Hirdetés
- Mini PC
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bluetooth hangszórók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
Müködés közben ellenőrizve a kütyü: 14,89 Voltig ment a töltés, aztán átváltott 13,8-ra. Nem sok ez kicsit?
mintha pár tizeddel, felette volna a kelleténél.. Mondjuk 14,5 nél lekapcsol 13,5 ra..
Ha valakit érdekel a töltő ezen verziója itt a linkje
[link]
Van ennél olcsobban is, de azért olyat kaptam ami nem kapcsol át , amikor kész a töltés, ez viszont igen -
agyarka
aktív tag
válasz
geza844 #5095 üzenetére
Pattintsd ki a téglalap alakú műanyag fedelet, talán alatta nyithatóak a dugók.
Az alacsony feszültség miatt nem indul az Akkukraft 12V on. Be kell csapni:
- buta töltővel / dugasztáppal kis áramerősségel tölteni,
- párhuzamba kötni egy 12V os akkuval, ami megemeli a feszültségét aztán mehet rá az Akkukraft.Attól, hogy start-stoppos egy autó, még nem feltétlenül AGM és az akkuja. Szemrebbenés nélküli beletesznek olcsóbbat, a garancia időtartamát csak kibirja. A néhány csere még mindig kevesebbe kerül, mint a sok AGM akku.
-
veze
őstag
válasz
geza844 #5094 üzenetére
szerintem valahol rajta kell hogy legyen ha AGM.
Bár nekem autoban nem AGM van, csak a motorban de azokon megtalálható a matricáján az AGM felirat
[link]
[link]
[link]
Én nem is vennék olyat amin nincs jelöleve ez a tény, mert ferdén van beépítve gyárilag és ha valamit összesavazna, hát az katasztrófa lenne -
geza844
aktív tag
Más. Van egy ilyen régi akkum:
Kb. fél éve cseréltem le az 1.4-es g Astra-ban. Akkukraft nem hajlandó tölteni, mert kicsivel 5V alá csökkent a feszültsége, 6V-osnak ismeri fel, de amint elkezdené tölteni, a feszültség rögtön felugrik 7V körülire, rögtön megáll a töltés, de ekkor visszaesik 5V alá, és igy tovább... az Akkukraft meg kb. másodpercenként 2-t kattan, ami gondolom nem jó neki, ezért gyorsan le is kapcsoltam.
Szóval a lényeg, hogy szeretném ellenőrizni az akku savszintjét, de nem tudom hogyan nyissam ki a cellákat. Leszedtem a matricát, ezt látom:
Hogyan tovább?
Amúgy az akku tetején van valami nézőke (az első képen látszik a "tr" betük felett), de nem tudom mit kell rajta nézni, valami zöld izé látszik benne, de nem tudom értelmezni. -
geza844
aktív tag
Sziasztok!
Ezt az AGM-es 14,7V-ot még nem teljesen értem. Az oké, hogy az Akkukraft töltőmet hópihe állásba tudom kapcsolni, és akkor 14,7V-ig tölt. De honnan tudom, hogy erre kell állitanom? Honnan tudom, hogy AGM akkum van e? Rá lenne irva valahová?
Ez egy 2012-es 2.0 TDCi Ford C-max akkuja:
Ez most AGM?
Vagy csak a start-stoppos autókban van AGM akku? -
csiga8
senior tag
válasz
geza844 #5089 üzenetére
Az amit csinálok, az arra jó, hogy az akku valós állapotát tudom meghatározni. Gyári értékéhez képest mekkora az indítóáram és kapacitás csökkenés. ( nem pontos, de irányadónak elég)
Ha már találkoztál sokat indítózott autó akkuval, akkor hallhattad, hogy néhány hosszabb indítás után hallhatóan lassabban teker az önindító. Ergo ahogy merül az akku, egyre kevesebb áramot tud leadni. Ezt sosem mértem, hogy mennyi az annyi.
Gyárilag is full feltöltött akkuval mérnek indító áramot, ill kapacitást, ahhoz tudok viszonyítani.
Az oszcilloszkóppal nem néztem töltési karakterisztikát. ( az annyira nem is érdekel)
Nem használtam külön sönt ellenállást. A DMC-500-as teszter nekem bőven megfelel.
-
Latency
senior tag
Erről a töltőről lehet tudni valamit? [link]
Kinézetre olyan, mint a többi Ctek klón. -
geza844
aktív tag
válasz
Inhouse #5090 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy jelentős eltérések vannak. De azért szerintem modellezhető lenne a dolog. Sőt, ha félvezetővel, mondjuk egy kifejezetten nagyáramú FET-tel oldanánk meg a terhelést, még a csúcsáramokat, és a lecsengéseket is lehetne modellezni szinte valósághűen. Előre készíthetnénk profilokat a különböző típusú motorok indításának szimulálásához. Persze ez mind csak elmélet, mert én gondolkozni nagyon szeretek, de építeni kevésbé
-
Inhouse
őstag
válasz
geza844 #5089 üzenetére
Szia!
Ennyire azért nem egyszerű. Ahogy írtad a járművek indítóárama és annak időtartama is változó, attól függően, hogy dízel, benzines, mekkora a lökettérfogat, milyen az önindító megoldása, milyen hőmérséklet van, első indítás, vagy sokadik, stb. Ráadásul ez sem egy konstans érték, hanem van egy csúcs, és van lecsengése, ahogy átfordult a motor.
Egyébként az átlag 1.4 B kb. egy 160A-s csúccsal beindul. De a dízeleknél még ott van az izzítás is, ez olyan 60-80A is lehet hidegben első indításnál, aztán szépen csökken. Dízel 1.6 indítózás csúcs árama már 300A körüli, egy 2.0D már 350A is lehet. Általában a bele való akku 1,5-2-szer akkora indítóárammal bír, mint amire szükség van egy átlagos indításhoz. Így aztán van tartalék a hidegre és a kisebb hibákra is.
A kapacitásmérést névlegesen C/20-al 20órán át kell bírnia 10,5V-ig. Ha C/10-el nézed nem fog 10 órán át tartani, hamarabb vége lesz, nem egyenesen arányos. Bár van olyan gyártó, aki megadja a C/10-et (is). Sőt van a fix 25A-es teszt, amihez szintén meg meg adnak értéket (jóval kevesebb, mintha simán kiszoroznád a C/20-ból). -
geza844
aktív tag
csiga8, egy ötlet!
Azon gondolkoztam (elméleti síkon), hogy hogyan lehetne mérni a "hasznos" kapacitását egy akkunak. Mert az egy dolog, hogy nevezhetjük valósnak azt a kapacitást, ami pl. akkor jön ki az akkuból, hogy ha mondjuk 10,5V-ig merítjük, meg azt is, ami akkor, mikor 9V-ig merítjük, hiszen mindkét esetben ténylegesen leadja az akku azt a teljesítményt, csak nem biztos, hogy az akku által leadott bármilyen teljesítmény hasznosnak nevezhető, ha az autót már beindítani nem képes. Akkor már hiába szól a rádió, az akkut nevezhetjük lemerültnek. Függetlenül attól, hogy milyen feszültséget mérünk rajta.
A hasznos kapacitást lehetne mérni mundjuk egy az alábbihoz hasonló elven működő eszközzel:
Tegyük fel az akku fel van töltve 100%-ra.
1. terhelővillával ráterhelünk annyit, amennyi kb. egy motor beindításhoz szükséges, és közben pontosan mérjük az eközben kivett kapacitást.
2. merítjük C/10-el 1 órán keresztül, mérjük a kivett kapacitást
3. ismét terhelővillával ráterhelünk annyit, amennyi kb. egy motor beindításhoz szükséges, és közben megint pontosan mérjük az eközben kivett kapacitást.
4. merítjük C/10-el 1 órán keresztül, mérjük a kivett kapacitást
5. és így tovább, egészen addig, amíg már az akku elbukik a terhelővillás tesztenAkkor összegezzük a kivett kapacitásokat úgy, hogy az utolsó, bukott terhelővillás teszt során kivett kapacitást már nem vesszük figyelembe. És persze az egészet automatizálni kellene valahogyan.
Mi a véleményed erről?
A terhelővillás szakasz lehetne ugyanúgy, mint ahogy eddig csináltad, de én kíváncsi lennék, hogy a valóságban pontosan hogy alakulnak az áramok egy tényleges motorindítás közben. Bár persze tudom, az motorfüggő is, mert ugyanannál az akkunál feltehetően sokkal nagyobb áramok fognak folyni mondjuk a 2.0 dizel motor beindítása során, mint mondjuk egy 1.4 benzin beindítása során. Szóval lehet mégiscsak egy fix terhelés mondjuk 15 másodpercig lenne a legjobb.
Csak azt nem tudom, hogy hogyan lehetne összehozni a terhelővilát és azt a kerek hűtőbordás, ventilátoros izét, amivel tudsz akku kapacitást mérni, egy automata egységbe. Nameg, hogy egyáltalán a terhelővillával kivett kapacitást hogyan lehet mérni? Meg összeadni a többi mérés ederményéel egymás után... ez így kicsit bonyolultan hangzik.
De ha valahogyan meg lehetne csinálni, akkor szerintem létjogosultságát vesztené az a kérdés, hogy a valós kapacitás mérés során milyen feszültségig kell merítani az akkut?
Még egy kérdés. Oszcilloszkóppal is mérted a töltési karakterisztikákat. Sönt ellenállást használtál sorbakötve? Ha igen, milyen értékűt?
-
Tamás1640
csendes tag
válasz
troll81 #5083 üzenetére
Úgy néztem, hogy munka akkumulátorból inkább csak használtat érdemes venni, például amelyeket nagy szünetmentes tápegység-központokban cserélnek x idő után, és kiárusítják. Azok még elviselhető árban vannak - csak ki kell fogni. Vagy rosszul gondolom?
Az erősítő Emphaser EA 4150D típusú.
https://www.amp-performance.de/1105-Emphaser-EA-4150D.htmlCsiga8: köszi, megnéztem a töltőt, de a hátuljára írtak: "Töltési feszültség 15 +-0,3 V" kissé elriasztottak.
-
csiga8
senior tag
válasz
#89874944 #5084 üzenetére
Mennyi idős az akku? Előtte feltöltötte?
Részemről a 9V-ot nem annyira értem, inkább picivel felette hagyom abba a 10,5V-nak, mint alatta.
A C/10 eredményhez nagyjából 5-7%-ot lehet tenni, mintha c/20-al mérné.
70 Ah körüli feltámasztott akkuban 7-8Ah kapacitás jön ki, de az indító árama valós 250-260A, simán kitartja a műszert 2*15 mp-ig, igaz utána ott a vége.
Ha új, vagy újszerű az akku akkor szerintem kevés. A 1,5 éves Banner profból is ( 74Ah) csak 44Ah jött ki.
Ha visszakapom a saját akkum, sorra letesztelem a kb egy éves Exideokat.
A 7 éves, Passatból kivett AGM akku a 68Ah-ból ez egyik 57-et, a másik tán 40-et tud. A feltámasztott BMW AGM akku meg 80-ból 70-et tudott.
Szerintem az újabb akkuk hamarabb fogják feladni a küzdelmet.
-
#89874944
törölt tag
Sziasztok!
csináltattam kapacitás mérést a 110-es akksin, 60 Ah lett. Nem kevés ez? A boltos azt mondta, ez jó
Illetve az is fura, hogy 9 voltig merítette... nem 10,5-ig kellett volna? 5 óra 26 percig terhelte 11 amperre, 9 V-ig
-
Tamás1640
csendes tag
válasz
troll81 #5079 üzenetére
Azért túl sok/túl nehéz akkut nem szeretnék venni, egyrészt az ár, másrészt a szállítgatás miatt sem.
Ezért gondoltam arra, hogy ha egy akkutöltőt ráteszek egy relatíve kisebb (mondjuk 80-100 Ah-s) akkura, és az mondjuk folyamatos 15-20 A-t tol neki, akkor azért az elég jól kibírja majd azt a 3,5-4 óra üzemidőt
Csupán egy erősítő lenne, és arról menne két hangfal, amik darabonként 200 W folyamatos teljesítményt tudnak, de ezt nem szeretném teljesen kihasználni, csak maximum olyan 150 W-ot.
Ha pedig csak akkuról menne a cucc, prompt töltés nélkül, akkor még annál is kevesebbet, cirka 70-80 W teljesítménnyel számolok per hangfal, mert ellenkező esetben aztán tényleg több akkut is kéne venni/cipelgetni. Az erősítő egyébként tudna ennél sokkal többet is. -
-
Tamás1640
csendes tag
Az autóerősítő tápegységről való működtetésével az (lehet) a gond, hogy elvileg ahhoz kéne egy puffertároló is, ami vagy valami nagyobb kapacitású autóhifi kondenzátor, vagy pedig például egy akkumulátor - plusz ez esetben egy töltő, és nem tápegység.
Legalábbis valami ilyesmit olvastam egy hobbielektronikás fórumon. -
Joe123
senior tag
válasz
Tamás1640 #5075 üzenetére
A Global - és a hasonló tirisztoros töltők - szerintem arra pont nem jók, hogy olyankor tölts vele, miközben valamilyen elektronikát is hajtasz az akkuról, mert megszórja 100Hz-es félhullámokkal, amit az akku szeret, de az elektronika valószínűleg nem annyira.
Olyan töltő kellene neked ami simán egyenárammal tölt, nem impulzusokkal. -
Tamás1640
csendes tag
Sziasztok!
Egy speciális kérdésben kérném a tanácsotokat.
A lényeg az, hogy amatőr, hobbi szintű szabadtéri bulikat csinálok majd nyáron, többek között olyan helyszíneken is, ahol nincs hálózati áram. Ezért egy 12 V-os akku + D osztályos autóerősítő + PA hangfalak szettet szedegetek most össze.
Nyilván kell majd egy jó kis (intelligens) töltő is, ami helyre tudja pofozni az akkut az egyes rendezvények sajnos meglehetősen „kimerítő” igénybevétele után.A másik oldala a dolognak az, hogy a helyszínek egy részénél lehet hálózati áramot kérni, és ilyen esetekben pedig az lenne az optimális, ha az akkut már a buli elején/közben is rákötném a töltőre, mert így egyrészt nem kizárólag az akkumulátor teljesítményével gazdálkodhatnék, másrészt pedig az akkut sem viselné meg annyira a dolog. Szóval ilyen esetekben jó lenne, ha menet közben is tölthetném, méghozzá olyan 15-20 A-rel, mert ez fedezné a leadott teljesítmény egy jó részét.
(Nyilván felmerül az a lehetőség is, hogy vehetnék pluszban egy 230 V-os erősítőt is ezekre a helyszínekre, de ha lehetséges, akkor szeretném inkább egy szettel megoldani a dolgot)Végigolvastam ezt a fórumot, és úgy láttam, hogy a Global CH611 pont megfelelne a célra, mert processzor-vezérlésű töltő, és – a többivel ellentétben – 20 A-t is tud. Viszont már nem lehet kapni…
Tehát a kérdés/kérés az, hogy tudtok-e a CH611-eshez hasonló kvalitású töltőt, elérhető áron?
Vagy ha esetleg úgy látjátok, hogy rosszul építettem fel az elméletemet, akkor köszönöm az építő jellegű kritikákat is. -
csiga8
senior tag
válasz
geza844 #5073 üzenetére
Szia!
Köszönöm kedvességed.
Nem kezdem Ádám és Évától, mert hosszú lenne, a lényeg a következő:
Nem vagyok elektromos szakember, viszont ért kellemetlen meglepi autó akkuval kapcsolatban. A fórumon a tényleges szakemberektől, hozzáértőktől kértem és kaptam segítséget, egész hosszú utat jártam be némi buktatókkal.
Mondandóm lényege ( ami fentebb van) az lett volna, hogy az itt a szakik által jónak ítélt töltők tényleg jók, azon belül is a Global az, amiből bánom, hogy amikor akciós volt, nem vettem kettőt.
A régi Orosz tirisztoros töltők és a Global a 100 Hz-es áram és feszültség „tüskékkel” gyakorlatilag alkalmasak tényleges karbantartásra. Töltési jellegükből kifolyólag viszont csak akkor lehet használni őket ( biztonsággal), ha kiveszed az autóból az akkut.
A kapcsolóüzemű tápegységes Optomate6, Akkukraft, Aldi-Lidl, Yaso ( 604-el kezdődő sorszámúak) töltők viszont autóban is használhatók.
A deszulfátorral normál akku esetén nem volt akkora szerencsém, de ez lehet a laikusság miatt is, bár a Globallal viszont vannak sikereim. A deszulfátorral viszont 3-ból 3 AGM akkut javítottam fel, bár a Global ott is virít. ( picit még mindig úgy érzem, hogy feleslegesen vettem, majd annyira jó ( eredményeket hoz) a Global töltő)
A másik lényege az írásnak az lett volna, hogy ezek az "eljárások" ugyan javítanak az akkun, de csodák nincsenek. Mindenki eldöntheti mit, menyit áldoz rá. A mostani tapasztalatommal azt mondom, hogy a legolcsóbb, legcélszerűbb és célravezetőbb a megelőzés, ami egy olcsó Aldi-Lidl töltővel és Yaso csepptöltővel megoldható. Ínyenceknek még egy Global beleférhet.
A töltés-merítés mennyisége képeimen látható. Egy egyszeri karbantartásra kiveszed az akkud és egy-két alkalommal lemeríted, ( legolcsóbban izzóval + relével , [link] majd újratöltöd).
A relében ez megy tönkre ha nem polarítás helyesen teszed az akkura, óhatatlan, nekem is volt, filléres erősítő: [link]
A „ gázabb” akkun 6-8 töltés azért kell. Ínyenceknek ajánlom a Brogyi fórumtárs által bemutatott ( tőle loptam az ötletet) a micro-200 akku tesztert és a kapacitásmérőt. Ha igazán befektetsz, akkor egy terhelő villát is.
Szóval a terhelővilla: [link]
Igen, az egy micro-200 akku teszter.
A terhelővillával lehet valós terhelést imitálni. A 100A-s villát felejtsd el, az gyerekjáték, max cellazárlat kimutatására jó.
A DMC-500-an a terhelést addig tekered, amíg nagyjából 10,2-10,4 V-ig süllyed a feszültség. Közben terheli az akkut és nézed, hogy a feszültség és az áram csökken-e. A villa 15 mp-ig terhel, utána sípol, le kell kapcsolni, mert melegszik. ( sönt ellenállás van benne) Ami jó, hogy a micro-200 által mért (EN) amper eredményt ha felezed, nagyjából annyit fog kitartani áramból a terhelő villán. Van amikor a teszter téved, a villa viszont nem fog.
Igen, azzal a kerek hűtőbordás cuccal mérem a kapacitást. Van még azon kívűl kétféle, de ez a legjobb.
[link]Itt olvastam róla először, hogy a Reszursz-1 és a kisöccse a B31-5A tirisztoros akku töltő. A kisebbik viszont nem kapcsol ki. Hogy ezenkívűl melyik tirisztoros, nem tudom, de a Global is az.
Igen, én is itt olvastam, hogy a lüktető szinuszos áram és feszültség tüskék ahogy bökdösik az akkut, némileg karban tartják.
A kínai oszcilloszkópot egyetlen céllal vettem, hogy a töltőket nézegessem vele. Biztos jó még másra is, egyenlőre csak erre használtam.
Éjszakás "utáni" vagyok, ha valamit félreírtam, akkor elnézést, majd pihenés után kijavítom
-
geza844
aktív tag
Helló!
Nagyon tetszenek a méréseid!! Ezek végre nem találgatások, hanem adatok! K. jó!
Lenne néhány kérdésem.
Ha jól látom, nem tudtál feltámasztani egyetlen akkut sem? Még a Forexes deszulfátorral sem. Pedig elvileg ha egy deszulfátornak működnie kell, az a Forexes. Ha egy olcsó töltő ráhazudott deszulfátor funkciója nem működik, nem lepődünk meg. De még talán azon se, ha egy Ctek deszulfátornak funkciója nem működik. De ha egy Forexes deszulfátor sem működik, akkor van értelme akku megmentésen gondolkozni?
Milyen terhelővilát használsz? Az a néhány képen látható Micro-200 típusú cucc az az?
Ezzel tudsz fixen 100A-t terhelni pl. 15 másodpercig? Az egy kicsit sok disszipált teljesítménynek tűnik, nem látom, hogy hogyan tudná ez a kis műanyag cucc leadni hőben. Gyanús nekem, hogy erre valami más eszközt használsz, amin van valami nagy hűtőborda meg akár egy ventilátor is. Bár sose láttam még ilyet, nem biztos.A Micro-200 látom, hogy kiír a jobb felső sarkában valami nagy áramokat. Az az indítóáram?
Az indítóáram ugyanaz, mint a 100A kitartása 15s-ig, vagy az más?
Mivel mérsz valós akku kapacitást, és hogyan?
Na, most vettem észre az egyik képeden egy kerek hűtőbordás cuccot lila ventilátorral. Azzal meríted az akkukat? De mi méri és hogyan a kivett kapacitást?
Melyik töltő az Orosz tirisztoros? Én azt hallottam a régi orosz töltőkről, hogy azért tesznek jót az akkuknak, mert nincs bennük puffer kondival kisimítva az egyenirányító, és így a szinisz görbék karban tartják az akkut.
Ez a kis kínai DSO150 oszcillószkóp bevált? Nagyon tetszik! Suli óta nem volt dolgom szkóppal, de lehet veszek egyet most
-
geza844
aktív tag
válasz
norrberth #5068 üzenetére
Hát, egyelőre a Lidl vagy Ctek közül vacilálok.
A Ctek tud szulfátalanítani? Mert van több, elvileg döglött akkum is, próbálkoznék vele. Ha összejönne, a Ctek gyorsan visszahozná az árát
Amúgy van egy 2012-es Ford C-max-om, ami sokat áll (havonta 2-3-szor mozdulok vele), azt szeretném vele folyamatosan csepptölteni.
Ha a Ctek nem tud regenerálni döglött akkut, és csepptöpteni jó a Lidl-s töltő is, akkor inkább a Lidl felé hajlok. -
geza844
aktív tag
Sziasztok! Jól látom, hogy nincs témaösszefoglaló? Pedig én nagyon elolvasnám... szükségem lenne egy jó töltőre, de nincs időm elolvasni az 5000 hozzászólást...
Szóval van valami topic töltő? Amire mindenki eszküszik?
Kínából (Ali) lehet kapni jót?Pl. ez vagy ez jó valamire?
A szulfátlanítás működő technológia? Emberi áron kapható töltők tudhatják?
A Ctek MXS 5.0 tudja? Amúgy jó töltő? Érdemes megvenni?
Sok hülyeséget kérdeztem? -
p300
tag
válasz
molnarpeter #5062 üzenetére
[link] Az alin olcsóbb.
-
p300
tag
Tudtok e olyan kapcsoló modult ajánlani ami a töltést 14.4 V nál lekapcsolja? Találtam csak annál a bekapcs. feszültséget is állítani kell. Olyan kellene amin nem kell meghatározni a bekapcsolási feszültséget.
-
Brogyi
őstag
Ez nem ilyen egyszerű. Lehet, hogy amit te hiányzó diódának láttál az tirisztor volt.
A 15,8V meg sok főleg alacsony fokozatban. azonkivül gyanítom rosszul mértél. Ezeket nem lehet üresen méregetni. Ha nem vagy műszaki akkor kérj meg valakit, mert csak kárt csinálsz magadnak.
Van oszcilloszkópod? Ha nem a válasz akkor hagyd abba a javítását. Hidd el csak jót akarok. -
coxy01
tag
Üdv.
Került hozzam egy a kepen latható Orosz töltő.
Diodák nem voltak benne. Beleraktam egy Fagor B80/70-10L grace-hidat, mivel ezt talaltam itthon.
A kepen látszik a töltő 12V, 1-es fokozaton van. A mért V-ot töltés közben sokallom, az A 4 vagy csak annal több. Az aksi töltés előtt multival mérve 11.54V mutatott. Ez normális, vagy nem és ne használjam így ezt a töltőt? -
ddsteel
aktív tag
Akkor se tennél kárt, ha egy hónapig rajta lenne. A lidlis ugyanis csepptöltő, tehát átáll csepptöltésre, ha feltöltött az akku. Nekem 4-5 napig szokott rajta lenni, csak 7végén autózom. Valahol hallottam, talán itt, hogy csak akkor tölti fel teljesen, ha csepptöltésen is megy valameddig (talán 1 nap? ezt nem tudom), tehát miután csepptöltésre átáll, rajta kell még hagyni. Amúgy asszem 12,7V a full akkufesz, nekem 12,6 fölé sosem megy, már 4 éves az akkum.
-
Kernel
nagyúr
100 Hz a tirisztoros töltők sajátossága, az 50 Hz kétutas egyenirányításból származik, elvileg jót tesz az akkuknak.
A nagyobb frekvenciák csak a kapcsolófrekvencia beszűrődései, zajfeszültség gyakorlatilag. Vpp (csúcstól-csúcsig mért) feszültség mV nagyságrendben mindössze. Vagyis, amit a töltőben lévő pufferkondi nem tudott kiszűrni, de ez természetes. Az akku szempontjából ez még sima DC-nek számít, nincs különösebb jelentősége.
A deszulfátor valamivel nagyobb amplitúdójú impulzusokat küld rá, de az is elég kevés, szerintem jobban meg kellene dolgozni az akkut (nagyobb impulzusokkal), ha gyorsabb hatást szeretnénk, vagy pedig sokáig kellene rajta hagyni.
-
nfsu17
veterán
Tegnap ugye töltöttem kb 5 órát a "lidissel".
Este 6-kor vettem le, de még szerinte bőven nem volt feltöltve, mert 13,5V-al töltött akkor, 3 csík, és valamikor 14,4V után szokott leállni.
De levettem, mert éjjel nem akartam tölteni.Most reggel 9:30-kor mérek multival.
12,67V (vagy kb ennyi, már hirtelen elfelejtettem, de több mint 12,61)
Egyelőre nem merem tölteni, mert kárt sem akarok okozni.Ez az álmoskönyv szerint egy feltöltött akkut jelent.
De én nem értek hozzá...biztos ez?
Létezhet, hogy mégsincs feltöltve teljesen?
A töltő szerint nincs.
De a fesz. szerint felvan. -
csiga8
senior tag
Tán annyira nem off, néhány tapasztalatom osztanám meg.
Találomra kiválasztott 4 db akku karbantartásáról, helyreállításáról, vagy annak próbájáról szólna.
Az első egy ismeretlen gyártási évű, előéletű, márkájú, típusú nagyjából 70-75 Ah körüli normál akku. Állítólag nemrég még használatban volt egy rövidet járó autóban, de kicserélték új akkura, ő meg a garázsban pihent hónapok óta.
Az első feltöltés után terhelő villáztam, nem tudta kitartani 15 mp-re a 100A-t. Újból feltöltve ( C/10, 7A-el merítve) 0,5 Ah kapacitás bírt kijönni belőle. A képen látszik, hogy a következőre már 2,6 Ah, majd 3,2, stb…. jött ki belőle. A 7,3 Ah ; 7.6 Ah ; 7,7 Ah-nál látszik, hogy nem akar tovább nőni a kapacitás. ( A Reszursz-1 öccsével a B31-5A-el volt töltve 2,5A-re állítva, 14,9-15V-ig)
Töltő váltás. A G 8,5 az jelenti, hogy azt a Globállal töltöttem AGM módban 2A-el és egy éjszakát hagytam rajta egy izzót is. ( Izzós töltésnél 10A-re állítom, és egy közönséges 12V/21W izzót használok) Egymás után kétszer is 8,5A, tehát nincs kapacitás növekedés. No, akkor vegyük elő a deszulfátort.
A Forexes deszulfátort igyekeztem fél amper közelébe beállítani. Merítéskor 7,3 Ah jött ki az akkuból.Úgy néz ki itt a vége, jobb nem lesz, ezért a Reszursz-1-el ( kb 14,8-14,9 V) próbálkoztam sima töltéssel, de a kapacitás tovább csökkent. ( 6,8 Ah ; 5,8 Ah)
Mivel ( anyagi) kárt ne tudok tenni benne, ismét deszulfátoros töltés kétszer 7,2Ah, majd utána 6,5Ah jött ki az akkuból.Vissza a Globál töltőhöz. ( 2A) Először 5,7 Ah. majd 7.3 Ah lett, de itt már csepptöltőn is tartottam. Aztán 6,1 Ah végül 7,6 Ah lett. A Globálos izzós töltés után a terhelő villán leadta 2*15 mp-ig a 250-260A-t . A végére sem lett jobb. Utólag visszanézve akkor jártam volna a legjobban, ha az izzós terheléses töltés után abbahagyom a töltés-merítést.
A következő egy 1,5 éves 44 Ah-s ( 400A (EN) ) Bosch S3-as. Egy benzines Skoda Fábiában használták rövid távokon járva. ( 4-5 km) A boltba elmentek az autóval, a bolt előtt már nem indult.
Feltöltöm ( B31-5A, 2,5A) és kb 100A-t ad le ez is, de nem bírja a 15 mp-et végig. Ismét feltöltöm és 5,4 Ah-t adott le, aztán 6,9 Ah; 7,2Ah; 8,2Ah ; 8,7Ah; 8,9 Ah lett sorban.
Ezután jött a Globál töltő izzóval. Hirtelen ugrott 13,2 Ah-ra a kapacitás, de hiába a többi próbálkozás, megállt 13,4 Ah, majd 13,5 Ah-nál.Próbáljuk meg ennél is a deszulfátort. Itt is azt a fél ampert próbáltam beállítani, kezelés után 12.69 Ah lett, majd a Globál töltővel (2A) töltve 13,53 Ah lett. Volt még egy-két próbálkozásom, de a számok nem változtak. Ha megnézem, itt is elég lett volna megállni az izzós töltés után, azután is tudta a 3*15mp-ig a 150A-t, meg a végén se lett jobb.
Ez a Gigavatt 44 Ah-s akku már rég járt nálam, nem is jegyzeteltem végig, de nagyjából emlékszem.
24 Ah lett először, ( tán 130A indítót tudott) aztán 26 Ah lett kétszer. Utána jött a Globálos izzós módszer, ott 30,5 Ah lett kétszer. ( itt olyan 160A indító áramot tudott)Deszulfátor után 27,8 Ah, majd a töltés-.merítések után sem lett jobb 24 Ah-nál és az indító árama sem nőtt 160A-nál többre.
A végén egy szintén 1,5 éves Banner 74 Ah 680A (EN) akkuról írnék. Egy 1.9 TDI Seat Alhambrába van, napi szinten használva hosszút ( 30-40 km) és rövidet ( sulijárat, 2-3 km) vegyesen.
A terhelő villán 10,2V-ig engedve a 250A-t simán kitartotta töltés után. Az első mérésre 44 Ah kapacitást mértem ( Reszursz-1el töltve 4A-rel), majd 49 Ah, és 50 Ah lett.
Ezután a már jól bevált Globál izzós terheléssel 52,5Ah lett és 630A (EN), a villán a 320 A-t vígan kitartotta.Nosza, jöjjön a deszulfátor. Picivel 2,5A alá tekertem., így lett 43,5 Ah és 655A ( EN), a villán a 330A-t simán kitartotta 10,2V-on. A kapacitásvesztés miatt kettő alkalommal Globállal töltöttem, de visszaesett 35 Ah-ra a kapacitás. Kezdtem aggódni, hogy hazavágtam a deszulfátorral….
Minden mindegy alapon egy nem egész 2A-re állított szulfátalanítás után 35Ah és 675A ( EN) lett az eredmény.Globállal (2A) töltve 43,1Ah és 645 A ( EN) lett először, majd 44,3Ah és 680 A(EN) lett az eredmény, de itt csepptöltőn is tartottam egy éjszakát. A 340A-t simán kitartja nem 10,2, hanem 10,4V-on, de a kapacitása épp csak annyi, mint az elején.
Igazából azt nem értem, hogy a deszulfátor használata után miért nincs kapacitás növekedés.
Másrészt tapasztalati úton kijött az az eredmény, hogy az Orosz tirisztoros töltőkkel karbantartott akkuk kapacitása egy ideig nő, valamint a folyamat végén az izzós Globálos töltés után már nem sok értelme van tovább erőlködni.
A savszinteket ( általában) ellenőrizve a pozitív sarunál lévőben fogy a legtöbb víz, a mellette lévőben és a negatív sarunál lévőben kevesebb, a többiben elhanyagolható.Kíváncsiságképp kínai oszcilloszkóppal néztem a töltők milyen frekvencián és „tüskékkel” töltenek.
Deszulfáror. kb 0,5A ; 2A; 4A; 5A
Global 2A; 10A
Reszursz-1 2A; 4A
Optimate6
Akkukraft ( érzékenységet lejjebb kellett állítani, hogy ne csak egy egyenes vonal legyen)
AutoXS
Ultimate speed
Yaso csepptöltő
Nem vagyok elektromos szakember, laikusként igyekeztem a - szerintem - lényeget kiemelni.
-
szücsi80
csendes tag
Üdv!
A szakiknak kérném a segítségét akkutöltő választásban. 2 db személyautó van a családban, mindkettő benzines és 60Ah-s, szóval nem ipari mennyiségű akkutöltésben gondolkodom. Az egyik főleg városi, a másik főleg hosszabb távokon van használva. A lényeg, hogy mikroprocesszor vezérelt legyen és rendelkezzen szulfátmentesítő (szulfátalanító) funkcióval. Az alábbiakat néztem ki:
-CARSTEL T01.80.048
-EXTOL 8897300
-CTEK MXS 5.0
Előre is köszönöm a segítséget! Válaszok jöhetnek privátba is. -
nfsu17
veterán
Mindig tanul az ember.
Nem tegnap kezdtem el autózni, de a töltés része csak nemrég óta foglalkoztat, mert meguntam, hogy 3 évig bírják az akkuim.
De ezek szerint akkor tudom már miért...a sok rövid városi táv, hosszú utak nélkül.
Eddig sosem mértem, sosem töltöttem, csak mentem.
Mondom azért van a generátor, hogy visszatöltse.
Annyira az elektromosságot sem vágom, nem tudtam, hogy sok idő, míg visszatölt annyit, amennyit kivett indításkor. -
csiga8
senior tag
Az az 1-2 tized V nem lényeges, főleg ebben a hidegben. A töltés végefelé majd pontosabb lesz a kijelző.
Minél nagyobb az akku kapacitása, annál lassabban tölti fel. ( ha nincs feltöltve) Minél újabb egy akku, annál nagyobb a kapacitása.
Tehát van egy jó állapotú akkud, ami jócskán le van merülve. Pár év múlva ugyanez az akkut majd 2-3 óra alatt feltölti. Na, az lesz az igazi baj. A mostani 10-12 órás töltés a jó, ha az akku kapacitását nézzük.
-
nfsu17
veterán
válasz
Titmouse09 #5036 üzenetére
Szuper.
pjen, Kernel szintén köszi.
Akkor nem rossz a töltő. -
Titmouse09
aktív tag
-
Kernel
nagyúr
Fordítva érthetőbb lenne, mivel a töltővezetéken is esik némi feszültség, a pillanatnyi áram függvényében. Ezt akár be is lehet kalkulálni a kijelzésbe, hiszen a vezeték gyárilag adott, ismert ellenállású.
Töltőáramot lenne jó ellenőrizni, hogy mennyivel tolja, egyébként 14,4 V-ig kellene menni ennek is.
-
nfsu17
veterán
Hello.
Mennyire normális a lidis lcd-s töltőnél, hogy kb 2 tizeddel eltér a kijelzőn látott a valós értéktől?
mérés előtt multival: 12,34V
töltő rátéve: 12,2Vtöltéskor: 13,3V a kijelzőn
multin: 13,5VAzon kívül (megint) marha lassan tölt.
13,1-ről kezdett el tölteni kb du 1, fél 2 felé.
Most mutat a töltő 13,3-at, hogy ennyivel tölt (vagy ugye 13,5V)12,34V-ról kezdtem tölteni.
Zsír új 2 hetes akksi, de a sok város, rövid táv, hideg ennyire leszívta.
12,61V volt beszereléskor 2 hete.Tök mindegy mennyire van lemerülve, ez mindig tölt kb 10 órát?
Ha feltöltöm, megyek egy kört, újra ráteszem, akkor is?Múltkor 11,5 órát töltött egy aksit, az kb 12V volt pontosan.
Ez azért most annyira nincs lemerülve, de 4 órája már megy és alig látszik töltődni.
-
Kernel
nagyúr
válasz
molnarpeter #5029 üzenetére
Igen, a korábbiak alapján egyértelmű.
-
Kernel
nagyúr
Az sajnos nem áll le, fix végértéken tart. Ez a kétlépcsős.
-
veze
őstag
meg is van a gyors tapasztalat..
motprkerékpár AGM akku régebbi ( nem lcd-s ) lidles töltőn volt hópihe állásban, 14,88 Voltot mértem rajta és kb 20-25mA töltést. így volt már egy két hete..
rátettem a linklelt a yaso-t és 14,8 volton van, zöldreváltott leddel és 25-27 mA Ez nekem szerintem ehhez az aksihoz épp jó lesz.. Mivel ezeket motorkerékpár akksitöltönek árulják, és a nagyobb vasakban ( most ne Simsonra vagy ETZ-re gondoljunk) lehet hogy egyre inkább AGM akkuk vannak már beszerelve ( nekem is az van, eleve ferde sík a beszerelés, a klasszikus savas akksit bele se lehetne tenni mert kifolyna) ezért jön már így a töltö, hogy a csepptöltés üzemmód ehhez a feszültséghez van beállítva
ha átraktam a kocsi akksira ( az nem volt most épppen töltőn, ) piros a led és13 Voltot mértem rajta és 550mA-t töltést mutatott -
Meglepően nagy méretű, az Aldi-s töltő. Remélem jól fog működni.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Mr Bond 007 #5020 üzenetére
Egyébként is ennek a régi technikáknál volt inkább jelentősége, amikor töltéshez ki kellett tekerni a dugókat, ráakasztották a butatöltőt és ment a pezsegtetés.
Amikor a helyiséget megtöltötte az érezhető gázszag.
De ezek a töltők pont nem pezsegtetnek, így nehéz lenne robbantani. Még akkor is, ha mondjuk nem jó a szellőzés. Ha meg olyan a helyiség / garázs, hogy úgyis elfújja a szél, akkor pláne nincs miről beszélni.
-
Mr Bond 007
őstag
Végül is csak az elején szikráznak, amikor még nincs gázképződés. Azután már nem szikráznak még összeérintéskor sem. Tehát annyira nem gáz a helyzet.. (bár nem is túl szerencsés)
-
embe
nagyúr
Akkor ez az extrás változat. Adtak hozzá szikrát.
Pedig azzal is reklámozzák ezeket a töltőket, hogy nem szikráznak. -
veze
őstag
válasz
Titmouse09 #5017 üzenetére
én már korábban vettem az LCD-s lidleset is nem szikrázik, lehet hogy azóta továbbfejlesztették
-
zsoca67
tag
Fűtetlen garázsban használom a Lidl töltőjét. Ezek a -10 fok környéki hőmérsékletek nem okozhatnak zavart a töltők működésében? Elvileg a működési hőmérséklet 0-+40 C-fok között van.
-
embe
nagyúr
Ha már szóba jött a LIDL töltő.
Ha csatlakoztatjátok az akksihoz, akkor nektek szikrázik ilyenkor?
Volt régebbi, épp most adtam el,de az nem szikrázott. A kijelzős viszont igen.
Úgy szoktam csatlakoztatni, hogy a konnektorba még nincs bedugva a töltő, így kötöm a töltési pontokra. Nos ez az lcd kijelzős szikrázik ilyenkor. -
raziel01
veterán
válasz
molnarpeter #5007 üzenetére
Régen nagyon szidva volt, hogy inkább a Lidl-ös jobb. Ez most változott?
-
sáry
újonc
Sziasztok.
Vélemények érdekelnének akkutöltővel kapcsolatban.Láttam, hogy lesz Aldiban most márciusban,ez mennyire megbízható töltő?vagy mit ajánlotok inkább?C-tek,Extol,Bosch,milyet érdemes venni?autó akkumulátor töltésre kellene egyébként főleg.
-
Ezt az Aldis töltőt szabad megvenni? Jók?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
nederlanden #5002 üzenetére
Elő adatot kéne nézni, konkrétan mi a nyűgje. [link] gyere át ide, ne offoljuk agyon a töltő témát
-
-
nederlanden
senior tag
Lehet,hogy izzitassal kapcsolatos a problema mert nyaron nincs vele baj,3-4-et akkor is teker neha,de csak nem olyan "szenvedos" mint ilyenkor visszahulve az 5-6-7 tek...
Ez az Aldis tolto rendben van egyebkent? -
cybercide
tag
Március 1-től ismét lesz akkutöltő az Aldiban!
[link]
Hátha valakit érdekel...
Új hozzászólás Aktív témák
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest