- Milyen nyomtatót vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- OLED TV topic
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ati2
őstag
válasz gabor9991 #6553 üzenetére
Ha olcsón kell jó aksi, próbálj ki egy Monbat-ot. Bulgár cég, gyártanak mindenbe mozdony + tank is :) Én a zöldet nyúzom, már a második van. Ez most 3 éves, az első 7 évig bírta úgy hogy kb 3-4 éves korában kapta az első feltöltést egy fos hagyományos töltővel (akkoriban nem voltak még olcsón mikroprocis töltők). A kettő között volt egy Bosch S4 (1 év és cellazárlatos lett végleg), meg utána valami lengyel aksi ami 3 évet bírt... Esetleg ha találsz olcsón Banner Starting Bull-t (osztrák) az még jó lehet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #6557 üzenetére
Fordnál az ezüst a "különlegesség", de általában a sima akkukkal is elmennek (használtam egy Fiestát, nem én cseréltem az akkut normálra, de semmi gond nem volt), mindenesetre a folyadékpótlási igényt ehhez kötném. Nekem is pozitívak a tapasztalataim a magyar akkukkal, most is van belőle lemerülésre érzékeny mindegyik ilyen, néhány mélyebb kisütés, aztán kampó - a megfelelő töltés (terhelés helyett) rengeteget számít.
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #6561 üzenetére
Igyekszem nem felülni a tévhiteknek. Ezt forgalmazzunk most már évek óta szinte kizárólag, évi sok raklappal adunk el, több üzletben. Mivel én vagyok egy kollégámmal a garanciás ügyintézője, van rálátásom, van kapcsolatunk a gyárral is. Írtam már többször, hogy miket tapasztaltunk. Az gáz, amikor valamit laikusok tévesen rögzítenek magukban és még terjesztik is. Pl. amikor idejön a mezei sofőr és előadja, hogy szerinte pedig az akku rossz. Megmérünk mindent, nem azzal van a baj... De szerinte csak rossz az akku, kéri vissza a pénzt, neki ez nem kell. De már az előzőt is kár volt kicserélni, mert az autóval van gond, hiába vesz akármilyen másikat. Mégis el van könyvelve, hogy ez az akku sz.r. Nem az akku gyártóját minősíti.
Üdv Inhouse
-
Hold
őstag
válasz gabor9991 #6553 üzenetére
Ha van lehetőséged nézz egy másik kupakot oda, mert valószínűleg nem zár tökéletesen, de az is lehet az a cella kezd forrni és az okozza a galibát, azért egy alapos bevizsgálásra elvinném, mert már elég koros, hogy bármikor beadja az unalmast. Fordba 60ah-80ahig van motortól függően..
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
csiga8
senior tag
válasz gabor9991 #7685 üzenetére
Mibe van benne?
Electric Powert most próbálgatom ismét, ismerkedőben vagyok vele a bizalom felé.
Sajnos hidegben ( mínuszok) az Exide premiumhoz képest érezhetően csökken az indítási képessége, de ár/teljesítményben így sem rossz.Benzinesbe nyugodtan bepróbálnám ismét, ha számít a pénz.
Ugyanbebben az árban van - számomra ismeretlen - SCT akku: [lSCT akku]
Ha megnézed, az Electric Power 1 kg-val nehezebb ( 14 kg) [Electric Power]
Drágább, de szerintem jobb az Exide premium: [ Exide premium]
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7685 üzenetére
Az üzemeltetési körülmények sokkal többet számítanak az élettartamba, mint a gyártási minőség, azzal nincs gond, még mindig 1% alatti a valós reklamáció. Illetve, ha baj van vele, akkor az első pár hétben ki fog derülni. Ilyen esetben cserélik is gond nélkül. Volt pár hónapja egy megingás, leégett a gyártósor és kicsit kapkodniuk kellett, hogy életben maradjon az akkugyártás. De már újra jók, megoldották ideiglenesen, amíg felépül az új gyártó rész. Ha nem a megszokott X99999 999 gyári számmal rendelkezik, akkor ebből az átmeneti időszakból való. Ha egyáltalán nincs rajta, akkor az a legeleje. Ha egy rövid van a peremén (az eredeti a tetején van középen), akkor az már a legutóbbi gyártás. Ezek a számok egy adott sorozatnál egyformák, nem egyediek.
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz gabor9991 #7698 üzenetére
Nagyon sokat számít a használati mód és/vagy gondozás.
Ha az Octáviám vesszük, a melóba az út minimum 35 perc, van amikor egy óra. ( 24 km )
Egy indítás után vissza tud töltődni, ráadásul pöccintésre indul. ( 1.9 PDTD)Amikor 2 napnál tovább áll, rápattintom a töltőt, egy egszerű Lidl ultimate speedet. 13,8V-on tartja feltöltés után az LCD kijelző szerint.
2017 januárban lett betéve a kocsiba az Exide premium, egyszer vettem ki kíváncsiságból és mértem kapacitást, de teljesen hibátlan. Majd valamikor megint kiveszem, csinálok egy merítés-töltést rajta a kapacitásmérővel.
A Suzukiba, amivel 2-3 km-ket megyek helybe tipi-topiba, az akku valószínűleg nem fog 6 évet bírni, bár időnként azt is ráteszem töltőre.
-
Piftuka
veterán
válasz gabor9991 #7698 üzenetére
Köszönöm! Olvastam a fenti beszámolódat, és örülök, hogy neked bevált a "no name" megoldás. (Feltételezem itt is igaz, hogy nincsen két egyforma autó, két egyforma felhasználás, tehát ami nálad működött 6 évig, az nálam csak 2 évig.)
Én eddig csak csalódtam bennük, és most (immár) az annál magasabb kategóriában is.
Ezért tehát tisztelettel maradok az eredeti kérdésemnél...
Kaphatnék érdemi választ a hozzáértőktől? Köszönettel!"Aquila non captat muscas."
-
pimmi
senior tag
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7718 üzenetére
Mostani, csak ennyi. Amíg nem működik újra rendesen a gyártósor, addig a gravírozó a legkisebb gondjuk. Ilyen a legutóbbi akkuk "száma", adott szériában mindnek ugyanez. Te nem látod, de az egész raklap adott méretűekbe ugyanez van sütve. A minőséggel elvileg nincs gond.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7723 üzenetére
A JP akkuk nyithatóak voltak 1-2 évvel ezelőttig, csak volt rajta egy matrica a kicsavarható dugókon. Most már belepréselt dugókkal gyártják, de később lehet, hogy el is tűnik majd a 6 luk a fedélen. A CaCa akkuktól felfelé zártak, mert elvileg itt már nem vészes az elektrolit szint csökkenés, persze megfelelő körülmények és a garancia idő alatt...
Nem hinném, hogy kitekerhetőset kaptál, miből gondolod? A matrica alatt érzed a dugókat? Nincs bennük nút, hogy tudd tekerni...
Régebben benne volt a jótállási jegyben, hogy a kinyitás kizáró ok a garanciára, most nem tudom...túl hosszú és apró betűs, egyébként most lett kicsit "jobb", már 4 felé hajtott és emiatt nagyobb papíron kicsit nagyobb betűkkel van írva.Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz gabor9991 #7728 üzenetére
A kitekerhető kupaknak van egy másik előnye a víz pótlása mellett. Mivel hozzáférsz az elektrolithoz így van egy 100%-s módszered arra, hogy eldöntsd mennyire van feltöltve az akksi. 1,28gr/cm3.
Addig játszol vele míg el nem éred ezt a szintet, és bizony hamar kiderül neves töltőkről, hogy szép,drága, de nem képes elérni ezt a szintet. A tied új. Még korai ezt meg tenni.
Sajnos Mo-n a teljesen zárt fele haladnak. -
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7750 üzenetére
Minden is van, csak ritkán. Valami feltörekvő márka promóciós fogása lehet.
Üdv Inhouse
-
Piftuka
veterán
válasz gabor9991 #7742 üzenetére
Köszönöm az info-t!
Azért elképesztő, hogy a Bárdi és UNIX ilyen üzletpolitikát folytat!
(És Inhouse fórumtársnak igaza van; a 2 év jótállást is megtévesztő módon tüntetik fel. Megnéztem a Bosch és Exide garancialeveleket, és előbbire ugyan van 2 év gyári jótállás, de Bosch szerviz beüzemeléssel, miegymás... utóbbi pedig 1 évet ad.)
Ebben az esetben nem tőlük vásárolok.
Az viszont miért van, hogy kinéztem egy típust a Kovács Autó áruházában, és 3 féle "cikkód" alatt, 3 eltérő áron szerepel?"Aquila non captat muscas."
-
embe
nagyúr
-
gabor9991
őstag
válasz gabor9991 #8685 üzenetére
Így 2 év után rámértem a nyugalmi feszültségre, feltöltve 12.9
1-2 óra múlva 12.7
1 nap múlva 12.4
Nyugalmi áramfelvétel 0.12A
Kell aggódnom hogy lassan kuka?
Párszor észrevettem mintha hosszabb állás után reggeli első ndításkor már nem lenne elég a kraft de mivel az előző ilyen akku 6 évet bírt ez meg még csak 2 múlt megnyugtattam magam hogy semmi baja az akkunak
Hónap végén megyek a tengerre vigyek bikázókábelt ? -
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8709 üzenetére
Ott valami nem okés. Sok, biztos A, nem mA?
A 20 éves Megane 2 is lemegy riasztóval együtt úgy 30mA-re, azaz 0,03A-re.
Hány éves az autó?
Illetve a lezárást úgy kell érteni, hogy közben nem bontottad meg az aksi bekötését, ugye?
Ha létrenjön olyan pillanat, hogy aksi le, majd felcsatlakoztatva, akkor felébredhet az elektronika.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
dethroner
veterán
-
gabor9991
őstag
válasz gabor9991 #8828 üzenetére
Két hónapos 55Ah-s akku esetén mennyire elfogadható ha 100-120mAs nyugalmi áramfelvétel mellett a nyugalmi feszültsége 12.78-ról leesik 12.44-re?
Illetve ha 2 napig nincs beinditva az autó akkor a feszültség 12.2 körüli csak.
Így ha egy hétig nem lenne beinditva lehet be sem indulna utána miközben a 100-120mAh fogyasztás ezt nem indokolná szerintem.Lidlös töltővel feltöltöttem tegnap, le volt kötve az autóról és nagyjából 10-12 óra alatt 12.78-ról 12.45-re merült.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz gabor9991 #8884 üzenetére
Én január elején vettem két olcsó, jászos, power electric akkut. [link]
Ugyanez volt eddig is az Ignisbe, 5 év után adta fel. Azért kettőt vettem, mert asszony Micrájába is ez a típus kell, négy éve vettük a kocsit, annak az aksija is legalább öt éves volt..Cseréltem azt is.
Na, fűtetlen garázsba áll mindegyik kocsi. Ha ráteszem használat, vagy töltés után napokkal a Lidl töltőt, 12,7, illetve esetleg 12,6V-ot jelez. Pár perc töltés után már áll is át csepptöltésre, telinek mutatja az aksikat. 12,6V-nál kevesebbet nem mértem, bár hozzá teszem, ez nem téli időjárás, hogy éjjel is 6-8 fok van. Lehet a mínuszok jobban igénybe vennék.
Nekem az 5 éves aksim ejtette így a feszültséget, mint amit leírtál. Nem vagyok szakértő, de azt gondolom nem normális dolog. -
Brogyi
senior tag
válasz gabor9991 #8882 üzenetére
Az egész kép összetett. Az első hiba, az nem két hónapos. Meddig állt töltetlenül a kereskedő polcán? Nem említetted az autó márkáját. Az a kicsi töltés amit elbagatellizáltál már kilövi a Ford smart töltését, akkor az akksinak annyi. Nagyon óvatosan az utólagos átalakításokkal. Az automata töltők kényelmesek, de nem 100%-ra töltenek.A Bosch/Varta márkák nem a kedvenceim közé tartoznak. Magas ár, gyenge minőség jellemezte. Most lehet változott. A Bosch/Varta párosnak szégyen. A Zoli bácsi szerint is a Jász/Electric Power messze jobb. Ez nekik dicsőség/haszon. Sajnos nem minden kocsiba jó, vagy tehető be.
A nem megfelelő használat (ami ezer apró dologból áll össze) erősen felgyorsíthatja a szulfátosodást.
"szinte új 55Ah-s akkunak bírnia kellene"
Sajnos köszönő viszonyban sincs a gyári akksi vs kereskedőnél vásárolt darabok. Itt kizárólag a topiklakók tapasztalata ad némi segítséget. Itt most nem magamra gondoltam.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8887 üzenetére
Az MK2-es fóka nem hinném, hogy "okos" töltéses lenne. Valaminek szívnia kell azt az aksit. 100mA stand by fogyasztás a kocsitól rengeteg.
Mennyi idő volt a leghosszabb, amit állt a kocsi ezzel az aksival? Illetve ez az állás előtt és után mennyiket ment a kocsi időben?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8889 üzenetére
A Ca-Ca az nem okostöltéshez való, ahhoz AGM, esetleg EFB kell.
Sok az, 10 óra alatt 1Ah, azaz 3 nap (72 óra) alatt 7,2Ah*, az aksi névleges kapacitásának több, mint 13%-a!
*persze ez elvileg kevesebbnek számítódik a valóságban, mert a C/20-nál a 100mA jóval kisebb áram.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Brogyi
senior tag
válasz gabor9991 #8891 üzenetére
Az internet szerint az Mk2 is smart. No, akkor ott valami bi-bi van. Minden Ford tulaj aki nem ismeri a rendszerét, mert minek is kellene ha jó. Szóval arra paszkodnak, hogy alacsony az akksi fesz. Így már biztosnak látszik, hogy ott valami nem működik, vagy bizony rossz akksi típust vettél.
Szinte éreztem, hogy Ford rossz akksi típussal, és a magas szivárgás egyszerűen nem engedi működni a smart rendszert.
Első, légy biztos benne hogy smart, vagy se.
Ha smart akkor nem fogod megjavítani így, de még én se innen.
A smart-ról egy picit [itt]
olvashatsz.
A régi rendszer pedig egyszerű mint a faék. -
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #8891 üzenetére
Ha van gyomrod, olvasd vissza a szerencsétlenkedéseimet itt a fórumon, amit pár hónapja műveltem ezzel (vagyis azért újabb...MK3,5) a smart töltéses/aksis üggyel kapcsolatban.
Végül arra jutottam, hogy nincs gond , ha meg van, akkor majd úgyis kiderül, max nem indul a kocsi, az akkus meg itt van a szomszédban.Mondjuk pont megint pár nappal ezelőtt "teszteltem" kicsit.
A téli hidegebb időkben arra jutottam, hogy a smart rendszer (ahogy Brogyi írása is mondja) nem engedi 80% fölé tölteni az akksit.
Ez nálam úgy jelentkezett, hogy tök mindegy mennyit mentem a kocsival, másnap reggel mindig 12,48V volt az akkuban.
Reggel 15,06V-al is képes volt tölteni, de még ha megjöttem az utamról, akkor is mértem 14,96V-ot is..alapjáraton. Mindegy, is mert másnap reggel megint 12,48V volt benne.Most melegebb lett az idő, plusz messzebb is el tudtam menni (2x100km).
Másnap reggel (na jó...du 1-kor) mértem: 12,56V volt.
Szóval azért csak feljebb tolta, mint 80%, mondjuk 85-re. Talán még nem a világ vége.
Ekkor nem mentem a kocsival, ezért mértem másnap is: 12,53V
0,03V-ot csökkent.
Ezt én nem tudom átszámolni semmibe, ennyire nem vágom a fizikát (se), plusz több mérést már nem csináltam, hogy mondjuk másnap 12,50V-ra esett-e.
De ha ennyit is esik, azért 10 nap kell így is neki, hogy 12,5 > 12,2-re essen.
Szóval olyan tragikusnak nem mondanám.Lényeg a lényeg: vannak az akkusoknak műszereik, amik megmondják, hogy hány %-os az akku, milyen inditókapacitással rendelkezik. A kóbor áram fogyasztását ezek szerint te is ki tudod mérni.
A kettőből már szerintem rá fogsz jönni, hogy mi/hol a hiba. -
Brogyi
senior tag
válasz gabor9991 #8894 üzenetére
Akkor viszont gyenge lesz az akksi, vagy nagy a szivárgás. A hagyományos rendszerű masinákban a fent említett 5 év élettartam szokott lenni. Ennek feltétele jó akksi, szabályozó, generátor, +14,4V, és a szivárgási áram megfelelősége. Ezt már csak a beindítás gyakorisága írja felül.
Ugorj be egy akksishoz, és kérdezd meg van-e terhelővillája. Az elektrónikus (kinai) nem egészen jó. Ha youtube-t nézel van aki mind a kettőt használja. A terhelővilla van a legközelebb a valósághoz.
Említetted hogy Ca-Ca fajta. Sajnos annak több kell. Ahhoz valami [ilyesmi] kell.
Egy egyszerű tápegységgel lejátszhatod, mert a végén neked oda 1,65A kell.
Amikor a Lidl-s töltő kész leveszed, és ráraksz egy [ilyet] 4 órára. Nem teheti tönkre!
A Ca-Ca típus meg fogja hálálni. Persze csak leválasztva használható a magasabb feszültség miatt. Ha ez se segít akkar annak annyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eladó konfig! Ryzen 5 5600X 512GB M.2 SSD 16GB DDR4 RTX 3060Ti 8GB!
- MacBook Pro Retina 13" M1 Chip / 16GB RAM / 2TB SSD / Magyar / 60 nap garancia
- Apple Watch S9 41mm Pink Aluminum, bontatlan
- HP 27-cr0757nz - ÚJ 27"-os FullHD All-IN-ONE PC - i7-1355U, 32GB, 1TB SSD, W11, 300nit
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen