Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Házimozi haladó szinten
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
válasz
roberto211 #20697 üzenetére
. Én is cserélem bakról ha csak sima motorolaj és ha nincs ilyen taknyos idô. Most váltóban is cseréltem 5 évig megint nem kell.Más. Nekem az ignissel fenntartásaim vannak,igaz csak pár 1000 Km et vezettem,de pályán pici oldalszében mindig azt hittem,hogy felborul(persze tudom,hogy nem,de mégis).
-
eddie17
addikt
válasz
roberto211 #20697 üzenetére
Pedig ilyenekkel van tele a piac. Nem tudsz olcsóbban venni, csak ha vársz, és kifogsz valami jó ajánlatot.
GLX meg a GS nem egy olcsó mulatság, mondjuk ennyiből én is VAG autót vennék. -
roberto211
őstag
Nekem sincs aknám, vagyis van de most nem használható ,kézi emelővel megoldottam.. Na mindegy, ha jó és szerinted jó döntés volt akkor használd örömmel
eddie: Ez nem drága hanem irreális összeg... Ennyit az életbe nem adnék még egy 1.3 16v ért sem.. Akkor spórolok még 150et mellé és veszek egy ignist ....
Skizz: Nagyon picit van ár alatt.. 1.3 16v nek reális ára 4 és 440 között van kb ha megfelelően felszerelt.. 1.3 16v hajlamos néhol néha olajfolyásra/evésre de ritkán fordul elő... Ami legmegbízhatóbb 1.0 és 1.3 8v..
De 1.3 16v megy a legjobban ha most nem nézzük az 1.6 ot mert az csak sedaneba van.. 16v ből is kilehet fogni jókat amúgy.. Nézd meg, menj alá aztán kiderül,hogy jó e vagy sem.. Van egy helyi ismerősöm, 1.3 16v sportja van.. Úgy vigyáz rá mint a szeme fényére.. És most elkezdte enni elég keményen az olajat... Én ezresemnek meg kinyomom a szemét néha, 4-ből 2.-ba stb stb és 1 cl olajat nem evett.. Még azután sem ahogy összetörtem ugyanott áll mind a szervó mind a motorolajszint. -
eddie17
addikt
"Picit" magasabb az 1.3-as fogyasztása, és ugye most a válság autó a keresett, így drágábbak az alacsony fogyasztású autók.
Csak egy példa: Hasonló kivitel, hasonló évjárat, hasonló műszaki állapot.
-
pjen
félisten
válasz
roberto211 #20687 üzenetére
Elsô sorban nem az ár volt a lényeg,nincs aknám,ebben az idôben nem volt kedvem felbakolgatni.Ha a gyárnak jó a gyári szûrô akkor nekem is.A hordós olajról pedig annyit,a nagy forgalmú szervizek nyilván hordós olajat használnak.Nem kell minden 1 vagy 4 liter után venni egy kannát.A Castrol is a hordóban van.És a kannában sokkal egyszerûbb hamisítani mint egy fémzárolt hordóban amit elótted bontanak ki.
-
Harkovz
aktív tag
Most lesz nagy autós hétvége a világítás.eu-n!Menetfények,egyéb ledek. Ajánlom figyelmetekbe.
-
Skizz
addikt
Hahó
Ez túl olcsó?
-
pjen
félisten
Üdv Urak.Ma olyant tettem amit nem szoktam.Elvittem a Swift t márka szervízbe olaj cserére mert a szerelőm nem tudott időt adni,én meg lusta voltam alá feküdni.Cserélték a motor olajat és a szűrőt.A számlán ez van10w30 gyári olaj.+olaj szűrő.A hordót előttem bontotta mert pont elfogyott.
Hajtóműolajastrol 75 w 90.
Ezért fizettem összesen:20124ft.
A szervizes azt mondta minden normál Swift be ezt öntik.10000 km et biztos kibír. -
Angel1981
veterán
Köszi a válaszokat!
Igen, két másik márkánál is tankoltam, az eredmény ugyanaz.
Hogy őszinte legyek, csak kínomban próbáltam meg, mert kizártnak tartottam, hogy 95-ös, és 95-ös között ekkora különbség lenne - sajnos igazam lett.Lehet, hogy a 150.000-es szerviznél sz*r gyertyákat kapott?
-
Studi
veterán
-
Angel1981
veterán
Üdv Urak!
Nekem is van egy "mi autónk", amit már 7 éve használok a legnagyobb megelégedettségemre.
1999-es évjáratú 1.3-as, 8 szelepes, 5 ajtós Swift. 90.000 Km-t tettem bele amióta nálam van, minden nap használom, és semmi komoly bajom nem volt vele.
A fogyasztást a kezdetek kezdete óta vezetem, mindig ugyanazon az útvonalon járok, mindig ugyanannál a benzinkútnál tankolok, mindig egy kattanásig, úgyhogy pontosan tudom, hogy melyik évszakban mennyit kell fogyasztania, + / - 3 deciliter ugyebár, forgalmi dugóktól függően.Három hónapja gyakorlatilag egyik egyik tankolásról a másikra 15-20%-os többletfogyasztást kezdett produkálni - igen, tudom, megjött a nyár, elkezdtem klímázni, ahhoz számolva mondom!
Termosztát volt cserélve, nem oldotta meg, lambda szonda volt cserélve, nem oldotta meg.
A motordiagnosztika nem ír ki semmit, nem rángat, nem ad ki furcsa hangokat, de a fogyasztás fixen több, 15-20%-al! Korábban egy tankkal gyakorlatilag óramű pontossággal el tudtam menni 460-480 Km-t, most 400-at is alig.
Az autó becsülettel karban van tartva, 10.000 Km-ként mindig megkapta kötelező szervizt; szűrök, olaj, gyertyacsere. (Most 154.000 van benne).Ötlet?
Köszi előre is! -
roberto211
őstag
válasz
HUNPSP #20677 üzenetére
Ajtónál a kilincs szokott sokszor eltörni valószínűleg a felső műanyag "pöcök" tört el azért lóg.
Kb 500ft de akkor egyúttal vegyél új kilincskeretet biztonság kedvéért mert nagy eséllyel ha lefogod szedni akkor eltörik mivel elég vékony es törékeny anyagból van.Mögötte a zár"rudazat" van. 2 vékony fémrúd szerűség. Bele van pattintva a kilincsbe. Ezzel nyitod/zarod.
Gyári dísztárcsa nagyon ritka,ha van akkor is aranyáron. Én vennék helyette egy szép könnyűfém felnit.
-
HUNPSP
aktív tag
Sziasztok!
1 hónap és másfél hete használom a Swift-et (2001-es szedán), egy kérdésem már volt is előzőleg hogy milyen olajat javasoltok (végül Castrol lett) és hogy hogyan/meddig érdemes nagyobb fordulaton pörgetni a motort kikormoláshoz, nagyon szépen köszönöm a segítségeteket az előzőekkel kapcsolatban!
Az autóban most az elmúlt időszakban lett cserélve a hátsó csapágy, a szokásos "kötelező" dolgok új használtautó vásárlásnál, első és hátsó fékbetétek, olajteknő (szivárgás), szimeringek, és gyertyacsere. A szelepek is állítva lettek. Most nagyon halk, és semmi gond nincs vele. A fogyasztás meglepően alacsony, kb. 6-7 liter nagyátlagban, vegyes (sok városi és ritkább autópálya) használat mellett.
- Ma láttam, hogy a vezetőoldali ajtónál a nyitó kis fül kicsit kijött, gyakorlatilag enyhén lóg, és két kis drót is kiáll mögüle, ez kis szereléssel, pepecseléssel remélem orvosolható. :-)
- Bal első tompított lámpa izzója kezd nagyon halványan világítani a jobboldalihoz képest. Néztem hogy H4-est ajánl mindenki, 50-55W-ost olvastam, de ebből a típusból eddig csak 60/55-öst találtam. Ezt nyugodtan tehetem bele előre, nem lesz sok neki? Egyúttal cserélem mindkettőt, ez a biztos. A jobb pedig megmarad, ha esetleg majd sos kellene.
Egyébként imádom az autót, és nagyon vigyázok rá, szép az állapota is, volt hogy akár naponta is lemostam, ha olyan esős idő volt...Nagyon sokat számít, hogy külsőre is tiszta. Sötétkék metál, nagyon jól mutat neki.
- Télire szeretnék majd még hozzá egy téli gumi szettet felnire szerelve, illetve a vásárlás óta keresek rá 4db eredeti Swift dísztárcsát is, de lehetetlen találni. Van valakinek eladó, vagy elfekvőben 2 pár? :-)Köszönöm a segítséget, további szép estét!
-
Joe.36
addikt
Sziasztok hol lehet kapni 2000 Suzuki Swift GLS Sport IV hez első üléshuzatot ? Joe
-
gerii
addikt
válasz
Harkovz #20670 üzenetére
Az SX4 rugózása/csillapítása elég szar valóban, úgy tud billegni oldalra mintha 2-2 ember borogatná, miközben egy kicsit kemény a rugózás (felüt), de ezek a nagy tömeg + malomkerekek miatt is vannak. (Egyszer lemérem mennyit nyom az alufelnis szett.)
A klíma 2006 Swiftnél nem ennyire drasztikus szerintem, bele kell törődni hogy ilyen az SX4. Cserében elég jól pakolható, és bírja a strapát. - azt viszont nem tudom melyik bolond találta ki, hogy a hátsó üléssor a bal oldalon 2-es és a jobbon 1-es, mert így hosszú tárgyaknál csak a sofőr fér be... -
kalozhun100
őstag
válasz
kalozhun100 #20659 üzenetére
Szóval ez a szitu. Nem tudom mi legyen. Szerintem teszek bele benzint azt szólok suzuki szervíznek, ha más ötlet nincs
-
Harkovz
aktív tag
Engem 3 dolog zavar a mostani SX-emen.1:nagyon kemény rugózás,szinte nincs is.Igaz,kanyarban ez előnyére válik,de unom a zötyögést a szar magyar utakon.2:amikor hideg a motor megemeli az alapjáratot amég be nem melegszik 1500-as fordulatra.Ilyenkor a váltás is nehézkesebb.Más kocsik alapjárata ugyanaz mint melegen vagy csak kicsit emeli meg.3:hiába 1,6 120Le a motor a klímát eléggé észrevenni mikor kapcsol a kompresszor.Ezen a téren nincs tapasztalatom hasonló benzines más gyártmányon,hogy másoknál van-ilyen.És kíváncsi vagyok az új Suzukik javultak-e ezekben?Tervezek is egy S-Cross tesztvezetést.Ezek ellenére szeretem a kocsimat.
-
gerii
addikt
válasz
roberto211 #20667 üzenetére
Sőt, ha az üléseket lefóliázom azok is
-
-
gerii
addikt
válasz
roberto211 #20664 üzenetére
Pedig ha csinálnának egy finomabb belteret, akkor még többen vennék őket, sokakat irritál már a kopogó műanyag - 2015-ben jogosan.
-
Tigi
őstag
válasz
roberto211 #20664 üzenetére
Ezzel nem tudok vitába szállni.
-
Tigi
őstag
válasz
roberto211 #20662 üzenetére
Konkrétan főleg arra gondoltam amit írtál.
Mint korábban írtam, leírhatatlan a különbség a Swift-hez képest, de nem akarok vitát indítani a témában. -
Tigi
őstag
válasz
Harkovz #20660 üzenetére
Azért van még némi lemaradása, de az tény, hogy szépen jön felfele.
Néha azon gondolkodok, hogy pár év múlva lecserélem a Skodát egy turbós Vitarára.Voltam kint vasárnap a ringen a kamion verseny miatt, de ha már ott voltam megnéztem a Swift kupa versenyét is.
Azt kell mondjam, hogy nagyon jó volt, a második helyről induló versenyző egy 14 éves lány volt, igaz, hogy a verseny végére visszaesett a 8. helyre, de azért derekasan küzdött.
Ja, és a Safety Car egy Vitara volt.Az első kamionos futamon Kis Norbi olyat vert a többire, hogy már sajnáltam őket.
-
Harkovz
aktív tag
Kamionosként az országot járva egyre több Vitarát és S-Crosst látok!Már nincs olyan nap,hogy ne lássak új generációs Suzukit.Kellemes látvány mind.Megint nem jött be a Suzukifóbiások és nagy autós szakemberek jóslata,hogy"senki nem fogja mert drága van jobb ennyiért".Ár-érték arányban,fenntartási költségben és megbízhatóságban szerintem nincs ellenfél!És már kényelemben,felszereltségben sincs elmaradás ahogy minőségben sem!
-
kalozhun100
őstag
válasz
lolka1980 #20657 üzenetére
Autószerelő ismerősöm nézte meg a gyertyákat, azt mondta jó mind. Ha ráadom a gyújtást, hangosan zúgott a szivattyú, de most nem hallani. Le lett véve elöl a cső, oda nem jutott el a benzin. Benzinszűrő olajcserekor lett cserélve, szóval 1-1,5 éve. Dugulás szerintem nincsen. Szivattyú ki lett próbálva másik autóban, ott ment. Sőt direktben is lett rá kakaó adva. Akksi rendben van, mert az is most lett nem olyan régen cserélve. Minden elektronika megy a kocsiban. Saruk rendben vannak. Viszont Immo csatija a kormány alatt a bal hangszórónál van. Ha azt lehúzom nem hülyül mg az autó?
-
lolka1980
aktív tag
válasz
kalozhun100 #20655 üzenetére
Szia!
Vagyis kivetted a gyertyákat és láttad hogy szárazak.(gondolom én)A szivattyújú abszolút nem is zúg? Vagy zúg és az injektornál levetted a visszatérő benzincsövet és ott nem jön a benzin mikor ráadtad a gyújtást?
Benzinszűrőt mikor cserélted?Dugulás nincs a rendszerben?
A szivattyúnak úgy adtatok villanyt hogy a szerelőasztalon volt beépítve?
Akkumulátor rendben?Csatlakozó steakkereket fújkáld be kontakt spray-vel hátha. -
Halo
senior tag
válasz
kalozhun100 #20655 üzenetére
ha van riasztó, kapcsold ki, kösd le, próba utána - hátha - ha úgy jó, akkor...
akkor csak add meg a lakcímed... -
Mercutio_
félisten
válasz
roberto211 #20634 üzenetére
Régi swiftre ilyen drága?
Ismerős 2-es golfra 6-8k bontóból azt hittem ez is hasonló árban van
-
pjen
félisten
válasz
kalozhun100 #20651 üzenetére
Szikra van?
-
roberto211
őstag
válasz
Kornel #20649 üzenetére
Ja.. Értem.
Na meghozták végre a mocitetőt, újabb mint ami nekem van/volt rajta mert a hűtőrács is újabb.
Bontott ,gyári. 18e volt plusz 2ért szállították.
Annyi van vele hogy lakkhibás de ugye ez jelen esetben nem gond viszont nem horpadt stb.
Hűtőt meg tegnap sikeresen otthagytam
. De keddre utánam küldik futárral. Aztan megy utána karosszeriashoz végre
. Szerintem kb 2 hét aztan megint életre kel
-
Kornel
veterán
válasz
roberto211 #20648 üzenetére
Mondom olvastam valahol, hatha mas is, és belinkeli, vagy elmondja.
Ertem amit mondasz, csak hatha... -
roberto211
őstag
válasz
Kornel #20647 üzenetére
És a zsirozassal mi szűnik meg ? Csak ezeket lehet meghúzni/állítani amit mondtam.
Zsirozni/olajozni én a sínt meg az állítómechanikat szoktam de ettől nem lesz feszesebb hogy ne "kottyanjon".
Csak azért szoktam h finomabb legyen ha állítom anézésejárása meg ne nyikorogjon.
-
Kornel
veterán
válasz
roberto211 #20646 üzenetére
Valahol olvastam, hogy zsiroztak, vagy valamii..
Nem akarok hulyeseget mondani, ezert kerdezem. -
roberto211
őstag
válasz
Kornel #20645 üzenetére
Háttámlát oldalt lehet meghúzni mar amennyire lehet mert ugye van egy "természetes holtjateka" a tamlanak. Oldalt szokott lenni a csavarja azt nézd meg.
A komplett ülést meg a padlón ülés alatt sín körül van a csavar ez rögzíti.
Nézd meg hogy az ülést melyik csavarok fogják és azt húzd meg amennyire tudod. Illetve a sínt.
A sínnek is lehet ilyen hangja ha mar egy kicsit meglazult.
Régibe így rögzítették szerintem hasonló módon rögzítették mk4ét is.Mast nagyon nem tudsz állítani.
Nekem is meglazult most ,meghúzom majd. Ugye van egy súlyom,balesetnel hirtelen előredőltem fekezesnel plusz utkozesnel ugye,aztan kicsit meglazult
Studi: Régi swift? Oldalt szokott meg lazulni /kiesni a csavar ami fogja a támlát. Ha nagyon mozog nézd meg h nem e ez lehet. Nálam nincs ilyen hang. Vezetőülésemnel volt ilyen gond anno mikor megvettem de ez volt a probléma.
-
Kornel
veterán
válasz
roberto211 #20643 üzenetére
Uj swiftnel ha jol tudom a sinbe kottyan az ules...
Onnan jon szerintem, de az allitomechanika is szokott lotyogni.
Valami megoldas kene, mert zavar, azert szepet gyorsul es lassul, es akkor rendesen hallani. -
Studi
veterán
válasz
roberto211 #20643 üzenetére
Nekem a jobb első ülés háttámlája remeg, ha nem ül benne senki. De amennyi zaj van a kocsimban ez már igazán belefér.
Csak elég csúnya hangja van sajnos.
-
Kornel
veterán
Es akkor egy szkmai kerdes:
Az elso ulesek lognak egy kicsit, terhelesvaltaskor hallani, hogy kottyan.
Olvastam valahol, hogy ez orvosolhato, de sehol se talalom mar.
Otletek? -
roberto211
őstag
Nekem meg ugy néz ki este hozzak a bontott mocitetőt
Találtam egyet jó áron. Vagyis Ő talált meg engem.
Lakk sérült de lényegtelen mert atlesz fenyezve ugy is.
18+2 ért házhoz hozza.
96utani.
-
Kornel
veterán
Szerintem esszel vezetek.
Dinamikusan, de nem veszelyesen.Na de szerintem terjunk vissza a suzukikhoz.
-
pjen
félisten
válasz
roberto211 #20623 üzenetére
Mint irtam egész más lenne a véleményed ha a te apukád dolgozna ott bent,vagy például egy felhrdott sár folton megcsúszik és te mész miatta az árokba.70-80 Km sebességgel lehet észre sem veszi.100 nál lehet mindketten meghaltok.
Dudika10
em hiszem,nem vagyok önkéntes rendôr,de mindennek van határa.Ha kedves kolléga megy 100-110 el és a szél lefúj egy deszkát a beton elválasztóról,elrántja a kormányt jobra és Te is.Neki ott a külsô neked az árok.A sirkóvedre nem lesz ráirva,hogy Te szabályosan vezettél.
-
dudika10
veterán
"... Ha egyedül vagyok simán bementem volna a belsőbe feltartani az őrülteket ..."
És ezzel a baleset kockázatát az ötszörösére emelted volna.
Szabálytalanul a belső sávban, lassan, a forgalmat feltartva. Ettől minden harmadik sofőr hülyét kap, a hülye ember meg sokkal veszélyesebb 60-nal, mint az épeszű 100-zal.
Gratulálok, remek hozzáállás! Úgyis túl sokan vagyunk ezen a bolygón.(#20614) kornelka:
" ... hisz a reflexeim jobbak az emberek nagy reszenel."
Magyarországon mindenki jobban vezet, mint az átlag. -
roberto211
őstag
-
Mercutio_
félisten
válasz
roberto211 #20623 üzenetére
80-as táblánál 100-zal menni eleve 25%-os sebesség túllépés, ezt még a jobbról (itt nagy eséllyel leállósáv) előzéssel megfejelni...
-
roberto211
őstag
-
pjen
félisten
válasz
Kornel #20621 üzenetére
Azt biztos nem,de ha 70 nel azt már igen.Nem is ez a lényeg,de akkor ne az legyen a vén tötymörgő f@sz aki betartja a szabályokat.Pont ma jöttem az M3 on.Hosszú kilómétereken 60-80 as korlátozás,sok helyen a vasárnapra tekintet nélkül dolgoznak.80 al megyünk konvojban a külsőben(navi szerint)pár állat min 100 al a belsőben.Lehet az Ő haverjának az apja is ott lapátol.Ha egyedül vagyok simán bementem volna a belsőbe feltartani az őrülteket,így csak reménykedtem a trafi-ban.
-
-
Kornel
veterán
Hidd el, eppen annyira deffenzinven vezetek, amennyire kell.
Ha mas nem, akkoe a fogyasztasom bizonyitja
[link]
Illetve visszaterve pl. az m0 felhajtora, veszfekezes es megallas nelkul tudtam kikerulni a belso savban a kanyar utan allo autot, pedig 50 helyett 60-70-el mentem mar ott. Nyilvan szerencse is kellett hozza, meg jo reflexek. -
Studi
veterán
válasz
Kornel #20614 üzenetére
Általában én sem tartom be a sebességhatárokat, általában ha van tér a városban, akkor óra szerint a megengedett +10-et tartom. Előbbivel inkább arra céloztam, hogy ha így csattanok, vagy épp alig tudok megállni mert elém kanyarodnak, akkor elsősorban nem a másikat hibáztatnám, hanem magamat, amiért: gyorsabban mentem, mint szabad lett volna, és még nem is figyeltem eléggé, mert nem vettem észre a balf@szt.
Azt nem szabad elfeledni, hogy 20% sebességtúllépés az ~45% mozgási energia többlet, 30% pedig már ~70% mozgási energia többlet, amit a fékeknek meg kell fognia. Ez nagyon nem mindegy. A legfontosabb a tolerancia, figyelem, deffenzív vezetés. Ha van hely, akkor lehet menni, de tömegben cikázni, városban gyorsulgatni az nálam is bicskanyitogató magatartás.
A cikk meg nem nekem szól.
-
Kornel
veterán
Szerintem felesleges vitatkozni.
Mindenki vezessen balesetmentesen, a tobbit majd megoldja a rendorseg, ha akarja. -
pjen
félisten
válasz
Kornel #20614 üzenetére
Ha van a két általad előzendő kamion között 150-200 méter, nyugodtan menj le a külsőbe, majd visszajössz, ha utolérted a következőt.Ez a része például úgy hülyeség ahogy van.Egyébként ha 50 nél max 55 el mész és így tovább lehet vészfékezned sem kell.A jó hiszemű partnerúgy érezte ha szabályosan Jöszz nem érsz oda mire ő elmegy(persze a konkrét szitut nem ismerem).De a KRESSZ szabályok azért vannak hogy betartsuk őket
-
Kornel
veterán
Igazad van, bar a sebesseghatarokat tagan szoktam ertelmezni,
50 -> 65
90-> 105
130 -> 145
Ennyivel nem mernek be, tehat ennnyivel nyugodtan lehet menni, ha nem is szabad...
Meg egyszer megjegyzem, hogy ha kellett is veszfekeznem mar parszor, sosem volt sajat hibas balesetem, hisz a reflexeim jobbak az emberek nagy reszenel.
Egyebkent ajanlom figyelmetekbe az alabbi cikket:
[link]
Szabalytalannak nem csak gyorshajtassal lehet lenni, csak azt a legkonnyebb merni, es azt mondani, hogy kotelre vele, o az oka mindennek. -
pjen
félisten
válasz
roberto211 #20528 üzenetére
De lehet többel nem tudom.Akkor miért szidod az időseket.Ahol 50 ott max 55 el megyek,lehet Te is simán megúszod ha betartod a KRESZ-t.
kornelka:Szia több mint 30 év vezetés,ebből kb 10 év motor és autó vegyesen.29 év baleset mentesen aztán 1 évben 2 saját hibás,igaz mindkettő 50000 ft kár alatt.Azóta megint 10 év baleset mentesen,mért ne vezethetnék.Most már hogy 10 éve vezetsz szerintem kezded érezni,hogy mit nem" Tudsz"
-
Thome
veterán
Tegnapelőtt 1 percen belül háromszor kellett vészfékeznem, mert szemből belém csattantak volna.
(3) Biciklis teker szembe a bal sávban, autóst nem zavartatja hogy én jövök, kikerüli (nem ám lelassít és megvárja hogy elmenjek), én meg satufékezek be, hogy ne pusziljuk meg egymást.
Érdemes lenne venni egy krazt és eltaposni az ilyeneket. -
roberto211
őstag
válasz
Mercutio_ #20609 üzenetére
Bár mondjuk lehet..
És azért lehet mert ugye egyre több olyan autó lesz amiben ugye lesznek biztonsági exták mint pld: vészfék asszisztens, sávtartási, táblafelismerő, kanyarkövető,stb,stb.. Na most gondolom 2055re már ilyen autók fognak szaladozni Magyarországon és innentől kezdve a balesetek nagy része kikerülhető ezekkel az extrákkal..
Gondolom addigra kitalálnak olyat,hogy jobb kéznél lelassít az autó,stopnál megáll stb stb.Akkor venni fogok egy automatát és akkor szinte csak gázt meg féket kell nyomni.
-
Mercutio_
félisten
válasz
roberto211 #20601 üzenetére
Dehogy fogod így gondolni
Szerinted a mai 60+-os vezetők egy tetemes része nem azt a dumát nyomta fiatalon mint te?
Ha majd megöregedsz az lesz a duma, hogy 30 év vezetési rutin mindenhez elég, nyikhaj kis hülyegyerekek neked ne mondják meg meddig vezethess, különben is amíg bárkinek elég zsebbe nyomni egy 20-ast a dokinak és vezethet nehogy már pont te ne élj ezzel a lehetőséggel -
Kornel
veterán
Az 50-es tabla a napokban kerult ki, bp vege tabla utan a 80-as tablaig semmilyen mas tabla nem volt eddig, gyanitom most is csak az utfelmaras miatt.
Egyebkent nem vagyok egy turelmes sofor, de kozel 10 ev vezetes es boven 200k feletti levezetett km-el nem gondolom, hogy engem kellene kioktatni arrol, hogy hogyan kell vezetni.
Egy turelmes, de fizikailag es szellemileg alkalmatlan sofor szazszor nagyobb veszelyt jelent, mint egy turelmetlen, de fizikailag es szellemileg alkalmas tarsa.
Mondom, ha legalabb pav3 kellene mindenkinek a jogsihoz, az emberek felenek nem lenne jogsija, azt garantalom.
Ja es sose volt sajat hibas balesetem, mas hibajabol is csak ketto, egyszer alltam, ugy gurultak belem, masodszor meg kapubejarobol nekemtolattak, egyik sem volt elkerulheto.
Ezen kivul sok-sok baleseti lehetoseget kerultem mar el... -
roberto211
őstag
Olyan könnyen mondjátok a bambulás szót,hogy az hihetetlen..
A "heti csattanásom" nem bambulás okozta hanem másra figyeltem,hogy ne b@szódjak bele az öreg b corsajaba de most már bánom,hogy nem mentem bele legalább neki kellett volna betétlapot adni nem nekem miatta.. Pont az miatt csattantam mert odafigyeltem a másik balfaszságára és hogy még véletlenül se súroljam a kocsiját..
És ilyeneket szerintem senki ne toleráljon.. Ezek után én se fogom senki gyökérségét tolerálni, megérteni ha az én vagy a kocsi sérülését okozhatja..
-
Studi
veterán
válasz
Kornel #20602 üzenetére
Az egészével. Az emberekből abszolút hiányzik a türelem, a tolerancia. Főleg a fiatalabbakból. Le kellene nyugodni, és odafigyelni inkább egymásra. Majd 10 éve vezetek napi szinten, a fővárosban, vagy a hasonlóan forgalmas környékén, elég lendületesen, soha nem szoktam feltartani másokat. Ezalatt a 10 év alatt ha háromszor kellett vészfékeznem, akkor sokat mondok. Igen, vannak sajnos olyan esetek, hogy valaki elbambul, és kikanyarodik eléd, vagy benézi a jobbkezet. De a balesetek legalább 95%-a elkerülhető lenne, ha legalább a másik fél odafigyelne. Ilyen volt Roberto druszám heti csattanása, de az is, mikor te írtad, hogy az M0 kalászi felhajtójánál, ahol 60-80-ról gyorsítasz alig tudtál elkerülni valakit, valamit. Ember, ott 50 a megengedett!
-
roberto211
őstag
válasz
kenguru99 #20597 üzenetére
De így fogom gondolni.. Mivel tudom,hogy akkor már nem leszek képes oly módon koncentrálni az útra mint 20-50 évesen, nem tudom helyesen ilyen korban kezelni az autót, illetve reakcióidő is nő hatványozottan..
Én 60-65 fölött nem nagyon akarok már vezetgetni.. Akkor már kb semmi dolgom nem lesz,hogy autó az létfontosságú legyen.. Levitetem magam bevásárolni 1 hónapban 2x taxival vagy gyerekeimmel ha lesznek..
Nem erőlködök mint most az öregek nagyrésze a ticoban,matizban, meg a régi gl swiftekben..
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Egér probléma
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B550M R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Zalman i3 NEO Gigabyte 850W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN