Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
[Amazon] XFX RX 5500 XT Thicc II Pro 8GB GDDR6 3xDP HDMI Graphics Card RX-55XT8DFD6 https://t.co/Ga7SdcdxCT
>229.99USD.Az előzetes tesztek alapján nem éri el a $159/169-os 1650S, illetve rx 580 teljesítményét. Persze az egy OEM cucc volt. Bika hűtéssel mondjuk rá lehet pakolni 15-20%-ot. Akkor átlépheti az 1660-t és az rx 590-et is. Ez a $220-230 magasság, de ott van az 1660S, ami az rx 580tól 30%-ra van, és szintén $230-240, tehát árban nincs olyan messze.
Vajon mi alapján bátorkodnak ezeket az rx 5500 xt-ket. $230-260 magasságba árazni? Hát itt az 1660S-t kéne verni, ami 30%-ra van az OEM rx 5500-tól látott teljesítménytől.
Az árazás annál is inkább fura, hogy referencia rx 5700 időnként megjelenik itt-ott $299-ért. Ez kb 55-60%-ra van az rx 580-tól.
Összességében úgy tűnik, hogy ha az rx 5500xt hozza a 30%-ot az rx 580-hoz képest, akkor is túlárazott, nem csak a fogyasztói igények, hanem a konkurenciához képest is, meg az rx 5700 lefelé lógó lábához képest is. És az rx 580 + 30 és +60% közé kéne még beférnie az rx 5600/xt párosnak. Nem csak teljestíményben (+40%, +50%),.hanem árban is. (Valahová $240 és $300 közé)
Itt már nem.nagyon van értelme lastminute árazni, nincs jebait. Így azért elég meredek.
-
Z10N
veterán
AMD announces Radeon Pro W5700X with 16GB GDDR6 memory
Megint eppöl...
-
-
b.
félisten
Rosszat linkeltem elsőre.
" Emiatt mondják azt a reviewekben, hogy ha csak játszanak, és nem keresik a felbontáscsökkenés hatását, akkor nem igazán veszik ezt észre, és pont ez volt a koncepció, hogy elérjék ezt a hatást. Szimplán sebességszintekhez kötve nem lehetett volna megcsinálni."
DLSS nél szerinted nem így van ? nézd már meg a revieweket, ocsmány amit művel a Boost.
DLSS nél ugye volt olyan reviewed itt az oldalon, amivel egy állóképre zoomoltál 20 x nagyítással és megállapítottátok / tad milyen szar,.
Most akkor vessük össze a Boostot a DLSS sel és ne a Freestyle sharpeninggel mint ahogy a sok agyhalott csinálta ugye....Nézzük az eredményt a kapott FPS növekedést és a frametime eredményeket. Pontosan az van itt is, mint a Freesycnél az alja monitornál, hogy ez a könnyebb út majd kap egy pár játék támogatást a végeredmény meg mindegy..... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenféle inputra reagál a Boost, csak az AMD elmondta, hogy figyelembe veszik a képkockasebességet is, és ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy nem kell nagyon emelni a tempón, akkor inkább nem állítja dinamikusan a felbontást. A press meghajtóban direkt ezért aktív a developer mód, hogy ha valaki tesztelni akarná a minőségcsökkenést, akkor elég csak a shiftet nyomogatnia, és arra azonnal reagál a Radeon Boost, mert az algoritmus alapján nincs kőbe vésve, hogy minden gombnyomásra, vagy bemozdulásra csökkenni fog a felbontás, ahhoz teljesülnie kell egyéb feltételeknek is, és ebből a szempontból eléggé bonyolult a rendszer, nincs egy fix mozdulatsor, ami alapján ez biztosan kiváltható. A végleges meghajtóban ez a trükk a shifttel nem lesz benne.
Régi Boost működést az AMD azért mellőzi, mert olyan megoldást akartak, ahol erős odafigyelés nélkül nagyon nehezen legyen észrevehető a minőségcsökkenés. Egy képkockasebességhez kötött módszerrel a jelenethez lenne kötve a minőség, vagyis simán tudnál úgy nézelődni, hogy nem natív részletességet kapsz. Ezzel a módszerrel ezt nem tudod igazán megtenni, mert ahhoz, hogy nézelődj, mellőznöd kell a gyors mozgásokat, és ezek nélkül a Boost nem igazán működik extrém minőségcsökkentéssel. Mozgás mellett pedig egy rakás olyan tényező van, ami elmossa a Boost minőségcsökkentését, a legtöbb játék már eleve alkalmaz valamilyen motion blurt, de pusztán a gyors mozgás ténye is elég ahhoz, hogy maga a minőségvesztés kevésbé legyen látható. Emiatt mondják azt a reviewekben, hogy ha csak játszanak, és nem keresik a felbontáscsökkenés hatását, akkor nem igazán veszik ezt észre, és pont ez volt a koncepció, hogy elérjék ezt a hatást. Szimplán sebességszintekhez kötve nem lehetett volna megcsinálni.
A fentiek mellett a dinamikus felbontásskálázást rendkívül egyszerű beépíteni egy játékba. Az API-k minden tartalmaznak ahhoz, hogy a fejlesztő írjon a motorba egy ilyen rendszert. Egy input alapján működő felbontásskálázást viszont nem lehet csinálni, mert az API-knak az az alapvető követelése megakadályozza, hogy legyen parancslista. Lényegében illegális dolgot csinálna a játék, ha ezt valahogy elkezdené kontrollálni, mert ezek menedzselése az OS és a driver feladata. Alapvetően nem is tudnák megcsinálni a fejlesztők anélkül, hogy az OS-en belül bizonyos fájlokat felül nem írnának. Tulajdonképpen az AMD is ezt csinálja a Chillel, megkerülik a Microsoft korlátjait. Ilyen szempontból ugyanaz a helyzet a Boosttal is, mint a Chillel. Nem tudja senki sem lemásolni, nem mellesleg a szabadalmak is az AMD-nél vannak. Ez gyakorlatilag egy egyedi funkció ismét a driverben, amit se fejlesztő, se konkurens nem tud felkínálni. Ez innentől egy marketinges szempont is, mert csináltak egy olyat, amit előttük még senki, és a szabadalmakat figyelembe véve, valószínűleg utánuk sem. Ugye a Chillt se másolják a konkurensek. Túl bonyolult, túl sokáig tartana megcsinálni, és még fizetni is kellene az AMD-nek érte.(#44687) Tyrel: Lehet a képkockasebességhez kötni. Igazából az nem is olyan nehéz. Kb. olyasmi meló, mint az Anti-Lag. Ugye ott is az alap a Chill, csak nem a Chill működéséért felelős bonyolult algoritmus fut rajta, hanem egy jóval egyszerűbb, és így nyilván sokkal kevesebb idő volt tesztelni is, mert nem dimanikus a helyzetekre való reakciója. Ha mondjuk az fps-hez kötnék ezt, akkor ott is az lenne, hogy adott az alap a Boostban, csak a döntésért felelős algoritmus változik. Elképzelhető, hogy ha megcsinálják a Boostot blacklistesre, tehát úgy, hogy működjön mindennel, mint a Chill, akkor raknak be egy alternatív algoritmust. Ez tényleg nem egy nagy meló. Viszont ennek a minősége biztos nem lenne olyan jó, mint a mostanié. De kivitelezhető és viszonylag egyszerűen megvalósítható nekik, csak kérdés, hogy akarnak-e vele foglalkozni. Első körben biztos nem, mert a fókuszt biztosan a Boost befejezése jelenti. Utána lehet, ha kész a Boost, akkor onnan nem lenne több három hónapnál egy módosított algoritmussal működő rendszer.
(#44689) Tyrel: Az AI az jó dolgot csinálna a DLSS-nél, ha az NV rakna bele pénzt. Alapvetően a DLSS-nek nem a technológiai háttere a rossz, hanem az, hogy az NVIDIA egyszerűen nem ad ingyen gépidőt a fejlesztőknek. Így meg azért rohadt nehéz ám jó eredményt elérni, hogy kell egy rakás számítási kapacitás a tréninghez, de közben egy órát is marha drágán mér az NVIDIA. A Microsoftnak van egy ugyanilyen megoldása DirectML-re. Csontra ugyanezt csinálja, csak a különbség, hogy a neuronháló tréningelését ingyen mérik a DirectML-t támogatók között. És elég jók is az eredmények, ha nem azt kell nézni, hogy van x pénz, és az elég y órára, ha pedig nem jó a neuronháló, akkor ez van, ennyire volt zseton. Az AI az nem ilyen, ott nem lehet előre megmondani, hogy mennyi idő múlva készül relatíve jó eredményt biztosító neuronháló, emiatt lenne kritikus ezeknél a megoldásoknál, hogy legyen a fejlesztőknek ingyen elérhető számítási kapacitás, mert egy helyi munkaállomáson ez a munkafolyamat nagyon sokáig tartana, úgy kb. örökké.
Itt valószínű egyébként, hogy az NV erre üzletet akart építeni, tehát amíg a Microsoftnak megéri ingyen Azure kapacitást adni csak azért, mert a fejlesztő DirectML kódot ír (ez nincs Linuxon->több Windowst adnak el->profit), addig az NV-nek nem feltétlenül éri meg ez, mert drágábbra jön ki gépidőt adni, mint lehúzni a WC-n a technológiát. Ettől függetlenül a DLSS koncepciója jó, csak a piszkos anyagiak elrontják a gyakorlatot. Ugyanakkor, ha bevállalnának egy rakás anyagi veszteséget ezen, akkor bőven jobb lehetne a minőség, mint amit az alternatívák adnak. Jensennek azonban kell a zsé új bőrkabátra. -
Tyrel
őstag
Nem tudom milyen tesztről beszélsz, én eddig csak hardware unboxed-ét láttam, ott nem volt ilyen "tizedmásodpercekre megakadt" téma... Ha van is az csak kezdeti bug, most jelent meg, press driverrel nyomták, stb.
A DLSS mit csinál AI-val? Resolution Scale csökkentéshez semmilyen AI nem kell, az utólagos korrigálásainál amikkel megpróbálja ellensúlyozni a minőségromlást meg a saját Freestyle Sharpening filterük is jobb, amihez szintén nem kellett AI... Szerintem ez az egész magic amit kb. beidéztél most az nVidia marketinganyagából a DLSS-ről meg az AI-járól egy nagy bullshit volt Mr. Bőrdzsekitől, hogy eladják a feature-t.
Simán csak csökkenti a resolution scale-t mindkét megoldás (erre némelyik játék maga is képes, mindenféle AI meg célhardver nélkül), nincs abban semmi nagy varázslat.nVidia megoldása több játékkal működik, valószínűleg jobban is működik mivel vagy egy évük (? franc emlékszik mióta van?) volt már csiszolgatni... AMD-é meg okosabb lehetne mert nem fix Scale-el dolgozik, de hibás logika szerint skálázódik, így meg sztem nem fogja használni senki sem. Ezt átírni valószínűleg nem nagy feladat, mindenük meg van hozzá, csak kérdés hogy meg lesz-e a felismerés is...
-
b.
félisten
Igen csak az Nvidia DLSS a bonyolult neuron hálós megoldást azért teszi hogy a fix felbontáson fix frametime és nagyjából azonos százalékú teljesítmény növekedés legyen mindenhol,míg a kimeneti kép lehetőleg ne legyen elmaradva lényegesen a natívtól minőségben, Függetlenül a képernyőn történő eseményektől, mert az AI elméletileg felismeri az azonos grafikai elemeket és megoldásokat és ezt öntanuló módon használja a játék folyamán automatikusan ezzel egy állandó fix minőséget és FPS növekedést er45edményez amit elhasználhatsz az RT re.
Ezt mint láttuk nem tudták maradéktalanul megoldani, de nincsenek brutális droppolások és megakadások, [link] míg itt a radeonos tesztnél volt olyan az egyik tesztelőnél, hogy konkrétan tizedmásodpercekre megakadt a kép fordulás közben.persze lehet még fake vagy béta amit használt még.
Konzolon segítség a fix FPS és a nagyobb késleltetés és ugyan ez igaz a Stadiara is,de PC-n ez nagy kihívás lehet mert rögtönzött és közvetlen a kapcsolat.
persze azért működhet még, csak idő kell neki. -
Tyrel
őstag
A DLSS fixen csökkenti a resolution scale-t. Maga az a képesség ugyan úgy meg van a Boost-ban is (és ugyan úgy játékfüggő), igazán nincs lényegi különbség ezen a téren.. Ill. technikailag lehet hogy van, de az eredmény ugyan az...
...csak AMD dinamikusan próbálja változtatni ennek a mértékét, amivel egyébként szintén nincs baj, sőt jó ötlet. Azzal van baj, hogy mi szerint dönti el mit csináljon, értelmetlen.Biztos vagyok benne hogy az fps-re is lehetne kötni, Radeon Software elég részletesen méri ill. diagnosztizálja saját magát és a játékok futását, nem hinném, hogy az ebből származó fps infókat ne használhatnák fel... egyszerűen csak hülyék.
Mondom, Gears 5-ben ott van a tökéletes mintapélda, etalon hogy mit kéne ennek csinálnia... kéne... de AMD szellemi teljesítményét úgy látszik meghaladja...
-
Tyrel
őstag
Mondjuk szerintem pont baj hogy ugyan az mint a Chill, olyan értelemben hogy még a triggere is ugyan az... sőt még kevesebb, mert a Chill. a billentyűzet inputra is emeli az fps-t, a Radeon Boost viszont (hardware unboxed teszt szerint) csak az egérre reagál.
Pl. nyomom a W-t, megyek előre, az eléggé mozgás, de a boostot nem triggereli.Szerintem alapból nem ezt a logikát kellett volna követniük, hanem simán az fps-nek kellene triggerelnie. Pl. beállíthatod hogy minimum 40 fps-t akarsz, ha látja hogy alá mentél akkor elkezdi csökkenteni a resolution scale-t amíg vissza nem érsz 40 fölé.
Így azokban a jelenetekben segítene amiken bottleneckel a GPU, tehát ahol tényleg szükség van rá. Felesleges meg nem rontaná a képminőségedet amikor az fps-ed egyébként is magas, annak mi értelme van??Mi volt abban a logika mikor ezt csinálták, hogy van mondjuk 80fps-em, mozdítok egyet az egéren és lesz belőle 90fps. Annak volna értelme, hogy ha beesel valami nagyon komplex jelenetbe amitől padlót fog az fps, azt ellensúlyozza ezzel dinamikusan.
Konkrétan a játékokban lévő dinamikus resolution scale implementáció, pl. a Gears 5-é pontosan ezt is csinálja, nem véletlen, ennek van értelme.Ha AMD-nél gondolkodtak volna és így oldják meg akkor most nem az lenne a visszhang hogy értelmetlen meg hogy milyen rücskös lesz tőle Overwatch-ban a fegyvered, hanem az hogy Radeonokon milyen faszán lehet játszani nagyon gépigényes játékokkal is, mert némi minőségromlás árán megoldják neked hogy folyamatos maradjon a kép, dinamikusan.
Az lett volna a nagy dobás. Ez ebben a formában egy semmi. Elhiszem hogy a tech maga jó de nem a Chill triggerére kéne kötni, az egy marhaság. -
mormota79
tag
Akárki akármit mond ez mozgás közben is nagyon látszik. Radeon Boost működés közben:
[link] -
.
-
Szó szerint. Ha nem egész szám, akkor már homályos, s nincsenek meg a szép élek. Persze megoldható úgy, hogy ha nem egészre jön ki, akkor nem teljes képernyős. Ez az integer scaling leginkább a nagyfelbontású kijelzőkre lesz jó.
Na, de már csak kb 2 percet kell valószínűleg kibírni, úgyhogy mindjárt megtudjuk, hogy van.
-
Tyrel
őstag
válasz
lezso6 #44672 üzenetére
Erről engem érdekelne majd egy kis tutorial hogy hogyan kell bekapcsolni, pl. kell hozzá Custom Resolution meg ilyenek?...
Meeeg az Integer Scaling-ban azt hogy 'integer' mennyire kell szó szerint érteni, csak egész számokkal tudja többszörözni a pixeleket vagy pl. tört arányokkal is (amíg a vége pontosan kijön)?
Tehát így a Resolution Scale calculatorból kiindulva nekem 3440x1440 kijelzővel csak az 1720x720 lenne opció vagy a pl. 2752x1152 is? -
Z_A_P
addikt
de a többi elég meh...
Ne viccelj, az Integer Display Scaling must have.
4K munka, FHD jatek.Szerk, na, jo, lassuk
New UI - letojom, kepek alapjan nekem jobban tetszik a mostani "monokrom" gui
AMD Link enhancements - letojom, azt sem tudom mi ez
Radeon Boost - ez erdekes
Tuning Tab - wattman mukodik, ne piszkaljak
Streaming Tab - letojom, marhasag
DirectML media filters - letojom, mediat kulon dedikalt lejatszoval
Image Sharpening - eddig is volt
Radeon Anti-lag - erdekes, de volt sok minden eddig is
Integer Display Scaling - HURRA VEGRE!!!
Web Browser - pff..hagyjuk mar
System status - volt, ott az aida/hwinfo/stb
Game Center - marhasag, ott a totalcmd, az a game centerem
User profiles - volt (wattmanhoz legalabbis)
Installer - letojom, egy szamit minel ritkabban kelljen hasznalni -
Tyrel
őstag
válasz
lezso6 #44664 üzenetére
Én nem mondtam hogy csalódás, csak azt hogy a gyorsulást a legelső driverhez mérik... ami szerintem kb. annyit jelent hogy 19.12.1-hez mérten nem észrevehető. Ez ugyan olyan mint mikor a 480-as Polarishoz méregették az 5500-akat, mert csak úgy van látványosabb előrelépés...
Örülök annak a 12%-nak is, csak ez a fajta összehasonlítás szerintem azt jelenti hogy ennél a 19.12.2-nél az optimalizálás igazán nem is volt fókuszban, gyakorlatilag az előző driverek tollával ékeskedik. Gondolom inkább az új feature-ken meg az új UI-n dolgoztak.Ami nekem "csalódás" az a Radeon Boost, bár kezdetektől fogva kételkedtem benne hogy ez általánosan működni fog minden játékkal, de hát a remény hal meg utoljára... Az a 8 játék amiket támogat engem full nem érdekel, szóval részemről egy tök jónak induló feature ami végül nem jó semmire (nekem).
Egyébként valószínűnek tartom hogy erre a driverre is ugyan úgy igaz lesz az a Radeon Software-es arany szabály, hogy az éves nagy frissítésekből a legelső kiadást nem szabad felrakni mert bughalmaz, és meg kell várni legalább az első hotfixét... de hát ugye a kíváncsiság nagy úr, a fene enné meg...
-
Basszus, talán nem kéne olyan rohadt magasra tenni a lécet, hogy a driver gyorsítson legalább 20%-ot meg legyen minden is benne, s akkor nem csalódnál.
Ez főleg annak a tudatában vicces, hogy már 5., azaz ÖTÖDIK éve év végén jön a "csodadriver" szuper feature-ökkel.
2015-11-24: Rengeteg újítással érkezik a Radeon Software első főverziója
2016-12-08: Szintet lépett az AMD Radeon Software
2017-12-12: Az AMD Radeon Software Adrenalin Edition újításai részletesen
2018-12-13: 2019-es verziót kapott a Radeon Software Adrenalin
Idén se lesz másképp.
-
Tyrel
őstag
Hm, ide még nem is volt linkelve az új driver?
Röviden, az új UI biztos tök jó, de nagy optimalizálások ezúttal se voltak, mert a +12% sebességtöbbletet nem az előző, hanem a legelső Navi driverhez merik csak viszonyítani...
RIS-t végre rendbe tették, jött mellé Integer Scaling is, de Variable Rate Shading nem.
DirectML media filters - ezt miben/hogyan lehet használni?
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Pécsi gyerek #44632 üzenetére
Ez nem siras, csak semmi ertelme.
Van kartya olyan parameterekkel amilyet akarsz, de hat barcsak AMD oldalon is letezne.Mi ertelme a "tobb valasztasnak", ha letezik a termek ami neked megfelel?
Tyrel:
Neked kb ugyanez. Itt pont van ertelme a "partmentessegnek". A kartyat kell nezni.
Paran jonnek a " jo lenne ha az AMD odacsapna az Nvidianak" kommentekkel, holott az Nvidia es a termekei koszoni szepen jol vannak.Ha mar valasztas es verseny a szoveg, pont hogy az Nvidianak kene az AMD-nek odacsapni es az usereknek az AMD-t kene szapulni, hogy igy 4-5 ev utan jojjenek mar ki ertelmes alternativakkal.
Gondolom ilyen szemszogbol meg nem neztel ra a dologra. -
Tyrel
őstag
Nah, szóval pont ugyan olyan sz*r mint a DLSS... Radeon Boost:
Support for 8 games at launch: Overwatch (up to 38% faster), PUBG (up to 22% faster), Borderlands 3, Shadow of the Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider (up to 10% faster), Destiny 2, GTA5, COD WW2Nem általános megoldás, néhány kiválasztott játékban élvezheted az előnyeit, egyébként meg IJB.
-
Cifu
félisten
válasz
Petykemano #44655 üzenetére
Végre megszabadulunk attól a hulladék kinézettől, amit ennyi éven keresztül erőltettek. Ha a Wattman is ilyen lesz, még a végén érdemes lesz használni is vajon?
-
Tyrel
őstag
Ouch, gondolom ezt a Whitelist-es logikát nem nagyon lehet brute force felülrni (Chill-nél lehetett?).
Igazán ha azt csinálja a Radeon Boost amire számítok akkor nekem Star Citizen alatt lenne rá szükségem, 3440x1440 annak a játéknak még sok és ráférne egy resolution scale tekerő (de persze nincs neki). Mivel egy relative ismeretlen alpha amit még a saját fejlesztői se sokat optimalizálnak (egyelőre), nem hogy a videokártya gyártók... gondolom esélyem se lesz bekapcsolni...
-
válasz
Petykemano #44655 üzenetére
Na bazz, legközelebb is így panaszkodok az UI-ra.
Ez sokkal-sokkal jobb.
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano #44655 üzenetére
Ez mekkora lol hogy pont most szídtam/tuk az UI menü-struktúráját erre paff újracsinálták az egészet...
Óóó és ha jól látom a RIS kapcsoló végre játék profil alatt van??
-
válasz
Petykemano #44653 üzenetére
Hoppá!
Várjuk a cikket akkor szeretettel! -
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #44645 üzenetére
Nyet.
(#44647) Tyrel: Nincs API-hoz kötve. Egyszerűen csak van a Chillnek egy blacklistje. Ha a játék benne van, akkor nem engedi a driver bekapcsolni. Ennyi.
A Boost első körben whitelistes lesz, ahogy a Chill volt anno, és utána lesz majd blacklistes.
-
távcsőves
senior tag
válasz
Pécsi gyerek #44632 üzenetére
Hé Öccsi! Gtx1660S.. Szívesen.
-
Tyrel
őstag
Nekem a Chill minden játékban jól működik amikhez egyébként jár Chill kapcsoló. Úgy emlékszem az utóbbi időben amikkel játszottam, egyedül Life is Strange 2-nek nem volt Chill kapcsolója, de nem tudom mi az oka. Talán DX11 alatti API-t használ még, vagy fogalmam sincs. Abu biztos tudja...
Erre a Boost-ra én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen játékok alatt lehet majd bekapcsolni... de szerintem nem csak az APU-sokat célozza (ha egyáltalán működni fog APU-kon) hanem a 4K vagy még nagyobb felbontású megjelenítővel játszani óhajtókat is. Feltéve hogy nem olyan lesz mint a DLSS, hogy magának a játéknak kell támogatnia, mert ha igen akkor (AMD marketing erejét figyelembe véve) nagyjából semmi sem fogja támogatni.
#44644
Szerintem elég sokan várják ettől a drivertől az Integer Scaling és Variable Rate Shading támogatást, azok pl. nem csak tech-buziknak szólnának... Most már egy héten belül csak kiderül...#44642
Maga a Radeon Software GUI szerintem sokkal jobb mint az nVidia megoldása (mondom ezt úgy hogy pár hete még 1070Ti-m volt), már design és funkcionalitás szempontjából, meg gyorsabb is (pl. nVidiás cumó némelyik kapcsoló átbillentése után egész sokat tudott gondolkodni). Ja meg persze nem kell külön az Experience meg nem kell regisztrálgatni meg ilyen marhaságokat, csak ott van egyben az egész és megy, ill. vannak olyan funkciói amik a nVidia Control Panelnek és az Experience-nek együttesen sem voltak, és még külön kellett használnom mellette egy nVidia Inspector nevű cuccot is.
Radeon Software-vel nincs ilyen gond, egymagában megold nekem mindent amire szükségem van.Egy baj van valóban a GUI-jával, az a menürendszer struktúrája. Ha nem is épp logikátlan, de nem felhasználóbarát, bizonyos funkciókat elég sok lépésen keresztül érsz csak el, és bizonyos kapcsolók (pl. RIS) is rossz helyen vannak. Nem mintha az nV Control Panel olyan áttekinthető és logikus lenne, de az hogy a zöldeknek sz*r nyilván nem mentség rá hogy akkor a pirosaké is sz*r lehet.
-
Z10N
veterán
-
Yutani
nagyúr
válasz
Pécsi gyerek #44632 üzenetére
Ne idegeskedj, árt a szépségednek!
-
válasz
Shkiz0 #44641 üzenetére
Abu minden nagy decemberi driver frissítés kapcsán áradozik a feature-ök kapcsán. Hogy másoknak mennyire kell ugyanígy örülni az már szubjektív kérdés, viszont az vitathatatlan hogy feature-ök tekintetében az AMD driverei sokkal-sokkal jobbak. Habár szerintem a GUI borzalmas. Leak meg majd úgy is jön, az volt mindig.
-
Lehet már tudni, hogy mikor lesz valami bőven infó / review az érkező éves nagy driverről?
Csak mert Abu áradozott itt róla, és remélem nem merül ki ebben a boost-os marhaságban az összes ficsőr... -
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #44634 üzenetére
Eleg felrevezeto ez a lista, mivel van 6/8G 5600/XT-bol is. Aztan meg mar lattunk 5G-s NV kartyakat is ilyen bejegyzessel anno, szoval...
-
Raymond
titán
De hogy lehetne ha nincs benne abban a szuper titkos csoportban amelyiknek a tagjait kulon kulon egy heten keresztul csempeszik be az epp fustolgo Uj Zelandi vulkan alatt talahato titkos bunkerbe ahol aztan a technikai es termek prezentaciokat megtartjak az adott kivalasztottaknak?
-
Cifu
félisten
válasz
Petykemano #44634 üzenetére
Nos, akkor Igor pletykáit innentől kezdve nyugodtan lehet megbízhatónak tekinteni?
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Petykemano #44634 üzenetére
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #44623 üzenetére
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Yutani #44625 üzenetére
Nem tudom hogy ti ennyire unatkoztok,vagy csak gyerekek vagytok,és még nem fejlődött ki az agyatok,de jobb ha hozzászoktok hogy elmondom a véleményem.
Amúgy azon kezdtetek el rugózni,hogy megemlítettem jó lenne egy gtx 1660/ti vetélytárs,mert ugye az rx 5500 nem az lesz,és így eggyel kevesebb választása van az embernek.
Ebbe mi a sírás?Eszem eldobom az ilyen emberektől. -
Asusu0
újonc
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy tudtok e jó megoldást videokártya hűtésre, jelen eseteben rx 5700 xt ROG. Cseréljek házat vagy mi legyen? RDR2 közben a pcb 70-80 fok míg a chip 80-90 fok. -
Petykemano
veterán
Most link nélkül...
A gigabyte listázott 5600 és 5600XT-ket is.(Ezzel együtt szerintem az 5600 még lehet fullos.navi14, a 5600xt meg vágott vágott navi10. Mármint nem zárható ki)
-
távcsőves
senior tag
válasz
Pécsi gyerek #44618 üzenetére
Folytasd.
Jobban megérted, ha rákeresel a h.sz.-eidre itt. Megéri.
-
Tyrel
őstag
válasz
Busterftw #44619 üzenetére
Vannak még a világon ilyen szentimentális barmok (mint pl. én is), akik ha egyszer egy cégről (nVidia) azt tapasztalják hogy aljas, fogyasztóellenes, sértő magatartást tanúsít illetve látványosan visszaél a piaci helyzetével, akkor elvből nem veszik meg a termékeiket, hogy ne támogassanak a pénzükkel egy ilyen "kvalitású" vállalatot.
Persze valamilyen szinten minden profitorientált cég ezt csinálja, de azért nVidiának az utóbbi években volt elég sok gerinctelen húzása, arról nem is beszélve hogy rendszeresen hülyének nézik a vásárlóikat.
Ez kb. ugyan az az elv amiért egyesek nem hajlandóak X pártra szavazni, hiába az a "nagy és erős", vagy épp nem hajlandóak a Tesco-ba menni szép zöldségért, hanem inkább megveszik a piacon a csúnyábbat.
Szerencsére nem vagyunk egyformák. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Pécsi gyerek #44618 üzenetére
Kerdes ennek mi ertelme.
Nem te vagy az elso aki hasonlokat ir:
- Uhh hat jo lenne ez a AMD vga csak kisebb fogyasztassal meg jobb hutessel, meg overall egyenlo teljesitmeny stb,mint pl a konkurencia kartyaja.
- Johetne mar x Nvidia kartya ellen a konkurencia.Nem egyszerubb megvenni az Nvidiat akkor?
En mar otthon lekapartam volna az osszes falat az elmult 4 evben, ha mindig arra varnek mikor jon Nvidia ellen ertelmes/jobb ellenfel.
Termeszetesen azt veszel amit akarsz, ne ertsd felre, csak furcsa ezeket mindig olvasni. -
Pécsi gyerek
addikt
válasz
távcsőves #44617 üzenetére
Ha csak enyire futja hogy beszólj akkor inkább maradtál volna csendben.
De segítek egy picit mert látom ma nem vagy formában.Egy : majd eldöntöm mit veszek nagyfiú vagyok.Kettő : a posztom nem arról szólt hogy jöjjön egy gtx 1660/1660 ti körüli teljesítményű kártya,hogy olcsóbb legyen az 1660/ti és azt vehessek.
Hanem talán arról hogy ha van konkurencia a másik oldalon,akkor van választásod.Magyarúl lehet pont az amd-t venné az ember.
Ember..... -
távcsőves
senior tag
válasz
Pécsi gyerek #44611 üzenetére
Egyetértek. Végre megveheted az nv karit, amirre igazából vágysz. Olcsóbban.
Ember...
-
Z10N
veterán
válasz
Pécsi gyerek #44597 üzenetére
https://prohardver.hu/tema/amd_talalgatos_topik_2/hsz_44583-44583.html
-
tomic
addikt
Abu!
Szerinted lesz olyan kártya a 5500-as sorozatból amin 2HDMI és 2DP kimenettel lesz szerelve?
Illetve miért eröltetik ezt 3DP 1HDMI kimenetes felállást manapság szerinted? -
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Interceptor #44609 üzenetére
Az 1660/1660 ti körül is jó lenne egy kis konkurencia
-
Tyrel
őstag
Igazán az lesz szerintem itt a döntő tényező, hogy ezt a Radeon Boost-ot milyen játékok alatt lehet bekapcsolni. DLSS-t ugye támogatnia kell az adott programnak, pl. BFV-ben meg Metro Exodus-ban van, azt tudom, feltételezem hogy Control-ban is, de így láthatóan nagyon nem általános eljárás.
Ha a Radeon Boost is ugyan ilyen lesz akkor ugyan annyit is ér majd...Meglátjuk, én nagyon kíváncsi vagyok mert 3440x1440 monitorral sokszor már egy 90%-ra levett resolution scale is érezhető sebességnövekedést hoz, a képminőséget viszont még nem rontja nagyon. Csak hát ugye ott a probléma hogy sok játékban nincs ilyen kapcsoló... Ha ők valahogy megoldják hogy ez működjön azokban is amikben natívan nincsen de kéne, ráadásul tegye mindezt dinamikusan, akkor le a kalappal, az tényleg nagy dobás lenne...
...csak igen erős kételyeim vannak a felől hogy ez megoldható, pláne akkora költségvetéssel mint AMD-é...
Na meg nem ártana ha a RIS kapcsolót végre átpakolnák a játékok profiljai alá, mert az kifejezetten nevetséges hogy a monitor beállításai alatt van. Vagy bekapcsolod és akkor aktív mindenre, vagy nem. De olyan opció hogy neked X meg Y játékban kell csak, egyébként meg nem, olyan opció nincs, ami bizony gáz.
-
Tyrel
őstag
válasz
Interceptor #44607 üzenetére
Szerintem RDNA-ból nem lesz már 5700XT-nél nagyobb GPU kiadva. RDNA2-vel célozzák majd a felső kategóriát de azoknak a kártyáknak még odébb van a megjelenése...
Ill. az a pletyka járja hogy majd januárban a CES-en bemutatkozik az RDNA2 de szerintem nem fog, max. megemlítik hogy jön, de mint termék nincs az még a kanyarban se. Majd nyáron... -
Interceptor
addikt
Szerintetek 5900-as széria is várható valamikor, vagy ez csak ilyen alaptalan pletyka?
-
Tyrel
őstag
Akkor olvasd el még egyszer mert nem hasonlítottam a RIS-t a DLSS-hez. Azt mondtam hogy az nVidia által (RIS-re válaszként kiadott) image sharpening eljárás (az a freestyle sharpening vagy mi ott a neve) tesztjekor nem egy reviewer arra jutott, hogy jobb vele a kép mint DLSS-el. Még ezt is mondtam hogy jöttek cikkek ilyen "DLSS is Dead" címmel.
Nem a RIS a lényeg, arról van szó hogy nVidia saját maga kiadott valamit amivel nevetségessé tette a DLSS körüli marketing bullshit-et, meg talán feleslegessé magát a technológiát is... -
b.
félisten
Én erről kifejtettem már a véleményemet és továbbra sem értem hogy fenébe tudja egy szaklapnak nevezett oldal összehasonlítani a RIS-t az image sharpeninget és a DLSS-t.
nevetséges mert a RIS és az IS nem nyúl hozzá az felbontáshoz, az egy textúra élesítő eljárás egy szűrő...
A DLSS nek megfelelő eljárás ez lesz, ezzel kell majd összemérni és a Microsoftnak is van / lesz saját dinamikus skálázása Windows alatt, mert ugye így összesen 3 féle eljárást is használhatunk és összemérhetünk.
Szerintem is a DLSS ebből a legrögzítettebb és legbonyolultabb.A DLSS-t is és minden ilyen eljárást egy lufinak tartok , egyetértek...
szerk
nem rád írtam hogy te hasonlítottad ,hanem a cikkek amik akkor megjelentek...
erre reagáltam :
"nVidia is a Freestyle Image Sharpening-el (vagy mi a RIS másolatának neve) nem egy cikk jelent meg ilyen "DLSS is dead!" címekkel, mondván egy egyszerűbb és több játékban alkalmazható eljárással jobb képminőséget kaptak."
Továbbra sem értem hogy írhat le egy cikk ilyen dolgot mikor két eltérő eljárásról van szó.... a IS. és a DLSS nem egymás konkurensei, az egyiknél FPS-t nyersz a másiknál képminőséget.
Az egyik felbontást skáláz le, a másik textúrát élesít...
Amíg egy ficsőr kikapcsolható mindegyik cég azt csinál amit akar felőlem. -
Tyrel
őstag
Sejtettem hogy fel lesz hozva a DLSS, de az fixen működik, bekapcsolod (ahol egyáltalán be lehet) és onnantól végig egy alacsonyabb resolution scale-en fut a játék. Ráadásul mikor kijött nVidia is a Freestyle Image Sharpening-el (vagy mi a RIS másolatának neve) nem egy cikk jelent meg ilyen "DLSS is dead!" címekkel, mondván egy egyszerűbb és több játékban alkalmazható eljárással jobb képminőséget kaptak.
A DLSS egy túlmisztifikált varázs lufi, jönnek ezzel a rizsával hogy supercomputer tanítja rá az AI-t meg külön hardver kell hozzá (tensor magokon fut vagy nem is emlékszem már) meg hú meg ha... aztán saját maguk kiadnak valamit ami egyszerűbb és jobb.
Egyrészt egyszer várjuk meg hogy ezt a Radeon Boost-ot milyen játékokban lehet egyáltalán bekapcsolni, mert ha ugyan úgy fejlesztői támogatást igényel mint a DLSS akkor pont ugyan olyan sz*r is, igaz legalább nincs köré hazudva valami AI-s csoda. HA általánosan mindenhol be lehet majd kapcsolni az már nagy előny lenne, de épp pár hozzászólással ez előtt fejtegettem hogy szerintem nem fog úgy működni.
Ezen felül a Radeon Boost dinamikusan skálázódna, gondolom pontosan ugyan annak a logikának az ellentetjével ami alapján Chill is eldönti hogy mikor veheti vissza az fps-t. Az egyébként nem egy szuper-kifinomult cucc, simán csak azt nézi hogy van-e bármilyen user input, ha húzogatod az egeret meg nyomkodod a gombokat akkor elengedi az fps-t, ha meg csak állsz és nézel mint a birka akkor visszaveszi.
Ezt úgy kell érteni hogy nem a jelenet intenzitásától függ mennyire lassítja be, mivel ahhoz értenie kellene mi történik a képen, az meg már tényleg nagyon AI feladat, sokkal inkább mint pl. egy DLSS, nem is tud ilyet a Chill meg nem is fog sztem soha.
Visszatérve a Radeon Boost-ra, ha megállsz megcsodálni valamit, megkapod vele a 100% resolution scale-t, DLSS-el meg nem (jelen infók szerint).Várjuk meg egyszer hogy a gyakorlatban milyen lesz, mielőtt rögtön ráragasztjuk hogy ez a DLSS másolata...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Motoros topic
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Elfelejtettem a film címét
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Battlefield 6
- SkyShowtime
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest