Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Vezetékes FEJhallgatók
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonRazzino
senior tag
válasz Teasüti #34599 üzenetére
A szifon, ahogy az én Samsungom tud RAW-ot lőni és ha bemutató videóra tájképelnék vele még úgy is lőnék. De. 2014 óta Fujizom, 2016 óta pedig dolgozom is vele. Mindenféle sport, események, esküvők, céges tablók, portrék is. Évente kb. 25-30 esemény, ha nincs Covid. Műfényes munkáknál mindig +RAW ban lövök, mivel ha valaki beugrik a képbe és a TTL nem oda mért akkor nagyobb lehetőségem legyen csúcsfényt visszahúzni. Ha az alpokban tájképelek szoktam rawozni, szintén a csúcafények miatt (ha annyira nem nyomtatásba megy a kép akkor egy feljebb taglalt Drange beállítás simán megteszi a jpggel is) Ha becsülöm kéne olyan 97%-át a munkának a sok év alatt patikamérleg pontosságúra kikisérletezett JPG feldolgozását adom át. Run'n'gun? AutoISO, minimum zàridő az eseményhez megfelelő szintre állítva, blende prioritás és első tárcsára kirakott expó kompenzáció. Ha néha 0.6 Fével nem találom el, akkor sokat mondtam. Az alap csúcsfény, árnyék, élesítés és színvilág beállítása után amit a váz megcsinál (persze a jó WB is szükséges) nagyjából a tónusgörbén szoktam húzni meg adott esetben rakok rá vinnyettát és kész vagyok. Teljesen szükségtelen a nyers fájl. Csak több a munka vele.
Pyera és a youetubra nem reagálok, mert félek, hogy cinukus lennék ês gúnyolódnék és én cuki akarok maradni.
És persze szoktam dolgozni tükröt csapkodó kollégákkal, (tudod akik még a 70-200-zal is F3.5 ön lövöldöznek a 2 millás D5-tel, hogy tutti pontos legyen én meg mellettük F1.2-n szórom az éles sorozatokat) a sportpályán. Ha OVF-fel dolgoznék, akkor más tészta lenne. De így, hogy minden expóm helyes... Igazán csak az időmet és a tárhelyet foglalnám a raw-val. -
Teasüti
nagyúr
válasz benedekco #34594 üzenetére
Jpeg-et max stúdióban tudnék elképzelni, ahol előzőleg kimaxoltad a sooc képet és akkor azzal a beállítással végignyomod. De run'n'gun fotózni így? Abszurd nekem.
Egyetlen egy neves fotóst nem láttam még YouTube-on jpeg-ezni, akinek 6 számjegyű vállalkozása van és tart oktatást.
Pye is a szifonnal úgy nyomja, hogy kimaxolja a jelenetet a portréknál, de nem tenném oda a nyakam, h az a szifon nem raw-t lő mégis. -
Teasüti
nagyúr
válasz madgie #34591 üzenetére
Esküvőn milyen beállításokat használsz a gépen?
Aperture priority és autó iso, esetleg d-range priority?
TTL?
Azt el nem tudom képzelni, hogy candid pillanatokat el lehet kapni úgy, hogy kimaxolod az adott helyszínen az adott látószöget adott fényviszonyoknál az adott pillanatban, hogy 8 bitbe minden belefér és tökéletesen legyen expózva, majd odébb fordulsz megint. -
mikrofon
veterán
válasz DonRazzino #34595 üzenetére
Köszi a részletes választ. Elég kimerítő és érthető volt.
-
laskr99
addikt
Van aki szokott infra képeket készíteni?
Rendeltem Zomei szűrőt, de valahogy nem jön ki a dolog egy tutorial alapján se, vagy az egész kép piros vagy állítom de érdekes színek jönnek ki.
-
DonRazzino
senior tag
válasz mikrofon #34569 üzenetére
A lehetséges cél egy R4+S3 párosítás lett volna. A felbontás jól jön vadfotónál, ami a Zasszonyt 1. kicsalja a természetbe 2. megszeretteti vele a fotózást. De az 4K50p meg kötelező, mert ha én videózok valamit, akkor az főleg sport és kell a szép lassítás. Címszavakban, ami nem volt kóser:
- Ráfizetett anyagiak megtérülése
-Tömeg és főleg hely igény. 100-400 vs 200-600-as obinál nézve 2200 gramm vagy 3050 gramm vázzal. A 3 kg+ már olyan tömeg amit hosszan nehezen tartasz ki kézből és amíg a Fujin ekv 840 mm-en lövök 1/60-on 10/10 éles képet, az a Sony-n csak 1/180-on sikerül. Így meg elveszik ISO-ban az előny
-S3 12 megapixele fotóra
-S3 kijelzője, ugyanúgy kitekerős fos= utálom
-R4 keresője, kijelzője akármilyenek a specifikációk alulról se éri fel a T4 keresőjét
- 66 megabájt egy RAW és ha pont daráló meló van akkor nincs kisebb felbontású raw, mint minden más normális rendszernél (pl Nikon)
- JPG - sosem lesz olyan. Vagy túl kontrasztos, vagy még fix WB-nél is inkonzisztens, olyan nincs, hogy belősz valami közepesen jót és akkor nem kell kurva sokat tekergetni utána. A sokképes munkák miatt nem perverzióm minden képen a bőrszínnel eltölteni 2 percet. Amikor a Fujinál ez nulla perc.
-61 megapixel. Csak akkor van 61 megapixeled HA olyan obit raksz rá és 100% betalálsz. Tehát 0 téma bemozdulás és nulla berázás. De annyit elárulok, hogy ekv 900 mm-en (600 mm+1.5X crop mód) már ha egy légy fanszőrrel odább mozdul a kezed már nem vagy boldog amikor 100%-on nézed a képet. Ha betalál, akkor brutál. Aki főleg nem mozgolódó dolgokat fotóz, alacsony ISO-n annak isteni.
-R4 zajszerkezet. Ugyanazokat a képeket meglőve -1 Fével alá és felhúzva (mondjuk erdőben futó ember) 1:1 100%-on nézve monitoron, zavaró zajszerkezet. Fujinál olyan, mintha az organikus graint direkt adtam volna hozzá. Bevallom ezt nem értékeltem egészen addig, amíg össze nem vetettem. S3-nak brutál az ISO tűrése, de ismét csak 12mpx
-És ami a perdöntő volt: R4 shutter lag, blackout. Olyan a T3-hoz képest, mintha egy lábonlőtt teknőssel lőném a sorozatot. És persze CSAK 300MB-os UHSII kártyár rakjál bele különben véged van egy 5 azaz öt képes sorozat után. Az egész gép használhatatlanná válik hosszú másodpercekre amíg üríti a buffert.
Hirtelen ennyi, de jó szájízzel adtam vissza mindent úgy, hogy ahogy Mazsi is mondja most kértem el ötödik alkalommal, úgyhogy eléggé kiismertem már azt a rendszert is. -
-
madgie
titán
válasz Teasüti #34581 üzenetére
Miért, tőled úgy kérik el az anyagot, hogy hellószia, ugye rawban lőtted? Kit érdekel, hogy dolgozol, csak az számít, amit átadsz és az, hogy azzal mennyire elégedettek.
Enteriőrt RAW-ba lövök. Tájképet saját szórakoztatásra is. Szinte minden másnál a JPG-hez nyúlok, bár mindig, minden megvan RAW-ban és JPG-ben is. Hülye lennék 2000 esküvői képet RAW-ban átdolgozni, ha frankók a JPG-ek is, mert odafigyeltem, hogy azok legyenek. -
laskr99
addikt
válasz hemaka #34584 üzenetére
Bankhoz kell bemenni, sok átverésnél úgy volt a végén. Most azt az obit így nem tudom hogy szerezzek. Használt vintage/újfajta obinál ha venni akartam eléggé trehányul voltak tartva. 1 éve van meg a kitobi és 2 vintage obi. 1x kellett takarítani a vintage obikat(egyik 5. próbára lett jó...) Na a 18-55 frontja 2x lett kicsit vízcseppes, de a hátsó lencsének semmi kosz nincs rajta.
Lehet infinity-t bevállalom, sokkal segítőkészebbek voltak, nem sablon mail volt és fotózzák a cuccot,hogy tényleg megvan náluk..
Na amiket néztem obik, tiszta retek zsír a front és a hátsó lencse is, erős fényben látszanak micro karcok és 1 obinak volt letakaríthatatlan pötty szerű valami, mintha bevonat hiba lett volna, lila volt fényben, nem értem miért kell fogdosni, ezért akartam újat
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
válasz laskr99 #34582 üzenetére
Az szép, arra ráültek rendesen akkor. Nekem onnan átlagosan 10-13 munkanap alatt megjött a cucc. Mondjuk szokásuk, hogy 1 hétig nem történik semmi, gondolom akkor hozzák be az EU-ba a cuccot, de úgy mint te szerencsére még nem jártam.
Mastercard oldalára felmentem, ott olyan esetben, ha nem kaptad meg a cuccod, vagy nem azt kaptad amit rendeltél szépen elhajtanak a saját bankodhoz, legalábbis itthon biztosan. [link] (vitás tranzakciók szekció)
[ Szerkesztve ]
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
laskr99
addikt
válasz hemaka #34578 üzenetére
Eglobal se jó most. 24h dispatch obit rendeltem 80k-ért márc 21-én. 4 napra rá email után "küldték ki" a cuccot. Jelenleg ott tart, GLS track az 23-a óta infót kaptak dolog, Eglobal kamu tracking meg folyton késés. 3. email után meguntam, "megkérdezik az ezzel foglalkozó osztályt" , "ahogy tudnak valamit írnak" --->erre megint válaszoltam,hogy a GLS meg se kapta a cuccot, erre jött email,hogy kiküldték, megint jött a dispatched mail, de már 2 trackinggel, mindkettő ugyan az csak más a szám, a GLS track is ugyan az.
Paypalon indítottam vitát, 2 nap után felterjesztettem. Most ott tart, hogy megkapták az infot tőluk, a trackingot linkelték megint.
Azóta a paypal vizsgálja a dolgot, remélem lesz pénz vissza
Infinity: Májusban rendeltem tőlük, gond nélkül megjött, tudtommal a mastercardnak van "chargeback" funkciója, a bank visszafordítja a pénzt ha nem jön meg a cucc.
-
hemaka
nagyúr
válasz mikrofon #34577 üzenetére
Igen én is azért néztem, mert PayPal nélkül azért elég necces a szitu, akkor maradok az eglobalnál, ott még nem volt semmi gondolom. Igaz előbbivle sem, csak akkor még volt PayPal... De ha azóta lett másik szürkés webshop ami bevállt, jöhet a link.
[ Szerkesztve ]
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
mikrofon
veterán
válasz hemaka #34576 üzenetére
Én biztos nem rendelnék szürkét PayPal nélkül...
Főleg, hogy egész EU-ban nincs raktáron a váz + 27mm kitt. Nekik meg pont igen. Bár még igaz is lehet, mert április végére ígérik az EU-s raktárkészletet, de mivan ha nem.....
Ráadásul az EU-s árakhoz képest. 12%-kal olcsóbb a váz és 7%-kal a váz+objektív. Ennyiért én nem kockáztatok, ezért is rendeltem elő pár hete hivatalos EU forgalmazótól és még mindig várom a szettemet.[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
Kipróbálnék egy E4-et, valaki rendelt mostanában einfiről? Látom nincs már PayPal, de a cuccok normálisan megérkeznék még mindig onnan?
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
gorgo
őstag
válasz DonRazzino #34565 üzenetére
Igen, ebben van valami, véletlenül rajta marad egy plusszos shadow a Classic Negán, és bakker horrorzombivá válnak a 10 éves kislányok. De amúgy kicsit meglegebb WB és enyhe túlexpóval nekem is nagyon bejön!
Az X-S10-ből kimaradt a HDR, de jó hogy írod, a D-range priot, bár Q menübbe tettem, de eddig mindig manuálisan állítgattam a H / S-t. Ki is próbálom a héten.
Sehol a kibabrált országban nem lehet kapni telét. Felraknak egyet, 1 óra múlva van gazdája. Na, hát lőttem egyet ebayról, sógoréktól a héten. Mondták, hogy máj.3-18 között érkezik. Reggel kapom az értesítést: ma érkezik .
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
-
mikrofon
veterán
válasz DonRazzino #34562 üzenetére
Azért én kíváncsi lennék mi fordított vissza a Sony R4-től vagy az A1-től.
-
Gondwana
addikt
válasz Polarstar #34566 üzenetére
(Úgy kezdték, hogy visszahívták a nyugdíjból az öreg Velvia Sant - aki anno a velviát tervezte, hogy megint színeket kell főzni)
Szerk.: természetesen nem Velvia az öreg neve
[ Szerkesztve ]
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
madgie
titán
válasz DonRazzino #34565 üzenetére
HDR-t szivatós helyzethez lőttem be, mittomén nekem enteriőr, neked talán árnyekos erdőből kifelé valami táj: HDR Plus, Pro Neg Hi, Color:-4. A filmszim azért ez, mert a Pro Neg Std meg az Eterna túl finom tónusú, HDR Plus-szal műanyag lesz, a többi meg túl karakteres, kontrasztos. A -4 szín meg azért, mert minden ilyen összefésülés megtolja a színeket is.
A CC még talán jó, de alapvetően nekem ott a Pro Neg Hi adja. Ezzel így olyan enteriőrt köp ki, hogy Gyuri is csak pislog mellettem, a Z5-tel hármas bracketet lőtt, amit a LR-ban cibált össze, hogy kb hasonló legyen.Sajnos a LR nem tud mit kezdeni a HDR RAW-val, de ha valaki ultimate egyképes DR-t akar, csinálhat gépen belül (vagy X RAW Studioval) 16 bites TIFF-et ebből a RAW-ból, amit aztán úgy cibál, ahogy akar.
Pixel Peepingre korlátozottan alkalmas szerintem ez a módszer, de az irány (computational photography nagyobb érzékelőn is) tök jó. Egyszer talán lesz elég erős processzorunk is hozzá, hogy tényleg gyorsan menjen ez (vagy videón, az lenne a legjobb).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ezeket a filmszimulációkat valödi filmekről mintázták?
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
DonRazzino
senior tag
válasz madgie #34564 üzenetére
Classic Neg-nek már találtam helyet az életemben. Csak ember ne legyen a képen, mert amilyen a bőrszín lesz tőle, az nem az én ízlésem. HDR-t még nem is erőltettem annyira, de majd megnézem. A D-range priority Weak-kel viszont tök jókat kirándulok (T3-ban nem használtam.)
-
#16820480
törölt tag
válasz DonRazzino #34562 üzenetére
De a classic nega mikor jön vajon T3-ra...?
-
DonRazzino
senior tag
válasz taranis #34551 üzenetére
Nekem (így, hogy az AF képességeket megkapta fw-ben a T3), szinte csak hátránya van a T4-nek. Markolatostul a T3 is kibírja egy napig, a fogása mindkettőnek fos marcsával is (mondjuk egy Sony A7R4, vagy egy NikonZ6, akár egy Canon R6-hoz képest) Igazából csak azért nem adom el mert, mert hülyét nem csinálok a pénztárcámból, ha már újonnan megvettem markolattal mindennel a megjelenés hetében. Továbbá inkább fejlesztem a "Ready to change" skillemet azzal, hogy felkészülök rá, hogy minden jövőbeli X-Tx és X-Hx vázra, ezt a tetű fos, ember- és életellenes kijelzőmechanikát fogják felrakni. De egy biztos: Ezt a T3-at megtartom, amíg el nem rohad és utána is veszek majd egy másikat. Gondolom a fentiekből kiderült, hogy igencsak gyakran fotóznék csípőből, felhajtott kijelzővel Valamint néha használnék gimballt is, amit szintén enyhén felhajtott kijelzővel szeretek alkalmazni. Továbbá szeretem mondjuk a T3 markolatát bedugni a 230-ba, amikor állványon 36 órát van rajta a tripodon az Ultrabalaton céljában, hát a T4-et már nem lehet. Ha real videós lennék, akkor kurvára örülnék a fülhallgató kimenet visszaköltözésének is a markolatra. De legalább van IBIS amit nem lehet b@$zd meg külön kapcsolni az objektív stabilizátortól. Vagy mindkettő, vagy egyik sem. Hát azt egy kezemen meg tudnám számolni, így hányszor volt hasznomra. Van 11 Fujiononom, abból talán a 90-essel lesz értelme. De azt meg pont ritkán használom. Már csak azt nem tudom, hogy tulajdonképpen kinek okoztak úgy igazán örömet a T4-gyel? Annyira felkúrt ez az elcseszett modellfrissítés, hogy most tényleg majdnem felraktam mindet apróra és váltottam Sonyra. De aztán volt nálam egy 3 hétig egy R4 mindenféle obival és végül sok agyalás és hasonlítgatás után megnyugodtam és maradtam itt Ontopic.
-
-
madgie
titán
-
addikt
válasz madgie #34558 üzenetére
Várj, nekem ez nem fáj, félreértés ne essék. Én azt írtam hogy számomra értéktelen a funkció és nem értem, hogy mi lenne a jó. Amúgy milyen két funkció, olyan opció nincs, hogy ne skálázzon, nem? Vagy elnéztem valamit?
A sport funkció az amit valószínűleg én is szívesen használnék a jövőben, ez az amit én keresek. Annyi a zökkenő még, hogy sajna kifutottam a felprogramozott gombokból, így vagy a Q menüre kellene tennem ami kényelmetlen vagy nem tudom még mi lesz, menüzni macera. Ez az amit a T-ben jobban szerettem, a rengeteg felprogramozható gomb.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
addikt
válasz madgie #34548 üzenetére
Őszintén megmondom, én vártam ezt a funkciót, de mikor olvastam és láttam a teszteket lehangolódtam.
Szóval én ezt a digital tele-converteres dolgot totál nem értem. Nekem egyáltalán nem jött be. Semmi más mint egy ócska digitális zoom, jó néven eladva. Ami nekem kellene és baromi jól jönne az más, azaz ugyanez, csak skálázás nélkül.
Itt annyi történik, hogy veszi az érzékelő közepét és az onnan kinyert képet felskálázza arra a beállításra amilyen méretre belőtte az IQ beállításokat. De minek a skálázás? Teljesen felesleges torzítás és hely pazarlás. Miért nem dobja ki natív méretben, a croppolt képet? Minek vissza skálázni ezt nem értem? Ha képkivágást csinálna gyorsan az jó lenne, de így? Annak idején volt Panasonic gép ami ezt csinálta, volt olyan digit zoom funkció, ami nem skálázta fel a kivágott képet. Igaz ott sem volt kerek a történet, ha közepes méretre volt beállítva a jpg, akkor lőtt egy nagyméretű képet és bból vágta ki a közepese. Ez használhatóbb is lenne számomra.
Mondjuk igaz ami igaz, a képeket utólag is lehet módosítani, képkivágást csinálni fényképezőn belül is lehet, szóval nem értem hova ez a digital tele-converterezés. Főleg RAW-ban, mikor ott csak belövöd a crop-ot és megvan a kért kép.
Szóval én is használnám, tökre jól jönne. Ellenben a sport funkció pont azt csinálja amit én keresek, 1,25ös nagyítást úgy éri el, hogy az érzékelő azon részéről készül csak kép, nincs skálázás. Teljesen jó.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
madgie
titán
válasz taranis #34554 üzenetére
Nekem is Panasonic GH kábellel megy, Panasonic GH beállításokkal a szoftverben
Az akkuja bitang a T4-nek, bár videóval azért azt is relatív hamar el lehet intézni, de fotóban eszméletlen, mit bír. Gyári töltő ehhez már nincs, vettem egy gyári pótakkut, meg egy duplatöltőt hozzá, fun fact, de a duplatöltő is képes kihasználni a USB-C PD-t, ha egy 30 wattos Macbook töltőt dugok rá, majdnem kétszer olyan gyorsan tölt, mint az X-T4 15W töltőjével.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz madgie #34550 üzenetére
Pontosan erre gondoltam, amit Te is írsz, meg amit #34549 @El Joe is. Nekem ugyan nincs és nem is fogtam még Pro vonalat, de ez látszik rajta a külsején és a specifikáción, hogy ez olyan feeling-es cucc, míg a T sorozat, meg egy egyszerűen jó fényképezőgép. Az E pedig kicsi hordozható utazós váz szerintem....
-
taranis
addikt
válasz madgie #34553 üzenetére
Na, nem is tudtam, hogy költözött a remote csati, erre akkor majd oda kell figyelnem nekem is ha veszek új vázat, mert egy házibarkács kábellel használom most az X-T3-at egy olyan gimbalon, ami gyárilag nem is támogatja, de így meg de. Az LCD-vel hasonlóan vagyok, az EOS R-en is hajtogatós van, de nekem az X-T3 verziója sokkal jobban bejön. Ez maximum akkor változna ha saját magam akarnám venni, de olyan most nincs.
colorizer.net
-
madgie
titán
válasz taranis #34551 üzenetére
Tegnap meg tegnapelőtt volt az első bevetése (illetve mindjárt három különböző meló várt rá), tök jó. Igazából B-rollokra vettem főleg, az IBIS vágóképezni elég jó. Egyébként akkor lenne gyakorlati előnye, ha mindkét gépem T4 lenne, mert itt már van View Assist, tehát akár F-Log-gal is dolgozhatnék, mert végre nem csak egy fakó keresőképet látnák, mint a T3-nál. Na meg az se hátrány, hogy a T4 már mindkét SD-re tudja párhuzamosan rögzíteni a videót, de hát itt is az van, hogy a T3 nem, szóval nem vagyok így bebiztosítva
Gimbalon szinte biztos a T3 marad továbbra is, a remote csati jobb oldalon nagyon jó helyen van, Eterna DR400 videóban nyilván ugyanaz, mint a T4, szóval úgy érzem, most marad ez a felemás felállás.
Az biztos, hogy ezt a hajtogatós LCD-t elsőre tényleg nagyon utálom -
El Joe
tag
válasz madgie #34550 üzenetére
Nyilván munkára a T sorozat van kitalálva nem is kérdés az egy mindenes igásló, mégsem egy tech kalapács kinézete van, mint egy A7 akármennyinek (bocs a s... fanoktól). Próbáltam a T-t is, de bevallom férfiasan, nekem nem elég az az egy látószög. Így kezdődött vagy 3/4 év filózás után a vadászat a pro2-re...
-
madgie
titán
válasz El Joe #34549 üzenetére
Baromira van feelingje, nekem mindenféle T volt már, de a Pro vonal az teljesen más. Nyilván nem mindenes, nem annyira használható, gyakorlati értelembe véve, aztán mégis van egyfajta szubjektív szerethetősége, jól esik kézbe venni (míg a T3 meg a T4 most is csak egy munkaeszköz nekem).
-
El Joe
tag
válasz excalibur36 #34537 üzenetére
Most váltottam T2-ről Pro2-re (T2 ment a gyereknek). A kiegészítő markolatával még pont az a méret, amit kényelmesen meg lehet fogni (pedig nincs egy kohász kezem) és majdnem mindent tud, amit a T. Ok, az 50-140 azért macera. Volt E2-m, de nekem a méret mellett a felhasználás szempontjából (túra, vizi túra) fontos volt a wr.
...és igen viszem a balhét, van feelingje[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz benedekco #34546 üzenetére
Az új firmware az X100V-nél azért elég jó, mármint már RAW-ban is el tudja menteni a digital teleconverteres képeket, amiből az ekv 50 milli szerintem még szépen dolgozik. Ezen kívül ott a sports finder mode is, ha lehet ötvözni, akkor ekv 35 millitől 62.5-ig szépen el lehet tekergetni azt a fix palacsintát is.
Nyilván vágni is lehet utólag, én az out of cam megoldásra értettem. -
addikt
válasz mikrofon #34545 üzenetére
Vagy mint én, megvettem egy lehasznált gépet (x100t), hogy kiderítsem milyen ez az élet fix 35-ön. Majd bejött és váltottam. Vettem 400fontért, ha eladom 300ért, akkor 2,5 évig használtam 100fontért, ami nem sok. 40ezerért béreltem magyarul hehe
Én nem tudom melyiket venném. Utóbbinál van opció hogy cserélje az obit az ember. Cserébe nincs F2 palacsinta 35mm eqv körül.
De nekem sokat tanított a fix 35 ha lenne lehetőségem cserélni lehet már nem lenne spórolt pénzem mert vettem volna még két másik obit. Azt lehet már az egész hóbelevanc bekerült volna a fiókba mert sok a macera.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
mikrofon
veterán
válasz excalibur36 #34540 üzenetére
Ez így nagyon érdekes. Szerintem az x2pro az elvetemült fanatikus Fujisok kamerája akik még hipszterek is. legalábbis ha ilyennek érezném magam venném ezt.
Tehát ez inkább érzés kérdése. Tehát ha érzed a vágyat akkor szerintem ez a kamerád. A pro széria szeretői így gondolják hogy ez az igazi Fuji vonal.A leírásodnak meg inkább az x-e4 +27mm felel meg . Azért ezt választanám. Mert ha mégsem ez a fix gyújtótáv a te eseted akkor könnyebb cserélni csak az objektívet. Vagy esetleg mellé egy két kiegészítő objektív..... De persze azért vagyok elfogult mert én sose korlátoznám be magam egy vázra fixen rá hegesztett objektívvel..
Kivéve ha az a zeiss zx1[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Matska #34543 üzenetére
Nekem még új, de az utóbbi van. Sok tapasztalat nincs, de egész használhatónak tűnik.
Baromi jó képminőség, dönthető monitor, az átnéző baromi jól működik. Az új optika kellett neki nagyon. Nagyobb mint az előző modellek, de nem annyival hogy zavaró legyen. Könnyen használható.
Én X100T-ről váltottam, nekem az kezelhetőbbnek tűnt sokkal, ez elég idegesítő, de szerintem ha nincs megszokás meg összehasonlítás akkor talán nem gáz.
Nekem a view mode gomb baromira hiányzik. Meg egyel kevesebb programozható gomb van annál mint ami kellene, az előzőn meg annyi volt mint az állat.E4 cserébe jobban kihajtható kijelző, cserébe nincs hagyományos valós átnéző (ovf), de legalább kisebb. De nem tud F2-re lemenni, csak F2.8. Illetve ez 41mm eqv, míg az x100 az 35mm.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Matska
senior tag
válasz excalibur36 #34542 üzenetére
E4 + 27mm f2.8 vagy X100V közül választanék. Inkább az utóbbi talán.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Matska
senior tag
válasz excalibur36 #34540 üzenetére
Nem azért, de a Pro2-ről nem jut eszembe, hogy sokoldalú, kis méretű, jól használható gép lenne.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
gorgo
őstag
válasz excalibur36 #34537 üzenetére
Persze, miért ne?
Mondjuk eléggé fura alternatíva az xe4, én legalábbis Pro helyett bem arra gondolnék, de te tudod mi a koncepció. Tényleg, tudod mi az elképzelésed?"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Gondwana
addikt
válasz excalibur36 #34537 üzenetére
Úgy, hogy eszem ágában nincs lecserélni a T2-t, szerintem Pro2 is értelmes választás. Fontosabb kérdés, hogy milyen üveggel lesz használva, az jobban "korlátoz".
A Puškini kérdés is sokmindent meghatároz.... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
excalibur36
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek manapság megéri, érdemes Xpro2.-t venni?
vagy inkább valami frissebbet, pl. X-E4, vagy X100V?Az ember jellemét az határozza meg, hogy mit tart nevetséghesnek...
-
MODERÁTOR
válasz mikrofon #34532 üzenetére
"Ha már e4, vajon miért nincs e4+27mm+accessory kitt?"
Ezt nem értem én se. Pedig logikus lenne. Én úgy számoltam, hogy jobban megéri az obival megvenni kitben, és utána hozzá pluszban a markolatot ha kell (az ránézésre többet jelent mint az ujjtámasz).
Amúgy árukeresőn szokott lenni az egyik bolt, aminek vannak minden gépnél "furcsa kitjei", amik olyan obikkal is szokott kitet jelenteni, amiben egyébként nincs (pl. "kit"obiként 200/2-es obi). Ott simán elképzelhetőnek tartom, hogy lesz ilyen házi kit amiben minden benne van.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz mikrofon #34533 üzenetére
Mondjuk nem értem, hogy ha már colour science, akkor miért LR-ban szórakoznak, jpeg helyett Ennyi erővel elhúzom a zöld csatornát a szerkesztőben, és nézd, milyen szar a colour science
De volt amúgy valami videó régebben, már nem jut eszembe melyik csatornán, ahol azt hiszem A7iii-at hasonlítottak egy Hasselbladhoz, és ott örömködtek hogy milyen jók a Sony képei, közben meg még a videón is látszott mennyire zöldbe húz és tök ronda természetellenes eredménye volt. -
mikrofon
veterán
Véletlenül találtam rá erre a cikkre. Hát lehet nem kellett volna mert pont azt tagadja ami a Fuji-t kiemeli. Ráadásul nekem volt mindkét szettem és pont nem ezt vettem észre. Lehet csak én nem tudtam használni a Sony + Batis kombót vagy jobban megy a Fujis képek kidolgozása mint a szerzőnek .
Persze az igaz hogy a Batis lencsék nagyon jók, de az nem hogy a Fuji rosszabb.... Sőt....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Polarstar #34524 üzenetére
Itt elég jó áron van az XF 16-80/4 kitből kivett és a dobozos is. Ha pedig zavar, hogy szürke, akkor itt van felárért, de cserébe valódi német szakkereskedőtől és hivatalos gyártói EU garanciával. De még mindig jelentősen magyar ár alatt....
Jelenleg ezek most a legjobb EU ajánlatok...
Néha még az Amazon Warehause-on is felbukkan...Az első link árát nekem már bőven megérné, csak most éppen az előrendelt x-e4+27 kombót várom. Így meg már sok lenne...
Ha már e4, vajon miért nincs e4+27mm+accessory kitt? Bármelyik árát külön nézzük, akár az új 27mm-es objektívet, vagy az ujjtámaszt vagy a markolatot külön, akkor az igen túlzó ahhoz képest hogy szettben menyiért adják....
[ Szerkesztve ]
-
Ébri
senior tag
válasz #16820480 #34526 üzenetére
Jogos, utóbb én is olvastam. Ezzel együtt tuti nehezebb lesz, tudom, hogy van 2-es sor, ami könnyebb, de nekem szimpi volt a könnyű és fényerős opció.
Közgyűrűt mindig kicsit órmótlannak éreztem kezelésileg, de a makróval nem nagyon szoktam messzebbi dolgokat fényképezni, ill. nem váltva közelre és távolra. Samyang feleslegesen fullframe méret és súly. Annyit nem makrózok, de párszáz plusz gramm nem zavar, majdnem egy kiló már jobban.
(Leginkább annak örülnék, ha a Pentax WR100-am egykori súlyával hasonló képet és nagyítást kapnék, de tudom, abban még motor se volt.)
-
#16820480
törölt tag
Úgy rémli, hogy a 33-ast már nem f1.0-ra csinálják, hanem "csak" f1.2 vagy valami ilyesmi, mert túl nagy és nehéz lett volna az f1.0 (azért lett abból a projektből végül 50f1.0).
Makróra közgyűrű esetleg? Bár nem tudom azzal lehet-e 1:1 leképezést elérni. Vagy esetleg egy Samyang 100m makró (+közgyűrű)? Persze az sem pehelysúlyú a 770g súlyával. Vagy valami filmes makró obi+adapter.[ Szerkesztve ]
-
Ébri
senior tag
válasz #16820480 #34522 üzenetére
Hasonló mondható a 35/1,4 - 33/1,0-ről is, egy <200 gramm obi és egy >1 kg obi nem pont ugyanaz. (A 60 makrót is szívesen lecserélném egy 1:1-t tudóra, de ha az árat tudnám is feledni, >1 kg nekem már sok a 80-ashoz. Tényleg, alternatív makróobikból van olyan ami könnyű és jó?)
-
nagyúr
Nekem a 16-80-as kellene.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Gercsa
senior tag
válasz #16820480 #34522 üzenetére
Igen, simán lehet hogy megáll itt az upgrade, sokminden véleményes persze, nem csak a 18-as ami egy az egyben nem ugyanaz a kategória.
Upgrade helyett jöhetnének új cuccok is, nekem továbbra is hiányzik a laowa meg a samyang mellé egy natív fényes ultranagylátó fix pl., tekintve hogy 14-18mm közt mennyi variáns van, 14 alatt meg semmi.
Azért az 50-140 néha tud hezitálni, annál az obinál nem érzem, hogy pariban lenne a canon-sony 70-200 pro cuccokkal.Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
#16820480
törölt tag
válasz Gercsa #34521 üzenetére
Nem hinném, hogy a 90, 16-55 és 50-140 bármelyikéből kellene nagyon mk2, max OIS miatt (az első kettőnél), de AF-ben és képileg is elsőrangúak azok.
18-ból pedig ez nem a meglevő helyére jött, mivel az egy f2-es palacsinta, ez meg egy f1.4-es agyonkorrigált profi cucc, szóval az inkább talán ilyen 16f1.4 újragondolva...? -
Gercsa
senior tag
Ahogy nézegetem az objektívparkot, igazából ezzel a lépéssel az első ütemben megjelent obik közül gyakorlatilag majdnem mind kapott vagy egy második verziót, vagy valami helyettesítőt.
A fixek közül
18,23,27,35,56 - mind kap új verziót (a 35 helyett 33 lesz)
A 60-as macro óta van már 80-as, a 14mm 2.8 mellé meg jött a 8-16 zoom.
(A 16mm 1.4 és a 90mm f2 később jöttek kicsivel)
A zoomoknál
16-50, 50-230, 10-24 kapott új verziót
55-200 mellé jött a 70-300
18-135 (és a 18-55) mellé a 16-80
Szóval felkészül az 50-140 és a 16-55??Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
Gercsa
senior tag
Jön a 23mm 1.4 és az 56mm 1.2 obikból a Mark II változat, láttátok?
Érdekel hogy mit tudnak rajtuk reszelni, kellemes meglepetés, ha idevesszük a beharangzott 33mm-t is, akkor megújul az 1.4-es vonal.
[ Szerkesztve ]
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
Oldmobil
aktív tag
válasz #04331520 #34508 üzenetére
Nekem a 35 ekv. nagyon bejött, sokkal kényelmesebbnek érzem, mint az 50-est. Ritkábban érzem szűknek, de még nem csinál lófejet. Nagyon neutrális, ez előnye is, de néha hátránya is, mert sokszor azért unalmas. Ugyanakkor még ez sem az a tipikus beltéri, családi fotós gyújtótáv, az sokkal inkább pl a 24.
-
mikrofon
veterán
válasz #16820480 #34512 üzenetére
Így van, sőt ez ugye még bonyolultabb, mert az éleslátásvalójában kb 1°. A szem pásztázó mozgása miatt tűnik mégis több terület élesnek. Innentől ez meg már telesen egyénenként változhat. Minden esetre, ha ezt objektívvel szeretnénk kifejezni, akkor az ekv. kb 41mm-es objektív (55°-os látómező) közelebb van hozzá. Akinek a perifériás látása "erősebb", annak sokkal természetesebbnek tűnhet egy ekv 50mm-nél jelentősen kisebb fókusztávolságú (ekv. 35-40mm) objektív által rajzolt kép.....
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz mikrofon #34510 üzenetére
Ez amúgy azért van, mert az emberi szem nem egy fix látószöget ad, hanem van egy kb 40-50mm ekvivalens körüli fókuszált látómeződ, és körülötte egy UWA perifériás látásnak, ahol amúgy nem éles a kép, nem tudnál perifériából elolvasni egy feliratot, de érzékeled, ami ott van. Ezt egy hagyományos fotós objektív nem képes hűen visszaadni, illetve egy sík képernyőn/nyomtatott képen nézve sem lenne megfelelően érzékelhető hatása. Megfelelő rögzítővel készítve VR-ben lehetne visszaadni talán.
-
nagyúr
A lényeg az 50-essel kapcsolatban, hogy kevésbé van az embernek lóarca!
A sok szelfivel kapcsolatban azt látom, hogy sikít a kép különbség ha nem mobillal készült, hanem rendes fényképezőgéppel, vagy kedvezőbb beállítással.Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
mikrofon
veterán
válasz #04331520 #34508 üzenetére
Ez vitatott dolog mert tényleg az ekv. 50-est szokták fotós fórumokon az emberi látással egyenlőnek nevezni. De egy irányzat szerint valójában ez ekv. 40mm környéki, és szerintem ez áll közelebb a valósághoz, mert ugye két szemünk van és egyszerre látunk vele.
A beltér viszont teljesen más. Ha tudatosan odafigyelsz és próbálgatod, akkor rájössz, hogy beltérben egy rendezvényen a saját szemeddel is csak nagyon távolról fogsz egyszerre 3-5 embert látni. Tehát szerintem beltérben nagylátószögű tartományból kell objektívet választani. A ekv. 35mm szokott alap lenni, mert annak kevés a torzítása és közelebb van az emberi látáshoz így könnyebb a használata. Ez után jön az ekv 28, 24 és extraként a 20mm. Ahogy csökken a fókusz táv (nő a látószög) úgy nehezedik a feladat. Jobban oda kell figyelni a kompozícióra és hogy milyen vízszintes és függőleges szögben tartod az emberekhez képest, egyre jobban beleszól a perspektíva. Viszont ha ebben a tartományban ráérzel a használatára valamelyiknek, akkor nagyon jó és egyedi képeket lehet készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
#04331520
törölt tag
válasz DonRazzino #34506 üzenetére
Köszönöm szépen a választ. Abszolút megértelek.
Egyébként azért kérdeztem rá mert azt hittem az "áltudományos" részről fogunk beszélgetni. Az 50mm-t olvastam fullframen, hogy az áll közel az emberi látáshoz ezért olyan obit is vettem a gépemhez anno. Nem mondom, hogy nem készültek vele jó képek, de olyan ritkán kattintottam el - úgy hogy azért vittem magammal mert fotózni akarok nem csak úgy nálam volt - hogy még a rosszból is kevés volt. Roppant körülményes látószög és szerintem semmi köze nincs a természetes emberi látáshoz. Egy családi összejövetelem sem tudtam használni beltérben mert nem fért bele 5 ember, tájat meg azért nem mert csak egy kis részletét rajzolta a tájnak. Emberekkel is furcsa volt, hogy olyan közel kell menni egy közeli portréhoz. Utcaira is szűk volt. Szóval ez az a látószög amit soha többet nem vennék. Ami érdekelne, hogy 28-35mm között kinek mi jött be? -
gorgo
őstag
Egy kis classic nega...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
DonRazzino
senior tag
válasz #04331520 #34505 üzenetére
@benedekco: Végignéztem az izlandi albumomat, tényleg fasza képek vannak benne. A hiba annyi, hogy ez alig a fotós érdeme. Az a hely olyan, hogy megfelelő időjárás/fények mellett odaállhatsz egy bármilyen 2019 után gyártott középkategórián felüli mobiltelefonnal és meglőheted életed tájképét.
@Újgyerek: Nem jönnék az áltudományos baromságokkal, hogy mi a normál látószög (szerintük egyébként az FF szenzor átmérőjének megfelelő mm vagyis 43. Ez alapján, szent palacsintánk az XF27 van legközelebb hozzá), de inkább a saját szavaimmal:
Ha beszabadulok egy olyan rendezvényre, ahol nem vakuzhatok, akkor nyilván a zoom-ok a táskában maradnak. Ha egy darab fixet választhatok magamnak, amivel egy ilyen műsornak nekimegyek az a 23-asunk. Ezzel a problémám a következő: az XF23F2 nekem(!) kevés, téma leválasztás félalaknál is nulla, F2-vel meg sokkal nem vagyok bejjebb a zoomnál. Az XF23 1.4 képe elfogadható lenne, de olyan kibaszott lassú az az obi (akármilyen vázon), hogy többször felidegesített a hezitálásával, ezért eladtam. Jelenleg egy Viltrox 23 1.4-et használok, ami elég gyors, képközépen nyitva is elég éles, viszont a képi világa borzasztóan elüt a megszokottól, valamint "optikailag sokkal kevésbé korriggált" mint a mi XF obijaink, amik a vázon az LMO-t bekapcsolva szinte minden aberrációtól mentesek. Na ez viszont nem. Itt CA hegyek vannak, egy kis ellenfényre is picsába dobja a kontrasztot, olyan fátyolos lesz a kép, hogy még portréknál is dehaze-elnem kell. A vinnyetta pedig arrogáns és nem szépen homogén (mint mondjuk egy XF35 1.4-nél vagy egy XF56 1.2-nél) Long story short: jelenleg nincs olyan 23-as obi Fuji X-re ami nekem(!) megfelelő lenne.
Emiatt többször próbálkoztam, hogy az XF16 lesz AZ obi, amivel megpróbálok mindent megoldani. Ekv 24 mm-en azért már nagyon kell figyelni arra, hogy a lényeg még véletlenül se kerüljön a kép széléhez közel, valamit egy XF16-ossal végiglőtt estélyen nem volt egy olyan képem se, amiből ne vágtam volna jócskán. Amit képminőségben nyertem, azt a vágással el is veszítettem. Most az a vízióm, hogy az a plusz ekv. 4 mm majd segít abban, hogy egy kis arcbamászással (COVID ) leválthassam a béna 23-asainkat. Szerintem egy XF18 és XF35 párossal egész jól le lehet hozni egy ilyet balhét. Majd elmesélem bevált e. Egyelőre Európában nem rendelhető, ahogy látom.[ Szerkesztve ]
-
#04331520
törölt tag
válasz DonRazzino #34503 üzenetére
Az mit jelent, hogy közelebb van a normálishoz?
"...XF18 F1.4-et és akkor az mégiscsak közelebb van a "normálishoz" és akkor végre használhatom kevesebbet a 23..."
-
addikt
-
DonRazzino
senior tag
válasz Teasüti #34501 üzenetére
T3-on és T4-en is használtam. Precizitás nyilván hibátlan, nyers teljesítményben veri a 16-55 2.8-at (1.8-on is élesebb, mint az 2.8-on). Azért nem tartom meg, mert AF-C-ben, gyorsan mozgó témánál, amikor párban teszteltem az XF16-55-tel, akkor azt azért gyorsabbnak, határozottabnak éreztem. Most még egy ZEISS Touit 32mm f/1.8-al vajúdok itt, mert gyorsabb, élesebb, mint a mi 35 1.4-ünk, de szerintem a karaktere és szentimentalizmusom miatt inkább azt tartom meg.
gorgo: Én mindig elhatározom, hogy többet fogom használni, de valahogy mindig a 23 1.4 győz. Most azt találtam ki, hogy megveszem a vadiúj XF18 F1.4-et és akkor az mégiscsak közelebb van a "normálishoz" és akkor végre használhatom kevesebbet a 23-ast
Az 55-200-at vittem Oslo-ba, majd Izlandra (Clemi adta kölcsön). Hát az még egy burtál cucc. Portré, kisebb távolságra állatok, tájkép.... Mindent megeszik. F3.5-ön nyitva is baromi jó, F5.6-on meg karcol saroktól-sarokig és ami még feltűnt, hogy nagyon sokat lehet vágni a vele készült képekből és nem esnek szét. Majdnem 50-140 szinten. Csak azért nincs olyanom mert 50-230 és 100-400 mellett még magamnak se tudom bemesélni, hogy szükségem van rá . Itt egy pár random leméretezett (szinte OOC) vele, hogy kicsit színesebb legyen az oldal.[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz DonRazzino #34500 üzenetére
Egy párszor már elfilóztam a 16-oson, de a 10-24-el is elvagyok, annyira azért nem olcsó. De azért... ehh, most inkább egy 55-200-ra vágyom, de véletlenül sincs eladó.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Teasüti
nagyúr
válasz DonRazzino #34500 üzenetére
Milyen az AF a Sigmával? Gyorsaság és precizitás? Melyik vázad van hozzá?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest