- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #68797 üzenetére
Önmagában értem a mostani leírásod (is
).
De én leírtam a problémám, és Te erre választoltál. A válaszban a beállítási folyamat első felét ecsetelted, ami alapján én "műkedvelő" arra gondoltam, hogy ezzel kell foglalkoznom.
De aztán meg a következő hsz-ben jól megcáfoltad ezt.
Nekem az első erről szóló hsz-emtől kezdve mindig is az volt a bajom, hogy az új variátor szettel nem jól, nyögve indul el. Ha egyszer már felpörgött egy bizonyos fordulatra, akkor onnantól már nincsen gond.
De ha ez szerinted már a 2. fázisa a beállításnak, akkor miért beszélsz nekem az 1. fázisról -
-
Nem baj, az a lényeg, hogy nem te zavartál össze megint engem.
Hidd el, minden úgy van ahogy leírtam, nem akarok rosszat és senkit sem akarok félrevezetni. Ha nem lennék teljesen biztos a dolgomban akkor nem írnám le. Ha valami nem világos úgy ahogy leírtam, akkor nyugodtan kérdezzél ezzel kapcsolatban, szívesen válaszolok.szerk: Mit értesz alapbeállítás alatt? Mi az pontosan, melyik része amit írtam?
Mégis az indulás hoz a kisrugó buheralas kéne?
Ki mondta, hogy nem?
De én úgy látom, hogy te a dolgok sorrendjét nem érted igazán.
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #68793 üzenetére
Na akkor megint jól összezavartál!
A leirasom alapján az alapbeallitasrol beszéltél, most meg úgy fogalmaztál, mintha mégsem a kontraszttal kéne foglalkoznom. (Mégis az indulás hoz a kisrugó buheralas kéne?)
Esküszöm nem értelek -
Expendable
aktív tag
Üdv. Olyankor mi lehet a probléma, ha jobbra teljesen jól villog az index, de balra meg két, három villanás után folyamatosan világít? (Aerox)
-
Telda
addikt
Hali!
A hajtásban a második nagy alátét oda menne ahova a videóban rakja? Nekem ez teljesen új.
-
és jó nagy lyuk van induláskor
Az nem számít luknak, az csak simán rossz elindulás ami később javítható. Az élből rossz elindulás nem ugyanaz mint helytelen kontraszt és variátorhangolás eredményeképpen fellépő, a sebesség középtartományában vagy a környékén fellépő luk.
mumtaz
Viszont a csőcsonkokra hogyan fogatom rá bilinccsel?Akár ha elfér az is...
-
mumtaz
senior tag
válasz
Rivaul #68780 üzenetére
Átmérőben sok választás nincs, mert a csőcsonkokra 8mm-es cső megy rá. És ez is "autós cső". Belső átmérője 8mm, a külső pedig 17mm, tehát nem vékonyfalú. Elvileg (felirat szerint) 20baros üvegszál fonatos csövek. A külseje repedezik szét, aztán enged a belseje is.
macilaci78: Hely az van kb. 2 centis külső átmérőig. Viszont a csőcsonkokra hogyan fogatom rá bilinccsel?
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #68790 üzenetére
ok, köszi, akkor megy bele csak a sárga (1500RPM) kontrasztrugó, mivel a görgőre nem reagált (és jó nagy lyuk van induláskor
)
aztán meglátjuk mit produkál van 6x8g görgőm is, jó lenne ha legalább azzal normálisan (nem erölködve) elindulna (a gyári 10,5 -es)
az majd érdekes lesz, hogy ha gyári állapotban is elég hamar megette a szíjat (6-7000km), akkor mi lesz erősebb kontraszttal
-
Emlékszem a legutóbbi beszélgetésre, és én már nem hagyom magam belevinni olyan sűrűbe amibe múltkor is belementünk.
A lényeg amit már leírtam egyszer, hogy a kuplung az utolsó része a hangolás dolognak! Először mindig a variátor beállítása jön aminek a kontrasztrugó is a része. Igen, a kontrasztrugót válasszuk külön a kuplungtól, mert hiába a hátsó tárcsa része, hangolás szempontjából nem ahhoz tartozik.
Tehát a kontraszrugónak (nevezzük a nevén nem pedig nagyrugónak, mert ebből is csak a keveredés tud lenni) az a feladata, hogy ellendolgozzon a variátornak (természetesen az elsőről beszélek).
A kontrasztrugónál mindig arra kell törekedni, hogy a lehető leggyengébb legyen amivel még jól működik a motor, mert ugye a minél erősebb hatul ez a rugó, annál jobban nyomja össze a két hátsó tárcsát ezáltal hőt termel és jobban koptatja a szíjat. Ezért indokolatlanul felesleges és nem jó dolog a szükségesnél erősebb kontrasztot használni!Az egyik fontos dolog, hogy ha teljesen gyári a motorunk (gyári cső, henger stb) akkor teljesen felesleges eltérni a gyári erősségű kontrasztól! Ha bármiféle mókolás van már a motornál eszközölve, akkor is először a gyár kontrasztal érdemes begörgőzni a motort, mert könnyen lehet, hogy még ilyenkor is simán elég lesz.
Ha mégsem elég a gyári erősség belőle, akkor annak az az egyik leggyakoribb jele, hogy ha úgy érezzük, hogy megtaláltuk a megfelelő súlyú görgőt (jól gyorsul, a végsebesség is kielégítő, bár itt megjegyzem a tévhitekkel ellentétben azt is, hogy ha ráleltünk a legjobb gyorsulásra, akkor az egyben szinte mindig magában hordozza a jó végsebességet is), de a gyorsulás során egy vagy több lukat (kihagyást,torpanást) érzékelünk a kigyorsítás során. Ez a tartomány természetesen az elindulástól egészen a végsebességig értendő. Tehát ha teszem azt pl dinamikusan tudunk elindulni, de 30-40 környékén (vagy bárhol) azt érezzük, hogy megváltozik/romlik a motor gyorsulása egy időre, aztán a sebesség növekedésével ismét erőre kap, akkor az biztos jele annak, hogy gyenge a kontrasztrugó.
A másik lehetőség ami a gyenge kontraszthoz vezethető vissza, hogy bár be tudtuk görgőzni a motor úgy, hogy semmiféle luk nincs a teljes gyorsulás közben és úgy érezzük, hogy kezdünk szép lassan beletalálni a megfelelő méretbe, de már indokolatlanul le kellett menni grammszámban a görgőknél (teszem azt már 4 gramm alatt járunk) és még ekkor sem teljesen tökéletes. Ilyenkor megint az van, hogy gyenge a kontraszt. És mivel tudjuk, hogy a kontrasztrugó az első vario ellen dolgozik, ezért az a megoldás ha beleteszünk egy fokkal erősebb kontrasztot. Ekkor az fog történni, hogy a korábban pl 4 grammal legjobban viselkedő robogónk görgőivel visszatudunk menni kb 5-5,5 grammra miközben a menetteljesítményünk kb ugyanaz marad.
Ha megvagyunk ezzel az egész variátor beállítással (görgőkkel, kontrasztal meg mindennel) csak ezután térünk rá a kis kuplungrugók beállítására, illetve, hogy abból milyen erősségű kell a motorba. A lényeg, hogy amíg nem vagyunk kész azzal amit feljebb írtam (vario, kontraszt) addig nem foglalkozunk ezzel a kisrugó témával! Hiába indul el mindig nagyon f@sul a robogó a hangolás közben, akkor sem foglalkozunk vele. Ez alapszabály! -
suste
veterán
válasz
sityupityu #68788 üzenetére
pont ez volt a kérdés, hogy lehet-e variálni őket
én most a sárga-kék-piros színekben "utazom" (1000/1500/2000RPM)
és akkor már csak arról kéne infó, hogy melyik rugó cseréje milyen tünetet produkál?
ha még emlékszel, akkor az volt a bajom, hogy mikor kicseréltem a komplett variátort, akkor kihézagolás után alapjáraton sztenderen már nem indult el a kerék, de nagyon kis gázadásra is elkezdte vinni a motort, így szegényke csak erőlködött
én elsőnek görgőcserével próbálkoztam, de sajnos drasztikus súlycsökkentésre (6x10,5 -> 3x9) sem változott semmit a helyzet
most ha megjön a sárga (1500RPM) -es nagyrugó, akkor nézem meg, hogy mi lesz az eredméyn, vagy egyből a kisrugókat is cseréljem?
szóval milyen összefüggések vannak? -
Hogy érted ezt a keverést? A nagy kontrasztrugónak és a kis kuplungrugóknak semmi közük egymáshoz, úgy variálod őket ahogy akarod illetve ahogy a helyzet megkívánja. A színekkel sem jó dobálózni, mert a gyártók eltérően használják a színeket is ezeknél a rugóknál. A Malossi-nál ugye a fehér szín takarja a leggyengébbet és a piros a legerősebbet, de ez nem minden gyártónál van így.
Ráadásul a malossi-nál is változnak már ezek a jelölések ha mhr cuccokról beszélünk.
-
Lehetséges, hogy 55 wattosak, mert pl a runner-nál is 125 köbcentitől már gyárilag 55 wattos izzók vannak mind a refi mind pedig a tompított helyén ellentétben az 50-essel, ahol 35 wattos izzók vannak. Baromi nagy különbség van ám a kettő között, a gyárilag 55 wattos izzókkal szerelt runnerok lámpája kb úgy világít mint egy autóé.
-
suste
veterán
leddel úgyis jobban jársz szerintem
én még 2016 végén kicseréltem a BA20D foglalatos izzókat elöl, és azóta láttam is valamitmás:
aki szokott hangolni variátor+ kuplungot, légyszi mondjon arról valamit, hogy van-e értelme keverni a különböző kis és nagy kuplung rugókat
pl: sárga nagy + 3 piros kicsi, vagy fordítva?
milyen változásokat hoznak ezek?
(azt értem, hogy a kicsik ugye a kuplungpofák kidobodását késleltetik, a nagy meg a szíjat fogja vissza)vagy így semmi jó nem jön ki belőle, csak ha sárga nagy + sárga kicsiket rakunk be
jön a tavasz, így megint nekiesnék az indulási problémámnak, rendeltem is sárga nagy rugót meg kisrugókat, piros kisrugók meg vannak itthon......
-
Telda
addikt
válasz
sityupityu #68784 üzenetére
Két különizzós ez a kép alapján.
Szerintem H1 és H3, viszont ezek ilyen 55/55 wattosak, kétlem hogy az SR50 megbírná ezeket hajtani.
A Yamaha 3kj típusú gyújtás világítótekercse hány wattos?
Szóval lehet hogy vennem kell majd valami ledes izzót bele. -
-
siti
őstag
válasz
#45553408 #68770 üzenetére
egyszer voltam úgy motort nézni, hogy az eladó oda csődített egy időpontba minden érdeklődőt (voltunk ketten), így nehezebb alkudozni
Én előbb értem oda, ott hagytam neki a táskám, tárcám irataim és mentem vele egy kört, mire visszaértem, ott volt a másik srác, ment vele ő is egy kört. mikor elhajtott összenéztünk az eladóval, hogy reméljük vissza jön, mert még a nevét se tudtukszerintem alap dolog ilyenkor a vevő részéről, hogy ott hagyok neki valamit, amiért érdemes visszamenni.
-
Telda
addikt
Hali!
Nem tudjátok véletlenül hogy az Aprilia SR125-150 távolsági fényszórójába milyen foglalatú/teljesítményű izzó kell?
Erről lenne szó. -
mumtaz
senior tag
Valaki esetleg máshonnan hozott tapasztalattal tudna tanácsot adni?
Jetforce TSDI-ben kb. 3 hónapja cseréltem a nagynyomású benzincsöveket, és a 3 hónap alatt szépen kirepedezett. Az a gáz, hogy ezt szinte minden félévben el kell játszanom, mert mindig ugyanez van. Direkt nem hagyom rövidre, hogy ne törjön meg, de akkor is kirepedezik. Legutóbbi pár alkalommal Semperit tömlőket raktam bele, ami olaj/benzin álló 20bar-os cső. A rendszerben a maximális nyomás 8bar lehet. Már nem tudom, milyen csövet rakjak bele, hogy nem repedjen szét.
Van esetleg valakinek valami ötlete? -
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68777 üzenetére
Köszönöm ismét. Akkor ez sem lesz egyszerű. Sajnos pont az sracing tartja a legkevesebb Tact alkatrészt de még Dio-t sem igazán. Nézek akkor egy szettet ahogy javasoltad
-
válasz
Rivaul #68776 üzenetére
Mivel pont olyan rugókat amik benne vannak tuti biztos, hogy nem elehet kapni, ezért szerintem ember nincs aki ezt megmondaná most neked. Csak próba során lehet megállapítani, hogy melyik lenne a legmegfelelőbb, na meg a te ízlésed is beleszólhat. Sokan a teljesen gyári robogóban is kicserélik a gyári rugókat egy kicsit erősebbre, hogy valamivel később nyisson a kuplung, ezáltal kicsit dinamikusabb elindulást elérve ezzel. Én valami olcsó hármas szettet néznék erre a célra amik méretre megegyeznek az eredetiekkel. Persze olyat amik alaprobogókhoz valók nem pedig tuningolt képekhez, mert azok jóval erősebbek. Ez a méretellenőrzés persze úgy lenne a legegyszerűbb, ha a közeletekben lenne valamilyen bolt ahol tartanak ilyen motyókat. Vagy leméred a kisrugónak a külső méreteit, és felveszed a kapcsolatot valamelyik internetes áruházzal, akik méretben néznek neked valami alternatívát neked. Pl az sracing ebből a szempontból nagyon korrekt és segítőkész. Megmondod nekik, hogy alaprobogóhoz kell.
Azért javaslom a hármas szettet különböző erősségű rugókkal, mert ezáltal betudnád lőni a számodra legkedvezőbb elindulást. -
Rivaul
addikt
Még egy "hülye" kérdés. Kuplungrugónál ha a gyári variátorba teszek gyári súlyú görgőket akkor mekkorát kell vennem? Mert van 1000,1500,2000 amiket a lista ad?! A gyári görgő 8,5g
-
Kardos.N
tag
Nekem nem régiben akartak hozni egy kör sr motort.
Sose szoktam ilyet csinálni de valamiért rákerestem a police.hu , és láss csodát 2 éve körözik a motort.
Ő persze mindent letagadott ,mert állítólag németből van a motor de igazolni ezt sem tudta.
Az alváz szám egyezett így nem jött létre a csere.
Az eredeti tulajt felkeresve és elmondván az örömhírt , még engem akart feljelenteni.
Pfffff nesze neked magyarország. -
válasz
#45553408 #68770 üzenetére
Hát ja, nem biztos, hogy egyből pénzel jön.
Amúgy nem szokott ebből senki sem problémát csinálni, megszokott dolog. Én is ha motornézőbe megyek egyedül, akkor a próba előtt már szedem is elő a személyit a félreértések elkerülése miatt. Vagy ha kocsival érkezik az illető, akkor kérsz tőle egy forgalmit vagy valamit. De olyan is volt már, hogy valaki rám bízta a kocsiját kulcsostul mindenestül a próba ideje alatt. Helyzet válogatja ezt a dolgot. De az biztos, hogy ha egyedül jön valaki gyalogosan megnézni, akkor mindenképp kell kérni tőle valamit. -
BlackPriest
őstag
válasz
sityupityu #68769 üzenetére
én is így szoktam. bár a robogó eladásakor ki sem próbálta az ember
ha egyedül jön, akkor inkább pénz, papír írás, stb. ha nem megy bele, akkor trükközni akar.
-
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68766 üzenetére
Tökéletesen érthető! Ez nagyon hasznos információ és neki is állok szerdán mikor itthon leszek megint. Ezt így sehol nem találtam neten hogy így lehet beállítani. Ezer hála
-
válasz
Rivaul #68763 üzenetére
De legalább már tudod, hogy jó úton jársz. Látod, ennyit számít a hézagolás.
Valahonnan próbálj meg szerezni ilyen hézagolókat, vagy vegyél egy olcsó szett 12x18-ast aminek le lehet finoman szedni a széléből. Így legalább lesz minden méreted minden vastagságból amikkel tudsz játszani.
Úgy tudod a legkönnyebben belőni, hogy mennyi hézagolás kell, hogy a külső tárcsát leveszed. Aztán koppig benyomod a variátort és a csapszeget, majd a csapszegre ráhelyezed a szíjat. Szorosan nyomod a szíjat a belső tárcsának (variátor), és lefele a csapszegnek. A szíj alsó részét nézed, hogy mennyire nyúlik túl a csapszegen. A szíj alsó részének kb egy vonalban kell lennie a csapszeggel vagy a hézagoló szélével (attól függ, hogy hova teszed a hézagolót, lehet tenni a csapszeg kívülre eső részére is, de jobb ha a variátor felöli belső oldalon van).
Tehát ha egy vonalba teszed a csapszeggel az már simán jó, mert még így sem fog összerakva ráérni a csapszegre a szíj, hiszen a külső tárcsát felrakva az valamennyit elnyel még a csapszeg hosszából.
Remélem valamennyire érthetően fogalmaztam, ha valami nem világos akkor nyugodtan kérdezz. -
Rivaul
addikt
válasz
perge666 #68764 üzenetére
Nem cserélem le. Csak nagyon baxa a csőröm
Ennyi elég lett volna rá hogy kapott új szíjat de kénytelen vagyok vele valamit kezdeni mert nem tudtam kihajtani az utcából biztonságosan mivel idő kellett míg felpörgött és megindult. Most jó de nem tudom hogy mennyit árt neki ez a tákolt megoldás mert ha túl vastag amit csináltam akkor a csapszegre futhat a szíj amitől óva intettek. Ezt kézzel nem érzem sajnos mikor benyúlok a varióba és be sem látok annyira.
-
perge666
veterán
válasz
Rivaul #68763 üzenetére
Akkor most fogod lecserélni?
30K-ért szerintem nagyon de nagyon jó üzletet csináltál vele,ne akard hogy olyan legyen mint az új mert az összes pénzed rá fog menni,meg úgyis lesz mindig valami nyűgje.
Sajnos ez már nem új motor,hiába nagyon kevés km van benne,lehet az még nagyobb baj is hogy állt sokat,az olyan alkatrészek amik gumiból vannak biztos elöregedtek már,és idő kérdése hogy mikor produkál valami hibajelenséget.Szerintem használd így ahogy van,elvégre csak boltba járásra vetted nem?
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68762 üzenetére
Volt egy alátétem itthon ami ez a méret volt de nagyon vastag volt és a külső tárcsa fel sem ment a fogakig.. Flexel felcsiszoltam az anyát hogy rendesen felmenjen a tárcsa. Most nem toporog a motor, jól reagál a gázra de azért ez még sem az igazi megoldás sztem
Az alátét sem ugyan olyan vastag mindenhol, persze tized millik különbségek de azért így kézzel csak hullámos lett. És a vastagság sem biztos hogy jó. nagyon szeretem ezt a motort, jól pörög, erős, semmit nem eszik de szívok az alkatrészekkel. Egy minarellivel nincs ilyen
-
válasz
Rivaul #68761 üzenetére
Hm, sajnos igaz. Ritka már ez a méretű csapszeg amit a te motorodhoz a gyári variátorhoz használtak még.
A legtöbb oldalon ez a méret mondjuk meg sincs nevezve a hézagolóknál nagyon csak az, hogy melyik típusokhoz ajánlják. Egyszer-kétszer nekem is kellett volna ez a méret és én sem nagyon találtam. Egyszer kaptam valakitől akinek volt még régről, máskor meg megheckeltem a 12x18-ast. Mert úgy van ahogy mondod, ha valamivel kisebb az átmérője mint a csapszeg az még nem baj, de nagyobbnak semmiképp sem szabad lennie. -
Rivaul
addikt
Végignéztem egy rakás webshopot de nem találok 12x15-ös hézagolót csak nagyobbat pl 12x18-ast. Nekem a csapszegem belseje 12mm a külseje meg 15mm. Gondolom a 18-as átmérőjű hézagoló nem jó?!
-
válasz
Norbika88 #68759 üzenetére
Mindent érdemes kipróbálni. Rengeteg robogót hangoltam már, de én speciel nagyon nem szeretem ezeket a görgőket. Ráadásul amire hivatott, a sebességnövekedés sem mindig garantált velük.
A gyárihoz képest a mindössze 0,2 gramm eltéréssel pont, hogy nagyon mellényúlnál ennél a görgőnél, ugyanis totál másképp fog viselkedni mint egy hagyományos. De ezt írja is az ismertetője, hogy a gyárihoz képest +/- 1 gramm is lehet a differencia.
A hagyományos görgők között is hatalmas az eltérés, nagyon nem mindegy, hogy milyen a felületük. Pont ezen az oldalon is lehet kapni az általam két legjobbnak tartott görgőt. Az egyik a stage6 a másik pedig a dr pulley. A stage6 nagyon profi görgő, nem véletlen használják őket versenycélokra is. Egyetlen egy hátrányuk az, hogy egy kihegyezett tuningrobogónál viszonylag gyakran újra kell finoman zsírozni. De pl nálad egy széria robogó esetében ez nem szempont. Régebben ha görgőt kellett ajánlani akkor mindig a stage6-ot ajánlottam, viszont most már egyre inkább a linkelt dr pulley felé húzok. Még keményebb és simább felülettel rendelkezik mint a stage6, ezáltal zsírozásra sincs szükség ennél a görgőnél. Utána ott van még a malossi görgője is ami szintén jó minőségű, de én csak az előző kettő után tenném minőségben.Ami a szíjadat illeti az még elmegy, 1,5 mm-es kopástól mondanám cserésnek.
-
Norbika88
senior tag
Üdv!
Gyári görgők helyett érdemes kipróbálni ezeket a görkőket
Crogen rs, gyári hajtás (még mindig) gyári 4,7 görgők helyett 4,5 et gondoltam, talán 0,2 grammal nem nagyon nyúlhatok mellé.
788x18.1 es powerlink szíjam, 17,3-ra kopott, csere érett? (valami jobb minőség is szóba jöhet)Köszönöm.
-
mumtaz
senior tag
Nyugi. A bringások pontosan ismerik a rájuk vonatkozó szabályokat. Mármint kb. annyira, mint akiknek van jogsija. Csak annyi a különbség, hogy pontosan tudják, hogy se rendszám, se semmi és annyian vannak, hogy utólag még egy kamerán is marha nehéz kiszűrni, hogy ki az.
Szóval a szabályokat ismerik, mert ugye olyan hülye ember a világon nincs, aki ne tudná, hogy a piros lámpánál meg kell állni. Ha meg mégis hülye, akkor sok helyen ott van külön a kerékpársávnál is egy kerékpáros sziluettet ábrázoló közlekedési lámpa.
Csak a bringás ilyen. Magasról tesz rá, hogy piros a lámpa, úgy húz át rajta, ahogy illik.
Sokszor sok helyen példálóztam azzal, hogy Budapesten a Károly krt. - Dohány utcai lámpánál a Deák tér felől jövet van egy zebra lámpával "védve". Idáig van kerékpársáv is külön lámpával. A zebra kerékpárutas fajta.
Évek óta járok arra munkába robogóval. Ezidő alatt sokszor kaptam ott pirosat. Mellettem a kerékpársávon a bringások kb 99% átrongyol a piroson. Ezek nagy százaléka úgy, hogy vagy 40-el teker és lassítás nélkül megy át, pedig sok esetben még be sem látja, hogy keresztben a zebrán, vagy a keresztező kerékpárúton jön-e valaki. Láttam is itt egyszer (csoda, hogy csak egyszer), hogy az egyik ilyen bringás telibe vert oldalról egy szerencsétlen csajt, aki szintén bringával szabályosan közlekedve tekert át az úton.Az is érdekes, hogy anno is sokan bringával ugye behajtottak szembe az egyirányú úton. Aztán jött a nagy ötlet, hogy ezt inkább legalizálják (naná, nem is büntetik inkább), hogy a bringások behajthatnak. Na itt aztán rögtön megsokasodtak a bringások szemben az egyirányúban. Csak a legtöbb odáig már nem hallgatta a hírt, hogy ott hajthatnak be, ahol ezt számukra külön tábla engedélyezni. Na azóta aztán boldog-boldogtalan, ha van tábla, ha nincs behajt bárhol az egyirányúba. Meg ugye az, hogy egy ilyen utcát keresztezve és tudva, hogy az merre egyirányú, a bringás úgy rongyol ki eléd jobbról, ahogy illik. Te meg nem számítasz rá, mert esetleg tudod, hogy onnan elvileg nem jöhetne semmi. Utána meg neki áll feljebb, hogy a jobb kéz szabály értelmében neki van elsőbbsége.
Egyébként meg tök mindegy, milyen bringa. Lehet az robbanómotoros, vagy hagyományos. Sokat nem oszt, nem szoroz.
-
perge666
veterán
Én ezeket a “ kerékpárosokat “ mind kitiltanám a forgalomból,mert még a KRESZ-t sem ismerik,na jó 20-ból 1.
Egyik kolega azért vett ilyen bicajt mert elvették a jogsiját ittas vezetésért és erre nem kell,pedig 65-el repeszt.
Ráadásul 15km-re lakik a melóhelytöl. -
Stonerice
őstag
A rendőr , ha úgy tartja kedve elküldheti a járművet teljesítménymérésre! Aminek díját a tulajnak kell egyenlítenie!
-
suste
veterán
válasz
forandor #68748 üzenetére
Az "új" biciklis szabályok azért is nagyon jók a kreszben, mert pont az érintetteknek nincsen fogalma róla
.
Nagy kedvencem a "városon kívüli bicikli előz robogóst" szabályon kívül a buszsávban kerékpározók is, akik szabálytalanul feltartják a roogó/motor/taxi -val közlekedőket, és meg vannak győződve róla, hogy ők szabályosak
Csak azt nem értem, hogy a rendőrök miért nézik el nekik???
Bezzeg ha bukó nélkül robogózik valaki. (Persze az nem kérdés, hogy nagy hülye az ilyen is. )
-
forandor
tag
válasz
perge666 #68746 üzenetére
És az a legszebb, hogy ha ez kerékpárnak van minősítve, akkor lakott területen kívül egy bilivel a fejeden minden szabályt betartva mehetsz 50km/h-val, míg egy biztosítást fizető, jogosítvánnyal minden bizonnyal rendelkező segédmotoros, feltehetően normál bukóval a fején csak 40km/h-val.
OK, az előző bekezdés csak provokáció (Amit már egy párszor leírtam itt, és egyébként teljesen jogos!), de ha fojtással 300W alatt van, akkor bizony tényleg kerékpár, és ez esetben szerintem aligha megy többet 20-25-nél. Elvileg van ebből 35ccm-es verzió is ugyanezen típusszám alatt. Mondjuk az 50-eseknél igazán átírhatták volna a típusszámban azt a 35-öst 50-re.
Fojtást/fojtásokat kivéve viszont smkp-nak minősül, és a rendőr minden bizonyára megvág érte.Amúgy manapság miért nem gyártanak normális, motornak kinéző 50ccm-s gépeket? Nálam a motornak kinéző <=> klasszikus formavilágú, teszem azt mint pld. a Romet Ogar Caffe 50, és nem a Babettákat idéző bevásárlószörnyek. Ennyire nincs rá kereslet, vagy csak kevesen rendelkezünk ilyen ízléssel?
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68737 üzenetére
Huhh köszönöm szépen a terjedelmes leírást, valóban kilógott a csapszegről a szíj. Megnézem akkor a hézagolót is. A feleségem meg fog most már ölni de rendbe akarom tenni
-
Stonerice
őstag
Sziasztok!
Van egy Ztech zt-35 kerékpárnak minősített benzines 2 kerekűm. Az érdekelne ,hogy egyhuzamba mekkora távot lehet megtenni vele? Összehasonlítva , az 50 es léghűtéses robogókkal mennyit lehet? -
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #68739 üzenetére
Az új, papíros, garisnak az az előnye, hogy bármilyen nyűgje is van, ahhoz nem kell értened, csinálja a szerviz meg. Egy használttal akármi van, azt találd ki, mitől van és hogy hozd helyre.
Nekem nincs műhelyem, szerszámom, tapasztalatom motorszerelésben, csavarhúzó és kombinált fogó nem mindig elég. -
martillo
tag
válasz
forandor #68738 üzenetére
Koszi a valaszokat, Macilaci neked is.
Megnyugtatobb lenne az uj, de majd nezelodok a hasznalt piacon is tovabb. Az uzletbe is hasznalt motor utan erdeklodve mentem be, csak mondtak hogy jon jo aron keeway...
200 a keretem csak a gepre, de az ujert es gariert cserebe lenyeltem volna a felarat is akar. De az uj motort gondolom nem kapkodjak, nem olyan mint a hasznalt jo vetel, amit elkapkodnak.Koszi ismet, remelem hamarosan aktiv tagkenz johetek vissza ide.
-
forandor
tag
válasz
martillo #68733 üzenetére
Az első 300km-en ajánlott bent hagyni a fojtásokat, ekkor nem mennek többet 45-nél. Fojtás nélkül 65-70 a vége.
Nem egy pici motorok, a világítás is rendben van. Reflektor is van. De bármit is csinálsz, benne van a BP-i kresz-ben, hogy a kismotoroson kötelező áthaladni.Nekem egy "f-act"-hoz volt szerencsém, akárhogy nyúztam még mindig működik. Egyszer elszálltam vele 60-al, az árokban feküdve döcögött tovább mintha mi sem történt volna.
Akármennyire is szerettem, újan nem vennék. A használt árak korrektek. Inkább mint egy Simson, ugyanis ezekhez kapsz normális alkatrészeket, ráadásul jó áron. Igen tudom egy szimó sokkal inkább hasonlít egy normális motorhoz, sőt örülnék is egy bontatlan blokkosnak. -
válasz
Rivaul #68726 üzenetére
Teljesen megváltozik a motor, ha az előzőhöz képest hosszabb szíj került a motorba. Hogy melyik lehet a belevaló méret azt így nem lehet (nem tudom) megmondani. A szíj szélessége szintén baromi sokat befolyásol. Az új szélesebb szíj lehetővé teszi a nagyobb végsebességet, viszont túl fentről is indul alaphelyzetben elinduláskor. Ezért kell kihézagolni az ékszíjat kis hézagoló alátétekkel. Úgy kell kihézagolni, hogy álló helyzetben (alapjáraton) a lehető legközelebb legyen a csapszeghez, de semmiképp ne érjen rá. Ahogy kopik a szíj, úgy kell folyamatosan utánahézagolni (kivenni belőle), hogy ez az állapot így is maradjon és a későbbiekben se érjen rá a csapszegre. Egy szíj élettartalma alatt illő legalább kétszer utánahézagolni. Megcsinálhatod azt is, hogy nem hézagolod ki az új szíjat,de akkor az lesz mint jelen esetben, hogy mivel túl magasan van a szíj a csapszeghez viszonyítva, ezáltal túl nagy áttételről indul a motor és ezért olyan szenvedős az elején.
Ja és persze a görgőket is rendbe kell rakni ahhoz, hogy rendesen működjön minden.
Ha mindezekkel meglennél, akkor utána jöhetne a kuplung beállítása a kisrugók kiválasztásával, hogy hol kezdjen az nyitni.
Nem olyan egyszerű dolog ám a hajtás beállítása ha a gyári megvan bontva, és nem tudsz pont olyan cuccokat venni bele mint amilyen eredetileg is benne volt. -
dtsdexter
csendes tag
Meg is jött az új üzemanyagpumpa, kíváncsian várom mit tud. Piaggo 125 hoz van 😀
-
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #68733 üzenetére
Az RY6 inkább, erősebb, nyomatékosabb, nagyobb a kereke, viszont a másikban elfér a bukó. A márkához viszont nem tudok hozzászólni. Korábban nem a minőség volt önmagában kifogásolható, hanem a javításhoz szükséges alkatrészek hiánya. Tehát hiába szántál volna rá szabad szemmel is jól látható mennyiségű pénzt, nem tudtál volna belőle tartós motort faragni.
A SPY-ban nem fér el az állvédős bukó, de 12"-os. A 45-50 km/h pedig tényleg alkalmatlan arra, hogy felvedd a forgalom ritmusát ott, ahol épp nincs dugó.
És ne aggódj afelől, hogy észrevesznek-e. Sajnos a robogósnak a budapesti aszfalton nincs becsülete, rajtad kívül senki más nem vigyáz rád, legfeljebb a saját járműjére.
-
martillo
tag
Sziasztok,
Keeway RY6 es Hurricane motorokrol mi a velemeny, tapasztalat?
Ez a ketto most 300 alatt elhozhato lenne ujonnan, ami megnyugvast jelentene nekem, de nem nagyon tudok roluk semmit. A boltban azt mondtak, hogy az elmult evekben sokat fejlodott a Keeway, mar nem az a regi, gagyi, olcso, kinai motor, mint volt. Igaz ez?A szempont az lenne, hogy mindennel egyutt (jomagam, buko, ruha stb + taska es cuccaim) max 100kg-ot meg tudjon mozditani a gep, napi 2x20km-es munkaba jarashoz kellene BP belvaros - peremkerulet szakaszon. Pakolasi lehetoseg sem utolso szempont, illetve, hogy azert eszrevegyek a gepet a forgalomba es le se toljanak az utrol. Nem akarok 90-100-as tempot egyaltalan, de a 45-50-et is veszelyesnek erzem a BPi forgalomban :-)
Koszi!
-
Rivaul
addikt
-
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #68729 üzenetére
Nem cseréltem azt csak kellene mert a görgőkön láttam hogy kopott a rugó meg nem tart és néha ráengedi alapjáratra a kuplungot. A szíj szemre talán egy fél centivel hosszabb volt de feleségem szerint nem. Nehéz volt összemérni mert a régi a sok állásba mereven felvette a háromszög formát az új meg még kemény O alak volt. Faxa, akkor így rohad meg már bocsánat. Most hogy használtam vissza nem veszik, 2x4 ezer meg erős már csak szíjra számomra.
-
-
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #68727 üzenetére
Elvileg sehogy mert af24-re kértem direkt. Bár a számok mások voltak az új felületén de összemérve ugyan olyannak tűnt. A réginek minden egyes foga között be volt repedve, Honda felirat volt rajta sztem a 20 éves gyári volt még mert a motorba is 4ekm van. Kellemetlen lenne ha másik szíjat kéne vennem mert direkt nem az olcsót vettem...
-
Rivaul
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek!
Ma jártam vele kicsit de létezik hogy az új szíjjal rosszabb mint eddig? Alul nem akar húzni, olyan mint ha csak akkor indulna el miután felpörgette/megfeszített a szíjat. Ha elindul akkor már megy mint a barom és talán még az eddigieknél is gyorsabb. -
válasz
Kardos.N #68724 üzenetére
Igen, igazad volt.
Bár akkor még az volt a felállás (számomra), hogy a magas alapjárata miatt volt az egész. Kicsit félreérthető volt ahogy elmondta, hogy normál alapjáratnál mozgatja-e a kereket, vagy pedig magasnál. Azért is kérdeztem később rá, hogy akkor most hogyan is van az egész. Utána lett tisztázva, hogy nem magas az alapjárata, tehát semmiféle karburációs probléma nincsen. Onnantól kezdve természetesen csak a meghajtás jöhetett szóba mint hibaforrás.Rivaul Sajnos sehol sem találok takt-hoz gyári görgőméret adatokat. A honda dio-nál 16x13-as és 8,5 grammost írnak. Ha nincsenek nagyon betyár állapotban a régiek, akkor ki lehet sakkozni, hogy milyenek voltak újonnan (tolómérő, ékszermérleg).
A kuplungrugóval szintén az a helyzet, hogy kb sehol sem jegyzik külön a takt-ot. De szinte biztos, hogy azok a rugók kellenek bele amik a honda dio-ban is vannak. Csak a dio-kat többféle kuplungal szerelték gyárilag is, évjárat illetve típusfüggő is lehet, hogy milyen van benne. A lényeg, hogy én dio rugók között nézelődnék. Vannak olcsó szettek amikben három erősség is található, valamelyik megközelítőleg biztos hasonló erősségű lenne, mint amilyen a gyári volt újkorában. -
Kardos.N
tag
válasz
Rivaul #68722 üzenetére
Akkor végül csak igazam volt.
Google-ben mindent meg tudsz találni.
Görgőméretek stb...
Én elsőnek ajánlanám ,hogy gyári mérettel próbálkozz.
Ehhez tartozó rugó cserével együtt.
Ha minden oké ,akkor esetleg minimálisan csökkentheted a súlyokat.
De ez a fajta "tuning" már motor tipus és beállítások kérdése is. -
Rivaul
addikt
Nah megnéztem és úgy tűnik valóban nem lesznek jók már a kuplungrugók. Mivel tegnap jött meg az új szíj, így amúgy is szét kellett szedni. Viszont ahogy láttam a vario görgők sincsenek a helyzet magaslatán. Nem akarok igazából új variót meg kuplungot venni mert lassan többe lesz a leves mint a hús és a feleségem is levágja a répám hogy újabb "hülyeségre" kattantam rá amire költhetek
Kapott gates szíjat, ngk gyertyát, repsol full szintetikus olajat, légszűrőt, új olaj és üzemanyagcsöveket... Azért 30-ért a boltba járni vettem... De hajlamos vagyok maximalista lenni. A lényeg hogy tudja valaki mekkora gyári görgő és kuplungrugó kell az af24 Tactba? A varió felülete nem kopott és a kuplung sem égett, pofák is kellően vastagok még. Szóval inkább csak felújítanám őket de nem tudom miből mekkorát kell vennem.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
nyogo83 #68718 üzenetére
Köszi, valahogy éreztem. Ha önmagában a "Malaguti Ciak Master 125"-re keresek OEM Parts-n kívül nem sok oldalt dob be. Ott meg még egy Levegőszűrő betét is 15-től kezdődik. Bontottan, nem veszek hozzá, kb ugyan ott leszek vele. Ennél is mire kiderült, hogy ez a baja, agyvérzés. Egyik Malagutis srác mondta, hogy ezt nézzem meg, elregéltem neki ezt az alapjáratos dolgot. Ha a pi*a dalol sem találsz egy köztes beállítást. Vagy hidegen nem indul, vagy melegen kapar mint Schumaher. Úgy látszik igaza lett.
Na mind1. Közben egy hibáról megfeledkeztem, sajnos odáig nem bontottam meg, de úgy látszik míg megjön az új pumpa lesz időm rá. Amikor leállítom a vasat, mielőtt leállna teljesen csattan egy borzasztó nagyot. Több tippem nincs, valami az olajpumpánál lesz (jelzem csak most láttam, hogy ott is van egy leengedő csavar) Szerviz könyvben sem esett róla szó, és mivel olajszűrő nincs, így nem is nagyon nézegettem.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #68717 üzenetére
köszi, ha írom ha rányomok, kijelölve a linkre sem használja valamiért ... telefonon meg fel sem kínálja. Mire
felérek, addigra meg már nem engedi módosítani ... -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
dtsdexter #68716 üzenetére
Szerintem csak membrant nem fogsz kapni. Sajnos nemigazan szoktak onmagaban membrant arulni hozza.
Gyari cikkszamok alapjan is egyben hozza a pumpat, nincs kulon cikkszam a membranra, de kulon se lattam sehol.
Egyebkent a 125-os Malaguti F18 benzinpumpaja ugyanez.Raadasul ahogy neztem, nagyon utangyartott sincs, csak gyari 150USD ebayrol, vagy itthon 50 rugo
Vagy keresel egy jo allapotu bontottat, vagy meg lehet probalni kiserletezni es keresni egy elfogadhato aru hasonlo 125-os benzinpumpajat, amit be tudsz rakni(talan letezik "univerzalis" pumpa ha jol lattam). -
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok ilyet keresek (újat ) : http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=6799B319E40_FB1F_4216_ACF.jpeg
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/03/06/266B4D3AB40_742C_4502_A68.jpeg
Mint az látható ez itt meghalt, de valaki azért megpróbálta javítani. Természetesen össze vissza jött a benya többek között alapjárat is össze vissza ment. Ha valaki tudna egy linket hozzá azt meg köszönném. Egyébként Malaguti ciak master 125ccm benzinpumpa membrán.
-
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68711 üzenetére
Rendben, köszönöm a részletes választ
-
válasz
Rivaul #68710 üzenetére
Hát a deklit levéve kívülről nagyon semmit sem fogsz látni. Le kell húzni a harangot és a kuplungot, majd az utóbbiba megnézni, hogy mi van a kis rugókkal. Lehet, hogy eltörött az egyik közülük, ezért az egyik pofa szabadon lötyög. Bár ez nagyon ritka dolog, nem tartom valószínűnek. De a kuplungot levéve ez jó látszódik majd. Sokkal inkább esélyes, hogy egyszerűen elfáradtak a rugók és annyira ki vannak nyúlva, hogy már olyan kis fordulatnál is mint az alapjárat nyitni kezd a a kuplung (a pofák nekiérnek a harangnak). De majd csak akkor derül ki igazán, hogy mi van vele ha majd szét lesz szedve.
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68709 üzenetére
Köszönöm. Mit kell látnom amúgy? Miből tudom hogy nem jók a rugók? Milyen gondot okoznak?
-
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68705 üzenetére
Az alapjárat nem emelkedik csak elkezd forogni a kerék. Körülbelül olyan ütembe mint ha sétálnék és tolnám magam mellett a robogót. Hidegindításnál van hogy hajt mint az állat és akkor a kereket is veszettül pörgeti.
-
-
SPeti1984
senior tag
Megnéztem 2012-es gyártású a castrol úgyhogy inkább nem öntöm bele, nem ér annyit. Amúgyis megjött a másik két rendelt olaj (Repsol competicion 2t meg a repsol moto transmision 80w90). Végül hajtóműolajnak inkább a 80w90-et vettem Crogen RS-hez mondom nyáron lehet nem baj ha picit sűrűbb meg amúgyis keveset megyünk a motorral meg több szervíz is azt teszi bele így gondoltam nem lehet rossz az sem. Meg évente lecserélem majd mivel literes és csak 1dl kell bele.
-
válasz
Rivaul #68704 üzenetére
Lehet, hogy ez a nagy hideg kavart be valamit. Mielőtt bármit csinálsz várj addig, amíg kicsit felmelegszik az idő.
De akkor a kerékpörgés csak akkor van, amikor túl felmegy az alapjárat igaz? Normál alapjáratnál nincs ilyen problémád? Csak a kolléga kuplungrugós felvetése miatt jobb ezt tisztázni, hogy akkor azt a részét ki lehessen teljesen zárni. -
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68696 üzenetére
Sok babrálásra egy biztosnak tűnő alapjáratot sikerült állítanom. A levegőcsavart ha teljesen betekerem leáll a motor. Most olyan 1,5-2 fordulaton van kint és ehhez állítottam az alapjáratot úgy hogy se hidegen se melegen nem áll le és nem is ingadozik. Hidegen mikor indítom veszettül pörögne és hajtja a kereket gáz nélkül is, ekkor akasztom rá a féket és az tartja. Körülbelül 1-2 perc és elcsendesedik. Melegszik egy kicsit és megáll a kerék is. Aztán random pár perc múlva újra elkezdi pörgetni. Lemegyek a boltba, megtámasztom és csak pöfög, aztán elkezdi lassan pörgetni a kereket.Rá húzom a féket, ettől megáll és ha kiengedem akkor sem pörög tovább. Aztán egyszer csak megint elkezdi.
Igazad van hogy írtam ezt is meg azt is de nem igazán értek robogókhoz, ezért is kérdezek itt. igyekszek úgy csinálni mindent ahogy írjátok, emiatt is sikerült az alapjáratot beállítanom. Igazából nincs baj most a motorral de ezt furcsának találom hogy egyszer csak elkezd pörögni a kerék és gondoltam rákérdezek hogy a hatalmas hideg indulás meg ez esetleg még mindig a karbi rossz beállítása lehet-e vagy mást ajánlott megnézni.
-
válasz
Kardos.N #68702 üzenetére
Szia!
Már leírta, hogy túl magas az alapjárata és sokszor nem akar visszamenni a helyére. Ezt kell megoldani. Az, hogy elkezdi pörgetni a hátsó kereket az a nagyon magas alapjárat eredménye. Amikor visszaáll neki az alapjárat, akkor a kereket sem pörgeti. Nem meghajtás, hanem más jellegű problémája van.
Létezik az a probléma amiről te beszélsz, de azt akkor normál alapjáratnál is csinálná. -
Kardos.N
tag
Ha gajra ment a rugó akkor a kuplung pofákat semmi sem húzza vissza.
A probléma mindenképpen ott keresendő.
Kuplungot rögzítő anya megfelelően meg van húzva ?
Menete nincs meg kopva ? -
macilaci78
nagyúr
Szeptembertől a hidegebb időben csinálta a motorom: indult szívató nélkül is a motor, de egy fél percig erősen pörgette a kereket. Fékre megállt, de ha elengedtem a féket, újra felpörgött. Fél-egy perc alatt magától is megállt a kerék, lecsökkent az alapjárat a megszokottra.
Manuális szívatóm van, biztosan nullán állt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 1xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G RJ, HBA330, áfás
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- DUPLA XEON GOLD 6134!!! HP Z8 G4 LEGNAGYOBB WORKSTATION 64GB 2x8 mag 2x16 szál gamer, szerver, munka
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest