- Nyomtató topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Androidos tablet topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
meri
aktív tag
Üdvözletem! Kia Ceed kombiba szeretnék első szettet beépíteni (erősítő, hangszóró-szett kiemelőkerettel, ajtószigetelés; fejegység marad, mert szerves része a kocsinak, jelszint-módosítóval kötöm majd be).
A hajdani Fiat Stilo-mban már csináltam hasonlót - segítséggel -, egy Blaupunkt GTA400 hajtott egy pár DLS R6A-t, ajtószigetelés is volt (és ha nem kellett hátul másra a hely, egy mélyládát is beraktam).
Elektronikában jártas vagyok. A neten találtam képeket ilyen ajtóról, beépítésekről. Amitől jelenleg, a tervezés fázisában a lgjobban tartok, illetve még nem tudom a pontos know-how-t: a tápkábel átjuttatása a tűzfalon, illetve a hangszórókábel bevezetése az ajtóba. Mivel a kocsi gyakorlatilag új, roncsolással járó megoldás nem igazán preferált (pl. új furat az ajtóba). A jelenlegi vezetékek egy hosszúkás csatakozón keresztül vannak az ajtóba átvezetve.
A tápkábelhez alkalmas furatot majd keresek... de az ajtóba "mostanában" milyen módszerrel kötik be a vastagabb hsz. vezetéket? Van erre valami okos megoldás? Nem néztem még, de - gondolom - a jelenlegi vezetékek átmérője nem lesz elegendő egy átlagos 6.5-ös szetthez...
Köszi előre is, ha van valakinek ötlete, tapasztalata.
uff
-
meri
aktív tag
válasz I'am Dony #69326 üzenetére
Köszi, a csati átfúrására jutottam, mint megoldás más irányból (egyéb fórumok) is.
A DSP ötlete viszont számomra új. Arra gondolsz, hogy a fejegységben van pl. kikapcsolhatatlan (a menüben "láthatatlan") loudness, avagy mindig színezi a hangot egy nem autógyári fejegységhez képest? Hirtelenjében találtam használt JBL MS8-at, 120€ körül... de ez totál más, mint ahogyan én eddig gondolkodtam. Egy szinezetlen hangú forrás esetén én kizärólag a hangerőt és néha a balanszot használnám... ahogy anno a Stilo-ban. Egyébként az erősítőm van meg csak eddig, ami egy Focal FPS 4160.
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
válasz I'am Dony #69330 üzenetére
Világos. Alapból minél kevesebb processzálást szeretnék végezni a hangon. A magas szintű kimenet sajnos nem az igazi, ez egyértelmű.
Külföldi fórumokat ovasgatva két másik lehetőségnek nézek még utána. Az egyik, hogy a csatlakozók egyikén van SPDIF láb; egyes bejegyzések szerint a gyári fejegység (LG gyártmány) premium csomagokban erősítővel párosul, és az ezen keresztül kapja a jelet. Itt nem csak az a kérdés, hogy ez be van-e kötve (sajnos közvetlen infót erről nem találtam sehol), hanem az is, hogy a jelszint fix, vagy a hangerőszabályozó ezt is vezérli. A jel - ha van - elvileg DD 5.1 - ehhez lehet venni kis dobozos coax konvertert.
Ha ezzel kudarcot vallok (nincs jel, vagy fix), akkor megpróbálom a fejegységben megkeresni az első két csatornához tartozó alacsony szintű jelet, és RCA-ra kivezetem.
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok. Szereztem egy Carpower Neoset 165-ös komponens szettet (Neokick, DT-284, saját hangváltó), gyönyörű állapotban. A fórumban csak most kerestem rá, és érdekes módon korábbi időkből elég sok bejegyzés kapcsolódik hozzá, remélem, beváltja a hozzá fűzött reményeket. Ami még hiányzik: bitu lapok és hsz-kábelek, de nem sietek.
Egy kérdés: garanciás autóba törtánő hifi-beépítéssel van valakinek tapasztalata? Mi az elvárás ilyenkor? Az egyértelmű, hogy pl. a gyári hsz. szettet kivétel után elrakom, nem "rombolok", és mindent visszaalakíthatóan oldok meg, már csak azért is, hogy esetleges eladáskor a saját cucc megmaradjon. De nyilván nem szedi ki az ember a bitumenlapokat. Mennyire háklisak erre? Persze nem fogom mutogatni, de adott esetben - ne adj' Isten, egy balesetből adódó ajtókár javítása során - ez nem marad titokban...
uff
-
meri
aktív tag
Szevasztok. Egyelőre még a lusta
kérődzésösszeválogatás fázisában vagyok, amikor a kéyelmes fotelből színes álmokat szövögetve keresgélem a neten a hozzávalókat (meglesz még ennek a böjtje, mindegy...) - ezért ugyan már van egy jelöltem a komponens szettre a polcon (Neoset), látókörbe került még 2 másik:- Rainbow CS265.25 (germanium, a CAL25 magassal)
- MTX TCX6.1 (majdhogynem nagyobb a crossovere, mint maga a midbass kosarastól)Annak idején mindkettő viszonylag jó review-kat kapott. Az erősítőm - egy Focal FPS 4160 - 4 x 120W-ot ígér 4Ω-on ill. 4 x 200W-ot 2Ω-on (a Neoset midbass 2 tekercses és 3Ω-os, ezért írom). Paszívban hajtanám a kiválasztott szettet 1-1 csatornával, és később, ha már csak az hiányzik, jöhetne egy mélyláda is a másik két csatira.
A Rainbow-ról itt is találtam infókat, általában "szerettétek". Az MTX kicsit "old-school", az egyik érdekessége a csipogója: "teteron" anyagú, ami valami szintetikus selyem-szerű szövetet jelent, ha minden igaz. Ennek is igen magas volt az eredeti ára... valaki ismeri ezt a típust?
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Úgy néz ki, hogy a magassugárzókat nem tudom eldugni az eddigi gyári helyekre (Kia Cee'd 2017, műszerfalban lévő, felfelé néző csipogók, lefedve kilyuggatott takarólemezzel, szélvédőről visszaverődő hanggal), mert egyrészt kicsi a hely, ill. még ha be is férne a nagyobb magas (25 vagy 28 mm dóm), a rácson a lukak kisebb átmérőjű körben vannak kivágva).
Tehát: vagy rárakom a rácsra, és az újak is a szélvédőre sugároznak majd, vagy berakom afféle befelé forduló, formatervezett házakba. Ilyenekkel van valakinek tapasztalata? Hol lehet ilyeneket kapni?
BTW, egy érdekes cikk mérésekkel - különböző csipogó-elhelyezések összehasonlíta (angolul):
http://techtalk.parts-express.com/forum/tech-talk-forum/65907-car-audio-tweeter-install-a-little-case-studyuff
-
meri
aktív tag
Üdv! Tudtok ajánlani valakit, aki megfelelő műszaki rajz alapján MDF-ből el tudna készíteni egy pár kiemelőkeretet? Semmi bonyolult, két különböző vastagságú MDF kör, az alsón csavarfülekkel, egymáshoz csavarozva és ragasztva. Szeged, vagy Budapest - esetleg máshol, postázással. Köszönet!
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok! A mellékelt fényképen egy Kia Ceed akkujának pozitív pólusára kötött biztosítékház látható. Van benne gy 150A-es bizti. 35-ös kábelt szeretnék hátravezetni. Jól gondolom, hogy a megjelölt pontra kell kötnöm, ugye? Természetesen aztán biztosítékház, és úgy megy majd hátra. A lényeg: logikusan gondolkozva az akksi sarujára közvetlenül kell kötni.
(Már-már majdnem megvettem egy leárazott Connection biztosítékkal egybeépített sarut, de ide az nem fog beférni, lengő aljzat lesz a megoldás)
uff
-
meri
aktív tag
Helix Powerstation XXL - érdemes-e egy ilyet az erősítő elé kötni? Elvileg ez az aktív eszköz konstans, előre beállított feszültséget garantál 10 volt bejövő feszültség felett. Nyilván az erősítőnek ez jó lehet, talán a fülnek is, a kérdés, hogy amennyiben az árát nem vesszük figyelembe (igen erősen leárazott példányról van szó), mennyit javíthat egy ilyen eszköz a hangon. Az erősítő (Focal FPS 4160) 2 db 40A-es biztosítékkal van ellátva, első körben 2 csati hajtaná a komponens szettet, majd egyszer a másik kettő egy zárt szubot. Köszönet.
uff
-
meri
aktív tag
Egyébként továbbra is gondolkodom, hogy hogyan kéne rákötni a gyári fejegységet az erősítőre. A netet nézegetve - orosz oldalak rulez! - az I2S, néha az S/PDIF elérhető szokott lenni a NYÁK-on, de ezeken egyrészt a rádió audió jele sohasem érhető el, másrészt a hangerő fix. A legegyszerűbb egy Bit Ten lenne (magas szintű jellel), továbblépéshez pedig majd egy alacsony szintű jel, amit először meg kéne keresni, de ehhez meg a fejet kéne "laborkörülmények" között beizzítani. Ehhez elvileg egy ilyen integrált fej esetén is elég lenne a táp +/- és a "gyújtás" bekötése? Ami tutira kéne még hozzá: egy USB szerelvény, ez ugyanis kábelestől a kocsiban marad, vagy egy antenna a rádióvételhez, hogy egyáltalán legyen milyen jelet keresni
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
Teszteltem a meglévő komponens-szetteket (szobában, tehát csak alapszintű, technikai jellegű check volt). Mindegyik jó... Rainbow Germanium - ezt tervezem majd beszerelni. MTX: nagy potenciál van benne. Az eredeti ára (jól túlárazva) 700 USD volt kb 15 éve - no azért ennyire nem kiemelkedő. Ez is szinte új, egyszer jó lenne kipróbálni autóban. A harmadik szettet csak most néztem meg tüzetesebben (Neoset-165, Neokick + DT-284 csipogók). Ennek a beépítési mélysége a legkisebb, duplatekercses (a crossovernek mindkét tekercshez és a csipogókhoz is van kivezetése). Ezt is jól meg lehet küldeni. Most vettem észre, hogy ez teljesen új. Külsőleg is makulátlan, de a csipogók drótvégein még rajta volt a gyárilag blankolt szigetelés-vég. Ez egyébként lehet, hogy eladó lesz, akárcsak a másik szettek egyike, valószínűleg az MTX, ha a Rainbow bejön.
Egy kérdés: kicsit korai, de elkezdtem nézegetni kis zárt ládákat használtan, "jobbféle" 10-es (25 centis) szubokkal szerelve. Mondjuk itt (is) igazából fórumokra tudok csak hagyatkozni, ill. megpróbálom meghallgatni őket. Például szembe jött egy illyen: SPL Dynamics Pro 10D2 MK3, trapéz oldalú zárt ládában. Kicsit régi, de csak otthon használták; úgy néz ki, mintha 1 hete rakták volna össze. Talán PiciPeti egy régebbi hozzászólásában olvastam, hogy az SPL Dynamics régebbi "Pro" szettjei jók... SQ-ra utazom, tehát "csak" az alsó frekik megtámogatása a cél. Nem sürgős, de ha találnék valami jót elérhető áron, szerintem lecsapnék rá.
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Két kérdés: az Oehlbach Car Connect CC1 kábelét ismeritek? Jó lehet (5m-es) a szub csatornáihoz? A hangkaraktere, minősége érdekelne.
Illetve: 35 mm2-es tápkábel végére krimpeltem érvéghüvelyt... azt hittem először, hogy nem fog a drót beleférni, de kis ügyeskedéssel sikerült. Az érvéghüvely és a drót eredeti szigetelésének találkozását szeretném leszigetelni. Ehhez zsugorcső lenne a legjobb, vagy van erre valami "spécibb" cucc? Így néz ki most:
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
válasz PiciPeti #70081 üzenetére
Köszi. Egyelőre próbálgatom, hogyan is lenne a legjobb. Egyes videókon az erősítőbe szánd tápvezetéket nem is krimpelik, hanem az erősítő hernyócsavarjára bízzák az "anyagsűrítést"... ez a krimelés csak egy gyors rászorítás (egyben a krimpelő tesztje), hogy ne essen le az érvéghüvely.
De akkor már azt is megkérdezném, hogy ilyen csatlakozás esetén szoktál-e forrasztani?
uff
-
meri
aktív tag
Izé, nekem is egy hasonló van - a hangsúly a "hasonló"-n van Ami érdekes, hogy 6-50 mm2-ig van specifikálva. Ki is választottam a 35-ös fejet, de az túl nagy volt a 35-ös kábelhez. A fényképen látható eredmény az eggyel kisebb mérettel történt (huszon valahányas).
Ezzel a Klauke-val a 35-ös kábelt + véget hányas krimpelővel nyomod? Ha jól látom, akkor egy ilyennel is több (3-4) nyomást kell eszközölni egymás mellett, ugye? YT-on vannak extrém méretű hidraulikus krimpelők, amik a teljes hosszon sajtolnak egy menetben, na ott látszik, hogy "egybeolvad" az összes réz...
uff
-
meri
aktív tag
Lassan itt a tavasz, ideje elkezdeni beépíteni az autóhifit. Biztosan lesz, ami nem lesz kéznél, de a nagyja megvan a cuccnak.
- MTX TXC6.1 komponens szett
- Focal FPS 4160 erősítő (2 csati az első szetthez, 2 hidalva a szubhoz - egyelőre)
- SPL Dynamics Pro 10d2 mk3 (DVC, 2 x 2 Ohm) - zárt ládában- PiciPeti által készített MDF kiemelőkeret (köszönet!)
- 35 mm-es OFC tápkábel (7 + 1 m)
- Norstone CL250 hangszórókábelek
- Connection ST2 550 RCA + Oehlbach CC1 a szubnak
- Sinus Live érvéghüvelyek, Connection akku-csatlakozó és biztosítékház- KicX Vibroblock Optima 1.6 mm-es alukasírozott öntapadós butillap (7 m2) - több rétegre is elég
- No-name 3 mm-es öntapadós bitumenlap (1.6 m2)
- KicX SP 13 13 mm-es öntapadós "tojásszivacs" (ajtópanelbe, ha lesz elegendő hely)A cél: SQ, megfelelő hangerővel, csendben, hatékonyan, a fejegység megtartásával.
Autó: Kia Cee'd JD SW 1.6.Első kör: fejegységben line jelszint megkeresése, szerencsés esetben kivezetése. Ajtókárpit levétele, ajtó szemrevételezése, kiemelőkeret bepróbálása; a hangszóróvezeték bevezetési módjának kitalálása.
Ezen az erősítőn két független táppal rendelkező, egyenként 2 csatis erősítő van (40A biztikkel), ezért remélem, hogy a szub később nem fogja majd nagyon le az első szett csatornáit (hidalva 380 W RMS-re specifikálják 4 Ohm-on).
Gondolom, ha nem bírnék magammal, vagy nem lenne elég a hangerő, és szükség lenne egy monoblokkra (szubot 1 Ohm-ra bekötve), akkor az már gondot okozna egy "átlagos" autógenerátornak, még akkor is, ha az egy nagyobb hatásfokú D osztályú darab? Úgy is kérdezhetném, hogy általában milyen áramerősséget, ill. erősítő-hadat bír el egy generátor üzemszerű használatban, feltételezve, hogy nem menne sohasem max hangerőn a zene, sőt, csak töredéke lenne kihasználva a lehetséges maximumnak?
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok, néhány kérdésem lenne.
#1 - Akku pozitív csatlakozás - A Connection SRT 2 úgy néz ki, a vastagabb szára miatt nem illeszkedik a csavarhelyre, ahová csatlakozni lehet. Van egy MDS 35 mm-es szemes sarum, ez nem olyan robosztus, ahogy a fényképen is látszik. Jó lesz ez is, vagy a Connection-t próbáljam valahogy "befaragni"?
#2 - A tűzfalon ezt a gumidugót találtam (fénykép). Erről a kötegről kéne leszednem a szigetelést, behúzni a 35-ös drótot, majd újraszigetelni, ugye? A dugó elég nagynak tűnik.
#3 - Hangszóróvezeték az ajtóba. A kasztnin találtam egy gumidugót, ezen ki fog férni a vezeték. Az ajtó felőli oldalon nincs ilyen, de a gumialagút talpa elég nagy, ezt átfúrva itt be lehet hozni a 2.5-ös kábelpárt. A drótot viszont mindenképpen védeni akarom, erre gondolom egy hasonló, csak kisebb átmérőjű gumialagút kéne. Van erre valami bevált tipp (pl. Astra XY gumivezetéke), vagy keressek magam? (A képeken látszik a két oldal)
Köszönet.
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
válasz vasi89 #70387 üzenetére
Igazad van, megnézem, hátha egy kis köszörüléssel elfér a vastagabb szemes saru.
Az ajtónál olyan megoldásra törekszem, ami nem jár rombolással. A vezeték fullra csak a csati 2 nem használt nagyobb átmérőjű pontjának átfúrásával mehetne a gyári gumiharangban, azt ezért nem akarom. Elvileg ezt a gumidugót pont effée extra vezetékeknek találták ki... és valóban, harisnyára és kisebb gumiharangra gondoltam, mint megfelelő védelem.
A tűzfalon történő átvezetés esetében talán PiciPeti javasolt régebben valakinek olyasmit, hogy "hámozza le" a szigetelőt a már átvezetett kábelkötegről; ezzel gondolom még több helyet legyen biztosítani az üj vezetéknek, amit aztán úgyis újra kell szigetelőzni - már együtt a többivel.
uff
-
meri
aktív tag
Van-e valakinek összehasonlítási alapja efféle ajtószigetelésekről?
#1: a szokásos "csak bitumenes" megoldás - a pontos bitulap-típus most mellékes
#2: a szokásos bitumenes + ezt kiegészítő PU vagy PE zárt cellás anyaggal törtőnő szigetelés (5, 8, 10 mm-es a bitulapokra a külső lemezre)Azon gondolokodom, hogy ha már egyszer a kárpit úgyis le lesz szedve (sőt, valószínűleg nem csak egyszer - mindegy), akkor már hangszigetelő / zajszigetelő is kéne, pl. STP splen 08 (PE) vagy STP Biplast (PU) - most a 4 ajtóba, később a csomiba.
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
A jobb hátsó ajtó - ezzel kezdtem. Abban reménykedem, hogy ha ez megy, akkor - elvileg - a többi is menni fog...
Ugyebár ez "néma" lesz (a gyári hangszóró marad, hátha egyszer majd valakinek kell, de ki lesz kötve), de a rezgésmentesítést (1.6 mm) és 8 mm-es zárt cellás hangszigetelést azért nem úszta meg. A belső "lemez" a Ceed-nél ez a fekete erős műanyag. Letakarandó lyuk nincs rajta, körben puha gumiperemmel illeszkedik a lemezre.
Az első ajtók több bitut kapnak majd (3 + 1.6 mm), ott a műanyag is bituzva lesz (1.6 mm) mindkét oldalon (nem teljes lapokkal, csak ahogy a "domborzat" engedi). A kárpit belső oldalára pedig még felkerül a zártcellás rombusz-szivacs, de a jelenleg meglévő 2 kapot nem akartam elhasználni a hátsókra, mert nagyjából a két elsőt lefedi (100 x 75 cm).
Ahogy haladok, rakok fel képeket, és kérdezek, ha megakadok.
uff
-
meri
aktív tag
Köszi srácok, semmi extra, első ilyen megmozdulásom...
A zárt cellás anyag: STP Splen 08, pl. Amazon.co.uk-n (de ahogy látom, Mo-on több helyen is akciós a 12 lapos bulk pack)[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
Két megjegyzés: egyrészt szerintem a filc nem való ajtóba, legalábbis arra a részére, ahol nedvesség előfordul. Másrészt az ajtópanelekre az STP splen és hasonló szivacsok nem a legjobbak, hacsak nem csupa sík felület határolja őket. Ide a "tojásszivacs" (piramis, rombusz, mittomén) jobb lehet én is ilyet ragasztok majd rá. Pl. valami ilyesmi:
(Kicx SP13, STP Biplast premium, meg biztosan van még ezerféle).[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
Update - a jobb első ajtóval eddig jutottam. PiciPeti kerete bent (köszi, nagyszerű lett!), "spéci" (ali-s) hangszóró-szalaggal alatta és rajta. A hangszórót nem hagytam bent, mert úgysem szólna, viszont a kábelt sikerült szépen bevezetni. Találtam egy gumidugót a karosszérián, így nem kellett kifúrni a csatlakozót (nem szívesen tettem volna). Egy külön védőn keresztül egészen értelmesen néz ki (kis fényes csövecske a képen alul). Itt két réteg 1.6-os butut használtam, erre került a STP splen 08.
uff
-
meri
aktív tag
Igazából orosz fórumokon (drive2.ru) találtam sok anyagot, angolra fordítom, ha találok valami érdekeset. Itt típusra bontva lehet keresni kimondottan audio update-tel kapcsolatos blogbejegyzéseket, ami nagyon hasznos. Ezek alapjá az oroszok igen találékonyak, és nagyon aktívak...
De az is igaz, hogy általánosságban - pl. nekem, azaz egy nem autókkal, autóvillamosságal foglalkozó amatőrnek - érdemes sokat túrni a netet. Egy példa: a vezeték ajtóba történő bevezetése szinte mindig a csatlakozó nem használt lábainak kifúrásával oldják meg. Egyetlen bejegyzést találtam erről a gumidugóról, de ez a legjobb megoldás - gyakorlatilag roncsolásmentes. De amíg ide eljutottam... tök jó, hogy erre is gondoltak a gyárban. Belülről egy kis matricával le van ragasztva a belső nyílás, azt levéve, csavarhúzóval óvatosan "kinyomható" a külső oldalon lévő dugó, innen pedig már relatíve egyszerű a többi része is.
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Készen vagyok az ajtókkal, hamarosan sor kerül a tápkábel hátrahúzására. Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: ezt - ahogy látom - a motortérben fekete "porszívócsóben" (kábelvédő) vezetik, illetve helyenként autós textilragasztócsíkkal is védik.
A tűzfalon lévő gumidugó eléggé nagy átmérőjű, a jelenlegi vezeték mellé bedugva a 35-ös kábelt is marad jócskán körülötte anyag, azaz nincs esélye, hogy fémet érjen, és dörzsölődjön. Amikor itt átvezetem a kábelt, az átmenő kábelszakaszt csak textilcsíkkal körbetekerve, vagy kemény kábelvédővel (is) védjem?uff
-
meri
aktív tag
Néhány kép. Ilyen kék fóliát raktam a panelre darabokban (ez volt kéznél), bejelöltem rajta filccel a vonalvezetést, majd kartonra átragasztottam, és kivágtam. Ezzel aztán a butilt már 1:1-ben lehetett jelölni és vágni, minimális igazítás kellett csak a végén - a másik oldalon nyilván megfordítva a szablonokat. Szerencsére a szivacs sem okozott gondot a végén (kicsit izgutam, hogy nem tudom majd visszapattintani, de a 13 mm-es szépen nyomódik).
Ami érdekes: a 4 ajtó leszigetelése után olyan, mintha vattát dugtam volna a fülembe... a téli gumijaim nagyon hangosak, nem volt nehéz észrevenni a különbséget.
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
válasz gramofon89 #70655 üzenetére
KicX SP13, 13 mm-es, zárt. Nem tudom, Mo-on forgalmazza-e valaki, de hasonló tutira van.
uff
-
meri
aktív tag
Köszi. A beépítésben amatőr vagyok, tapasztalatom saját építéssel nincs, neten vadászott infók alapján dologozom, és bizonyos módosításokat nem tartok kizártnak - pl. hátsó ajtókra is alkalmazni ezt a szivacsot, vagy ha valami elkezd zörögni az ajtóban, lokalizálni, javítani, és ekkor még nem beszéltünk az összevadászott motyóról, az egyes komponensek egymással és a kocsival való összhangjáról, stb. - erről a következő napokban remélem már lesz véleményem.
A szigetelés, ahogyan én csináltam (csak az ajtók - korábbi hozzászólásokban megtalálod) nagyon sokat számít. A gördülési zaj nagyon sokat csillapodott, sokkal csendesebb az utastér. szerintem ha a hátsó ajtóra is raknék szivacsot a panelra, még jobb lenne. Tervezem még a csomagtér szigetelését is; ahogy olvasom, az még sokat jelent egy kombi esetében. A tűzfal, tető, padló már túl nagy falat nekem, nem akarom szétbarmolni a kocsit, nincs is igazán megfelelő helyem hozzá.
uff
-
meri
aktív tag
válasz Wolfskin #70725 üzenetére
Hello! Utánanéztem, mert érdekelt - és ezek alapján ez nem ráz, hanem CCA (copper clad aluminium) kábel. Az alábbi linken ugyanerről panaszkodnak (fehér por, stb.) Egyszerű korrózió, mert az alun megsérül a rézbevonat, és az alu acéllal érintkezve, nedvesség hatására hajlamos korrodálódni (fehér por). Amit javasolnak, az pl. USA_ban a "Cu-Al Aid" (vicces szójáték, "kúl éd"), de gondolom, hasonló létezik errefelé is. Máésik lehetőség a CCA drótok helyett OFC használata, az kevésbé érzékeny erre (illetve erre egyáltalán nem, de azért azt is érdemes időnként ellenőrizni)
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
No, az elmúlt napokban megszólalt a rendszer. Van még 1-2 restanciám (bizonyos hangszórókábel-részek az ülés mellett még várnak a snake skin-re, ill. a tweeter-eket csak kétoldalas ragasztó fogja, kábeltoldásokra zsugorcső kell még, stb.), de nem akartam mindent véglegesíteni, amíg tesztelgetem a rendszert.
Az erősítőt sikerült beraknom a csomagtartó alatt lévő pótkerék-helyre (pótkerék nincs, de meglepetésemre találtam ott egy 12V-os pumpát és egy defektjavító patront, amikről nem is tudtam eddig - hehe) - meglátjuk, mennyire bírja majd a melegebb időt. Egyelőre minden oké.
A hangminőséggel (MTX TXC6.1 komp. szett, Focal FPS 4160 erő) elégedett vagyok. Egy érdekesség: fejegységről veszem le a jelet, gondoltam, ha nagyon gáz lenne, akkor majd lépek. Első körben egy kínai illesztőt ptóbáltam ki (ali, kb 4 euro). Korrektül meg van építve, működött szépen, de valami hiányzott. Magas hangok rendben voltak, de basszus nem volt az igazi. Hát, még amikor a szubot rákötöttem a 3-4 csatira hidalva - egész egyszerűe alig volt basszus (az erősítő átkapcsolható, hogy az 1-2 csatikról szub meghajtásához áthozza a jelet). Mivel van gond? Beragadt a szub, megkeményedett a hangszóróperem? (egy kb. 10 éves 10'-es SPL PRO, akkoriban nagyon dicsérték). Impedancia gondok? (az erő nem bír 1 ohm-ot, ezért a két 2 ohm-os tekercs sorosan, 4-re van kötve).
Nem ez volt a gond. Volt nekem egy Connection SLI4-em is, olcsón vettem, mert az eladó szerint a remote-ja nem működött (szerencsére, mint kiderült, működik). Sőt, közben szereztem egy XETEC USC EVO-t is, ami aktív, de ehhez még túrnom kell egy MOLEX 8 pin-es csatit, mert ezen menne be a magasszintű jel, és ez hiányzik). No, de a lényeg: a kínai illesztőt kikötöttem, az SLI4 következett. Hát, mit mondjak - ég és föld a mélye. Megjött a basszus, le kellett tekernem a szubot, ill. anélkül is szép, feszes mélyek jöttek elő a középmélyekből... tanulság: nem érdemes ezen spórolni. A kínai illesztő - egyébként ilyen
- megy a kukába (illetve az apróra, a megfelelő megjegyzéssel - hátha valakinek ilyen kell).Még tesztelgetem, pl. a vágási frekiket, szinteket még be kell lőni, de alapvetően jó minőségű a hang, zaj nincs, motorzaj sem; számomra meglepő, hogy a speaker kimenetekről ilyen jó minőségű vágeredményt lehet kapni. A XETEC-et is ki szeretném majd próbálni. Elvileg 7V-os jel előállítására képes, tele van jumperrel, össze-vissza konfigurálható, csak kicsit nagyméretű, még az SLI4-hez képest is.
A 12V plusz jobb oldalon megy hátra, ezen kívül ott csak a jobb oldali hangszórókáblek mennek. Crossoverek az ülés alá kerültek. A bal oldalon megy a 2 RCA (Connection ST2, MDS Fanatic Eagle), itt még a szub level-t előre kéne húzni. Ez a második RCA igazából nem is kell, a 3-4 csati az erősítőn belül ráköthető az 1-2-re, de hátha egyszer bekerül egy külön szub erősítő.
Ja igen, feleségemnek "hiányzik" a hátsó két hangszóró - erre keresek még opcionális megoldást (szigorúan ki-be kapcsolható módon). Az ajtókban még ott vannak a hangszórók, a fej erősítőjére rá is tudnám kötni, de ezek csak midbass-ok - persze ez ezelőtt is így volt. A legjobb lenne, ha megbarátkozna a jelenlegi hanggal (a minőségét illetően csak pozitív visszajelzést kaptam). Meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok!
Beraktam a XETEX USC EVO-t, miután vettem hozzá molex mini csatlakozót ill. tüskéket. Meg vagyok vele elégedve, nagyon szépen, kiegyenlítetten szól. Van rajta RCA IN is, ami felismeri, ha van rajta jel, ezért benne van a tuning lehetősége is (külső DAC a telefonra), de van 1-2 alapvető gondom még, amig azokkal tökölök, nem akarok másra figyelni.
Két gondom van. Az egyik, hogy a XETEC pozitívot elvileg a "B+"-ra kéne kötni (ez a battery + lehet?), és van egy "REMOTE IN" (kék) vezetéke, ill. egy "REMOTE OUT" (narancs). Elvileg képes lenne a bejövő jelre ie bekapcsolni a REMOTE-ot, van is egy érzékenység-poti (erre azt írják, a középállás majdnem mindenhez jó), de nem működik. Azaz: a potit ha egészen letekerem, kikapcsolja a REMOTE-ot, ennél akár kissé nagyobb állásban is mindig adja a jelet, függetlenül attól, van-e bejövő jel. Ez a kisebbik gond, mert a gyújtást használom most AMP REMOTE vezérlésre és a B+ is erre van kötve. Nem tökéletes, mert a rádió mehet gyújtás nélkül is, de sebaj. Keresnem kéne majd egy rádió által kapcsolt 12V-ot a kábelen, csak nehéz hozzáférni, de talán egy tű-szerű érzékelővel bele tudok szurkálni az érintkezők tövébe majd.
A bosszantóbb hiba, hogy teljesen véletlenszerűen néha elhallgat 2 mp-re az erősítő (Focal FPS 4160). Ezeket tudom erről a hibáról:
- kb 2 mp-re elhallgatás, aztán minden visszajön, és utána 10-20-30 percig semmi gond.
- a fejegység tutira ad jelet ilyenkor is, és a jelszint-illesztő is, azaz az erő RCA bemenetén van jel.
- néha egészen sokáig nem jön elő, néha indulás után azonnal, tehát tutira nem meleg az erősítő.
- hangerőfüggetlen... nem ördekes, hogy bömböltetem (ezt hosszú távon is bírja), vagy alig szól.
- ma sikerült levideóznom, beraktam a telefonomat hátra, és vártam, amíg előjön vezetés közben - kiderült, hogy a protect LED gyullad ki 1 mp-re, és némít.
- Szinte mindig csak akkor jön elő 1-2 alkalommal, amikor megállunk (fékezés) vagy hátramenetbe kerül a sebváltó (automata). Nem erőteljes fékezésre kell gondolni...
- Megmozgattam keményen az elérhető kábeleket (csomagtér, ülés alatti crossoverek), de nem sikerült reprodukálni.Most teljesen lekötöttem a szubot, mert arra (is) gyanakszom, hogy esetleg határértéken van az inmpedancia (2 x 1.8 ohm sorba kötve, és 4 ohm van engedélyezve híd üzemmódra), meglátjuk.
Összefüggést csak a fékezés - lassítással kapcsolatban látok, de nem mindig fordul elő. A beépítést nagyon gondosan végeztem, új kábelek, kígyóbőr, kemény cső, lóf@sz. Még mérek majd föld-föld feszültséget is (karoszéria - erő negatív), hátha földelési gond... a földelést hátulról vettem, festék letisztítva, elvileg jó a kontaktus.
Ha valakinek van ötlete, szívesen veszem. Az a gond, hogy még tesztelni sem egyszerű, mert van, hogy azonnal jelentkezik, de van, hogy csak soká. Azért azt el lehet mondani, hogy egy 10 km-es úton a végén a beparkolásnál 1-2 alkalommal majdnem mindig bejön...
-meri
uff
-
meri
aktív tag
válasz troll81 #71013 üzenetére
No, volt egy kis időm erre, eredmények:
Az Erősítőt kikötöttem, megnéztem, nincsen benne semmi, minden szépen rögzítve, csak a ventilátor zörög, ha megrázom, de a fedél levétele után az sem. Kifújtam levegőspray-vel, és visszaraktam. A XETEC-et is teszteltem, és most már a magas jelet figyelve kapcsolja a remote-ot. Az tévesztett meg, hogy a fej rákötésekor - hiába nincs még bekapcsolva - azonnal berántotta a remote-ot ON-ba. Kb. 2 percet kell várni, amíg kikapcsol. Ezután már tökéletesen érzékeli, ha van audio jel a hangszórón. A másik trükk az, hogy ilyenkor a XETEC remote out-ját nem csak az erősítőre, hanem a XETEC USC EVO "REMOTE IN"-jére is rá kell kötni (azaz sajáét magára), ez vezérli az előerísítő részt (végül is logikus, ez is egy erősítő).
Emellett pedig találtam egy dolgot, ami miatt a protect behúzhatott. Amikor lekötöttem az akku negatív csatlakozását a szereléshez, észrevettem, hogy nagyon bénán csatlakozik a kasztnihoz. A vezeték viszonylag vastag, de a csatlakozási pont egy kb 4 x 2 cm-es fémlemez (alu?), laposan ráfektetve és két 10-es csavarral hozzácsavarozva egy festett (!) karosszériarészhez, minkét csavar gyárilag festve! Mi a f...? Lecsiszoltam a csavarfejek "alsó" részét, a kasztniról is a festéket ott, ahol ráfekszik a lap, a fémlap aljáról pedig a korróziót / koszt, és így tettem vissza. Meglátjuk... szól, de mivel a jelenség (protect on) egyáltalán nem megjüsolhatóan jött elő, ezért még próbaüzem van. Hogy a fenébe ment eddig a kocsi egyáltalán? Gyarkolatilag csak a csavarok menetes részén volt kontaktus (ami szintén festve van, de a menetszéleken azért lejött). Lehet, hogy véletlenül használtak fekete csavarokat? Nem hinném... (a fekete tényleg szigetelő anyag volt, multimlterrel csakkolva)
Két kérdés a végére: szerintetek lehet, hogy a nem elégséges földelés miatt volt protect? Ahogy említettem korábban, álló motorral is bírta a nagy hangerőt, de talán az erősítő érzékeny a zavarokra (tolatólámpa, stoplámpa, váltás általi fesz. ingadozások).
A másik: lapos fémlap kasztnira illesztése és rácsavarozása (lásd feljebb) esetében hogyan javíthatnám még a kontaktust? Rézszövet? Valamilyen "puhább" vezető anyag?
uff
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Mérésekkel kiderítettem, hogy az erősítő fesz. csúcsok hatására protectel be. A funkció dokumentálva van, elvileg 16V felett (vagy ekörül) lekapcsol. (emellett van termikus, fordított polaritás elleni és rövidzár-védelme is).
Ami érdekes, hogy miért fordul elő a csúcs. Egy viszonylag jól reprodukálható eset: járó motor, zene megy (hangerő nem lényeges), klíma/ventilátor a maxra, majd klíma kikapcsolása. Ekkor jön a fesz. csúcs (15.3 - 15.4 is lehet, szkóppal néztem, az erősítőnél és az ólom-sarukon is ugyanaz a szitu, tehát nem a vezetékkel / földeléssel van gond).
Az autó tavalyi, akku asszem 45 Ah-s, motor 1.6 benzin, és más elektronikus gondom nincs. Napokon belül ki fogok próbálni egy filléres passzív "túlfesz. védőt", amit az akkura kell kötni (igazi "fekete doboz", Conrad-os, de nem onnan szerzem be - amazonon csupa jókat írnak, elvileg az izzók élettartamát hivatott megnövelni). Aztán lehetne még kicsit több feszt engedélyezni az erősítőben magában egy ellenállás-cserével (TL494 köré épül a táp), de ezt csak ha nagyon muszáj, akkor lépném meg. Érdekes, hogy ilyen magasra ugorhat a fesz...
uff
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -51% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar