Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz TommyY2 #50544 üzenetére

    Igen, tehetsz, de lényeges különbség az A/B-s és a C-s olajok között a szulfáthamu, foszfor és kéntartalom, előbbiben több, utóbbiban kevesebb van mindből, illetve a TBN is fontos.
    Qru egyik hsz-ából idézek:
    "Teljes bázisszám (TBN), ez az adalék ami meggátolja az olaj savasodását, minél több van benne annál inkább ellenáll a savasodásnak (az olajba bekerülő benzin, kén, stb). Logikus lenne ezt az adalékot az "egekbe" emelni de sajnos vele együtt nő az olaj szulfáthamu tartalma is ami meg a katalizátornak, DPF/GPF-nek nem jó ugye."
    Magyarán a C-s olajok kíméletesebbek a katalizátorokkal és a részecskeszűrőkkel, viszont a kisebb TBN miatt hamarabb savasodik. Ha sok a rövidtáv, ami a savasodásnak az egyik legjellemzőbb oka, akkor célszerű sűrűbben cserélni, vagy maradni az A/B-s olajnál. Végül is a Suzuki is azt írja elő, úgyhogy...

    Splash: Ki kell próbálni, 0W20 és 0W20 közt is lehet óriási különbség. Legrosszabb esetben 0W30?

Új hozzászólás Aktív témák