Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TurboK0

    tag

    válasz phulee #61827 üzenetére

    Én Noctuára esküszöm. Ezek bírják a legtovább. Régebben próbáltam sokmindent a legcsendesebb konfighoz, köztük az (akkor) etalonnak számító Yate Loon-t is, de két év után mindegyik elkezdett tompán kattogni ahogy elhasználódott bennük a csapágy. Noctuánál ugyanez 7-8 év után jött elő. A legöregebb Noctua NF-P12 ventim 14 éve megy.

    Egyébként ha normálisan beszabályozod a sebességet akkor manapság akármelyik venti hangtalan (lásd https://getfancontrol.com/). Csak ha elhasználódik a csapágy, akkor elkezd tompán kattogni olyan sebességen is ahol a lapátok surranása még hangtalan lenne.

    Ja, meg ez a legdrágább márka, de a Redux ventik fele annyiba kerülnek és úgy már nem is annyira rossz. Én az NF-P12 Redux 1300 ventit ajánlom, az A12 jobb de süvítősebb hangja van és sokkal drágább, az S12 sorozat meg egyszerűen nem jó (hangos és gyenge, hűtőbordán P12-re cserélve jelentősen javultak az eredmények).

    Noctuán kívül egyébként a Be Quiet-ről hallottam sok jót, ha egyszer a gépemben tönkremennek a ventik, akkor arra váltanék próbaképpen.

    Venti mérettel vigyázz, a 140-es ventik több levegőt mozgatnak kisebb fordulatszámon, de sokkal alacsonyabb légnyomáson. Ha hűtőbordára/radiátorra teszel ventit, vagy túl sok az akadály a gépházban, akkor a légnyomás fontosabb. A Jonsbo C6 pedig elég zsúfolt. Pár helyen pl. írták hogy a kaszniban a lukak az oldalán túl aprók, blokkolják a levegő mozgást, ezért a magas légnyomású venti fontosabb. Volt egy teszt ahol a ház tetejét levéve 5 fokkal jobb eredményt értek el, ez nálam csak ~2 fok körül van Noctua NF-P12 1300 ventikkel (ATX táppal; a hűtőborda és a táp között kb 1mm hely van).

Új hozzászólás Aktív témák