Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dtsdexter
csendes tag
A robogózás szerintem továbbra sem a legolcsóbb megoldása a hétköznapi közlekedésnek, arra továbbra is ott a BKV ... Bár ár érték arányban valóban jobban áll a robogó mint a BKV, ha a komfort érzet és az utazással töltött idő is számít.
Ha elvagy városban, kis utcákban akkor elég egy jó állapotú gyári 50-s 2T ... esetleg tiltás mentes, hogy azért egy 50km/h-t el lehessen vele érni és ne pörögjön nagyon. Lehet tuningolni is de az költséges, és közel sem költség hatékony. Ott már érdemes inkább egy 125 4T robogót beszerezni. Gyorsabb dinamikusabb. Ha rendszámos, akkor pedig olyan helyekre is fel lehet ballagni ahol egyébként sima 50-el a rend éber őre agyon lő azonnal. Árban egy jó 50ccm 2T és egy 125 4T között nincsen különbség.
Lényeg, hogy messze kerüld el a Kínai meg Tájváni (kymco, Motowel és a többi belpiacos hulladékokat)
Ott van a Honda (Made in India), Suzuki, Aprilia, Piaggo, Malaguti (Minarelli blokkos, egyébként ezt sem ajánlom), talán még ott a Peugeot (bár fogalmam sincsen, hogy áll magyar piacon alkatrészekkel)Lényeg, hogy legyél körültekintő, főleg ha ez lesz az első robogó. Kérj bátran tanácsot, különben előfordul, hogy nagyon átfognak verni vele és élményrobogózás helyett csak egy pénztemetőt veszel.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #67995 üzenetére
Igen tudom, bár nem értem miért. Mindent kicseréltem, csak a kipu maradt a régi ... és ezzel régebben, kb 2 utcával arrébb kellett tolnom, hogy ne zavarjam fel a szomszédokat, úgy üvöltött.
-
suste
veterán
de még így is a robogó ami tényleg megérheti, csak a felhasználásnak megfelelőt kell választani
persze egyszeri beruházásként kell normális bukó,kabát, kesztyű, de azért nagyon nem mindegy, hogy 8-10l-t tankolsz 100km-enként, vagy 3l-t
én most ültem át 125-ös rendszámosra, ez kicsit lassabban fog megtérülni a B125 kiegészítés miatt is
de szerintem max 20km-es távolságra jó egy 50-es (motornak és a motorosnak is)
nekem heti 2 alkalommal 35-40km-re kell, ezért volt a váltás (a többi napokon rövidebb az etap)
az 50-es robogóm fogyasztását nézve 2 év alatt megtérült és 4 évig használtam, és akkor nem beszéltem arról hogy mennyi időt spóroltam, és szeretek robogózni
ha erősebb, gyorsabb 50-est (70-est) veszel/építesz, hogy menjen 70-80-at, akkor az már nem áll meg 2,5-3l-ből (és duplája lesz az ára is), és nem is lesz olyan tartós, szóval akkor már inkább érdemesebb nagyobbra váltani (szerintem) -
macilaci78
nagyúr
-
Fkris
őstag
Sziasztok!
Elsősorban csak érdeklődés miatt írok a csoportba.
Elgondolkodtam, most, hogy suliba már nem járok, 10e. lenne a BKV bérlet, autózni hétköznap meg drága, robogóval viszont gombokból bejutnék a városba (nyilván elsősorban ha arra alkalmas az idő).
18.kerből járnék be, 190centi és 80 kiló vagyok, de csak valami 50ccm környékén nézelődtem, hogy ne kelljen hozzá a B-s jogsin felül másik papír.
150e környékén milyen állapotú motorizált drótszamarat lehet kapni? Nézegettem a Yamaha Neos-okat, azok nagyobb testű darabok, ha minden igaz, és van belőlük 6-7-8 lóerős is hirdetve.Sisakkal, minimális védőfelszereléssel, mennyiből érdemes elkezdeni robogózni ( ha rossz motort kapni 150ért, mennyiből érdemes normálisat venni, amit csak tankolni/olajcserélni kell?)
Olvasgattam a topikot, és vannak meredek sztorik, és el is hiszem, hogy egy alacsonyabb rendű fajként kezelik a robogósokat, szüleim is riogatnak, hogy szervdonornak még jó leszek, ha motoroznék.
5 éve vezetek, és mindig is figyeltem a motorosokra, vasmérettől függetlenül, ezért inkább arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek megéri-e?
Köszönöm a válaszokat!
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #67991 üzenetére
Szívem szerint kib@sznám a kukába, valami halkabb dobot kellene felrakom, mert ettől kivagyok.
-
mumtaz
senior tag
válasz
albinolynx #67989 üzenetére
Igen. Nem csak sérült, hanem nincs is. De nekem úgy tűnik, hogy elbarmolták a menetet benne. 6-os a gyári menet. Kicsit felfúrta, majd kitömte a lukat blokkjavítóval. Ilyet már én is használtam. Egy kétkomponensű, fémtartalmú műgyanta keverék. Menetet is lehet vágni bele. Szerintem ezzel javították, de az nem bírja a végtelenségig. Én meg jó párszor vettem már le a hengert, ami biztos még pluszba rátesz.
Ma felfúrtam ezt a javítást és az kiderült, hogy emberünk telibe végigfúrta a zsákfuratot. Mármint átfúrta a blokkot is a forgattyúsházig.
Ezt én nem fogom javítani. Ez egy nagyjavítás lesz. Asszem, kikapom a komplett blokkot a régi jetforceomból és egy az egybe átrakom. Nem akarom szétszedni. Más választásom most nincs sajnos. Bár az a blokk műszakilag hibátlan. Ami baja van, hogy az egyik kipufogó rögzítőfül törött. Ráadásul pont azon a blokkfélen, amelyikben ennél a blokknál szétment a menet. -
dtsdexter
csendes tag
Na most kb így ketyeg
https://youtu.be/2pF4IF1h_3M
-
mumtaz
senior tag
Most egy lehidalás jön a hengerfej tömítéses balhéban.
Egy olyan probléma van, ami a motor típusától független, viszont a korábbi tulajtól nem. Kiderült, mi okozza, hogy az utóbbi pár hétben csak egy ideig tömít a paszta. Az egy dolog, hogy többszöri ilyen-olyan próbálkozás után sokszor nem kötött meg a paszta. Viszont olyan probléma (is) okozza a tömítetlenséget, ami egyértelműen emberi hiba.
Kiderült, higy a blokkban az egyik hengercsavar zsákfurata a perselyezéssel lett javítva. Mikor hideg, akkor jó, de ha felmelegszik a blokk, akkor a perselyt simán ki-be lehet huzogatni a furatban.
Tehát ezt már javították egyszer. Mikor felmelegszik, akkor az a csavar már konkrétan semmit nem tart, a paszta meg hősiesen ellenáll a hűtőfolyadéknak és a nyomásnak, amíg bír, aztán vége.Most vagy ezt fogom javítani, vagy a másik blokkomat, vagy csak azt a blokkfelet felhasználva fogom javítani a problémát.
-
klykkly
tag
válasz
macilaci78 #67986 üzenetére
köszönöm jó ötlet volt a térkép. Írtam nekik.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
klykkly #67985 üzenetére
Ahogy elnézem, egész Ukrajnában 2 tag jelölte magát. Nekik írnék privit.
-
klykkly
tag
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
BlackPriest #67980 üzenetére
Már egy jó ideje csak ilyeneket használok, eddig minden bevált. kb 10-20 alkalomra elég motortól függően. https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?km=0&keres=&cikkkod=896458+*PR
-
dtsdexter
csendes tag
Köszi az infót, de már így is H4 led van benne sajnos ez OLD SR ... maga a búra fogja meg a fényt, sík üvegeset kellene bele berhelnem és akkor minden jó lenne. A Malaguli meg síküveges (műanyag) abba is bele lehetett berhelni a H4 ledet, szép fénye(lenne), bár felpolíroztam üvegtisztára, de foncsorozni kell, szóval huába van fénnye, egyenlőre nem tudom mit tudhat.
Igen kompozit anyag ... fényévekkel jobb mint az acél, és vagy 2 kg-al könnyebb is
-
perge666
veterán
válasz
dtsdexter #67970 üzenetére
Nekem is volt egy Shox kesztyűm,fasza bőr volt meg bélelt,de már -2 fokba is szétfagyott benne a kezem.
1 hónapja vettem a piacon nem is motoros,hanem sima kesztyűt 900ft-ért,na ebbe nem fázik a kezem,csak ezek hamar szét szoktak menni,nem bírnak ki 1 szezont,de legalább olcsó.
A lábammal nem szokott gond lenni,de arra is jobban felöltözhetnék.
A melóhely 3km-re van tőlem,szóval nem nagy táv,eddig emiatt vettem ilyen lazán,de most közbeszólt ez a kifázás.
Sityupityu : Ezelőtt néhány évvel én is kocsival jártam a nagy hidegbe,de meguntam hogy hazafelé 20 perc előkészület volt mire el tudtam indulni,motorra meg felpattanok és gó haza.
Meg nem beszélve arról hogy lassan 1 éve megszületett a kislányom,és inkább otthon hagyom az asszonynak a kocsit... -
suste
veterán
válasz
dtsdexter #67970 üzenetére
Lámpa: én rendeltem Kinából ledeset, ami 1000x jobb a gyárinál és nem volt 3$ [link]
Munkavédelmi bakancs: az újabbak már nem acélbetétesek, hanem valami kemény műanyag, talán nem veszi annyira át a hideget.
(#67971) BlackPriest
Nadrágot macerásabb cserélni mint lekapni magadról a 2 csattal rögzített ölvédőt (motorra szerelhetőt én sem merném rárakni, annak ellenére, hogy a városban több kinthagyott robogón látni).(#67973) siti
Én is 40 felett vagyok már.... nem csak a fiatalok robogóznak -
ne dobjatok ki, de én ilyenkor beülök az autóba. a térdem már érzem ilyenkor és nyáron is átmeneti kesztyűben fázok vagy épp melegem van. így 40 felett. (mármint korban több mint 40
nem száguldozok)
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
perge666 #67960 üzenetére
Én felveszem a rendes motoroskabátom amit nagymotorra is használok. Mondjuk én ezt jobb időben is megteszem, kivéve a nyári kánikulát. Többrétegű (ilyenkor minden benne van természetesen), szél és vízálló. Annyi, hogy még pluszban egy vékony pulóver vagy egy melegítőfelső is alattam van ilyenkor. Vastagabbat vagy többet nem is tudnék alávenni, mert szűk szabású a dzseki. Én így nem szoktam fázni. Hozzáteszem persze, hogy én 5 fok alatt sem kicsi sem pedig nagymotorra nem ülök már rá, kivéve ha szerelek és próbálgatom. Robogóra motorosnadrágot nem szoktam felvenni csak egy sínadrágot. Ja és persze egy jó kesztyű.
A bukóm nekem is szokott párásodni, 100%-os megoldás szerintem erre nincs is. Ha meg kell állni, akkor rögtön felhajtom a plexit, amint elindulok, akkor pedig egyből vissza. Ha megyek egy 15-20-al, akkor nekem már nem párásodik, pedig az állrésznél lévő levegőző el is van zárva.
A karcos plexire ahogy feljebb is írták nincs megoldás, ki kell cserélni. Az minden szituációban rendkívül idegesítő és egyben veszélyes is tud lenni. -
BlackPriest
őstag
nálam ma debütált az új nadrágom, vízálló, thermo béléssel, simán fel tudom venni bakancsra, szinte melegem volt, bár ma nincs még hideg. csillaggarázs miatt nem mertem a robogóra szerelhető lábmelegítőt felrakni.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
perge666 #67969 üzenetére
Köszi, mindig elfelejtem a nevét (Pinlock) utána nézni meg most lusta voltam.
Nem olcsó de megéri, még ha nem is 100%-s.
A karcok miatt érdemes tényleg lecserélni, vagy a sisakot, plexit. (Néha sajna vakon vagyok az SR lámpája miatt, mondjuk a Malagutié sem egy xenon, de legalább látom mit ütök el nem úgy mint az SR-en, hogy csak érzem)Egy normális eső és szélálló bélelt kabát és nadrágnak elégnek kellene lennie, plusz a póló pulcsi, hőmérséklettől függően.
Egy normális kesztyű, nekem egy Shox Fjord-m van 13k-ért ... eddig egész jó de 0fokban már abban is fázott a kezem. Láttam van egy újabb és jobb Shox kesztyű szél és vízálló duplarétegű ... 38K-ért biztos jó lehet
Nem rósz a munkavédelmi bakancs sem, csak ne acélbetétes legyen ... én évekig olyanban dolgoztam sz@r ... iszonyat, hogy mennyire elfagy benne az ember lába, viszont én nem tudok magas szárú bakancsot vagy cipőt hordani, mert a bal bokám lemezekkel van össze drótozva (kivételesen ezt nem motorozás közben szedtem össze, csak jól sikerült egy születésnapi buli 3. napja). Borzasztó zavaró ha ráfeszül valami. -
perge666
veterán
Köszönöm mindenkinek a tippeket/tanácsokat.
Szerintem venni fogok egy új bukót,mert a mostani már eléggé leharcolt.
Néztem hogy csak a plexi 7 rugó lenne hozzá...Még egy normális kabát lesz majd a cél.
Maszkom van ilyen ezer ft-os,úgy festek benne mint egy betörő de az ilyenkor még nem kell csak minuszokba.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
perge666 #67965 üzenetére
Szinten NZI bukom van, mint Macinak, vettem bele pinlockot amivel szinte tokeletes, nem parasodik(a szajnal levo kulso szellozo nyitva van).
Kabatot+nadrag meg Plus Racing City+Plus Racing Roller. Emellett van egy belelt vastag motoros borkabatom.
Kesztyu meg egy belelt hosszu szaru borkesztyu (Talan Show Fjord)
Igazabol meg a minuszokban is szoktam meloba jarni igy, csak akkor hanyagolom, ha frissen leesik a ho. -
suste
veterán
válasz
perge666 #67960 üzenetére
Nekem van ölvedőm, olyan ami rám van akasztva és nem a robogóra. Gyorsan leválasztható és alá nem kell semmilyen extra öltözet.
Ami meglepett, hogy mennyit számít egy jó csizma. Magasszárú munkavédelmi bakancsot használtam, de a bokámhoz néha odatalált a szél. Kaptam egy motoros bakancsot, farmer betűrve, brutális védelmet ad a köténnyel!
Bundás kézvédőt rendeltem Kínából, de még nem jött meg. Az tuti elég lesz a normál kesztyűvel (ha beleférek kesztyűvel).
Sisak alatt kámzsa.
Valamelyik csütörtök reggeli köd nekem is betett a köd, párásodtam mint állat.
-
perge666
veterán
válasz
albinolynx #67961 üzenetére
Ilyen pinlock nekem gyárilag van a bukómon,de mint láthatod nem sokat érek vele sajnos.
BlackPriest : Résnyire én is próbáltam már,de zavaró a karcos plexi miatt főleg sötétbe.
Akkor a lényeg hogy vastagon öltözzek,amit rühellek,de rá kell magam szokatni....
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #67960 üzenetére
Akkor én is... Szemüveges vagyok kicsi korom óta és airsoftozok bő 10 éve. Kipróbáltam majdnem minden csodaszert, a szemüveg akkor is párásodott. Ami bevált, az a minimális kis huzat, ami a párát lehúzza a lencsékről.
Ezen elindulva picit résnyire nyitva a plexit a menetszél a sisakon belül még nem zavaró, de a levegő áramlása még alacsony sebességnél is elégséges. Álló helyzetben meg egyszerűen felcsapom a plexit.
Egy NZI felhajtható állú sisakom van, a plexit ez sajnos csak 3 állásban engedi rögzíteni: teljesen lent, középen és teljesen fent. A résnyire nyitott plexit nem ismeri.
27k volt valami akciós utolsó darab, amúgy 30-35 k körül mennek. Pinlock előkészítése van, de nem próbáltam ki. Inkább pillanatragasztóból a plexi alsó peremére két helyre cseppenként építek majd kis távtartót, ami a résüzemet adja.
Plexit mindig lehajtom, nyáron is. A szemem nem bírja az erős menetszelet még szemüveg mögött sem.
Síkabát+garbó egész jól bevált. A sisak állvédőjén van egy kis gallér, ami tokára rátakar, így azért van egy-két ujjnyi nyitott bőrfelület. Balaklava, símaszk egy jó megoldás, ad egy plusz sapka réteget is a sisak alá, ha fázna fejed. A másik lehetőség a csősál. Érdemes olyat választani, amit a szél nem fúj át.
Mellkasra mellény esetleg a kabát alá. Ez lehet bőr, vagy akár kötött, hiszen a külső kabátréteg miatt a szél nem fújja át.
Kesztyű: munkavédelmi boltban megvettem a legsűrűbb 3M Thinshulate polár kesztyűt, de tegnap este a városban már éreztem, hogy zimankóban bizony kevés lesz. Téli motorozáshoz kell a téli motoros kesztyű. 20k-t is rá fogok szánni a nekem kényelmesre.
Nadrág: farmer alá felvettem a síaláöltözetemet. A térdemen egy csíkban éreztem a hűvöset, hasonlóan, mint a kesztyűvel, ezzel is kezdenem kell valamit. Motoros nadrágban nem gondolkodom, mert nem mindenhol lehet átöltözni, a dress code viszont nem engedi meg a motoros gatyát. Robogóról lévén szó szoknyában gondolkodom. Mivel máshol így nem fázott a lában, így a szoknya szerintem elég lesz.
Apám annak idején 8 évet járt 200 km-re főiskolára, egyetemre motorral. 250-es MZ és Pannonia. Akkor még akárhogy öltözött fel, az ízületeit érezte: térdek, vállak főleg. Ha a saját örömödön felül többre is akarod használni a motort, akkor ne spórolj rajta, öltözz fel rendesen! Nem minden visszajelzés fog olyan hamar érkezni, mint a szorító mellkasod. Bennem is érlelődik, hogy a motor értékét még el kell költenem a téli üzemre: gumi, szoknya, kesztyű. Tegnap kijártam belőle a benzint, annyi maradt benne, amit kiszívni nem lehet, le is tettem a mélygarázsba, valamikor még az akkut felhozom belőle.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
perge666 #67960 üzenetére
Ilyen időben már én is hordom a balaclava-t ... nagyon jól védi az arcot. Sajnos a párásodásra nincsen 100%-s megoldás. Olcsóbb megoldásként, Prevent Páramentesítő lefújod a plexit, viszonylag 50%-s megoldás, de cserébe enyhén homályosodik a plexi. Vannak egyébként olyan bukok mellyek elővannak készítve, egy ilyen páramentesítő fóliára asszem, a sisak kb 25-30K-tól, plusz ez réteg rá. (valami ilyesmi) de ha jól tudom az sem 100% ban működik.
Tavaly még vászon nadrágot, és dzsekit használtam 4 pulcsival ... 7.7 km után már nem tudtam kihajlítani a lábamat, úgyhogy gyorsan le raktam a téli motorozásról, idén már szél és esőálló béléses nadrág és kabátot használtam egyáltalán nem fáztam benne pedig egy polo és egy thermopulcsi volt csak rajtam. Bár eddig még csak 2 fok volt a legalja, de még csak a kezem sem fázott úgy mint tavaly.
A párára, csak annyi, hogy a legtöbb zárt sisakon a plexit, meglehet emelni egy pár milliméterre, de amint megállsz ugyan úgy bepárásodik. Bár jelzem egyenlőre nekem még ez a preventes dolog egész jól fogja. 2-hetente letisztítod és lefújod vele. (Ja azt jelzem, amint belefutottam egy ködös időbe, azonnal vége volt, még a tükrök is párában álltak)
Erről van szó: Prevent páramentesítő -
BlackPriest
őstag
válasz
perge666 #67960 üzenetére
En amig nem cserelek bukot, max resnyire nyitom fel, ha nagyon parasodna. Ha telibe kapnam a hideget, folyton arcureggyulladasom lenne. Mondjuk specko teli ruham nincs, a dzsekimben van teli beles es ala tobb reteg, ha kell (2 hete polo plusz pulcsi). Nyakra van mellkast is vedo gallerom. Alul alaoltozo+terdvedo, de mar dupla alsogatyan gondolkodok, oda fuj a szel.
-
perge666
veterán
Jó reggelt.
Aki motorozik ilyen időben is attól kérdezném hogy ki milyen kabátot hord?Én több mint 10 éve motorozok télen-nyáron de eddig nem volt ilyen jellegű gondom mint most.
Csütörtökön a mellkasom kicsit nyomódni kezdett,péntekre még jobban,tegnapra pedig majd szét szakadt.
Először tüdőgyulladásra gyanakodtam vagy mellhártya gyulladásra,de beszéltem egy orvos asszisztenssel és a tünetek alapján ő légúti megbetegedésre tippel ami szintén a hideg miatt jön elő.
Hétfőn megyek orvoshoz de a jövőben ezt szeretném elkerűlni.Tudnátok ajánlani valami thermo kabátot?
Meg a szátokat véditek valamivel?
Mondjuk valami sállal vagy maszkkal?
Vagy csak simán bukón lehúzzátok a plexit és kész?Nekem van egy bő 10 éves Lazer Tribal bukóm,de a plexije olyan karcos már hogy sose húzom le,meg régen is hiába húztam le,pillanatok alatt beleheltem és semmit nem láttam hiába kinyitottam a szellőző reteszeket.
Ezért is nem cserélek plexit.A többi bukó is ilyen?
Mert ezelőtt csak egy nagyon gagyi Tornado bukóm volt,de annak a plexije az első használatkor eltört olyan gagyi volt. -
mumtaz
senior tag
válasz
albinolynx #67958 üzenetére
Mindegy már, mert most úgy néz ki, hogy jó. De köszönöm szépen. Ez az infó még jól jöhet.
-
albinolynx
senior tag
válasz
mumtaz #67955 üzenetére
O-ring-nel, vagy mashol folyometerben kaphato hengeres gumiszalag nem birna ki azt az igenybevetelt?
Vannak szilikon szeru, nagy hoallosaguak is. Ragasztot meg talalni hozza (pl. novatio). Van kisebb hezagkitoltesre valo is, de olyan is, amivel vegteleniteni tudsz pl. egy egyedi meretu O gyurunek valot. -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67953 üzenetére
Nem. Úgy volt, hogy a speedfight belső tömítése bele passzol. Passzol is, csak nem jött meg.
Rendeltem egy 70-es alu Airsal hengerszettet. Az hozza a saját tömítését, de a hengerfejét nem fogom használni mert karbis. Viszont össze lett nézve/mérve egy ilyen hengerrel és a méretek egyeznek. Az alapvető különbség, hogy a tömítés vájata az airsal szettnél a hengerben van és nem a hengerfejben. A hengerfeje teljesen sima. Így most az egyik injektoros hengerfejem egy fickónál van, aki fémesen feltölti a gyári hengerfej vájatát és síkolja a hengerfejet.
Sajnos az airsal szett cca 1 hónap, mire megjön. Addig kellene kibírnia ennek. -
gerii
addikt
Üdv!
Van egy segédmotorkerékpárom, Allianznál van rá kötelező biztosítás.
Azonban évek óta nem használom, ezért gondoltam lemondom, hiába ne fizessek. Milyen indokkal lehet ezt megtenni, van valakinek ebben tapasztalata?Ha más nem, gyorsan "eladom" és a "vevő" elfelejt kötni rá.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
mumtaz #67950 üzenetére
Igen ismerem ezt a tömítést, de a videón (lehet csak a pasztázás meg a befolyt, hűtőfolyadék miatt) tűnik kopottnak, meg töröttnek.
De pasztát szerintem továbbra is csak a hengerfej és henger közvetlen érintkezéséhez kellene kenni, hogy ne folyjon se be a dugattyúhoz, se ki a hengerfejből, a többit a tömítő gyűrűnek kell zárnia.
-
mumtaz
senior tag
válasz
dtsdexter #67949 üzenetére
Rosszul látod.
Nincs eltörve sehol. Vagy Te mit láttál? Hol látsz törést? Miből gondolod, hogy kopott? Komolyan kérdezem, mert nem tudom, mire gondolsz.
Sajnos arról nem csináltam képet, amikor a hengerfej le volt tisztítva, így azt nem tudom megmutatni.Ahol a paszta kibuggyant a vájatból, ott gyárilag vannak bevágások, mert az eredeti gumitömítése nem két részből áll, mint szokott, hogy van egy gumitömítés az égéstér körül és egy a kulső részen. Ennyél a gyári tömítésnél ez a két rész össze van kötve. Ezeknek az összekötéseknek vannak "kivágások".
Kopottnak sem kopott a hengerfej.
Egyébként mindig fémtisztára lett pucolva összerakás előtt.
Kevés pasztát nem lehet használni, mivel a teljes vájatot fel kell tölteni. Egyébként a videón látszik, hogy a paszta csak azokon a részeken nem kötött meg, ahol az összerakásnál a peremnél nem tudott a felesleg kipréselődni. Ebből lehet arra következtetni, hogy ott nem köt meg, ahol nem tud a levegővel érintkezni.Pont ezért raktam most úgy egybe asztalon a hengerrel, hogy nem nyomtam össze őket, csak annyira, hogy a henger és a hengerfej között maradt kb. 1mm hézag, amin keresztül még látszik a paszta. Így mindenhol érte a levegő.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
mumtaz #67948 üzenetére
Elsőként tisztítsd le fémtisztára, benzin + fogkefe aztán legközelebb mikor össze pasztázod csak kis mennyiséget tegyél rá, nem kell ilyen vastagon bekenni, max 0.5mm ...
A másik látom, hogy ez egy vizes fej, ami ráadásul kopott is, helyenként el is van törve. Ez a hengerfej első ránézésre kuka. -
mumtaz
senior tag
Sziasztok. Nos nálam még mindig fennáll a tömítésprobléma a hengerfejben. Nem értem a dolgot, bár részben logikusan gondolkodva, hogy a saját tubusában sem köt meg, úgy egy teljesen zárt helyen sem sajnos.
Kinyomtam pasztával a hengerfejet, de mindig maximum 1 hetet bírt és mikor szétszedem, mindig találok olyan részeket, ahol a paszta meg sem kötött. Ez látszik a linkelt videón is.
Volt, hogy kinyomtam és sík felületre tettem, hogy felvegye a formát és napokig hagytam állni, hogy meg tudjon száradni, de akkor sem.
VIDEÓMost végső próbálkozásként kinyomtam és rátettem a hengerre a hengerfejet, de csak annyira, hogy a két fém között még maradt kb. 1mm hézag, így ott reményeim szerint van elég rés, hogy a paszta a szabad levegővel érintkezzen és megkössön.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #67946 üzenetére
Valószínűleg a tömítések adták meg magukat, mivel elég sokszor volt szétborítva, nincsen kizárva, hogy használt tömítést raktam vissza, hogy ne szálljon bele a por amíg lesz időm rendesen össze rakni. Sajnos 1 éve csinálgatom, és ahogy van időm, úgy tudok csak le ülni elé.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
mumtaz #67939 üzenetére
Köszi, valahogy sejtettem. Régen találtam még youtube-n videót nagyjából hasonló konstrukcióra, (Malossi 70ccm Hengerszett, Minarelli főtengely, 17,5 Dellorto, Malossi karbon membrán) és ott is 0.14mm a dugattyú/hengerfej hézag és azon valami 170 psi-volt. Na majd ha lesz időm akkor szét húzom az egészet.
-
válasz
albinolynx #67940 üzenetére
és ha csak fúvókát cserélsz? Ha már olyan koszos hogy semmi nem viszi, akkor az a legolcsóbb megoldás. Vagy az ultrahangos tisztító.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
albinolynx #67942 üzenetére
Ez miatt én nem vennék új karburátort.
-
albinolynx
senior tag
válasz
sityupityu #67941 üzenetére
Igazabol az fordult meg a fejemben, hogy mig szivok ezzel a karburatorral, hasznosabban is eltolthetnem az idomet. Ezert rendelnek egy uj, megbizhato karburatort es akkor letudhatnam ezt a reszet. Csak nincs kitol erdemben kerdeznem es sajnos annyi idom sincs ra, amennyit igenyelne ez a folyamat. Megbizhato szerelot meg nem ismerek itt a kornyeken.
Te milyen karburatort ajanlanal, ami uj, rendelheto es ellatna a feladatot?Pl. a variator szijat mar sikerult kideritenem, igaz majdnem vetettek velem feleslegesen egy teljes variator szettet...
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
albinolynx #67940 üzenetére
Szerintem nem okozhat olyat, vagy én még nem találkoztam olyannal. Meg pont fordítva szokott lenni ha valami nem oké, hogy csak rúgásra indul önindítóra meg nem. Érdekes.
Ez egy vákuummembrános karbi. Milyen dellorto-t akarsz pontosan a helyére tenni?
-
albinolynx
senior tag
Karburator tisztitast vegeztem volna. Az alapjaratit keptelen voltam kitisztitani.
Keihin CVK 20 karburator, 35S fuvoka.
Ennek az eltomodese okozhatott olyat, hogy csak oninditoval tudtam beinditani a motort?
Ha teszem azt, karburatort cserelnek, eleg csak a torokatmerot neznem?
Legrosszabb esetben at kell fuvokaznom, de fogja tudni etetni a 100ccm 4T-t? 25k-t raszannek egy dellorto-ra, de mindenhol 50-70ccm-hez irjak csak. -
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok.
Végre volt egy kis időm (ill beszereztem egy kompresszió mérőt), úgyhogy ránéztem már mi újság a régi (SR 50 AC "94) SR-el, kb március óta állt. Első blikkre gyújtás hibára gyanakodtam mivel érezhetően volt benne némi kompresszió (kézzel érezhető, ill valami gagyi műszert kilőtte) ezen felül szívta a benzint is néha néha el is kapta de nagyon nehezen. Most rendes műszerrel az a rengeteg nyomás kb 30 psi-volt. Mint kiderült, valóban szereléskor hibáztam, de szerencsére (úgy tűnik) mégsem olyan hatalmasat, hogy szét kelljen szedni az egész blokkot. Az volt a turpisság, hogy túl óvatos voltam, az egyik főtengely szimeringgel és nem ütöttem kellően a helyére ezért az elfordult. Most be ütöttem peremig és lás csodát, 90 psi
a Motor amint újra felszívta a benzint, első indításra indul, bár a benzinből sok elpárolgott, úgyhogy a keverék arány kicsit megnőtt a tankban.
Bár a nagy motoroknál ha jól emlékszem 170-220 PSI nyomás van (4 ütem), Ennél elegendő ez a 90 PSI? vagy még most keressek valahol hibát?
Egyik szakkönyveben sem találom mekkora értéknek kellene lennie.
-
mumtaz
senior tag
válasz
BlackPriest #67936 üzenetére
Kb semmit nem számít.
Meg ott vannak a fiatal, szétcsippelt dízelek, amik már alapjáraton is okádják a kormot.
Mikor eleve kitalálták ezt a szmogriadós dolgot, akkor volt, hogy páros és páratlan rendszám. Viszont a gázüzeműeket (LPG-st is) beengedték. Aztán az LPG-st sem, csak a CNG-t (akkor még alig volt pár darab).
Hülyék ezek. -
BlackPriest
őstag
ez ugyanaz, mint a fekete plakettes autók esetén. már alig fut belőlük, azok fele is hobbi autó, lószart nem számít, ha nem mennek pár napig
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #67932 üzenetére
Itt megint egy szakertok nelkul osszedobott okos intezkedest latunk, azert verzik tobb sebbol es nem esszeru az egesz korlatozas. Nyilvan egy 4t injektoros kis Suzuki Lets vagy barmelyik hasonlo csoda tobb karosanyagot bocsajt ki, mint akarmelyik jelenleg engedelyezett koromgyar kozvetlen befecsis benzines (TSI/TFSI) vagy nagykobcentis dizel auto.
Tudhatnank mar, hogy a szakertelem csak egy bolsevista trukksityupityu: +1. Igy van, a draga jo kodgep BKV buszokat ne is emlitsuk. Egyik masik mogott konkretan eletveszely 20 metert is megtenni, mert instant a rak osszes fajtajat elkapod.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #67932 üzenetére
Vicc az egész. Az öreg klozet dízelek (legyen az személy, teher vagy busz) sokkal jobban szennyezik a környezetet mint bármi más. Egy 2T motor is eltörpül ezek mellett.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
nyogo83 #67929 üzenetére
Több kérdés is felmerült bennem.
riasztási fokozat elrendelése után tilos belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárokkal közlekedni - 2T, 4T, léghűtéses, vízhűtéses egyaránt? Mert azért egymás mellé állíthatnánk egy modern 4T robogót és egy postás MZ-t.
A testület hatályon kívül helyezte azt a januári határozatát, amely a szennyezőbb gépjárművekkel közlekedőknek a riasztási fokozat idején lehetővé tette a helyi közösségi közlekedés ingyenes igénybevételét - amúgy sem ért sokat, mert egy 4 főt szállító családi autó esetén is csak a forgalmit felmutatni tudó utasra volt érvényes. Így viszont teljesen el is lehetetleníti az embert: nem elég, hogy nincs pénze modernebb, környezetkímélőbb gépjárműre, még plusz költséget is akasszunk a nyakába!
módosította a parkolási rendeletet, amellyel hatályon kívül helyeznék a korlátozás által érintett gépjárművekre vonatkozó ingyenes parkolást - ami ugye külön öröm, viheti ki az agglomerációba valamelyik pályaudvar parkolójába a lakótelepi parkolóból az autót, hogy még véletlenül se lehessen használni, ha valakit mondjuk orvoshoz kellene vinni.
Micsoda emberbarát rendelkezések!
-
nyogo83
Topikgazda
Szmogriado eseten ugy nez ki, hogy a kismotorok/robogok (50ccm alatti) is ki lesznek tiltva.
"a riasztási fokozat elrendelése után tilos belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárokkal közlekedni"Ennek a gyakorlati megvalositasat (ellenorzes/buntetes) kivancsi vagyok hogy oldjak meg, mert nemhiszem hogy azokon a napokon leall az osszes robogos futar szolgalat.
-
suste
veterán
válasz
nyogo83 #67923 üzenetére
Ok, köszi!
Valamikor benézek a Motorline-ba és meglátom mit mondanak. Viszek magammal szerszámokat, és kb 3 perc alatt kikapom a variátort ott-de valszeg hóálló kesztyű is kelleni fog
Ma megint mentem vele majdnem 100Km-t, és 60-ig nagyon jól gyorsul most, szerintem jobban mint a (full) gyárival (de 70-nél már sikít szegény). Igaz szerintem feleslegesen sokat forog is közben, ami valszeg meg fog látszódni a fogyasztásban ......
Én megelégednék egy közepes gyorsulással, 70-80-as utazóval és 3l-es fogyasztással(az eddigi tapasztaatok alapján simán lehetséges lenne a megfelelő variátorral)
-
Gézengúz
addikt
válasz
sityupityu #67926 üzenetére
Köszi
-
Gézengúz
addikt
Srácok, 2003-as Burgman alvázszáma merre van? Köszi!
-
nyogo83
Topikgazda
Ezert kellene rakerdezni a Motorline-os sracoknal, mert nekik van katalogusuk, illetve tudniuk kell hogy melyik lesz jo.
Egyebkent rakerestem tobb helyen az 5112133-ra illetve a 153QMI blokkra es ezt hozza dobja ki tobb helyen is (svajci, lengyel, angol shopoknal), pl Scootertech [link]A kinaibol ne indulj ki, mert nem tudod, hogy gyarilag mennyire is lehet pontos, mennyire stimmel a motorodhoz.
A bolttal pedig meg lehet beszelni, hogy ha nem stimmel az alkatresz, akkor visszacsereled pl.
Vagy a gyari variatorral bemesz hozzajuk es ha van naluk raktaron a kerdeses tipusokbol, akkor osszemeritek.Egyebkent tudom hogy magadnak szeretned megcsinalni, de ilyen esetben lehet erdemes azt a kis penzt raszanni, hogy szervizre bizod, nem egy okor ara a variator csere.
Pl a Motorline mellett van a Kekhold szerviz, ok nyilvan leboltoljak a Motorline-al, hogy pontosan melyik valo bele, meg ha ki is bonttak es nem stimmel akkor atcserelik olyanra ami bele megy. -
suste
veterán
válasz
nyogo83 #67920 üzenetére
hát ha a képek stimmelnek, akkor a 5112133 kellene
5112133, 5112134az én nyomólapomon nincs fogazás/bordázás, ahogy látszik is az előző képeimen
már csak azt nem értem, hogy honnan jött ez a 5112133?
mert ehhez teljesen más motortipusokat hoz a malossi oldalaés a fő probléma még mindig az, hogy a kinai is qmi152/157 -hez való, vagyis valószínű a malossi is az lesz, vagyis nem lesz jó méretű a nyomólap
-
nyogo83
Topikgazda
Kicsusztam a szerkesztesbol.
A te blokkodnak valoszinuleg vagy a 5112133(en erre tippelnek inkabb) vagy a 5112134-es Malossi cikkszamu Multivar kell. Bovebben szerintem mar megtudjak majd mondani.
Ahogy nezem a Benelli(vagyis Keeway) mar ebbe a GY6-os kinai blokkokat rakta miutan megvettek oket.
Ugyanez a blokk van elvileg a Keeway Matrix 125 valamint az Arn 125-ben is.
Elmeletben a variator oldali dolgokat nem buzeraltak a 152QMI-hez kepest, szoval a 152QMi/157QMI-hez valo varioknak jonak kell lennie hozza. -
nyogo83
Topikgazda
En ezeket a cuccokat csakis olasz vagy neha francia eBay-rol rendelem, mert olcsobban kijon sokszor szallitassal egyutt, mint ha itthon vennem meg.
Most random rakerestem, nyilvan elsore mindenhol az LC-t dobja ki [link], de ez olyan szempontbol lenyegtelen, hogy arban nemigazan van kulonbseg pl Multivaron belul.
Katalogusbol ki kellene keresni, hogy a te GY6 153/152QMI (ha jol sejtem ez a tied) blokkodhoz melyik cikkszamu kell.Annyit tudok meg javasolni, hogy a hivatalos magyar forgalmazonal/kepviseletnel kerdezz ra, tudni fogjak melyik valo a blokkodhoz.
Ez konkretan olyan, hogy beteszed es elfeleted a mindenfele probalkozast, mert ez igy kerek a hozzaadott kontraszt rugoval egyutt. (Persze ehhez jo kell hogy legyen a kuplung kisrugo beallitasod). -
suste
veterán
válasz
nyogo83 #67917 üzenetére
okok, de nekem nem is a top sebesség kell
70-80-as utazó sebességgel megelégednék
és mondom, az a legidegesítőbb, hogy az új komplett kínai variátorral ez simán meg is van (szóval a motornak nem gond)
csak éppen azzal nyögve indul
még azon is elgondolkodtam, hogy ha már van egy csomó 10/11/12-es görgőm, akkor csinálok belőlük egy 4g-os szettet (6*4g=24g), hátha azokat nem dobná ki olyan hamar, és normálisan indulnade adhatnál ötletet, hogy honnan szerezzek megfelelő variót, ami tuti jó lesz ebbe a motorba (125 AC, és nem 125 LC!)
honnan vetted ezeket az árakat? -
nyogo83
Topikgazda
Ertem en, mert nekem is egy 125-os robogom van.
A vegsebesseg sajnos ilyen ezeknel. Sok negyutemu 125-os orulhet ha gyarilag a 100-110et(valosat) megfutja gyari allapotban, uj alkatreszekkel. Amelyik olyan gyarilag (11-12Le) annak meg tenyleg ennyi a vege.
Ketutemu 125-os motorom vitte a valos 130-at vegsebessegre es a 100-at utazonak, de ugye ketutem<>negyutem.Nalam 120 volt a nagyon-nagyon vege ora szerint, ami valosagban inkabb 105-110.
Kapott egy Malossi multivart (37k) ami tudom hogy tuti minoseg es hozza azt amit elvar tole az ember.
80-as tempoig ugy huz ahogy a nagykonyvben meg van irva, vegsebesseg 100-ra csokkent.En csak azt tudom javasolni, hogy a mostani variatorba ne onts komolyabb penzt nyomolapok probalgatasaval, hanem nezz valami bizonyitott, markas variot (meg J.Costa vario is lenne a velvethez 32-35k korul, Top Performance 25k).
-
suste
veterán
válasz
nyogo83 #67911 üzenetére
és (#67912) sityupityu
és (#67913) mumtazLehet nem írtam egyértelműen, de a gyári sem volt kielégítő teljesítményű!
-125-ös robogónak ne 80-90 legyen a vége
-ráadásul rendesen bemaródott a varió dob és a tárcsa is, a szíj szintén cserére szorult (szétfoszlott), kb 7000km volt benneLehetőségeim:
-gyári szett (1szíj+1variodob+6görgő+1szíjtárcsa) kb 70.000ft
-komolyabb utángártott szett kb 50-70000ft, de nem biztos, hogy jó lenne ehhez a motorhoz
-próbálkozok olcsó kínaikkal (2szíj+2variodob+24görgő+2szíjtárcsa) kb 25.000ft (1000km-en már túl vagyok)
Fontos infó amit már az elején írtam, hogy ez a motor a qmi152 módosított változata (qmi153)!
Hengernél és más helyeken is vannak változások.
Ha kínaiban nem találok hozzá cuccot, akkor a nevesebb gyártóknál sem. Mindenhol a qmi152/157 -hez vannak cuccok. Az általam rendelt is ilyen, és mint kiderült, a nyomólapban más (tehát a márkásabb verziók sem lesznek jók).
Persze a dob kialakítása is tuti más, de attól még jó lehetne (pont ez lenne a jó, hogy jobban megtervezett lenne). Lehet hogy pont ezzel (is) akarták visszafogni ezeket a 125-ös motorokat (mint az 50-esnél a variátornál a gyűrű).Szóval a gyári állapotot már rég elértem (ha azt veszem, hogy az első variószett + tárcsa + szíj 13.000ft -ból meg volt) egész jó áron.
És már azt is tudom, hogy a kinai variátor és a többi gyári hátsó kuplung rész képes többre is, csak egy megfelelő nyomólap kéne.
Egy 50-70000 ft-os márkásabb szettel nem szívesen kisérleteznék, de szerintem ti sem.
Most viszont elég nehéz dolgom van, mert gondolom nincsen olyan üzlet, ahova be tudnék menni és válogatni a nyomólapok között
.
-
takacsbotond
őstag
Sziasztok! Simson S51-re milyen téligumit ajánlanátok? Nagyjából 30k-t szánnék rá.
-
mumtaz
senior tag
válasz
mumtaz #67913 üzenetére
Ohh. Az kimaradt, hogy én sem ajánlom senkinek. Szépen tönkre is lehet tenni a variót.
Például ha a az adott varió nyomólapja nem olyan meredek és meredekebbet teszünk bele, akkor szépen bele tud érni a vario görgőpályáiba és keresztben szép árkokat ver bele.
Ez csak egy a problémák közül. -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67912 üzenetére
Én variáltam vario nyomólapokkal. Más volt a szög és tényleg ki lehet hozni akár jobb teljesítményt is (nekem sikerült), de olyan rosszat is, hogy el sem indul.
Gagyi varióknál meg pont a nyomólap van silány anyagból. Ha egyszer ki tud futni a görgő, akkor már nincs megállás és egyre jobban görbül.
Tudom, mert kipróbáltam párat. Gyakorlatilag egyik sem bírta 1000km-nél tovább. És volt köztük 14000 Ft-os, kínai "sport" variátor is.Na ezért vettem Malossi Multivart.
Most is az van bent, igaz, a moci gyári nyomólapjával. Ezzel értem el a legjobb eredményt. -
nyogo83
Topikgazda
Nem bantasbol mondom, de vagy elmolyolsz vele meg egy darabig es valami kompromisszum aran megelegszel vele, vagy veszel egy normalis variatort.
Cirka 6 rugoert nem szabad semmilyen elvarast tamasztani egy ilyen variatorral szemben, maximum azt, hogy egy darabig megy vele a robogo(jelen esetben ugy ahogy)
125-os robogoba egy epkezlab utangyartott variator is altalanossagban 10-12k korul kezdodik ami mar hozna a gyari szintjet.
Lehet reszelgetni, probalni kihozni belole a legjobbat, de a nyomolap kepe is tukrozi a variator arat es minoseget.Es ezt tenyleg mindenfele fika vagy bantas nelkul mondom. Beleszaladtam en is parszor a legolcsobb is megfelel temaba, aztan mindig az lett a vege, hogy normalis alkatresz utan neztem.
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #67909 üzenetére
-
sityupityu
Topikgazda
Normális az a kopás, viszont nem kertelek, elég gagyinak tűnik nekem ez a nyomólap.
Igen persze, számít itt minden, a nyomólap alakja stb...
Amúgy nem tartom valami szerencsés megoldásnak, hogy így kevered a variátort egy másik varionak a nyomólapjával. Egy komplett variátor nem csak a nyomólapban, hanem ugye a variátorok a görgőpályájukban is eltérnek egymástól. Tehát azt ezzel akarom mondani, hogy a két rész (vario, nyomólap) egy típuson belül gyárilag optimalizálva vannak egymáshoz. Nem hiszem, hogy te tudnál javítani nagyon a hatásfokon ezekkel a csereberékkel. Aztán lehet, hogy tudatosan vagy nem tudatosan belenyúlsz valami jóba ezzel a legózással, de akár rossz is kisülhet belőle. Én nem kísérleteztem ilyenekkel.
Milyen vario ez amúgy? -
Narancs
őstag
válasz
sityupityu #67897 üzenetére
Igen, indítja. Rámértem az aksira, a motort leállítva normál 12,5 Volt, viszont beindítva egy kövérebb gázadásnál felment 180 voltra a multiméter kijelzőjén olvasható érték. Feltételezem fesszabályzó lesz a ludas.
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #67902 üzenetére
háááát
nem vagyok nagyon boldog+: 2 személlyel is jó az indulás, nem nyöszörög
-: utazó sebesség legalább 10km/h-val kevesebb, 70 környékén már iszonyat forog
-: így valszeg a fogyasztás is megint magasabb leszelég idegesítő, hogy a "variátor és a külső tárcsa + a szíj" is alkalmas a nagyobb sebességre kisebb fordulaton, és a motornak sem volt az megerőltető
valahol a 2 között lenne az igazi, de most már nem nagyon tudom hogyan kéne ezt elérni
arra semmiképpen nem számítottam, hogy a nyomólap fog ennyire megszivatniezen a képen az új nomólap van felülről
az normális hogy ilyen rövid úton koptatta a görgő?ezen a képen pedig oldalról látszik
bejelöltem azt a 2 magasságot ahol van eltérés
ugye a felső jelölésnél a magasság sokat számít, hogy mennyire tudja majd kinyomni a dobot?
vagyis nekem ilyen kéne csak laposabb alsórésszel? -
forandor
tag
válasz
albinolynx #67905 üzenetére
"A szivacsot nem szukseges olajjal kezelni, ugye?"
De! -
albinolynx
senior tag
válasz
sityupityu #67904 üzenetére
Ahogy nezem nem egbekialtoan nagy ertek egy gorgoszett. Rendelek egy ujat es kicserelem. Bar hirtelen 9.8grammos sulyut nem talaltam sehol.
Legszurohoz pedig rendelek egy nagy tabla szivacsot es kivagok parat tartaleknak is. A szivacsot nem szukseges olajjal kezelni, ugye?
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
albinolynx #67903 üzenetére
Kapsz egy hamis illúziót keltő torokhangot, ezen kívül semmi értelmi nincs a dolognak. Ráadásul a többletlevegő miatt fúvókázhatod át a karburátort is. A tuningrobogóknál is csak az igazán komoly tuningnál van értelme, enyhén vagy közepesen tuningolt motoroknál kb annyi haszna van mint egy szériamotornál.
A görgőket 1500-2000 kilométerenként mindenképp érdemes ellenőrizni. Nem azt mondom, hogy feltétlen cserélni kell, de bármi történhet ennyi idő alatt amire így legalább időben fény derül. Ha nincs semmi bajuk akkor mehetnek vissza.
-
albinolynx
senior tag
Tuning nelkul, felesleges sportlegszurore cserelnem a gyari szivacslapos szurot? Tudom, karbantartas igenyesebb a sportlegszuro.
A gorgoket mikor celszeru cserelni? EGU tablazat szerint: Zip 4T 100 06-08 9,8 19x15,5mm -
sityupityu
Topikgazda
Persze, megpróbálhatod. De ha azt mondod, hogy csak egy kicsivel jobb most mint ami volt, akkor akár megpróbálhatnád 8-as vagy 7,5 görgővel is. Sajnos erre így senki nem fog tudni válaszolni neked.
Bármilyen válasz csak találgatás lenne, ezt csak az tudja megmondani aki ott van a motor mellett.
-
suste
veterán
válasz
sityupityu #67892 üzenetére
találtam valamit
méregettem, és az új nyomólap mélyebb (ezért kellett annyit hézagolnom)
most jól összekutyultam amim van
bentről kifelé:
-régi laposabb nyomólap
-új hosszú csap (így nem kell hézagoló)
-új 6x9g görgő = összesen 54g (végre 6db)
-új dobígy egy kicsit még kijjebb megy a szíj alaphelyzetben a hátsó szíjtárcsán, vagyis később indul ez miatt is
egyelőre csak 1 személlyel próbáltam, szerintem jobb (remélem nem csak beképzelem)
kiváncsi leszek a 2 személyre, mert ott nagyon nyögvenyelős volt az indulás
de nekem még mindig úgy tűnik, hogy indulhatna kicsit nagyobb fordulaton, hogy több erő legyen benne
remélem a fogyasztás nem romlik vissza a gyári állapotra (3,5l), mert a teljes új szettel eddig fél literrel kevesebbet evett (3l)ha ez így jó lesz utazósebességben is (70-80 az elvárás a városi gyorsforgalmik miatt, ami az új cuccal meg volt), akkor megpróbálkozzak 8,5g-okkal szerinted?
(#67900) albinolynx
én a helyedben 720-asat keresnék, tuti van (esetlg max 5-6mm-rel hosszabbat)
Új hozzászólás Aktív témák
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1000GB 1 év garancia!
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest