- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Thunderzolee #25581 üzenetére
Na így már érthető.
Azért érdekel, mert én olyan vagyok hogy megpróbálom megérteni valaminek a pontos működését amiért majd tervezek kiadni párezer konvertibilis magyar forintotMeg az se mindegy hogy aztán tudjam mi miért hogyan történik amikor használom.
Akkor nem annyira a hatótávnyerés a lényege, hanem csak az hogy milyen mértékben lassít elvett gáznál=kényelmi kérdés.Köszi a segítségeket
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #25596 üzenetére
Ja, akkor azért. Nekem Mantis 10 Dual van LT-01-es kijelzővel. Kicsit erősnek tartom a motorféket, és késik kb 1 mp-et. Kicsit fura, de már megszoktam.
-
-
válasz
sssirius #25593 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250W 20km 5100mAh 12kg (max 20km/h)
1S.............250W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul8.1"-os TÖMÖR kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh (24V) 13.7kg10"-os kerék:
4..........300W 30km 7600mAh 16.5kg
4 Pro....350W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:
D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátul
Csak piros színbenE2 sorozat:
E2 Pro.....350W....30km...7650mAh 15kg
Tömlő nélküli kerekek
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
IndexF sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF30 Plus....300W 30km 7650mAh 16.1kg
Tömlő nélküli kerék
Tárcsafék hátul
Elöl lengéscsillapító
Pink/kék színben isF25i.....300W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30LE...350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450W 65km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
IndexOkai
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh 13.2kg
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátulNeon............300W 40km 9800mAh 17.5kg
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátulNeon Pro....350W 60km 14700mAh 21kg
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátulInmotion
S1........500W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Zselés kerekek 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elölIndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim) -
Peaceliker
addikt
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #25591 üzenetére
Mantison lehet állítani a motorféket?
Nekem is mantis van, de csak ki vagy be lehet kapcsolni a leírás szerint (P8-as beállítás):
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #25592 üzenetére
"Célszerűbb inkább kicsit lemaradni, és kényelmes tempóban követni. Tempomat ilyenkor működhet. Vagy ha nagyon bolond emberről van szó, akkor én is inkább leelőzöm, látni sem akarom mit bénázik."
Most erősen gondolkodnom kell, hogy Budapesten, hol van olyan út, ahol nincs 50m-enként kereszteződés, meg zöldhullám kialakulhat. Még a buszsávban is elé sorolnak az embernek a kanyarodni szándékozók.Ami eszembe jut, a budai alsórkp. Váci út, Üllői út, Soroksári út, egy kivételével mind-mind soksávos.
Azt nagyon tudom kocsival is utálni, amikor seggembe másznak, meg csak azért is bemegy a kereszteződésbe, pedig esélye sincs lámpaváltás alatt átmenni rajta. Meg úgy általában az értelmetlenül nyomulós, erőszakos vezetőt.
Na jól kimérgelődtem magam.
-
sssirius
tag
Sziasztok!
Páromnak szeretnénk venni egy elektromos rollert, lehetőleg 120k-ból szeretnénk megúszni.
Paraméterek:
- munkába járásra lenne, kb 2-3km távolságban
- az odavezető út 95%-ban jó minőségű kerékpárút, 5%-ban normál közút
- nagyjából sík az útvonal, 1db minimális emelkedő/lejtő
- 168cm magas, átlagos testalkat, nem kell extra teherbírás vagy ilyesmi
- a közeli kerékpár szervízben azt mondták, hogy roller kereket nem szívesen szervizelnek, így talán érdemes lehet tömör vagy zselés kerekűt választani (nem tudom a zselés mennyire jó)
Ő kinézte ezt a rollert: [Techsend Electric Scooter Cyber A 2024]
1-2 oldalt és néhány hozzászólást visszaolvasva rátaláltam a Xiaomi 4 Go EU modellre, nekem az is szimpatikus. (Okai Neon Lite esetleg?)
Mi a véleményetek? Esetleg tudtok ajánlani hasonló kategóriában jobb vételt?
Előre is köszönöm! -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #25590 üzenetére
Xiaomi gyári értékeivel talán nem is volt probléma, vagy tényleg csak szélsőséges esetben fordulhatott elő (100%-ra töltött akku, túlterhelt roller, maximális energia visszatáplálás, gyakori dinamikus fékezés. Amikor már nincs hová tölteni az energiát.)
https://mi.cfw.sh/#
Braking & energy recovery
Brake lever params | Standard: 115 / 8A / 30A
[kép]
Ezek az alapértelmezett értékek. Ahol a számok az alábbiakat takarják:
Kar virtuális határérték: 115
Minimális fázisáram 8A
Maximális fázisáram 30A.
Ez utóbbinál jelentkezett probléma, ha 30A fölé ment az érték. Korábban 55A volt a javasolt érték, aztán belátták, hogy jobb lenne a gyári 30A-on hagyni.
A vezérlőben lévő MOSFET ami nem bírja, laskr99 szerint: "Mosfet még csakcsak bírja, a vezérlőben az ón ami leolvad és eléghet. A másik, a motor tekercsek is van akinél hegyre fel szétégtek még gyáriban is."Akinek nem lenne egyértelmű, Xiomiknál meg úgy általában a firmware 3 részből áll: ESC (más néven DRV), BLE és BMS.
BMS = Battery Managment System (akkuban található)
BLE = Bluetooth module (a kijelzővel alkot egy egységet)
ESC = Electric Scooter Controller (az a kis fém doboz, amit vezérlőnek szokás hívni).---
Ha harmonikázik a forgalom, az a legrosszabb és legkevésbé hatékony haladási mód. A stabil lassú tepó (flow slowly) hatékonyabb lenne, mint a harmonikaszerű hullámzás (shockwaves).
YouTube: The Simple Solution to Traffic
YouTube: Traffic ShockwavesCélszerűbb inkább kicsit lemaradni, és kényelmes tempóban követni. Tempomat ilyenkor működhet. Vagy ha nagyon bolond emberről van szó, akkor én is inkább leelőzöm, látni sem akarom mit bénázik.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #25590 üzenetére
A te géped meg egy pálcika nagyon más világ
Nem tudok (ami persze nem jelenti azt hogy sosem történt ilyen) olyan minimotorsos cuccról ami meghalt fékre. Xiaomi k meg igen, jellemzően amikor maxra volt töltve és lejtőn toltak egy kövérebb féket (mert azon értelmes adagolható van amúgy, nem mint a nagy gépeken hogy on/off).
Amúgy mondjuk az nekem fura hogy neked maxon kényelmes, nekem 2-es fokozaton van és néha így is bántóan nagyot rúg. Igaz ez egy mantis kisebb kerékkel, de na. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #25589 üzenetére
"(Mondjuk ha nem olyan finoman szabályozhatók a fékek, vagy a nagy forgalom miatt sűrűn kell lassítani.)"
Tehát nem lehet azt mondani, hogy ez a viselkedés a jó, a másik nem az. De nekem is inkább a szabad gurulás / nagyon enyhe fékezés jön be.
Olyan szakaszon, ahol lehet egyenletesen gurulni, mert mondjuk nincs forgalom, ott ésszerű lehet a motorfék kikapcsolása, de ahol a forgalommal kell együtt mozogni, ott a tempomat nem használható, és a motorfék ami inkább hasznos lehet.Olvasom, amiket a motorfékről írtatok, de azért kissé hitetlenkedem, hogy a gyári szofver miért engedi meg a legnagyobb fokozatot, ha meg aztán hazavágja az elektronikát.
Számomra, ez elég hihetetlennek tűnik.
Ha azt mondjátok, hogy ez nem városi legenda, és nem arról van szó, hogy az unokaöcsém nénikéjének az ángya ismer valakit, akinél ez egyszer megtörtént, akkor visszaveszek a full motorfékből, de egyébként fékkímélés szempontjából - meg így vagyok egyébként is szocializálódva, nem pedig szabadonfutóra - visszaveszek egy közepes motorfék fokozatra.
-
PociAti
őstag
Teljesen jogos az észrevétel. Az OKAI rollerem gyárilag szabadon gurulásra van hangolva, és pont ilyen szituációkban, jelzéskor jöttem rá, mennyire hasznos a fékezés mentes gurulás.
Más esetben meg az a jó, amikor gyenge/közepes erővel fékez. (Mondjuk ha nem olyan finoman szabályozhatók a fékek, vagy a nagy forgalom miatt sűrűn kell lassítani.)Tehát nem lehet azt mondani, hogy ez a viselkedés a jó, a másik nem az. De nekem is inkább a szabad gurulás / nagyon enyhe fékezés jön be.
-
Dark197405
tag
válasz
PociAti #25586 üzenetére
Úgy vettem észre, hogy a mókolt szoftver kivette a tempomat funkciót, legalább is azóta nem aktiválódik az 5mp után ha tartom a sebességet. Ha az M365 tools-al vissza lehet aktiválni, akkor lehet teszek egy próbát, mert már eléggé megszoktam hogy nincs.
Az energia visszatöltést viszont mindenképpen átállítom. -
Bep
őstag
válasz
PociAti #25586 üzenetére
Én már csak azért is az alacsony energia visszatáplást preferálom, mert, ha mégis van olyan szituáció, hogy a jobb kezemet el kell egy pillanatra venni a kormányról (van amikor jelzek vele) és tempomat kikapcsban van akkor sokkal biztonságosabb, minta, még fékezne is közben.
-
PociAti
őstag
válasz
Dark197405 #25582 üzenetére
Én imádom a tempomatot.
Elektromos rolleren az egyik leghasznosabb funkciónak tartom.
- nem szeretem amikor hullámzik a sebesség,
- jobb kezemmel normálisabb kéztartást tudok felvenni a kormányon (vagy akár el is tudom engedni).
- A stabil sebességhez nem kell nyélgázon menni. Mert sokan úgy oldják meg a stabil sebességet, hogy a végállásig húzzák. Én ezt úgy oldottam meg, hogy levettem a cruise control aktiválódási idejét 2-3 másodperce, így szinte mindig tempomaton vagyok. Úgy állok hozzá, hogy mindig be van kapcsolva, így ha lassítani akarok, akkor rápöccintek a gázkarra - ezzel kikapcsolja a tempomatot - majd elkezd lassítani. Nincs meglepetés.
Sőt, mintha az új firmware kreáló szoftvereknél mintha olyat is láttam volna, hogy megadható mennyire legyen érzékeny sebesség kilengésre. Pl. +/- 1,5 vagy +/- 3 km/h sebesség kilengésnél is fix sebességnek tekintse, szóval aktiválódjon a sebesség tartás. Majd esete utána nézek ezeknek.A Sport módban a sebességet én is feljebb toltam, de nem használom a sport módot. Inkább a Drive módon is kitoltam kb. 27 km/h-ra a sebességhatárt, és így ebben a lomhább (akkumulátor kímélőbb, hatótáv növelő) módban használom. Az én testtömegemhez bőven elég ez a dinamika.
És van még egy beállítás, ami egyes esetekben fontos lehet, az energia visszatáplálás mértékének csökkentése. Teljesen töltött akku + nagy önsúly esetén ha valaki hegyen lakik, és onnan legurulva fékez, akkor kinyírhatja az akkut (vagy a vezérlőt, vagy a kábel füstölhet el, nem emlékszem rá pontosan). A custom firmware tömeges elterjedése után kb. 1 évvel kezdték javasolni, hogy az eredeti erős beállítások helyett inkább szerényebb visszatöltési értéket javasolnak.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #25584 üzenetére
Na ehhez képest az olasz csővázas volt, a hátrányok nélkül, mivel
nem a motor fogta össze a seggét, hanem külön lengőkarja volt...
Nem a váz adta fel, hanem a kerék küllői. Ha előre tudtam volna...Sajnos benne van, hogy ezeket a kínai szarokat összehányják AS
szabvány szerint (ahogy sikerül), aztán törnek szét, mint a ropi. -
válasz
DigitXT #23507 üzenetére
Nem a csőváz a rossz, hanem, h hátul nincs ami összefogja, csak a motor-tengely, amit meg a csapágyak tartanak a helyén ugye.
Egy dobozos trepni önhordó, amiről két nyúlvány megy hátra, h a kerekeket tartsa, és nem a csapágyak viselik el az oldalirányú esetlegesen nyíró terhelést, míg azoknál, ahol nincs "doboz", ott a csapágyazás kénytelen elviselni az esetleges csavarodó erőhatásokat.
Ez persze nem azt jelenti, h ez így nem jó, csak rossz utakon nagyobb igénybevételt jelent a csapágyaknak.*Napi régész..
-
Új roller:
Vagyis nem annyira új, csak még nem írtunk róla.
Alin 140ezer.
Ez szerintem jó ár érte.
Segway F30 Plus
A szokásos fekete/karbon szín mellett van belőle pink/kék is.
300Watt
7650mAh
Elsőkerék hajtás
Tárcsafék hátul
Lengéscsillapító elöl
Ez utóbbi nem az F2 Pro-n megismert típus, hanem dupla-vállas villás. Vajon mennyivel jobb/rosszabb a G2-n, F2 Pro-n levő típusoknál?
Az akksi kisebb lett, mint a korábbi F30-ban volt (10200mAh), és a kerekek sem zselés kerekek, csak sima belső nélküli gumik.
Mivel az F sorozathoz áll közelebb, index sincs rajta.
És az első szériás F rollerkehez hasonlóan hátsó prizmák sincsenek rajta, valamint hátsó lámpa kialakítása is a korai G30-ról, (vagy G30P) származik.
Lehet lesz belőle egy II verzió is, (vagy "E" verzió) később, rendszámtartós hátsó sárvédőívvel, nagyobb lámpával, prizmákkal.
-
Dark197405
tag
válasz
PociAti #25580 üzenetére
Köszi, holnap délután gurulunk is egy közöset az asszonnyal.
Igen, örlültem is mikor mondta a tulaj, hogy módosította a szoftvert.
Nekem is szinte az első dolgom volt anno 2021 nyarám mikor újonnan vettem az enyémet.
Bár én csak a megnövelt végsebesség miatt módosítottam, van még esetleg valami beállítás amit érdemes állítani a gyári értékhez képest? -
válasz
BlacKSouL #25575 üzenetére
Miért olyan fontos ez neked?
Látom nem érted a működését.A KERS, azaz a visszatöltés úgy működik, h 3 fokozata van.
Alacsony
Közepes
Erős (ehhez van odaírva, h nem ajánlott)A gyakorlatban úgy néz ki, h mikor a gázkart elengeded, a roller elkezd a fenti beállítások alapján fékezni azonnal:
Alacsony = szinte kigurul, nem is fékez
Közepes = szépen, normálisan lefékezi a rollert
Erős = rövid időn belül megállítja a rollertEz utóbbi egyébként tökjó, tulajdonképpen nem kell a fékkart használni, amikor meg akarunk állni, elengedjük a gázkart, és pár méteren belül automatikusan megáll a roller.
Csakhogy ez utóbbi beállítás nem tesz jót a már említettek miatt, ezért hiába lenne jó dolog így használni a rollert, mégis inkább maradjunk a leggyengébb beállitásnál, és használjuk a fékkart inkább, ha meg akarunk állni.
A visszatöltés egyébként elenyésző, szóval ezzel nem lesz nagyobb hatótáv a legerősebb fokozatban sem, sokkal többet nyerünk azzal, ha hagyjuk kigurulni a rollert.
A másik pedig a fékezés, amit kérdeztél. Szerencsére teljesen mindegy, h a 3 fokozat közül melyikre állítod, fékezéskor ettől függetlenül fékez az elektromos fék.
Ahogy írták feljebb, a sebesség függvényében adagolja az e-fék erejét.Erre írtam korábban, h újabb rollereknél erősebb alapból ez az e-fék, lejtőn lefelé kevesebbet kell fékezni. Ezt úgy venni észre, h elkezd a roller gurulni a lejtőn, korábban ha nem fékeztem, ~35-ig gyorsult fel, aztán véget ért a lejtő, visszaállt 25-re.
Most ugyanazon a lejtőn ~30-ig gyorsul fel, majd erről áll vissza 25-re. -
PociAti
őstag
válasz
Dark197405 #25576 üzenetére
Gratulálok, annyiért igazán jó vételnek tűnik.
Használjátok egészséggel!3.800 km, 98 teljes töltési ciklus, ez alapján úgy tűnik a Xiaomi picit trükközik a teljes töltési ciklus fogalmával, mert 3800 / 98 = 38,7755 km-t jelent. Elvi hatótáv 45 km, gyakorlati inkább 30 km körül szokott lenni. Nincs jelentősége. Majdnem 20.000 km-nél érné el az 500 teljes ciklust.
És örülj annak, hogy módosított a szoftvere, azt jelenti nem a legújabb, így lenne lehetőséged könnyen, BT kapcsolatom keresztül testre szabni a szoftverét.
-
DigitXT
félisten
Lejtőn való tesztelgetéssel óvatosan, mert ha túllép egy kritikus sebességet,
akkora feszültséget gerjeszt a motor, ami az akkut károsíthatná, ezért le kell
választani, ami azt jelenti, hogy semmiféle KERS nem fog működni. Marad a
mechanikus fék, ha van. Elég veszélyes meglepetés tud lenni a dolog...
(Extrém esetben a BMS tilt. Utána a feszültség tüskék elvihetik a vezérlő is.) -
glaci
őstag
válasz
BlacKSouL #25575 üzenetére
Szia!
Nekem egy G30 -am van, az azon szerzett tapasztalataim a következőek.
Elengedett gáz esetén az appban beállított visszatöltésnek megfelelően elkezd "fékezni" vagy lassítani. (Ez nálam erősebb (nagyobb motorárammal történik), mint a nem teljesen felengedett gázkar esetén amikor csak egy alacsonyabb sebességre áll rá. Nálam a KERS magasra van állítva.)
Amikor a féket is meghúzom picit akkor pedig még ennél is intenzívebben (nagyobb motorárammal) kezd el lassítani. (Mindezt úgy, hogy a fékkarnak a szöghelyzetét is méri, tehát elvileg minnél nagyobbat fékezel, annál jobban kivezérli a villamos féket. (Nem teszteltem, mert nekem már a megpöccintésre is brutál, pedig a mechanikus ilyenkor nálam még nem is fog ...))
Ami a dombon gurulást illeti, nálam 20, 25 és 30 van beállítva limitnek. Sajnos még nem sikerült akkora dombot találnom, amin fölé gyorsultam volna. Ha beleharap véletlenül a 31 -be, akkor rögtön érzem is, hogy még rá fékez és már vissza is ugrik a 30 -ra. (Persze biztos van az a domb ... Vagy talán lehet, hogy ha kicsin lenne a visszatáplálás ...)
Fontos megjegyeznem, hogy ez nálam így működik, de elképzelhető, hogy a Te típusodon a Te szoftvereddel ez simán másmilyen lehet. A legegyszerűbb az, ha gurulsz vele és kitapasztalod magadnak. (Esetleg loggold az utadat és akkor vissza tudod nézni, hogy milyen helyzetben mekkora motoráram volt. Abból már elég jó következtetéseket fogsz majd tudni levonni.) -
válasz
Dark197405 #25576 üzenetére
Na, ~100 ciklus.
Teljesen rendben van.
Remélhetőleg nem ugrattak vele fel/le a padkákon. -
Dark197405
tag
válasz
PociAti #25572 üzenetére
Köszi a tanácsokat!
Az M365 tools szerint a Number of charges érték az 287, a Number of full charges pedig 98. Mentem vele próbakört, nem zörög, nem csattog, szép halk menet közben.
Új féknyereget kapott nemrég a roller, a software pedig szintén módosított rajta, akár csak az enyémen (max. sebesség 33km/h körülre).
Eredetileg 90-ért árulta a tulaj, de 80-ért hoztam el a rollert. -
BlacKSouL
addikt
válasz
Thunderzolee #25566 üzenetére
Akkor már csak a következők nem kristálytiszták:
Ha sík úton 25 kmh alatt elengedem a gázt, de nem húzok féket, akkor a motor fékezni fog/gerjeszt/visszatáplál, vagy szabadon kifut?
Ha kiveszem a mechanikus tárcsaféket a képletből, és meghúzom a fékkart, maga a motor ugyanolyan mértékben fog fékezni, mint az előbbi elengedett gáz és fék esetén? A visszatöltés más lesz?
Minek a fokozatát tudom állítani appban szoftveresen és annak milyen hatása lesz a fékerőre, visszatöltésre akár elengedett gázkar, akár behúzott fékkar esetén? -
-
Aaron14
őstag
Sziasztok,
Van most bestbuy roller 100.000 Ft-ért? Vagy ennyiért nem is nagyon érdemes nézegetni?
-
PociAti
őstag
válasz
Dark197405 #25569 üzenetére
Annyit kiegészítésnek, hogy 500 teljes ciklus után az akkumulátor nem degradálódik le 70% alá.
Xiaomi Pro 2 gyakorlati hatótávja 30 km körül lehet (elvi hatótáv 45 km). Ha a 100% és a 70% középértékével, a 85%-kal felszorozzuk a 30 km-t és az 500 ciklust, akkor 12.750 km-t kapunk.Tehát 12.000 km megtétele után is legalább 70%-os még az akkumulátor.
Normális töltés és tárolás mellett az akkumulátor az egyik utolsó dolog, amitől tartani kell. 12.000 km során a vázszerkezet, az elektronika, a motor annyi mindenen mehet keresztül. hogy inkább az okozza a roller halálát, mint az akku gyengesége.
Az állapota legyen a döntő. Ha szerinted olyan hülyegyerek a tulajdonos, aki haverjával együtt padkáról ugratott le vele, vagánykodott, tehát indokolatlan sérülések nyomai vannak, akkor lehet gáz van a vázszerkezettel. Amúgy még a csapágyak tudnak elöregedni. Ha üresen meghajtod, és nem gurul szépen, csúnya hangja van, az még javítható, csak alkudj az árból.
Az elektronikai meghibásodásoknak nem igazán vannak külső jelei. Ezt a kockázatot be kell vállalni. -
Dark197405
tag
válasz
Thunderzolee #25570 üzenetére
Köszi, akkor ezt mindenképpen megnézem.
-
válasz
Dark197405 #25569 üzenetére
500 ciklus után még mindig tökéletesnek mondható. Csak 500 után kezdhet el degradálódni.
A Ninebot azt állitja, h az akkujai 500 ciklus után még mindig 70%-os kapacitásúak minimum. A gyakorlat viszont azt mutatja, h 500 ciklus után is még mindig legalább 90-95%-os az akksik kapacitása.
A Pro 2 kb 30-35km-t megy el egy töltéssel.
3800km az kb 110-130ciklust jelent.Ha nem vigyáztak az akksira, pl egész télen ki volt téve a hidegre, az más. Évek alatt megeszi az akksit ha nem vigyáznak rá. Pl ha 300 ciklusnál tart, és csak 3800km van benne, akkor az nem jó, mert csak ~15km-t tud egy töltéssel.
Ezért jó tudni a ciklusok számát.
Lehet belőle következtetni az akksi állapotára, ha tudjuk hozzá a megtett km-eket is. -
Dark197405
tag
válasz
Thunderzolee #25564 üzenetére
Köszi! Mennyi az a ciklus ami után már inkább engedjem el a rollert! Marhára nem értek hozzá, az én pro 2-met még 2021-ben vettem és össz-vissz 400km van benne. Abszolút csak hobbi célra lett véve, és hasonló okból vennékm ezt is az asszonynak, hogy tudjunk együtt gurulgatni hétvégén meg kiránduláskor.
-
Dark197405
tag
válasz
Peaceliker #25562 üzenetére
Van bármi látható jele annak ha esetlek sokat “ázott” a roller?
-
alphamooncam
őstag
válasz
ridiculous #25551 üzenetére
A közlekedésben vezetőként részvétel, nem alapjog, nem jár alanyi jogon.
Járműre, és a vezetőjére vonatkozó fogalmakat a KRESZ szabályozza, ami annyit jelent, hogy ugyan nem köti a rolleres, bringás, gyalogos stb. közlekedését engedélyhez, azonban a forgalomban való részvételét szabályozza.
Mivel a jogszabály rendelkezik a forgalomba részvételük feltételeiről, ez megalapozza a polgári jogi és büntetőjogi felelősséget is.
KRESZ - A közúti közlekedés szabályai [link]
4. § A járművezetés személyi feltételei
(1) Járművet az vezethet, aki ...
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van...
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak [link]a)Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék – ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességné gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska – azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek
(roller = jármű* )
r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti...
PTK. 1.2. a felelősség általános szabálya [link]
6. § [A felelősség általános szabálya]
Aki másnak jogellenesen kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól a károkozó, ha bizonyítja, hogy magatartása nem volt felróható.
és
Btk. 2012. évi C. törvény [link] a Büntető Törvénykönyvről
Közúti baleset okozása
235. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget
okoz.(Figyelem! Itt szó sincs semmilyen vezetői engedélyről, rollerrel, bringával vagy gyalog ugyanúgy elkövethető.)
A fent leírtak nem véleménykérdés, hanem jogszabályokon alapuló tények.P.S.: Közben megtaláltam azt a cikket amire korábban az apnoéval kapcsolatban hivatkoztam: [link]
Azt az orvost gyanúsította meg a veronai buszbaleset kapcsán elsőként a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda, aki egészségügyileg alkalmasnak találta a busz korábban alvászavarral kezelt sofőrjét...
Potenciális gyilkos volt-e a sofőr? Nem potenciális volt, hanem szó szerint halálos tömegszerencsétlenséget okozott, mert felelőtlenül, ismerve betegségét vezette a buszt. Ugyan bízott a következmények elmaradásában, de haszontalanul, mert az meg bekövetkezett.
17-en haltak meg, többségében gyerekek. Az meg hogy a végén az orvost felmentették bizonyítottság hiányában, az igazságszolgáltatás kicsúfolása. Ráadást meg a nyomorult sofőr végig ki akart bújni a felelősség alól...
-
válasz
BlacKSouL #25565 üzenetére
Az EU-s modellekben nincs tempomat.
A motorfék nem függ a beállított visszatáplálás erősségétől, fékezéskor automatikusan bekapcsol, és fékezi a hajtott kereket.
Nem függhet a KERS fokozattól, hiszen két, egymástól független fékkel kell rendelkeznie a járműnek, egyik a tárcsa/dob/mágnes/lábfék, másik az elektromos.
(Németeknél meg kell még külön fékkar az elektromoshoz is.)Ahogy sikerül a gyártóknak egyre jobb rollereket alkotniuk, úgy fejlődik az elektromos fék hatásfoka is.
Erre utaltam, mikor írtam, h a korábbi F sorozatnál ha egy 10%-os lejtőnél kézzel nem fékeztél, akkor bizony felgyorsult a roller.
A mostani F2 sorozatnál már elég ha elveszed a gázt, és ugyan eleinte felgyorsul némileg a roller, de a lejtő alján visszalassul akkor is, ha a mechanikus féket közben nem használjuk. -
BlacKSouL
addikt
válasz
Thunderzolee #25554 üzenetére
F2 Pro-t nézegetem.
Tehát akkor inkább olyan érzés mint az adaptív távolságkövető tempomat a kocsiknál, hogy lejtőn akár üzemi fékkel is besegít, hogy tartsa a beállított (max) tempót, mintsem a szimpla tempomat, ami csak a gázt tudja adagolni és a lejtőn csak a hagyományos motorfék van amitől azért be tud gyorsulni.
Rollernél akkor olyankor a motorfék(generátor) lesz az autós üzemi fék amit az okos tempomat alkalmaz. Értelemszerűen csutkagáznál, vagyis ha elengedem a gázt, akkor gondolom a motorfék a visszatáplálás szint beállítástól függően fog "fékezni". Mekkora lejtésnél képes még állóra lassítani elengedett gáznál? Használható "egypedálos" módban?
F2 Proban jól olvastam hogy egyáltalán nincs tempomat? Vagy van és ki/bekapcsolható?
-
válasz
Dark197405 #25561 üzenetére
M365 Tools
-
fatalista22
tag
válasz
alphamooncam #25547 üzenetére
Szerintem ez a téma lezárva.
Amúgy a háziorvos honnan mond véleményt? Nyilván a kardiológiai zárójelentésből. Nem fog szakorvosi véleményt felülbírálni. Őszintén sajnálom, hogy ez a téma offként ennyire mélyen érintett sok embert. Nem fogok másokat veszélyeztetni, de ha úgy gondolom, nem veszélyes tekerni, nem is veszem figyelembe a véleményeket. -
Peaceliker
addikt
válasz
Dark197405 #25561 üzenetére
akku részén nem izgulnék. Azt kéne tudni mennyire dagonyáztak vele, mert vizet szarul tűrik
-
Dark197405
tag
válasz
Thunderzolee #25560 üzenetére
Na ezt nem tudom, ma délután nézem meg elvileg. Melyik program mutatja a ciklust?
-
válasz
Dark197405 #25559 üzenetére
Meg.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezték.
3800 nem kevés, de nem is a világ vége.
Mennyi töltési ciklus van benne?
Olyan 110 körüli? -
Dark197405
tag
Sziasztok!
Használtan keresek Xiaomi Pro 2 rollert a feleségemnek (nekem már van egy ilyen típus). Találtam egy eladót, ami másfél éves és 3800 km van benne. Megérheti ez 80-ért? -
PociAti
őstag
Kellemetlen, de attól még te közlekedsz szabályosan.
Nem úgy szól a sebességhatár, hogy sík terepen legfeljebb 25 (kerékpár esetén mondjuk 30 km/h), lejtőn lefelé pedig ami a csövön kifér. Pofára eséskor is jól jön, hogy csak 25-tel ment, és nem 40-nel. Két irányú kerékpársáv esetén is örül a felfelé kacsázó, hogy te lefelé nem 40-nel jössz vele szembe.
-
Pano
addikt
válasz
BlacKSouL #25553 üzenetére
Én F2 Plusomon befog a motorfék elég masszívan. Hiába van legalacsonyabbra állítva. Szokott is idegesíteni. Főleg, amikor pl hídról jövök lefelé és mögöttem még a biciklis is "sóhajtozik", hogy miért nem gurulok.
Sokszor inkább még előtte előre engedek mindenkit, de tiszta ciki, hogy ilyen helyzetekben én vagyok a lassú. -
PociAti
őstag
Amit olvastam, az a te véleményedhez áll legközelebb.
Az ájulást a szív működésének kihagyása okozta, amit a pacemakerrel "rendbe hoztak". Ezután is előfordulhatnak problémák, de ennek kockázatát rendkívüli mértékben csökkentették. Olyan szintre, amekkora rizikó kockázattal mások simán vezetnek. Gondoljunk csak azokra az idősekre (egyéni esetekre), akiknek rég nem lenne szabad a forgalomban részt venniük. Náluk az a fiatal, akinek kezelték a szívritmuszavarát százszor biztonságosabb közlekedőnek számít.
Roller vagy kerékpár esetében igazából még jogosítvány sincs (a legtöbb országban). Ezért inkább az autó vezetéssel kapcsolatos nemzetközi gyakorlatok között éri meg szétnézni. Általában a pacemaker nem jelenti a jogosítvány automatikus elvesztését. A megújításkor szokás szigorúbb és gyakoribb vizsgálatot előírni.
-
Bep
őstag
válasz
alphamooncam #25547 üzenetére
Szerintem kicsit túltolod már.....
Volt egy betegségből adódó balesete.
Kezelték a betegségét.
Megkapja a papírt, hogy mit, hogy vezethet ezután.
Ennyi. Nem tudom miért kell ragozni.Nem tudom, hogy újat mondok-e neked, de pl. olyan aki hajlamos epilepsziás rohamra, de kezelik gyógyszerrel, vezethet B kategóriában (van ilyen ismerős), persze vannak szabályok...
Egyből leírva minden gyilkosnak....
-
válasz
BlacKSouL #25553 üzenetére
Rollere válogatja, 30-ig, 35-ig gyorsul fel, közben csipogással jelzi, h túl nagy a sebesség.
Motorfékkel fékez a roller, de ha nagy a lejtő, akkor jobban gyorsul.
F sorozatnál pl fékezés nélkül felgyorsult 10%-os lejtőn, míg az F2 sorozatnál a motorfék már olyan hatékony, h nem gyorsul fel a roller jelentősen fékezés nélkül sem.A G2-nél, F2 Pro-nál volt is ebből anomália, mert engedte a gurulást a roller, aztán hirtelen szinte satufék szerűen állóra fékezte a motorfék a kereket, az erre fel nem készült utas meg szinte leesett a rollerről közben.
Firmware frissítéssel javították ezt a bugot.
-
BlacKSouL
addikt
25 kmh-ra korlátozott roller ha lejtőre ér csutkára húzott gázzal, akkor gurulva 25 fölé megy, vagy motorfékezni fog 25-re?
-
Aaron14
őstag
válasz
Thunderzolee #25543 üzenetére
Csere rollerről még nem is hallottam.
4 budapesti szervizt kérdeztem meg, ebből kettő két hetes határidőt adott, kettő pedig nem is válaszolt. De a Xiaomi Pro 2-ben is két hét volt a csere, mert külső szervizben csinálták.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
alphamooncam #25547 üzenetére
Fejezd már be.
Közöd nincs hozzá hogy fog-e vezetni. -
BitRider
senior tag
válasz
alphamooncam #25547 üzenetére
Mondjuk én sokkal kisebb problémának érzem – főleg a pacemaker-es fix után –, hogy így veszélyeztessen bárkit önmagán kívül, ráadásul csak rollerrel. Sokkal gázabb az átlag nemindexelő / gyorshajtó, a koordinációs és egyéb képességekkel sem rendelkező hülye / agresszív picsa, vagy a remegő / bizonytalan vén fasz, akiktől már rég el kellett volna venni a jogsit, vagy soha oda nem ítélni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Reggie0 #25541 üzenetére
"Orvosok nem nagyon mennek bortonbe ilyesmiert, ezert sem veszik komolyan a jogsi hosszabbitasos vizsgalatokat."
Valóban nem. Viszont nem azért tanultak intenzíven 28-30 éves korukig, ( + diplomát követően ) hogy utána foglalkozástól eltiltás miatt ne gyakorolhassák a nehezen megszerzett szakmájukat.Lányom is, és a vőm is a SOTE-n végzett, nem veszélyeztetnék semmi pénzért a megélhetésüket, főleg nem egy idegenért.
Arról nem is beszélve hogy büntetőügyekben nem sima orvos, hanem iü.orvosszakértő fog véleményt mondani.
Utólag !
Jobb megelőzni a problémát !
-
alphamooncam
őstag
válasz
fatalista22 #25540 üzenetére
"A zárójelentésemben is benne van, hogy kerékárra ülhetek. Ennyi elég?"
Szobakerékpárra nem volt benne?
A háziorvos fogja megmondani, nyilván a kardiológus véleménye alapján, de ez így akkor sem okés, mert nem az van a zárójelentésedben, hogy forgalomba engednek vezetni.
Tényleg sajnálom, hogy ilyen állapotba kerültél, de ez még nem hatalmaz fel arra, hogy mások életével játsz !
Tisztában vagy vele, hogy egyszer már megtörtént, hogy elájultál vezetés ( biciklizés ) közben.
A büntetőjogi definíció szerint ez a luxuria, a tudatos gondatlanság: Az elkövető előre látja magatartása következményeinek a lehetőségét, de könnyelműen bízik azok elmaradásában. legyen mondjuk ez a link [bűnösség].
El kéne fogadni, hogy nem mindenki alkalmas vezetésre. Ettől nem leszel kevesebb másnál. A lakosság nagyobb részének nincs engedélye vezetni, nem nagy dolog ebbe a csoportba tartozni, csak kellemetlen.
Maradjunk a realitás talaján, örülnék ha mindíg és mindenkor öntudatodnál tudnál maradni, de mivel volt már példa az ellenkezőjére, nagy az esély arra, hogy a többi közlekedő védelmében megvonják/nem adnak engedélyt vezetni.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #25545 üzenetére
Hat erre gondoltam, ha csak ugy bemesz, itt is elhajtanak nagy esellyel. De egy kotyogo csapaggyal meg jo esellyel ki lehet birni par napot, mire kapna idopontot, azert nem ertettem a 2 hetre leadast.
-
-
-
Okai rollerek keréknyomás táblázat:
-
Reggie0
félisten
válasz
alphamooncam #25534 üzenetére
Orvosok nem nagyon mennek bortonbe ilyesmiert, ezert sem veszik komolyan a jogsi hosszabbitasos vizsgalatokat.
-
fatalista22
tag
válasz
alphamooncam #25534 üzenetére
Kardiológiai osztályon feküdtem, ahol tisztában voltak a bekerülésem okával, s ennek megfelelő pacemakert ültettek be. Sőt még azt is elmondták, hogy szívprobléma miatt nem lesz már ájulás. Ajánlották a sportot is, köztük a kerékpárt. Nem hiszem, hogy itt bárki felelőtlenül állított bármit. A zárójelentésemben is benne van, hogy kerékárra ülhetek. Ennyi elég?
-
Aaron14
őstag
Sziasztok,
Cseréltetett valaki mostanában csapágyat a rollerében Budapesten?
F2 Pro-ban kellene első és hátsó csapágyat cseréltetni, de nem akarom két hétre leadni. Van tippetek, hol végeznek egy ilyen művelettel előbb? -
Ducati Pro II Evo 170ezer Euronicsban
https://euronics.hu/elektromos-roller/ducati-pro-2-evo-elektromos-roller-iranyjelzovel -
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250W 20km 5100mAh 12kg (max 20km/h)
1S.............250W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul8.1"-os TÖMÖR kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh (24V) 13.7kg10"-os kerék:
4..........300W 30km 7600mAh 16.5kg
4 Pro....350W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátulE sorozat:
E2 Pro.....350W....30km...7650mAh 15kg
Tömlő nélküli kerekek
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
IndexF sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF25i.....300W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30LE...350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450W 65km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
IndexOkai
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh 13.2kg
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátulNeon............300W 40km 9800mAh 17.5kg
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátulNeon Pro....350W 60km 14700mAh 21kg
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátulInmotion
S1........500W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Zselés kerekek 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elölIndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim) -
alphamooncam
őstag
válasz
fatalista22 #25530 üzenetére
"Bocs, régen jártam erre. Mivel az orvosok egyáltalán nem tiltják most, ez azt jelenti, hogy bíznak benne, megoldották a problémámat."
Bocs hogy belevau, de az orvosoknak tudniuk kéne először is, hogy ilyen állapotban akarsz forgalomba részt venni.
Nem tudom hallottál-e már az apnoé nevű "betegségről" ami tulajdon képpen egy alvászavar.
Nos, már ezzel a kórképpel bevonják a jogsidat, nemhogy egy ájulásos kórképpel.
Szóval az nem elég, hogy nem tiltják, hanem kifejezetten engedélyeznie kell az orvosnak az ilyen állapotban való vezetést.
Ha engedélyezi, onnantól Övé a felelősség. ( Azt azért megnézném, melyik orvos menne helyetted börtönbe* )
Mégvalami!
Ha tudomásomra jutna, hogy egy szerettem azért sérült meg, mert a felelőtlen vezető abban bízott, hogy vele soha többet nem történik meg, és mégis balesetet okozott, nem igazán érdekelne mi történik velem, de az biztos hogy kinyírnám az illetőt.
Ez nem vicc! Tessék elmenni az orvoshoz, hogy írja alá azt az engedélyt, hogy vezethetsz, forgalomban részt vehetsz, különben potenciális gyilkos vagy ha bármilyen járművel részt veszel a forgalomban !
-
PociAti
őstag
válasz
fatalista22 #25530 üzenetére
Mások példája tud erőt adni, mert bőven van rá példa, hogy teljes értékű életet lehet élni. Sok hírességgel tartozol egy klubba.
Arnold Schwarzenegger is pár hete kapott pacemakert, mások viccesen megjegyezték, hogy a műtét után tényleg Terminator lett. Sokan nem tudják, volt már neki 3 nyitott szívműtéte. Örökletes genetikai rendellenességgel született, szívbillentyűjét kellett cserélni, erre először 1997-ben került sor, majd később annyit fejlődött a tudomány, hogy ezt mellkas felbontása nélkül is meg tudják már csinálni. Sűrű programja miatt 2018-ban szakított egy kis időt az egyik Terminator forgatása előtt, hogy újra kicserélik a billentyűjét, de a műtét során hibáztak az orvosok, szóval életmentő beavatkozás miatt újra bontani kellett a mellkasát. Majd 2020-ban ismét volt egy szívműtéte.
Fogalmam sincs milyen lehet peacemakerrel a roller kormányát fogni, de azt tudom, hogy kátyú meg tudja viccelni a rollert, és a kormány akkorát tud rúgni, mint a ló. Ritkán fordul elő ilyen, de elég kellemetlen.
Maradni kellene inkább a kerékpár mellett.
Ahogy már korábban is linkeltek be neked elektromos kerékpárt, egyre többet látni 200-220e Ft környékén.
Niubility B16S elektromos kerékpár 36V 14.5AH 350W Elektromos kerékpár 16 hüvelyk,50-60KM hatótávolság,100KG maximális terhelésNem azt mondom, hogy ez egy jó termék, sőt, a rollerben a Niubility kifejezetten problémásak közé tartozott, viszont talán valamely normálisabb gyártó is megjelenik majd ezen a piacon valami elérhető és bátran ajánlható géppel.
-
Pano
addikt
válasz
DigitXT #25531 üzenetére
Jobbulást! Remélem minden okés lesz.
Sajnos olyan közlekedési eszköz nincs, ami nem balesetveszélyes. A körülmények mindent képesek felülírni vagy rossz vagy jó irányba.
Néha elgondolkozom, hogy lehet kéne egy gyorsabb roller, de mindig hamar arra jutok, hogy nem éri meg a kockázatot.
Jól elvagyok én a 20 km/h-al. 25-el is csak olyan helyen megyek amit ismerek és nincs gyalogos vagy autós forgalom. -
DigitXT
félisten
válasz
fatalista22 #25530 üzenetére
Ezek jó hírek: ettől függetlenül nem ajánlanám a rollerezést.
Nálam pl. kiderült, hogy a kulcscsont törés az semmi, mivel
az vagy meggyógyul magától, vagy megműtik, nem halálos.
Ellenben egy lép repedéssel, amibe igen gyorsan bele lehet
halni, mert akkora belső vérzés lehet belőle, hogy reszeltek.Ha úgy tetszik megúsztam! Ezt, hogy erőből bele csapódsz
az aszfaltba rolleren lehet legjobban előadni. Soha többet...
(Megfigyelésen vagyok most a sebészeten: reménykedem!) -
fatalista22
tag
válasz
DigitXT #25490 üzenetére
Bocs, régen jártam erre. Mivel az orvosok egyáltalán nem tiltják most, ez azt jelenti, hogy bíznak benne, megoldották a problémámat. Kaptam egy pacemakert, ami nem engedi a szívet olyan állapotba kerülni, ami után ájulás lehetne. Tulajdonképpen azt mondták, hogy kardiológiai szempontból ájulás már nem lehet. Mivel nálam ez volt, így az ok megoldva. Persze addig is tesztelem magam, mielőtt döntenék, de tényleg sokkal jobban megy minden, azért érzem.
-
Bep
őstag
Ha esetleg valakit érdekelne, Hervisben:
[KickScooter MAX G30 II Powered by Segway - 190e]
[NINEBOT F65I KICKSCOOTER - 190e] -
DigitXT
félisten
válasz
Asgeloth88 #25527 üzenetére
Semmilyet...
Ennyi pénzért nem kapsz olyat, amivel biztonságosan
lehetne közlekedni, ha meg rá állsz valami pálcikára, simán széttörik. -
Asgeloth88
csendes tag
Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni, hogy milyen erollert vegyek.
Felhasználás paraméterei:
Magasságom: 180 cm
Súly: 124 kg -+ 3 kg, mert a hátamon lenne egy laptop is.
Utazási távolság és használat gyakorisága: heti kétszer használnám munkába javarészt sík úton, kb. napi 5-8 km távolságra (tömegközlekedésig kell eljutnom, illetve Bp-en is kell minimálisan közlekednem vele a munkahelyemig)
Ár: max 150 000 ft-ot költenék ráElőre is köszönöm a segítséget!
-
PociAti
őstag
válasz
polo493 #25525 üzenetére
A hőbörgés helyett tudsz konkrét példát is mondani?
"... más normális országban, ..." alatt mondjuk Németországra, Dániára, Svédországra, Norvégiára és Olaszországra gondolsz? Ezekben az országokban már megszületett a szabályozás, és elektromos roller esetén a sebesség felső határát 20 km/h-ban állapították meg!
forrás: European Consumer Centre Germany
Pár apróság pl. a svédektől:
- You must be at least 18 years old to rent an e-scooter.
- Maximum speed: 20 km/h
- Motor power must not exceed 250 watts.Vagy ott van az Egyesült Királyság:
"Jelenleg az Egyesült Királyságban nem engedélyezett az e-rollerek használata közutakon.
Háttérinformációk: Az e-scooterek nem felelnek meg az Egyesült Királyság közúti közlekedési törvényének.
Ezért az elektromos robogók csak magánterületen használhatók.
Az Egyesült Királyság kormánya azonban azt tervezi, hogy engedélyezi az e-scooterek használatát a közutakon." -
polo493
tag
válasz
wwenigma #25522 üzenetére
az ilyen trógerek minek adnak tanácsot pl a 125cc B jogsi ,pénzre mennek ,mert így keresnek rajta ,nehogy ingyen legyen mint más normális országban,az ilyen kamu szakértőnek eltörni a kezét ,pénzéhes mocsok ,hagyjuk már a kifogást ,ez mind érdekképviselet semmi másért nincsenek ott!
-
KáZéé
tag
Szeretnék venni egy elektromos rollert kb arra a célra, hogy a futóbicikliző vmint később a pedálos bicikliző gyerekeimet tudjam követni. 105 kg vagyok, olyan kellene ami elbír, és nem hagynak le vele.
Persze ha már lesz roller akkor boltba is elszaladok vele.Milyet ajánlanátok?
-
wwenigma
Jómunkásember
Új kresz: [link] blablabla 2025. március 31-ig tesz javaslatokat az új szabályozás kialakítására. Hát kíváncsi vagyok.
Első esésem megvolt közben, roller ment vagy 6-tal, fékezni akartam pici kanyarodásnál erre valami úthiba kihúzta a kezemből a kormányt, szerencsére oldalra estem és fordultam levegőbe így csak a vállam hátulról kapott egy nagyobbat. Már tudom mozgatni. -
Pano
addikt
Üdv!
Van egy Segway F2 Plus-om. Az utóbbi 2 hétben elkezdett a lábtartó menet közben idegesítően nyikorogni. Olyan mint amikor az ember cipeli a zsugor ásványvizet vagy nyikorogtatja a hungarocellt. Nagyon frusztráló.
Találkoztatok már ilyesmivel? Szerintetek én tudok vele kezdeni valamit vagy irány a garanciális szerviz? -
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25453 üzenetére
Megérkezett a szitálás gátló. Végül nem az lett, amit mutattam, hanem a német amazonról egy olyan, aminek a tengelye nitrides kezelést kapott. Egyébként ezt a felületkezelést ( speckó sárga szine alapján, mert a leírásba ilyet nem tettek) nagyon drága motor tuning telókba használják, mert kopásállóbb, jobban csúszik, tartósabb stb. Meg hamarabb is megérkezett, ugyan egy picit drágább volt, de így is megállt háznál 25 ropiba.
Közben elkezdtem a konzolt is...
Meg a konzol helyét előkészítettem coilozásra...
ami eredetileg a kürt felfogatására szolgált. A két csavarhely látszik a képen, a duda már leszerelve.
És mivel lusta vok.
a kereket felkötöttem, mert útban volt, és mert nem akartam kikötni a féket, meg a vezetékeket...Folyt. köv.
-
-
-
MrRL19
senior tag
válasz
PociAti #25515 üzenetére
Akkor megprobálkozom minenképpen vele ,de vkinek van tapasztalata akkor kérem ossza meg velem
(egyébként ahhoz képest ,h kopoalkatrészek tavaly nyáron lett vásárolva heti 3napokat van használva meloba 1-2km/kör /3-4alkalommal ... kicsit csalodás számomra.és hozzáteszem min 2hónapja nem fog rendesen fék stb.. 1200-300km van benne) -
PociAti
őstag
válasz
MrRL19 #25514 üzenetére
Ezek tipikusan úgy hangzanak, mintha a kopóalkatrészek elhasználódtak volna.
És a kopóalkatrészekre nem terjed ki a garancia.Talán a fék gyenge működésének más oka is lehet, mint a kopás vagy beállítás. Ha idődbe belefér akkor egy próbát megér. Mert például napokban (#25501) Impair1980 is nagyon jól járt azzal, hogy magyar garanciával vette a rollerét.
Ne foglalkozz azokkal, akik szerint a magyar garanciához ragaszkodni mentális betegség, vagy egyszerűen csak nem érdemes:
-
MrRL19
senior tag
Csao Sziasztok !
Kérdésem lenne van e vkinek tapsztalata / informaciója Euronicsben lett vásárolva egy Segway F2 Plus , tavaly nyáron .
Hibák : fék alig fog már/kerékcsapágy szól /mind2 kerek fujni kell pár napontaGariban javítjak ezeket?
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25511 üzenetére
(#25510) alphamooncam hozzászólása szakmai jártasságról és hozzáértésről tanúskodik, azért vedd figyelembe, hogy pont a netrisk.hu cikkének idézésébe kötöttél bele.
Ebbe a cikkbe én is bele tudok kötni. Idézném legelső fejezetét:
"A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint hazánkban csak minden hatodik robogóra kötnek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. Sokan még csak nem is tudnak arról, hogy a segédmotor biztosítása is kötelező, pedig károkozás vagy egy közúti ellenőrzés esetén könnyedén pórul járhatunk, ha nem teljesítettük ezt a kötelességet."Valakinek vannak adatai arról, hogy hány robogó van Magyarországon? Szerintem ez csak egy erős becslés. Az "adatai alapján" az egy elég laza szinonimája annak, hogy "bátor becslésük" alapján.
És feltételezésem szerint ténylegesen csak a robogókra gondolhattak, és nem az egyéb járművekre, melyek szintén "a segédmotor kategóriába tartoznak". (E-bicikliket hozta fel példának a cikk.)
Ez a "Szövetség", ahogy nevezik magukat egy profitorientált vállalkozás. Anyagi érdekük a pánik keltés, a tragédiák közbeszédbe emelése, a jogi következmények minél borúsabb feltüntetése. Még ha ezekhez a tényeket torzan kell beállítaniuk, ügyfél számára lényeges dolgokat kell elhallgatniuk, csakhogy minél nagyobb profitra tegyenek szert. Nem érünk vannak, maguk gyarapodásáért jöttek létre!Peaceliker, az érvelésed "Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve" nem tűnik észszerűnek. A 45 km/h az SMKP felső határa, fölötte már komolyabb kategóriába tartozna. Nem az a kérdés, hogy mikortól lógna ki egyes elektromos roller az SMKP kategóriából, hanem mikortól tartozna bele.
Elektromos kerékpároknál: "az önálló gázkarral rendelkező, a pedálozás nélkül is hajtható, a 300 wattnál nagyobb teljesítményű motorral rendelkező, valamint a 25 km/h sebességet meghaladó e-biciklik ". Itt se tették fel a kérdést, hogy ezek maximum 45 km/h-ra lettek-e tervezve? -
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25511 üzenetére
"Nagyobb roller és smkp megfeleltetés pont a tervezett sebességen bukik meg. Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve."
Jogos.
Téma: Sebesség maximalizálás jogalkotó részéről.
Jogértelmezési kérdés is lehet. Láttam jogszabályban leírva mindenféle szövegkörnyezetben. Láttam 40-et, 45-öt. Sík úton, tartósan, tervezett sebességen stb. mindeféle cimkékkel ellátva.
Analógiák.
Gépjárműnek, autónak, motornak, tg.kocsinak nincs maximalizált felső sebességhatára, vannak viszont a KRESZ-ben leírt kategóriák, milyen fajta jármű, szabályosan, hol, milyen sebességgel mehet.
Utóbbi megközelítés gyakorlatban is ellenőrizhető, míg a jelenlegi pongyola rendelkezés miatt a smkp kategóriára a gyártó max. sebességet túl kell tervezze, mert nagyon nem mindegy hogy a vezető 50 vagy 150kg.
Szóval haladni kéne a korral, a jogalkotókra vár még egy kis feladat, a megoldás meg az orrunk előtt van...
P.S.: Lajstromba vétel, és rendszám hijján gyakorlatban nem vagy nehezen ellenőrizhető egy smkp. vagy roller sebessége.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #25510 üzenetére
Nagyobb roller és smkp megfeleltetés pont a tervezett sebességen bukik meg. Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve. És tudjuk hogy bármi smkp többet tudott ettől szintén, de ott legalább gyártó azt hazudta, hogy nem. Itt meg konkrétan bárhol nézed le van írva, hogy 60-65-75..stb kmh a max tempó. Szerintem ezért necces. És ha marad ez a 45kmh dolog akkor járhatunk úgy, mint a csehek(nem tudom pontosan, lehet nem ott, minap olvastam), hogy A1 be úgy vevágják mint a szart... Persze ez kinyitna egy másik kérdést... Akkor kap rendszámot és felmehetek vele pályára?
vagy A1 amúgy sem mehetett fel eddigi sem? Ezt bevallom őszintén, pontosan nem is tudom
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #25505 üzenetére
Kellemes olvasgatást, jó sokat dolgoztam vele!
"Hogy lehetne kotni, amikor hivatalosan nincs is kategorizalva, mint kozlekedesi eszkoz? A biztositok is elmondtak neked, akkor mit varsz itt?"Kategorizálva van. Biztosítók alapjában véve kereskedők, a kockázatelemzéshez értenek, nem a joghoz. Arra ott vannak a jogászaik, ha kell.
Kategorizálva van:
EU szabályozás nem kötelező érvényű [link]
(6) A közösségi jóváhagyási eljárás célja, hogy mindegyik tagállam
megállapíthassa, hogy minden egyes járműtípus átesett a külön
irányelvekben előírt ellenőrzéseken, típusbizonyítványuk pedig
kiadásra került. További cél, hogy a gyártók a jóváhagyott
típusnak megfelelő összes járműre vonatkozóan elkészíthessék a
megfelelőségi igazolást*
Az ilyen igazolással rendelkező járművet a Közösség valamennyi országában forgalomba lehet hozni, érté-
kesíteni lehet, és nyilvántartásba lehet venni.
(7) Mivel a járművek közösségi típus-jóváhagyási rendszere műkö-
désének tökéletesítésére kitűzött célt az egyes tagállamok nem
érhetik el kellő hatékonysággal, és ezért – tekintettel a javasolt
intézkedések nagyságrendjére és kihatására – az a Közösség
szintjén inkább elérhető, a Közösség a Szerződés 5. cikkében
meghatározott szubszidiaritás elvének megfelelően intézkedéseket
fogadhat el. Az említett cikkben foglalt arányosság elvének
megfelelően ez az irányelv nem lép túl az említett célok eléré-
séhez szükséges mértéken.
(8) Az ezen irányelv végrehajtásához szükséges intézkedéseket a
Bizottságra ruházott végrehajtási hatáskörök gyakorlására vonat-
kozó eljárásokról szóló, 1999. június 28-i 1999/468/EK tanácsi
határozatnak ( 1) megfelelően kell elfogadni.
(9) Az egyértelműség érdekében tanácsos, hogy a 92/61/EGK tanácsi
irányelv hatályát veszítse, ezen irányelv pedig a helyébe lépjen,
ELFOGADTA EZT AZ IRÁNYELVET:
I. FEJEZET
Hatály és fogalommeghatározások
1. cikk
(1) Ezen irányelv minden motorkerékpárra és segédmotoros kerék-
párra vonatkozik, függetlenül attól, hogy ikerkerekes vagy másfajta
kivitelű, továbbá az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki
egységeire.
Ez az irányelv nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművek, amelyek tervezési sebessége nem haladja meg a 6
km/h-t;
b) a gyalogosok általi használatra szánt járművek;
c) a mozgáskorlátozottak általi használatra szánt járművek;
d) a közúton vagy terepen való versenyzésre szánt járművek;
e) a 92/61/EGK irányelv alkalmazásának kezdetét megelőzően már
használatban lévő járművek;
f) mezőgazdasági vagy hasonló célokra használt traktorok és munka-
gépek;
g) az elsősorban szabadidős célokra tervezett, szimmetrikus kerékelrendezésű terepjáró járművek, amelyeknek elöl egy, hátul pedig kettő
kerekük van;
h) a legfeljebb 0,25 kW folyamatos névleges teljesítmény leadására
tervezett, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerék-
párok, amelyeknél a motor teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd kikapcsolódik a 25 km/h sebesség elérésekor vagy korábban, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, sem pedig ezek alkatrészeire vagy önálló műszaki egységeire, kivéve ha ezeket az ezen irányelv alkalmazási körébe tartozó járműbe való beépítésre szánják.
Az irányelv nem alkalmazandó egyedi járművek jóváhagyására, kivéve, ha az ilyen jóváhagyásokat kiadó tagállamok elfogadják alkatrészeknek és önálló műszaki egységeknek az ezen irányelv alapján kiadott típusjóváhagyását a vonatkozó nemzeti követelmények alapján kiadott helyett.
(2) Az (1) bekezdésben említett járművek az alábbi csoportokba
sorolhatók:
a) segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória),amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h, és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
i. kétkerekű típusnál a motor:
— hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű
motorok esetében, vagy
— folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
ii. háromkerekű típusnál a motor:
— hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3 -nél a külső gyújtású
motorok esetében,
— legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
belsőégésű motorok esetében, vagy
— folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
b) motorkerékpárok, azaz kétkerekű, oldalkocsi nélküli(L3e kategória)
vagy oldalkocsis (L4e kategória) motorkerékpárok, amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
45 km/h-t meghaladja;
c) motoros triciklik, azaz három, szimmetrikus elrendezésű kerékkel
ellátott járművek (L5e kategória), amelyek belsőégésű
motor esetében 50 cm3 -nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
45 km/h-t meghaladja.
(3) Ezen irányelv az alábbi jellemzőkkel rendelkező négykerekű
motorkerékpárokra is vonatkozik:
a) könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege
kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó
legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az
akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
i. hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm-nél a külső gyújtású
motorok esetében;
ii. legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
belsőégésű motorok esetében; vagy
iii. folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó
háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki
követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendel-
kezés szerepel;
b) az a) pontban említetteken kívüli négykerekű motorkerékpárok,
amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel"
Megfelelősségi igazolás pl.*: [Dualtron bent felsorolt 16 modelljére érvényes]Netrisk ( Biztosítási alkusz cég ) cikke: [link]
Milyen járművek minősülnek segédmotornak?
A segédmotoros kerékpár, rövidebb nevén segédmotor olyan két-, esetleg háromkerekű jármű, amelyet 50 köbcentiméternél kisebb hengerűrtartalmú, vagy legfeljebb 4 kilowatt teljesítményű motor hajt, legnagyobb sebessége pedig nem haladja meg a 45 km/h-t. Ezek a járművek az úgynevezett „AM” kategóriába tartoznak, így a vezetésükhöz legalább ilyen kategóriájú jogosítvány szükséges. A segédmotoros kerékpárok különlegessége, hogy a rendszámmal való ellátásuk nem kötelező – ugyanakkor nem is tilos –, viszont a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást ezekre is meg kell kötni. Ne feledjük, hogy bizonyos elektromos kerékpárok is minősülhetnek segédmotoros kerékpárnak: az önálló gázkarral rendelkező, a pedálozás nélkül is hajtható, a 300 wattnál nagyobb teljesítményű motorral rendelkező, valamint a 25 km/h sebességet meghaladó e-biciklik már a segédmotor kategóriába tartoznak. Ezeknek a vezetéséhez ugyanúgy jogosítvány és kötelező biztosítás szükséges, így mindig legyünk résen, és legyünk tisztában a vonatkozó szabályokkal, mielőtt elektromos kerékpárt vásárolnánk! Bár a kategórián belül létezik négykerekű segédmotoros kerékpár (quad, moped) is, ennek a járműtípusnak a szabályzása részletesebb és bonyolultabb, így ezeket a járműveket érdemes külön kezelni a kismotoroktól és robogóktól.... Ne feledjük, hogy a hazai KRESZ értelmében csak a segédmotoros kerékpárnak nem minősülő pedelecek mentesülnek a kötelező biztosítás megfizetése alól, így, ha e-kerékpár vásárlását tervezzük, ezt mindenképp vegyük figyelembe!
Náluk nem lehet egyenlőre rollerre ( smkp ) biztosítást kötni. (próbáltam)
Érdekes lehet még, mert bár nyilván tanulták, ha tanulták, de mivel nem gyakori az igény, így nem minden jogász ismeri:
[lex specialis derogat legi generali elv, specialitás elve]"A jogi normák általánosan megfogalmazott tényállásokat, magatartási mintákat tartalmaznak, a jogalkalmazás során pedig az egyedi esetre nézve kell megállapítani, hogy mit mond a jog. A norma absztrakt értelmének megállapítását, és a konkrét esetre való pontosítását a jogértelmezés segíti. Az egyszerűbb társadalmi körülmények között a jogi normák jellemzően konkrét élethelyzetre
vonatkoznak, ezért értelmezésük főleg a normák szó szerinti értelmezéséhez kötött. A mai fejlett társadalmakban a jogi normák túlnyomórészt általános szinten megfogalmazottak, nem egy egyedi esetre irányadóak, ezért az általános megfogalmazású norma egyedi esetre alkalmazása során a jog értelmezése egyre többször válik szükségessé..."Ez alapján simán belemagyarázható olyan dolog is, ami konkrétan ugyan nincs leírva, de a jogszabályi szövegkörnyezetből kimazsolázható, amit bizonyítani akarnak.
-
Peaceliker
addikt
válasz
partytime25 #25503 üzenetére
Nekem tavaly nyáron a hello-sat elfogadta a rendőrség a balesetnél. De lehet eset függő
-
bkiky01
senior tag
válasz
partytime25 #25503 üzenetére
Unionnál simán lehet kötni online. 1 évre nem volt 4 ezer és amin meglepődtem, márkát, típust is tudta a rendszer. Nekem ennyit megér, ha van valami és rám húzzák, vagy ha a rendőrnek olyan kedve van, hogy kéri.. Amíg nem kötelező nyilván ez sem biztos, de legalább többet tudsz vele tenni, mint a semmi..
-
pescara
aktív tag
válasz
partytime25 #25503 üzenetére
Hogy lehetne kotni, amikor hivatalosan nincs is kategorizalva, mint kozlekedesi eszkoz? A biztositok is elmondtak neked, akkor mit varsz itt?
-
#33802016
törölt tag
válasz
pescara #25499 üzenetére
A nehezen és kinyithatatlan között van azért pár fok. Videókon ez sokkal egyszerűbbnek tűnik. Vagy gyakorlottabbak, vagy tényleg "olajozottan megy" másnak.
" akkor jo, ha szorosan zar es,, nehezen" nyilik. "
Pont ezért kérdeztem és nem fújkáltam... de ha vonat miatt kell, akkor akkor jó lenne, ha pick pack működne... így egybe beraktam a kocsibaNem volt időm szórakozni vele. (vonattal nem mentem volna, így nem votl gond.)
#25500 Thunderzolee
Oké, akkor nem nálam van a hiba, másnál is ilyen. Viszont ezt biztonsági szempontból jó. Praktikum szempontjából nem annyiraA 400w-osra van valamilyen szabály egyébként? Mert akkro le kéne vegyem azt a szalagot róla (még gyári).
-
partytime25
tag
Sziasztok.
Gondoltam hátha van itt valaki aki kötött már e rollerre kötelező felelősség biztositást.... Ha igen melyik biztosító vállalta? Egyre több fele hallom ha nem a sima pálcika rollert használja ember feltétlen köss kötelezőt segédmotorra... Nekem ezzel semmi bajom szívesen megkötöm de eddig akivel beszéltem: netrisk , biztositásokhu, meg 1-2 kimondott biztosító és mind egyöntetűen azt tanácsolta hogy mivel ez még nem segédmotoros kerékpár hivatalosan nem javasolják hogy kössek nehogy kidobot pénz legyen... Mert ha épp szerencsém van épp jó kedve van talán a rendőr lehet elfogadja,de az sem biztos.. ha meg baj történik nem fog fizetni a biztosítóm mert ez igazából még nem segédmotoros kerékpár nincs hivatalos alvázszáma stb... Mert minden megköthető mondták, de ha baj van ember várja a segítséget és akkor fog kiderülni hogy nem ér semmit amit kötöttem.. esetleg önmegnyugtatásnak lehet jó egyelőre... Furcsa hogy a biztosítók ezt mondják a rendörség meg azt hogy feltétlen köss rá mert ha 25km/h nál többet mész akkor az már segédmotor és kell ennyi... biztosítók meg nem javasolják... kicsit vicces ez az egész...
Igazából csak arra lennék kiváncsi valaki kötött e hivatalos kötelezőt segédmotorra (e-rollerre) ha igen melyik biztosítónál? Nem egy nagy tétel csak én eddig nem találtam olyan biztosítót akin érezhető lenne hogy.... ja persze igy meg úgy kell beírni dolgokat ezt azt itt ott feltüntetni és akkor semmi gond ez hivatalos lesz megnyugodhatok...
(hello bringás biztosítást mondták még de ott meg alapból leírásukban ki is zárja amennyiben segédmotor kategóriába sorolandó e rollered van akkor ne kösd meg mert azt nem fogják sehol elfogadni kötelezőként!)
Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem hátha előrébb jutok
...
További szép napot... és köszi...
-
PociAti
őstag
válasz
Impair1980 #25501 üzenetére
Hát ez rohadt jó hír!
Szerintem többet is kaptál annál, mint ami a garanciális feltételek között szerepelt.
Fél éve lejárt az akkura a garancia, és a vezérlő elektronika meghibásodása után is próbálgattad még a rollert, hátha csak le van merülve. Aztán az is meghalt.Azon kívül, hogy bontanék egy pezsgőt, a helyedben nem tudom mit tennék. Használnám tovább (mert a lényegi rész teljesen új), vagy ebben az állapotban eladnám működőképes rollerként, és megbízhatóbb gyártó felé váltanék.
-
Impair1980
aktív tag
válasz
Impair1980 #25433 üzenetére
Mai nap visszaküldték a rollert! Kicserélték a vezérlő elektronikát a kábeleket és végül az akkumulátort is garanciába!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Stellar Blade
- Kerékpársportok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EA Sports WRC '23
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- DJI FPV Fly More Combo drón + Goggles V2 szemüveg - 3 akkuval
- DJI RC2 drón távirányító
- Xiaomi Yunmai Fascial masszázs pisztoly (Massage Gun)
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 650W
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest