-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dtomka
veterán
válasz regener #8791 üzenetére
Akkor én Broadwell-re fogok váltani Kíváncsi leszek a 4790k erősségű Broadwell procira. Jó lenne ha pl 4.5 lenne az alap és 5 ghz re fel lehetne "húzni", ha így lenne akkor pár évre elegendő lenne a teljesítménye a csúcs vga-khoz
(#8790) Crytek
Ha milliomos lennék én akkor is kimozdulnék, mert azért vannak sokkal élvezetesebb és fontosabb dolgok is az életben.[ Szerkesztve ]
-
Dtomka
veterán
Értem, de ez túlzás:
"280X kb semmire nem elég" <<<--- Te már csak tudod, hiszen van olyan kártyád... Azért én elvagyok vele, BF3-4, FC4-ben
Persze, ha van időd, akkor várj, senki nem kerget, de ha meglesz a géped, akkor sztem 1 fél évig nem fogsz kimozdulni a lakásból .[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
280X kb semmire nem elég
Bocs, ezen behaltam.
Egyébként nem tudom érdemes-e a "kimaxolt" játékmenethez ragaszkodni, nem egy játék esetében alig látható eltérés a magas és az ultra beállítás között.
Skylake (ha nekeg kövér IGP kell) elvileg változatlanul 2015 2. negyedévére van időzítve. Kérdés, hogy neked tényleg arra van-e szükséged. Mert erősen úgy néz ki, hogy először az energiatakarékos (=<65W) vonalat célozzák meg.[ Szerkesztve ]
-
Crytek
nagyúr
Teljesen új lesz minden egyedül ami megmarad az a ház SSD-l és HDD-k.
280X kb semmire nem elég. Szart már nem akarok venni és kutatgatni sem akarok.
Csak sajnos pc-n ez úgy fog kinézni kiadok kb 300 ezret rá azt rá fél évre már vadul turkálhatok az optionsba miket kéne levenni hogy ne akadjon.DDR4-re fogok váltani "régi" rendszert már nem akarok építeni. Mivel mondom kb 6-7 évre ez az új gépem lesz majd. (persze ha addig nem megy tönkre valami. (Lekopogom eddig nem volt ilyen)
7time: Játék téren nem sietek sehova. Most is vagy 50 már végigjátszott game várja ,hogy újra immáron max grafikával végigjátszhassam őket.
Én elvagyok 6-7 évig hiszen most is elvagyok. Végigviszek bármit 20 fps alatt is ilyen volt pl a Ryse is. Aztán majd gép upgrade-nél úgyis maxon tudom játszani.[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Dtomka
veterán
Egy 280x/290 is képes erre...de a 290x + simításokkal is megbirkózik.
Ha váltasz vga-t akkor cseréld a következőket is: ALAPLAP+CPU+RAM na meg persze TÁP."De a váltás még odébb van mert se ddr4-es i5 ,se skylake, se 380X semmi "
DDR4 re váltani még korai, persze ha van lóvé akkor hajrá...DDR3 16 GB 2100/2400 bőven elegendő lesz még 1 darabig.
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
nagyúr
válasz stratova #8782 üzenetére
Egyik sincs ,de mivel olvasgatok és látom a játékok nagyszerű elkúrását engine ügyileg nekem nem elég.
Meg ha majd váltok nem 1 évre váltok hanem megint elszüttyögök vele majd 6-7 évig!De a váltás még odébb van mert se ddr4-es i5 ,se skylake, se 380X semmi
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Crytek
nagyúr
válasz Departed #8777 üzenetére
"Tényleg képesek voltak kihozni 128bit-tel a 960-at? "
Amíg az NV a csúcson lubickol és még a vak is a VGA-it veszi,mert csak, addig ha 3 bit-tel hozná ki kb az sem érdekelne senkit sem mert láthatóan viszik a Maxwell-t mintha ingyen volna.
De érthető is mivel a konkurencia szüttyög még a kanyarba sincs miért ne ömlessze a cuccait az nv?Next PC Upgrade: 2022
-
stratova
veterán
válasz Malibutomi #8774 üzenetére
Esetleg a februárra pletykált R9 370X? Elvileg GTX 960 árszint környékére tervezik (ami állítólag hol jobb hol gyengébb FHD alatt mint az R9 2805/280X).
Nekem a szigetek elnevezése nem mond sokat (pontosabban nem határozza meg minden esetben egyértelműen az alkalmazott GCN verziót).
Mellesleg kijött egy R9 285 amiből azóta sem jelent meg R9 285X, netán éppen az érkező kártya miatt nem lesz iyen, vagy a komplett lapka kapja az R9 370X nevet (~átnevezés [Tonga XT])?[ Szerkesztve ]
-
Departed
őstag
válasz Malibutomi #8774 üzenetére
Jelenleg az R9 290 jelentene 100% növekedést 90ezerért. Szerintem a 3-4x teljesítmény elrugaszkodott a leendő új kártyákra, tippre ha a 380 hozna mondjuk 290 teljesítményt 80ezerért, az már elgondolkodtatna. De jelenleg minden szépen fut amivel játszom, igazából nincs bajom azzal hogy éveken keresztül alig van gyorsulás, és ehhez a játékok is alkalmazkodtak (vagy fordítva).
Bár már vettem pár hónapja egy jobb tápot hogy elbírjon nagyobb fogyasztású vga-t a gép, hát az most nagyrészt kihasználatlan, de ez legyen a legnagyobb bajom.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi Poco F6 12/512GB Black || TCL 55C805 QD-MiniLED TV
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Departed #8773 üzenetére
Hát a 7970 hozna 50-100% közötti gyorsulást igen kicsi pénzért. pl Merto last light 27 vs 54fps itt: [link]
A 380X-390X kb. 3-4X gyorsabb lesz már a te kártyádnál, viszont mire 100k alatt lesznek addigra már a tied nagyon elavult lesz.
Tesztek alapján a DA:I olyan 20 fps-t tudott a tiédhez hasonló kártyákon, de ha nem sietsz, meg nincsenek nagy igényeid/tudsz kompromisszumot kötni akkor persze érdemes várni. -
Departed
őstag
válasz Malibutomi #8772 üzenetére
Mint írtam feljebb váltásra 10-20% teljesítmény különbség egyáltalán nem sarkall, inkább 100% körüli kell hogy belevágjak. (pl. anno X1800 ---> HD4850 aztán HD4850 ---> HD6950/70 váltás).
Eddig egyetlen játék futási sebességével nem voltam elégedett maxon - Metro 2033 - de az egyrészt optimalizálatlan másrészt nem is igazán tetszett.
Másrészt mostanában két játékkal játszom összesen sokat: WoT és DA:I, mindkettő futási sebessége is teljesen megfelel a csaknem 4 éves kártyámon, pedig utóbbi elég friss.Szóval számomra jó ideje egy helyben topogás van VGA téren, esetleg majd az R9 380/380X-re ránézek, de csak szignifikánsan 100ezer forintos ár alatt, annál többet nem érnek ezek a videókártyák.
Xiaomi Poco F6 12/512GB Black || TCL 55C805 QD-MiniLED TV
-
#35434496
törölt tag
AMD R9 390X To Launch in Q2 With 4096 Cores Ha igaz a hír akkor még várni kell pár hónapot.[link]
-
HSM
félisten
Nem vagyok teljesen benne ezekben a fizikás dolgokban, de a PhysX el nem terjedésének azért voltak tudtommal más okai is fejlesztői oldalról. Pl. a szándékosan egyszálúra hagyott CPU-s mód, illetve a GPU-kon is csak bizonyos eye-candy effektekre való alkalmazhatósága. Ugyanis míg a régi PhysX kártya teljesértékű gyorsító volt, addig tudomásom szerint a GPU-s megoldás nem az. Ezek együttesen terelték emlékeim szerint a fejlesztőket más fizikai motorok mellé.
-
nagyúr
a nyílt-zárt kérdésnek felhasználói szemszögből nincs jelentősége, nyilván politikailag van, de most a fejlődésről van szó, nem?
míg a másik kb. csak egy jópofa szem-kényeztető, egy teljesen nélkülözhető csomag
no látod, ez itt a nagy tévedés. a PhysX egy teljesen komplett fizikai motor, és pontosan azért lehet csak eye-candy-re használni, mert csak egy gyártó támogatja. aztán ide lehet citálni egy tucat okot, hogy ez miért van így, de ezen a szinten pont analóg a Mantle-lel, és az egy-gyártós mivoltuknak a fő okai ugyanazok.
a különbség elsősorban ott van, hogy az AMD tesz lépéseket ezen okok enyhítésének irányába (ami sajnos szélmalomharc), az nVidia pedig még rá is tesz egy lapáttal (ennek egyik eleme a fentebb említett zártság és a totális kontroll). az eredmény viszont ugyanaz - az AMD szerethető módon nem ér el sikereket a saját technológiája kiterjesztésében, az nVidia pedig g**i módon üzeni mindenkinek, hogy nyitott a pálya, miközben nincs garancia, hogy a verseny közben nem írja át a szabályokat.(#8753) 7time: sorry, de ha csak ilyen nagyotmondó beböfögésekre vagy képes ahelyett, hogy érveket mondanál, akkor tényleg ennyit erről...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
HSM
félisten
válasz daveoff #8765 üzenetére
Kb. 30 percen keresztül ecsetelik a motor fejlesztői, mekkora szívás a Dx-re fejleszteni, mennyire korlátolja a lehetőségeiket, és mennyi felesleges plusszmunka, és mennyire lemaradt a hardverek fejlődéséhez képest. [link]
Persze, biztos csak reklám, megvették őket kilóra...(#8766) -Solt-: A StarSwarm végülis reklám abból a szempontból, amit írsz. Viszont itt a prezentáció, ami azért elég sokmindenről lerántja a leplet.
-
-Solt-
veterán
válasz daveoff #8765 üzenetére
Gondoltam, csak muszáj volt megemlítenem, mert lassan kezd bosszantani... Érik egy szűz winfos, ha utána is csinálja, akkor elkezdek majd komolyan aggódni!
Reklám... valahol az, mert prezentálja, hogy mit lehet elérni vele... de ettől még játék is jön rá tudtommal.
www.smart-bus.hu
-
-
-Solt-
veterán
válasz daveoff #8759 üzenetére
Nálam megoldotta az nv... minden játék beakad, megáll egy pillanatra teljesen változó időközönként... (10-20 perc)
(#8763) daveoff: A Nitrous engine az alapja, játék is jönni fog rá. Egyébként pont az a lényege, hogy megmutatja mit lehet elérni, ha a DX nem korlátoz.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
daveoff
veterán
válasz CsonkaImo #8760 üzenetére
Persze, hogy nem mindegy, semmi nem mindegy. Én pont a Mantle miatt vagyok így az AMD-vel szemben, ahogy. Majd hiszem, ha látom.....
(#8762) HSM: StarSwarm egy marketing anyag, szerintem nyugodtan kihagyhatjuk a képletből....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
És akkor ennyiről szólt a Mantle, itt vége is a történetnek, leveszi a CPU-ról a terhet, és kalap-kabát? Hát nekem ez édes kevés, ahhoz képest, hogy beharangozták. Már több, mint egy éves a Mantle, és készültek rá játékok....
(#8758) Dark KillerX: A megoldás a lagra......NV@DX
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
válasz daveoff #8755 üzenetére
A Mantle-nek semmi gond a jelenlegi formájában, csaképpen mivel kb. egy éve sincs a piacon, még nem készültek rá programok, amik kihasználnák.
Másfelől igencsak szemet kényeztető azoknak, akiknek nincs atomdrága gépük fullos, széttuningolt i7-es procival. Még nálam is CPU-limites volt a BF4 DX-ben, 4,4Ghz-es i5-ön Ultrán, így csak High-on tudtam tolni a 290-es Radeonon. Igencsak kellemes volt utána Mantle+Ultrára emelni, amit így már kirázott a proci a kisujjából másfélszeres tempóban.(#8756) Departed: Az 5850-em több, mint megduplázta sebességben már a 7950-em is... Az 5850-nél pedig nem sokkal gyorsabb a 6970. A 290 meg végképp brutál. A fogyasztása meg túl van reagálva.
900Mhz-en a gyári 950 helyett, -20mv feszen 300W volt a komplett gépem fogyasztása konnektorból BF4 Mantle-ben, ami 80%-on tekerte a húzott i5-öm, és 100%-on a 290-est, és közben gyorsabb volt egy szénné húzott 280X-nél is... De amúgy hamarosan aktuális a 300-as széria, ott sanszosan jöhet pár szimpatikus alternatvía.[ Szerkesztve ]
-
Departed
őstag
Hát én úgy szoktam hogy kb. 2*-es sebessége az új kártyának meglegyen. Jelenleg ez az R9 290-nel lenne meg, de egyrészt 100ezret nem adok ki egy kártyára, főleg nem egy fogyasztásbajnok fűtőműre. Ezért kezdtem el nézelődni hosszú évek után az NVidia házatája felé. (utoljára egy FX5600am volt tőlük extra rövid ideig annyira rossz volt, inkább átmenekültem ATI-hoz, egy 9700 Pro jelentette a megváltást. ), de jelenleg az AMD csak tökölődik meg átcimkéz.
Xiaomi Poco F6 12/512GB Black || TCL 55C805 QD-MiniLED TV
-
HSM
félisten
válasz Departed #8752 üzenetére
Ugyan OFF, de én az 5850-emmel voltam így, 3 évig remekül kiszolgált. Viszont manapság azért már vannak jobb alternatívák, ez igaz a 6970-re is. Pl. egy jobb használt 7950 elég jó ár/értékű, vagy esetleg egy sima 280-as. Nekem amúgy remek szolgálatot tett a 7950/7970/280X, majd utánuk a 290-es az utóbbi 2 évben, újabb, jobb címekhez az 5850 ereje már édeskevés lett volna az általam elvárt magas képminőséggel. Szerintem a 6970-el se lett volna sokkal jobb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Departed
őstag
Valóban nehéz párhuzamba állítani a Mantle-t és a PhysX-et, főleg hogy az utóbbinak van egy jó alternatívája a Havok, míg az előbbi a DX sokéves tökéletlenségét hivatott lecserélni.
A témához szólva egyébként vicces hogy milyen jól elvagyok a lassan 4 éves HD6950@70-emmel, azóta sem sikerült váltásra bíztató ár/érték arányban is megfelelő kártyát letenni egyik oldalnak sem. Anno mennyire megérte 4850-et venni (majdnem csúcskártyát 35k-ért), aztán meg 6950/70et (60k-ért), azóta meg megy az egyhelyben toporgás, meg az "értelmes kártyát kizárólag 100ezer forint fölött" módi.
Xiaomi Poco F6 12/512GB Black || TCL 55C805 QD-MiniLED TV
-
HSM
félisten
Óriási különbség a Mantle és a PhysX között, hogy az előbbi nyílt, míg az utóbbi zárt szabvány. Másfelől az egyik az egy óriási, évek óta létező, valós problémát olda meg, míg a másik kb. csak egy jópofa szem-kényeztető, egy teljesen nélkülözhető csomag.
A GTX480 egyébként szvsz elég jó cucc volt, a fogyasztását, hőtermelését leszámítva. Mondjuk a GTX580-ra már egész emészthetőre kigyúrták, és jó hűtést is kapott.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az Nvidia is volt hasonló helyzetben nem is 1x
saját feature-ök tekintetében tudtommal nem, de cáfolj meg nyugodtan.
persze, mindenki használhatna Mantle-t. meg mindenki használhatna PhysX-et is - ezek szerint az AMD már 7-8 éve hátráltatja a fejlődést?
a GTX480 pedig kis-közepes mértékű bukta volt, későn jött, és túl sok volt vele a gond. ettől függetlenül sokaknak megfelelt, mert gyors volt - ezért lett a bukta mérsékelt, és nem óriási.
fogyasztásoknak kicsit olvass utána
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
7time
senior tag
hogy a 200-as lineup fele feature téren elavult kártyákból áll...
Az Nvidia is volt hasonló helyzetben nem is 1x, most az AMD van ez nem egy tragédia a cég helyzete pedig olyan mértékben érdekel hogy legyen konkurencia és olcsón vegyek VGA-t, jelenleg ha ínovációról van szó az Nvidia az aki hátráltatja mert használhatna mindenki Mantle API-t ami sokkal jobb mint a DX de ebbe most nincs időm, kedvem belefolyni.
Az a leg viccesebb mikor Nvidia fanok szólják meg durván a pirosakat hogy milyen hülyeség egy cég termékei mellett kitartani de a Fermi is fogyasztott 420W amikor az AMD 350 -et.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
a gond mindössze annyi, hogy a meggyőződéses AMD-vásárlók kevesen vannak ahhoz, hogy eltartsák a céget. gyakorlatilag tálcán adják át a vevőket az nVidiának - kijött ősszel a felső kategória, holnapután kijön a közép (ráadásul még csak túlzottan acélosnak sem ígérkezik), és válasz sehol. szép Tőled, hogy lojális vagy, és megvárod a 370X-et, de a túlnyomó többség nem fogja ezt megtenni. az meg csak hab a tortán, hogy a 200-as lineup fele feature téren elavult kártyákból áll...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Dtomka
veterán
"ha te meg a zöldeket szereted akkor vegyél abból" rocket viccelek, ne vedd komolyan! -->Csak nézzél rá szted piros kártyát fog venni (mennyit nyomtam anno Blanka-val SFIIT )
Én egyetértek veled, abban, hogy olcsóbb és még nem mondom , hogy jobb, de újabb technológiát fog képviselni az tuti. Remélem max áprilisban kiadják, bár sanszosabb a június.
-
7time
senior tag
Na jó azért én nyugodt szívvel veszek egy R9-370X 380X VGA-t ahogy sokan mások is innen, csináltam már pár Mantle tesztet és megéri, ha te meg a zöldeket szereted akkor vegyél abból de nem feledd hogy a felárból kifizetek 3-4 évi villanyt az alatt el is avul a kártya úgyhogy nem bánkódok túlzottan, a zöldek csúcskarija meg megint 3000$ lesz azt tegyék a szemükre..
-
rocket
nagyúr
Meg annyit akartam, hogy en nem vennek merget ra, hogy TI 20nm-es GPU lesz.
Sokkal valoszinubb, hogy marad a 28nm.Szerintem szimplan nincs penze es eroforrasai az AMD-nek az NV-vel szembeni csatahoz.
A magas elvarasok a pletyka oldalak altal felfujt lufik miatt vannak, ezen oldalak pletykai azok amikbol a tobbseg konkurencianak gondolja az AMD-t az NV-nek a diszkret GPU piacon.Nagyabol 3 eve semmit nem csinal az AMD a diszkret piacon, pedig a nagy megmondo ember itt PH-n, ugye azt josolta, hogy NV dobja a diszkret GPU szegmenst, ehez kepest folyik a profit mintha csapbol jonne.
#8744: 200-250$ kategoriaban nagyon fontos szempont a fogyasztas.
A konzolos piac egy resze az R600 idejeben is a kezukben volt (ugye az ami fejlesztesi platformja volt a PC-nek a jatekok jelentos reszenel), semmire nem mentek vele, sok evig tarto nyuglodes vette kezdetet, ahol inkabb az arakkal tudtak kartyakat eladni, ami kevesebb profitot jelentett.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
7time
senior tag
Ebben a szegmensben nem az fogyasztás a lényeg, várjuk meg az AMD -t aztán írjuk le, kiosztott már pár kemény pofont a zöldeknek és ne feledjük hogy a konzolos piac is a kezükben van. Most hogy az Nvidia is kihozott egy jobb fogyasztású kártyát a sok hegesztő trafó után még nem ájulok el.
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
GM204 megmutatta, hogy van ertelme a 28nm-nek, szep extra profitot termel az NV ezzel a GPU-val, es elnezve a fogyasztasi adatait az eddigi Maxvell GPU-knak, jol kiveheto, hogy joval alacsonyra lottek be a kartyakat, mint amit tudnanak, igy van meg boven tartalek, ami gondolom kilesz aknazva mire az AMD piacra dob valamit.
Plusz kopogtat mar a GM206, ami valoszinuleg hozza az R9280 teljesitmenyet full HD-ben (szurokkel mar kevesbe), - kb. 50 wattal es joval olcsobb gyartasi koltseggel (ami nagyobb profit az NV-nek es a partnereinek), es ha beall majd az ara 2 hettel a rajt utan, jobban fog fogyni, mint a paksi atomeromu altal szponzoralt felteglak
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Attol meg onmagaban nem lesz sikeres egy termek, mert uj technologiat hasznal.
Pont az R600 az egyik legjobb pelda.NV tarolja a piacot a felso szegmensben, es ugynezki fogja is meg honapokig, plusz mar a kuszobon van a GM200, ha nem lenne eleg a 9800GTX.
Nem ertem az AMD-t, megint beleestek ugyanabba a csapdaba amibe a multban mar tobbszor (az NV is), szenvednek itt a highend GPU-val, ahelyett, hogy inkabb a 150-300$ kozotti kategoriaba dobtak volna valamit elsokent, amire mar raferne egy rancefelvarras az elavult, atnevezett, magas fogyasztasu, melegedo felteglaik helyett.
Ugylatszik nem jo elojel, ha az AMD konzol GPU-t tervez, mert nem jut eleg eroforras a diszkret szegmensre, csak a nyuglodes megy.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Sz_Imre
senior tag
Állítólag Q2 2015 (április-június) fog megjelenni a AMD R9 380X/390X. Ez nem igazán jó hír, azt hittem előbb fog megjelenni (pl.: február-március környékén).
-
Xmister
senior tag
Érdekes dolgokat lehet találni:
[link]
Valószínűleg fake, de ez már a második ilyen a napokban.. -
subpixels
tag
Szerintem inkább az lesz a kérdés: 300w-os kártya ellenére, milyen teljesítmény/fogyasztás aránya lesz? Ebben mennyit tud javulni Amd, mert a Maxwellek most borzasztóan jók.
-
Dtomka
veterán
Egyre biztosabb a HBM az új Radeonon
Egyre biztosabb, hogy HBM memóriával jön a Radeon R9 380XÉn azt hittem, hogy a 380x kevesebbet fog "enni" mint a 280x.
"Az AMD következő generációs csúcskategóriás videokártyája, amelyet régóta R9 380X névvel emlegetnek"
Ezek szerint 390x nem is lesz?Lassanjöhetnének konkrétumok már... -
7time
senior tag
Az a szoftveres fejlesztés, amit elindítottak valójában sokkal több pénzt emészt fel, mintha új hardvereket hoznának, de jelen pillanatban úgy látják, hogy ennek van értelme, mert csak így tudnak a fejlesztők hozzányúlni azokhoz a tartalékokhoz, amelyeket ma nem lehet elérni.
Hatalmas hibát követ el az AMD ha erre az útra lép ahogy a HSA -t is várjuk 4 éve és van 1-2 szoftver ami használja de ki tud róla, játék az 1 szem se ahogyan a LOW-LEVEL konzolos szoftverek sincsenek sehol, a Mantle API az nagyon jó de azt is kevesen használják és ígéretekkel tele a padlás de szoftvert senki sem szeret írni, ha most leállítják a hardveres fejlesztést és elkezdik nyomatni ezt a "szoftverből megoldjuk" dolgot akkor a VGA piac is megy a CPU után, nem értem miért nem tanulnak az eddig elkövetett hibákból, ez a titkolózás is láthatnák hogy inkább káros mint hasznos az Nvidia -Intel messzire kikürtöli mi fog következni és a vásárlók várnak rá mert tudják mire számítsanak, nem jó úton halad az AMD
-
Peat;)
veterán
Abu van valami tervezet mikor adják ki az "új" amd kártyákat? Sima 280-as teljesítmény szintet nézegetem, az nvidia 960 majd kiderül milyen, de elég drága lesz és nem csak az árfolyam miatt. Ha AMD is újít mostanában (nem követtem figyelemmel a terveiket) akkor azt is megvárom, hátha minőségibb kártyák születnek. (sima 280-asra majdnem elcsábultam, de nagyon változó adatokat találtam a fogyasztásra vonatkozóan, az én házam meg elég kicsi hogy ez problémát okozzon)
-
regener
veterán
Ennek az oldalnak eléggé kevés a szavahihetősége, tudtommal még a HBM sincs megerősítve, nem pedig majd egyesével (meg 4esével) küldözgeti az eddigi talán legjobb nyákját, nert ez csak nyákot említ, de hogy a chip mit tud annak mi köze ehez, illetve egy céggel, sőt még felis tüntetik a szállítólevélen hogy ez ety videókártya alkatrész... Aki tudja miaz az a sorozat/modelszám alaplján is tudja.
Ez ilyen Zauba reklám kb, mert ezelőtt még sose hallottam róluk.
-
Werkly
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A hardver fejlesztése valójában egyszerűbb lenne számukra. Megvan az architektúrájuk, még mindig közelében sem járnak az API-k, hogy kihasználják a képességeit, szóval továbbra is élhetnének azzal, hogy átkonfigurálják évente, és arra a konfigra kiadnak három-négy új GPU-t. A probléma ezzel az, hogy semmit sem változtat a piacon. Kapnak a fejlesztők kb. 20%-kal több TFLOPS-ot minden szegmensben, miközben továbbra sem fogják tudni futtatni azokat az effekteket PC-n, amelyeket például a PS4-en igen. Lásd a HRAA a Far Cry 4 esetében.
Az a szoftveres fejlesztés, amit elindítottak valójában sokkal több pénzt emészt fel, mintha új hardvereket hoznának, de jelen pillanatban úgy látják, hogy ennek van értelme, mert csak így tudnak a fejlesztők hozzányúlni azokhoz a tartalékokhoz, amelyeket ma nem lehet elérni.
A mobil szegmensben a fogyasztást semmi sem csökkenti jobban, mint egy low-level API. Ezt te nem tudod megnézni, de a Mantle érdekessége, hogy úgy növeli a sebességet, hogy közben csökkenti a fogyasztást. A Sniper Elite 3-on ezt kipróbáltam már, kb. 50 wattal kevesebbet fogyasztott a gépem, miközben a sebesség 30-40%-kal nőtt.
Neked nem kell arról meggyőzve lenni, hogy kell a low-level API. Nem neked fejlesztik, hanem a fejlesztőpartnereiknek, akik viszont meg vannak arról győződve, hogy számukra egy ilyen irány nélkül a PC nem vállalható platform.
A fragmentáció elkerülhetetlen, nem a low-level API hozza ezt el, hanem az eltérő fejlesztési stratégia, amivel az AMD és az NV dolgozik. Az AMD akarja a low-level API-t, míg az NV nem, ők szándékosan kértek DX11.3-at, mert nem fogják elmondani, hogy miképp lehet az alkalmazásokat GeForce-ra optimalizálni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehet, hogy félreértjük egymást. Tisztázzuk azt, hogy a DX11 pipeline modellje megváltozik. Tehát a különálló pipeline modell eltűnik, vagyis nem úgy működik majd a DX12, hogy a lépcsőkhöz (legyen az shader vagy fixfunkciós) hozzá kell rendelni egy hardver állapotot. Ehelyett lesznek a PSO-k. Maga a futószalag állapotobjektumként lesz reprezentálva, tehát a futószalag lépcsői be lesznek vonva egy objektum alá, amelyek a létrehozásuk után megváltoztathatatlanok. Ezt főleg azért vezette be az MS, mert a hardverek bizonyos DX11-ben még megkülönböztetett állapotokat az eszközszinten valójában egységes állapot alatt kezelnek. Tehát közelebb került az API működése a hardverhez és a sok többletterheléstől is mentesülünk. Ugyanakkor maga a DX12 még mindig megkülönbözteti a vertex, pixel, geometry, akármi shader lépcsőket. Ezeknek megvan a maguk szabályozása, hogy milyen erőforrásokhoz férhetnek hozzá, stb. Ebből a szempontból a Sony PS4 és az AMD saját API-ja másképp működik, mert ott igazából a vertex, pixel, geometry bár logikailag megkülönböztethető, de mindegyik shader ugyanarra képes, ugyanazokhoz az erőforrásokhoz férhet hozzá. Tehát nincs olyan, hogy a vertex shader nem írhat xy bufferbe, ha a fejlesztő írni akar oda, hát akkor írjon.
Arról nincs szó az eddigi leírásokban, hogy a tesszellációs lépcsők a DX12-ben kivághatók lennének. A PS4-en és az AMD API-ján biztosan azok. De igazából már a DX12 PSO is ad arra lehetőséget, hogy olyan formában optimalizálj, ami korábban nem volt lehetséges. Például, ha egy vertex shaderben számolt értékre később biztos nem lesz szükség, akkor az kiszűrhető, és nem kell, hogy a futószalag többi elemét tovább terhelje. Ebből a szempontból a PSO is lényeges előrelépés a DX11-hez képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
nagyúr
Amúgy nem hülyeség amit az amd szeretne, hogy a mostani cuccok jobban ki legyenek használva.
A konzol ugye joval gyengébb csak a felépítése miatt ki tudnak facsarni belőle sokkal többet mint egy 3x olyan drága pc-ből. Szóval csinálják csak (bár mint fentebb is írtam nem sok látszata lesz a dolognak)Szerintem az Amd pont az akinek nem olyan hüde fontos a mobil szegmens. Next genekkel + pc-vel nagyon jól elvannak sőt lehet a nintendóba is ők gyártanak majd vagy mibe. És ahogy kinéz ez az apu cuccos a később érkező konzolokba is amd lesz.Mobil fronton meg nagyon nehéz lesz az intel ellen bármit is kezdeni (Bár én nem értek hozzá csak találgatok)
Next PC Upgrade: 2022
-
TTomax
félisten
Aham,tehát gyakorlatilag nem akarnak fejleszteni,illetve az erre szánt összeg tizedéből akarják megúszni a dolgot,lehet így is csak nem biztos hogy sikerre lehet vinni.Nehogy úgy járjanak mint CPU vonalon,mert akkor nem lesz ami kihúzza őket nullszaldóra.
Fejleszteni mindig van mit,és kell is,ha mást nem akkor a fogyasztásból kell lefaragni,hogy a mobil szegmensben is labdába rúghassanak.Én továbbra sem vagyok meggyőzve arról,hogy nekünk kell a low level api... a dx11-röl is pontosan ezeket olvastuk,meg a 10.1-röl is... én még bőven emlékszem amikor ujjongás övezte a DX-et,mert az mindent támogat,egy szűkülő piacnak minden hiányzik csak a fragmentnáció nem.★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
nagyon jó, hogy a "shader lépcső" kifejeztést használtad - pont ez a legnagyobb baj, hogy egyáltalán létezik ilyen fogalom.
most komolyan azt mondod, hogy a DX12-ben kötelező lesz az eddigi merev pipeline, többek között a 3 lépcsős tesszelátorral? akkor az minden lesz, csak nem low level. az teljesen logikus lépés, ha opcionálisan megmarad a jelen modell, hogy aki nem akar űrhajót építeni, az az eddigi tudásából dolgozhasson, de ha flexibilitásban annyit sem fog tudni, hogy a "csövet" átkonfiguráld, akkor az nagy lószar lesz, nem előrelépés.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #8718 üzenetére
Írtam korábban, hogy az AMD-vel erről beszélgettem nemrég. Lesznek új hardverek, nem tagadják, de a mostani hardvereket elég jónak tartják és arra koncentrálnak, hogy elérhető legyen a tudásuk a fejlesztőpartnereiknek. Sajnos annyira lemaradt a szoftveres oldal, hogy ebben rejlik most messze a legnagyobb innováció lehetősége. Például nagyon fontosnak tekintik, hogy az olyan konzolos innovációk elérhetők legyenek PC-n, mint a HRAA, mert hiába a gyorsabb hardver, ha az említett kiemelkedő minőségű és hatékonyságú AA-t nem tudod aktiválni PC-n. Úgy látják, hogy az nem segít a PC-nek, ha jön egy még gyorsabb VGA, és eközben nézegeted, hogy a konzolon milyen innovatív eljárások születnek, amelyeket nem érhetsz el PC-n dacára a TFLOPS-oknak
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sosem tervezték. A 28 nm-es node a GPU-knál jobb, mint a 20 nm-es. Lassan másfél éve lehet tudni.
A WCCFtech egy hihetetlen kókler banda, akik abszolút nem értenek ehhez az egészhez, de rengeteg fals pletykát gyártanak. Tőlük átvenni bármilyen információt igen nagy öngyilkosság, mert 90%, hogy hibás, vagy ha az információ nem is volt az a hírben már hibásan írták meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dtomka
veterán
"... a korábban tervezett februári-márciusi időszak helyett április vagy május környékén jelenhetnek meg..."
Csúszik a csíkszélesség váltás az AMD-nél és az Nvidiánál -
-
Joe.36
addikt
R7 260X nél csak film nézés közben (VLC) elmegy a kép időnként, ez nagyon változó... van hogy órákig nem... nem mindig... néha aztán fagyi... Valakinél már fordult elő ilyesmi ?
Játék közben soha! Vagy ha használom, pl netezek.... soha!
Csak ha magában elvan és filmet nézek! Lehet hogy bekavar valami energia takarékos funkció ? De más kártyával még nem tapasztaltam ilyet soha...A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Senki sem a compute shadert bírálja, amikor a bajokról beszél. Sőt, ez a shader lépcső segít abban, hogy begyorsítsák a programot. Az egyetlen fejlesztés, aminek igazából haszna volt a DX11-ben. Ellenben jött még számtalan újítás. Például a deferred context, amit mindenki, ezen belül ma már maga a Microsoft is rossz megoldásnak tart.
Az eddigi pipeline nem fog lebomlani a DX12-vel. A Microsoft csak az Xbox One-on engedi meg az egyszerűsített erőforrás-kezelést, ami minden shader lépcsőt egységesnek tekint.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
igen, tudom, milyen egy sokszázezer / többmillió dolláros méretű szoftverprojekt, vezettem párat minél komplexebb a történet (márpedig egy 3D motor elég komplex), annál inkább érdemes prototípusokat gyártani az elején, és feltérképezni velük a határokat, legalább nagyságrendi jelleggel. ebből (akár mellékhatásként) kijönnek a DX-problémák is, és ez alapján meg lehet hozni a szükséges döntéseket. de már megint a jelenről beszélünk, és nem 6-7 évvel ezelőttről, amikor ez a probléma még minimális szinten létezett
engem nem nagyon érdekel, hogy ki mennyit szívott a DX11-es kóddal. tudod, hogy miért? amikor megjelent a DX11, akkor a szakma nagy része ujjongott, a pH!-n minden azzal volt tele, hogy kompjútséder hűdekirály. én akkor annyit fűztem a sztorihoz, hogy szerintem egy félmegoldás ez a lépés, meg kellett volna lépni a már akkor is 10+ éves raszterizációs pipeline lerombolását. most végre megtörténik, aminek nagyon örülök - szóval engem felesleges győzködni, hogy jók az új API-k. hoznak majd nyilván új problémákat, de a jelen modell már iszonyú mocsaras, abból kell lépni valamerre.
AI téren nem érdemes mindig az ügyes exkluzívokkal jönni, mert azok a kivételek. a normának kellene javulni, jelentősen.
@Crytek és @ALONSO11: azt nem értem, mit bírtok ennyit kínlódni az AAA-s helyzeten. olyan mennyiségű k**va jó, alacsony gépigényű játék van PC-re, hogy igazi játékosparadicsom most a platform, szerintem sosem volt ennyire jó a helyzet. inkább játsszatok
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ALONSO11 #8704 üzenetére
Az AMD API-ja egy éve létezik. Hat játék jelent meg rá és 100 fejlesztő dolgozik vele. Az eredeti terv kb. 20 fejlesztő volt, de láthatóan kell az iparnak ez a szemlélet.
Az NV-nek semmi baja, szóba sem került az NV ebben a topikban.
Ami szóba került, hogy a szabványnak van baja, például az, hogy a Dragon Age Inquisition nem stabil DX11 alatt. [link] - ez már veszélyezteti a PC-s játékpiacot, mert mégis ha megveszel egy játékot és fagy, akkor mit tennél? Sokan a Radeont már meg sem próbálják, hiába csinált nekik az EA egy alternatív módot az AMD API-jára. Egyszerűbb menni konzolra.
Csak egy dolgot kell figyelembe venni. Az, hogy egy modern játékot nem lehet megírni teljesen stabilra DX11-re, drámaian veszélyezteti a PC-s játékpiacot. És mondhatjátok azt, hogy bénák a fejlesztők, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a felhasználóknak elege van a PC-ből, abból a tökölésből, hogy optimalizálatlan vagy nem stabil játékokat kapnak. Ezekről csak a vak nem akar tudomást venni. Az a helyzet, hogy egyszerűbb, ha elfogadjuk a fejlesztők indokát, hogy konzolra miért megy nekik az, ami a PC-re nem megy. Főleg azután, hogy bizonyították is idén, hogy PC-n is megy, csak nem DX11 alatt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dtomka
veterán
Kezd zavaró lenni a sok negatív hozászolásod!
"NASA gépen is akadozó **arok csak MERT azért"
Ha a profilodon lévő géppel a mai játékokat full grafon szeretnéd játszani (és nem lenézésképpen írom!) akkor nagy csalódás fog érni.
Igenis a mantle elindított valamit, és lesz látszata/eredménye. Az AMD ócsárlását meg ne ebben a topicban tedd, mert azzal minden tulajt sértegetsz és (te) lenézel!
Köszönöm! -
Crytek
nagyúr
Minek érveljek? Én csak egy kis nyomoronc vagyok aki nem ért az ilyen témához.Én csak szimplán látom , hogy minden ami nem konzol az nagyon le van kakkantva. Szóval Abu is ajnározhat minden fejlesztőt az egekbe amíg ilyen hulladék portok jönnek pc-re mint amik.Szóval egyelőre hiszek a szememnek meg a teszteknek hogy szarok a portok mintsem HOGY MAJD NA AZ AKKOR. Aha majd ha lesz olyan akkor emelem kalapom hogy ez igen tényleg valóban.De ez még olyan messze van mint én az angoltól.
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Fair Áron / AMD Radeon Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- ASUS ROG STRIX Geforce RTX 3080 Ti OC 12GB GDDR6X 384bit
- Garanciális ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC 20GB GDDR6 Videokártya
- Garanciális EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit Videokártya
- BESZÁMÍTÁS! MSI GAMING X TRIO RTX 3070 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest