Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen széket vegyek?
- Apple MacBook
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen egeret válasszak?
- Acer notebook topic
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
válasz
Motion_Blur #23699 üzenetére
Ahogy én tudom,logikus.amíg nem nyit a termosztát csak a rövidrezáró csövön megy a viz+ ha fűtesz a radiátoron is.Addig nem is lesz meleg a visszatérő amig a termó nem nyit.
-
máyköl
veterán
válasz
Ace Ventura #23697 üzenetére
A kopogás teljesen elmúlt?
-
Ace Ventura
addikt
válasz
roberto211 #23659 üzenetére
Kész lett a kocsi. Bal oldali féltengely csukló csere volt, plusz egy gumiharang. 19K lett a vége.
Köszönöm a segítséget! -
pjen
félisten
válasz
Motion_Blur #23694 üzenetére
Hűtési rendszer leeresztése
H5RS0B1606004
! FIGYELEM
Az égési sérülések elkerülése érdekében ne
vegye le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját,
amíg a motor és a hűtő még forró. Ha túl
hamar veszi le a sapkát, nyomás alatt álló,
égést okozó folyadék és gőz törhet ki a
nyíláson.
1) Emelje le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját az
óramutató járásával ellentétes irányba, hogy
kieressze a nyomást.
2) Lazítsa meg a leeresztőcsavart (1) a hűtőn, hogy
leereszthesse a hűtőfolyadékot.
3) A hűtőfolyadék leeresztése után erősen húzza meg
a leeresztőcsavart.
A hűtési rendszer feltöltése
H5RS0B1606005
1) Használjon jó minőségű etilén-glikol fagyálló és víz
50/50 százalékos keverékét a hűtőfolyadék
kiegyenlítő tartály feltöltésére (1).
A FULL jelzésig (3) töltse fel.
2) Járassa a motort levett hűtőfolyadék-tartály sapkával
(2), amíg a hűtő felső tömlője forró nem lesz.
3) Alapjáraton töltsön be hűtőfolyadékot a hűtőfolyadék
kiegyenlítő tartályba (1), amíg a folyadékszint eléri a
FULL jelzést.
Helyezze vissza a hűtőfolyadék-tartály sapkáját (2)
az óramutató járásával megegyező irányba
elfordítva.
A hűtési rendszer átöblítése és feltöltése
H5RS0B1606006
! FIGYELEM
Az égési sérülések elkerülése érdekében ne
vegye le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját,
amíg a motor és a hűtő még forró. Ha túl
hamar veszi le a sapkát, nyomás alatt álló,
égést okozó folyadék és gőz törhet ki a
nyíláson.
1) Emelje le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját (1) az
óramutató járásával ellentétes irányba, hogy
kieressze a nyomást.
2) Levett hűtősapka mellett járassa addig a motort,
amíg a hűtő felső tömlője fel nem melegszik (ez azt
mutatja, hogy a termosztát kinyitott, és a
hűtőfolyadék átfolyik a rendszeren).
3) Állítsa le a motort, és eressze le a hűtőfolyadékot.
4) Szorosan csavarja be a hűtő leeresztőcsavart (1).
Töltse tele a rendszert vízzel, és járassa a motort,
amíg a hűtő felső tömlője ismét fel nem melegszik.
5) Ismételje meg néhányszor a 3. és 4. lépést, amíg a
leeresztett folyadék csaknem teljesen színtelen nem
lesz.
6) Eressze le a rendszert, majd zárja szorosan a hűtő
leeresztőcsavarját (1).
1
2
I5RS0B160004-01
3
4
1
2
Szia.Ezt most másoltam ki a suzuki szervíz CD ről. -
_ocsisajt
őstag
Sziasztok!
Autó: 2000, 1.0 Swift GLS (antennám még megvan)
A cél: tényleg olcsón, de normálisan rádiót hallgatni ha többen megyünk, illetve a saját agyament zenéimet ha soloMit tudnátok ajánlani >>>Budget<<< kategóriában ami normális usb-s fejegység? Illetve maximum műszerfalba beépítettni két hangszórót. Nem, nem kell 4 meg sok hangfal, meg mélynyomó sem. Csak valami szóljon(zörögjön) kulturáltan az autóban, mert már unom a csendet
Köszi!
-
Motion_Blur
félisten
Mintha valami 6.3 liter rémlene nekem.
Most végeztem amúgy.
Nagy bajt csak nem csináltam, de persze igazad van abban amit írsz.
Maradt másfél liter bekevert fagyálló, abból felet bekér majd az első pár tucat km-en az biztos ahogy még légtelenedik. A maradék mellé meg keverek még egy 2 litert és pár hét/hónap múlva ha már teljesen megfordult a cucc még csinálok egy utolsó cserét hogy ne legyen nagy a keveredés.
domojko: köszönöm a segítséget
-
domojko
senior tag
Csak Ennyire kell szétkapni a swiftet ahhoz h kikapja a termosztátot. Ügyesen eldugták a japik. Blokk mögött rácuppantva a vízpumpára. Légszűrőház, szívósort ki kell venni h hozzáférj. Sajna én pont megszoptam azzal h nem mostam át a hűtőt leengedés után, mondván h szép tiszta víz jött le belőle. Az új fagyálló szépen leoldotta a rendszerből a korróziót és lerakódást. Persze nem azonnal. Kb 5 hónap után. Egyszer csak arra lettem figyelmes h pirosban van a hőfokjelzőm. Még a kiegyenlítőtartályban is sötétbarna lett a rózsaszin-piros fagyálló. Szépen elhalt a termosztát. -
Doze
aktív tag
válasz
Motion_Blur #23691 üzenetére
Találkoznak azok hamarabb is, csak ugye nem 1 bites az a termosztát, hogy vagy nyitott, vagy zárt
Az a baj, hogy max 4 litert lehet belőle leereszteni, mert hiába melegíted 90 fok fölé mire leállítod, leengeded a termosztát bezár, és több az istennek sem jön ki. Az öblítést hanyagolnám, mert olyasmi mint a motorolaj, ha 36 havonta le van/volt cserélve, akkor neki is megvan azon képessége hogy lebegteti a koszt, mikor meg cseréled kijön vele együtt. Öblítés azért rossz, mert ha pl így csinálod:
1. leengeded kijön 7,6 liter vízből 4... marad benn 3,6
2. ráöltöd a tisztítót löttyöt 3,6 liter+4 tisztító lötty.
3. leengedsz megint 4 litert... marad benn 3,6 liter 50-50 tisztító+régi víz
4. beletöltöd tisztitó+régi víz mellé+4 liter új vizet
====
ergó kapsz egy bizonytalan összetételű legalább 3 féle összetételű hűtőfolyadékot, amiről refraktométer nélkül még a fagyáspontját sem tudod megállapítani.A jobb megoldás az hogy 2x legalább leenged a hűtővizet... és rátöltöd az ujjat. Második leengedésre az elegy 50%-ban új, de ha másodikra is rátöltesz akkor már csak 20% marad benn a régiből, ha neked ez sem elég akkor harmadjára is megismételheted....
Egyébként nem szoktak ezzel túl sokat szórakozni, vagy kiveszed a termosztátot.
-
-
Doze
aktív tag
válasz
Motion_Blur #23689 üzenetére
Nincs baj a verdaval, nekem is ilyen sok idő kell hozza, ha gebasz lenne mar tudnád... 90 fokos akkor lesz a hutovized ha 30 percig nyáron 50 fokban araszolsz, autópályán olyan 92 fokra áll be, ha hirtelen kiveszed üresbe es ugy gurulsz akkor felnyomja 95-96 fokra es kapcsol a venti. Ha melegíteni akarod a gépet akkor csak is alapjarat mert ha turaztadod akkor jobban nyomja a vizet radiatorba, es az istennek nem melegszik....
Ja es 90 fokos viznel ha letekered a hutosapkat arconver a forrovíz, nem hogy meg újjal nyulkalsz bele
-
gerii
addikt
válasz
Motion_Blur #23683 üzenetére
Én ezért sem szórakozok már otthon az ilyen modernebb kocsikkal, szervizben rádugták a gépet, azzal szórakoztak valamit (lehet csak hőfokot néztek, de jó sokáig kellett ott is járatni).
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #23686 üzenetére
Obd-n nezz ra, hogy pontosan mikor hany fokos, a mitato kb. 80-100 fokig egyenesen all, minden mai autoban...
-
-
domojko
senior tag
válasz
Motion_Blur #23683 üzenetére
Nincs azzal baj ha a hőfokmérő szerint rendben van a víz. Már 60 fokos vizet sem simogatsz igazán kellemesen. A termosztát meg kb 85 foknál kezd el fokozatosan nyitni. Pörgesd 3000-en és ki fog az nyitni. Persze közben figyeled a hőfokmérőt. Ha felmegy pirosig akkor van gebasz. Akkor nem nyit időben a termosztát.
Vagy a másik lehetőség hogy nyitott állapotban van behalva a termosztátod. De ebben az esetben meg nagyon lassan melegedne a víz. Fűtésed is báró soká lenne. Nyugodj meg, biztosan jo az csak türelem. -
negroo
aktív tag
válasz
Motion_Blur #23683 üzenetére
zárd el a fütés csapot. alapjárat járasd, ha nem kapcsol be, akkor nem tom, hogy hol van a direktbe kötése. ladán samara jobb oldalt a hütö ventilátoron van 2 dröt azt dugóba össze köttöttem azt bódógság vót.xD
-
Motion_Blur
félisten
Én azért szerettem volna magam mert 3-4x át kell mosni a rendszert, az meg idő... azt a szerviben úgyse csinálják meg.
Valami gáz van szerintem mert a radiátor aljából a blokk felé tartó cső teljesen hideg miközben a felső cső annyira forró hogy érinteni se nagyon lehet. Nem fordul meg a víz, nem nyit a termosztát. A visszajelző szerint rendben van a vízhőfok, pedig 30 percet járattam + mentem is vele, fordulattal rendesen. De az alsó cső még mindig hideg... szar a termosztát?
Ja és első leengedésre majdnem 5 liter folyadék jött ki, másodszorra már csak 4,5. Most beleraktam a hűtőtisztítót + feltöltöttem de továbbra is hideg az alsó cső, akármit csinálok.
-
gerii
addikt
válasz
Motion_Blur #23681 üzenetére
Olcsó szakszervizben nekem egy ilyen csere 10k volt. Abból talán 6k volt a víz, néztem is hogy wtf, de egy darabig nem cserélem le az tuti.
-
Motion_Blur
félisten
Most cserélem a hűtővizet, leengedtem a cuccot, feltöltöttem desztvízzel 5 liter bele is ment. Viszont én 40 percig járattam, túráztattam a kocsit, akkor se kapcsolt be a ventilátor
a blokkot a hűtővel összekötő cső is lassan melegedett fel, de valami csak megindult mert ahogy felülről belenyúltam a radiátor betöltő nyílásán a vízbe, meleg volt. Szóval a cirkuláció megvolt, vízhőfok rendben de a venti szerintem egy óra múlva se kapcsolt volna be. Kb. ezt vártam mert én néha nyáron 40 fokban a dugóval hallom hogy bekapcsol, egyébként sohasenem
Most hagyom hűlni, leeresztem, megy bele a hűtőtisztító lötty desztvizzel és azzal már megyek pár karikát. Utána csak desztvíz, majd jöhet a fagyálló.
Estére talán meg is leszek
-
máyköl
veterán
A mai futómű kopogással kapcsolatban remélem tud valaki számomra is segíteni.
Én már régebb óta hallok kanyarodáskor (mindkét irányba) egy halkabb kopogó hangot, igazából nem is gyakran, és nem is feltétlen a kerekek felől, mintha a kormánynál kopogna valaki. Nem is igazán foglalkoztam vele idáig, csak ma jött fel a téma, és azóta gondolkodóba estem.
Nem hiszem, hogy féltengelycsukló, mert ott gázadásra erősebb kopogásnak kellene lennie, de semmi ilyesmi, csupán ha a kormány tekerve van, akkor hallatszik.Féltengely lenne?
Futóműveshez elég ha elviszem? Az van a családban... -
máyköl
veterán
válasz
roberto211 #23675 üzenetére
Hm, pedig de szép állapotúnak tűnik.
Gondolom akkor látszott csak a rohadás, mikor meg lett emelve... -
roberto211
őstag
Itt van a kicsistiftem, már megis hirdették.
Nagyon rossz így visszanézni a képeket. :S
-
válasz
LamaCube #23670 üzenetére
Nekem sajnos szép intervallumban szór a még belefolyó benzin mennyisége, pedig ugyanaz a Shell kút, ugyanaz az oszlop és fej...
Csupán annyit vettem észre, ha engedem neki fullon, akkor több megy még bele az első kattanás után.
(#23671) negroo:
Igen, s ez már a sokadik magyar Suzukim, de nem merem reklámozni, mert mióta valamelyik "nagytudású" újságíró kitalálta, hogy fű, meg, hú, meg hogy néz ki, azóta csupán a magam örömére élvezem...
-
HUNPSP
aktív tag
Szia! Itt olyan óriási különbség nem lehet, én a Bosalra szavaznék, az ismerős, a másik kettő talán nem annyira ismert - de ezt csak én mondom, szintén szedánom van, kipufogóval nem volt eddig gondom egy utólag szarul forrasztgatott hővédő lemezen kívül (zörgött hátul alapjáraton mint egy lelakott romhalmaz Swift, kis alakítás után viszont egy halk zörej sem jön onnan).
Más téma:
Szóba került a 2001-es sötétkék metál színű szedánom eladása, véleményetek szerint mennyiért lenne érdemes eladnom? Nem fogok nyerni rajta, sőt-sőt, de a lehető legkisebb veszteséggel szeretném eladni. Mindig vigyázva és ápolva volt, rendszeresen karbantartva. 4 hankook vadonatúj téli gumi felnin, kb. 1000km-t ha futottak, megkímélt állapotú külsőre-belsőre az autó, láthatóan előzőleg garázsban volt tartva, minden szűrő+olaj (váltó olaj is), komplett vezérlés és vízpumpa frissen cserélve, csapágyak szintén, 4db nyári gumi, vezérmű tengely+főengely szimeringek, első fékbetétek+féktárcsák cserélve, hátsó fékpofák is, gyertya+gyertya kábel csere. Gyakorlatilag én megcsináltattam mindent amit az előző tulajok nem... egyébként belül is megkímélt, nem dohányzó, 4x elektromos ablakkal, állítható magasságú vezetőüléssel (utólagosan szerelt, előző tulaj által). Minden alkatrész minimum közepes-jó minőségű, soha nem a legagyibb, legolcsóbb volt vásárolva.
450-500e Ft környékén gondoltam, én a 450 ezret teljesen reálisnak tartom, az 500.000Ft az szép álom, de bízom benne hogy teljesíthető akár. Hosszútávra terveztem vele, de vagy megválok tőle max. 1-1.5 hónapon belül, vagy több hónapon, akár féléven át egyhelyben fog állni az utcán.. -
máyköl
veterán
válasz
roberto211 #23659 üzenetére
Én is szoktam hallani kopogást a kormánynál kanyarodáskor...
Enyémmel is ez lehet akkor? -
domojko
senior tag
válasz
LamaCube #23650 üzenetére
Szerintem 100km-er is elég lenne a teszt erejéig. Csattanásig megtankolod egy kútnál, elmész vele 50 km-t, majd vissza a kúthoz. Ujra megtankolod csattanásig. Rögtön kiderül h mennyit eszik. Ha 6-7 literre kijön akkor felesleges ezen pörögnöd. Persze a teszt alatt nem kitaposni a lelkét mert a sportos stílus is tud hatalmas fogyasztást produkálni. Országúton 90-100 körüli tempót autózz. A gyártó is ezen sebesség alapján adja meg a fogyasztást.
-
Ace Ventura
addikt
válasz
roberto211 #23659 üzenetére
Ahogy látom ebből van külső, és belső is. a komplett cserés? Mert akkor nem lesz olcsó...
-
roberto211
őstag
válasz
Ace Ventura #23658 üzenetére
Nekem is mindkét oldali kanyarodáskor csinálta de a bal első volt(jól hallottam
)..
23660) Ace Ventura : Nem.. Szerelő felemeli, megnézi és megmondja.. Előre senki nem tudja de nem valószínű,hogy kompletten kell. Nekem külsőt kellett.
-
Ace Ventura
addikt
válasz
roberto211 #23656 üzenetére
Mindkét oldali? Mindkét irányba tekeréskor hallom a csörömpölést.
gerii
Kár, hogy messzire kell vinnem a kocsit, mert itt helyben nincs normális szerelő.... Meleg lesz az út... -
roberto211
őstag
válasz
Ace Ventura #23653 üzenetére
Féltengelycsukló.. Nekem hasonló volt, 1 hete cserélte ki a szerelő(az új tulajnak cseréltettem ki akkor még nem tudtam,hogy elkell adni
)
20e ből megvan kb.
kornelka: Márkától és minőségtől függ....!
-
gerii
addikt
válasz
Ace Ventura #23653 üzenetére
Féltengely csukló, csere.
Óvatosan vele, mert bármikor elmehet a hajtás, nagy szögű kanyarodást kerülni, gázadást végképp.
-
Ace Ventura
addikt
Már egy jó ideje szenvedek az első futóműből érkező zajokkal.
2 szaki is megnézte Szigetszentmiklóson, de azt mondták nincsen különösebb baj vele. Kanyarodáskor ütemes kopogás hallatszik a kerekek felől. Mindkét irányba való kormányzáskor hallom.
Tegnap úgy 30km -re az otthonomtól elkezdett veszettül rázni a kocsi úgy 40-es tempónál, majd kattant egy baromi nagyot a futómű. Azóta kanyarodás közben éktelen csörömpölő hangot hallok, valamint ha jól kitekerem a kormányt, és gázt adok, akkor durván kitépi a kormányt a kezemből a csörömpölő hang kíséretében. Ez szó szerint életveszélyes. szerencsére csak kis tempónál próbáltam ki tolatáskor, vagy stop táblánál való induláskor.
Holnap reggel azonnal viszem szakihoz. így első hallomásra ötlet?
Swift 1.3 1999 évjárat. -
LamaCube
addikt
válasz
máyköl #23630 üzenetére
Köszi! Értem én, de ez teljesen más használat. Akkor lenne jó az összehasonlítás, ha mindig csak azt a 3km-es távot tennéd meg és még az sem lenne ugyanaz. Ezért nehéz megmondani, hogy mennyit fogyaszt az autó.
kornelka
Mint, írtam nem az a pár ezer forint fog csődbe vinni. Csak kíváncsi voltam, hogy ez lehet-e normális vagy kutakodjak tovább, hogy valami nem okés.
Tigi
Hát igen az nem igazán normális megoldás. Bár ez is szubjektív, hogy mi normális és mi nem.
Egyébként, ha beköszönt a jó idő, akkor kerékpárral járunk melózni. Télen a szegedi tömegközlekedés miatt ez a 12 km-es táv, majdnem napi 1.5 órájába kerül. Ez nevetséges szerintem és ezért járunk autóval. A legnagyobb poén az egészbe, hogy 300 méterre dolgozunk egymástól, így mehetnénk egy autóval csak ő 7.30-tól 16-ig dolgozik én meg 7-től 15-ig. Na, de ez már nagyon off.
-
Kornel
veterán
válasz
roberto211 #23643 üzenetére
Hidegen ne!
Amig az olaj nem meleg, sokkal surubb.
Ilyenkor viszont alacsonyabb fordulaton is nagyobb a nyomasa, azzal is ki lehet nyirni
Hidegen 2500 rpm korul tartva, megvarva amig uzemmeleg lesz (legalabb 10 km), utana mehet a tiltas is. -
Kornel
veterán
A motormelegítés fortélyai
A motormelegítés és a lecsókészítés között meglepő hasonlóság fedezhető fel: nincs két egyforma módszer. Érdekes, hogy még az általunk korábban megkérdezett szakértők és autószerelők is több ponton eltérő véleményen voltak, de nem tesszük tönkre az autónkat, ha nagyjából betartjuk az alábbi dolgokat.1. Szívó benzinmotort nem érdemes álló helyzetben járatni, még a legnagyobb hidegben is néhány másodperc várakozás után érdemes elindulni és kétezer, kétezerötszázas fordulaton tartani a motort. A túl alacsony fordulatszám, ugyanúgy kerülendő és káros ilyenkor, mint a motor túlzott pörgetése.
2. Dízelmotornál nagy hidegben már érdemes akár egy percet is álló helyzetben időt hagyni a motornak, de sokáig nem érdemes ácsorogni, ugyanis olyan alacsony a dízelek hővesztesége (ami egyébként pont az egyik előnye a benzinesekhez képest) hogy soha nem fog így bemelegedni. Elindulás után a recept hasonló, mint a benzineseknél, az első kilométerek alatt csak fokozatosan terheljük, de kerüljük a túl alacsony fordulatot is, mert ekkor nem csupán nagy terhelésnek tesszük ki a motor különböző alkatrészeit, de az olajnyomás, és ezzel együtt a kenés is jóval kisebb, mint magasabb fordulaton.
Azt, hogy mikor és hány kilométer alatt éri el üzemi hőfokát a motor szinte lehetetlen megmondani, különösen, hogy a legtöbb új autóból már a vízhőfokmérő helyett mindössze egy visszajelző lámpácska van, amelynek eltűnése jelzi, hogy a hűtővíz meleg, de ekkor a motorolaj még nagy valószínűséggel közel sincs az optimális értéknek.Ezt a 2500 rpm-en tartani a motort gondolatot egyébként nem csak hidegen tartom fontosnak, főleg egy szívó benzinnél. Itt nincsenek annyira túlméretezett csapágyak, stb., mint egy 300-400 Nm-es nyomatékú dízelben, ergo a kisebb olajnyomásnál biztosan jobban fog kopni a motor...
2000 alá tartósan meg semmiképpen se mennék, akibe van egy kis műszaki érzék, vagy érzi a gépet, az érzésre, és fülre hallhatja, hogy egy átlag motor csak szenved 2000 rpm alatt...
persze vannak speciális, direkt alacsony fordulatszámra optimalizált motorok, de azok nem a mi autóink -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
2000 rpm alatt nem szabad semmivel se menni.
Meleg motornal, amikor mar eleg "folyos" az olaj, ilyenkor joval kisebb az olajnyomas, ergo a csapagyak joval nagyobb terhelesnek vannak kiteve a motorban.
Raadasul egy modern dizelnel meg a kettostomegu lendkereket is kinyirjak igy...
A hulyenek is megeri -
pjen
félisten
-
pjen
félisten
válasz
Bandus99 #23634 üzenetére
Én kifejezetten a fogyiról írtam,nem leharcolt olajról és 200K t futott,szétkopott motorról.Szerintem nem véletlen a 6-7 fokozat.A melós autónk most egy kangoo maxi 1,4 diesel és 1800/min fordulatnál már ég a lámpa,hogy kapcsoljak fel.Természetesen ilyen szinten nem értek hozzá,de mindenhol azt szajkózzák minél alacsonyabb a fordulat annál kevesebb a fogyi.
-
Bandus99
őstag
válasz
Motion_Blur #23629 üzenetére
Elolvasva a cikket, ill. az abból nyíló másik cikket, pont az olvasottak ellenkezőjét írta itt pijen. Senki nem szólt, hogy nem jó tanács... Vagy a cikk ír butaságokat?
Azt mondjuk nem írta le meg százalékosan sem hogy mennyi az ideális? Csak ennyit ír:
"a maximális teljesítményhez tartozó fordulat alatti tartományról, amelyen a motort járatva a kenés szinte ideális. " azt nem írja hogy pl maximális alatt 35% vagy 50? Valami hasonló érték. Ráadásul én azt sem értem ez az optimálisnak mondott értéket mikortól célszerű használni? Rögtön indulásnál vagy fél perc után pl?
-
VILI AVERÉB
újonc
Üdv mindenkinek.10 nappal ezelött irtam arrol hogy cseréltem szondát 2005-ös swiftemen ,és ugynézki hogy azota nincs hiba üzenet.
szerintem jo kis autok ha nincs nagy igény!
-
Kornel
veterán
válasz
máyköl #23630 üzenetére
De nala csak hideguzem van.
Nalad meg aranyaiban tobb a normal uzem.
Egyebkent tovabbra sem ertem a problemat, havi 500 ft kulonbsegrol beszelunk.Illetve hogy ne csak magyarazzak, egy "diagnosztikai megoldas":
Tankolja tele, es legalabb 200-300 km hosszu tav, orszaguton 90-100 kozott, ha megall 6-ban a fogyasztas, akkor nincs mirol beszelni.
Ha ugy is tobb, akkor lehet hibat keresni.
Szerintem. -
máyköl
veterán
válasz
LamaCube #23617 üzenetére
Hétköznaponként reggel hideg motorral a vasútállomásig megyek vele (1,5km), majd este ugyanúgy haza, tehát hétköznaponként kb. a napi 3km -nél többet normál esetben nincs használva az autó.
Hétvégén 1x vagy 2x Dabasra járok vele régi országúton, az 100km odavissza, valamint városban (Pesten) hétvégén elkocsikázok 60-70km -t még.Ilyen használat mellett volt télen 6l körüli a fogyasztás.
-
LamaCube
addikt
válasz
domojko #23626 üzenetére
Azért nem hideg motorral megy végig. Lemértem személyesen, hogy 2.5 km és már bőven üzem meleg a motor. A régi termosztáttal kellett neki 3.5km és ha kinyitotta a fűtést teljesen vissza is ment a mutató negyed állásra. Ezért lett cserélve 92C°-osra a termosztát.
Lehet elviszem még egy teljes diagnosztikára. Esetleg a lambdaszonda ad rossz jelet és folyamatosan dúsítja a keveréket.
Egyébként én is arra hajlok, hogy ilyen használat mellett ennyit fogyaszt /a szerelő is ezt mondta/, de mindenhol azt hallom, hogy ez nagyon magas fogyasztás. Köszönöm mindenkinek a segítséget! -
domojko
senior tag
válasz
LamaCube #23617 üzenetére
A városi fogyasztás alapbol nagyobb mint az országúti, ugye ez a sok elindulás-kigyorsításbol adódik. Erre még rájön az h végig hideg motorral közlekedik, szivató folyamatosan megy. Ne csodálkozz ha magas a fogyi. Olyat egy autó sem tud produkálni hogy hideg motorral 6-7 litert fogyasztana.
-
hcs57
addikt
2003 Swift Sedan kipufogó.. addig jutottam, hogy van egy Belga - Bosal és két Lengyel a Polmo és a Ferroz. Melyik az ajánlott?
-
Motion_Blur
félisten
válasz
szabonagyur #23623 üzenetére
Én úgy vagyok vele hogy csak ismerőstől, családtagtól, szomszédtól stb. fogok autót venni. Idegentől nem...
Szomszédban van egy patika S60-as 1.6 benzin Volvo, csak a papi nem akarja eladni még... esőt, havat nem látott soha. Felajánlkoztam ha úgy érzi nincs rá szüksége, akkor csak a szomszéd garázsba át kell tolni és továbbra is láthatja
-
szabonagyur
félisten
válasz
Motion_Blur #23620 üzenetére
Hát elég gáz számomra... olyan régóta nézelődök kocsi után és semmi... ez a magyar autópiac valami ritka gyenge.. és hiába megyek fentebb ott sem jobb.. mindegy ha veszek újonnan egy Scrosst.
-
gatto_
senior tag
Nekem a régi 98-as évjáratú 1.3-as Swift-em téli hónapokban, napi munkába járással, ami oda vissza 5km, néha 9 liter fölé is ment. Nyáron telekre járással pedig benézett 6 alá is. Szóval eléggé meg tudja dobni a fogyasztást a hideg és a rövid távok kombinációja.
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #23620 üzenetére
Egyhaté vegyen egy swift sportot
Meg egy pajzsot bele utana -
Motion_Blur
félisten
válasz
szabonagyur #23618 üzenetére
1.6-ért, hogyne...
-
Kornel
veterán
válasz
szabonagyur #23618 üzenetére
Persze...
Sima gc.
Ilyet arulni se lett volna szabad.
De a spur magyarok ugye barmit megveszenk -
szabonagyur
félisten
Egészen jó lenne, de ebben tényleg nincs klíma vajon? [link] Eléggé hihetetlen számomra.
-
LamaCube
addikt
válasz
Kornel #23613 üzenetére
Rosszul írtam 5.4 km oda és 5.4 km vissza + még 2-3 km ide-oda szaladgálás. Az első posztban is írtam, hogy 12-15 km/ nap. Tudom ez se nagy táv. Persze nem az a 2-3 ezer forint fog agyonvágni havonta csak mindenki azt mondja, hogy 6-7 literrel eljár városba. Most elmentem az asszonnyal egy 20 km-es városi útra. Minden váltás közbe adott egy gázfröccsöt
Azt hittem eret vágok magamon.
Lehetséges, hogy ez is okozhat valami többletet. Elmagyaráztam neki, hogy ezt nem kellene.domojko
Autócsere? Azért vettünk neki Swiftet, hogy ne kelljen odaadnom a Focust. Félre ne értsétek, ezzel nem a Swiftet minősítem és nem a Focust istenítem. Úgy voltam vele, hogy városba jó lesz neki és szereti is nagyon.
Beletörődöm, hogy ennyit eszikmáyköl
Csak város? Rövid távokon?
-
domojko
senior tag
válasz
LamaCube #23612 üzenetére
Nekem 2006-os 1.3-as swiftem van. Mikor rendszeresen kb 4.5-5 km oda és ugyanennyi vissza távokat mentem, simán megette a 7-8 litert. Ha 1/3 arányban etanolt is kapott akkor ugyanezen távokon bepuszilta a 9.2-t. Országúton óra szerint 90-100 közötti tempónál elvan 5.5-5.7-el. A rövid táv hideg motor szivató csoda fogyasztásokra képes. Cseréljetek autót egy tank erejéig és meglátod mennyit fogyaszt a tiéd ugyanezen távon, illetve leteszteled h mennyit fogyaszt a swift a te szokásaid mellett.
-
Motion_Blur
félisten
-
Kornel
veterán
válasz
LamaCube #23612 üzenetére
Nem beleugatni akarok, de 6 km oda vissza az havi 120 km, tehat max. 10 liter benya, ami kemeny 3000 huf.
Nem mindegy, hogy 7 vagy 8 litert eszik?
Szerintem ket oka van.
No vezeti!!! (Motorfek, kigurulas, ismeri?)
Masik, hogy ez tenyleg ultra rovid tav, sose lesz uzemmeleg, az olaj meg akkor sem az, amikor a viz beall kozepre. -
LamaCube
addikt
tboy93
A felsorolásban benne van
gerii
Gyárilag is van. 82, 88, 92. Sokan a 92-őt ajánlották, gyorsabban felmelegszik.
pjen
Nem pörgeti, kezdő vezető. Mindent óvatosan csinál.
Már teljesen tanácstalan vagyok. A motoron kívül már minden új szinte
-
gerii
addikt
Mit nem kellett cserélni?
Az a 92 fokos termosztát tuti hogy jó hozzá, kicsit magasnak tűnik az értéke.Kornelka: Ez a fogyi nőhöz képest is sok. Samurai eszik ennyit.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 32GB RAM 1TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR