Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz
burgatshow #70699 üzenetére
Ez mennyi km?
-
burgatshow
veterán
válasz
TommyY2 #70698 üzenetére
Nekem most fogyott el az S-Cross nyárin a Conti Eco 5. Azon túl, hogy ténylegesen elkopott, ahogy te is írtad, vizes / nyálkás úton sokkal hamarabb megúszik, mint a másik kocsin lévő Vredestein. A gumik egyidősek amúgy.
Szóval jövőre én is nézek rá másik nyárit, egyelőre a Michelin/Vredestein/GoodYear vonalon gondolkodom.
-
TommyY2
tag
válasz
Qtya123 #70675 üzenetére
"Nekem pl anno az IS-en a Goodyear lényegesen gyorsabban öregedett, mint a Conti."
Melyik Continental volt, Eco, vagy Professional?Nekünk a Splash-en Goodyear Performance 2 nyári gumi van (ilyet terveztem majd venni az S-Cross-ra is), most három éves, de már érezhetően keményebb, mint az S-Cross-on lévő 5 éves Continental Ecocontact 5. A Conti még most is nagyon puha, de vizes úton már hamar megcsúszik (gondolom, hogy a Goodyear annak ellenére, hogy keményebb, még most is jobban tapad?).
Egyébként 3 éve éppen azért esett a válsztás a GoodYear-re, mivel a gumis fórumban nagyon ajánlották, hogy jól tapad és lassan is öregszik. Remélem, hogy kibír még néhány évet (körömmel még be tudom nyomni).
Majd jövőre meglátom, hogy veszek-e az S-Coss-ra új nyárit, vagy kibír még pár évet (lehet, hogy jobb választás lenne pl. egy Michelin nyári?).
-
AMD Power
titán
válasz
Gyöször #70696 üzenetére
Mivel én 80% városban és kb 20% használom városon kívül az autót, hegyekbe, külföldre télen nem megyek vele, és évek óta több autón bizonyított nekem a 4 évszakos gumi, így nekem ez racionális választás volt. Persze ha állandóan síelni járnánk Ausztriába vagy Szlovéniába akkor nem ilyen gumi lenne rajta.
-
Gyöször
senior tag
válasz
AMD Power #70689 üzenetére
Én újkorában a yokókkal mentem a Kékesre ahol példásan vizsgázott, fent 1 méter hó volt, óránként tolták az utat, másfél órát voltunk fent 3 tól fél5ig, azalattúgy 15 cm hó lett a kocsin, hazáig 160km volt az út, odafele vizen mentünk, hazafelé 20 cm vastag havas latyakon amiben 2 nyom volt. Mindenki 40el ment én 90el kerülgettem őket. Újkorában perfektók voltak ezek a yoko télik.
-
Gyöször
senior tag
Mi a hibajelzés?
Ha lapos kereket ír, akkor igen, fújd fel 3 ra mind a 4et és _menj vele_. Nekem sosem volt ilyen gondom, de sokaknak bevált. Laposkerekes hibajelem 1x volt, szög miatt. Normál 2,4re fújtam és eltűnt a hibajel.
Ha nem a lapos kerék a hibajelzés, akkor gondolom valami tpms hiba jelentést kapsz pld service tpms.
Nekem a yokókat mielőtt levettük a gumis közel tartott egy kis lcd kijelzős kézi kütyüt és azzal megmondta, hogy működik a szelep. 4 kerék egymáson volt, egyenként arrébb vittük 2 méterrel, úgy tartotta közel. Tehát igen, ha 3 báros kör után nem javul, menj gumishoz, 1 perc alatt megmondja mi van.
Nekem most 7,5 évesek. Ki tudja mikori. Elfelejtettem lefotózni mikor levették a gumikat. Rá van írva?
-
Jadro
veterán
TPMS tippek-trükkök rovatba várnék megoldásokat.
FElkerült a téli szett, persze hogy nem működnek a szelepek. A körülmények:
- Ezt vettem 2022 nyár végén, tehát most kezdik a 3. évüket. Nyilván azt nem tudom, hogy eredetiek-e és azt sem, hogy meddig álltak előtte.
- 2022 öszén fel lettek téve a gumik és azóta minden oké volt. Sosem volt szétszedve egyik kerék sem.
- Mind a 4 problémás. Lehet hogy mind a 4 lemerült enyni idő alatt?
- Mentem már vele 60-70km-t, nem változott a helyzet.
- Első kettőt próbából feltoltam 3 bar fölé, de nem mentem vele, csak visszaengedtem őket a gumis által fújt értékre. Esetleg megérne egy túlfújt kört menni? Ha igen, hány bar legyen?Márkaszerviz előtt elgurulok vele a gumishoz, hátha legalább meg tudja mérni hogy lemerültek-e vagy esetleg meg is tudja oldani.
Mégegy érv a 4 évszakos mellett...
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #70692 üzenetére
18.1 beta alatt ment vegig, sot igazabol sosem van ez a telom stabilon, azert sem ertem
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #70691 üzenetére
Ez sajnos az app fejleszton mulik. Valoszinu, hogy a beta 18.2-re meg nincs (miert lenne hiszen beta) felkeszitve es igy az utolso mentsvar szintjen dobja ezt a hibat.
-
dj79
senior tag
válasz
szabonagyur #70686 üzenetére
I13, 18.1, teljesen tökéletes
-
válasz
szabonagyur #70686 üzenetére
Nálam jó
-
saen
veterán
válasz
Vikooo #70685 üzenetére
Javaslom megnézni ezt a videot. Bemutatja 0-15 fok között, hogy melyik gumitipus hogyan működik száraz és nedves körülmények között + egy kis bónusz havi autózás -9 fokon.
Szárazon: 0 fokon is legjobb még a nyári gumi, de itt már sokat veszít, 2 fokon még nagy előnye van.
Vizesen: itt már fordul a kocka, de négyévszakos és téli kb ugyanaz, nyári 15 fölött kerül előnybe.
Szerintem ez alapján a négyévszakos gumi a legjobb a magyar telekre ha figyelembe vesszük, hogy milyen idő a jellemző. Persze lehet te az ország másik részén laksz ahol mások a körülmények, dönthetsz másképp. Ettől függetlenül szerintem ez egy korrekt teszt és jól bemutatja, hogy melyik gumitipusnak hol van a határa.Egy kérésem van csak a végére, ne hívjunk senkit se kreténnek, én sem tettem, te se tedd.
-
szabonagyur
félisten
Masnal is van ilyen?
-
Gyöször
senior tag
válasz
simonjoe #70673 üzenetére
Én befolyásolható lennék? Úgy ismersz? Szerintem sziklaszilárdan ragaszkodom minden elmebeteg agyszüleményemhez, ha ne vetted volna észre... Befolyásolható vagyok egy tesznek nevezett fecnivel amin azonos körülmények között azonos autóval leteszteltek mittomén 6 gumit. De nem azt nézem ami nekik fontos volt, hanem ami nekem. Lásd előző hszem. Tehát olvastam a sorok között, megszületett a saját véleményem és megléptem. Kb ennyit szeretnék írni a röhögő jeledre.
-
-
dethroner
veterán
-
saen
veterán
válasz
dethroner #70678 üzenetére
Értem, hogy ne a gumin spóroljunk, de a télinek itthon nagyon ritkán van értelme. Igen, ha leesik 20cm hó, akkor a téligumi lesz a legjobb választás. Ez hányszor van egy évben? Minden más esetben jobb lesz egy négyévszakos gumi, mert szimplán jobban tapad a jellemző időjárásban és gyakrabban van 10 fok télen, mint nagy hó.
Nyáron a nyári guminak van értelme, főleg ha az ember sportosan vezet, mert hát nyári időjárásból bőven kijut mostanában. Téli viszonyok viszont ezer évben egyszer vannak. Én tavaly vettem négyévszakos gumit, egyszer nem tudtam bevinni hóba, mert mire mentem reggel már letakarítottak minden utat. Egyszer tudtam kis latyakban menni, pedig azért volt télen csapadék. -
dethroner
veterán
Azt se feledd, hogy sok vidéki városban a túlélésért küzdenek a tömegközlekedési cégek, így nem biztos hogy azért használnak négyévszakos mert azt tartják a legjobbnak, hanem mert arra van pénz. Vagy amikor még sokat buszoztam Pécsen, én meg merném kockáztatni, csak a Mecsekre feljáró buszok kaptak különleges elbánást, a többi városi járat futott a hagyományos nyári gumin.
Amíg nem kötelező a téli gumi, addig senkin nem lehet számonkérni ennek a használatát. Meg amúgy is van aki a nyárival is biztonságosan közlekedik, másik meg a prémium télivel is beesik az árokba. Nem is ez volt eddig sem az írásaim lényege. A lényeg az lett volna, hogy sokan az autó teljesítményével indokolják miért nem vesznek télit, vagy prémium télit/járnak a gumistól kukázott ingyen télivel. Nem a féken és a gumin kell spórolni, hanem ha nagyon nincs más opció, az üzemanyagonAbból kevesebb baj lehet ha nem indul el az autó, mintha nem áll meg. És sok mindenre költ sok ember ami látszik/hallatszik az autóján, mert a sportkipugó, a racsingos felni, ültetett futómű, csiptuning stb az mindig több érdeklődőt vonz az autóhoz, mint egy "drága" gumi
-
atee
őstag
4 évszakosról annyit, hogy a személyszállításban (busz) és a teherforgalomban is nagyon sok 4 évszakost használnak!
Én nyugodt szívvel vettem idén már itthon mindkét autóra a lejárt téli helyett 4 évaszakos abroncsokat! -
válasz
Qtya123 #70675 üzenetére
Tudod az a baj ebben, h senki sem ott, akkor és azzal az autóval autózik ahol, amikor és amivel tesztelnek. A többit már összerakod!
Az én tapasztalatom (40 év és több mint két milla balesetmentes km után) az, h a méregdrága top nyári gumák rohadt gyorsan kopnak, ebben a szegmensben a téliek viszont 5 év után szinte semmit sem érnek.
-
Qtya123
őstag
válasz
simonjoe #70673 üzenetére
"Nincs két egyforma helyzet ahol a teszteket reprodukálni lehetne."
Mondjuk a gumitesztek alatt van bőven reprodukálható helyzet, amiben azt az X darab gumit letesztelik.
Mit nem lehet reprodukálni azon, hogy pl ugyanarra az autóra ugyanannyira fellocsolt úton, ugyanazon a hőmérsékleten, ugyanakkora sebességről csinálsz egy féktesztet különböző gumikkal?Igen, a valóság összetettebb, de azt nem hiszem, hogyha egy vizes teszten egy felsőpolcos gumi hoz X métert, a noname kínai meg x+5 métert, akkor a valóság változó világában ezek az arányok elolvadnak zéró közeli állapotba. Legalábbis új korukban nem, de a litániám vége felé erről is lesz szó...
VISZONT: Nyilván szentírásnak sem kell venni ezeket a teszteket, a gyártók is ha kell, trükközni fognak a profitért. Ha odáig nem is megyünk el, hogy lefizetés (ugye sokkal nagyobb horderejű dolgokban is előfordul, mintsem egy nyamvadt gumiteszt), simán lehet az is, hogy a tesztre más keverékkel küldenek gumit, vagy tudom is én. Volt már rá példa más iparban, hogy a gyártó a tesztre a kiválogatott példányokat küldte (vagy ugye a VW dízelbotrány......).
Továbbá egy használt 3-4-5 éves gumiteszt tényleg nagyon jó lenne. A gumigyártás kőkemény kémia és azt simán elképzelem, hogy egy adott gyártó tesz mondjuk olyan adalékot a gumiba, amitől fiatalon nagyon jól tapad, de hamar hatását veszti és pár évesen már nem tudja fenntartani a gumi puhaságát olyan mértékben az adott adalék, mint amilyen új korában volt. A teszteket behúzta, dolgozott az adalék, később meg már úgysem lesz összehasonlító teszt.Nekem pl anno az IS-en a Goodyear lényegesen gyorsabban öregedett, mint a Conti. A GY eleinte nagyon jól tapadt, aztán 4 évesen már negyed gázra elment a segge a kedvenc fehéraszfaltos kanyaromban. Mintája meg bőven volt még. A Contival ugyanannyi idősen, ugyanabban a kanyarban rendesen forszírozni kellett, hogy meginduljon. És még azt sem lehet mondani, hogy nem ugyanolyan környezetben telt el a 4 év, mert mindkettő kb ugyanannyit futott, ugyanannyit érte a nap. A használati rutinban és mennyiségben semmi változás nem volt a 4-4 éves etapban.
Abban az autóban nem volt kipörgésgátló (sperr sem sajnos), a GY olyanná vált pár év alatt, hogy nedves aszfalton a kereszteződésből nem tudtál kilőni, mert mentél volna aztán egyhelyben álltál 3 másodpercig, mert elkapart a hátsó kerék. Conti meg simán betapadt.
Na nálam az ilyen sztorik miatt vívódik a maximalista énem az ár/érték arányt néző énemmel és a 4 évszakos gumival.
-
-
válasz
dethroner #70666 üzenetére
Természetesen senkit nem biztatok arra, h nem megfelelő műszaki állapotú és felszereltségű autóval közlekedjen, de úgy sem lehet közlekedni sehol és semmivel, h állandóan attól rettegsz, h mi fog történni. Igen, a közlekedésben(is) vannak váratlan előre nem látható szituk, de ezekkel "kalkulál" az ember. Az általad említett gyalogátkelőt is úgy kell megközelíteni, h ha kell akkor inkább áttolod az autód rajta. Hidd el ilyen szitukban vajmi kevés köze van a gumidnak! Aki meg arra brazírozik, h "téphetek" mert majd az új gumim meg fogja állítani az autóm, na, ott más probléma is van!
#70672Gyöször:
"Csakis tesztben legjobban szereplő prémiumot tudtam elképzelni"
ezeket a teszteket meg pont a hozzád hasonlóan befolyásolható embereknek találták ki!Nincs két egyforma helyzet ahol a teszteket reprodukálni lehetne. Q...va sok tényező befolyásolja. Ha ezeket végig gondolja, csak vakarja a fejét az ember! Vegyél egy "felsőpolcos" ismert márkát, és letudva a történet. Véleményem szerint azt is csak akkor érdemes választani, ha pl. notóriusan a svájci Alpokba jársz síelni, vagy a finnekhez Lapföldre. Mi sokat járunk télen is a hegyekbe túrázni, nem nagyon volt lényegi eltérés a Bridgestone és pl. a Barum között, pontosabban csak annyi, h az utóbbi fele annyiba került. De ugyan úgy láncolnom kellett mindkettőt.
-
Gyöször
senior tag
válasz
cherubion08 #70667 üzenetére
Én is most vettem 4 télit, pont a Qtya és Deth logikával gondolkozom. Csakis tesztben legjobban szereplő prémiumot tudtam elképzelni a kocsi alá. Lehet okoskodni ezen, de nem akarok meggyőzni senkit, és én sem kérem, hogy beszéljetek le a tavaszi prémium nyári gumi cseréről. Fékfolyadékot is kicseréltem, én azt gondolom mindent megtettem amit lehet.
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #70669 üzenetére
Jaja, megvoltak ezek a kísérletek. Direkt a pályára is felmentem anno vele, hogy huzamosabb ideig legyen magasabb sebesség.
-
dethroner
veterán
válasz
cherubion08 #70667 üzenetére
Évente? Francokat, naponta. Vagyis inkább busszal járok és direkt az utolsó pillanatban lépek le a kocsik elé
-
-
dethroner
veterán
válasz
cherubion08 #70663 üzenetére
Lehet mutogatni a másikra, amiért kivágott katalizátor nélkül mérgezi a levegőt, arra aki gyenge fékkel, aki bemattult fényszóróval vakoskodik az éjjeli ködben, aki alól kirohad az autó de mégis átcsúszik némi kenőpénzért. De ha egy csúszós zebracsíkon nem tud megállni valaki, mert az út széli vastag fa takarásából eléd ugrott az ökör, aki nem akarja lekésni az amúgy 5 percenként közlekedő buszt, akkor nagyon keveset érnek majd ezek a "mások sokkal szarabb kocsikkal járnak" dumák.
-
válasz
dethroner #70661 üzenetére
Kb 4 hónap az úgymond tél. Egy átlagos téli nap,h reggel -2,du 1-kor 8-10 fok,nincs hó stb. Tehát reggel mondjuk én vagyok a gyilkos a 4 évszakos gumimmal, délután meg te a télivel
? Azért a helyedbe napi két gumicserét megejtenék ,ne legyél gyilkos. Magyarországi személyautó géppark elöregedett, rossz műszaki állapotú autók, simán intézhető műszaki stb. Ezt én sokkal nagyobb próblémának látom,mint a 4 évszakos vs téli ki lesz a gyilkos vitát.
-
Biga123
addikt
válasz
dethroner #70661 üzenetére
Nincs felkeményedve
Körömteszten átment.
30K ment bele amúgy eddig Kb.
Az életed szerintem nem 30 cm -en fog múlni, ha meg leütöd az elejét akkor így jártál, de a sittes rész az jogos lehet sajnos. (bár szvsz az se 30 cm -en fog
múlni mert akkor ott lesz/lehet más bibi is nem csak a fékút) -
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #70659 üzenetére
Igen, én is pont azt szoktam érvként mondani, amikor azt beszéljük valakivel hogy minek a téli, kicsi kocsira, nyugodt stílusban vezető idősebb embernek stb, nem kell, elég oda a négyévszakos. Mert ahogy írod jöhet olyan szitu, hogy pont azon a 30 centin fog múlni, hogy nem ütöd el az eléd ugró gyalogost.
Meg hogy olcsó a kocsi és öreg, nem kell arra drága gumi, jó az a 10 éves amivel vette stbIlyenkor azt szoktam kérdeni, hogy az élete, vagy hogy sittre megy vagy sem, na az mennyit érne meg majd utólag?
Biga123 Jó az a profil, csak kérdés mennyire keményedik ki. Emlékszem a R19-et 10 éves Michelin téli gumival vettem, kopás egy deka nem volt rajta, olyan volt mint az új. De a körmöm nem tudtam belenyomni, annyira betonkemény volt, nem kopott semmit. Gondolom mintha jégen jártam volna vele ha azt használom, de egyből ment a kukába.
-
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #70655 üzenetére
Nálam ez mindig egy nagy dilemma.
Az egyik felem azt mondja, hogy a szaladgálósra jó lenne a négy évszakos is, eleve nem hagyja el nagyon a várost és hó se nagyon van.A paranoiásabb és maximalistább énem (amely alapján eddig kb mindig prémium gumit vettem) az meg azt mondja, hogy egyszer, de csak egyszer kelljen az a 10-20-30 cm-el rövidebb fékút, amit egy évszaknak megfelelő+prémium gumi ad, akkor az már megérte.
Az olyan állításokkal nem teljesen értek egyet, hogy körültekintő vezetés, helyesen megválasztott sebesség és már kb mindegy is a gumi márkája/teljesítménye. Persze a baleset elkerülésének esélyét nagyon nagy mértékben csökkentik ezek a vezetési stílusok és az odafigyelés. De van olyan, hogy minden összeáll pont szerencsétlenül teljesen váratlan, minden körültekintés és helyes sebességválasztás ellenére egy olyan helyzetté, ahol gebasz van. Nem sűrűn, de előfordulhat. Akkor azt érzem, hogy jól jön, ha minden ki van maxolva a gumin.
Persze ezt a gondolatmenetet is tovább lehetne fűzni, mert ennyi erővel azt is lehet mondani, hogy feltetted az első fagyokban a télit, aztán 4 nap múlva a 18 fokos napsütésben a télivel pont nem tudsz megállni, mert felmelegedett az idő pár napig és jobb lenne olyan hőmérsékleten a nyári...
Innen meg már csak egy lépés az, hogy ki se mozdulj az autóval, mert meghalsz.
Vagy mész az úton a brutál fékekkel, brutál gumikkal, minden egy vagyon. Te megállsz könnyedén, de a makkarcú mögötted beléd megy a 2008-as gyártású, bakelitté keményedett gumijain.
Szóval.... -
Biga123
addikt
válasz
dethroner #70655 üzenetére
2019 óta van fenn a 4 db Nexen 175/65R15 T N-Blue4S WH17.
Nem érzek jelentős hátrányt, persze nyáron hamarabb elkattan az abs, mint anno a nyári continental-al, de teljesen élhető. Használt-gumi tesztet nem fogsz látni szerintem sehol, se nyárit, se télit és főleg nem 4 évszakost. (még bőven van mélysége a futófelületnek, pedig voltak meleg nyarak mostanában)
-
dethroner
veterán
válasz
cherubion08 #70656 üzenetére
Úgy tudom egy átlagos felhasználó évente 10-15 ezret megy, szóval a 2 év alatt 20-30 ezret kéne inkább belerakni. Tankolj sokat és hajrá
-
-
dethroner
veterán
válasz
Biga123 #70654 üzenetére
Jön a téli/nyári kerékcserék sláger témájának szezonja, vagyis kell-e szezongumi, vagy mire jó a mindenrejó
Megnéznék már végre egy jó használtgumi tesztet, ahol a 2 évet/4 szezont futó négyévszakos gumit letesztelik télen. Kiváncsi volnék mi maradt belőle 2 szezon forró nyári aszfalt után.
-
Biga123
addikt
válasz
classic B #70650 üzenetére
Szintén zenész.
Gyári felni ,gyári tpms, nincs tavasszal-ősszel kerék szerelgetés, eddigi legjobb döntés volt a 4évszakos. Azért lássuk be egy swift nem az az aszfaltszaggató vadállat ahova annyira sokat számít , az a minimális jobb tapadás amit a nyári/téli tud a 4 évszakossal szemben, elég jó 4 évszakosak vannak már. -
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #70651 üzenetére
Olyan híreket is hallottam, hogy ez az utángyártott tpms van akinél oké van akinél nem dolog abból is adódhat hogy a márkaszerviz frissített e az autó szoftverén. Ha nem volt frissítés akkor viszi tanítás nélküli az alis és társai szelepeket, ha volt frissítés, akkor nem.
Fene tudja, hogy pletyka e vagy sem. Egy tény, nekem az utángyártott tanításos és problémás volt, a Continental meg plug&play.
-
-
dethroner
veterán
válasz
classic B #70645 üzenetére
Nekünk 2019-es van.
Méretek: 175/65R15 15X5J és 185/55R16 16X6J. A TPMS nem egy drága dolog. A nyáriban ugye a kocsival kaptuk, és amikor átvettük, megrendeletem ALI-ról az olcsó szelepet, hogy a télibe az kerüljön. Már megjött a tél és a téli gumi is, az ALI-s csomag meg elkavarodott, így kénytelen voltam megvenni a suzuminn-től az utángyárottat, ami sokkal olcsóbb mint a gyári, de így is lényegesen drágább volt mint az ALI-s. Aztán persze a téli kerék felrakás után pár nappal megjött a kínai csomagÍgy azt eladtam bontatlanul. De ahogy tudom azok is tökéletesen működnek, ahogy az utángyártott is. Nem értem ezt a feltanítás dolgot, amit Qtya123 kolléga ír. Nekünk semmi tanítgatás, feldobtam és pár km múlva mutatta az értéket. Azóta se volt gond, pedig már 5 szezont lenyomott mindkét szett, felrakom és vagy rögtön, vagy pár km megtétele után kialszik a visszajelző lámpája és mutatja a guminyomást.
Téligumiból én az akkori egyik legjobb, több tesztben győztes Dunlop SP Winter Response 2 gumit választottam.
De ha használt téli érdekelhet, van 4 db Goodyear Ultragrip 9+ ami igaz hogy 195/55R15 méret, de a méretváltó szerint nagyon kicsi az eltérés és használható2021-es gyártás és ha privátban megkeresel, küldök képeket és csinálok tolómérővel profilmélység képeket.
-
classic B
senior tag
-
peestike
senior tag
-
Qtya123
őstag
válasz
classic B #70645 üzenetére
175/65 R15 a gumiméret, a 15-ös lemezfelniből. A felni 4x100 5Jx15 ET40, de ha beírod bármelyik suzukis webshopba, lesz a Swifthez lemezfelni bőven.
TPMS érdekes kérdés. Nekem is kellett venni +1 szettet, mikor vettem a nyári garnitúra felnit és én beszívtam az utángyártottakkal. Ilyet vettem a felnikbe: [link]
Rengeteg helyen olvastam, hogy hú de jó, tökéletesen működik, automatikusan felismeri az autó, nem kell tanítani, bla bla. Aztán csak nem ismerte fel és el kellett vinnem feltanítani. DE! Először random gumisokhoz mentem, nem is tudták feltanítani. Utána elgurultam a suzuminn-hoz, ott feltanították, de úgy 100 km után nem ismerte fel megint... Utána végül csak és kizárólag a Suzuki márkaszervizben sikerült feltanítani úgy, hogy működjön. Aztán jött a nyári szezon vége, kerékcsere (nyilván a másik szettben lévő gyári szenzorok tökéletesen működtek a kerékcsere után). Vége a télnek, visszakerültek újra a nyári kerekek a márkaszervizben korábban feltanított utángyártott tpms szenzorokkal. És a csattanó: nem ismerte fel őket, újra fel kellett tanítani!Na ekkor untam meg, dobáltam ki belőle a fentebb linkelt utángyártott sz@rt és vettem dupla annyiért Continentalt, ami a gyári beszállító: [link]
Beszerelték, feltettem a kerekeket, gurultam kb 500 métert és már szépen fel is ismerte őket feltanítás nélkül. Azóta megvoltak már 2 alkalommal is a kerékcserék, hibátlanul működik. Szóval én nem az utángyártott TPMS-t javasolnám. -
classic B
senior tag
Sziasztok!
Gumis topikban kérdeztem először, egyelőre oda nem érkezett válasz. Mivel nincs még nálam a kocsi, ezért teljesen vakon vagyok. A kérdésem: [link] -
Audience
aktív tag
válasz
Vikooo #70642 üzenetére
Vegyél a kezedbe egy lakatfogot es nézd meg, a valóságban csak járó motornal tölti az ISG által megtermelt árammal, a lithium akkurol álló motornal nincs töltése. A litium akku töltés vezérlése elég bonyolult, nem úgy működik, hogy ISG tölti az akkut és a dc-dc az akkurol működik kizárólag.
Ha megmérted jobban látszik amiről beszélünk.
-
Vikooo
addikt
-
szabonagyur
félisten
válasz
Napfénysüti #70640 üzenetére
Eladásból élnek a cégek, ha nem tetszik az autó nem adnak el.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
szabonagyur #70639 üzenetére
Sajnos így van, lassan az összes autó hasonló lesz, már mindenhonnan csak lopkodják a formai elemeket de saját ötlet alig van.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Napfénysüti #70637 üzenetére
Amúgy ha nagyon megnézed szinte minden autó modell hasonlít egy másikra.
Scross pl. eléggé jó Rav4 másolat, stb. Ez valahogy nem meglepő, ha kitalálnák valami extrém eltérőt, merészet nem venné a kutya sem őket.
Vagy pl. valamelyik Dacia tiszt Volvo XC40 külsőre nekem.
-
AMD Power
titán
válasz
Napfénysüti #70637 üzenetére
Az új Scross-nak nem lett rossz a külseje. De a belső az elég vicces és ósdi.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
AMD Power #70590 üzenetére
Én meg pont azt érzem mintha az utóbbi időben a Suzuki megfáradt volna dizájn téren. Bár belül ez az eVitara nem lett rossz de a külsejére hirtelen azt hittem hogy egy Ssangyong Tivolit látok. Az új Swiftról nekem egy mobil bili ugrik be mindig, az Scrosst meg ha néznem kéne fél napig még a Kennedy gyilkosságot is bevallanám.
-
AMD Power
titán
Nagyon baba lett ez az autó. Kívül és belül is....
Ha Suzukid van, akkor erről tudnod kell
-
-
Audience
aktív tag
válasz
Vikooo #70621 üzenetére
Az ISG által termelt áramot az inverter használja a 12V-os töltésére (is) ha áll a motor az inverter nem tölti a 12V-os akkumulátort, így helyes, az az akku a jobb egyben akkor működik ha gyorsítani kell, Start/Stop indításához kell, vagy áll a motor az SS miatt, tehát a 12V-os akkut nem erről tölti.
-
Audience
aktív tag
válasz
zsolt19900 #70619 üzenetére
Kiderül. Tartom, hogy az SS árt az autónak!
-
Vikooo
addikt
válasz
szabonagyur #70627 üzenetére
Akkor az csak a GLX tudja valószínűleg
-
Vikooo
addikt
válasz
szabonagyur #70625 üzenetére
Az simán lehet én GLX - én tudom hogy van.
-
Vikooo
addikt
válasz
szabonagyur #70623 üzenetére
Van, most meg nem mondom hol de 3 mód közül lehet választani. Beállítások és a legfelső menü talán, jármű testreszabasa vagy ilyesmi.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #70608 üzenetére
Hát nem tudom, sokszor van állok a lámpánál és csak sülök meg nyáron
-
zsolt19900
őstag
válasz
Audience #70617 üzenetére
ezzel tisztában vagyok.... állt is a szervizben csereakksira várva pár éve drorvosnő Swiftje, na ő megvette a kocsit és 1-2-3-4kmre található rendelő-otthon-bolt háromszögben használta, se nem tudott merülni, de még inkább töltődni az anyósakku és szépen megdöglött.... 1-1,5M volt a javítás kb.
Az anyósakku így is úgy is használatban van, menet közben is.... szóval most, hogy az SS mennyit javít/ront rajta, az majd idővel kiderülSzóval ez a "megtartod" dolog sem igazán állja meg a helyét sajnos
-
Audience
aktív tag
válasz
zsolt19900 #70612 üzenetére
Nem a kis akku a drága a Suzukiban, hanem az anyós ülés alatti! Ha időben eladod, nézheted a kényelmet. Ha környezet tudatos vagy és megtartod akkor nagyon nem mindegy ám.
-
Audience
aktív tag
válasz
burgatshow #70613 üzenetére
Mennyi idő alatt használódik el a lithium akku és az ISG ha használod és mennyi idő alatt ha nem használod? Mennyibe kerül egy ISG? Mennyibe az akku hozzá? Szerintem belátható, hogy hosszabb élettartama lesz szinte mindennek a motorban SS nélkül. Az indítások száma degradálja az olajat, minél kevesebb az indítás annál tovább tart. Illene rövidíteni az olajcserét ha sok az indítás-leaállítás. Nem tesz jót a katalizátornak ami lehűl és nincs az optimális hőmérsékleten.....stb.
A mérnökök nem hülyék, profin kiszámolják, hogy statisztikusan mi kell ahhoz, hogy az autók 80%-ban túléljék a garancia időt. A biztosítás alapú plusz 7 év ebből a szempontból már nem annyira fontos.
-szerintem!-
-
-
zsolt19900
őstag
válasz
Audience #70610 üzenetére
Suzukiéknál épp, hogy nem nyekteti a gyári "kisakkut" kivéve minden egyes olyan elinduláskor, mikor "manuálisan" leállítottad a technikát
én pl. taxizom vele és tök kényelmes, mikor megérkezünk üres+kézi aztán amíg rendezzük az utassal a dolgokat és váltunk pár szót, keresgél a táskájában stb. addig áll a moci én pedig miután kiszállt, kuplung és hajrá
nekem tetszik ez a rendszer.... persze lehetne olyan, mint kollégám Toyotája, ami elindítja a motort és tölt a "nagyakkuba" és le is állítja, de sajnos ez még nem az a szint
-
movax
őstag
válasz
Audience #70610 üzenetére
Már reflex nálam: kocsi indít, start-stop kikapcs.
Én nem értem, miért erőltetik, iszonyúan balesetveszélyes, az elején volt néhány meleg pillanatom, amikor útkereszteződésnél megálltam egy másodpercre, és amikor ugrani kellett volna, a gép leállt, mert a start-stop ugye tette a dolgát, majd a késéssel életre kelő motorral szépen beugrattam a közeledő kamion stb. elé. Ami előtt bőven átmentem volna, ha nincs start-stop. Azóta mindig kikapcs. -
Audience
aktív tag
válasz
szabonagyur #70607 üzenetére
Mi soha egyetlen autónkon sem használtuk/használjuk a Start/Stop-ot. Szerintem többet árt mint használ, az akkumulátor mindegyik autóban az első beépítésű gyári volt amíg nyomon tudtam követni. Én nem hiszek abban, hogy ez jó az autónak, max megspórolnak vele pár gramm CO2-t az autónál de többszörösét bukják a gyakoribb karbantartásoknál. A gyártók egy gramm CO2-ért egy csigát Moszkváig kísérnének gyalog.
-
Vikooo
addikt
válasz
szabonagyur #70607 üzenetére
És ha atallitod a klíma mukodeset a menüben?
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #70607 üzenetére
Esetleg próbáld ki, hogy vársz. Tényleg beindítja. Maximum a komfort szintedhez nem passzol a kocsi elképzelése.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #70606 üzenetére
Nyáron dugóban állva nekem sokszor volt, hogy ki kellett kapcsolnom, hiába automata klíma.
Ugyanezt megcsinálja az új Cupram is, szóval nem egyedi
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #70605 üzenetére
De szepen vissza is indit, ha kell futes/hutes. Legalabb is nekem jo komfort erzekkel dolgozik.
Egyebkent anno a VW-m is igy mukodott, csak ott legalabb leirta, hogy most azert mert meleg/hideg van, tul magas kinti homerseklet stb. A Suzuki ennyire nem reszletes.
-
Vikooo
addikt
válasz
szabonagyur #70603 üzenetére
Igen annyira nem nagy gond csak szorszal hasogatas 😬
Amúgy brutal gyorsan bemelegszik legalábbis a hengerfej és hamar működésbe lép a SS. A vizhomersekletet nem tudom hol meri (amit visszajelez a műszerfalon) de az később éri el az üzemi hőfokot mint az euró 4 -es focus.Gondolom itt a mikro-kör ami segít.
Sokan szkeptikusak a SS miatt de ez nekem ez a fajta szkepticizmus egyenértékű azzal amikor télen kartonlappal takarják el a hűtőt (ahelyett, hogy biznanak a termosztatban
)
-
Vikooo
addikt
válasz
szabonagyur #70601 üzenetére
Nem ez csak a mild hibrid nem a full. 1.4 turbo közvetlen befecskendezes + a bosch fele ISG mild hibrid.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- BestBuy topik
- Milyen autót vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- Új Gigabyte 16 Aero 4K+ OLED i7-13700H 14mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4070 8GB Studio Win11 Garancia
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest