- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2471 üzenetére
Csak szerintem más az elmélet és más a gyakorlat. Én úgy vettem észre, hogy az akkunak többet árt a nagyobb feszültség, mint a kisebb.
Nekem le szokott menni 12V környékére, sőt feledékenység miatt néha lejjebb is, amikor már az indítással is gond van.
Az autó pedig csak 13,8 V kímélő feszültségre tölt. Ennek ellenére nincs gondom az akkuval, sokáig kiszolgált az előző autómban is, hasonló módon.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2498 üzenetére
Ez nekem akkor lenne gond, ha a kelleténél hamarabb elhalálozna. Csak épp azon szoktam csodálkozni, azért írom ezeket, mert nem így van.
Korábbi autóimban kb. 10 éves korában kellett kellett kidobni akkukat, amikor egyik cella előbb csak legyengült, átvezetett, majd használhatatlanná vált.
Mostani akku is van vagy 5 éves. Párszor sikerült nullára is lemeríteni, de még mindig maximális kondícióban van.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2544 üzenetére
Pedig elég hasznos tud lenni a lépcsős karakterisztika, gyakorlatilag én is azt szoktam utánozni, a manuálisan szabályozható töltőmmel.
Főleg lemerült akku esetében, aminek erősen megnő a belső ellenállása, nagyáramú töltésnél hamar felugrik a feszültség. Védelem lekapcsol és akkor ennyi, nincs feltöltve. Ekkor újraindítom, kisebb árammal. Figyelem a feszültséget, ha túl akarna szaladni, visszaveszem az áramot, nehogy beleütközzön a védelmi határba.
Tehát ez egy ilyen orosz technika, de szükséghelyzetben kisegít, ezért nincs is igényem másra.
Hasonlót megoldanak processzorral, ez olyan dolog, hogy laikusoknak miért ne automatizálják, nekem felesleges.
...valószínűleg azért fejlesztették ki, mert ezzel tudták viszonylag egyszerűen megoldani az akku regeneráló töltés-kisütés közben mód áramerősség/ feszültség vezérlését.
Nem tudom, mire gondolsz, de ez nem így működik.
A töltés közbeni söntölésben is van fantázia, akku feljavításához. Más kérdés, hogy sikerül-e, vagy érdemes-e ilyennel foglalkozni. Próbálkozni persze lehet.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
válasz agyarka #2544 üzenetére
A "pulse charging" rész a kedvencem annál a Forex masinánál. Egy amerikai szabadalom amit az űrrepülés hőskorában alkalmaztak.
Ilyen neveken találhatod meg Burp charging Also called Reflex or Negative Pulse Charging.
Az utolsó névvel egy kinai cég készít töltőket. Igazából talán NiCd-hoz találták ki,de teljesen jó Pb-s akksikhoz is. Az előny a nagyobb áramoknál a kisebb hőmérséklet (akku hőmérséklete), és a regenerálás. Csökkenti a belső ellenállást. Hogy mennyire azt ne kérdezzétek. -
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2549 üzenetére
Végeredményben a felező karakterisztikát azért alkalmazza, hogy a feszültség ne tartózkodjon folyamatosan a vízbontási küszöbnél, hanem néha lent, néha fent.
Amellett tudja a szokványos CC/CV karakterisztikát is.
A konstruktőr úgy döntött, hogy a felező technikához párosítja a formázó-kisütő módot, szerintem csak abból a megfontolásból, hogy a felezőt tartják jobbnak, alkalmasabbnak. Ahogy írja is:
"A maximális töltöttséget ebben az üzemmódban érhetjük el."
Ennyi erővel tehették volna a CC/CV módhoz is, ez csak döntés és szoftver kérdése. Vagy akár mindkettőhöz, de akkor kellene még egy LED a választáshoz.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2553 üzenetére
Tirisztoros lehet többféle, én azt tartom valamire, amelyiken potméter is van, tehát kihasználja a tirisztor szabályzóképességét. Ilyet az orosz töltők tudtak régen.
Manapság az egyszerű töltőkben, ha van is tirisztor, az csak az áram megszakítását végzi, a töltés végén. Az áramot meg csak a trafó határozza meg, nem szabályzott. Mint a korábbi hozzászólásomban:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2237-2237.html
Mivel a hozzászólásban a külső nem látszik, itt pótolom:
Tehát itt a tirisztorhoz tartozik egy kis áramkör, ami az akku feszültségét érzékelve, egy ponton lekapcsol. Nem zárom ki, hogy ilyen lehet a te töltődben is. Főleg azért nem ártana, mert tiéden áramot is lehet kapcsolni, két fokozatban:
Ezt pedig ebben a kategóriában a trafó primertekercsén lévő csapolás átkapcsolásával szokták megoldani, amitől viszont a szekunder feszültség is változik, úgyhogy a túltöltés elleni védelem szerintem elvárható. Amihez kellene például egy tirisztor.
Ha azt látod, hogy a végén lekapcsolja az áramot, hangtalanul, akkor bizonyára van is benne. Bár én hamarabb kikapnám azt a négy csavart, mint erre várjak.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
félisten
válasz agyarka #2509 üzenetére
Ma megnéztem (éjjel feltöltöttem, nem recondban): nem nagyon tartja így sem.
Gyakorlatilag azonnal lecsökkent 12,5-re: szóval valószínűleg tényleg agybaja van.Azért megnézem, hogy mekkora volt a terhelés, mert nem a multiméterrel mértem
üresen, hanem a gyújtás ráadásával a műszerfalba épített feszmérő írta ki ezt... -
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2585 üzenetére
Utána nézve szerintem én is 14,4V tölteném Normal programon, de azért mérnék egy feszültséget, álló motornál, menet közbe is. Mennyin is tölti a generátor.
De ha jól tudom a computer mutatja. Ezeknél az új autóknál
#2583) Firestormhun Nem kell oda külön töltő, én se vennék, tökéletes hozzá az Mxs-5 is.
Meg ez egy marhaság, ez a 14.55V Nem tudom hova tenni.. mekkora szerepet lehet a valóságba.
Jobban belegondolva ha nekem 14,4V helyett csak 14.25V töltené akkor az is bőven elég lenne neki!
Az mxs-5 jobb mert legalább 5 Ampert tol neki. Hamarabb végez.[ Szerkesztve ]
-
spanyoll
addikt
válasz agyarka #2644 üzenetére
A lidlis lett végül, döntenem kellett sürgősen. Mit kéne akkor bemérni rajta?
Volt régebben IPC1L-em, de eladtam, mert nem éreztem olyan nagy szükségét. Minden héten töltöm kb az aktuális szett eneloopom, kb egy éve valami szutyok hozzá adott töltővel és se nem tud kevesebbet, se nem rohadt még le.
Persze ettől még jobb lenne egy értelmes töltő: ezért választottam a kettő közötti megoldást és így lett a lidlös.
Vadászok hozzá majd ladda (=eneloop) akkukat is, aztán jól megnézem, hogy azok mit tudnak."Super perfundo on the early eve of your day."
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2655 üzenetére
Én 31 ért vettem tavaly Fétistől volt kedvezményem.
Mérőkábel pont olyan hosszúságú mint a csipesz és a töltő közötti rész.
Egyik vége a töltőbe, másik a csipeszbe megy.Jó cucc, ha kell kakaó akkor itt van. Egyébként karbantartó töltésnél ugyanannyi idő alatt végez, mint az 5.0
Ezt a 10 est a régi orosz töltőm helyére vettem [link] Ugyan ilyen van nekem is, narancssárga.
Mondom ez a ctek már kiszolgál nagyon hosszú ideig.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2775 üzenetére
Biztosíték itt nem sokat ér, attól még könnyen túl lehet tölteni az akkut, ha a töltő nem áll meg 14,4 V-nál.
Mivel bármi elromolhat, elvileg egy ilyen töltőnek is lehet olyan hibája, amitől megfut. Alapvetően ez is egy kapcsolóüzemű tápegység, csak a szabályzóköre van speciálisan kialakítva.
Tehát ez bizalom kérdése is, illetve esélylatolgatás. Szerintem elég kicsi az esély, hogy kárt okozzon (ami nem egy szakmai meghatározás, de ez van).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
embe
nagyúr
válasz agyarka #2785 üzenetére
Na majd meglesem.
Egyébként nekem be volt állítva az Of scaanerren egy olyan, hogy OBD feszültség. Ez menetközben 13,2-13,4V között volt.
Most rámértem a tegnap délben leállított kocsi akksi feszültségére multival. 12,7V. Ez rendben van ugye?
Nálunk most éjszaka -20°volt itt keleten.Érdemes lecserélni a Lidl töltőt - egy másik Lidl töltőre?
Gondoltam eladom az enyémet vagy 4eFt.-ért, még van rajta 2 év gari. Vennék helyette egy kijelzővel szerelt - ugyanilyet... Vagy értelme nem sok?[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
kuruc01
tag
-
Quattro
tag
válasz agyarka #2906 üzenetére
Nem, nem töltögetem a hybrid rendszer akkuját, eszembe nem jutott az. Tudom, hogy az már komolyabb szakértelmet igenyel. Csak az indító akksiról kérdezek de azzal kell foglalkozni mert állófűtés van az autóban és karban kell tartani az aksit, hogy bírja a terhelést.
Akkor ha jól értettem amit írtál akkor a Ctek MXS 5.0 nem alkalmas a zselés akkumulátor biztonságos töltésére hiába van a termék leírásában. Akkor inkább az MXS 7.0 kellene? Ha így van akkor kicseréltettem arra a töltöt ha még lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Quattro
tag
válasz agyarka #2908 üzenetére
Én csak abból gondoltam, amít mondtál:
"Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül."
Mivel a Ctek MXS 5.0-nál nem lehet külön választani a zselés módot ezért gondoltam azt, hogy nem alkalmas biztonságosan ilyen aksi töltésére. Viszont a 7.0-nál külön van mód erre ahogy néztem. És most még ki tudnám cseréltetni arra ezért kérdezem ennyire.
Rákerestem a zselés aksikra, sok aksit hozott ki a kereső, hogy vannak ilyenek személyautókba valók.
Igen, pont akartam én is írni, hogy a 7A-es töltés nem sok-e a normál személyautó aksinak.Akkor az MXS 5.0 teljesen megfelelő akár a zselés aksi töltésére is? Akkor marad ez.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2911 üzenetére
MXS 7.0 14Ah-150Ah tud tölteni [link] és nem kompenzál feszültséget ahogy a Test&Charge sem [link]
Dehát Normal módba fix 14,4V AGM 14,70VViszont a piros gombos küldi neki [link]
Temperature Compensation: Built in charge voltage compensation according to ambient temperature[ Szerkesztve ]
-
Quattro
tag
válasz agyarka #2911 üzenetére
Igen, engem csak az indító aksi foglalkoztat.
Az hogy jelenleg milyen akku van benne attól még nem zárnám ki a lehetőségét annak, hogy kesőbb esetleg zselés aksi lesz benne vagy olyan autóm lesz és akkor azt is tudjam tölteni. Tekintettel arra, hogy viszonylag hosszú távra tervezi az ember a töltő vásárlását ezért olyan töltőt vennék, ami már tudja azt is. Nem kerül sokkal többe a 7.0., de akkor most már megértettem, hogy jó a 5.0 is.
Köszönöm az infókat!
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2917 üzenetére
A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?
Egyértelmű jó hozzá.. Vagy te mit olvastál?Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ez egy marhaság.
Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Ahogy ez is.
Ezek már rég megdőltek.
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
Ezek nem orosz töltők..
A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.Ezt gondolom csak viccnek szántad..
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2919 üzenetére
Én mértem az enyémet 1 led semmi, 2 led finoman emeli a feszt és az ampert, 3 Led ha le van merülve az akku vagy rég volt töltve akkor ott tolja neki max ampert, ha nincs lép egyből a 4 es ledre ahol szépen beáll 14,3 14,4V közé ahol jó akku esetén is 4 órát eltölt Normal módba.
És közbe fokozatosan csökkenti az ampert a végén már épp csak dobál rá kicsiket, az 5 ös led csak ellenőrzi 3 percen belül nem esik a feszültség 12V alá.
7 Led és kész. Ott 13,60V és szinte 0 Amper. Szinten tartja az akkut.
Amit ír a Ctek az elírás!Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés.Zselés akku?
Nem zselés, hanem zárt rendszerű. A zselés akku tévhit, amit a gyártók elhintettek. Léteznek kötött savas, úgynevezett AGM rendszerű akkumulátorok, amelyekben az üvegszálgyapotba fel van itatva a sav, így az akksiból eltűnik a folyékony elektrolit, de ezeket az akkumulátorokat leginkább csak a START-STOP rendszerű autókba ajánlják.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2917 üzenetére
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
Ezek tudható, szakmailag kitalálható dolgok. Először is, az a töltő nem való a másik fórumozó által írt 11 Ah kapacitású akkuhoz. Nem csak azért, mert laikusok részére külön közlik is:
Itt látszik, hogy a 20 Ah-s akkut is igen gyorsan tölti, egyáltalán nem kíméli:
Nem orosz töltő, laikus fanok ezt bizonyára úgy képzelik, hogy a Ctek valamilyen mágikus csodaárammal belelát az akku lelkébe, de ez csak ilyen butaság-alapú dolog, már akinek fogalma sincs a fizikáról.
( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)
Ezt legfeljebb úgy lehetne értelmezni, hogy egyszerűen be van állítva ilyenkor 13,6V CV-korlát és 7 A CC-korlát. Tehát tartja a 13,6 V-ot, amihez ilyenkor már nem kell különösebb áram. Ha azonban bekapcsolnának az autóban valamilyen fogyasztót, azt 7 A mértékig kompenzálni tudná, CC-módban.
Hasonló, mint tegnap írtam az Optimate töltőnél, ahol 200 mA-t adnak erre a célra.
Ez meg, amit máshol kifogásoltak is:
Pedig megvan a logikája, csak a 2. szakaszt nem úgy kell elképzelni, hogy végig 7 A és 12,6 V (ami fizikai képtelenség általában, de minimum állapot- és kapacitásfüggő).
Csak addig 7 A, amíg eléri a 12,6 V-ot. Utána ezen a szinten tart, csökkenő áram mellett. Tehát ugyanaz a CC/CV feltétel, mint fentebb.
A 3. lépcső is hasonlóan működhet csak, de 14,4 V korláttal.
Az alkalmazott rövidítések, hátha nem mindenki érti:
CV - Constant Voltage
CC - Constant Current[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2944 üzenetére
És -5C fokon hány % ra tudnál feltölteni egy AGM akkut?
Megsúgom másnapra fing is elszállna belőle...Mikor voltak a -7 -10 fokok AGM/hópihe módba töltöttem a hagyományos akkumulátoromat! Másnapra 12,54V benne, ami + 2 fok körül másnap 12,80V szokott lenni.
Akkor ha jól sejtem egy AGM akkunak a 14,4V igen kevéske lenne hidegbe!
+5C felett még okés..
Vagy te szeretnéd töltögetni naponta télen? Nem értelek...70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel! Egészségedre
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz agyarka #2949 üzenetére
Kicserélik holnap, már beszéltem velük telefonon. Az egy elég pontos, bár régi kapacitásmérő, amivel mi mértük.
Az ő műszerük egy szuper méregdrága toyota eszköz, ami az előző kukába való akksit is jónak hozta ki, mert mindent mér, csak éppen nem terheléssel.
Az autóban semmi változtatás nem volt, új korában került bele pajzs védelmi rendszer, a mai napig náluk fordult meg az összes kötelező szervizen. Ma 11.63v-ot mértem az akksin.
Télen minden hétvégén feltöltöm, kivéve most a csere előtt. Napi használatban van egyébként az autó.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2970 üzenetére
Én az ábrát jónak látom, inkább az alatta lévő leírás fura pár ponton.
(#2973) Rent Multiméterre gondoltam, csak a feszültség végett linkeltem be.
Vagy valami szívja, vagy nem kapott normális töltést.
2 hónaposan kifeküdni egy gyári akkunak.. Előfordulhat de ritka.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz agyarka #2998 üzenetére
UfK = U + f (t +tg) ahol U = a 30 oC-ra
f = hőmérsékletfaktor (-0,004 V/cella/oK)
t = akkumulátor hőmérséklete
tg = az akkumulátor gázosodási határhőmérséklete (30oC)Igazad van,nem.
Mennem kell melóba. Addig valaki kitölthetné a képletet 25C fokra[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2997 üzenetére
13,6V nál a Ctek nem is tölt Hanem szinten tart, sensor nélküli pl..
Szerinted akkor elegendő egy akkumulátor feltöltéshez 13,6V? Főleg ha Kálciumos.Az én generátorom nem 13,6V tölti az akkut ez biztos.
Hőmérséklet kompenzálás pedig hasznos dolog [link]
Nem disznek teszik bele, az újabb autók se fix 14.0-14,4V között töltik az akkukat.
Hanem figyelembe veszik a hőmérsékletet.(ehhez elegendő 13,6-13,8V) Ezt remélem csak viccnek szántad..
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2997 üzenetére
Mikor elmentünk az akkumulátor szaküzletbe ezzel indított a muki, először is mérni fogok egy fantom fogyasztást, aztán egy töltést fiuk mert a garancia csak akkor érvényes az akkumulátorainkra ha a töltésed 13,8V felett van Természetesen nem volt meg nivába csak a 13,6V ezzel tiszta is volt a haverom.
Most 1.5 évesen mehet is lassan a kukába a Rocket akkumulátor.Fogyasztókat ha felkapcsolod akkor főleg bajok vannak. Hol elég neki ennyi??
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz agyarka #3104 üzenetére
A 620 mA miatt egyenlőre nem használjuk az autót, akku ki van véve, csepptöltőn van.
Az akkau DHC 500A2 terhelő vilával tesztelve. nem volt őszinte a mosolyom, amikor 380A -el megterhelve 10 V alá kúszott és folyamatosan csökkent a feszültsége.
Ha jól értelek, ezen állapoton nem tudna javítani a CTEK sem. Fizu után meglátjuk, még rágódom rajta.
Az Aldis töltőt csepptöltésre használom egyébként.
Ha csak simán töltöm-merítem pár amperrel, akkor várható javulás, vagy azzal sem érdemes nyűglődni?
Az új akku még a harmadik 15 sec-es terhelésre is megtartja a 10,5 V-ot. A használtabbak is csak inkább a második, esetleg harmadik mérésre kezdenek folyamatos feszültséget ejteni. Ebből gondolom, hogy az az Exide lassan kuka...