Hirdetés
- Hobby elektronika
- Azonnali fotós kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- CPU léghűtés kibeszélő
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi belépő szinten
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Mini PC
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
v1rus
tag
válasz
Mr Bond 007 #3499 üzenetére
Köszi neked is és a többieknek is, úgy tűnik szerencsére olcsóbban hozzájutok egy LIDL-s töltőhöz egy hardveraprós kolléga által, úgyhogy végül az lesz.
-
csiga8
senior tag
Sőt. Tovább tesztelve.
Autóban ( motortér csati széthúzva) riasztó ki-be kapcsol, beül zenét hallgat, stb. A feszültség egy-egy pillanatban leesik akár 12,3 V-ig is, de szépen visszatölt, majd csepptölt úgyis, hogy rajta az akkun a töltő folyamatosan.
Ha a feltöltött akkuról leszedem, és újból felteszem az auto xs töltőt pár perc múlva, akkor már előfordul, hogy a CHA feliratnál megáll és 14,4 V, vagy 14,8 V-on tölt, nem mindig áll vissza csepptöltésre.
Ha viszont néhány percig használom az akkut ( lásd fentebb), akkor normálisan tölt és átáll csepptöltőre ha leszedem az akkuról, ha nem.
Szóval ez ezt tudja.
Még valami. Kíváncsiságból a merített akkura kettő Aldis XS töltőt tettem ( többször is) simán működik, nagyobb árammal tolja az akkut. Mostmár mindent kipróbálok alapon még az Ultimate speed is rákerült, akkor még nagyobb árammal tolta az akkut. Semmiben nem tett kárt. Az ultimate speed szépen kikapcsol, az XS töltőből az egyiket a töltés vége felé pedig leszedem, hogy azért ne baxxon oda nagyot az 55 Ah-s akkunak.
-
Kernel
nagyúr
Pont fordítva, úgy néz ki. Nála akkor működik normálisan, ha van rajta minimális terhelés. Ami egyébként nehezen magyarázható meg. Amit múltkor kifejtettem, abban legalább van valami logika, ebben nincs.
Normális működés alatt azt értem, hogy egy idő után váltson csepptöltésre, tehát csökkenjen a feszültség 13,8 V körüli tartófeszültségre.
-
v1rus
tag
Sziasztok!
Vennék (elsősorban) zselés akksis nagymotoromhoz egy csepptöltős "okostöltőt".
Két kérdésem lenne:
Az egyik, hogy a LIDL-féle Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 megér-e 10k-t nem a LIDL-ből 3 év magyar garival vagy csak a LIDL-s akciós 5k körüli árban érdemes megvenni?
A másik kérdés, hogy egy CTEK XS CPL-2054 szintén 10k-ért 3 év magyar garival jobb vagy rosszabb választás lenne, mint a LIDL-s?
Esetleg ilyen árban van jobb ötletetek?
Köszönöm! -
pimmi
senior tag
-
Inhouse
őstag
Múlt héten én is meglepve tapasztaltam, hogy az LCD-s Lidl-s sem állt át csepptöltésre, 14,4V-on tartotta az akkut napok múlva is. Ezen az autón van már hetek óta, mióta megvettük, az autó áll. Néha elviszik (eddig kétszer), visszaáll, visszarakom rá. Eleinte simán átállt cseppre a végén...
-
csiga8
senior tag
Most a legutolsó akcióban vettem 2 db Aldis Auto XS töltőt.
Itt a fórumon a túltöltésről olvasok mindig, azért kíváncsiságképp teszteltem.
Autóból kivett akkut ( lerongyolt Bosch S3 55Ah, sokat állt használt, de talpra állított AGM Global ( Rocket) 68Ah, illetve zsír új Exide premium 72 Ah) mindkettő állandó 14,45V, vagy 14,85V-on tartja és CHA felirat megy. Akár napokig is.
Rendeltem egy (kínai) deszulfátort, és a "játszó" S3-ra tettem, amit műterheléssel időnként merítek, majd újratöltöm. Arra lettem figyelmes, hogy ha a deszulfátor ( 70 mA-s fogyasztó) is az akkun van, akkor a töltésnél ( CHA felirat alatt) kb 15 V-ig tolja, majd hirtelen abbahagyja a töltés, leesik valamennyire a feszültség és újból visszatolja 15 V-ig. Ezt néhányszor eljátssza akkutól függően 6-10 percig, majd átáll csepptöltésre. ( a deszulfátor terhelés nélkül napokig CHA felirat és rotyogtatja 14,4-14,8 V-on valahol)
A kijelző mutat mindenfélét, de valójában 13-13,4 V között áll meg. Az S3-on, ami a éledezik, azon a legmagasabb. Mindkét töltőt kipróbáltam mindhárom akkuval, a helyzet ugyanez. Deszulfátor terheléssel van csepptöltés, anélkül 14,4-14,8 V-on tartja CHA feliraton.
Aztán kíváncsiságképp kipróbáltam autóinkban, amikben van nyugalmi áramfelvétel. Egyedül az Octaviáét mértem, az 30 mA. A B7 Passat és a Seat Ibiza nyugalmi áramfelvételét nem mértem.
Az érdekes, hogy szinte ugyanazt "eljátszotta", mint amikor a deszulfátorral töltöttem a kiszedett akkut.
Az új, néhány hónapos Exide AGM és premium akkukat múszere szerint 13.3 V-on ( valójában 13.1 V) csepptöltötte, akár napokig. A 6 éves Exide excell akkun műszere szerint 13.0 V-on tartotta, ami tényleg annyi volt.Majd a hozzáértők kielemzik, hogy miért kell 30-70 mA műterhelés, hogy a töltő csepptöltő funkciója (is) rendesen működjön.
Mindenesetre így, hogy kiismertem, már nem akarom visszavinni. -
op9
aktív tag
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy Lidl-ben mikor lehet újra Ultimate Speed töltőt kapni?
Vagy nagyjából mikorra várható?
Kösz! -
DigitXT
félisten
Tegnap egy 1,5V-ra merült autó akksit élesztettem fel a CTEK-kel:
természetesen normál módban nem látta. Supply módban viszont
13,6V körül tart függetlenül a terheléstől, ha az <7A. 40 mA áram,
ha megindult, akkor sokat mondok. De pár perc múlva már 55 mA
volt. Szóval bizakodó voltam. Talán fél, vagy egy óra telt el, amikor
már ~4A-t mértem! Átkapcsoltam normál töltésre. 12,4V-ról indult,
feltöltötte: BT280-nal tesztelve a 480A indítóáramból ~91% maradt.
7,04 mOhm belső ellenállást mért, és 13,06V-on állt az akku.Na gondoltam, ezután még javíthatok rajta a Reconddal... Nos, ez
nem volt túl jó ötlet! Mivel azon kívül, hogy enyhén forralta a savat,
s korrodálta a BT280 csatiját romlott az indítóáram a kezelés után.
7,35 mOhm belső ellenállást mért... viszont ezt közvetlenül a töltő
leválasztása után teszteltem - magától is esett a fesz (13,32V-ról),
szóval végül is lehet ez egy mérési hiba, mert nem így kéne mérni.
(Felületi töltés eltávolítása, kevés A-es, konstans terheléssel, stb.)Persze, ez a mélykisülés amúgy is eléggé halálos tud lenni. Csak
hát ez van: az autó egyelőre áll, töltögetni sem igen volt lehetőség.Igazából csak azt akarom mondani, hogy jó ez a CTEK töltő na.
De ott volt talonban az orosz, ha nem kapná el a fonalat...Szerk: visszavonom! A korrózió nem a Recond alatt alakult ki.
(Csak korábban nem vettem észre, mert sötét volt a garázsban.)
Valószínűleg szarul csatlakoztattam rá, aztán ezzel hálálta meg...!
A BT280 krokodilcsatiján keresztül ment a töltőáram egész éjjel. -
csiga8
senior tag
válasz
Mr Bond 007 #3477 üzenetére
Úgy úgy! Szintén a posta!
-
Inhouse
őstag
válasz
numera007 #3470 üzenetére
Ha téged, vagy bárki mást érdekel telepítés/szöszölés mentes módon az adatok mentése, csináltam egy kis programot a kiolvasáshoz. Végigpróbálja 2-től 35-ig (nekem eddig 8 és 9 volt a próbák alatt) a COM portokat, ahol talál eszközt, rácsatlakozik (más ne legyen soros porton csatlakoztatva, sajnos azonosítani nem tudja a program), egy gombnyomás és kiolvassa az adatokat, és le is menti dátum_idő_batt_test.txt néven.
Az kiderült közben, hogy minden mérés csak a saját típusát írja felül. Tehát ha mértél akkut és indítózást, meg töltést is, aztán egy akkut külön, akkor az akkumérés az új lesz, a többi marad...házi egy felhasználós használatban ez nem akkora gáz, de nekünk igen...lehet írok nekik egy mailt a kívánságokkal.Nem tudom, hogy volt-e már, de március 8-21-ig a Metro áruházakban a CTek MXS 5.0 (piros gombos a képen) töltő 19.999Ft.
-
csiga8
senior tag
válasz
Mr Bond 007 #3475 üzenetére
Eddig 1 alkalommal megsemmisítették, 1 alkalommal visszaküldték a feladónak. Azzal jól jártam, mert újból postázva megkaptam.
-
Inhouse
őstag
válasz
numera007 #3340 üzenetére
Megjött a Lancol Micro-200 csoda nekünk is. Teszt alatt van, hasonlítjuk a DHC-BT301-hez (meg a 100-ashoz is). Eddig inkább kevesebbet mér a 301-hez képest. Egyszer meg is viccelt minket, a laza saru miatt, alig több, mint a felét mérte a másikhoz képest. Nagyon tetszik az indításteszt és a töltésteszt, a kis oszcilloszkópjával. A nyomtatást nem is értem, hogyan gondolhatták. CH340 soros-USB illesztő van benne, ennek van drivere az elektronikai oldalakon, pl. Hobbielektronika.hu, arduino topic elején, vagy a tavir.hu rs232 USB illesztők cikkben. Nekem Win7 64biten felment, de ekkor csak megjelenik, mint USB eszköz és kap egy soros port címet COMx. Kiolvasni egy soros port monitorral lehet, keresgéltem, ingyenes is biztos van, de nekem az első kettő nem működött. Viszont használom az Arduino IDE programot és abban van soros monitor. A megfelelő portra állítva, a Micro-200-on print data és megjelennek az adatok a képernyőn. Ezt el lehet menteni szövegként...de nyomtatás?
Az első tapasztalatok alapján mintha lenne egy bug benne, a százalék számítás nem stimmel, 547A-es mért és 680A névleges értéknél 47%, 235/300A-nál 61%??? -
Inhouse
őstag
válasz
S. Laci #3467 üzenetére
Arra jutottunk, hogy vízhiányosak ezek az akkuk, a sav besűrűsödött, ezért magasabb a nyugalmi feszültsége. A vízhiány pedig azt jelenti, hogy a lemezeket nem lepi el az elektrolit, szabad levegőn szulfátosodik. A kemény szulfát miatt a hasznos felület csökken (az elektrolit hiány miatt amúgy is kevesebb). A feszültség nem minden. 12,6-12,8V nyugalmi jó, alatta tölteni, felette reménykedni...
A múltkor fotóztam egy 14V felettit. Amikor olyan akkunk van, ami 13V, vagy afelletti, nem sok jót szokott eredményezni. -
S. Laci
tag
válasz
Inhouse #3466 üzenetére
Kíváncsi lennék ennek a kicsit szakmaibb miértjére. Nem kötekedni akarok, félre ne érts, hanem mert érdekel. Többek közt azért, mert én nem vagyok szakmabeli, (csak mezei autószerelő)de eddig ugye azt hallottuk, terjesztettük, hogy a nyugalmi feszültség lassú esése jó dolog. Másrészt pedig azért is érdekel, mert többszörösen érintett vagyok a dologban, ugyanis kettő saját akkum is hasonló, értékeket produkál. Egyik 3 hónapos, a másik kb 1,5 éves és épp a minap mértem töltés után órákkal 12,93 Voltot. Aggódnom kéne? Mégegyszer, nem vitázni akarok, csak kérdezem.
-
norrberth
addikt
Ctek hatalma tegnap 17.30 kor vettem le az autóról!
Most ennyi van az akkuba: [link]Ennyi még soha nem volt! Van egy új töltési technikám.
Azt hittem rossz a multim. -
numera007
tag
Ha esetleg valakit érdekel, most akciós a CTEK komfort indikátor M6 és M8 is. A motoralkatresz.eu-nál
-
cybercide
tag
válasz
crissprivat #3453 üzenetére
Volt olyan kedves K.Norbi fórumtársunk és hiteles infókkal látott el a töltőkkel kapcsolatban, így sikerült meghozni a döntést, hogy melyiket válasszam!
-
cybercide
tag
válasz
Mr Bond 007 #3451 üzenetére
Köszi a választ, mérlegelem a leírtakat!
Nekem az a lényeg, hogy áram kimaradás után folytassa a töltést és ne igényeljen felhasználói beavatkozást! -
Inhouse
őstag
Ez jó, kösz!
Én csak a ZAP-nál tudtam a trükköt.
Boschnál a betűk 2 év 2 hónap elcsúszása miatt kétesélyes is lehet...
Sztori:
Egy barátom kirándulni ment a Peugeot 307 CW-jével (dízel). Pár km után kigyulladt a töltésjelző lámpa, 70km-nél megállt az autó. Végig esett az eső, lámpa, ablaktörlő, ventillátor ment. Segítettek rajtuk, kaptak egy kölcsön akkut, azzal mentek tovább, megérkeztek. Szereztek egy töltőt, felöltötték az övékét és a csereakkut is. Visszafelé visszaadták a cserét, betették az övékét, hazaértek, még a töltésjelző is sötét maradt. Tisztának tűnt a képlet telefonon keresztül, generátor, valószínűleg kefe baj, akkor gyulladhatott ki a töltésjelző, amikor már a gerjesztéshez sem volt elég az akkufeszültség, és akkor állt meg, amikor a gázolaj szelephez sem.
Hétvégén találkoztam vele, megmértük a multiméterével. Alaphelyzetben 12,8V, elvileg pedig nem is töltötték. :hm: Indítózáskor 11,5V alá nem ment (hihetetlen), aztán visszament 12,7V-ra és ennyi. Eddig stimmt, töltés nincs.
Rámértem a generátor kivezetésére, ott 0V. :huha: Az akku negatívjához, a motor/kasztni testjéhez képest is. :hm: Ez csak egyféleképpen lehet, megszakadt a vezeték, ami az akku plusszától megy az önindító plusz csavarján keresztül a generátorra. Odáig lennie kell, mert indulni indul. Na, megfejtve...még végül rámértem az akkura, amikor leállítottuk. 13V... :jajne: 3 perc múlva 13,07V... ez kész...egy pillanatra sem ment járó motornál 12,7V fölé, tehát nem volt látható töltés. Az akku üresjárati feszültségének meg sok lesz ez...ki érti ezt? -
Kernel
nagyúr
Noha én nem vizsgáltam, de részinformációkat összerakva úgy működhet, hogy rátölt emelt feszültséggel, utána lekapcsol, ellenőrzi a feszültséget. Ha nem éri el a 14,4 V-ot, ismét rátölt, és így tovább.
Ami itt a lényeg, hogy a töltés nélküli feszültséget figyeli. Nem a kapocsfeszültséget korlátozza be mondjuk 14,4 V-on, majd azon tart egy ideig, mint más töltők.
Minden áramforrás behelyettesíthető egy ideális feszültségforrással és egy soros ellenállással:
Ebből következik, hogy hiába áll elő 14,4 V a külső kapcsokon, a töltőáram hatására a soros ellenálláson is esik valamennyi feszültség, tehát a voltaképpeni akku még nem érte el a kívánt szintet. Ha lekapcsolom a töltést, akkor meg tudom mérni ezt a "belső" feszültséget, mivel a mérőáram jelentéktelen, nem ejt feszültséget az ellenálláson.
Tehát ez egy ilyen koncepció szerintem, hogy addig "túráztatja", míg az akku lemezei elérik a szükséges potenciálkülönbséget. Így elvileg kevesebb idő alatt elérhető a teljes töltöttség, mint a 14,4 V kapocsfeszültségen korlátozott töltéssel.
Hogy ez jó az akkunak, vagy nem, mennyire pezsegteti, azt nem tudom (állítólag van valami pezsgés is). Felmerül az is, ha jó, akkor miért nem alkalmazzák más töltőknél is?
Az autó elektronikájának mindenesetre ennyi még nem számít, simán bírnia kell.
-
pimmi
senior tag
aldis töltő update
egyébként nem értem az aldis töltőt, ezt a magas töltést csak akkor mérem mikor már a cha felirat van, de most megnéztem egy másikat is mert haver is vett egyet, annál is ugyan ez, 15.3V ig felment, de az is csak a CHA feliratnál és a keret villog még., kérdésem , azon kívül hogy az auto elektronikának árthat, az akkut is tönkre vághatja?
Én ezt a töltőt már kb 1 éve használom rendszeresen, és mikor írtam róla, azt írtam minden oké vele, mert a cha alatt sosem mértem eddig. -
Kernel
nagyúr
válasz
cybercide #3450 üzenetére
Ez egy régi szabály, amikor még kitekert dugóval kellett tölteni a pezsgő akkut, ami termelte a durranógázt.
Ezért elvileg először ráakasztjuk a pozitívot, utána minél távolabb a negatívot, hogy az esetleges szikra + gáz ne nagyon találkozzon. Levételnél ugyanez visszafelé.
Manapság ez többnyire nem működik, van elektronikus szikravédelem, dugót sem vesszük ki (attól még persze szivároghat a gáz, az erre szolgáló apró lyukon), nem pezsegtetjük. De azért odaírják, mint általános biztonsági szabályt, amivel a gyártó elhárít minden további felelősséget.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
cybercide #3450 üzenetére
Ugyanaz mint az Mxs 5.0 csak tesztelni is tud. Itt meg tudod nézni ér-e neked ennyivel többet: KATT
Otthonra sztem annyira nem létszükséglet a tesztelő. Ha már rég volt töltve ezt fel lehet dobni gyakrabban is, túl nem töltheted.Nem felejtik el áramszünetnél se, olyat biztosan nem fog csinálni mint a lidl-s töltőd. Lehet pólusra is tenni.
-
cybercide
tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy CTEK MXS 5.0 töltőt, de észre vettem, hogy létezik ebből CTEK MXS 5.0 TEST&CHARGE változat is. Érdemes lenne esetleg az utóbbit megvenni? kb. 10000 Ft az árkülönbség. A teszt funkción kívül van más különbség köztük?
Ezek ugye áramszünet esetén nem felejtik el a programot?
Van egy hasonló Lidl-ben vásárolt töltőm és az sajnos nagyon érzékeny az áram ingadozásra és olyankor elfelejti a programot és vissza áll alap állapotba. Ilyenkor ugye nem tölti az akkut, ami elég kínos tud lenni, ha az ember arra számít, hogy egy feltöltött akku fogadja majd, ha menni szeretne az autóval.
Olvastam a kézikönyvben, hogy a fekete kábelt a jármű karosszériájához kell csatlakoztatni? Miért nem az akku negatív pólusához?
Köszi.
Üdv. -
nootropil
csendes tag
CTEK MXS 5.0 Metroban 03.08-tól 19999 ft.
-
csiga8
senior tag
Mivel a Bosch=Varta, szerintem működik:
A 4 karakteres FIFO kód, majd a táblázat a lényeg.
Exidenál egyszerűbb, a peremébe van sütve, gravírozva.
Az első gravírozott szám az évet jelöli, a második betű pedig a hónapokat ABC sorrendben (A-január, B-február, C- március, stb... pl: 2016 áprilisi gyártás 6D28B3 B3270D
-
DigitXT
félisten
Akkor szerintem kuka a töltő.
Legalábbis itt olvastam hasonló tapasztalatokról.
Az akkud "tesztelésén" nagyjából már túl vagy, valószínűleg szulfátos lehet. -
pimmi
senior tag
szia, nem hópihe, normál mód, de ezeket az értékeket multival mértem mert már a cha felirat volt ekkor szóval a töltő nem mutatta...
új akkun nincs gyártási idő?
az én akkumat hogy lehetne házilag tesztelni? hogy most ez ilyen, és a másik is ilyen lenne, vagy az akku szar már? -
csiga8
senior tag
Nem a hópihés módban töltőd? Ott valamivel tovább tolja.
Ne kell megijedni, egyrészt vagy 0.2 V-al többet mutat az autoxs töltő, másrészt nagyon pici árammal tölthet, mert én kicsavartam az akkun a kupakot és figyeltem.10-20 mp-ént egy pici bubi cellánként, ez lófütty.
Black Vartát semmiképp ne vegyél, meg Bosch S3-at sem. A bevásárlóközpontos akkukat sem ajánlom, legtöbbször túltároltak, 1-2 évesek.
Ha ragaszkodsz a Vartához, minimum a kék, vagy Bosch S4 ( ugyanaz). Ami csak befér az autóba a legnagyobbat érdemes venni.
Olyan helyen vegyél akkut, ahol ezzel foglalkoznak, és viszonylag nagy a forgalom.
Ha megvetted az újat, először tedd fel töltőre, és ne ijedj meg, ha egy pl Aldis-Lidlis töltő elszöszöl vele még vagy 6-7 órát.
-
pimmi
senior tag
15.3V ig felment a töltő, tovább nem megy, itt visszaesik aztán ujra fel 15.2 -15.3 akkor ez nem jó, most nem tudom mit csináljak?
ez 11900 auchanban, megérheti? VARTA B19 Black Dynamic -
Kernel
nagyúr
Természetesen a nagyobb kapacitás nem varázsol energiát, csak annyi, hogy egy full töltés után tovább bírja az állást.
Másrészt viszont mondhatja valaki azt is, hogy úgyis ott van a garázsban az áram, ha lemerül, inkább gyakrabban töltöm, de nem kell nagyobb kapacitású akku. Tehát ez egyéni megfontolás és felhasználói igények kérdése is.
Szerk: A generátorfeszültség jó, a töltési stratégia nem a legjobb. Jobb lenne, ha nem töltene 14,4 V fölé.
-
pimmi
senior tag
szóval mértem, 7:50 kor tettem rá a töltőt, most már cha felirat van de a keret még villog, az akkunál igy hogy a töltő fent van 15.09-15.1 et mérek ami néha visszaesik 13 ra kb aztán ujra felmegy 15.09-15.1 re, az akku a kocsiban. Levettem a töltőt, beindít, az akkunál alapjáraton 14.2 mérek, fordulaton 14.3 ,
-
Kernel
nagyúr
Lehet, hogy a motor leállítása után mérted a feszültséget, de nem azt kellene.
45 Ah kapacitás autóba aránylag nem sok, annál érthető, hogy kb. hetente töltögetni kell. 1-2 km alatt nem tud töltődni annyit, amit mondjuk 2 indítás és 1 hét állás kivesz belőle.
Ilyenkor lehet venni valamivel nagyobb kapacitású akkut is, mint a gyári, csak férjen be a helyére.
Mivel úgyis van multimétered, egyszerűbb lenne ellenőrizni a meglévő Aldi-töltőt (a töltési végfeszültséget kell nézni, de töltés alatt, nem utána, nem is a csepptöltő szakasznál) és használni, ha nincs vele gond. Az akkut is még tesztelni kellene szerintem és csak akkor cserélni, ha tényleg hibás.
-
SZIGMA
aktív tag
Szia!
Ha magasabb fordulaton is csak 12,2-12,4V-ot mérsz, akkor ott nincs minden rendben.
Ha rövideket mész,akkor nem is igazán tölt, nálam is ez a baj.Engem most szívatott a kocsim, első tele nálam, cserélgettem az akksikat meg töltögettem, aztán kicseréltem az akkucsatlakozókat, megtakarítottam a kábeleket meg rájöttem,hogy törött volt az autó és a testpontot is lefestették, úgyhogy a kasznira ellenállással csatlakozott. Ezeket megoldottam, egyelőre jó, de ott a másik akku a csomagtartóban, mert egész képtelen helyeken tudott leállni. -
Mr Bond 007
őstag
Ha belefér a keretbe, és fontos hogy a kocsi készen álljon ha menni kell vele (gondolom igen), akkor mindenképpen vennék egy jobb fajta töltőt és egy új aksit. (ha ugyanígy fogod ezután is használni ahogy felvázoltad) Párom is hasonlóan jár, és az új aksiját kb 2 hetente felteszem a ctek-re.
Az aldis töltők egyáltalán nem rosszak, de nem tudom mennyire felel meg ennyire gyakori használatra. -
pimmi
senior tag
üdv urak, adott egy ilyen Electric Power 45Ah 2014 januári akku, 2013 ban beteg lettem, amint jonbban lettem vettem ezt, de a vétel után nem nagyon jártam a kocsival, aztán 1 évig oké volt, de csak rövid kb.2km, vagy esetleg heti 1x 5-6 km mentem, visszamentem vele még gariba akkor, megtöltötték stb..., ez után aldis töltővel töltögettem a mai napig, heti 1x, legutóbb multhét kedden, most pénteken mentem vele utoljára, megint ez az 1-2 km., és ma reggel beindult ugyan de éppen hogy, a kérdésem, megoldás lenne -e egy új akku? vagy azzal is ez lenne? esetleg egy jobb minőség ? most jön a jó idő, és most is 5 fok van, szóval a télre biztosan kikukázom, de ha esetleg elmegyek valahova ahol nincs töltési lehetőség????? a nyáron még nem kellett ilyen sűrűn töltenem , az autó egy ignis, a töltése redben van, 12.2 -12.4- et mérek. köszi
-
HoTaZo
addikt
válasz
attilav2 #3431 üzenetére
Hát, így váltásban ez is 12k, ha valóban indít és pár év után is, akkor már lehet jó vétel is. De az én ismerősömnek nem tetszene. Usb, meg kicsi méret, meg ez is csak egy aksi...
Én azt szeretném tudni neki ajánlani nyugodt szívvel vagy, ha jobbat tudtok pár ezressel többért az is jó lehet. -
Rákerestem a youtubon erre az ULG12A2-re, vannak róla tesztvideók, de a kapcsolódó videók között találtam ezt: [link] Lidl-s bebikázó líthium akku, egész combos lehet a leírás szerint 2.0-ás kocsit is beröffent. Vajon az itthoni lidlben ezt is lehet majd egyszer kapni? A videó készítője £34.99-ért vette, szerintetek ez jó ár érte?
Találtam egy cseh videót is ugyanerről a készülékről:
[link]
ezek szerint a cseheknél is forgalmazzák, csak nálunk valamiért nem... -
numera007
tag
válasz
Mr Bond 007 #3416 üzenetére
Az aksi ellenőrző műszer mindenesetre már nem cserére ítéltnek jelzi a pár ciklusnyi Recond után az aksit, hanem God Battery lett belőle.
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Mit tudtok ajánlani annak, aki a Lidl-s ULG12A2 (a nagyobbik) töltőt nézte ki magának? Nagyon tetszik neki a Jump Start funkció és az ár (~12 000Ft). Ha ennél jobbat, hasonló árban tudtok, azt örömmel venném. Én nagyon laikus vagyok a témában, így a ti tanácsaitokra szeretnék támaszkodni, amikor az ismerősömnek javaslatot teszek.
-
agyarka
aktív tag
A Panelekton os aktivátor nyugodtan rajtamaradhat a töltés alatt is, de annak a kábelét nem jó hosszabbítgatni. A rövidebb kábel mégjobb lenne, de így több helyre szerelhető.
A Ctek nél azért írnak hosszú időt a teljes regenerálásra, mert a 7. fázisban 10 napig tartja 13,6 V on az akkut, majd vált a 8. ra, ahol 12,7V ra eséskor feltolja 14,4 ( vagy 14,7) ig (+-ATC), majd ismét feszültségesés figyelésre kapcsol.
A Ctek és a Lidlis / Aldis között a leglényegesebb különbség, hogy utóbbiaknál nagy a minőségi szórás.
-
JKalo
tag
válasz
crissprivat #3424 üzenetére
Köszönöm a segítséget,
meg is rendeltem a Ctek MXS 5-t!
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
crissprivat #3424 üzenetére
Jogos! Elírtam
-
crissprivat
senior tag
válasz
Mr Bond 007 #3423 üzenetére
A feszültség magasabb recondban,nem az áram.
-
Mr Bond 007
őstag
Nekem még nem volt teljesen lemerülve egyik se, csak a motor 12ah-s telepe, de azt is pár óra alatt feltöltötte. A rekondícionálás a cteknél maximum 2 vagy 6 óra (motor mód/normál) ha jól rémlik. (opcionális, csak akkor fut le ha kiválasztod) Nagy töltőárammal finoman meg pezsegteti a savat hogy összekeveredjen ha különválna benne a víz. Meg írták hogy a kezdetleges szulfátréteget is leszedi. (ebben nem vagyok biztos) Viszont a nagyobb töltőáram miatt ilyenkor érdemes kiszedni a kocsiból nehogy valaminek baja legyen.
-
JKalo
tag
válasz
Mr Bond 007 #3421 üzenetére
:-)
Ez mennyire fedi a valóságot?:
"15-16 óra alatt teljesen fel is tudja tölteni a 80Ah akkumulátort. Teljes karbantartási ciklus 14-21 nap körül van."
A regeneráláshoz a sarukat le kell venni, vagy az is mehet direktben?
Jó lenne egy teljes regeneralast nekem is csinálni vele, mert ámbár 3,5 éves az akku és autó, de hozzám egy fél éve került...
-
Mr Bond 007
őstag
Amennyivel olcsóbbak, annyival nem rosszabbak.
Ha csak 1 autód van és azt is ritkán töltöd, akkor azok is jók.
Ha jó töltőt akarsz, akkor érdemes a ctek-et venni. 4 autó+motorral használom + kérték már kölcsön is. Eddig jól tette a dolgát. Rekondícionálás is hasznos tud lenni. Bosch S5 silver 100ah aksimon visszahozott pár százalékot. (pedig nem volt lemerülve és heti 5 nap megyek a kocsival 130km-t)
Az optimate 6 még ettől is jobb, de annyit én már nem akartam kiadni érte. -
JKalo
tag
válasz
Mr Bond 007 #3419 üzenetére
Köszi!
Az még megkérdezhetem, hogy lidl / Aldi töltök ár/érték arányban mennyivel rosszabbak? -
Mr Bond 007
őstag
Erre tökéletesen jó lesz az MXS 5.0. Kábeleket csatlakozókat is lehet venni hozzá külön. (van ledes is amire ránézve meg tudod állapítani hogy ideje felrakni a töltőre)
Válaszd ki az mxs 5.0-t és látod mik vannak hozzá! KATT
A csomagban a töltő mellé kapsz egy csipeszes meg egy komfort KATT csatlakozót, amit rá csavarozva a sarura könnyen be tudsz dugni a töltőbe. Én a motorra raktam fel, mert azt töltöm gyakran, és így nem kell folyton lekapni az ülést.Emellé a töltő mellé szerintem felesleges az aktivátor, ha kiemelten akarsz ügyelni rá inkább töltsd fel 1-2 havonta ctek-el. Páromnak pl napi 1-2 km alatt nem tud tölteni a generátor, ezért 2-3 hetente felrakom neki.
-
JKalo
tag
Sziasztok!
Egy 2013 Ford Smax 2,0 tdci ufwa -hoz keresek direktben, akku saruk levétele nélküli töltésre alkalmas akkutöltöt. Olyat ami biztonságosan, a kocsi elektronikát nem veszélyezteti!A kocsiba jelenleg gyári 80Ah akku van, de 85Ah és 100Ah akku is létezik/ajánlott ami beéépíthetö. Valószínüleg késöbb a nagyobbak közül választanék szüks. csere esetén. Mivel a sok rövid távozás miatt sokszor figyelmeztet az alacsony akkufeszültségre, habár ez idáig (-külsö töltés nélkül sem-) nem okozott problámát.
A CTEK MXS 5 -t néztem + egy akku aktívátor sem ártana. Alkalmas ez a töltö nekem?
A töltöhöz milyen csatlakozók vannak a dobozban? csipeszes? M6-s sarus?Esetleg (ha lesz) Lidl-s vagy Aldi-s töltö is biztonságos és alkalmas lenne számomra?
Lehet-e venni valahol csak plusz CTEK-s csatlakozót? Szeretném az aktivátort egy plusz csatl.-val és az M6-s sarus ctek-s kábellel beépíteni. Igy töltés esetén az aktivátor lehúz, töltö rádug.
Kösz
Kalo -
agyarka
aktív tag
válasz
Mr Bond 007 #3413 üzenetére
A Ctek a forrásban lévő savval mechanikusan próbálja a szulfátosodást bontani, ill. megszünteti a savrétegződést. Az el fort vizet lehet pótolni, ha nem zárt az akku, de a lemezek is biztosan sérülnek.
-
numera007
tag
válasz
Mr Bond 007 #3413 üzenetére
Köszi, olvastam. Mivel az aksi max játszani lesz már, így egy(pár) próbát megér. :-)
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
numera007 #3412 üzenetére
Azt írja hivatalosan a ctek hogy a rekondícionáló programot max évente vagy mély kisülés után kéne lefuttatni. Nyilatkozta ctek-es srác hogy 2x egymás után is le lehet futtatni ha már a halálán van az aksi, néha elég volt hogy vissza hozza. De többször lehet nem kéne.
-
numera007
tag
válasz
numera007 #3335 üzenetére
Miután kivettem a FIAMM aksit a kocsiból, elkezdtem "kezelni" a CTEK MXS 5-el. Kb két naponta fut végig rajta a RECOND program (felváltva teszem egy másik aksira és erre). Azt látom, hogy a műszerrel már elértem a 79%-os egészségi állapotot, és azt jelzi növekedett az indító áram is. Kíváncsiságból addig futtatom, amíg észrevehetően folyik a növekedés.
-
Kernel
nagyúr
válasz
attilav2 #3398 üzenetére
Múltkor is szóba került, meg is néztem pár videóját ennek az idiótának, végül arra jutottam, hogy inkább orvosi eset.
...160 darab értékes találmánya van már amelyekből eddig közel 20 szabadalmat adott már be.
Ezt mindig megemlítik, azt már soha nem teszik hozzá, hogy abból csak 20-at dobtak vissza. Mert nincs benne semmi újdonság vagy értelem.
A szövege is lefárasztó, keveri a fogalmakat. "Kapacitást" mér valami eBay kijelzővel, ami teljesen komolytalan, hiszen sem a tárolt töltésmennyiség, sem az energiamennyiség nem állapítható meg egy pillanat alatt. Ahhoz ki kellene sütni.
De ilyen szakkifejezéseket nem is ismer, csak marhaságokat hajtogat, mint például "emelkedett a kapacitás" (mármint arra utal, hogy töltést vitt be, csak nem tudja, miről beszél).
...ki lehet számolni, hogy egy percre levetítve ez mekkora teljesítménynek felel meg
A teljesítményt nem lehet percre vetíteni, mert a teljesítmény csak egy pillanatnyi állapot. Mint például a sebesség is. Egyszer ennyi, máskor annyi.
Hasonló buta kijelentések sorozata szerepel a videóiban, amitől jobb érzésű ember tépheti a haját.
...1 perc alatt 200 A-es áramerősséget vittünk be az akkumulátorba, egy 60 Ah-s akkuba, hűha.
Először is nem 1 perc alatt, hanem 1 percig, egy komoly feltalálónak érezni kellene a különbséget.
200 A x 60 s = 12 000 As = 3,33 Ah
Ehhez kellett a nagyfrekvenciás töltés, homokvárimpulzusokkal, a nagy titok? Tényleg nevetséges.
-
Ciccuka
veterán
Megint lesz akció az Aldi-ban:
-
Harkovz
aktív tag
válasz
crissprivat #3406 üzenetére
Akkor jól próbáltuk.Az volt a fura,hogy nem is akart emelkedni a feszültség.
-
Harkovz
aktív tag
Nem volt idő mert már indulni akartak.Így be lett bikázva az én kocsimról.Eleve érdekes a bmw elektromos rendszere mert ugye hátul van az akku,a motortérben csak bikázó pont van.Lehet innen nem is lehet tölteni.Mindegy igazából a töltő jól vizsgázott.Azért kapcsoltam 20A ra,hogy hátha minél előbb feltölti és mehetnek.Az enyémet a 2A vagy a 10A erősséggel szoktam tölteni.De szépen leszabályoz ahogy írtad.
-
Kernel
nagyúr
válasz
agyarka #3403 üzenetére
Ez az, hogy hiába állít be 20 A-t, az egy pillanatig sem tud folyni. Felszalad a feszültség mondjuk 14,4 V-ig, tovább nem engedi a töltő. Túlmerült akkunak viszont úgy meg tud nőni a belső ellenállása, hogy még 16 V-ról sem vesz fel jelentős áramot.
A jó töltő ezt érzékeli és a másodperc ezred része alatt már le is szabályoz, ebben az esetben 2 A értékre. De ezt is csak akkor tudja megtenni, ha 2 A-nél nagyobb áram alakult ki a bekapcsoláskor.
Tegyük fel, beállít 20 A-t, a feszültség rögtön túlszalad, de még mindig csak 5 A folyik. A töltő ezt érzékeli, ezért azonnal leveszi 2 A-re, amitől csökken a feszültség.
...szerintem a kocsi akkuja is zárlatos lehet mert a töltést sem vette 20 A töltésnél is csak kettőt vett fel és a feszültség sem emelkedett.
Várni kellett volna, hogy mi történik (lassú emelkedés elvileg), valamint a feszültség pontos értéke is érdekes lenne, hogy következtetéseket lehessen levonni.
Hogy nem vesz fel áramot, az nem zárlat, viszont attól még lehet cellazárlat, ami kiderül a hosszabb töltés, majd pihentetés után mért kapocsfeszültségből.
-
agyarka
aktív tag
2 / 10 / 20A es vagy Recond mód választható. Amennyiben az akku nem veszi a töltést, akkor automatikusan kis áram erősségű recovery módba kapcsol. Sikeres helyreállító mód után kímélő töltés, majd CC több lépcsős áram erősség csökkentéssel.
Szóval a töltő - amennyiben nem észlel hibát- a 3. fázisban ráengedi az indokolatlanul magas erősségen korlátozott áramot.
Azt mondod ez nem káros az akkunak? -
agyarka
aktív tag
válasz
molnarpeter #3401 üzenetére
Aki ebben a kategóriában gondolkodik, az vegye meg bármelyiket, vigye haza és mérje le. Nem mindegyik Aldis szalad túl, és a régebbi Lidlis erre volt jellemző a mikrokapcsoló meghibásodása. Reszelgetni nem érdemes, max szórakozásból. Kicsivel többért van zöld AKKUKRAFT, arról még rosszat nem hallottam, bár minden elromolhat.
-
molnarpeter
nagyúr
Volt téma régebben, hogy az Aldis töltő túl nagy feszültséget adhat le. Ezt a problémát egy szimpla aliexpress-es feszkorlátozó nem tudja áthidalni, vagy inkább érdemes a Lidl-félét venni inkább, és mikrokapcsolót cserélni? Esetleg a 2A-s Carstel jobban megérné, mert nincs vele baj/fejlettebb a vezérlés?
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo LOQ 15APH8 gamer laptop 15,6" 144Hz, AMD Ryzen 7
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- 150db - 24600Ft/szett - DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest