Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jas39
tag
Köszönöm az eredményeket 😎
Ingázás kb 2 x 8 km lenne, csak kíváncsi voltam, akkor egyáltalán nem vészes! -
-
-
jas39
tag
Sziasztok!
Számolta már ki valaki, hogy kb mennyibe kerül egy roller töltése napi szinten?
Ezt venném [link] hogyan lehet kiszámolni? Mit kell figyelembe venni?
Köszönöm -
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #25793 üzenetére
"A rendszám arrafelé nem jár akkora bürokráciával, mint nálunk, de megértem az érveidet."
Rendszámozás túl nagy teher lenne az állambácsinak is, nemcsak póógárnak, csak a bürokrácia növelését szolgálná, jobb lenne inkább elkerülni, mert félő hogy elvenné a kedvét a népnek a rollerezéstől, akarom mondani SMKP-ozástól. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #25793 üzenetére
Nem csak a kiegészítőhöz kellene tanúsítvány, hanem a szakszerű átalakítást is le kellene papírozni.
Több évtizede tervezik a robogókra a rendszámot, mégsem sikerült ez átverekedni. Még az egyik banképület robbantása után sem, amit egy rendszám nélküli motoros követett el.
Állampolgárok lehúzása lenne a cél az egyszerűen marhaság. Az a bürokráciával járó rossz. Az extra hivatalnokok és ehhez kapcsolódó infrastruktúra kiépítés és fenntartása ne a központi költségvetésből legyen megfinanszírozva, hanem abból a tevékenységből, amit végeznek. Ami elég jelentős összeg lenne, amit finoman szólva se fogadnának kedvezően az érintettek. Ilyen méhkasba önszántából senki nem akar belenyúlni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #25790 üzenetére
" Pont ez a jo a nemet 15-20-as sebessegkorlatban, mert azok lehetnenek tenyleg kis palcika rollerek, akar kis kerekkel, de kis sebesseggel, amivel meg a jardara menni sem szentsegtores, mert annyival megy csak, mint amennyivel mas fut es akar egy 14 eves gyerek ala is lehet adni. "
Válaszodból látom, hogy Te már érted, miért lenne jó a pálcikarollert kivenni a SMKP kategóriából.
-
válasz
PociAti #25792 üzenetére
Monorimhez van tanúsitvány, ahogy a többi márkáshoz is. Megint csak a kínai noname szirszxrokhoz nincs.
A rendszám arrafelé nem jár akkora bürokráciával, mint nálunk, de megértem az érveidet.
Idehaza ezt se sikerült rendbetenni, mert nem az a cél, h ésszerű legyen, hanem az állampolgárok lehúzása. Ha nem így lenne, a 13 évük alatt megtehették volna.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #25789 üzenetére
Az csak a bürokrácia intézményének fenntartásának lenne hasznos.
Elektromos rollerek között nagyon gyakori a tuningolás, hardveres és szoftveres oldalról."Problem solved."
????????????Ebből inkább csak sírás lenne! Amikor a gyári készülékre nem tudnád feltenni a normálisabb lengéscsillapítót, mert vagy nincs neki megfelelő tanúsítványa, vagy mert azt márkaszervizben kellene felrakatni rá, és újra bevizsgáltatni, lepapírozni a hivatalban.
Használt roller eladása is problémásabb lenne, ha az további regisztrációs díjjal járna.
-
válasz
Peaceliker #25787 üzenetére
Szánalmas.
Előnyben lesz akkor a gagyi roller, mert könnyebb. Pedig hatótávként többet tüntettek fel rajta, mint amit egy akkora akksiból, amit tartalmaz, ki lehet hozni.
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam #25778 üzenetére
Elektromos smkp rollert most is tudnanak gyartani a gyartok, de itt nem az a cel. Pont ez a jo a nemet 15-20-as sebessegkorlatban, mert azok lehetnenek tenyleg kis palcika rollerek, akar kis kerekkel, de kis sebesseggel, amivel meg a jardara menni sem szentsegtores, mert annyival megy csak, mint amennyivel mas fut es akar egy 14 eves gyerek ala is lehet adni. Az SMKP kategoriaju erollerrel meg SMKP-kra vonatkozo szabalyok vonatkoznak.
-
válasz
alphamooncam #25784 üzenetére
A Ninebot csoporthoz tartozó termékeknek van.
Ezért tartom jó ötletnek, amit a németeknél csináltak, h regisztrálni kell a rollert, meg rendszám, meg minden ami ezzel jár.
Így aminek nincs az általad is linkelt tanúsítványa, (Tüv vizsgája), azt nem is lehet regisztrálni; máris kihúzták a talajt a gagyi rollerek alól, oszt kész. Problem solved. -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #25780 üzenetére
Nálunk a gyerek és a feleségem is szeret rollerezni
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #25782 üzenetére
Úgy tudom benne van a hazai etwow forgalmazó a futurer is.
Ok mondjuk tolták is, hogy ők nem sebességhez kötnék a dolgokat, hanem súlyhoz... Persze, hisz minden szentnek maga felé hajlik a keze... Ők ugyanis 13 kilós gépeket forgalmaznak, ami közül van amk 45 öt tud, de a leglassabb is max 35el képes tépni.
Amúgy az valóban vicces lenne, amikor valaki a forgalomban tolja egy etwow al 45 el semekkora tömör kerekeken -
válasz
PociAti #25782 üzenetére
"Nagyobb hangsúlyt kellene kapnia a közlekedésoktatásnak, nevelésnek, már az általános iskolákban is."
Ehhez képest a Kormányzat még mindig csak ott tart, ha mindennapos testnevelésórák látogatási feltételein szigorítottak.
Akik eddig jártak valamiféle más, akár iskolai sportklubba, néptáncra, Aikidora, vagy versenyszerűen sportoltak, bármi más sportolást végeztek igazolható módon, azok felmentést kaptak a mindennapos testnevelési órákon való részvételtől heti két alkalommal.
Ez jó volt ugye a diákoknak is, amennyiben a tesióra az utolsó óra volt, elhagyhatták; illetve nincs ennyi tornaterem, tornatanár sem, amennyi szükséges lett volna az eredeti elgondoláshoz, de hát ez mikor is zavarta pártunkat és kormányunkat, ha valaminek nincsenek meg a tárgyi feltételei..
Namost megszüntették tavasztól a felmentéseket, csak az kaphat, aki versenysportol, és csakis akkor, ha az iskolai tornaóra idejáre esik az edzése amúgy is - életszerű, ugye...
Ezt kxrvafontos volt bevezetniük, mármint h nincs felmentés ezentúl gyakorlatilag senkinek sem.
A Kresz oktatás az nem fontos. Csak a pofázás róla, h kellene.
Több, mint tíz éve vezették be a mindennapos testnevelést.
~10 éve bevezethették volna a Kresz oktatást is. -
válasz
wwenigma #25783 üzenetére
Az EU néhány tagországában 20km/h a sebességhatár, máshol meg 25km/h.
E2 Pro D pl abba a régióba készült, az csak 20-al tud menni.
E2 Pro E meg oda készült, ahol 25-el is lehet menni.Az a linkelt tervezet Írországra vonatkozik, mondanám, h nem is értem hogy került a csoportba egyáltalán, a 250W meg egy vicc.
Aki ilyet állít, h ez elég, az nem tudja mit beszél, mert vagy még sosem járt rollerrel, vagy nem használta a rollert emelkedőn.
És ilyenkor nem durva emelkedőkről beszélek, meg hegymenetről, egyszerű dombról, ami gyakran megtalálható városainkban is.
Amúgy is sebességhatárokról kellene hogy szóljon a szabályozás, nem teljesítményről.
Egy 120kilós embert a 250W-al nem is lehet életszerűen meghajtani, még sík úton sem, míg 70kilóhoz valóban elég lehet a 250W is.
Akkor majd testsúlytól fog függni, h ki hány Wattos rollert használhat?
Ismerem a 250W-ost, is a 300, a 350, meg az újabb 400, 450W-os pálcikákat is. Mindegyikből használtam huzamosabb ideig, (talán csak a 250W-os az egyetlen, amit kevesebbet hajtottam).
Ez utóbbi kettő az, ami felmegy már dombokra is, függetlenül attól, h 25km/h a végsebességük, illetve 100kilós emberrel is könnyedén elboldogulnak.
Érdekes, a németek, osztrákok is áthidalták ezt a maguk 500-600Wattjukkal, de nálunk még mindig itt tartunk, h minden valamire való Kresz módosítással foglakozó írásban ez a 250, 300, esetleg 350W merül csak fel. Itt tart a "szakma", és ezek fogják megalkotni a szabályozást.
(A hányós smileyt nem találtam.) -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #25781 üzenetére
"biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány szerint (ahogy sikerül)..."
Elvileg minden EU-ban forgalomba hozott rollerhez kéne lennieilyen, vagy hasonló tanusítványnak, hogy az megfelel az EU-s szabályoknak.
Ami még eszembe jutott ezzel kapcsolatban.
Amikor szereltem a kereket, végülis csak le kellett venni az egyik lengőkart, amik egy kónuszon ült.
Ez szabályosan két módon lehetséges, spec. un. "csapágylehúzóval" vagy gumikalapáccsal.
A Te esetedben a kerék tört ketté, vagy anyagszerkezeti, szerelési, vagy vezetéstechnikai hiba miatt, nem tudom kizárni egyiket sem.
Mivel írtad, hogy használtan vetted, simán el tudom képzelni hogy acél kalapáccsal ütöttek rá az alufelnire, hogy lelazítsák a lengőkart, vagy egyszerűen járdaszegélynek csúszott/ütközött a gépes, nem tudhatom, de lehet akár gyári hibás is.
Mindenesetre ha tömegesen fordul elő az ilyesmi, ott már élni kell a gyanúperrel, hogy a gyártástechnológia nem megfelelő.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #25778 üzenetére
"Fogalmam sincs, hogy az aki majd megalkotja a roller szabályt, használt-e valaha is rollert. Lehet bőven szívás belőle, ebben igazad van."
Erre a felvetésre némileg megnyugtató volt ezt olvasni:
"Folytatódik a KRESZ megújításának előkészítése, a projekten félszáz szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet dolgozik. A javaslatok között szerepel a gyalogátkelőhelyek biztonságosabbá tétele, valamint a közlekedésoktatás bevezetése az általános iskolákban."Forrás: index.hu 2024/02/12 - Változik a KRESZ
A között az 50 szervezet képviselői között csak előfordulnak rolleresek is, vagy olyanok, akik szoktak rollerezni.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #25778 üzenetére
biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány
szerint (ahogy sikerül)... Azért, mert a magyar jogszabály sok év után
elkészül, ha elkészül, ugyanolyan, törésre hajlamos szarok maradnak,
bizonyos modellek, és nem a magyar jogszabály fogja ezt megoldani.Ui: én olyat még nem hallottam, hogy egy gyári motorkerékpár simán
széthullik a pilóta alatt, rollerekkel kapcsolatban viszont gyakori eset. -
alphamooncam
őstag
válasz
geryboro #25774 üzenetére
"ha hasonló lesz, mint a drón szabályozás, akkor beszoltuk.
"
Sosem drónoztam, így nem tudom mire gondolsz.Igazából nem értem hogy mi a baj SMKP-rollerrel.
Kap jogi keretet.Mindenki tudja hogy mi vonatkozik rá. Nem kell műszakiztatni, nincs rendszám ( értitek
) Állambácsi nem szed sápot.
Előnye lenne, hogy műszakilag és biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória . Nagyobb kerék,tiltott járdahasználat, bukósisak szabályozása stb. Ezzel együtt megemelném a sebességhatárt 50km/h-ra egységesíteném, hozzáigazítanám a többi közlekedőéhez. Korhatár kérdéses mennyi. Szvem szerint 18 alatt nem engednék forgalomba senkit.
Pálcika rollerre is lenne szabályozás az elképzeléseim szerint, de ott könnyítés lenne, hogy kivennék a SMKP kategóriából, nem kéne bukó, lehet járdán menni, nincs korhatár, de korlátozva lenne a teljesítmény valamit-valamiért.
Fogalmam sincs, hogy az aki majd megalkotja a roller szabályt, használt-e valaha is rollert. Lehet bőven szívás belőle, ebben igazad van.
-
-
h1mpi
félisten
Menetre készen (ha nem lenne ilyen rossz idő
)
-
Itt kérdezd meg inkább:
https://www.facebook.com/groups/eroller50+km/h
Vigyázz honnét rendelsz, mert a gyanúsan olcsó helyeknél megesik, h pl nem kétmotoros Mantist kapsz, aztán panasz esetén elnézést kérnek (sokra mész vele), visszautalnak némi pénzt, vagy ha nem tetszik, akkor visszaküldheted a rollert saját költségeden.
Végül lesz egy egymotoros rollered, annyiért, amennyibe azok kerülnek, csakhogy neked kétmotoros kellett volna, eladni pedig csak bukva tudod majd. -
válasz
alphamooncam #25773 üzenetére
ha hasonló lesz, mint a drón szabályozás, akkor beszoltuk.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #25766 üzenetére
THX ! Átnéztem !
Igazából tetszik. Ez meg különösen:
"Kerekek és gumiabroncsok
5. (1) Az elektromos rollert legalább [200] mm átmérőjű kerekekkel kell
felszerelni, beleértve a gumiabroncsot is."
Nagyjából lefedi azt, amit fent írtam, anélkül hogy ismertem volna."Mit várunk egy olyan csapattól, ahol a doktorbelügyminiszterúr kinyilatkoztatja, h a roller SMKP, és aszerint is kell tekinteni rá. Majd utána évekig fel se merül, h elősegítsék a megítélését?"
Nem csípem a volt maffiavezért, de abban sajnos igaza van, hogy a KRESZ jelenlegi szabályozása szerint az elektromos roller jogilag SMKP.Az összes.
Ezt tényleg helyre kéne tenni.
Amit meg írtam azt a biztonságosabb közlekedés érdekében írtam, mert úgy látom, így lehetne javítani a helyzeten.
És igen ez kényelmetlenséggel jár. Itt sincs ingyenebéd, a nagyobb közlekedésbiztonságot sem adják befektetés nélkül.
Én kettéosztanám az e-roller kategóriát pálcika rollerre, és SMKP-ra utóbbit 40, max.50km/h sebességkorlátozással, azzal, hogy az utóbbi szigorúan az úttesten közlekedhet, járdán nem. ( Munkába járáshoz !)
-
punisher1
aktív tag
válasz
alphamooncam #25770 üzenetére
Hát igen ez már szinte robogó 70km/h szégyeld magad nem szép dolog
Enyém pont a felével megy és már osztottak is
De remélem érted akkor kikről beszélek. -
punisher1
aktív tag
válasz
alphamooncam #25769 üzenetére
remélem sikerül:[link]
-
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1 #25768 üzenetére
"A tied kinézetre már súrolja a robogó kinézetét én nem ilyenre gondoltam hanem olcsóbb gyengébb kivitelű rollerre."
Újra motorozni akartam, de olcsón. Robogó nem fért be a liftbe, ezért lett ez.Kiválasztásnál meg fontos szempont volt, hogy legyen gyári üléses változata/biztonságos (gyári) ülésrögzítési pontja.
Nem vagyok híve a kókányolásnak, és elvileg van egy autószerelői végzettségem is.
Ez egy Dualtron City, [itt vettem] gyári leírás szerint 4kW, ami a SMPK kategória felső határa.
-
punisher1
aktív tag
válasz
alphamooncam #25762 üzenetére
Nem pont a tiedre gondoltam,hanem kókányolt módon kisebb rollereken látni is ülést.A biztosítást én is néztem a hello.hu-n de a rengeteg negatív vélemény miatt elengedtem majd még körbenézek.Tudom,hogy nem egy összeg robogóra sem.
A tied kinézetre már súrolja a robogó kinézetét én nem ilyenre gondoltam hanem olcsóbb gyengébb kivitelű rollerre.
Én a 7.-en lakom nekem is szempont volt,hogy liftbe beférjen.Nekem a munkába járás volt a fő célpont ami mostanába a csodás idő miatt nem lehetséges illetve ha szervizbe van a kocsi tudom magammal vinni bedobom a kocsiba és kész.
Tehát az a vicces mikor azokon a gyenge vékony kis rollerekre feltákolják az ülést.A te rollered az enyémnél biztos erősebb nem ismerem de ránézésre több erő van benne(amiért itt meg is szóltak,hogy mertem gyárira tenni)
Amúgy nekem is 32 éve van jogsim -
punisher1
aktív tag
válasz
alphamooncam #25763 üzenetére
A tervezet itt található ha google-ba beírod amit a képen látsz és rákattintasz amit jelöltem egyből a pdf jön be.
[kép] -
válasz
alphamooncam #25763 üzenetére
Az Ír tervezetet linkelte.
Ott 400Watt a cél, és 20km/h sebességhatár.
"a cél pont az lenne, hogy minél kevesebb szennyező gk közlekedjen a városban"
Ez csak a hanyatló nyugaton cél.
Nálunk fel se merül az ilyesmi.
Mit várunk egy olyan csapattól, ahol a doktorbelügyminiszterúr kinyilatkoztatja, h a roller SMKP, és aszerint is kell tekinteni rá. Majd utána évekig fel se merül, h elősegítsék a megítélését?
Csodálom, h a Megafont még nem vetették be az elektromos rollerek ellen uszítani.
Amúgy nem értem a 20km/h korlátozással, (vagy a 15-el, mint ami a németeknél utólag felmerült), mit akarnak elérni?
Úgy látszik ott sem sikerült felfogni, h ha túlságosan lecsökkentik a sebességet, akkor az autós marad az autójánál, nem fogja letenni, mert elektromos rollerrel kétszer olyan lassan tud csak haladni.
Nem csak hobbiból járkálunk rollerrel, hanem mert egyszerűbb kezelni, mint az autót - parkolóhely pl; de ha ellehetítlenítik túl alacsony sebességkorlátozással (lásd: 20km/h németeknél), akkor nem kell rajta csodálkozni, ha nem fognak átszokni rá "tömegek". -
alphamooncam
őstag
válasz
wwenigma #25764 üzenetére
"Ez leginkább egy belsős munkaanyag. Egyébként a 250W az lópikula, kb el lenne lehetetlenitve az egész, a lényege..."
Én nem így látom.
A 250W pont arra elég, hogy rásegítsen az alapvetően emberi hajtásra.
Ha én lennék a hatóság
250Wés 10" elsőkerék méret alatt engedném vizsga/eü alkalmassági nélkül járdán, bringaúton/sávban, sisak nélkül vezetni.Amit én gondolok, az az hogy 10"-os elsőkerék méret alatt exponenciálisan nő a baleset esélye, ezért ezt szigorúan bevezetném vízválasztónak.
Nagyobb kerekűt, és/vagy nagyobb teljesítményűt SMKP-nak minősíteném, és városban leterelném a járműforgalomba, a buszok, tgk. közé ( ott száguldozzon ha mer, ne a babakocsik között a járdán*), és csak városon kívül használhassák a kerékpárutat, ott mondjuk kötelezően.Egyébkén a jelenlegi szabály is ez.
Így élesen el lehetne határolni a kategóriákat, mert ami most van káosz az senkinek sem jó.
SMKP-ra vonatkozó rendszám, műszaki vizsga nélküliség, maradhatna minden a régiben, úgymint kötelező bukósisak, KRESZ vizsga, kivéve ezt a nem képes 45Km/h-nál huzamosan nagyobb sebességgel menni szabályt, mert azt meg eltörölném.
Ez már régen elavult, mert amikor ezt a szabályt hozták, nem létezett olyan, hogy megbízhatóan pontos sebességmérő/határoló.
Nyilván kellene felső sebességhatár, és akár lehetne a jelenlegi is, tehát kötelező lenne a pálcika rollereken kívül (250W/10") a sebesség mérő a rolleren,- ami meg amúgy is van-, a szabály betarthatóságához.
Városban így a járda-kerékpársáv megmaradhatna a gyalogosoknak és a tényleg lassú, emberi hajtásnak.
Ez a fajta éles elválasztás idővel olyan roller igényt generálna, ami a biztonságosabb tehát, nagyobb kerekű rollerek keresletének növelése felé terelné a gyártókat.
P.S.: Tegnap láttam. Iskolából kijött egy kiskerekű pálcika rollerrel egy 12 év körüli kissrác. Lámpánál leszállt, és megvárta hogy a gyalogátkelőnél zöldre váltson. Amikor szabadot kapott, a zebra kellős közepén tanyázott egy nagyot, leesett a rollerről egy úthiba miatt, táskáját erre, kabátját arra dobva.
Nagyon ellene vagyok a kis méretű első keréknek, az ilyenekre nem nagyon kéne még plusz elektromos motor, elég nagyot lehet esni csupán csak lábhajtással is.
Szerintem.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
alphamooncam #25763 üzenetére
Ez leginkább egy belsős munkaanyag. Egyébként a 250W az lópikula, kb el lenne lehetetlenitve az egész, a lényege...
-
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1 #25757 üzenetére
[link]
Valamint itt a 9.pont érdekes(folyamatban lévő tervezet):
[IMG:/dl/upc/Valami forrást, légyszi, hogy kitől származik ez a tervezet !
Egyébként amit látni engedtél belőle, azzal nekem az égegyadta világon semmi problémám nincs, sőt azzal sem, hogy bizonyos rollerek, értem ez alatt a 250W+ teljesítményűeket smkp-nak minősüljenek. ( nagyobb teljesítmény--> nagyobb felelősség --> követelmény teljesítésétől való feltétel megkövetelése hatóságilag)
Ez utóbbi miatt azért főhet a fejük a jogalkotóknak, mert a cél pont az lenne, hogy minél kevesebb szennyező gk közlekedjen a városban, ráadást nem megoldható a hatósági ellenőrzése sem ekkora tömegű mikrojárműnek, és a lakosság lemondana inkább az ilyen járművekkel való közlekedésről, növelve ezáltal a gj.forgalmat a városokban.
-
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1 #25755 üzenetére
"Én jobban ki vagyok azokra akik ülést tesznek rollerra.Minek?Akkor miért nem robogót vett?Nem tud állni?Akkor meg végképp robogó kell.Vagy mert ezt össze lehet csukni?Szerintem nagyon vicces én mindig röhögök ha ilyet látok.
De egyszer valahol olvastam ha jön új szabály akkor azokat lehet leszedni különben robogókra minősítik,a sima rollert meg segédmotorosra."
Ez kérlek egy smkp. jogilag, és megfelel az összes rá vonatkozó követelménynek, hogy forgalomban részt vehessen, úgymint vezetői engedély, bukósisak, világítás, tükör ( azóta felkerült a jobb oldalra is a másik ) minden. És igen, van kötve rá kötelező érvényes felelősségbiztosítás is.Most röhögjél !
És szó sem lehet róla, hogy lekerüljön róla az ülés ! Duzzogva bár, de tőlem akár rendszámozhatják is, ha akarják, 1989 óta van "A" kat vezetői engedélyem.
9.-ik emelten lakom. Be kell férjen liftbe, ezért kell összecsukható. 5 rugó alatt van az éves biztosítás, egyéb költség nincs, se súlyadó, se kötelező műszaki vizsga, semmi egyéb kiadás. Ha kell magam szervizelem aprópénzből, városban gk. nem ellenfél, buszsávban "jobbról előzök", egyébként szabályosan.
Időjáráson kívül, mondj egy negatív indokot egy gépkocsihoz képest!
Kezdj el számolni mekkora deal.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #25758 üzenetére
Az emlitett EU rendelet az SMKP-t nem kizarolagosan definialja, azt nemzeti hataskorben lehet tagabban is definialni, a jogharmonizacional ez nem is jelentett gondot, mert a magyar kreszben az SMKP-ra nincsen ulesek szamaban semmilyen kikotes, azaz itthon nalunk az elektromos roller is SMKP. Az SMKP definiciojat megtalalod a kreszben. Azt pedig sehol sem irja elo az EU rendelet, hogy ami Mo-n SMKP annak SMKP-nak, kell lennie nemetorszagban is, csak azt, hogy ami az EU rendelet szerint SMKP(azaz EU-s tipusjovahagyassal rendelkezik), annak SMKP-nak lennie minden EU orszagban. Ergo Mo szabadon bevonhatja az SMKP ala az erollert.
-
S.G.
friss újonc
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Kaabo Mantis Dual V3 vásárlásán töröm a fejem. A DHGate-en, EU (lengyel) raktárban találtam jó áron. Természetesen előre kell utalni, ezért a kérdésem, hogy mennyire megízható ez az áruház/ill. ezen belül van-e olyan eladó, akit konkrétan ajánlotok? (Teverun fitness equipment stor-t néztem ki, elég jók a visszajelzések.)
Köszönöm előre is a segítséget/tapasztalat megosztást. -
PociAti
őstag
válasz
punisher1 #25757 üzenetére
Ez az értelmezés különböző időszakban lévő szabályok egyvelege.
Jelenleg nincs specifikusan elektromos rollerre vonatkozó jogszabály.
Viszont van ez, ahol a kétkerekű közlekedési eszközöket definiálják:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX:32013R0168Az Európai Parlament és a Tanács 168/2013/EU rendelete ( 2013. január 15. ) a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről EGT-vonatkozású szöveg
I. FEJEZET
2. cikk
(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:
j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;Erre a 168/2013/EU rendeletre való hivatkozással van amikor hatásosan lehet érvelni, hogy az elektromos roller nem SMKP, mert nincs is ülése. (Nem hibátlan az érvelés, de van amikor elégséges.)
----
Majd ha normálisan definiálják a rollert és belefogalmazzák azt is, hogy annak akár lehet ülése is, akkor majd az a szabály fog rá vonatkozni. Teljesen mindegy mi szerepel az SMKP definíciójában.
Ha nem szerepel semmi az ülésre vonatkozóan, az izgalmasabbá teszi majd a kérdést, de ezzel ráérünk majd akkor foglalkozni. A harmónia miatt lehet a fenti szabályon is változtatni kell. -
PociAti
őstag
válasz
punisher1 #25755 üzenetére
Szinte semmiben sem értek egyet azzal, amit írtál.
És hogy csak a legenyhébbekre reagálja, én még az ülést sem tartom teljesen ördögtől valónak. Egyenes tartásban némi stabilitás talán ad a rollernak. Bizonyos egészségügyi problémák esetén számára áldásos kiegészítő lehet. És egy panellakó számára így is korlátozottan szállítható marad, míg ha robogója lenne, azt lehet nem merné a ház előtt hagyni. Új szabályozás bevezetése után minek minősíti majd, arra térjünk vissza akkor.
"...a sima rollert meg segédmotorosra."
Ez pont nem így hangzott el. Ha a sima alatt az alap (350 W-nál nem nagyobb) elektromos rollereket értjük, akkor pont az lenne a lényeg, hogy elektromos rollereknek tekintenék őket (vagy a többi hasonló eszközzel együtt egy halmazt alkotnának). De a lényeg, hogy rájuk ugyanazok a közlekedési szabályok vonatkoznának, mint a kerékpárosokra (speciális megkötéssekkel, pl. hogy nem szállíthatnak utast). -
punisher1
aktív tag
válasz
PociAti #25753 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett,a lényeg a gyári állapotra állíttattam csak vissza ami nem egyenlő,hogy rendszeresen úgy használom mint írtam ahogy a kocsit se padlógázzal nyomom.Figyelembe veszem a körülöttem közlekedőket az utat ahol járok útviszonyokat stb.Természetesen kerékpárúton is betartom a szabályokat.
Szerintem azzal kell foglalkozni,hogy pl bukót vegyen már fel mindenki ha egyszer rollert használ.
Én jobban ki vagyok azokra akik ülést tesznek rollerra.Minek?Akkor miért nem robogót vett?Nem tud állni?Akkor meg végképp robogó kell.Vagy mert ezt össze lehet csukni?Szerintem nagyon vicces én mindig röhögök ha ilyet látok.
De egyszer valahol olvastam ha jön új szabály akkor azokat lehet leszedni különben robogókra minősítik,a sima rollert meg segédmotorosra.
Az is érdekel mivel a tendencia azt mutatja egyre több rollert egyre nagyobb sebességgel dobnak piacra minek?És nem 35km/h beszélünk hanem a duplájáról.Kinek-kiknek készülnek?Miért árusítják? -
punisher1
aktív tag
válasz
Thunderzolee #25752 üzenetére
Igen,így van de két kolléga is a hatótáv miatt aggódott...
-
PociAti
őstag
válasz
punisher1 #25749 üzenetére
Te tényleg ennyire szívügyednek tekinted, hogy kilométerenkénti 24 másodperccel előbb érj oda? (Ha egyáltalán sikerül célba érned. Keress rá itt a fórumon a "jobbulást" kifejezésre. Mind olyan szemlélettel rendelkeztek, amivel beleálltál ebbe a témába.)
Miközben az autópályákon a sebességhatár legfeljebb 130 km/h, miért van az, hogy az személyautók kilencven+ százaléka ennél nagyobb sebességre lenne képes? Azért, mert Németországban pár helyen, bizonyos feltételek mellett ennél is gyorsabban lehet haladni? Attól, mert egy jármű el tud érni nagyobb sebességet, attól még nem alanyi jog ki is használni ezt a képességét.
A hatótáv tesztnek csak úgy van értelme, ha valamennyire standardizált tesztről van szó. Csak körbe kellene nézni a világban, a hűtőgép fogyasztástól, a mosógép tisztítási képességétől kezdje a járművek fogyasztásáig kidolgoztak egy-egy standardizáld eljárást, hogy az eszközök főbb paraméterei egymással összehasonlítók legyenek. Népszerű termékkategóriáknál ezeket ISO szabványba foglalták.
Rollereknél rendkívül elérőek az egyéni felhasználási módok. Ázsiaiak átlagtömege 60 kiló körül lehet, amerikai felnőtteké majdnem a kétszerese. A domborzat viszonyától, az üzemmódon át nagyon sok múlik a hatótávon. Ezek figyelembevételére nincs világszerte alkalmazható más standard módszer, mint sík terepen tesztelni.
Alsó korhatárnak jellemzően 14 évet adnak meg, hogy a tényleges átlag személy milyen nemű, mekkora és hogyan vezet, azt nehéz megmondani. Teljesen mindegy is, ha a számok egymással összevethetők és az adatokból mindenki magára ki tudja számolni az értéket."Esetleg lehet emelkedőnél is jobban jön kicsit nagyobb sebesség."
Összekevered az alapfogalmakat. Emelkedőnél teljesítményre van szükség, nem 30 fölötti sebességre.Tempomat teljesen felesleges lenne? Érdekes. Tapasztalatom szerint az egyik legjobb dolog az elektromos rolleren. Nyugodt, stabil közlekedés egyik alapja, úthibák miatt nem fog ugrálni a sebesség, és szabadabb, stabilabb kéztartást eredményez. A fix tempó a nyélgáz állapota nélkül elérhető, ami a biztonság szempontjából további előny.
-
válasz
punisher1 #25749 üzenetére
A hatótávot nem 25, vagy 30, vagy 35 km/h sebességgel mérik, hanem elég drasztikus kritériumai vannak, ezért nem változik az E, vagy a global verzió esetén.
"A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt)."
-
punisher1
aktív tag
válasz
alphamooncam #25750 üzenetére
Így ahogy mondod,én is ezeket tartom szem előtt családapa vagyok nem tinédzser ismerem a korlátaim és vezetni is aszerint vezetek kocsit.
Mindezt meglehet úgy is csinálni,hogy nem butított rollert vezetek.Kocsival is lehet ész nélkül menni...
Mindennel egyetértek első perctől odafigyeltem pl bukó nélkül nem is vezettem soha nem szabálytalankodtam,ugrattam minden esetben figyelem a többi úton lévő embert.Semmilyen kockázatos manőverbe vagyis mások veszélyeztetésére irányuló megmozdulásba soha nem is kezdek.
Sajnos ezt autó vezetéskor sok emberről nem tudom elmondani pl akik hírből se hallottak követési távolságról.De mind1 azt hagyjuk is mert más téma. -
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1 #25749 üzenetére
Én nem mondtam, hogy egyetértek az EU korlátozással.
Azt gondolom, úgy lehet "túlélni" a közlekedési kényszert, hogy ismerjük a korlátainkat, folyamatosan felmérjük a környezetünket/ helyzetünket, és "használjuk" a fejünket...
Kimenni az utcára - gyalog is - kockázat, példának okáért akár a fejünkre is eshet egy tégla, és ott maradunk.
Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy ki milyen kockázatot vállal.
Ami a fontos, hogy előre lássuk a lehetséges következményeit annak amit éppen csinálunk, és ha ez megvan már csak folyamatos kockázatelemzésre, és döntésekre van szükség.
A szabályok azért vannak, hogy segítsenek a döntésekben, és a többi közlekedő tudja rólad, hogy mire számíthat, mit fogsz a következő pillanatban csinálni.
Amit nem tehetsz meg, az az hogy nem ismered a szabályokat, félreérthetően, vagy kiszámíthatatlanul viselkedsz az úton.
Szerintem
-
punisher1
aktív tag
válasz
PociAti #25746 üzenetére
Érdekes amiket mondtok,akkor a global verzióban kiadott modellek amik alapból annyit mennek mint most az enyém miért adják ki úgy?[link]
Érdekes módon a hatótávot sem írják kevesebbnek,ami persze alapból tudjuk,hogy nem teljesen reális.
De mégis valamiért azokat úgy árusítják nem furcsa?Akkor most mi a probléma?Nem teljesen értem egyszerűen kvázi olyan mintha global verziót vettem volna és nem több.Nem azt mondtam,hogy felnyomatom 40-45km/h sebességre és ész nélkül tőgázzal használom.De ha már adott a lehetőség ami"eleve" benne van csak EU-ban lebutítják mint pl drón esetében és én azt visszaállíttatom nem értem hol a gond?Esetleg lehet emelkedőnél is jobban jön kicsit nagyobb sebesség.
A tempomat is visszakerült amit én ki is kapcsoltam mert teljesen felesleges szerintem.
Ki-ki döntse el elfogadom a ti véleményeteket is semmi gond,én pedig azt gondolom amit fentebb írtam. -
PociAti
őstag
válasz
pescara #25747 üzenetére
Az legyen a legkisebb probléma, hogy 60%-os akkumulátor helyett 30%-os akku töltöttséggel ér haza.
Viszont dolgozzon 8-12 órát, és azon küzd, hogy másodpercekkel előbb érjen haza. (12 óra az 43.200 másodperc). Mintha összességében számítana is valamit.
Ez fejben dől el. Tényleg ki kell erőltetni még pár km/h sebességet a gépből. Amikor száguldozás nélkül, normál tempóban (pár másodperc "veszteséggel") is haza lehetne érni. Olyan tempóban, ahol még elfogadhatóan működnek az emberi reflexek. Mert tuningcuccot, meg fejvédőt lehet venni, de reakcióidők nem árulnak sehol sem. Pedig arra lenne a legnagyobb szükség.
-
PociAti
őstag
válasz
punisher1 #25742 üzenetére
Kiszámoltad már, hogy mennyi időt nyersz vele?
Az a hajnali, hosszú egyenes szakasz mégis mennyi lehet? 1 km?
Mert 25 km/h sebességgel 1 km az 2,4 perc = 144 másodperc.
30 km/h sebességgel pedig kereken 2 perc = 120 másodperc.Azaz kilométerenként 24 másodperc a "nyereség",
cserében a biztonságot némileg beáldozod. Tényleg megéri?
Tényleg szükség van arra a pár másodpercre? -
punisher1
aktív tag
válasz
Thunderzolee #25737 üzenetére
Én pont a mai nap adtam be hozzájuk a max G2-esem.EU verzió max 25Km/h holnap megyek érte.Gondoltam hosszú egyenes szakaszon ahol járok hajnalba melóba jól jön egy picit nagyobb sebesség.Természetesen sisakot viselek.Én viszont motoros sisakot vettem annó hozzá.Pontosan ezt:[link]
-
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #25738 üzenetére
Okain se volt minden mindegy, mert a korai változat applikációja részletesebb diagnosztikai adatokkal szolgált, viszont nem volt benne cruise control.
Xiaomi, Ninebot rollereknél inkább kerülni kellett az fw frissítés, mert esetleges előnyök mellett bizonyos korlátozásokat, szigorításokat is tartalmaztak.
Akkor frissíts, - ez a szabály úgy általában mindig elmondható - ha pontosan tudod most milyen verziód van, milyen verzióra térnél át, és ez pontosan milyen előnyökkel és hátrányokkal jár. -
Peaceliker
addikt
válasz
Silentfrog #25736 üzenetére
Én biztos rinyálnék nekik , hátha pár forint kompenzáció összejön
-
Silentfrog
veterán
válasz
Thunderzolee #25737 üzenetére
Szerintem nem variálok egynlőre itt sok a bicikliút ami sok helyen elég gyalázatos minőségű.
Az app felajánl fw frissitést. Engedjem neki ? Téma volt tudom de igye eddig Okaim volt és ott nem volt ilyen. Nem emlékszek hogy kell vagy nem.
-
válasz
Silentfrog #25736 üzenetére
Én leszxrnám.
Vidd be a SkyRideba Újpesre, vagy más rolleres szervizbe, és párezerért STLinkkel módosított szoftvert tesznek rá, úgy már tud 30-al is menni. -
Silentfrog
veterán
Meg is érkezett a MAX G30 II .
Eddig nagyon tetszik , remélem ezzel szerencsésebb leszek mint az Okaival.
Viszont egy hajszál csak van a levesben.
Ez a roller nem új , bontatlan hanem látszik hogy vagy használták rövid ideig vagy kiállítási darab volt.
Kibontáskor a gumikon látszódott elsőnek hogy piszkos, és van benne az app szerint 50km.
Ti szólnátok ezért? Vagy örüljek hogy valaki bejáratta? -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #25734 üzenetére
Sajnos nem egyszerű. Itt van a 3. kerben a rideshop.hu, ahol nagyon sok bukó van készleten és fel is lehet próbálni. De! Nagyon korlátozott a nyitva tartásuk, 14-17 óra között, pénteken és hétvégén nincsenek nyitva... a gyereknek is szeretnénk sisakot venni, de pl. ma sincsenek nyitva... most nézegettem, hogy hátha van még valahol ilyen nagyobb bolt!
nem webshop, de nem találtam... mindenhol csak rendeld meg a neten aztán állj el, köszi ezt kihagyom, sisak esetén a próba a legfontosabb, ahogy írod. -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #25731 üzenetére
Az IXS-t meg tudom mutatni a 13. kerben estefelé, ha valaki kíváncsi rá, csak szóljon előtte 1 nappal. Iszonyat kényelmes és nagyon könnyű.
#25732: persze hogy nem felel meg, egy rendes motoros krossz sisak ég és föld, én felpróbáltam vagy 10 félét és rá kellett jönnöm, hogy rollerezéshez egy rendes motoros bukó nehéz, nagy, kényelmetlen és nem hallasz benne semmit. Ezért maradtam az MTB sisak mellett. Egy O'neal motoros sisak megállt volna 40e Ft-ból.
-
alphamooncam
őstag
"Az gondolom a motoros bukósisakokra vonatkozik, mert kerékpáros sisakok esetében nem láttam még ezt a szabványt sehol."
Deduktív megközelítésben ez annyit tesz, hogy egyetlen kerékpáros sisak sem felel meg a speciálisan bukósisakokra megállapított CEC 22.06-os szabványnak, különben az lenne a nagybetűkkel kiemelve a leírásában, nem pedig, minden egyéb általános szabvány, már ha van egyáltalán bármi utalás a védelem szabványosított fokára.
Egyébként az IXS képes a magasabb szabványnak megfelelő sisakok készítésére, gondolom közrejátszott a súlya is abban, hogy mi kerüljön a termék leírásába. ( itt sincs ingyenebéd*)
-
alphamooncam
őstag
válasz
bandigyerek #25727 üzenetére
"A minap lefejeltem vele a pinceajtót. Én kértem elnézést."
Nekem tetszik ez az airsoftos is, meg az IXS-es is különböző okokból.Köszönöm, hogy megosztottátok, lehet kedvet kapnak olyanok is, akiket a kommersz minőség (!) eddig elriasztott.
-
Eclips21
őstag
Tud valaki arra megoldást hogy a frissen vett Kaabo Mantis 10 dual (2x1000 60V) az új NFC-s kijelzős nem akar gyorsulni, eladó szerint EU szabályozás és a sebessége is korlátozva van. Sőt a kijelző hidden menüje is lockolva van hiába írom be a jelszó nem ad teljes hozzáférést csak részlegest. Remélem nem kell új kijelzőt vennem...
mert így most a régi 2020-as xiaomi rollerem is gyorsabb
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #25720 üzenetére
"... akkor azt hiszi, hogy sisakban nem lehet semmi baja, ezért kockázatosan kezd vezetni. "
A semmi baja nem lehet, az erős túlzás. Az már önmagában orvosi eset. A helyes szakkifejezés: »hamis biztonságérzet«. Bátrabban vezet, többet bevállal, mint nélküle tenné. Viszont sisaktól a jármű semennyivel se lett megbízhatóbb, az út minősége nem lett jobb és a közlekedésben résztvevő többi szereplő sem lett figyelmesebb. A sebesség növekedésével csak a balesetek számát növelte meg. (A sisak viselésének nem kellene együtt járnia a sebesség növekedésével, de mégis ez történik. És ez fordítva is igaz: sisak nélkül óvatosabban szokás közlekedni.)"És erre állítólag van valami statisztika is, ami mutatta, hogy a holland biciklisták közt sok kretén van"
Hollandokat nem önmagukban vizsgálták, hanem az Ausztrálokkal együtt. Ausztráliában kötelezővé tették a sisak viselését, ezzel sikerült elérniük, hogy náluk 22-szer nagyobb lett a fajlagos kerékpár balesetek száma, mint Hollandiában. A tanulmányok szerint a legfőbb ok, hogy Ausztráliában nagyon kevesen kerékpároznak, számuk drasztikusan visszaesett, a kerékpáros infrastruktúra "feleslegessé vált", ezáltal visszaszorult, autósok nem számítanak rájuk, ők maguk nem bicajoznak, így nem is tudják milyen kellemetlen pár centire elhaladni egy kerékpáros mellett. Hollandiában pont fordítva van, mindenki kerékpározik, az autós is hétvégén előveszi a bicajt.
A tömeges elterjedés az, ami igazán biztonságossá teszi, mert az vonzza be a megfelelő szemléletet, a megfelelő infrastruktúrát. Magyar mentalitást ismeretében a szemlélet legalább olyan rossz, mint az utak minősége, emiatt nagyon nagy szükség lenne arra, hogy az autósok számára vonzóvá / elérhetővé váljon alternatívaként.
A sisakviselés kötelezővé tétele azt is szinte teljesen ellehetetlenítené, hogy valaki a bérrollert ki tudja próbálni. Például akkor, amikor az autója szerelőnél van, de a tömegközlekedés helyett másra vágyna. A két fő bázis, az állandóan rollerezők és az alkalmi rolleresek közül az utóbbi az, ami ellehetetlenülne. Ausztráliában a kölcsönzések visszaszorulása kapcsán a sisak viselését jelölték meg a legfőbb hátráltató oknak. Volt kísérlet sisak bérlésre, de nem jött be. Ezért inkább egyes tartományokban elkezdték fokozatosan eltörölni / felhígítani a sisak viselését előíró szabályokat. Azt, amire anno hatástanulmányok nélkül, röntgenképek mutogatásával sikerült rávenni a törvényhozókat. -
h1mpi
félisten
válasz
bandigyerek #25727 üzenetére
Dehogynem
"A sisak megfelel az EN 812:2012, EN 1385:2012, EN12492:2012 szabványoknak."
-
bandigyerek
senior tag
válasz
alphamooncam #25724 üzenetére
Hülyén néz ki... Én ilyenbe szaladgálok. Semmilyen szabványnak nem felel meg, de van 2 cm belső párnázása körbe. (fogackákánál nincen) Pereceltem már bicajjal, ez (N.S. MAX G2) se megy többel. Remélem elég lesz.
A minap lefejeltem vele a pinceajtót. Én kértem elnézést. -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #25725 üzenetére
Az gondolom a motoros bukósisakokra vonatkozik, mert kerékpáros sisakok esetében nem láttam még ezt a szabványt sehol. Motorost nem akartam, mert nem szellőzik elég jól és 1500 g a súlyuk átlagosan (amit vettem az 600g!), illetve nekem már túl sok méretre is. Nekem, amikor motoroztam a legjobb Shoei sisakjaim voltak, de emlékszem, hogy 100 km/h alatt nem szellőzött szinte semmit. Ezzel nem tervezek 35 km/h-nál többel menni, ezért is döntöttem a kerékpáros fullface, de nyitott sisak mellett.
-
alphamooncam
őstag
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25723 üzenetére
"Rollerre erősen ajánlott az állvédős (fullface) sisak. Fogtechnikusok üzenik"
Én is ezt írtam.Meg azt, hogy az elveim ellenére döntöttem a nyitott mellett...
Most írjam le, hogy hülyén néz ki?!
Igen, sokan ezért nem hordanak egyáltalán sisakot, mert rollerra túl soknak, tartják.
Pár kifogás: Túl nagy és ha nincs a fejen csak gátol, kényelmetlen, meleg, meg nincs hova tenni, lefoglal egy kezet, nem lehet otthagyni a rolleren, mert ellophatják stb.
Mint mindent, itt is alaposan (?!) körbejártam a témát, kell-e és ha igen, akkor milyen, mennyit kell rá áldozni stb.
Felpróbáltam bringára "fejlesztett" sisakokat, és hát nagyon nem voltam megelégedve még a 100.000. Ft-os kategóriával sem. Példának okáért kifejezetten irritált a tarkónál lévő csavaró-szorító, meg úgy un-block a minősége, nyekergése a kézben, meg amit ez miatt kinéztem belőle védelmi szintet. Túl keskeny, párnázatlan állszíj sem segített.
Ezt a gombot a tarkónál meg szerintem nem gondolták komolyan, adott esetben akár több kárt is okozhat, mintha nem is lenne sisak az ember fején.
Ez saját vélemény, nem találta rá kutatást, mondjuk nem is kerestem.
Úgy gondoltam, hogy ennél több biztonságot kaphatok, kevesebb pénzért, ha motoros kategóriába nézelődöm tovább, már csak azért is, mert amíg bringás bukóknál nincs semmilyen szabvány, addig a motorosnál van, és amit leírnak az vélhetően úgy is van.
Magyarán semmi nem garantálja a bringásnál, hogy megvéd, addig a motorosnál, mielőtt gyártásba kerül át kell esnie egy szabványosított szigorú teszten.
Végülis a lényeg, hogy legyen valami védelem a fejen. Jó esetben nem a bukósisak rossz minősége fog több kárt okozni/megölni, mint az hogy nincs a fejen helyesen/szorosan rögzítve, az én véleményem az, hogy a bringás bukó jobb a semminél.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #25721 üzenetére
Rollerre erősen ajánlott az állvédős (fullface) sisak. Fogtechnikusok üzenik
-
h1mpi
félisten
válasz
DigitXT #25720 üzenetére
Ha valaki kretén azon nem segít semmi. Nekem volt 1000-es motorom, most 500+ LE-s autóm van és soha nem volt semmi. Tudni kell visszafogni magát az embernek. Én egy ilyen IXS fullface sisakot vettem, egy jó kesztyűt meg térd és könyökvédőt, ha lenne valami, akkor legyen esélyem elkerülni a nagyobb bajt. Azért is vettem egy komolyabb rollert, hogy legyen nagyobb kerék és jó lengéscsillapító. Egyszóval én nem kampányolok a sisak mellett, mert mindenki azt csinál, amit akar, de gondolja végig, hogy nem védi semmi a fejét....
-
alphamooncam
őstag
Bukóból ezt választottam. [link] ez már ECE 22.06. szabány.
Alapvetően nem megyek terepre, vagy olyan helyre, ahol arcomba csaphat egy ág, ezért nyitott lett.
Nyilván a zárt biztonságosabb, de bevállaltam...
Mivel nem tudtam felpróbálni ezért a külföldi gyártó egy régebbi, hasonló tipusa alapján választottam méretet.
Kockáztattam és nem jött be. Nem akartam visszaküldeni, annak ellenére, hogy a fülem gyötörte, úgyhogy kivettem a polisztirol bélést, és ott a hol a fülemet nyomta, egyszerűen kivágtam, és úgy tettem vissza a belét.
Más NE csinálja utánam, mert nagyobb a valószínűsége, hogy utána el lehet dobni az új sisakot, nekem bejött, szerencsém volt. ( Csak annyit vágtam ki , ami a fülemnél komfortossá teszi. )
Tanulság, nem szabad online venni, csak olyat, amit fel is lehet próbálni, még fizetés előtt.
-
DigitXT
félisten
Alap? Egyesek szerint ront a helyzeten, mert ha valaki kretén, akkor
azt hiszi, hogy sisakban nem lehet semmi baja, ezért kockázatosan
kezd vezetni. És erre állítólag van valami statisztika is, ami mutatta,
hogy a holland biciklisták közt sok kretén van: nem kell annak lenni.
(De főleg nem kell ellenkampányt folytatni, mindenki eldönti maga.)Ui: mondjuk aki beszopta a döntést, lehet örült volna utólag, ha nem
bízzák rá, hanem konkrétan kötelezővé teszik. Néha életet ment... -
gergo5991
őstag
most hallottam, hogy az egyik ismerősö egy pálcika rollerral kb 20al elesett egy kátyúban..sisak nem volt..kóma, agyhalál.. ;( ;(
ennyit számít a sisak
vigyázzon mindenki magára
-
pescara
aktív tag
válasz
geryboro #25712 üzenetére
Ilyet en is majdnam vettem, de a rolleruzletes elado beszelt le rola. Azt mondta, vicces, de egy het mulva ugyis kidobnam, mert minden koszt felszed, eleg ha egy kicsi tocsan atmesz es mar undoritoan nez ki. Bocs, nem akartam elrontani a kedvedet, csak keszulj fel ra lelkileg!
-
ianhoward
tag
válasz
Thunderzolee #25709 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget!
Megnézegettem, kipróbáltam. 468 km volt benne.
Gari lejárt. De ezzel nem is nagyon számoltam, hogy lesz vagy hosszú időre szólna.
Jól megy, nincs semmi nyekergő hang, kerekek szépen forognak.
Kicsit poros volt. Az eladó elmondása szerint idén még nem használta. Így 43%-on volt az akksi.
110.000 Ft-ért cserélt gazdát.
Ismerkedünk tovább a járgánnyal.Láttam korábban amit linkeltél de távolság miatt nekem nem volt jó.
-
Nordik
őstag
válasz
Thunderzolee #25713 üzenetére
Nem erről van szó. Viszont tudsz mondani rá valamit? Hogyan érkezhet olyan frissítés ami után tudja a 30at? Vagy valamit mókoltak így ugrott a gari és csak nem akarja elmondani?
-
észrevétel:
segway max g2.
hátsó lengéscsillapítót felhúztam max erősségre, így is enged eleget.
testsúly valahol 110kg.
kerekek max megengedett psi-n.
35km lazán megvan sport módban 95% töltésről.
elöl van holtjáték, de nem vészes.
hátsó sárvédő zörög.
2500ft számzáras lakat a csájníz-sztórból épp annyit tud, mint a márkás társai.
telefontartó először intersparos volt, de most a full szilikon alzapower-t tesztelem.
szelepsapkát próbáltam cserélni, de csak a gyári fér el a hátsó csillapítóktól, így azzal nem érdemes szórakozni.profilelosztás/teljesítmény.
brutál hogy a global sport módban milyen meredek emelkedőn cipeli fel a seggem.
ezzel ellentétben a többi mod max teljesítmény leadása arányosan kissebb, így 5km/h sétamódban csak egyenes, vagy lejtő játszik.
még az eco is gyengécske egy kissebb emelkedőhöz.max pillanatnyi visszatöltésnél úgy 750W-ot sikerült elérnem.
nem tudom hogy a visszatöltéssel mennyire érdemes szórakozni, ha üres gurulás helyett visszatölt(nem tudom milyen hatásfokkal) a motor, és utána újból fel kell gyorsúlni, de a villany kocsi is autópályán fogyaszt a legtöbbet... -
-
Nordik
őstag
válasz
Thunderzolee #25700 üzenetére
Köszi! Szét néztem a használt piacon és hasonló árban találtam F2 Plust is. Találtam olyat ami Euronics vásárlás, viszont az eladó szerint tudja a 30km/orat is. Érkezett neki egy frissítés ami után ennyi lett a végsebesség. Nem is ért hozza így nem is akart semmilyen módosított firmwaret tenni rá. Ez így mennyire mérvadó? A garancia miatt érdekel leginkább.
-
Silentfrog
veterán
Megint van KickScooter MAX G30 II Powered by Segway - 190e .Volt, gondolom egy kettő volt csak.
-
ianhoward
tag
Sziasztok,
Hirdetésekben (nem itt) láttam egy Segway Ninebot F30-at.
Keveset használt, még garis. 600km van benne.
Megnézném, kipróbálnám.
Így használtan mire figyeljek, kérdezzek rá?
Köszi a segítséget. -
Peaceliker
addikt
Mantis akkuk elég jó cellákból vannak. Ne szarakodj vele, töltsd fel kész. Max ha tudod hogy hónapokig nem megy majd akkor store körüli érték.
Vagy bms csere egy okosra és akkor ott állítasz egy 4.15v/cellát és csók. De nem nagyon látni fórumokban akku hibás mantisokat. Most láttam nemrég, hogy a dual 18ah akkuja is lg vagy Samsung cella. Azok elég megbízhatóak és lassan degradálódnak. Töltés és használat között (mindkét irányba) legyen 60p pihi (legalább 30),fagy ne érje, más nagyon nem számít
-
PociAti
őstag
Elméleti szinten bele lehetne menni ilyen mélységekbe (van aki élvezi ezt), de gyakorlatilag felesleges!
Csak pár durva szarvashibát kell elkerülni - nem egyszer kiszámoltuk és az eddigi tapasztalatok is azt mutatják -, az akkumulátorok sokkal kevésbé amortizálódnak, mint maga a roller. (Vagy a rolleres).
Az akkuk a magas hőmérsékletet nem bírják (50˚C), és azok amortizációja elsősorban hidegben, a feszültség leesésekor lesz látványos. Tehát nem a hazai hidegek okozzák elsősorban a problémát, de akkor szokott előjönni (ez a félreértelmezés kiváltó oka).
A nullára merítés és azon tárolás erősen kerülendő.
A fullra töltést a gyári vezérlővel valószínűleg nem is tudod elérni. Bár modellenként, firmware verziónként eltérhet, de általában a BMS-ek a végén olyan alacsony értékben csepegtetik a töltést (vagy teljesen ki is kapcsolják), hogy ha órákkal tovább rajta hagynád a töltőn azután, hogy az applikáció, vagy kijelző szerint 100%-on vagy, akkor se lenne semmi probléma. Nem kell erőfeszítést tenni arra vonatkozóan, hogy 95%-nál automatikusan kikapcsolódjon a töltő.
Illetve intenzív használat után, főleg ha át van fagyva, vagy nagyon fel van forrósodva, akkor nem tanácsos egyből töltőre dugni. Hagyni kell, hogy a hőmérséklete normál tartományba kerüljön.
-
Dudee
senior tag
Sziasztok!
(kérdés elsősorban az akksik és a töltés lelkivilágához értőkhöz)
Elég sokat olvasgattam arról, hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy a Li akksik élettartamát kicsit meghosszabbítsuk (lowC töltés, hideg/forróság kerülése, 0-ra merítés, fullra töltés etc).
Ha mondjuk el szeretném kerülni a 100%-ra töltést (meg nincs is mondjuk épp akkora hatótávra szükségem), akkor az kb megfelelő eljárás lehet, hogy a CC/CV töltésnél még a CV előtt (tehát amikor már a cellafeszültség eléri a 4.2V-ot) megállítom a töltést?
Ahogy nézem a töltés grafikonokat, a 4.2V elérésekor még legalább 20-30% kapacitás "hiányzik" az akksiból, amit a töltő a CV fázis során (fix 4.2V, folyamatosan csökkenő áram) tesz még bele. Szóval ha ezt elhagyom, akkor az sztem kb stimmel, ha jól gondolom (ez a 16 cellás Mantis10-nél a 67.2V).
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #25701 üzenetére
De legalább a roller megúszta
Hát én bármikor elcserélnék akár egy Riont is, ha az egészség a tét.
Tudomásul kell venni, hogy a roller nem játék... Már 25-nél is súlyos,
életveszélyes sérüléseket lehet vele szerezni. (Ha szarrá törik a vas,
de az egészség megmarad, az egy sokkal jobb kiszállási pont.)
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #25699 üzenetére
Hat ja, a fizika es kemia pedig nem markafuggo
-
Enigma1945
őstag
válasz
Peaceliker #25698 üzenetére
Voltam vele kórházban, röntgenezték is, ott állapították meg, hogy nagyon megzúzódott a karom. Kenegetem, vizes ruházom, illetve szedek rá gyógyszert. De legalább a roller megúszta
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Fekete, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Krémarany, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Kék, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest