Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hobby elektronika
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Home server / házi szerver építése
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
ddsteel #5299 üzenetére
Az új 5.0 (kínában készül sajnos) a hőmérsékletet is figyelembe veszi és korrigál, van rajta agm program, míg a régebbi 3.6 talán még svédországban készül és hópihe van rajta 0 fok alatti töltésre (vagy agm töltésnél kell azt kiválasztani). Meg ha jól láttam rekondícionálást se tud a 3.6.
Árát nézve én gondolkodás nélkül az 5.0-t venném még a kínai gyártást figyelembe véve is. Ahogy néztem 17k körül mennek mindenhol (bár készleten senkinek se láttam) az 5.0 meg 20k környéke. Annyival simán többet ér az 5A töltés a rekondíciónáló mód (néha jól jöhet) és a hőmérséklet figyelés. -
ddsteel
aktív tag
válasz
Mr Bond 007 #5297 üzenetére
Árukeresőn van, most néztem. Kérdés, hogy az is elég-e, csak a töltési idő több-e az 5.0-hoz képest, vagy van valami lényeges eltérés másban az 5.0 javára?
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, 2 kérdésem lenne.
1. van egy 4A-s CARSTELEM, amin állandóan rajta lóg a kocsi (5-6 napot egy 7en, mivel hétvégi autós vagyok) Azt vettem észre, hogy akárhány napot is van csepptöltőn, olyan 12,4V-ra tölti fel max az akkut (töltés után egy nappal mérve). Most autóztunk olyan 300 km-t, és egy nap után 12,6V-on áll. Kérdésem, hogy szerintetek érdemes-e vennem egy Ctek MXS töltőt (és abból elég-e nekem a 3,8-as, ha csak a töltési idő a különbség, nem kell az 5-ös, ha nem muszáj, 72Ah-s az akksim), az fel tudja-e tölteni jobban az akkut? Infó: az akku nem új, 4 éves LESTI akku, rendesen indít, hisz mindig csepptöltőn van, lehet, hogy az akku kora miatt van ez a 12,4V, de ha nem, beruháznék egy CTEK-re, hisz gondolom örök darab, és ahogy néztem, azon is van szemes töltő, mint a CARSTEL-en, ez fixen a kocsiba van építve.2. Ha érdemes CTEK-et vennem, azt hol tegyem legolcsóbban, van-e valami bolthoz jó tapasztalatotok, (ha vkinek van összeköttetése, akármi), vagy marad az árukereső?
Köszi a válaszokat.
-
csiga8
senior tag
Ha egy picit visszaolvasol ( még kép is van) a kínai JP akkut én is töltöttem Yaso csepptöltővel.
Igaz én kivártam a 2 órát a savazás után, majd néhány órát töltődött ( addig csak letakartam a kupakkal, hogy a por ne hulljon bele), majd amikor feltöltődött, akkor nyomtam a helyére a kupakot. Nem is jön belőle sav sehol.
-
Kernel
nagyúr
Ez az, hogy a generátort is jó lett volna mérni, én inkább nem kötöttem volna rá, akármit is írnak.
Kétkerekűek gyári feszültségszabályzójáról nem sok jót hallottam, a butább konstrukciók igényik, hogy az akku is ráterheljen.
Viszont a frissen üzembe helyezett akku belső ellenállása (töltésbevitel nélkül) még lehet nagyobb a kelleténél, amikor nem terhel rá rendesen a rendszerre és feljebb szaladhat a feszültség.
Máshol meg ezt írják:
6. lépés: megfelelő akkumulátor töltővel töltsük fel az akkut teljesen. A töltőfeszültség lehetőség szerint az akku kapacitásának 1/10-e legyen (például 12Ah esetén 1,2A), de semmiképpen se haladjuk meg az akku kapacitásának 1/5-ét! Feltöltés után az akku használatra kész!
Azon kívül, hogy butaságot is ír (amper a töltőáram, nem feszültség), a lényeget legalább jól írja.
-
KrAt
veterán
Szia,
Mindent a luzer manual alapjan csinaltam, de le is fotoztam, ittvan, hatha jobban hisztek nekem...
Egy szo se esik utolagos kimelo toltesrol, fel ora utan meres (tobb, mint 1, de szerintem 2+ orat allt), beraktam, inditottam. Ennyi.
Megis szar.
Holnap meg merek generator-toltest, hogy minden tuti legyen.
-
Kernel
nagyúr
Az sem szerepelt a leírásban, hogy C/10 árammal kell először tölteni, külső töltővel?
Ráindítottad a motort / generátort, az nem egy kímélő töltés, rögtön rátolja a max. feszültséget, illetve áramot.
Ilyet én nem tettem volna, hanem csak kímélő áramot adok rá (noha még ilyen száraz üzembe helyezést sem csináltam, csak logikusan gondolkodva). Vagy akkor nem kell csodálkozni, hogy "felfőtt".
-
KrAt
veterán
Szia,
frissen, sogortol vett motor, elotte kb. 3 evet allt a gep, az akksi szarazon 2 evet. En tettem ma reggel bele a savat, ami belevalo, mellette volt 6 kis fiola. Ahogy a user manual irja.
Mivel az akksi 2 eves, visszavitel nem jatszik. Elozo akksi gyari volt, 9 eves, amibol 3at allt.Szolj, mi nem kerek, kikerekitem
-
Brogyi
őstag
Az elöző akksid hány szezont bírt? A hozzáadott műanyag palackokból öntötted a savat?
Én azonnal visszavinném az eladóhoz. Azért veszek AGM-t, hogy ne lássak sav kifolyást a motorba sehol.
Valahogy nem kerek a történeted. Valami hiányzik belőle.
Néha megfordul egy-két kereskedő is itt. No, majd azok ellátnak tanáccsal. -
KrAt
veterán
válasz
Mr Bond 007 #5285 üzenetére
Ezt mondta a haverom is, aki ert hozza, azonban haromszor olvastam el a hasznalatit, es nem volt benne, hogy zaras elott varjak vele.
Akkor mar csak az a kerdes, hogy a tetejet ki tudja nyomni, vagy csak a tulfolyon jott ki?
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
vettem a motorba egy akksit, majd a hasznalati utasitas szerint eljarva (sav betolt, lezar, var 20 percet, ami 1+ ora volt) betettem a motorba, beinditottam, majd azt lattam, hogy csopog valami a gepbol. Akksisav volt, ki is marta a szonyeget, ami alatta volt
Akksit azonnal kiszedtem, csinaltam 1 fotot, innen johetett? fedel alattra gondolok, kicsit mintha elallna.
Jo messze mindentol feltettem tolteni, ctek 0.8, szepen feltoltotte, nem folyik.
Az akksi szarazon 2 evet allt, nemtudom, szamit-e.
Merjem a motorba betenni, vagy kuka, vegyek ujat? Nem tudom, a fedel alol jott-e... azota ott nem folyik, hiaba forgatom.
-
troll81
addikt
sziasztok adott aku HAWKER 12V92F POWERSAFE 12VOLT 92AH lassan 20 oraja hasznalatban van meddig lehet szabad engedni merulni?mi a biztonsagos? toltes meritest
szeretnek elkovetni. ez az egy nem all be sehogy. 13.10 V az osszes ez nem akarja.
-
veze
őstag
Én az R4-et amiatt mert egy másik panelról készült képen , nem pont ugyanolyan volt mint az enyémen, De az nem hozott érdemben változást , mert valóban az R1-R2 és R3 változtatásával kellene módósítani. Tervben volt hogy potmétert teszek a helyére ideiglenesen és azzal a gyakorlati értékét bemérem. De már nem csináltam meg mert az akksik azóta benne vannak a motorokban, bejött a jó idő..ezzel együtt nekem is más munkáim. Egyelőre emiatt most nálam nem aktuális a dolog, de ha lemegy a nyár , újra töltögetnem kell, előveszem a kérdést, mert egyébként nem egy bonyolult dolog
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #5271 üzenetére
molnarpeter, tessék..[link]
-
Kernel
nagyúr
Ahogy itt írtam, az R1-R2 eredője és az R3-mal képzett osztó állítja be a 14,4 V-ot, de ez csak az én számozásom, nem azonos a panel pozíciószámaival.
Az osztásponton mindig 2,495 V-ot igyekszik fenntartani a TL431, ehhez képest lehet kalkulálni.
Ez viszont hatással lesz a második lépcsőre is, ha lejjebb veszed, az is kevesebb lesz, így hátha ahhoz már nem is kell nyúlni.
-
jmuranyi
tag
Sziasztok, visszaolvastam egy kicsit (kicsit többet),
és rendeltem egy CTEK töltőt.
Köszönöm mindenkinek a hasznos bejegyzéseket. -
csiga8
senior tag
Gyorsan ( hirtelen) kellett akku, nem volt más a közelben, csak Banner.
A Landportot ajánlották, de még csak nem is hallottam róla, bár a JP is kínai, úgyhogy mindegy lett volna.
A Varta már be van rendelve, fene se tudja meddig bírja a JP. Ha meg meghal a JP, a polcról leveszem a Vartát. Ha nem savazom fel, szerintem nem romlik az állapota.
-
Czimby
addikt
Nálam egy Landport 6évet bírt, az a második legolcsóbb márka a JP moto után.
A Vartának meg a rázkódástól letört a negatív kivezetése(beszerelés után 1500Km),
szerencsére 1év garis mert drága volt, és jófejek voltak az importőrnél, cserélték!
(Pet-Roll Parts, nagy pacsit nekik!)
-
veze
őstag
válasz
Inhouse #5263 üzenetére
Nem tudom mi az oka. lehet nekem van folyamatosan szerencsém, de még soha nem ment tönkre egy év alatt egyetlen motorakkum sem. sem hagyományos savas sem AGM akku.
csepptöltögetem őket és mindig fagymentes helyen vannak. Kb ennyi a gondozás amit rájuk fordítok
Pedig folyamatosan voltak mindig (mert én motorral együtt jöttem már a világra is)
-
Inhouse
őstag
Lesújtó a tapasztalat a motor akkukról. Nem lehet életben tartani őket egy szezonnál tovább. Többször jártunk úgy, hogy behozták őket ősszel, hogy próbáljuk meg mi, mert megint újat kellett vegyen. Jó állapotban voltak, egész télen méregettük, töltöttük, mindig süllyedt a feszültség (asztalon). Tavaszra mire kellett volna, meghalt. Aztán a következő már egész télen csepptöltőn volt, és így is...
Irigylem, akinek éveket kihúznak.
-
csiga8
senior tag
Yamaha Fazer motorom el kellett hozzam téli szálláshelyéről. Mielőtt odakerült, néhány jónappal előtte tettem bele a Banner akkut.
A fél év garit átlépve a télen elhalálozott ( próbáltam feléleszteni, de cellazárlatos lett ) , pedig csepptöltőn volt.
Ennyit tán ez a kínai is ki fog bírni:
Savazása után Yaso csepptöltővel feltöltve, az akkuteszter szerint 110 A-t tud. A motort könnyedén indítja. Kíváncsi leszek meddig.
-
KrAt
veterán
Egyébként az Akkukraft (zöld) töltő magyar termék?
-
Kernel
nagyúr
Időközben másik eset kapcsán derült ki, hogy a C-rátákat nem kell már tovább osztani. Például van egy akku, aminek a:
– C10 kapacitása 79 Ah
– C8 kapacitása 82 AhEgyik érték 10 órás kisütésre vonatkozik 7,9 A terhelés mellett, a másik 8 órás kisütés 10,25 A terhelés mellett.
Viszont, amikor a gyártó azt mondja, hogy a töltőáram legyen 0,1C8A, az nem azt jelenti, hogy a 8 órás kisütés 10,25 A áramának tizedrészével kell számolni (ami irreálisan kevés is), hanem szimplán csak a 8 órás kapacitás tizedrészét jelenti, vagyis 8,2 A áramot.
Ha azt mondaná, hogy 0,1C10A, akkor lenne 7,9 A.
-
Inhouse
őstag
válasz
DigitXT #5252 üzenetére
Hányszor és hányszor futunk bele, garanciás akkuknál is, hogy kiderül szerelőnél volt az autó és közben csutkára merült. Akár 2-3, de van amikor 0V-ra merítik... El sem tudom képzelni, mit is csinálnak, hogy ennyire sikerül. Az ügyfél meg hozzánk jön vissza, hogy rossz az akku, nem veszi a töltést.
-
veze
őstag
válasz
DigitXT #5252 üzenetére
rá kéne kapcsolni 16 voltot 1,5-2A és cikilusan lökdösni vele folyamatosan 2-3mp rá majd le, majd újra rá és így tovább 10-20 órán át. közben. egy hőszenzort az oldalára tapasztani hogy ha 40foknál melegebb lenne akkor megszakitja a folyamatot.. Aztán max utána is kuka lenne de hátha nem
-
DigitXT
félisten
válasz
molnarpeter #5251 üzenetére
Hát, az elején még okos is volt, kivette belőle, nem is merült semmit. Viszont az
első összerakás után (azt hittük kész) kiderült, hogy újra szétszedős a történet,
és akkor nem szedte ki, és nekem se jutott eszembe, hogy basztassam emiatt.
Bár azt hittem, hogy majd néha rárak valami töltőt, vagy nem tudom, mivel előtte
okos volt, nem gondoltam, hogy a második körben nekem kéne okosnak lenni.De ez már nem segít az akkumon... teszt szerint konkrétan szar, alig 1 éves volt.
A kérdés, hogy van-e értelme megpróbálni feljavítani, vagy ennek már kakukk?Szerk: mondjuk nem is sejtettem december közepén, hogy áprilisra lesz kész...
-
DigitXT
félisten
Nekem meg pont megbolondult a CTEK 0.8-am.
Szerelőnél állt a motorom
kb. 4 hónapot töltés nélkül, csontra lemerült, ezután ez nem tudta feltölteni...
Miután úgy-ahogy fel lett töltve másik töltővel, nem tudta utána tovább tölteni,
nem értem, miért: 12.2V-on állt, aztán idővel azt jelezte, hogy kész van. Fura.Amikor meg elvileg rendesen fel lett töltve, utána se tudott rátölteni... Az oké,
hogy az akku belső ellenállása megnőtt, az indítóáram 1/3-a meg "elveszett",
(szóval kb. b.szhatom ki az ablakon), de nem tudom a töltővel mi a franc van.Kénytelen voltam visszarakni a régi akksit, még az is jobb állapotban van...
Olvasgattam korábban, hogy hogyan lehet felhozni a "kukás" akksit, de csak
"okostöltőim" vannak, nincs régi ruszki, meg ilyen tirisztoros csodák.
Lehet, hogy vennem kéne, mert a kb. 20K-s akksi kukázása egy kicsit fáj. -
KrAt
veterán
Sziasztok,
mi most az aktuális elfogadott töltő, ami autót tölt (motorhoz van egy Ctek 0,8-am), és kész?
Jó legyen, tudjam feltölteni, sok igény nincsen. Ctek 5.0? Bosch C3?
Esetleg valahol valami kihagyhatatlan akció?
Üdv,
Attila -
p300
tag
válasz
molnarpeter #5246 üzenetére
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #5244 üzenetére
Legyszives mérd már meg kíváncsi lennék rá.
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #5239 üzenetére
Két 6.8 zéner csere után mennyi az üres feszültség? A gyárival 15.3V a 6.2 -el 14.37V.
-
Kernel
nagyúr
VLRA akku, gázrekombinációs képesség, készenléti alkalmazásra, vagyis tartós lebegtetésre, cellánként 2,27 V-on (13,62 V).
10 hr Rate to 1.75Vpc @ 77ºF: 79
8 hr Rate to 1.75Vpc @ 77ºF: 82Tehát itt a C8 áramra hivatkozik (8 órás kisütés): 82 Ah / 8h = 10,25 A
Ennek tizedrésze, vagyis gyakorlatilag 1 A áramkorlát mellett javasolja a töltést 24 óráig, illetve 13,62 V feszültségkorláttal. Utána ez a feszültség maradhat rajta sokáig. Annál is inkább, mert ennyi idő alatt nem fog feltöltődni, ha időközben lemerült. Viszont egyébként feltöltve szállítja a gyártó, ez a 24 órás töltés csak a beüzemelési frissítésre vonatkozik elvileg.
-
Czimby
addikt
Adott egy ilyen AGM akku, az lenne a kérdésem mekkora feszültséggel kellene tölteni?
Autóhifis felhasználásra lett vásárolta, pótakkunak. -
Kernel
nagyúr
Ez csak annyi, hogy nem a terheletlen feszültséget kell alapul venni, mert az megtéveszthet.
Töltés közben, az akku kapcsain kell mérni, az a biztos (ha például a töltőbe építünk egy kijelzőt, a vezetéken, csatlakozáson eső feszültség miatt az is többet mutathat).
Hogy pontosan mennyire áll be a végén, azt viszont befolyásolhatja az akku által felvett áram, illetve beépített akkunál a jármű készenléti árama is, ezért erről csak úgy lehetne meggyőződni, hogy egyszerűen kivárni, mérni, akár 24 óráig is, míg stabilizálódik.
Ez egy lassú, sőt egyre lassuló folyamat, nem fog hirtelen megugrani, kárt okozni.
-
p300
tag
6.2 zéner helyett tegyem a 6.8 ast jobb lenne?
-
Kernel
nagyúr
Ennél a megoldásnál az optocsatoló a Zener-diódákon keresztül a 470 μF pufferen kialakuló feszültséget figyeli és azt igyekszik stabilizálni, a primerre visszaszabályozva.
Az akku felé viszont a D8-D9-en is esik még feszültség, ami némileg áramfüggő, hiszen a LED-kijelzéshez is ezt használják ki (D9). Noha egy elméleti diódán fix feszültség esne, áramtól függetlenül, illetve ideális esetben 0 V, de a gyakorlatban ez nem így van (ld. dióda-karakterisztika).
A D8 pedig áramszünet esetén nem engedi az akkuból visszafelé az áramot, amitől lassan lemerülhetne, a továbbra is világító LED miatt.
Önmagában egy multimétert ráakasztva, az 10 MΩ nagyságrendben terhel, vagyis semmit gyakorlatilag. Ehhez képest az akku mindig lehúz valamennyit (még hosszabb telítés után is), ezért a diódákon is több fog esni.
A Q3 FET fordított polaritású rákötés esetén megszakítja az áramkört, ezt a második optocsatoló intézi, ami ilyenkor aktiválódik és zárja a G-S lábakat. Csak, aki rajzolta, kihagyott egy ellenállást a Gate és pozitív között, ami normál üzemben a FET bekapcsolásához szükséges. Ezen a FET-en nem sok esik, még full töltőáramon sem (Rds = 0,022Ω).
-
veze
őstag
Először is Kernel fórumtársunknak köszönöm a hasznos segítséget. Tulajdonképpen ez alapján mentem utána a lehetőségeknek már pár napja, azt hiszem nem ástam volna bele ennyire magam, ha nincs ez
A sematikus ábrát, képletet ismertem már, mert az adatlapját rég megnéztem.
Az R4-es ellenállást kicseréltem de nem igazán hozott érdemi változást. Nagyon meg sem lepődtem mert én ugy gondoltam az R1 - R3 értékeibe kellene belenyúlni. De mivel azt találtam eltérőnek, adtam neki esélyt :-)
Figyelembe véve a beépített ellenállások értékét, elméletileg ( képlet) egészen picit kellene módosítani R1 vagy R3 értékein, de a pontos értéket a próba dönti majd el , potm beállítom a számított értéket aztán picit korrigálni tudok , és vélhetően meglesz a pontos érték
elnézést a kicsit offért, mert ez már nem is akkumlator töltésről szól annyira -
Kernel
nagyúr
Noha a leírásban szerepel:
4.The charge regulator is only suitable for regulating solar modules. Never connect another charging source to the charge regulator.
Ezt még felül lehetne bírálni, ha ismernénk a pontos áramköri megoldást, illetve rajzát lehetőleg. Vaktában viszont kockázatos.
A napelemek részben áramgenerátoros jellegűek (CC) és az áram-feszültség görbén van egy optimális munkapont, ahol a maximális teljesítmény leadására képes. Egy korrekt szabályzó úgy van megépítve, hogy ezt ki is használja.
Míg a laptoptáp egyszerűen CV, de azt amúgy is egyszerűbb kiegészíteni egy CC/CV modullal. Csak ez is fix végértékre tölt, de a gyakorlatban, téli rátöltéseknél ez nem olyan nagy probléma.
Például ráteszem este, ha reggelig fel is húzza 14,4 V-ra, attól még nem lett semmi baja, hogy nem figyeltem rá egész éjszaka. Vagy nem is fontos 14,4 V-ra állítani, ha valaki emiatt aggódik. Kevesebbtől is pöccre indul egy benzines. Akár 13,6 V-ra töltéssel is.
-
Kernel
nagyúr
A TL431 a saját katódját mindig úgy igyekszik szabályozni, hogy a referenciafeszültség 2,495 V-ra álljon be (Vref):
Tehát gyakorlatilag az ellenállások arányában lehet számolni. Ha a felsőt teljesen rövidre zárom, akkor úgy viselkedik, mintha egy 2,495 V-os Zener-dióda lenne csak annál sokkal precízebben és meredekebben korlátoz:
Esetünkben, normál töltés közben a két ellenállás határozza meg a feszültséget, illetve a vele párhuzamos taggal képzett eredő. Tehát ez nagyon pontosan számolható, de mégsem teljesen azonos a kimeneti értékkel, mert közben még az R áramérzékelőn is esik egy kevés.
Amit R4-R5-R6-tal jelöltem, azok már csak a második lépcsőbe szólnak bele (csepptöltés) és húzzák le a feszültséget 13,8 V vagy hasonló értékre, a D2 felhúzásával.
Utóbbi ellenállások a LED-áramokba is beleszólnak, de kezdetnek talán az R6 növelésével lehetne próbálkozni, még ha csökken is valamit a LED fénye, de esetleg nem feltűnő, viszont közvetve feljebb húzná a Vref osztót.
-
veze
őstag
Amelyiknek nincs száma az Kernel jelölésén is szám nélküli, azért nem írtam mellé semmit, ha valaki az alapján követi, akkor be tudja azonosítani róla
Viszont... összevetettem az enyémet és azt a panelt aminek a fényképe itt fent van a PH-n, egy jól működö darabról
Teljesen megegyeznek az ellánállások a kettőben, Kivéve az R4 jelőlésűt, nekem ott egy négy sávos 5%-os, 5 k-val kisebb értékű van. Elsőnek azt fogom kicserélni, csak vennem kell ma egy pontosan ugyanolyat, ha nem lesz azzal se ok, akkor kötök be a helyére egy 20k-s helipot ( 25 fordulat,, szépen finoman lehet állitani) és kisakkozom.. mi a helyes érték..Ezt a többivel is el lehet játszani csak időigényes sajnos Azt hiszem az összes kérdéses ellenállás 1-20k közt van, felirtam őket, de most meloban vagyok, a papir meg otthon van..Mondjuk ez lényegtelen is, mert ha valaki nekikezdene otthon, ugyis felméri magának
Remélem ennek az egynek a kicserélése a másiknak megfelelőre, meghozza a várt eredményt, mert idő az mindig kevés van...
edit:
Ez is csökkenő áramerősséggel tölt a beállított értékig és utána vált 13.8 V-ra?
-igen
csak 14,4 helyett 14,71- nél váltott
egyébként meg környezeti hőmérséklettől meg mittudomén mitől is változhat az érzékenysége, hisz ezek az ellenállások tűrés tekintetében olyanok amilyenek.. 0,1 Volt ide vagy oda, nem hiszem hogy nagyon érdekelte a kínaiakat amikor ezt megtervezték. kici ócó legyen oszt' műűködjön kb úgy ahogy kell. ennyi volt az elvárás -
veze
őstag
Ma ujra megnéztem..
itt kapcsolt át, ( ebben a pillanatban, itt váltott zöldre ,eddig ment fel [link]
utána ennyi lett [link]
AGM akkuhoz ez is jó, de majd az R1 R2 R3 ellenállásokon módosítok (lásd a leírást itt [link] )
Ha valaki más is akar próbálkozni ezzel, a panelon itt bejelöltem számozva kérdéses ellenállások helyét [link] -
Kernel
nagyúr
Ez már próba kérdése, lehet csak az egyikre, lehet mindkettőre is, ahogy jobban beáll a kívánt feszültség.
A kettő összegén múlik az eredő, csak persze nem pont annyi, ami rá van írva névleges értékként, mert az a névleges áram esetére vonatkozik, arra sem pontosan, plusz az optocsatolón is esik valamennyi.
Ha nagyobb Zenerre forrasztunk kisebbet párhuzamosan, értelemszerűen a kisebbik korlátozó hatása érvényesül, hacsak nem túl közeli értékek, amikor a karakterisztika sajátossága miatt mindkettőn kialakul valamennyi (nem egyforma) áram és mindkettő beleszól a végeredménybe.
Nagyobb különbségnél az egyik diódán már semmi áram nem folyik (gyakorlatilag), mintha ott sem lenne.
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #5216 üzenetére
Kernel korábban rajzon mutatta hogy csak a pozitív ágban 1 db-ot. Volt idehaza egy 6,2 kipróbáltam és így 14.37 V-ot mértem a 15.2 V helyett. Ja a régit is meghagytam a 6.2 -est csak ráforrasztottam.
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #5214 üzenetére
Cserélted mind a kettő zénert?
-
veze
őstag
Ráraktam egy feltöltött, pár hete pihenő motorkerékpár akksit ami normál ( nem az AGM akku) és közben
mértem a feszültségét az akku sarkain . Mikor elérte töltés közben a 14, 89 Voltot ( mivel fel volt töltve az akku, ez elég gyorsan bekövetkezett) akkor átváltott a led színe és az akku kapcsain leesett a ferszültség 13,8-ra ( közben továbbra is rá volt kötve a töltő) Azt nem vártam meg hogy két órahossza mulva , miközben így hagyom, mennyit csökken még a feszültség. Elképzelhető hogy még továbbb csökken, hisz az akku is a töltés befejezése után kb 2 óra mulva esik vissza a nyugalni feszültségére
a hozzászólásomban azt irtam hogy ez nem sok kicsit ? és a kivánatos ez lenne
mintha pár tizeddel, felette volna a kelleténél.. Mondjuk 14,5 nél lekapcsol 13,5 ra. - (ez lenne a jó... c sak ezt ne írtam oda azt hittem érthető hogy erre gondolok, de elnézést a félreérthetőség miatt
Tehát nem kapcsolt át 14,5 -nél csak 14.89-nál
Lehet hogy ha nem egy 8Ah akkuval probálom ezt hanem a kocsi 72Ah akkujával , másképp zajlik le ez a folyamat - ezt nem tudom -
p300
tag
Hogy is van ez??
(Működés közben ellenőrizve a kütyü: 14,89 Voltig ment a töltés, aztán átváltott 13,8-ra. Nem sok ez kicsit?
mintha pár tizeddel, felette volna a kelleténél.. Mondjuk 14,5 nél lekapcsol 13,5 ra..)Felmegy 14,89 V ra de lekapcsol 14,5 V-nál..13.5 V ra, hogyan megyen fel ha lekapcsol?
-
veze
őstag
És ez még úton van , ha jól értem.
Egy vagy két ellenállást kicserélni nem igazan nagy ügy, de lehet hogy egy hasonló értékü potmétert kellene először beletenni , és azt lehet tekerészni ezáltal a kivánt fesz értéket elérni. aztán amikor ez megvan, kimérni a potit hogy éppen mennyi is az annyi olyat beletenni fixre oszt'jóvan
Ezt lehet hogy eljátszom még kiváncsiságból, akár ki is lehet mérni a két szélső értéket, az alsónak megfelelő előtét ellenállás meg egy, a mért tartományt átfogó potméter sorbakötni és benne is lehet hagyni és akkor "állítható" is lesz ebben a mért tartományban Bár ez már felesleges, csak annak való aki nagyon ráér ezzel szórakozni -
veze
őstag
ha olyat akarsz rendelni ami átkapcsol, amikor kész a töltéssel akkor innen rendelj még utoljára egy próbát
[link]
nekem innen olyat küldtek, marcius 03-án rendeltem, 13-án megérkezett, Tracking számos küldeményként jött , olyannal amit a magyar posta nyomkövetőjével is lehetett követni (RGxxxx...CN) és ez a kínálat még élő.
Bár külsőre a doboza nem olyan mint a többi yaso, szétszedtem, és a belseje ugyanaz, [link] mint amit Kernel fórumtársunk linkelt korábban, és ki is próbáltam, valóban átkapcsol
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony FE 24mm f1.4 GM
- 5 DARAB ! GAMER TERVEZŐ VÁGÓ LAPTOP -20 -50% NVIDIA 4050 , 4060 , 3070 , 3080 , Quadro 1000-5000
- AKCIÓ! GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9800X3D +RTX 3060Ti/3080/3090/4060/4070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Honor 200 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest