Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz rocket #94 üzenetére

    "Azert eleg ciki a PH nagy megmondo emberenek az ami tortent, ez igy neki (meg az AMD-nek) totalis pofara eses :DDD "

    Akkor lehet, hogy nem ugyanazt a PH!-t olvastuk az elmúlt ~egy évben a Mantle-el kapcsolatban... Mert én nem látok semmilyen pofára esést, sőt, így, hogy kvázi egy-az-egyben átvette a Khronos a Mantle-t, inkább "győzelmet".

    (#97) rocket:

    "Ez igy totalis bukta, nem sokat profitalt az AMD, biztos volt par ember aki a Mantle miatt R9 290/R9 290X-et vett, de nagyabol ennyi. (leszamitva az PH szakertojenek meseit a Mante-lerol, itt biztos kiemelkedone magas eladasokat produkalt az AMD, mondjuk ettol nem fog a csodkozelbol felallni )

    Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, akik meg a nevet is megvaltoztatjak.
    Az uj Mantle meg mar zart rendszeru lesz, kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra.

    Az biztos az AMD felkavarta allovizet a Mantle-val, de nem sokat profitalt belole, es elnezve az NV nyomulasat ahogy racuppantak a marketinggel a DX12-re (szinte mar sajat maguk termekenek tekintik), a jovoben se sok baber fog teremni az AMD-nek, es ez a legnagyobb gond."

    Tényleg olyan nehéz elfogadni azt, hogy a Mantle (most csak a játékos vonatkozását nézve ennek az API-nak) azért született meg, hogy megmentse az AAA-s PC-s játékpiacot? Mert ez a terület már egyre inkább nyűg a kiadóknak, pláne, ha DX11-re kell dolgozni-portolni, nem érdekli az NV-t sem (felhős tervek, mobil kütyük, kézikonzolok náluk már a prioritás), a Microsoft hozzáállása is gáz volt az egészen közeli múltig, Intel meg itt nem igazán van jelen érdemben. Az AMD úgy gondolkodott, hogy inkább kikényszeríti az alacsony szintű "API forradalmat" azzal, hogy bedobja a Mantle-t, mielőtt még teljesen átkerülnek kizárólag konzolra az AAA játékok. Így megmarad az AAA-s játékpiac PC-n is, ahová így nem mellesleg tudnak azért terméket (videókártyákat) eladni. Nekik ez valamiért fontos, még, ha a presztízsen kívül közvetlen anyagi hasznuk nem is nagyon van a Mantle-ből, nekünk (a konzolokkal nem szimpatizálóknak) meg jó, hogy így történt.

  • Menthirist

    veterán

    válasz rocket #94 üzenetére

    játszhatatlan sebességgel? mióta is számít pl egy 290X játszhatatlan sebességűnek? :D Vagy akár egy 280X? :D Vagy mostmár csak a 980-as a játszható sebesség, még a 970 is játszhatatlan? :D :D

    Továbbra sem látok semmi pofáraesést. Mert mi történik? Megy a mantle linuxra is. illetve jelentős részben mantle-re fog írni programot az az egyén, aki next gen opengl-re programoz. Hihetetlen vereség ez az amd-nek :D

    Szóval mi is lesz? lesz a dx12. Akik eddig betették a motorba a mantle-t (vannak jópáran), azoknak van egy ingyen Vulkan kompatibilitásuk is (most írt twitteren joel de vahl, hogy még jó hogy írt egy wrappert mantle köré, mert így egy kis módosítással máris van Vulkan támogatásuk). Szóval sok motornak aminek van mantle támogatása, máris van vulkan támogatása is. Ha pedig egy cég úgy gondolja hogy a dx12 mellé betesz egy vulkan-t, onnantól már csak kevés munka a mantle, pláne hogy előnyei is lehetnek, kellene egy feature? az amd tudja a leggyorsabban bepakolni, mert nem kell megfelelnie mások igényeinek. A Mantle marad a pro fejlesztők játszótere, amiben megtehetik azt, amit másban nem tudnának.

Új hozzászólás Aktív témák