Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
_voodoo_
tag
válasz
malagutif122 #87196 üzenetére
Ja, hőlégfúvó csodákra képes, légszűrő gumikönyököt szoktam úgy leszedni a karbiról hogy átmelegítem 120 fokon, az amúgy betonkemény gumi fél perc alatt olyan puha lesz mint az állat...
-
_voodoo_
tag
válasz
Rivaul #87197 üzenetére
Köszi, pont erre gondoltam én is hogy óvatosan beleütök egy reisser csavart, az jó hegyes...
2008ban vettem használtan a motort, és az akkori felújításnál a szimering csere kimaradt, úgyhogy lehet ki kéne már amúgy is cserélni ennyi idő meg km után...
Most fúrattam a hengert, új dugó, gyűrű, stb., plussz megcsináltam a légszűrőházon is azokat a helyeket ahol falsot tudott szívni, létezik hogy ez miatt most jött elő a szar szimering tömítetlensége?
Szimering színe számít? Kékek jobb minőségűek? -
Rivaul
addikt
válasz
_voodoo_ #87195 üzenetére
Nem mindig látható. Ha olajos akkor már jobban ki van idegileg. Meg kell fújni féktisztítóval ketyegés közben. Ha enged akkor felpörög. Én úgy szoktam kiszedni hogy fogok egy kisebb facsavart, rá koppintok kalapáccsal hogy át üsse a hegye. Csavarok rajta kettőt, megkapaszkodik és fogóval meghúzom kifele. Szimeringbe ami 2eft körül van az már mind jó kell legyen. Ne a legolcsóbban nézd.
-
malagutif122
tag
válasz
_voodoo_ #87195 üzenetére
Szia!
Én hőlégfúvó 2-es fokozatán fel melegitettem a szimeringet utánna óvatosan kis lapos csavarhúzóval simán ki lehet forditani. Szimeringet csapágyboltba Viton barnát vettem jó minőségü. Nekem a gyújtás felől beton kemény volt a szimering, de ha ki nyomja a motor akkor is tud gondot okozni simson nyomta ki párszor nekem, és ha olajat engedi akkor se jó. -
_voodoo_
tag
Sziasztok
Yamaha Jog főtengely szimering ha falsot tud szívni, minden esetben látható kivülről olaj szivárgás? Vagy hogy tudom kideríteni hogy szar-e?
Van vmi jól bevált technika a szimering kiszedésére kivülről?
Tudtok ajánlani jó minőségű szimeringet mo.-i webshopból? -
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #87190 üzenetére
Bizony. Bár. A mostani árak mellett, inkább gyorsan tovább lapozok ha szembe jön egy ilyen
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
malagutif122 #87192 üzenetére
Még nem kérdeztem. Ismerem én is. Előző robogó peojektemhez tőle vettem cuccokat
-
malagutif122
tag
válasz
BLUE TORNADO #87191 üzenetére
A Szolnoki Motorbontót kérdezd meg korrekt srác én már vettem töle sok alkatrészt biztos van neki. [link]
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
sityupityu #87190 üzenetére
Én is élvezem. Ez az első olyan projektem, ami ennyire gatya állapotban van. Januártól már motorozni is kevés időm marad (a pecáról nem is beszélve), mert párom szülni fog.
Egy kiput viszont szívesen fogadnék még hozzá
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
BLUE TORNADO #87189 üzenetére
Amúgy szerintem Rivaul irigykedve nézi ezt a képet, ő is imádja az ilyen bontószökevényeket.
Helyesebben mondva ő is ezeknek a talpra állítását élvezi igazán, ami tök jó dolog szerintem. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
sityupityu #87188 üzenetére
Na. Én pont ugyan így kaptam
Télre, vagy tavaszra jó lesz kis elfoglaltságnak -
sityupityu
Topikgazda
válasz
BLUE TORNADO #87187 üzenetére
"Nem volt drága. Sőt! Szemtelenül olcsón jutottam hozzá!"
Hát szerintem ez a normális, hogy kb szotyiért odaadták.
Én nem egyszer kaptam ilyeneket ingyen, szó szerint. Mondták, hogy nem kell semmi cserébe, csak vigyem el, szabadítsam meg a sufnit vagy az udvart tőle. -
BLUE TORNADO
senior tag
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #87176 üzenetére
Szia, gyakran látok én is ilyet, mikor a robogón úgy ül, mintha sportmotor lenne és a hátsó lábtartókon van a lába, meg előredől... szerintem valami identitás-zavar.
-
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #87176 üzenetére
Szélárnyékot tartott a térdeinek. Ha nagyon hideg van és nekem sem elég a dupla gatya, ugyan ezt csinálom.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #87182 üzenetére
Ez így van, de ez lehetett az egyik ok, a másik valami műszaki probléma.
Egyikkel sem ildomos vezetni, de mint tudjuk, kis országunkban nagyon bátor, és leleményes emberek élnek.
Illetve még egy tipp, lehet hogy nagyon fázott, és amennyire lehet, bebújt az idom mögé. Persze ez is veszélyes..... -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #87181 üzenetére
Derékfájós vagyok, illetve a tavalyi elcsúszásom után hónapok teltek el, mire úgy éreztem, megint nyeregbe ülhetek. Van egy mozdulat, benyilal, a fájdalom mindent képes felülírni és ez két keréken nem megengedhető. Még egyenes vonalú egyenletes haladásnál is ha egy úthibán benyilal valami, bajt okozhat, hát még egy bonyolultabb manőver közben.
Szerintem nagyon felelőtlen és legalább önveszélyes, aki ilyen állapotban motorozik.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #87178 üzenetére
Azt tippelném én is, hogy valami kényszertartás. Ha valami fáj, azt az ember próbálja óvni, védeni. Lehet egy beállt derék is, a leggyakoribb kényszertartás okozója.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
malagutif122 #87179 üzenetére
Ez semmivel. A térdeden érzel mindent, amit a futómű átad, semmi párnázat.
-
malagutif122
tag
válasz
macilaci78 #87176 üzenetére
A légellenállást ne fogja biztos azért ment igy a pilóta
próbáltam már én is igy motorozni de nem kényelmes hosszú távon ez robogóval. -
Debilon
addikt
válasz
macilaci78 #87176 üzenetére
aranyér?
-
macilaci78
nagyúr
Ma reggel/délelőtt egy robogóst érdekes üléspozícióban láttam közlekedni.
Valami SR50 fazonú robogón ült a súlypontját az első tengely felé tolva: a bokái a rendes hokedlin ülős pozíció szerint a lábtartón az idom szélein, térde hozzáért az elülső idomhoz, szerintem a térdein is támaszkodott pajzs mögött, a farcsontja meg épp érhette az ülés szivacsát egy fél tenyérnyi darabon. Mellkassal enyhén előre dőlve, egy nyári nyitott sisak sem fért volna az ölébe.Látott már valaki ilyet? Van ötletetek, hogy ez miért lehet jó? Mert hogy egy kicsit sem tűnik biztonságosnak, az egyértelmű.
-
AaronOS
tag
Na, a Jog azt hiszem csak egy mezei bal első indexlámpa kiégés lesz.
Én hülye nem vettem észre vasárnap, hogy a bal hátsó index folyamatosan világít. -
Gabis
őstag
válasz
malagutif122 #87172 üzenetére
Szia! Megkérdezhetem hol vetted?
-
NYPD
aktív tag
Hali, múltkor kérdeztem hogy az Agilitybe milyen foglalatok vannak helyzetjelző/fék ill. irányjelző tekintetében. Sikerült kikukáznom, gondoltam beírom, hátha valakinek még hasznos lesz, ha esetleg szeretné ezeket ledesíteni:
Helyzetjelző/fék kombó: BAY15D foglalat
Irányjelző: BAU15S foglalat.
Utóbbit itthon megfelelő méretben (hossz, kb. 35mm) nem nagyon találtam, de be lehet rendelni a megfelelő oldalakon, nyilván nem E-jeles egyiksem. -
AaronOS
tag
Sziasztok!
2 darab 50ccm-es gépemmel is problémám merült fel.
Az egyik egy Yamaha Jog Aprio 2T lenne. Ma ahogy mentem vele egy balra indexelésnél hirtelen nem indexelt. Jobbra rendesen villog, meg kattog is ahogyan kell neki, de ha bara próbálok indexelni, akkor csak a balra parancs kiadásakor ad egy kerregő hangot és ennyi.
Esetleg valami tipp van ami alapján el lehetne indulni?A másik pedig egy Derbi GPR 50 2T lenne.
Itt is az irányjelzővel kapcsolatos a dolog. Ha üresben alapjáraton bekapcsolom az indexet, akkor kicsit gyorsabbnak mondanám a villogását annál ami a szokásos, de ez még nem feltétlenül lenne gond. Viszont amikor úton haladok vele, akkor magasabb fordulaton baromi gyorsan villog, szinte már folyamatosnak nevezném azt a világítást. Sőt, van amikor folyamatosan is világít.
Ha üresben, állva forgatom ki 7-9 ezerre, akkor nem csinálja, de forgalomban igen. Ez szerintetek mitől lehet?Előre is köszi a tippeket.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
dellfanboy #87166 üzenetére
Természetesen N-es verzió. Egy idomozott S verzióra hova menne fel?
Tökéletes állapotban van a gyári lámpája. Nem az ára miatt lett mt-03-ra cserélve, hanem azért mert nekem bejön vele. A gyári kerek lámpája nem jött be, ezért lett kicserélve, teljesen más megjelenése lett a motornak. Ez az egész dolog meg, hogy szerinted csúnya vele szubjektív. Ízlés kérdése. El lett rakva a gyári lámpája is ha valamikor kéne. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
dellfanboy #87165 üzenetére
Teljesen jol csinalta, en is valami hasonlo ajanlattal inditottam volna(kb felar). Meg ha a 100k-s ajanlat Kopasztol is nyilvan nem egy komolyan gondolt dolog volt, mert akkor 200k-ig nem ment volna el.
Onnantol kezdve, hogy a robogoval egy metert nem tudsz menni, nem megy a motor (az csak egy kis pozitivum, hogy fektisztitora beroffen), igy a 290-es ar az teljesen eselytelen erte meg minimalis alkulval is.
Az a 200k-s ar realis volt erte ebben az allapotaban, mert azert megis egy ritka robogorol van szo.
Amugy meg vagy 30 eve ebbol el napi szintent. Szerintem ott vinne el az agyverzes, ha meg se probalna alkuldni barmilyen jarmu vasarlasnal
-
dellfanboy
őstag
válasz
sityupityu #87142 üzenetére
miért? sose értettem, bár nem irtad milyen sv, de ha a n, azon egy retro korlampa van annal olcsobb? mert hogy ritka csunya evvel az mt lampaval az fix.
-
FeniX-
senior tag
Ha már itt a rosszidő, a hideg, felteszem a kérdést, hogy használt-e már valamelyikőtök fűthető kesztyűt?
Azt találtam ki, hogy van a motorhoz ez a "kéz-muff", amit rá lehet húzni a kormányra. Emellé vennék még valami egyszerű fűthető kesztyűt (azért nem fűthető markolatot, mert nem akarok bütykölni az elektromos rendszerrel, meg a kesztyű motorfüggetlen) és az tök jó lenne télire.
(igazából, szerintem ha a muff-ban elesnék, tökmindegy, hogy rendes motoros kesztyű van rajtam, vagy bármi más, mert mire kiveszem a kezem belőle, már arccal levettem a földet.
-
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #87158 üzenetére
Fiatalon nem is nagyon érzi az ember. Nekem az elmúlt 3-4 évben minden alkalommal legalább 1x úgy elázott a csizmám/cipőm, hogy a lábujjaim kalimpáltak a hideg vízben.
Azóta a jobb lábam bütyke marhára tud ám fájni, és sokszor kisebb-nagyobb túrák után "bedurran".
Tuti, ennek köszönhetően. -
Zoli bácsi
őstag
Ma jártam a fővárosban hivatalból. (Kardiológiai intézetbe vittünk beteget mentővel).
Itt Sopron mellett egész száraz, persze hideg, kissé ködös idő volt, Pesten szakadt az eső. Rengeteg robogós futárt láttam, meglepődtem, azt hittem kevesebb fut mint nyáron.
Mellette álltunk egynek a lámpánál, kolléga meg is jegyezte, át van ázva teljesen a nadrágja, bár volt ilyen "tyúkanyó" ráterítve.
Hideg nyirkos idő, szakadó hideg novemberi esővel....
Részemről le a kalappal mindenki előtt, aki ilyen időben motoron/robogón tolja. Én már kényes lennék ehhez, persze a szükség nagy úr lehetne.... -
Gabis
őstag
-
NYPD
aktív tag
válasz
FeniX- #87155 üzenetére
Nekem is az van, combi 2 duo, a napszemüveg említésre sem méltó, de amúgy két éve nekem is jól üzemel leszámítva hogy a plexi karcolódik mint a bolond, pedig nincs ütve-vágva a sisak, úgyhogy az csereérett rajta. De a párnázat még mindig tartja magát. Jól felment az ára amúgy, most 63k, amikor én vettem akcióban volt tán 36 vagy 38k. Mostani áron nem venném meg amúgy.
-
FeniX-
senior tag
válasz
malagutif122 #87154 üzenetére
Azthiszem, ez az itt sokat emlegetett "combi duo" van, ami akciós volt 1,5-2 (?) éve?
-
FeniX-
senior tag
válasz
malagutif122 #87151 üzenetére
Szia, nekem is NZI van, de semmi gondom nem volt vele, közel 2 éve használom. Igaz, a beépített napszemüveget sosem használtam, de a többi jól funkcionál.
-
malagutif122
tag
Nzi-t meg ne vedd egy igazi ipari hulladék nekem volt ez a Eurus2 zárt Peak white orange
a rovarháló rögzitő füle is letört rövid idön belül, a bör anyag is foszlott a rovarhálón, a napszemüveg nem ugrik vissza teljes a helyére 5mm kint marad egy fillért nem ér, Hjc-t vettem össze se lehet hasonlitani vele nagyon jó minöségü sisak. Régebben voltak Zeus zártak is 20 környékén már most az sincs az türhetö volt. MT sisakot tudom ajánlani olyanom volt MT Blade sv boss nem nagyon párásodott, 29-től újak vannak MT-be anyagminöségbe is jók. -
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #87147 üzenetére
Minden megdrágult. 4 éve 17k-ért vett Crivit sisak idén 25k volt, ha jól emlékszem.
De nekem jobban bevált, mint az NZI Combi 2 Duo.setup: a Crivit sisakkal kapcsolatos tapasztalatom: kell a pinlock. Azzal sem tökéletesen páramentes, de nélküle vakon mész.
A tetején lévő szellőzőt én lezártam már októberben, mert a fejem búbja menet közben fázott.
Az allrésznél lévő gallér jól zár, csősállal túlságosan is. Én állra, az alsó ajkam alá húzom a csősálat, így a gallér nélkül sem fázok, de jobban jár a levegő a sisakban.
A plexi 5 fokozatban állítható, egy gyufaszálnyi rés kellemes: nem vág arcomba a hideg nagy sebességnél sem, viszont már lassan gurulva is pik-pak lehúzza a párát, ami a pirosnál összejött. Szemüveges airsoftosként azt tapasztaltam, hogy bármilyen speciális anyag csak porhintés, a légmozgás az, ami páramentesít. Az NZI-nek csak 3 állása van, a pöcök ívesebb gödörben áll meg, csak gyufaszálnyira nem lehet kinyitni, mert leugrik.
A Crivithez adtak a dobozában pinlock-ot, az NZI-hez külön kell venni.
Viszont az NZI-hez kapsz külön mindent is.A párásodás egyéntől is függ. Én kimondottan izzadós vagyok, más meg lehet, hiába is lehelné...
-
setup
tag
Jó kérdés, pont ez a gondom, hogy fogalmam sincs melyik párásodik, melyik nem.
Azt reméltem lesz itt valaki, aki hozzám hasonlóan "kezeli" aminek az az eredménye, hogy évente legalább egyszer leesik és persze betonra...
A motor ezüst színű, az nem hátrány ha megy hozzá, de már régen nincsenek ilyen extra igényeim, csak annyi, hogy le tudjam csukni a rostélyt, amikor zima van. Ha 20k akkor 20, lenyelem ha nincs olcsóbb, de akkor legalább tuti legyen jó, mert ha első alkalommal telibe párásodik az egész akkor kb. a guta üt meg
Ablakon kidobni nekem sok 20k -
Gabis
őstag
Szia! Esetleg ez az NZI?
-
setup
tag
Üdv, robogóhoz van valakinek tippje melyik a legolcsóbb sisak ami télre alkalmas?
Ismétlem legolcsóbb. Felnőtt M méret.Főleg a rostély lenne a lényeg. A mostani sisakom, nem tudom lezárni, mert túlpárásodik és nem látok, szóval levettem róla. Ez kb. november végéig jó megoldás, aztán valamit ki kéne találnom. Az ilyen "félig hajtsd le" és hasonlók... ezeken túl vagyok.
Télre zárt kéne, de semmi értelme lecserélni, ha az új se jobb ebből a szempontból.
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #87136 üzenetére
Halihó, na igen, csak ezt a karc dolgot általában nem értik meg az "ügyfelek"
Igen, a láncot is lecseréltem.Egyébként, itt is ugyanúgy kettős érzelmek dolgoznak, mint anno a yamahánál. (nem'tom, talán bipoláris vagyok, tudat alatt)
Hétvégén is gurultam egy hosszabbat, egész jó volt, utána viszont az eladás fele terelődnek a gondolatok, mikor látom, hogy kezd kiszakadni a kesztyűm, kéne egy új sisak, és hát tankolni is kell. :-D (kapásból összejön 40-50 ezer elköltendő tétel fejben)
Oda tudom adni a lánckereket, persze.
Amúgy ez utóbbira mostmár ennyi km megtétele után mondhatom, hogy szerintem nem tesz jót neki. Ezzel jó, amivel kitalálták. Lomha, mint a dög, de legalább eléri a 80-at. 6000 fölé mostmár nem is forgatom, mert semmivel nem jobb, csak üvölt, meg berezonál az egész váz. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #87134 üzenetére
Ami ilyen matt fenyezesu cuccot lattam, egyik se volt hibatlan, mindegy mennyi ido volt.
Azert egy eleg nagy plusz a motorod mellett, hogy van rajta 2 baromi jo gumi a gyari helyett+ha jol remlik te is lecserelted a gyari lancot.De nem pont a legszerencsesebb idopontban akarod eladni, mert most azert sok emberben benne a para, hogy a teli futes/szamlak hogy fogjak megterhelni akar a hobbira szant koltsegvetest.
En ilyenkor szoktam venni, mert jellemzoen ilyenkor lehet a tavaszi arakhoz kepest akar 15-20%-al olcsobban jo veteleket kifogni, ami amugy tavasszal elmenne normalisabb aron is.(Ja igen, azert a kis lanckerekert meg valamikor osszefuthatunk/elugrom erte, csak eddig sehogy nem adta ki az idom
)
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #87132 üzenetére
Egész jó fotókat raktam fel szerintem, viszont az egyetlen gond az lehet, hogy - ahogy meséltem is - ez az új matt-fekete fényezés már az első héten megkarcolódott a térdvédőm által és ez azóta sem lett jobb. Bár utóbb leragasztottam két csík gorilla-tapevel, de ezt lefotóztam, hiszen árcsökkentő tényező valamelyest.
Ismerjük a tipikus használt-motor vevőt. Fele áron akar vadi új motort venni, kevés km-rel.
Egyelőre még nem kezdek el engedni az árból, még a törzskönyv is legalább 1 hét, mire megjön. Nézik-nézik amúgy, de a telefon még nem csörrent. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #87130 üzenetére
Egy tipp...Aztán tényleg elhúzok, nem offolom össze a topikot nektek.
Van egy kollégám, nepper..Vagyis volt, mert a jelenlegi helyzet betett neki. A történet, hogy behozta kintről Német o. ból a kocsikat, rendbe tette (Szerelő az alap szalmája), kiglancolta, meghirdette, eladta.
Azt mondta, hogy ha szépen, gusztusosan van fotózva egy jármű, sokkal előbb elviszik. Csilli villire kitakarította, majd valami szép fotókat készített, azzal hirdette a kocsikat.
Másik kolléga árulta az Opelját, nem igazán jelentkeztek. Megkérte ezt a neppert, hirdesse meg neki..Aznap elvitték.
Szóval azt mondom takarítsd le, gumikra glicerin, áttörölni mosás után egy rossz pólóval, lepedővel, mikroszálas kendővel hogy leszáradt vízcsepp nyoma se legyen, csillogjon mint a Salamon...őőő aztán gusztusos fotók.
Bár a helyedben nem hirdetném meg télen, várnák tavaszig, akkor keresik a motort, pláne ha nem lesz ársapkás a nafta. Ha lesz egy áremelés az új motoroknál, a használt árak is követik.
Egy dolog húzhatná keresztül ezt az okoskodást, ha visszaerősödne a forint. Akkor még az is elképzelhető lenne, hogy olcsóbb lesz az új gépek ára, bár erre még nem igazán volt példa. -
FeniX-
senior tag
Szia, nekem is oxford van, és elég vékony, bár nem tudom pontosan, hogy az aquatex modell-e.
Azt tudom, hogy többször volt már, hogy a ponyva alatt bepárásodott a motor, és amúgy lehetetlen tisztítani, mostanra (2-3 év?) tiszta kosz az egész. Amúgy nem merevedett el az anyag, de én árnyékos helyen használtam. Azt mondta anno a motorboltos, hogy az UV sugárzástól előbb-utóbb kigyengül, illetve rugalmatlan lesz és elreped, szakad majd.
Eső után, ahol hozzáér a ponyva a motorhoz (kormányvégek, tükör) ott belül is átázik.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #87129 üzenetére
"Meg minek adjam el, szerintem jobban megy fel a használt értéke, mint a bankban a pénz amit fialna."
Na erre én is kíváncsi leszek a sajátom esetében, hogy végül mennyiért fogják elvinni... hiába tudnám most ugyanannyiért meghirdetni, mint az új ára, szerintem 750 körül fog elmenni reálisan.. De ne legyen igazam.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszi mindenkinek....
Mennék én többet, egy "igazi" motorral. A robogó nem igazán arra való, hogy 1 órát vagy többet menjen vele az ember egy s...el.
Igazából azóta is bánom, mikor megvettem a robogót, ott állt a szalonban mellette egy Benelli Imperiale 400 bevezető áron, akkor kezdték forgalmazni. A Liberty volt 850e., a Benelli 1,38M. 2019-es árak. Szóval utólag bánom hogy nem hoztam el a Benellit.
Persze akkor horgászni kerestem egy robogót. Egyszer felmentem vele a Rábcára....Minimális cuccal tudtam menni, kényelmetlen a botzsák, meg a kavicsos úton eléggé instabil volt. Felcuccolva elesni...Nem adom meg a kollégáknak az örömöt, hogy kiröhögjenek. Szóval a pecát elengedtem, maradt a környékben (É. Dunántúl) túrázgatás. Oda sem az igazi, hosszabb úton kényelmetlen, meg kéne plusz 4-5 paci minimum, hogy a forgalom tempóját tartsa.
Elrepült 3 év, és van benne 1300...valahány km. Persze minden évben felpörögtem egyszer, hogy lecserélem egy "igazi" motorra. Egyszer 8 hónap táppénz, betegség tett keresztbe, most meg idén a gazdasági helyzet.
Amúgy valóban, én tudom hogy nevetségesen hangzik, de tulajdonképpen azért áll a garázsba a motor, mert tudom, hogy kitolom, pöcc-röff, aztán pöföghetek. Persze nem nagyon veszem elő, de a tudat....Meg minek adjam el, szerintem jobban megy fel a használt értéke, mint a bankban a pénz amit fialna. Nagy különbség nincs, az tuti. A tavaly vett Csepel biciklim 170e. ft-ról mostanra 260e lett. Eh.....
malagutif122 : Kösz az ötletet, péntek este hoztam el, lehet holnap vissza lehetne vinni cserére....Fólia rajta van, dobozában feltettem a szekrény tetejére ....Akarom mondani nem tudok cserélni, mert nincs méret..
Pont ezért hoztam el, hátha tágul. Az egész megyében ezt az egy sisakot találtam, amit egyáltalán fel tudtam venni.
Rá is keretem a gyártóra, 2Xl a legnagyobb belőle: [link] -
Gabis
őstag
Sziasztok! Használ közületek valaki Oxford aquatex ponyvát? Elég vékonynak tűnik (ami kifejezetten tetszik), mennyire strapabíró? A mostani Lidl-s kissé nehézkes, és nem is lehet annyira kis méretűre összehajtani.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
sityupityu #87120 üzenetére
Így van. Ott van pl. Matyi bácsi. 95 évesen!!!! 1200-as Ducatija van. És használja!!
-
malagutif122
tag
válasz
Zoli bácsi #87102 üzenetére
Szerintem hívd fel őket hátha vissza veszik, vagy le lehetne vásárolni a sisakot.
-
malagutif122
tag
Scarabeo 50es beinditva kürt, Irányjelző, önindító működik. Világítás, müszerfal Világítás nem működik rajta. Fesszabályzó lehet hibás?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #87112 üzenetére
Ha nem használod, tényleg felesleges, ez már inkább indok.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
FeniX- #87121 üzenetére
Tudom, a te "esetedet" már múltkor kitárgyaltuk. Ez egy másik szitu. Úgy gondolom, hogy aki évi 300 kilométert megy egy motorral, annak annyira nem fontos ez az egész. De ez csak az én nézetem. Én összesen (nem egy motorral) kb 10-15 ezer között megyek egy szezon alatt úgy, hogy nem járok vele munkába, nem a motor a fő közlekedési eszközöm, egyszerűen csak örömömet lelem benne. És ezt csak a szezonban hozom össze, csak akkor megyek ha számomra kedvező idő van (+15).
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #87120 üzenetére
Szia!
Köszönöm értő szavaidat! Közel a 75-höz, nekem még mindig élmény a motorozás. Sose féltem motoron, bármilyen is volt az, most se félek. Ha látnád hogyan vezetek, elhinnéd. Nekem a hajtós, defenzív vezetés jön be. Előre nézve, előre gondolkodva vezetek most is. 53 éves a jogosítványom, eddig még nem karamboloztam. Azt kell megtanúlnia egy motorosnak hogy hol vannak a határai, amiben biztosan érzi magát. Ehhez idő és helyzetek kellenek. Ha okosan megoldja, biztosan elkerüli a baleseteket. -
FeniX-
senior tag
válasz
sityupityu #87120 üzenetére
én leginkább az anyagiakra értettem/gondoltam.
Nekem most számítana az a havi 40-70 ezer, amit erre a hobbira elköltök. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #87112 üzenetére
Nem értelek titeket, a motorozás baromira nem kor kérdése, legalább is ti még nem abban vagytok, hogy félre kéne tenni.
KTMHobby3-nak teljesen igaza van most, vagy szeret valaki motorozni vagy nem. Én mint írtam korábban sohasem közlekedési eszközként néztem rájuk, hanem mint hobbira-szórakozásra. Egyenlőre minden motorom téliesítettem pont a héten. Ha esetleg a télen beüt valami napos plusz 15 fok január-február környékén, akkor előszedem valamelyiket, idén nem hiszem hogy már lenne ilyen idő.
Én ilyen időben már nem motorozok, mert egyik sem melóba járó motor, és nem is akarok melóba járni motorral. Az a stílus/lendület meg amivel én szeretek motorozni legyen az bármilyen motor, az már életveszélyes lenne ebben az időben ilyen hideg betonon.Úgyhogy egyenlőre pihennek. De már most nagyon hiányzik a motorozás.
Ha te évi 200-300 kilométereket mész csak, akkor szerintem neked ez valójában nem is hiányzik, mármint magának a motorozásnak az élménye. Csak az, amit te is írtál, hogy a megszokás/emlékek miatt ragaszkodsz ahhoz, hogy egy motor legyen a garázsban. Legalább is nekem ez jön le. -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
1-2-3, de leginkább 3-ban a lánc beleverődik a hátsó lengővillán lévő lánc védő műanyagba. Ezt mi a gyíknak csinálja? Nyár elején lett cserélve a lánc. Csere előtt kínai volt, most pedig D.I.D. van rajta. Fogaskerekek hibátlanok. Blokk szét lett húzva, léptetővilla, fogaskerekek átnézve, szintén hibátlanokRieju MRX 50
-
El-Telya
csendes tag
Üdv.Malaguti f12 ducati gyujtásos lendkerékhez milyen méretű (átmérő/menetemelkedés
)lehúzószerszám való?
-
KTMHobby3
tag
válasz
FeniX- #87114 üzenetére
Szia!
Ne vedd a szívedre. A fiam 52 éves, nekem Ő sosem lesz Bácsi. Én szeretek motorozni, nekem élmény minden nap, amikor ráülök. Aki nem így érzi, az inkább bicajozzon. Nem érdekel az anyagi vonzata, nekem ez a hobbim, másnak a pecázás. Megértem Őket is, mindkettő pénzbe kerül, de kit érdekel. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #87112 üzenetére
Ez amúgy borzalmas, 39,5 éves létemre én is 'bácsi vagyok már a felettem lakó szomszédaim 4-5 éves gyerekeinek.
Amúgy Te/Ti mondtátok, hogy valami hobbi meg kell az embernek. S ha pont a motor ilyen, akkor meg érdemes megtartani. Túl sok pénzt nem kér a biztosítás, meg annyi benzin, ami évi 300 km-re elég.
Azt inkább 'problémásnak' látom, hogyha ilyen ritkán/keveset mész vele, akkor simán összejöhet egy kis 'ring-rozsda', mint a boxolóknál.
De tény, hogy városon kívül, ahol nagyobb a tempó velem is sokkal több incidens történik, mint a városban, dugóban, ahol relatív alacsonyak a sebességek. -
Zoli bácsi
őstag
Kösz
Hát, annyi biztos, hogy a mostani sisak is a fülemnél szorít.
Néztem, Váchartyánban van egy olyan bolt, ahol van választék. Ha Sopron mellől elmegyek, pálya díj, üzemanyag..Többe lenne az út, mint amennyiért tegnap a sisakot vettem Győrben.
Mindegy, felhúztam magam a sikertelenségen, motorra már úgysem ülök, várok.
Tavaszra elválik. Azt nem értem, régen ugyanez a fejem volt, na jó nem volt ennyire ronda, de a méret elvileg ugyanaz......De Kiskőrösi sisakból mindig volt méret, pedig elszaggattam párat......
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #87109 üzenetére
Dehogy. 2 év alatt ment 300km-t. Szerinted? A sisak ügy a pont az i-re.
Reálisan be kell látnom, felesleges. Azért van, hogy legyen egy motorom. Amúgy azért vettem, hogy horgászni járjak vele. Persze, az autóba is alig férek el. Helyben biciklivel járok. Idén elővettem volna kisebb túrákra, de az asszony kikérte magának, hogy őt itthon akarom hagyni...? Szóval autóval mentünk.
Ahányszor elővettem, pl. postára elszaladni, ahova bicikli is jó lett volna, csak hogy átmozgassam a gépet, mindig történt valami affér, szerintem elektromos biciklinek nézik szemből, mindenki elém kanyarodik.
Elismerem, tegnap felhúztam magam, hirtelen felindulásból posztoltam, de ha ismeritek az előzményt, hogy a méreteim miatt másfél éve sisakot hajtok, aztán most vettem egyet...Ami használhatatlanabb mint a régi, ami esik szét.....
Aludtam rá egyet. Nem tudom mi lesz, a józan ész azt diktálja hogy fölösleges, luxus énnekem. Nektek, akik jártok vele melóba, szükséges. Nekem, aki megszoktam hogy mindig állt egy Simson, MZ, ETZ a garázsba, és most érzelmi okokból van, a tudat, hogy van egy kétkerekű...... Csak közben elment az idő, a Zolikából, Zoliból egyre többször kimondott Zoli bácsi lett. Meg amíg anno a 125-ös MZ-vel nem tartottam fel senkit 70-80km/h sebességgel, mert mindenki megelőzött normálisan, addigra mára a forgalom legalább a 10x-ese lett, és egyre több az ökör (Bocs) az utakon, aki azt gondolja hogy övé az út, és itt vezeti le elfojtott komplexusait.
Idén mentem talán 200km-t robogóval. Garázs sarkába takargatom, ne porosodjon. Noormális..? -
NYPD
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #87102 üzenetére
Nem lehet, hogy mindig beleválasztasz olyan sisakba, ami nem a te fejformádra való? Általában itt szokott elmenni a dolog, pedig a sisak jó, csak a belső kialakítása nem megfelelő a te fejedre. Én pl megkértem a páromat, hogy felülről nézze meg, milyen a fejem, lefotózta, és megállapítottuk, hogy nekem az oválisabb forma a jó. NZI combi 2 duot rendeltem még 2 éve a forma és a méret alapján, tökéletesen illeszkedik. Most épp egy HJC i90-el szemezek, jövőre lehet meg is veszem, ha annak is jó a kialakítása.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #87109 üzenetére
Látod, vagyunk páran, akik faramuci indokokra hivatkozva akarunk megválni a járgányoktól.
Ha hímsoviniszta akarnék lenni, azt mondanám, hogy 'ezek ilyen női kifogások'Pont ma álmodtam, hogy egy régi sípoló blokk-hangú GS 500-on ültem és ahol lakom, ott próbáltam meg lecsorogni egy lépcsős részen a városközpontban. :-D Ez égi jel?!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #87102 üzenetére
Tényleg azért adod el a robogót, mert sokallod a sisak járulékos költségét?
Kb mintha azért nem hívnám el a szomszéd lányt randizni, mert messze kell menni az óvszerért. -
NYPD
aktív tag
válasz
FeniX- #87105 üzenetére
Köszi! A fék eszerint akkor BAY15D foglalat, P21/5W izzó megy bele. Az irányjelzőt valóban könnyen szét lehet kapni, majd azt holnap meglesem, mert ebből amit linkeltél azt nem tudtam kihámozni sajnos.
#87104 KTMHobby3
Igen, tudom, de ezt most ne kezdjük meg megint ezt a szálat, fényszóróba nem rakok ledet, próbáltam, nem vált be, jó nekem a halogén, csak lássak vele. -
KTMHobby3
tag
Szia!
Én már 5 éve ledes világítással járok. Sötétedés után nagyon ritkán, de nappal is tökéletes. Az a sok "kuka" autós már messziről észrevesz és nem hajt ki elém. Nekem ez a fontos. Sötétben is sokkal jobban világít, mint a halogén. Az index, meg a féklámpa is ledes, azoknak is erősebb a fénye, mint a hagyományos izzóké. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #87102 üzenetére
Most kicsit én bíztatlak Téged, hogy tavaszig még meggondolod magad, azért nem jó motor nélkül. S a piaggio az nem egy lusta keeway. :-)
-
Zoli bácsi
őstag
Akik olvasgatjátok a fórumot, emlékezhettek rá, jártam itt párszor tanácsot kérni, nem kapok bukósisakot, mindegyik kicsi.
Na, múltkor bementem Győri City Bike motorosboltba, megint kerestem sisakot. Persze nem volt, de felírták a telefonszámot. Tegnap szóltak, hogy jött nekik valami nagyobb méret. Elmentem, felpróbáltam, egyszerre a fejemre jött, fülnél kicsit szorított, mondom talán javul, el is hoztam. 26,9e ft volt, ilyen olcsót nem is láttam eddig. (Elegem lett, 1,5 éve sisakot hajtok)
Itthon egy pár percre a fejemen hagytam, ugye kicsit a fülemnél szorított a boltba is, de mondom majd tágul. Itthon 2 percig bírtam, azt hittem leégnek a fülcimpáim...Szorít.Ez a kisebbik baj, de valami a elég gagyi anyag a belseje, még a régi is jobb, elég elviselni ahogy a bőrhöz ér.
Na, most lett elegem, számolgattam, ha elmegyek Váchartyánba, a 40 ezres sisakért, arra autópálya, meg benzindíj..Kb 70 ezer lesz a sisak..Ha jó lesz......Mentem idén 200-250 km-t motorral, akkor is mindig fel akartak dönteni vele.
Itt a pont. Én ezzel nem szívok. Marad autó, meg bicikli. Mint eddig.
Tavasszal le műszakiztatom a robogót, 3,5 éves lesz (4 évre kapta újonnan), gondolom friss műszakival jobban elmegy. Ajándékba adok hozzá egy nem használt sisakot originál dobozába, régi megy a kukába.....Ennyi volt, egy gonddal kevesebb, és felszabadul a garázs sarka...
Ezt vettem, gyanúsan könnyű, elhoztam, mert gondolom értitek a motivációt, elegem van a keresésből, szerintem mondanátok hogy kár volt megvenni, de annyi előnye volt, hogy most azt mondom, gond nem játék, ezen nem izgatom magam. Ja, és itthon látom, mert szemüveg nélkül nem láttam, ez is 2xl méret, bár ránézésre sem kis darab.....
-
NYPD
aktív tag
Hejhó,
Valakinek esetleg van kéznél infója, hogy a 2005-2007-es Kymco Agility 50 4t-be milyen foglalatú féklámpa, irányjelző és helyzetjelzők vannak? Kerestem neten, de sehol nem találtam. Szeretném ledesíteni ezeket a terhelés csökkentése érdekében, aztán menne bele egy H4-es izzó a fényszóróba, mert ebből a 35W-os HS1-ből most lett elegem, kb semmit nem ér, pedig ez van benne...
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 32GB RAM 1000GB SSD FHD 120Hz Gar.: 2026
- FRISSÍTETT ÁRLISTA - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók (ELKELT)
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest