Hirdetés
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple MacBook
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #25399 üzenetére
Igen, a lassitas sokat segit szar utakon
Es rajottem, hogy ezeken a 2-5 km es tavolsagokon ahol rollerrel jarok, igazabol az a 10 fekezes kb annyit szamit, hogy 1, max 2 perccel kesobb erek valahova oda. Cserebe 1300 km-en tul hangtalanul suhan a jargany a gumik sem veszitik a levegot, kb 2 hetente 2psi-t kell hozza fujnom.
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #25398 üzenetére
Megtaláltam, tényleg 32-37 psi-t ír (az 2,2 - 2,55 bar) a G30-akhoz.
Tire Pressure: Inflate tires to 32–37 psi. Inflate both tires equally.
Tires: Tubeless tire, Material: Natural carbon-black synthetic rubber, 60/70-6.5, Straight nozzle.Az úthibákra meg nem a laposabb gumi lenne az ajánlatos, hanem az alacsonyabb tempó. A köpeny károsodásának esélye az úthibáknál nagyobb, mint sima úton. Meg a forrasztásoknak se tesz jót.
-
pescara
aktív tag
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #25385 üzenetére
Letöltöttem pár users manualt, és az alábbi PDF-ben ezek szerepelnek:
https://assets.segway-cdn.com/User-Manuals/Multi-Language-UM/Product-Manual-E2-Pro_compressed.pdf
Product Name: Ninebot eKickScooter E2 Pro, Model: 051405E, 051405D.
A 10 hüvelykes tömlő nélküli keréknél 45 +/-3 psi a szükséges érték.
3,1 bar az pontosan 45 psi,Viszont ahogy látható is a képen, az egyéb mérési paramétereket 75 kg-os személyhez adták meg. Feltételezhető, hogy ez is arra vonatkozik. Ha több vagy, akkor inkább a 48 psi (3.3 bar)-t vagy annál is nagyobb értéket célszerű belefújni.
És pár oldallal később szerepel olyan, hogy a roller karbantartása (Recommended Maintenance Schedule).
Tire pressure : Inflate the tires to 50–55 psi.
Elég megengedőek, szerintik nem szükséges 3 havonta, hanem csak fél évente, vagy 500 km-enként kell ezt csak ellenőrizni. (Illetve 2 év, vagy 5000 km után.) Inkább ellenőrizd sűrűbben, főleg hogy van normális pumpád, amivel könnyen le tudod ellenőrizni.(#25391) Thunderzolee hozzászólásának elején lévő táblázat egész jónak tűnik, Ninebot G30 MAX értékét vedd alapul.
És kiderül abból a táblázatból, hogy egyes rollereknél az első és hátsó kerék eltérő nyomást igényelhet. Esetedben azonos értékek mehetnek előre és hátra. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#95712068 #25394 üzenetére
Köszi, ez van nekem is. Alsó műanyaghálós részén benne - használat közben - pici led pislog nem nézted még? Csak furcsa mintha szikrázna.
E2 Pro - Gyárilag első 3,1bar, hátsó 3,6bar nyomást mutatott rácsavarás után (volt kicsi elszisszenés nyilván), 10km-t mentem vele eddig. -
bkiky01
senior tag
Ma kibontott G30P, mintha nem középre rakná be a kormányt egyenesben. Arra gondolok, ahogy " egyenesbe húzza".. Pár milit jobbra áll.. Lehet otthon foglalkozni vele, érdemes?
-
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #25393 üzenetére
Egy szivargyújtós "akármivel" fújtam fel először a gumikat, eléggé hektikusan mozgott a mutató. Érzetre nem volt ideális, puhának éreztem használat közben.
Aztán megérkezett a 70MAI TP05, és jól éreztem, hogy nem volt eléggé felfújva. Azt érdemes belekalkulálni, hogy amikor csavarod fel és le felfújás előtt / után a menetre a toldást, akkor 3-5 psi értéket is veszíthet a nyomás. Ezért annyit kalkulálok bele, vagyis a pár mérés után kitapasztalt mennyiséggel többet töltök.
Például: gyárilag 45 psi érték van megadva, akkor 50 psi-t adok neki. Lecsavaráskor egyet szisszen (-5 psi). A következő ellenőrzési ciklusban feltekeréskor szintén szisszen egyet (-5 psi), és ha 40 psi értéket mutat, akkor tökéletes. Az első és hátsó gumi szelep elhelyezése kicsit eltér, az elsőt le tudom tekerni gyorsabban, így ~3 psi értéket veszít, a hátsó szelephez kicsit nehezebben férek hozzá, az ~5 psi-t szokott veszíteni 1-1 alkalommal. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Thunderzolee #25390 üzenetére
Köszi, megnézem majd, ráállva a 85 kilómmal nem tűnt úgy hogy laposodik. 70mai Air Compressor Wireless TP05 lett megvéve, ezzel ránézek később.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #25388 üzenetére
Azt írtam, hogy a kényelmestől, az ideálisnak vélt értéktől célszerű eltérni (felfelé). A roller gyári ajánlást pedig célszerű betartani.
A konkrét értékhez kellene a testtömeg, a roller típusa, illetve a köpeny típusa. Ami kavarást okozhat, hogy a köpenyen feltüntetett érték néha nincs összhangban a roller által javasolt értékkel. Ez rendszerint amiatt van, mert mondjuk a roller teherbírása 120 kg, a köpenynél viszont legfeljebb 100 kg-al számolnak. (Ennél többet is elviselhet, de az érték feltüntetésekor nem abból indulnak ki.)
-
válasz
nimfas #25383 üzenetére
Itt is van egy-két táblázat a keréknyomáshoz:
A Xiaomiknál azért ajánlják, h 4-5 Barra legyen felfújva, mert nehezebben kap defektet, egy kőkemény gumiba nehezebben hatol be a tüske, inkább eltörik, félrelöki a kerék. Cserébe, a túlfújt kerék átka, h a lengéscsillapító hatásból nem sok marad. :/
A belső nélküli kerekeknél pl nem akkora a gond, ha lejjebb ereszt, ott nem tud előfordulni, h a külső kidörzsöli a belsőt. Ez a kidörzsölődési határ 2 bar alatt van, viszont aki csak 3 Barra fújva használja, és nem ellenőrzi rendszeresen, annál megeshet, h többször is hetekig másfél Barral jár, aztán mehet belsőgumi cserére. :/Ezért jobb szerintem a zselés kerék. Nehezebb, drágább, de némileg talán gondozásmentesebb. Kár, h a Xiaomi a 8.5"-os kerekű rollereinél nem rendszeresítette. Nem lenne annyi belsőgumi csere.
Viszont az alacsony keréknyomás a belső nélkülieknél meg a szelepnél kezdi ki a gumit, megtörik, és elkezd ereszteni.
Érdemes hetente ránézni a keréknyomásra, és visszatölteni. Ezért jó beszerezni a rollerhez egy akksis pumpát. -
válasz
wwenigma #25385 üzenetére
Amivel küldik, az általában túl kevés.
Lehet, h a gyárban felfújják a kívánt értékre, de mire a felhasználóhoz kerül, már leereszt.
Persze, kézzel benyomni nem lehet, így nem érezni, h kevés a nyomás. A bicikli kerekét "kézzel" is lehet ellenőrizni, mert nagy kerék, de a roller kereke annyira kicsi, h sokkal merevebb, nehéz kézzel nyomkodni.
Mindenképpen érdemes leellenőrizni akár egy benzinkúton, akár egy saját nyomásmérős pumpával.
A Xiaomi S1 elektromos pl egy tökjó pumpa. -
válasz
bzolika10 #25387 üzenetére
Csapágyat feltétlenül cseréltesd ki, mert beereszti a vizet a motorhoz, ha már nem jól zár. Ha zörög, akkor kotyog, ha kotyog, akkor meg már nem tömít.
A gyári csapágyak kritikán aluliak, mindenképpen érdemes cserélni őket. Hány km-t bírt ki?
Rolleres szervizekben is meg tudják csinálni, ott már legalább tudják, h milyet kell a helyére tenni.Loctite 243-at csepegtess a kormány-csavarra, mikor betekered, az az a kék izé, ami gyárilag is van rajtuk.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #25386 üzenetére
"Igen, a gyári ajánlást kell figyelembe venni.
Az legyen a mérvadó, ne pedig az, amit alphamooncam írt, "de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális."......Azt vettem észre, az ajánlások szerinti keréknyomás az ideális (kényelmes) érték fölött van. Hogy ez 0,5 bar, vagy 1 vagy még annál is több, ezt nehéz lehet megmondani, guminként, rollerenként eltérő. Legjobb objektív adatokra, azaz konkrét mért értékekre támaszkodni, nem pedig a kényelemhez igazítani...
OK ! Leírod, hogy nem jó amit mondtam, aztán arra hozol példát, hogy számos esetben, igenis célszerű eltérni a gyár által ajánlott értékektől.
Ugyanakkor nem írtál konkrét ajánlást, hogy mennyire fújja, felteszem azért nem, amiért én sem... ( Esélyes, hogy nem az az érték lesz Neki az ideális, dehát fő az óvatosság
)
A defekt rendkívül kellemetlen probléma a rollereknél. A külső és belső gumival rendelkező Xiaomi rollereknél pont ez váltotta ki a legtöbb defektet, hogy az emberek elhanyagolták a keréknyomást, vagy csak kényelmi okokból számukra ideális alacsony értéken használták.
Pedig megfelelően nagy keréknyomásra van szükség a köpeny életben tartásához, egyes tubeless köpenyeknél mondjuk azért, hogy a fém oldalmerevítők ne sérüljenek.Szerk: most jut eszembe, amiről nem volt szó, a testtömeg. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb guminyomásra van szükség. Vagy képletet szokás megadni, vagy táblázatban szedik össze az értékeket."
Ideálist írtam, nem kényelmest, vagy puhát/ túl puhát / ellenőrizetlenül fel puhultat.
Nem mellesleg lehet előnye az alacsonyabb, és magasabb keréknyomásnak is. Kinek mi a célja az aktuális helyzetben.
Egyébként mivel bántottalak meg?!
-
bzolika10
aktív tag
Sziasztok!
A nyáron vett D38-amban elkezdett hangos lenni a motor. valószínűleg csapágyas kezd lenni. Mit lehet tenni ilyenkor? Megoldható az otthoni csere?
Továbbá a kormány felső részének állandó kilazulása ellen lehet tenni valamit, a rendszeres csavarmeghúzáson kívül? -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #25385 üzenetére
Igen, a gyári ajánlást kell figyelembe venni.
Az legyen a mérvadó, ne pedig az, amit alphamooncam írt, "de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális."
A defekt rendkívül kellemetlen probléma a rollereknél. A külső és belső gumival rendelkező Xiaomi rollereknél pont ez váltotta ki a legtöbb defektet, hogy az emberek elhanyagolták a keréknyomást, vagy csak kényelmi okokból számukra ideális alacsony értéken használták.
Pedig megfelelően nagy keréknyomásra van szükség a köpeny életben tartásához, egyes tubeless köpenyeknél mondjuk azért, hogy a fém oldalmerevítők ne sérüljenek.Azt vettem észre, az ajánlások szerinti keréknyomás az ideális (kényelmes) érték fölött van. Hogy ez 0,5 bar, vagy 1 vagy még annál is több, ezt nehéz lehet megmondani, guminként, rollerenként eltérő. Legjobb objektív adatokra, azaz konkrét mért értékekre támaszkodni, nem pedig a kényelemhez igazítani.
Szerk: most jut eszembe, amiről nem volt szó, a testtömeg. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb guminyomásra van szükség. Vagy képletet szokás megadni, vagy táblázatban szedik össze az értékeket.
-
alphamooncam
őstag
válasz
nimfas #25383 üzenetére
"A roller kerekeit mennyire érdemes fújni? 2-3 bar? "
Létezik rá ajánlás, de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális.
Nyilván függ a kerék mérettől, testsúlyodtól, vezetési stílusodtól, terepviszonyoktól etc. annyi mindentől, hogy nem hiszem hogy konkrét számadattal tudnék szolgálni.
-
nimfas
addikt
válasz
alphamooncam #25378 üzenetére
Király lesz. Látom nagyon ráérsz. 😀😉 Közben rájöttem miért nem raktam még fel, úgy rémlik az egyik csavar rövid amit adtak hozzá és nem ér át a szerkezeten és a konzolon amit már feltettem tavaly. 😁
A roller kerekeit mennyire érdemes fújni? 2-3 bar? Nem néztem hogy rá van-e írva.....#25377 Peaceliker: nekem a hatótáv akkor nő vagy csökken ha a 3 fokozaton állítok vagy az Eco-t kapcsolom. Az hogy 1 vagy 2 kerék hajtott max a gyorsulásnál érzem, meg emelkedőn a 130 kg-ommal. 🤣
-
Peaceliker
addikt
válasz
polo493 #25379 üzenetére
Van olyan roller ami szarul adagolható, de legtöbbel lehet széen indulni, illetve gyakorlás. Meg félmarkos gázkar pl sokat segít.
Közben néztem pár képet és látom, hogy nincs korona anya a nyak tetején... valami pálcika roller összeállítás ez csak nagyobb méretbenMost így vakon gőzöm sincs mit és hogy kéne rajta
-
elmunkas
csendes tag
Neten kerestem valami kupont azt használtam, sajnos már nem tudom mi volt.
Euroban fizettem mert amikor dollárra állítottam a DHGate-et állandóan forintban akarta terhelni a kártyámat és valami iszonyat rossz árfolyamon váltottak, kb 20-30 forinttal rosszabb volt mint a középárfolyam. -
polo493
tag
válasz
Peaceliker #25377 üzenetére
Kormányon nem sokat láttam állítási lehetőséget alul van két imbus rá sem tudtam húzni jobban és még megnézem egyenes-e a kormány rész meg a rugon lazitok mást nem látok
Tempomattal megyek és akkor nem kapcsol le ha hármasban van,mindig adagolni kéne a gázt dual ban ,elég erős egy gázkar talán a ravasz féle gazkar kényelmesebb
Dualban mindig elkapar indulásnál gondolom ezek ilyenek a súlypontja miatt az nem lehet még hogy az első kerék feljebb van esetleg lehet a távolságot állítani ha meglazitom a két imbuszt ami a csapágy felett van és az fogja a felfüggesztést? -
alphamooncam
őstag
válasz
nimfas #25344 üzenetére
Levettem a főbb méreteket az általad küldött képekről, meg a neten talált fenti képről, és modellezésbe kezdtem.A fehér szívószál lett a szitálás gátló test (130mm) . A gyorskötöző a szár (255mm). A száron a sárga szalag a működési hossz (70mm). A piros jelölés, a működési hossz közepe (35-35mm).
Közép állás
Bal szélső állás
Jobb szélső állás
A fentiek alapján lemodelleztem a mozgását, és így már megtervezhető a konzol egy 250-255 körüli standard szitálásgátlóhoz.
-
Peaceliker
addikt
válasz
polo493 #25376 üzenetére
Én amondó vagyok, hogy szitálás gátló nélkül be kell állítani a lehető legjobbra, aztán nehéz rá egy gátló, tényleg dob rajta, mantison érzem.
De kormány pozícióval is próbálkozza, az meglepő mennyit számít.Másik, aminek kb semmi értelme az az első motor kapcsolgatás. Sok teszt volt, fogyasztásban szinte semmi difi nem lesz, sőt ha több erősebb gyorsítás van 1 motorral akkor még rosszabb is lehet úgy a hatótáv.
-
polo493
tag
válasz
Peaceliker #25374 üzenetére
köszi átnézem,ha duálra állítom az segít de úgy szeretem használni ha nincs emelkedő akkor single motorra teszem,ki-be szoktam kapcsolni,a lengéscsillapítón már állítottam de még lehet rajta kb a max súlyra volt állítva elől a rugó meg az ezen lévő gumi elég kemény a g2 maxhoz képest igaz lehet nem szakad ki pár ezer km után ez
magas vagyok ha leguggolok persze jobb meg észre vettem itt előrébb lehet tenni a lábad a kialakítás miatt próbáltam más állást ,szerintem a nagyobb kerék súly a keményre állított lengés csillapító meg a kemény gumi anyaga ,levegőt már engedtem belőle a kormányt átnézem mit hol tudok húzni rajta még,lehet ezen maga a rugó is nagyobb lbs bírású
csak elég meglepő volt hogy a g2 max után ilyen instabil ,maga a gép sokat fejlődött fékek nem csikorognak végre ,vastagabb a tárcsa is,csiszoltak rajta jó gép és olcsó is 300e ft volt kintről ár érték bajnok,de úgy látszik ezt jobban testre kell szabni 81kg vagyok kb minden alkatrészt átnézni hogy jobb legyen.
vagy szitálás gátlót nézek,milyen gátló lehet jó erre ami ár értékben még jó is?
-
alphamooncam
őstag
válasz
polo493 #25372 üzenetére
"
persze hogy stabil egy pálcika roller ,viszont az tényleg igaz hogy a master pl g2 max hoz képest elég szépen beszitál"
Minél könnyebb az eleje (*állj közelebb a kormányhoz és ellenőrizd), minél nagyobb a sebesség, minél kiegyensúlyozatlanabb, annál hajlamosabb szitálásra + még 1000 egyéb ok.
-
Peaceliker
addikt
válasz
polo493 #25372 üzenetére
Nem attól szitál jobban, hogy dual motoros, attól, hogy szar a futómű geometria. Dual gépen ami amúgy nem szitál, kikapcsolod első motor hajtást és egyből hajlamosabbak szitálásra. Gondolom giro hatás ami stabilizál ha van hajtás.
Amúgy legtöbb c futóműves gép nem túl stabil 50 fölött. Kormány csapágynál ha korona anya feszesebbre van húzva az segít valamennyit. Ha ott túl laza gyárilag lehet azért is kakibb g2 masterAmúgy maga a szitálás is függ súlyától, geometriatol, sebességtől, gumitol és még attól is pilóta hogy áll rajta.
Amivel még lehet próbálkozni az a kormány. A markolatnak a motor tengely és kormányrúd vonalában kell lennie. Ha előrébb vagy hátrébb van a kormány akkor is hajlamosabb szitálni. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
wwenigma #25371 üzenetére
Nohh, megvettem, majd kiderül. Tegnap hazajött egy Segway E2 Pro, MediaMarkt-ba hónap végéig adnak 5e utalványt 100k feletti vásárlásra ez meg a polcon volt 17,9e-ért így megállt 13-ba, ennyiért csak jó.
De hogy a rollernek mekkora doboza volt, 120*60*30, alig tudtam elhozni, buszon sofőr csóválta a fejét mikor hátsó ajtón felszálltam...
Számzáras Segway lakat volt még 8e körül, gondolom pár percre otthagyni forgalmasabb helyen ugyanolyan jó mint egy 25ezres csodalakat? Illetve táska rá és meg is vagyok.
-
polo493
tag
válasz
ridiculous #25370 üzenetére
persze hogy stabil egy pálcika roller ,viszont az tényleg igaz hogy a master pl g2 max hoz képest elég szépen beszitál,nem tudom mivel ezt a kettő tulaja vagyok ,mivel az első kerék is motoros és ezért több a súly ezért szitálnak a duál motoros gépek jobban?
már gondolkodom egy szitálás gátlón mert nem csak a lábam fárad el a szitálás végett sokkal többet kell koncentrálni menet közben ,markolni a kormányt rohadt idegesítő -
wwenigma
Jómunkásember
70mai Air Compressor Wireless TP05 mennyiben különbözik a Xiaomi Compressor 2-től? Segway E2 Pro-hoz kellene.
-
z67
őstag
válasz
elmunkas #25368 üzenetére
Köszönöm szépen, mindenképpen átgondolom. Elsősorban Bp. Belvárosban használnám, Kopaszi gát, ilyesmik vagyis nem kifejezetten borzalmas utakon. A 235-öt hogy lehet kihozni? Dollár, EU, vagy Ft a jobb választás? Milyen kupont, vagy milyen trükköt lehet alkalmazni? Nekem 670 USD volt a legkedvezőbb ajánlat amit kaptam.
Köszönöm
-
elmunkas
csendes tag
Engem is megpróbáltak lebeszélni itt a Ninebot Max G2-ről, mert minden is szar rajta pár kolléga szerint. Én bevállaltam és megrendeltem DHGateről, 235-ben állt meg. Itthon 300 alatt nem láttam. Úgy vagyok vele ha elromlik valami akkor a különbözetből majd telik a javításra (vagy nem
). Szerintem marha jó roller, kb 200 km-t mentem eddig vele minden gond nélkül. Most jön a jó idő akkor pörögni fog bele a méter, ha valami hiba előjön le fogom írni.
Ami eddig kiderült:
1, Ha nagyobb úthibára/kátyúba belemész kirugózásnál csattannak a hátsó teleszkópok mert nincs csillapítás bennük. Egyesek szerint ez valami elviselhetetlen borzalom és nem tudják elhinni, hogy így adta ki a gyártó... Szétszedtem darabokra a telókat egy marha kemény gumi darab van odarakva ütközőnek ami nem túl szerencsés ennél sokkal puhább kéne és az sem segít a helyzeten, hogy a porvédő kívülről aluból van és kb "harang hatást" csinál és szépen felhangosítja ezt a csattanást. Én összeraktam úgy ahogy van nem érdekel igazán a hang és amúgy sem igazán egészséges ilyen nagy hibákra gyorsan rámenni.
2, Az első kerék valóban mozog egy picit jobbra-balra ha befogod a lábad közé és erősen mozgatod jobbra-balra a kormányt. Menet közben ebből semmit nem érezni, a roller nagyon stabil, stabilabb mint egy Kukirin G2 Master (oda-vissza cserélgetve teszteltük haverrel a két rollert). Valóban nem egy szerencsés konstrukció de ez ilyen. Amíg menet közben nem venni észre szerintem tökmindegy.
3, Aliexpressen a Seagwaytől kb minden alkatrész van hozzá szerintem jó áron. -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #25363 üzenetére
Itt a topic keresőjébe rákerestem a garancia kifejezésre, vissza lehet olvasni a tapasztalatokat.
Lehet hogy az utóbbi időben a folyamatban lévő egy TMX szervizes ügy túl nagy visszhangot kapott, de legyünk objektívek. Menjünk szépen sorra az elmúlt egy éven:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24406-24406.html
Erre nehéz választ mondani, én a Kugomagyaroroszag.hu-ról vettem. Nekem így hogy behalt 2x megérte a garancia felár.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24123-24123.html
Szeptember végén volt garanciális szervízben, ahol kapott zsír új motort és vezérlőt illetve egy új első gumit (gondolom komplett cserélték az első kereket).https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24085-24085.html
Sziasztok! Hozzám került javításra egy xiaomi scooter 4. Szervizben érvénytelenítették a garanciát beázásra hivatkozva, szétszedve láttam, hogy valóban került nedvesség a motorvezérlő környékére, de ...https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24019-24019.html
Segway garanciális szervizeléssel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
VÁLASZ:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24041-24041.html
UPS futár vitte el július 28-án, utána augusztus 3-án érkezett a külföldi szervízbe, majd hatodikán már visszaküldésre is került. ... Összességében tehát a garanciális ügyintézéssel és szervízzel meg vagyok elégedve, az UPS szolgáltatással már nem igazán.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_22992-22992.html
Sajnos nekem 300 km után egyszerűen kikapcsolt a kijelző, javítás (garancia) akku csere, én is erre gondoltam. Alig tettem bele javítás után 76 km-t, semmi baja nem volt, feltöltöttem, állt két napot, majd mikor indulni akartam semmi, bekapcsolás után motorfék. Az első javítás 5 hét volt, most erre várok, mert visszaküldték a gyárba.Tehát minden jogos magyar igényt garanciálisan el lehetett intézni, egy beázásnál a beázásra hivatkozva elutasítottak.
------
ELLENBEN Geekbuying rendelés esetén:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_22221-22221.html
Geekbuying update: nos, a válasz, hogy nagyon sajnálják az esetet, de forduljak a Ninebot céghez. Köszönjük a megértését.
Úgyhogy, mindenki csak óvatosan. Nem létezik garancia.------
Aztán volt még egy kirívó eset, phoenix1989 az eMAG-ról rendelt. Elég félreérthetően kommunikálja a cég, de ők románok. Mint ahogy előző hozzászólásban említettem van rálátásom műszaki termékek forgalmazására, és az eMAG anyavállalat által árult termékeknek gyakran semmi köze a magyar forgalmazóhoz, így azokra a magyar forgalmazó nem vállal garanciát. (Megértéséhez érteni kell, hogy a forgalmazó és a kereskedő külön kifejezés.) És most konkrétan az eMAG-ra gondolok, nem annak piacterén előforduló több ezer cégre.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_20919-20919.html
Hát a kugonak pont hogy nincs elérhető szervizhalozata. Nekem m4 pro van és hónapok óta szenvedek a garancia javítással. Emagtol vettem de mivel a kugonak nincs szervize valami román idióták csinálják akik basznak mindenre. Szóval ilyen szempontból én nem ajánlok kugoot ha csak nincs a közelben olyan aki hajlandó foglalkozni vele, de én nem találtam ilyet.Volt még diskurzus ezzel az üggyel kapcsolatban, de nagyon sok pontatlanságot tartalmazott. Minthogy az is, hogy nincs magyar szerviz. Van (lásd legelső esetet, Kugomagyaroroszag.hu), csak ahhoz magyaroktól kell vásárolni.
------
És közben valaki a hazai szervizelés lehetőségét pszichiátriai betegségként állítja be:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_21890-21890.html
Nem mindenki garancia mániás.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_18447-18447.html
Akinek mániája a garancia, az vegyen nyugodtan felárral garis gépet. Igaz, h kevés az esély rá, h kelleni fog a gari, de ha van pénz lóvéra, és ettől jobban alszik, ő dolga.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_18681-18681.html
Persze ha garancia mániás vagy akkor nem foglak győzködni, te dolgod, h a pénzed mire költöd.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_19538-19538.html
Ha garancia-mániás vagy, akkor viszont ne onnét rendeld, mert hát nyilván macerásabb a gari esetleges intézése.https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_20267-20267.html
Ha garancia mániás vagy, akkor viszont inkább ne onnét vedd meg, macerás ott garit intézni, pl. angolul is kell hozzá tudnihttps://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_23322-23322.html
Ha garancia-mániás vagy, akkor inkább itthon vegyél rollert. -
polo493
tag
válasz
DigitXT #25340 üzenetére
wow jobbulást ez a felni megoldás, konstrukció elég gyenge szerintem.
dualton city is ugyan ilyen béna kerék ott a motor is plusz terhelés azoknak a villáknak , idővel az is el fog törni szerintem ha nincs megedzve rendesen az anyag vagy koszos gyenge anyagból lett gyártva. -
z67
őstag
válasz
Thunderzolee #25361 üzenetére
Köszönöm szépen Neked és PociAti-nak is az érveket, ellenérveket. Viszont az egészből azt vettem le, hogy a Max G2 inkább elengedős, legyen itthonról vagy külföldről? Nem akarok szívni vele, tegnap ráadásul megnéztem a Lurdyban és még a volt Max G30-amhoz képest is bitang nehéz.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #25361 üzenetére
"A külföldi az működik.
A hazai gari jobban aggaszt... "Nos ezzel az állítással totál nem értek egyet, a hozzászólásodban pedig elég szélsőséges példák állnak. Nem meg téves állítások.
Itt a fórumon nem igazán olvasni rossz szerviztapasztalatoktól, Silentfrog elátkozott rollerétől eltekintve meg úgy általában minden olyan esetben, amit a TMX szervizel.
De rajtuk kívül is van élet és ellenpélda.Viszont ilyen hülyeségeket felhozni példaként, hogy bezzeg a rollert el kell juttatni szervizbe, míg a mosógéphez kijönnek azért az egész hozzászólást minősíti.
1000-ből mégis hány olyan garanciális eset van, amikor a roller úgy befékeződik, hogy ne lehetne eltolni valahová? Nem sok lehet.
A mosógépet vagy hűtőszekrényt próbáld meg eltolni valahová. Persze hogy kijönnek megjavítani, nem csak azért, mert néha beépített eszközről van szó, hanem mert ezeknek a készüléknek árthat a felesleges mozgatás, de ami igazán fontos, hogy tömegét tekintve túllépi az egy ember által hivatalosan szállítható súlykorlátot. Rollerre ez nem igaz.A facebook meg az internet legalja. Az ott felhozott példák gyakran elég sok torzítást tartalmaznak. Felét se szabad elhinni.
Külföldi az működik.
...
Küldik a hibás alkatrészt.
Cserélni persze neked kell.
Aki nem akar / nem tud a szervizeléssel bajlódni, az "persze" megszívta. Mert "persze" elég sok utánaolvasással jár, meg "persze" szerszámok is kellenek hozzá, meg "persze" jó sok szabadidő.És a hiba észlelése és a működő állapot közötti idő se lehet valami túl rövid, ha még azt is le kell levelezgetni miket kell lefotózgatni, levideózni hozzá. Egyedi esetekben előfordulhat akár egy-két hét, de ha az átlagot nézzük és a sikerességi rátát, akkor nagyon kedvezőtlen számok jönnének ki.
"Jó móka mondjuk futárt fizetni ezért."
#1 Futár költség eltörpül a roller ára mellett.
#2 Nem neked kell állnod a futár költségét, lásd: Ki fizeti a futárt a márkaszervizbe?. Itt azt írják: "Legyen szó azonban akár kötelező jótállásról, akár kellékszavatosságról, ha a jogszabályban rögzített határidő még nem telt el, akkor a hibás termék szervizbe történő elszállításának a költsége a vállalkozást terheli." Cikkben szerepelnek a jogszabályi hivatkozások.
Cégnél, ahol dolgozom mi is ezt a gyakorlatot alkalmazzuk (műszaki termékek kereskedelme, nem rollerek). Garanciális ügyintézésnél mi álljuk azt a 1500 Ft körüli összeget, amibe a futár kerül. És mielőtt előkerülne a téma: nem követelheti meg senki az eredeti csomagolást."600km oda vissza autóval mondjuk 25-30ezer Ft."
Pedig ahogy fent írtam ingyen is elvinnék tőle. És ha nem a szélsőséges példából, hanem az átlagból indulnál ki, nem ennyire jönne ki az összeg. -
cybericius
csendes tag
válasz
ridiculous #24398 üzenetére
G3 Master-ről mi a véleményed?
A G3 Pro-ból van új kiadás? Mik a különbségek?
Köszi! -
Gyakorlatban a DHGaten az eladónak kell írni mailt (angolul kell tudni hozzá), meg videora venni telefonnal a hibát. Csatolni a videot, vagy a linkjét.
Küldik a hibás alkatrészt.
Cserélni persze neked kell.
És egy évig reklamálhatsz, utána már nem foglalkoznak veled.Ezzel szemben a hazai gariról meg lehet olvasni sztorikat itt is, meg a Facebookon van kb 10 nagyobb rolleres csoport, ott is.
Hol laksz például?
Neked kell a rossz rollert eljuttatni a szervizbe.
Jó móka mondjuk futárt fizetni ezért.
Aztán visszaküldik, és megint rossz, mert nem sikerült megcsinálni. Ilyet többet is olvastam már.
Megint küldheted a saját költségeden.
Először mikor olvastam erről, nem akartam elhinni. A mosógép elromlik, kijön a garis szerelő megcsinálni.
A rollert meg vigyem el Pestre mondjuk 300km-ről, esetleg ha még vonat sincs, buszon meg nem lehet.
600km oda vissza autóval mondjuk 25-30ezer Ft.
Nem biztos, h megéri. Futárcég meg el se viszi, ha nem szereled szét.
Vagy esetleg úgy romlik el, h befékeződik a kereke. Még tolni se lehet a szervizig a vasútállomástól.Mondanám, h ezek megbízható rollerek, nemigen romlanak el, de sajnos az Okai Neon Lite, és a Segway G2 pont az a kettő, amivel elég sok a baj, és egyikhez sincs alkatrész, a szerviz nem vigyáz a rollerre (összekarcolódik), egy hónapig simán náluk van, és a G2 teleszkóp anomáliáit nem is javítják, mert állítólag "ez ilyen".
Akkor már inkább megveszem a global verziót kintről.Ami a 25-ös táblát illeti, ebben igazad van, de ki tudja mikor lesz a szabályzásból valami, meg én nem hinném, h a rendőrök majd azokat fogják csesztetni, a szabályzás bevezetése után, akik szemmel láthatóan normálisan közlekednek a rollerrel a bicikliúton, vagy az út szélén; sokkal inkább arra fognak ráállni, h a szemmel láthatóan "nagy" rollerekkel közlekedőket fogják kivenni, pláne ha bukósisak nélkül megy 40-50-es tempóval.
Úgyhogy szép ez az elővigyázatosság, de emiatt biztos, h nem vennék hazai G2-t a global helyett. -
z67
őstag
válasz
Thunderzolee #25357 üzenetére
A gyakorlatban hogy működik a kinti garancia? A ninebot az nem tmx, hanem WayteQ, nem?
-
-
z67
őstag
válasz
Thunderzolee #25355 üzenetére
Van rajta egy 25os fém tábla. Garancia, ha sérülés nélkül cserelem oda-vissza.
Kb. ugyanannyibol szándékszom kihozni. Keresgelek. Aggaszt a külföldi garancia, ha egyáltalán van.
-
-
z67
őstag
Szerintetek járható út, az hogy veszek egy Ninebot Max G2-t itthon és rendelek bele egy controllert az Aliról ami global? Aki itthon ilyet felold, az is így csinálja, nem?
Köszönöm
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Van egy Ninebot F2 Pro rollerem, ami lassításnál rezonáló hangot ad, a motor felől jön. Találkozott már valaki hasonlóval?
-
Silentfrog
veterán
válasz
tsilver #25350 üzenetére
A TMX mechanikai sérülésre hivatkozva szokta elutasítani a garanciális ügyintézést. A Media Markt is azt mondta sok ilyen ügyük volt.
Ezek a sérülések prizma letörés, repedt gumi , illetve olyan gumicserénél is megtagadják a javítást amit nem ők végeznek.wwenigma
Első körben fogyaszótvédelem lesz a dologból , ugye én a MM vagyok kapcsolatban ők meg látom segíteni akarnak.
Ha nem sikerül akkor az lesz amit írtál. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Silentfrog #25349 üzenetére
Na most ha a magyarországi hivatalos képviselet/szervíz ilyeneket csinal es ezeket tudod bizonyitani fenykepekkel vagy általa kiadott szakvéleménnyel akkor miért nem fordultok a gyártóhoz?
Nekem anno volt egy ügyem a Sandisk-kel, a magyarországi hivatalos képviselet elhajtott egy garanciális ügyben majd a gyártóhoz fordultam, az eredménye az lett hogy a gyártó küldött talán futárt a hibás kártyáért és a magyar hivatalos képviseletet ellátó cég egy évre lekerült a partnereik közül... -
tsilver
aktív tag
válasz
Silentfrog #25349 üzenetére
már fizettek 20.000 Ft kártéritést mert elgörbülve jött vissza a kitámasztó, hogy én ide nem viszem az biztos
"gumi meg van repedve" ennek mi köze a töltéshez, borzalmas cég
-
Silentfrog
veterán
válasz
tsilver #25348 üzenetére
Az Okai rollereket a TMX szervizeli. Prizma letörés vagy gumi sérülés miatt is megtagadja a garanciális ügyintézést a szerviz ( ami mellesleg a forgalmazó) Ha nem akarod elveszteni a garit vidd vissza amint tudod.
Nekem karácsony óta a szerviz-MM között jár a rollerem, nem lehet feltölteni , azért nem akarják gariba megcsinálni mert a gumi meg van repedve. -
tsilver
aktív tag
Neon Lite visszajött a szervizből de most úgy zörög valszeg az akku hogy kellene vmit csinálni vele. Szét tudom én szedni gari vesztés nélkül? Van vmi anyag vagy megoldás amivel ki lehet párnázni vagy ilyesmi?
-
nimfas
addikt
válasz
DigitXT #25340 üzenetére
Mákod volt! Ezért szép ez az új világ, forrasztó ónból kihagynak 1-2 dolgot, mert káros, aztán a tv panel megadja magát 3 év után, mert elengedi a forrasztás.
Ki tudja itt az alu ötvény keréken mit spóroltak ki.... Jó lesz az, max. nem tart örökké!
De lehet hogy kapott előtte egy oldalirányú ütést, volt egy kis repedés, most meg induláskor kapott egy nagyobb erőbehatást és reccs. Ilyen szempontból rossz az öntvény, mert ugyan merev, de pont ezért nem hajlik mint egy acél, hanem törik. -
nimfas
addikt
válasz
alphamooncam #25339 üzenetére
Szia!
Fotóztam párat ha ez segít neked. 😃
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #25341 üzenetére
Nézd úgy hogy lehetett volna rosszabb is.
Pontosan. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #25325 üzenetére
Ja meg még felszereltem egy plusz lábtartót is.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #25340 üzenetére
"Nekem tegnap sikerült..."
Először is, mihamarabb, gyors és fájdalommentes felépülést !
"Fasza lett a gép, a Statorade hozott -40 fokot,
nem melegedett túl, simán felvitt a szerpentinen is, beraktam a 10A-es
töltőt a mélygarázsba, hogy majd bármikor fel tudjam gyorsan tölteni..."
Injektálós képet látva, már tegnap rád akartam írni, hogy milyen lett, hozta-e amit vártál.
Látom sikerült.Baleset.
Nos, én mindíg úgy indultam el motorozni, hogy nem biztos, hogy hazajövök. Egy csúszásom volt a Pilisben, idomtöréssel megúsztam, keréken jöttem haza.
Most is, és régen is az volt a mottóm, hogy az élethez szerencse kell. Ha szerencséd van, van mindened, ha nincs akkor semmid. (*A szerencséért meg, meg kell dolgozni! )
Nézd úgy hogy lehetett volna rosszabb is.
Azért mondom, ezt., mert anno vesztettem el motoros barátomat. Egy tavaszi bemotorozáson, napos időben kicsúszott, leszakadt lába, esélye sem volt, azonnal szörnyethalt.
Nálam egyébként sokkal jobb, rutinosabb motoros volt. A családjával együtt kísértem el az utolsó útjára.
Felni törés.Használtnál, nem lehet biztos az ember az előéletében, ezért vettem a mocit is, meg most a rollert is újonnan. Így talán kisebb az esélye egy eltitkolt/elhanyagolt sérülésnek.
Legnagyobb gondossággal sem biztos hogy el tudtad volna kerülni a baleset. Anyagfáradás, mikro repedések, akármi bármikor.
Ez nem repülőgép, hogy megröngenezzék. Akkor talán kiderülhetett volna.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #25332 üzenetére
Nekem tegnap sikerült... Fasza lett a gép, a Statorade hozott -40 fokot,
nem melegedett túl, simán felvitt a szerpentinen is, beraktam a 10A-es
töltőt a mélygarázsba, hogy majd bármikor fel tudjam gyorsan tölteni...Erre hazafelé derült égből széttört az első kerék. Én meg nem értettem,
hogy mégis mi a faszt keresek a földön. Teló persze kint volt a tartón, s
elköszönt a kijelzője. Segítséget se tudtam volna hívni, ha egyáltalán.Szerencsére forgalmas kereszteződés volt, pikk-pakk jöttek segíteni, és
mindenki előtt le a kalappal, hogy ennyire emberségesek voltak. Rögtön
kérdeztem, hogy ugye nem találtam el senkit? Nem. Tempó se volt. Épp
váltott a lámpa, és megelőztem egy biciklis futárt. Ő mondta, hogy csak
annyit látott utána, hogy repülök. Rendőr mutatta a felvételt, és mondta,
hogy "tudjuk", hogy műszaki hiba, de akkor lefoglalja, meg feljelent, stb.
Amúgy biztosítás, sisak, korlátlan "A" jogsi megvolt. De életszerűtlen az,
hogy kártérítést követeljek az olasz gyártótól... és csak a legkisebb oka,
hogy használtan vettem, számla nélkül, volt rajta pár átalakítás... (Talán
a 4000W sem volt most meg, de jobb a békesség. Nem azon múlott.)
Ja és bent fogtak a kórházban agyrázkódás gyanúval/kulcscsont törés.
Szerintem lesz egy pár alkatrész eladó, a minőségi belső, kivéve ami az
egyik pillanatról a másikra képes széttörni... Gödör sem volt ott, semmi.
(Agyalok rajta, hogy mit rontottam el? De ez egy olyan hiba, ami megint
túlmutat a tuningon. Nem száguldottam, mentem haza nyugiban. Pech.
Nyilván bekövetkezehetett volna 45-nél, rosszabb helyeztben. Mázli?)
Szerk: kértem fotót páromtól, ha már innen a kórházból fórumozgatok...
-
alphamooncam
őstag
válasz
nimfas #25338 üzenetére
Ha jól van karban tartva, azért ma is élmény lehet a Cezet !
A kor meg nem probléma.
13-14 évesen kezdtem segédmotorozni ( Riga, Verhovina Jawa Mustang, Simson Schwalbe, Romet) , és 19 vagy 20 évesen tettem le az "A" kategóriát, viszont már 35 elmúltam, amikor megvettem az első nagymotorom.
Más.
Meg tudnád nézni, hogy mennyi a hasznos útja a szitálás gátlódnak?
A 250mm-es tipus, ha jól gondolom max.70 mm-es úttal rendelkezik, de jó lenne, ha valaki, akinek van ilyen megmérné nekem, hogy tényleg számolhatok-e ennyivel, vagy nagyobbat/ kisebbet kell vegyek.
-
nimfas
addikt
válasz
alphamooncam #25335 üzenetére
Gratulálok! Én nem vagyok ekkora motoregér. 😁
De majd felpattanok anyám 1984-es 125ccm-es Cezet-jére! Szép piros. Vicces volt anno mikor kocsival mentem KRESZ-re.... A többiek autó miatt jártak, nekem az már megvolt, később jött meg a kedvem a motorhoz. Oktató is csak lesett hogy most járok aztán kocsival jövök.... 🤣
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25336 üzenetére
Először látni szeretném, hogy azt csinálja, amit szeretnék, aztán ha tönkremegy, már megvan az adapter.
Onnastól már csak fel kell pattintani tutit...
"Nálam a felújítás jön majd első próbára ha lesz rá erőm "
Majd gondolom beszámolsz, hogy milyen lett!
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #25333 üzenetére
Nem annyira hosszú életűek. De mondjuk felújítható. Azt írták okosok hogy valami komolyan márka 60-100ba ad olyat ami örök élet meg egy nap.
Nálam a felújítás jön majd első próbára ha lesz rá erőm -
alphamooncam
őstag
válasz
nimfas #25334 üzenetére
Már eldöntöttem, hogy kell rá, lassú és gyors haladáshoz is, biztonsági okból.
Sem a távolság ( magasság) , sem a sebesség nem teljesen idegen tőlem.
Motorral anno túrázgattam, jártam pl. Európa legmagasabb hegyi útján a Grossglokneren [~3800m] és hajtottam 270km/h val a Hungaroringen.
Most 60-65km/h lenne a cél, csak ugye ez a csoda roller hajlamos beszitálni, ami sokaknak tényleg lehet félelmetes.
Ártani nem árt, szerintem a biztonság érzeted is nőne, ha használnád.
Meg ugye gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni.
Én ilyet vettem hozzá "fillérekért". [szlalom bója]
Ez meg én vónék. [2007-ben]
-
nimfas
addikt
válasz
alphamooncam #25333 üzenetére
Nekem adtak a rollerhez, de még nem tettem fel rá. 30-ig nem rángat, gyorsabban meg életveszélyes. 🤣
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #25325 üzenetére
Szitálás gátló. [link] ( Itthon kaphatóhoz képest harmadáron )
Mit gondoltok?
Miért NE vegyem meg ezt.
Az adaptert meg így is, úgy is nekem kell elkészítenem.
Mondjuk már van rá kialakulóban ötlet, amiben az a jó, hogy nem kell a vázat megfurkálnom, a meglévő csavarhelyeket fogom majd tudni felhasználni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #25330 üzenetére
Nem untad eléggé?
-
nimfas
addikt
válasz
alphamooncam #25326 üzenetére
Van A1-re is jogsim, biztosítás sem lehet egy életveszélyes összeg. Sajnos 120 kilóval nem mertem egy Xiaomi-t kilapítani. 😁
-
nimfas
addikt
-
alphamooncam
őstag
válasz
nimfas #25322 üzenetére
Obarter D5.
Azt kívánom, hogy sose legyen belőle probléma, de 4000W fölött, már nem lehet "eladni" smk.-párnak.
Benzineseknél, ha volt 50 mellett 70 meg 80 köbcm-es gyári, úgy rá lehetett fogni hogy ez éppen 50-es, de a ha gyári specifikáció szerint nem gyártottak 4000W-ost, nincs olyan ami beleférne a smkp. kategóriába, akkor abból gáz lehet.
A biztosítónál ugye elfogadták a nyilatkozatomat, hogy az enyém 4000W-os és így [L1e kat] -ba sorolható.
Lehet hogy kötelezőt meg lehet rá kötni, de ha baj van, akkor a biztosító nem valószínű hogy fizetne a másik félnek/feleknek, mert
- nagymotornak minősül
- műszaki vizsgája biztosan nincs
+ vélhetően nincs hajtási engedély "A" kat.Szóval 4000W fölött én nem mennék ki forgalomba.
-
alphamooncam
őstag
Tegnap szép napos idő volt, úgyhogy berepülés volt.
Kivittem a Dualtron Citymet egy nagy, lapos, sima betonfelületre, majd narancs színű bóják körül szlalomoztam, gyakoroltam és egyben terhelésvizsgálatot végeztem.
Reggel átnéztem, nem lazult le semmi, minden szoros és stabil, úgyhogy szerkezetkészre jelentettem az ülésem.
Nap további részében szétkaptam, kapott három réteg feketét, holnap véglegesre összerakom.
Alkatrész lista: Ikeás asztalláb. Alu pogácsa 100x30mm, és 55x20mm átmérő/vastagság.18 db menetfúrás 4, 5, 6 és 8-as metrikus, 4db. vágókorong sarkocsiszolóhoz + csavarok netto 40 óra tervezéssel cakk-pakk. ( Ha hasonlítani kéne valamihez, akkor legjobban egy nyomtávszélesítő adapterhez lehetne )
Ja meg az ülésrögzítő csavarok gyári helyét négy darabot felcoiloztam, mert olyan terhelésnek van kitéve, hogy azt e nélkül az alu menet biztosan nem viseli el.
Mindezt azért, mert bolt ahol vettem, májusra ígérte a gyári ülést, ill. látványosan arra játszottak, hogy a megrendelést lemondjam. ( Még vissza sem mondtam a megrendelést, már levették a rendelhető alkatrészek listájáról az ülést.)Visszatérek a szlalomhoz.
A bringa első kerekén nincs szög határoló, ezért akár teljes 90 fokot is enged, ami fogalmazzunk úgy hogy nem egészséges. ( Ha nagyobb sebességnél túl nagy szögben fordul el a kormány, első kerék elkezd túrni, majd mintha járdaszegélynek ütközne megakad és átdob a kormány felett )
Gondolkoztam, és arra jutottam, hogy két legyet ütnék egy csapással, ha lenne hozzá kormány lengéscsillapító, csapkodásgátló.
Megoldaná amire kitalálták, meg kormányszög határolóként is működne, DE nem találtam sehol specifikusan a Dulatron Cityre való kit-et.
Valaki esetleg rendelkezik infóval, létezik-e ilyen egyáltalán, vagy ne is keressem?
-
DigitXT
félisten
válasz
nimfas #25322 üzenetére
Jó kis videó. De a Fashion Turn Signal-nál kiakadtam: elnézést, de az nem
egy dizájn elem, ami csak azért van, hogy legyen. Funkciója van, és ehhez
fényerő kell, nem egy ilyen szar LED karika, ami éjjel is alig észrevehető.
Ha valami hamis biztonságérzet, na az az ilyen semmirekellő megoldás.
Nem beszélve a hátrafelé világító fehér, vagy kék LED-ekről. Féklámpa??? -
nimfas
addikt
válasz
Raz3raddict #25300 üzenetére
Szia!
Én 130 kg vagyok, szóval alapból nem pálcika rollert néztem.
Én tavaly vettem rollert, Obarter D5. Árban lehet kicsit felette van a limitnek, akkor jó áron volt.
Siófokon lakom, szóval "alföld" a Sió csatorna ezen oldala.Van 1-2 domb, ott simán gyorsul velem a roller felfelé.
Kapcsolható az első kerék hajtás, tehát vagy első és hátsó vagy csak hátsó, 3 fokozatban állítható a max sebesség. Ha maxira állítom és nem kímélem akkor 30-35 km a hatótáv egy töltéssel, ha limitálom 30-ra akkor 50 km.
Max sebesség amit mentem vele 60 Km/h, de az életveszély, bőven elég a 30!
Kivehető az akksi belőle.Elől-hátul tárcsafék, 12" kerekek, teleszkóp, hátul index, féklámpa.
Emelgetni nem nagyon kell, ketté lehet hajtani, van rajta kis kerék ha mégis húzni szeretnéd. -
PociAti
őstag
A jegyekből beszedett bevétel annyira eltörpül a költségek mellett, hogy egyértelműen nem arról szól a történet.
Balaton-partján történő kerékpározás az olyan romantikus sportolási forma, aminek rendkívül magas a PR értéke. Sajnos a realitás nem áll összhangban az elképzeléssel. Plakátokon, reklámanyagokban nagyon jól mutat, ahogy a sportos állampolgárok felpakolják a tiszta és modern szerelvényre a menő kerékpárjukat, vagy épp a Balaton-felvidéken gurulnak, háttérben egy vonattal.
https://hellomagyar.hu/2021/07/23/a-mav-elokelo-helyen-vegzett-az-europai-kerekparosbarat-vasut-ranglistan/Aztán amikor a peron nincs szintben a kocsival, és lányoknak vagy fiataloknak kellene leszedni vagy felrakni a saját kerékpárjukat, az nem megy túl gördülékenyen.
Illetve ezeknek a speciális kocsiknak a kihasználtsága erősen időjárás függő. -
Aaron14
őstag
válasz
bexinho23 #25314 üzenetére
Reddit-en is te írtál a kötekedő kalauzról?
Amúgy egyik helyen ezt írják, másik helyen azt, hogyan szállítható díjmentesen.
[kép] Itt azt, hogy csak a szennyeződésre alkalmas részeit kell becsomagolni, bárhol szállítható összecsukott állapotban.
[kép] Itt szó sincs becsomagolásról, viszont az ülés alá KELL elhelyezni.
[kép] Itt már azt írja, hogy csak becsomagolva szállítható. -
glaci
őstag
válasz
PociAti #25315 üzenetére
Ez mind szép is lenne, csak akkor pl. a kerékpár szállítást meg miért erőltetik? (Mármint a vasút.) Felénk a Balaton parton hétvégente már most is van, hogy egy - egy állomáson 2 - 3 percig rakosgatják le meg fel a kerékpárokat. (Aztán csodálkoznak, hogy késik a vonat.)
Szóval figyelembe véve, hogy a kerékpárnál a roller kisebb és könyebb eléggé visszázs, hogy azt nem igazán akarják szállítani míg a nagyobb, nehezebben kezelhető kerékpárért meg szinte remegnek. No mindegy, biztos az a baj a rolerrel, hogy az poggyász, aztán így nincsen belőle plusz bevétel.
-
gergo5991
őstag
Tud valaki linket olcso nami klimara? Csak ugy az erdekesseg kedveert, hogy mennyibe mennek
-
PociAti
őstag
válasz
bexinho23 #25314 üzenetére
Vonaton az elektromos roller szállítás elég kínlódásos történetnek hangzik. Egyszerre hány szabály ne legyen betartva? (Legfeljebb 300 W, be legyen csomagolva, össze legyen csukva, utastér / kerékpár tároló).
Nem erre lett kitalálva a tömegközlekedési eszköz, így a teljes tiltást elkerülve próbálják a még éppen kivitelezhető szabályok közé szorítani, de bíznak benne hogy legfeljebb egyedi esetekről van szó.Gyakran hangzik el az érv: a tömegközlekedési eszközök személyek szállítására lett kitalálva, nem közlekedési eszközök szállítására.
Arra ott a bérroller, vagy a kerékpárbérlés. Falvaknál gyakran látni, hogy a (távoli) vasútállomások tele vannak egyszerű olcsó kerékpárokkal. Van aki 2 olcsó kerékpárral oldja meg, egyik a lakhelye közelében lévő vasútállomásnál van lelakatolva, másik pedig a munkahelyének közelében lévő vasútállomásnál.
-
bexinho23
őstag
válasz
Shade45 #25312 üzenetére
Nem. Országos kerékpárbérletet vettem és a kerékpártárolónál kötöm ki nyitott állapotban. Kénytelenek vagyok benyelni, hogy mostantól 5ezer a havi díja, ami korábbi díjszabással is csak 2,6e lett volna.
Ráadásul olyan vonalon járok (12km, 3. állomáson szállok le), ahol rengeteg szabad hely van. 2,5 év alatt még nem volt olyan, hogy a 4-es ülésekben idegenek ültek volna egymás mellett. Ráadásul minden reggel a 6 órási vonaton kalauzzal együtt jó esetben 8-10 ember ül.
#25313glaci
Az a probléma, hogy ha be is férne az ülések alá, az egyik jegykezelő biztosan belekötne, hogy nincs becsomagolva, mert hogy az egyik szabályzatban úgy írták le. Kerekek zacskóba csomagolásával félig-meddig megoldást találnál, de az elmúlt heteket tekintve biztosan belekötnének abba is, hogy a roller aljáról csöpög a víz (esős időben). -
glaci
őstag
válasz
bexinho23 #25311 üzenetére
Akkor mégis csak rosszul emlékeztem és van benne becsomagolás is ...
Szerintem esőben, sárban, latyakban legyen 2 zacskónk, amit a kerékre húzunk, aztán akkor az már talán elég lehet.
A nagy pálcikák, amik a kormányon hajthatók szerintem mind olyan magasak, hogy nem férnek be az ülés alá. (Talán azok, amiknél a nyak hajlik és az első kerék együtt csukódik a kormánnyal, azok beférhetnek, mert azokon szinte a terepni síkjába csukódik az egész. Csak azoknál én mindig félnék, hogy menet közben össze csuklik alattam.) -
bexinho23
őstag
Itt írtam róla.
Képet is csatoltam a MÁV oldalán összegzett táblázatról. Ott azt írja, hogy a szennyezésre alkalmas részeket kell becsomagolni. Tehát ha kötekedő a jegykezelő, akkor szólhat azért, hogy nincs becsomagolva maga a roller. Ráadásul, ha összecsukott állapotban nem tudod teljes egészében a székek alá tolni, akkor azért is szólhat, mert ilyen esetben csak a kerékpártárolónál, kikötve szállítható, amihez meg már kell a jegy/bérlet.Az első héten még meg is akart büntetni az egyik jegykezelő, mert kinyitva, kikötve volt a rollerem a kerékpártárolónál, kerékpár bérletemet is lecsipogta. Nem akarta elhinni, hogy van MÁV állásfoglalásom (megkerestem őket febr.29-én emailben), hogy így tudom szállítani. Állítása szerint össze kellett volna csuknom és a szék alá tolnom. Hiába mondtam neki, hogy az F30E-t nem tudom a kormánya miatt láb alá gurítani...
Persze volt olyan jegykezelő is, (leszállásra várva álltam az ajtónál) aki furcsán rámnézve kérdezte, hogy ez a roller nem összecsukható? Mert akkor nem kellene bérletet vennem rá.
... és akkor még nem is említettük a 300W szabályt ... Azt még nem vizsgáltak
Szerencsére beleférek, mert korábban csak emiatt választottam az F30E-t (KRESZ pletykákban mindig a 300W volt említve).
Itt a "szennyezésre alkalmas részek becsomagolása" nem is a rollerre vonatkozik, hanem a kerékpárra:
9.4.2. A jármű utasterébe bevihető kézipoggyász mérete – darabonként – a 30x50x80 cm-es méretet
nem haladhatja meg, kivéve utasonként 1 darab
- sétapálcát, egyéb mozgást segítő eszközt (pl.: kerekesszék),
- gyermekkocsit,
- esernyőt,
- tokba helyezett hordozható hangszert,
- sífelszerelést (szánkót, snowboard,
- sírkoszorút,
- összecsukott, becsomagolt rollert és
- a 16”-nál nem nagyobb kerékátmérőjű kerékpárt, illetve a 16”-20”közti kerékátmérőjű
összecsukott kerékpárt oly módon, hogy a jármű utasterének beszennyezésére alkalmas
33 / 116
részei becsomagolva legyenek, az eredetileg egykerekűnek gyártott kerékpárt (uni- és
monociklit).
A kerékpárt a váz félbehajtásával, a rollert a kormány lehajtásával oly módon kell összecsukni,
hogy az a kézipoggyász mérethatárát a lehető legkisebb mértékben haladja meg. -
válasz
Dareiosss #25304 üzenetére
1db-ot berendeltem ennyiért.
Mivel még kell vagy 3db, és abból még 1db tutira dhgate lesz, igy megvárom még a húsvéti leárazást(ha lesz), hátha nyomnak még az áron valamit.
605,6 ercsi/db lett volna 2db-tól.
ez igy valahol az itthoni f2 pro árszegmensben mozog.
remélem nem kell majd a gariztatással b*szakodni... -
glaci
őstag
válasz
Aaron14 #25305 üzenetére
Furcsa. Elolvastam március 1 után az új üzletszabályzatot és díjszabást, de becsomagolásra nem emlékszem.
Az benne van, hogy kézipoggyászként szállítható összecsukva.
Az is benne van, hogy kinyitva kerékpár viteldíjat kell érte fizetni.
De becsomagolásról nem esik szó, ha jól emlékszem.
Maximum azt tudom elképzelni, hogy sáros volt és azért szóltak. (Merthogy olyan kitétel viszont van, hogy nem szállítható olyan csomag, ami az utasokat vagy a poggyászukat (meg gondolom akkor a vasúti kocsit is) beszennyezheti.) -
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #25305 üzenetére
Nem kell ezt ennyire túlgondolni.
A táskának nincs más funkciója, mint tárol valamit.
Ezzel egyidőben növeli a menetszelete, esetleg megváltoztatja a súlypontot, és ha beleakad valami, akkor az zavar. Esetleg az egész gép esztétikáját, összképét rontja.Abból indulj ki, mekkora méretűre tudod a rollert tároló táskát összecsomagolni. Ha viszonylag szabályos hengerré, akkor ahhoz csináltass egy táskát, és azt rakd bele a hátizsákba, ami amúgy is veled van. Vagy akaszd a zsákodon kívülre. Esetleg tépőzárral fel a kormányrúdra.
-
Aaron14
őstag
Ninebot F2 Pro-hoz szeretnék venni táskát, amit a kormányra tudnék rakni. Van egy másik táskám, amibe a rollert tudom belerakni. Sajnos többször rámszóltak már a vonaton, hogy nincs becsomagolva, ez így nem jó. Így arra gondoltam, hogy a kormányra akasztható táskában lenne a másik táska
és ha kell, akkor onnan elő tudom venni.
Van ajánlás, milyet érdemes venni? Eredeti Ninebot-ot lehet Aliexpress-ről rendelni? -
DigitXT
félisten
válasz
Raz3raddict #25300 üzenetére
150 kg és elég dombos környék: minimum 2-3000W kell, hogy élhető legyen...
Viszont a helyi szabályozásba is bele kellene férni. Valami nagy, acélvázas kínai
meg tud birkózni a feladat első felével. (De mint roller, tuti nem regisztrálható.)Az ár itt a legkisebb probléma, a pálcika rollerek nem bírnak ekkora súlyt. Pont.
Próbálkoznak sokan ketten is ráálni, de előbb utóbb mindig kiderül a határ...
Előbb általában a helyi csendőr veri őket kupán joggal, utóbb meg a fizika.
A képen egy (drága) eTwow váz látható, amit két gyerek nyektetett <150 kg.
A gyári terhelhetőségi adat nem csak ajánlás. Még ha rövid ideig bír is többet...Komolyabb nagy rollerek meg jóval drágábbak (SMKP minőségben mehetnek).
Esetleg érdemes elgondolkodni egy rendes SMKP-n, bár az sem lesz rakéta.
Azokból is kapható már elektromos, bár nyilván megkérik az árát, meg hátrány
is lehet abból, hogy némán suhan az ember: kilép elé egy gyalogos, nem hallja.Szerk: 12% szakaszon egy 500W-os roller megáll alattad, jól érzed, hogy kevés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- One mobilszolgáltatások
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Háztartási gépek
- BestBuy topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i7-10GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Akció! Hordozható GAMER Monitor! MSI MAG162V ! 15.6 1920x1080 FULLHD! Bolti ár fele!
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest