- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gézengúz
addikt
Na de a generátor töltőfeszültsége 13.8-14.4A, ezek 12V-al mit töltenek?
-
numera007
tag
-
numera007
tag
válasz
ddsteel #4693 üzenetére
A kocsi amire direkte vettem egy Fiat Puntó 2003-as, érzéketlen az ilyenre. Tavaly egy Lidl töltő volt rajta ahogy mínusz lett kint, nem volt vele gondja. Csak gondoltam egy kisebb amperszámút veszek, kevesebb fogyasztással. Itt volt téma párszor, volt aki szét is szedte, elvileg "biztonságos" ez a sok karikás töltő. Bár ugye az ördög is Redbullt iszik.
-
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter #4694 üzenetére
Nem. A 3 karika másképp helyezkedik el egymáshoz képest... Ez egy másik nagy múltú brand.
Nem úgy mint az a német Audi vagy a mi a fene cég.Bár igaz az 4 karika....
-
ddsteel
aktív tag
válasz
numera007 #4691 üzenetére
Ennél a kis YASO-nál sem kell lecsatlakoztatni az akkut töltéskor? Ebben a kis "vacakban" is van védelem a túltöltés ellen, meg hogy esetleg hazavágja az autó elektromos rendszerét? Ez annyira olcsó már 1000 Ft-ért, hogy sián redelek egy ilyet, de csak ha lehet úgy töteni, hogy nem kötöm le a sarukat.
-
embe
nagyúr
Ezekkel a töltőkkel egyébként nyugodtan lehet a Ford kálcium/ezüst akksiját tölteni?
Ezek alatt a Lidl-s töltőt értem, nekem az van. Illetve az ehhez, vagy helyesebben a CTEK "okos" töltőkhöz hasonló töltőket.
Csak amiatt kérdezem mert a CTEK MXS5 leírásában olvastam, hogy a kálcium/kálcium akksikat is lehet tölteni. Tehát ha ezt külön kiemeli, de a kálcium/ezüstöt nem.
Nehogy többet ártsak mint használjak vele!numera007: Milyen töltő ez? Tudsz adni egy linket?
-
numera007
tag
Na nekem is megjött a kis YASO. Kicseréltem a 110V-os csatlakozóját hazaira, kapott plusz egy méter kábelt a 220-ra és ment is be a kocsiba az aksira. Nem lesz ez rossz.
-
DQ
tag
~3 éves CTEK MXS 5.0 mode gombja egyre inkább érzéketlen, kontakthibás. Használom autóhoz és motorhoz is, így szükségem van a gombra, de többször és keményen kell megnyomkodni, hogy reagáljon - remélem nem szakítom be vele a panelt.
A Fétistől rendeltem annó. Gondolom nekik küldhetem vissza... Újat adnak, ők kapják szét, vagy továbbítják valakinek? Átfutási idő? -
Kernel
nagyúr
Az oroszok gyártottak sokféle töltőt, tirisztorost is, mint például:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_50841-50841.html
Az is tirisztoros, szemre is, de rajz is van hozzá:
http://radiomaster.com.ua/2556-zaryadnoe-ustroystvo-v31-5a.html
5A, vagyis kevesebbet bír, mit a Resurs-1. A kikapcsolható túltöltésvédelem egyszerűbb is, trimmerrel állítani sem lehet az értékét. Tehát azt méréssel ellenőrizni kellene, hogy konkrétan meddig enged tölteni.
De annak a fix védelemnek nem lehet kétféle értéke (6 és 12 V). Letekerve lehet rá 6 V-os akkut kötni, de akkor óvatosan kell szabályozni, mert könnyen túllőheti.
-
Kernel
nagyúr
Amit még nem is írtam, a potméterek nagyobb szögben fordulnak körbe, az ábra pedig csak 180°-ra utal, illetve a kopás is látszik.
Így nem is lehet olyan finoman állítani az áramot, ahogy épp szeretné az ember, másrészt az egyenirányítás lágyabb felfutású 100 Hz hullámokat képez:
Noha a csúcsokban, ahol "összetalálkozik" a feszültséghullám az akku DC-szintjével, létrejön egy áramimpulzus, ehhez hasonlóan:
Vagy itt is mutatja, csak elkülönítve a két félhullámot:
Noha az ábrákon egyenirányító és pufferkondenzátor kölcsönhatásáról van szó, de az akku is részben hasonló eset. Akkunál nagyobb a belső impedancia, ami áramkorlátozó, meg egyéb elvi különbségek természetesen.
Ehhez képest a tirisztoros egyenirányító jobban "beleharap" az akkuba is, meredek felfutással:
De azt is látni kell, hogy 50 % hasításnál legnagyobb az impulzus, ezért lehet hallani kb. középállásnál erősebb zúgó hangot (a dimmereknél is), ami full állásban kisimul búgásra.
-
Soma01
veterán
Ebből az üzletből melyik 20A-es töltőt érdemes megvásárolni?
Ja, traktorhoz és személyautóhoz is szeretnénk használni. Esetleg modern, elektronikával telepakolt autókhoz is. Szervizbe, műhelyben lenne használva. -
Kernel
nagyúr
Ha az áram fokozatmentesen állítható egy potméterrel, ahhoz tirisztor is szükséges. Viszont a potméterek tengelyén nem szokott ilyen csavaros rögzítés lenni, ez lehetne akár fokozatkapcsoló is (nem mintha az orosz technikánál nem fordulhatna elő bármi):
Fokozatok ugyan nincsenek felrajzolva, de az még nem zár ki semmit. Régen láttam olyan orosz töltőt, ami hasonlóan átverős volt, ha jól rémlik. Több fokozatban a trafó primer csapolásait váltotta, szekunderen pedig egyszerű diódás egyenirányítás volt.
Az eladót kellene megkérdezni.
-
csiga8
senior tag
Ez a fajta orosz töltő is olyan tirisztoros lenne, mint a resurs-1?
-
Kernel
nagyúr
válasz
lajos75 #4675 üzenetére
Hosszabb ideig a tartófeszültséget lehet rajtahagyni, ami 13,6 V a CTEK-nél és 10 napig engedi:
A megadott áram persze értelmezhetetlen, hiszen ilyenkor már nem alakul ki ekkora áram, az adott feszültségről.
A telítettséget úgy lehetne eldönteni, hogy pontosan 14,4 V-ot adsz rá és méred az áramot. Amikor 0,02C alá esik, akkor kész. Ha jól tudom, ez egy ilyen elméleti érték, ha nem is kőbe vésett.
A linkelt CC/CV modulnál ez úgy működik, hogy a beállított áramkorlát (CC) kb. tizedrésze alatt jelez a FULL LED, hogy most már leállíthatjuk a töltést.
-
lajos75
senior tag
Hozzáértőktől kérdezném, hogy egy ilyen modul-on[link] keresztültöltöm akkut, és már feltöltött állapotban van már vagy 10-12órája 14V 0,08A mutat a műszer.
Ez így ilyen módon hagyhatom hosszabb ideig az akkun?Az a lényeg hogy kicsit felokosítottam a buta töltőmet[kép] [kép]
Mégpedig úgy hogy 13,5V-ig tölti az akkut akár 5A ahogy eredetileg is töltötte az a akku töltő.
13,5V-nál átkapcsol [link] és ezen a modulon [link] keresztül tölti tovább, így nem megy feljebb 14V-nál és 0,1A-nál.Menyire jó megoldás ez így
-
Kernel
nagyúr
válasz
faykristof #4673 üzenetére
Nem egészen arról van szó, ahogyan értelmezed, a következtetést sem mondanám "racionálisnak", még ha szeretsz is idegen szavakat használni, ámbár lehetne magyarul is fogalmazni.
10,5 V alá merült akkuról van szó, ami üresjárási feszültség. Meg arról, hogy a mélykisült akkura esetleg nem mozdul rá a korszerű töltő, ezért előbb meg kell emelni a feszültségét. De ez oda is van írva. Ennek egyik lehetőségét magam is említettem már, vagy mások is.
Egy töltött párhuzamos akkut rákötsz, a gyenge akku azonnal felveszi annak feszültségét, mivel a belső ellenállás megnőtt ilyenkor. Ha a töltött akkut átmenetileg lekötöd, csak akkor tudod kiértékelni, hogy mi történt közben, vagyis mennyire emelkedett a gyenge akku üresjárási feszültsége.
10,5 V felett kijelenthető, hogy már rá lehet menni az "okostöltővel" is.
De a videóban ezt a lekapcsolást, illetve mérést nem végzi el, hanem pluszban ráköt még egy hagyományos töltőt is, amit analógnak nevez, bár szakmailag ez kicsit komolytalan, laikus vagy divatos szófordulat. Ha valaki nem is tudja miről van szó, akkor legyen "analóg", mindegy.
A régi töltőre a jó állapotú akku puffert képez, meg is fogja, hogy ne tudjon elszaladni a feszültség, illetve hullámzó csúcs, ami a gyenge akkun önmagában felszökhetne.
Ekkor említi meg, hogy a hagyományos töltő árama segíthet a szulfátosodás leküzdésében is. Egyenirányítás után 100 Hz (vagy USA 120 Hz) félhullámú szinusz, ha egyszerű diódás töltőről beszélünk, tirisztorosnál pedig hasított, meredek felfutású hullámok / áramimpulzusok, ami az akkunak jót tesz.
Nem a töltött akku szulfátlanít, az egyrészt csak sima DC-t ad, másrészt az a kapocsfeszültség, ami terhelésre még esik is, nem tud olyan nagy áramot létrehozni, mint sokan hinnék. Ráadásul a növekvő szakasz után elég hamar átmegy csökkenőbe az áram, ahogy töltődik a másik akku.
-
faykristof
újonc
Üdv!
Egy felvetésem: az OPTIMA felhasználóknak készített videójában azt ajánlja, a mélykisült akkumulátort egy másik, teljesen jó állaputú és feltöltött akkumulátorról érdemes feltölteni, egészen 10,5 V ig bikakábelen keresztül; majd onnan már a konvencionális kistöltővel folytatható a töltés (ha jól értettem, persze nem vagyok jó angolos, de kb. két óra időtartamot becsül a bikakábeles töltésre a szaki).
Azt a kulcsszót is elejti a szaki, hogy a nagyobb áram képes leszedni a szulfátréteget a töltendő akkuról, amit a kistöltő nem lenne képes.A link: https://www.optimabatteries.com/en-us/experience/2017/02/tech-tips-1-how-do-i-recover-deeply-discharged-battery
Én több téren is racionálisnak tartom ezt, éspedig:
- nagyon alacsony üresjárási feszültségi szinten biztosan gyengén vezet az elektrolit, nem folyik számottevő áram, túlmelegedni nem fog egyik akku se
- közepesen rossz üresjárási feszültségen (kb 6-8 V) már jobban vezet az elektrolit a javítandó akkuban, de a feszültségkülönbség a két akku közt már nem számottevően nagy (12,5 ‒ 6,5= 6V ) így túlmelegedés megint csak kizárható, viszont ezen tartományban már képes a "töltőakku" olyan tekintélyes áramot leadni, amit egy egyszerű töltő képtelen lenne, vagy le van tiltva benne, és ezáltal végezhető el végeredményben az akku regenerálása tökéletesen.
-hátránynak mondanám, hogy tudomásom szerint a massza mikroporozitása nem növelhető, csak kis áramú töltéssel, de ha az amúgy sem rossz, mert csak kb. 2 hónapja....fél éve áll lemerülve az akku, akkor segíthet ez a technika is (vigyázz, mert makroporozitásról is beszélnek valahol : http://www.labatscience.com/2_1_3_1.html) -
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter #4671 üzenetére
Te mindenütt ott vagy?
A kulcs témában nem bírtam még zöld ágra vergődni, hogy milyen chipes kell. Lehet berendelek mindkettőből, és amelyik nem lesz az autóhoz jó, legfeljebb eladom. -
embe
nagyúr
Ennek tulajdonképpen mi is a jelentősége?
Más a töltési karakteresztikája? Nagyobb töltőárammal tölti?
Egyébként ez 1 hetes akksi. Már egyszer egy éjszaka feltöltöttem, most mégegyszer. Min olyan ...kezdő beüzemelés.
Utána meg a 2013-as Focus "inteligens" töltésére bízom. Persze havonta kap majd 1-2x egy karbantartó töltést vele. -
embe
nagyúr
Egyébként ilyen 0° körüli hőmérsékletű garázsban a Lidl töltőt melyik állásban érdemes állítani? A 3. állásba a 12V autó, vagy a 4. állás a hideg-hópihe/AMG állásba?
Ford/Varta 80Ah, kálcium-ezüst akksit töltök.
-
troll81
addikt
szia érdekes lenne jelenleg 2 db kondi és 2 db erősítő van bent.ezeket csak a rádió kapcsolja más nem alapból lenne felvételük? ennyi?
ez kb egy hónapja kezdődött.igen mérés nél saru fent volt,egy 3 hete még 13.05 V volt ez az érték.
az a baj ha leveszem a sarut elfelejti a beállitásokat a hifi....ha más nincs kiveszem reggel és úgy felltöltöm
-
csiga8
senior tag
válasz
troll81 #4665 üzenetére
Számomra nem egészen egyértelmű. Az akkut az autóban hagyva feltöltötted, a töltés utáni nyugalmi feszültség 12,7V, de a saruk rajta vannak? Ha reggelre 12,42 V-ra esik, nem biztos, hogy akku baj. Inkább tippelnék arra, hogy nagy a nyugalmi áramfelvételed.
Szedd le az egyik sarut, akkor derül ki, hogy mi újság az akkuval.
-
troll81
addikt
sziasztok exidie aku furcsaságokat csinál.autóhifi kínozta rendesen.
de most 12.74 fölé nem ment még sima töltéssel sem.ez lehet a maximum?Érdekes kb 8 hónapos aku.ez normális?
-
csiga8
senior tag
Fekete Varta teszt 2. etap.
Globalos feltöltés után ismét (direkt) AGM módba téve és 21W-os izzóval terhelve.
Kb 1 nap "töltés" után a C/10 eredménye 7,4 Ah, a C/20 pedig 9,6 Ah. ( előzőleg 6,7 Ah és 8,7 Ah volt)
Mivel a felyiytás utáni zárást már meg tudom oldani, megfúrtam, hogy megnézzem hogy állunk vízügyileg.
A + pólusnál volt a legkevesebb a víz. Oda, hogy olyan szinten legyen, mint a középsőben, ahol a legtöbb volt, 40 ml vizet kellett tegyek. A mellette lévőbe és a - saroknál pedig 20-20 ml-t, majd ezután mind a hathoz tettem 10 ml-eket.
Egyenlőre csak leragasztottam, a kapacitás mérés egyébként a feltöltés után volt.
Vettem még foglalatot 5W-os ( 0.37A) és 16W-os (1.35 A) izzónak. Gondoltam egy merészet és most úgy tettem a Globalra tölteni, ( AGM 2A) hogy egy 5W-os izzóval közben terhelem. Meglátjuk mi lesz.
-
troll81
addikt
sziasztok autóban hagyott aku tölthető Global CH611 ezzel a töltővel? minden bontás nélkül? holnap tesztelném és nincs kedvem kivenni az akkumulátort. Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket. Jól csomagolt nehéz darab.holnap bontom ki
-
csiga8
senior tag
válasz
miska17 #4657 üzenetére
Nem tudok jó tippet adni, de óvatosan. Gyors fordulaton átszalad a vékony tán 2 mm-es műanyagon, lassú fordulaton meg behúzza a fúrót. Az akkut a földre a lábad közé téve és fölötte fúrva tán jól kontrollálható, hogy ne szaladjon be a fúrószár.
Én előfúrtam előszőr tán 6 mm-essel, aztán 13 mm-essel. Azok könnyen kontrollálhatók voltak, a nagy 16 mm-es már nagyot harap, hirtelen behúz.Egy pohár ( edény) vizet tegyél magad mellé. Ha beszalad a fúrószár, akkor leöblíted. Ha beesik egy két műanyag forgács, hát beesik. Zárlatot nem fog csinálni.
Majd ott úszkál az elektrolit tetején...
Az akkun a furat körül és a dugón a felfekvő felületet takarítsd ( ha kell finoman csiszold) meg, hogy jól összefeküdjön a két felület. Ha ezt az illeszkedő felületet tömítő pasztázod, 100%, hogy nem fog ereszteni.
A dugókat egyesével próbálgattam a furatba, mivel könnyen, gyorsan reszelhető, hamar meglesz. Vegyél több kupakot, kettőt a legelején én is elszabtam.
A kiszedése meg vékony pengéjű késsel, csavarhúzóval lehetséges csak, ha egyáltalán ki kell szedni...
A ragasztó majd akkor kerül rá ( egyébként tényleg erős az a széles ragasztó szalag), ha megy az akku a méhbe. Egy négyzet a furat fölé, egy csík az összesre keresztbe. A kupak meg megy a következő akkura.
Jut eszembe. Olyan fúrót használj, amin van mélységhatároló, vagy a fúrószárra tekerj jó erős ragasztót, az nem engedi becsúszni a fúrót, mert nem fér be a furaton.
-
csiga8
senior tag
válasz
Mr Bond 007 #4646 üzenetére
Elnézést, nem voltam egyértelmű.
Így kellett volna inkább írni: Eszembe jutott a NASA fejlesztés, ( -ről a vicc)
Ettől függetlenül tatom magam ahhoz, hogy az Orosz az egyszerűségre és a hülyeállóságra törekszik. Ha még voltál katona, akkor a fegyvereiken láthattad a legjobban.
-
csiga8
senior tag
válasz
miska17 #4647 üzenetére
Üdv!
Felhívásomra nem igazán érkezett válasz, ezért próbáltam magam megoldani a problémát.
A helyi gazdaboltba vásároltam 1/2, ill 3/4 collos csődugót. Az egyik 15, a másik 20 Ft/db. Az egyik megmérete 11,78 mm, a másiké 16,3 mm. Tehát 11,5 mm-es vagy 16 mm-es fúrószár kell a fúráshoz.
Ahhoz, hogy jól beláss az akkuba - szerintem - kell a 16 mm-es furat. Van 16 mm-es fúrószáram és az akku tetején a cellák fölött kifúrtam. Szinte látszik, hogy hol a kupak helye, úgyhogy nagyjából oda kell fúrni.
A dugót rövidebbre vágtam, majd a satuba fogva tapéta vágó késsel ( gázlámpával hevítve a pengét, hőre lágyuló műanyag) a vékony lemezkéket levágtam. Ezután reszelővel picit igazítottam rajta, illetve egy élletörést reszeltem, hogy könnyen a furatba tudjam dugni. Néhány perc alatt kész van egy dugó.
Jó paszentosra lehet készíteni, erőből kell nyomni, vagy ököllel kocogtatni. Egyenlőre még nem pasztáztam - szerelő pasztáim vannak - szerintem egyszerű és olcsó FBS ragasztóval a kalap részt bekenve erősen megfog és légmentesen zár. Az FBS benzin és vegyszerálló. Lehet van más, vagy jobb megoldás, még nem kerestem.
Olyan amilyen, szerintem itthonra, 1.0 verziónak elmegy:
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
FORD gyári akku ( nem Motocraft, hanem Varta gyártmány ) negatív sarkán található 11.17 gyártásra vonatkozó adatot hogyan kell értelmezni?
hét/év, vagy hó/év? -
miska17
tag
Üdv !
A megfúrás, dugózással kapcsolatban megosztanád az eredményeidet ?; hálás lennék néhány fotóért is;
Egy Varta blue akkkut akatok rendbehozni, -gyanum szerint folyadékszint folyadékszint problémás- jutubon láttam erről dolgokat, de azt sem tudom mivel fúrjak, lehet valami fészekfúró/maró jobb lenne mint egy 13-as csigafúró ? -
Mr Bond 007
őstag
"/ Ezek az Oroszok az egyszerű és hatékony módszer hívei.
Eszembe jutott a NASA fejlesztés, ( vicc) amikoris a yenkik dollár milliókat költöttek arra, hogy a világűrben is tudjanak golyóstollal írni. Az Orosz meg hanyag eleganciával ceruzával írt....
/"
Ez full kamu.[link]
-
csiga8
senior tag
Jól értelmezem, hogy jóval nagyobb a töltési áram mint a kisütés?
( Ugye nálam most majdnem egyenlő)Ezek szerint ki lehetne próbálni azt is, hogy nagyobb, mondjuk 4A-el töltők és a 21W-os izzót teszem rá terhelésnek? Sajnos ezt a megszakításos vezérlést nem tudom legyártani...
Egyébként lehet ilyet, vagy hasonlót venni az alin vagy ebayen?
Egy ilyen eszközzel akkor egy nem impulzusos töltő is hatékony(abb) tudna lenni?
-
Kernel
nagyúr
válasz
zoltannovak #4597 üzenetére
Hogy ne ismételjem, inkább másolok (önmagamtól):
Olyat is láthattunk más topikban, hogy valaki sorosan három akkut (kb. 36V) kötött a túlmerült akku élesztésére. Csakhogy a feszültség növelése tévút és kártékony, még az áram folyamatos figyelése mellett is. Ha nem vesz fel áramot a "javítandó" akku, akkor is. Maga a túlfeszültség nem tesz jót, szerintem.
-----------------------------
Persze, itt lehet olyan válasz, hogy mégis megjavult, esete válogatja. De akkor sem követendő, szerintem. -
csiga8
senior tag
Folytatom a terheléssel együtti töltés eredményét.
A 68Ah-s AGM Passat ( lenullázott) akkut sikerült feltornáznom 40Ah-s kapacitásig. ( C/10 kb 39,6 Ah, C/20 41-42 Ah) A Micro-200 teszter szerint 5,8-6 mOhm a belső ellenállása és 460-480 A EN-t tud. Terhelő villán a 200A-t 3*15 mp-ig tartja.Gyakorlatilag ezen a szinten beállt, sehova sem akart már változni többszöri szulfátoldózás és Globálos töltés után sem.
A Forexes deszulfátorral a teljesen feltöltött akkut izzós töltésnek vetettem alá. kb 24 órát volt rajta úgy, ( 21W-os 12V izzó) hogy a feszültséget 13.6-14,4 V között tartottam. ( néhány óránként a szulfátoldót lekapcsoltam, csak az izzó dolgozott pár percig) Majd 12 órát ment 14,9-15 V környékén. ( itt már magától tartotta, sikerült úgy beállítani)
A Micro-200 műszerrel sem a 24 órás, sem a 12 órás töltés után nem mértem (érdemi) változást.
A terhelő villával már nem nyűglődtem, ( késő este) mert utána újból fel kellett volna tölteni a kapacitásméréshez.
Szóval a C/10 eredménye 45,6 Ah, lejjebb tekerve a mérőt C/20-ra 47,1 Ah lett az eredmény.
Most ment vissza a szulfátoldóra feltöltődni, aztán megint 1 napot izzós-töltős játék lesz.
Eddig kettőből kettőnél mérhető kapacitás növekedést okozott a Brogyi fórumtárs által olvasott és kipróbálásra ajánlott módszer.
/ Ezek az Oroszok az egyszerű és hatékony módszer hívei.
Eszembe jutott a NASA fejlesztés, ( vicc) amikoris a yenkik dollár milliókat költöttek arra, hogy a világűrben is tudjanak golyóstollal írni. Az Orosz meg hanyag eleganciával ceruzával írt....
/
-
csiga8
senior tag
Mint írtam, a Fiamm akkuból nagyon sok víz hiányzott. Vettem a bátorságot - hajtott a kíváncsiság - és a teljesen zárt Varta Blue akkut ( ez is félig halott) megfúrtam felül, hogy megnézzem vízügyileg.
Annyira gáz nem volt, mint a Fiamm akku, de a + pólusnál a - pólushoz képest kb 15 mm-el volt kevesebb a víz, már látszódtak a cellák. Feltöltöttem vízzel, de nem ez a lényeg.
Láttam a neten, hogy megfúrják és ledugózzák a zárt akkut, és most keresem a megoldást a dugózáshoz.
Eddig ezt találtam:
Nem tudom milyen átmérő lehet: [link]
Vagy: [link], bár a 13 mm olyan éppen csak, mert nem lehet jól belátni
Vagy csődugók: [link] , [link]
Csinált már valaki ilyet? Esetleg egy jó, vagy jobb tipp?
-
csiga8
senior tag
Tegnap hoztak egy Fiamm 540Ah akkut. Már csak nyekergett az autóban. Tavaly volt nálam, kiszedték az autóból, merthogy rossz.
Felhoztam annyira, hogy a terhelő villán a 2X 300A-t kitartotta. Akkor még nem volt kapacitásmérőm, csak az izzós terhelés eredménye van rajta. Egy 2.000 HDI-be került vissza, ahol ráadásul rövid távon használták.
Szóval nagyon sok víz hiányzott belőle, főleg a + pólus első két cellájában. Feltöltve vízzel, kétszeri töltés merítés után 15Ah-t tud és nagyjából a 2*200A-t a terhelő villán.
Most igazából Optimate6 töltőt tesztelem. Töltőm-merítem vele a Fiamm akkut, de változást - ezidáig - nem igazán hozott.
Most a Global (is) "foglalt", de majd lesz a következő, akivel megpróbálom, hogy hoz-e majd változást.
Csak mert nemrég volt róla szó, hogy melyik a jobb töltő, stb... Én is kíváncsi vagyok. -
csiga8
senior tag
Brogyi fórumtárs "ajánlása" alapján próbáltam ki - eddig még csak egyszer - a töltést és egyszerre merítést.
A Global töltőre egy feltöltött ( halálból éppen csak éberkómába állított) 44 Ah fekete Varta.
Előzőleg C/10-el a maximum 5,8Ah, C/20-al 6,1Ah kapacitása volt. ( nagyjából vagy 10 töltés merítés után van, már nem változott semmit.
Kb 24 órát volt a Globalon 2A-es töltésre állítva, és egy 21W-os izzóval terheltem közbe az akkut.
kb 6-8 óránként a töltőt kikapcsoltam néhány percre, akkor csak az izzó terhelt. ( Ugyanis szép lassan emelkedett a feszültség 14,4 V-ra)A Micro-200 teszterrel mérve az ég világon semmilyen változás nem történt. Kapott lg 12 órát AGM 10A-en.
Ott 14,7V-on 2.3-2,2 A-el tolta. Fixen beállt, nem kellett figyelni.No, kíváncsiságból rámérek, semmilyen változás, ugyanúgy 300A EN, és 9 mOhm körüli belső ellenállás.
Előszedtem a terhelő villát és 10,4Vig terheltem 15 mp-en keresztül. A 160A-t kitartotta. Majd még egyszer rámértem, akkor 150A-ig tudta a 10,4V-on. Visszatettem A Globálra feltölteni.
Azt tudni kell, hogy előtte nagyjából a 130-140A-t tudta kitartani. Ez első néhány töltés merítés után mértem 100A-t. Ha lassan is de "erősödik".
Töltés után a kapacitásmérőn C/10-en 6,7 Ah, C/20-on 8,7 Ah mértem. Ez ugyan nem sok, de tényleg mutat valami változást, úgyhogy töltés után kap még egy egyszerre töltöm-merítem kezelést, aztán megint mérek.
A Passat akkut meg ráakasztottam a Forexes deszulfátorra+izzó. Ott nagyjából bejátszottam, hogy 13,6-14,4 V között legyen. Az első 24 óra után a Micro-200 teszterrel nézve mérhető változás nincs. A következő 12 órát 14,9-15V-ig engedtem. ( nagyon picit tekertem + az áramon).
Láthatóan, de nagyon finoman pezseg. Mérhető változás most sincs, az éjszaka megy a kapacitásmérőre, előtte nézek a terhelővillával indító áramot.
Egyenlőre ennyi.
-
mimic1979
aktív tag
Sziasztok ! Lehet rám a követ vetni illetve a várom a hasonló hozzászolásokat hogy ez reklám szagú stb..., de ... Videó
-
hegefe
csendes tag
válasz
DigitXT #4630 üzenetére
"Igen, kellemetlenül érintett, mert le fog csökkenni a forgalmam,
mert mindenki a februárt várja, hogy Globalt vegyen!!!"Röviden:
A pofátlanságnak is van határa!
Te nyíltan tiltott kereskedelmi tevékenységet végeztél itt a topicban.
Most már emlékszem. Te toltad be ide magad akciós CTEK ajánlattal.És ezek után van képed vádaskodni?
Hihetetlen. -
DigitXT
félisten
Ne csináld már... Beidézzem mit írtál? Tessék, szájbarágósan:
"A Praktiker webáruházban nem jó az online készlet mutató."
Ez egy általános kijelentés. Ami egyetlen tapasztalaton alapul.
Ilyeneket nem kéne írni. Hovatovább pont az "ellenkező előjelű"
példát hoztad fel, amikor 0 volt a készlet papíron, gyakorlatban
meg ott volt. És akkor kizárható, hogy kapható volt, bármikor?!
Szerinted... (Ha tényleg kizárható, az azt jelenti, hogy TE nem
szállítottad nekik, tehát nem lehetett náluk készlet, hehehe.)
Amúgy ha nem lenne üres az iroda, nem értenék, min röhögök:
elképzelem magam CTEK forgalmazóként... hát, ez nem nyert.Amúgy annyit nyomod itt ezt a marketinget, hogy lassan én is
veszek egyet. Valóban nem burkolt kereskedelmi tevékenység.Igen, kellemetlenül érintett, mert le fog csökkenni a forgalmam,
mert mindenki a februárt várja, hogy Globalt vegyen!!! Amúgy az
megvan, hogy a Global nem gyártó, hanem matricázó importőr?
(Ahogy "félve írod": reméled, hogy februárban is ugyanaz lesz a
polcokon ugyanazon a néven. Hát reménykedjünk együtt!)
Amúgy jól értem, hogy ez a tuti vétel 38754 Ft-ért? Az akció is
marad februárig, vagy hogy van ez?! Előrendelést elfogadsz?Sírok.
-
hegefe
csendes tag
válasz
DigitXT #4623 üzenetére
Nem általánosítottam. Egy tényállást írtam le, a Sz.fehérvári Praktiker tapasztalatom alapján. Elnézést, ha ezzel ártottam valakinek.
Gondolom a Te céged CTEK töltők forgalmazásában érdekelt. És nem tetszett amit általánosítva írtam.
Itt is csak tényeket írtam le, 3 db CTEK töltő használata alapján.
Elnézést, ha ezzel ártottam valakinek.A Global CH611 infó az eakkupont.hu-tól származik. Csekkold, ha kellemetlenül érint.
Nem végzek semmi féle burkolt kereskedési tevékenységet itt - burkolt hirdetést pláne nem.
Egyszerű felhasználóként Forex termékeket használok. És azokat sem magasztalom. -
hegefe
csendes tag
Kérdezted
"Tudomásom szerint a szulfátoldó és a Global töltő is toroid tekercses.
Jól sejtem, hogy mindkettő 50Hz-es tűimpulzussal és tölt?"Most volt a kezemben a Forex szulfátoldó 2, és a hűtőnyílásokon bekukkolva ezt láttam.
Igen, toroid trafó van benne. Egy Breve TTS 100/Z 21V 4.75A (20-2500VA, Pri 110-500V 50-60Hz, Sec 6-250V).
A hűtőbordáján szigetelten van 2 db STMicroelectronics Darlington tranzisztor TIP147.
Látok benne egy Texas Instruments műveleti erősítőt - LM324AN. Több IC nincs benne.
A hűtőbordán látni még egy kb. 24*20 mm-es 4 lábú, egyik sarkán lemetszett, felirat nélküli valamit. Ami szigeteletlenül van a közepén csavarral ráhuzatva a bordára, alatta hővezető paszta. (Brogyi biztos tudja mi a fene ez.)
-
DigitXT
félisten
Nem tudom, mire fel vagy ennyire magabiztosan általánosító... Igen, már én is
találkoztam olyannal, hogy véletlenül beütöttek 10 db reflektort az 1 db helyett,
és amikor az egyet elvitték, még maradt 9 db papíron, valójában meg egy sem.
De ez nyilvánvalóan HIBA a rendszerben, és nem az általános működés. Tehát
a kijelentésed általánosítva (már megint!) nem állja meg a helyét... Ne terjeszd.Ui: nem, nincs semmi érdekeltségem a Praktiker áruházakban. Mindazonáltal
NEM örülnék annak, ha valaki fals infókat terjesztene egy fórumon a cégemről.Amúgy nem tudom, hogy honnan van a "2018 februári szállítmányról" infód, de
ez a "kereszteshadjárat" felveti, hogy érdekelt vagy a CH611 forgalmazásában,
ami viszont már tiltott reklámozásnak minősülne a fórumon: csak szólok! -
csiga8
senior tag
válasz
zoltannovak #4615 üzenetére
Erről a házilag barkácsolt impulzus töltőről mondanál többet, esetleg fotókat tudnál feltölteni?
-
hegefe
csendes tag
válasz
Titmouse09 #4617 üzenetére
Az akku effektív (mért) kapacitásának 20-ad része lenne a max. töltő áram, 15.75V határfeszültségig töltve.
Az orosz töltőd áram minimuma 500 mA. És állítható rajta a 15.75V határfesz.
Neked - ha tökéletes lenne a teljesen lemerült akkud - 4 Ah / 20 h = 200 mA lenne a max. töltő áramod.Ezért ezt az akkumulátor töltőt ne használd ezen a kis kapacitású akkumulátoron.
-
Titmouse09
aktív tag
Üdv!
Van egy 4Ah robogó akksink, ami lemerült eléggé. Kb 8V-ra.
Ráraktam a kínai töltőt, de alig rakott bele valamit. Hamar lekapcsolt. Kipróbáltam egy 20W izzóval, pár másodpercig világított. Ezzel nem sikerül feltölteni tehát.
Viszont van egy másik töltő, ami elég öreg. A típusa ВУ-71М, google kidobja mi is ez. A lényeg hogy 14,4 körüli feszültségen nem vesz fel ebből sem szinte áramot, viszont 15-16V között már olyan 0,5A körül felvesz. Ám ilyenkor mondhatni nagyon pezseg az akku.Mit tanácsoltok? Hagyhatom ilyen magas feszültségen tölteni egy rövid időre? Ahogy olvasom itt előttem pont írtok ilyesmit, de ehhez nem nagyon értek. Amúgy nem öreg akku és szulfát-stop technológiás. És kivettem a helyéről, fűtött szobában van most.
-
hegefe
csendes tag
válasz
zoltannovak #4613 üzenetére
Csak annyi a gond, hogy egy mélykisülésben leledző akut 3V kapocs feszültségig ~150 mA-rel lehetne tölteni.
Ha nem veszi ezt a kis töltést, és nem megy 3V fölé, akkor kuka az akku.
Ha ilyenkor bebikázod egy másik akkuról, simán megadtad a kegyelem döfést.
200 mA-rel töltötted, nem vette a töltést ...A Forex szulfátoldóval se hozod az ilyen akkut vissza. Ezért ne vedd meg, nem erre való!
Migindíthatod vele, kicsit kíméletesebben, mintha bikáznád. De üzembiztos, jó akku már nem lesz belőle.A Forex szulfátoldó egy jó, fesz határon kikapcsoló karbantartó töltő.
-
zoltannovak
tag
Házilag barkácsolt impulzus töltő már rakott rendbe nem egy akkut amik azóta üzemelnek.
-
norrberth
addikt
válasz
zoltannovak #4613 üzenetére
Majd ha megjön a Forex Szulfátoldó kiváncsi vagyok mit csinál velük.
Semmit
Vagy szerinted újjávarázsolja és még 7 évig hibamentesen üzemel? -
hegefe
csendes tag
Ezek a Recond üzemmód feszültség határok elég durvának tűnnek a vízbontási határ felett.
Egy hagyományos nyitható cellás akku töltési feszültség határa 16.5V. Itt lesz közel 0A az áram felvétel, itt a legintenzívebb a vízbontás, és itt éri el az akku a teljes töltöttséget.Ehhez képest egy Recond 15V v. 15.5V nem is olyan durva.
Pld. most regenerálok egy 12 Ah-ás szünetmentes AGM akkut. 2 éves, használva nem volt. Állásában töltögettem 4-5 hónapokként a CTEK szuper töltőmmel.
Hát, minden szipi-szuper. Az akku 12.3V fölötti kapacitása 0 Ah.
Faxa. (De jó, hogy van ez a CTEK töltőm!)Most erre az akkura megy a kisüt 12.3V-ra, feltölt Forex T1232 recond max 15.5V impulzus 1A.
Két ciklus után már 57 percig bírja 12.3V-ig a 1.5 A-es kisütést ...Az AGM akku gázrekombináció tökéletesen működik.
Az akku szépen pezseg, enyhén melegszik, tehát veszi a töltést. -
troll81
addikt
sziasztok global ch 611 lett az egyik töltö.és két ünnep közt megyek megnézek egy T1232TFT FOREX-t ezek elvileg jók.itt vissza keresve olvasva pár oldalt
És köszönöm mindenki segítségét és hozzászólását,a témában
-
hegefe
csendes tag
válasz
Mr Bond 007 #4609 üzenetére
Igazad van, töltött! Gratulálok!
A CTEK, a nagyon hatékony kapcsoló üzemű tápegységes impulzus töltésével.
Nincs is ennél jobb! Csak ezt vegyétek!Remélem ezzel megkövettelek!
-
hegefe
csendes tag
válasz
numera007 #4605 üzenetére
Ha az akku nagyon szulfátos, és ezért az akku nem vesz fel min. akkora áramot, mint amivel meríted, simán lemerítheti 10.5V alá. (A Global automata beállítású töltő árama nem lesz mindig nagyobb a + terhelésnél.)
Egyensúlyi állapot eléréséről volt szó. Hogy minél tovább tartson a regeneráló töltés.
-
hegefe
csendes tag
válasz
Mr Bond 007 #4599 üzenetére
Hát igen. A CTEK-nek így kell megindulni impulzus üzemmódban. Na ne röhögtess.
Zoltannovak! Az ilyen akkumulátor kuka. Könnyen magával viheti az akku darálóba a vele sorba kötött esetleg még menthető akkukat is.
Még simán menthő, jó akkuról volt szó. Aminek csak annyi a baja, hogy gyorsan átszalad rajta a CTEK. A helyzetet nem kezelve ...
-
csiga8
senior tag
válasz
numera007 #4605 üzenetére
Próbáld ki, tegyél rá egy feszültség mérőt. [link]
A Global szabályozza magát 10-8-5 A-os lépcsőkben, aztán meg tán kisebb lépcsőkben.
Én egy 21W-os ( 1,78A-t mértem fogyasztásnak) izzót tettem rá és 2A-el töltöm. Nagyon lassan emelkedik az akku ( feltöltött 44Ah) feszültsége .
-
numera007
tag
Ha 4,5A-rel merítem az aksit, de közben a CH611 rá van kötve 10A-s állásban, az nem fogja lemeríteni az aksit 10,5 V alá ugye?
-
csiga8
senior tag
-
numera007
tag
Ma kaptam kölcsönbe egy CH611-t.
Van egy feltöltött de döglött Varta aksim (12,81V), az egészsége 25% (Ctek kezelés előtt 30% volt) 610A -ból csak 310A-t tud leadni, belső ellenállása 8.86mohm.
Most recond módban ráküldtem a globalt.
Meglátom a dzsunkás mit művel vele. -
troll81
addikt
sziasztok valaki használt már ilyen ketyerét?Töltéskiegyenlítő 24V/12V 5A két akö közé?forex
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Megújult a PROHARDVER!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- BMW topik
- Fotók, videók mobillal
- Posta, csomagküldés
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- További aktív témák...
- Kedvező ár! Lenovo X1 Yoga laptop-tablet (14FHD/I7-G7/16GB/256SSD) + ceruza
- Kedvező ár! Lenovo T570 laptop (15,6FHD/I5-G7/16GB/256SSD/Magyar)
- Kedvező ár! Dell Inspiron 15 laptop (15,6FHD/I5-G8/16GB/256SSD/Radeon520/Magyar/Win11)
- Ryzen 7 5800X / RTX 4060 Ti / A520M / 16GB vagy 32GB RAM / 256GB M.2 + 1TB SSD / 650W
- Vadonatúj iPhone 14 PRO MAX 256GB space black! 6 hónap garancia! Fulldoboz!
- Samsung Galaxy A13 4G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! ASRock H310CM i3 8100 8GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Bitfenix Neos 500W
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest