- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kpal
nagyúr
Valakinek van itt Yahama Aeroxa ? Mik a tapasztalatok meg bízható ugye nem nagy az étvágya ?
-
priti
addikt
válasz
runner 125 #14997 üzenetére
Hol jobban, hol kevésbé, de egész nap esett az eső. Pár napig még szabin vagyok, majd írok ha szétkaptam.
Csomagtartóban elég erős benzinszag van. Csöveket lehet cserélni kell majd. A tanksapka felől szigetelt elméletben, mégis büdös, erősen. Mostmár biztos hogy szét kell szedni, mert ez nem volt átnézve. Állításuk szerint kétszer átnézték. LOL
Előkészítettem a szerszámokat mert délután úgy nézett ki hogy megjavul az idő, de aztán mégsem. Mindegy, ahogy elkezdtem az első dolog ami fogadott, hogy az akksi is csak úgy belevágva a leszorító sehol, mondjuk a saruk legalább szigeteltek, de csak egy csavar fogja a nagy semmit, gondolom más az akksi mérete és sehol nem gyári, így ami nem fért bele azt csak úgy kihagyták. Én kértem az új akksit bele, de ha ezt tudom... ráadásul hátsó gumiból is újat tetettem fel, amihez azért már szét kell szedni és azt feltették. Ú mi lesz itt.(#14998) salieri.
Nagyon furcsa. Lehet hogy nekem is ez van, mert nagyon összecsengenek a tüneteink. Ez is olyan hiba, hogy igazából nem értem. A gyujtótrafó csak nagyfeszt állít elő a gyertyának, namost a tranzisztoros/tirisztoros gyújtásnak pont az az előnye, hogy nem függ a fordulatszámtól. Nem vágom hogy tud az így "döglődni" azt hinném hogy az vagy jó vagy nem.
-
priti
addikt
válasz
salieri. #14976 üzenetére
Neked durrogott a kémény?
(#14993) mocsanisi
Ha durrog az már egyértelmű gyújtás probléma, nekem nem durrog ez a gondom. Olyan, miután berúgtam hidegen, mint amikor váltós motorral indulnál dombon és nem húzol elég gázt mielőtt felengednéd a kuplungot.
Ráhúzom a gázt miután beindul és csak fullad tőle, alapjárat fölötti fordulatra nem megy. Ha visszaengedem a gázt amikor elmegy a hangja az alapjárat megy tovább, nem áll le, csak gázra kezd el fulladni, az alapjárat stabil. Ma melegen is csinálta egyszer, hogy indultam lámpánál elindult a motor ment fél métert aztán torpant egyet, torpanás közben ha több gázt húzok akkor meg egyszercsak kilő és alig bírom lenyomni, hogy ne álljon ki kerékre, alapjáratról kevés gázzal lassan kigyorsítva néha ha picit is, de torpan. Ha a lámpánál húzogatom, mint ha nem lenne alapjárat és attól félnék hogy leáll, majd így indulok akkor nem torpan. Lehet hogy el kéne vinni egy hosszabb útra tartósan pörgetve 50-60 körül, ki tudja mennyit állt. -
mocsanisi
senior tag
Nekem gyújtás körüli gond volt az apriliámnál, ami konkrétan annyi volt hogy ellenállás nélküli gyertya volt benne ellenállás nélküli pipával. Na most ez így tönkrevágott egy gyújtásalaplapot, egy CDI-t, meg egy fesszabályzót. Nekem annyi volt hogy gázadásra brummogott, nem pörgött fel, kipufogó durrogott. Hol előjött hol nem. Aztán egyszer csak, már menni se lehetett vele. Egyszerűen ezt fórumon keresztül nem fogja neked senki megmondani, nálam is mindenre tippeltek. El kell vinni szerelőhöz
-
priti
addikt
válasz
Topiccsendőr #14990 üzenetére
sehogy, én csak olyan emberrel igyekszem összefutni, akinek már volt ilyen gondja konkrétan JOG-al.
Lehet hogy igaza van amúgy és a szivatóval lesz a baj, csak nem értem, ezért örülnék az indoklásnak, hogy okosodjak. Én azt teszem fel, hogy hidegen picit több benya kell az alapjárathoz amit ha nem kap meg leáll és ha felteszem hogy a szivatóval van a baj, akkor nem kapja meg.
Lehet hogy nincs igazam vagy lehet hogy megkapja, mert alapjáratnál a szivatónak nincs szerepe, mert másképpen van megoldva, én nem értek hozzá, csak érteni szeretném mi a gondom ha ez a gondom. -
priti
addikt
válasz
Topiccsendőr #14986 üzenetére
Ugyanakkor már két embertől olvastam ezt, vagy hasonló tünetet, az egyiknél gyertyacsere, a másiknál meg gyújtótrafó csere oldotta meg. Na most legyek okos.
Lehet hogy szivató, lehet. Csak nem értem hogy akkor miért nem áll le az alapjárat. Olyan logikátlannak hangzik.
-
cstomi15
tag
válasz
Topiccsendőr #14983 üzenetére
Volt fúrva a henger igen, 40-ről 40.25-re.
-
priti
addikt
válasz
PLaci58 #14981 üzenetére
hááát és ilyen zárt automata szivatóval stabil az alapjárat hidegen? Csak le kéne állnia azért akkor annak is az első pár másodperc után, nem? Lehetne végülis szivató is, csak túl szép az alapjárat rögtön az első idítás után is a hideg blokkal azért vagyok szkeptikus, illetve gondolok inkább valami gyújtás körüli gondra... hogy pont egy ilyen 2 perc után reprodukálhatatlan viccbe futok bele, az a jó hogy ha két percet ment a motor utána már fingod sincs, hogy megoldottad e a problémát azzal ha állítasz vagy cserélsz valamit, csak másnap reggel derül ki.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
PLaci58 #14981 üzenetére
Forgattyúházban nincs baj a benzinnel, amit ő látott hengerfejleszedés után az benzinpára volt a melegtől. Én előbb gondolnék valami alapvető hibára, ami felújítás után szokott lenni, pl nincs kimérve a gyűrűhézag, vagy nincs leélezve az átömlőcsatorna, kipufogórés aztán ott valami jóban lett valamivel. Aztán lehet nem ez van, de gyakori az ilyen eset.
-
PLaci58
addikt
válasz
cstomi15 #14978 üzenetére
A beindul leáll játék szerintem dugulásra utal. A porlasztó szokott ilyet csinálni amikor a tűszelepnél el van dugulva. Mosd ki a tankot. A forgattyúsházban benzinnnek szerintem nem szabadna lennie. Próbáld meg leszerelt kipufogóval. Attól hogy nem indul be még ki kellene mennie a kipufogón a benzingőznek.
Tehát vagy porlasztó dugulásra vagy kipufogó eltömődésre tippelek.priti!
Akkor érdemes megnézni az automata szivatót. Műanyag henger a porlasztón. Fűtést kap és mint egy termosztát zárja a plusz benzin útját amikor felmelegszik. Ott elvileg lehet állítani a tüske magasságát. Az is lehet, hogy állandóan zárva van. -
priti
addikt
válasz
PLaci58 #14979 üzenetére
Az a baj, hogy sehogy nem lehet vele elindulni hidegen, egyszerűen nem lehet felpörgetni, mert azonnal fullad. Ha a levegőben van a hátsó kerék sem indul el, húzhatod akárhogy a gázt, szóval tuti nem lehet vele elindulni ha rajta ülsz. Egy dolgot lehet csak tenni, várni két percet alapjáraton és utána minden ok. Nem az a gond hogy nem bírom ki azt a két percet, csak utálom ha valamim nincs rendben. 15km-re fogok vele eljárni redszeresen és bazira nincs kedvem tologatni, még csírájában szeretnék mindent megoldani. Az üzembentartás a célom, a megelőző karbantartás, nem akarom megvárni amíg egyszercsak leáll gázadáskor... értesz.
-
PLaci58
addikt
Ne vegyél bele semmit. Jó az a gyertya is. Az automata szívató is jól lehet beállítva, ha simán indul és stabil az alapjárat hidegen, melegen. Hidegen nem kell rángatni a gázkart. Finoman biztos el lehet vele indulni. Lehet állítani a szivatón, a karbin, de akkor lehet, hogy többet fog enni.
Nem értem mi bajod volt a verhovinával. Nekem is volt. Beállítottam a gyújtást, a karbit és semmi gond nem volt vele. Mondjuk 1x megszívattam magam amikor vettem bele Champion gyertyát az izolátor helyett. Gyönyörűen ment 60-at, csak ha visszavettem a gázt le akart állni. Ha nincs gond a motorral felesleges gyertyát is cserélni (szvsz). -
cstomi15
tag
Sziasztok!
Tegnapi nap folyamán valami miatt teljesen meghalt a motorom. Tegnap végre sikeresen végeztem a nagy felújítással, nagy vidáman vittem is ki az utcára kipróbálni, mentem vele 4 kört, nagyon faszán ment a gép. 1-2 óra múlva újra akartam menni a motorral, el is indultam vele, de az utcán egyszer csak elkezdett erőlködni, szaggatni a motor, gázhúzásra le is fulladt. Nagy nehezen hazaszenvedtem vele, itthon berúgni is nehezen sikerült a motort, mikor elindult, járt egy pár másodpercet, majd le is fulladt. Ettől kezdve minden egyes indításnál ugyan ezt produkálta, pár másodpercig jár, majd lefullad. Ha sztenderen gázt adok neki, akkor szintén akadozik, erőlködik, majd lefullad.
Már minden egyes dolgot átnéztem rajta, amit csak lehet, karburátort kipucoltam, légszűrőházat megnéztem, szívócsonkot és a membránházat is megnéztem, nincs-e véletlen valami dugulás, kipufogót leszereltem, megnéztem, nincs-e eltömődve, de semmi, minden normálisnak tűnik.
Minden egyes mechanikus részt átnéztem, amit csak tudtam, már csak az elektromos rendszerek vannak, melyekről nem tudok semmit, azok okozhatnak esetleg ilyen problémát?
A történethez hozzátartozik, hogy bejáratós a robogó, 1:40-es keverékkel használom.
A motoron cserélve lett a főtengely, dugattyú, főtengely csapágyak, szimmeringek, membránház, variátor görgők, szíj, benzincsap.Nem tudom, hogy ez hiba-e, de azért leírom, amikor leszedtem a hengerfejet, a hengerből kipufogófüst szállt ki, illetve amikor a hengert is leszedtem, a forgattyús ház aljában kb. 1 centit állt az olajos benzin.
-
priti
addikt
válasz
salieri. #14976 üzenetére
aha, szóval nem engedted vissza a gázt, amikor torpanni kezdett és ettől leállt.
Akkor trafó lesz nekem is, mert amikor beindítottam reggel és alapjáratról akartam felpörgetni, akkor nekem is lefulladt ha nem engedtem vissza a gázt, aztán amikor elsőre felpörgött onnan már jó volt. Tuti ott lesz valami a gyújtás körül szerintem is. Igaz lehet, mert a srác meg valami drága gyertyára cserélt, nem ugyanolyanra és azzal meg lehet hogy jobb volt még a félkész trafója. Köszönöm szépen a segítséged -
priti
addikt
válasz
salieri. #14973 üzenetére
...és neked is csak hidegen csinálta? Például elugrottam ma reggel a postára, kb. 1km, feladtam egy csekket és visszafelé már önindító, gáz és azonnal ment, pedig 30-40-ekkel tudtam haladni, még csak nem is húztam egyáltalán, persze hidegen egyébként sem szoktam semmit kínozni, aminek motorja van.
(Bocs mindenkitől, hogy nem egybe írtam, de csak megkérdezem már biztos ami tuti)
-
priti
addikt
válasz
salieri. #14973 üzenetére
...na akkor az is lehet látod, én azt azzal zártam ki, hogy akkor melegen is torpanna hüm-hüm, jajj de nagyon jó lenne ha nem szopakodnék vele. Utálom amikor nem tudni pontosan, hogy mi a baj. Most kezdhetek vaktában alkatrészeket venni? Mindegy gyertyát úgyis kell cserélni, végtére is most vettem, az a biztos ha cserélek.
-
priti
addikt
válasz
DigitXT #14970 üzenetére
Tuning fórumon olvastam, hogy egy srácnak ugyanez volt és a gyertyacsere megoldotta, mondjuk az olasz vas volt, nem japán, de ezért gondoltam, hogy na akkor tuti nekem is ez lesz, mert egyébként nagyon rendben van a motor minden szempontból, tényleg jó. Mindehol láthatóan a motorral egyidős pálcika kisszék matricák, szóval tényleg japcsiból jött belpiacos konténeres cucc. Nagyon meg vagyok vele elégedve amúgy, látszik, hogy nem egy szétgyilkolt darab.
Gyertyaképeket már letöltöttem, majd azt is megnézem. Szerelési útmutató alatt csak azt találtam ami ezzel kezdődik, de ebben nincs semmi.
Szivatóállítás hogy megy ezeknél? Van egy csavar és azon tekersz egy picit és ennyi? Vagy bonyolultabb? Alapjárathoz gondolom, hogy kapjon levegőt vagy dúsabb legyen biztos lesz valami csavarka, bár azzal nincs gond, pöccre indul és szépen pöfög.(#14971) persuader
Ha tél lenne egy szavam se lenne, de így ... ha most járatni kell indulás előtt mi lesz télen? Nem fűtött a hely, ahol tárolom...
-
priti
addikt
Sziasztok
Vettem egy ilyen 2004-es digit japcsi belpiacos jog-ot kereskedőtől, ami ráadásul szervíz is és itt van helyben, kértem hogy nézzék át. Marhára átnézték.
Azt csinálja, hogy hidegen csak alapjárat van, ha gázt húzok megfullad, nem pörög fel. Ha pöfög egy-két percet akkor rendben van utána. Ha jól tévedek ez csak sima gyertyacsere lesz. Ha nem jól tévedek javítsatok ki. Kedvem lenne ugyan visszavinni, de ezek után nem sok kedvem van... ezekhez, akik így átnézték... meg amúgy a motor nagyon erős, simán emeli az elejét a 90kg-om ide-oda, végig jól húz szóval a blokkal nagy gond nem lehet.Nagyon nem vagyok szerelgetős, de egy gyertyacserét azért bevállalnék. 15 éve, köjökként volt egy kormányváltós két sebességes verhovinám. Azt szereltem két napig zéró pénzből, hogy aztán fél napig menjen, megutáltam a szerelést. Remélem nem kezdődik újra... Honnan lehet letölteni szerelési útmutatót a jog-hoz? Első robogóm, még azt sem tudom melyik borítás hogy jön le, szóval nem ártana... nyilván megtalálom a gyertyát, csak értitek ezek után marhára ki lehet tisztítva... csak nekem kell átnézni a végén.
-
DigitXT
félisten
válasz
PLaci58 #14962 üzenetére
A Gilera nekem túl quados kinézetű.
Jah, brutál böszme orra van: szokott egy állni nálunk a cégnél.---
MÁS: ma este ismét kivettem a hangtompítót, és többet nem
rakom vissza... Nem érdekel, ha 70 éves koromban emiatt egy
kicsit rosszabbul fogok hallani (amúgy nem biztos, mert sajna
a szélzaj is ott van a szeren, főleg nagyobb tempónál pl. 80+),
de ha 28 évesen ottmaradok a f*szfej autósok miatt, akik nem
néznek, nem látnak, és (hangtompítóval) nem is hallanak...Történet dióhéjban: ma délután, a melóból hazafelé jövet féktávon
belül** elém kanyarodott egy "békésen parkoló" autó, mindenféle
előjel nélkül, és a mellékelt ábra szerint nulla körültekintéssel.Durva, hogy még akkor sem nézett balra, amikor kidugta az orrát:
ha még akkor megáll (csak kicsit kikanyarodva), akkor kikerülöm,
és kész. De nem, ő "telibe" kanyarodott, szóval nem maradt más,
mint satulni kegyetlenül... Az út meg épp vizes volt, tehát nem is
nagyon mertem az elsővel "keménykedni": a hátsó megcsúszott,
de az ilyenkor nem sokat lassít. (Sz'l technikailag sajnos nagyon
elbaltáztam a vészfékezést.) Így azon múlott, hogy nem vertem
telibe oldalról a baromarcú kocsiját, hogy azzal együtt, hogy nem
nézett sehova, legalább elég lendületesen csinálta a manővert*, s
mire odaértem, pár centivel (!) elhúzta előttem a seggét. Mondjuk
én kb. 10-20-szal mentem volna a becsapódás pillanatában, tehát
biztos lett volna belőle gáz - de így ráfoghatjuk, hogy megúsztam.Tanulság: parkoló autóknál fokozottan óvatosan, meg vizes úton
is, illetve célszerű kihasználni, ha már vizes, és megnézegetni a
gumik és a fék "határait" olyankor, amikor ez biztonságos, hogy
ha éles helyzet van, akkor merje az ember úgy "adagolni", ahogy
kell, mert a motorja (és saját maga) összetörése múlhat rajta.*: ebből egyébként az is következhet, hogy látott korábban, de
úgy gondolta, hogy elfér...! Ez mondjuk egy tipikus vezetői hiba,
amikor a "másik" távolságát fölülbecsüli, a sebességét meg alul.Szentségeltem neki egy sort (miután megálltam az autóján túl
kb. 5 méterrel): valamit mintha még makogott volna vissza, de
aztán mentünk a dolgunkra. (Azért remélem észrevette magát.)**: technikailag lehetséges, hogy még nem volt féktávon belül,
hiszen ha egy rendes vészfékezést hozok össze, akkor biztos
jó pár méterrel előbb megállok... (Persze ettől még ugyanúgy
szabálytalan volt az indulása: index nuku, körültekintés nuku,
a szabályosan közlekedőt vészfékezésre kényszeríti, de úgy
legalább rajtam nem múlott volna az, ha megállok akkor OK.) -
slynevem
tag
válasz
runner 125 #14966 üzenetére
Ne haragudj a szóhasználatért hirtelen ez jutott eszembe melóban meg annyira nem érdekel a fogalmazás.Nem több ideje, mint 19 éve élek Pesten ami megegyezik az életkorommal is
Köszi a tippet akkor körülnézek még.Találtam egy honda robogót is.Meg holnap megyek az M3-as melletti robogó üzletbe.Csak kicsit óvaintettek tőle.Mármint az ilyen centrumban nézzünk járművet dologtól. -
runner 125
nagyúr
válasz
slynevem #14960 üzenetére
"motrok"
Le sem tagadhatod, h győri vagy.
"Yamaha Jog 3KJ városi robogó Ha eleged van a lassan 400 Ft-os benzinárból akkor itt van egy jó kis városi robogó. Erős motorral simán kiugrik alólad ha nem figyelsz. ! KEZDŐKNEK NEM AJÁNLOTT! "
Jah, és átlagban ilyen használat mellett 4 litert ez is megeszi.
A 180-as Runner-em nem ugrik ki alólam, pedig néha hasonló adrenalin emelkedést nyújt, mint a haverom 600-as Gixere.Neppernek tűnik, ilyentől ritkán vesz az ember jó motort, mivel elsődleges náluk a külcsín, két kiló szilikon és egy mosás.
Próbát megérhet.PLaci58
Jah, az feltűnt h a bikalakat rajta van minden.
..nem is a készakarva húzásokról beszélek, de amikor 30cm választ el két gépet az nálam már nem fér bele.
Ha, mentünk valamerre túrázni, s megálltunk én erre kifejezetten allergiás voltam. Soha nem engedtem mellétolni másik motort. -
bambucsa
csendes tag
válasz
mocsanisi #14959 üzenetére
Valószínű a tuning kimerül abban, hogy 6,5 g-os görgő helyett belerakott egy 5,8-asat, vagy 5,5-t. Azzokkal tényleg kiugrik alólad, főleg, ha nem vagy 120kg
Megnézed, kipróbálod, ha nagyon pörög a motor mikor mész vele, akkor 100% hogy kissebb benne a görgő. Ami nem baj, városban legalább pörgős lessz a gép, de 70-nel nem bírsz vele menni az tuti
-
PLaci58
addikt
válasz
DigitXT #14956 üzenetére
Inkább a Piaggio. A Gilera nekem túl quados kinézetű. Ott egyébként nem tudom milyen márkáket láttam, de mintha keskenyebbek lettek volna elöl. Olyan szép, komoly motorok voltak. Ahogy az árakat elnéztem mostanában nem veszek
Szalonban új Peogeot 50-esek 270 € körül már kaphatóak. Mondjuk láttam motort 10K €-ért isrunner_125!
Gondolom ez hozzáállás kérdése is. Nem láttam, hogy más motorjához értek volna.
Azért minden motort lelakatolnak ám ott is
Ahogy elnéztem inkább munkábajárásra mint szórakozásra használják a motorokat.
Nekem a Hammer is tetszik. Az az oldalkocsis nem semmi. Akkora mint egy autó. -
-
slynevem
tag
válasz
runner 125 #14957 üzenetére
Ez a hirdetése: [link]
Kicsit fura dolgok vannak egyébként benne.Hirdetésekben nem vagyok laikus csak a motrok terén.Nem írja, hogy lenne benne tuning, de nem hiszem, hogy egy ilyen kaliberű gyűri robogó csak úgy elugrana ha meghúzom a gázt...
Ötlet? -
mocsanisi
senior tag
válasz
runner 125 #14957 üzenetére
Ezen én is jót röhögtem, hogy nem ajánlja kezdőknek
Tiszta erőgép
-
runner 125
nagyúr
válasz
PLaci58 #14952 üzenetére
Bírom ahogy sokan tárolják őket az utcán, rendesen mint egy szalmakazal. Olaszoknál csont ez a helyzet. ..én tuti nem tolnám be ennyi motor közé, félnék h valamelyik lezúzza.
Csak, h topikhűek maradjunk, a fekete T-Max nagyon brutál, de az oldalkocsis GoldWing sem rossz.csibor
Ezekben Piaggio blokk van, a motornak típushibájáról én nem tudok. Általános dolgokat kell átnézni, ami az 1. hsz.-ban benne van.
-
DigitXT
félisten
válasz
PLaci58 #14955 üzenetére
2 első kerekű "kis robogót"
Piaggio MP3? Gilera Fuoco? -
csibor
addikt
Piaggo X9 250 2001 évjárat. Vásárlásnál mire kell figyelni, illetve mik lehetnek a típushibák?
-
PLaci58
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz
barack1997 #14942 üzenetére
Felesleges topik, zárni fogják.
Most mindenki nyisson topikot
a saját robogójának? Marhaság. -
slynevem
tag
Srácok.Elég új vagyok motoros témákban.Nem volt még motorom konkrétan és emiatt félek egy picit a vételtől is.Körülbelül 60-70 ezer forintért ti milyen motort ajánlanátok arra, hogy a városban rohangáljak vele?Kinéztem egy Yamaha Jog-ot ami 99-es[link]
és egy Aprilia Amico-t ami 2000-es [link]Nagyon hálás lennék ha valaki rápillantana a hirdetésre és esetleg megmondaná melyik lenne jobb.Nem számít az a 20 ezer forint annyira a lényeg inkább az, hogy ne kelljen vele foglalkoznom mivel sajnos se időm, se helyem nincs rá/hozzá(panel ház).
Ha valami ötletek van milyen típust nézzek inkább amit nem kell nagyon szerelgetni szóval viszonylag megbízható az is elég nekem.Gilera motort mondta, de azok 100 körül mozognak(mondjuk tény, hogy szép is)
Nagyon köszi előre is. -
mocsanisi
senior tag
válasz
Tothgera30 #14946 üzenetére
Oké de akkor már oda mehetnek a Piaggio blokkos apriliák ennyi erővel. Szerintem bőven elég ez a topic
-
válasz
barack1997 #14945 üzenetére
NRG-vel mehetek, szvsz. műszakilag ugyan az
. Amúgy tényleg nem sok értelme van a topiknak, nem sokára úgy is zárják
. Inkább Piaggio/Gilera/Vespa fan club jobb lenne
.
-
mocsanisi
senior tag
válasz
barack1997 #14942 üzenetére
Ennek mi értelme van? Ez még úgy ahogy aktív, szvsz felesleges a runnernek egy külön topic. Autós topicok is csoportba vannak, nem pedig Calibra klub meg ilyenek. PH-n nem hinném hogy 3-4 embernél többnek van runnerje...
-
bambucsa
csendes tag
-
barack1997
senior tag
elinditottam a ph-sok runner gyülekezőhelyét
[link]
-
DigitXT
félisten
válasz
bambucsa #14938 üzenetére
Ez a vidd el szakihoz szöveg ilyen általános...
Ha te magad vagy
a szaki, nekem úgy is jó, csak általában olyanok kérdeznek szerelési
"tippeket", akiknek az egészről lövésük sincs, és csak elbarmolnának
egy olyan érzékeny műszert, mint a karburátor. Én sem hiszem, hogy
nagyon bonyolult lenne, ennek ellenére itthon én nem szedném szét a
karbit, mivel a "szakszerűtlen beavatkozás" többet árt, mint használ... -
ricsiv92
tag
Hali!
LeoVince Handmade TT sportkipufogóról vélemény? Dobna a gyári fekvő minarellin?
Előre is köszi a választ.
Üdv. -
runner 125
nagyúr
válasz
bambucsa #14936 üzenetére
Benzin és vákumcsöveket is érdemes megnézni, mivel a gumin az idő múlásával repedések jöhetnek létre, így ott is szívhat falsot, vagy éppen párologhat el üzemanyag.
De, szinte biztosan karbi gond. Ha, nem akarsz vele sokat kínlódni, használtan 4-5k-ért kapsz szép állapotú karbit, max lecseréled. -
bambucsa
csendes tag
válasz
DigitXT #14937 üzenetére
Szakihoz??
Nem ér annyit az egész moci
Anno kentem vágtam a simson és babetta szerelést, ez sem lehet sokkal bonyolultabb, csak utána kell járni ennek, annak. Ezért kérdezgetek itt is. Azt viszont nem értem, hogy a karburátoron itt miért van 5 db csőcsatlakozás. 1. benzin be /ez a tetején/ 2. benzin leengedő /ez az alján/ és a másik három mi lehet? Jó, az egyik legyen túlfolyó, de a 4. és 5. ???
-
DigitXT
félisten
válasz
bambucsa #14936 üzenetére
Ahogy szivárog el is tud párologni: ha már csepegne, akkor nagyon
gyorsan kifogyna a karbiból a benya, nem csak néhány nap alatt.
(Ha meg folyna, akkor már régen rossz lenne.) A tömítéseket lenne
érdemes ellenőrizni, ill. esetleg egy szakival szétszedetni az egész
karbit: pucolja ki, majd rakja jól össze... (Utána nem szabadna ilyet
csinálnia: nekem pl. 1 hét után is pöcc-röff a vas - önindítóval.)
-
bambucsa
csendes tag
válasz
runner 125 #14934 üzenetére
Én is arra gyanakszom, hogy elfolyik vagy párolog a karburátorból a benzin, de se folyást, se csepegést nem látok sehol. Benzinszag az van a moci körül, de fogalmam sincs honnan jöhet
-
runner 125
nagyúr
válasz
runner 125 #14934 üzenetére
..vagy esetleg az automata szívató adhatta meg magát.
-
-
bambucsa
csendes tag
14923-ra valaki???
-
DigitXT
félisten
válasz
dJ Peer #14927 üzenetére
A hajtásláncot lehet tuningolni, beleértve a motort, de nem olcsó
dolog, ráadásul a "nyeresége" kétséges. 70-80-at elmegy így is?
Szerinted mennyire szabályos ez is tőle? Most raksz bele 70-es
hengert, meg spéci variót, vagy mittudomén, és menni fog 90-et?
Megéri?Btw. óra szerint megy annyit, vagy valósban is?
Egyetértünk, hogy nem érdemes csodát várni tőle: ha nagyon
kell több erő, meg a nagyobb végsebesség*, akkor lehet venni
nagyobb motort is.A tuning ugyanis néha a megbízhatóság
rovására megy, azt meg ugye senki nem szereti, ha a motorja
otthagyja az út szélén, mert ugyan tuningolt volt, de nem bírta.*: tegyük fel, hogy a végsebességet a kerékátmérő határozza
meg (ez amúgy rögtön nem igaz: az is csak egy összetevője):
ha egy picit (!) nagyobb kereket tudnál rá rakni, akkor annyival
gyorsabb lenne a motor (ez megint nem igaz, hiszen az adott
sebességhez tartozó légellenállás is változik pl., és ha más a
fordulatszáma a motornak, akkor a hajtáslánc sem ugyanúgy
dolgozik): kiszámoltad, hogy ez mennyit jelentene?Példa:
72 km/h valós sebesség (ez 20 m/s)
130/70-12-es gumi kerülete: 1,529 m
Fordulatszáma tehát ekkor:~785 rpmTegyük fel, hogy fel tudsz tenni egy 140/70-es gumit hátra, és
a fenti "egyszerűsítésekkel" élve ugyanazt a kerékfordulatot el
tudod érni a "tuning" gumiddal, tegyük fel, hogy odafért, stb.14 mm-t "nyertél" átmérőben, tehát 44 mm-t kerületben, azaz
a végsebességed 72 km/h helyett 75 km/h (+ 0,88 m/s) lenne.
Szerintem ennek nagyjából semmi értelme nem lenne.
(A tuningolás egész biztosan nem a gumicserénél kezdődik...) -
cila1
aktív tag
Sziasztok!
Adott 2 neos.Lehúzom a karbiról a benzin csövet és az egyiknél folyik a benya a másiknál nem.Mi a baj szerintetek?Nem az a jó ha nem folyik? -
bambucsa
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Yamaha Jog 3kj-m és olyan probléma van vele, hogy ha 2-3 napig nem indítom be, akkor kb 10 percig kell rugdosni, mire beindul. Ha minden nap használom, akkor pöccre indul. Valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond?
-
válasz
runner 125 #14919 üzenetére
Nagypapámnak is az van, egy 1.6-os, ő 8 literrel eljár vele.
-
apóka
aktív tag
válasz
runner 125 #14919 üzenetére
-
Gergello
addikt
válasz
runner 125 #14919 üzenetére
Az nem semmi fogyasztás.
-
DigitXT
félisten
válasz
runner 125 #14915 üzenetére
Nem úgy volt, hogy neked van autód is? Sosem vettél még rá gumit?
Váltóméreteket sem nézegettél?Szóval úgy van, ahogy Gergello
mondja: 70%-ot jelöl az a "per 70", tehát egy szélesebb futófelületű,
de ugyanannyira "peres" guminak az oldalfala is magasabb.Szerk: nah, mire ezt elküldtem, már írtad, hogy még nincs... Pedig
valahogy bennem volt, hogy vettél valami terepjárót - szóval nem? -
Gergello
addikt
válasz
runner 125 #14915 üzenetére
Igen.
-
Gergello
addikt
válasz
runner 125 #14913 üzenetére
Ne viccelj már, hogy ezt nem tudod.
A per utáni rész nem mm, hanem százalék.
-
runner 125
nagyúr
válasz
DigitXT #14911 üzenetére
"Pl. a 120/70-12 -> 130/70-12 szélesebb és magasabb."
Miért is magasabb?
70 mm magas mindkettő, nemde?
dJ Peer
Az alapvető kérdés itt is az, h elfér-e a magasabb gumi (nagyobb átmérőjű kerék) Van külön a blokkon sárvédője? Érdemes megmérni azt is. Pl. Runner-nél egy kolléga annó 70 magas gumit rakott hátra, s neki rendesen kikoptatta pár km alatt a karbi úszóházát, vigyázni kell az ilyesféle változtatásokkal.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
dJ Peer #14910 üzenetére
Mármint most 12-es felnid van, de csak gumit cserélnél?
(Nem biztos, hogy jó ötlet ez az egész.) Kisebb eltérést
el kellene viselnie a futóműnek: gondolom a felniket nem
cserélnéd, szóval igazából a gumi szélesség/magasság
arányával tudnál játszani, már ha vannak ilyen gumik.Pl. a 120/70-12 -> 130/70-12 szélesebb és magasabb.
Viszont kérdés, hogy a felni szereti-e, és hogy elfér-e.
Mondjuk olyat még nem nagyon hallottam, hogy ezzel
akarták volna tuningolni a robogót végsebességre.
(Egy biztos: a kilométeróra rosszul mérne ezek után.) -
dJ Peer
aktív tag
válasz
runner 125 #14904 üzenetére
Magasságra gondoltam, most azt hiszem 12-es van rajta, elöl nem hiszem, hogy elférne, max hátra!
Talán egy kicsit gyorsabb lenne -
kkrisi
senior tag
válasz
Tothgera30 #14907 üzenetére
az új nrg is az?
Mert akkor viszont, lehet h jobban járnék egy ilyennel mint az aprilliával! Bár abból is simán vehetnék 125-et is, mert valaki mondja, hogy dubla felfügg. az feltűnő lehet, de ha megnézed másnál is dupla van. pl simson! De szerintem azért sem tűnne fel neki, mert nagytestű, és azért is lehet 2! egyedül amiről feltűnne neki az a hangja meg az órára ha ránézne, de azon is lehet segíteni egy digitálissal
-
-
kkrisi
senior tag
válasz
Tothgera30 #14905 üzenetére
Milyen 50-es vizeseket ajánlanál? Mert ha tényleg jók, akkor lehet elgondolgodom azon, hogy grand dink lesz e vagy más :S
-
-
runner 125
nagyúr
-
leroyclub
senior tag
válasz
runner 125 #14898 üzenetére
Hát mondjuk ez igaz... Akkor marad az 50.
-
dJ Peer
aktív tag
F12-esre megéri eggyel nagyobb gumit tenni rá?
No, ha meg is éri, akkor elfér a sárvédőtől?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Temu
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- iPhone topik
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- The First Berserker: Khazan
- Házi hangfal építés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Már elérhető a PIONER című MMOFPS demója
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Új, csomagolássérült Catler KM 8020 konyhai robotgép - 2 év bolti garival! -
- BOSCH Tronic Heat 3500 ERP elektromos kazán 230V, 6 kW
- Új Catler TC 9010 prémium konyhai robotgép 1400 W - 2 év bolti gari!
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900KF 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX VEGA64 8GB CM 690 III FSP 600W
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest