Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egér probléma
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Utolért az egyik tipikus WagonR hiba, elkezdett rosszalkodni a világításkapcsoló, nem mindig jó az érintkezés tompítottra kapcsolva. Most kiszedtük apummal, kicsit megolvadt az egyik pin körül a csatlakozón és a kapcsolón is, illetve ezt a pint mozgatni is tudom egy kicsit, míg a többi teljesen fix. Gondolom, a hő hatására nem csak a műanyag olvadt el, hanem a forrasztás is elengedett.
Már megrendeltem a cseredarabot, remélem, hamar ideér, mert napi ingázásra van használva az autó, és ugye lakott területen kívül kell a világítás.Amit még meg kellene csinálni, az ez, de apum ragaszkodik egy bizonyos szervizhez, azok meg most a pandémia miatt nem dolgoznak, úgyhogy egyelőre betekertük duct tape-pel.
-
haxxika
senior tag
Sziasztok,
Mától vettem újra kezelésbe a Suzukit (2000 1.3 8v 3ajt) munkába hordani az asszonyt, dízeles kocsimnak nem tesz jót a sok rövidtáv.
Olyat figyeltem meg, hogy 4-esben/3-asban ha elengedem a gázt, hagyom futni, akkor 1500 körül mintha picit változna a motorhang, ledadogós lesz, de egyáltalán nem rángat, nem fullad le.
Benne van a pakliban, hogy elég lenne neki jó pár erősebb kigyorsítás? Vagy merre kereshetem a gondot?
Az autó mielőtt hozzám került nem igazán látott 4ezernél nagyobb fordulatot.
Köszi előre is! -
zzz03
őstag
unalmamba nezegettem a szekeret, (sx4 scross, gl+, 2019.12. havi a kocsi) es azt vettem eszre, hogy az elso szelvedo kulon sorszamon, a 2 elso ablak + kis ablak elol ugyanazon a szamon futnak mig a hatso ablakok + csomagter ablak amiknek szinten megegyezik a sorszamuk, de elternek az elsoktol.
ez azert lehet mert a B oszloptol hatrafele sotetebbek az ablakok?
kicsit fura mert ha jol emlekszem a skodamnak az osszes ablaka ugyanazon a sorszamon futott (mondjuk itt az ablakok nem voltak sotetve gyarilag).
(az auto szzalonbol lett vasarolva, tudtommal nem volt torve.)
masnal is ez a helyzet? -
#89309696
törölt tag
Hali.
A kettes Swiftben (96-tól felfele, euro2) lévő kőegyszerű és elpusztíthatatlan 1.3 8V 68 lovas motortól miben különbözik az 1.3 16V és az 1.6 16V? Csak a szelepek és a lökettérfogat más vagy a motor köré épített dolgok is változtak?
Van a családban egy 1.3 8V 68 lovas és tényleg annyira buta motor, hogy egy szett villás és dugókulcs készlettel megjavítható minden, mint egy Lada és elég hozzá három agysejt.Az erősebb motorjai is ilyen egyszerűek vagy azok bonyolódtak is?
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #45589 üzenetére
Én nem gondolok semmire, egyértelműen azt írtad, hogy szilikonoztad, nem kell ezt túlragózni. autós boltokban egyértelműen jelezve van, hogy mi a szilikon. A szilikont kerüld, ha nem akarod akkor ne tedd de ne csodálkozz utána ha valami nem frankó. Van gumis topik, ha ezzel szeretnél foglalkozni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #45588 üzenetére
Lehet csak 12, de szerintem ez a része nem releváns most. Szerintem te a szilikon olaj-ra gondolsz, de ott sem a szilikon a probléma, hanem az olaj, vagyis az amiben oldva van, az idézi elő amit mondasz. Nekem egy ilyen flakon 3 garnitúra gumira elég, úgy hogy minden cserénél lefújom ami lejön a kocsiról, de nem azért dobom ki a gumikat mert használhatatlanok, hanem elérik a 6éves kort és az nálam kukát jelent. Teszek rá milyen a futófelület vagy a profilmélysége, akkoris megy a kukába 6 év után, ha csak 10ezer ment bele 6 év alatt, akkor is. De mindig kikavicsozom és lemosom őket, lefújom ezzel a habbal és a pincében telelnek/nyaralnak egy állványon és még le is vannak takarva.
Szerintem én megteszem ami tőlem tellik, ha az EcoContact5 vagy a Sebring Snow hamarabb elöregszik már nem az én hibám.De akkor repülnek a kukába.
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #45587 üzenetére
Ez nem szilikon illetve nem 15 éve vetted, egyébként oké.
Minden gumit inkább ápolószerrel kezelj és ne szilikonnal, használhatatlan réteg keletkezik és nem lesz rugalmas a gumi.
Azt hiszem nekem is van egy ilyen W5-m, de még nem használtam, folyékony, glicerines gumiápolót használok, majd a W5-t is kipróbálom. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #45586 üzenetére
Szilikon-spray-vel szoktam az ajtóhatárolót fújni. Azon kívül a műanyagokra nedvestörlőt használok, a gumit ezzel a habbal szoktam fújkálni (az oldalfalat körbe mindkét oldalon mosás után, ha beszívta és megszáradtak akkor mennek a pincébe a tárolóra):
Ez van ráírva:
"Összetevők: 5% alatt nem ionos felületaktív anyagok, Benzisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone. További összetevők: szilikon-vegyületek."
Nem csak szilikon, de az is van benne.600ml kemény 320HUF volt flakonja, vettem kettőt mert azt hittem gyorsan el fog fogyni... hát nem.
Ha láttok valahol ajánlom mindenkinek, vegyetek és próbáljátok ki, ennyi pénzt megér szerintem. -
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #45585 üzenetére
Nem szilikonnal kezeljük a gumit, vannak megfelelő glicerintartalmú gumiápolók, a sziikon sajnos nem tesz jót a guminak. A szilikont nem gumiápolásra találták ki, régen használtam én is de nem voltam vele elgedett, nem javított a gumi állapotán, amióta glicerines gumiápolót használok azóta tényleg sokkal tovább védett a gumi, eső nem mossa le, szépen tisztán tartja. Szilikont kerüld ha gumiápolásról van szó, de még műanyagnál sem a legjobb.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #45584 üzenetére
Miért is? A téliguminak határozottan jót tesz az elmúlt 15 év tapasztalataim alapján...nem a futófelületet kell kenni, hanem csak az oldalfalat szoktam lefújni egy szilikon és más anionos gumiápoló habbal, ha jobban megnézed még ott van a flakon a képen. Azt pont erre találták ki, vettem 2 flakont 15 éve, még csak egy fogyott el...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45582 üzenetére
Egy ilyen centrírgéppel a pinyóban én lennék a "telep királya".
Hozzám járnának, mert a szomszéd gumishoz képest féláron is megéri üzemeltetni, mivel ő 3ezerért centríroz egy 16"-os kereket (lemezfelni, ütött súly), ha én 2ezerért vállalom, szerintem egy év alatt visszajönne az ára...
Számla nélkül természetesen.
Meg kellene a melóhelyen évi 4 hónap szabi a szezonokra... -
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #45581 üzenetére
49 m²-es garázs rulez!
Amúgy egy centrírgép még drágább.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45577 üzenetére
Még így is drágák... maradok a kézi módszernél.
Majd beszerzek egy keresztkulcsot vmikor, hogy ne a gyári kerékkulcsot kelljen használni szezonális átszerelésnél meg egy ganrintúra kerékőrt, mert ami itthon van az nem passzol... remélem homasitában visszacserélik blokk ellenében...@7up: Én csak feldobom, mert a kosztól látszik hogyha elmozdul a súly, a kátyúkat kerülgetni meg nem lehet BP-en...
-
#72630400
törölt tag
Csak ugy "feldobjátok" a kerekeket,vagy centíroztatjátok is?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45575 üzenetére
Mert az akksis fúróknál is úgy van hogyha behajtás irányba tud 10Nm-t, akkor kifelé 11Nm-t, hogy ki tudd tekerni vele amit behajtottál, de ez hogy limitált ez új. Az utolsó ilyen ami a kezemben volt az behajtásra tudott 650Nm-t, de az kétemberes volt meg nyomatékhatárolós...
viszont az M42-es anyát úgy megtépte, hogy az már csak flex-el oldható kötés lett.
Próbáltad sima akkus csavarozóval esetleg? Meglazítani/meghúzni nem fogja, de a köztes tekerés megspórolható lenne...Más:
Használ itt valaki kerékőrt? Milyet? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45573 üzenetére
Így azért jobban mutat bár a madárkaka a szélvédőn rontja az összképet.
Ezt a biztonsági okból dolgot kifejthetnéd, bár vannak tippjeim....
Egyedül is fel lehet rakni amúgy ha nem üll fel a kerékagyra, most rájöttem a trükkre:
Közelben gépzsír+csavarok, tárcsát beállít, kereket előre beforgat, feltesz, baltérddel alul, bal kézzel felül megtámaszt, jobbal elnyúl a csavarért, zsírba belemárt és mehet bele, majd ezt átellenben mégegyszer és akkor simán megy.Én egy sima trapézemelővel csinálom, de annyi testmozgás rám fér...
Mindent mostam, szilikonoztam, szóval két órát simán el lehet pepcselni vele. -
tboldi
nagyúr
Én úgy szoktam, hogy az említett módon megemelem az elejét vagy a hátulját (term. a másik két kerék, ami a földön marad, ki van ékelve), a két oldalsó ponthoz egy-egy bak, azokra ráengedem, krokodil ki, és elektromos ütvecsavarozóval kitekerem a csavarokat. Szerencsére 320 Nm-rel nem kell előre meglazítani semmit.
Visszafelé ugyanezzel a géppel betekerem (jobbos forgásirányba csak 100 Nm-t tud biztonsági okokból), majd következik a másik oldal. Ha mindkettő megvan, krokodil vissza, bakok ki, szép lassan leengedem, végül nyomatékkulccsal végigmegyek a 8 csavaron, aztán kezdem elölről a másik kettő papuccsal. Kb. negyed óra az egész az előkészületekkel együtt.A Hondán meg Michelin CrossClimate+ van, azzal gondtalan az élet.
-
kunberci
senior tag
válasz
tboldi #45571 üzenetére
Nem volt még az emelőkkel gond. Amúgy is csak egy kereket veszek le. Inkább csak azért emeljük meg egyszerre az egyik oldalt, hogy ne csavarodjon az alváz. Lelazítom mindkét kereket, aztán emelés, és egyesével csere, aztán egyszerre leengedjük. Mondjuk ezt ketten jó csinálni. Ha nagyon precízek lennénk, akkor azt a kereket, amit cserél az ember, azt alá lehetne bakolni, de még sohasem volt gond.
-
kunberci
senior tag
válasz
Idiofil #45563 üzenetére
Szia!
Nálunk a garázs előtt le van aszfaltozva. Ketten szoktuk csinálni a kerékcserét tesóval. Én vagyok a kerékcsere felelős, tesó meg lemossa, glicerinezi a lejött kerekeket. Mi mindig krokodil emelővel csináljuk, és nálunk az vált be, hogy kettővel. Egy oldalon egyszerre megemeljük az autót a két emelővel, és utána egyszerre engedjük le. Kicsivel gyorsabban is szoktunk haladni. Másik oldalon az egyik kerék mindkét irányból ékelve. -
tboldi
nagyúr
válasz
Idiofil #45563 üzenetére
Egy darabka szőnyeget szoktam az autó és az emelő közé tenni, de nem lenne muszáj, mert gumis.
Nem ingatag egyáltalán, a kicsi palack vagy trapézemelők sokkal inkább azok. Itt jóval szélesebb a "nyomtáv", plusz olyan súlya van, hogy arrébb tenni is egy kisebbfajta kihívás.
Ja, és betonon emelek mindig. -
Idiofil
aktív tag
válasz
tboldi #45561 üzenetére
Köszönöm a gyors választ, használsz valamit, vagy csak simán alárakod és azt a fület a lapos felülettel emeled?
Ez csak az én hülyeségem?:
- A krokodil emelő nem egyenesen emel, hanem ívben, így folyamatosan változik az emelési szög, tehát inkább ingatag.
- Ilyenkor sokszor "behúzza maga alá" az emelőt, ami hogy ha rossz a padozat, akkor mindig félek, hogy leugrik az emelőről (most jelenleg egy vastag vaslapot rakok alá, de a lap nehezebb, mint egy ilyen emelő)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Idiofil #45560 üzenetére
Attól függ, mondom diplomatikusan...
A kocsiba én trapézt tartok, mert nem ömlik az olaj mindenfelé és nem keni össze a csomagtartót, bár bezacskóztam tuti ami tuti.
Szezonális kerékcseréhez ha van garázs, akkor kroki (mert nem 5 dkg egyik sem...), ha nincsen garázs, akkor palack emelőt perferálom.
A gyári trapézhoz van hajtókar és nem ütöd le a bütyködet... meg az a trükk h nem csukod össze teljesen, amint ki tudod húzni kiveszed és viszed tovább és akkor nem kell sokat tekerni.@Dvix: Nem nagy tudás, akinek volt trabant/wartburg/skoda/moszkvics/zápojóska/volga stb. a családban (ma már hulladék technika mind), azok ezt minden nap csinálták rossz esetben. A kézi szivató előfeszítette a gázbowdent (nyitott a fojtószelepen), az automata szivató már nincs is, csupán pár sor a motorECU-ban, figyeli a beáramlott levegő mennyiségét, hőmérsékletét, így átállítja az előgyujtást amíg a hűtővíz nem ér el egy adott hőfokot majd fokozatosan visszaveszi.
@pjen: De... ha nem Banner vagy Varta vagy Bosch van ráírva... egy 2l-es opel rekord 3 év állás után a vadi új FIAMM márkájú akkut két indítózás alatt leszívta, de bikázásra magához tért (meg mert rárugtam 3-at a gázra
), utána még 6 évet szolgált benne gond nélkül. Bár lehet más baja is volt...
-
Idiofil
aktív tag
Sziasztok,
Egy gyakorlati kérdés (S-Cross 2019):
Milyen autóemelőt használtok otthon az autó emelésére?
Nincs még gyári emelőm, ami gondolom tökéletesen illeszkedik az emelési pontokhoz, de nem akarok kézzel dikicselni sokáig, és tudom, az én fogyatékosságom, de úgy 5x ütöm le a bütyköm egy emelgetés alkalmával.
Tehát milyen megoldást használtok? Kézi, Olajemelő, krokodil, palackemelő?
Előre is köszi az ötleteket. -
pjen
félisten
-
vadorzó
tag
Üdv.,
2005-ös Swift-ben (145e km) szeretnék olajat cserélni. Az egyik honlap 10w40-et ajánl, a másik 5w30-at. Szerintetek melyik lenne megfelelőbb? -
2ozzmexy
senior tag
Azt a plusz 6-700rpm-et amúgy az "automataszivató" teszi rá, hogy gyorsabban melegedjen és legyen az akksinak töltése meg az olajpumpa is kapja a fordulatot hogy felépüljön az olajnyomás.
A régi autóknál sima kézi szivató volt, amit állítgatni kellett mindig. A skodánál a kézifékkar mellett volt egy picike, hidegen kb 1/3-ig felhúz, beindít és ha minden klappolt, akkor félútig fel, amikor kezdett belemelegdeni, akkor meg vissza 1/3 majd lenyomni teljesen. Ezt a vacakolást a nagyobb nevek vmikor '90-es évek elején megszüntették a az automata szivatóval a konfortérzet növelésére. Ez akkor para ha sokáig áll egy autó (évekig) és egy új akksival be szeretnéd indítani, na akkor kell egy kicsit trükközni, mert nem veszi fel a "nyálat", hamarabb lemerül az akku... -
beef
őstag
válasz
Brogyi #45549 üzenetére
Melyik Android 8/9/10?
Mert elég sok helyről azt olvasom, hogy majdnem az összes custom rom alatt hibás.
Van aki szerint nem a rom, hanem az opengapps a hibás.
Nekem addig jut telefonon, hogy megkérdezi az értesítések engedélyét és onnan nem lehet tovább jutni. Néha a kocsi kijeljőjén megjelenik, hogy kapcsolódni próbál AA-hoz, meg az app is indul azonnal, amikor usb-n összekapcsolom vagy BT összekapcsol. De ekkor is az értesítés engedély kérésig jut az app és utána csak kiléphetek belőle.
Az én romom is AOSP alapon van. -
erh75
tag
S-cross-ban vagy a vitarában Android autónál , hogyan lehet a waze-ben megszakítani egy navigálást ? hiába lépek ki (az autó kijelzőjén) továbbra is mondja az utasításokat .
-
Dvix
senior tag
válasz
Gyula84 #45538 üzenetére
hideg motornál mikor átvált másik sebességbe, a fordulatot feldobja egy pillanatra a még hideg motor, gondolom így védve magát. Az én 1.3-som is így csinál hidegben, suzuki motor sajátossága.
de nem 4000ig hé, olyan 500-700rpm-et dob rá az aktuális fokozatra, mikor elveszem a gázt, Nincs baja. Suzuki motor.
-
D4ni
őstag
Szia! Nekem ugyan ez volt, elfáradt a szerkezet ami mozgatja a mutatót. Én teljes óracsoportot vettem bele bontottan. Újonnan márkaszervizben 100.000Ft küröl mondták.. Van még egy jó szaki, Haudek műhely. Amikor nekem volt a problémám sajnos elérhetetlenek voltak,ha gondolod próbálj szerencsét.
-
Zsocó
aktív tag
2005-ös gombóc Swift-en a jobb hátsó lámpa halványan világít. Valaki járt már így? Mi lehet a hiba?
-
Gyula84
veterán
Üdv
egyik ismerősnek van egy 2006 os swiftje 1.3 benzin mikor beindítja és hideg a motor vagy épp váltás közt a motor felpörög mint a fene kb 3000-4000ig valakinek van tippje mitől lehet ez?
-
Dvix
senior tag
Remélem mindenki jól van!
Korábban sokat elemezgettem itt a topicban, hogyan fogy a piac reagálni az 5Mft-os Vitara-ra, és szerintem most már egyre jobban látszik, hogy zsír új normális autót egyre nehezebb találni ezért a pénzért. A vitara a vírus utáni időiben szerintem még az elején nem fog kelendő lenni, és korábban azt hittem, hogy ez a jövőbeni versenyképességét rontani is fogja. Most látom: nem
. Gyenge szívók és 3hengeres turbós kávédarálók sorakoznak ennyiért. Igazi SUV alternatíva kevés van (Dacia Duster nah jah-talán itt van valmi normális motor-meg a Toyotánál ha nem akarunk SUV-ot).
A fizetőképesség csökkenni fog mindenképp a vásárlók részéről. Szerintetek a Suzukinak ezzel a 6,99% THM-es hitelkonstrukcióval(OTP) van esélye labdába rúgni pl a Renault Mesterhármas finanszírozásával szemben? (1/3rész-viszed az autót, 1/3 fizetted 5% THM el 3 évig, maradék 1/3-al majd eldöntöd mit szeretnél) -
2ozzmexy
senior tag
válasz
pigmeus #45530 üzenetére
Igen, az enyém minden oldalán aláírt és pecsételt...
Le kell verni az első tulajon... magyar szokás h "elhagynak" ezt-azt, pótkereket, emelőt, kerékkulcsot már aznap amikor megveszik a szalonban. Ha érdekel mi van benne gyárilag (mit kell keresni ami a kocsihoz járt), abban is tudunk segíteni. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
pigmeus #45528 üzenetére
Igen, van egy külön lap ami a BoosterJet Pro garanciára vonatkozik.
Adják az adásvételivel meg a többivel együtt...
Hozzájár, alá is kell írni.@pjen: Elnézést a késői reakcióért... ezeröcsink nem volt csak a szomszédnak annó, nekünk csak skoda meg 601S volt, aztán Toyota-k. Egy rövid ideig 1310 is volt, de attól hamar megváltak a szüleim, mert kh-s volt nagyon...
-
pigmeus
tag
Sziasztok, aki úgy vette az autóját, hogy már a 3+7 év garancia vonatkozik rá, ők kaptak külön egy papírt? mert most nézem, hogy a szervizfüzetben ez az infó nincs benne.
-
2ozzmexy
senior tag
Ez érdekes megoldás, hogy csak egy borda választja el... kissé rendhagyó de el tudom fogadni, még nem találkoztam ilyennel...
A Honda, Mitsu, Toyota triónál a kormányszervóval vannak egy tartályon, amelyik EPAS-os, ott csak alulról látszik egy ici-pici kiegyenlítő tartály ami "élettartamra van feltöltve" (10év/200k km), még utántöltőnyílás sincsen, hanem egy csavart kell kivenni mint a váltóból.
A '99-es swift még a 8 szelepes volt, mert azokban fordult még elő bowdenes kuplung? (annak idején ez is olyan volt mint a turbó meg a részecskeszűrő manapság, mindenki ki volt akadva rajta hogy bevittek még egy hibaforrást és emelték a szervízelési költségeket)@hundai: Centrálzárból ajánlott? A gyári? Már ha találsz valahol, de annál kb mind1 szerintem, a riasztó az izgibb része. A ködlámpáid meg lehet túláramot kaptak vagy amit pjen is írt, gyárit rendeltél rá? Azokkal nem szokott gond lenni... igaz erős 40k a készlet relével meg mindennel, de abszolúte megéri. Pár hónapja vett itt valaki egy olyan swift-be, fel is tette a képet róla, keress vissza, azok szerintem jók.
Ez a foncsor hibája szokott lenni ha az előírt teljesítményű és típusú izzó volt benne, ha nagyobb akkor normális h elégett. -
hundai
aktív tag
Találkozott már valaki ködlámpa szétolvadással?
Elsőnek vettem egy teljes szettet ( sumo-ról 07' swiftre ) minden tartozékkal, beszereltettük, majd pár hónap után a lámpatest belülről elkezdett szétolvadni, és az izzók is kiégtek. Vettem 2 lámpatestet, új izzókkal, azok is elhaláloztak.
Már azon tanakodom, hogy veszek egy ledes osram testet, csak az kb 3x drágább...
Illetve van ajánlott centrálzár? Nem kellene a távirányítós nyitás, elég nekem a kulcsos is. -
pjen
félisten
válasz
2ozzmexy #45522 üzenetére
A kormány szervó motoros.A fék és kuplung tartály közös,egy borda van benne,ha egyik elmegy a másik még működjön.Az előző szériás Swift ben,1999 es gyártás még bovdenes kuplung volt.Volt szerencsém az út szélén egyedül cserélni,beállítani.4K volt,de cserélni eléggé horror.
-
2ozzmexy
senior tag
-
pjen
félisten
válasz
BigBlackDog #45518 üzenetére
Kapsz számlát is,abban benne van minden.Legalábbis én a Gusztávnál mindíg kaptam.
45519:igaz bakancs Swift,de a kuplung és a fék folyadék ugyanaz,Csak egy tartály van. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
BigBlackDog #45518 üzenetére
Igen, csak a pecséten szerepel a szervíz neve és azonosítója.
Kuplung hidraulika folyadék lesz az, de az nem azonos a fékfolyadékkal.
Noha mindkettőt olajnak hívják a konyhanyelven, a fékfolyadék nem olaj. Két külön szmötyi, külön kiegyenlítő tartályuk van a motortérben. Szóval nem, nem ugyanaz.
Ha ennyire érdekel: [link] Das ist fékfolyadék. Szóval nem, nem olaj, hanem egy glikol/szilikon bázisú folyadék.
Kuplung-ba hidraulika folyadék van (nem fékfolyadék), többnyire DEXRON minősítéssel. [link] például ilyen, de nem tudom milyen típus való a kocsidba így fejből...A lényeg hogy az egyik glikol-bázisú a másik meg olaj-bázisú folyadék.
Majd a szervízelés árát megírhatnád, mert itt BP-en 50-60ezer alatt tuti nem állna meg, Székesfehérvár meg oda-vissza nekem egy jó 6ezres tankolásból meg van. -
BigBlackDog
veterán
válasz
2ozzmexy #45517 üzenetére
Igen, sikerült elírnom a dolgot, köszönöm szépen a javítást, fékfolyadék és kuplungfolyadék akart lenni. Kezelési szerint mindkettő cserés a 24 hónapos szerviznél, de ezek szerint ez a kettő ugyanaz.
Illetve azt jól tudom, hogy a szervizkönyvben nincs pontosan beleírva, hogy mikor mit cseréltek, csak egy dátum-hely, egy km óra állás és pecsét szerepel a javításoknál?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
BigBlackDog #45516 üzenetére
"Illetve a fékfolyadék és a szervófolyadék az közös az S-Crossnál, vagy két külön töltet?"
Külön töltet természetesen, mivel az egyik hajtóműolaj (hidraulikafolyadék köznapian) a másik meg egy speciális folyadék. (nem tudom már mi az alapja, talán alkohol, csak azt h megköti a vizet és rettentően korrozív)
Szerintem te keversz vmit... A japán autók nagy többségében hidraulikus a kuplung kinyomócsapágya, az szokott közös tölteten lenni a kormányszervóval, de az S-Cross-ban ZF-es EPAS rendszer dolgozik, a hidro-val nem tudnál parkolni. Inkább arra figyeljetek ilyenkor hogy az ABS kockát és az ESP szelepeket is légtelenítsék, ne csak a féknyergeknél, ehhez rá kell kötni a fedélzetit egy gépre és a megfelelő szervíz programot elindítani rajta. Ha nagyon érdekel hogyan csinálja, akkor leírom bővebben is.Szerintem nem para hogyha Bartáékhoz viszed, ismerem őket, eléggé jók, de ha nem vagy biztos benne csörögj rájuk, kézségesen segítenek bármiben.
-
BigBlackDog
veterán
Lassan esedékes a családban lévő S-Crossnál a 2. éves szerviz. Lehet belőle bármi gond, ha Suzuki Világnál lett vásárolva és az első éves szerviz is elvégeztetve az autón, de most pl. Székesfehérvárra, a Bartához menne 2. éves szervizre?
Illetve a fékfolyadék és a szervófolyadék az közös az S-Crossnál, vagy két külön töltet?
-
2ozzmexy
senior tag
Mióta a politikusok meglovagolják ezt a környezetvédelem dolgot, azóta el is van fuserálva...
Milyen érdekes hogy a konténerszállítóhajón nincsen részecske szűrő...vagy a kőolajfűtésű erőműveken. De kandallót 57-et is berakhatok a lakásomba és senki sem ellenőrzi hogy mit dobálok bele... (és nem csak én hanem ez mindenkire igaz!)
Tudod ez úgy működik, hogyha ma feltalálná valaki (hiszen #maradjotthon, tehát ráér) hogyan lehet fingással üzemeltetni a gázkazánt, holnapra mindenkinek a se**én lesz gázóra, holnaputánra el lesz fogadva a törvény az adózásáról, harmadnapra jönni fog rá a környezetvédelmi adó.
Úgyhogy kicsit úgy érzem, hogy ez egy plusz pénzforrás nekik és már régen nem a tisztább levegőről szól az egész...
A vírus sok dolgot át fog írni, de még élünk és nem lettünk kevesebben sem a bolygón (legalábbis nem számottevően), szóval én inkább a további szigorításokra tippelek, nem arra hogy leállítja/felfüggeszti az emissziós bírságot. És nekem ez még mindig fából vaskarika, amíg látom az utakon (nem csak itthon) a füstölő Golf3 TD-ket vagy a többi olyan 20+éves technikát, amik kb hallomásból sem ismerik a környzetvédelmet. -
napey
tag
Sztem az EU-nak fel kéne függesztenie pár évre ezt az emissziós bírságos dolgot, hogy ne omlassza össze az autógyártást és ezáltal az európai gazdaságot
A vírus átírja a forgatókönyvet -
dethroner
veterán
Így van, lesznek egyfelől a dráguló autók, másik oldalról pedig a nagyon lecsökkent fizetőképes kereslet. Nem nagyon lesznek eladások.
-
SirKero
őstag
Nem mintha a mostani helyzetben ez lenne a legfontosabb de hátha valakit érint : [link]
-
hundai
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Meglett a hiba, saját magamat sz**attam meg. Le sem merem írni mi volt, mert kiközösítenének a fórumon.(#45506) beef Így van ahogy írtad. Gáztartály másfél év múlva lejár, csere után úgy is újra kell műszakiztatnom, így ha már ráérek, kb mindegy mikor viszem.
Szerintem a téli-nyári gumi vásárlás/ cseréhez hasonló dömping lesz a vizsgabázisokon utána.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
hundai #45501 üzenetére
Helyzetjelzo nélkül? El sem kezdik a vizsgát...
Csatira kellene multimatyival ramerni h megvan e a 12V ott, ha nincsen akkor biztosíték, ha az is okés akkor érdemes megnezni a többit is.
Ha a csatinal van 12V,akkor kontakt sprayvel megpucolni, nem wd40,hanem kontakt spray... Mindkét oldalt ellenőrizd, mert van hogy fűzve vannak. -
hundai
aktív tag
Sziasztok!
Ebben a hónapan le fog járni a műszakim , így mindent leellenőriztem az autón. Egyedül a bal első helyzetjelzőm nem világít. Cseréltem izzót, nem oldotta meg a gondot. Gondolom a csatlakozóval van a gond. Ha nem akkor mit érdemes még megnézni? Emiatt mondhatják hogy nem engedik át? Nem szeretnék fölöslegesen pénzt dobálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Autószerelők, autószerelés
- Egér probléma
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
- 8 GB-os GeForce RTX 2060 SUPER (OEM HP) - garanciával
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest