- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Apple MacBook
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen billentyűzetet vegyek?
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
energy4ever #74894 üzenetére
A fuvokakon attudtad fujni a fektisztitot?
igenValami vekony drotot is attudsz rajta tolni?
az alapjárati fúvókának annyira vékony a belső átmérője, hogy nem találtam annyira vékony semmit itthon, de határozottan van rajta lyukA berugot irtad, hogy eltort valahol belul.
nem annyira belül. az oldaldekni belső oldalából tört ki egy darab, így a kar nem mozgat semmit, de elvileg bentebb nem okozott semmi kárt (nincsenek meg a szakszavak, szóval bocs a nagyon tág fogalmazásért)Levegoszurot probald meg befogni inditozas kozben
ha hazajön az asszony ezt kipróbáljuk, de egyedül nem megy, mert balkézzel húzni kell a fékkart, miközben jobboldalon van az önindító gombja és nincs több, a művelethez alkalmas végtagomGyertya milyen amugy?
passz, nincs hozzá szerszámom, amivel ki tudnám venni. -
vadászcsiga
félisten
A tárcsafék normális hogy csikorog? Tegnap tettem bele vadonatúj betéteket mert az előző már enyhe fékezéskor is hangos volt, de néha néha már az új is nyüszög.
-
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Kérdezném, hogy 2t 50es robogónál mennyire normális a dekni melegedése? Most lett cserélve, szíj, görgő, rúgó és próba kör után elég meleg volt a fedél. Előtte sose tapogattam, ezért kérdem, hogy mennyire normális jelenség ez?
Köszi.
-
válasz
vadászcsiga #74892 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm! Sokat segítettél.
-
vadászcsiga
félisten
válasz
perge666 #74893 üzenetére
Összességében jól döntöttem, hibát mindenben lehet találni. Arra a távra amire használom tökéletes. Sokat végig kellene néznem ahhoz hogy azt mondjam ez és ez jobb lenne. Formailag talán egy Vespa.
Legfontosabb szempont a jó minőségű motor volt, hogy ne kelljen napi szinten szerelni csak használni. Előzőnél kicsit besokaltamenergy4ever
Af18 volt -
energy4ever
addikt
Fektisztitoval minden jar, nem feltetlenul az a baj.
A fuvokakon attudtad fujni a fektisztitot? Valami vekony drotot is attudsz rajta tolni? (pl drotkefe sorte)
Lehet ennyi allast kovetoen nem igazan fog oninditoval indulni. Az akksira majd merj ra. Ha kozelibb a 14V-hez a feszultseg, mint 12-hoz, akkor jo.
A berugot irtad, hogy eltort valahol belul. Nem az okoz valami szorulast/eroteljes surlodast ami visszafogja a motort?
Levegoszurot probald meg befogni inditozas kozben. Ugy q szokasos inditashoz kepest benzinnel gazdagabb levegot sziv, hatha segit!
Valamint igy ejszakara holnapi probalkozasokhoz erdemes lehet kitekerve hagyni a gyertyat, hogy az egester kiszellozzon.
Gyertya milyen amugy? Lehet kellene uj, ha nincsen masik drotkefevel finoman leszeddni a kormot.(#74893) perge666:
Azert ugy nezd, hogy o egy Honda DIO-hoz hasonlitja, ami merete ellenere minoseg teren kiemelkedonek szamit! (Mar ha egy regi tipusrol van szo.)
-
perge666
veterán
válasz
vadászcsiga #74892 üzenetére
Na ez jó kis véleménnyilvánítás,biztos sokaknak hasznos információkkal van tele.
Sok pozitívum mellett azért van nem kevés negatív kritika is úgy látom.
Amúgy összességében szerinted jó döntést hoztál,vagy ha tehetnéd mást választanál?
Én 2 év után sem tudok ennyi negatívumot felhozni a mocimra,sőt nem is igazán tudok,talán azt hogy eléggé nyúlós a lánc,de az nem a moci hibája. Én most is ezt választanám.....
-
vadászcsiga
félisten
Zip 2t-vel van 2 hetes tapasztalatom. 27 éves Honda Dioval tudom összehasonlítani mert az volt előtte.
Piaggion még fojtás van, emiatt 45-nél többet nem tudok belőle kicsiholni, majd el kell vinnem eltávolíttatni.
Kényelmes robogó, taposó kisebb mint hondán volt. Fékek tökéletesen fognak, az első tárcsa, hátsó dob azonnal megfogják a motort. Fényszóró meglepően erős, a nagy kerek búra jól szétveti a fényt, ha valaki nem vesz észre az úton, az vak.
Olaj nem fogy, harmadik tankot fogyasztom de az olajszint alig változik.Vannak hátrányok is: műszerfal pl túl puritán, Hondán tökéletesen képben voltam mindenről, merre indexelek, stb. Itt csak az indexelés ténye van, ha meg fogy a benzin akkor csak egy kivillanó lámpa informál arról hogy másfél liter maradt. Indexnél a kapcsoló is egy lóf*sz. Egy állású, nagyon könnyen jár, emiatt visszakapcsoláskor könnyedén az ellenkező irányba lehet kapcsolni. Eléggé elveszi a figyelmet a forgalomról. Szívesen lecserélném egy 3 állásúra.
Sisak tartó alacsony és szűk, olyan bukó fér bele amin nincs plexi.
Hianyolom még a fogást az ülés környékéről, amivel le tudom venni a mocit sztenderről. Hátsó lámpa műanyag eleme úgy van kialakítva hogy meg lehet fogni, de felek hogy hosszútávon leszakad.Sokan megdícserték a 2 hét alatt, ez jól esett
Kicsit hosszú lett, de talán hasznos lehet annak aki választani szeretne.
-
válasz
energy4ever #74889 üzenetére
Mennyiszer probaltad beinditani?
krenköltettem egy darabig, nem számoltamkell 100 rugas is...
nincs rúgás, eltört a kar (belül), önindító vanNem sziv valahol falsot? Eloregedett gumi, esetleg rosszul visszarakott karbi?
fals levegőre passz, öreg gumi előfordulhat, lehet, hogy akkor egy másik levegőcső meg egy új szívócsonk is benéz majd. karbit mostmár 3-4szer biztos leszedtem, minden illesztést, csavart ellenőriztem, jónak tűnnek.Akkut nem tudom fejből és most ki nem veszem így sötétben, de valami 12V-os, savas cucc.
én nem gondolom annyira rossznak, mert kitartóan tekeri az indítómotort.nekem azért volt gyanús a karburátor, hogy nem megy keresztül a benzin, mert a féktisztítót beszívva beindult és járt is vele
-
energy4ever
addikt
A karburator meg jo, hogy tele van benzinnel. Annak ugy kell mukodnie. Mennyiszer probaltad beinditani? Sokat allt kinai csodaknal, akkor kell 100 rugas is...
Nem sziv valahol falsot? Eloregedett gumi, esetleg rosszul visszarakott karbi?
Akku:
Milyen marka? Mennyire volt lemerulve? Milyen tipusu akksi?
Savasnal ha lemerul egy bizonyos szint ala, akkor kuka. Ennyi allasnal ha nem volt toltve, kb csoda lenne, ha meg mukodne rendesen! -
sziasztok!
lett egy ilyen echte kínai robogóm (GY6, amúgy Rex RS450 van ráírva).
olyan orbitális igényem nem volt robogóra, ez is csak azért van, mert öcsém elboltolta ezt egy üveg pálinkáért még Németországban. ott használta egy darabig, aztán a robogó hazakerült, állt egyhelyben két évet, majd nekem adta.nyilván most nem indul.
mivel ingyen volt, és sok vesztenivalóm nincs, meg egyébként sem tűnik egy űrsiklónak, úgy döntöttem, hogy én próbálom megjavítani, bár semmilyen tapasztalatom nincs semmilyen belsőégésű motoros jármű javításábanszóval annyi nyilván nekem is megvolt, hogy nem próbálom két év állás után beindítani. nem is sikerült volna, mert a berúgókar törött, az akku meg lemerült, utóbbit feltöltöttem.
leengedtem belőle a régi olajat és a benzint, utóbbit kifejezetten érdemes volt, legalábbis nem hiszem, hogy ennek így kellene kinéznie
egy YouTube-videó alapján szétszedtem és kitakarítottam a karburátort (bár nem volt túl koszos)
mindent összeraktam és megpróbáltam indítani, de láthatóan nem szívta a benzint. ekkor szétszedtem megint és kiderült, hogy a szívócsonknál egy O gyűrű elszakadt, így elengedi a vákuumot ami a benzinpumpát működtetné.
kicseréltem ezt is, mostmár folyik a lé, de a robogó továbbra sem indul.
teker, teker, de nem kapja el.
a levegőszűrőbe (azt szintén kicseréltem egy újra) befújtam egy kis féktisztítót, akkor beindult, de csak addig járt, amíg az kitartott.szétszedtem megint a karburátort, és látom hogy tele van benzinnel, szóval valamiért az nem jut rajta keresztül, pedig elvileg a karburátor minden fúvókája tiszta és átjárható.
szerintetek mi baja lehet?
-
válasz
sityupityu #74880 üzenetére
Köszi!
-
zozyk
addikt
válasz
sityupityu #74884 üzenetére
87,5
Lehet, hogy ha találok valahol akkorát, akkor mégegyszer nekiállok, most a súber a legalsó állásban van, lehet hogy kissebb fúvókával mehetne feljebb, de ez már ráér.
Most csak körözök a városba körbe-körbe, szép motorozós idő van
😀 -
-
perge666
veterán
válasz
spanglee001 #74881 üzenetére
Tudod te mire értette.....
-
spanglee001
addikt
válasz
sityupityu #74880 üzenetére
én imádom a peugeotomat
persze kymcoval melózom, biztonságosabb mert lassabb és lassabban gyorsul és így gyorsabban áll meg
a peugeottal meg szálguldoznék eszetlenül
-
-
Üdv! Újfent néhány kérdéssel fordulnék hozzátok. Megakadt a szemem a közelemben található három hirdetésen, a következő példányok:
- Piaggio Liberty 50 4T
- Piaggio Zip 50 2T
- Kymco Agility 50 4TKépek és a hirdetés alapján kiváló állapotban vannak. Mit lehet tudni ezen típusokról? Érdemes személyesen szemügyre venni őket, vagy a sikítva kerülendő kategóriát erősítik?
Illetve több Peugeot motort is lehet találni a használt piacon, azokkal kapcsolatban akadnak vélemények, esetleg tapasztalatok?
Köszönöm, ha valaki szán rám időt.
Szerk.: Még hozzátenném, hogy küllemre nekem az Aprilia Scarabeók tetszenek leginkább, velük kapcsolatosan esetleg érv, ellenérv?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #74874 üzenetére
Felrevezeto volt amit irtam, koszi hogy kijavitottad, mert kb 20%-os pillangoszelep allastol 75-80%-ig befolyasolja lenyegesen a kevereket
Viszont ahogy zozyk irja mit produkal, en tennek egy probat vele hogy lejjebb raknam a tut, es megneznem ugy mit produkal most hogy mar a benzinszint is be lett love rendesen. CV karbinal a picit magasabb benzinszint nagyon el tud vinni a malnasba beallitasban.
-
KTMHobby3
tag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #74870 üzenetére
Igy van
valamiert az elkerulte a figyelmem, hogy nem a gyari karbijarol van szo.
Zozyk: igy kicsit mas a helyzet. Azt tudod, hogy mekkora fuvokak vannak benne gyarilag? Ha sokat kap es jo a benzinszint, akkor a subertun kellene meg allitani, ha sokat kap full gazon.
-
zozyk
addikt
válasz
nyogo83 #74869 üzenetére
Ez egy másik karbi.
Oem-parts (ajánlotta) ezt a típust. Karburátor komplett GY6 125-150Szombaton beépítettem, kicseréltem a gázbowdent egy hosszabbra, mert ennek a másik oldalán van a bekötése.
Gyönyörűen indul, az automata szívató szépen teszi a dolgát, de menet közbe be-be fulladt (ami akár a hibás gyertya miatt is lehetett), illetve full gáznál egy idő után szintén befulladt.Azt gondoltam, hogy talán szegény a keverék, és állítottam a súberen, majd utána az úszószinten is, és azóta teljesen kormos a gyertya (ami persze közben még megtréfált kicsit)
Tegnap este visszaállítottam az úszószintet még, most már alakul a gyertyakép, most megint a kiindulásnál tartok.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Nagyon nem erdemes piszkalni a subertut a gyari fuvokazasu karbin. Tedd a gyari allapotba, aztan allitsd be az uszoszintet.
Ha meg igy is sokat kap, nezd meg a tuszelepet/feszket nincs-e nagyon megkopva.morgonc83: a szoban forgo karbi egy CV-s karbi, amin nincs nagy varazslat ha gyari allapotban sokat kap. Felesleges subertut meg fuvokat cserelgetni, az max valami masik hiba elkendozese lenne.
-
morgonc83
tag
Szia. Előszőr is tuti e hogy a benzinbe fullad be? Ha igen akkor elősször a légszűrő szivacsot cseréld ki illetve elenörizd a légszürő ház bemeneti nyilását hogy nincs e eldugulva. Ha ezek után is sok a benzin vagy tegyél bele kisebb fuvókát vagy gömölyübb végű subert tűt.
Ja. A benzincsapot se árt megnézni mert ha kiszakadt a membrán akkor a vákum csövön keresztül is kaphat plussz benzint
-
zozyk
addikt
válasz
sityupityu #74864 üzenetére
Kéne tanács.
Ha legfelülre teszem a subert, és igy is belefullad a benzinbe, akkor az úszószint lehet a rossz? -
Gondolom 4T motorról van szó...Meg a ahogy elnézem ez egy zsír új gyertya. Az én megfigyeléseim alapján a 4T motoroknál nem minden esetben vehetők ki azok a tipikus gyertyára jellemző elszíneződések, hogy pl jó-e vagy sem, mint pl a 2T esetén. Legalább is én ezt sokszor megfigyeltem. Amikor hozzám került egy 4T runner és elkezdtem átnézni és helyrerakni ott kb ugyanez a gyertyakép fogadott, azaz kb semmi. Szinte tiszta fémszín. Két hónap után kitekerve szinte ugyanez. Két gyertyatípust is kipróbáltam, a gyári hőértéken belül tök ugyanúgy néztek ki.
A külső széle kicsit kormos (nekem ennyire nem ilyen), de a lényeges részeken kb semmit sem látni. Szerintem egyenlőre hagyd benn ezt, majd később nézz rá megint. Nagyobb hőértékű meg biztos, hogy nem kell bele. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #74861 üzenetére
Ezt ismerem
Ha keresgelsz, akkor raadasul majdnem minden benzinkutnak a heti benzin/gazolaj "minosegi" adatlapjat is megtalalod, ahol reszletezve vannak az osszetevok az aktualis kuton,aktualis heten vett mintakbol. (de lehet mar volt ez itt targyalva valamikor a topicban)
Szerk: a MOL termekeinek itt a biztonsagi adatlapja az osszes termekukhoz, reszletezve melyikben mi van, milyen aranyban [link]
-
KTMHobby3
tag
válasz
nyogo83 #74835 üzenetére
Szia!
Kicsit utánaolvastam és alaposan meglepődtem. Nem gondoltam volna hogy ennyiféle üzemanyag van. A vegyészek dolgoznak rendesen. Ha kíváncsi vagy rá, írd be a keresőbe: [PDF] A MOL MOTORBENZINEKRŐL Legjobban a 18% olefintartalom lepett meg, ez sokmindent megmagyaráz. -
morgonc83
tag
válasz
sityupityu #74858 üzenetére
Hát vagy akkor ha a forgattyusháznál lenne a vákumcsonk, ahogy eredetileg tervezték. Nem gondoltam hogy ha a karbin van a vákum akkor enyire kisebb a szívóerő hogy nem képes a folyamatos utántőltésre. Probáltam már rövidebb, hosszabb csővel is, mind a vákumot mind a benzincsővet. De pár száz méter és már nincs elég benzin az uszóházban és lefullad. Ilyenkor kis kézi pumpával a vákumcsövet megszivom, teli megy a karbi és megint tudok menni pár 100 métert.
-
-
válasz
energy4ever #74840 üzenetére
Köszönöm, őket is megnézem.
-
Kobun1980
aktív tag
válasz
vadászcsiga #74847 üzenetére
Ööööö.... Akkor gyorsan leveszem a videókat is
-
zozyk
addikt
válasz
sityupityu #74851 üzenetére
Ez fura.
A Bárdi rendszere cr7e gyertyát hozott ehhez a motorhoz.
Így megy bele vissza az egyelőre. -
Mondjuk ilyesmi?
Nyugi, ez csak szélsőséges esetben következik be.
De nem jó az előírtnál "melegebb" gyertyát használni, mert ha nem is olvad meg mint a fenti képen, de akkor is túlhevülhet. Az pedig nagyon nem tesz jót a motor belső hűtésének, meg úgy általában semminek sem. Égés (lyuk) keletkezhet rossz esetben a dugó tetején, hengerfejen stb. A túl hideg gyertya használata sem jó, de a túl alacsony hőértékű még rosszabb. Mindig az előírt hőértékűt kell használni. Ha meg busnyázás van már (tuning stb), akkor meg szépen próbálgatni kell, hogy melyik lesz a megfelelő.
Amúgy a fenti kép egy régi saját kép, egy kínai gyertya!És igen, ahogy az elmondásokban szokott lenni, alig lehetett leállítani a motort.
-
-
morgonc83
tag
Sziasztok. Adott egy malaguti ciak 50 2t. Osszeraktam egy teljesen új blokkot bele, de nem olyat aminél a főtengelynél a blokkon van a vákum! Hanem most olyan karbit tettem bele amin van vákum nyilás. Ja és 60as hengert. A probléma viszont a következő:
Nem jut elég benzin a karburátorba és kifogy belőle a benzin! Ez a tipus alulrol szívja fel a benzint. Valakinek valami ötlet? -
zozyk
addikt
Mi van olyankor, ha gyengébb gyertya van/volt a gépben?
CR7E volt benne most nekem, de az oem parts oldalán és még ahol találtam CR8EB van feltüntetve.
Mekkora ugrás van a hőértékek között? -
Kobun1980
aktív tag
Szia. En is nagyjából ilyen magas, illetve sulyu vagyok, es ebben a címben jártam tavalytol idén tavaszig.
En egy Piaggio NRG mellett döntöttem. Azonos blokkok szerelt, mint az Április SR50, illetve a Gilera Runner, de érdekes módon ezeket találtam olcsóbban, illetve nekem személy szerint ez is tetszett a legjobban a 3 közül.
A folytasok kerültek ki belőle, es igy mar vígan viszi az általad írt sebességet. Nem a száguldás miatt akartam en sem, egyszer mentem vele 86-ot, de 60-70 körül szoktam járni vele.
Szerintem nézd meg azokat is. Árban lehet találsz.. -
perge666
veterán
válasz
vadászcsiga #74842 üzenetére
Még lehet énis kipróbálom,bár nekem nincs semmi problémám a 95-össel sem,mindkét motorom manuális szivatós.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Casoli #74838 üzenetére
Igen, lehúzott kábellal a szívatóról, folyamatosan szívatóval megy a gép. Nekem az nem tetszik hogy hideg motornál "darál" a motorod, ahogy írod. Nem tudom milyen porlasztó van a motorodon, de érdemes lenne megnézni hogy mekkora fúvóka van a szívató körben, mert lehet hogy az túl nagy, én azt is megnézném hogy az automata szívatónál van-e lehetőség arra hogy előbb zárjon.
-
vadászcsiga
félisten
Na akkor gyorsan ki is motorozom a 95-öst a tankból aztán jöhet a 100-as
-
suste
veterán
válasz
nyogo83 #74835 üzenetére
Én is hasonlókat tapasztaltam.
Amióta 100-ast tankolok, azóta nincsen nehezen indulás, dadogás, és koszolódási probléma a karburátornál. (Kiváncsi lennék mi a helyzet az injenktorosoknál?)
Ezek önmagukban is megérik a különbözetet. Ráadásul egy kicsit a teljesítményben is jobb, de ez annyira elenyésző, hogy csak ezért nem érné meg......(#74839) macilaci78
Én is írom a fogyasztást, de nem vettem észre különbséget. De simán lehet, hogy azért mert pont kiutazom amit hoz (jobban gyorsul, jobban is húzom néha)
-
energy4ever
addikt
válasz
dellfanboy #74824 üzenetére
Azert mert az a legolcsobb supersport 125os. Raadasul 0%-os thm-el is elhozhato. Kek szinben meg rohadt jol nez ki. Konnyu, es kicsi motor. Meretileg joval naguobb minden iranyba az Aprilia RS4-50-esem!
(#74825) Yuing:
Ilyen magassaghoz, ugy, hogy kenyelmes is legyen:
Piaggio Typhone 50 (lehetoleg regebbi, az meg minosegibb blokkos, de az uj sem annyira gaz)
Aprilia SR 50 (ebbol a levegoset hanyagolni kell ma mar) -
macilaci78
nagyúr
válasz
vadászcsiga #74830 üzenetére
Írom a fogyasztást, a 100-assal annyival kedvezőbb, hogy nem drágább így. Emellett ugye ott vannak már az említett előnyök.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
vadászcsiga #74833 üzenetére
Ha nem is a vizkicsapodas miatt, de az uzemanyag rendszer tisztan tartasa miatt erdemesebb 100-ast tankolni.
Mindegyik benzinben van mar etanol, csak mas szazalekban, jellemzoen a "premium" benzinekben a legkevesebb. A lenyeg itt azon van, hogy hogy a normal benzinbol rovid allas alatt kicsapodik egy zoldes trutyi, illetve "szetesik" a benzin. Ezert is javasoljak, hogy pl telen valamilyen premium benzinnel toltsd fel fullra a motort, ha leteszed allni. En amiatt tankolok 100-ast, mert tudom, hogy a karbihoz szinte szokoevente kell nyulni kipucolni, mert enni lehet belole olyan tiszta.
Meg a teli allas utan is par masodperc inditozas es gond nelkul indul.En nem tartom akkora kulonbsegnek arban ilyen 3-4 literes fogyasztasoknal hogy ne erje meg (nekem legalabbis) azt tankolni.
Ahhoz hogy jobban menjen, a gyujtashoz is nyulni kellene picit, de annyit nem hoz, hogy megerje ilyen szempontbol.
-
Dj.Mike
senior tag
válasz
vadászcsiga #74833 üzenetére
Soha nem hallottam ezt még,de én akkor már inkább a vpower 95-öt raknám,ha tényleg így van. Persze ha van rá pénzed,ártani nem árt a motornak. Ez pont ugyanaz a szituáció,mikor írta valaki itt fórumon,hogy gyári 50es motorok vígan elvannak a félszintetikus olajokkal is, felesleges a full. Persze ez is olyan,hogy aki nem sajnálja rá,az csak jót tesz a motornak,ha full szintetikust vesz. Mint én is, nem azért vettem motort,hogy ilyeneken spóroljak. Ha bebizonyosodna 95ös benzinhez fűzött állítás,én is raknám simán bele a 100ast.
-
vadászcsiga
félisten
válasz
Dj.Mike #74831 üzenetére
Nem a teljesítmény miatt, az nem fog változni. Azt mondja egy idős autószerelő, aki mellesleg veterán motoros, hogy a 95-öst már telinyomják etanollal, amitől víz csapódik ki a hengerfalra, ami már karos lehet hosszútávon a motornak, tehát érdemesebb nagyobb oktánszámú benzint tankolni.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Casoli #74818 üzenetére
A fiam robogójában automata szívató volt, én is kíváncsi voltam a működésére, ezért kiszereltük. Egy melegítő patron volt benne, ami ha felmelegedett, lezárta a szívató fúvókáját. Ha elindítod a motort és vársz egy kicsit, akkor nem menet közben zár majd le, mert több ideje lesz a felmelegedésre. Vagy írtsd ki belőle, alakítsd át kézi szívatósra. Én a helyedben először rámérnék arra a vezetékre, ami a szívatóra megy, hogy meg van-e a 12V indításkor, mert ha nincs, vagy kevesebb, az is okozhatja az említett hibát.
-
Dj.Mike
senior tag
válasz
vadászcsiga #74830 üzenetére
Én próbáltam párszor a 100as benzint,szerintem felesleges pénzkidobás. Jobb nem lett tőle,se rosszabb. Az a gumicső valószínűleg az akkumulátor szellőzőcsöve.
-
Vismajor01
addikt
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #74821 üzenetére
Az baromi sok, ennyi kulonbseg hogy johet ki?
En meg azon lepodtem meg jopar evvel ezelott, hogy a 125-osre kevesebb volt a biztositasom, mint az 50-esre.
Pedig budapesti lakcim, A-s jogsi pedig akkor kb 0km-es volt ,mikor 3500 korul volt K&H-nal a bizti. Most se sokkal fizetek tobbet ra.A sulyado(teljesitmeny ado) pedig evjarattol fuggoen valami 300Ft-160Ft/kW, egy 10-12 eves motorra valami 180Ft/kW korul van, ami 125-osnel max 1800-2000Ft/ev. Hogy jott ki neked annyi?
-
válasz
energy4ever #74823 üzenetére
Én 181 cm vagyok és 68-70 kg között mozgok. Motorral kapcsolatban annyi elképzelésem van, hogy lehetőleg fürgébb legyen, kompaktabb méret sem árt, de az nem kizáró tényező. A fogyasztás lényegtelen. Stabilabb, megbízható masinát keresek. Illetve ne legyen hangos.
Még annyi kérdésem lenne, hogy ezek az 50 köbcentis példányok tudják az 55-60 km/h-t tartani? Nem szeretnék 40-45-el döcögni, akkor inkább nem veszek semmit.
-
dellfanboy
őstag
válasz
energy4ever #74780 üzenetére
miert a kisgixxerre esett a valasztas? kepet majd toljal fel!
-
válasz
energy4ever #74817 üzenetére
A fő cél az az időnkénti mászkálás a városban, nem lenne napi használatban. Ha nem muszáj autót használni, akkor elővenném jobb időben. Semmilyen komoly igénybevételről nincs szó, hobbi robogózás lenne, belekóstolás a dologba. Remélem sikerült átadni, hogy mit is szeretnék.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
bot1978 #74814 üzenetére
Sokkal nem lesz tobb, de ugye a biztositas jogsi/lakhely/motortipus-tol is fugg bizonyos aranyban.
En 3500 korul fizettem eddig mindegyik 125-os motoromra eveset, szoval az nem lesz tobb.
Sulyado/teljestmenyado vagy minek hivjak, nem remlik mekkora osszeg eves szinten, mert annyira elenyeszo(talan az is valami 3-4k max).Emellet meg ugye 2 evente a muszaki vizsga amivel szamolhatsz, kb 10-11k korul ha nem kozvetlenul NKH-nal csinaltatod.
-
válasz
KTMHobby3 #74815 üzenetére
A videók lényege az lett volna, hogy lássátok milyen egy jól beállított motor, ami nem csak lakott területen használható közlekedésre, hanem autóúton sem balesetveszélyes, mert van benne kellő erő és sebesség. Örülök, hogy egyesek 10 percnyi videóból kiragadtak egy 5 másodperces részt, ahol kényszerből kielőzöm a sort, hogy ne rohadjon a fejemre a melegben a bukósisak
Egyébként tényleg hagyjuk a témát, jobban szeretek itt a műszaki megoldásokról olvasni.
Mégegyszer felteszem a kérdést, mert úgy láttam másnál is van ilyen. Hidegen mitől darál a motor, és ilyenkor miért ereget a motor köbméteres füstöt? Mi lehet ennek az oka? A szivató túl sok benzint adagol, amitől nem megfelelő az égés, és így az olaj is elégetlenül távozik a kipufogón át? Ettől a füst?
Automata szivatós kérdés. Eddig kézi szivatót használtam, ezért nem értek az automatához. Ha lehúzom a csatiját, akkor megszűnik a szivató funkció, vagy folyamatosan bekapcsolt szivatóval fog menni a motor?
-
Sziasztok!
Városi használatra keresek robogót. Első körben nézegettem a kínálatot, a nagyobb kerekű példányok jöttek be, mint az Aprilia Scarabeo vagy a Piaggio Liberty. De tényleg nem zárkózom el semmitől. Totál laikuskent kérdezem, hogy mit érdemes venni mondjuk 200k-ig bezárólag a használt piacon az 50 köbcentisek közül? Illetve mivel számoljak a vásárlás után?
Köszi előre is a segítséget.
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #74813 üzenetére
Igazad van! Lépjünk tovább. Van ettől sokkal érdekesebb téma is.
-
bot1978
senior tag
hali, 125-ös robeszra mennyi az éves bizti? Most 3910Ft-ot fizetek az 50-esre és váltanék, fogyasztásban találtam is jót, az nem lenne több, mert az 50-es kétütemű a 125 meg négy, csak kérdés mennyivel drágább az üzemben tartás...
-
A továbbiakban szerintem hagyjuk a kolléga videóját. Nincs azzal semmi komolyabb baj, meg egyébként is az ő dolga, hogy mit tölt fől...
-
válasz
Vismajor01 #74805 üzenetére
Jaértem, egy záróvonal miatt jönnek ki házhoz a rendőrök. Milyen világban élünk
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok régebben volt téma nem tudom ki emlékszik még, hogy ugye az sr50 r kijelzője nem mutat vízhőfokot. Időközben azért csak nem hagyott nyugodni a téma és csak addig keresgéltem a neten,mígnem ráakadtam egy gyári hőgombára,amin a gumiborítás nem fekete,hanem piros. Bementem ezzel a boltba és rendeltettem is egyet,mivel az enyémben a fekete van és az eladó saját szájával mondta hogy igen,a fekete az csak piros lámpát mutat,vagyis gondolom csak forráspont jelző és a piros mutat hőfokot. Csak az a vicc hogy anno tőle vettem a fekete hőgombát is és akkor nem jutott az eszébe a fenti megállapítás? Már akkor is ugyanez volt a gondom,hogy nem jelez a műszer hőfokot. Akkor is mondhatta volna igazán,hogy a piros való bele. Most miután kiderült hogy minden más jó aminek köze van a hőfokhoz,reménykedem benne hogy a piros hőgomba tényleg beválik.
-
KTMHobby3
tag
Én azt gondoltam hogy valóban kíváncsi vagy a motorod tényleges fordulatszámára. Erre írtam azt, amivel ezt megtudhatod. Nekem is van fordulatszámmérőm, de azzal menet közben nem lehet mérni. Egy mai motor 10 ezer fölött is foroghat, köszönhetően a fém technológiának és a modern kenőanyagoknak. Gondold át hogy egy mai 125-ös sokkal több lóerővel bír, mint a régebbiek, ezt csak nagyobb fordulattal lehet elérni. Ma már nem igény hogy egy motor örökéletű legyen. Ha neked nem tetszik a motorod 7-7500-as fölötti hangja (szerintem sokkal többet forog), ne használd azon a fordulaton. Erre nem tudok jobb tanácsot adni. Az én 50-esem 9 ezer fölött forog, akkor szól a legszebben.
-
mumtaz
senior tag
válasz
energy4ever #74796 üzenetére
Azért ilyen egyszerűen nem megy, hogy majd a 100 ezres alkatrészt kifizetik.
Most csak autós példával tudok jönni, de SMKP-nál is hasonló a gyakorlat.
Nekem Február 28.-án törték gtk-ra a Vectrámat. A biztosító egy csomó mindent alapul vesz. Valóban gtk-nál a jármű eurotax szerinti értékét veszik alapul. A törött autót felteszik a roncspiacra, vagy hova, ahonnan megállapítják, hogy mennyiért lehetne a roncsot eladni. Ez lesz a roncs értéke, ami nálad marad a törött jármű formájában. Ezt az értéket kivonják az eurotax értékből és ezt kapod meg.
Más a helyzet a javításnál, ugyanis nálunk (és csak nálunk) szerepel egy olyan fogalom, hogy "avultatás". Más országban nincs ilyen. Ehhez meg két "törvény" a mérvadó. Egyfelől a károsult teljes kárát meg kell téríteni illetve vissza kell állítani az eredeti állapotot.. Másfelől a károsult nem juthat előnyhöz a kár megtérítésekor, ezzel "megkárosítva" a biztosítót. Ebből az utóbbi vonatkozik igazán az avultatásra.
Mit is jelent ez? Hát csak azt, ha egy 20 éves autót összetörnek, azon már egy 20 éves lökhárító, fényszóró, hűtő van. Magyarán Te gazdaságilag előnyhöz jutnál, ha ezeket a megsérült, ám 20 éves alkatrészeket vadiújra cserélik. A biztosítók szemlélete az, hogy ez nem csupán az eredeti állapot visszaállítása, hanem az amúgy öreg alkatrészek újra cserélése is egyben, ami az Ő álláspontjuk szerint a biztosító előnytelen megrövidítése lenne. Az Ő álláspontjuk szerint az eredeti állapot akkor állna be, ha a 20 éves összetört alkatrészeket szintén 20 éves, ám nem törött alkatrészekre cserélnék.
Na ez a genyóság.
Egyébként rendszámos járműveknél van egy előny, amit a biztosító ugyan nem ajánl fel, de kérni lehet. Ez pedig a gtk-ra vett autó pótlásának költségei. Ha összetört az utó és gtk-ra vették, ha nem csináltatod meg és veszel egy másik autót, akkor a biztosító az átírási költségeket is állja. Én is vettem az összetört Vectra helyett egy Zafirát és a bizonylatok bemutatása után a biztosító átutalta az eredet vizsga, az átírási illeték, az új forgalmi és a törzskönyv illetékét. Azért ez sem kevés, mert 82000Ft. -
KTMHobby3
tag
Szia!
Ha kíváncsi vagy a motorod fordulatszámára, akár menet közben is, könnyen megmérheted, mindössze egy frekvenciamérő funkciót is tudó műszer kell hozzá. Ha érdekel hogy kell bekötni a műszert és hogyan kell átszámítani a frekvenciát fordulatszámra, szívesen segítek a megvalósításban. -
energy4ever
addikt
Valaszolt az NKH.( ami nemis NKH, hanem: Innovációs és Technológiai Minisztérium, Közúti Jármű Hatósági Főosztály, Forgalmi Engedélyezési Osztály) Nem lehet magyarorszagon semmilyen smkp-t nagymotorkent levizsgaztattni.
Gondolom kulfoldon lehetne, majd itthon kapna magyar rendszamot.(utanfutos motornal is igy van, nemetbe kell kivinni egyszerre motorral vizsgaztattni az utanfutot, majd itthon megkapja a magyar rendszamot) Szoval nekem nem er ennyit, marad majd a 125os motor vasarlas.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Érkezés alatt. ELITRO Részletfizetés , bankmentes , kamatmentes. Lenovo Legion Pro 5 16IRX9
- Vásárold meg most a Zalman T7-et, és élvezd a minőséget!
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 CM MasterBox 5 Lite 600W
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest