.
(#24664) Gainka: Ebbe a topikba még csak túlzásokat írt, meg kicsit polírozta magát a végzettségével. Abszolút építő....
Ami pedig a "csak berakod és kész" mentalitást illeti, megjegyezném a pukkanós GTX1070-eket, amiket csak beraksz és kigyullad, vagy az utóbbi idők driverbajos dolagait, ahol pl. csak felraktad a drivert, és a 150 000 forintos VGA-d elfelejtett terhelés alatt a normális órajelre váltani.... [link]
(#24666) FLATRONW:"Ha csak abból indulunk ki, hogy több az eladott NV kártya, akkor többnek kellene lennie a felhasználói panaszoknak is."
Hibás feltételezés. Más a vásárlói csoport. -
Gainka
őstag
válasz
->Raizen<- #24663 üzenetére
Kezdesz túlzásokba esni.
(#24658) FLATRONW
Te pedig úgy csinálsz mintha az AMD kártyák csak arra valóak lennének hogy állítgassák meg le-fel tuningolják őket.
Az AMD kártyát is meg veszed, bedobod a gépbe és működik. Hiba bárhol elő fordulhat. Csak az ilyen forum picsogásoktól, (amiket vérpistikék is olvassák), jön le az hogy jelentkezik valami hiba vagy user errol akkor AMD kuka és csak az Nvdia. -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24660 üzenetére
Jah, hogy a lapod volt hibás és a 290-et szidod érte. No comment.
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24657 üzenetére
Érdekes, hogy nálam nem volt ilyen. Ez elég erőteljesen egy hibás VGA tünetei. Ezt nem eladni kellett volna, hanem garanciáztatni.
(#24658) FLATRONW: "Miért bűn ez a hozzád hasonlóak szemében?"
Mert rendszeresen azt írjátok, hogy ez piros kártyával nem megtehető, ami nem igaz."Leírtad, hogy miért nem volt ideális a helyzet a 290 használatához, akkor most ezért nézünk téged is hülyének?"
Leírtam, tudtam, hogy ez lesz, végül 5% sebesség beáldozásával tökéletes lett a rendszer."és lenézik a másik oldalt."
Én nem nézek le senkit azért, mert adott márkájú kártyája van. -
rup1u5
nagyúr
válasz
->Raizen<- #24646 üzenetére
A hővel még nem lett volna gondom mert vettem a 4850-re AC hűtőt a 4890 meg Sapphire vapor-x volt.
A problémát számomra a szűnni nem akaró és minden játékban jelenlevő mikróakadások (stuttering) és a szélsőségesen ingadozó fps-ek jelentették. -
Habugi
addikt
válasz
->Raizen<- #24642 üzenetére
Olyan szinten mellélőttök ezzel az alulfesz dumával, fogalmatok nincs..
A magam részéről speciel csak brahiból néztem rá az alulfeszre, a világon semmi szükségem nincs rá, mivel elég jól szellőző házam van és a VGA gyári hűtése is kellően hatékony & halk is..Lehet megpróbálni reprodukálni 970-el.., a legkisebb teljesítmény veszteség nélkül gyári hűtéssel & órajelekkel, látszik mennyi a falból ki, da, kazán, da, tartalék lóerő is van bőven.
Meséljetek még, miért rossz nekünk Radeon tulajoknak.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #24646 üzenetére
Remélem ezt te sem gondoltad komolyan
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24525 üzenetére
Nézd, én a PS3-ban a BF4-et tudom hasonlítani a PC-s kiadáshoz... Hát mit is mondjak... Ezek a textúrák magukért beszélnek itt a leszállásnál: [link]
A PC-hez képest ez viccnek is gyenge, kb. 10 évvel ezelőtt láttam ilyeneket utoljára. Számolni lehet a textúrákon a pixeleket, ez iszonyat gáz a PC/Ultra beállításhoz képest, pedig az is csak ~3GB körül foglal a VRAM-ból.Belekukkantottam az unchartedes dologba is, hát szépnek szép, de ott is üvölt, hogy agyon van butítva, nagyon durván.... [link].
Hát, én PC-n NAGYON nem ehhez vagyok szokva, pedig se a legújabb címekkel nem játszom, se 8GB-os kártyám nincs.Másfelől, aki ilyen PS3 grafikával megelégszik, ott mégis mi gond van a 2GB-os "low" textúrákkal? Ehhez képest az is extrém-ultra magas minőség...
-
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24523 üzenetére
Nem biztos, hogy attól rossz lesz, hogy jobb minőségű textúrák lesznek benne....
Néhány éve ha lehetett volna jobb minőség sem került bele, mert nem léteztek 2-3GB-nál nagyobb kártyák, legfeljebb elvétve pár extradrága 4GB-os modellt... Manapság viszont már a 8GB-os modellek is elérhető áron vannak, így jobb minőségű, vagy nagyobb mennyiségű textúrák használata is lehetségessé vált. -
HSM
félisten
válasz
->Raizen<- #24516 üzenetére
Pedig ebben semmi meglepő nincs... Minél nagyobb a textúrák mérete, annál több memória kell neki a VGA-n... Eddig is így volt, legfeljebb nem vol a legtöbb játékban olyan beállítás, aminek ne lett volna elég 4GB. Most már lesz. Csak nem UTRA-nak fogják hívni, mint eddig a 4GB-os minőséget, hanem mediumnak. Tehát akinek 4GB-os kártyája van, annak semmivel nem lesz csúnyább a játéka, mint eddig, csak más lesz az opció neve, amit ki kell majd választani. Nagy dolog....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #24502 üzenetére
Felbontástól függ, és persze a pályától. De igen, ennél a játéknál előfordul, hogy huzamosabb játékidő után pár textúra már nem maximális részletességű. Ez alól egyedül a benchmark mód a kivétel. Ott force-olva az van, amit beállítasz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #24499 üzenetére
A Deus Ex Mankind Divided jelenetei borzalmasan eltérők. Ott nem ideális egy ilyen funkciót állandóra tenni. Az a program jelenleg azt teszi DX12 alatt, hogy a beállított textúraméretet rakja be mindenhova. Aztán ahogy fogy a VRAM úgy cseréli le az egyel kisebbre. Eléggé trükkös megoldás, de nagyon jól működik.
-
Sinesol
veterán
válasz
->Raizen<- #24468 üzenetére
Nemtom, valahogy mindig elcsábulok a technikai dolgok miatt, meg hogy időtálló, stb.
Csak az a baj, hogy még a jelenben sem mindig jó.De egyébként amikor épp nincs valami bug, akkor egész jó és ahogy látom a konzolokon is szép dolgokat hoznak ki abból a gyenge hardverből. Szerintem az lehet itt a gond, hogy hiába tud az AMD jó cuccot tervezni, driverfronton totál világtalanok.
Még azt sem lehet mondani, hogy ne rakj fel uj drivereket, mivel Win10 alatt nincs egy sem ami úgy rendesen stabil lenne, mindig fel kell rakni ujat, ami valami problémát megold...aztán az újabbat ami az előző driver problémát megoldja. Vidáman telnek itt a napok hejj. DPl a Vulkan jó példa Dota2 alatt:
+Több fps
+simább játékmenet, nincsenek fps dropok-töltés közben kidob asztalra, crashel
-ujrainditod, megakad menünél és ujra kidobPozitivum: harmadik inditasnal már betölt a game és teljesen legit módon működik
-
válasz
->Raizen<- #23902 üzenetére
Azért akkoriban az NV bőven jobb volt OGL alatt, amit később behozott az ATI/AMD. Viszont most megint jobb az NV OGL alatt, a Vulkannal tud az AMD felzárkózni/jobb lenni.
-
válasz
->Raizen<- #23896 üzenetére
Örülönk d@rky (
), hogy te félbehagytad, attól még szerencsére sokaknak tettszett maga a tartalom...
-
keIdor
titán
válasz
->Raizen<- #23835 üzenetére
Vagy nem: [link]
Ráférne az Activisionre egy akkora pofon, hogy évekig megérezzék.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #23827 üzenetére
Mi van már nem lehet miért szarozni az AMD-t?
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #23658 üzenetére
Ne a megjelenéskori meg a throttlingoló referencia kártyák tesztjeit nézd.Azóta kijöttek a custom hűtésű kártyák,és kijött kismillió driver az AMD-től.Nézzél meg egy újabb tesztet
A vRAM témával kapcsolatban kérdezz utána az RX 480/470 vagy a GTX 1060 topikban hogy mi a véleményük róla
Ha húzod a GTX 970-et ott is ugyanúgy emelkedik a fogyasztás,emlékeim szerint a 970 G1 simán bekajált 200-220W-ot. -
mcwolf79
veterán
válasz
->Raizen<- #23651 üzenetére
A topicjában rengetegszer azt láttam hogy a wattman-t hogy kell belőni hogy halkabb legyen a kártya és ne fogyasszon annyit szövegelést.
Ez totál bullshit.
Utóbbi egyáltalán nem igaz (én olvasom a topic-ot, de fogyasztásról szinte szó sem esik), előbbiről meg csak annyit, hogy már hetek óta le lett írva,hogy melyek a jobb hűtésű/csendesebb kártyák, aki ennek ellenére megveszi az ócsóbb változatokat (ráadásul gyengébb hűtésű házba) az tudjon rá.
Szóval lehet itt érvelni, de ne hazudozzunk már világba! -
válasz
->Raizen<- #23644 üzenetére
Amikor matroxot raksz be? Szerintem nem leszek egyedül, egymásnak fogjuk adni a kilincset. Nem azon röhögök, hogy nvidiát raksz be, hanem azon, amikor azt is listázod. Pédául, ha ramhibás 1070-ed lenne, a 970-ről nem is beszélve.
Volt fdiv bugos pentiumom. Akkor nekem már csak a Via cpu marad?
Volt már jopár ótvar nvidiám (az első a sorban egy tnt2, ramhiba miatt használhatatlan volt), de a g400-am is egy merő szívás volt, tehát matrox is kilőve. Intel gput még nem használtam. Most ennek kell következnie?
-
Kolbi_30
őstag
válasz
->Raizen<- #23644 üzenetére
Ha FX alatt procit érted ahhoz kéll egy értelmes alaplap és nem droppol tuningal sem.(20-25k 6+2 vagy 8+2)
-
válasz
->Raizen<- #23642 üzenetére
Oké, kilőtted az amd-t. Lesz egy nvdia bug (van most is egy csomó), akkor következő kártyád Matrox lesz? Jöhetek röhögni?
-
válasz
->Raizen<- #23615 üzenetére
Mert amúgy a konzolokon kívül minden másik termék tökéletes, sosem szokott meghibásodni.
-
cyberkind
félisten
válasz
->Raizen<- #23615 üzenetére
Igaz a konzolokhoz hozzá se kéne nyúlni meg persze az átlagember nem is fog illetve tudna, de kb évente nem árt az újrapasztázás.
-
letepem
aktív tag
válasz
->Raizen<- #23587 üzenetére
Ez ilyen formában nem igaz, a Nano gyorsult
-
válasz
->Raizen<- #23587 üzenetére
BF1-ben van beépített bench, s ha igen, azt használták?
-
cyberkind
félisten
válasz
->Raizen<- #23587 üzenetére
És még nem is szebb a játék.
-
válasz
->Raizen<- #23499 üzenetére
már szétszaggatja az ipc az intel procikat. Legalább 50%-kal gyorsabb lett 8-10 év alatt. Közben nézd meg hogy mennyit gyorsult a vga ipc...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
->Raizen<- #23464 üzenetére
ja, 1080pben nekem is gyonyoruen ment a Shift1... csak eppen en 5760x1080ban toltam vele, ott par palyan par ponton akadt be, egyebkent boven 50+fpsem volt. CPU grafikonon is latszott.
imi123: Max Payne lehet jobban futott, azzal nem jatszottam sose.
-
Tomdriver
őstag
válasz
->Raizen<- #23405 üzenetére
Te meg piros, és mégis zöld.
Színváltós banda. -
gyiku
nagyúr
válasz
->Raizen<- #23405 üzenetére
na baszki. most mondd meg
-
Sanyi19
őstag
válasz
->Raizen<- #23075 üzenetére
Ez a játék olyan furán néz ki. Olyan mosott, nem éles. Másnak is feltűnt? Vagy másnál nem ilyen? Főleg akkor csúnya, ha kirakom a TV-re. GTX 1060 DX11, ultra preset.
-
Crytek
nagyúr
válasz
->Raizen<- #23039 üzenetére
A fantasztikus Max Payne 3 után nem értem miért nem azt az enginet használták
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #22405 üzenetére
Ez hardverfüggő. Bizonyos hardverek nem ideálisak a DX12-re, mert vannak olyan funkciók, amelyeket nem kezelnek jól. Két tipikusan jól kezelhető DX12-es architektúra van, az Intel Gen9 és az AMD GCN. El kell fogadni, hogy a többi nem illeszkedik igazán az API-hoz. Nem lesznek tőle nagyon rosszak, de például amíg az NV-nek az a jó, ha a konstansokat, a CBV-ket, az SRV-ket, az UAV-ket direkten bedobálod a root signature-be, addig magának az API-nak ez rossz, mert arra lett felkészítve, hogy a root signature pointerket tartalmaz a leírótáblákhoz. Ez a különbség a hardver és az API között már egy hatásfokromláshoz vezet, mert nem tudsz olyan kódot írni, ami jó az API-nak és jó más működésre tervezett hardverhez.
A Vulkan ezt másképp oldotta meg, és sokkal jobban kezeli az eltérő hardvereket például, viszont nincs bindless és pure bindless. -
TTomax
félisten
válasz
->Raizen<- #22401 üzenetére
De legalább játék se...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B550M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Rampage SHIVA FSP 700W
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest