Hirdetés
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
- Azonnali fotós kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- CPU léghűtés kibeszélő
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi belépő szinten
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Mini PC
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
agyarka
aktív tag
válasz
Quattro #2899 üzenetére
Az általad vásárolt Ctek savas ólom akkuk töltésére alkalmas, legyen az folyadékos, felitatott vagy AGM. A zselés akku alacsonyabb töltési végfeszültségű, ezért azok töltésére nem alkalmas. Mit értesz hibrid akku alatt?
Töltésnél a sarura is kötheted, ez már nem szikrázik. Üzemszerű hálózati áram és jó töltő nem tesz kárt a gk elektronikájában.
-
Quattro
tag
Sziasztok!
Előre leszegezem, hogy nem értek a villamos dolgokhoz, lehet tök alap dolgokat kérdezek, sőt biztos....
Ha így van akkor bocsánat de pár dolgot szeretnék megkérdezni, hogy ne tegyek kárt se az akkumulátorban, se az autóban. Tehát vásároltam egy Ctek MXS 5.0 Tester és töltőt, plusz egy Ctek intelligens akku őrt.Hogyan lehet tölteni vele az akkumulátort ha nem veszem ki a kocsiból az aksit?
Töltésnél az akkumulátor saruit le kell csatlakoztatni, hogy ne érje kár az autót? Ami videokat láttam a youtube-on ott egyszer sem kötötték le az akksit az autóról csak egyszerűen rákötötték a töltőt és már töltötték is az aksit. De vki azt mondta, hogy le kell töltésnél kötni az aksit az autóról. Hybrid aksi és normál aksinál kell különbséget tenni vagy ebből a szempontból ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk.Normál akksi esetén
A töltő pozitív pólusát az akksi pozitív pólusára, a töltő negatív pólusát az akksi negatív pólusára kell kötni?Hybrid akksi esetén
A töltő pozitív pólusát az akksi pozitív pólusára, a töltő negatív pólusát az autó kasznijára kell kötni? Miért nem lehet a töltő negatív pólusát az aksi negatív pólusára kötni?Az akkumulátorra rátettem a Ctek intelligens akku őrt. Töltésnél le kell venni az aksiról a töltés idejére vagy maradhat rajta? Nem okoz benne kárt a töltő?
A Hybrid aksit a normál személyautó üzemmódban kell tölteni vagy a "hópelyhes" módban?
Azt olvastam, hogy évente egyszer érdemes a RECOND üzemmódban az akksit feltölteni. Ezzel a móddal lehet a hybrid aksit is tölteni?
Ha az aksi fel lett töltve van jelentősége annak, hogy először a töltő pozitív vagy a negatív vezetékét kell levenni az akkumulátorról?
Ha az akkumulátort lekötöm az autóról, mi a sorrend? Először a testet kell lekötni, utána a pozitív sarut? Bekötésnél pedig először a pozitív majd a test kábel jön? Hybrid aksinál is ez a sorrend?
Köszönöm a válaszokat!
-
norrberth
addikt
válasz
torque12 #2893 üzenetére
Ctek mert zártabb a ház IP65 védelem, és ha veszel akkor csak a 5.0 vedd legyen valami az autónak is.
Továbbá XS 0.8 on nincs recond AGM akku töltés és hőmérséklet kompenzálás sem.
Én tutira nem venném meg.. egy 10 est rádobsz Fétisnél 21.756Ft az Mxs- 5.0 ha beregisztrálsz jársz -5% kedvezmény. Ingyenes házhoz szállítás.Vannak itt többen is akik sajnálnak egy normális töltőt az autótól.. Persze ha visszaolvastak volna tudnák hogy Lidl és Aldis baráti macskát hajigálni sem jó.
(#2897) torque12 Szerintem nem sokat ér a szulfátlanító üzemmód, főleg ha hanyagolva volt az akku. Az már dagad a szulfáttól! Tehetsz te arra bármilyen gépet.
Max 1 évet ráhúzhatsz jobb esetbe.Új akku és azt karbantartani.
-
torque12
csendes tag
válasz
tibcsiworld #2894 üzenetére
11 AH-s motorkerékpár akksi lenne legfőképpen töltve vele. Szerintem a rendes töltés is fontos lenne.
-
Kernel
nagyúr
válasz
torque12 #2893 üzenetére
A dokumentációk alapján szinte mindegy, mindkettő 800 mA-es töltő, tartozékok a szemes és csipeszes kábel is.
Ez a Ctek ábrája:
Az Optimate 2 annyiban különbözik, hogy nincs szulfátlanító program, valamint hiányzik a 10 napos lebegtetés.
Ehelyett töltés után 30 percig 13,6 V tartófeszültség, 30 perc szünet, ezt váltogatja. Nekem ez valamiért szimpatikusabb, mint a 10 napos lebegtetés / tartás, de nem vonom kétségbe, hogy utóbbi is megfelelő.
Mindkettő vissza tud kapcsolni normál töltésre, ha esne a feszültség.
Az Optimate 2-nél írják is, hogy ha 200 mA nem elég a 13,6 V fenntartásához, akkor töltésre kapcsol. Valamint arra is utal a leírás, hogy külön készenléti tápköre van, tehát a szünetekben, illetve akku nélkül csak ez működik, a főtápegység leáll, nem fogyaszt áramot.
Amúgy belőlem nehéz kicsikarni állásfoglalást, nem szeretek senkit befolyásolni. Ez más témákban is így van. Leírom, amit tudok, de a döntés mindig egyéni kérdés, hogy kinek, mi a jó, mi tetszik jobban.
-
torque12
csendes tag
Sziasztok!
Egy olyan töltőt keresnék ami ha feltöltötte az akksit nem kapcsol le, hanem továbbra is tölti.
Eddigi kinézett töltőim az OPTIMATE 2 vagy 3, illetve a CTEK XS 0.8.
Kérdésem tehát az lenne, hogy melyiket ajánlanátok, de akár más töltő típust is szívesen meghallgatok ha ajánlotok.Köszönöm.
-
kaliber
aktív tag
Saját tapasztalat jó pár év és autó alatt, hogy ha már kell töltögetni egy akkut (autó) akkor annak annyi, (ha rendben van a generátor) töltögetheted azt akár milyen töltővel úgyis akksi csere lesz belőle.
k. norbi: Azért mert te nem értesz valamit az nem azt jelenti hogy az zagyvaság
Egyébként megvettem az ultimate speed-et idáig jól teszi a dolgát
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2888 üzenetére
Neked láthatóan szövegértelmezési zavaraid vannak, de múltkor már ezt is elmagyaráztam, finoman célozva a képességeidre:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2845-2845.html
-
norrberth
addikt
Tehát ilyen szempontból lehet ócska töltő, lehet Ctek, mindegy
Szerinted..Ha visszaolvasol a fórumon 10x ki lett tárgyalva a Ctek tovább tölti, jobban feltölti, és több kakaó is marad az akkuba napokkal később. Még a Lidl és baráti nem tudják úgy feltölteni.
Nem is igazán érdekel te mit zagyválsz itt össze. Megmondom őszintén.
-
Kernel
nagyúr
Igen, így értettem én is, meg arra próbáltam kilyukadni, az akku szempontjából mindegy, milyen egyenárammal húzzák fel adott feszültségre (sima DC, impulzusok, félhullámú szinusz stb.). Lényeg, hogy végül eljutott valamilyen szintre.
Tehát ilyen szempontból lehet ócska töltő, lehet Ctek, mindegy.
Megint más kérdés, hogy túl nagy árammal, túl hamar felszalad a feszültség, emiatt be kell fejezni, de az még nem jelenti, hogy fel is lett töltve.
Ehelyett jobb a kisebb áram, lassan emelkedő feszültség (illetve behatárolt feszültség), több töltést lehet így bevinni.
Csak itt még egy kis fizikai ellentmondás is bejött a képbe, amit már részleteztem, az is más dolog. De szerintem ki kell még várni, hogyan fog viselkedni az akku.
-
doso21
csendes tag
Egy nagyon fontos dolog, az 1 ampert a töltő mutatójáról olvastam le... lehet köze sincs semmihez csak mutat valamit. Csak a feszültséget mértem.
És az nem a CTEK töltő volt, hanem írtam, hogy a régi töltőm amit még 1 éve a Tesco-ban vettem!
De az arányokat értem.
ahogy levettem a sarukat már tettem is rá a Ctek töltőt. azért is mondtam hogy valami nem kerek nekem sem.
És még nem a Varta blue dynamic aksira vagy a Ctek töltőre gyanakszom.A Ctec töltőnél nem mértem meg mennyi amperral vagy feszültséggel tölt.
Egy a lényeg, ami tény... hogy azért a több árért több minőséget is kap az ember.
És ez tényleg feltöltötte. -
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2882 üzenetére
Ez nem magyaráz meg semmit, az még mindig csak 15 V kerekítve, továbbá ott már a 4. szakaszban van (CV). De az előzményben nem erről volt szó:
Már a töltő áram 1A-ra lement (régi mutatós töltő) töltőfesz felment 16V fölé. Gondoltam kész de azért megpróbálom az új töltőmet. Háát az első 3 jelig jutott.
Ha 16 V-ról 1 A áramot vett fel, akkor 15 V-ról sem vehetne fel 5 A-t, fizikai képtelenség. Kivéve, ha nem rögtön rakta át, hanem volt közben valamennyi szünet is.
3 jel --> 5 A-es töltési szakasz (CC).
Egyébként, amikor azt írtam, hogy 14,4 V, de nem fűztem hozzá, hogy van még a hőkompenzálás is, az nem azért volt, mert nem tudok róla, hanem csak az adott probléma szempontjából lényegtelen szószaporítás lett volna.
-
Kernel
nagyúr
Azért ez nem egészen így működik, van itt pár ellentmondás.
Ha 16 V-ról 1A áramot vett fel az akku, akkor Ctek töltőről (ami 14,4 V fölé nem megy), hogyan vehet fel 5 A áramot (3. szakasz)? Valami itt nem kerek. Vagy volt közben valamennyi szünet is (önkisülés).
Azt még megérteném, ha rögtön a 4. szakaszba kapcsolna, mert 14,4 V-ról még mindig vehet fel annyi áramot, ami mondjuk kevés a leálláshoz:
Nem tudom, a Ctek mennyi áramküszöbnél vált csepptöltésre, csak a szemléltetés kedvéért jelöltem be 0,5 A-t. Egyébként 100 % töltést elvileg csak később, a csepptöltés során lehet elérni.
Másik hozzászólásod is tekintve, ha feltételezzük, hogy az akku azért (is) merül le túl hamar, mert az önkisülése megnövekedett (egy vagy több cella átvezetése miatt), akkor előállhat ilyen jelenség, hogy a 4. szakaszban sokáig tartózkodik, majd lassan készre vált. De attól még nem javul meg akku, a Ctek sem tud csodát tenni.
Akku szempontjából áram-áram, mintha azt mondanám, hogy egyik csapból is víz folyik, meg a másikból is. Csak egyiket processzor szabályozza, másikat meg nem.
-
-
HagaNRG
őstag
Hópihe ikonnal a kijelzőjén én is rajta hagytam most az autón a LIDL-ös töltőt. (és itt éjszaka nem -1-2 fok lesz tutira, hanem legalább -15) De nem hinném, hogy ne tudná így tölteni csepptöltéssel)
-
doso21
csendes tag
Nem akarom sztárolni a Ctec-et. De megéri az árát.
Régi aksit töltöttem több mint 14 ótán át. Már a töltő áram 1A-ra lement (régi mutatós töltő) töltőfesz felment 16V fölé. Gondoltam kész de azért megpróbálom az új töltőmet. Háát az első 3 jelig jutott. Azaz nem érte el a töltöttség a 80%ot. Hagytam rajta kb egy óra múlva se ment tovább. Reggelre végzett és valóban fel volt töltve. Nyugalmi fel a multiméter szerint 12.86.
A másik töltő ezek szerint hiába 6 A-es. Nem tudta 80%ig se feltölteni. Ezért kellett nekem heti szinten töltögetni.
Most kíbáncsi leszek hogy bírja. -
ddsteel
aktív tag
válasz
crissprivat #2873 üzenetére
Pedig nekem ez is tetszik... csak feltölti teljesen ez is....
-
xeo98
csendes tag
válasz
adamos0606 #2868 üzenetére
Nekem az Aldis olcsó van, az csak hópihe módban (hidegtöltés vagy mi a neve) tölt minuszokban. Most is megy
-
agyarka
aktív tag
-
adamos0606
tag
Sziasztok! Mínusz 1-2 fokban lehet a töltőt működtetni? Konkrétan a most is kapható Lild-s töltőt használnám ilyen hőmérsékleten.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
Inhouse #2854 üzenetére
Én is vettem 2-t biztos, ami biztos
Jó, hogy mondod, hogy 0,2V-tal kevesebbet mutat, mert csodálkoztam, hogy csepptöltésen 12,7V-ot jelez ki, de akkor ezek szerint az 12,9 V, ami épp a fullra töltött akku feszültsége. Akkor most jó, hogy 12,9-cel tölt csepptöltésen vagy inkább kicsit afölött kéne lennie? A 12,7 kijelzést keveselltem.
-
sandró60
addikt
válasz
-Gabesz- #2864 üzenetére
Ahol vettem (Békásmegyer) a boltban a rendelési asztalnál kb 8-10 db volt előkészítve a pulton.Azt hitték,hogy én is a rendelésemért jöttem,de én mielőtt odamentem felhívtam őket,hogy van-e készleten és rendelés nélkül hoztam el.Az eladó megjegyezte nem győzik a beszerzést.
-
-Gabesz-
senior tag
-
DeFranco
nagyúr
nekem semmi tapasztalatom nincsen, teljesen tök vagyok az elektronikához, a multimétert sem tudnám használni, se ellenálláshoz se semmihez nem értek.
a feszültség-áramerősség-teljesítmény(?) kapcsolatot ismerem. ennyi.
idővel persze jó lenne megtanulni, de jelenleg ez a helyzet.
-
Kernel
nagyúr
válasz
DeFranco #2857 üzenetére
Annyiban különbözik a multimétertől, hogy műterhelést is képez szerintem, ettől függetlenül én nem tudnám kihasználni, a tapasztalatok alapján, illetve nekem megfelel a terheletlen mérés. Abból is látom, amit kell.
De elképzelhető, hogy valakinek meg az a jó, akinek nincs multimétere és tapasztalata ilyen téren.
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
töltőm már van, de most a lidl kihozott egy ilyen tesztert is. jó ez valamire? érdemes ezért pénzt adni?
vagy inkább vegyek egy olcsó multimétert és tanuljam meg használni, többre megyek vele?
-
HagaNRG
őstag
Megvettem a LIDL-ös töltőt.
Egyetlen kérdés, tudom, nagyon balek, de akkor is: Most akkor már nem él az, hogy a negatívot a negatívra, pozitívot a pozitív sarura és kész?
A könyve szerint is a pozitívot az akkutól távol, a karosszériára rögzítsem... (de fényezett rész is lehet?) -
Kernel
nagyúr
válasz
DigitXT #2850 üzenetére
Természetesen a mintavétel okozhat ilyet, mindenesetre arra is rávilágít, hogy indítás után az akku töltöttségi állapotát követhetik a gerjesztés pillanatnyi lekapcsolgatásával, azt sem lehetne látni.
Abban sem látok kivetnivalót, hogy menet közben már nem kapcsol vissza az emelt feszültségű töltés. Amikor már megyünk az autóval, nem is szokás pluszban rátöltögetni.
Közvetlenül az indítás után van létjogosultsága, hiszen tapasztalhatják, akik rövid városi utakat mennek, sok indítás, kevés töltés, végül elfogy az akku.
Elképzelhető, hogy a kezdeti rátöltéssel épp ezt akarják kivédeni, hogy ilyen üzemmódban is minél hamarabb visszatöltsön, még mielőtt ismét leparkolna a sofőr.
Noha nem pont arra tervezték, hogy a taxis állóhelyzetben is folyton szipkázza lefelé az akkut, de a töltési rendszer még ezt az igényt is ki tudta elégíteni, lemerülés nélkül. De egy indítóakku nem épp ciklikus üzemre való, ezért túl hamar kinyíródott.
-
Inhouse
őstag
válasz
HagaNRG #2838 üzenetére
5490, inkább 5500Ft az.
Vettünk belőle, tetszik. A 3,8A-es töltőáram inkább 4,2, a 3A-es pedig olyan 3,3A. Első pár próbánál engem is megviccelt az itt már sokszor leírt "felszalad, majd vége", de aztán többet nem csinálta ugyanazon az akkun sem. Van próbálni való bőven, van egy több éves akkukat magába foglaló csere készletünk és egy leadott hibás akku adag is. 0V-os, szakadt akkunál el sem indul. Az LCD kijelző töltés közben 0.2V-al kevesebbet mutat, egyébként egész pontos. Valószínűleg a PWM miatt az átlagolás ezt hozza, de simán belefér. Ennyi pénzért ajándék.
-
Brogyi
őstag
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2840 üzenetére
Nem, nekem az egyes ólomakkuk gyári adatlapjain is szereplő standard tartófeszültség (13,8 V) a szimpatikus érték, pláne miután két olyan autóm is volt, amiben 10 évet bírt ennyivel az eredeti akku. Sőt, régebbi autóim is voltak, ennyi feszültséggel, csak ott ez már követhetetlen, hogy mi volt az eredeti.
A cikk 13,5 V-ját a Renault mérnökeinél kellene szóvá tenni.
Szakmabeliként én más megközelítéssel állok hozzá az ilyen dolgokhoz, tehát inkább arra keresek logikus magyarázatot, hogy miért így tervezték, mi volt a koncepció, miért jó ez így, ahogy kitalálták.
Laikusoknál ez kicsit másképp működik, ők néha szeretik hülyének nézni a mérnököket is:
-
Brogyi
őstag
Valami nálad nincs rendben. Nézd [ezt] a részletet. Itt a jobb felső sarokban szépen látod, hogy tér magához az akksi.
Rossz scanner-t választottál, vagy a chinese seller átvágott.
A szivargyújtós voltmérés maradt, vagy beszerzel egy ilyet. Elég sok info van azon az apon. Lehet, hogy ezzel készült a Forex-es grafikon. A video alapján én vennék ilyet, de sajnos a Piaggio-hoz nem jó. -
HagaNRG
őstag
Sziasztok!
Akkor reggel irány a Lidl és hozzuk az 5600Ft-s töltőt.
Autót/motort úgy szeretnék tölteni, hogy nem veszem ki az akksit belőle, hanem a téli estéken néha-néha rádugom. (Jelzem, minden járművemben szinte teljesen új akksi van, így csak maintenance funkcióra van szükségem igazából, hogy idő előtt ne menjenek tönkre. A motor sajnos relatíve hűves, 10 fok körüli helyiségben telel, az autónál meg megesett pár alkalommal mostanában, hogy éjszakára a belső világítás rajta maradt és reggelre lemerítettem, ezért erőltetném a töltőt, hogy ne fingassam ki a hideggel még jobban az akksit. Nem, mintha a lámpás éjszakázás nem tett volna már épp eléggé be neki így is).
A másik autóm pedig egy teljesen új, 2 hónapos kocsi, amit csak második autónak használunk, így előfordul, hogy 1-2 hétig sem mozdul ki a garázsból, ami igazából nem garázs, hanem egy 2 oldalról szabad és átszellőző fedett autóbeálló. Tehát a hó nem lepi be, reggelre nem fagy és deresedik le, de azért nem is izzad a melegtől a kocsi. Tehát az új akksit is vigyáznám egy csepptöltővel, ha igaz...Mehet piros a piros, fekete- a fekete sarura, vagy ez valami régi berögzülés, és a töltő feketéjét a kasznira kell rakni? (vagy én értettem félre valamit nagyon?)
-
-
Kernel
nagyúr
Ha meg tudod nézni a cellák pezsgését és kiderülne, hogy az egyik gyanúsan csendben van, míg a többi vígan pezseg, az már nem sok jót sejtet.
Egyébként voltak itt olyan esetek, ami arra utal, hogy a gyakori túltöltés, pezsegtetés hozzájárulhat a lemezek anyagának eróziójához, széthullásához, átvezetés képződéséhez. De az is lehet, csak lejárt az ideje.
Lehet betenni nagyobb akkut, ami fér.
(#2834) Brogyi
Legalább a következő akkut meg kellene majd várni szerintem, hogy egyedi eset volt, vagy az is így jár.
Amit akartam még említeni (illetve áttételesen írtam), hogy a taxis álló motornál jóval többet használja, mint az szokásos, ezek viszont indítóakkuk, nem épp ciklikus üzemre való elvileg.
-
doso21
csendes tag
Amúgy a gyorscsatival nyert meg a CTEC
Alsó hűtőrácshoz rögzítve asszonykának sem nyűgös a töltőt csatlakoztatni.
Gondolkoztam erősen a tesztelős válltozaton de jobb multiméterrel látható mennyire esik le a feszültség indításkor, valamint hogy mennyivel tölt a generátor. Mert kb ezt tudja egy 10 essel többért. Javítson ki aki szerint elnéztem valamit -
-
doso21
csendes tag
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy most vettem egy Ctek töltőt. (Le a kalappal profi,minőségi hatás) egy korábbi töltőm nyugdíjjaztam mert észrevettem hogy töltés közben pezsgett az aksi és 16-17 V ra is felment a töltő feszültség.
Adott egy kis puntó ami max 4-5 km es útra van használva naponta. Szóval ilyen hidegben többet merül a sok indítástól mimd tölt. A régi töltővel egy éjszaka után pöccre indul. De már másnap megint nehezebben
.. (nincs 1 éves az aksi). A meglepetés a Ctek volt amikor kb 8 óra töltés után (45Ah) a CTEC még azt jelezte hogy nincs 80% on és töltötte.
Lényeg a kérdésokozhat gondot az előző buta töltő?
Ha esetleg zárlatos vagy rossz az aksi érdemes 45 helyett nagyobb kapacitásút venni? Mondjuk max 56 ami elfér -
-
Kernel
nagyúr
A görbén nyoma sincs az indítózás hatására leeső feszültségnek, így nem hinném, hogy az akkun mértek. Csak remélni lehet, hogy az akkucsere alkalmával rátettek egy rendes műszert is.
Pedig elképzelhető, hogy épp az indítás alatt mért esés függvényében emeli rá a feszültséget. Gyakorlatilag indítást használhatja terheléspróbaként.
További lehetőség a generátor gerjesztésének lekapcsolása tizedmásodpercekre, amit senki nem vesz észre, de tesztmérésekre alkalmas, az akku töltődését érzékelni lehet ilyen módon is. De ha a grafikonon az indítást sem látjuk, akkor ilyet sem lehet észrevenni.
Az első grafikonnál mintha még jobban le lett volna merülve, mert először 25 percig emelt töltés, leáll, utána 10 perc, leáll, de egyik alkalommal sem vett vissza, mert hamarabb leállították a motort, mint erre sor kerülhetett volna.
Csak a következő indítás 5 perc emelt feszültsége után áll be a töltés normál szintre.
A második grafikon különbözik abban is, hogy amikor leállítja a motort, valamivel terhelget az akkura. Tehát ez nem az éjszakai parkolási szint, hanem láthatóan az alá esik be a feszültség. Sőt, relatív gyorsan esik.
Kivéve 16:10-kor, amikor valószínűleg leparkolt és magára hagyta az autót.
Megfigyelhető, hogy a reggeli indítás után 10 perc rátöltést elegendőnek "gondolt" a processzor, viszont az állóhelyzeti fogyasztások miatt 13:50-kor ismét rátöltött 5 percet. Csak ezután leállt a motor, többet nem is tudott volna. 14:30-kor indították ismét, amikor még 20 percet töltött rá pluszban.
Leállás után megint aktív terhelés, de ettől még nem tudott lemerülni annyira, hogy a következő indításnál emelni kelljen. Végül "aludni" ment, ott már nincs plusz terhelés.
Mindent összevetve, szerintem ki van ez találva. A konstruktőrök nem az akku állandó 14,4 V vízbontási küszöb közelében való tartását választották, hanem inkább egy kímélő 13,5 V feszültségre állnak be.
Ha az indítási tesztnél gyengének mutatkozik, plusz energiával pótolja. Ennek mértékét nem biztos, hogy az indítási esés szintjéből kalkulálja, nem zárom ki, hogy kontrollálja is a töltést, a gerjesztés rövid, észrevehetetlen lekapcsolgatása mellett.
Hogy a taxis állóhelyzetben sűrűn merítgeti, emiatt (és/vagy minőségi hiba miatt) 18 hónap alatt kinyírta az akkut, az nem a töltés problémája szerintem. Valójában még a merítgetés ellen is jól dolgozik a rendszer, úgy néz ki.
A töltés dolga elvileg, hogy energiadeficit ne keletkezzen, reggel induljon az autó. Autó indul, a rendszer működik.
-
Inhouse
őstag
válasz
kuruc01 #2829 üzenetére
Szép árak vannak. Nem láttam még ezeket, de továbbra sem értem, mire lehet jó. A dugóval való töltés a gyújtás miatt kilőve, minimális számú régebbi autónál megy anélkül. Vagy esetleg egy utólag beépített fix aljzatnál, de akkor meg ott van helyette a hozzá adott szemes csatlakozó. Az aljzatnak meg akkor van értelme, ha lenne egy tápegység módja a készüléknek, pl. CTEK MXS10, vagy Carstel 12V-24V-25A-12,5A 01.80.250. Az MXS5.0-nál pont nincs ilyen, ha jól tudom.
-
kuruc01
tag
https://www.akkutop.hu/ctek_gumikopeny_mxs36__mxs50_1344 lejárt a szerk.időm,nem sikerült linkként küldenem
-
Inhouse
őstag
válasz
kuruc01 #2818 üzenetére
A szivargyújtó csatlakozó a töltőn elég érdekes és eléggé felesleges. A mai autóknál már nincs a szivargyújtón feszültség gyújtás nélkül. Tehát hiába dugod rá. Gyújtással akkut tölteni meg nem túl jó.
A csatlakozó amit láthattál az egy spec, reteszes, vízmentes cucc. Arra való, hogyha rendszeresen töltöd az akkut, akkor a hozzá adott szemes ellendarabot rácsavarozod a sarukra, így nem kell csipeszelni, csak rádugod a töltőt. Nem tudod fordítva rácsíptetni, nem esik le, stb. Ha meg normál módon akarod használni, akkor rádugod a csipeszes ellendarabot.
Ráadásul ebből a szemes csatlakozósból létezik egy 3 LED-es feszültségjelzős változat is. -
Brogyi
őstag
Azt a mindenit, most esett le hogy lehet a Forex-sek is így mérhették OBD-n keresztül. Nem tudom mivel mértek, és hogy hol az nem esett le nálam. Az a nagy kérdés nálad, hogy a központiegység tekergeti-e a gerjesztést. Amennyiben menetközben mindig 14-15V között van akkor valószinűleg nem.
Azzal a OBD scannerrel is nézd meg menetközben mit mutat. Kicsit veszélyes, mert elvonja a figyelmedet, de talán valami információt nyersz. Kiváncsivá tettél. Írd majd meg az eredményt. -
Brogyi
őstag
válasz
kaliber #2821 üzenetére
Mode gomb biztos rossz. Típushiba.
embe
Amit az akku sarkán mérsz az a fontos. Az akku nem ismeri az OBD-t. Neki a feszültség számit amit kap.
Amint kiderült azért az is fontos lenne, hogy menetközbe mit is mutatna az a multi. Ez a neheze.
Említették azt a kinai szivargyujtós kijezőt. Na, azzal hasonlítsd össze a multival. Nem is olyan nehéz. -
kaliber
aktív tag
Sajnos az Aldis 6-12v töltőm tönkrement (MD 11951) 2009-ben vettem de alig használtam jóformán csak télen stand by led világít, de mode gombra nem reagál semmit. Elvileg elrontani nem lehet
magyarán állásában elromlott bosszantó.
Vehetek egy másikat csütörtöktől akciós lesz a Lidl-ben remélem azzal nem járok úgy hogy három év után megy tönkre. -
Brogyi
őstag
Hát [ez] csodálatos cikk, ami sajnos egybeesik az én tapasztalatommal. Pont most kaptam egy Ca-s 2 éves akksit. Először szinte semmi kirívót nem láttam. A kapacitás teszten pedig erősen megbukott. 40Ah helyett 12Ah lett. A CCA az 77%-os.
Teljesen zárt, tehát csak kidobni lehet. R=11mOhm. Kicsit magas.
A Renault-ra visszatérve ez sajnos már nem egyedi. Nem csak a Renault-ot érinti. Ugye PSA group. Ott nem csak franciák vannak. Ha rosszul tudom majd kijavítjátok.
Az jól látszik felkészültek a Forex-sek, bár egy kicsit reklám szagú. Az viszont tisztán látszik, hogy manapság már nem olyan egyszerű az autóvillanyászat, és kevés műhely képes erre. Valami hasonló a helyzet az injektoros mühelyeknél. Akinek ma nincs skópja az kókler, vagy csak az egyszerűbb hibákat tudja levadászni hatalmas haszonnal. -
kuruc01
tag
A Ctek mxs 5-höz árulnak szivargyújtó aljzattal ellátott csatlakozót is.A dugósat értem,a szivargyújtón keresztül tölti az akkut.De mire való a másik?Kétlem hogy 12V-os tápegységként használható lenne vagy mégis?
-
HagaNRG
őstag
válasz
tibcsiworld #2816 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
HagaNRG #2813 üzenetére
Azért mertem ajánlani a "mini" cteket, mert a "Rider Akkumulátor töltő UNICHARGER" is 9000 volt, most nézem, 14 900. Árban és minőségben akkor ctek!
Nekem amolyan lidlis féle van szlovák kivitelben! Eleinte féltem, és vettem egy pici multit is, pár oldallal ezelőtt is írtam! Sima 5500-as töltő, egy 1500hufos multi, abba alapból új gombelem (ez fontos), és méred a töltőd először óránként, aztán érzés szerint!
szerk.: aksit ez tuti nem nyír ki, ha nem hibás!
-
HagaNRG
őstag
válasz
tibcsiworld #2808 üzenetére
Köszi a segítséget!
10 ezret nem feltétlen akartam érte adni. (ok, autó is van, motoros is, előbb-utóbb lehet, hogy meghálálja magát, de amíg közel egy új akksi árába kerül a kütyü, addig nem akartam ilyennel foglalkozni)
Az 5600Ft-s Lidl-ös töltő viszont szimpatikus lenne az áráért...
Ezzel is megoldható az, hogy ha az egyik autóm/motorom sokat áll (télen, vagy nyáron hetekig akár), akkor ez folyamatosan rajta legyen afféle karbantartó csepptöltőként? Vagy ezt a LIDL-ös kütyüt folyamatosan rajta tartva kinyírom az akksit úgy, mint a régi töltőkkel?
Köszi!
-
-Gabesz-
senior tag
Igen, szerintem is nagyon szuper a mini bika. Később beszerzek egyet.
Most viszont csütörtöktől a Lidl-ben akciós a kijelzős töltő! [link]
Vissza olvasva a topikban sokan meg vannak elégedve vele, bár olvastam pár lehúzó posztot is. Érdemes megvenni ? Van róla infó, hogy hány lépcsős töltést alkalmaz a készülék?
Az Akkukraftot jobbnak tartom, de az 13 körül van...ez meg fele se, ezért szerintem reggel veszek is egyet, hacsak nem beszéltek le róla.
-
-Gabesz-
senior tag
Köszi a választ!
A mini bikázóra reagálnék. Tehát nem töltő, csak mini bika. Szóval értem hogy 15 perc töltés jobb lenne, de a 4. emeleten lakom, lift nincs, garázs sincs. Tehát akut ki kell venni, felvinni. Nagy hidegben, korán reggel jól jönne egy ilyen kis csodaszer, ha mondjuk az aksi még nem túl rossz, csak a nagy hideg és esetleg az 1-2 nap állás leszívta az erejét. Sőt akkor is jól jönne ha mondjuk nem otthon merül le az aksi. Legutóbbi akkumulátor cserekor, a régi darab a munkahelyről nem akart haza hozni, be kellett tolni. Ebben az esetben is segített volna egy bika.
Ilyenre gondolok ni:
[link]
[link]
[link]
10-15 körül be lehet szerezni és ad egy kis biztonságérzetet, nekem tetszikpowerbank helyett ilyet tartanék. (Annak is használható)
Persze mellé kellene egy modern töltő is, a botond már nem az.
Nekem most 2 készülék jön be, az egyik az Akkukraft, amit mindenki dicsér, a másik pedig a Lidlis töltő. amit szintén sokan dicsérnek. Az utóbbi olcsóbb, ha valóban jó, nekem az is megfelelne. Így nagyjából 20 ezerből be is tudnák szerezni egy minibikázót és egy modern töltőt is. -
embe
nagyúr
Az ilyen Einhell töltőkkel van tapasztalata valakinek?
-
HagaNRG
őstag
Sziasztok!
Ezt válasszam, vagy a Lidl-ös 6000Ft-s töltőt?
http://www.shox.hu/rider-akkumulator-tolto-unicharger/?p=430DE121OWR000012V autó és motorkerékpár akksi karbantartásra kellene valami... (pl. ha a motorom októbertől márciusig egy hűvösebb garázsban telel, akkor szeretnék valamit rajta tartani, mintsem az akksit szerelgetni ki-be)
Köszi szépen!
-
Kernel
nagyúr
válasz
-Gabesz- #2800 üzenetére
Régi töltőt is lehet használni, ha valaki odafigyel töltés közben és méri a feszültséget. A ritka buborékolás még jó egyébként, de sokkal jobb egy multiméter.
Ebben a kategóriában nem szokott lenni túltöltésvédelem.
Bikázó töltő egy jó poén, marketingnek is jó, csak szerintem nem feltétlenül van értelme, gyakorlati kihasználhatósága.
Nekem, ha nem indul az autó, 10-15 perc töltés elegendő egy 10 A-os töltővel, de azt sem állítom maximumra, csak 5-10 A közé. Sokszor 10 perc sem kell neki, annyit ki lehet bírni.
Ha már ennyire le van merülve, hogy nem indít, akkor nem olyan jó bikázni, mert indulás után a generátor azonnal ráemeli a végfeszültséget, ami hirtelen nagy töltőárammal jár, nem tesz jót az akkunak. Szerencsére elvileg, mire a nagy áramtól túlmelegedne, addigra már lecsökken az áram, meg a hideg is besegíthet.
-
Kernel
nagyúr
-
Mahou
csendes tag
Vettem az Aldi-ban egy töltöt, es raraktam az 50ccm-es robogom akksijára, ami vagy AGM vagy zselés, mert nincsenek rajta "kupakok".
Ehhez a fajta akksihoz is jo az Aldi töltő?
Koszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo LOQ 15APH8 gamer laptop 15,6" 144Hz, AMD Ryzen 7
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Eladó karcmentes Apple iPhone 11 128GB / 12 hó jótállással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest