- Láncba köthető DeepCool ventilátor az ARGB fények kedvelőinek
- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kína-exkluzív Arrow Lake-S processzorral gyarapodott az Intel portfóliója
- Milyen videókártyát?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- LG LCD és LED TV-k
- Azonnali informatikai kérdések órája
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mortel
senior tag
-
Dorien
veterán
A HD580 Jubilee-nek gyönyörű hangja volt. Se nem világos, se nem sötét, teljesen neutrális, mégsem unalmas, mint pl. sok Shure fejes hangja. (pl. SRH1440) Az Incognito-féle lendületes acid jazz / funkhoz nekem hiányzott a kellő dögösség és dinamika, de a komolyabb, klasszikus jazz, akusztikus gitárzene nagyon szépen szólt vele. Az újabb HD600-akat nem ismerem, de pl. a HD6XX és a korai HD650 hangja között is volt különbség. (Nekem igazán egyik sem tetszett.)
"Wherever you go - go with all your heart." --- commercial-free eclectic radio --- www.radioparadise.com
-
Tin
veterán
válasz Ba cy lus #100994 üzenetére
Nézd, nem tudom, hogy a kiemelés miatt tisztább, vagy a HD600-nál a beesés miatt, ennek nincs is akkora jelentősége. Ha meghallgatok egy számot az egyikkel, majd a másikkal, egymás mellett, akkor a HD560s tisztábban szól. Nem részletesebben, csak a magasak nincsenek "elkenve" úgy, mint a HD600-nál, nekem viszont ez utóbbi jobban tetszik, mert érzékeny a fülem a magasakra.
A DT770 valóban kiemel fent, és most direkt összehallgatom a HD560s-el, miközben ezt írom, de az egyszerűen nem zavaró. A DT770-nél ott a csörgő, a cin, vagy bármi a magasban, de nem annyira erősen (élesen), mint a HD560s-nél.
Amúgy lehülyézhetsz, csak épp értelmetlen, mert akkor is a saját fülemnek fogok hinni, és a gondolataimat közvetíteni, nem pedig a "számoknak", és mások gondolatainak megfelelni. Ez az irány amúgy is hülyeség, hiszen mindig könnyebb kritizálni egy munkát, mint megcsinálni.
-
bitrograde
senior tag
És arról van valakinek infója, hogy ezek a belépô fülesek skálázódnak-e és ha igen hogyan?
-
Tin
veterán
válasz Dorien #100995 üzenetére
Enyém 2017-es, tehát a harmadik lesz az, emlékeim szerint (és a rács felől belenézve) világos, tehát tuti az. Nem tudom amúgy, hogy mennyiben lehet más a hangja a koraiakhoz képest. Nekem például a gyári kábelével túl világos volt, és csak azért raktam rá HD650 kábelt, merthogy olcsó és vastagabb is. Meg is lepődtem, mennyivel "színesebb" (melegebb) lett a hangja. Azóta azzal használom. Kíváncsi lennék amúgy, hogy a HD650 a HD600 kábelével mennyit világosodna.
-
Ba cy lus
addikt
Dehát a HD560S kiemel. Az miért lenne "plusz" tisztaság? Az kb. olyan, mint az X-Fi Crystalizer funkció. A DT880 is kiemel magasban. Bár jóval hallgathatóbban teszi ezt, mint a DT770. De kiemel. És az nem valós. A hangszerek hangját is elhúzza kissé felfelé.
Csak azért szólok, mert itt azért komoly fogalomzavarok vannak, ha a kiemelés hiányát már "mosottsággal", "elkenéssel" azonosítjuk. -
Tin
veterán
válasz Gzula[HUN] #100989 üzenetére
Azt nem ismerem. Beírtam keresőbe, van most is 100€ körül kisebb boltokban, persze az Magyarországra nem annyira szállítási opció.
Ha csak gyűjtögetni akarsz, az más Azt hittem, hiányzik valami konkrétan, pl egy "jó zárt fejes" vagy egy "alacsony impedanciás melós fejes max 20e-ért", vagy hasonló.
Én ezt a kettőt csak azért vettem, mert túl jó áron voltak ahhoz, hogy otthagyjam őket, és a black friday időszakban egyvalamit megtanultam: le lehet mondani a rendelést, vissza is lehet küldeni a terméket, de ha lejár az akció, utólag biztosan bánni fogom, hogy nem húztam be. Tavaly mindenkinek megvettem a karácsonyi ajándékát, majd rájöttem, hogy magamnak nem vettem semmit. Idén ezt a hibát nem követtem el
-
Tin
veterán
válasz Dorien #100988 üzenetére
HD 580 Jubilee-t nem hallottam, de nem az volt a HD600 elődje? Gondolom hasonló lehet a hangja. A HD600-ról tudok nyilatkozni, de a lehengerlően tiszta egy cseppet túlzás, persze az a kérdés, hogy mit tekintünk tisztának. Nekem a HD560s tisztább, mert nem "keni el" felül a magasakat úgy, ahogy a HD600, de pont emiatt nehezebb is hallgatni. Részletességben egyértelmű a HD600 előnye, és minél jobb forrást adok neki, annál ütősebben szól, ami a HD560s-ről nem mondható el. A HD600 nekem mindenre jó, de tartalomgyártásra mondjuk nem azt használnám, ha biztosan tudni akarnám, hogy sehol sem "sziszeg" az, amit csinálok. Arra például jobb a HD560s.
Az X2HR egy tök jó fejes, most is az van a fejemen, és nézek videókat vele, kényelmes, jól szól szinte minden körülmények között, leszámítva, ha a trackben vagy a hangban épp ott van a sziszegés, ahol engem zavar. De ezt leszámítva jó fejes.
-
Gzula[HUN]
addikt
105€-ért ott hagytam Amazonon egy 1More Triple Driver Over Ear-t. Azóta is bánom. Egy időben (pár hete) már ott se lehetett kapni, most megint van a flanszián (németen volt akciós), de picit drágábban. Ezen kívül a Fidelio X3-ra is lehetne hasonló arányú akció, mint a kistesóján. Kíváncsi lennék a Sony Z7-re is, de előtte 1-2 fejestől meg kellene szabadulni, bár görcsösen ragaszkodok a nagyjához.
Vagy ami szembe jön, és "megimpulzívvásárlom". -
Dorien
veterán
Én a HD580 Jubilee-vel hallgattam össze az Fidelio X2-t. Előbbi lehengerlően tiszta, részletes, kifinomult, kiegyenlített referencia hangot adott. Akusztikus hangszeres, jazz zenékkel nekem tökéletes volt. Az X2 meg amolyan mindenes, populáris hangú fejes. Kényelmes, nyitott, masszív, Youtube videókhoz, filmnézéshez, rádió hallgatáshoz tök jó volt használni.
"Wherever you go - go with all your heart." --- commercial-free eclectic radio --- www.radioparadise.com
-
Tin
veterán
válasz Gzula[HUN] #100982 üzenetére
Köszi, próbáltam korrekten leírni, amit én hallok, de ez nyilván valamilyen szinten szubjektív. Abban mondjuk reménykedtem, hogy más tulajok nem fognak meredeken mást állítani a fejesükről, a "nekem így tetszik" pedig egy teljesen valós álláspont.
Ha a HD560s kiesett, akkor mi a másik kiszemelted? A HyperX Cloud?
-
Gzula[HUN]
addikt
válasz Mortel #100984 üzenetére
Végig kellene próbálni mindet, akkor tudnék biztosat mondani. Eddigi tapasztalataim szerint aminek az oldalán van műbőr, a többi textil, az középről von el, de nem ad máshoz, max magashoz. A többi textil fajtától szerintem nem lenne több mély.
Szerintem a műbőrös. De puding próbája az evés. Az más kérdés, hogy nyáron mennyi ideig elviselhető.
(Az "ice feel"-re meg kíváncsi vagyok. Már több fajtánál láttam, de fogalmam sincs milyen lehet.)
Szerk.: Rá gugliztam a korábban linkelt Z-s videóra. Ott a műbőrös Dekoni párnára úgy nyilatkozott, hogy "thumpy" (dögös) lett a bass, a magas meg több lett (up).
[ Szerkesztve ]
-
Mortel
senior tag
válasz Gzula[HUN] #100949 üzenetére
Köszönöm!
Van itt pár fajta, melyik legyen?
Inkább több mély kéne.
Köszönöm még egyszer.M
https://www.youtube.com/watch?v=8ZOzVcP2NqM
-
btraven
őstag
Nekem csak rövid szösszenetre telik.
Monolith M565C
Aki nyugtató, andalító hangot szeretne az ne ezt vegye.
Meg az se aki háttérzenére hogy ne vonja el a figyelmet.Ilyen energikus, életteli hangot. Lehet hogy erre célzott Zeos az intenzívvel?
Ez még a halottat is felébreszti az intenzív osztályon.
Még a dögunalom Atom erősítő is megszólal vele.A csembaló még mindig zseniálisan szól rajta. Szerintem Bach ezt használhatta komponáláshoz.
Mindjárt meghallgatom Bach E-dúr csembalóversenyét. -
-
Tin
veterán
válasz Dorien #100979 üzenetére
Talán feltűnt, de eléggé "szőrösszívű" voltam a leírásnál, és nyilván a saját ízlésem szerintieket írtam le.
Elég sok dolog számít:
- a Topping elég részletező DAC, így egy "megengedőbb" vagy "elmosóbb" lánc kevésbé domborítja ki felül a két fejest
- korábban írtam, hogy meg vagyok fázva, és egyébként is érzékeny vagyok a magas hangokra, ezért is hangsúlyoztam ki, hogy én így hallom, ez szerintem egyedi ízlés (vagy anatómia)
- mindkét fejes új, tehát se a párnák, se a szorítóerő nincs még bepuhulva és beállva, plusz azért 100 órát érdemes várni a fejesekkel, így a Fidelio még finomodhat, de lényegesen már nem valószínű, hogy változni fog bármelyik fejes karaktereEgyikben sem elviselhetetlen a magas, és mindegyik máshol "sok". Van olyan zene vagy videó, ahol az egyik sziszeg, a másik abszolút nem, és fordítva. A HD560s magasai talán kicsit karcosabbak, ha az a zene éppen olyan frekiket tartalmaz, a Fidelionál meg több helyen előfordult, hogy kicsit túltolta a "szikrázást". De ez nagyon zenefüggő, és az se mindegy, hogy a youtuber a felvételre rakott de-essinget, vagy sem. Van, aki beszél, és mintha a fülem szurkálná, a másik fejesen meg semmi, aztán jön a másik beszélő, és az meg a másik fejesen sok.
Alapvetően dobozból kivéve, általános felhasználásra inkább a Fidelio, szerintem abban kevesebb a kompromisszum, de a HD560s meg "profibban" lapos, abban meg az tetszik.
#100978 Polllen: persze, ez abszolút ízlés dolga. Privátban beszéltem kNG fórumtárssal még a HD560s-ről, és neki írtam, hogy tök jó kis fejes, csak számomra a hűségnél vérzik el. Egyszerűen semmit nem ad úgy vissza, amilyen. Valószínűleg persze nem azért, mert nem lenne képes rá, hanem azért, mert egyszerűen nem ilyen "flat" fejesekre keverik a zenéket.
Hallgasd meg ezt a számot. Mivel ez nem valami gyors zene, nem szól sok hangsáv egyszerre, így jól meg lehet vele fogni az ének és a hangszerek visszaadását. Meghallgatom a HD560s-en, és egész jó, de valahogy nem az igazi sem az ének, sem a hangszerek. Ha a Fidelion hallgatom, akkor több a "test", kicsit színesebb a hang, és élvezhetőbb lesz az előadás. Ha meg a HD600-on hallgatom meg, akkor kibeb..ttjól szól. Ha nem hallom a másodikat, az elsővel akkor is jól szól, de ha bejön a képbe a harmadik fejes, akkor lemossa mindkettőt. Szóval amikor arról beszélünk, hogy "ez jó", akkor azért nem szabad elmenni amellett, hogy valószínűleg lehet még annál is jobb, csak esetleg azt még nem tapasztaltuk.
Ennél a számnál (legelső track) a csörgőre hívtam fel a figyelmét (3 perc körül jön be, 4 perc körül már ütemes). Ez jobbról szól, így ha zavaró, akkor különösen az, mivel csak a fél fejedet "üti". Ez mindkét fejesnél kiemelt, míg például a HD600-nál vagy a DT770-nél nem igazán, hanem belefolyik a zenébe. Ez a szám (is) jobban szól a Fidelio-n összképre, de a csörgő azon már "idegesítő", míg a HD560s-en szimplán csak "sok".
Belemehetnék még jobban, de azért is írtam le, hogy én érzékeny vagyok a sziszegésre, mert tudom, hogy van, aki nem, sőt van, aki kifejezetten szereti, ha csörög, mert korral / anatómiailag / megszokásból nem hogy nem érzékeny a magasra, de kifejezetten gyengébb ott a hallása. Faterom pl. mindig úgy hangolta be az autórádiót régen, hogy megőrültem tőle, milyen élesek voltak a magasak, és azt mondta, hogy ő így szereti. Ez tehát ízlés dolga.
-
Dorien
veterán
válasz liszi70 #100977 üzenetére
Engem semmi sem zavart a Fidelio X2 hangjában. Nálam a Sony MDR-Z7-et simán lenyomta.
Ezzel együtt a többi fejesemet fölé rangsorolom. Tényleg csak azért tartottam meg, mert 25-30e Ft-ért nem látom értelmét eladni. Manapság újonnan semmit sem kapni ennyiért..."Wherever you go - go with all your heart." --- commercial-free eclectic radio --- www.radioparadise.com
-
nagyúr
válasz Dorien #100976 üzenetére
Érdekes, nekem nem sok az X2HR magasa. Illetve egyáltalán nem "érdekes", hanem tök természetes. Mások vagyunk, már rendszerrel, más karakterisztikájú füllel, más megszokással, más életkorral. Lehet, hogy csak kevesebbhez vagy szokva. Én meg lehet, hogy többhöz, de nekem pont jó. Így elsőre nagyon kellemes benyomást tett rám összességében.
[ Szerkesztve ]
Szerintem.
-
-
Tin
veterán
Sennheiser HD560s és Philips Fidelio X2HR összehasonlítás
Külső, építés, kényelemA Sennheiser az 5-ös sorozat (egyébként jó minőségű) műanyag felépítését kapta. Több, mint 10 évig használtam HD555-öt, és bírta a gyűrődést, így hacsak nem ül vagy fekszik rá az ember, nem lehet gond vele. A fülpárna plüss, sima szivaccsal, ovális alakú, nagy belső átmérővel, a műanyag pánt szorítása hamar enged, de nem hajlítható. A fejemen volt eddig nagyjából nettó 8 órát, de már most olyan, hogy felveszem, és kényelmes. A tapasztalatok alapján idővel tovább lazul, és a műanyag felépítés miatt pár év múlva ha lötyögni nem is fog, de komolyabb szorítóerőről már nem beszélhetünk. Ez ilyen.
A Fidelio pántja fém, a belső rugós pánt az ember fejtetőjén tart. A fülpárnák memóriahabosak, kerek, nagy belső átmérővel, de a fejre felvéve először kemények, de pár percnyi átmelegedés után felpuhulnak és felülnek a fejre. A szorítóerő itt nagyobb, és valószínűleg több ideig is tart betörni, viszont itt nem kell attól félni, hogy idővel lötyögni fog a fejen, mivel fém a pánt.
A Sennheiserhez egy 3 méteres könnyű, műanyag, lecsatolható kábelt adnak. A fejes végén bajonett záras 2.5-es TRRS dugó van, az erősítő oldalon egy 6.3-as TRS jack, illetve adnak hozzá egy rövid 6.3-ról 3.5-es jack átalakító kábelt. A kábelén van tépőzáras összefogató. A Fidelio kábele valamivel vastagabb, fonott burkolattal, szintén lecsatolható. A fejes oldalon sima bedugós 3.5-ös TRS jack, ahogy az erősítő oldalon is. Egy 3.5-ről 6.3 jack adaptert adnak mellé. A műanyag kábelrendezőjébe két oldalon betűrhető valamennyi kábel, de nyilván nem elég, szóval egyszerűbb lett volna, ha ehhez is adnak egy tépőzáras összefogatót, vagy egy sima kötöződrótot.
Mindkét fejes nyitott, és kb. mindkettőből hasonló mértékben hallatszik ki a hang. Azt nem tudom megmondani, melyik mennyire izzad rá az ember fejére nyáron, de gyanítom, hogy a Philips jobban, mivel erősebben tart, és a fülpárna felfekvő felülete is nagyobb.
Pár óra betörés után a Sennheisert mondanám kényelmesebbnek, egyrészt a kisebb szorítóerő, másrészt a könnyebb súly miatt, de a Fidelio is nagyon kényelmes, és nem igazán érzem „nehéznek”. Ha nekiállnék hajlítgatni a pántját, valószínűleg csökkenthetném a szorítóerőt is, és mindjárt közelebb lenne egymáshoz a kettő, de egyiknél sincs semmi kifogásom a kényelemmel, és nem érzem úgy 1-2 óra viselet után sem, hogy kényelmetlen.
A láncA DAC egy Topping DX3 Pro+, mögötte pedig egy Myryad Z40 erősítő. A Toppingról általánosságban az a vélemény, hogy elég részletező, és világosabb hangképe van, ezt viszont bőven kompenzálja az erősítő testes, zsíros, meleg hangzása, tehát még mindig jócskán a meleg hangzás oldalon vagyunk a lánc végén.
Azért hangsúlyozom ki az erősítő melegségét, hogy elkerüljem azokat a véleményeket, akik szerint túl világos a lánc. Egyáltalán nem az, sőt. A régi DAC-omat is kipróbáltam (SMSL Sanskrit Pro, AKM4490) ugyanezen az erősítőn, az jóval kevésbé részletes, és a lánc végén enyhén sötétebb hangzást ad, de sokkal kisebb a különbség, az erősítő ugyanis jóval többet melegít a hangon. A Topping saját fejes kimenetét nem is teszteltem, csak kipróbáltam. Az világosabb az erősítős hanghoz képest, de ennek a tesztben nincs jelentősége.
Mindkét fejest kipróbáltam a mobilomról is (Galaxy S21U, Samsung USB-C DAC 3.5-es kimenettel), és megállapítottam, hogy a hangzásnál leírtak sokkal inkább a fejesek karakterei, és nem annyira a lánc függvénye. EQ-zhattam is volna a fejeseket, de annak nem sok értelmét láttam.
Mivel az erősítőnek 2 db 6.3-as fejhallgató kimenete van, így párhuzamosan tudtam tesztelni a két fejest. A HD560s-nek valamivel több hangerő kellett: amikor a Philips-nél kicsivel 9 óra felett állt a hangerőszabályzó, a Sennheisernél 10 óra alatti állásnál, high gain mellett.
A hangzás
Elöljáróban annyit, hogy a két elsődleges fejesem egy Sennheiser HD600 (HD650 kábellel, ami melegebbé teszi), illetve egy Beyedynamic DT770 Pro/80 ohm. Ez a két fejes számomra tökéletes, mind kényelemben, mind hangzásban, még ha eltérő karakter is a kettő. Így a kiindulási pont ezen a láncon számomra ez a két hangzás.
Sokféle zenét hallgatok az akusztikustól a rockon keresztül az elektronikus zenéig, és a tesztek alatt mindenféle zenével hallgattam mindkét fejest felváltva. A zenék többsége saját FLAC-okból szólt, de próbáltam YouTube-os zenékkel, videókkal is. Próbáltam nem agyontömörített, rossz minőségű zenéket használni.
A tesztelendő fejesek valamennyire már be vannak járatva, a HD560s-ben kb 30 óra, a Fidelioban 20 óra zene lehet. Finomodhat még valamennyire a hangjuk, de én már nem érzek nagy változásokat a hangjukban, és azt gondolom, hogy most már nagyjából úgy szólnak, amilyenek.
A Sennheiser HD560s hangját röviden így tudom jellemezni: pontos, gyors, steril. Tiszta. Nekem kicsit sebészkés. Elég lapos (flat) hangzása van, amin nyilván segít valamennyit a meleg hangzású lánc, de szerintem ez a fejes nem egy „mindent hallgató” darab.
Elég mélyre lemegy, szóval elektronikus zenénél megvan a „kick”, de hiányzik a mélyek teteje. Az ének és a hangszerek hangja is lapos, kicsit jellegtelen. A magasai az elején idegesítettek, de a bejáratással finomodtak, viszont bizonyos zenékben még mindig élesek, egyáltalán nem fátyolosak. Van, aki ezt szereti, az örömmel fogadja a fejes „tisztaságát”. Részletekben a HD600 alatt van, tisztaságban felette, térben jóval felette.
Annak, aki most kezd nyitni a „profibb” hangzás felé, és ez a belépője, az meglepődhet, mennyire „tisztán” szól, és nagyon is élvezheti a hangzását, de amikor felveszem utána a HD600-at, az egyszerűen mindenben jobb. Ott látszik igazán, mennyivel több van a zenében, mennyivel szebben tudnak szólni az énekhangok vagy a hangszerek, noha a tér kisebb a HD600-ban, és nyilván elkeni a magasak „sziszegését” is, amit a HD560s nem. Én ezt inkább szeretem, mivel nem annyira kultiválom a sziszegős hangzást.
Alapvetően sterilnek ítélem meg a HD560s hangját. Kicsit lélektelennek. Egyáltalán nem rossz, és egy meleg lánccal simán hallgatható kategória, de ha van jobb „általános” fejese az embernek, akkor inkább azt ajánlanám zenehallgatásra. A HD560s bizonyos zenékhez egyszerűen rossz. Néhol annyira tiszta akar lenni, hogy szétválasztja a különböző hangszereket, és egyszerűen elveszik a szinergia a zenében (az nincs „egyben”). Ha nagyon profi és jó a zene masterelése, akkor jól fog szólni ezen is, de akkor sem szól jobban, mint egy HD600-on. Cserébe sok olyan zene van, ami egyszerűen nem szól jól, mert vagy szétesik, vagy egyszerűen csak baromira lapos, leginkább a mély tetejének hiánya miatt (pl. a klasszikus rockzene), hacsak persze az ember nem elemezgetni akarja, amit hallgat.
Az egyetlen olyan műfaj, ahol én valamivel jobbnak találom a HD600-nál, az a (gyors) elektronikus zenék egy része, mert azoknak jót tesz a fejes tisztasága, gyorsasága, és az, hogy a mélyek alja „üt”. Meg persze a tér. Csak ugye egy elektronikus zenében nincsenek természetes hangok, és az énekhangok is többnyire el vannak torzítva, szóval a fejes nem „ront” a hangzáson, inkább csak egy másik hangzást prezentál.
A másik felhasználása, és szerintem arra nagyon jó lehet, a tartalomkészítés. A fejes őszintén lapos hangja szerintem kifejezetten hasznos lehet munkánál. Meg persze, ahogy a dobozán van, analitikus zenehallgatáshoz. Ezt viszont én ritkán csinálom.
Röviden összefoglalva az előnyei a tisztaság, pontosság, a tér, illetve a mély alja. Hátrányai a mély tetejének hiánya, a lapos középtartomány, illetve a kicsit sziszegő magasak. Zenehallgatásra bizonyos, karakterben hozzáillő albumokhoz kifejezetten jó, de „általános” (elsődleges) fejesnek nem.
A Philips Fidelio X2HR más tészta. Rövid jellemzése: kellemes, mókás hangú, tiszta, széles terű fejes, kicsit sok magassal. Sokkal inkább egy általános fejes. V hangképpel rendelkezik, mély és magas kiemeléssel, de ezek nem ülnek rá vészesen a közepére. Sokkal kevésbé mondanám „pontos” vagy „profi” hangzásúnak, mint a HD560s-t.
Jót tesz neki az emelt mély, mivel így azokat a zenéket is élvezhetővé teszi, amiket a HD560s a mély tetejének hiánya miatt nem. Bár a Fidelio viszont nem tud annyira mélyre lemenni, mint a HD560s. A rockhoz, akusztikushoz határozottabban jobban áll ez a fejes, és szerintem az ének, illetve a hangszerek visszaadása is jobb, élvezetesebb. Ez a fejes nem steril vagy „lélektelen”, egyértelműen jobban hat az érzelmekre, igazi „zenehallgatós” fejes. Tér szempontjából valamivel túlmutat még az HD560s-en is.
Egyetlen idegesítő dolog van benne számomra – aki érzékeny a magasakra –, ez pedig a magas kiemelése. Ez idegesítőbb, mint a HD560s-nél. Máshol emel ki, tehát sok zene van, ahol az énekhang sz-ei vagy a cinek zavaróak az egyiken, a másikon viszont nem, de az X2HR-ben több a magas kiemelés, és általánosságban sziszegősebb (élesebb), mint a Sennheiser. Szó szerint idegesítőbb. Ezt amúgy EQ-val lehet javítani, próbáltam is, de most a hangzásról írok, nem a korrekcióról.
A hangja érezhetően kevésbé „profi”, mint a HD560s-é. A Sennheiseren azt érzem, hogy komoly munkával „összerakták” a hangzását, ennél meg inkább „összedobták” azt, és éppenséggel egész jól sikerült. A Fidelio néha érdekes dolgokat produkál a zenével, bizonyos helyzetekkel nem birkózik meg olyan jól. Kicsit lassabbnak is érzem a reakcióját, a tényleg gyors elektronikus zene néha kicsit megkavarja, és összefolynak a hangok, ezt a HD560s jobban megoldja. Cserébe viszont, akár rossz a zene, akár jó, beleszínezi magát annyira a fejes, hogy élvezhetővé teszi.
Röviden összefoglalva előnyei a mély tetejének kiemelése, a tér és a tisztaság. Hátránya a szélesebben kiemelt magas tartomány. Ha valaki nem annyira érzékeny azokra a magasakra, ez egy jó választás, mert gyakorlatilag „akármilyen” zenéhez jó, tehát elsődleges fejesnek is ajánlható. Mivel még alacsony impedanciás is, gyakorlatilag akármiről hajtható.
Szubjektív vélemény
Ezek olcsóbb fejesek, és ahhoz mérten nézem őket. A HD560s nekem 99€-ba került (átlagos ára: 140-150€), míg a Philips 78€-ba fájt szállítással (átlagos ára: 100-110€), vagyis mindkettőt olyan áron vettem, amilyen áron nem igazán elérhetőek. Ezért az árért szerintem mindkét fejes megéri, és mindkettő jobb hangú, mint a hasonló árú fejesek.
A HD560s szerintem „profibb” hangú fejes, de elsődleges fejhallgatónak én nem ezt venném. Viszont a kettő közül ez az a fejes, amit megvennék még drágább fejesek mellé is, pl. tartalomkészítéshez, mert a „flat” illetve analitikus hangzásnak megvan az előnye bizonyos helyzetekben, és ha az ember „krizitálni” akarja a zenét, akkor szerintem jobb, mint sok más, akár drágább fejes is. Zenehallgatásra viszont nem, vagy maximum bizonyos műfajokhoz, esetleg albumokhoz. Plusz ez nem a „kiviszem az utcára” fejes, annyira azért nem strapabíró. Van innen bőven felfelé, és hacsak nem „célfeladatra” kell, akkor az ember utána már nem feltétlenül hallgatná ezt.
A Fidelio X2HR sokkal szélesebb körben biztosít hallgathatóságot, magyarul elsődleges, általános fejesnek jobb. Oké, kicsit idegesítő lehet bizonyos emberek számára a magas tartománya, de az EQ-zható, és ez egy bármiről hajtható fejes, és gyakorlatilag bármilyen tartalom fogyasztására jó. Plusz masszívabb, utcára is kivihető, tartósabb darab, jobb a standard 3.5-es lecsatolható kábele is, és vehető rá (drága) Dekoni fülpárna, amitől elvileg javul a hangzása.
A fenti áron szerintem mindkettő megérte, de a HD560s-ért én nem fizetnék 150€-t, ahogy valószínűleg az X2HR-ért sem 110€-t. Előbbit még tudom használni kritikai hallgatásra, hiszen annak egy valódi értéke a tiszta és „flat” hangzása, de az X2HR komolyabb fejesek mellett nem tud semmi különöset adni. Én egyiktől sem térdeltem le, de nyilván jobb fejeseim vannak. Ha a teljes árukat nézem, és all-around fejest keresek, akkor a 130€ körüli DT770 Pro/80-at előbb választanám. Nyitottnak meg inkább egy HD6XX-et. Viszont olyannak, akinek ez lenne az első „komolyabb” fejese, és ennyi pénze van rá, annak a Fidelio egy akciós áron jó választás lehet.
-
#99908608
törölt tag
válasz Gzula[HUN] #100971 üzenetére
Köszönöm ezt is.
-
Gzula[HUN]
addikt
válasz #99908608 #100970 üzenetére
Ez meg egy fasza fejes, ami megfelel az igényeidnek. Egy hátránya van, alapban elég rövid a vezetéke, csak 120 cm.
[ Szerkesztve ]
-
#99908608
törölt tag
válasz Gzula[HUN] #100969 üzenetére
Igen, KUTOU nekem is színpatikus, mert vannak méretek. Csak azt nem tudtam eldönteni, hogy 100 x 80 mm vagy 105 x 85 mm legyen? (ez a valós mérete annak az ovális darabnak, ahová a párna megy)
Nem a második bolt volt a múltkor, de ez is jó, majd megnézem alaposan.
[ Szerkesztve ]
-
#99908608
törölt tag
válasz Gzula[HUN] #100967 üzenetére
Igen, arra. Amit korábban linkeltél, ott a műbőr valamivel kisebb volt, így nem mertem nekiugrani. Köszönöm.
-
Gzula[HUN]
addikt
-
#99908608
törölt tag
Ha már szóbakerült a párnacsere, én is elgondolkodtam rajta. Meg is mértem, 105 mm magas és 8,5 mm széles a felhallgatónak az a rész, amire menne a párna. Az a kérdése,m, hogy mm-re ennyi legyen a párna vagy valamennyi ráhagyással érdemes számolni? Most egy vászonos párna van rajta, de kipróbálnék egy másikat is, mondjuk műbőrt. Köszönöm előre is.
-
Gzula[HUN]
addikt
válasz btraven #100959 üzenetére
Itt van például egy 97,5% értékelésű eladó. 348-párat rendeltek 4,9-es értékeléssel. 100 leírás van, 16 képpel. Komplett szett. Nem értem, hogy miért jobb a szétmált. Nem mondom, hogy úgy szól, mint a gyári, de a mostaninál biztos jobban fog. Nincs 2500-3000 Ft az egész.
Ha már csak eladásra újítod fel, megéri. Gondolom "lutri a hangja", meg "büdös".
#100963jippa: Bazz, ne is mondd. Pont az EAH-820-ason akadt meg a szemem. Gondoltam jó lesz alkatrésznek..... ááá....
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz btraven #100960 üzenetére
Több magyarázat is lehetséges az "érdekes" észlelésedre. Az egyik, hogy szimplán szar méréseket nézegettél. A másik, hogy baj van az értékítéleteddel. A harmadik, hogy olyan szinten vagy mérés-ellenes, hogy ez befolyásolja a hallásodat, és csakazértis mást akarsz hallani, mint amit a mérések mutatnak. Ez a harmadik a legvalószínűbb.
Szerintem.
-
jippa
aktív tag
válasz Gzula[HUN] #100932 üzenetére
Komoly mod is van abban a csomagban
-
Gzula[HUN]
addikt
válasz btraven #100959 üzenetére
Ami nem kínai, az hamisítvány. És bármelyik "jobban szól", mint a fürdőszivacs. De biztos vagyok benne, hogy a kínai szent grált találnánk meg, az meg büdös lenne, azért nem lenne jó.
Nem azt mondom, hogy nem jobb az eredeti (vagy úgy, hogy tényleg rosszabb). De ha nincs eredetiből alternatíva, még nem kell a fejest kidobni.[ Szerkesztve ]
-
btraven
őstag
-
btraven
őstag
válasz Gzula[HUN] #100958 üzenetére
Sajnos nagy probléma a párna ügy. Nekem a HD555-ön ment teljesen szét, már tök lapos meg a varrás mentén reped, legutóbb meg amikor megpróbáltam leszedni akkor már a műanyag peremről is elkezdett leválni. Szó szerint széthullik. Jó lenne az eredeti hangját visszaszerezni, de ahhoz eredeti párna kellene. Az meg gondolom sokba kerül Sennheiseréknél.
Kínai utángyártott meg nagy lutri hogyan szól.
Legjobb cég a Monoprice ilyen szempontból mert ők alapból nem árulnak pótpárnát.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Gzula[HUN] #100956 üzenetére
Érdekes, én ki szoktam mosni a párnákat:)
-
Gzula[HUN]
addikt
Egyetértek, én se adnék érte ennyit. Pláne amennyi párnát elhasználok. Most számoltam össze, 15 pár párnát vettem nagyjából az elmúlt 3 évben.
- 3 pár ilyet (1 pár 110mm-es, 2 pár 95mm-es, 1 pár volt ajándék.)
- 2 pár plüss M40X párna,
- 2 pár HyperX Cloud textil
- 1 pár 105mm-es műbőr (681 EVO-ra)
- 3 pár Sony-ra (2 párat elhasználtam MDR-1A-n, 1 pár ment am2-re. Utóbbit mondjuk szar párnával vettem, azt nem én használtam el.)
- 1 pár eredeti AT AVA-400-as párnát (AVC-500-asra, hogy legyen eredeti... De minek... Nem azzal használom. Úgy emlékeztem, jobb eredeti párnával a hangja.)
- 1 pár eredeti OneOdio Pro-50-es párnát
- 1 pár Brainwavz Round-ot (legdrágább volt, és a lehamarabb kezdett amortizálódni)És egyedül EZZEL a textil párnával szívtam meg. Tökmindegy mire raktam, elvilágosodott mint állat. A héten raktam a pincébe a többi kacat közé (másik 2 párral, amit már nem akartam tili-tolizni), most kezdett málni. Rárakom valami nonemre, amit kaptam "játszani", és odaadom valamelyik kollégáknak. Semminél több lesz videót/hangot elemezni, vagy akármire.
Szerk.: Az EVO eredeti párnáit is megtartottam, mert a Pio SE-A1000-esre az volt a legjobb. Még bírják.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Gzula[HUN] #100953 üzenetére
Nyilván két szélsőértékről beszélünk, de 25900 forintért fejhallgatót lehet venni, nem fülpárnát. De persze csodák nincsenek, küldenek pár darabot a review-ereknek, azok örömködnek, a nép meg veszi, mer "hájend". Félre ne érts, nem mondom, hogy nem szól jobban. De persze az MQA behülyítést is felzabálta a hifis társadalom egy része, miért ne lehetne benyelni a fülpárnás átverést
-
Gzula[HUN]
addikt
Azért ez az alacsony ár az elmúlt 3 évben nem volt jellemző (95€ alá nem ment), használtan is olyan 40ezer körül mentek el. (A napokban is egyébként). Amikor meg utoljára néztem, még 18.900.- HUF volt a Dekoni párna. Ezért írtam, hogy felét. De most már nem annyi. Kínaiból (a drágábbikból) egyébként megkoczkáztatnék egyet, csak nem látom értelmét még egy műbőrös fejesnek itthon.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Gzula[HUN] #100949 üzenetére
A felét? A fejes 73€, a párna meg 55€. A csávó még azt mondja a videóban, hogy valóban necces a fejes árának 1/3-át párnára költeni, dehát a kényelem. Persze ha egy cég abból él, hogy fejes párnákat gyárt, és nagyjából mindegyik ugyanannyiba "kerül" neki (1$, na jó, legyen 2$), akkor mégse adhatja az olcsóbb fejeshez való párnát olcsóbban.
-
Gzula[HUN]
addikt
válasz Mortel #100948 üzenetére
Monitor 60-as protein bőrével (az 10centi ármérőjű) "odahelyezés módszerével " próbáltam, ha már bedodtad a témát. Basszus több lett, valamivel csökkent a tér. Olyan MDR-1A meg am2 közötti bass jött össze. Sötétebb karakter lett, mint az am2-es, de az 1A-nál világosabb. Magasak picit fátylasak lettek. Nem egy tudományos módszer, de omlott össze az egész. Egy próbát megérhet a bőr/műbőr.
-
Gzula[HUN]
addikt
válasz Mortel #100948 üzenetére
Z már tesztelte korábban. Ha nem akarod a fejes árának felét párnára költeni, van olcsóbb párna is. Alul van már 40 értékelés 130 rendelésből, több képpel (meg 97.3% Positive feedback). Pl.
(Nem, nem ez a gagyi. Szerintem inkább az inkább ez.)
#100946Dorien: Attól is változna a hang. Akkor inkább vadásznék a gyárihoz hasonlóra. Még mindig jobb, mint a szétmált gyári.
[ Szerkesztve ]
-
Mortel
senior tag
Valakinek van tapasztalata Fidelio X2HR + Dekoni Audio EPZ-FIDX2-CHS párnákkal?
Ha, igen, miben változtat a hangján?Nekem picit basszushiányos, pontosabban a legalja hiányzik, pedig állítólag 5Hz-től kezdődik.
Köszönettel:
M
https://www.youtube.com/watch?v=8ZOzVcP2NqM
-
-
Dorien
veterán
válasz HELLAFLUSH #100943 üzenetére
Le van zárva, de ahogy írtam, újra elérhető. Ennyiért Yaxi párnával jó vétel.
"Wherever you go - go with all your heart." --- commercial-free eclectic radio --- www.radioparadise.com
-
nagyúr
válasz -NoVa- #100925 üzenetére
"Aztán jön képbe a tér, dinamika, részletesség, technikai dolgok, amiket EQ-val nem lehet pótolni, vagy javítani, csak rontani."
Majdnem elkezdtem fogalmazni, hogy azért ez nem teljesen így van, mire leesett, hogy a fejhallgató topikban vagyok. Mint ahogy lényegében "megfeledkeztem" erről a tényről akkor is, amikor ezt írtam: "Az akusztikai problémák jelentős részében is segítséget nyújt." Nem mintha bűn lenne digit eq téma kapcsán ezt is megemlíteni, de azért lássuk be, fejhallgató szempontból az akusztikának nincs érdemleges relevanciája. Egy szó, mint száz, valószínűleg szobai rendszerben szélesebbek, fejhallgatós rendszerben szűkebbek a korrigálási lehetőségek.
[ Szerkesztve ]
Szerintem.
-
btraven
őstag
-
Dorien
veterán
-
Dorien
veterán
válasz krisz242 #100935 üzenetére
Szívesen. Rajta vagyok a témán, csak lassan válaszolgatnak... A HP70 párnára is rákérdeztem.
A Momentum 2 AE párnája valódi bőr, az sokáig tartós lesz. Nekem gyorsan befülledt alatta a fülem. Amúgy az is egy nagyon korrekt fejes, de A-B-zve a HP50 megmutatta, hogy klasszissal jobb. Szerencsére az én HP50 gyári párnám még bírja, csak a belső profilról jött le a műbőr borítás, de a hang nem változott. xDuoo X2 DAP-ról és Korg DS-DAC-100m-ről is kb. ugyanazt hozza, mint a nagy láncról, tényleg nagyon könnyen hajtható fejhallgató.
"Wherever you go - go with all your heart." --- commercial-free eclectic radio --- www.radioparadise.com
-
krisz242
tag
válasz Dorien #100839 üzenetére
Köszi, hogy foglalkozol a témával! Közben Polllen bogarat ültetett a fülembe ezzel a párnával, és már rajta is van a HP50-en. Első benyomás jó, bár picit kevésbé ütősnek tűnnek a mélyek, de összességében nagyon hasonló hang, mint a gyári párnával. Mondjuk elég hosszú volt a borostám, amikor kipróbáltam, és lehet, hogy emiatt nem feküdt föl rendesen a fejemre... meg a párnának is lehet, hogy idomulnia kell még egy kicsit.
Polllen szólt, hogy a felrakás nehézkes. Hát ja. Amíg vért izzadva feloperáltam a párnát, konkrétan folyamatosan azt éreztem, hogy most fogom szétszakítani. Az mondjuk kiderült, hogy baromi erős anyagból van a Momentum párna! Kicsit talán kisebb is lett a fülnek a hely.
Majd még tesztelem, és írok a fejleményekről. A HP70 párna mérete elvileg pár mm-rel eltér a HP50-étől, de lehet, hogy működhet az is. Erről sajnos nem találtam infót.
Mindenesetre, ha valahonnan mégis be lehet szerezni eredeti párnát, veszek.[ Szerkesztve ]
-
CyberFriend
tag
válasz Gzula[HUN] #100932 üzenetére
Valamelyik KGST piacról egy nónémgagyi.
-
CyberFriend
tag
válasz Gzula[HUN] #100932 üzenetére
régi
-
Tin
veterán
válasz -NoVa- #100925 üzenetére
Ezzel teljes mértékben egyetértek. Ha valakinek 1 db fejese van, akkor célszerű minden körülmények között hallgathatóra EQ-zni, és örülni neki. Bár nem árt, ha nem ilyen +-8 dB-eket kell állítgatni, inkább csak finomítgatni, meg persze egy basshead ne vegyen világos fejest. Ilyen kicsit nagyobb test, vagy idegesítő csilingelés korrigálására tökéletes az EQ.
Aztán a következő lépés, amit feljebb írtam
Tegnap megjött az X2HR is, még járatódik, de már látszik a (nem kis) különbség a HD560s-el. Nem akarok elhamarkodottan véleményt alkotni, plusz rohadtul meg is fáztam, szóval a hallásom se a legjobb, de igazából mindkét fejhallgató elbírna egy kis EQ korrekciót.
-
-NoVa-
addikt
EQ az alsóbb mid-fi kategóriáig teljesen valid eszköz, helyrerakni apró, zavaró hibákat, kipótolni hiányosságokat. Ott még csak a tonalitásról szól az egész, az javítható. Zenefüggően, hallásfüggően van, akinek ennyi pont elegendő a teljes boldogsághoz, vagy még ennyi sem kell (irigy vagyok ám rájuk). Hogy ezt egészen alap SW irányból, vagy DAC DSP támogatással teszi az ember, azok apró lépcsőfokok.
Aztán jön képbe a tér, dinamika, részletesség, technikai dolgok, amiket EQ-val nem lehet pótolni, vagy javítani, csak rontani.Mindkettő valid megközelítés, csak különböző igényekkel különböző irányból könnyű elbeszélni egymás mellett.
-
Tin
veterán
válasz LZs?! #100921 üzenetére
Engem érdekel, amit írtál, csak nem találtam meg. Belinkeled?
Az EQ-t meg el fogod felejteni, amint veszel egy olyan fejhallgatót az addigra kiépített dac/erősítő párosodhoz, ami minden körülmények között "jó" neked. Vagy egyszerűen használsz 2-3 fejest, mindegyiket más stílushoz vagy célra.
-
btraven
őstag
válasz LZs?! #100915 üzenetére
Neked milyen fejhallgatód van?
Egy ilyen elég: [link]
EQ-val kiigazítod és kész.
Nem is értem liszi70-et hogy minek vett most olyan drágát. Megbolondította a sok audiophile.
Sajnos mindenki próbálja önigazolni magát, miért dobott ki olyan sok pénzt a semmire.
Igazad van
Bár én is audiophile bűnbe estem most, mert van ennél olcsóbb fejes is, de elvakított a Koss márkanév. Bocsánat, majd igyekszem. -
btraven
őstag
válasz LZs?! #100912 üzenetére
Így van, a hallásunk eleve becsap.
Én például összevesztem a szomszédommal mert a kutyája megállás nélkül ugatott. Közben kiderült hogy a másik szomszéd macskája nyávogott igazából.
De nem szemeteljük össze ezt a topikot, gyere át a Hifi műszaki szemmel topikba. Csinálunk pár vaktesztet. -
Remus389
veterán
válasz bitrograde #100908 üzenetére
Ezért írtam, hogy kábellel nem javítani kell a hangot, hanem nem szabad elrontani. Néha egy jobb kábelnek sincs semmi keresnivalója egy rendszerben, és egyetlen pocsék kábel is el tud rontani egy egész rendszert.
+1 tapasztaltam -
LZs?!
aktív tag
válasz Ba cy lus #100899 üzenetére
...és ebben teljesen igazad is van. A túlzás az minden vonalon túlzás.
De ceteris paribus megmarad a határhasznosság elve: az idő és erőfeszítés figyelembevételével reálisan egyszerűbb (hasznosabb) a haranggörbe csúcsán ülő 'közepesen jó/közepesen szar' (ki hogy nézi) eszözparkot a görbe jobb oldalának irányába EQ-zni, és mindössze pár óra alatt néhány (virtuális) csúszka állítgatásával jobbra tolni a szubjektív (!) spektrumon 20-30%-ot Az Élményt.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
nagyúr
válasz Ba cy lus #100899 üzenetére
Hát ja, biztos ilyen is van, lehetnek nagyon elszállt, vagy ló másik oldalára áteső eq-zók is. Szerintem nem ez a jellemző, sokkal szilárdabb két lábbal állnak a földön, mint a módszerek és dogmák képviselői (eqrossz!), de megértem a "visszavágásodat", hiszen én is karikíroztam a "novelláimmal". És még valami, azt hiszem, eléggé keverednek a fogalmak az eq kapcsán. Még mindig sokaknak nem tiszta, hogy itt már rég nem az erősítő előlapján levő treble és bass potikról van szó. Persze nem rátok gondolok.
[ Szerkesztve ]
Szerintem.
-
LZs?!
aktív tag
válasz liszi70 #100896 üzenetére
Szerintem remekül írtad körbe anekdotálisan, hogy milyen az, amikor az érdeklődés (nagyobb léptékben: hobbi) egyfajta (akár jóindulatú) megszállottságá válik.
...amibe szerintem előbb-utóbb faktorálódik az 'önigazolás' utáni igény; ugyanakkor minél specifikusabbá válik egy szituáció, annál kevésbé elérhető objektív visszacsatolás, és onnantól óhatatlanul egy potenciálisan öncélú 'saját farkába harap a kígyó' zárt inerciarendszerré válik. Szerintem.
Amolyan Z=X/2 féle Zénón paradoxon...mindig egy kicsit közelebb kerül (a bármihez is), de sohasem éri el.
Nevermind...
-
kNG
senior tag
válasz liszi70 #100896 üzenetére
Jópofák voltak a történetek!
Én anno gyerekkoromban ismerkedtem az EQ-val és a frekvenciagörbékkel, amikor winamp-ban az mp3 tömörítésű zeneszámokat hallgatva húztam fel a basszustartományt vagy éppen a magastartományt, hogy "szebben szóljon a zene". Persze "V"-re EQ-ztam akkor még - mi másra - a számítógépre csatlakoztatott hangfalakat.
Fejhallgatózni pár éve kezdtem el "komolyabban", és emlékeztem arra, hogy sokszor olvastam, hogy EQ-t ne...így nem is igazán foglalkoztam vele. Aztán eléggé meglepett, amikor eljött az az éra, hogy a frequency response az, ami meghatározza hogy szól egy fejhallgató, és hogy az a mindenség, és úgy lett beállítva mint valami nagy felfedezés, és az egyetlen meghatározó tényező. Nem tudtam hova tenni ezt a "nagy felfedezést", mivel a zenehallgatók többsége szerintem már anno winampban is szórakozott a frekvencia görbével, nem értettem miért olyan nagy felfedezés, hogy "azta, frekvenciagörbe". Szóval megvoltak a kétségeim, de nincs mit veszíteni alapon kipróbáltam én is az EQUALIZER APO-t a PEACE GUI-val.
Először a [jaakopansen féle Auto EQ-t] próbáltam ki, és elkövettem egy olyan "istenkáromlást", hogy az AD700X-et Harman görbére hangoltam.
Pár szám erejéig kellemes volt, aztán rájöttem, hogy bizonyos számoknak jól áll, más számoknak meg nem, a fejhallgató eredeti varázsát elveszítette, rock számoknak pl. nem állt jól az EQ, nem tetszett a dobok hangja pl., nem volt annyira levegős az egész hangzás mint gyárilag, stb. Szóval kikapcsoltam az EQ-t, APO és PEACE pedig uninstall.
Utána már sokkal földhöz ragadottabb, és értelemesebb felhasználási módszerekről is olvastam/néztem videókat, mint amit pl. Resolve csinál (headphones.com). A cél az, hogy a kis zavaró kiemeléseket, beeséseket korrigáljuk, így a fejhallgató hangja sokkal élvezhetőbb lesz. Mivel nincs sok EQ-s tapasztalatom (volt, amikor egész jó hangzást sikerült összehozni vele nekem is kézzel, de sosem volt az igazi a végeredmény), így megpróbáltam az "expertek" által létrehozott profilokat alkalmazni. Nekem akkor sem jött be a végeredmény...valahogy mindig szétesik a hangkép. Az az egységes egész, ami a fejhallgató karakterét adta (még ha kisebb hibák is voltak ebben az egységes egészben), szétesik. Hallgatja az ember, és először úgy tűnik jobban szól, de egy idő után kihallani, hogy a hangkép már nem az igazi, és kikapcsolt EQ-val ha nem is hibátlanul, de mégis egységesen, értelmezhetően, élvezhetően, jól szól a zene. Ezek persze csak az én személyes benyomásaim, lehet másnak jobb tapasztalatai vannak, és neki bejön.
Szeritem mindkettő "iskolának" megvannak az előnyei, és hátrányai, mindkettő értelmezhető, és alkalmazható, az EQ-tól olcsóbb nincs, de csodát nem lehet vele művelni (és sokunk szemét ez zavarja - vagy éppen röhögünk rajta -, hogy ebbe az álomba kergetik a kezdő audiofileket). A hardveres "kompenzációtól" drágább nincs, és relatíve sok próbálkozás szükségeltetik, de ha egyszer sikerül összekapni a láncot, az nagy élményt tud okozni.
Ezek persze csak személyes meglátások, én személy szerint élvezem hogy minden fejhallgatónak más és más a karaktere, ugyanannak az albumnak a meghallgatása két különböző fejhallgatóról (vagy akár két különböző láncról) teljesen más élményt ad. (A fejhallgatók közötti váltásnál azért nem árt a türelem, mert idő, mire alkalmazkodik az ember agya az "új" hangzáshoz.) Én szeretem ezt a hobbit így, ebben a formában. Ésszerű? Nem. Élvezem? Nagyon!
Azoknak, akik hasonlóképp vélekednek mint én (és ezzel együtt nekem is) szerintem csak egy dologra érdemes figyelni, az pedig az, hogy a hobbi hobbi maradjon, és ne válljon hóborttá.
[ Szerkesztve ]
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
bitrograde
senior tag
válasz -NoVa- #100907 üzenetére
Igen, én is erre gondoltam. Egyáltalán nem vagyok kábelszkeptikus. Szerintem is elég jól érzékelhető különbségek vannak, és a fül- és fejhallgató-kábeleknél más tulajdonságok is fontosak. Ezért írtam, hogy kábellel nem javítani kell a hangot, hanem nem szabad elrontani. Néha egy jobb kábelnek sincs semmi keresnivalója egy rendszerben, és egyetlen pocsék kábel is el tud rontani egy egész rendszert.
-
-NoVa-
addikt
válasz bitrograde #100902 üzenetére
Na akkor bővebben beleamatőrködök a témába. Múltkor pont játszottam kicsit ezzel, egész pontosan a kalibrált Dayton mikrofonomhoz gyártott illesztékkel méregettem a kábelek közötti különbséget. Frekvenciamenetben pont elhanyagolható volt az eltérés, mérési hiba keretein belül, ahogy vártam. Nem véletlenül szokták azt mutogatni a kábelszkeptikusok. Ellenben waterfall grafikonon látszik, hogy egy "drága" kábel és egy legolcsóbb kábel között mégiscsak van valami.
Ez így egy kellemes zenei DD IEM, ahogy kell:
Ez a második egy barna KZ drót zaja, stabilan reprodukálhatóan pocsék. Ez az elnyúló zajos alap elég sok finom részletet el tud mosni. Ellenben egy jól sikerült 10$-os kínai kábel és egy 100$-os között már bőven általam mérhető hibahatáron belül van az eltérés, vagy jelentéktelen, egy drágább couplerrel talán kimutatható. Viszont a fül egy nagyon érzékeny műszer, pont ezeket az apróságokat tudja az ember megélni koncentrálva drámaként/megváltásként, épp milyen hangulatban próbálja.
Aztán jó kábellel egy igazán jó armatúrás cucc csak úgy referenciának ugyanezen ugyanakkor mérve:
Aztán hogy mikor melyik jobb? Én elsősorban kényelmi és esztétikai szempontok szerint választok, hangra elhanyagolhatóan kevés az, ahol nem állt össze a párosítás. Néha a mérés szerint rosszabb drótot szívesebben használom (nem a KZ-t, de a Tanchjim Oxygen alap 3.5mm-es vékony pehelykönnyű kábele felülmúlhatatlanul kényelmes minimalista egyszerű hordozásra).
-
#99908608
törölt tag
válasz Gzula[HUN] #100892 üzenetére
Külön szoba, ott nem alszik senki. Igen, a nyitott fejes is alternatíva lehet a jövőben.
-
bitrograde
senior tag
Ebből is látszik, hogy a kábelezés nagyjából arra való (vannak nagyon ritka kivételek), hogy ne rontsuk el vele a hangot. Más kérdés, hogy az EQ-ról ez nehezen képzelhető el, mert inkább indítja el azt a dominóeffektust, amiről itt szó van, mint a "kábelezés" (mert a "minden hifista egyben hangmérnök" világában azon a téves elképzelésen alapszik, hogy a rendszer hangját elsősorban a frekvenciamenet határozza meg, és ha itt hozzáadok, ott meg elveszek egy kicsit, attól kiegyenlített, vagy éppen nekem tetsző lesz a hangkép). Az a nehéz a hifiben (is), hogy ott vakarja az ember, ahol viszket; hogy képes legyen megtalálnia a rendszer oda nem illő (vagy éppen leggyengébb, a kettő nem ugyanaz) elemét.
Amúgy kíváncsi lennék, hogy az EQ-zás barátai próbáltak-e már valaha a különböző lejátszóprogramok beállításaival, például a digitális filterekkel bíbelődni? Például HQPlayer alatt, vagy a DAC-okba beépítettekkel, programozottakkal? -
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Sorozatok
- KNOX a Samsung erődje!
- Fotók, videók mobillal
- Steam topic
- Interactive Brokers társalgó
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Egy újabb érdekes eset [Update HSZ-ben]
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- Lenovo IdeaPad 1 15AMN7 - 15,6"FHD - Ryzen 5 7520U - 8GB - 256GB SSD - Win11 - 1+ év garancia
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon 6th gen., I7-8650U, 16GB RAM, 256GB, FHD IPS, 2 év garancia, számla!
- Creality Ender 3 V2 3D nyomtató, fejlesztett, zárt nyomtatótérrel
- Zenbook Pro 17 27% 17.3" FHD IPS Ryzen 7 6800H 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- Edifier R2750DB BT 136W RMS, akár 2.1 rendszerben
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest