Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz pimmi #3454 üzenetére

    Noha én nem vizsgáltam, de részinformációkat összerakva úgy működhet, hogy rátölt emelt feszültséggel, utána lekapcsol, ellenőrzi a feszültséget. Ha nem éri el a 14,4 V-ot, ismét rátölt, és így tovább.

    Ami itt a lényeg, hogy a töltés nélküli feszültséget figyeli. Nem a kapocsfeszültséget korlátozza be mondjuk 14,4 V-on, majd azon tart egy ideig, mint más töltők.

    Minden áramforrás behelyettesíthető egy ideális feszültségforrással és egy soros ellenállással:

    Ebből következik, hogy hiába áll elő 14,4 V a külső kapcsokon, a töltőáram hatására a soros ellenálláson is esik valamennyi feszültség, tehát a voltaképpeni akku még nem érte el a kívánt szintet. Ha lekapcsolom a töltést, akkor meg tudom mérni ezt a "belső" feszültséget, mivel a mérőáram jelentéktelen, nem ejt feszültséget az ellenálláson.

    Tehát ez egy ilyen koncepció szerintem, hogy addig "túráztatja", míg az akku lemezei elérik a szükséges potenciálkülönbséget. Így elvileg kevesebb idő alatt elérhető a teljes töltöttség, mint a 14,4 V kapocsfeszültségen korlátozott töltéssel.

    Hogy ez jó az akkunak, vagy nem, mennyire pezsegteti, azt nem tudom (állítólag van valami pezsgés is). Felmerül az is, ha jó, akkor miért nem alkalmazzák más töltőknél is?

    Az autó elektronikájának mindenesetre ennyi még nem számít, simán bírnia kell.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák