Hirdetés
- Használhatatlanná teszi az egyes HP LaserJet nyomtatókat egy új firmware
- A kínai routerek mellőzését kéri az amerikai kongresszusi bizottság
- Szörnyű dolognak nevezte a CHIPS-törvényt az USA elnöke
- A beágyazott rendszerek területére is jön az új EPYC generáció
- A frissítési frekvenciához igazítja a képkockagenerálást az új Lossless Scaling
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen processzort vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- CPU léghűtés kibeszélő
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
And
veterán
válasz
kjani18 #24695 üzenetére
Az azért a kondiról - akár hagyományos TH, akár SMD - általában ránézésre kiderül, hogy mégis miféle (kerámia, tantál / alu elkó, fólia) típus, vagyis hogy egyáltalán polarizált-e. Ha polarizált(nak kinéző), és mégis csak egy pont van rajta, akkor túrhatjuk a netet adatlapért, vagy szívás. Vagy kiváltjuk egy nem polarizált típussal, ha lehetséges, vagy ha új / saját áramkörbe kell, akkor szerzünk egy ismert gyártmányt.
Mod #24696: Épp a linkelt képtalálatok között is akad olyan, amelyiknél a jelölés fordított. [Link][ Szerkesztve ]
-
zka67
őstag
-
And
veterán
válasz
szoke12 #24687 üzenetére
Akkor keverjük meg egy kicsit: egyáltalán nem biztos, hogy a negatív lábat jelölik. A kérdés általánosságban "kondikra" vonatkozott, viszont tipikus példa a felületszerelt tantál elektrolit-kondenzátorok kategóriája, amelyeknél pont a pozitív lábat szokták a tokon vastagon megjelölni: [link].
-
szoke12
őstag
Kösz mindenkinek. Most találtam egy nyákot, és azon is negatív van megfestve. Bocsi, kicsit (vagy inkább nagyon) járatlan vagyok még ebben a témában.
-
szeva000
addikt
válasz
moha21 #24688 üzenetére
tudsz,nem lesz az nagyon pontos...annak a szabályzónak is 150fok körül kapcsolni kellene.
Én csak a szabályzót melegíteném fel külön és azt megnézném.ha még 170-en sem kapcsol,nem érdemes vele szórakozni.csere vagy kuka.
sztem lehet ki is kapcsol még,csak később.Így a hőtehetetlenség miatt meg megy a bizti is.De 214 fokot akkor is soknak tartom....lassan az a rossz spiáter önvény is megolvad már 250-300 fokon -
moha21
veterán
válasz
Lompos48 #24683 üzenetére
A lé egyiket sem éri, de az közelebb van. Holnap csinálok majd képeket _
(#24684) kjani18: Ezt csak a net-en találtam, nem ez a konkrét.
(#24685) szeva000 : Ha rövidre zárom akkor is ki kellene derülni ,hogy a szabályzó halott nem? Mérni tudok hőmérsékletet.
[ Szerkesztve ]
-
szoke12
őstag
Sziasztok!
A kondik pozitív végét szokták a festéssel jelölni? -
szeva000
addikt
válasz
moha21 #24681 üzenetére
ez így is van
ezért mondom,hogy ha egy 214 fokos kimegy az már fölöttébb gyanús....Hidd el,az a legegyszerűbb,ha baraksz egy másikat,max. buktázol 200ft-ot...ha ismét kimegy pár főzés után,nem kell tovább agyalni,szabályzó halott.Lehet ki is kapcsol még csak kissé sokára. -
Lompos48
nagyúr
-
szeva000
addikt
válasz
moha21 #24673 üzenetére
a szabályzó fene tudja hány fokos,de azt meg tudom mondani,hogy a szarvasi kávéfőzőkben a hőbizti is 169-173-fokos,a szabályzó 150....
Az olajsütőkben szoktak 210-240fok körüli hőbiztik lenni.
teafőzőt már alapból kidobatom,nem éri meg szétszedni sem,de oda is sokallok alapból 214fokos biztit.
Ha ebben kiment a 214fokos az azért gyanús,de lehet csak elfáradt.Én kicserélném és jópár próba...ha kiment,akkor annyi a szabályzónak is.[ Szerkesztve ]
-
-
moha21
veterán
válasz
szeva000 #24672 üzenetére
Hümm, hát én sem nagyon lennék oda az ötletért, hogy védelem nélkül hagyjam.
Szabályzóról hogyan tudom eldönteni, hogy jó -e? Illetve hogy tudom cserélni? Most képem nincs róla, de egy kör alakú "valami" 2 csatlakozóaljzattal. Hővezető pasztával van felragasztva. Szerintem ez is valami ikerfémes megoldás, gondolom x hőre bonja az áramkört.
(#24671) kjani18 : Hőkapcsolóról hol tudhatok meg valamit?
Ja és köszönöm mindenkinek a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
szeva000
addikt
válasz
moha21 #24670 üzenetére
meg ne próbáld rövidzárni....én láttam már vasalót így elolvadni és házat kigyújtani....azután hiába mondod,hogy te figyelmeztetted a gazdit.....ér neked ennyit???
vegyél bele egy hőbiztit,1-200ft...ha az is kimegy,akkor a szabályzó is rossz,nem kapcsol hamarabb.[ Szerkesztve ]
-
kjani18
őstag
-
moha21
veterán
Üdv!
Kaptam egy teafőzőt, hogy nézzem meg mi a baja. ( Nem is akartam, mert gondoltam tuti fűtőszál, de nem )
Egy SF214E nevű biztosíték ment ki benne.
Ez ha jól olvasom, akkor túlmelegedés ellen véd ( mi más ellen ? :-) ).
Kérdés a következő: Ha én kicserélem, akkor honnan tudjam a következő nem ég -e el rögtön? Milyen elven kapcsolja ki a fűtőszálat ez a masina?
-
mezis
félisten
-
moha21
veterán
Én a működtető rajzára gondoltam, hogy olyan, mint a váltókapcsolás. A Bistabilt meg nekem a tme.eu keresésének szűkítése dobta ki, azért mondtam így keresse ezt a kapcsolót.
-
sörösló
aktív tag
válasz
moha21 #24657 üzenetére
Bistabil? Maga a kapcsoló? Ez új, ilyet még nem láttam. A működtető mechanika igen, az lehet bistabil. Lehet monostabil is, de csak a mechanika. A kérdésben szereplő mikrokapcsoló meg általában tényleg csak egy impulzust ad amíg be van nyomva. Ezért van az hogy az ilyenekkel szerelt vezérlők mindenféle gombkombinációkkal dolgoznak. Ha azt akarod hogy..., akkor nyomd meg kétszer a bal gombot miután nyomva tartottad 3 mp-ig a jobb gombot...
[ Szerkesztve ]
-
agoka07
senior tag
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem a mikronyomógomb ügyben.
Van olyan típusú amelyiknek a két bekarikázott része -lásd kép- teljesen független(1.2-3,4)? Nekem van olyan, amelyiknek 1-es és a 4-es ága azonos.
kép:
-bocsánat az amatőr magyarázathoz.- -
-
sörösló
aktív tag
válasz
CPT.Pirk #24637 üzenetére
A lengyel Lucznik varrógép hagyományos "motorvezérlője". Nekem is van ilyen, pofonegyszerű, tényleg a szénlapocskák összenyomásával szabályozza a fordulatszámot. Kiváltható olcsó Triac-os megoldással ha tudsz hozzá barkácsolni egy pedálba építhető potit (nem egyszerű feladat). Ragasztani lehet, de tartós nem lesz a melegedés miatt. Szerintem még kapható, mert az egyszerűsége miatt más gyártók is használták. Legfeljebb a csatlakozót kell átszerelni. Esetleg ha van esztergályos barátod, hajlandó lehet neked faragni egy tartócsövet a szénlapocskáknak.
[ Szerkesztve ]
-
sörösló
aktív tag
válasz
erikke17 #24647 üzenetére
Érdekes móka ez. Szinte azt mondanám hogy minden szekér sajátos egyéniség, ha nem lenne ez egy kicsit misztikus. Kollégámmal egyforma a járgány ráadásul majdnem ikrek, 4 hónap a korkülönbség. Neki rendszeresen félévenként cserélni kell a jobboldali reflektorizzót. Az enyémben nem hajlandó megélni a belső világítás szofitája, kb.havonta cserélem. Neki még eredeti a fűtőmotor, az enyémben elektronikahiba miatt már a harmadik példány fújja a meleget. Mielőtt bárki felhördülne, javíthatatlanul kemény műgyanta réteg védi a vastagréteg áramkörű(egyedi gyártmány) vezérlőt, ami egy 50A-es darlingtonokból álló végfokot hajt meg. Ő 3 évente cserél akkut, a második indítómotort eszi. Az enyémben 4 év után behalt a FIAMM, azóta (6éve) egy Jászakku márkájú erőforrás teszi a dolgát az eredeti indítómotorral. Igaz, a "gondozásmentes" FIAMM akkut felboncoltam és megállapítottam hogy a halál oka végletes kiszáradás. Ennekutána a szintén gondozásmentes Jászakkuról letépdestem a gátló tényezőket, és az azóta hozzáférhető celladugókon keresztül időnként megitatom kicsi desztvízzel. Szereti nagyon! Még egy érdekesség. Pár hete kiégett az egyik reflektorom. Párban vettem kettőt gondoltam jó lesz tartaléknak. Mit ad isten, másnap megadta magát a másik is. Mondom én hogy UFO!
-
erikke17
őstag
Egyenlőre még teszek próbát még egyszer rendes izzóval, ha megint kifingik befabrikálok valamit ledet
mezis - Kizárt hogy az lenne rossz, napok van volt mérve alapjáraton 13.9-14.0 V körül volt magasabb fordulaton meg 14.2V körül. Kitudja miért égett ki szerintem már használt volt, meg nem is pont belevaló izzó volt valamiből úgy lett kiszedve..
-
mezis
félisten
válasz
erikke17 #24638 üzenetére
Üdv.!
Mérted a feszültség szabályozót ? (Magasabb fordulatszámon.) Nekem a Dácia-ban azután kellett izzókat -mindenfélét- cserélnem, amikor elromlott a feszültség szabályozó. (Erre meg abból jöttem rá, hogy záptojás szag terjengett az autóban, ami a túlmelegedett akkuból jött.)
-
-
-
erikke17
őstag
Üdv, autóban a fényszóró kapcsolónak háttérvilágitása hagyományos izzóval van megoldva már a harmadik égett ki, és úgy döntöttem led-et rakok helyette..
Ugyebár autóban maximum 14.4V lehet, konkrétan még a Led nincs meg milyen lesz, de biztos hogy nem kék zöld vagy valami hanem fehér. Megfelelőnek tűnt számomra ami öngyújtókban van, de nem 100% hogy az lesz. 3db kis lapos elemmel van működtetve amelyek 1.5V-ak azaz 4.5V a 3 db. Ellenállással meg lehetne oldani, hogy a 14V-ból 4.5-5V legyen?Vagy valahogy másképp kéne?
Előre is köszönöm -
mezis
félisten
válasz
yankoo #24616 üzenetére
Nekem csak a gyári beépített van a Citroenben. Nemrégiben, amikor még lehúzott ablakkal autózgattunk, zöldre várva a szomszéd sávból egy lepukkant autóból valami szörnyű minőségben (súrolt a membrán ?), még szörnyűbb zenére hasonlító zaj jött. (Inkább csak magas hangok voltak.) Bartókon éppen egy basszusokkal teli komolyzene fináléja ment, föl pittyegtem max.-ra a hangerőt pár percre, amíg el nem váltak útjaink. Megbántam, fájt a fülem egy kis ideig. Torzítást, "erőlködést" nem tapasztaltam.
Meglepett, hogy mekkora hangerővel, milyen minőségben szól már a beépített is. Eddig még nem próbáltam.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
moha21 #24618 üzenetére
A kérdéseid első fele részemre szanszkrit és még az is titkosítva.
A másodikban csak annyira közelítesz, hogy valami mágneses érzékelő, mint a Hall, de nem az. Ha igaz, amit találtam, akkor magnetorezisztív.
Ha a következő kérdésed a "hogy lehet ellenőrizni?" lenne, arra egyelőre nem tudom-mal válaszolhatok.
Találtam valami alkalmazást dokumentációban. Átküldeném, ha tudnám hova. Talán innen le tudod tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
moha21 #24620 üzenetére
Nagyon jó kérdés, szétszedni nem fogom, mert nem volt egyszerű összerakni, de azt meg tudom nézni, hogy benyomott ill. kiengedett meg köztes állapotban mit lehet mérni a csatlakozójában.
Tekintve a szerkezet korát, nem lepne meg, hogyha egy totál egyszerű osztó lenne. Nem is cikáznak benne kilowattok, szóval a mérete is megfelelő.
-
-
moha21
veterán
Nos újabb segítség kellene:
Ez egy varrógép "taposója" hozták, hogy nem működik.. Mit kellene ezen mérni? Azok a szénrúdszerű valamik micsodák? Bocsánat a hülye kérdésekért, életemben nem láttam ilyet.
Második kérdés:
[link] Ez szerintem egy hall szenzor. Háromfázisú valamit mért, mellette ment a három fázis söntje. Esetleg lehet ehhez valami datasheetet találni?
-
moha21
veterán
Üdv emberek!
Szinkrongenerátorokról van valakinek valami jó olvasgatnivalója? Mélyebben szeretnék utánanézni.
-
yankoo
tag
Sosem értettem meg a sok idiótát aki azzal menőzik hogy huu nekem van 2000W a kocsiban meg igy meg ugy szol mi értelme?? Nem a watt számít hanem a dB erről korábban írt valaki.. semmi értelme leterhelni szerencsétlen kocsit csak azért hogy a piros lámpánál a környező összes kocsi lüktessen a kis gyerekek összeszarják magukat az öregek meg höbölögnek jogosan. arrol nemis beszélve hogy nem hallod a mentőt/tűzoltót és halláskárosodást is szenvedsz tőle. a zenehallgatásnak nem az a lényege hogy megsüketülj és hogy csak a BASS-t halljad. nekem egy MNC fejegység van a kocsiban (suzuki ignis..) két SAL ovál hangszóró a kalaptartóban és élvezhető a zene benne normál hangerőn. nem süketülök meg és ha jön a megkülönböztető jelzés akkor hallom félre tudok állni. arról nemis beszélve hogy a csomagtartóban semmi hely nem marad mert tele van hangszórókkal meg mélynyomoval és egy GPS-t sem bit ki szerencsétlen 70aH generátor mert szól a zene. :S
-
kjani18
őstag
Az itt látható kapcsolást hogyan kellene átalakítani, ha a ledeken folyó áram cca 100mA, a fesz 160V DC, ill. ha az áram 700mA, fesz 32V DC? ) ledek tulajdonképpen ledsorok, táblák...
Segítsen valaki legyenszíves... -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Tehát akkor a megadott 4.23V a maximális töltési feszültség? A leírásokban az szerepel, hogy ezt el is érik a cellák a töltés közben. Most akkor hogy lesz belőlük 3.7V?
Lehet csak félreértek valamit...[ Szerkesztve ]
-
sörösló
aktív tag
válasz
tornas #24587 üzenetére
Viszont hűtés hiányában hamar túlmelegszik, ezért kerülendő az amikor elzáródik vagy eldugul a cső!
Tökéletesen igaz. Nem arra méretezik ezeket a mocikat.
Háztartási körülmények között elég nehéz vákuumot létrehozni, hogy megtudjak győződni arról, hogy hogyan változnak a teljesítményadatok
Minek is kéne?
De akkor hogyan csökkenhet le "vákuumban" a felvett teljesítmény, ha felszökik a fordulatszám
Úgy, hogy nincs légszállítás.
Egyenáramú soros motornál van még olyan, hogy azt mindig terhelve kell használni (mozdonyok), mert képesek addig gyorsulni, míg szét nem esnek. Ekkor azt hiszem, hogy az áramfelvétel itt is nő.
Mit értesz soros motoron? Az átlagos barkácsgépek univerzális motorját? Akkor megnyugtatlak, ezekkel a motorokkal ez nem fordulhat elő. A külső gerjesztésű motorokkal előfordulhat, ha a tachogenerátor meghibásodik, de erre van külön védelem. Ez már ipari kategória.
De ha belegondolok, akkor ha sokáig porszívózok egyhuzamban egy nagy szőnyeget, akkor nem azért melegszik fel annyira a motor, mert a felvett nagyobb teljesítmény miatt több lesz hőveszteség, hanem mert a légszállítás elégtelensége miatt hamarabb fel(túl)melegszik.
Igen a teljesítményfelvétel ugyan kisebb de az elégtelen légszállítás miatt tényleg melegszik a motor
Ez csak azért érdekes számomra, mert ha nagyobb a felület, akkor könnyebben tudja a levegőt szívni. vagyis kevesebb energiát kell belefektetni a motornak a levegő
Olvasd el a premisszát és gondolkodj! Nyitott cső - max teljesítmény, zárt cső - minimális teljesítmény. Hallgasd a motor hangját, az mindent elárul
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
LI-PO cellák feszültségénél most mi a helyzet? A töltőket 4.2V-re méretezik, erre töltik fel a cellát. De a kereskedelmi LI-PO cellák feszültsége meg csak 3.7V...
-
Lompos48
nagyúr
válasz
Pancsermeste #24603 üzenetére
Ha rá mered tenni az ujjadat a tranzisztor műanyag tokjára, rájössz, hogy mennyire melegszik. Irányadó lehet.
Örvendek, hogy működik. -
Pancsermeste
őstag
válasz
Lompos48 #24601 üzenetére
Nos, elindult!
Lehet, hogy jobban cicereg, mint kellene, de nem tudom, milyen volt előtte.
Képen nem veszek észre semmi hibát.
Azért inkább kikapcsoltam, mert eredeti helyére a rövid lába miatt nem tudtam beforrasztani, így próbaképpen csak panel hátuljára forrasztottam, kis hűtőzászlót raktam rá.
Ha nem kapok hozzá eredeti tranyót, akkor megkapja ezt, ha tetszik neki, ha nem!Köszönöm az információkat!
-
Lompos48
nagyúr
válasz
Pancsermeste #24600 üzenetére
Nem hiszem. Sokkal inkább a tranzisztor, mert lehet sokat kér majd tőle a trafó, amit nem képes megadni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Autós topik
- Milyen processzort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Csak aprópénzre büntetné az Apple-t és a Metát az EU
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- CPU léghűtés kibeszélő
- További aktív témák...
- IdeaPad 5 Pro 16ARH7 16" QHD+ IPS Ryzen 7 6800HS CE RTX 3050Ti 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Lenovo ThinkPad T480 / i5-8350U / 8GB RAM / 256GB / FHD / Több darab / Számla /
- Új bontatlan Technics AZ80 Bluetooth fülhallgató High End, LDAC, HI-Res Audio
- Vízszerelő Budapest összes kerületében
- Yongnuo 85mm 1.8 (legújabb modell) - Sony E
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest