Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
lugosi #36694 üzenetére
Nem egy elterjedt obi ezek szerint.
Videó téren segítsetek légyszi. Ha a fileméretet szeretném optimalizálni, akkor melyik ad jobb minőséget? A full hd magasabb bitrátával vagy a 4K alacsonyabbal? Fotónál kikísérleteztem, de jelenleg még nincs 4K megjelenítőm. (Később nyilván lesz, ezért opció a 4K is későbbre.)
-
Stauffenberg
nagyúr
Az értékelési rendszernek ahhoz van köze, hogy a tőled távolabb lévő terméket is nagyobb bizalommal veszed meg látatlanban egy kiváló pedigréjű eladótól.
A helyben felbukkanó eladó X-T3-ak vagy drágák voltak vagy ami jó vételnek tűnt, azt nagyon gyorsan elvitték (nyilván én akartam kivárni valami jó vételt, mehettem volna rögtön a drágább példányokra is). A távolabbi vidéki példányokért meg kevesebben vállalják be az utazást (én is ilyen vagyok, azért ez nem az az árkategória). Nekem 3 hónapba került, amíg egy helyben átvehető, jó ajánlatra rá tudtam írni annyira korán (értsd: 2 percen belül), hogy én lehettem az első aki megnézni. Négy óra múlva tulajdonos voltam és mutatta aztán az eladó, hogy vagy ötvenen írtak rá még utánam.
-
b.vr
őstag
válasz
Stauffenberg #36696 üzenetére
"Én budapestiként mondom, hogy 3 hónapig vadásztam az X-T3 vázamat, mert a jó ajánlatokat vagy elvitték előlem mire megláttam a hirdetést vagy eleve messze voltak."
Viszont ezek egyikének sincs köze az épkézláb értékelési rendszerhez amire válaszoltam.Ami váz-updrade tavaly nekem kellett az én sem találtam indexen, viszont amúgy a FB-topikban sem... de sebaj mert megrendeltem külföldről (szerencsére még az euro-elszállás előtt) , jó áron. És ott már természetesen olyan helyről ami abszolut biztosan előre leinformálható/visszaküldhető/stb. Csak ez már egy másik kérdés, és itt már nekem az is szinte mindegy hogy magyar vagy sem, mint a konkrét esetem mutatja, ha úgysem személyes akkor minek korlátoznám magam indexen/FB csoportban való keresgélésre.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én budapestiként mondom, hogy 3 hónapig vadásztam az X-T3 vázamat, mert a jó ajánlatokat vagy elvitték előlem mire megláttam a hirdetést vagy eleve messze voltak. Nem mondom, hogy a Facebook adok-veszek sokkal jobb, mint az Index, de egy fokkal talán igen és minden Indexes hirdetést megtaláltam ott is.
HA-ról egy jó pedigréjű eladótól megvettem volna akár távolról is, de HA-ra valamiért nagyon ritkán kerülnek fel kicsit is komolyabb Fuji cuccok. Én szívesebben látnám ha a HA lenne a fotósok go-to piactere, mindenki közös érdeke egy rendes, értékelésekre épülő piactér.
-
b.vr
őstag
válasz
Stauffenberg #36692 üzenetére
" én azt a részét tartottam idiótaságnak, hogy az emberek drága műszaki dolgokat adnak-vesznek egy fórumon, ahol még egy épkézláb értékelési rendszer sincs."
Ez valójában nem akkora probléma (persze főleg budapestiként) hiszen ez nem webshop, személyes átadás-átvételt kell kérni, na meg előtte persze a szükséges dolgokat emailben, telefonon lebeszélni. Anno jópár éve a 23/1.4-et és hozzá (más eladótól) az X-E2-t is ott vettem, teljesen flottul ment minden.És igen, a FB aztán lassan felzabál mindent, mondjuk az adok-veszek topikot sajnálom legkevésbé, de a pandémia folytán az utazós részleget azt kimondottan sajnálom, ott együtt volt rengeteg ország, földrész, de aztán az élet szinte megszűnt, és regisztrálgathatsz külön specifikus topicokba infószerzésért (és azon topikok meg vagy jók vagy kevésbé jók, pl. utóbbi esetben ha a topic gazdája egy olyan személy aki magyarként az adott helyen szállást, stb üzemeltet, és az egész kb az ő személyes marketingje. Akkor az a totál fogalmatlan kocaturistákon kívül tök hasztalan, más meg nem lesz helyette. Az indexes topicok ebből a szempontból tök jók voltak, ott az ilyenek vagy helyre lettek téve.
-
A Fuji 16/2.8-at használja valaki közületek? Milyenek vele a tapasztalatok?
-
s4tch
veterán
válasz
Stauffenberg #36692 üzenetére
Jófogáson, ebay-kleinanzeigen.de-n is nagyon kezdetleges az értékelési rendszer. Semmi gond nem lenne az index fórummal, ha nem gyökerek üzemeltetnék.
-
Matska
senior tag
Másfél hónapja megrendeltem a 23 1.4 LM WR-t a Fotolustól. Azóta is várok.
Csak érdeklődök, más is járt-e így? -
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #36687 üzenetére
Nekem is csak 25 ezer hozzászólásom volt az index fórumban
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Stauffenberg #36687 üzenetére
legalább javukra legyen mondva hogy a hirdetett vackaimra sosem ott jött vevő, hanem más oldalon
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36686 üzenetére
Sosem volt a HA-n nagy Fuji dömping, inkább az Index fórumon pörögtek ezek a hirdetések jobban, de ma már akkora az átfedés a Facebookos Fuji adok/veszek csoporttal, hogy én már csak utóbbit nézem.
Egyébként is műfajilag bugyutának, ostobának és képelennek tartottam mindig az irányjelzős fórumos bohóckodást, sosem vettem semmit azon keresztül (tüntetek és bojkottálom).
-
válasz
Mr.Csizmás #36684 üzenetére
Érdekes egyébként hogy milyen kevés fujis cucc van a HA-n.
-
válasz
Mr.Csizmás #36684 üzenetére
Ja bocs nem is figyeltem hogy te szúrtad be.
-
Nem tudom hogy ez az ár jó-e. De azért berakom:
Fujifilm X-T30 II MILC fényképezőgép, fekete + XF18-55mm F2.8-4 R szett
Újracsomagolt - Garancia 36 hónap
Használat apró jelei a terméken, csomagolás kifogástalan állapotban, bontott kiegészítők
404.900 Ft -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vakablak93 #36681 üzenetére
Sajnos a Sigma Contemporary sorozatban pont nincs erre megfelelő látószög (csak a 30mm f/1.4 van a 23mm és a 35mm közé beékelve), szóval ha 23mm kell, akkor a Fujifilm marad alternatívaként.
A Viltroxok többsége (de nem mindegyike) sajnos CA-ban elég csapnivaló nyitva, de már egészen kis rekeszelésre is jórészt eltűnik. Gondolkozom a Viltrox 33mm f/1.4 és a Sigma 30mm f/1.4 között (már ősszel le akartam ezt futni, de most nem sürget semmi a beszerzése), de az előbbit is úgy érdemes kezelni, hogy ez egy f/2-es objektív, amiben szükség esetén van még egy kis extra tartalék, cserébe CA-val fossa tele a képet.
-
vakablak93
őstag
válasz
Stauffenberg #36680 üzenetére
Szia,
köszi a tippet.
Igen, az is feltűnt hogy egyáltalán nem mindig jön elő a színhiba, na meg szűrhető is rawból, szóval a gond nem olyan óriasi.Lőttem számos képet és csak páron ütötte fel a fejét a színhiba.
Na meg a 23mm nálam általános maszkálós obi + bulifotó
(utobbinál kéne a fényerő), így az idő nagyreszében rekeszelve van.200 euróért jutottam hozzájuk/db a sigma inkább 400 körül mozog amerre lakom, annyiért inkább fujit veszek.
Alapvetően csak meglepett mert utoljára ilyen mértékű képhibát egy 20 eurós tt artisian manuál obin láttam
Korábban meg se fordult volna a fejemben hogy ne gyári fujit obit vegyek, csak mivel a fotózni mostanság sokkal ritkábban tudok így gondoltam spórolok egy kicsit.
Szépen próbálgatom őket még, aztán meglátom hogy érdemesek-e a megtartásra vagy mehetnek apróra.
Szóval majd meglátjuk. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vakablak93 #36677 üzenetére
Rekeszeld le f/2-re és nézd meg úgy is (ha már a Fuji f/2 változatra cserén gondolkozol). Nyitva vacak, de gyorsan pucolódik róla a CA rekeszelésre.
Btw én a Viltrox 56 helyett ezért vettem Sigma 56-ot, sokkal-sokkal jobb nyitva.
-
madgie
titán
válasz
vakablak93 #36677 üzenetére
What you pay is what you get, a Vili 56 is olyan szép lila hurkákat hoz majd neked, öröm lesz eltüntetni.
Nem véletlenül "olcsóak" ezek. -
vakablak93
őstag
Nah,
szereztem a T30 mellé még egy obit, egy viltrox 23mm 1.4-et, mert elég olcsón láttam használtan.
Tegnap este el is mentem vele sétálni egy kört a városban, és hááát elég brutál CA-ja van nyitva.
Asszem az éjszakai jpg ezzel az obival kb felejtős, na mind1 akkor estékre marad a rawozás.
Mondjuk ennyiért nem meglepő hogy nem perfekt.Az 56-ost még nem próbáltam élesben remélem az jobb lesz, ha nem akkor mennek apróra és jönnek meginnt a fuji f2-sek.
Bár azt el kell ismernem az AF jól működik velük.
Na mind1, jó játéknak ígérkezik hozzájukszokni.
-
Korábban írtam úgy emlékszem, hogy ha a Fuji appal küldjük át telefonra a képeket, akkor elvesznek a geotagging adatok. Na ez most már nem így van, most már átviszi. Nem tudom mikori frissítéssel jött be, több kint fél éve nem használtam a funkciót, de most már megmaradnak a geocímkék.
-
Jaja, arc felismerésnél nálam sem volt eddig gond (feltéve mikor bekapcsolódik és arcra fókuszál, van amikor ugyanis nem találja az arcot). Napsütés tájkép, vagy napsütés objektum általában. Illetve a zár mechanika is más a cserélhetősekben mint az én kompaktomban. Ez ugyanis leaf shutter.
-
b.vr
őstag
válasz
lugosi #36671 üzenetére
"Érdekes, ha arcfelismerés vagy szemfókusz van, sohasem téved nálam." ja így akkor értem, csak amikor legelőször írtad az portré volt, én abból arra gondoltam hogy az arcfelismerés is be volt kapcsolva. Viszont így akkor nem az objektív hibájáról van szó, a váz/vázak részéről lesz a gond.
-
vakablak93
őstag
Hali,
akinek van aktívan X-T30-a, a gépen amit most vettem jelenleg az 1.30-as firmware van. Ezzel jelenleg működik normálisan.
Közben viszont látom hogy időközben bugfixnek kihoztak egy 1.51-et is már.Az lenne a kérdésem hogy az auto ISO bug, azaz hogy a beállítás után visszaugrik max iso 3200-ra a beállításaimtól függetlenül jelen van-e a legfrisebb firmawareel?
Azaz hogy szabad-e frissíteni, illetve az AF romlik-e?
Korábban sokat kínlódtam a frissített firmwarek miatti auto iso buggal meg hogy az AF utána gyengébbnek érződött.
Előre is köszi!
-
Érdekes, ha arcfelismerés vagy szemfókusz van, sohasem téved nálam. Amit még megfigyeltem, hogy ha 117 helyett a 425 fókuszpont van bekapcsolva, akkor szintén jobb a helyzet. Nálam a fókusztávolság ugrabugrálása nem obifüggő, mindegyiknél csinálja, de az a gyanúm most már hogy legtöbbször inkább a visszajelző skálán, mint a valóságban. Ma még lesz időm, próbálgatom.
-
b.vr
őstag
Nem lehet hogy ez inkább shutter shock vagy valami hasonló apró bemozdulásos ok? (csak tippelek, nemtudom) Mivel már többedszer kerül szóba csak akkor pont nem volt időm írni, hogy nekem is első generációs 23/1.4-em van (amikor jópár évvel ezelőtt vettem nem is volt még másik) és szerintem még egyszer sem tapasztaltam olyan inkonzisztenciákat amiket írtok. Pedig az akkori vázam is réginek számít most már, X-E2. Portréra használtam, átlag félalak távolságból (az az 1-2 méter amiről szó volt), arcfelismeréssel de nyugodt körülmények között (nem mozgásban), egyébként szabad téren és stúdióban is abszolut rendben volt, ellenfényben is.
Illetve volt a rekeszelés mint egy érdekes és elsőre ellentmondásosnak is mondott lehetséges ok, ezt nem tudom mert én mindig 1.4-en használtam, de ha lesz majd egy kis időm felviszem a Várba és lerekeszelve fotózgatok majd vele kicsit utcaképeket, kíváncsi vagyok előjön-e ilyen hiba. -
válasz
benedekco #36666 üzenetére
Ezekben az a durva, hogy a tükör nélküli világban ezeknek a fókuszproblémáknak nem szabadna létezniük, mert magán a szenzoron méri az élességet. Valószínű így, hogy ezek szoftveres gondok, de érthetetlen hogy miért nem javítja a gyártó. A kaizen már a múlté, de hogy már a bugjavítás is?
-
-
Legalább arra jó volt hogy összenéztem az objektíveket.
Most azon gondolkozok még, hogy a képekből az jött le, hogy a 18-55 az 18-on nem annyira jó (ezt írták is róla, régebben is), és nem-e kellene egy 16-os mellé. Nyaralásra pl azt vinném, esetleg plusz a 35-öst.
Fura mert igazából úgy vettem meg a 18-55-öt hogy az egy annyira “kell” objektív és a valóságban azt használom a legkevesebbet. Szinte alig van elővéve. -
-
-
válasz
adnoctum18 #36658 üzenetére
Azt könnyebben el tudnám képzelni, de itt a kitről volt szó.
-
Van egy érdekes tapasztalatom.
Tegnap egy videóban azt mondták a 18-55-ről, hogy majdnem fix objektív élességű (felbontású), gondoltam ezt így még nem hasonlítottam össze, ma ráérek majd megnézem (nagyon nem az szerintem).
De nem is ez a lényeg, gondoltam akkor összenézem az objektívjeimet ismét fókuszhiba szempontjából. Az unalmas részletek mellőzésével, csináltam képet több iso-n, többféle rekesszel és záridővel, kép közepén és szélén lévő fókuszponttal, stabis objektívnél stabi be és ki állásban, közeli tárgytávolsággal (másfél méter) és távolival (30 méter), és ezeket keverve (a képek állványról készültek). Amit összenéztem, az a 18-55, a 23-as és a 35-ös.
Az érdekesség: a vázon be van kapcsolva a fókusztávolság visszajelzése, és ott eléggé összevissza is jelzett vissza (kb 30 m-re lévő háznál jelzett fókusznál 10m és végtelen között, de volt, hogy 5 métert is, ez volt a kitobi). A két fixnél állandóbb volt, de ott is voltak összevissza jelzések. Keserű szájízzel ültem le a gép elé megnézni a képeket, gondoltam hogy gond lesz, de a képeknél nem volt rosszul fókuszált, még akkor sem, ha a visszajelzés szerint az élességnek abszolút rossz helyen kellett volna lenni (1.4-en azért kijött volna). Inkább így legyen persze, mint fordítva, de ezen akkor is nagyon meglepődtem.(És hogy a 18-55 fix szintű, azt az első percben láttam, hogy nagyon nagy tévedés, a távoli képeket néztem elsőre, a 35-ös élesebb volt 1.4-en, mint a kit 5.6-8-on, pedig ott kellene utóbbinak a legjobbnak lennie). Összetéveszthetetlen a kettő.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #36655 üzenetére
Tinder Surprise
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36654 üzenetére
Szerintem a videósnak sem kell.
Van egy nagy rakás tök jól kinéző, hangulatos utazós videó, amik igazából csak a hely hangulatát adják vissza. Jó color grading, jó vágás, jó zene, jó hangeffektek és olyanok, mint a mozgó street fotók, miközben aligha vett fel mindent az illető, azt a 2 perces Youtube anyagot nagyon maximum 20 perc nyersből rakhatta össze.
Nekem ez sokkal őszintébben visszaadja a nyaralások hangulatát, mint amikor valaki timelapse, hyperlapse és drón felvételeket vág össze és tölteléknek belerak némi utcai járókelős b-rollt, meg a saját csaját járja körbe gimballal, miközben az a távolba mereng. Az nem nyaralás, csak annak álcázott valami, amiről pontosan tudod, hogy a csaj valójában nem erre számított, amikor összejött egy ilyen sráccal, akinek a Tinder bemutatkozásából az jött le, hogy folyton külföldre járkál.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #36653 üzenetére
Én egyszerűen (és picit paradox módon) azt szoktam mondani, hogy nem vagyok én videós, hogy mindent meg kelljen örökítenem
-
Stauffenberg
nagyúr
Én street fotós vagyok, de pont arra akarok kilyukadni, hogy ezek a skillek éppen azzal jönnek, hogy a témára nem csupán dokumentumként kezdesz tekinteni, hanem játékként. Ha pedig játék, akkor legyen benne egy kicsi kihívás is meg persze el lehet engedni ha egy fotót nem sikerül meglőni. Mert nem az a lényeg, hogy hány dokumentumfotóval térsz haza, hanem van-e akár csak 2-3 igazán jó fotód ami az esemény hangulatát vissza tudja adni és több réteggel is rendelkezik (pl: játék a geometriai formákkal, perspektívával, stb).
De mondom, azzal sincs semmi baj ha valaki mindent dokumentálni akar, csak ez jellemzően nem szokott összeférni a fentiekkel. Az egyetlen fix látószög (én csinálom ezt akkor is ha csak egy zoom van nálam) viszont rákényszerít, hogy abban az adott látószögben tervezz előre mindent fejben (egy ponton már ösztönösen) és azon kapod magad, hogy több jó pillanatot kapsz el. Nem mindent, lesz amit már eleve fejben elvetsz, hogy ezt nem tudod meglőni, csak nem fog érdekelni egy idő után, megtanulod elengedni. Mert játék ez a műfaj.
Nem azt mondom, hogy így kell fotózni egy eseményt. De meg lehet próbálni, erre bátorítanék mindenkit. Ha meg tömeg van, azt is lehet eszközként használni (pl: fejek között átfotózni vagy azt lekapni amit a tömeg csinál éppen).
Ez a Hableány hajókatasztrófa másnapján készült, nem volt nálam más, csak a telefonom (kb ekv. 28mm). Nem a mentési munkát fotóztam, hanem a jelenséget, ami kialakult a hídon. A minőségért bocsi, nem otthon vagyok és ezek már átmentek az FB/Insta tömörítésén.
-
válasz
Stauffenberg #36647 üzenetére
Persze, értem. De ennyi embert először és utoljára Prágában láttam (na, azért ott több volt), vidéki esemény létére elképesztő tömeg volt. A téma itt aztán tényleg pillanatnyi, végképp nem vár meg. Itt igazán jól a jó street fotósok tudnak érvényesülni. Nincs lehetőség, (se hely) nézegetni honnan hogyan jobb.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én egy zoommal a kezemben azonnal átlényegülök turistamódba, ennek megfelelő kattintgatási vágyakkal. Ami nem baj, ezt kell eldönteni az elején, hogy mit akarok.
Egy fix objektívre hagyatkozva azt nézem, hogyan oldjam meg a feladatot és ennek megfelelően kattognak a kreatív energiákat kipréselő fogaskerekek. Ha nincs tétje és játszani akarok, élvezni a kreatív alkotómunkát, akkor inkább tornáztatom az agyam egy fix objektívvel.
De tény, hogy társasággal ez nem mindig jó, mert folyton elvesztenek.
Turista módban meg lesz egy albumnyi fotó, amit a TV-t körbeülve, somlóival a kézben lehet nézegetni.
-
vakablak93
őstag
Na szevasztok,
ismét csatlakozom a topikhoz.
Meginnt egy T30-alEzúttal egy Viktrox 56mm obit vettem mellé. Kicsit benga méretű az obi, a 23mm-es Viltrox is ilyen benganagy?
Mert az a másik látószög amit korábban használtam, és az árukat látva mentem a Viktroxra, de kissé aggódom a méretük miatt.Akarok egy általános üveget és arra keresgélek vmi olcsóbb alternatívát, és a viltrox már 200-250 euró közt elcsíphető használtan, de félek hogy állandó használatra kicsit nagy lenne ezen az apró vázon.
Van aki próbálta hasonlóan kicsi vázon esetleg? -
válasz
Stauffenberg #36644 üzenetére
Ahogy vesszük. Itt most tényleg a zoom érvényesült jobban, és mindkettő kb egyformán. Igazából a 16—80 átfogáa lenne a legjobb, de főleg 35-100 közti rész lenne ami nekem a leghasználhatóbb! Ha már fix, akkor a 35 v 56 de ha nagyon rutinos az ember a többi félrelökdösésében akkor a 23 is működhet. Ami inkább kiemelhető: még gyorsabb AF
! "Tiszta" téma fehér holló, rengeteget kell lőni és egyszer lesz ami jó.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én az utolsó gondolat mellé teszek egy +1-et: Szerintem annál jobb fotókat kezd csinálni az ember, minél inkább csak egyetlen látószögre szorítkozik.
Csak el kell dönteni, hogy mindent dokumentálni akarunk vagy jó fotókkal hazatérni, ami visszaadja az esemény hangulatát, hordoznak művészi, utcai fotós, dokumentarista, stb értékéket. Ez nyilván nem lehetetlen zoom objektívvel vagy több fix üveggel felszerelkezve sem, de az emberek túlnyomó többségének inkább segítség, ha csak egyetlen látószöggel dolgozhat, mert akkor aszerint kezd helyezkedni, mozogni és kifigyelni a történéseket.
Hardcore sajtófotósok sem csinálják másként, backupnak van egy váz valami nagyobb átfogású zoom objektívvel, de az tényleg csak arra az eshetőségre, ha valami olyan történik aminél fontosabb, hogy meglegyen a fotó, mint a minősége.
-
A Zéé
addikt
Ott a fixekkel nem igazán lehet játszani. A felvonulókat vagy messzebbről tudod fotózni, vagy sehonnan, mert belemásznak vagy a te arcodba, vagy a melletted állóéba. És maga a felvonulás se egy statikus valami, minden csoport random helyeken csinál random dolgokat, amit érdemes lehet megörökíteni (lányokat vesznek ki a tömegből, táncolni kezdenek, villantanak valamit a kocsijukon...)
Sztem a 18-55 a legjobb erre. De mivel "foglalt", én a 10-24-et és az 55-200-at vinném, és attól függően használnám, hogy milyen helyet sikerül találni.
Vagy ha nem a minél részletesebb dokumentálas a cél, akkor a 23 v a 35 közül választanék, aztán lesz ami lesz -
Busójárásra ki milyen obit vinne? Max 2 db választható, mellette lesz még másik vázon a gyereknél (micsoda pazarlás!!
) 18-55.
Szóval: 10-24, 23, 27, 35, 56, 55-200 közül. -
Atomizer
tag
-
Két megoldást találtam ki a 23/1.4 fókuszkérdésére, az egyik egy CL sorozat AF-C-vel, a másik egy focus bracketing (ennek a hátránya, hogy ez csak az első fókuszponttól távolodva csinál bracketinget, tehát a bracketing csak egyirányú). Kíváncsi leszek rá, remélem a hétvégén tudom próbálgatni.
Amúgy utálom az ilyesmit, nem vagyok az a tesztelgető típus, nagyon messze áll tőlem az ilyesmi. -
Ma volt egy kis hullámvölgy a munkában, így volt időm próbálgatni magát a jelenséget. Csináltam olyan 300+ tesztképet a 23 1.4-gyel és a 35 1.4-gyel 1.4, 2 és 2.8 rekeszen, és a 18-55-tel 2.8-on 18-on és 55-ön 4-en.
Volt huntolás, de attól függött. A legrosszabb ebből a 3 obiból egyértelműen a 23-as volt, az volt szegénykém hogy 1 és 1.5 méter között ugrált, a távolság a valóságban 1.5 volt. A 35 és a kitobi sokkal jobb volt ebből a szempontból, kb a sorrend 23-35-kit, de ez utóbbi kettő közel volt egymáshoz.
Az első sorozatot egy falinaptárral lőttem, ott a 23-as szó szerint borzasztó volt, olyanokat ugrált hogy csak lestem.
A második sorozat egy plüssállattal lett fotózva, ott mindegyik obi sokkal jobban ment, a 23-as javult a legnagyobbat (volt honnan).
A korábbi képekkel azért nem összevethető, mert közben volt a vázon egy fw frissítés.
A plüssállatot tekintem a valós tesztnek, ez a valós felhasználási körülményekhez nagyon hasonló is, kb azonos távolságról szoktam vele kutyákat fényképezni. Ez alapján az új fw-rel alig volt ugrálás a fókusztávolságban a 23-assal (volt, de se a mértéke, se a darabszáma nem volt jelentős) a plüssállatnál, amire azt mondom, hogy rendben van.A fókusz ugrálását menet közben is néztem a skálán, illetve a képeket kinagyítva hasonlítottam össze.
Csináltam egy összehasonlítást az M43-as gépemmel és a 20/1.7-es obival, ami azon a rendszeren egy nagyon-nagyon éles objektív, de a felvételek nem voltak összehasonlíthatóak a felbontásbeli különbség miatt (16 vs 26 mp).
-
vakablak93
őstag
Érdekes ezt most a T-30 fókuszgondjairól olvasni. Anno mikor nekem volt akkor már egy idő után negszoktam hogy érthetetlenül meghülyül néha.
Egy idő után már ott voltam hogy visszasírtam a Pana DFD-tNa de majd most
, nem bírtam a seggemen ülni és a tavaly ősszeli eladás után meginnt úton egy X-T30
Ezúttal viszont csak egy Viltrox Obi jön hozzá, kíváncsi leszek a Fuji gyáriak után milyen lesz képileg.
-
Ébri
senior tag
válasz
lugosi #36630 üzenetére
Tegnap végigfutottam a képeim de nem találtam közelre fókuszáltat F2-n, csak arcképeket, de azok bőven 1m-nél távolabbiak. Mielőtt vettem, keresgéltem egy csomót neten, s akkor találtam képeket közelre amik tényleg elég borzalmasak voltak, de a közel itt kb 50 cm-t vagy kisebbet jelent kb. Úgy emlékszem, 1m felett már OK. Gyorsan rákeresve nem találtam meg a fórumot vagy cikket, ahol erről olvastam (elemezgették kb. hány centitől lesz jobb), szóval úgy emlékszem 1m és felette már OK volt, de simán emlékezhetek rosszul.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
válasz
madgie #36622 üzenetére
“23/2-vel semmi bajom nem volt soha, azon kívül, hogy közelre lágy f4-ig”
Ez mennyire behatárolható? Úgy értem a kérdést, hogy mennyire közel, és mennyire lágy. Nekem az 1 méternél közelebbi az gyakorlatilag lényegtelen, de 1-2 méter fontos lenne. Pont az az 1.5-2.5 méter közötti rész amiben az érintett képek nagy része készül, ha a makró távolság a lágy az nem zavar, de a másfél-két méter közötti tartomány fontos lenne.
Annyira kellene az hogy ott biztos és jó legyen, hogy ha azt mondod hogy az akkor veszek egy 23/2-t, de ha annyira nem akkor hagyom. Beltérben is ritkán megyek 2 alá a jelenlegi obival (most fényerőről beszélek) mert az alanyoknál nem lesz jó a kép olyan kis mélységélességgel, tehát a 2-2.8 minimum kell. Így ha F/2-n makró távolság fölött éles, az már nekem jó, de az elvesztett élesség a 23/1.4-gyel nagyon zavar. -
taranis
addikt
X-H2s ProRes RAW gondok:
- Van egy bad pixel a 6.2K raw felvételben, 4db vázzal teszteltük többen, mindenkinél látszik, ugyanott. Atomos-nak írtunk, kivizsgálták, a Fuji küldi a bad pixelt a hdmi feedben. Valszeg tudnak róla, de nem panaszkodtak még elegen.
- Néha, teljesen kiszámíthatatlan módon 24fps helyett fele annyiba rögzül a videó, jó darabos. 2 vázon, 2 különböző rögzítővel reprodukáltam, Atomos szerint ez is Fuji gond lesz, akiknek már írtam, szokás szerint szarnak rá. Fotóparadicsom szerint ne várjak választ, ők sem szoktak kapni. Vagy javítják, vagy nem.
- Hiába a 12bit readout, a shadows le van vágva egy adott ponton, vagy 1FÉ-vel kevesebb dinamikaátfogás van a ProRes RAW-ban, mint az F-Logban, de ezt talán már írtam.
Akkora egy link gyártó ez a Fuji, tököm tele velük. Csomó dolgot jól csinálnak, ezért is van 2 Fujim is, de adott dolgokban meg ilyen jóvanazúgy a többség úgysem veszi észre módon működnek. Ezért is jó, hogy van ez a kaizen (ha van), mert nem kell arra törekedni, hogy hibátlan legyen a váz, majd idővel az lesz (vagy nem). -
Ébri
senior tag
válasz
Stauffenberg #36625 üzenetére
Nekem 23/1,4 sose volt, de a 18-55 és az XT-20 gyakorlatilag minden panorámámban belerondított. Most a 10-24 csinált néha ilyet, de annál sokkal ritkábban, s tényleg leginkább akkor, ha sűrűn kattintgatok pl. panorámához.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #36625 üzenetére
Csillogós felület minden AF rendszert meg tud zavarni, régebbi Fuji AF rendszerek az ellenfénytől is könnyen eldobták magukat.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Én az XF 18-55-nél érzékeltem furcsa AF anomálát X-T3-on, amikor még ősszel fotóztam viszonylag sötétben a nedességtől csillogós járdát, akkor nem akart végtelenre állítani az istennek sem. Ráélesítettem a kinyújtott kezemre, az oké volt, vissza a járdára (végtelenre) megint elhasalt.
Ki kellett fókuszálnom valami másra (egy megvilágított távoli épületre) azzal meg oké volt (azt hittem egy pillanatig, hogy a végtelenem szállt el), majd újrapróbálva már a járdára is ráharapott.
Azóta sem tudom megmagyarázni miért csinálta.
-
madgie
titán
válasz
lugosi #36620 üzenetére
23/1.4 (első változat) nálam soha nem volt igazán pontos, megbízható, vagy mittomén, konkrétan éjszaka, csillagokra, kézzel is alig tudtam jól beállítani
Kicsit mintha túl nagy lépésekkel ugrott volna, vagy mittomén.
23/2-vel semmi bajom nem volt soha, azon kívül, hogy közelre lágy f4-ig, meg hát nem túl izgalmas a képe. Viszont gyors, kicsi és ha jól emlékszem, baromi megbízható is.
Aztán az X100V miatt nem használtam, utána eladtam mindkettőt, most az új 23/1.4 van, az is frankó. -
válasz
madgie #36618 üzenetére
Érdekes ez a jelenség, úgy látom, hogy sokkal elterjedtebb annál, hogy ekkora csönd legyen körülötte. Érdekes, hogy egy tesztben sincs megemlítve ilyesmi.
Csináltam egy fw frissítést a vázon, kiderült hogy vagy 3 verzióval le vagyok maradva. Hátha megoldja, vagy kevesebbszer jön elő.
Komolyan, először azt hittem, hogy frontfókuszos az obi. Aztán édesapámról egy kávézóban csináltam pár képet a szemfókuszt bekapcsolva 1.4-en, és teljesen jók lettek.23/2-t próbáltátok már ebből a szempontból?
gorgo: akkor lehet, hogy régebbi obikra jellemző.
-
válasz
Atomizer #36616 üzenetére
Érdekes, nálam is főleg kinti körülmények között csinálja.
Találtam egy cikket, ami erről szól, és a kommentek is tanulságosak. Telével is próbálták, illetve a 16-55-tel. Elvileg az X-T5-nél javították. [link]
Én is bekapcsoltam a fókusztávolság kijelzését, egy ideig még figyelgetem, de az a baj, hogy nagyon sok esetben nem tudom megismételni pont azt az egy helyzetet (kutyákat fényképezek nagyon sokat, és nem lehet őket rávenni, hogy most légyszi ugyanazt még egyszer - vagy legalábbis nekem nem fogadnak szót).
-
Atomizer
tag
válasz
lugosi #36615 üzenetére
Nálam is a régi 23/1.4 csinálja ezt XT20-szal. Napfényes idő, szűk rekesz, tájkép, alig tudom rávenni, hogy végtelenre fókuszáljon. A kijelző alján lévő skálát figyelem ami mutatja milyen távolra fókuszál, és ha látom, hogy 3-4 m-en áll, el sem lövöm a képet. Érdekes, hogy csak kifejezetten fényerős környezetben csinálja. Felrakom utána a 35/1.4-et, az meg szépen fókuszál végtelenre amikor kell neki.
-
Ébri
senior tag
válasz
lugosi #36611 üzenetére
Nekem is volt ilyen, de főleg ha gyorsan egymás után AF-S-ben fényképezek, s X-T4-en sokkal kevésbé, mint X-T20-on, valamint valóban úgy tűnik az is számít, milyen obi van fent. De olyan, mintha nem is állítana élességet, s pár centinél ragadna. (Volt olyan képem, ami jó lett, bár elég más mint aminek szántam.)
-
Köszi mind a kettőtöknek. Most annyit tettem a jó ügy érdekében, hogy bár azt hittem, a legutolsó a firmware a vázon, de nem, úgyhogy frissítettem, megnézem majd, hogy ezzel mit produkál. Az az érdekes, hogy azon a képen, ami életlen lett, kitalálni se lehet, hogy hol lenne az élesség, akit fényképeztem az kb 2 méterre volt tőlem, az előtte lévő tárgyak közül semmi sem volt fókuszban, így arra tippelek, hogy valahova az obi közelpontjára tette az élességet, megmagyarázhatatlan okokból. Ráadásul a fókuszpontot is single pointba tettem.
Nézegetem majd az új firmware-rel is. -
-
válasz
lugosi #36606 üzenetére
Ha ez "megnyugtat", én is jópárszor belefutottam ugyan ebbe, több obival is, leginkább 23/f1.4 és 10-24 ver1. használatakor X-S10 vázzal. Érdekes, nem emlékszem, hogy XE2 vázon emiatt szoptam volna egyszer is.
Megoldás: sajnos ha kritikusan fontos a kép meg kell nézni egyenként belenagyítva. Nem egy képet kellett kukáznom emiatt. És igen, az egérmoziban sokkal nehezebb észrevenni, mint otthon a nagyképernyőn. -
Furcsa fókuszproblémát vettem észre (XT-30 II). Egy ideig azt gondoltam, hogy én vagyok ügyetlen (ez továbbra sem kizárt természetesen), de ma készült pár kép, aminél nem értem a helyzetet. AF-S, single point AF, 1/1000 záridó, F/6.4, Fujinon 23/1.4.
Csináltam 3 képet ugyanarról egymás után, kettő éles ahogy kell, egy olyan életlen, hogy nincs rajta egy éles pont. A 23mm, 1/1000 és nem mozgó téma miatt a bemozdulás kb kizárt, 6.4-en meg nyilván a mélységélesség sem kérdés.
Aztán keresgéltem a neten, és kiderült, hogy más is belefutott ilyenbe: [link]Szerintetek mit kellene kipróbálnom még? Ugyanott, ugyanakkor, ugyanolyan beállításokkal készült képek esetén vannak hibátlanul élesek és használhatatlanok, mintha valahol az arc előtt egy méterrel lenne az élesség. Teljesen érthetetlen a dolog, és nem objektívfüggő.
Valami beállítás, ismert dolog, javaslat nincs erre véletlenül?
-
Gercsa
senior tag
Fizetéstől számítva a 13. munkanapon meg is jött a Pergear 35mm 1.6
Majd ha hazaértem kipróbálom, remélem szerencsés szám lesz ez a 13.
-
Koczó93
őstag
válasz
randras_83 #36602 üzenetére
Köszi, igyekszem gyakorolni, fejlődni
Igen, ahogy visszaolvastam itt, azt szűrtem le hogy köszönőviszonyban sincs a többi kitobival.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- iPhone topik
- OTP Bank topic
- Windows 11
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Path of Exile (ARPG)
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest