Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ba cy lus
addikt
válasz
all6atos #104096 üzenetére
Szerintem erő és fegyelem kell neki. A karakter csak ezután jön, de azért inkább semleges/semleges-világos legyen, mint sötét. A Topping karaktere jó hozzá, de az erőben nem vagyok biztos. Nekem A30 Próval már eléri azt a szintet, de S100A-val még nem, pedig az sem rossz erősítő, csak nincs benne annyi erő (hangerő van, de a teljesítménye jócskán elmarad).
-
szaki58
aktív tag
-
Ba cy lus
addikt
válasz
emiki6 #104094 üzenetére
Én is ebben hittem, de a HD650 rámcáfolt. Sőt még rá is tett egy lapáttal a kézzel fogható, 3D-s, holografikus érzetre. Bár irtak róla külföldi oldalakon, hogy tud ilyet (with proper amping), de akkor még hittem benne, hogy a planár mindenképp jobb bizonyos területeken. Hát ebben biztosan nem jobb eredendően, az már kiderült.
-
emiki6
veterán
válasz
osonte #104091 üzenetére
Nekem a planároknál ami sajátos volt, az a nagy felületből fakadó érzet. Ha úgy van keverve, akkor tényleg olyan érzés, mintha az adott hangszer a füled mellett szólalna meg; nem csak onnan szól, de onnan érződik. Ez nekem nagyon bejön, pedig hangversenyen ilyet nem lehet tapasztalni a nézőtérről.
Valszeg az elektrosztatikus is tud ilyet, míg dinamikusnál nehéz lenne ennyire nagy membrános, de teljes spektrumban szépen szóló drivert csinálni.
-
bbuffy
senior tag
válasz
osonte #104091 üzenetére
Tom Jones She's a Woman albumát hallgasd meg, de valami eredeti rip et. A Parot USA vinyl a legjobb persze, de van róla jó rip. Alapból is nagyon nagyot szól az album. A planár nálam is ott dőlt el, hogy brutális énekhangokkal bír. Pedig én zárttal kezdtem, Aeon Flow-val, ezek a nyitottak még nagyobbat gurítanak.
-
osonte
őstag
válasz
emiki6 #104073 üzenetére
Azért a planárnak van egy jófajta hangja, jól érzem? Nekem fura, hogy mindenhonnan jön a zene, bár csak az XS-t hallgatom, viszont én kaptam egy jó vastag kábelt hozzá, aminek jobb hangja van, mint az eredetinek. Szerintem még bejáratós is 2-3 hónapos. Most például a Zoránt hallgatom, ennyire igazi/közeli még sosem volt. A mély meg tényleg nagyon lentről indul.
Szerintem ezt nehéz leírni, ha valaki nem hallgatja(hallgatta meg. Azután persze ha valaki azt írja, hogy nem tetszik neki, akkor azt is el lehet fogadni, de anélkül kár véleményezni.
-
szaki58
aktív tag
Ha már itt esz a fene... brutális ez a Topping A70 Pro! Bocs, hogy ide "is" írom, de minden pííízt meg ér. Tényleg tudja azt, amit írnak róla. Teljesítmény... és már is másként zenél a fejes!
-
szaki58
aktív tag
válasz
bbuffy #104086 üzenetére
Rendeltem a Meskától. Próbáltam alakítani rajta, mert hogy azt írták, "lehet". Vissza jött a válasz: "nem lehet". Megküldték. A csatlakozók a fejesen felfeküdtek az állványon. Előtte megmérten: nem szabad lett volna. Még is!!
Noooooóóóóó Meska. legalább is a fejhallhatós!
-
Ba cy lus
addikt
válasz
-NoVa- #104087 üzenetére
fülben a Periodic sokkal inkább boomy, a Beyer tiszta, szellős, természetes. A feszesebb, gyorsabb driver
Fülre? Aztán a HE560 mitől érződik lassabbnak mélyben az alternatív párnával? Lassabb lesz a driver, ha más a párna? Nyilván nem.
A klasszikus Orto meg kompromisszummentes, szenvedélyből készült tárgy, nem anyagi kompromisszumokkal tálalt termék, más világ
Akkor mihez mérjük a 30-40 éves ortodinamikust?
-
-NoVa-
veterán
válasz
Ba cy lus #104085 üzenetére
Ott a Periodic BE, és a Beyer Xelento. Mért gráfon közel azonosak, fülben a Periodic sokkal inkább boomy, a Beyer tiszta, szellős, természetes. A feszesebb, gyorsabb driver intenzitása a mérőmikrofonton mennyiséggel is kompenzálható, ugyanúgy fognak kinézni.
A klasszikus Orto meg kompromisszummentes, szenvedélyből készült tárgy, nem anyagi kompromisszumokkal tálalt termék, más világ. Mint az oldtimerezés az autóknál, itt sem az Empyreannal hallgatsz össze egy vintage Fostexet.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
-NoVa- #104080 üzenetére
a mágnes erősségéből eredő feszességet nem tudod pusztán frekvenciamenetből odahazudni
Ha ez így lenne, nem trükköznének a gyártók a frekimenettel. Ami világosabb, azt mindig gyorsabbnak, részletesebbnek (technikásabbnak) vélik hallani.
Persze ez ténylegesen is így van, hiszen arányaiban kevesebb mélyfreki van jelen, melyek lassabbak, csak hát cserébe oda a természetes hangszerhangoknak, előadásmódnak.csak 2 évtized fejlődés hozott egy-két érdekesebb dolgot is.
Nyilván ezért zengenek egyes HD650-hez képest is vénséges ortodinamikus fejhallgatókról dicshimnuszokat. Azoknak labdába sem szabadna rúgniuk, ha olyan mértékű fejlődés lenne, mint amit a marketing kiadványok sejtetnek.
-
emiki6
veterán
válasz
Dorien #104083 üzenetére
Ezt az ordító fejes állványt sose szerettem. Kellemetlen érzéssel tölt el egy ennyire agresszív arcra ránézni. Meg nem is műalkotás, hanem egy térbeli kép egy arcról. Akkor már inkább egy szép, mosolygós hölgy arca legyen vagy egy macska vagy mittomén.
Valami, ami szép, cuki és/vagy megnyugtató.
-
emiki6
veterán
válasz
RetepNyaraB #104081 üzenetére
Nem mmmorpg. RPG jelleg és leginkább single player.
"The game features a fantasy open-world environment and action based combat system using elemental magic, character switching, and a gacha monetization system for players to obtain new characters, weapons, and other resources. The game can only be played with an internet connection and features a limited multiplayer mode allowing up to four players in a world." - fandom wikiJa és olyan játék, hogyha a végére érsz, akkor napi 10-20p játékkal megvagy, cserébe elvárja, hogy minden nap legalább 10 percre belépj. Új tartalom folyton jön és mindig vannak eventek. A permanens kontent több 100 órányi, hónapokig tart a végére érni.
Szerencsejátékfüggőknek nem ajánlott a gacha rendszer miatt.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Ba cy lus #104078 üzenetére
Ezeket mind lehet rajta, ebben szerintem általános az egyetértés. Egy rendesen meghajtott 650 egy kincs, csak 2 évtized fejlődés hozott egy-két érdekesebb dolgot is. A frekimenet ebben másodlagos, azt megfelelő helyeken megfelelő anyagok használatával lehet finomhangolni a végletekig, de a mágnes erősségéből eredő feszességet nem tudod pusztán frekvenciamenetből odahazudni. Hallani kell, ez ilyen.
IEM vonalon is megvan ez, ott az elektrosztatikus hibridem, végletekig kioptimalizálva az egész, 2x3W-al hajtva lélegzetelállító. Aztán tizedakkora teljesítményről a Xelento dinamikusabb, részletesebb, és gyorsabb mélytartományt tud, és az elektrosztatikust jól közelítő teret, részletességet, mert egy újabb generációt képviselő kiváló DD van benne. -
emiki6
veterán
Zeneajánló - Genshin Impact
Aki szereti a filmzenéket, annak ajánlanám ezen játék zenéjét. Nagyon jól ötvözi a nyugati zeneszerzést a keleti hangszerekkel, hangzásvilággal, de nyugati a nyugati hangzású zenéik is jók amúgy.
- kínais: Jade Moon Upon a Sea of Clouds (Shanghai Symphony Orchestra)
- japános: Realm of Tranquil Eternity (Tokyo Philharmonic Orchestra)
- - Duel in the Mist - Inazuma OST Battle Theme MV
- India - Közel-Keletis: Forest of Jnana and Vidya (London Philharmonic Orchestra + keleti hangszeres zenészek)
- - (a halcyon times az egyik kedvencem, a Hustle and Bustle of Ormos pedig méltán közönségkedvenc lett)
- - Kis érdekesség: When you realize there's Math behind Sumeru music..A karakter demókhoz csináltak ütős crossover-eket, ezzel velem megszerettetve a műfajt, itt van pár:
- kínais: Rex Incognito
- japános: Termination of desires
- ez nem is tudom mi.: [link] (itt kicsit meguntam a címek bemásolását)
- keleties 1: [link]
- keleties 2: [link]
- keleties 3: [link]Pár boss zene:
Japános:
- felvezető: Bane of ambitions
- climax electro: Thundering of the merciless
- climax metál: Almighty violet thunder
Operás-metálos:
- felvezető: Chrysalis Suspirii
- climax: Saltatio Favillae
Keleties (és van benne fagott!): God-Devouring Mania
Többet nem emelnék ki (pedig lenne még), de kicsit sok van. Összesen 16 album jött ki eddig, ami 741 szám és 23 óra. Kb 2x ennyi lesz, mire a játék pár év múlva eléri a végét, márha egyszer eléri. -
-
emiki6
veterán
válasz
all6atos #104071 üzenetére
Más persze, de nem érződik első blikkre jobbnak, ha a térelménytől és a basszustól eltekintünk. A 400i nagyon megtáltosodott attól, hogy levettem a grillt és spartant tettem elé, nehéz azt a szintet meghatározó mértékben túllépni (ebben az ársávban).
A 400i ár/értékben jobb, jó budget megoldás.
Az edition xs mégis megéri a tér + basszus + ergonómia miatt, ha bejön a hangkarakter. Kábele is normál minőségű már, nem hitvány.De még párszor meg kell halgatnom, van, hogy a hangulatom miatt lepereg a hifi, nem érzem annyira szórakoztatónak, mint máskor, amikor meg lenyűgöz, azért kell 1-2 hét egy fejes megismeréséhez.
-
all6atos
tag
-
emiki6
veterán
Hifiman edition xs vs 400i 2020, focuspad fülpárna belméret összehasonlítás:
Ugyanaz a pánt, de meglepő módon, az edition XS-nél nem érzem, hogy kellene a mod, amit a 400i-re tettem. Kis fejűeknek viszont nagy lesz, nekem nincs kis fejem, de csutkára be van tolva a pánt.
Érdekesség a headphone show review-jából, hogy az XS esetén, ha nem tökéletes az illeszkedés, akkor a bass nem kevesebb lesz, hanem több, ráadásul lejjebb lesz több, mint az ananda esetén. Nem semmi.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
-NoVa- #104063 üzenetére
Érdekes, nekem a HD650 sem lassú megfelelően erősítve. Hát még mióta ezt is beállítottam a fejemen szorosabbra. Sötétebb és simább, mint az átlag audiophile/hifi fejhallgató, mert így hangolták. Amit én hallok, hogy nem visít. Miközben nem is fedett. De hogy lomha lenne, azt nem, még a HE560 V4 mellett sem tűnik fel.
Az igazi hátrány, ami ért, hogy nem megy le olyan mélyre, bár ez nem sok általam hallgatott muzsikán jön át. -
emiki6
veterán
Hifiman Edition XS első benyomások:
...Rendben van, annyival nem jobb, mint a 400i 2020. Kicsit a magas több.
...Aztaq, ilyen (minőségű) mélyeket én még nem hallottam, kell egy ilyen.Akusztikus cuccra nem biztos, hogy megéri a 400i-hez képes, viszont elektronikus cuccoknál odabass. A tér élmény is feltűnően jobb amúgy.
És a fülnek is kicsit több hely van (2x akkora a belső tér, majd lövök fotót).
Nagyon furcsa, hogy a mély "részletes", szinte vág, olyan éles a kép amit mutat.Jó cuccnak tűnik, ami megéri az árát. Még ízlelgetem.
s4tch: A spartan a hifimanekhez is mágia.
-
s4tch
veterán
válasz
RetepNyaraB #104062 üzenetére
Kérd el emikitől a Spartant, az nálam mágia volt a HD600 előtt.
-
-NoVa-
veterán
válasz
RetepNyaraB #104062 üzenetére
Nem szar a 600, csak lassú/finom ehhez. Olyan, mint a Master Boot Record, a legtöbb dinamikus cuccon, ami lekerekíti a négyszögjel sarkait, gyenge középszer, aztán planar, elektrosztatikus, armatúrás meg Tesla/N52 dinamikusokon összeáll a varázslat, és pszichedelikus élmény lesz a prüntyögésből.
-
-NoVa-
veterán
válasz
RetepNyaraB #104055 üzenetére
Nem való mindenkinek az avant-garde, meg valóban nem mindegy, milyen dinamikatartományt képes lefedni az eszköz, amin hallgatod.
-
stellaz
veterán
válasz
-NoVa- #104048 üzenetére
Erről jutott eszembe, hogy anno a nem kifejezetten lángész cimborám (úgy 25 éve vett 400 ezer körül hifit, ebben volt két party hangfal és két álló videoton is, a szoba négy felső sarkába elhelyezve) megvette az eredeti cd-ket, majd átmásolta mindet kazettára, hogy ne kopjon a cd
#104050 Ba cy lus
optikailag nő#104039 emiki6
Egy planar fejest én is meghallgatnék egyszer, nagyon kíváncsi vagyok rá. -
all6atos
tag
válasz
RetepNyaraB #104055 üzenetére
én is arra tippeltem. a 4-ik az durva, mikor "felrobbant a villanykörte", majd besz*rtam
-
osonte
őstag
válasz
RetepNyaraB #104055 üzenetére
Igen a 4. szám. Ez egy elmebeteg album tényleg, de hidd el tud jól szólni (ráadásul megviselt/karcos állapotban volt az eredeti bakelit)... Nekem mondjuk a dobhártyám nem bántja. Spotifyt nem hallgatok, én azon mindig hallottam egy kis mély/magas kiemelést, nem tudom ez változott -e, most is lehetne 3 hónap ingyen, de inkább fizetek a Tidalra. Ott is van szar, de ami jó, az tényleg jó.
all6atos: YouTube: [link] .
-
all6atos
tag
válasz
osonte #104049 üzenetére
Köszi, ez jól jött, kaptam vissza önmagamból, kár, hogy kevesek értik és mi több értékelik ezt a fajta humort, csak hülyén néznek az emberre. Szív, lélek és az elme kiválósága egy egészséges öniróniával, bohócsággal társítva. Egyfajta örömóda, egy diszpozíció, már ha mond ez az egész valamit.
Amúgy melyik szám az
? Nincs Tidal, és csak az albumot látom.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
osonte #104049 üzenetére
Lyézus. A negyedik szám? Tidalom nincs, csak Szpotty. Ez valami igazán botrányosan szar felvétel
Olyan vágások vannak rajta, hogy leesem a székről... És mikor rábasznak valami csengődobra , meg kiáltanak egyet és kireped a dobhártyád közben
A Krummhornok élőben egészen meglepő hangot adnak, nem ilyet - és közben egyáltalán nem halkabbak a furulyáknál, mint ezen a hulladék rögzítésen. Anyám. Most tartok a szitárnál. Nem értem, de remélem komoly, mert viccnek igen durva, ahogy az öreg székely mondta... -
-
osonte
őstag
válasz
all6atos #104045 üzenetére
Ez a szám amit szerintem mélyvíz, nehéz élvezettel hallgatni, bakelit lemezen és elektrosztatikus hangfalon megvolt az élményfaktor. Máson még nem hallottam olyan jól, még a planár sem tudja azt a szintet, annyi ha nagyon rossz a rendszer, akkor döglött a béka benne
, ha már jobb, akkor élő: [link] . A csúcs amikor már élvezed is a zenét, már ha annak lehet nevezni.
-
-NoVa-
veterán
-
osonte
őstag
válasz
bbuffy #104038 üzenetére
Köszönöm.
Nem, ez már így is túl van minden tervezett határon, egy kedves fórumtárs miatt juthattam el idáig, amúgy soha nem lett volna ilyen drága fejhallgatóm. Már így is több mint fele a zenecucc értéke, mint a kocsink ára.
Egy kép róla, az előbb elfelejtettem: link .emiki6: Köszi. Ma már lehet nem hallgatom... nem jut vissza hozzám.
-
daqwsq
csendes újonc
Sziasztok!
1.) Hol szeretnéd használni a fejhallgatót?
Kollégiumi szoba, szóval fontos a zajszigetelés. Viszont nem akarom, hogy nagyon a kényelem rovására menjen. Velúr párnást előnyben részesítem.
2.) Milyen célra szeretnéd elsősorban használni?
Zenehallgatás, elsősorban heavy metalt és alműfajait.
3.) Mennyi a fejhallgatóra szánt maximális összeg?
60 ezer Ft alatt.
4.) Új vagy használt?
Elsősorban új.
5.) Circumaural vagy supraaural?
Circumaural.
6.) Zárt vagy nyitott?
Értelemszerűen zárt.
7.) Milyen hangzást vársz a fejhallgatótól, mi az, ami zavar?
Igazából 1 valami zavar, az a szúró magas. A lényeg, hogy legyen részletgazdag
8.) Honnan vásárolnál?
Elsősorban hazai webshopból.
9.) Milyen forrással rendelkezel (miről hallgatnád)?
FiiO E10k-TC.Amiket megfontolóra vettem:
HyperX Cloud 2(jár hozzá velúr párna), DT 770 Pro 80(velúr párnás).
Amivel rendelkezem és nem szeretnék még 1-t: DT 240 Pro, szépen szól és jól szigetel, csak éppen fél óránál tovább nem tudom hordani.Előre is köszönöm!
-
osonte
őstag
válasz
emiki6 #103932 üzenetére
Jelentem simán meghajtja a Topping DX3 Pro+ a Hifiman Edition XS-t, kb -30 -as hangerőn beszólja az egész szobát (7x4.5m) és lefele emelkedik a hangerő, tehát a 0 a maximum.
Olyan -28 alá már nem is tudom vinni, az már nekem nagyon hangos. A hangjáról nem írok, de nagyon jó! Annyi hogy amióta kicsomagoltam negyed órát hallgattam, mert nem tudom a feleségem fejéről levenni.
Eddig azt állította, hogy neki minden egyformán szól, ez az első audio cucc amire azt mondja, hogy így még nem hallotta a kedvenc számait... Először nehezen emésztette az árát, most azt hiszem zöld utam lett.
-
Sanyo77
tag
Látom van egy kis szünet, itt szeretném megragadni az alkalmat, és megköszönném a segítő hozzászólásokat fejhallgató vásárlásom okán.
Denon D5200 lett.
Szuper hangja van!
-
bitrograde
senior tag
válasz
Remus389 #104030 üzenetére
Szerintem értelmezési problémáid vannak. Itt senki nem érvelt a felvételek léte ellen. Azt róttuk fel többen, hogy azt tekintsük etalonnak, és hogy a felvételkészítést a művészi folyamat részének. Éppen az szól a felvétel mint "tiszta zene" érved ellen, hogy a felvételek nagy része még csak meg sem próbálja transzparensen visszaadni az előadást. Ami persze maga is egyszerre több és kevesebb, mint a zene maga, de ez egy másik történet.
A madárcsicsergéssel, köhögéssel, stb., meg semmi baj. Ahogyan a rossz előadásokkal sem. A fentebb emlegetett PFZ-koncerten az első számnál még olyan "hideg" volt a zenekar, hogy akár haza is lehetett volna menni. Aztán lett belőle egy fergeteges koncert. Van olyan felvétel, ami ezt (is) tudja, de jellemzően nem ez a törekvés. Blah-blah-blah.
Azért az érdekelne, hogy melyik volt életed legnagyobb koncertélménye? Már ha volt ilyen. -
Ear001
addikt
válasz
Remus389 #104030 üzenetére
Miért, a mikrofont kikerüli a Boeing, meg a metró, a városi forgalom zaja? Meg a köhögés?
Az Olasz Intézetben, ahol rengeteg magyar felvétel készült, legfeljebb öt percet tudtak egyszerre rögzíteni, mert utána túl hangos volt a madárcsicsergés. Akkor valaki jó nagyot ráütött az erre a célra bekészített üstdobra, mire kicsit elrebbentek a madarak, és lehetett megint felvenni. Egy csomó ott készült felvételen hallani is a csipogást! -
Remus389
veterán
válasz
bitrograde #104026 üzenetére
A zene (az előadóművészet általában) nem stúdióba való. Pontosabban van egy olyan irányú alakulástörténete, ami először a szerves társadalmi gyakorlatokból először a koncertterembe, majd a stúdióba száműzte a zenélést. Szerinted ezzel megteremtődtek az ideális feltételei a zene készítésének.
Szerintem oda is való, ha egyszer így tud eljutni a tömegekhez, ha 1872-ben élsz, akkor néhány helyi zenekaron kívül mást nem hallasz.
Ha egy előadó kiad egy lemezt, amit studióban vett fel, még nem tiltja meg hogy koncertezzen. Így több ember jön el a koncertjére, mert megismerik.Lásd még: a film mindig jobb, mint a darab, amiből készült. Sokunk szerint ez nem így van.
Járj színházba (lehetőleg távcsővel), filmnézés helyett. Bizonyos műfajokat igen nehéz színházban előadni, pl akció, sci-fi.Oda az élő kapcsolat zene és közönsége között, elveszik az előadás-jelleg, és a rögzítés pedig technikai újra alkotásba torkollik, ami sokkal többet vesz el, mint amennyit hozzáad.
Ez is vitatható, lehet egy előadónak rossz napja, vagy rekedt vagy valami. A videoklippeken keresztül pedig még (sokkal) jobban is ki tudja fejezni magát, mint egy koncerten.A felvételek reprodukciójának ráadásul nem is a lehallgató lánc a leggyengébb pontja, hanem a felvétel maga, mely nem csupán megszünteti a közvetlen kapcsolatot előadás és hallgatója között, hanem már a felvétel maga, a saját technikai korlátaival, melyet a felvételek készítői az utóbbi időben ráadásul nem is kiküszöbölni akarnak, hanem saját munkájukat, a technikát az alkotói folyamat részének tekintik. Szerintem, többük szerint: ez szereptévesztés.
Lehet hogy vannak bizonyos technikai korlátai a mikrofon-nak, cserébe viszont tiszta zenét kapsz, nincs melletted egy alak aki kiabál, nem zavar be hogy épp a fejed felett leszálláshoz készül a Boeing, vagy a város háttérzaja.Járjál koncertre, hallgass élőzenét!
Nem elvetendő, de emellett szükség van a studio-zenére is, anélkül nem lehet sikeres egy zenész, hisz nem tudja megismertetni a zenéjét az emberekkel.Jó értem én, te látni szeretnéd ahogy csinálja a zenét, kell neked az emberi oldala.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Ear001 #104023 üzenetére
Ők 3 szobányira rakják a mikrofont klasszikus hangszerekhez, de jól is szól az eredmény.
-
stellaz
veterán
válasz
-NoVa- #104018 üzenetére
Annyiban vitatkoznék, hogy a zene élből művészeti előadás. A fotós analógia kb olyan, mint a Mona Lisa fotója. Nem feltétlenül jó, ha a fotós nem a valóságot, hanem annak egy önkényes értelemezését mutatja be, nem parafrázisként, hanem Mona Lisaként.
Szerk: eskü nem láttam Digitalis bejegyzését
-
bitrograde
senior tag
válasz
Remus389 #104014 üzenetére
A zene (az előadóművészet általában) nem stúdióba való. Pontosabban van egy olyan irányú alakulástörténete, ami először a szerves társadalmi gyakorlatokból először a koncertterembe, majd a stúdióba száműzte a zenélést. Szerinted ezzel megteremtődtek az ideális feltételei a zene készítésének. Lásd még: a film mindig jobb, mint a darab, amiből készült. Sokunk szerint ez nem így van. Oda az élő kapcsolat zene és közönsége között, elveszik az előadás-jelleg, és a rögzítés pedig technikai újra alkotásba torkollik, ami sokkal többet vesz el, mint amennyit hozzáad. Az ellentábor azt gondolja, hogy egy felvétellel jó lenne azt hallani, amit az ember az akusztikai sweet spotból hall az előadás helyszínén. Legyen az bárkinek bárhol is. A felvételek reprodukciójának ráadásul nem is a lehallgató lánc a leggyengébb pontja, hanem a felvétel maga, mely nem csupán megszünteti a közvetlen kapcsolatot előadás és hallgatója között, hanem már a felvétel maga, a saját technikai korlátaival, melyet a felvételek készítői az utóbbi időben ráadásul nem is kiküszöbölni akarnak, hanem saját munkájukat, a technikát az alkotói folyamat részének tekintik. Szerintem, többük szerint: ez szereptévesztés.
Járjál koncertre, hallgass élőzenét! -
Ba cy lus
addikt
válasz
Remus389 #104017 üzenetére
Dehogyis. A felvétel minden törekvés ellenére egy mosott sz@r a valósághoz képest. A dinamikáról már nem is beszélve. Egy felvételről soha nem jön úgy át a zenekar egysége, tökéletes összhangja sem. De igazából egy darab zongorát nem tudnak jól felvenni, akkor miről is beszélünk?
-
Ear001
addikt
válasz
Remus389 #104014 üzenetére
Teljesen életszerű egy zenésznek mindentől elszigetelve egy visszhangmentes, fura akusztikájú helyen játszania játszania, ne adja ég fejhallgatóval kapva a többiek játékát. A többszöri elpróbálásra a ami stúdióárak mellet nincs lehetőség, gyakran a felvétel az első, amikor a zenekar tagjai játsszák a művet. Ezért is kell hangonként összerakni, mert nincs meg a lehetősége annak, hogy olyan összegyakorolt és bejátszott előadásokat vegyenek fel, mint az 50-60-as években.
Nincs olyan, hogy ideális mikrofontávolság. Számomra ez jó pár méter és lehetőleg csak két mikrofont jelent, a modern felvételi technikáknál meg egy akusztikus gitárra is felraknak 3 mikrofont, és majd összekeverik. A közelmikrofonozás megteremtette a lehetőséget, hogy zenejátszásra alkalmatlan helyeken történjen zenei felvétel. A hangmérnök és zenei rendező pedig megkapta a hatalmat, hogy a saját elképzelései szerinti, többé-kevésbé természetellenes megszólalást kreáljon, amit a stúdióberendezések tovább erősítenek.
Az írásodból az derül ki nekem, hogy nagyon nem vagy képbe a felvételi módszerekkel és eljárásokkal, mert akkor nem írnál ilyet: "Élőzene esetén te mint hallgató, jellemzően nem ott vagy ahol a legjobban szólhat." Lehet, hogy nem ideális a hallgatási pozíció, de a legtöbb stúdiófelvételnél nincs is hallgatási pozíció, hiszen a legtöbbször nincs is előadás egy térben és időben amit felvennének, az csak az editáló asztalon lesz egész.
-
-NoVa-
veterán
válasz
lapalapa #104004 üzenetére
Na, belenyúltál
A fotó jobb, mint az igazi. Meg kevesebb is. A fotó egy leképezése, nem annak, amit látsz, annak, amit a fotós láttatni szeretne. Hangsúlyoz, vág, keretez, túloz, vagy elhanyagol, elmos, fókuszál, vagy épp tűpontosan visszaadva ábrázol, mikor mi a fontos, és az unalmas hétköznapiból képes művészetet kreálni. Stomp - Kitchen megvan? Na itt az analógia, mi a zene, mi a hang, mi a reprodukció, kell-e mindenképp, vagy lehet színezni. Aztán ja, akadnak jó közelítésű élethű binaural felvételek, meg van jó zene, és akad közös halmaz is.
Túlgondolkozás helyett megyek a fülem után, forrasztok, reszelek, fúrok, nyomtatok, aztán lehet hallgatni, most van mindhárom modellemből kész próbadarab:
-
Remus389
veterán
válasz
Ba cy lus #104015 üzenetére
Szerintem elbeszélünk egymás mellett, te a müpás koncertélményeidről beszélsz, ott lehet hogy úgy van, én pedig általánosságban.
A stúdiófelvételek egy jó minőségű reprodukciós eszközről lejátszva jellemzően jobb hangminőséget adnak, mint elmenni egy élő koncertre. Szerintem a legtöbb ember ezzel egyetért, ideértve magukat a zenészeket is.
-
-
Remus389
veterán
válasz
Ear001 #104012 üzenetére
Nagyon határozottan jelentetted ki hogy nincs igazam, fejtsd ki bővebben hogy miért nincs igazam, kijelentéseket tenni könnyű.
Például az miért nem igaz, hogy egy stúdió ideális hely, és a többi.
Amúgy szerintem a zenészek se állítják azt, hogy élőben ők jobbak mint amit az albumokon felvettek. Amit az albumukon felvettek, abba beleadtak apait-anyait, a koncert pedig az inkább buli.
-
Ear001
addikt
válasz
Remus389 #104009 üzenetére
Az első érved általában nem igaz. A második igen, miszerint hangokból montázsolnak kiadványt, ami miatt a legtöbb felvételen nincs ív, koncepció, csak hangonkénti tökéletesség. A harmadik megint nem igaz.
Valamint azt mondod, hogy a rettentő veszteséggel tömörített felvétel jobb, mint az eredeti.
-
emiki6
veterán
válasz
RetepNyaraB #104006 üzenetére
Márpedig mivel rögzített zene, az etalon az élő előadás lesz, tetszik nem tetszik.
Nem tetszik, nem értek egyet. Ez egy olyan "dogma", ami ellen tiltakozom.
Vagy mondjuk úgy, attól függ mi a cél. Ha a reprodukció, akkor oké, igazad van, de ha az "újrateremtés", akkor már szerintem nem.
-
Remus389
veterán
válasz
bitrograde #103992 üzenetére
Az élőzenével ellentétben a studiozenét teljesen ideális és nyugodt körülmények között vehetik fel egy hangszigetelt helyen, többször elpróbálhatják, ha nem sikerül elsőre. Össze is vághatják, utólag ezt-azt módosíthatnak rajta.
A hangszerek pedig ideális távolságban vannak a mikrofonoktól, segít a zenészeknek a hangmérnök.
Élőzene esetén te mint hallgató, jellemzően nem ott vagy ahol a legjobban szólhat.
Tehát ezért jellemzően a studiózene jobban szól, annak ellenére hogy egy reprodukciós eszközön keresztül hallgatod, amelyen veszteségek természetesen jelentkezhetnek, persze minél minőségibb amin hallgatod annál kisebbek a veszteségek, torzulások.Elhiszem ettől még, hogy ha minden úgy van, akkor az élőzene meghaladhatja a saját albumukon felvett zenét és te jó helyen vagy, de ez azért inkább ritkább mintsem gyakoribb.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
Ear001 #104007 üzenetére
Ez is igaz. Nem tudom a magyarázatot. Elkezdtük hajtani a biteket, meg egyéb technikai adatokat - miközben egy öreg klasszikus csövest is milyen jó hallgatni, pedig kb. egy paramétere sem játszik egy félvezetőssel egy ligában 🤷
Van egy CBS felvételem Isaac Stern Bétóven Lajos hegedűversenyéről. Nem tudom mikori, de régi. Majd megkeresem az infót. Koncertfelvétel, hallhatóan zajos és eszelősen szól. Akkora levegő van benne, ami bármin átjön.
Ettől még fenntartom tanaim az élő zenéről :) -
Ear001
addikt
válasz
RetepNyaraB #104006 üzenetére
Sajnos alapelv lett, hogy a hangmérnök újrateremt. Nagyon hosszasan tudjak magyarázni miért, de arra nincs válaszuk, hogy mondjuk az ötvenes évek három mikrofonnal felvett nagyzenekari felvételei miért is referenciák, és vágyott minőségüek mind a mai napig.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
emiki6 #103996 üzenetére
Mármint konkrétan nem összevethető, a drasztikus hangzáskép különbség miatt.
Most hagyjuk ki az eleve erősített zenét, mert ott más problémák mellett kell dolgozni és hangzásban közelebb állhat a végtermék az eredetihez. Akusztikus zenében, pláne sok hangszer\énekhang esetén viszont alapelv, hogy a jó hangmérnök "újrateremti" a zenét, miközben rögzíti a produkciót. A rengeteg mikrofon által felvett információt muszáj újrakeverni, hiszen a természetes akusztikai tulajdonságok elvesznek (ld. egy reneszánsz lant felvétele úgy szól, mintha valami fantasztikus hangszer zengene-búgna, aztán élőben három méterről már nem hallod, basszusról pl. szó sincs - de hasonló a helyzet mondjuk egy barokk fuvola, de igazából bármilyen nem rézfúvós hangszer esetében). Ennek a munkának során keletkezhet rendkívül élvezetes és a maga nemében remekül szóló produkció, amit aztán lehet kifordult szemekkel elemezni a 27 millióson. Közvetlen köze azonban az élő előadás hangminőségéhez nem feltétlenül lesz, ez így van. Márpedig mivel rögzített zene, az etalon az élő előadás lesz, tetszik nem tetszik. Ez egyáltalában nem tud vita tárgya lenni és itt szó sincs sznobizmusról.
-
fericske
addikt
válasz
lapalapa #104004 üzenetére
Igen, alapvetően nekik.
Kik is ők?
Azok akik annak vallják magukat.
Akik az egyre jobb, egyre élethűbb hangminőséget hajszolják.
Ezt azok csinálják, ahol az agy már tudja mit keres, mihez párosítson egy hangeffektet.
Ha netalán arra gondoltál, az audiofilség nem pénztárca kérdése. Az csak korlátot szab a lehetőségeinek.
Nem tudom mekkora az a csoport aki keresi a lehetőségeket a jobb felé. -
lapalapa
senior tag
válasz
fericske #104001 üzenetére
Csak audiofileknek?
Akkor ez azt jelenti, hogy a valóságot csak egy kis csoport akarja hallani, látni?
Mi ad nagyobb élményt, természet fotókat nézegetni, vagy kimenni és megnézni élőben?
Közben azt állítani, hogy a fotó jobb mint az igazi, egy kicsit a valóságtól elszakadt gondolkodásra vall, és akkor elég finom fogalmaztam. -
emiki6
veterán
válasz
Ba cy lus #104000 üzenetére
Ne akadj ki, nem személyedet támadtam.
Nem te vagy a sznob, hanem az etalonod. Rémusz kijelentése meg annyira sznob, hogy nem is reagáltam rá.(Nem érdekelnek megfizethetetlen technológiák, már a szultán sem, úri hóbort.)
Az meg hogy te szeretnél hangverseny hangú fejhallgatót, az te hibád, téves hozzáállás a home audio-hoz. Szerintem. Nova, aki a fülhallgatók megszállottja, azthiszem egyetértene velem e tekintetben.
A digitális akusztikuszene reprodukció amúgy tekinthető elektroakusztikus zenekeltésnek is és akkor függetlenné válik a forrástól, mert nem háránynak fogjuk fel az információvesztést és a több eszközön áthaladást, hanem modulációnak. Innentől kezdve pedig a hangminőség nem abszolút, ugyanis bár van elvesztett, de hozzáadott érték is.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Ba cy lus #104000 üzenetére
Másrészt kevered a tetszést a hangminőséggel. Utóbbi valójában 100%-osan objektív, csak mérni igazán jól nem tudjuk (ami nem azt jelenti, hogy lehetetlen, legfeljebb a tudásunk, eszközök nem állnak rendelkezésre), fülre megítélni pedig mindig lesz benne szubjektív tényező is. Ha a hangminőség nem hangzáshűséget jelent, akkor nem hangminőségről, legfeljebb tetszésről beszélhetünk. Ezért nem tud az élő zene nem referencia lenni, ha hangminőséget emlegetünk.
-
fericske
addikt
válasz
lapalapa #103999 üzenetére
Persze, hogy nem.
Az akusztikus hangszerek saját hangját a fizikai jellemzőik összessége alakítja ki.
Egy hegedű sosem fog úgy szólni mint egy harsona vagy üstdob, a teljesen más fizikai felépítésük miatt.
Nem tudom, hova tud fejlődni a technika, de nem tartom valószínűnek, hogy egy Müpa élmény meg tudjon jellenni egy lakásban, bármi visszajátszó eszközön.Egy általánosan ismert kónuszos, tölcséres hangszóró alapvetően egyik hangszerre sem hasonlít, mégis képes mindegyik hangjának imitálására, akár többnek is egy időben, és van, hogy meghökkentően magas szinten, élethűen.
S ez szerintem tiszteletre méltó teljesítmény.
Akár a fülkagylónkban elfér egy Ennio Morricone koncert, olyan hangminőségben ami magával ragadó érzést is generálhat, és az ágyból sem kell kikelnünk, nem kell sorban állnunk, kényelmetlen széken ülnünk, idegen szagokat szívnunk.Az élőkoncertek hasznossága vitathatatlan audiofilek számára.
Az agy ott tudja megtanulni, betanulni a hangszerek hangját, egy koncert hangját, és azt hozzá tudja tenni az imitált hangszerhangok beazonosításához, ezáltal tudja növelni még a zenei élményt a zene visszajátszásakor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- 11 GB-os RTX 2080 TI - HP OEM - garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G5 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD