Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #55799 üzenetére
Másoknak meg a biztonságiövet bekötni derogál. Pld Bútor Róbert. Nekedmegy, megölöd.
-
zsolt19900
őstag
válasz
Napfénysüti #55795 üzenetére
az szokott benne a "dühítő" lenni, hogy ott van nekik a szép szabályos placc ergó, ha neadjaisten' valami baj történik és az úttesten kaszálja elfele akár egy sodródó autó vagy akárcsak egy félrerántást nem csinálsz meg -mert a belső hang ugye azt súgta, hogy ott biza van egy bicajos és arra azért nem kellene rárántani- akkor azért érdekes szituk tudnak kialakulni és a másik kisebb gond, amikor haladnék tök normális tempóba de csak azért is látom, hogy jönnek szembe és ni-ni ki miatt kell elvegyem, gépészkedni stb.... hát a bicajos miatt, aki mehetne tök nyugodtan a neki kiépített úton
ez nagyon megfordítva meg úgy néz ám ki, hogy van a bpiautosok stb. oldalakon fent, hogy felmegy az autó a járdára, kb. ilyen mértéknek kellene annak is lenni, ha egyszer adott a kerékpárosnak a saját útja, akkor ugyanmár' ne menjen az úttesten
de csak még egy példa, ha neadjisten' úgy ér mögéd stb. hogy nem veszed észre és esetleg elsodrod -tudom vezetői hiba- de ha nem ott ment volna akkor ugye.... -
donbig
tag
Igen, ha jól emlékszem a Te autódon a gumik soha nem fogják elérni minimális profilmélységet.
A biztosítás kalkulációnál jó lenne egy max. évi 1000 km futásteljesítmény kategória, extra kedvező díjszabással.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
donbig #55794 üzenetére
Engem is a Rothschild-ok biztosítanak, de az volt a legolcsóbb, a többiek horror áron (6 számjegyben gondolkodj) adtak ajánlatot (BP XV. ker), merthát ezek a pösti népek törik ám az autót mint a ropi... főleg akik oly' sokat mennek mint én a Vitarával.
Az hogy minden tetves reggel kuplungteszt van a főútvonalakon és reggel már negyed7re elesik az M3 a Szerencs utcánál...
Nekem meg úgy kell imádkozni hogy valaki mozduljon a parkolóban hogyha odébb szeretnék állni... -
tboldi
nagyúr
Nálunk így alakul a kgfb.
• Apum: 2004 Suzuki WagonR+ 1.3 benzin, mosonmagyaróvári lakos, 57 éves, 38 éves jogsi, Union, B10, ~12000 Ft/év
• Anyum: 2007 Lancia Ypsilon 1.3 dízel, móvári lakos, 52 éves, 27 éves jogsi, Aegon, A00*, ~44000 Ft/év
• Én: 2006 Honda Jazz 1.4 benzin, móvári lakos, 26 éves, 9 éves jogsi, Union, B04, ~43000 Ft/év (2017-ben még 89k-rel kezdtem.)
*2 hónapja vettük csak a digólimót, azelőtt soha nem volt saját autó a nevén.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
zsolt19900 #55793 üzenetére
A szomorú hogy nem feltétlen a gyerekekkel van gond, sőt legtöbbször nem velük.
Amúgy autósként sem értem mi a gond ha egy-egy bringás kint megy az úton, ki tudom őket kerülni. Persze menjenek normálisan azt aláírom.
Érdekes hogy nyugatibb országokban ahol nincs ennyi gyűlöletpropaganda ott ez nem is jelent gondot. -
-
zsolt19900
őstag
válasz
Napfénysüti #55788 üzenetére
skodálatos
akkor mi autósok mikor mehetünk a kerékpárútra?
ezzel pedig, hogy másik csalingáznak stb. hát tartsanak össze szépen, maguk között mind biciklisták tartanak esetleg ők is konzultációs propaganda -vagyhogymondják- napokat, rendezvényeket, hogy anyuka apuka és a nagy család kimenvén a kerékpárútra tudjon megfelelően közlekedni....
de szerintem az elején megoldott lenne a dolog a családok részéről -mint ahogy gondolom sokan teszik is- hogy elől egyik hátul másik szülő és a gyerkőcök közrefogva és azért lássuk be, valahol valamikor meg kell tanítani/nevelni a virgonc gyerkőcöket is, hogy itt biza mások is közlekedhetnek stb. akár még smkp-val is találkozhatnak a kerékpárúton
-
Biztosítási összegekről én tudnék mesélni. Ha maradok ahol voltam. Azaz előre nem látott casco emelés mellett a kötelező + casco lett volna, valami 270k?
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Gyöször #55778 üzenetére
Én is szoktam menni az úton néha ha megy is mellette bringaút mert sokszor ez utóbbi veszélyesebb (tele rutintalan, összevissza kacsázókkal).
Amúgy ha jól tudom tervben van valami kresz módosítás hogy sportoló kerékpárosnak nem kell kötelezően a bringautat használnia. -
mefistofeles
veterán
Mindig azt szoktam mondani, hogy van hülye autós, kerékpáros és gyalogos is, kár ráhúzni az egyik csoportra, hogy ők azok. Igazából nem a közlekedési eszköz határozza meg, hanem az ember aki vezeti.
Nálunk Szombathelyen is úgy oldottak meg sok kerékpárutakat, hogy az amúgy is keskeny utcákból leválasztottak egy méteres sávot, azt jóvan.
Én úgy gondolom, hogy (legalább is nálunk) a városi kerékpáros az folyamatosan az életével játszik. Ahol van kerékpár sáv, az is szűk, és arasznyira száguldanak az autók, ahol meg kopok a sáv sárga festése, ott kb. le sem szarják. Ahol nincs külön sáv ott meg 80%-ban olyan szar az út minősége, (főleg a széleken ahol a drótszamarasok járnak), hogy kénytelenek be be, csalingázni a sáv közepe felé, hogy elkerüljék a 20 centis lyukakat, meg a 10 centit megsüllyedt csatornafedeleket.
Ha már meg kell nevezni, ocsmányul közlekedők csoportjait akkor nálam a furgonos futárok, a taxisok és a buszsofőrök viszik a prímet. -
-
AMD Power
titán
válasz
burgatshow #55781 üzenetére
Én Bp-i vagyok szóval az csak hátrány nálam. Mindenben nem csak a biztosításban!
-
AMD Power
titán
válasz
burgatshow #55746 üzenetére
Jézus az nagyon sok. 33.600Ft volt eddig az SX4-re nekem (Aegon). Cascom is most fog lejárni az K&H van (C0) besorolással az 58 Ft egy évre mindenre.
-
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #55777 üzenetére
Én beszéltem a boltomban az országúti bicósokkal, én sem vágtam miért ilyen "bunkók", valahol őket is meg lehet érteni. Mennek 50el. A bicikliúton a család meg elindul kis gyerekekkel csalinkázni, vasárnap délután. Na nekik való a bicikliút, ha összeereszted a kettőt abból csúnyább baleset lesz kisgyerek érintettséggel mint ha ő az országúton elütteti magát.
Na bringás érdekvédelmi szervezet se voltam még és nem is gondoltam valaha leszek.. -
zsolt19900
őstag
én mondjuk azt imádom -általában a "nagymenő" országutisok játsszák ezt- hogy ott van sokszor még a jobb minőségű kerékpárút az úttest mellett, de hol kerékpározik, na hol?
igen az úttesten
-
válasz
Memmaao #55773 üzenetére
Erdőbe a vadak valók.
Evezőpadom van, (azon tartom a fürdőköpenyem)
#55775dethroner:
városban ép eszű ember nem bringázik.
Egyébként meg pont ma láttam, Biatorbágy és Etyek között a forgalmas út mellett kiváló bringautat rittyentettek, de az tényleg Q...va jó lett, példaértékű. Erre a gyökszi kocabicós kint vergődik a forgalomban. Na, ilyen is van. -
dethroner
veterán
válasz
simonjoe #55772 üzenetére
Feltéve ha épülnek azok a bringa utak és nem a már meglévő forgalmi sávokból, járdákból sajátítják ki a biciklisávot.
[ilyen volt] [ilyen lett] [link] És ilyenből van ebben a városban még jópár. -
válasz
Napfénysüti #55769 üzenetére
Én eladtam az outi-t, szerencsére nem volt nagyobb besetwm, de helikopterrel rendszeren mentünk outisért, és általában nem a bringás volt a hibás. 3 gyerek mellett inkább hardtail cc az erdőben és elliptikus tréner itthon.
-
válasz
Napfénysüti #55769 üzenetére
+1
Idejét nem tudom mióta bringázom, mellette 1987 óta van jogosítványom és intenzíven vezetek. Pont a minap számolgattam, h olyan 2-2,5mill km körül járhatok, de valszeg több lesz az. Mindezt csont nélkül. Kerékpárral nem ennyire rózsás a helyzet, de a baleseteim előtt 150km-es etapjaim voltak átlagban, nem ritkán 200, 300, a király pedig egy 600km-es út. Többnyire külföldön, itt mellettünk Szlovákiában, de EU szerte fellelhető voltam. Ma már csak napi 80km körül, ha néha 100 fölé megy az már nagyon extrém. Pont ezekből kifolyólag van rálátásom mindkét oldalra. Az biztos, h senki sem szent. Én magam is szoktam szidni a bringásokat, főleg a fővárosban. Az is biztos, h itthon nincs türelem, tolerancia. Ezért keresek olyan helyeket ahol biztonságban tudom magam kerékpározás közben. Az épülő bringautak ebben nagy segítséget nyújtanak. -
Gyöször
senior tag
-
Moleman
addikt
válasz
dethroner #55761 üzenetére
Az elkeseredés valódi, hogy emberek nem tudnak helyzetfelismerni és nincs semmi reflexük.
Nyilván az autósokra is ugyanúgy vonatkozik, forgalmasabb városokban talán kevésbé, de vidéken szörnyű állapotok uralkodnak. Hiába lett tízszer annyi autó az elmúlt 30 évben, az újabb generáció sem tud vezetni/közlekedni. Plusz még ehhez jön hozzá a telefonnézegetés, az képességektől függetlenül lenulláz bárkit.
Amúgy a biciklis dolgot átérzem, az elmúlt 1 évben egyszer ültem biciklire, 100 méter után visszafordultam és bementem a kocsikulcsért.
Pedig én régen szerettem, akár sportcélból is.
-
dethroner
veterán
válasz
simonjoe #55762 üzenetére
Látom sikerült az önérzetes biciklistát megtalálnom
Szerinted egy embercsoport hány százalékára kell igaznak lennie egy állításnak ahhoz, hogy az egész csoportra kijelenthessük?
Én magam is ültem drótszamáron nagyon sokat, de nem azért mert sporteszköz lett volna, vagy mert sötétzöld lettem volna. Egész egyszerűen közlekedési eszköz volt, ahogy a falusi emberek szemében még jelentős részt ma is arra szolgál, hogy a falun belül eljutni egyik helyről a másikra. De annyira utáltam, hogy megfogadtam, amint elköltözöm, soha többé fel nem ülök rá. 17 éve nem vagyok hajlandó biciklire ülni. Ha hazalátogattam vidékre autó nélkül, akkor inkább gyalog közlekedtem, hiába lapult a fészerben a régi bringám. Ott egye meg a rozsda -
válasz
dethroner #55757 üzenetére
Fölösleges ebbe bele menni, de, nem azt írtad, h némely! Hanem azt, h "Qrva bicikliseknek". Valóban nem olcsó a kerékpárom, sőt, egyik sem az, ennek ellenére mint írtam, van felelőségbiztosításom is van. Látom, csak olvasod, de nem értelmezed.
#55756beef:
hát biz a Garmin Varia anyi, ha átb@...tak, ha nem. Azon kívül, h Q...jól világít, még nappal is, radar van benne, minek segítségével látom, h hány autó jön mögöttem, sőt még azt is jelzi, ha valaki nagyon nagy sebességgel közeledik.
Mivel mindkét oldalt ismerem és művelem, én meg azokat a sofőröket rühellem, kik vezetnek és azt hiszik, övék a világ, hova tovább életében nem futott vagy gyalogolt még öt métert sem, bringát meg csak kiskorában, seprűnyéllel a seggében. De, tudja osztani az észt cefetül. -
Moleman
addikt
válasz
dethroner #55757 üzenetére
Én őszintén nem értem, hogy tudnak balesetet okozni. Én is bicikliztem Pesten, voltam hülye is. Egyszer az Ajtósi aluljáróból kifelé akartam átdurranni a Francia úti zebrán 30-cal, jött egy autó, tudtam, hogy nincs elsőbbségem, behúztam a féket, erre való, és megálltam az úttest előtt. Igaz, közben a földre kerültem és magamra csomagoltam a biciklit, de megálltam.
Az autósnak meg így 10+ év után is köszi, amiért kiszállt és megkérdezte, minden rendben-e. Minden rendben volt, ennél csak rosszabbul sülhetett volna el a dolog.
-
dethroner
veterán
válasz
simonjoe #55755 üzenetére
Nem általánosítok, tényeket közöltem. Attól hogy valaki drága biciklit vesz, és mindenféle drága biztonsági elemeket aggat magára, attól még nem lesz kötelező biztosítása ami a saját maga által okozott közlekedési balesetben automatikusan térítené a balesetben vétlen szereplők anyagi kárát.
-
válasz
dethroner #55754 üzenetére
..ne tessék általánosítani! Bár már korántsem tekerek annyit mint régen, az idén mindössze 7000km-re volt időm. Kétszer volt komoly balesetem, elütöttek. Mindkét alkalommal pusztán figyelmetlenségből. Ennek ellenére nem általánosítok, h Q...va autósok. A kerékpározás sem egy olcsó, kiadásmentes dolog, annak ellenére, h nem kell biztosítást fizetni, pontosabban nem kötelező. Nekem van felelőségbiztosítással egybekötött biztosításom. A hátsó lámpám, "csak" 75e HUF volt, de most vettem belső gumikat a következő szezonra kassza 10e/db.
-
dethroner
veterán
válasz
Moleman #55750 üzenetére
Legjobb a hülyéknek. Qrva bicikliseknek nem kell semmiféle tanfolyamot végezniük, nincs a szerszámra időszakos műszaki vizsga, nincs kötelező biztosítás. Aztán ha az ő hülyeségük miatt okozol másnak vagy magadnak kárt, akkor adhatod polgári perre, amit neked kell előfinanszírozni és kétséges a kimenetele. És ha a bíroság szerint neked van igazad és a bringás volt az oka hogy többmilliós kár keletkezett az autódban, akkor azt hogy hajtod be egy öreg nyuggeren, aki minimálbérnél kevesebb nyugdíjból el? Sehogy
-
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #55749 üzenetére
Én is mennék, nem szeretek korán kelni, 160km Pest határ, ne kelljen 8ra felérni légyszi :-) hétvégén mindig melózom, de gondolom mindenkinek akkor jó, erre a napra megoldom. Inkább januárban valamikor. Ünnepek környékén nem tudom elsumákolni, vendéglátok.
-
zsolt19900
őstag
bizti díjak mindig keszekuszák.... ezzel is foglalkozom, mint alkusz és szoktak meglepő dolgok kijönni
ugye azt sokszor elfelejtik nézni az ügyfelek, hogy pl. egy CASCO miért tud drága lenni vagy épp olcsó ill. mit tartalmaz az olcsóbb és főleg mit nem.... beállítják a magas önrészt, hogy olcsóbb legyen és pl. kitörik egy LED fényszóró ami magában 5-6-7e-től indul felfelé és megy a csodálkozás, betörik a sokféle érzékelővel ellátott szélvédő aztán ha nincs benne az önrészmetnes üvegkár, akkor tud drága lenni....
A másik szép dolog az ingatlanvagyon biztik, amikor minél olcsóbban legyen benne minden, aztán ha jön a baj a biztosító a rossz, mert nem fizet, vagy keveset
de persze ez tök más téma, csak néha a hajam égnek áll, mikor az fb csopikban is 2 adat megadása után hasonlítgatják az ott megszólalók a biztidíjakat és szólják le a biztosítót és a biztosítást (ez most nem rátok vonatkozik, ne vegyétek magatokra ill. ide) -
burgatshow
veterán
válasz
zsolt19900 #55749 üzenetére
En is benne vagyok.
-
Moleman
addikt
válasz
burgatshow #55748 üzenetére
Szintén 17 éves jogsi, B8, vidéki cím, a Mazdára így fizetek 29+144-et. A casco (100e 10%) érthetetlenül drága, de félek lemondani, tuti akkor törném ropira.
A Swiftre csak 19+41 ezer sokkal jobb cascoval (20e 10%), vidék, B10, 40 éves jogsi.
De legjobb a segédmotorom, tökmindegy, hogy épp hol lakom, minden évben 2280 forintot fizetek.
-
zsolt19900
őstag
összehozhatunk persze valami napot, mikor egybegyűlik a csapat egy ilyen tréningpálya napon
-
Gyöször
senior tag
válasz
burgatshow #55746 üzenetére
Nekem is A0 volt 2017ben, de ez vidék régebbi jogsi, és basszus a kaszkó valami 85
-
burgatshow
veterán
válasz
AMD Power #55745 üzenetére
Feleségemnek (Bp-i lakos, fiatal jogsis, A0, szóval minden költségnövelő tétel ami létezik rá igaz), 92e forint volt 2021. 09 - 2022. 09 közti időszakra... Ja az autó meg egy kis KIA Picanto...
Ez volt a legolcsóbb a neves biztosító márkák közül (Allianz, Groupama, Generali stb.). Posta meg egyéb ilyen szarok nálam nem játszanak.
Szóval a 28 nem is sok.
-
AMD Power
titán
Most reggel már a Netrisk oldalán kezdtem.... szólt ,hogy 60 nap múlva lejár a kötelezőm.
Meg is kötöttem az újat. 28 662 Ft egy évre. Nem mondom ,hogy kevés... de hát ez itt Budapesten..... -
válasz
zsolt19900 #55742 üzenetére
...Én is benne vagyok, itt lakom mellette, szóljatok, és intézem!
-
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #55742 üzenetére
Az mennyi jónép lenne? Nem pajti valaki valahová, hogy megkérdezze? Nevezzük el magunkat suzuki márkaklubnak és ilyen dumával próbáljuk meg :-)
-
zsolt19900
őstag
a végén tényleg összeverődne itt egy kedvezménycsomagra való embertömeg
-
hemaka
nagyúr
válasz
Gyöször #55733 üzenetére
Én ha van hó, itt nem messze van egy tanyára vezető 3km-es egyenes betonlapokból épített út, széles mint egy rendes mellékút és két oldalt nincs árok, csak szántó, lehet racsézni, meg pörögni, forogni, gyakorolgatni, jó móka.
Csak kár, hogy már szinte sosincs hó télen, tavaly se tudtam kimenni egyszer se... -
-
AMD Power
titán
válasz
zsolt19900 #55730 üzenetére
Én is vagy 2-3 éve agyalok azon ,hogy el kéne mennem egy ilyenre nekem is.
-
Gyöször
senior tag
válasz
zsolt19900 #55730 üzenetére
Mikor megvettem a kocsit egyből ki is próbáltam milyen az abs. Pont ezért. Az is furcsa, mikor nekem a radaros rezgeti a féket, egy átlagos sofőr lehet úgy megijed, hogy kidobja a kormányt az ablakon. Akkor még volt hó (2017 telén) rugattam volna keresztbe de a kis hamis igencsak túljárt az eszemen :-)
A tulaj a pályán nem kell, nem sietek sehova. Olyat nem akarunk, mint a tc, hogy sokan kimegyünk suzukikkal, alkudunk is kicsit, meg jókat röhögünk egymáson? A jóízlés határán belül persze, úgyis olyan felebarátok vagyunk itt. Dethroner is revansot vehetne rajtam, hogy 1 kör alatt kettőt ver rám, végre kiderülne mennyire jó a 4évszakos gumi meg ilyenek -
válasz
zsolt19900 #55730 üzenetére
Mi is el szeretnénk menni azzal az autóval amivel gyakrabban járunk. Bár ettől függetlenül néha a bazi jó reflex mentett meg, pl nyaralás alatt. (Nem adták meg az elsőbbséget, biztos levágtam volna ha összeérünk.)
-
burgatshow
veterán
válasz
zsolt19900 #55730 üzenetére
En is csak ajanlani tudom, szinten a Groupamanal voltam. A weboldalukon fent vannak az idopontok es arak, tobbfele foglalkozas van. Erdemes elmenni, erdekes dolgpkat lehet tanulni es megtapasztalni.
-
zsolt19900
őstag
válasz
Gyöször #55729 üzenetére
groupama tanpálya pl. ilyen
totalcar tulaj a pályán stb. sorozatok
én speciel minden egyes embert elküldenék minimum 1 ilyen oktatási napra.... nagyon para amikor baleset van és "szem pecsuk, se**lik összehúz" a reakció, mintsem az elkerülés és sokszor ezzel együtt a megoldás.... vagy amikor hallom, hogy nem nyomja a féket, mert elkezdett pulzálni a pedál és megijedt?!?!?!?! hát működik a jó öreg ABS.... ja ő ezt nem tudta, nem hallott róla, így inkább felengedte a féket, mintsem megálljon
Sok történetet hallottam és ezek döntő többségére tökéletes lenne egy ilyen tanpályás nap....
Igaz oktatásunk során voltunk pl. beleültetve nagyon komoly szimulátorba, ott kaptam egy erdős/sövényes részt, szembe autó és jobbról felbukkant a vaddisznó.... én persze nem rántottam semerre, kijött a coca aztán durr bele (persze fék volt rendesen), ekkor kérdezte a napni tréner és csodálkozott a csapat, hogy hát ez mi volt ez? Én pedig mondtam neki, hogy gázoltam már vadat, inkább annak megyünk neki, mint a szembejövőnek, azt mondta ez addig okés is, de ránthattam volna az árokba.... néztem rá néztem rá és még mindig úgy voltam vele, hogy a vad és legalább 1 oldali kerékkel az úton (de inkább mind a néggyel), erre jött a válasz, hogy akkor az autóba milliós a kár.... én meg mondtam okés, az pótolható illetve honnan tudom, hogy mi van ott az árkos bokros részen aminek nekirántom? Erre már nem felelt....
Szóval persze vérmérséklet kérdése lenne ez a tanpálya is, de sok dolgot megtapasztal az ember, még ha sosem lesz rá szüksége akkor is. -
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
SyMbioTe #55719 üzenetére
Vizes aszfalton jávorszarvas tesztet próbáld ki vele, utána fel a télit és azzal is, rögtön érteni fogod miről beszélek.
Részemről az összes Eco abroncs egy hitvány szemét és egyenesen a vásárló megtévesztése. Hogy miért? Mert szerintem nem spórol annyi üzemanyagot, hogy megérje a rizikó azt a +40centit féktávban, aki sokat megy annak meg nagyobb az esélye azonos idő alatt a határhelyzetre, amikor meg kellene a jól tapadó abroncs, na azt nem tud az EcoContact5. Le fogom járni, nem dobom ki, de én SOHA senkinek nem fogok Eco abroncsot ajánlani, mint ahogyan Hankook-ot sem.
Nálam az abroncs tapadjon mintha bekentem volna epoxival minden körülmények között, ha ezt teljesíti és nem öregszik el 6 év alatt, akkor utána jöhet a többi feature, de ez a kettő a minimum, máskülönben minek rá gumi?
Én ilyen vagyok, nem tehetek róla, mások meg laktózérzékenyek... -
Moleman
addikt
válasz
SyMbioTe #55719 üzenetére
5 évig jártam Ecocontact 3-mal, szörnyű volt, igaz, a végére már 9-10 éves lehetett. Vezetéstechnikai tréningen is sajnáltam, hogy nem télit raktam fel, mert így kb értelmetlen volt minden műgyantás feladat.
A Swiften a pár éves Conti már sokkal jobb, nagy hibákat is jól tolerál, még sose estünk le az útról, pedig többször vártam.
-
TommyY2
tag
válasz
2ozzmexy #55716 üzenetére
Ugyan így vagyok vele én is, néhány méter után azonnal felismeri a cserekor a szenzorokat (pedig előtte izgulok mindig).
Arra leszek majd kíváncsi, ha X év után újat kap, vajon azokat miként fogja felismerni. Mivel az autó 10 szenzort tud egyszerre eltárolni, cserekor az új melyiket fogja felülírni, a régebben használatat (ha van annyi esze az autónak), vagy találomra (ebben az esetben minden évben újra és újra kell neki tanulnia)?
TommyY
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #55708 üzenetére
Na az elég szánalmas ha annyit kellett menni vele hogy megtanulja...
Nekem is mondtak ilyen rémsztorikat, de velem még nem fordult elő. Amikor először tettem fel rá a télikerekeit már akkor sem volt gond, pedig ahol vettem mondták hogy biztosan kell vele menni ennyit meg annyit így meg úgy hogy feltanulja, ehhez képest le sem tojta... Mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne hogy cserélgeted alatta a kerekeket. -
Chereiose
addikt
2005-ös Swiftre mi a gyári ablaktörlő típus,méret előlre? Tehát mindkét darab, vezető és anyós felőli is. Valaki tudna dobni egy linket?
-
Gyöször
senior tag
válasz
mefistofeles #55708 üzenetére
Ez érdekes, hogy halkabb a télid. Nekem a crosson a szalonból készen vett téli szett yoko v905ökön azért hangosabb mint a nyári contieco. De nekem ez nem gáz.
Viszont baj most se volt velük, jöttek a mért értékek gond nélkül. -
mefistofeles
veterán
válasz
2ozzmexy #55707 üzenetére
Nagyon sokaknál hallani, hogy 20-40 kilométer után tanulta meg a szelepeket a rendszer meg ilyesmi. Nekem is mondta a szervizes srác, hogy előfordulhat könnyen. De az én kis szuzim jól van összerakva, akár csak a kerekek! Azon mondjuk meglepődtem, hogy téli abroncs dacára mennyivel halkabb, mint a gyári nyári.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #55706 üzenetére
Ez lenne a "normális" működés, ha valakinek nem így van, annál valamit elbarmoltak a mesterek vagy gagyi szelepet sóztak rá...
Amúgy így 2 év Vitarazas után elarulom hogy ez a két téma eddig mindig előjött minden fórumon minden ősszel és tavasszal, a TPMS meg az akku. Igen ritka ha valakinek valami baja van vele (mármint komoly baj mint a konkurens gyártók fórumain).
Félnek ettől a TPMS-től az emberek mint a turbótól, de az ismeretlentől való félelem alapvető emberi túlélési ösztön. Nem szokott baj lenni vele, pedig már 6-7 éve minden kocsiba kötelező. -
mefistofeles
veterán
Na a kis swiftem megkapta végre a Yokohama téli papucsokat. Ami elsőre feltűnt, hogy mennyivel halkabb a futása. A TPMS szelepeket azonnal felismerte a rendszer, nem volt semmi visítás.
-
válasz
burgatshow #55704 üzenetére
Nem vitatom, mondeoban nem ültem még soha. Passatban igen, de annak is jó ideje már (de az tényleg más kávéház mint az scross). Mondjuk hiába váltok, szerintem is nagyon jó ár/érték arányú az scross.
-
burgatshow
veterán
válasz
Tom1939 #55703 üzenetére
A Mondeo-t vitatom, a Passat egyértelműen jobban volt szigetelve.
De összességében egyébként annyival nem volt jobb autó egyik sem, mint amennyivel drágábbak voltak (jó 4-5 millió pluszban az S-Cross árához). Majd írok példákat, "amikben" a Suzuki "alul marad" de az inkább a szőrszálhasogatás téma...
-
válasz
burgatshow #55702 üzenetére
Az 1.4t megy mint a mérgezett egér. Gondolom azért a passat meg a mondeo hangszigetelésben azért sokkal jobb volt.
-
burgatshow
veterán
Valamikor rászánom magam a hétvégén és megírom, hogy mik a tapasztalataim az automata 1,4T hibrid S-Cross-szal így 1000 km után (ma voltam átnézetni is), főleg mellé téve menet dinamikai összehasonlításra a korábbi cégeseim, amik mind 2 liter turbó dízelek voltak (2015-ös Mondeo és egy 2019-es Passat Variant DSG). (A Mondeoval 4 év alatt megtettem 140 ezret, a Passattal "csak" 45 ezret a COVID miatt 1,5 év alatt.)
Annyit elárulok előzetesen: hogy az égvilágon semmi szégyenkezni valója nincs az S-Cross-nak ezen a fronton.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Lexus, Toyota topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gitáros topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Milyen videókártyát?
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Autós topik
- További aktív témák...
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 64GB RAM 2TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56