- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
róland
veterán
válasz
runner 125 #15198 üzenetére
S akkor ez az ajánlott kategória alja, ugye? (Amúgy ez úgy látom jó áron beszerezhető: 249.000,- Ft. Bár sok helyen Kymco Agility 50 Sportedition-nek írják. Vagy az megint más motor?)
-
runner 125
nagyúr
válasz
róland #15196 üzenetére
Semmi másban nem tér el, mint a fényezés.
priti
Akkor passz, maximum nem jelentett nekik ez akkora bevételt, vagy lövésem nincs.
..én csak tulajdonostól vettem eddig mindent, és ehhez ragaszkodom a továbbiakban is. Eddig az összes motoromat jó áron, gyönyörű állapotban vettem és adtam is el. Idő és persze egy kis szerencse. -
-
róland
veterán
válasz
runner 125 #15192 üzenetére
Ez van olyan mint az Agility City?
-
priti
addikt
válasz
runner 125 #15192 üzenetére
Semmit nem vártam. De mivel szervíz is állításuk szerint, ezért kértem tőlük, hogy nézzék át és amit kell cseréljék ki a vételár felett kifizetem, óriási különbség. Úgyis ide hozom gondoltam (azért vettem ott mert ez volt közel) most mi a szarnak vigyem haza aztán meg vissza valami hibával. Semmi értelme. Erre bele se néztek, szerintem a hátsó gumit se ők cserélték ki, hanem elvitték valahová és csak kamu duma volt hogy a náluk vásárolt motort szervizelik is, dehát gondolta a botom, értesz ott a bacom nagy garázs, emberek is ott kolbászoltak munkaruhában, autókereskedés ugyan, de pár robogó is van, gondoltam biztos van valaki aki megcsinálja, végtére is nem egy bonyolult dolog egy robogó. Az odáig oké, hogy a kereskedő átbac a vételárral, de végülis nem (csak) ez történt. Én még azt a 30-40k -t amivel egy kereskedésben drágább, mint kéz alatt még leszarnám, ha cserébe lenne hova vinni a közelben, így utólag ennyi erővel vehettem volna kéz alatt is, de ott meg aztán pláne akkora mesék vannak na ha meg még lopott is... az meg aztán páne über fasza.
-
PLaci58
addikt
Kicsit izgultam tegnap, mert több mint 3 hete állt a robika letakarva.
A 3. rugásnál már felhúztam a szemöldököm, de 6.-ra szerencséjére beindult. Úgy látszik kiszáradt az itatójaOlvasgatom itt a sok robogó vásárlási problémát.
Miért nem fogtok össze páran. Kocsival, utánfutóval kimentek Olaszországba és vesztek új motort, amilyet csak a szemetek kíván. 1000 Euróért már csodás gépeket kapni és nem ezeken a lefutott ugyanígy behozott gépeken kérődztök. -
róland
veterán
válasz
runner 125 #15192 üzenetére
Honnan lehet tudni, hogy milyen blokk van benne?
(Nem ismerem ezeket a blokkokat.)
A gyári felhasználói kézikönyv szerint 49,2 cm3/40,0×39,2-es a blokk.
-
runner 125
nagyúr
válasz
róland #15190 üzenetére
Ennek a Benelli-nek már nulla köze van a régi, Minarelli blokkal szerelt, 2003-ig gyártott verziókhoz.
Ugyanis a kínai Qiang Jiang vállalt felvásárolta a Benelli-t, - többek között a Keeway típusok is tőlük kerülnek ki.De, ha valaki esetleg nem olvas más motoros portálokat, a blokkból eredően egyszerre feltűnik a kamugépezet. A tipikus rövid blokk hosszúnak gyártva.
A bolt marketingjétől meg hányok.
"ÁR VÉGES A DB-SZÁM AZ OFF ROADBÓL. BENELLI 100 ÉVES MÁRKA. ÁR-ÉRTÉKBEN A LEGJOBB A PIACON."
...
100 szónak is egy a vége.
Az biztos, h 250.000ft-ot bezárólag japán vagy olasz új robogót nem fogsz kapni, csak kínait.
Ha, továbbra is kitartasz az új mellett, a már bizonyított (50.000km-t futott!) 4 ütemű Kymco Agility ajánlva többünk részéről, tartósság és fenntarthatóság szempontjából.priti
A fentebbi postrészt ajánlom neked is - szerinted, ha már a hivatalos bolt is megvezetve átbsz, akkor mit várhat az ember egy használt kereskedőtől/neppertől?!
Ez Mo. kérem szépen.
Sokan nem hiszik el, pedig már nem egyszer írtuk le. Meg kell érteni, h egy használtmotor / robogó kereskedő, _nem_ magának veszi a motorokat, hanem _eladni_ - h, megéljen. Innentől fogva a totális haszonszerzés lebeg a szeme előtt, nem az, h milliméterről milliméterre át legyen nézve az adott példány. Az átlag user számára feltűnő és könnyen hozzáférhető filléres dolgokat maximum cseréli, lemossa és kap fél kiló szilikont, majd teljesen felújított, újszerű állapotú robogóként árulja és el is adja.
-
priti
addikt
válasz
runner 125 #15189 üzenetére
Én most vettem nemrég és egyértelműen kiderült, hogy a kereskedő egy kamugép. Amikor belenéztünk a blokk szennyeződéseiből látszott, hogy ahhoz nem nyúltak egyáltalán. (Talán jobb is így.) 6 évnyi dzsuva, nincs összetapizva. A karbit kitisztították, meg tettek bele egy új levegőszűrőt és részükről ennyi. A hajtásnál látszik az olajfolt a feltöltő mellett, melléöntötték. Hátsó gumi cserét ugye kértem, azt meg is csinálták. Kb ennyi, viszont mivel a gyári ülést kicserélték egy utángyártottra és a fékbetétem vason van amiből a gyári szintén tizenezerrel drágább a kamunál világosan látszik, hogy óriási hiba volt ott kérni a gumicserét úgy, hogy már le volt foglalózva a motor, mert szétlopták a motoromat, innentől fogva para kb. minden amíg az ember meg nem nézte. Szóval átbactak, lehet hogy a kereskedés tulaja nem is tudja, csak valami piti szarrágó szerelőbe futottam bele, de igazából tökmindegy. Elkezdhetnék hisztizni de igazából ez az ülés is tökéletes, a fékbetétből meg jó nekem az utángyártott 2000Ft-os is, valszeg amúgy is cseréltem volna a gyárit, most mennyi lehetett rajta 15000km után? Nem sok. Legyen boldog vele a szarrágó, akit csak ismerek mindenkit lebeszélek vételi szándékról, meg mindenhol köpködöm a boltját és részemről ennyi.
Úgy amúgy összeállt a kép, hogy 15000km a motorban, elrepedt a japcsinak a szívócsonk, hidegen nem indult el a motor, csak lefulladt, beszólt a Yamahának...
Szokás mondani, így valszeg mondták neki, hogy az első felújítás 15000km után esedékes így ne nagyon hisztizzen a hiba miatt, aztán fogta a japcsi leadta, vett egy másikat, mi magyarok meg behoztuk a szart konténerben. Mivel a blokkhoz nem nyúltak simán lehet hogy az új szívócsonkkal (amit már nagyon várok) röhögve elmegyek 30000-ig úgy hogy egy Ft-omban nem lesz a motor. Számtalan külföldi fórumon olvastam, hogy túl vannak ezzel a motorral a harmincezren és semmi gond nincs vele. Érdemben a motor átnézését a szívócsonk felszerelése előtt nem folytatjuk, én nem akarok ott ötletelni, hogy most ez meg az a szívócsonk miatt van vagy nem, legyen rendben, aztán ha azután is torpan akkor már elmondhatom, hogy rendesen átbactak és akkor picikét megbactatom a kedves kereskedőt. Meglátjuk. Mivel a vétel óta szar a szívócsonk nem merek messzire menni, alig használtam, így olajfogyasztásról nem sokat tudok. A tankban nem látszott az olaj, vettem egy literes repsolt, mire tele lett a tank maradt a literesben az első rovátkáig olaj, szóval valami volt még benne, kontroll lámpa nem égett, szóval remélem nem lett levegős. -
róland
veterán
Benelli X49 Off road - Most aránylag jó áron láttam, viszont szinte semmilyen leírást, fórumot nem találok róla.
Mit lehet tudni erről a típusról?
-
runner 125
nagyúr
Igen.
Nézd, évek óta vannak robogók a környezetemben, nem állítom, h foglalkozom velük, mivel közöm nincs egy szerelőhöz, de nagyon sok ismerősnek/barátnak segítettem már venni, így némi konklúziót le tudok vonni. Az tuti, h azon a CPI-n kívül (amiről fentebb írtam), nem halt meg egyetlen egy típusnak az olajpumpája sem. Pontosabban az is teljesített még, csak valamiért eresztette az olajat.
Egyébként nagyon sokan kikötik és keverékkel járnak, mondhatni az a tuti.
Az általad linkelt két fotón látható, h miből tevődik össze Minarelli blokkokon az olajpumpa.
A műanyag (körbe menetes, és csöppet sem gyenge) elem közvetlenül az alaplap alatt - a főtengelyen helyezkedik el. Látható a fotón is frankón, vannak rajta nútok, ahova a főtengelyben lévő kis stift ül bele, így azzal együtt forog.Az olajpumpa fém fogaskereke a nagy műanyag kerékre merőlegesen csatlakozik alulról - mondhatni 'le van áttételezve' a főtengely fordulata.
Olajat azért csak töltesz utána nem?
...
De, meg is nézheted, h működik-e hibátlanul, csak ahhoz kuplunglehúzó kell, mivel máshogy lehetetlen levenni a főtengelyről - bár, talán látszik a leszedése nélkül is. -
runner 125
nagyúr
válasz
róland #15182 üzenetére
Őszintén, én sokat nem tudok a Motowell márkáról, de ezen cikk szerint 100%ban magyar.
Ami szerintem qrva nagy hasba akasztás. Ez a Motowell robogó, akárcsak egy CPI Hussar utód. Nagyon sok formai elem megegyezik, úgyhogy itt max. arról van szó, h a Kínában legyártott elemeket / motort, itthon rakják össze, de ettől még nem 100%-ban magyar termék.
Blokkot passzolom, Egü fórumon vannak típusspec. topikok, nézz be oda.
-
-
dJ Peer
aktív tag
válasz
Tothgera30 #15160 üzenetére
Nem én raktam rá!
Miért? -
priti
addikt
válasz
runner 125 #15180 üzenetére
Tehát lényegében elmondható, hogy két eset van: Vagy működik az olajpumpa és akkor tuti hogy meg is kapja a megfelelő mennyiségű olajat minden, mert annyira egyszerű a pumpa maga, hogy nincs min állítani, vagy nem működik és semmi olajat nem kap? Vagy max a harmadik, hogy levegő megy a rendszerbe és ez okoz gixert, de más tényleg nem lehet ugye?
Igazából amíg csak ezt láttam addig nyugodt voltam, de aztán megláttam ezt a leggagyibb puha tejműanyagból készült meghajtó fogaskereket, ami ráadásul még yamaha is... hűűűűha, azóta picit aggódom, mert még nem láttam ilyen pumpát soha, hogy ez a műanyag szar most konkrétan mivel forog össze. Idegesít, hogy nem tudom, hogy ez hová való, mert az enyém még óra szerint is túl van 15000km-en és ki tudja hogy jót mutat e az óra ugye.
Az meg világos, hogy gázadásra mindegyik puma növeli az olaj mennyiségét, ez tuti fix, de én meg hiába húzom meg a gázt fékezett hátsó kerék mellett nem látom meg a füst színét, marad áttetsző és ez bacca a csőröm. Lehet hogy tök normális, de idegesít. Mindegy jövő héten meg kell jönnie a szívócsonknak, amit rendeltem, utána azzal már el merek indulni az odorba fékbetétért, ott is rákérdezek hogy is van ez. -
róland
veterán
mit is jelent a "139qmb"?
-
róland
veterán
Motowell Yoyo4T került most képbe. épp Egü fórumát olvasom, s állítólag Kymco Agility blokk van a Yoyo-ban is. (Igaz, ezek 2008-as, 2009-es hozzászólások.)
Az idei Yoyo-ra is igaz ez a Kymco Agility blokk?
-
runner 125
nagyúr
Piaggio-nál és a Minarelli-nél is máshogy van megoldva a kenés.
Előbbinél a gázkar bowdennek van egy elágazása, amely értelemszerűen mindig akkora mennyiségű olajat juttat a benzin-levegő keverékéhez, amilyen állásban van a gázkar.
A meghajtás főtengelyről történik, a variátor mögött helyezkedik el.Mina blokkoknál a gyújtásalaplap alatt van az olajpumpa, viszonylag egyszerűbb a kivitelezése is. Itt csak a főtengely hajt direktben, a bepumpált olajmennyiség a motor fordulat arányában változik.
Mindkét pumpa szerkezet egyszerű, Pigi verziónál több a hibalehetőség a bowden és esetleges hajtószíj miatt, de egyes szervizekkor illik ellenőrizni, s értelemszerűen ha kopott a bowden/szíj cserélni kell. Mina-snál elég ránézni, h nem ereszt-e valahol.
Lényegében, ha nem áll olajban egyik szivattyú sem, akkor hibátlanul végzik a dolgukat. Másként ellenőrizni tényleg nehéz, mivel nagy fordulat kell hozzá, h egy minimális mennyiséget is feltoljanak - lásd, h működnek.
-
Bling95
őstag
hát akkor lehet mégiscsak szenvedek a régivel.... mert mégegy olyat venni amire csak költeni kell értelmetlen
-
mocsanisi
senior tag
válasz
Bling95 #15173 üzenetére
Én vennék egy 3KJ jog-ot ennyi pénzből. 70-essel 125-össel akkor van szívás ha elkapnak (itt inkább 125), de ha balesetet csinálsz, vagy balesetet szenvedsz biztosítónál kiderül minden és akkor meg majd jössz ide kérdezni hogy hogy lehetne ezt az egészet "eltusolni". Tényleges 65-el szerintem semmi probléma nincs, városon belül úgyis 70-es tábla a max. Ha mindenképpen venni akarsz valamit, akkor szerintem vizes minarelli old SR.
-
Bling95
őstag
Sziasztok meguntam a régi robogómmal való szopás ( derbi hunter) szóval nemérdekel már fogok venni helyette valami másikat.
városba járkálósnak kéne, és viszonylag fontos a kinézet ( lehetőleg minél fiatalosabb ,sportosabb már amennyire egy robogó azlehet).
nagyjából 100-150 ezrem lenne rá ( tudom, nemsok) és nem szeretnék valami kínai csodát.
Másik hogy mi a véleményetek a 70 és 125 ccm-ről. Ha esetleg megállít a rendőr mien veszélyei vannak. 50 köbcentinek a 65km/h-ját nagyon kevésnek érzem...
-
priti
addikt
válasz
róland #15170 üzenetére
Nekem bejön a retro, de ez a motor egy hányás Mi az? Trabant lámpa? Bármikor felülnék a Vespa-ra, de ez nagyon gáz. Ha már újat veszel, ergó nem azt veszed ami jó, hanem választhatsz...
-
-
róland
veterán
válasz
Tothgera30 #15168 üzenetére
Akkor meg is veheted nekem.
(Mint korábban írtam, nincs ennyi pénzem robogóra. A legfontosabb cél, amiért robogót keresek, hogy esténként munkából hazafelé ne biciklit kelljen dombnak tekernem.)
Runner 125: Mi is a Morini blokk baja? (Valahol lemaradtam az olvasásban.)
-
priti
addikt
Egyáltalán egy Yamaha robogónak kb. hány ezer kilóméter után szokott gond lenni a különolajzásával? Vagy ez totál véletlenszerű?
-
válasz
róland #15161 üzenetére
Én nem variálnék annyit, egy olcsó, strapabíró Gilera Stalker-t vennék.
-
PLaci58
addikt
válasz
runner 125 #15164 üzenetére
Persze, hogy az egész elemet érdemes lefújatni, de az nem olcsó mulatság, főleg ha egy metál grafit szín kell és nem sima fekete. Azért írtam, hogy ideiglenesen egy szép matrica is segíthet. Mondjuk valami ezüst csíkot tudnék elképzelni ott.
-
priti
addikt
válasz
runner 125 #15164 üzenetére
Attól függ milyen típusú fényezés. Szerintem ez a klasszikus gagyi fekete, ergó 3 réteg festéken 4 réteg lakk, ami dög vastag együtt, szóval nem árt egy infrás festékeltávolítás ami csak jobb helyeken van, hogy egyenlő vastag legyen az új réteg és napon ne látszon, hogy javítva van. Egyébként nekem volt egy grafitmetál primera-m, hasonló karc volt rajta és annyit csináltam, hogy kikevertettem a trikurillában egy deci festéket színkód+kor szerint 5 rugeszért. Megkaptam a festéket meg az edzőt kis műanyag dobozokban. Otthon szépen összekevertem és egy vízfestékkészlet ecsetével alapos tisztítás után belekentem a karcokba. Persze látszott ezerrel, így volt vagy fél évig, aztán amikor vittem a kocsit fényezőhöz, hogy az új gépháztetőt fújják meg, miután megütöttem a régit egybepolírozták a házi gányolásomat is és totál eltűnt, egyáltalán nem látszott szóval van olyan típusú fény, amit könnyű kijavítani. Ha lett volna otthon polírozó szettem simán megcsinálhattam volna ezek szerint még így is.
Különolajzás ellenőrzéséről, beállításáról nem nagyon találtam érdemi infót, pedig ez a karbantartási feladat nekem tök új, totál zöld vagyok hozzá. Hogy kell ezt csinálni? Egyáltalán hogy kell lecsekkolni? Járó motornál lehúzod a csövet a csonkról hogy jön e az olaj azt ennyi? Azért ez elég vaddisznó egy megoldása még az ellenőrzésnek is
ráadásul ebből nem tudod, hogy elég e a mennyiség.
-
runner 125
nagyúr
válasz
danntora #15153 üzenetére
Nem tudom, nem vagyok lakatos, passzolom, h milyen hegesztő kell hozzá, de az biztos, h ezek öntvény hengerek.
De, ahogy írtuk már, nem érdemes javítani, mivel baromi nagy meló és megvan az esélye, h pontatlan lesz - ugyanúgy ki fog fújni. Vegyél rá egy másik használt hengert.róland
Ez a Benelli Pepe egy Morini blokkos robogó, ami nem a legjobb konstrukció, ahogy már íródott. Inkább egy Agility.
-
slynevem
tag
Ha az első teleszkópom nagyon ki van(ráülök és már lent van) akkor szerintetek csak a csere oldhatja meg?Vagy olajozással ilyenekkel meg lehet oldani?
-
-
kpal
nagyúr
válasz
runner 125 #15145 üzenetére
Ezen borultam
-
priti
addikt
válasz
danntora #15153 üzenetére
áhh, egyszerűen nem éri meg szerintem. Most mennyit kérjen az ember munkadíj címén? Szopakodik vele, nekiáll gyökölni, kalapálni, tömöríteni meg váltogatni az elektródákat és kérjen érte 2 rongyot? Ha többet kér már veszel másikat ami jó nem? Ha meg csak "odaragasztja" megint le fog törni. Olyan árat fog mondani, hogy azt mondd, hogy kössz. Szerintem.
-
danntora
tag
válasz
runner 125 #15143 üzenetére
Az ok hogy vas de öntvényhegesztő kell hozzá? (lehet hülye kérdés nem értek a hegesztéshez csak innen-onnan elkaptam pár információt)
-
-
priti
addikt
válasz
mocsanisi #15150 üzenetére
Á a fejegység elveszi a helyet, építeni kéne, de még ha totál zöld hozzá akkor is megvesz egy ilyet kiszedi belőle a nyákot, beteszi a méretezett láda aljára egy kis dobozba aluval körberagasztva, hogy ne szedje össze a zajt, a potikat meg a bemeneteket meg kivezeti az előlapra árnyékolt kábellel aztán szvsz, megmaradt a hely az akusztikának és a remény, hogy jó hangfalat tud tervezni és már dughatja is rá az mp3 lejátszót, meg a haverok a zenetelefonukat, úgyis menőzni akar vele, ez meg tetszeni fog mindenkinek, hogy ki tudják erősíteni a telefont. Táp nem kell a nyákhoz, mert 12V-os, meg lehet ezt csinálni végülis. Amúgy a fejegységek teljesítménye sokszor kamu, illetve ilyen spektrumanalizátorral mért teljesítmény és köze sincs az U*I -hez, akár még lehetne találni belőle olyat amit elbír az akksi, mondjuk tuti nem valami gyenge zselés akksit kell szerelni, mert az is drága alapon, hanem valami kajdibbat, csak szerintem ha betesz egy fejegységet semmi hely nem marad már tényleg, ígyis kicsi nagyon.
-
mocsanisi
senior tag
Én azért hozzátenném, hogy ugye itt a hangszórók nem zárt térben lesznek, mint egy kocsiban vagy szobában, hanem szabad térbe lesznek. Alapból szabad térbe én csak hangosításra tervezett hangszórókat vennék, de inkább nem megyek bele jobban, mert úgy sincs annyi felesleges kidobni való pénze a srácnak. (szerintem) Amúgy el nem tudom képzelni hogy lehetne megoldani hogy szóljon is valahogy a cucc... Piezo magas kéne bele, dóm sehogy se fog szólni, de amúgy szerintem felesleges vele foglalkozni. Kocsiba vagy szobába egy normálisabb hifi annyiba van mint a srác robogója, de te tuti vágod, ezt inkább a srácnak írtam. Ha csak egy mezei fejegységet tesz rá, mondjuk 45wattos végfokokkal, szerintem még az is lehúzná azt a picike aksit.
Szerintem az ötlet FELEJTŐS! Amúgy meg nem adminnak kell szólni, hanem inkább elolvasni amit runner kolléga írt, és elgondolkodni rajta!
-
priti
addikt
Ez ott indul, hogy asztalossal a kész hangfalterv alapján MDF lapból össze kell csapoltatni egy hangszórót, amit bele tudsz sűllyeszteni a csomagtartóba és az L/R hangszórókat csak egy lap fogja elválasztani. Ekkora helyen kicsi subwooferekkel lehet csak operálni, tehát tölcsérládával próbálkoznék a subwoofernek, ami alaphangon így néz ki belül klasszikus téglatest kialakításban. Ezt kell áttervezni a picurka mélynek, hogy búgjon legalább egy kicsit és valami mély is legyen. Az 2cm vastag mdf lap négyzetmétere 10 éve, amikor a kocsiba gyökérgyerekként a 800W-os zenét építettem 5 rongy volt. Mondjuk ide elég lesz az 1cm vastag is bőven, de az asztalos munkadíjával azért ne hidd hogy a hangszóró nem lesz olcsóbb, mint a hangfal. Szóval pénzben is ki kéne találnod, hogy meddig ér a takaró, de ezt amúgy biztos nem robogós topic-ban kéne találgatnod, értem hogy egy robogó ülésébe teszed, de attól még semmi köze a témához, totál más téma. Hobby elektronikában keress embereket, aki elektronikai műszerészként végez az majdnem biztos hogy épített erősítőt és tervezett hangfalat, mert minden hülye ezzel kezdte, én is, de én már nagyon nem emlékszem ezekre.
-
priti
addikt
válasz
barack1997 #15144 üzenetére
Butaságot kérdezel. Ha tökmindegy hogy hogy, csak szóljon, akkor tökmindegy melyiket veszed. Ha azt akarod, hogy jól szóljon egyrészt nézz utána a hangfal méretezés témakörnek, rögtön látni fogod, hogy nagyon nem mindegy a hangfal anyaga, a membrán kitérés legalább annyit számít, mint az átló mélysugárzónál, másrészt az erősítő áramfelvételét sem ártana végiggondolni. 200W-os hangszóróhoz kb. egy 150W-os végfok kéne, ammeg picurkát sok lesz annak a robogó akksinak.
P=U*I azaz teljesítmény=feszültség*áramerősség. Egy 20 már elég, de max 40W-os végfok, ilyen nagy kitérésű mini subwoofer hangszórók, 3 utas hangváltóval csipogók külön és százszor szebben fog szólni abban a picurka kis hangszórónak használt ülésben, mint az a butaság, amit linkeltél. Csak hát gyanítom lövésed sincs az egészről.(#15140) runner 125
A neon az már nekem is sok, de a színe szerintem nem cigányos, inkább robogóhoz nem illik szerintem ez a stílusú felhajtás, de az más tészta. Ízlések és pofonok.
-
barack1997
senior tag
válasz
runner 125 #15145 üzenetére
Miért is hülye kérdés ? Kulturáltan megkérdeztem valamit erre meg ez a válasz.. igen is okom van jelenteni a moderátornak, nekem is van egy tűréshatárom. Ezentúl bárki adhat rá megfelelő választ csak runner125 kolléga kiméljen a megjegyzéseivel. Köszönöm
-
runner 125
nagyúr
válasz
barack1997 #15144 üzenetére
HüJe kérdésre, hüJe válasz.
Fuss, szaladj, csak el ne ess.
-
barack1997
senior tag
Nem érdekel jelentem adminnak. Ilyen hangnemet nem tűrök el még ha csak egy 14 éves takonynak vagyok tartva, akkor sem. legközelebb majd meggondolod, viszlát.
-
runner 125
nagyúr
válasz
danntora #15141 üzenetére
Az vashengeres, de nézd meg. Ha, fekete a henger(talp), akkor vas, ha szürke alu.
Előbbivel jobban jársz, egyszerűbb a kivitelezés, utóbbi esetben vegyél rá másik hengert. Bár, kérdéses így is, h érdemes-e vele foglalkozni, mivel fórumokon pár ezer km-es gyári hengereket 5-8k-ért meg lehet venni...mindenesetre jó móka azzal kínlódni, nem lesz egyszerű.
barack1997
Idén már élvezed az általános öskola utáni nyarat, nemde?
Gyanítom, ismerkedtetek olyan eszközzel, h vonalzó. -
barack1997
senior tag
válasz
runner 125 #15140 üzenetére
inkább az ilyen válaszokat mellőzd, belefér vagy nem ? és melyiket vegyem nem azt kérdeztem, hogy hogyan lehet elbaszni a mai napomat jobban -,-
-
danntora
tag
Hali!
Letört a kipufogó csatlakozásból egy darab a blokköntvényből így csak egy csavar tartja a kipufogót és kifúj oldalt. Milyen anyagból van a blokk hogy ráhegesztessek egy csavart? Sztem a gyári blokk van benne, Aprilia sr50 Stealth. -
runner 125
nagyúr
Valóban ízlés kérdése, de nekem ezek nem jönnek be. Egyszerűen csicsa, csicsa hátán.
Ilyen robogókról mindig az ízléstelen czigók jutnak eszembe.A bucsus brigádoknak is pont ilyen "ízlésük" van.
barack1997
Bazeg, ejtsd már ezt a fasságot'.
Minek abba zene? Te hallottál már zenét? Mert, az nem 20.000ft-os hangszórókon szól egy robogó sisaktartójában. -
runner 125
nagyúr
válasz
Tothgera30 #15135 üzenetére
Belegondolok, h nekem atirassal pont ennyibe volt a Runner, hat ize', ... nem
gondolkodnék, h melyiket vegyem. -
kpal
nagyúr
válasz
Tothgera30 #15135 üzenetére
Értem köszi a segitséget
-
-
rolixyz
tag
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Mostanában nem megy rendesen a motorom melegen. Olyan 20-30ig szokásos ütemben gyorsul, utána viszont olyan 80ig alig akar eljutni, onnan pedig megint megjön az ereje, a hangján is hallatszik hogy már nem erőlködik. Hidegen szépen megy, bár hirtelen gázadásoknál kicsit lassan indul meg de azt már megszoktam.
Gondoltam arra hogy esetleg a kontrasztrugó gyengült el? Egy +30%-os van most benne, de már több, mint 10ezer km-t mentem vele.
Vagy szerintetek mi lehet a baja? -
kpal
nagyúr
válasz
Tothgera30 #15107 üzenetére
Akkor 25-30 ezek km után egy kis karbantartási szerviz és újabb 25 ezer km-ig semmi gond .
Ha tényleg olyan jó volt a Replika akkor megéri a 300 k -t . De lehet ezekből pofátlanul alkudni ha nem olyan tuti a gépezet ?
Ehhez mit szólsz [link] -
róland
veterán
Ma néztem egy Benelli Pepe-t 250.000,- Ft-ért, viszont nem igazán tetszik a formája.
Mi a vélemény erről?
-
slynevem
tag
Nem ezt még amikor ment tapasztaltam.Most beszéltem a kereskedéssel és mondták mit kell csinálni.Hazaértem megnézem.Amúgy azt mondták ha csak az úszó akadt fent azzal még be kell indítanom.Nem folyhatott el minden benzin.
Ezt tapasztalom én is egyébként:[link]Kivéve a leállításos hangot.
-
kkrisi
senior tag
kymco people S ? Mi a vélemény róla?
Viszont azt néztem, hogy nehezen tudnak beletörölni az órába, mert digitális! -
slynevem
tag
itt: [link]
Napokban elnézek hozzájuk úgyis, mert ez nem normális.Olyan a hangja, mint amikor egy kis fém darabka őrlődne a ventilátorban.Nem az egyébként csak a hangja hasonlít ahhoz.Mint ha egy kis vékony darab pengét beletennél valami kör alakú dologba ami mozog és ez által dobálja.
-
priti
addikt
válasz
slynevem #15123 üzenetére
hááát
lehet hogy az már csapágy lesz, fülelgessél honnan jön a csörgés, meg milyen az a csörgés. Nagyon nem mindegy, hogy egy elektromos vezeték csatlakozója koccan neki valaminek a rezonanciától, vagy főtengely csapágyas a motor, utóbbit villám gyorsan orvosolni kéne szerintem. Hol vetted te végül ezt a vasat?
-
slynevem
tag
Enyém is így megy egyébként. Hungárián előzgetem az autókat 70-el, mint az állat.
Az angol megy(emelt angolt tettem) viszont a problémám, hogy nem merek hozzányúlni.Informatikus vagyok és ezek a dolgok tőlem olyan messze állnak, hogy el se tudod képzelni.Minimálisan tudom mi micsoda, de amúgy 0.Autóm volt eddig és sosem motoroztam csak így egyszer-egyszer. -
-
priti
addikt
(#15119) slynevem
Ha egy picit is megy az angol keress rá a tyúbon "How To Clean A Scooter Carburetor" tömve van karburátortisztítós videókkal. Én mindenképpen megpróbálnám a helyedben, mert ha nem siekrül sem lesz több munkája a szerelőnek, hátha sikerül, ha jól beállítani nem is, de legalább el tudsz menni vele odáig.
-
priti
addikt
válasz
róland #15117 üzenetére
Persze, levelezhetsz a fogyasztóvédelemmel, miközben feldughatod a motorodat és fizeted a havi törlesztőt a semmire. Kamatra venni őrültség. Olyan drága a Ft Magyarországon, hogy a kamattal együtt számolt vételárat egy ilyenért odaadni egyszerűen őrültség. Akkor már vegyél egy lepusztúlt Jog-ot 60-80k körül és újíttasd fel. 50k körül már mindent megvettél hozzá, ami csak kellhet egy teljes felújításhoz. Kifizeted a munkadíjat a szerelőnek és még mindig 150 alatt vagy és van egy olyan motorod, ami gyakorlatilag tökéletes. Lehet hogy szemre egy régi szar, de tökéletes és ha csak ránézel a berugókarra beindul és ott leszel a munkában.
-
priti
addikt
válasz
róland #15115 üzenetére
Tudsz Kínából alkatrészt venni? Ha felmész a használtmotorra negyedáron is találsz kínait. Azért, mert rossz, ki kéne cserélni benne egy alkatrészt, ami egyszerűen nincs, aranyért sincs sehol Magyarországon. Ott áll a gyereknek az egyébként külsőre csillivilli állapotú motor a garázsban, használni nem tudja, eladni nem tudja. Akinek van sütnivalója, az japánt vagy olaszt vesz, így a bontósok is ezekre állnak rá, a konténerben is ilyeneket hoznak be. Ha mindenáron olcsó újban gondolkodsz mindenképpen a márkaképviselet irányából közelíts, tételezd fel, hogy a tiéd a motor és keress hozzá alkatrészt. Csak akkor vedd meg, ha van hozzá minden, különben nagyon megszívhatod.
-
róland
veterán
Akkor kezdjük elölről!
Tudom, olasz vagy japán robogó lenne az ideális. NEM akarok használt robogót venni, mert:
- a kínálat elég lepusztult (a nyúzott montim jobb állapotban van, mint a 4000 km-et futott robogók)
- állapothoz képest nagyon drágán adják ezeket a használt robogókat
- használt motorra csak 6 hónap a garancia
- használt motorra NINCS hitel.Mivel jó 1,5 hónapon belül másra is kell a pénzem, így csak hitelre tudok robogót venni, s ott se drágán. Ezért nézem a kínai gyártmányokat. S azokból is lehetőleg inkább a 200.000,- Ft környéki, mint a 300.000m- Ft-os kategóriát.
Naponta kb. 10 mk-et kellene mennem vele. Tényleg csak munkába járni.
S miért nem bicikli, ha az már adott? Este, fáradtan nincs kedvem dombnak felfelé tekerni. Így tehát mostanában autózok, ami viszont nem költséghatékony.
Most, hogy a paraméterek ismertek, VÁROM a hozzászólásokat, javaslatokat, ötleteket.
-
priti
addikt
válasz
runner 125 #15105 üzenetére
lehet hogy gyakrabban kéne a karbival foglalkozni, viszont nem reped ki. Franc tudja. Ahogy nézegettem a motort aggaszt egy picit, hogy nem nagyon van füstje. Amikor beindítom egy pillanatra látszik, de aztán nem. Húzom a hátsó féket meg a gázt egyszerre és nem jön meg a fehér füst. Nem kéne ennek füstölni azért egy kicsit? Most a repedt szívócsonkkal teljesen felesleges bármit is beállítani a motoron, meg az eső miatt nem is használom, de azért megkérdezem hogy ez normális e. Repsol félszintetikus 2T Scooter olaj van benne. Az ilyen füstmentes? Nyilván kap olajat, különben már beállt volna a motor, kérdés hogy vajon eleget vagy keveset, az optimális beállításhoz van valami jó tipp, vagy ehhez már a kéménybe kellene dugni egy műszert, másképpen nem megy?
-
slynevem
tag
-
róland
veterán
Újabb jelölt:
Motowell Magnet
Ezekről tapasztalat?
-
válasz
runner 125 #15108 üzenetére
Azért szerintem nem 80-az, láttam már használtan így kompletten árulták valami 30 ezres körül. Bár elég egy "szervizbe hívós" ECU-ja van, hála istennek a Pigit legalább Philips-el szerelték.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Tothgera30 #15107 üzenetére
"Vigyázat, Aprilia SR Factorynál már más a helyzet, azt sok hülyepulya vette és ott gyújtáskapcsoló-műszerfal-kulcs-elektronika cserével oldják meg."
..és mindez belekerül 80-ba, és nyer rajta 80-at.
-
válasz
kkrisi #15095 üzenetére
Leginkább a blokk mérete, és a dekni.
#15096 kpal: Egy ilyen vizes kis 50-es, ha rendesen van használva és tényleg nem volt ölve, akkor 25-30 ezer km-eket elgurul bontás nélkül. A befecskendezősök elvileg többet. Viszont ezeket sajnos nagyon ölik, így általában kint belehajtanak 20-25 ezer km-t, mikor megáll leadják bontóba, a magyar dealer, behozza, visszatekeri, felújítja és eladja ára fölött. Ezért a megkímélt motoroknak nincs értékük. Én is Aeroxot nézegettem, de sajnos egy normális sem volt, így inkább mást vettünk faternak. Itt ajánlom a digitális km órásat, mert azt nehezebb visszatekerni, pl. Pigi NRG-nél szinte lehetetlen, egy kereskedő azt mondta hogy karbisnál még elmegy, mert ott műszerfalat cserél, de fecsisnél már nem tudja. Vigyázat, Aprilia SR Factorynál már más a helyzet, azt sok hülyepulya vette és ott gyújtáskapcsoló-műszerfal-kulcs-elektronika cserével oldják meg. Aeroxból meg Karsainál volt egyténlyeg szép mtorka a múltkor, egy eredeti Fiat replika, persze 2006-os, minden eredeti volt, alvázszám, idomok, festés, stb. Végig szervizelve, és 300k-ért el is vitték egy héten belül, mert annyira ritka az ilyen.
-
runner 125
nagyúr
Fórumok és a szakirodalom, amihez többnyire csak a témát munkájukként kezelő emberek (szerelők) jutnak.
Annó én Egü fórumon kezdtem olvasgatni, aztán tapasztalni (gyakorlatban) majd hozzászólni.A fém szívócsonk nem biztos, h nyerő választás lett volna, mivel gondold végig, egy 2t motornak nagyon nagy a rezonanciája. Egy fém szívócsonk 1:1 be átviszi a motor által keltett rezonanciát, ami a karburátorra negatívan is kihathat. Pláne, ha minimálisan elszennyeződött. Nem véletlenül van a mai gépeken csak gumi. A gyárit kell megvenni, és az kibír 5 évet, míg egy RMS jó ha kettőt.
E kapcsán; a Runner-re én is most fogok venni, ugyanis erősen repedezett már ez is.
-
runner 125
nagyúr
válasz
róland #15100 üzenetére
Mennyit szánsz a témára?
Nézd, ezekkel a robogókkal jellemzően nem az első évben van a baj. Örül az ember, hisz elvégre egy "új robogót" hajt, a gondok kicsit később jönnek, de csőstől.
Szedtünk már szét ilyen kínai robogót, valami döbbenet ami odabent van.
Ez egy rövid 3KJ blokk (de hosszúnak gyártva) másolat volt. Az alapvető különbség ami elsőre feltűnik, h teljesen más az anyagok minősége, egyszerűen még az igénytelenebb megmunkálás is szemet szúr.
Egyéb iránt h említsek 1-2 apróságot' : a főtengely és a hajtókar jóval vékonyabb volt az origi Jog-hoz képest, az olajpumpája eresztette már 2 évesen az olajat, gyanítom, h fele olyan kenése volt a motornak. A kerékagy tengelye _megkopott_ olyannyira kb 7000km után, h kotyogott a kereke, mi több először csapágy problémára gyanakodtunk, rendesen SKF-nél nem tudtak adni olyan méretet! Vicc tényleg. Plusz, még elektromosság terén is produkálnak olyanokat, amikre egyszerűen nincs magyarázat.Hol a lámpája nem kapcsolt fel, (majd 2 nap múlva igen), hol a benzinszintjelző akadt fel, stb.
A típust is megnevezem, mert így fair; ez egy CPI Popcorn volt.Ahogy rajtam kívül is írták, max. a Kymco háza táján nézelődj, ha már ennyire ragaszkodsz az új robogóhoz.
..ahhoz, h azt a 60k-t elköltsd szerelő és alkatrészre, nem kell 1 év.mod.
Egü-ék írtak is a bácsikáról akinek egy ilyen 4t Agility-je van. Párszor már láttam én is a környéken járni vele.
Cikk ni'. -
priti
addikt
válasz
runner 125 #15099 üzenetére
Mint öreg motoros nem ismersz valami weblapot ahol picit ki lehet okosodni robogó témában?
Például tök szívesen vettem volna műanyag helyett fém szívócsonkot és asszem egy ilyen KOSO rámegy a CV 50 Jog-ra, de nem voltam benne biztos, így rendeltem egy gyárit a budaörsi yamahától, de az meg megint műanyag lesz, jó lenne ezeket tudni, mert ha már úgyis költ az ember...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen házat vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Renault, Dacia topik
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Elemlámpa, zseblámpa
- Hyundai, Kia topik
- További aktív témák...
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- AKCIÓ! ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- 128 - Lenovo Legion 5 (16IRX9) - Intel Core i7-14650HX, RTX 4070 (ELKELT)
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest