Hirdetés
- Apple szerviz topic: iPhone, iPod, iPad, MacBook, iMac
- HDD probléma (nem adatmentés)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple MacBook
- CPU léghűtés kibeszélő
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
"De ha ezt a kódot a GM204-en futtatják, akkor az a Hawaii GPU teljesítményének a felére sem képes, holott ugye DX11-ben nagyjából egymás nyakán vannak."
Biztos, hogy ennek semmi köze a GM204 borzalmasan szűkös 256bites buszához? Én nem zárnám ki, hogy míg DX alatt a radeon nem használja ezt ki pariban vannak, de a további gyorsulásnak már útjában áll a busz... -
daveoff
veterán
Tehát tök mindegy, hogy DX12, vagy Mantle, nagyjából azonos sebességre képesek, a fejlesztő eldönti melyiket válassza, és ennyi. Akkor AMD-nek ez nagy előnye lehet a jövőben, hogy mindkét API-t kezeli. Jól gondolom?
Vagy minden program DX12-es lesz, és a Mantle megmarad opciónak? Vagy lesznek only Mantle programok is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PC-t sosem fogják olyan alacsony szinten programozni mint a konzolt. Szóval itt elég azt elérni, hogy nagyjából meglegyen az a kihasználási szint, ami eddig megvolt, vagy valamivel több, ha lehetőség van rá.
A PC-n egyébként pont azért tartják most tovább itt a hardvereket, mint korábban, mert azokat ki kell tanulni. Egy VGA-t akár két-három évig is fogalmaznak majd a jövőben, mert a low-level irány mellett sokkal előnyösebb, egy alap hardvert kínálni, és évente mutatni a fejlesztőknek valami trükköt. Persze átnevezés lehet, sőt lesz is.
Egyébként a PC-t is programozhatnák a jövőben olyan alacsony szinten, mint a konzolt, ehhez az kellene, hogy a gyártók vállalják, hogy 5-7 évig nem fejlesztenek új hardvert, de ez egyelőre álom kategória, szóval ma inkább a 2-3 éves ciklus a realitás, és az arra vonatkozó felületes tanulás.(#8891) Crytek: Aki tudja, hogy nem fog optimalizálni, az ne nyúljon hozzá a low-level API-khoz. Ezért lesz DX11.3 is, az is elérhető lesz majd az Xbox One-on.
Egyébként nem olyan bonyolult ez. PC-n már csak három gyártó van, akiket számításba kell venni. Ráadásul az Xbox One kód eleve GCN optimalizált, tehát azt csak javítgatni kell, vagyis a tényleges munka igazából két gyártóra csökken. -
7time
senior tag
azt a célt szolgálja majd, hogy a fejlesztők megtanulják hogyan kell vele bánni. És nagyjából fél évre rá jön az igazi generációváltás, amikor már a programokat optimalizálták az új architektúraverzióra. Ilyenkor az eredetileg kiadott lapkát is fel lehet javítan
De jelenleg a fejlesztőknek évekbe telik (lásd a nextgen) ameddig megtanulnak egy architektúrát hogyan fog ez 6 hónapra csökkenni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #8888 üzenetére
Igen. A Tonga jóval többre képes, csak úgy kellett paraméterezni, hogy ne legyen sokkal jobb a Tahiti VGA-knál. Az R9 285 azért volt fontos, hogy a fejlesztők arra tudnak optimalizálni low-level kódban, és az a kód automatikusan jó lesz a Carrizo, Fiji, Iceland termékeknek.
Az AMD és a Microsoft lényegében ugyanazokat a problémákat látja a low-level irányban. Lényegtelenné válik a hardverek nyers teljesítménye, mert nagyrészt az határozza majd meg a végső sebességet, hogy az adott programozó képes lesz-e olyan munkát végezni a motor felkészítésében, mint amit ma a gyártók a driverekkel. Mert ugye a programba átkerül minden, amit eddig a driver automatikusan megoldott. Valószínűleg az lesz a jövő tervezési modellje, hogy minden generációváltás előtt ki lesz adva egy új architektúraverzióra épülő lapka, aminél nem számít, hogy mi lesz az eredmény, mert csak azt a célt szolgálja majd, hogy a fejlesztők megtanulják hogyan kell vele bánni. És nagyjából fél évre rá jön az igazi generációváltás, amikor már a programokat optimalizálták az új architektúraverzióra. Ilyenkor az eredetileg kiadott lapkát is fel lehet javítani.
Most már azért vannak eredmények a DX12-ből is, így körvonalazódik, hogy mire lehet számítani. A Nitrous motor esetében az eredeti Mantle kódot DX12-re átültetve lényegében semmi gondja nincs a Hawaii GPU-nak. Nagyjából olyan gyors, mint Mantle módban. De ha ezt a kódot a GM204-en futtatják, akkor az a Hawaii GPU teljesítményének a felére sem képes, holott ugye DX11-ben nagyjából egymás nyakán vannak. Ergo borzalmasan számít az, hogy a programozó a low-level kódot optimalizálja minden egyes architektúra minden egyes verziójára. 20-50%-os mínuszok jönnek, ha ezt valaki nem teszi meg. És itt az Xbox One kódra is igaz ez. Ha azt átmentik a PC-re módosítás nélkül, akkor az a Hawaii GPU-n jó lesz, de a többi GCN-en befigyel majd egy 10-20%-os hatékonysági mínusz, míg a többi architektúrán 50%-os deficit is lehet. Szóval nagyon fontos lesz a jövőben, hogy legalább fél évvel korábban kapjanak gyakorlatilag kész hardvert a fejlesztők abból az architektúraverzióból, amire épül majd az új generációs sorozat. -
stratova
veterán
Abu: Tonga eddig elég pepita felállásban került piacra:
R9 M295X: 2048 SP 128 TMU 32 ROP 850 MHz + 256 bit eff. 5448 MHz 4 GB
R9 285: 1792 SP 112 TMU 64 ROP 918 MHz + 256 bit eff. 5600 MHz 2 GB
(OC kép a helyi tesztből)Firepro W7100: 1792 SP 112 TMU 64 ROP ~920 MHz + 256 bit eff. 5 GHz 8 GB
Tehát a teljes lapka 2048/128/64 256 bit lehet, GTX 960 TI ellen illene az "egészet" bevetni nem?
-
Televan74
nagyúr
A Tonga XT -re leszek kíváncsi.Megnézném mit tud a Kaveri mellett teljesíteni,a második gépben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #8881 üzenetére
Nem. Egyszerűen előbb a szoftveres kérdéseket akarják megoldani. A Fiji is kész van már, csak várni kell a HBM-re. A Tongát meg majd átnevezve eladják. De idén a legfőbb cél akkor is a szoftverfejlesztés. Ez kritikus fontosságú.
Ami nagyon nem halad a tervek szerint az a Mantle első verziójának lezárása. Már rég publikussá kellett volna tenni az 1.0-t. Viszont ezt nem tudják megtenni, mert az eredeti útitervet az AMD a saját munkájához szabta, viszont beesett számos játékfejlesztő és elkezdtek az API-hoz kiterjesztéseket írni. Ez nem baj, mert ennek az API-nak a célja a fejlesztők kiszolgálása, de a publikálást megnehezíti, ha folyamatosan jön egy programozó a "mi lenne, ha még ezt a problémát is megoldanánk" szöveggel. Itt el vannak csúszva. -
Dtomka
veterán
Nem értem, hogy miért nem "karolja" fel öket valaki, vagy valamelyik cég...annyi milliárdos van a világon.....és legalább értelmes dolgokra költenék a pénzüket. Lehet butaság, de én örülnék, mert ha az AMD akkora lehetne, mint a konkurens cég, akkor igazán beszélhetnénk versenyhelyzetről, aminek mi vásárlók innánk meg a levét, de ez esetben jó értelemben
!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #8864 üzenetére
Ezt nem érdemes így kimondani, mert ezek a low-level API-k pont azt csinálják, hogy elérhetővé teszik a memóriát a programozóknak. Eddig az API-k ellentétesen dolgoztak. A fejlesztő hozhatott létre puffereket és a szükséges allokációt az API a driveren keresztül elvégezte. A programozó csak ezeket láthatta és kezelhette, de a valós munkát a driver végezte vagyis a memória el volt rejtve. A low-level API-kkal ez mind ki lett vágva. A hardver inicializálásánál a program megkapja a memóriát, azt csinál benne a fejlesztő, amit akar. Itt jön az, hogy mindent nekik kell megírni és látható, hogy bizonyos allokációs technikákkal jobban is lehet bánni a memóriával, mint ahogy a Sniper Elite 3 teszi. Ott bár a memóriahasználat DX11-hez hasonló, de nő a textúrák minősége. Hasonló modellt vezetett be a Dragon Age: Inquisition is.
Mivel a tartalom minősége nőni fog, így ezek sem lesznek igazán jó alternatívák a jövőben. Főleg az Xbox One miatt olyan koncepciók kerülnek előtérbe, amelyek kevés memóriát igényelnek. A virtuális textúrázás a mostani API-ban ugyan elérhető, de nagyon rosszul működik. Egyszerűen az a gond vele, hogy maga a tartalom törlése rendkívül költséges, tehát lényegében van egy funkció a DX11.2-ben, ami használhatatlan, mert túl magas többletterhelést jelent. A low-level API-kkal ezek a funkciók ugyan eltűnnek, de mivel a programozó mostantól teljesen látja a memóriát és úgy kezeli, ahogy akarja, lehet a GPU-ra írni egyéni virtuális textúrázó rendszereket. Ez a két új konzollal és a legtöbb mai GPU-val (Gen8, Fermi, Kepler, Maxwell, GCN) simán megoldható. Persze a texturalapok külön memóriaallokációt igényelnek, ami limitáció, de például nem kell sokat frissíteni a modernebb hardvereken, hogy több textúralap is tárolható legyen egy allokációban. Ez lényegében teljesen új irányt nyitna meg a textúrák tömörítése szempontjából, radikálisan csökkentve a memóriaigényt. Volt tervezet a Khronosnál a szabványos sparse texture kiterjesztésük kiegészítésére tile-pool támogatással, de elvetették, mert az elmúlt év tavaszán még nem támogatta semmi ezt a technikát hardveresen. De a Radeon R9 285 (aka Tonga) ma már támogatja, és igen nyilvánvaló, hogy az elkövetkező két év során a többi gyártó is beépíti, tehát érdemes foglalkozni a kérdéssel. A konzolokon is megoldható pár alternatív opció, hiszen van egységes memória.
Ezek majd alapvető technikák lesznek, hogy növelni lehessen a textúrák minőségét úgy, hogy töltőképernyőket se kelljen használni. Persze utóbbi majd megint igényel fejlesztéseket, hiszen a tartalmat ki kell kódolni stb., ami megint para, de ezekre PC-n is lesznek megoldások. Elsőként az új API-kkal felszabaduló temérdek processzoridő, majd az IGP-k befogása, és így tovább, ha esetleg gondolkodnánk fixfunkciós technikákban. -
rocket
nagyúr
válasz
#35434496 #8875 üzenetére
R600-ra is volt ido, aztan mar tortenelem, hogy mi lett belole.
Ha fogadnom kene, a ceg helyzete, a mult tortenesei alapjan, akkor egy centet nem raknak arra, hogy mire megszulik a Fiji-re epulo VGA-t az lesz a leggyorsabb 1 GPU-s az aktualis es kozeljovo szoftvereiben. (tehat nem 2017-re gondolok mire lesz a piacon kb. 3 darab DX12-es jatek, a Fiji meg levelnehezknek lesz jo bennuk az akkori jelen DX12 kartyaihoz kepest.)
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi #8874 üzenetére
Remélem ez az idő elég lesz nekik arra, hogy valami igazán nagyot alkossanak mind teljesítményben mind fogyasztásban.
-
rocket
nagyúr
válasz
Malibutomi #8866 üzenetére
Nagyon ugytunik, hogy tobbet fog kesni a Fiji a G204-hez kepest, mint anno az R600 a G80-hoz kepest, plusz eleg valoszinu, hogy a G200 lesz addigra az ellenfel teljesitmenyben.
Deja-vu
-
rocket
nagyúr
Iszonyat nagy gaz van a cegnel, erre bejelenti januarban, hogy honapokig semmi ujdonsaggal nem jelentkeznek, gratula
Inkabb egy csontot kellett volna dobni a medianak, hogy legyen egy kis hype, ami nyujt nemi remenyt a potencialis vasarloknak akik esetleg kivarnak, pl. mutatni egy wafert, ami tele van Fiji GPU-kkal.
Ennyi eszuk sincs.Ezt a fajta kincstari optimizmust mar hallottuk parszor az AMD CEO-k reszerol az elmult evekben, de csak egyre melyebre sullyednek, igy folytatjak nehany negyedeven belul likviditasi problemak lesznek, es nem nagyon van mar mit eladni.
Azt se veszi figyelembe a kedves CEO, hogy az edes keves nem irnak esetleg piros szamokat a 2. negyedevtol, nehany 10millio dollaros/negyedev profittal nem tudnak felzarkozni.Ennyire dilettans ceget en meg nem lattam, nem ertem miert nem veszik eszre, hogy tulzott innovaciobol nem lehet megelni, profitra kellene inkabb gyurni a jelennek es a kozeljovonek megfelelo tudassal, es nem olyan termekekre, amikhez evekig nem vagy alig lesz szoftver, mire meg igen mar elavulnak es lesz jobb helyettuk a konkurenciatol is.
Iszonyat nagy makjuk, hogy az Intel-nek szuksege van az AMD-re, es mindenaron a felszinen fogja tartani, de csak husnelkuli csontokat kapnak majd, hogy nehogy ehen haljanak.
-
Dtomka
veterán
"a Radeon R9 300-as sorozat tagjai, amelyek már a következő generációt képviselik. A teljesítmény szegmensben az R9 380 száll harcba a rivális megoldásokkal szemben – ez a videokártya rengeteg érdekességet tartogat. A pletykák szerint a fedélzetén lapuló GPU 4096 GCN 1.2-es stream egységet kap, ami brutálisan soknak tűnik, hiszen az R9 280X esetében pont feleennyi shader áll rendelkezésre, az R9 280 pedig csak 1792 stream egységgel gazdálkodhat. További érdekesség, hogy a fedélzeten 4 GB-nyi rétegzett fedélzeti memória is helyet kap (HBM – High-Bandwidth Memory), azaz a memória-sávszélesség aligha lehet gyenge láncszem. A teljesítmény kategóriában harcoló R9 380 mellett egy középkategóriás, a kereskedelem fő áramába szánt megoldás is érkezik, amely a Trinidad kódnevet viseli és a Curacao utódjaként tarthatjuk majd számon. Ez a videokártya a 200 dollár körüli árkategóriában foglalhat helyet."
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi #8866 üzenetére
És nem igazán szeretem ezeket a hybrid cooler megoldásokat.
-
Anubris
őstag
válasz
Malibutomi #8866 üzenetére
hybrid cooler- nah most ez mi lehet, olyan mint a Poseidon, hogy vannak rajta ventik, de vízre lehet kötni, vagy mint a 295x?
Nem egy olcsó megoldás mindenesetre, de jól hangzik. -
Malibutomi
nagyúr
[link]
Fiji XT has a die size of 550mm², rocks GCN 1.2 and HBM, releasing before Computex 2015 – Alleges Italian Report -
Anubris
őstag
Engem az lepett meg, hogy csak Q2-re várhatóak az új kártyák. Elég sok időt hagynak az Nv.nek lefölözni a piacot, ráadásul mire kiadják az új kártyákat, már az Nv-nek is van bőven ideje az új változatokon dolgozni, így elég valószínűsíthető, hogy amint megjelenik a 980-at verő AMD csúcskártya pár hónapra rá már érkezik is valami Ti vagy más jelzésű változat.
Azon is csodálkozom, hogy megint 4gb Vram lesz, mert bár FHD-ra még egy ideig elég de már 1440p-n hamarosan elkélhet a több vram. -
stratova
veterán
válasz
Malibutomi #8856 üzenetére
Itt érdemes figyelembe venni, hogy Nvidia külön lapkát tervezett munkaállomás/szerver és asztali vonalra, ezzel szemben AMD azonosat használt. Emiatt a dupla pontosságú feldolgozók csökkentésével nem tud annyit spórolni.
DP/SP (asztali-otthoni felsőház):GCN 1.0: 1/4 [Tahiti]
GCN 1.1: 1/8 [Hawaii]
GCN 1.2: 1/16 [Tonga]*
Kepler: 1/24 (Titan:1/4 )
Maxwell: 1/32 (Titan:?) -
7time
senior tag
válasz
Malibutomi #8860 üzenetére
Az a baj hogy ebben a stádiumban annyira nem tudunk semmit hogy meg a találgatás is hülyeség, legalább ha tudnánk pontosan milyen számozású VGA-ra számíthatunk akkor már lehetne kalkulálni meg árakat is, általában -20% árban a hasonló tudású VGA az AMD kínálatában, tehát egy GTX 970 verő cucc valamivel 100k alatt marad, ha megközelíti vagy megveri a gtx 980 akkor 150k.
-
Crytek
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #8857 üzenetére
Nv-t csak akkor vennék ha a 380x nek nem sikerülne elverni a 970et azonos áron.De mivel majd rá fél évre jön ezt nyugodtan kizárhatjuk.NV nál egyedül a physx ami érdekel mert látványos.Én nem vagyok se amd se nv fan ,azt veszem ami éppen nekem jobb ár/ teljesitmény miatt.
Szóval epekedve várom a teszteket és az árazást. -
7time
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #8857 üzenetére
Arra gondol hogy a Radeonok majd leverik az árakat de addig még sok van, nem is biztos hogy az Nvidia egyből árat csökkent.
-
Malibutomi
nagyúr
Ha tippelnem kellene, az adatok alapján, akkor azt mondom egy 10-15%-al lehet gyorsabb mint a 980, ezzel hoznák is a szokásos adok-kapok átlagot. Persze ez csak spekuláció. Ha ez a 380x akkor 99% lesz 390x is, mivel csak tavaly vezette be az amd ezt a számozást igen valószínütlen hogy változtatnának rajta.
Viszont ha tényleg annyival gyorsabb csak, és 300w lesz a TDP akkor nem csinálták meg a házifeladatot AMD-ék. Illetve felemás eredmény, mert ugyanannyi fogyasztással a 290x-nél 30%-al gyorsabb az szép, a 980-hoz képest viszont még lenne dolguk. De majd meglátjuk, ha a teljesítmény meglesz a teljesítmény/fogyasztás pedig le tud menni félútra a 290x-980 közé, akkor szerintem jó. -
Interceptor
addikt
"280X kb semmire nem elég" Ez azért nem teljesen igaz, Divinity Original Sin fullon(60fps), Kingdom Come Deliverance optimalizálatlan alpha full grafon 40-45 fps átlag rohangált, volt ahol 60fps(cry engine 3 hajtja éjszaka néha leesett 30-ra), Assetto Corsa full grafon folyamatos bőven 60 feletti overkill.
Casual cuccoknál a Tomb Raider Tressfx-el is tudta magas beállításokkal a 40-50 fps-t(itt ott 60fps), néha 40 alá beesett, vagy ott van a Dead Rising 3 általában 50fps-el futott, de éjszakánként a plusz effektek miatt néha leesett 30 ra is, TES5 60fps csontra karakter modokkal(ENB-t nem használok). Persze élsimítást általában offolom full hd-hez. Dofot, blurt szoktam még kilőni ahol lehet, mert véleményem szerint semmire nem való effektek. Végeredményben jó ez a 280x még.
-
Crytek
nagyúr
Száz éve várok már gép upgrade-re ,de ezek az utolsó hónapok így is kínszenvedések már
Nvidia helyébe megvárnám az amd-ket majd másnap hogy egy -40%-os price dropot zúdítanék a 970-980-akra
(Úgyis rettentő jó bevételük van nem hatná meg őket a kiesés ami a leárazás szülne) Aztán a nép meg csak kamillázna
-
7time
senior tag
Az a gond hogy túl sok a sötét rész a dologban, lehet hogy lesz R9-370X és R9-385X ezek lennének legalábbis az utolsó a GTX 970 verők és átlag embernek is elérhetőék, de az is lehet hogy ezzel az R9-380X lesz a legnagyobb kijelentésekkel csak félrevezetik a népet, ne feledkezzünk meg a Samsung új GDDR5 8bites csodájáról sem, kisebb kártyáknál azt is használhatják.
players111 Azt elhiszem
-
#35434496
törölt tag
Van valami hír a fogyasztásra vonatkozólag? 7time Hanyatt esünk?
-
KillerKollar
őstag
válasz
stratova #8841 üzenetére
Ha a 390X a Titán ellen jönne és ugyanannyira overpriced lenne,akkor az volna a logikus ha azt jelentenék be először,mert ahhoz sokkal gyorsabbnak kell lennie a 390-nél vagy a 380X-nél hogy azt érje meg megvenni,hogyha az utóbbi kettő jóval olcsóbb lesz.Nvidia is így csinálja,kiadja a középkategóriás GM204-esket felső kategóriás áron,aztán most majd kiadja a GM200-at aranyáron Titánként,fél évre rá meg gondolom jöhet a Ti ami kb ugyanazt tudja majd mint a Titán,sőt a 780 Ti még gyorsabb is volt az eredeti Titánnál,csak az már sokkal normálisabb áron lesz(persze a zöldeket ismerve az se lesz olcsó,de a Titánhoz képest mondom).De ha már van egy 380X hasamra ütök 600 dollárért,akkor hiába adnak ki rá két hónappal egy 390X-et 1300ért hogyha csak 20%-al gyorsabb nála,nem éri meg megvenni,csak egy nagyobb kis rétegnek,viszont a Titán esetében akik nem butított chip-es maxwellt akarnak és nem képesek kivárni a 980 Ti-t azok meg fogják venni ha van rá pénzük.Plusz ahogy olvastam az AMD nem áll túl fényesen anyagilag és elvileg agresszívan akarják majd árazni a 300-asokat,na meg az se tett jót nekik hogy már vagy 3 hónapja kint van a 980/970 meg most jött ki a 960 is,nekik meg még mindig sehol semmi és a több mint 1 éves kártyáikat próbálják olcsóbban eladni.
-
#35434496
törölt tag
Troll on! Majd júniusban bejelentik, hogy kicsit csúszunk!
-
daveoff
veterán
válasz
stratova #8841 üzenetére
Szerintem simán benne van az is a pakliban, hogy az AMD is előáll valami brutál egy GPU-s csodával "horror" áron, ez lenne a 390X, a GM200 ellenfele. Miért ne tenné? Legalább konkurenciát állítana abban a szegmensben is. Szerintem az is benne van, hogy a jövőben hanyagolni fogják a két GPU-s szörnyetegeket, Abu szerint DX12 egyelőre nem is támogatja a több GPU-t.
-
stratova
veterán
válasz
KillerKollar #8839 üzenetére
Szvsz onnantól, hogy R9 290X már az egy GPU-s csúcsot jelentette s nem készült belőle 2 GPU-s referencia, aligha lesz R9 390X 2 GPU-s.
Ha már találgatunk, erről az elképzelésről vélemény?
R9 390X ~ Titan X (GM200)
R9 390 ~ GTX 980 Ti (GM200)
R9 380X ~ GTX 980 (GM204)
R9 380 ~ GTX 970 (GM204)
R9 370X ~ GTX 960 Ti (GM206)
R9 370 ~ GTX 960 (GM206)A párosítás persze csak találgatás és R9 285 - GTX 960 viszony is megkérdőjelezi, hogy R9 370X milyen szintet képvisel. Utóbbi lapkára 1536:96:48 256 bit 900/5000 Mhz-et rebesgetnek. Így csökkenne az SP/TMU mennyisége ellenben nőne a ROP blokkok száma (ezt növelte meg komolyan Nvidia a GM204 esetében is Keplerhez képest).
R9 370X (GCN 1.2) 1536:96:48 256 bit GPU: 900 MEM: 5000 MHz ?
R9 285 (GCN 1.2) 1792:112:32 256 bit GPU: 918 MEM: 5500 MHzGTX 960 Ti (SMM) 1280:80:48 192 bit GPU: 1100/1200 MEM: 7010 MHz ?
GTX 960 (SMM) 1024:64:32 128 bit GPU: 1127/1178 MEM: 7010 MHz -
7time
senior tag
válasz
KillerKollar #8839 üzenetére
390X ha valóban olyan acélos lenne semmi értelme 2 GPU -s VGA gyártani.
-
KillerKollar
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #8832 üzenetére
Ha a 380X a csúcs egy GPU-s akkor gondolom a 390X lesz majd belőle a dual GPU-s változat,általában a legerősebb egy GPU-s kártyával szokta kezdeni az AMD a sort,bár volt már kivétel,pl a 6850/70 előbb jött mint a 6950/70 ha jól emlékszem,de akkor gondolom a 380X megjelenésével ezt a kérdést tisztázni fogják,hogy lesz-e még ennél combosabb single GPU kártya ebben a generációban vagy sem.
-
daveoff
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #8836 üzenetére
Vagy inkább 500$, 290X is ott kezdett. Még így is simán olcsóbb lenne a 980-nál
-
Dtomka
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #8832 üzenetére
Te/ti mit gondoltok mennyi lesz a 380x kezdő ára?Találgassunk, ha már ez a topic címe
Én 100k ra tippelek, persze ha kevesebb lesz az nem probléma, sőt... -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Anubris #8829 üzenetére
Pedig neked van igazad, mert a 380X-re vonatkozik a 4,096 GCN 1.2 és a 4 GB HBM. Ennek az ára ismeretlen, de olyan 400$ környékére lehet számítani.
A másik a középkategóriás kártya, a "Trinidad" chippel, ami a "Curacao"-t (270, 270X) váltja majd 200$ körüli áron.
A 380X-et a performance szegmensbe sorolja, vagyis fenntartja a lehetőséget egy magasabb kategóriás kártyának.
-
7time
senior tag
Ezt nagyon nehéz lesz kivárni gyerekek, pláne úgy hogy megvan rá a pénz és nagyon viszket a tenyerem.
-
Dtomka
veterán
válasz
Malibutomi #8814 üzenetére
Én remélem , hogy azért tartott eddig ...mert erős vga-kat, lightos fogyasztással fognak piacra dobni
.
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi #8814 üzenetére
Május esetleg junius? Meg kell hagyni nem nagyon kapkodnak.
-
7time
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #8816 üzenetére
Szerintem ha nem elég akkor lesz ha megverik a zöldeket nagyon akkor nem.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #8814 üzenetére
Ez jól hangzik....
-
Malibutomi
nagyúr
AMD to Launch New GPUs and APUs Only After March: CEO
In Q2-2015, AMD will launch its latest Radeon Rx 300 series graphics processors. Its performance-segment part, the R9 380, will feature 4,096 GCN 1.2 cores, double that of its predecessor, and 4 GB of stacked HBM (high-bandwidth memory). Its mid-range chip, codenamed "Trinidad" will succeed "Curacao," and offer performance competitive to the $200-ish price-point.
-
válasz
CsonkaImo #8811 üzenetére
Azért, mert volt egy csomó egyszeri kiadás: átszervezés, raktárkészlet érték leírás, ati+seamicro érték leírás.
Ezek nem lesznek minden negyedévben, és nem is jelentenek valós pénzmozgást, csak könyvelési manőver.
Ha ezeket leszámítjuk, akkor annyira nem gáz a helyzet.
A HWSW valami kutatási-fejlesztési leállításról is beszél, aminek nem találtam nyomát más weboldalakon, így ezt értetlenül olvastam. -
-
7time
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #8806 üzenetére
Az alá a hulladék alá bármit tehetsz rosszul megy, alig varom az Armored Warfare indulását.
-
Dtomka
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Béta iOS-t használók topikja
- Elektromos autók - motorok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- SkyShowtime
- Battlefield 6
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- További aktív témák...
- MSI RX 580 8GB GDDR5 256bit!!! Beszámítás megoldható!!!
- MSI GTX 1060 3GB GDDR5 192bit!!! Beszámítás megoldható!!!
- Gainward Panther RTX 4070 Ti Super 16GB GDDR6X 256bit!! Beszámítás megoldható!!!
- Eladó ! /Jótállással/ RTX 3060Ti 8GB videókártyák! (EVGA, Founders Edition, Palit)
- Videokártya pasztázás és padolás csúcsminőségben!
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest