- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Projektor topic
- SSD kibeszélő
- Milyen egeret válasszak?
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Arról vannak már hírek, hogy mely gyártó mely windows verziókra ad majd ki Vulkan kompatibilis drivert?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
kriszpontaz
veterán
-
pakriksz
őstag
tudom hogy ott is használják. A fosdesk és physx, ilyenre mondják, hogy "összefújja a szemetet a szél"
@Kamelot: látom nem jött ki az irónia
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Zeratul
addikt
Mantle legfontosabb feladata az volt hogy fejlesztőknek legyen a kezében PC-n low level HW közeli programozási felület, megkönnyítve a PC és next gent kozolok közötti portot. Az már csak hab a tortán hogy mind az Open GL mind a DX low level változata Mantle-n alapul. A mantle egy stratégia áldozat volt.
-
Jack@l
veterán
válasz pakriksz #135 üzenetére
Csak hogy kicsit képben legyél hol használják még:
http://physxinfo.com/news/12512/new-physx-plug-ins-offer-support-for-3ds-max-and-maya-2015/A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
pakriksz
őstag
nem zavarják. Amd-nek mindene bukta fos, hulladék. Ha mindenki azt használja, akkor is, mert a kivétel erősíti a szabályt. A physx viszont a legkifinomultabb legjobb, és hatalmas siker, a játékbeli fizika netovábbja
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez itt mindig annak a kérdése, hogy megéri-e. Az Intel berendezkedése a mai PC-s játékpiachoz nem jó. Az erre szánt pénzt 90%-ban kutatásra költik, ami igazából hasznos, csak semmit sem segít az Intel IGP-k eladásában. A maradék 10%-ból pedig nem lehet igazán jól támogatni a top stúdiókat, meg még mellette drivereket is fejleszteni. Marketingtámogatásuk nincs is. Senki sem tudja, hogy Intel-only effekt van az új GRID-ekben, stb. Alig reklámozzák ezeket a játékokat, ami a CodeMastersnek sem jó.
Igazából csak annyi a kérdés, hogy megéri-e a büdzsét 50%-kal megemelni, ami elég komoly dollárszázmilliós tétel lenne éves szinten. Ha megemelik, akkor nyernek-e annyit, hogy ez visszajön. Minden bizonnyal a válasz nem, és így inkább leépítettek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
fejlesztenek, csak nem a laikusoknak
parampa: lol legalább a teszt fejlécét elolvastad volna, akkor talán nem égtél volna így be.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
KAMELOT
titán
Úgy ahogy van elbaxták az egészet....MANTLE jó merketing bullshit volt. Szoftveresen tudtak 5-10 játékon gyorsítani. 55fps helyett ment 60-65fps-el. Többi játék is van a világon arra elfelejtettek fejleszteni.
APU-k terén is semmit sem ért az amd. 8 magos 5GHz-es 220W-ot zabáló prociról meg nem is beszélve!
7970-ig okés volt minden sajnos még ott is 1 évbe telt mire rendes drivert írtak!
Arra lennék kiváncsi ezek mit csinálnak a főhadiszállásukon?V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
PandaMonium
őstag
De nekik nem is érdekük ilyesmivel foglalkozni, a szerver front számukra sokkal érdekesebb, a desktop CPU-ik pedig így is élen járnak gaming tekintetében (is). Ha az IGP-re gondolsz az pedig vicc kategória mindkét gyártónál, arra elegek amire tervezték őket: Média visszajátszásra és minimális grafikai feladatok ellátására.
Az AMD-nél azért mostanában elég jó irányba haladnak, kár, hogy ez a negyedéves jelentéseiken nem látszik meg.What I cannot create, I do not understand
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kisfurko #126 üzenetére
Másrészt pedig az Intelt már nem érdekli a hardcore gaming. Volt egy időszak, amikor erőlködtek, még komoly szakembereket is szerződtettek, de ráhagyták. Az indie-re álltak rá. A szakemberek pedig visszamentek az AMD-hez, NV-hez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kisfurko
senior tag
Az AMD bolhafing az intelnek. Az intelnek megvan az összes AMD szabadalom. Meg sok Nvidiás is. Annyival előrébb járnak gyártástechnológiában, hogy sima brute-force megoldással hozzák, amihez az AMD-nek ügyeskednie kell. Nem fog itt semmi sem változni, amíg x86 van. Azt se érzik meg, ha annyit kidobnak az ablakon, ami az AMD teljes bevétele.
-
#67688960
törölt tag
-
parampa
aktív tag
Mantle vs. DirectX Comparison on Starswarm: AMD @ Computex 2014
AMD Senior Marketing Bullshit specialista szerint: DX11 = 2 FPS vs mántli = 50 FPS
2 FPS -t tud a DX11 ? Maxwell a DX12 legalacsonyabb szintjét tudja, talán ??
Summa summárum az Advanced Lying Machine célközönsége :
( egyes e-beteges amd fanok saját bevallása szerint )
"funkcionális analfabéták, narancsos mindígigazamvan vérpistikék,
grafikai analfabéta csak nézni tudó defektussal született majmok" - idézve itteni értelmes hszekbölKöszönjük a beta tesztet és további jó hazudozást, csöd szélén táncolást !
-
Yllgrim
őstag
Steam megkapta most a lokest ami annyira kellett nekik, ha erre rarepulnek rendesen, iden karacsonykor nagyot szakithatnak, nagyobbat mint amugy is.
Mi meg kapunk vegre Linux-ra is rendes tamogatast, jatekokat nativan es ha no a felhasznalobazis akkor virusokat is...
[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Hakuoro
aktív tag
Jön a Source 2 is beépített Vulkan támogatással. Remélem gyorsan átírják a DOTA-t az új motorra.
-
-
PandaMonium
őstag
Nem ezt írtam, és ez konkrétan esélytelen. Az összes engine ezekre az API-kra épül, csupán egy magasabb szintű (általában back-end független) interfészt biztosítanak hozzá, néhol olyan mélységben, hogy még saját shading language-t is fejlesztettek a motorhoz (pl. Unity-ben a ShaderLab). Mivel az OGL (ES) az egyetlen grafikus API nagyon sok eszközön ezért kb. soha nem fog eltűnni, amire én célozta az az, hogy leválthatná mind a desktop, mind a mobil fronton a Vulkan őket, a régi API-t pedig hagyni kéne úgy ahogy van és csak az újjal foglalkozni.
What I cannot create, I do not understand
-
vinibali
őstag
válasz julius666 #98 üzenetére
a Gallium3D tényleg nagyon előre mutat és fejlődik is. saját magam a D9D3 kiegészítésükkel játszom immár Linux alatt normális tempóval, egy A8-3850 mellett, ami valljuk meg GPU erő tekintetében nem egy vadállat az elején elég bajos volt a grafika, de bugreport után 1 hónappal javítva is volt a driver! Sok innovatív fejlesztőjük van, de amilyen sok hardvert támogatnak, nem hiszem hogy a kiadást követően hamar jönnének akár a GCN alatti hardverekre (HD7000-től felfelé azért nagy eséllyel hamar elkészülnek majd) a Vulkan driverek és valljuk meg, leginkább ezekhez kellene a támogatás, mert ami hardveresen képes lenne futtatni, valószínűleg fogja is zárt driver mellett. kérdés mennyire bugosan, de az AMD részéről biztos lesz hamar támogatás. sok találgatás volt, hogy miért nem kerülnek már nyilvánosságra a Mantle specifikációi, de ilyen komoly lépésre szerintem csak nagyon kevesen számítottak
azt hiszem amikor kiderült, hogy nagyot változtatnak a nyílt forráskód támogatásához(egyesített kernel driver nyílt és zárt driver alá), már sejteni lehetett valamit. időben csúszik a dolog, mert már októberben meghirdették a dolgot és a Tonga(R9 285) még mindig csak zárt driverrel futtathatóitt egy ábra a Gallium működésésről, ezért tudták megcsinálni a D9D3 leképzőt, és hagyhatták egy a hagyományos wine megoldását, ami OpenGL kódot generál.
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
bbandi
tag
válasz PandaMonium #113 üzenetére
Ezzel egyet értek, nekem is nagyon gyanús, hogy az opengl el fog sorvadni szép lassan, mert az engine-ek átveszik a szerepét.
[ Szerkesztve ]
-
PandaMonium
őstag
Ez itt már teljesen mindegy, ha kikerül az OpenGL-ből a rengeteg bloat már azért megéri váltani. Arról nem beszélve, hogy olyan, hogy "magasabb szintű API" lassan nem létezik mert itt a DX12, Vulkan és a Mantle amik ugye mind alacsony hozzáférésű szintű API-k. Most sem könnyebb ám fejleszteni OGL4.5-re vagy DX11-re mert azért ezek sem egyszerű API-k pár tucat egyértelmű metódussal, sokkal inkább nagy katyvasz és pár száz metódus ami az évek során összegyűlt aztán rövidesen deprecated is lett - mert marhára nincs rá szükség, vagy fél év múlva írtak egy hatékonyabb alternatívát (ez ugye inkább az OGL-re igaz amiben még mindig ott a sok legacy bullshit, tekintve, hogy a DX11 egy teljes rewrite) -.
Szóval a magasabb szintű API amire te gondolsz azok már inkább framework-ök (Unity, UE4, Ogre3D, stb.), az viszont már más történet.
What I cannot create, I do not understand
-
veterán
válasz Malibutomi #111 üzenetére
Tetszett az a videó is, ahol egy nevesebb angol streamer dual titan (!) rendszerével mutatta be, hogy áll a tetőn, néz egyik irányba, van 120-130 fps-e, fordul 180 fokot, és van 35-40
Remekül összerakott példás játék ez a dying light
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
BorosT
újonc
Ja és DX12, vagy a Vulcan api extra feature-el kapcsolatban meg szerintem annyi történik, hogy majd nem azt látjuk kiírva néhány játék elején, hogy "PhysX by Nvidia", hanem nagyon sok játék elején lesz "Powered by Radeon" vagy valami hasonló.
Használni fogják azt higyjétek el!
Peace!
-
BorosT
újonc
Szerintem az AMD-nél most pezsgőt bontanak és buliznak, az Intelnél meg ösztönző beszédeket tartanak.
Az AMD nagyon csúnyán bealtatta az Intelt.Én a következőképpen látom a helyzetet:
1. Köztudott, hogy az AMD CPU teljesítmányben több évnyi lemaradásban van az Intellel szemben.
Ezt a Pirosak nem is tagadták, többször is nyilatkozták, hogy ezen a téren nem céljuk versenyezni a kékekkel. Mit tudtak csinálni helyette?2. Mivel az Intel sokkal nagyobb mamut vállalat mint az AMD, annyi pénzzel, hogy az AMD-nek esélye sincs gyártástechnológiában versenyezni vele, az AMD úgy döntött, hogy inkább innovációval veri le őket. Ugye már korábban megvették a Radeont, volt nekik elég szellemi tőke és erőforrás ahhoz, hogy viszonylag hamar nagyon hatékony GPU-kat gyártsanak. Ezzel szemben az Kékek csak CPU gyártással foglalkoztak, de azt nagyon jól csinálták. Húzták fel a gyárakat és egyre kisebb csÍkszélességen gyártottak.
3. És itt jön a képbe a Mantle!!! Az AMD tehát megalkotta az APU-kat, amihez képest az Intel IGP-je van több évnyi lemaradásban, és mindehhez kifejlesztett egy lowlevel API-t ami ugye a MANTLE.
4. Mit tudunk a Mantle-ről? Nagyon sok előnye van, de ami az AMD vs. INTEL harcban a legfontosabb, azt egy korábbi PROHARDVER cikkből idézném: "Annyi azért elmondható, hogy a Mantle a gyenge CPU és erős GPU párosításánál segít messze a legtöbbet, de ha erős CPU-hoz társít a játékos gyenge GPU-t, ott az új API nem hoz lényeges előrelépést.". Azt hiszem ez magáért beszél, és nem vonja kétségbe senki, hiszen a külföldi sajtó is ezt írja és benchmarkok is alátámasztják.
Miért adta oda ingyen az AMD ezt a technológiát, kiknek előnyös a Mantle és mi a hatása a többi résztvevőre?
1. A játékfejlesztők évek óta egy ilyen megoldásért fohászkodnak.
2. Mivel ez a technológia már nem Windows-only, elvileg semmi akadálya, hogy más platformokon mint Linux, SteamOS nagyon komolyan lehessen játszani. És itt volt nagyon okos az AMD, ugyanis azzal hogy a Mantle-t ingyen egy konzorcium kezébe adta, az érte el, hogy a Microsoft is erősen elmozduljon végre ebbe az irányba. Hiszen Ők nem szeretnének mégtöbb felhasználót elveszíteni azért, mert a játékosok más platformon esetleg jobban tudnak játszani. A Microsoft tehát kiadja a DX12-őt, ami nagyon sok hasonlóságot mutat a Mantle-el.
3. Az Nvidia-nak ez hosszútávon nyilván nem lesz rossz, heszen egy egy új, hatékony technológia, amivel később nextgen játékok is menni fognak, felpezsdül a jéték piac, nemsokára megint nagyon sok bevétele lesz a új DX12 kártyák eladásából.
4. Az Intel viszont nagyon rosszul jön ki ebből, hiszen nullázódik az előnye az AMD-vel szemben, de az is lehet, hogy hátrányba kerül. egy másik PROHARDVER-es cikk szerint kétféle irányt választ az Intel. A Broadwell lapkák a nyers CPU erőt képviselik és egyes típusai tuningolhatóak de nem fognak rajta menni nextgen játékok, a Skylake lapkák felépítése pedig hasonlatos az AMD féle APU-hoz és fognak rajta menni a nextgen játékok. Tehát az utóbbinál Az IGP is segít a játékok fizikájának számításában, közös címtér stb. Mivel mostmár a DX12, glNext és vulcan révén a skylake is hozni fogja azt a teljesítményt amit a Broadwell és mellette nextgen játékok is játszhatóak lesznek rajta, nem kérdés szeintem a sikere. Tehát az intel fanboyoknak is lesz egy jó lapkájuk (gondolom sokkal drágábban mint az AMD) ők is élvezhetik a Mantle, DX12, glNext előnyeit, ugyanúgy ahogyan a az AMD-sek is. Csak annyi történik, hogy szerintem az Intel mostmár nem lesz sokkal jobb választás az AMD-nél, hiszen az APU gyártásban az AMD hazai pályán van, az Intel az IGP gyártásban pedig nagyon le van maradva.
5. Mivel mindenki nagyon örül, a két nagy processzorgyártó, a microsoft és az NVidia is ráállt a dologra, ezért a játékfejlesztőknek is biztosan megtérül, ha elkezdenek nextgen játékokat írni, átportolni sikeres konzoljátékokat stb
6. És végül Mi örülünk a legjobban.
Peace!
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
"foleg ha az AMD 3 havi driver kiadasi ciklusait nezem, ami mar ugye egyenes kovetkezmenye a ceg helyzetenek, az uzleti szenvedesuket megsinyli a termektamogatas, es ez jol is latszik "
Ez szerintem hülyeség, ha rosszabb a negyedéves eredmény, akkor leszárad a driver részleg programozóinak a keze? Amúgy pont év végén/ év elején szervezték át a driver részleget, még hír is volt róla hogy új embereket vettek fel.
-
hugo chávez
aktív tag
De ha beborul a PC-s AAA piac, akkor meg egyetlen darab komolyabb gamer kártyát sem tudnának eladni. Sem ők, sem az NV. És emiatt a professzionális piacra készített kártyáik (FirePro) darabra levetített gyártási költségei is az egekbe nőnének, nem éné meg gyártani, mert nem tudnák haszonnal eladni, akkor meg azt a piacot is buknák. Az kinek lenne jó? Az lehet, hogy a mostani piaci részesedésük mérete miatt nagyobb jót tettek az NV-vel, mint magukkal, de a másik verzióval (vagyis, ha még évekig nem jön low level API), még rosszabbul jártak volna.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
rocket
nagyúr
válasz hugo chávez #102 üzenetére
Ertem en, hogy azert szuletett (mint irtam is) de semmit nem profitalt ebbol az AMD, es az NV marketingjet latvan a jovoben se fog.
Senkit nem fog erdekelni ~2 ev mulva, hogy mit tett le az AMD az asztalra, ha nem fogjak tudni mivel eladni a DX12-es hardvereiket. (persze ha tulelik a kovetkezo 2 evet egyatalan)
Jelenleg inkabb ugytunik, hogy az AMD az NV-nek tett jot a Mantle-val, akiknek mivel uzletileg jol megy konnyeden megtudjak kornyekezni a jatekfejlesztoket (mint ahogy teszik az elmult tobb mint 10 evben), es megint jonnek majd a jatekok futoszalagon amik megjeleneskor ramanytul futnak AMD-n, mig forditott esetben minden rendben lesz.
Raadasul mostmar ugye az sincs, hogy 1-2 het alatt probalja menteni a menthetot az AMD, mert 3 havonta szulnek egy drivert, BETA drivereket meg elfelejtettek.Sajat tapasztalatombol kiindulva a Dying Light a Techland-nak koszonhetoen 3 het alatt elerte AMD VGA-val azt a szintet amit megjeleneskor kellett volna tudnia, igy mar legalabb jol jatszhato, de ez nem az AMD-nek koszonheto, mert ok nem voltak kepesek kiadni egy BETA drivert.
Kovetkezo jatek ami erdekelne a Project Cars, R9 290x a GTX770 alatt volt a januar vegi build-ben, meglatjuk majd milesz ebbol megjelenesre, de nem sok jot sejtet, foleg ha az AMD 3 havi driver kiadasi ciklusait nezem, ami mar ugye egyenes kovetkezmenye a ceg helyzetenek, az uzleti szenvedesuket megsinyli a termektamogatas, es ez jol is latszik
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
hugo chávez
aktív tag
"Azert eleg ciki a PH nagy megmondo emberenek az ami tortent, ez igy neki (meg az AMD-nek) totalis pofara eses "
Akkor lehet, hogy nem ugyanazt a PH!-t olvastuk az elmúlt ~egy évben a Mantle-el kapcsolatban... Mert én nem látok semmilyen pofára esést, sőt, így, hogy kvázi egy-az-egyben átvette a Khronos a Mantle-t, inkább "győzelmet".
(#97) rocket:
"Ez igy totalis bukta, nem sokat profitalt az AMD, biztos volt par ember aki a Mantle miatt R9 290/R9 290X-et vett, de nagyabol ennyi. (leszamitva az PH szakertojenek meseit a Mante-lerol, itt biztos kiemelkedone magas eladasokat produkalt az AMD, mondjuk ettol nem fog a csodkozelbol felallni )
Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, akik meg a nevet is megvaltoztatjak.
Az uj Mantle meg mar zart rendszeru lesz, kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra.Az biztos az AMD felkavarta allovizet a Mantle-val, de nem sokat profitalt belole, es elnezve az NV nyomulasat ahogy racuppantak a marketinggel a DX12-re (szinte mar sajat maguk termekenek tekintik), a jovoben se sok baber fog teremni az AMD-nek, es ez a legnagyobb gond."
Tényleg olyan nehéz elfogadni azt, hogy a Mantle (most csak a játékos vonatkozását nézve ennek az API-nak) azért született meg, hogy megmentse az AAA-s PC-s játékpiacot? Mert ez a terület már egyre inkább nyűg a kiadóknak, pláne, ha DX11-re kell dolgozni-portolni, nem érdekli az NV-t sem (felhős tervek, mobil kütyük, kézikonzolok náluk már a prioritás), a Microsoft hozzáállása is gáz volt az egészen közeli múltig, Intel meg itt nem igazán van jelen érdemben. Az AMD úgy gondolkodott, hogy inkább kikényszeríti az alacsony szintű "API forradalmat" azzal, hogy bedobja a Mantle-t, mielőtt még teljesen átkerülnek kizárólag konzolra az AAA játékok. Így megmarad az AAA-s játékpiac PC-n is, ahová így nem mellesleg tudnak azért terméket (videókártyákat) eladni. Nekik ez valamiért fontos, még, ha a presztízsen kívül közvetlen anyagi hasznuk nem is nagyon van a Mantle-ből, nekünk (a konzolokkal nem szimpatizálóknak) meg jó, hogy így történt.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
bbandi
tag
válasz PandaMonium #87 üzenetére
Mert a Vulkan alacsony szintű, azaz sokkal több terhet rak az alkalmazásra, cserébe jobb teljesítményt lehet belőle kihozni (főleg kevésbé terheli a cpu-t).
De mondjuk egy indie fejlesztő nem fog rámenni a grafikára, mert abban esélye sincs egy AAA budgettel szemben, szóval neki inkább gyors fejlesztés kell, nem teljesítmény, erre magasabb szintű apik jobbak. -
veterán
Miért, ma a 7950 boost-om sem levélnehezék, pedig 2011 legvégén / 2012 elején jelent meg a sima, a boost pedig pár hónapra rá. Ehhez képest még szinte bármivel eljátszok, és max high-ig kell visszavennem a dolgokat. akik pl 290X-et vettek, az még azért évekig nem levélnehezék kategória.
Én még a mantle debütálása előtt vettem a kártyámat, de őszintén csak örülni tudtam hogy jött rá, pláne amikor láttam az eredményét is kőkemény 10-20%-nyi minimum fps-ekben."Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, "
Nem... Első naptól azt hangsúlyozták, hogy amint készen lesz, megy teljesen nyíltba, addig pedig bárki komolyabb illető (partner fejlesztők vagy cégek akik kérték) megkaphatták a doksikat. Nyílván nem a Khronos két szép szeméért fejlesztették, de mindenképp nyílt forrásként tervezték.Az új mantle is ugyanannyira lesz zárt mint az eddigi. A partner fejlesztők láthatnak bele, illetve azok a cégek akik érdeklődnek iránta, de ugyanúgy nem lesz elérhető Tóth Árpád budapesti villanyszerelőnek.
"kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra"
Már megint honnan veszed ezt a butaságot? A fejlesztők mondjuk Vulkan-ra fognak fejleszteni. Vulkan-ra meg dx12-re, ezzel kb le is lehet fedni a windows, linux, lehet osx, nvidia amd és intel piacot. Tehát kb mindent. Pár effektet meg lehet betesznek majd mantle-ra (ami nem lesz nehéz ha már ott van a Vulkan), ha igényük van rá. Vannak olyan fejlesztők akiknek van.Amúgy van egy olyan tippem, hogy egy motor között, amiben dx12, mantle vagy Vulkan van, kb 2-3 ezer sor lehet a különbség (egy motor több százezer vagy millió soros lehet). Csak a leképezőt kell újat írni, meg pár konvertert, az oda vezető út kb minden low level apinak ugyanaz.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Xmister
senior tag
Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, akik meg a nevet is megvaltoztatjak.
Kezdetektől fogva mondták, hogy nyílt szabványt szeretnének belőle, így is történt. Nyilván nem hagyhatják meg a nevet, mert akkor az NV tuti nem állna mögé. Viszont a vulkán (mint megnyílt földkéreg/open mantle) névnél jobban nem is lehetne utalni rá.
Az uj Mantle meg mar zart rendszeru lesz, kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra.
Nem kell ahhoz figyelmen kívül hagyni, a hw közeli nyelvek között az átjárás viszonylag egyszerű lesz, így nagyjából csak azt az extrát kell megírni benne, amire nincs lehetőség a szabványos nyelvekben.
Valószínűleg ugyan azok fognak rá fejleszteni, akik eddig is (pl. EA), akiknek különleges igényeik vannak. Konkrétan ez lesz a célja a 2.0-nak.
-
julius666
addikt
Az új modellnek előnye, hogy jóval egyszerűbb, "vékonyabb" a driver rész. Kérdés, hogy a jelenlegi megoldások közül mekkora rész használható fel. A Gallium3D pl. belül valamennyire hasonlóan működött, mint az új rendszer, először egy köztes nyelvre fordított, majd az került feldolgozásra hardver specifikus módon.
A sok bloat GL feature meg extension, amiért az OpenGL verzióban lemaradásban vannak a nyílt driverek, a Vulkanból hiányzik teljesen. Egyébként meg kicsit ez a "lemaradás" téma is szerintem túl van pörögve, oké, hogy a zárt driverek hivatalosan tudják a sok vackot, csakhogy nem ritkán szarul, valamit összegányoltak a fejlesztők, hogy rá lehessen sütni a verziószám-kompatibilitás pecsétet, a gyakorlatban meg úgyse használja senki.
-
rocket
nagyúr
válasz Menthirist #96 üzenetére
Nem jatszhatatlan most DX11 alatt, mire kijonnek a DX12 jatekok, a jelenlegi kartyak levelnehezekek lesznek, es Tier1-es kartyaival is aratja a piacot az NV a csoda Tier3-as Radeonok ellen.
Ez igy totalis bukta, nem sokat profitalt az AMD, biztos volt par ember aki a Mantle miatt R9 290/R9 290X-et vett, de nagyabol ennyi. (leszamitva az PH szakertojenek meseit a Mante-lerol, itt biztos kiemelkedone magas eladasokat produkalt az AMD, mondjuk ettol nem fog a csodkozelbol felallni )
Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, akik meg a nevet is megvaltoztatjak.
Az uj Mantle meg mar zart rendszeru lesz, kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra.Az biztos az AMD felkavarta allovizet a Mantle-val, de nem sokat profitalt belole, es elnezve az NV nyomulasat ahogy racuppantak a marketinggel a DX12-re (szinte mar sajat maguk termekenek tekintik), a jovoben se sok baber fog teremni az AMD-nek, es ez a legnagyobb gond.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
veterán
játszhatatlan sebességgel? mióta is számít pl egy 290X játszhatatlan sebességűnek? Vagy akár egy 280X? Vagy mostmár csak a 980-as a játszható sebesség, még a 970 is játszhatatlan?
Továbbra sem látok semmi pofáraesést. Mert mi történik? Megy a mantle linuxra is. illetve jelentős részben mantle-re fog írni programot az az egyén, aki next gen opengl-re programoz. Hihetetlen vereség ez az amd-nek
Szóval mi is lesz? lesz a dx12. Akik eddig betették a motorba a mantle-t (vannak jópáran), azoknak van egy ingyen Vulkan kompatibilitásuk is (most írt twitteren joel de vahl, hogy még jó hogy írt egy wrappert mantle köré, mert így egy kis módosítással máris van Vulkan támogatásuk). Szóval sok motornak aminek van mantle támogatása, máris van vulkan támogatása is. Ha pedig egy cég úgy gondolja hogy a dx12 mellé betesz egy vulkan-t, onnantól már csak kevés munka a mantle, pláne hogy előnyei is lehetnek, kellene egy feature? az amd tudja a leggyorsabban bepakolni, mert nem kell megfelelnie mások igényeinek. A Mantle marad a pro fejlesztők játszótere, amiben megtehetik azt, amit másban nem tudnának.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Yllgrim
őstag
Az elottem szolot azzal kiegeszitve, hogy a zart Mantle bekerul a tovabbiakban is a driver-be, vagyis ha az egyik nagy fejleszto specialis feature-kat akar, akkor AMD belerakja a zart API-ba, azt a driverbe es te mint vegfelhasznalo orulsz hogy nalad egy picit szebb vagy gyorsabb vagy mindketto...
Ez mindenkinek jo, AMD-nek meg foleg, elterjedt szabvannya valt az az API, ami elolvasztja a hardver "hatranyait" amivel jelenleg szenvedunk, raadasul nekem sem mindegy hogy az FX-em most erore kap es meg akar par evig nem kell lecserelnem, mert a melo nagy resze atkerul a VGA-ra... En nem banom.
Azt se felejtsuk el, hogy manapsag nem mindenkinek van TOP gepe, gyengebb rendszerek is hatekonyabbak lesznek... Bar jovore fejleszteni akartam, megvarom mi lesz ennek a vege, ugy nez ki sokkal olcsobban meguszom majd...
(#94) rocket: Ha csak masolnak a tobbieket akkor 100% hogy elbuknanak, nem ernek utol oket, am ha megforditjak a szituaciot es elerik hogy a nagykutyakra raeroltessek az o elkepzelesuket... Ez azert nem semmi. Nekem irrelevans hogy ki hozta ki az API-t, engem csak az erdekel hogy nekem mint vegfelhasznalonak ez jo legyen. Ha tortenetesn az Nvidia lett volna azt sem bantam volna. Nem igy lett, de ugy nez ki jo lesz, Linux is kap vegre egy jo supportot, remelem folyamatosan fejlesztik majd es a jovo majd megmutatja a veget.
Mo-n az emberek jelentos resze nagyon pesszimista, mindenben azt latjak meg, hogy milyen kaki valami, szerencsere a vilag nagyobbik reszen nem ez a szemlelet uralkodik. Abu es a tobbiek nagyon jol teszik hogy megosztjak az emberekkel ezt a rengeteg informaciot, mert kulonben az oldalt latogato kedves forumtarsaknak pontatlan, felinformaciokat tartalmazo irasokbol kellene informalodniuk, mert ugye nyelvet minek tanulni, tanuljanak meg ok magyarul cimszoval, na akkor aztan lenne ereszd el a hajam sotetseg itt a fekete lyukban...
Borzaszto...
[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
rocket
nagyúr
válasz micafighter #91 üzenetére
Jatszhatatlan sebesseggel sokat ernek majd vele a felhasznalok.
Azert eleg ciki a PH nagy megmondo emberenek az ami tortent, ez igy neki (meg az AMD-nek) totalis pofara eses
Sajnalom az AMD-t foleg, mert mennek fel a hardver arak,de masodhegeduskent nem innovaciot kene diktalni, hanem lemasolni a nagykutyak termekeit, es remenykedni, hogy azok lazitanak, biztos tobbre vinnek.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
vinibali
őstag
válasz PandaMonium #87 üzenetére
linux alatt a nyílt driverek még így is években mérhető lemaradásban vannak a zártakhoz képest, nagyon sok hardver meg szerintem AMD vonalon GCN alatti, szóval nem is támogatná az API-t rendesen. ez csak egy néhány százalékos rétege a potenciális felhasználóknak, de elsősorban itt van lehetősége a terjedésre.
én is a radikális változások híve vagyok, mert azzal lehet előre lépni, de tudjuk az ipar mennyi szeret forradalmasítani (vagy csak beszélni a változásról)BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
veterán
Mert valami hátrányunk származik belőle? Nem sokra a mantle bejelentésére jött a dx12 bejelentés, és nagyon korán tudtuk már hogy milyen olyan vga-k lesznek, amik dx12 kompatibilisek. Tehát akik mantle miatt amd-t vettek, azok egyrészt játszhattak minden mantle játékkal, emellett játszhatnak ugyanúgy minden vulkan és dx12 játékkal is És mivel mindegyik low level api, így lehetett tudni hogy ki lesz járatva a vga. Szóval miért is lettek átverve? Béna birkáknak valamivel korábban jutott low level api, ezt leszámítva pedig ugyanott vannak... a noobok
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
rocket
nagyúr
Amivel aztan az NV a DX12 Tier1-es kartyaival learatja a piacot, ok meg majd a ~20%-os piaci reszesedesukkel dicsekednek a befektetokinek.
Ennel rosszabb dolog nem is tortenhetett volna a Mantel-al, ez igy egy totalis mellefogas az AMD-nek, meg azoknak akik elhittek az elmult masfel ev marketing bikak*kijat, es a Mantle miatt vettek AMD VGA-t.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Sanchez638
addikt
Nem értem az itteni néhány hozzászólást. Kinek jó ha minden flottul megy, nem akad, kihasználja a rendszered? Neked igen, de akkor nincs pénze belőle senkinek, mert ugye ha drága akkor meg azért nem veszed meg...
Számom az adatlapomon.
-
veterán
válasz PandaMonium #87 üzenetére
Mert gondolom sokan nem tehetik csak úgy meg hogy kukázzák és azt mondják az ügyfeleiknek hogy felejtsük el az eddigieket és itt az új... azaz itt lesz az új majd fél-egy év múlva legalább.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
PandaMonium
őstag
Kérdés: A Vulkan megjelenése után miért akarná bárki a "régi" OpenGL API-t használni? Mármint azon kívül, hogy megkerüljék a portolás szükségességét. Nem értem miért kell újítani a régit, ahelyett, hogy teljes erővel az új API-ra koncentrálnának.
What I cannot create, I do not understand
-
Peat;)
veterán
Ezek az API-k olyanok mint a politika, a duma megy ezerrel, fűt fát ígérnek, de végül csak a jól megszokott lépcsőkért penget az ember ahogy tette azt 5, 10 meg 15 éve is. Itt ha jól értem AMD nem tudta legyalulni a piacot egyedül, ezért közösködik hogy ne vesszen el az a környezet amiben igazán versenyképesek, így ők is jól járnak meg más is. Papíron mindenképp, a gyakorlatban meg azt látjuk amit eddig.
-
veterán
válasz julius666 #84 üzenetére
Nem gondolnám hogy kő alatt élnék, csak azért mert a tucatnyi nemzetközi és magyar oldal közül pont nem olvasom a phoronix-ot.
apropó az a cikk amit küldtél, írja konkrétan hogy nagyon nagyrészt mantle az alapja? vagy hogy nem 2017-re várható? Azt írják hogy bemutatózni fog a khronos is az új api-jával, amihez hasonlót a dx tavaly is csinált (intel dx12 bemutató 2014 augusztus), mégis onnantól legalább 1,5 évre van a dx12 debütálása is. Szóval amit linkeltél pont nem cáfolja azt meg, hogy 2017 előtt jönne, csak azt hogy most bemutatják hol áll az api.ehhez képest meg még idén lehet hogy jön. Erről nem ír a phoronix. Legalábbis nem írt napokkal ezelőttig az biztos.
Emellett nem csodaként élem meg. Meglepőként. Ég és föld a kettő között a különbség.
Szóval továbbra is csak azt akarom mondani, hogy sehol nem láttam utalást azon a tucatnyi oldalon amit látogatni szoktam, hogy a glNext konkrétan asszimilálta volna magába úgy egy az egyben a mantle-t és azt alakítgatta volna a saját igénye szerint. Úgyhogy ez meglepetés volt számomra, pedig mint mondtam, nem egy kő alatt élek. Az egy dolog hogy tudtuk hogy bepillantásuk van a mantle-be, ahogy a dx-eseknek is... de belepillantani és átvenni nem ugyanaz a két dolog.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
julius666
addikt
válasz Menthirist #82 üzenetére
Hát én szvsz még pár nappal ezelőttig úgy tudtam, hogy az új opengl épp írás alatt áll, valamikor 2017-2018 körül lesz kész
Persze, mert egy kő alatt élsz.
Ezért jó több alternatív híroldalt is látogatni.Ehhez képest szerintem te is érzed hogy nem kicsit más így a helyzet, hogy nem sajátot írnak, hanem ÁTVESZIK a mantle 1.0-t és csak itt-ott módosítgatják, cserébe nyernek konkrétan vagy 2-3 évet.
Hát nézd, lehet ezt te most hirtelen csodaként éled meg, de ezt jó ideje lehet tudni, konkrétan mióta az AMD felajánlotta a Mantle-t. Én mondjuk inkább üzleti érzéknek nevezném - hiába a technikai fölényük, ha ez a gyakorlatban kevésbé érezhető, a saját különbejáratú API-jukat meg a kutya nem használja, logikus lépés volt tőlük ilyen irányba terelni a Khronos csoportot, be is jött - de igen, jófejség volt tölük, ez tény. És azt se tartom normálisnak, hogy ezt Michael nem említi.
Viszont ettől még zavarhat, hogy az itteni cikk 3/4-e meg az AMD-ről szól, nem? Nem értem, mit akarsz mondani.
#83 Abu85:
Amúgy sem én döntöttem úgy a Khronosnál, hogy nagyon nagy százalékban lemásolják az AMD API-ját. Jól tették, de ha megtették, akkor tény lesz, hogy ez nem az ő találmányuk. Csak másoltak, mert szerencséjük volt.Milyen másolás, milyen találmány? Te miről beszélsz ember? A Khronos egy ipari konzorcium, nem egy cég. Ezek nem "másolnak" semmit, nincsenek saját "termékeik". Tagjaik vannak, akik együttműködve hoznak létre szabadon elérhető, multiplatform API-kat. Az AMD ennek a csoportnak a tagja, ő döntött úgy, hogy a saját cuccát nem maga nyitja meg (amit a kutya nem használt volna aztán), hanem inkább bedobja a közösbe, hogy a többiekkel együttműködve kisebb-nagyobb módosításokkal egy rendes iparági "szabvány" legyen belőle. Ennyi a történet. Ezen rugózhatunk még, de szerintem felesleges.
Az opcionális funkciók kérdését meg majd meglátjuk, a gyakorlatban mekkora szerepük lesz. Az OpenGL-be is extensiönként volt mindenféle jóság, amivel mutogathatott mindenféle techdemót az nVidia, aztán nem használta őket senki. A techdemón kívül előjöttek az implementáció bugjai, vagy a platformok nagy részén el sem volt érhető az egész. Tudtommal a fejlesztők a ~3-as verzió tudását szokták úgy felhasználni OpenGL terén, az az, ami manapság elmondható, hogy mindenhol normálisan elfut (az ES nyilván más tészta).
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #81 üzenetére
Mert érdemes megérteni, hogy mi változik a Vulkanban. Amúgy sem én döntöttem úgy a Khronosnál, hogy nagyon nagy százalékban lemásolják az AMD API-ját. Jól tették, de ha megtették, akkor tény lesz, hogy ez nem az ő találmányuk. Csak másoltak, mert szerencséjük volt. Persze ehhez kellett az is, hogy az AMD felajánlotta nekik a teljes forráskódot, illetve az, hogy éljenek is a lehetőséggel. Más esetben 2017-ben jött volna ez cikk az új API-ról, már ha az MS és az Apple nem tarolta volna le totálisan a piacot a DX12-vel vagy a Metallal addigra.
Az opcionális funkciók az igazi kincsek a Vulkanban és a DX12-ben is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz julius666 #81 üzenetére
Hát én szvsz még pár nappal ezelőttig úgy tudtam, hogy az új opengl épp írás alatt áll, valamikor 2017-2018 körül lesz kész, és noha nézik hozzá a többi api-t is, azért sajátot írnak. Ehhez képest szerintem te is érzed hogy nem kicsit más így a helyzet, hogy nem sajátot írnak, hanem ÁTVESZIK a mantle 1.0-t és csak itt-ott módosítgatják, cserébe nyernek konkrétan vagy 2-3 évet. Erről pl a te általad linkelt cikk felejtkezett el megemlékezni, szóval ne kezdjünk ujjal mutogatni hogy ki mit tart a mezei olvasóknak releváns információknak.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
julius666
addikt
Az oké, hogy megemlíted, hogy az új API kiindulási alapja a mantle volt, ezért erősen hasonlít a kettő. Az is, hogy kitérsz arra, hogy vannak opcionális funkciók (hirtelen nem tudom, itt is extensionöknek nevezik-e őket), ahová a mantleből kidobált cuccok kerültek. Az, hogy a cikk 3/4-e az AMD és az új API viszonyát ecseteli, az nem oké. Az ilyenek miatt kezelem az utóbbi pár évben fenntartással a cikkeiteket, mert egyszerűen torzítanak. Főleg a tieid.
Amikor a cikk olvasása előtt főoldalra keveredtem, akkor az OpenCL-es cikk még nem volt kint, de mindegy. Az amúgy korrekt lett. Szerintem mondjuk a mai bejelentésekben a nagy durranás az éppen az, hogy közös alapra kerül a grafika és az általános számítás, egyrészt átjárhatóság lesz a két világ között, másrészt normális, egységes stack lesz az egész alá húzva (OpenCL-re, OpenGL-re multiplatform fejleszteni tudtommal eddig vérpisálós volt). Abban én nem látok nagy újdonságot, hogy a furcsa nevűre sikerült glNext erősen a mantleből merít, ez tudható volt eddig is. Persze lehet ti máshogy gondoljátok, ahhoz a kettészedett cikk jobban illeszkedik, ebben nem szeretnék vitázni, csak leírtam az én nézőpontom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A SPIR az egy egységes reprezentációs szint. Olyasmi, mint a Direct3D bájtkód.
Igazából a bekötési modellhez semmi köze. Az arra szolgál, hogy az API besorolja a hardvereket egy előre definiált bekötési tábla alapján. Például bizonyos hardverek nem tudnak bekötni ötnél több leírótáblát, míg vannak olyanok, amelyek akármennyit betudnak kötni. Ezt muszáj kezelni az API szintjén, hogy a program futtatása ne álljon le a hatodik leírótáblát bekötésénél, ezért eleve ne is töltse be azt, és a hozzá tartozó feladatokat ne futtassa. Ez nagyon régóta így van. Ha egy funkciót egy hardver nem támogat, akkor a hozzá tartozó effekt nem engedélyezhető, különben a program kilépne egy hibaüzivel az asztalra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Az SPIR még mindig egy szutyok "bedobozolása" a shader meg az opencl forráskódnak, semmilyen bekötésről szó nincs. Nem értem mért fújod ezt ennyire túl... (pedig már egyszer leírtam mire jó)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
válasz julius666 #74 üzenetére
Azért az sem semmi, hogy az általad linkelt oldal konkrétan egyetlen kis szót sem vesztegetett arra, hogy felhívja a közönség figyelmét hogy amit olvasnak, az gyakorlatilag a mantle-ből fakadt Szóval azért az a "pártatlanság" sem semmi
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Dhampir
félisten
Most telepítettem vele a Malwarebytes Anti Malware-t, benne volt a magyar nyelv is.
Drivereknél más a helyzet. Könnyebb helyzetben van a felhasználó, hogyha HP, ThinkPad T-szériás, Fujitsu stb. gyártmányú laptopok valamelyikét használja.
HP-nál a Softpaq Download Manager, ThinkPad esetében a Thinkvantage System Update, Fujitsu notin a DeskUpdate végzi el a "piszkos munkát". -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #74 üzenetére
A második bekezdésben van megemlítve, hogy a Vulkan név egy köszönetnyilvánítást jelent az AMD felé. Nélkülük ez az API most nem lenne itt. Ez nem tisztelet, mert az AMD-nek is egy üzlet ez.
A SPIR-V-vel a mi cikkünk is elég sokat foglalkozik. Egy API-nál pedig a bekötési modell az egyik legfontosabb tényező. Amiről phoronixes cikk nem ír. Emellett az aszinkron compute és DMA is nagyon fontos. Például ilyen a DX12-ben is lesz, szóval nem árt kiemelni, hogy a Vulkanban is elérhetők. Nem mindegy ugye, hogy a GPU kihasználása 40-50 vagy 80-90 százalék. Az Oxide a hét további részében be fogja mutatni, hogy miért nem.
A cikk címében szándékosan nincs benne az OpenCL. Azt hittem ebből sejthető lesz, hogy nem lesz a tartalmában sem. Egy külön hír van az OpenCL 2.1-ről.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
julius666
addikt
Hát igen, Abu a szokásosnál is jobban kitett magáért.
A Phoronixes cikk olvasása után lettem kíváncsi, mit írnak PH!-n a történetről és csak pislogtam. A komolyabb újdonságok (SPIR-V, új OpenCL, stb.) 2-3 bekezdésbe összezanzásítva, a cikk 3/4-e meg arról szól, hogy mantle előtt tisztelgés (omg), meg annak egészen a részletekbe menő ecsetelése, hogy mik azok az opcionális fícsörök, amik nagyon faszán fognak futni GCN-en, másoknál meg rosszul, vagy sehogy.
Egy 5-6 oldalas részletes elemzésben ezek érdekes adalékok lehetnének, de ez így, ebben a formában mi a szösz? -
bbandi
tag
válasz Armagedown #72 üzenetére
Hát, ha az ötlet tetszik is, azért nagyon át kellene ezt olvasnom, hogy mennyire megbízható, mégiscsak az OS legalacsonyabb szintjeit piszkálom.
Amúgy elboldogulok a driverekkel, az ilyen alapokat tudom is, csak minden windows telepítésnél utána kell olvasnom, hogy a MEI vagy chipset driver jön előbb, melyik sata drivert kell egyáltalán felraknom, stb.
Meg pl az alaplapomhoz win7-hez az asus kétszer rakta fel ugyan azt a chipset drivert különböző mérettel, csak formailag különböző leírással, azt máig nem tudom, hogy miért, kb ecc-pecc módszerrel választottam a kettő közül. -
Armagedown
őstag
DriverPack Solution 14
Először a chipset drivert kell telepíteni, aztán újraindítás után a többit.“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
#67688960
törölt tag
vajon az némely nv fanok milyen e-bajban szenvednek?
-
bbandi
tag
Ismerem, de sajnos mindenből angol nyelvűt telepít, én meg hozzá szoktam, hogy magyarul beszélnek a pc-im.
És ez még mindig nem oldja meg azt, hogy fel kell telepítenem 10-15 drivert, amiknek a sorrendje se mindegy (mondjuk erre nem tudom mi lenne a user friendly megoldás). -
kisfurko
senior tag
Édes istenem... Így születtél, vagy ért valami behatás?
Szerinted miért nem lett publikus a Mantle? Naaaa? A Vulkan a Mantle 1.0, ahogy Abu is sugalmazta.
Ja, végülis, igazad van, mert senki sem a Mantle nevűre fog programozni ezentúl, hanem a Vulkanra (ami gyakorlatilag a Mantle). Okos kutya.Eszem megáll. Már jó ideje megy Abu lehordása, pedig bizony mindent elcsöpögtetett a témában, amit csak lehetett. És mindezt olyan majmoktól, akiknek a világon semmi közük a grafikához a nézésen kívül...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Khronos Group elnökének ebbe nincs beleszólása, mert erről ő speciel személyesen, teljhatalmúlag nem dönt. Minden érintettnek joga van megszavazni és ellene szavazni, de olyan nincs, hogy az elnök azt mondja, hogy nem, mert csak. Ugyanakkor nem teljesen értem a hátrányt. A DX12 és a Vulkan API is tartalmaz olyan opcionális funkciókat, amelyeket az NV nem támogat egyetlen mai hardverrel sem. De egy szóval sem mondták, hogy 2016-ban nem jön jobb hardver, ami már támogatni fogja ezeket. Szóval itt ezzel senkinek semmi problémája. Évek óta létezik a kiterjesztések jelensége, és mindenki tudja, hogy a hardverek fejlődnek. A lényeg, hogy amit nem képes mindenki támogatni az legyen opcionális kiterjesztés. Ez így lesz a Vulkanban és a DX12-ben is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
qisqaqas
senior tag
Igen, és nem is lesz gyorsabb, mert nem 100% natív opengl kód. Van nekik valami köztes fordítórendszerük. Ha a rendszerkomponensek erőforráshasználatának különbsége nem generál akkora különbséget (low-end gépeknél szignifikáns lehet) akkor Linux-on ezzel a metódussal portolt szoftverek lassabbak lesznek.
Mondjuk nem ez az egyetlen játék ami ilyen, vannak portok amik botrányosra sikeredtek.
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
smkb
őstag
Nyilván NV alelnöki pozícióban lévő elnökkel az élén a Khronos Group olyan api-t dob a piacra, amiben az NV hátrányt szenved. A kérdésed az volt, mit lép erre az Intel és az NV. NVidiának nem kell lépni semmit, mert ott voltak végig az api kidolgozásában.
"Vicces lenne, ha a fejlesztő cégek, pont a piac 1/4 ét is alig birtokló cég termékeire reszelgetnének motort... "
A tegnapi állításom továbbra is él, senki nem fog Mantle-re fejleszteni. Meg is halt ezennel. Az, hogy készült egy az NV felügyeletével is irányított és jóváhagyott api, ami low level, és a Mantle-ből vesz át megoldásokat az pont, hogy NEM EGYENLŐ Mantle, mert pont azokat a funkciókat herélte ki a Khronos Group, amitől a Mantle AMD only, és ignorálná a piac.
-
pakriksz
őstag
mondom nézz meg egy politikai cikk blog.hu-s hozzászólásait. Ugyan ezt fogod látni a narancskedvelőktől. Pálfordulás naponta, mindig a kedvencnek van igaza, különösen akkor, ha nem, mert DE
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
.mf
veterán
Megjött
Ha már pont engem megszólítottál:
Érdekes pálfordulás tegnaphoz képest. Eddig a Mantle minden irányú szapulása, lekicsinylése, hibáinak felrovása ment részedről; tegnap még "Vicces lenne, ha a fejlesztő cégek, pont a piac 1/4 ét is alig birtokló cég termékeire reszelgetnének motort... "; ma viszont már "a Khronos Group vezető boardjának tagja többek közt az NV. Ennek a boardnak van joga áment mondani egy apira. Annak következménye, hogy a Vulkán létrehozásának nem az AMD volt a fő célpontja", nagyvonalúan elfeledve a tényt, mondhatni "hatalmasakat hallgatva" arról, hogy a Mantle = teljes Vulkan eléggé a GCN struktúrára épül, ezért sok "opcionális funkciót" az nV legfeljebb emulálni tud.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A funkcionális analfabéták a világ oktatási rendszerének a problémái. Ezzel mindenki küzd. Nyilván az is a probléma része, hogy a médiában is elhelyezkedhet olyan ember, aki ezzel a gonddal küzd. De ne keverjük össze ezeket a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Valdez
őstag
válasz micafighter #57 üzenetére
Így van, és még arcot se vesztenek vele, hiszen ebből az egészből mindenhol csak annyi szűrődik le, hogy a Mantle halott (újabb ok AMD fikázásra, újabb AMD arcvesztés).
-
#67688960
törölt tag
szuper jó hírek!
-
Dhampir
félisten
én pont windowson gyűlölöm azt, hogy egy telepítéshez millióegy oldalról kell letöltenem egy-egy valamit
Létezik ilyen installer (Ninite), persze ha nem tartalmazza a szükséges alkalmazást, akkor marad a klasszikus "keresd magad, megleled" megoldás.
-
freeapro
senior tag
felét sem értem, de azért örülök
-
micafighter
nagyúr
,,Kár, hogy cikk iszonyatosan ki lett hegyezve az AMD-re, és azt sugallja jajj mi lesz a konkurenciával."
Nekem meg pont az ellenkezöje jött le. Gyakorlatilag a vulkan formájában az nvidia is használhatja ezentul az amd (pontosabban gcn) only mantle-t. Mi lenne az amd konkurenciájával? Ünnepelnek És a fogyasztók is csak örülhetnek a hirnek.
[ Szerkesztve ]
-
sayinpety
tag
Vulkan Submission pelda:
for (VK_UINT bufIdx = 0; bufIdx < NumCmdBuf; bufIdx++)
RecordCmdBuffer(cmdBuffer[bufIdx]);
VK_MEMORY_REF memRefs[MAX_REFS];
VK_UINT numMemRefs = 0;
memRefs[numMemRefs].mem = someMemory;
memRefs[numMemRefs++].flags = 0;
memRefs[numMemRefs].mem = someOtherMemory;
memRefs[numMemRefs++].flags = VK_MEMORY_REF_READ_ONLY;
vkQueueSubmit(queue, NumCmdBuf, &cmdBuffer[0],
numMemRefs, memRefs, fence);Regi Mantle pelda:
for (GR_UINT bufIdx = 0; bufIdx < NumCmdBuf; bufIdx++)
RecordCmdBuffer(cmdBuffer[bufIdx]);
GR_MEMORY_REF memRefs[MAX_REFS];
GR_UINT numMemRefs = 0;
memRefs[numMemRefs].mem = someMemory;
memRefs[numMemRefs++].flags = 0;
memRefs[numMemRefs].mem = someOtherMemory;
memRefs[numMemRefs++].flags = GR_MEMORY_REF_READ_ONLY;
grQueueSubmit(queue, NumCmdBuf, &cmdBuffer[0],
numMemRefs, memRefs, fence);Jo lesz portolni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A cikk is írja, hogy a HLSL ment, mert az ILC csak AMD-re tud optimálisan mappelni. Ehelyett jött a SPIR-V, ami az OpenCL-ben már működik.
Emellett írja a cikk is, hogy a bekötési modellnél ki lett dolgozva egy korlátozott rendszer, ami mellett az eredeti bekötési modell és számos funkció opcionális lett. Ezeket program oldalán lehet támogatni, ha olyan effektet fejlesztenek a stúdiók, amelyek igénylik, de ezek nélkül is futtatható lesz a program. Ugyanaz, mint a DX12-nél. Különböző funkciók különböző szintekhez vannak kötve.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Na akkor pár tény miért is nem kell többek közt az NV-nek összecsinálnia magát , amikről hatalmasakat hallgat a cikk :
"Vulkan is a significant Khronos initiative to provide developers the choice of a state-of-the-art GPU API that is open and portable across multiple platforms, at a time where platform diversity is increasing,' claimed Neil Trevett, president of the Khronos Group and vice president at Nvidia, of the announcement."
Ugye érdekes, hogy ki a Khronos Group elnöke...az Nvidiánál alelnök. Ez azért lehet, mert a Khronos Group vezető boardjának tagja többek közt az NV. Ennek a boardnak van joga áment mondani egy apira.
Annak következménye, hogy a Vulkán létrehozásának nem az AMD volt a fő célpontja:
"In fact Khronos has confirmed that AMD has contributed Mantle towards the development of Vulkan, and though we need to be clear that Vulkan is not Mantle, Mantle was used to bootstrap the process and speed its development, making Vulkan a derivation of sorts of Mantle (think Unix family tree). What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulcan and (B)throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality"
Ezek alapján, annyira azért nem kell sem az Intelnek, sem az NVidiának összecsinálnia magát. Direkt kidobott olyanokat az apiból a Khoronos, ami a többi gyártót korlátozná a használatban.
A fentieknek megfelelően pedig:
"Both AMD and Nvidia are involved in the development of Vulkan and have pledged to implement the API on their respective graphics hardware, but the Khronos Group has yet to offer a firm timescale for a public release beyond promising a specification and reference implementation 'later this year."
Kár, hogy cikk iszonyatosan ki lett hegyezve az AMD-re, és azt sugallja jajj mi lesz a konkurenciával.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
addikt
válasz Armagedown #48 üzenetére
Mantle miatt jön a DX12.
-
kriszpontaz
veterán
Nagyon kíváncsi vagyok mit fog változtatni ez Linux alatt mert a mostani Xorg + AMD driver + OpenGL kombó valami pofátlan mód sz@rul működik játékok alatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Vagy low-level valami, vagy olyan mid-level képződmény, mint az OpenGL. Átfedésre semmi lehetőség úgy, hogy az egyik API specifikációi már évek óta léteznek. De ez nem gond. Aki teljesítményt akar Vulkant használ, aki nem akar új motort írni használhatja tovább az OpenGL-t és az OpenGL ES-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lev258
veterán
válasz Armagedown #48 üzenetére
Vagy pont a jó lépéseket teszik meg, hogy innovációban élen járjanak és segítsék a terjedését, fejlődését.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
-
Armagedown
őstag
Teljesen zakkantak az Amdnél, már évek óta csak a cég számára káros döntéseket hoznak, ingyen odaadják, amibe sok pénzt fektettek.
[ Szerkesztve ]
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
.mf
veterán
"Szerintem Abu tegnap arra trollkodott, hogy trollkodásra bírja az nv fanboy trollokat, és pofára ejtse őket "
Lehet
Mindenesetre számomra is váratlan lépés. Nézzük, lesz-e valami reakció nV és Intel részéről, hiszen azért mégiscsak a dVGA ill. IGP-t beleértve GPU-piac többségi szereplői ők, és egyik sem a kooperatívságáról híres (igaz, az Intel is használja az AMD64-et). Lehet, hogy maradnak az OpenGL-nél, amíg csak tudnak, ill. amíg ki nem jönnek valami olyan hardverrel, ami ezt is megfelelő teljesítménnyel tudja futtatni?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a Mantle 1.0 a Vulkan. Ezért nincs értelme tovább futtatni a Mantle 1.0-t. Amelyik program erre készül azt még befejezik (kibaszás lenne a fejlesztőkkel, ha nem engednék meg), de aki most akarja támogatni, annak már azt mondják, hogy inkább a Vulkant támogassa, vagy a DX12-t ha a Microsofthoz akarja láncolni magát.
Az OpenGL és az OpenGL ES nyilván megmarad, mert nem low-level API-k. Ezek a Vulkan mellett függetlenül fejlődnek. Attól, hogy vannak low-level API-k a hagyományos modellre az igény megmarad.
A Mantle mint termék megmarad, de az 1.0-s verzió eltűnik, mert arra ott a Vulkan. Jön egy új verzió, ami a fejlesztőpartnerek extrém kívánságara lesz kihegyezve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Igen az volt a cél, hogy ne a CPU-tól függjön a grafika, de ebben ők öltek egy halom pénzt, nem más, ezért elvárható lenne, hogy az adott vállalat hasznot is lásson belőle. Most azt a fejlesztést amibe ők öltek bele egy halom pénzt, úgy adják lényegében oda a konkurenciának is, hogy azok egy szaros szalmaszálat se tettek érte keresztbe, nekik pedig 0 hasznuk lesz, mert az igaz, hogy csökken a CPU terhelése, de a hardver eladásaikon ez marhára nem fog meglátszani... miből akarnak így megélni??? De komolyan? Az elmúlt negyedévben mekkorát zuhant a GPU eladásuk? CPU fronton nincs is számottevő, az APU fronton is az Intel visz mindent... azért élnek még mert ott a két konzol... de vajon az meddig tart? MI a garancia arra, hogy a következő konzolban is AMD hardver lesz? Miből fog az AMD 2-3-5 év működni, miből fogják fedezni a fejlesztési költségeket?
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
jocomen
aktív tag
Ha az amd a mantle-t a jövőben megtartja saját használatra, az azt sugallja, h a következő gpu-architektúrájuk még annyira se lesz köszönőviszonyba a gcn-el, mint a Tonga.
Ennyit a "tökéletes" architektúrárról...Jól gondolom, h ezzel együtt a mantle (és a ráépülő apik) is megszűnik alacsonyszintűként működni? És az amd jövőbeni kártyái is csak dx12_level2-esek lesznek majd, mivel csak a gcn lett volna level3-as?
[ Szerkesztve ]
-
alevan
őstag
A Vulkan támogatva lessz Androidban és iOSban? (WPben biztos nem )
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
lev258
veterán
válasz kriszpontaz #33 üzenetére
A cikkben azt is írták, hogy nem minden ES effektet írtak át eddig. Tehát elvileg kevesebbet tud a Vulkan verzió, mint a 3.0-s, jelenleg.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Jack@l
veterán
Így is lehet mondani, hogy a nagy beigért 1.0 megnyitást visszavonják és befejezik a fejlesztését...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
bbandi
tag
Én lassan 15 éve használok linuxot windowst párhuzamosan (az elmúlt ~5 évben én is arch-ot). Bár kétségtelen, hogy többször van olyan probléma, amihez gúglizni meg tákolni kell, én pont windowson gyűlölöm azt, hogy egy telepítéshez millióegy oldalról kell letöltenem egy-egy valamit, egy feltelepített rendszernél meg minden app beépítve tartalmaz valami (jellemzően elég vacak) frissítéskezelőt, pedig már az ms-nek is van erre megoldása, csak a desktop appokat nem engedi be a marketplace-re.
-
Ruuwa
tag
-
Hakuoro
aktív tag
Most is linuxról írok.
Egész jól össze lehet rakni egy rendszert (Arch), de mire eljutottam idáig....
Sok a probléma vele, alapvető dolgok nem működnek ("outof the box"). Szerencsére szinte mindenre meg lehet találni a megoldást. Azonban, az hogy vadászni kell a csomagokat egy-egy program/driver telepítésénél eléggé megnehezíti a dolgokat.
Most éppen azzal problémával szembesültem, hogy gnome smikek nem működnek minden programmal. Biztos meg lehet oldani valahogy, de az megint egy fél nap keresgélést és olvasást igényelne. Lehet azt mondani, hogy ha ez nem tetszik ott vannak a kész disztrók, DE azok sem tetszenek. -
Meteorhead
aktív tag
Komolyan mondom, kicsordult a könnyem miközben olvastam a cikket...
Single-source C++ compute SYCL/SPIR-rel, single-source C++ grafika Vulkan/SPIR-V-vel, SPIR-V támogatás OpenCL oldalról (értsd: remélem linkelni lehet a kernel-shader programokat, amit egy wrapper template library típushelyessé tehet)... szóval... VÁÁÁÁÁ.
-
Jack@l
veterán
Itt a komolyabb változat a témáról:
http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/GDC-15-AMD-Mantle-Might-Be-Dead-We-Know-It-No-Public-SDK-PlannedA hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
bbandi
tag
Reméljük. Kicsit úgy tűnt az utóbbi időben mintha feladták volna, és okuk is volt rá a w8 bukása miatt (meg főleg hogy a marketplace versenyezni se tud a steammel, nemhogy veszélyeztetni). De remélem, hogy csak háttérbe került, mert rájöttek, hogy előbb kell egy jó grafikus api.
-
pakriksz
őstag
wayland is kész van, lassan elkezd a nagy disztribúciókba is szivárogni... más gond meg nem volt.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Hakuoro
aktív tag
-
kriszpontaz
veterán
Lesznek ott azért olyan arcok akik eddig szorosan együttműködtek az AMD-vel a Mantle-el kapcsolatosan, nem szükséges az AMD jelenléte szerintem.
-
lev258
veterán
-
Jack@l
veterán
Thx.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
pakriksz
őstag
Miért kótyavetyélnék el? Az volt a cél, hogy végre ne a cpu-tól függjön a grafika, vagy jobban skálázódjon több magon. Ez összejött, mert jön a dx12, és a vulcannal így az új nyílt apinak is nagy kezdőlökést adnak.
Vagy mire gondolsz? Gondoltad hogy a mantle api hozzáférést majd pénzért adják, és azt majd megveszik?
#15: Értelmes helyeken ez így szokás. Ha valami jó, és működik, akkor ahelyett hogy írnának egy ugyan olyat ami azért kicsit másnak néz ki, nem írnak, hanem átveszik a már beváltat ha lehet
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Blindmouse
senior tag
Aha, tehát ahelyett hogy írtak volna egy APIt amit mindenki várt tőlük, Ctrl+H-val kicseréltek egy betűt és kiadták a sajátjukként. Mi nekünk meg örülni kell ennek.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
bbandi
tag
Érdekes, azt írta, március 5-én a GDC-n fog kiderülni több. Két kapcsolódó előadás van 5-én:
DirectX 12: A New Meaning for Efficiency and Performance (Presented by AMD)
glNext: The Future of High Performance Graphics (Presented by Valve)
(viszont utóbbin nincs amd-s előadó, csak khronosos)Ez tényleg bíztatónak tűnik a linux gaming szempontjából.
-
Hakuoro
aktív tag
Anandtech
"What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulcan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality." -
Jack@l
veterán
Butaságot kérdezek, de a mantle-nek mi köze a vulcanhoz, ha az az opengl shadereit használja? Bár nem sokat értek hozzá, de eddig nem directx-es shaderekre épült a mantle?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Duck663
őstag
Az AMD már megint mit művel??? Évek munkáját kótyavetyélik el percek alatt, a vállalat számára 0 haszonnal! Komolyan, ekkora idiotizmust!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
pakriksz
őstag
Szerintem Abu tegnap arra trollkodott, hogy trollkodásra bírja az nv fanboy trollokat, és pofára ejtse őket
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
lev258
veterán
Ami keveset lehet tudni, az alapján az AMD a Mantle-t innentől megtartja belső használatra, valamint speciális megoldásokra. Tehát tovább feljesztik, de nem lesz publikus.
bbandi: Az OpenGL, valamint ES is fejlődik tovább a maga ütemében, a Vulkan a gyors reagáláshoz kellett a low-level igényekre. Ha úgy vesszük, ez még nem az újraírt OpenGL, amennyire én látom.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
GeryFlash
veterán
Abu, ez mi? Most akkor bele lesz olvasztva az Open GL-be gyakorlatilag?
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
bbandi
tag
És a Mantle? Párhuzamosan fog futni a Vulkan mellett, vagy a Vulkan teljesen átveszi a szerepét?
Van értelme az OpenGL/OpenGLES továbbvitelének? Ez már három API majdnem azonos célokkal...
Vagy ez csak azt jelenti, hogy egyszer majd elkészül az új hiper-szuper gyártófüggetlen, low-level OpenGL?[ Szerkesztve ]
-
Pekkk
aktív tag
Na erre nem számítottam, bedobtak mindent a fiúk. Eléggé kedvez a Steam OS-nek, vagy rosszul gondolom?
-
Hakuoro
aktív tag
válasz Bj Brooklyn #3 üzenetére
A net meg tele van a Mantle-t temető cikkekkel.
-
Bj Brooklyn
aktív tag
A Valve a Steam Machine-hoz fel fogja használni? A Linux-os rendszerek terjedését, mennyire fogja az az API befolyásolni?
[ Szerkesztve ]
Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)
-
tatararpad
őstag
Mantle Linuxon. Mint a DX12 Windowson.
-
zorrokalap
tag
Hoppa trollok most mivan?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GeForce RTX 3080 Ti GAMING OC 12G - Gyári Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Fair Áron / AMD Radeon Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- SAPPHIRE RX 7900 XTX 24GB GDDR6X NITRO+ GAMING OC VAPOR X - Új, tesztelt - Eladó! 365.000.-
- Geforce GTX 10xx FE, Hybrid
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest