Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen házat vegyek?
- Gaming notebook topik
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Armahun
addikt
válasz
sityupityu #68999 üzenetére
Keeway Hurrican ülése alatt ilyen tároló rekesz van:
Ennek a felső peremén körbe fut egy "C" alakő tömítő gumi.
Belül fém karmok vannak benne, hogy ne csússzon le.
Ilyen rekeszt találtam, meg ülés is, csak a kettő közötti tömítő gumit nem. -
válasz
wyzard #68992 üzenetére
Ha még nem tettétek meg, akkor én csinálnék egy karbi takarítást is.
(#68990) Rivaul Elméletileg kiszedve a motort ki lehetne takarítani úgy, hogy nincs szétszedve a blokk, de a takarítás közben a sok dzsuva ha eddig nem, akkor pont akkor menne a csapágyakhoz sajnos.
(#68998) Armahun Tudnál betenni egy képet vagy linket, hogy pontosan miről is lenne szó? Legalább is szmomra nem teljesen világos.
-
Armahun
addikt
Sziasztok.
Ülés alatti tároló és az ülés közözz lévő belül fém karmos tömítő gumit milyen néven keressem?
Lehet ilyet méterre venni, mert típus szerint keresve nem találtam ilyesmit. -
Tigi
őstag
Sziasztok
Tudnátok ajánlani egy megbízható robogó szerelőt Dél Pesten?
Előre is köszi
üdv. -
perge666
veterán
válasz
Doki16 #68995 üzenetére
Ez tényleg gyönyörű.
Majdcsak 10 000 km az semmi.
Szerintem menj el,nézd meg élőbe és próbáld ki.Az enyém a 80-as órát akasztotta,szerintem 85-86 körül volt a vége,pedig full gyári volt.
Mondjuk az óra lehet csalt egy 10-est,de az is jó.
A végefelé már 70 felé alig bírt menni. -
perge666
veterán
válasz
Doki16 #68993 üzenetére
Nekem ugyan ilyen volt,csak grafit szürkébe és 2006-os volt.
Én 80-ért adtam el,mert 7 év alatt amíg meg volt,csak hajtottam,és már erősen ráfért az újítás.
Az enyén külsőre is eléggé viharvert volt már,meg a kuplungja volt tropa,tiszta rozsdás kipufogó,törött indexbúra,recsegő-ropogó,lötyögő idomok.....Ez amit linkeltél,ha tényleg jó,akkor ennyiért ajándék,kivisz a világból,én szerettem,nagyon megbízható volt.
-
Doki16
addikt
Találtam egy egész jó vételnek számító Aprilia SR50-et. Mi a véleményetek róla? Ez valóban lehetséges, hogy 2007-es?
-
wyzard
tag
Sziasztok,
Van egy Piaggio Free 2T (1999-es) robogó a családban. 2 évig teljesen jól működött. Egy olyan 'egyszerű' jelenségbe futottunk a minap, hogy nem indul a motor. Önindító teker, de nem indul el.
Benzin, olaj van benne megfelelő mennyiségben. Cseréltünk gyertyát, ill. kapott egy új CDI-t és egy új akkumulátort. Utána összeraktuk és pöccre indult, úgy tűnt megjavult a motor. Kb. 1 km után gázadásra elkezdett nem reagálni, néha picit megrándult menet közben (kb. mint mikor kifogy az üzemanyag egy járműből), majd teljesen leállt.
Jelenleg ugyanaz van, mint korábban, sem önindítóval, sem berúgással nem indítható, valamint valami szívja az akksit. Rámértünk, gyújtás alatt nem mérhető a jelenség, gyújtás levétele után pedig igen.
Van valakinek ötletel mi lehet a gond, merre lehet tovább keresgélni ? Nem vagyunk motorszerelők (egy jó villanyos szaki van a családban, aki az olyan dolgokban tud segíteni, amik villamossági ismereteket igényelnek és otthoni eszközökkel megoldható), szóval akárminek azért nem esünk neki, de valamit kezdeni kell a dologgal, ugyanis elég messze van a motor a szerelőtől, ahová korábban vittük és csak május elején van hely, ill. a szállítás sem egyszerűen kivitelezhető, ellenben fontos lenne, hogy működjön.
Köszönöm előre is.
-
mumtaz
senior tag
Nos hát, ma mentem az Airsal szettel. Két napom ment rá a dolgokra, mert kiderült, hogy nem jó a préssáv. Ez ugye a felszántott Airsal szett. Fura, hogy a "javítás" után egy hosszanti karccal a hengerfalon is jó, bár nyilván jobb lenne, ha sérülésmentes lenne.
A levegőkompresszorom is fasza, 6 bart nyom, tehát az is pipa. Ami viszont aggasztó, hogy brutál nehezen indul. Ez több dolognak is együttesen betudható :
- A hengerszett sérülése
- Az Airsal egy gyűrűs megoldása
- Kiderült, hogy átereszt az injektorom, ezért a leállított motornál is még nyomás alatt lévő üzemanyag rendszer miatt a keverőkamra megtellik benzinnel.Talán utóbbinak tudható be, hogy az alapjárat is ingadozik.
Gianelli Extra is felkerült. Szereti.
Csak itt még az a gáz, hogy túl gyenge a kontrasztrugóm, a kuplungrugóm, meg nincs már kisebb görgőm, mint amit beleraktam (6g). Ezek miatt indulásnál a kuplung már 6500-nál megtapad. Ekkor jön egy kis gyorsulás olyan 20-ig ezen a fordulaton. Majd hirtelen felmászik 9000-ig. Ezt tartja olyan 45-ig, és nagyon húz, majd szépen elkezd lemászni 7500-8000 közé és ezt tartja a végtelenségig. 80Km/ó a vége. De érezni, hogy menne többet is, ha ki tudna pörögni, csak ez a kb. 8000rpm még nem az a tartomány, ahol lenne elég ereje tovább gyorsulni és kipörgetni magát. Úgy éreztem, hogy az valahol 9000 környékén van, mert ott brutálisan gyorsult.
Viszont alapvetően használható állapotba hoztam. De persze nem marad így. -
Rivaul
addikt
Tudnék venni gombokért 2 szétkapott af18 Diot. Elég nyúzottak de meg van mindenük. Az egyiket megtartanám alkatrésznek a másikat meg összepakolnám amennyire lehet és továbbadnám a kettő árán. Legalább is ezek a tervek. Ami a kérdés. Barbárul lett szétszedve és a henger levétele után csak ott áll a hajtókar, nem lett letömve ronggyal. Valószínű sok retek és por ment bele. Gondolom semmivel nem tudom átöblíteni rendesen, csak szétszedve pucolni és új csapágyak meg szimeringgel össze rakni igaz?
-
csemeteim
tag
Sziasztok
Egy Malaguti F12 rol lenne szó, rugásra indul de önindítozasra még szikra sincs, ez tuti ellenorizve van. Hol keressem vajon a hibát.
Új aksi van benne forgatja mint a motollát.
Merre felé meregessek?
Köszi -
syler123
veterán
válasz
sityupityu #68985 üzenetére
Heti kb 3 nap van használva (Oda és vissza is 10-12km), 2-3 hét után már töltenem kell az akkut.
macilaci78: Új akku, a robogó meríti le. Másik akkut már dobtam ki emiatt, de mostmár figyelek, rátöltök, ha lemerül. 3 hónapot állt az akku most mindenféle merülés nélkül, úgy hogy le volt húzva a robogóról.
-
válasz
sityupityu #68983 üzenetére
Igen, igy sikerült kitörni.
Apuval megoldottuk, már fent is van a helyén, elég frankó hangja lett. Holnap majd megyek vele próba kört.Köszi
-
-
syler123
veterán
Sziasztok!
A robogóm nagyon meríti az akkut üresjáratban, tehát amikor nem használom. Télen nem is volt ezzel gond, levettem a sarukat, viszont lassan veszem elő megint és újra azzal fogok küzdeni, hogy 2-3 hetente töltenem kell. Tehetek szerintetek kapcsolót mondjuk a pozitív ágra és megszakítom, hogy ne merüljön? Nem vagyok egy nagy elektronikai szakértő, de pl volt olyan, hogy csak a negatívot sarut húztam le és úgy is merült az akku. Magyarázatot nem tudok rá, tudom hogy nem logikus, nem szabadna, de pontosan ez történt.
Esetleg létezik erre valami normális megoldás? Egy Motowell Magnet RS robogóról van szó. Van benne riasztó, amit nem használok, gondolom az nem merítheti, de pl távirányítós, lehet, hogy az a része merítheti, esetleg valahogyan kiköthető? Nem szoktam távirányítóval indítani, ezt nem is tervezem.
A robogó töltésével nincs gond, menet közben tölti az akkut.
-
-
válasz
sityupityu #68981 üzenetére
Na próbáltam képet csinálni róla.
Annyira nem megy be (kb 3cm)Gyanítom, sőt tuti hogy ő a fojtás, csak valahogy ki kell szedni.
-
válasz
koxkids #68980 üzenetére
Hát ebben tényleg nincs semmi. Az a fura az egészben, hogy ott tutira nem szabadna annyira összeszűkülnie az elején a csőnek, viszont nem is néz ki olyan igénytelen dolognak, mint az eltávolítandó szűkítések ki szoktak nézni általában. De más nincs, annak kell lennie. Nem mozog benne? Mit látsz ha belenézel, az belső vékony cső meddig megy benne?
A sima egyszerű szűkítéseket amik a könyéknél szoktak lenni, én dremellel szoktam kiszedni.
-
válasz
koxkids #68977 üzenetére
Na azért. Nézegettem, hogy most mi is van itt?
Hát a fojtás az közvetlen a könyök elején kell, hogy legyen (mindig ott szokott lenni) ahol csatlakozik a hengerhez. De elhiszem neked, hogy nincs ott, mert a második képen látható dolog sem normális, hogy ott így el van szűkítve az elején a cső. Tehát az lesz ami a második képen van. Bár megmondom őszintén, hogy én még nem láttam ilyet, hogy ide tették volna.Debilon No problem. Csak nem értettem.
-
mumtaz
senior tag
Ehh bakker. Megvan az alátét másik fele, ami kinyírta az Airsal szettet. Ez a fele a kínai szettet nyírta ki.
Jó hír viszont, hogy nem nyugodtam. Előkaptam az Airsal-t. Kikapirgáltam a beszorult gyűrűt meg végeztem még egy-két csiszolgatást. A hengerfalon a karistolással nem lehet mit kezdeni. Össze is raktam és be is indult. Meglepő, hogy alacsony fordulatról is hirtelen veszi a fordulatot.
Most épp 2 órája járatom. Majd meglátjuk, mi lesz. -
válasz
sityupityu #68975 üzenetére
De van egy hajlított cső, aminek egyik vége megy a hengerfejre, másik vége meg a dobhoz (amit láttál képen) és ezeket majd rugó fogja össze. De a nyak részben semmi szükites nincsen.
Csak fura volt hogy írták a honlapon is, hogy ki kell szedni majd a fojtást, csak hát nincsen mit.
Ha érdekel, hamarosan haza érek, teszek fel képet róla. -
Debilon
addikt
válasz
sityupityu #68975 üzenetére
igen, robogónál, enyémen is van (400-as)
ok, bocsi, ki lemaradásban voltam
-
válasz
koxkids #68973 üzenetére
Ehhez nincs még valami? Az egyes képen magának a dobnak a vége látható, ahhoz semmiképp nem kell nyúlni. De a másik képen ezt a könyökrészt én nem értem, hol van itt a fölfogatás?
Debilon Robogónál? Nem mondtam, hogy nincs. Kitárgyaltuk hogy van, csak én nem találkoztam még vele, ennyi.
-
Debilon
addikt
válasz
sityupityu #68970 üzenetére
nagyobbon is van
-
válasz
sityupityu #68953 üzenetére
-
lbence
aktív tag
válasz
sityupityu #68970 üzenetére
Testvérem 125-ös Yamaha robeszában (talán Cygnus) is volt ilyen kapcsoló. (Finom kis gép volt, csak ugye a papírok..)
-
-
SPeti1984
senior tag
válasz
sityupityu #68968 üzenetére
Megoldódott a gond, le volt hajtva az oldalsztender és azért nem indult el.
-
válasz
nyogo83 #68967 üzenetére
Hm. Kisebb robogóknál még nem láttam ilyet, nagyrobogóm meg eddig csak egy volt (nem, kettő
), azokon meg nem volt ilyen. Azt tudom, hogy rendes váltós nagymotorokat simán beindítasz gyári oldalsztenderen, ott az van amit feljebb írtam.
Na mindegy. Akkor meg kéne tudni, hogy gyári-e az az oldalszteder ami rajta van.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #68966 üzenetére
Pedig gyanus, hogy az lesz ha gyari az oldalsztender, mert azokhoz altalaban kapcsolot is raknak.
Legalabbis kapcsolo nelkuli gyari oldalsztenderes robogot nem lattam meg(ami nem jelenti azt, hogy nem letezik).
Nagyrobesznal is ahol oldalsztender van, 99%-ban kapcsolos es tiltja a gyujtast. -
-
SPeti1984
senior tag
válasz
mumtaz #68964 üzenetére
Facebookon adtam egy olyan tippet, hogy oldalsztender kapcsoló. És elkezdtem gondolkodni, hogy amikor próbáltam indítani, akkor sztenderre volt állítva a motor, de az oldalsztender is mindig le volt hajtva a nagy szél miatt nehogy eldőljön. Lehet emiatt tekeri csak de nem kap szikrát és nem indul be? Vagy ez az oldalsztender kapcsolós dolognál már nem is indítózna és nem is tekerné?
-
mumtaz
senior tag
válasz
SPeti1984 #68963 üzenetére
Kell egy-két LED, amiért nem kár. Vezetékkel az egyik felét testre kell kötni, a másik felével métegetni indítózás/rúgdosás közben. Rákötni a gyújtás jeladó kimenetére, majd ugyanezt megtenni a trafónál is. Lehet, hogy a led kifingik pár tekerés után, de határozottan villognia kell. Ha mindenhol villog állat módon, akkor lehet trafóra gyanakodni.
Egyébként, ha van multiméter, akkor a neten tutira fellelhetőek az ellenállás értékek a jeladóhoz és a trafóhoz is. A CDI kimenetét meg a led villogtatással lehet biztonsággal ellenőrizni.
A legjobb, a nagy fényerejű fehér, vagy kék led. -
SPeti1984
senior tag
Segítségeteket szeretném kérni. Adott egy Motowell Crogen RS robogó, amivel délelőtt mentem még, simán indult. Délután viszont csak tekeri nem indul el, rugásra sem. Szétszedtük, nincsen szikra sem. Azt az információt kaptuk, hogy a legtöbbször a CDI lehet rossz ezeknél, próbára kaptunk is egyet, de azzal sem indul. Mi a gyújtótrafóra gondolunk, szerintetek mi lehet a ludas?
-
mumtaz
senior tag
válasz
macilaci78 #68957 üzenetére
Én nem tenném le a voksomat a hiper-szuper ugrókódos cuccok mellett. Tudom, miről beszélek, garázskapukkal, kertkapu mozgatókkal foglalkozom 15 éve. Típusok szerint az ugrókód is csak egy parasztvakítás, mert ezek a kütyük gyakorlatilag csak egy szűk, kb. 10 külön kódból álló tartományban dolgoznak és azt ismételgetik körbe-körbe. Ezt meg le lehet lopni, ha rávedzuk a delikvenst, hogy legalább kétszer rányomjon a gombra. Ezt a módszert alkalmazzák is autólopáshoz. Ha a Tesco parkolóban megnyomod a gombot ott, ahonnan tudod, hogy nyitnia kéne az autód ajtaját, de ennek ellenére nem történik semmi, akkor ne nyomkodd többször. A tolvajok kütyüjének az a lényege, hogy bezavar, direkt azért, hogy az ember többször is rányomjon a gombra, így feltérképezve ugrókódos távkapcsinál a lépcsőket. Sok frekit sem kell figyelniük, mert a rendszerek 24, 40, 432 (433) és 868 MHz-en működnek. Jellemző átlag a 433MHz. A rendszer mindegy, hogy kapuról, vagy autóriasztóról beszélünk. A leg biztonságosabb az oda, visszakommunikáló eszközök, mint a pageres cuccok, vagy mint a Hörmann kapurendszerek BiSecur rendszere. A pageres viszont csak akkor, ha folyamatos lekérdezés van, bár az meg zabálja a távkapcsi elemét, ha minden 2 percben ellenőrzi a vevő és a távkapcsi állapotot.
A pageresből a jobb rendszerek két csatornát használnak. Az egyik állapotkijelzéshez nagyobb távolságon, a másik viszont az indításhoz, vagy nyitáshoz (pl. autónál) kisebb távon (max. 5-10 méter).
Motornál szerintem semmi értelme a távindításnak. Üzemszerű bemelegítéshez nem kell sok idő. Ha beindítod, mire felveszed a bukót, meg elrendezed a golyóidat, már insulhatsz is. Autónál még megértem mondjuk télen, hogy kicsit előmelegíteni, hogy ne fagyjon be az ember valaga, de motornál... -
bajaki
őstag
válasz
sityupityu #68956 üzenetére
Én sem vagyok érte túlzottan oda, magamnak biztos nem szerelnék be ilyen kütyüt. Inkább arra irányult a kérdés, hogy mekkora munkával járhat beszerelni egy ilyet, de akkor valószínűleg tényleg nem nagy meló.
Mindenképpen megnézem a hétvégén a motort és értekezek majd. Köszönöm a segítséget!
-
forandor
tag
válasz
x50benelli #68948 üzenetére
Szia! Mehet bele.
-
perge666
veterán
válasz
x50benelli #68948 üzenetére
Üdv a klubban,és széles utat.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bajaki #68955 üzenetére
20-25 k értékben már lehet ezeket itthon is kapni. Automata szívató kell hozzá, a gyújtáskapcsolóval párhuzamosan kötik be és kb ennyi.
Nem is attól félek, hogy elindul a motor, hanem hogy leugrik sztenderről, vagy oldaltámasz esetén a magas alapjárat miatt forgó hátsó kerék okoz gondot.sityupityu: a kódolás nem gond, ez gyakorlatilag egy rádiós relé, nem bonyolultabb, mint egy vezeték nélküli csengő, csak a hangszóró helyett a relé kap áramot és zárja a gyújtás áramkört. Egy ugrókódos kaputávirányítót kell venni és annak vevőegységére kell lecserélni.
20 éve apám munkatársa is beletett egy ilyen a CBR 600-ba, igaz, ő autószerelő szakmáját tekintve.
-
válasz
bajaki #68955 üzenetére
Legelőször ilyesmivel valamikor tíz + éve találkoztam a keeway-nél meg a hasonló kínai motoroknál. Volt egy ismerősöm aki a negyedikről elkezdte nyomkodni véletlenszerűen az irányítót. Kiderült, hogy ez nem volt távolság neki, mert amikor ment le pár órával később akkor szembesült vele, hogy már járó motor fogadta. Ráadásul (bár ebben nem vagyok biztos) olyan dolgokról is hallottam, hogy a kódolást nem vitték túlzásba, így egy irányító kb minden harmadik motort indította.
Azóta ilyen távindító kütyüket fillérekért lehet rendelni a külföldi oldalakon és én nem hinném, hogy azoknak különb jelkódolása lenne mint amit feljebb írtam. Egyébként meg (persze ez csak az én véleményem) egy jó nagy baromságnak tartom az egészet. Semmi köze sincs a motorozás feeling-hez.
Az eredeti kérdésedre visszakanyarodva nem hinném, hogy autóvillamosságis tudás lenne szükséges egy ilyen beszereléséhez. Ha egyszer berakták és működik, akkor minden bizonnyal jól rakták be, sokkal inkább magával a kütyüvel van probléma szerintem. -
bajaki
őstag
válasz
sityupityu #68954 üzenetére
Logikus amit írtál a légszűrőházzal kapcsolatban.
Igen, nagyjából tisztában voltam ezekkel a tényekkel amiket leírtál, az biztos, hogy nagyon oda kell figyelni és jól meg kell nézni. Remélhetőleg nem kerüli el majd semmilyen apróság a figyelmemet, már amit észre lehet venni.Egy dolgot elfelejtettem írni az előző hsz-emben. Elvileg megcsinálták, hogy távirányítóval lehessen indítani a gépet, illetve valami riasztóféle is van benne. Ez vajon mekkora munkával járhatott? Már csak azért kérdezem, mert ha szakszerűtlen kezek által kerül bele mindez, akkor az negatívum bőven.
-
válasz
bajaki #68952 üzenetére
Az a légszűrőház gyári rajta. Viszont egy nyúlvány, aminek előre fele kéne még jönnie az hiányzik róla. Le van töve vagy le van vágva. Nem jó a kép, nem lehet pontosan látni, hogy mit csináltak vele. Valószínű egyébként, hogy direkt távolították el, mert így könnyebb hozzáférni a karbihoz.
Ha most átmennél a nagyrobogós topikban, akkor ott egyből azt a választ kapnád, hogy minimum egy 250-es robogót vegyél, viszont ez robesz a kakukktojás. Mert ugye itt nem 4T-ről, hanem egy 180-as 2T-ről van szó, tehát van benne kraft rendesen. Mármint ha jó a motor. Gyárilag nicasil-os henger van rajta, és bár nagyon el van fojtva, de még így is gyárilag 21 lóerős. Egy jó állapotban lévő így is baromi jól megy, de némi változtatásokkal - ráadásul úgy, hogy a marad rajta a gyári henger - akár 35-40 lóerőt is ki lehet ezekből hozni. Túlzás nélkül el lehet mondani, hogy egy legenda ez a motor a robogók között. Persze vannak nagyobb és erősebb 4T robogók, de egy ilyen jól kezelhető és könnyű középméretű robogónak amit ráadásul egy 180 2T blokkal szereltek (tehát könnyű is) mint a runner, nincs igazán párja. Itt az a baj ezeknél, hogy jórészt kb 90%-ban lestrapált állapotút lehet csak venni, ráadásul papírok nélkül. Ennél a motornál amit kinéztél egy jó jel, hogy van rá műszaki. Tehát a papírjai rendben vannak, bár ebből sajnos sokszor nem lehet kiindulni. Volt olyan, hogy mi is elmentünk megnézni egyet amin volt rendszám műszaki meg minden, de mindezek ellenére a robogó egy sapka sz@rt nem ért. A fényezése az már biztos, hogy nem gyári, de ez végül is nem nagy probléma. Viszont az nálam már eleve egy rossz pont, hogy hiányzik a légszűrőfedélből. Véleményem szerint rengetegszer állítgathatták jobbra-balra a dolgokat és szedhették szét ezt a motort, ezért is hiányzik onnan ez a darab. Ha hozzáértő ember nyúlkál hozzá, akkor még ez sem baj, viszont egy törött vagy szándékosan megrongált légszűrőfedelet visszarakni/rajtahagyni nálam az már az igénytelenség kategóriája. Na mindegy, az majd csak ott a helyszínen derül ki úgy is, hogy valójában milyen állapotban van.
Tehát nagyon észnél kell lenni, mert bármilyen alkatrészt is kell venni hozzá minden legalább a duplájába kerül egy 50-es márkás robogóhoz viszonyítva. Egyébként általánosságban ugyanazokat kell nézni mint egy 50-es robogónál a szilenteket is beleértve, amiket már te is írtál. Igazánból nagy okosságokat nem tudok írni, de az biztos, hogy nagyon oda kell figyelni egy ilyen megvételénél, mert ez a robogó testesíti meg a fiatal suhancok kedvenc motorját akikre ugye nem jellemző az, hogy kímélnék a motorokat.
Az első lámpa is gyári benne (más bele sem menne). A 2005 előtti runnerok-nál ugyanazok az idomok és lámpák vannak mindegyik típusnál, mindegy hogy hány köbcentis, vagy hogy 2 vagy 4T-e.
Régen volt egy nagyon zsír 180 fxr nekem is, de csak rövid ideig volt nálam mert semmi papír nem volt hozzá, ezért inkább megváltam tőle. -
válasz
koxkids #68951 üzenetére
Persze, nem azért mondtam, csak úgy megjegyeztem az árát. Amúgy ez egy nagyon baba cső, ráadásul még jól is néz ki. Mellé nem nyúlsz vele az biztos.
Viszont valamennyire majd utána kell hangolni a a robogót ennél a csőnél csak úgy , mint a doppler-nál. Nem kötelező, de azt a kis teljesítménynövekedést amit tud adni csak úgy lehet majd kihasználni.
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Lassan 2 éve elégedett tulajdonosa vagyok Gilera Runner 50 SP robogónak. Igaz, nem sokat volt használva, a 2 év alatt jó ha 1500-2000 km-t tettem bele (most hirtelen nem tudom pontosan mennyivel vettem).
Most azonban úgy adódott, hogy rendszeresebben is tudnék motorral munkába járni, azonban mivel nem vagyok kis termetű egyén (~120 kg), jelenleg csak úgy érzem, kínzom a kis 50-es konstrukciót, nem igazán alám való, no meg egy kicsit dinamikusabb gyorsulásra is vágyom. Néha-néha eljárnék motorozgatni a munkába járáson kívül is.
Szóval, arra gondoltam, hogy leváltom egy 180-as, rendszámos FXR-re (A2-es jogsim van). Mit gondoltok, elég lehet ilyen alkatú ember alá is?
Ha minden jól megy, szombaton megyek megnézni egy példányt. Konkrétan ezt.
Van 1-2 ismerősöm aki kicsit jobban ismeri ezeket a motorokat, de sajnos most egyikük sem ér rá, így kénytelen leszek egyedül menni és az 50-essel szerzett tapasztalataimra, illetve az olvasottakra/hallottakra hagyatkozni, valamint a telefonos távsegítséget igénybe venni a haverok részéről.Ami így egyből feltűnt nekünk, hogy 125-ös SR légszűrőház van rajta, illetve 50-es első lámpatest (bár ebben nem vagyok biztos).
Mire kell külön figyelni az FXR-nél, ami mondjuk az 50-es testvérénél nem jöhet elő?
Blokkttartó szilenteket olvastam, hogy szokott gond lenni. Ne csörögjön zörögjön gondolom, egyenletesen húzzon, szívató működését megfigyelni, stb.Mit gondoltok, érdemes megnézni ezt a példányt a képek alapján?
-
válasz
sityupityu #68950 üzenetére
Hát nem sokkal drágább, valami meg muszáj, mert tuti nem tesz jót a teljesítménynek és a fogyasztásnak hogy kifúj a dob előtt. Jön a jó idő, felébred téli álomból a kis moci.
Szerintem megrendelem ezt, köszönöm a segítséget!
-
-
válasz
sityupityu #68930 üzenetére
Ehhez mit szólnál?
Korábban ha jól emlékszem lehet írtad, ez is jó darab lehet gyári pótlásra. -
mumtaz
senior tag
válasz
macilaci78 #68939 üzenetére
Az. Ez a hazafelé lerobbanós törzshelyem. Melóba menő törzshelyem jobb, mert ott meg csak 1Km és végig lejtő. De ott döglöttem már le vagy 6X az elmúlt 5 évben.
-
Telda
addikt
válasz
sityupityu #68945 üzenetére
-
Én pl ennél a motoforce rugószettnél is mintha hosszabbnak látnám az egyik végét. De én nem foglalkoznék ennyire ezzel. Ha megnézed a kuplungodat, akkor láthatod, hogy ha mindkét szára rövidebb lenne, akkor is be lehetne rakni, simán befér. Persze jobban megfeszítve másképp viselkedik, de ezt úgy is próbálgatni kell, hogy melyik lesz pont jó bele, papír szerinti erősség szerint úgy sem lehet kuplungrugót beletenni, ahány motor annyiféleképpen fog viselkedni ugyanaz a rugó. Inkább a kampó része a lényeg, ha megnézed mindegyiknél az egyik oldal kicsit eltér a másiktól, hogy könnyebben be lehessen akasztani amikor már az egyik fele benn van és feszítve van a rugó.
Én soha nem is szoktam nézni ezeket a dolgokat, elméletileg bármelyik rugó bemegy bármelyik kuplungba kivéve azt a fajtát amit pl a doppler használ előszeretettel, hogy a két kampó egymáshoz képest 90 fokkal el van tekerve gyárilag. Azt kell nézni, hogy mina vagy piaggio kuplungba kell-e a rugó, nagyjából stimmeljen az átmérő és a hossz, na és persze ötvenes legyen ne valami maxi robogóba való (már a 125-ös is a maxi kategória). Itt van pl ez az olcsó szett, még nekem is van itthon ebből. Tuti, hogy bele lehet operálni a kuplungodba. Még a spirálrésze is rövidebb mint ami neked benn van, de a fehér belőle pl annyira halovány gyenge, hogy hiába lesz kicsit megfeszítve jobban, szerintem így is gyengébb lesz a jelenleginél. Az a baj, hogy az ilyen dolgokat csak úgy lehet teljesen jól belőni anélkül, hogy tuti biztosan ne nyúlj mellé, ha neked vagy valami ismerősödnek vannak már ilyen motyói felhalmozva és lehet kísérletezgetni, mert amennyi gyártó annyi fajta erősség van, ami az egyiknél lágy az a másiknál már a médiumot takarja stb. -
Telda
addikt
válasz
sityupityu #68943 üzenetére
Köszi, akkor marad a racing
.
Esetleg kuplung rugó ügyben sikerült valamit nézni? -
Igen, mind a két linkelt flakon forgalomban van jelenleg is. Semmit se számít. A különböző cégek különböző helyekről szerzik be az olajokat, és a castrol variál a kinézettel attól függően, hogy melyik az elsődleges célország (országok). Ezért van ez a sokfajta külső. De ugyanaz van mindegyikben.
Igen, én is hallottam már a hamisítás dologról, de ennyi erővel akkor bármelyik olajat hamisítják. Megbízható ismert helyről kell venni mint minden mást, és szerintem ebből nem lesz baj. Kerülni kell az olyan helyeket, ahol gyanúsan olcsón adják.
A sima power 1 az ugyanolyan fél szintetikus olaj csak mind a fentebb említett repsol. -
Telda
addikt
válasz
sityupityu #68941 üzenetére
-
Szerintem jó eséllyel ugyanazok, csak két különböző kiadás. Az olajgyártók sokszor variálnak a flakonok kinézetével.
Ja, és biztos vagyok benne, hogy ezek a scooter olajok nem teljesen szintetikusak, hiába van az a magyar ismertetőnél. Kétezer forintért nem lehet full szintetikus olajat venni. Ráadásul ismerem is ezt a fajta olajat. Az egyik linknél oda is van írva, hogy synthetic blend, azaz szintetikus keverék. Van amikor semi synthetic felirat szokott lenni, ami szó szerinti fordításban fél szintetikust jelent. Ha megfordítod, akkor a hátulján az idegennyelvű ismertetőben ez tuti, hogy oda is van írva. -
Telda
addikt
Hali!
A két olaj között mi a különbség, a dobozon kívül?
https://alkatreszek.hu/repsol_2t_sco_i
https://alkatreszek.hu/moto_scooter_2t -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #68937 üzenetére
Van is mit égetni. 115 kiló vagyok, és, mint aki lenyelte a bukósisakot. Telóm dobta is az értesítőt, hogy teljesítettem a napi 15000-es lépésszámot.
Egyébként szinte pont ugyanonnan toltam haza pár éve a Speedfightot is.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
koxkids #68934 üzenetére
Na bakker. Mai théma. Bementem dógozni a jetivel. Elkezdett hibát dobni fojtószelepre, de ment. Na mondom, akkor meló után irány haza és van itthon bontott fojtószelepem. Na annyi is lett. Bp. Dagály utcában kész. Alapjáraton ment, csak nem érzékelte, ha gázt adtam. Nosza hát, tolás hazáig. Cca másfél óra, 6,5Km. De jó volt. Na itthon másik fojtószelep rádug, hibakós töröl. Valóban az volt a ludas.
-
válasz
sityupityu #68932 üzenetére
Köszi nektek, most írtam a korábban linkelt cégnek, hogy mikor várható a beszerzés, ha soká, akkor megveszem azt amit ajánlottál még.
-
-
válasz
sityupityu #68930 üzenetére
Értem, köszi.
A rezonátoros csövek pedig mindenképp hangosak nem?Abból nincsen "szolid" verzió..
-
válasz
koxkids #68929 üzenetére
Közben azért nézelődtem, és sajnos itthon csak állóhengeres minarelli-re találtam a korábban említett doppler-t. Egyébként ez sem teljesen gyári cső lett volna. Bár nem rezonátor, de a gyárihoz képest ez is egy pörgősebb cső, mindenképp utána kellett volna hangolnod valamennyire a robogót. Kár hogy nem lehet kapni, mert egy baromi jó cső egyébként.
Ha teljesen gyárit akarsz akkor pl ez egy jó alternatíva. Ezzel pluszteljesítményt nem fogsz kihozni és nem is néz ki olyan jól mint a doppler, de ennél semmit sem kell hangolgatni csak kicserélni a régivel. -
válasz
sityupityu #68928 üzenetére
Hát inkább gyári, nem akarok az utca réme lenni a rezonátor miatt
Aránylag csendes kivitelt keresek. -
-
válasz
sityupityu #68605 üzenetére
Szia!
Olyan kérdésem lenne, hogy nagyon aktuális már a csere, főleg hogy itt a jó idő. Sajnos a korábban linkelt kipufogó nem rendelhető, mit tudsz helyette ajánlani?
Aprilia SR50 Stealth LCKöszi!
-
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy véletlenségből nem tudja-e valaki hogy a Sym Jet (2000-es évjárat) melyik motornak a koppintása motorikusan?
Köszi
-
takessz
senior tag
válasz
sityupityu #68900 üzenetére
Megvan hiba forrása hengerfej nél kifúj valszeg a tömítés elfáradt 24k km
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #68920 üzenetére
De abban nincs semmi móka, ha ott nyomja ki.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #68918 üzenetére
Minek pepecselni a fecskendővel? Ha olyan, akkor szelepfedelet levenni és beindítva emelt fordulaton járatni kicsit. Hidd el, kiszórja a felesleget. Csak közben figyelni kell, mert úgy teljes az élmény.
lehetőleg fehér öltönyben.
-
Én soha sem találkoztam még olyan típussal, hogy a gyárilag megadott maximális mennyiséget betöltve az túllépte volna a nívó felső határát. Nem azt mondom, hogy nem létezik, de én még nem találkoztam ilyennel.
Autónál pl már én is jártam úgy, hogy a nem normális beleöntött egy vagon olajat. De én már akkor tudtam, hogy ez történt amikor kérdeztem tőle, hogy hol a maradék olaj (én vittem neki oda). Azt mondta,hogy nem maradt semmi mert beleöntötte mind, így lett megfelelő a szint. Mondom neki gratulálok öregem.
Nekem szintén bő félliterrel több került így bele. Mindig én csinálom az olajcseréket, de volt pár dolog amit javítani kellett az autón, gondoltam akkor már cserélje ki az olajat is. Hiba volt.
Ez egyébként pont nemrég, kb 3 hete történt. A nívópálca helyén bedugtam egy vékony csövet és fecskendővel szedtem le a felesleget. -
suste
veterán
válasz
sityupityu #68915 üzenetére
gyárilag megadott mennyiséget beletöltve, az általában a nívó felső szintjéig szokott érni. Autóknál és motoroknál is
Jó lenne, ha így lenne, de ...
Vannak elég nagy eltérések is, amiket amatőr/lusta szerelők jól el is rontanak azzal, hogy beleöntik amit olvasnak a leírásban. (Volt autonal hogy több mint fél litert kellett leereszteni, hogy csak maxig érjen a szint.)Ezt a nem becsavart nívós mérést én is hallottam már, és ez alapján néztem én is.
Jó lenne tudni a tutit, mert úgy emlékszem hogy a hasznalatiban nincs róla szó, csak hogy nézd a nivot, min/max. -
Igen, meg kellett volna nézni, hogy mit mutat beleöntve a frissen 9 decit és akkor most nem kéne találgatni. Meglehet, hogy pont az az egy deci hiányzik belőle, hogy teljesen felérjen. 800 kilométer után nem kell semmilyen robogóban olajat cserélni, nyugodtan mehetsz vele. Szerintem jegyezd meg, hogy most hol áll, és menj vele pár rövidebb utat aztán nézd meg, hogy van-e valami változás.
s a nivot nem becsavarva kell nézni alitolag hanem csak oda rakni ahol a menet van
Na ezt meg nem mondom most neked, hogy a tiednél ezt hogy kell nézni. Mondjuk ilyenről még nem hallottam, de ettől függetlenül még létezhet. Viszont általánosságban az elmondható, hogy a gyárilag megadott mennyiséget beletöltve, az általában a nívó felső szintjéig szokott érni. Autóknál és motoroknál is. Tehát az szokott lenni a maximális mennyiség.
-
Zin
őstag
válasz
sityupityu #68913 üzenetére
9 deci ment bele 1 liter helyett 800km-t mentem vele kb.Nem fustol se hidegen se melegen.Télen ált sokat ugye de jön a szezon ülők rá minnél elöbb.Olajat kene cserelnem s utanna figyelgetnem nemde?Mivel pont 1 L van előirva s a nivot nem becsavarva kell nézni alitolag hanem csak oda rakni ahol a menet van s akkor kell h elérje a szintet végig.
-
-
Zin
őstag
épp nivó-t eléri az olaj az mennyire egeszseges?Inkább egy gyors olaj csere s mehet a tavaszi szezon nyugodtan?4t 150ccm ről van szo!
-
-
gabe_
őstag
válasz
sityupityu #68908 üzenetére
Nagy ötlet mi?
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #68908 üzenetére
Már itt is feltámadt a szél,de az eső is eseget.
-
-
válasz
Topiccsendőr #68902 üzenetére
Nem tudom. Soha sem csináltam ilyet, meg hát nem is értek ilyen szinten a finom elektronikához. Ha ilyen gondom volt akkor mindig cdi-t cseréltem.
-
mumtaz
senior tag
Miért mindig hosszú hétvégén van sz@r idő?
-
gabe_
őstag
-
Topiccsendőr
addikt
Szia mindenki.
6kabeles belpiacos yamaha jog z next zone cdi vel van gondom, fordulatszamkorlatos. Nem szeretnek masik cdi t venni, ha egy forrasztassal meg tudom oldani a kinyitast.
Esetleg a cdi rol barmilyen informacioja valakinek, kapcsolasi rajz, egy ugyanilyen 6 kabeles oem kinyitott cdi je, ha lenne vizsgalat celjabol... vagy barmilyen hirmorzsa, az nagyon jol jonne. (Mar elolvastam az internetet. Semmi a 6 kabelesrol, csak az 5 kabeles van mindenhol)
Pityu esetleg?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Viccrovat
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- PlayStation 5
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! MacBook PRO 13" 2020 4TB3 - i5 I 16GB I 512SSD I OS X Sequoia I Cam I Gari!
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Keresünk dokkolókat
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest