Hirdetés
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen egeret válasszak?
- Mini PC
- RAM topik
- Gaming notebook topik
- ZIDOO médialejátszók
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
-
tboldi
nagyúr
Kevertettem javítófestéket a WagonR-hez (Z7B - Adria kék metál), a 10 ml 750 Ft-ba került. Többre számítottam.
A gyári amúgy 4100 körül van, bár ahhoz adnak lakkot is, meg 12 ml-esek a flaskák.
A Jazz-hez meg ~5100-ért vettem anno, és csak 2x9 ml. #hondáznidrága
-
pigmeus
tag
Őszinte legyek én is csak legyintettem a felsorolt hibákra annó mikor végül rábólintottam az S-crossra. Voltam többször kipróbálni és ültem olyanban is amiben több kilométer van és vicces, de egyik sem hozta a mások által leírt problémákat. Pechemre a sajátom meg mindent. Kalaptartó és rendszám könnyen orvosolható, a beázás kijavításához most fogok hozzá látni, mert mind a négy ajtónál megvan, de hogy mozog az üveg felhúzott állapotban, illetve kicsit leengedve meg már csörög..... azzal jelenleg nem tudok mit kezdeni alig 2000 km után. Remélem a kárpit lebontása sikert hoz és kiderül, hogy nincs jól felcsavarozva az ablak.. mert más ötletem nincs. De ez is csak azért idegesítő, mert a kocsi csendes bent, jót "lehetne" vele utazni. Váltó ilyen volt az ignisben is, ez szerintem finomabban jár hidegben. A motornak jó a karaktere, könnyen húz telepakolva is, a futómű kényelmes. Szerintem nagy sebességnél sem hangos, 130-nál normálisan lehet beszélgetni. Mivel jelenleg 5-7 millió között elég sok mindenből lehet válogatni érdemes kipróbálni vagy legalább megnézni mindet. Ford Kuga, Kia Sportage is vannak fent hasonló áron most használtautón. Fontos azt kell venni ami tetszik
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
#40993792 #46180 üzenetére
Ez mind igaz, féltem is kicsit a Suzuki-tól, mert eddig főleg Toyotás tapasztalatok voltak a családban nálunk, de egyelőre pozitív csalódás ár-érték arányban persze. Ahogyan egy rém intelligens auótsújságíró írta: "más gyártók pár köbméter habosított műanyagért milliókkal többet képesek elkérni...", én még rátenném hogy mindezért nem biztos hogy jobb/kevésbé zavaró problémákkal megáldott autót kapsz, mert sajnos manapság ott tartunk hogy az új autó sem probléma mentes, ahogyan elhallgatok másokat és olvasgatok népítéletet...
Helyén kell kezelni és rendben van, vagy vegyél 10+ millióért Audit például, csak ott majd az első szervíz visz csődbe...
-
tboldi
nagyúr
válasz
#40993792 #46180 üzenetére
Én ilyen kétoldalú szalaggal ragasztottam a tartót az ajtóhoz (meg a 2 csavar is fogja, ami gyárilag is megvolt), plusz a rendszám és a tartó közé raktam egy darab méretre vágott, vékony, szivacsos fóliát, amit a laminált padló alá szoktak kiteríteni.
-
2ozzmexy
senior tag
Adok akkor tippet, én hogyan csinálom:
Ajtó becsuk, utolsó 5-10 centin megállít, elszámol 3-ig, majd egy határozott mozdulattal becsuk. Ez azért kell hogy a "szélvihar az utastérben" elülljön és akkor nem pattan vissza az ajtó.. meg nem árt ha nem a nyitógombnál fogod, mivel elektromágneses a zár...A rendszámtábla megoldható 3M-es kétoldalú ragasztóval, nekem a tartó alján van egy vékony szivacs csík, hogy legalább a festést ne verje össze...
Amit kihagytam a fejegységről: AndroidAuto nagyon faja, csak hangvezérlés nem akar működni (magyarul, németül, angolul, románul és japánul sem ért! mindenre ennyi a válasz: "nem tudom hogyan segíthetnék ebben") és a legutóbbi update óta nem játsza le a telefonon lévő mp4 meséket a gyereknek, amitől apuci bús-bús panda lesz...
Cserébe ingyen Deezer és Waze, Messenger üzeneteket és SMS-eket erősen tört magyarsággal felolvassa egy érintésre, a kihangosítója is eléggé jó dolog, de a bluetooth-t bekapcsolva hagyja a telón kilépés után... (egy fekete pont nekik, úgyhogy csak 4 csillagot kapott a Play-ben tőlem)
@zzz03: Azaz.
Az akadó váltó is ilyen, 3-4ezer km után állítólag megszokod h hidegen kihagyod a 2-est.
@PeterPH: Köszönöm, megnézem majd, mert ez így idegesítő, főleg hogy most nézem a TPMS adatokat az össze-vissza guminyomás adatok miatt... (jobb hátulról kevesebbet mér mindig 0.13-0.14 bar-al, téli-nyári szett dettó, pedig 2,8-ra fújtam őket)
@SyMbioTe: De amint belépett ki is reset-eli az esztimált hatótávot meg az átlagfogyasztást és a napi számlálót is...
-
-
2ozzmexy
senior tag
Vitara (2019.11.hó 1,4T GL+ részecskeszűrővel hybrid nélkül):
B oszlop vezető oldalon vmi cicceg kicsit rosszabb úton (gyakorlatilag itthon bárhol), szélzaj van rendesen. Fényezése jó (bár nem mértem körbe...), utasoldali ajtóban mintha rezegne az üveg nagy oldalszélnél, csomagtérajtónak lelke van, hátsórendszámtábla úgy csörög mint egy öreg ZIL-nek... Csomagtér oldalsó rekeszeinek műanyag rögzítője szeret kioldódni, de a pattex mindent megold.
A központi műszer menüjébe csak akkor tudok belépni, ha reset-eli az addigi fogyasztási adatokat, beázás nincsen.
Váltó gond a 6 gangosokban szokott lenni, hogy hidegen akad a kettes, ezt nem sikerült orvosolni még, de rá lehet érezni...
A hátsó üléssor biztonsági öv visszajelzői még mindig cirkuszolnak, jelentem csipog is, nem csak villogtatja a műszerfalon!
A Hi-Fi (muhaha) nem top5 minőség, de nem is élvezhetetlen, a szélvédőmosó betöltője eléggé hülye helyen van, sok dolgot el lehet áztatni az 5lityissel ha nincsen kéznél egy tölcsér, én félbe vágtam egy 2L-es kólásüveget, azóta egy álom, minden száraz marad.
Központi egység kicsit lassan döbben rá hogy rádugtam a telefont, de ez még bőven élhető.Összességében én olvastam a népítélet és egyéb tömeghisztériakeltő oldalakon olyan véleményeket, hogy sírtam (meg szájba is vágtam volna a fillérb***óspúr gyökereket)...
A zörgéseket meg engedd el nyugodtan, mert még a bakancs előtti "miautónk swiftek" is állndóan cicceget, zörgött, berregett valahol (ezt olyan tulajtól tudom akinek 3 is volt sorban, mindet újonnan vette), úgyhogy aki ezektől mentes autót akar, az 10guriga alatt ne is keressen...
-
Dvix
senior tag
Sziasztok nemsokára megyek tesztelni SX4-et (Vitara kicsi nekem), és próbáltam keresgélni de ez a fórum mentes egy-két hibajelenségtől ami mások kökemény komolysággal megírnak elkeseredésűkben más oldalakon. Ti mit tapasztaltatok hosszabb távon 2015 óta Vitara, SX4 vonalon? Váltóhibák, olvastam olyat is akinek 8 hónap után teljes váltócsere volt, sx4 nehezen veszi a hármast, a fényezés nem a legjobb és nagyon érzékeny, egy év után a műszerfal zörög cicereg stb.
Állítólag az sx4 ablakbeázás már meg lett oldva arról már nem nagyon írnak. Csak azért érdekelne, mert nem itt sokat segítettetek már az Ignis-emmel kapcsolatban, és számítok a tősgyökeres tagok véleményére/tapasztalataikra vagy h ők találkoztak e emberekkel akikkel ez megesett e.
Mert hát ugyi, az új autó drága és nem 3 évre vesszük!
Előre is köszönöm! -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SyMbioTe #46168 üzenetére
Nekem a kettő között még ott a nyári szőnyeg készlet, mert egy trehány lusta disznó vagyok és november óta ott keljfeljanicsizik hátul.
Abba a kékes-szürkés táska amit adtak hozzá, abba bement még a kompresszor az EÜ-láda, az izzókészlet, a háromszög meg a kukásmellény közé. Kimaradt a "kövületi" Avensis-ből egy szerszámkészlet meg egy emelő, az ott porosodott a corollákban 98'-óta a gyári készletek között, úgyhogy most felviradt a nap amikor új életteret kaptak. Szerencsére pont passzol a Vitarához az emelő, a szerszámkészlet mellé meg bement a vonószem, a hajtószár meg a kerékkulcs a kis bőrszerű táskába. Remélem ma meg tudom csinálni a leszorítócsavart hozzá (még az is az Avensis-é) és akkor belefotózok még egyet. Nem akartam még egy hungarocell darabot rendelni, mert így is van egy itthon amitől nem tudok megválni...
Meg 4500+posta áron megtarthatja a Sumo.
Annyi pénzért veszek egy tábla impregnált OSB lapot, fogok egy marék facsavart és építek egy olyan egyedit, amibe minden is belefér úgy ahogyan én szeretném... -
válasz
2ozzmexy #46159 üzenetére
Igen, néztem. Én végül Scrossba beraktam aktuálisan az egyik téli kereket, vettem Sumótól egy szerszámtartót ami belemegy a felnibe, és oda beraktam az emelőt, kerékkulcsot, vonószemet.
Az egyik oldalsó rekeszbe meg beraktam a kompresszort.Hasonlóan néz ki mint a tiéd, annyi különbséggel, hogy én a vastag térelválasztó alá való vékony filcszerű-szövet lapot (nem tudom mi a becsületes neve
) azt már nem tudtam betenni, nem fért be. Így nekem közvetlen a térelválasztó alatt már a kerék van.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szabonagyur #46162 üzenetére
Szerintem nem mindig. Pl. Ford topikban is volt egy történet, ahol végül csak javítottak kb. egy tenyérnyi területet egy ajtón az átvétel előtt (igaz, opció volt a csere is).
-
ncc1701
veterán
Amúgy vannak olyan pontok egy autón, amit nem tudnak elem cserével javítani, lakatolniuk kell.
Előző yarisomat megnyomta egy teher, sárvédő elemet kellett cserélni. Casco, márkaszervíz, tizen éve volt valami 260eft. És 5-6 évesen már eltért a szine a kasztnitól.
Szóval igen, ha vennék 5-6 milláért új autót, én bizony körbemérném. Nem egy zacskó kukorica az. -
ncc1701
veterán
válasz
szabonagyur #46162 üzenetére
Hát vagy nem.
-
dnelb
veterán
válasz
szabonagyur #46162 üzenetére
Látod hogy levolt e véve a sarvedo, ajtó.
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
SyMbioTe #46158 üzenetére
Én sem akarok túl sokat hagyni, mert félő hogy valaki ránk szól, de erre sajnos csak a klasszikus mondással tudok válaszolni?
"mindig azt akarjuk egy autótól amire nem képes, a dízel legyen környezetbarát, a benzines fogyasszon keveset, az elektromos meg legyen nagy hatótávolágú"
Amint mindenki megérik rá szellemileg hogy ebben a mondatban meglelje az iróniát (és belássa saját tudatlanságát és felülemelkedjen önmaga csökönyösségén) és rádöbbenjen, hogy ezeket kell átlépni, újra jó és szerethető autókat fogunk vezetni.(Kroneraff István szavai kiforgatva
)
Hogy ON is legyen: Régebben beszéltük hogy az S-Cross-ban mekkora helyveszteséggel jár a teljesértékű pótkerék, Vitarán tudom megmutatni mennyi hely maradt: [link]
-
válasz
2ozzmexy #46154 üzenetére
Hidd el, én is ezen a véleményen vagyok. Nem vagyok a villany/hibrid ellen se, meg a benzin/dízel mellett/ellen se.
Csak mindegyiknek megvan a mega helye, és felhasználási módja. Én azt nem értem, miért kell mindenáron a benzin/dízel autót szivatni ilyenekkel? Jó az elektromos meg minden, de inkább városba, agglomerációba való, nem mindenre. Az egyensúlyt kellene valahogy megtalálni a kettő között, megférnek ezek egymás mellett is.Túl sok offot nem akarok generálni, szóval abba is hagyom inkább.
-
2ozzmexy
senior tag
Bocsi, nem szeretnék beleugatni, de ezügyben leszúrnám az ásót, még ha hülyének fogsz titulálni, akkor is:
Milyen károd származik abból, hogyha a kamionról levétel közben meghúzták az ajtót például és azt egy vadi új gyári ajtóval helyettesítették, majd újrafényezték? Mit von le ez egy autó értékéből?
Amúgy a gyárban a minőség ellenrőzés során a galvanizálás után is van egy "utójavító részleg", ahol biza szórópisztollyal javítják ahol nem lett olyan egyenletes..De no offense, csak kérdezem.
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
SyMbioTe #46153 üzenetére
Of course, de a végét is olvasd el...
És ha visszakeresel a HSZ-eimben, akkor csináltam egy képet amikor a két fogyasztási és kibocsájtási adat egymás mellett van... a Vitara esetén, hybrid vs. hybrid nélküli, nem sok a difi.
Ami ennél is szánalmasabb hogy ezeket a "környezetvédelmi" döntéseket is "bábpolitikusok" hozzák meg, akik sajnos ki kell mondjam, noha távol álljon tőlem az ilyetén fröcsögés (magyar vagyok, de igyekszem tartózkodni az ilyen megnyilvánulásoktól) gyerekek, mert nincsenek teljes döntésiképességük birtokában (nem ez a jó kifejezés, de nem jut eszembe jobb), mivel a szavazóik, a média és még sok dolog nyomást gyakorol rájuk.
Nem vagyok én olyan biztos benne hogy környezetkímélőbb a mild-hybrid mint a sima szívó/turbós benzines autó. Max papíron ha a kamu (esetleg meghamisított lásd VW csoport) teszt eredményeket nézzük, akkor talán egy szőrszálnyival, de ennek az az ára, hogy kell bele plusz egy akku, az elektronikához plusz réz, a villanymotorhoz dettó, ezek ökológiai lábnyomát és széndioxid kibocsájtását uriasan (bocs, politikusosan) elfeledjük. Hogy az egyre gyakrabban tönkremenő és cserére szoruló alkatrészekről most ne is essen szó így egymás között.
Szóval amíg úgy állapítjuk meg hogy egy autó mennyire környezetbarát, hogy laboratóriumi körülmények között megmérjük mennyi széndioxidot enged ki és mennyi 100-as benzint fogyaszt... hát bocsi, de ez nekem eléggé influenszerkedés hatású... a környezettudatosságtól, amit oly' nagy pofával tudnak kiabálni, pedig messze van mint Makó Jeruzsálemtől...
Nekik ez egy újabb papír, hogy amikor a következő ciklus előtt az újraválasztáskor a szavazók (újságírók) számon kérik az ígéreteket, akkor legyen mit lobogtatni...A valóság meg ettől olyan messze van, hogy arra szavak sincsenek...
P.S: Ismét elhatárolódom önmagamtól és elnézést kérek ha valaki érzéseit/lelkét/politikai hitvallását megsértettem...
-
2ozzmexy
senior tag
Integrált kipörgésgátló rendszer?
Másfelől 2020-at írunk könyörgöm, ne nevezzünk már egy folyamatosan működő önindítót hybrid rendszernek... nézd meg mennyit tud a prius-ban... és az már mikori technika...
Ez szerintem még mindig csak Mild-hybrid.Mellesleg a Vitarával is nézd meg mit csináltak, volt egy frankó keveset fogyasztó, jó kibocsájtási értékekkel rendelkező dinamikus részecskeszűrős 1,4 BoosterJet, erre visszavették a teljesítményét és kapott plusz egy felesleges akkut meg egy motort...
Ha vmi jó és kell a népnek, miért kell szétbarmolni!?Ráadásul ezekben az "újításokban" azt érzem, hogy "bármi áron" jeligére készülnek, az hogy a fogyasztónak mire van igénye már régen a feledésbe merült... tiszta KGST.
-
noorbertt
őstag
-
noorbertt
őstag
válasz
dethroner #46145 üzenetére
Pletykák vannak , forrásnak nem mondanám
Sose lehet tudni:)
http://www.automotor.hu/hirek/korkameraval-es-nehany-uj-vezetotamogato-rendszerrel-tud-tobbet-a-friss-swift/?fbclid=IwAR17uT7Ufl84CkT1vU5klUknoWpYv5z_dxMQED0NLe_A8daW5_798yvcxU
De holnap lehet automata parkolás is belekerül.. -
beef
őstag
Ignist nézegettem múlt év végén. 0Ft kedvezményt ajánlottak (ez már az új kamuhibrides).
Igazából az újabb design érdekelt volna, de az még mai napig nincs kínálatban.
Így vettem egy használt nem hibridest (nem volt egyszerű, mert alig van) és a különbözetből még egy bringa is kijött -
Montesantos
senior tag
válasz
taranis #46096 üzenetére
"Az ajtókon található középső fekete struktúrált ajtó díszlécek a javítás miatt cserére szorulnak, mivel ragasztottak. Ezek csak szettben kaphatók /4db/"
Javítás előtt leszeded ha nem sérültek (féktisztító szépen oldja a ragasztót) javítás után veszel kétoldali 3M-es ragasztót és visszaragasztod -
Nálunk, amikor az Scrosst vettük lassan 1 éve (igaz az nem készleten volt, rendeltük), próbáltunk alkudni, de mondták, hogy azt annyira nem, de sokmindent bele lehetett kalkulálni az árba. Értékesítő mondta is, hogy navi, vonóhorog is beleférhet ha szeretnénk.
Végül téli kerék szett lett, meg metálfényPersze gondolom attól is függ a mozgásterük, hogy mennyiért néz az ember autót.
-
zhali
csendes tag
válasz
JohnyBlue #46135 üzenetére
Én tavaly vettem egy Balenot, nem engedtek semmit az árból. Kis unszolásra kaptam egy első szerviz kedvezményt, mert "az még soká lesz".
Múlt héten vittem az első szervizre. Mutattam a papírt amin a kedvezmény volt. Kis telefonálás után mondták, hogy akkor 0 Ft lesz a 36.000 helyett. Nagyon jól esett! -
2ozzmexy
senior tag
válasz
JohnyBlue #46135 üzenetére
Téli gumi szettet ha kell, ne ott vedd meg, mert ugyanazon árért jobbat is kaphatsz. (lásd fentebbi "diskurzusunkat dethroner-el")
Nekem ajándékban adtak gumiszőnyeget a Vitarához novemberben, egy mankókereket érdemes belealkudni ha tudsz a defektjavító helyett így próbának. Tavaly ősszel kb hiánygazdaság stílusban vettük a kocsit, mert "ezekből lehet választani, rendelni sem tudunk más színben...", úgyhogy én a részecskeszűrőset (K14C motor) a normál (részecskeszűrő nélküli) áron hoztam el plusz metálfény felár....
Ha esetleg tudsz vmi plusz kiegészítővel lehet próbálkozni, mint csomagtértálca vagy ilyesmi.
Én nem nagyon tudtam és nem is nagyon akartam alkudozni, de le a kalappal a szalon munkatársai előtt, mert a fiamnak adtak egy hátrahúzós Vitarát ingyen, amiért jól tűrte a hosszú (és számára rém unalmas) folyamatot. -
-
JohnyBlue
addikt
Sziasztok,
Ha minden igaz akkor jövőhéten megyünk aláírni egy készleten lévő swiftre.
Mivel utoljára 16 éve hoztunk ki új autót így elég rutintalan vagyok
mire kell mostanság odafigyelni?
Illetve miket szoktak illetve lehet "kikönyörögni" az eladótól? Vagy örüljek, hogy találtam egy swiftet és fogjam be a bagólesőm?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #46131 üzenetére
Rendben van, elfogadom az érvelésedet, mivel a látszat ellenére nem vagyok a saját pénztárcám ellensége...
Azért amit most néztem rá nyári szettet az a Sumos utángyártott szenzorokkal 160k körül állna meg, az alissal meg 125k körül (téli dettó)... nem mindegy ám.
De ezen még pár évet ráérek agyalni, műszakizni sem kell mennem a közeljövőben, szóval nem aktuális még.(pótkerékbe meg nem kötelező tudtommal
)
-
dethroner
veterán
válasz
2ozzmexy #46130 üzenetére
Távol álljon tőlem hogy jót akarjak neked, ha te a saját pénzed ellensége vagy, akkor áldásom rá.
Amit te kínai alis fosnak nevezel, csak ebben az országban tucatszámra használják és senkinek nincs vele baja.
Én is gond nélkül bevállaltam volna a téli kerékbe, meg is rendeltem, de csúszott a szállítás, a tél meg az új felni+gumi a nyakamon volt, ezért gyorsan rendeltem a sumo féle 10 ezer/db szettet. Aztán amint az fen volt, kb 1 héttel később megjöttek a kínaiak. Feldobtam a jófogásra, elvitték dupla áron. Ha újra vennem kell, tuti az alis szelepeket fogom venni, mert érdemi különbség nincs köztük, nem is lehet, csak az árrés. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #46128 üzenetére
Nem tudom milyen vonalra gondolsz, [ilyen] és a külső skála 3-as előtti vonalkáig fújtam mind a négyet... Próbálok okos lenni, de még szép se tudok...
@dehroner: Az elemcserével kacérkodom még, ha lesz valakinek egy döglött és a kukába dobná, jelentkezzen... tennék egy próbát.
Nem az utángyártottal van a gondom, hanem az aliexpressz kínai fossal, amire garancia érvényesítést inkább hagyjuk... Akkor már inkább szétbarmolom a gyárit... Utángyártott alkatrészekkel nem szokott baj lenni, de ezek a kínai cuccokkal vannak fenntartásaim.
Ez utángyártott: [link] ez gyári: [link] Azért el tudom képzelni milyen frankó lehet az a 4db ami az utángyártott 1 db árába kerül... 7évig ideális esetben mennek el (soha, max laborban), én azt mondanám hogy kb addig fogja egy szett szelep bírni, mint egy szett gumi, persze ezzel nincsen teliplakátozva a suzuki szalon, hogy 260k a téliszett felnin, de ha az lekopik/elöregszik, akkor csak a 4 szelep cseréje lesz 80k...meg a nyári szetté (ami valószínűleg ugyanakkorra fog "kukaérett" lenni) még egyszer 80, plusz a 8 becsületes gumi ára... mondjuk Conti (~45k/db), na majd kíváncsi leszek...
Mert az első eladású Vitarákról most kezd lemenni a két gyári szett... (Tudom gonosz vagyok, de olyan szivesen beszerelnék egy rejtett kamerát a gumisokhoz, hogy meglegyen az ügyfél arca, amikor a két szett gumi cserés lesz és kimondják, hogy 80+80+4*45+4*45=520k lesz felgumizni plusz szerelési díj...Lehet utána kötelező tartozék lesz ott is a defibrillátor
)
Mert tengelyenként cserélted, azért nem hisztizett és nem keresztben, azt nehezen tűri, a tengelyenkénti cserére fel van készítve, ajánlott is ha jól emlékszem, de keresztben már új szenzornak érzékeli. -
dethroner
veterán
válasz
2ozzmexy #46120 üzenetére
Nálunk nem hisztizett a swift, pedig jó szokásomhoz híven az első és hátsó kerekeket megcseréltem, de egy darab hibajelzést nem produkált.
Az utángyártott TPMS-hez meg csak 2 kérdésem volna, mert úgy látom nagyon a drága gyárihoz húz a szíved.
1: Mi garantálja hogy a gyári az tovább megy? Szerintem 1 événél hosszabb gari időt nem adnak rá, tehát sütheted a reklámszöveget, miszerint akár 7 évig is elmennek.
2: Mi működteti ezeket? 1db gombelem. Ezen elemek kb 200 forintba kerülnek ha 1-et veszel. A gyártó gondolom ezerszám veszi ezeket, így valószínű a bekerülési költségük így még alacsonyabb. Pont ezért nem hinném hogy az utángyártott rosszabb minőségű elemet tartalmaz.
Lényeg a lényeg, ha gyári elmegy a reklám szöveg szerinti 7 évig, az utángyártott meg menjen 4 évig, akkor is annyival olcsóbb, hogy röhögve cseréltetném ki 4 évente.
Mellesleg valószínű az utángyártottban is meg lehet próbálni az elemcserét, és ha összejön, akkor már tényleg szinte csak a gumisnak fizetsz a ki és beszerelésért. -
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #46127 üzenetére
Amit linkeltem az hitelesített, a beállított értékek minimálisan térnek el a TPMS mérésektől. A kompresszor méréseit az analóg kialakítás miatt nehezebb leolvasni de nem rossz, csak el kell dönteni, hogy melyk vonalról szeretnéd leolvasni. Ha kompresszor szerint 2,6-ra állítom be akkor kb. 2,45-2,5 lesz a valós, csak a sajátomra tudok hagyatkozni, lehet, hogy a tiéd másképp mér.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #46126 üzenetére
[Ilyen] van csak itthon, amit referenciának tudok használni... de ez viszonylag gagyi szerintem , csak egyszerűbb lenne az élet ha tudnám h a kompresszor mérője mennyit csal, vagy tudnám hogy azon meddig kell fújni.
De még mindig úgy érzem hogy nagyon szórnak itt mérések és nem igazán tudom melyiknek higyjek...
Viszont van egy olyan tippem is hogy a Suzuki szándékosan jóval magasabb nyomást írt elő, hogy csökkentsék a fogyasztást, viszont ez a guminak nagyon nem tesz jót... -
2ozzmexy
senior tag
Igen, 5 fő + csomagok a 2,8.
Változó hányan használjuk, van hogy egyedül ülök (ez viszonylag ritka), van hogy ketten ülünk benne a gyerekkel, és van hogy 3-an, de hétvégén ültünk benne 4 felnőtt+egy gyerek és full csomagtartó.
A kevesebb terhelésre 2,6 aszem, de annál mintha lapos lenne... nem tudom eldönteni mi az igazság és melyiknek kellene hinni...A gumis 2,5-t mond tutinak, a különböző külföldi oldalak meg 2,3-at ajánlanak rá...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #46122 üzenetére
Köszi az infót, az igazat megvallva én a gyári contis kompresszorát használom amikor cserélem a téli-nyári szettet a nyomás beállítására, de mintha indokolatlanul többet mutatna annak a mérője, de a kerék meg kemény mint a beton... volt már oldalfal felpúposodásom (belső hogy könnyen észrevegyem
), vehettem 2 új gumit, mert közben a Nokian azt a mintát pont kifuttatta...
Nem szeretném ha egy kátyú tönkrevágná a gumimat, úgyhogy nem szeretem ha túl vannak fújva...
Meg körben mutata a kocsi mindenhol 2,31-2,32-t kivétel a jobb hátsó, ott 2,25... de ott a téli és a nyári szettel is kevesebbet mér pedig ugyanannyi a kompresszor szerint mindegyikben, 2,9.Szerk.: Nem 2,9, elszámoltam az osztást, 2,8.
-
2ozzmexy
senior tag
Sziasztok!
Kellene némi tapasztalati segítség guminyomás ügyben (2019 Vitara 1,4T GL+):
A gyári kompresszor mutat 2,9bar-t, a kocsi mér 2,25-t, a benzinkúti matricás (hitelesített) mérő 2,7-t, az ajtó mellett a címkén meg ír 2,8-at a táblázat.
Vegyek még egy nyomásmérőt? Maga a gumi meg betonkeménynek tűnik, mintha túl lenne fújva... félő hogy egy kátyú után kipúposodik az oldalfala, mik a tapasztalatok e téren? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
tylerddd #46117 üzenetére
Jó reggelt!
Nagyon szivesen, ha lesz még vele gond akkor kíváncsian várjuk.
A problémakör kicsit összetett, mert a kocsid 10db szenzort tud megjegyezni. (1 garnitúra kerék +1 pótkerék X 2 (téli és nyári)). Amikor leszerelik fontos megjelölni krétával hogy honnan jött le, mert ugyanoda is kell visszatenni, különben indul ez a hiszti a kocsi részéről.Azért tanulja ilyenkor újra, mert ún. csúszóablakos kiértékelést használ, de szerencsére nem 1ms-onként kéri le a nyomásértéket, így nem merül le olyan hamar a telep bennük. Az elmélet egyszerű, a méréstechnikában jártasak tudják, hogy "egy mérés nem mérés, 2 mérés félmérés, 3 mérés az egy mérés, de egy mérés nem mérés", tehát ha a nyomásadatok mondjuk 2 percenként érkeznek akkor ugye legalább 2 percig kell autózni vele, hogy 1 mérési adat legyen, de egy mérés nem mérés...
mivel azt nem tudja átlagolni, ahhoz legalább 2 adat kell (nem tudom milyen széles a csúszóablak), de a lényeg hogy amikor mész vele akkor ezt a csúszóablakot elkezdi feltölteni adatokkal és amikor megtelt akkor ki tudja írni a nyomásértéket és eltűnik a hibajel. Nagy vonalakban így működik valahogy, de ilyenkor nem szabad pánikolni, két dolgot kell tenni mielőtt kidobsz az ablakon több ezer forint tanulópénzt:
1. Ott a csomagtérben a kompresszor, megnézni mennyi nyomás van a kerékben, ha kevés rá kell fújni picit, hátha magára talál
2. Ha az első nem segít vagy jó a nyomás érték, akkor menni kell vele legalább 40-el 8-10 percig, hogy újratanaulhassaHa a kettőből egyik sem jött be, na akkor lehet tanakodni, mert valószínűleg szervíz lesz a vége...
Ha ilyen öreg bácsi a gumisod (vagy nincsen a gumis műhely felkészülve TPMS szelepes autóra), akkor az ököl szabály az, hogy a szeleptől minimum 15fokra helyezzük be a lehúzót és attól távolodva húzzuk le a gumit, a másik oldalon pedig 15foknál jobban ne közelítsük meg... Ez nem tudom mennyire volt érthető így ebben a formában, nem találok most igazán szemléletes képet hozzá...
@dReFiX: Jók ezek a szelepek? Állítólag közel sem olyan hosszú életűek mint a gyári...
-
tylerddd
veterán
Köszi a TPMS infókat mindkettőtöknek! Nekem is mindkét szetten van, elvileg nem is babrálta. 15 perc alatt megvolt beállással, fizetéssel.
-
pigmeus
tag
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tylerddd #46112 üzenetére
3-7 év a papírforma, utána kuka, mivel elemet cserélni nem lehet benne. Nekem a téli és a nyári szett is felnin van, tehát 8 szenzoros szelep, ha lekopnak egy horror lesz cserélni... Remélem nem azonos évre fognak esni...
Valószínűleg csak nem oda tette vissza ahol volt, jobb hátulról bal előre pl. Mélyebben most nem mennék bele, mert telefonról hosszú lenne... De ennyi a trükk, ilyenkor újra tanulja a szenzorokat. Keress rá a neten hogyan szerelik géppel, nem kell hozzá spéci szerszám.
@taranis: A KGFB a helyes rövidítés, mivel ez mozaik szó, KötelezőGépjárműFelelőségBiztosítás...
-
tylerddd
veterán
válasz
2ozzmexy #46106 üzenetére
Köszi a tippet, ca. 5km után eltűnt. Azért ijedtem meg, mert onnantól, ahogy felvillant, szinte ugyanennyit jöttem és utána itt helyben a településen is mentem 2-3 kört.
Ha pedig már itt tartunk. Ezeket milyen időközönként kellene cserélni ha kell? Ugye papír alapján ezt minden kerékcserénél ellenőrizni kellene. Pl. viszem kötelezőre (kerékcsere persze nincs), de ott olyankor lehet kérni, hogy nézzenek rá? Ahogy az árakat néztem, téli-nyárin zsebbenyúlós téma. Nem nagyon vágom ezeket, 2001-es Swift-ből ültem át ebbe, tapasztalatom nincs vele.
-
-
taranis
addikt
Az a kötelező, ami ugye akkor ugrik, ha okoztál kárt. Gondolom amiatt írta nekem, mert feltételezte, hogy a másik autóban okoztam olyan kárt, amit a kötelezőm fedezett. Ilyen viszont szerencsére nem történt, csak az én autóm károsodott, a másik autó tulaja azt mondta, hogy nála olyan minimál a karc, hogy nem fog vele foglalkozni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tylerddd #46105 üzenetére
És igen... mit mondtam emberek!? Kezdődik! Számlát gondolom nem kaptál, de még egy szaros blokkot se...
El kell hogy keserítselek, legrosszabb esetben eltörött a szenzorod, 18k a gyári a márkaszervízben + munkadíj, Sumo-nál 9690-ért is akad.
Csak egy kerékre vinnyog vagy hibára ment a TPMS? Akkor csinál ilyet, ha nem kap valamelyik keréktől jelet. Üllj vissza és gurulgass vele még legalább 10-15 percig és menj tartósan 40 fölött, akkor újratanulja elvileg, ha ez sem segít az ciki. Akkor csak a telep merült le benne, de mivel nem szerelhető alaktrész, így csak cserélni lehet.
Ha lejárt a garid már akkor nem kell a Suzukihoz menni. -
tylerddd
veterán
Üdv! Vitarán (2017) ma cserélte sokadjára maszek gumis a kereket nyárira. Hazafelé felvillant a TPMS Service jelzés. Ha eddig gond volt a nyomással, akkor ugye a kocsit mutatta felülnézetből és a kerekek nyomását (ez is általában kerékcsere után volt). Elvileg akkor mehetek szervizbe?! Muszáj Suzukihoz vinni vagy bárhová, ahol be tudják állítani? Mibe fáj egy ilyen és meddig tart? Köszi!
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
taranis #46096 üzenetére
Hasonló sérülésünk volt a Balenón mikor nekitolattak.
Ott kellett első ajtót cserélni és ugye azt fényezték, plusz a két szomszédos elembe is belefényeztek hogy ne látszódjon eltérés. Nálam nagyon profi munkát végeztek (mondjuk olyan helyre vittem ahol baromi drága autókat is csinálnak és elég jó a nevük). Így volt mindennel 330 k a vége. -
tboldi
nagyúr
válasz
taranis #46102 üzenetére
A hátsó lökhárító és a spoiler, illetve a hátsó sárvédőívek (ezeket majd' elfelejtettem).
A festéket úgy keverik ki a színkód alapján, de még azon belül is vannak árnyalatok. Ha ügyes, akkor pont eltalálja a keverési arányt, és nem fog elütni, ha nem ügyes, akkor viszont lesz különbség.
-
tboldi
nagyúr
válasz
taranis #46100 üzenetére
Ha ügyes a fényező, nem lesz eltérés színben.
A saját autómon meg tudod állapítani, hogy mi volt fényezve?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Óra topik
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- Satechi 200w USB-C 6-port PD GAN - UK / Számla / Garancia /
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 1700X 16GB DDR4 128GB SSD 1TB HDD GTX 1650 Super 4GB Zalman T7 Chieftec 400
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest