Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Hobby elektronika
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoltannovak
tag
Közben mértük, hogy minimális 3-40milliampernfolyt. Most tovább “bikázzuk” 30Volttal hátha megindul lassan valami értékelhető áram.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
zoltannovak #4597 üzenetére
"Ezért bizton állítom még egyszer, hogy a CTEK kommersz töltők soha nem indulnak meg impulzus töltő üzemben." by hegefe
Amúgy már más is rakott be erre bizonyítékokat. Na mind1! Megyek vissza tönkretenni az aksijaimat a gagyi ctekemmel a rózsaszín szemcsimben..
-
agyarka
aktív tag
Egyértelmű akkor lenne, ha a maximális nyugalmi áramfelvételt szabnák feltételül.
A mai modern autóknál 10-15 mA, 40 be simán befér egy jó riasztó, sőt megfelelően programozva akár GPS el is. Sajnos a programozók legnagyobb része sz@rik a fogyasztásra, vagy csak egyszerűen nem ért hozzá. Mire az ügyfél ezzel szembesül a garancia már lejár.
Kedvencem az olyan riasztó amelyik rosszul dolgozik rá a CAN BUS ra, és ezért nem kerül az autó nyugalmi helyzetbe. A riasztó betápján normális a fogyasztás, és minden eszköz ki van kapcsolva, mégsem mérhető nyugalmi áramfelvétel. -
zoltannovak
tag
https://youtu.be/XXjp6mVCGxU Videó leírásában leirtam mit csináltunk. Lényeg, hogy a CTEK 1-es programja fut és impulzussal tölt!
-
Inhouse
őstag
Ez mind rendben van. De nem azért szóltam hozzá, hogy kötözködjek.
Persze, nem is ezért írtam, csak aki nincs benne, nehogy azt higgye, hogy minden fekete-fehér. Sajnos nem mindig egyszerű ez a kérdés.
Azok meg a külön szép esetek, amikor az akkut mondjuk tönkre vágja az autó, mert hosszú ideig nincs töltés, vagy meríti valami és ezért nem töltődik fel...és úgy jönnek oda, hogy már elhárították a hibát, de ezt ugye nem ismerik be, csak az akkucseréért jöttek. Így aztán rosszul esik, amikor a gyártó visszadobja az akkut, hogy elutasítva, pedig minden jó az autóban! Ilyesmi ez a mérés idejére "rendbe hozott" autó is. Minden évben vannak X aktás esetek, amikor valaki hazudik. Csak másképp állunk mi is hozzá a kérdéshez, ha hülyének vagyunk nézve...a szűk lehetőségeken belül persze.
Ja, jut eszembe szépek még a 360-ik napon tönkrement gyári hibás garanciás akkuk is. Addig ott ült szegény gyári hiba és várta, hogy mikor következik ő. -
hegefe
csendes tag
válasz
#89874944 #4587 üzenetére
Az ismeretségemben, ami átment a kezem alatt az összes érintetlen gyári elektronikás autó ilyen - már mint 30 mA alatti.
Szerintem ez nagyon nem vita téma. Pláne az esetedben, egy fél év után kifektetett prémium akkuval ...
(Elnézést, nem személyeskedésnek szántam. Csak tényt bátorkodtam leírni.) -
Inhouse
őstag
válasz
#89874944 #4587 üzenetére
Ha garanciás ügyintézést akarsz, akkor nem te szabod a feltételeket. A jótállás papírja egyfajta szerződés közted és a forgalmazó között. Ami abban van írva (a törvények és szabályok alapján) aszerint kell/lehet eljárni. Pl. a Jásznál, de több másiknál is benne van, hogy az autót átvizsgálásra kell bocsátanod, ha kérik. A reklamációk zömét nem akkumulátor hiba okozza. A fogyasztónak is nagy segítség, ha kiderül mivel van gond. Egy ellenőrzés nélküli akkucsere nem old meg hibákat a gépjármű elektromos rendszerében, kis idő múlva újra gond lesz az autóval.
-
hegefe
csendes tag
válasz
Inhouse #4586 üzenetére
Ez mind rendben van. De nem azért szóltam hozzá, hogy kötözködjek.
Ha valakinek 80 mA a nyugalmi áram felvétel. Ne állítson be így a garanciális akku bevizsgálásra. Megelőzve a kellemetlenséget - esetleges igény elutasítás -, iktassa már ki erre a rövid időre az utólag beépített, nagy nyugalmi áramfelvételt okozó fogyasztóit.
(Az külön téma, hogy mit okozhat vagy már okozott egy ilyen 80 mA-es állandó terhelés.)
-
#89874944
törölt tag
én az autót nem viszem vissza, csak az akkut... úgy elég érdekesen tudnák méregetni. Egyébként se hagynám hogy hozzányúljanak.
Az full fapad, szívóbenzin A4-emen is 40 mA a nyugalmi. Nem láttam még olyan autót ami 30 mA alatt lett volna. Se Toyota, se Mazda, se Fiat...
molnarpeter: totalcarnál vettem
-
Inhouse
őstag
Sajnos igen sok autónál megnehezíti a nyugalmi áramfelvétel mérését az autó elektronikájának működése az autó leállítása után. Hosszú percekig dolgozik valamin némelyik, nincs idő és lehetőség minden alkalommal félórákat várni ezen folyamatok leállására várva. Az más kérdés, hogy az akku beépítése is olyan feszes és zsúfolt néha, hogy a legkisebb lakatfogó sem fér oda a vezetékekhez. A ki/beszerelés is katasztrófa sokszor, pl. a szélvédő alá építettek, külön szép az Opel Corsák megoldása, ahol átfolyik az egész szélvédőről lefolyó miskulancia az akkun, olyanokról ne is beszéljünk, ahol ki kell venni a kereket, levenni a doblemezt, hogy az akkuhoz lehessen férni. Francia autóknál a nyugalmi áram külön megérne egy misét, hogyan is sikerül megoldani ezt a mérnököknek így.
-
-
agyarka
aktív tag
Szó szerint értelmezve akkor autóba szerelve elveszik a garancia. A motor leállítás után manapság mindegyik áramfelvétele meghaladja a 30 mA t. Típustól és felszereltségtől függően jópár perc mire elkezdi átállni nyugalmi áramfelvételre. Nálam ~10 perc, de a legalacsonyabb készenléti áramfelvétel - ha jól emlékszem - 4 nap után áll be.
-
hegefe
csendes tag
válasz
molnarpeter #4582 üzenetére
Igen, egy akkus a technika az Audi Q7 - v. konszern társai Porsche Cayenne és VW Touareg - kategóriában. Ha erre utaltál. Én nem erre a 'luxus' kategóriára gondoltam.
Egyébként aránylag egyszerű egy + munka akkut bistabil rélével utólag beépíteni.
Ha befér az indító akku mellé egy kis munka akkumulátor.
(Ha meg az indító akkut már cserélni kell, egy azonos indító áramú, de rövidebb új akku mellé a munka akku biztosan betér.)
Egy ilyen két akkus áram forrásnak nem okoz indítási gondot semmilyen utólagosan beépített elektronika, vagy megnőtt nyugalmi áramfelvétel. -
hegefe
csendes tag
Hírtelen rákeresve a neten. Mazda autókra a forgalmazónál a témában ezt találod.
"Egy tipikus motorvezérlő elektronika 0,005-0,008 Amper áramot vesz fel, hogy a memória megmaradjon. A legtöbb autóban a mérhető nyugalmi áramfelvétel általában maximum 0,025-0,028 Amper, bár néhány luxusautóban a sok játékszer miatt ez lényegesen több is lehet. Az utólagosan beszerelt HiFi erősítős autókról nem is beszélve."
-
hegefe
csendes tag
válasz
#89874944 #4579 üzenetére
Garancia igény érvényesítéskor biztos lehetsz benne, hogy mérni fogják az autó nyugalmi áramfelvételét.
A Varta is Johnson gyártmány, mint a Bosch.
Csodálkoznék, ha más mérési jegyzőkönyvet használnának, mint a Bosch feliratos akkuknál.Boschnál megszűnik a jótállási kötelezettség :
1.4.10 pont.
"Ha a motor áll, minden fogyasztó ki van kapcsolva, és a jármű áram felhasználása nagyobb, mint 30 mA."Egyébként teljesen jogosan.
(Csak a full elektronizált luxus autóknál többszörös az áramfelvétel. Ahol direkt emiatt két akkus (+munka akku bistabil relével) a fedélzeti áramkör.)Szerintem a Vartánál is erre készülj, ha gariztatod.
-
csiga8
senior tag
válasz
agyarka #4576 üzenetére
Az Optimate 6-ot nem használom motortérbe, van egy 50 kg-os moszkvai őr szuka kutyusum és egy töltőt már megrágott. Így oda drága töltő(k) nem megy. ( A kínai YASO(k) eddig jól működik)
Az viszont érdekelne, hogy ez az optimate impulzus töltő-e. Kíváncsiságból.
A Forexes deszulfátort még AGM akkun sem használom 16 V-on. 15V-on olyan 15,3-15,4V-ig megy, majd amikor tudok rá felügyelni, akkor teszem 16V-ra. Olyan 15,8V-ig viszonylag hamar ( félóra, óra?) felmegy, ott lekapcsolom vagy átteszem a CH611-re egy AGM töltésre.
-
agyarka
aktív tag
Az Optimate 6 kevésbé tölt fel, mint az Optimate 4. A 6 14,3V ig tölt, majd 12 órát pihentet/ tesztel, utána jön félóra váltásokkal a 13,6 .
A 4 es 14,4 ig tölt, és nincsenek benne 12 órás periódusok, csak a félórások. Tartósan a 6 ost használva a motor leállítás után előbb csökken az akku kapocsfeszültsége 12,7V alá. Szerencsére a Forexes deszulfátalanitó felfrissíti.
Ami egyébként nálam 15,6 illetve. 16,6 V nál kapcsolna ki, ezért inkább kézi lekapcsolással használom. -
Kernel
nagyúr
válasz
DigitXT #4567 üzenetére
Nagy teljesítményű erősítők akkora áramot szipkáznak, hogy azt nem jó kapcsolóval (vagy inkább relével) megszakítani, ami átmeneti ellenállást is képezne. Ezért az akkuhoz minél rövidebb úton, minél vastagabb kábelen kell csatlakozni.
Az erősítőben lévő tápegység növeli a 12 V-ot nagyobb feszültségre, ami ahhoz szükséges, hogy 4 vagy 2 Ω terhelésen leadható legyen a kívánt teljesítmény. A konverziós elv miatt viszont kisebb feszültségről nagyobb áram szükséges ugyanannyi teljesítmény előállításához.
Ez a tápegység indítható és leállítható 12 V kapcsolófeszültséggel, amit a fejegység / rádió ad ki. De az csak egy vékony jelvezeték, terhelés nincs rajta.
Amellett a főáramkörön van egy minimális készenléti áram, de az nem sokat számít az akkunak.
-
hegefe
csendes tag
válasz
#89874944 #4564 üzenetére
Az indító akku kapacitás csökkenésével közel egyenes arányban csökken az indító árama.
Ezért, ha nagyon alacsony a kapacitás az indító áram se lehet megfelelő.A nyugalmi áram felvétel mitől 80mA? (lsd. #4533 h.sz.)
A Varta jótállás mit ír a nyugalmi áram felvételről? - Mielőtt garis bevizsgálásra viszed, tisztázd ezt a kérdést. -
#89874944
törölt tag
válasz
molnarpeter #4559 üzenetére
köszi
-
#89874944
törölt tag
Sziasztok!
Van egy Varta silver 110 Ah akksim, ami úgy tűnik eléggé a halálán van. Mindössze fél éves. Einhell cc-bc 4m töltővel 12,7 V-ra töltöttem (vagyis töltöm mostmár rendszeresen, minden másnap...)
Gyújtás ráadáskor leesik a fesz 11.0 V-ra, nagy nehezen fél perc múlva felmászik 11.9 V-ra, úgy hogy semmi nincs felkapcsolva, se ülésfűtés, se lámpa, se fűtés.
A kocsi 14.0 V-al tölti (akksin mérve, kocsi vezérlő is ennyit mond). Minden nap kétszer megyek vele összesen 30-35 km-t, 2 óra alatt, a generátor 180 A-es. Bezárva 80 mA-t szednek le róla a fogyasztók. 1 nap alatt 12,2 V-ra merül, 2 nap alatt 11,9 V-ra. Szerintem ez messze van a 110 Ah-tól.
Láttam, hogy vannak olyan mérők, amik kiírják, hogy hány Ah-t tud még. Hol lehet ilyet kapni? Vagy hol tudnák ezt nekem megmérni? (Pest környékén)
Voltam egy kifejezetten autós villamoságisnál, annak csak egy multimétere volt... -
csiga8
senior tag
Lenne egy 44Ah-s fekete Varta, jelenleg 6,2Ah-t tud, meg egy 60Ah-s Varta, meg egy 74Ah-s Jenox. ( 6 Ah körüliek ezek is) Kipróbálom rajtuk, eddig mind kuka úgyis.
Ezeket a kisebb, vagy gyengébb kapacitású akkukat a szulfátoldóra fel sem teszem, mert eddig mindegyiket megölte, hiába próbáltam nagyon óvatosan, 0-tól éppen csak kicsivel nagyobb áramot adni nekik.
Megnézzük így lesz-e valami előrelépés.
-
csiga8
senior tag
Az első ventilátoros mérőm összef.sta magát. Nem bírta a C/10 ( 7,4 A) terhelést és az LCD kijelző alatti chipek megolvadtak.
Ami neked van, az meg megjött 5! nap alatt az ALI-ról. Elővigyázatosságból nem megyek 7A fölé vele, de ő lényegesen hűvösebb.
A Bangoodról rendelt 5A-s kapacitásmérőm meg sem érkezett. Azt megint lenyúlta valamelyik magyar postás. Ugyanígy tűnt már el 4 db 18650-es akkum is, meg a menetmetszőm is.
A behányt kapacitásmérő miatt fel vettem a kapcsolatot az eladóval ( 392.000 eladása van), de hülyének néz, majd írok panaszt az ebay ügyfélszolgálatnak is, hátha szerencsém lesz.
Emiatt gondolkodom egy tartósabb, szívósabb darabon, hátha az FDY10 az lenne. Hogy meleg? Leteszem a betonra, azt csókolom...
-
Brogyi
őstag
CH611 tirisztoros, és van neked. Azért írtam. Az idő 8 órától 1-2 napig. Nem csináltam még én se.
FDY10 pontos, és megáll. Az-az lekapcsol. Engem csak a sípolása zavart. Az hogy jobb-e? Talán igent mondanék. A műterhelése melegszik keményen. A műanyag asztalba beleég. Vigyázz!
A mostani ventilátoros számomra elviselhetőbb.
Az akksi szintje talán a közepes jó mivel nem változik az egyensúly miatt. -
csiga8
senior tag
Naná, hogy kipróbálom!
Kérdés, hogy az akku teljesen lemerült, teljesen feltöltött, vagy részlegesen töltött legyen-e, illetve az a sok idő, hozzávetőlegesen mennyire sok?
Áramtüskékre nekem ott a Forexes szulfátalanító is. Ezen elv alapján az nem lenne jobb? Vagy ez direkt a CH611-ről szól?
Akksi nem számít, a töltő ne menjen tönkre. A kapacitásmérő sem olyan drága, de azért az se haljon meg.
Apropó.
Nézegettem az FDY10 kapacitásmérőt, ami neked is van. Az mennyire bírja a tartós 10A-s terhelést? Az kikapcsol adott feszültséghatárnál? Minőségben jobb-rosszabb, mint ezek a ventilátoros kapacitásmérők?
-
Brogyi
őstag
Mivel kisérletző kedvű topiklakó vagy, és mindennel redelkezel így neked írom. Most látom a ruszkiknál, hogy ők hogyis csinálják a deszufatizálást. Kell egy CH611, és egy olyan elektrónikus kisütő ami van neked.
A CH611-et 2A-re állítod (mivel tudjuk, hogy itt nem a sebesség számít) rákötöd az akksit, és arra pedig a kisütőt. A kisütőn bállítod a 2A-t, és vársz. Ennek mi az értelme?
Látszólag ua. töltünk mint amennyit kiveszünk. Ez az ide-oda hintázás regeneráló hatású. Az téves elképzelés, hogy az akksival nem csinálunk semmit, mert a CH611 tüskékkel dolgozik, vagy fázishasítással.
Te ezt ki tudod próbálni. Nem tudom mennyi idő kell hozzá, de te ezt ügyesen kitalálod. Sőt sok próba akksid is van.
Próbáld ezt a módszert annál amelyik megállt a fejlődésben.
Sajnos a CH611-nek nagy az áramlépcsője. 2-10A közt is kellene valami. Kíváncsi vagyok mire jutsz majd így. -
cybercide
tag
Ezt a Lidl ULG 12 B3 akkutöltőt érdemes megvenni? Van valakinek már tapasztalata vele? Ez valami olyasmi töltő lehet, mint a GLOBAL CH611?
-
troll81
addikt
sziasztok latom porog a topik
Globál CH611 es fortex T1232TFT melyik lenne idealis ezekhez Hawker Enersys PowerSafe Front Terminal 12V92F 12V - 92Ah (10h) az akukhoz?mert egy globalt sikerult vennem ugy nez ki
-
hegefe
csendes tag
-
hegefe
csendes tag
AGM akkuknál a Globál CH611 kicsit kíméletesebb a vízbontási határ fölött - az alacsonyabb 15.8V végfesz miatt - mint a F. szulfátoldó (16V).
Teljesen zárt - karbantartás mentes - szabad folyadék elektrolitios akkuknál, meg pont fordítva van. A Forex szulfátoldó (15V) v. a Forex T1232 töltő (felezős áramú 15.5V) jóval kíméletesebb.
Erre is célszerű figyelni, ha már több töltő közül választhatsz. -
csiga8
senior tag
Most úgy csinálom, hogy deszulfátorozás után merítek, aztán CH611-el töltőm fel, megint merítek, aztán megint deszulfátor, stb.
Ez a második Passat AGM akku nagyon megállt 40Ah, 480A EN értéknél. ( a 3*15 mp 220A-t 10,4 V feszültségen leadja)
Még pár alkalom, aztán ha nem lesz változás, akkor ez ennyit tudott, megy csepptöltőre, nyárra jó lesz valamibe.
-
hegefe
csendes tag
"Ezt a gondolatmeneted már múltkor is néztem."
Tömörem zanzásítottam a lényeget. Mert sokan joggal gondolják (sokáig én is), hogy egy ilyen CTEK univerzális töltő minden töltési feladatra és szitura jó választ ad.
Sajna a kommersz árazású CTEK töltők még nem ezt a kategóriát jelentik.Mindenhol leírja a CTEK, hogy lehozták ebbe az ákategóriába is a csúcs töltőik tudását.
Mi meg benyaljuk ezt a marketing szöveget, mert ellenőrizni nagyon kevesen tudják. -
hegefe
csendes tag
A Forex deszulfátor után célszerű lehetőleg impulzus töltéssel egy fél napos - vagy amíg vesz még fel az akku 0.5A -1A között áramot - 13.6 V-os fenttartó töltést futtatni.
Oka, hogy ez a Forex töltő töltési karakterisztikájában egy 'fapados' állandó áramú, feszültség határon kikapcsoló töltő.
Kell utána egy befejező rátöltés a teljes töltöttséghez. Én azt láttam, hogy szulfátoldás után nő még a kapacitás ilyenkor. (Akkor is mérhetően nő még a kapacitás, ha nem impulzus töltővel fejezed be a töltést.) -
csiga8
senior tag
Ezt a gondolatmeneted már múltkor is néztem.
Még nem biztos, meg nem is jegyzeteltem le úgy, ahogy Te, de szerintem az Optimate6 sem tölt fel annyira, mint pl a Battery Tender csepptöltőm. ( bár Optimate6-ot hagyni kéne 12 óra után ismét tölteni, mert addig csak figyel állítólag, ha jól értettem)
Fogok méricskézni én is, ha lesz időm. Lesz Aldis Ctek klón, Optimate6, Ch611, Akkukrfat, és a csepptöltő.
Azt már észrevettem, hogy a deszulfátor utáni merítésnél bő 10%-al kevesebbet mér a kapacitásmérő, mint a CH611 után. A mértjét nem tudom, de így van.
-
hegefe
csendes tag
válasz
Mr Bond 007 #4507 üzenetére
Most utoljára írom le neked. Gyanítom hogy tök feleslegesen. De szeretném fellebbenteni a nagy rózsás CTEK ködöt benned.
A szakirodalom minden nyelvén le vagyon írva, hogy IUu töltési karakterisztikával soha nem lehet teljesen feltölteni egy akkumulátort. Nagy pont. Állandó egyenárammal pláne nem. Még egy nagy pont.
A CTEK meg így működik. (Ebben se korrekt módon, mert ha egy kicsit már szulfátos az akku, túl gyorsan végez a töltéssel, a helyzetet nem felismerve.)
Remélem eddig érted az elméleti részét.A gyakorlatban saját 2 éves vizsgálatomnak a témában jobban hiszek, mint a CTEK fórumok laikus ömlengéseinek. (Vettem a fáradságot és 2 évig mértem, jegyzeteltem a CTEK töltések körül.)
Ezért bizton állítom még egyszer, hogy a CTEK kommersz töltők soha nem indulnak meg impulzus töltő üzemben. Szulfát kristályt csak kerülgetni tudják, vissza oldani nem. Ezért nem tudják meghosszabbítani egy akku élettartamát.Ezek a kommersz CTEK töltők nem alkalmasak töltés karbantartásra. Ha ezt gondolod róla, és mindig csak ezt használod, akkor elmarad a valódi töltés karbantartás.
Remélem a gyakorlati részét is érted már.
Remélem segítettem. -
hegefe
csendes tag
válasz
zoltannovak #4525 üzenetére
Szóba került mindkettő itt. Vissza keresve találsz róluk infót.
-
ddsteel
aktív tag
Nekem is a carstel van. Csepptöltésnél néha 12,7 V-ot mérek (ez szerintem a feltöltött akku feszültsége nálam, tehát gondolom ilyenkor teljesen lekapcsolja a töltést) és néha 13,6 V-ot (ekkor csepptölt gondolom). Azt nem néztem, milyen gyakran kapcsolgatja ide-oda, mert annyira nem érdekel, de néha néha, ha a motortérben matatok, hallom, hogy kattan egyet, szerintem olyankor vált.
-
hegefe
csendes tag
válasz
DamnedOne #4528 üzenetére
4-5 óra töltés után a Carstel töltődnek nem 13.6V fenttartó töltő feszre kellene kapcsolnia?
Fura, ha nem így van - lehet hibás a töltő.
Kellene az akkunak egy karbantartó töltés, egy másik tuti töltővel. Lehet csak ennyi az akku baja.
(Garis reklamáció esetén teljesen feltöltve kell az akkut bevizsgáltatni. Elég ciki, ha ott derül ki, hogy nincs teljesen feltöltve.) -
csiga8
senior tag
A Bosch, Varta, Optima, Perion márkanevű akkumulátorokat is a Johnson Controls gyártja.
A Bosch S4= Varta Blue, az S5= Varta Silver. A premiumok között is vannak hibás, vagy akár szállítás hibás darabok .
A Blue és a Silver szerintem nem rossz akku, de azért mindent azok se bírnak ki.
-
wrox
őstag
válasz
DamnedOne #4528 üzenetére
Hááááát, nekem most cseréltek gariba egy 77Ah-s Bosch S5-öt. 11 hónapos volt.
Ugyanez volt a gondja. Látszólag feltöltve, aztán hip hopp 12.4 Volt.
Azt mondták a boltban, hogy határeseten van, 680A-t tudott indítóban (770 amit újkorában tudna), de bevizsgálták és mondták hogy csere. Adtak helyette egy Varta Silver Dynamicot (nem volt Bosch, de nem is kellett volna, mert kb. aki látta az autóban, mindenki csak a fejét csóválta, hogy nem ilyet kellett volna venni) -
DamnedOne
csendes tag
Sziasztok!
Egy Bosch Silver Plus S5 74Ah akkumulátor van a kocsimban (kb 1 éves) rendszerint rövidebb utakon használom a kocsit ( napi kb 2*7km) ezért kb 2 havonta a munkahelyemen fel szoktam tenni töltőre olyan 7-8 órára az akkut.
Egy 4A carstel töltöm van, az akku marad a kocsiban töltés közben. A gondom az hogy ha elindítom a töltés kb 4-5 óra után a töltő jelez hogy az akku fel van töltve, és visszaáll 12.7V-os feszültségre; ha leveszem az akkuról a töltőt akkor az akkun 12.4 V-ot tudok mérni (a multiméter rendszeresen kalibrálva van tehát jól mér). Az lenne a kérdésem, hogy én csinálok valamit rosszul vagy a töltőnek esetleg az akkunak lehet valami gondja, mert ha jól tudom feltöltve nyugalmi állapotban olyan 12.7V környékén kellene hogy legyen a feszültsége.A segítséget előre is köszönöm!
-
troll81
addikt
sziasztok GLOBAL CH611 25 k ért találtam megéri a pénzt?
-
Kernel
nagyúr
válasz
nederlanden #4522 üzenetére
Elég levenni a negatívot, gyakorlatilag töltéshez is. Már ha olyan a töltő, de a Ctekhez nem fontos levenni.
Ha a töltő földelt dugós lenne, aminek negatív kimenete a védőföldre csatlakozik, ha az autó nem állna szigetelt gumikerekeken, ha az alváz leérne a földre stb., vagyis túl sok a "ha" ahhoz, hogy záródni tudjon az áramkör. Erre értem, hogy gyakorlatilag nincs ennek jelentősége.
-
zoltannovak
tag
Forex cuccokkal van valakinek tapasztalata? http://forex.hu/webshop/akkutoltok/t1232-cikk ezzel vagy a szulfátoldóval.
-
nederlanden
senior tag
Koszi mindenkinek!Meg egy kerdes,.ugye az biztos,hogy le kell vegyem a sarukat ahhoz,h ne szivja a tachograf megint,mivel 2-3honapig is all az auto.Eleg ha csak a negativot veszem le ha sokat all az auto?,illetve tolteskor mindketto sarut le kell venni?(csak mert a pozitiv eleg nyugos,mert egy nagyobb biztositek tablaval egyutt jon le csak)
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #4518 üzenetére
1800W azért odab.sz. Az szgk-ba építhetők 600-800W körüliek szoktak lenni.
Mennyibe volt, ha szabad megkérdezni?
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #4514 üzenetére
Rá ér lógni rajta.
Semmi baja nem lesz semminek.
-
Gézengúz
addikt
válasz
molnarpeter #4518 üzenetére
Fogyasztás csökkenés is van igaz? (Gyorsabban bemelegedő motor miatt) Milyen mértékű?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gézengúz #4517 üzenetére
[link] ez a szaki csinálta, jópár éve megvan, és gond nélkül üzemel. Őszintén szólva nem tudom, túlmelegedés ellen van-e benne védelem, ha most vennénk, rákérdeznék, de így is elégedetten használjuk
Autóba építésnél a csatlakozó kihelyezés érdekes kérdés lehet, vannak ledugózható spec ilyesmi célra szánt aljzatok kábellel. Nekünk a gép fülkéjébe van csak behúzva a 230V szabvány dugasz.
-
Gézengúz
addikt
válasz
molnarpeter #4514 üzenetére
Motormelegítőn én is régóta gondolkozok, mesélsz róla pár szót?
-
norrberth
addikt
válasz
molnarpeter #4514 üzenetére
Más üres akkut tölteni, és más karbantartó töltést végezni.
-
Kernel
nagyúr
Autós téren még nem láttam, attól persze lehet, csak nem látni bele.
Ahol ez elterjedt (az erősáramú alkalmazások mellett), az 500 W feletti komolyabb PC-tápok, valamint meglepő módon egy Lidl Tronic AA stb. akkukhoz való univerzális töltőben láttam ilyen áramkört, ami több góliát akkut is kezel párhuzamosan, ehhez pedig kis feszültség mellett sok áramot igényel.
Itt gyakorlatilag egy komolyabb hűtőbordát és a vele járó fűtést / veszteséget küszöbölték ki egy szinkron-egyenirányítóval (SP6018).
(#4510) p300
Túl kis áram sem lenne jó, mert akkor sokáig tartana. A kapacitás tizedrészének megfelelő áram nagyjából alkalmas. Ha több időt szánsz rá, lehet kevesebb is.
-
Kernel
nagyúr
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
5A x 13h = 65 Ah ment bele addig, ráadásul a veszteség miatt a névlegesénél is többet kell bevinni. Ez persze nem zárja ki, hogy már indítóképes az akku, többit megkaphatja útközben is.
5A tartós áram, aktív hűtés nélkül jól fel bírja fűteni a Schottky-diódát a szekunder oldalon, ehhez jön még a primer kapcsolótranzisztor kisebb, de nem kevés melegedése.
Ez a zárt konstrukció hátránya is sajnos, esetleg kívülről tudsz ráhűteni ventilátorral.
Ezért jó találmány a szinkron-egyenirányító, ami diódák helyett FET-ekkel kapcsol (a frekvenciával szinkronban), sokkal kisebb rajta a feszültségesés. Csak az további IC-s vezérlést is igényel, valamivel bonyolultabb.
(#4504) p300
Nagyobb kisütőáramon jobban megmutatkozik az esetleg megnőtt belsőellenállás következménye, ettől függetlenül regeneráló célú kisütés-töltésénél nem fontos ragaszkodni nagy áramhoz.
Nagy terhelésnél nagyobb feszültség esik a belsőellenálláson, ezért látszólag hamarabb eléri a kívánt szintet, de a terhelés lekapcsolásakor ismét felugrik a feszültség, mert valójában még nincs kisütve.
Kisebb árammal lassabban sül ki, mégis több töltéstől lehet megszabadítani, azonos alsó feszültségküszöböt feltételezve.
Lényegesebb, hogy sokan szeretik elintézni izzólámpa rákötésével, amit könnyű úgy felejteni, akkut túlmeríteni, károsítani.
-
norrberth
addikt
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
Neked az Mxs-10 kellett vóna
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
Teljesen normális.
Hegefe: Nekem onnantól vicces az egész hogy a ctek fel se tölti az aksikat.. Az egész világon mindenhol ismerik és elismerik, nem csak északon mint ahogy beállítottad. (és nem véletlenül nyertek meg kb mindent ahol elindultak neves független teszteken..) Bocs de jobban hiszek azoknak meg kb az egész internetnek. Ezzel nem vonom kétségbe a globalt, hanem azt hogy a ctek annyira rossz lenne mint ahogy te megint csak beállítottad.
-
Sanyo77
tag
válasz
nederlanden #4503 üzenetére
A kézikönyv max 20 órát ír erre a fázisra, ezt ki is kell bírnia. Ekkora, csontra merült akkunál meg is lesz annyi.
Azért ne tűzveszélyes helyre tedd a töltőt.
-
Sanyo77
tag
válasz
nederlanden #4498 üzenetére
Az enyém töltés fázisban langyosnál kicsit melegebb. A durván melegedés nálam nem férne bele.
Ez mit jelent, kezed bírja?
-
csiga8
senior tag
Ez már bírja a 2 db fényszóró izzót.
Én még ezeket használom hozzá: tájékoztató jelleggel méri és mutatja a feszültséget: [link] valemint egy relé, amit előtte tetszés szerint beállítok 10,5-11V közé [link]
Egy 69 Ah új és teljesen feltöltött akku nagyjából sacc 190-210 percet világít 2 db 55W-os izzóval 11 V-ig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony FE 24mm f1.4 GM
- 5 DARAB ! GAMER TERVEZŐ VÁGÓ LAPTOP -20 -50% NVIDIA 4050 , 4060 , 3070 , 3080 , Quadro 1000-5000
- AKCIÓ! GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9800X3D +RTX 3060Ti/3080/3090/4060/4070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest