Hirdetés
- Azonnali fotós kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Mini PC
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bluetooth hangszórók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
norrberth
addikt
válasz
agyarka #2997 üzenetére
13,6V nál a Ctek nem is tölt
Hanem szinten tart, sensor nélküli pl..
Szerinted akkor elegendő egy akkumulátor feltöltéshez 13,6V? Főleg ha Kálciumos.Az én generátorom nem 13,6V tölti az akkut ez biztos.
Hőmérséklet kompenzálás pedig hasznos dolog [link]
Nem disznek teszik bele, az újabb autók se fix 14.0-14,4V között töltik az akkukat.
Hanem figyelembe veszik a hőmérsékletet.(ehhez elegendő 13,6-13,8V) Ezt remélem csak viccnek szántad..
-
-
agyarka
aktív tag
válasz
crissprivat #2996 üzenetére
Amit linkeltem annak nagyrésze általánosságban a savas akkumulátorok töltéséről szól, többek között az idézett hőmérsékletes rész is.
A kémia/ fizika nem függ attól, hogy autóról vagy bányagépről van szó, mindkettőnél vannak hőmérséklet különbségek.
Látsz a képletben utalást zselés akkura? -
agyarka
aktív tag
válasz
crissprivat #2994 üzenetére
" savas akkumulátornál vizes elektrolit esetén magasabb hőmérsékleten már 2,4 V -nál kisebb feszültségnél is elindul a vízbontás, míg alacsonyabb hőmérsékleten csak 2,4 V-nál nagyobb feszültségnél kell erre számítani."14. old.
Ezen elvek alapján készülnek a hőmérséklet kompenzációval rendelkező töltők. Ne feledkezzünk meg azonban arról, hogy nem mindegy, hol történik a mérés! A savhőmérséklet, a ház, az akkusau és a töltő hőmérséklete között közel sem mindíg egyforma.
A linkben található egy VARTA PzV akku, amit bányászatban használnak és zselés.
-
crissprivat
senior tag
Lenne egy kérdésem a szakmabeliekhez,hozzáértökhöz.
14,40V felett minden körülmény közt bekövetkezik a vízbontás és a víz idö elötti elpárolgása hosszabb távon az akkuból? Mondjuk pl. -20C fokban és +40C fokban is 14,4V lesz ez a feszültség amikor a vízbontás elkezdödik? -
agyarka
aktív tag
A drágább a nagyobb fogyasztókra méretezett (eredetileg Panasonic) AGM, ami feltételezhetően a Camryban is használatos, és külön hőmérséklet érzékelő fogadására alkalmas núttal rendelkezik. Az olcsóbb meg kb. a Toyota Optofit kategóriája, azaz a gyár által elfogadott olcsóbb kategóriás gyári helyettesítő termék. Fura lenne, hogy egy Camry ba gyárilag AGM et tesznek elsőszereltként, egy Lexusba meg nem, bár végülis a pénz nagy úr még egy ekkora cégnél is. Azt konkrétan tudom, hogy a kisebb Toyota HSD -kbe csak a Keyless Go val szerelt változatokba raknak gyárilag AGM et, az alacsonyabb felszereltséghez sima zárt, felitatott VRLA -t.
-
Laca1212
őstag
Hány V a normál érték gyújtáson egy akkunak? Mi az ami még oké és mi az ami már gyenge akkura utal?
-
doso21
csendes tag
válasz
norrberth #2974 üzenetére
Hétvégén én is utána jártam a kis aksinak!
hiába töltöttem 2 napig és szépen tartotta a feszültséget is. 12,85V (töltés után 4-5 órával mérve).
Rákötöttem a Mondeomra amíg abból kivettem (csak a sarukat vettem le) a nagy 74Ah-s aksit
De elég volt csak az ajtót kinyitni és már a belső világítás égőjétől lement nagyon a feszültség(12V alá)
Korábban említett Lidl tesztelőt rákötöttem.. és már pirosan világít amikor a központi zárat bezárom/nyitom...
szóval erő az nincs benne... szóval szerintem tényleg kuka... nem szórakozok vele.
Én annó a Fiesztámon úgy derítettem ki hogy mi mennyit eszik üresben, hogy levettem a sarut, mérő műszrekét rácsiptettem, majd a sarura rá a másik végét... és láss csodát lehetett látni az áramfelvételt. (Jó indítani azért nem kell az autót, vagy a gyújtást ráadni) de nyugalmi állapotban lehet nézni mi mennyit vesz fel.
Pl én annó vetttem bele GPS nyomkövetőt ami folyamatos tápra volt kötve, hogy ne tartson sokáig mire újra jelet kapAz volt a hibás. Most nem emlékszem pontosan mennyi Ampert vett fel, de kb annyit mint a helyzetjelzők felkapcsolva... hideg időben, meg 1 nap állás után már csak épp hogy indult az autó
Töltés, Aksi állapota rendben volt.A mondeon csak azért töltöttem így az aksit, mert megpróbáltam azt a bizonyos évenkénti 1x ajánlott regenerálást. Amúgy télen hetente szoktam tölteni. Töltési rendszer teljesen jó. kb 1 éve volt generátor is felújítva. inkább az igényekkel van gond
Elektromos kiegészítő fűtést szereltem be... (gyári opció, nem kókány) fűtő patronokkal melegíti a fűtő kört. Nagyon kényelmes és komfortos. Csak patrononként kb 20A a max. (ezért is csak 2 vagy használva a 3ból) + ilyenkor hidegben automatán kapcsol az első, hátsó szélvédő fűtés...+bizsergeti a tükröket... és tartja amíg fel nem melegszik a motor.
Nagyon komfortos a dolog, de azért rá szoktam kicsit segíteni töltővel is.Csak azért írom le mert felmerült itt hogy ha minden rendben akkor nem szükséges töltögetni az aksit.
Szerintem az igényeken múlik minden. Gyárilag a legnagyobb generátor van a kocsiban és mégis épp elég. Ilyenkor télen pedig nem árt a rásegítés.Szünetmentes aksi felélesztésén én is gondolkodtam éves szinten a meló helyemen 10-14db-ot is elhasználunk (lejár az ideje). De arra a megállapításra jutottam, hogy nincs értelme.
Sajnos megbosszulja magát a folyamatosan szinten tartás.Valami olyasmi lenne jó mint a lenovo laptopoknál láttam, hogy van olyan opció a töltési rendszerben, hogy ha sokáig szeretnénk töltőről használni akkor hagyja merülni az aksit kb 50%-ra majd feltölti 70-80%ig.
Mondjuk akkor a készenléti idő romlik, de az aksi lehet évekkel bírja tovább. -
agyarka
aktív tag
válasz
DigitXT #2980 üzenetére
A linkelt kis 9Ah akku valóban sima felitatott savas, még csak szelep reguláció sincs benne. A fedő plexi alatt gumikupakok vannak az esetleges túlnyomás miatt. Gondolom a készenléti töltés alacsonyabb feszültsége miatt nem bonyolították túl. A gumikupakok alatt látható a fehér üvegszövet. Desztvizet rátöltve újra életre kelthető, amennyiben nincs más baja mint a folyadékvesztés. (Nekem 5 ből 5 x nem sikerült, valahogyan 1 -3 cella zárlatos lett )
-
agyarka
aktív tag
válasz
DigitXT #2980 üzenetére
Az Exide ES640 ugyan képes indítani az autót, de mégsem ajánlott gépkocsiba annak töltési rendszere miatt.
"One disadvantage to the GEL battery is the charge profile. GEL cells must be recharged properly or the battery may prematurely fail. The charger must be designed or adjustable for GEL cells since they use lower charging voltages.
If you currently are using a GEL battery it can usually be replaced by an AGM model. You however cannot replace an original AGM battery with GEL cells."(Tudom, Te nem is írtad, hogy az indításon kívül bele is lehetne tenni autóba, de a kettő általában összetartozik. Az idézett szöveg a Te linkekről van. Köszönöm! )
-
DigitXT
félisten
válasz
norrberth #2925 üzenetére
Szerencsére nem te döntöd el, hogy mikor szólhatok hozzá, és mikor nem.
Érdekes, hogy azt írod, hogy "kár volt" hozzászólnom, miközben uszkve negyed
órával ezen (magas lóról megeresztett!) HSZ-ed előtt azt se tudtad, hogy tényleg
létezik zselés akku: csak azt tudtad ismételgetni, hogy TE még nem láttál olyat.
Mint a parasztbácsi az állatkertben a zsiráfot látva: ilyen állat márpedig nincs is!Ha már így konkrétan rákérdeztél, akkor tessék: 12V 56Ah, állítólag gél töltésű
Ja, és Exide, ha még nem láttál volna ilyet. (Aztán lehet, hogy a Forex is hülye,
TE vagy a helikopter: én nem tudhatom!) Viszont soha nem szégyen tanulni...Pl. nem értem, hogy ez miért nem jó autó indítására (is)? A specifikációja szerint
simán lenyom 460A-t (CCA), így nem kéne gondnak lennie az indítózásnak.---
Az a baj, hogy nincs semmi okod a magas lóra felülni: van némi "alapismereted",
továbbá némi gyakorlati tapasztalatod, és ettől azt hiszed, hogy innentől TE vagy
az akkutechnológia "atyaúristenje": azokat próbálod folyamatosan kioktatni, akik
szemmel láthatólag sokkal jártasabbak a témában. Csak te nem veszed észre...Nem magamra gondoltam természetesen! Én csak olvastam (több helyen), hogy
UPS-ben szoktak zselés akkukat használni - pont a ciklikus üzemet jobban bíró
felépítésük okán és mivel egészen más "karakterisztikát" igényelnek az UPS-ek.
Nem egy nagy áramlökést kell leadniuk (indítómotor), viszont jó ha bírják sokáig,
s nem gond, ha lassabban tölthetők, mert áramszünet után bőven van idő tölteni.Brogyi HSZ-e rávilágított, hogy bizony a szakmabeliek is keverhetik. Szóval nincs
azzal semmi gond, hogy a laikus a kérdésében nem tudja a terminus technicus-t:
aki visszakérdezett, pont ezt akarta megtudni, hogy tényleg zselés akkuhoz kell
az a töltő, vagy esetleg AGM-hez, mert nem ugyanaz! Zseléset jellemzően NEM*
alkalmaznak autókban, mert indításra (elvileg) nem igazán jó (másra meg minek).
Azt is fel szokták hozni példának, hogy lakóautókban, esetleg hajókban már azért
előfordulhatnak, ahol a fogyasztó olyan jelleggel terheli, amihez alkalmasabbak.Visszatérve az UPS-re: nemrégiben vettem az enyémbe 2 db akkut... Elfogadom,
ha tévedett a bolt, és valójában "sima" akkuról van szó... megtévesztett engem is.
Az eredetileg benne található akkun egyértelműen írják, hogy karbantartásmentes,
zárt, ólom-savas akku, ami készenlétben 13,5-13,8V-ot igényel, ciklikus üzemben
(töltés) viszont kér 14,4-15V-ot is... Tehát elvileg ezért nem lehet zselés...*: konkrétan írta, hogy autóban nem hiszi, hogy ilyen lenne. Valószínű a félreértés!
Erre te meg a fejéhez vágod azt, amit már írt. Csak te nem olvastad. Vagy esetleg,
ami rosszabb, de esetedben valószínű: nem értetted... Funkcionális analfabétának
nevezik azt, aki ugyan elolvassa amit elé tesznek, de értelmezni már nem képes!
Én is pont azért szóltam a témához eredetileg, mert történetesen egy MXS 7.0-ám
van, és marhára nincs "zselés" módja, van viszont AGM, így valószínű a félreértés!És akkor visszakanyarodva az elejére: valóban kár volt megszólalnom. Veled NEM
lehet értelmesen beszélgetni, így biztos szaladni fogsz a moderátorokhoz, hogy a
HSZ-emet töröljék, meg tiltsanak ki, csak azért, mert leírtam a véleményem: oké!
Vállalom! Elképzelhetőnek tartom, hogy a szakmai részt meghagyják. Megint... -
bbubby00
őstag
Behoztam tegnap du az akksit, ma reggel 9re már szobahőmérsékletű volt. Feldobtam utána tölteni. Asszem 12.1el indult és most azt mutatja 8.5óra után, h televan és 13.1et jelez, nem villog mostmár a töltöttségjelző.
Kész lenne a művelet? -
Rent
senior tag
válasz
norrberth #2974 üzenetére
Én is erre gondolok, hogy vagy valami szívja, vagy nem kap normális töltést, vagy nem jó a gyári akksi. Majd holnap kiderül és remélem az akksi a rossz, mert számomra az a legolcsóbb, azt gariba cserélik és amúgy sem volt drága (25e volt beszereléssel együtt 2 vagy 3 év garival).
Az a furcsa, amit már írtam korábban is, hogy egy éjszaka alatt (igaz, hogy akkor -14 fok volt) teljesen feltöltött állapotról 12.21v-ra esett (pajzs ráadásul service módban volt), míg a mitsuban 12,91-re.
Ráadásul mind2 motorháztetőt résnyire hagytam, hogy reggel azonnal neki lehessen esni multiméterrel, anélkül, hogy bezavarna (pillanatra is megterhelné az akksit) a központi zár nyitás, majd motorháztető nyitás (közben belső világítás felkapcsolása). Szóval mind2 autón kikapcsolt állapotban volt ráadásul a gyári riasztó is. Előbbiek miatt gondolom, hogy a toyo akksi a hibás, mert 9 óra alatt mi szívhatná le az RX-ben, mikor semmi utólagos bekötött dolog nincs benne a 0km-es kora óta benne lévő pajzson kívül, ami ráadásul ki is volt kapcsolva ezen az éjszakán.
Remélem holnap kiderül és minden megoldódik.
Amúgy az RX töltőfeszültsége 13,8V fixen, akkor is ha megy a tompított, a klíma, az ablakfűtés, a klíma, két ülésfűtés, meg az audio rendszer, mind1 hogy épp jár a motor, vagy sem, de ready állapotban van.
Azt mondták úgy mérjem meg, hogy a tompított és a hátsó ablakfűtés menjen, én rátoltam mindent és akkor sem mozdul el 13,8-ról, azt mondták ez teljesen jó érték, ha minden terheléssel együtt ennyi.
Majd holnap megmérik, aztán reméljük kiderül. -
norrberth
addikt
-
Rent
senior tag
válasz
norrberth #2969 üzenetére
Nem néztük, nekem sajnos sima mxs5.0 van. Viszont az RX-nél annyira nem számít az indítóerő, mert nincs benne önindító, viszont volt, hogy annyira a végét járta egy akksi benne, hogy már se kép se hang nem volt kulcselfordításra. Na azt nem szeretném újra megvárni.
Az előbb megnéztem a toyo akksi 12,24, a mitsuban meg 12.69 ek. Egyébként a pajzs ki van kapcsolva 2 hete, viszont holnap megmérnek minden állapotban áramfelvételt (pajzs ki,be). Biztos, hogy akksi gond lesz, mert korábban sose volt gond egyetlen új akksival sem. -
Kernel
nagyúr
válasz
Laca1212 #2966 üzenetére
Ami nekem legjobban bevált egy DC 12V / 500mA trafós dugasztáp, mert ennek természeténél fogva van egy belső ellenállása, ami áramkorlátozó:
Tehát nem stabilizált, nem kapcsolóüzemű dugasztápról beszélek (ami kicsi, könnyű), azért is mutatom képen, hogy felismerhető a formájáról, tömegéről is a vasmagos trafó miatt. Ennek csak a névleges feszültsége 12V, amúgy terhelés nélkül 16-18V-ra is felszaladhat, ami nem baj, mert az akku úgyis ráterhel, lehúzza a saját szintjére.
Ezért kiválóan alkalmazható szivargyújtón keresztül éjszakai töltésre, illetve több nap alatt sem képes túltölteni az akkut, mert ahhoz túl gyenge.
Túlmerült akkuhoz visszatérve, annak belső ellenállása nagyon meg tud nőni, ezért akár egy 12V / 1A stabilizált dugasztápot is rá lehet éppen dugni, ha nincs más kéznél, és csak az a cél, hogy kicsit emelni rajta. De ahogy töltődik, magához tér az akku, csökken a belső ellenállás, túlterhelheti a stabilizált tápot.
-
Laca1212
őstag
Ja,még valami...
Bikaponton keresztül lehet tölteni az autó AGM akkuját? -
agyarka
aktív tag
válasz
Laca1212 #2961 üzenetére
Párhuzamosan rákötsz egy másik akkut, és úgy talán elkezdi tölteni, már amennyiben tölthető. Ilyen esetben jobb egy buta töltő, az nem válogat. Ekkora mélymerülésnél már rendes kapacitás vesztés várható.
#2964 Stgail2
Ez is az egyik bajom a Ctek nél. Nincs nyilvános dokumentációja az ATC nek, pedig semeddig nem tartott volna egy táblázatban közzétenniük a véleményük szerinti rendeltetésszerű feszültség értékeket különböző hőmérsékleteken. Még azt sem adják meg a használati utasításban, hogy a töltőfeszültség értéke 20 vagy 25C fokra vonatkozik. -( -
Stgail2
csendes tag
Sziasztok,
egy rövid kérdéssel fordulnék hozzátok:
A múlt héten vásároltam egy ctek mxs5-öt. Ma rátettem az akkura tölteni és a 4. lépésben 14,89V-tal töltött. Ez normális ennél a töltőnél? Olvastam hogy rendelkezik ATC-vel, ez annak a hatása? Tapasztalataitok alapján szobahőmérsékleten 14,4V-tal tölt?
Igazából először nagyon meglepődtem hogy túllépi a 14,4 V-os határt, de szeretném a véleményeteket kérni, hogy ez a normális működés része-e.A sípolásról: az enyém is sípol normál módban, de csak nagyon halkan. Véleményem szerint ez minden kapcsolóüzemű eszköznél normális.
-
Laca1212
őstag
Vettem egy jelenleg akciós Lidl -ös töltőt.
Azon tulajdonságát, miszerint nem kezdi meg a töltést ha 3,x volt alá van merülve a tölteni kívánt akku ki lehet e kerülni? Azaz lehet e valami trükköt alkalmazva töltésre bírni?
Amúgy AGM akkut is lehet tölteni vele?
-
Kernel
nagyúr
Következetesen használod ezt a "kapacitásmérő" kifejezést, de az más fogalom. Amiről te beszélsz (gondolom) az csak egy műterheléses akkuteszter, a klasszikus terhelővilla rokona, LED-kijelzővel.
Nagyjából annyi, mintha bekapcsolnál az autón terheléseket, világítást (már amit lehet, álló motorra gondolok), utána megnéznéd egy multiméterrel, hogy mennyire esik le az akku feszültsége.
Ha nagyon leesik, az még nem bizonyítja, hogy rossz lenne az akku. Az is lehet, csak le van merülve.
Valódi kapacitásméréshez ki kell sütni az akkuból, a belőle kivehető Ah-kapacitást, ami egy hosszabb folyamat.
Vannak persze egyéb gyorsteszt-lehetőségek is, belső ellenállás mérése stb.
-
xeo98
csendes tag
válasz
raziel01 #2953 üzenetére
Az Aldis töltőm közel 40 óra alatt töltötte fel az akkut. Először mikor kiírta kb4 óra után hogy kész 12,2-t mértem multiméterrel. Este visszaraktam és akkor hópihe móddal töltöttem. Igaz, hogy ritkán néztem rá, de sosem írta ki hogy kész lenne, csak közel két nap után.
-
agyarka
aktív tag
A Toyotánál Midtronics elektronikus teszter van rendszeresítve. A elektronikus gyorsteszterek okos találmányok, annyit azonban tudni kell róluk, hogy amit jónak minősítenek az attól még lehet rossz, amit viszont rossznak az biztosan rossz, és nagy valószínűséggel fizikai beavatkozás nélkül nem javítható.
Az olcsó terhelővillás tesztelésre ugyanez igaz. -
agyarka
aktív tag
Többfelé akku tesztelési módszer létezik, mindegyik vizsgálatnak vannak előnyei és hátrányai. Tárolási kapacitást 20 órás terheléssel kell mérni, ahhoz 100+ egy műszer, de az nem hazudik.
Pajzs?
Akkor tapasztaltaim szerint nem az akku volt a probléma, az csak a tünet. Túl magas a készenléti áramfelvételed, és folyamatosan ki fogja nyírni az akkuidat. Drága a Prius/ Lexus kompatibilis (gyárilag AGM) akku. Hosszútávon olcsóbb kidobni és egy rendes gépjárművédelembe beruházni. -
Rent
senior tag
válasz
agyarka #2949 üzenetére
Kicserélik holnap, már beszéltem velük telefonon. Az egy elég pontos, bár régi kapacitásmérő, amivel mi mértük.
Az ő műszerük egy szuper méregdrága toyota eszköz, ami az előző kukába való akksit is jónak hozta ki, mert mindent mér, csak éppen nem terheléssel.
Az autóban semmi változtatás nem volt, új korában került bele pajzs védelmi rendszer, a mai napig náluk fordult meg az összes kötelező szervizen. Ma 11.63v-ot mértem az akksin.
Télen minden hétvégén feltöltöm, kivéve most a csere előtt. Napi használatban van egyébként az autó. -
raziel01
veterán
Ráraktam az aksira hópihe módban, körülbelül fél óra múlva már azt írta, hogy tele az aksi. Hihető lehet?
Vagy kell még valamit csinálni? A kocsi napi használatban van de csak ilyen 2x9 km-eket megyek. Létezhet hogy szinte majdnem maxra volt alapból is töltve ígyis? -
-
agyarka
aktív tag
válasz
norrberth #2947 üzenetére
Az autóm gyárilag AGM akkus, -15 ben 14,5- 14,6 el tölt. Azért köszöni jól van. Talán azért is mert nem naponta töltögetem, hanem kiépített töltőhelyen pihen amikor otthon van. -)
(Csak érdekességképpen az autó nyáron 14,4 el kezd, majd visszaveszi 13,6 ra.)
A 0,8 as töltővel nincsen semmi gond, mert idő van, másrészt csak akkor volt lemerülve az akku amikor elszállt a generátor.
-
agyarka
aktív tag
Ledes kapacitásmérőre való hivatkozást hanyagolnám a szervizben. Annak alapján nincs jogalapod megtagadni egy másik átvételét, ha a szervíz műszere megfelelőnek mutatja, mert pontossága több mint erősen vitatható.
A Lexust a gyárilag minimum teljesen zárt, karbantartás mentes, felitatott akkut, de inkább AGM et tesznek. Pár hónap állás alatt semmi baja nem lesz. Amennyiben rövid idő alatt tönkrement, akkor a gyári hibán kívül lehet töltési rendszer probléma, illetve a használat jellegéből adódó negatív energia mérleg miatti kapacitás vesztés. -
norrberth
addikt
válasz
agyarka #2944 üzenetére
És -5C fokon hány % ra tudnál feltölteni egy AGM akkut?
Megsúgom másnapra fing is elszállna belőle...Mikor voltak a -7 -10 fokok AGM/hópihe módba töltöttem a hagyományos akkumulátoromat! Másnapra 12,54V benne, ami + 2 fok körül másnap 12,80V szokott lenni.
Akkor ha jól sejtem egy AGM akkunak a 14,4V igen kevéske lenne hidegbe!
+5C felett még okés..
Vagy te szeretnéd töltögetni naponta télen? Nem értelek...70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel! Egészségedre
-
S. Laci
tag
-
agyarka
aktív tag
válasz
norrberth #2938 üzenetére
"Xs0.8 még robogó AGM akkuhoz is kevés "
Miért is? 70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel, csak sokáig tart. Az, meg hogy 14,4 el küldi az AGM akkut, csak annyit számít, hogy nem 100% osan lesz feltöltve, de bőven az elégséges fölé."Kis kapacitású akkun is mérted? igen mértem, ugyan azt csinálja mint egy nagyobb akkun."
Ezt nem nevezném feltétlenül előnyösnek. Az a becsült töltési idős táblázat elég messze van az élettartam szerinti optimálistól. -
Rent
senior tag
válasz
Quattro #2899 üzenetére
Nyugodtan kösd rá simán. Én egy rx400h indító akksiját töltögetem vele rendszeresen és sosem kötöttem le a sarukat. Valamint egy pajero 15' 3.2D, 2db 68ah akksijait töltöm, ott sem kötöm le egyik akksit sem, ott ráadásul elég az egyiket tölteni, mert egy körön vannak.
Viszont én hétfőn viszem vissza szakszervizbe a kocsit (rx) (gariba kicseréltetem az akksit), mert a 2 hónapos gyári toyota 45ah akksi esti teljes feltöltésről, reggelre leesik 12.21V-ra, míg a pajero ugyanígy 12.91V reggelre. Kapacitásmérőt rádugtuk a toyota akksira és nagyon gyatra (1 piros led, majd 2 narancs, majd 10 zöld, ebből 1 zöldig világított, az is elaludt gyorsan és csak a piros és a két narancs világított). Nekem már az furcsa volt, mikor novemberben beszerelték, hogy júliusi matrica volt rajta, de nem akartam szólni, hogy újabbat szereljenek bele, mert nem akartam problémázni. Most majd viszem magammal a kapacitásmérőt és csak olyat engedek beszerelni ami max 1,5 hónapos (nem 4) és jót fog mérni a kapacitásmérőm.
-
Rent
senior tag
Nektek is "zajos" a CTEK töltés közben? Zaj alatt azt értem, hogy 3-as illetve 4-es töltésnél hallani egy halk zúgó hangot belőle, valamint, ha teljesen feltöltötte, akkor szintén halkan "nyenyerészik".
2 hónapos kb. de első naptól ilyen. Ettől függetlenül semmi probléma nincs vele, tökéletesen tölt. Csak gondoltam megkérdezlek Titeket, hogy a többi mxs5.0 is ilyen -e. Köszi! -
agyarka
aktív tag
válasz
crissprivat #2939 üzenetére
Gondolom a karbantartási célzatot arra érted, hogy nem volt lemerülve amikor töltőre tetted.
-
crissprivat
senior tag
Én az mxs 10-es cteket egy 16Ah akkun is használtam. Igaz,csak karbantartás céljából.
Minimális áramot adott neki. -
norrberth
addikt
1,2–14 Ah
Kis akkumulátor program
14,4 V/0,8 A
Használja a kisebb akkumulátorokhoz.Miért ne lenne jó az 5.0? [link]
Hosszabb távon szerintem nagyon is kifizetődő ha tud autót is tölteni..
Xs0.8 még robogó AGM akkuhoz is kevés [link](#2937) agyarka Olvastad amit Brogyi irt?
Van személyautóhoz? nincs pont!Kis kapacitású akkun is mérted? igen mértem, ugyan azt csinálja mint egy nagyobb akkun.
-
norrberth
addikt
(#2932) agyarka Hagyjuk inkább..
Én ajánlottam? Mert nem látom
Milyen 11Ah akku? ki beszélt itt 11Ah akkuról?
Nem tudom mit szedsz! De kérek én is belőleHát figyelj mikor lehülyézted a fél fórumot ánnó.. Meg az akkuboltosnak amiket írtál..Szerintem rád férne egy kezelés kállóba.
Azokat olvasd már vissza..
Nem hiába kitettek szellőzni a moderátorok! Bár végleg kikellet volna tiltsanak.
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2930 üzenetére
Csak ez így megint irreleváns, mert nem erről volt szó:
- Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
- Ezek nem orosz töltők..
Nem orosz töltő, de attól még a 7 A-os Ctek sem lesz olyan okos, hogy a 11 Ah kapacitású akkutól megijedve visszaveszi az áramot.
Ez egy 7 A-os töltő és nem kevesebb, ennek alátámasztására mutattam az ábrát.
Szerintem fórumon ajánlani nem szakszerű dolog, ilyen kis akkuhoz, ezt a nagyáramú töltőt. Ezt én már tegnap is láttam, csak nem akartam szóvá tenni.
Veled ellentétben ugyanis én nem keresem a piszkálódást, lehetőleg nem is szólnék hozzád, csak te szoktál mindig belém kötni.
-
agyarka
aktív tag
válasz
norrberth #2921 üzenetére
"Én mértem az enyémet ..."
Kis kapacitású akkun is mérted?"Amit ír a Ctek az elírás!"
Elírás előfordulhat, az ellenőrzésen átcsúszás már nagyobb gond. Az viszont rossz üzenet, hogy a többszöri vásárlói visszajelzés ellenére évek alatt sem sikerült kijaítani.Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
"Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés."
Miért ne lehetne 12V os zselés akkumulátor? Az, hogy autókban nem használják a töltési feszültség kérdésében irreleváns.AGM et a nagyfogyassztós, vagy prémium kategóriás autókban használnak, nem csak Start - Stop os autóban. Sőt mivel drága a Start - Stoppos kocsikban is inkább az olcsósított verziót az EFB t teszik.
-
Brogyi
őstag
Mi a külöbség:
A zselés és az AGM akkumulátor esetében nagyon sokszor találkozunk fogalomzavarral. A köznyelvben – helytelenül – zselés akkumulátornak hívnak minden többé-kevésbé zárt akkumulátort, amelybe nem kell folyadékot tölteni. Nemcsak arról van szó, hogy a laikusok keverik a két akkumulátor típus fogalmát, de a biztonságtechnikai szakmán belül is többnyire zselés akkumulátor néven említik a riasztóberendezésekbe beszerelésre kerülő akkumulátorokat. Számos akkumulátor értékesítéssel foglalkozó üzletben, webáruházban is zselés akkuként kínálják a valójában nem zselés (hanem AGM) típusú akkumulátort. De mi is a különbség a kétféle típus között?Az AGM rendszerű akkumulátornál egy mikroszkópikus, ezredmilliméter vastagságú rostos üvegszálakból álló bór-szilikát lemezbe itatják fel a kénsavat. Ezt a szakirodalomban üveggyapotként is említett anyagot helyezik az elektródák közé, így biztosítva az egyenletes saveloszlást és a lemezek közti szigetelés kialakítását is. A zselés akkumulátorok elektrolitja is kénsav, de az elektrolitot szilika-gél hozzáadásával megkötik, és gél állapotúvá alakítják. A zselésítés hatására megszűnik a kénsav folyadék jellege.
Összefoglalva: az AGM akkumulátor elektrolitja felitatott, de folyékony kénsav, a zselés akkumulátor elektrolitja pedig elvesztette a folyadék jellegét. A biztonságtechnikában használt akkumulátorok szinte kivétel nélkül AGM típusok.
A zselés akkumulátoroknak nem árt, ha teljesen kisütik őket, sőt ez az a tulajdonságuk, ami miatt egyes berendezések tápellátásánál előnyt élveznek. Az AGM akkumulátorok akkumulátortöltője hasonló elvű, mint a hagyományos akkumulátoré, a zselés akkumulátor viszont más töltőt igényel, töltőfeszültsége alacsonyabb, a töltési ideje hosszabb, ráadásul igen érzékeny a túltöltésre.
-
norrberth
addikt
Itt látszik, hogy a 20 Ah-s akkut is igen gyorsan tölti, egyáltalán nem kíméli
Ha le van merülve az akku küldi neki generátor is az se kíméli.A lenti táblázat egy üres akkumulátor 80%-os töltéséhez szükséges becsült időt mutatja
Ha normálisan csak karbantartani kell az akkut alig dobál rá valamit.
-
S. Laci
tag
Ne veszekedjetek! Gépjármű indító akkumulátornak nem alkalmaznak zselés akkumulátort! Nem! Az más kérdés, hogy sokan az AGM-et, vagy egy egyszerű gondozásmentest is "zselésnek" hívnak tévesen.
-
Kernel
nagyúr
válasz
agyarka #2917 üzenetére
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
Ezek tudható, szakmailag kitalálható dolgok. Először is, az a töltő nem való a másik fórumozó által írt 11 Ah kapacitású akkuhoz. Nem csak azért, mert laikusok részére külön közlik is:
Itt látszik, hogy a 20 Ah-s akkut is igen gyorsan tölti, egyáltalán nem kíméli:
Nem orosz töltő, laikus fanok ezt bizonyára úgy képzelik, hogy a Ctek valamilyen mágikus csodaárammal belelát az akku lelkébe, de ez csak ilyen butaság-alapú dolog, már akinek fogalma sincs a fizikáról.
( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)
Ezt legfeljebb úgy lehetne értelmezni, hogy egyszerűen be van állítva ilyenkor 13,6V CV-korlát és 7 A CC-korlát. Tehát tartja a 13,6 V-ot, amihez ilyenkor már nem kell különösebb áram. Ha azonban bekapcsolnának az autóban valamilyen fogyasztót, azt 7 A mértékig kompenzálni tudná, CC-módban.
Hasonló, mint tegnap írtam az Optimate töltőnél, ahol 200 mA-t adnak erre a célra.
Ez meg, amit máshol kifogásoltak is:
Pedig megvan a logikája, csak a 2. szakaszt nem úgy kell elképzelni, hogy végig 7 A és 12,6 V (ami fizikai képtelenség általában, de minimum állapot- és kapacitásfüggő).
Csak addig 7 A, amíg eléri a 12,6 V-ot. Utána ezen a szinten tart, csökkenő áram mellett. Tehát ugyanaz a CC/CV feltétel, mint fentebb.
A 3. lépcső is hasonlóan működhet csak, de 14,4 V korláttal.
Az alkalmazott rövidítések, hátha nem mindenki érti:
CV - Constant Voltage
CC - Constant Current -
norrberth
addikt
válasz
agyarka #2919 üzenetére
Én mértem az enyémet 1 led semmi, 2 led finoman emeli a feszt és az ampert, 3 Led ha le van merülve az akku vagy rég volt töltve akkor ott tolja neki max ampert, ha nincs lép egyből a 4 es ledre ahol szépen beáll 14,3 14,4V közé ahol jó akku esetén is 4 órát eltölt Normal módba.
És közbe fokozatosan csökkenti az ampert a végén már épp csak dobál rá kicsiket, az 5 ös led csak ellenőrzi 3 percen belül nem esik a feszültség 12V alá.
7 Led és kész. Ott 13,60V és szinte 0 Amper. Szinten tartja az akkut.
Amit ír a Ctek az elírás!Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés.Zselés akku?
Nem zselés, hanem zárt rendszerű. A zselés akku tévhit, amit a gyártók elhintettek. Léteznek kötött savas, úgynevezett AGM rendszerű akkumulátorok, amelyekben az üvegszálgyapotba fel van itatva a sav, így az akksiból eltűnik a folyékony elektrolit, de ezeket az akkumulátorokat leginkább csak a START-STOP rendszerű autókba ajánlják.
-
Brogyi
őstag
Fiúk!
Az tény, hogy nagyon sokan zselésnek hívják tévesen az AGM-et. -
agyarka
aktív tag
válasz
norrberth #2918 üzenetére
Nyilván viccből irogatok.
Olvasni azt olvastam, hogy 14,4 V al tölt és szerintük ezzel tölthető a zselés akku.
Én csak azt mondom, hogy tölthetőnek ugyan biztonságosan tölthető, csak jobb lenne az akkunak az alacsonyabb töltési végfeszültség.
Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Tényleg nem orosz töltők, azoknál elküldik szibériába aki így dokumentál egy töltési karaktarisztikát, azzal együtt akinek ezt ellenőrizni kellett volna, és mellé kerülne az akinél a jelzett hiba kijavítása elakadt.
Hibás dokumentáció éppen elég ok arra, hogy bizalmatlan legyek. -
norrberth
addikt
válasz
agyarka #2917 üzenetére
A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?
Egyértelmű jó hozzá.. Vagy te mit olvastál?Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ez egy marhaság.
Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Ahogy ez is.
Ezek már rég megdőltek.
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
Ezek nem orosz töltők..
A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.Ezt gondolom csak viccnek szántad..
-
agyarka
aktív tag
válasz
norrberth #2913 üzenetére
Valahol elvesztettem a fonalat. A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját. A Ctek nyilvános dokumentációja sajnos nem mondható pontosnak ( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)
-
Quattro
tag
válasz
agyarka #2911 üzenetére
Igen, engem csak az indító aksi foglalkoztat.
Az hogy jelenleg milyen akku van benne attól még nem zárnám ki a lehetőségét annak, hogy kesőbb esetleg zselés aksi lesz benne vagy olyan autóm lesz és akkor azt is tudjam tölteni. Tekintettel arra, hogy viszonylag hosszú távra tervezi az ember a töltő vásárlását ezért olyan töltőt vennék, ami már tudja azt is. Nem kerül sokkal többe a 7.0., de akkor most már megértettem, hogy jó a 5.0 is.
Köszönöm az infókat!
-
Quattro
tag
válasz
DigitXT #2910 üzenetére
Ezt találtam hirtelen a neten. Ez AGM-es akkunak van írva de mögötte zárójelben ott van hogy zselés
http://www.akkuauto.hu/7-agm-akkumulatorok-zseles
Nem vagyok szakértő, dehogy vagyok az, ez volt a legelső, amit leírtam de szeretnék minimális szinten képben lenni de ahogy a mellékelt linken is látható félreérthető a dolog (legalábbis nekem)
-
norrberth
addikt
-
-
agyarka
aktív tag
válasz
Quattro #2909 üzenetére
Fussunk neki meg 1x.
Gépjárműbe nem használnak zselés/ géles/ kocsonyásított savas akkumulátort. A zselés akkuk tipikusan ciklikus munka akkuk, amik nem alkamasak hirtelen nagy áramot leadni ( indítás), és nagyon rosszul viselik a túltöltést ( kocsonya forralást).
A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.Tekintettel arra, hogy szavaidból azt veszem ki, hogy neked a Ctek gépjármű indító akkumulátor töltésére kell, amennyiben az akku a gyárival megegyező technológiájú akkor kizárt, hogy zselés legyen ( csak WET, felitatott, AGM lehet) ezért a Ctek 5 nyugodtan használható.
Amennyiben teljes bizonyosságot szeretnél nézd meg a tölteni kívánt akku jelöléseit.
-
Quattro
tag
válasz
agyarka #2908 üzenetére
Én csak abból gondoltam, amít mondtál:
"Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül."
Mivel a Ctek MXS 5.0-nál nem lehet külön választani a zselés módot ezért gondoltam azt, hogy nem alkalmas biztonságosan ilyen aksi töltésére. Viszont a 7.0-nál külön van mód erre ahogy néztem. És most még ki tudnám cseréltetni arra ezért kérdezem ennyire.
Rákerestem a zselés aksikra, sok aksit hozott ki a kereső, hogy vannak ilyenek személyautókba valók.
Igen, pont akartam én is írni, hogy a 7A-es töltés nem sok-e a normál személyautó aksinak.Akkor az MXS 5.0 teljesen megfelelő akár a zselés aksi töltésére is? Akkor marad ez.
-
agyarka
aktív tag
válasz
Quattro #2907 üzenetére
Hol van neked zselés akkud? Manapság egyre kevesebb helyen alkalmaznak.
A Ctek töltőkkel lehet biztonságosan zselés akkumulátort is tölteni, ha nem lehetne nem engednék forgalmazni.
Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ugyan az autó is nagyobb árammal tölthet néha, de külső töltésnél hosszú távon jobb betartani a 0,1C t.Az Optimate 6 ot lemértem, az a 6,5 Ah akkut 700 mA el töltötte, a 60Ah nál meg tolta a maximumot ami ugye nála 4,6 A ( nem elírás, 55 W os a töltő).
-
Quattro
tag
válasz
agyarka #2906 üzenetére
Nem, nem töltögetem a hybrid rendszer akkuját, eszembe nem jutott az. Tudom, hogy az már komolyabb szakértelmet igenyel. Csak az indító akksiról kérdezek de azzal kell foglalkozni mert állófűtés van az autóban és karban kell tartani az aksit, hogy bírja a terhelést.
Akkor ha jól értettem amit írtál akkor a Ctek MXS 5.0 nem alkalmas a zselés akkumulátor biztonságos töltésére hiába van a termék leírásában. Akkor inkább az MXS 7.0 kellene? Ha így van akkor kicseréltettem arra a töltöt ha még lehet.
-
agyarka
aktív tag
válasz
Quattro #2904 üzenetére
Az autó meghajtásának nincs köze ahhoz, hogy milyen indító akkut tesznek bele gyárilag. Attól még, hogy hibrid nem muszáj bele AGM et tenni. Az utasokkal egy légtérben elhelyezés, a kifolyás biztosság, a fogyasztók, a maximális terhelés, a rendelkezésre állási idő, a karbantartási szükségletek és egyéb külső körülmények... , az ezekhez illesztett akku managment alapján határozza meg a gyártó az alkalmazott akku paramétereit és technológiáját.
A hibrid rendszer meghajtó NiMh vagy Li-Ion akkuit meg ne kötögesd, az esetleges Plug-in töltésen kívül jobb, ha elektromosságban jártas, megfelelő rendszerismerettel rendelkező ember foglalkozik vele.
Kis feszültség, kis szikra, nagy feszültség tetemes anyagi kár, ahogy a mondás tartja. -
agyarka
aktív tag
válasz
kuruc01 #2903 üzenetére
A zselés / géles akkukban a sav kötött állapotban van, ezért különösen érzékenyek a túltöltésre. Másképp fogalmazva a töltési feszültség nem érheti el a gázképződési határt amikor buborékok keletkeznek. Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Azokon a töltőkön amelyek képesek károsítás nélkül tölteni a zselés akku kat, ez a töltési végfeszültség / üzemmód választó.
Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül.
Lehetséges, hogy éppen ezért vette pl.vissza az Optimate is a 6 os töltőjénél a töltési végfeszültséget 14,3 V ra. Ettől még a normál /AGM akku sem lesz alultöltött, csak nem lesz max rá töltve. A 7 esben éppen ezért a külön kapcsolható az AGM.
-
kuruc01
tag
-
OldAkita
aktív tag
válasz
zsoca67 #2877 üzenetére
Ezt alá tudom támasztani. A múlt héten valami -12 körül tettem töltőre az aksit és bár minden rendben lévőnek látszott, kigyulladt a 4. led is, reggel én is úgy találtam hogy 12.4-et mutatott a multimeter és a töltőn se a megszokott utolsó előtti zöld led világított, hanem ha jól emlékszem egyik se. Azt hittem amikor lecsaptam a motorház tetőt akkor mozdult el a csipesz, de a helyén volt.
Az érdekes az, hogy egy-két nappal korábban -16 volt és akkor töltött.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- Cyberpunk 2077
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Elektromos autók - motorok
- Azonnali fotós kérdések órája
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Le Mans Ultimate
- PlayStation 1 / 2
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest